[HOME-BB] Nieuwe snelheid verhoging

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 15:40

Leon

Rise Of The Robots

Wie heeft het modem al geinstalleerd?
Ik heb het net geinstalleerd en de snelheid is iets lager (+/- 380KB/s ipv 420KB/s) maar de ping is nou wel lager +/- 20ms ipv +/- 30 ms.

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Leon schreef op 02 juni 2004 @ 19:21:
Ik heb het net geinstalleerd en de snelheid is iets lager (+/- 380KB/s ipv 420KB/s) maar de ping is nou wel lager +/- 20ms ipv +/- 30 ms.
Ik heb het Motorolla SurfBOARD 5100E-modempje al geïnstalleerd en ik heb nu ongeëvenaarde snelheden. Tot 3.40Mbit/s :?. Tijdens het downloaden van de nieuwste Knoppix versie van een QuickNet FTP server met ws_ftp LE:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coen.steelooper/gotpics/downspeed.jpg

Ik kan in mijn geval dus niet spreken van een snelheidsverlaging; eerder (Met Com21) haalde ik de 1,5Mbit/s niet eens :(. Owjah: wel ff vermelden dat die knoppix download dus ook nog werkt! Heb de ISO gebrand en de CD is totaal leesbaar... _/-\o_

Ping ligt rond de 10-15ms.

offtopic:
Sorry voor de vermelding van de snelheid, die als statreport kan worden gezien. In dit geval dient deze slechts als indicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 14:34
hoi mijn upload is niet wat het zou moeten zijn 7 KByte/sec en als het rustig is 12 KByte/sec hierover heb ik een email naar @home gestuurd. krijg ik deze email terug
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij verzoeken u om de stroomstekker van uw modem 1 minuut uit het stopcontact te halen en erna weer erin te doen.

Mocht dit geen verbetering opleveren dan kunt u door ons een speed-test laten uitvoeren. Wij kunnen dan samen met u vaststellen of de problemen met de snelheid bij @Home liggen of elders. U kunt hiervoor bellen met onze helpdesk. Helaas kunnen wij u niet zelf bellen.

Onze excuses voor het ongemak.

De klantenservice is telefonisch bereikbaar op nummer 0900-8112 (0,10 ct/pm). Op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00, op zaterdag van 10:30 tot 18:00 en op zondag van 12:00 tot 18:00.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.
die stekker eruit trekken heb ik gedaan en dat heeft (zoals verwacht) niks geholpen. Maar wat bedoelen ze met een "speed-test"??? o ja ik heb hier een Com21 modem

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Kijk hier eens ... en bel de klantenservice als je de resultaten hebt.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

The Legend

*Plop*

wouter37 schreef op 06 juni 2004 @ 21:28:
hoi mijn upload is niet wat het zou moeten zijn 7 KByte/sec en als het rustig is 12 KByte/sec hierover heb ik een email naar @home gestuurd. krijg ik deze email terug

[...]

die stekker eruit trekken heb ik gedaan en dat heeft (zoals verwacht) niks geholpen. Maar wat bedoelen ze met een "speed-test"??? o ja ik heb hier een Com21 modem
Gewoon een mailtje sturen dat je een speedtest gedaan hebt met 5 (desnoods fictieve) resultaten. Als antwoord zul je krijgen dat je Com21 omgeruild zal worden door een Motorola :)

* The Legend had precies hetzelfde.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
The Legend schreef op 07 juni 2004 @ 20:15:
[...]

Gewoon een mailtje sturen dat je een speedtest gedaan hebt met 5 (desnoods fictieve) resultaten. Als antwoord zul je krijgen dat je Com21 omgeruild zal worden door een Motorola :)

* The Legend had precies hetzelfde.
Ja, inderdaad... Dat is de snelste manier om een modemswap te regelen. Maar @Home heeft (of liever: had, zie verderop) ook nog een eigen speed test. Die kun je uitvoeren op 't moment dat je een medewerkeer van de klantenservice aan de lijn hebt. Je moe(st) dan gebruik maken van de @home Network Tools, op de cd die ze bij je abo leverden. Alleen wat willen ze nú met die software; ze geven immers zelf toe dat XP-gebruikers 'm NIET moeten installeren... :?

[ Voor 4% gewijzigd door csteelooper op 07-06-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Upload zuigt toch weer eens.. eigenlijk altijd wel.
Haal 13-15KB/s stabiele upload. Die 32 heb ik nog nooit langer als 2 seconden gezien.
Normaal stabiliseert het op 20-24KB/s, maar vanavond zuigt het wel heel erg.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
csteelooper schreef op 07 juni 2004 @ 20:36:
[...]
ze geven immers zelf toe dat XP-gebruikers 'm NIET moeten installeren... :?
:? sinds wanneer

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Lees de help van @home maar eens. Hoop geblaat over packet size en dat windows xp dat al standaard ondersteund :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Leon schreef op 02 juni 2004 @ 19:21:
Rond 1900 viel de verbinding weg. Dus heb ik het oude com21 modem omgewisseld voor de nieuwe motorola surfboard. Bij het opstarten gaan de lampjes knipperen, alle lampjes branden constant, behalve on-line, die knippert.
Achter deze motorola zit een e-tech router (zo'n witte) en drie peecees. Geen van deze computers kan nu nog op internet :(
Nu heb ik het oude com21 modem maar weer aangesloten. Iemeand een idee waarom dat ledje knippert? of is dat ding gewoon rot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:48:
[...]

waar baseer jij dat op?
Uit ervaring:

Bellen met @home helpdesk, zeggen dat met com21 je upload te laag is (is bijna altijd tegebnwoordig).
Dan moet je op de site speedtest.nl metingen doen.
Zit je met upload rond de 7kb/s dan is dat te laag voor @home, en kom je in aanmerking voor ander modem.
Ook al is je upload hoger, gewoon zeggen dat het 7 is, kunnen ze toch niet checken.

Daarna op verzoek @home van een paar dagen de tests van speedtest.nl mailen naar snelheid@home.nl met verzoek nieuw modem.

Dan gaat alles op gang komen, let wel op dat je hierbij een verhuispakket besteld, want een motorola werkt niet op je com21 splitter.

EN DIT ALLES GAAT GRATIS (alleen helpdesk bellen niet)

@home weet donders goed dat het com21 netwerk overbelast is, dat geven ze zelfs toe, aangezien er mensen brieven krijgen in overbelaste gebieden, dat ze een nieuw modem (verplicht) krijgen opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
rdfeij schreef op 10 juni 2004 @ 08:52:
[...]
Dan gaat alles op gang komen, let wel op dat je hierbij een verhuispakket besteld, want een motorola werkt niet op je com21 splitter.
[...]
:? hoezo niet :?
hoe kan het dan dat ik gisteren mijn com21 voor een motorola heb omgeruild gewoon met dezelfde splitter :?

die splitter werkt dus gewoon op een motorola hoor.

wat WEL zo is is dat mensen met een com21 vaak een lange coax kabel hebben lopen naar het modem; hier heeft de motorola wel snel(ler) last van. (veel signaalverlies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:25

jurma

simply connecting...

Timrek schreef op 10 juni 2004 @ 08:40:
[...]

Rond 1900 viel de verbinding weg. Dus heb ik het oude com21 modem omgewisseld voor de nieuwe motorola surfboard. Bij het opstarten gaan de lampjes knipperen, alle lampjes branden constant, behalve on-line, die knippert.
Achter deze motorola zit een e-tech router (zo'n witte) en drie peecees. Geen van deze computers kan nu nog op internet :(
Nu heb ik het oude com21 modem maar weer aangesloten. Iemeand een idee waarom dat ledje knippert? of is dat ding gewoon rot??
Dat had ik ook, hiervoor moet je naar de helpdesk bellen en de nieuwe serial en mac adres van de nieuwe modem doorgeven.
Jou modem wordt namelijk nog niet herkent in hun netwerk.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek

Timrek

Dat had ik ook, hiervoor moet je naar de helpdesk bellen en de nieuwe serial en mac adres van de nieuwe modem doorgeven.
Jou modem wordt namelijk nog niet herkent in hun netwerk.
Ok, thanks voor de tip, ik ga vanavond gelijk bellen als ik terug ben van mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Timrek schreef op 10 juni 2004 @ 11:04:
[...]

Ok, thanks voor de tip, ik ga vanavond gelijk bellen als ik terug ben van mijn werk.
voordat je belt:
je hebt nodig:
of
een losse sticker die je bij het modem gkregen hebt
of
de sticker op de onderkant van je modem

ze hebben nl het hfc mac id en het s/n nummer (niet het 'customer s/n') nodig

scheelt je weer tijd als je dat al bij de hand hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Maestro.mosjuh schreef op 10 juni 2004 @ 09:09:
[...]
wat WEL zo is is dat mensen met een com21 vaak een lange coax kabel hebben lopen naar het modem; hier heeft de motorola wel snel(ler) last van. (veel signaalverlies)
Ik wil niet irritant ofzo zijn hoor, maar hier heeft de Com21 meer last gehad van signaalverlies dan de Motorola en ik heb gewoon de CF-02 splitter gebruikt, die ik bij de aanleg van m'n abo heb gekregen. Kabeltje (de coax) is nog net géén meter. Bij m'n Com21 had ik de laatste tijd een insetation noise level van 7,5dB (heel erg hoog dus) en bij m'n Motorola is dit 1dB. Maarja, ik geloof ook dat de RF Tuner van dat modem (die Com21) een beetje wazig was... Had volgens @home een erg asynchroon signaal... Naja, nu heb ik de nieuwe modem en is er niks meer aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek

Timrek

Maestro.mosjuh schreef op 10 juni 2004 @ 11:40:
[...]

voordat je belt:
je hebt nodig:
of
of

Goed, @home gebeld , zij hebben de motorola opnieuw geconficureerd. Het lijkt erop dat de modem nu verbinding heeft, echter geen internet.
Heeft iemand ervaringen met een e-tech v1 router in combinatie met het motorola modem? Volgens mij willen deze twee niet samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek

Timrek

Maestro.mosjuh schreef op 10 juni 2004 @ 11:40:
[...]

voordat je belt:
je hebt nodig:
of
of

@home heeft de modem opnieuw gecofigureerd. De lampjes branden nu goed, On-line knippert niet meer maar brand nu ook constant.
Ik heb op de computers echter geen verbinding. De computers zitten achter een e-tech v1 router. Werken deze niet samen?

[ Voor 26% gewijzigd door Timrek op 11-06-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Timrek schreef op 11 juni 2004 @ 10:31:
[...]

@home heeft de modem opnieuw gecofigureerd. De lampjes branden nu goed, On-line knippert niet meer maar brand nu ook constant.
Ik heb op de computers echter geen verbinding. De computers zitten achter een e-tech v1 router. Werken deze niet samen?
verbind ff 1 computer met de modem en probeer te internetten.
mocht dit ook niet lukken:
bel de helpdesk en vertel dat je een modemwissel gehad hebt alleen nog geen verbinding met de computer heeft. Vraag vervolgens of je computer wel gekoppelt is aan een ubr en niet per ongeluk nog aan een hcx...

mocht het dan wel lukken; reset je router helemaal en configureer hem opnieuw.
edit: ik doe geen uitspraken over welke routers wel of niet wanneer waar waarom en hoe werken. (echter in princiepe zou elke router moeten werken)

[ Voor 10% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 11-06-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek

Timrek

Maestro.mosjuh schreef op 11 juni 2004 @ 16:26:
[...]

verbind ff 1 computer met de modem en probeer te internetten.
mocht dit ook niet lukken:
bel de helpdesk en vertel dat je een modemwissel gehad hebt alleen nog geen verbinding met de computer heeft. Vraag vervolgens of je computer wel gekoppelt is aan een ubr en niet per ongeluk nog aan een hcx...

mocht het dan wel lukken; reset je router helemaal en configureer hem opnieuw.
edit: ik doe geen uitspraken over welke routers wel of niet wanneer waar waarom en hoe werken. (echter in princiepe zou elke router moeten werken)
Jippieee, het werkt. De fout zat bij @home. Er is een nieuw cc nummer aangemaakt en nu doet ie het weer. Met en zonder router!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Mijn modem (com 21) wordt niet omgeruild, heb ik te horen gekregen.
In de toekomst zal dit wel gebeuren echter niet op korte termijn.
De KS zei dat het nog wel een paar maanden op zich laten wachten voordat mijn Com 21 modem wordt vervangen.

Heeft de snelheid verhoging dan wel effect voor mij?

Mijn ouders die in dezelfde stad (zonder stadrechten ahum :X ) wonen als ik, hebben wel een andere modem gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Rekkie schreef op 12 juni 2004 @ 15:44:
[...]
Heeft de snelheid verhoging dan wel effect voor mij?
[...]
waarom niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 23-09 14:34
vandaag gebeld,
de td zei dat mijn uplaod te traag was en dat ik een nieuwe modem krijg. moest wel ff een email naar snelheid@home sturen. dat heb ik gedaan en nu maar afwachten

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

zonet maar es gebeld dat ik verhuist ben ivm vervanging van me com21.

duurt maar liefst 2 weken voordat ze een nieuw linkje kunnen leggen!!

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En Jawel hij doet t op de nieuwesnelheden :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 21-09 20:48
Zet mijn pc net aan opeens mijn internet heel traag, ik mijn kabelmodem even reseten (motorola) en zie hier de nieuwe snelheid O-)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jun 15 2004 om 13:29:37 UTC+0200)

Download : 496.8 KByte/sec
Upload : 58.3 KByte/sec _/-\o_
Connection : 1,053.0 Conn/min _/-\o_
Ping test Nederland : 17.0 ms

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-09 13:04

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22
EN jah hoor, Com21 natuurlijk nog niet :X

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Nee, natuurlijk nog niet. Vorige keer ging het gehele COM21 platform ook ineens over op de hogere snelheidsprofielen, dus dat zal waarschijnlijk nu ook weer gebeuren. Gewoon afwachten tot 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

:( Volgens mij ben ik weer eens 1 van de ongelukkigen die altijd pech heeft, de hele regio hier de upgrade wel behalve ik, modem 10x gerest uit de stroom gehaald, stond op het punt het ding te verzuipen maar ik wist mezelf te beheersen :P maar geen verhoging :(

en ja ik heb een kloterola modem 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Steffy schreef op 15 juni 2004 @ 20:38:
:( Volgens mij ben ik weer eens 1 van de ongelukkigen die altijd pech heeft, de hele regio hier de upgrade wel behalve ik, modem 10x gerest uit de stroom gehaald, stond op het punt het ding te verzuipen maar ik wist mezelf te beheersen :P maar geen verhoging :(

mischien een softwarematige beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 16:53

slaay

Natuurbeleven.com

Steffy schreef op 15 juni 2004 @ 20:38:

Een maal per 24 uur wordt je profiel opnieuw ingeladen. Ik zou het dus over maximaal 24 uur nog eens proberen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn upload is nog steeds wat ie was met Com21 modem, ± 25 Kb
Mijn download ook, maar de winst zal voor mij minimaal zijn met een Motorola modem (van 3600 > 4000 kbps).

Ik zit met Com21 altijd al rond deze waarde, waarschijnlijk hebben we hier (Veghel, Brabant) toch al een prima netwerk liggen.

Speedtest:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Wachtend.... 458.5 KByte/sec (=3668 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:20

ThaHandy

Discovery Channel

jaja netjes hoor :P
me broertje kwam er mee aanzetten :P
en d8 no way, nu al? :?

dl @ max 530Kb/s (~4,3Mbit :D pwned ) volgens DU-meter)
ul @ max 61Kb/s

en dat voor et zelfde geld :D

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 16-06-2004 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, word allemaal toch pas 1 juli verhoogd? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, sinds die (hoognodige) verhoging naar 32kb/s, is verbinding nogal onstabiel geworden.
Gem. 2 dagen/pw de hele dag disconnects varierend van 10 min tot 3 uur. De andere dagen een paar korte storingen.
Mijn neef die 3 huizen verder woont, heeft precies hetzelfde dus het ligt niet aan mijn setup.
Ik heb al bijna 2 jaar die sb4200 en tot die tijd had ik maar enkele storingen per maand.
De helpdesk heeft al paar keer gekeken en kreeg elke keer een andere oorzaak uit Het Grote Smoezenboek.
Mijn vermoeden is dat het totdat ons gebied de capaciteit is vergroot, het wel zo zal blijven.

Dus ik hou me hart vast voor die volgende snelheidsverhoging :|

(En op het moment van posten valt natuurlijk hij weer es weg....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Woei , dit is lekker! Verbinding is ook in een klap een stuk vlotter weer..
Connects pmin zijn ook verdubbeld :9 Primaa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 23:07
nav een aantal posts hier ook maar ff reset gedaan... Bingo... _/-\o_ _/-\o_ TY @Home... 485KB/s downloaden van de lokale campus.. up nog niet geprobeerd, maar zal ongetwijfeld ook wel goed zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
@Home, Tnx!!! Hier is men ff lekker bezig geweest. Ik had naar aanleiding van wat ik hier gelezen had mezelf eens een modemreset gegund. Ok. Ik had de nieuwe snelheden... En nog wel meer ook. Via ftp.quicknet.nl even de nieuwe Knoppix gedowned.

Dit is mijn eindresultaat:
code:
1
Received 723064832 bytes in 1336 secs (5.06 Mbps), Transfer successful.

dat komt dus neer op 5181kbps! :?
Nou moet ik wel zeggen dat ik zlefs voor de verhoging niet mocht klagen: daar was 2,5Mbit beloofd en had ik 3,34Mbit! _/-\o_

Het gebruikte FTP-prgramma is WS_FTP LE. Ik heb een Motorola modem en er hangt een router tussen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coen.steelooper/gotpics/NewDownSpeed.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door csteelooper op 16-06-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:18

Lief Adje

Love is in the air

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA @home Zwolle via COM21 met 52kb/s upload nu :D

edit:
nu met 16kb/s uploaden en met dik 400kb/s tegelijk downloaden, echt super dit :D

[ Voor 40% gewijzigd door Lief Adje op 16-06-2004 10:17 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 17:19
Lief_Adje schreef op 16 juni 2004 @ 10:09:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA @home Zwolle via COM21 met 52kb/s upload nu :D

edit:
nu met 16kb/s uploaden en met dik 400kb/s tegelijk downloaden, echt super dit :D
Hier met COM21 in Den Bosch nu een stabiele download van 510 kB/s en een schommelende upload rond de 35 kB/s |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals mijn vraag:

@home verhoogt de verbindingen toch pas vanaf 1 Juli? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Officieel wel, maar het ziet er naar uit dat ze hier en daar al om zijn. Lijkt me ook best een prestatie om heel Nederland van 30-06, 23:59:59 op 01-07, 0:00:00 in één keer om te zetten...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmm, hier is de upload ook naar 55-60 KB/s omhoog na een modemresetje...download blijft echter hangen rond 320...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02
ff modem gereset via 192.168.100.1 (motorola) en nu heb ik 56 kb/s up en 500 kb/s down :9

@home deventer :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 18:37
Hoe bedoel je, dit wordt ook een opsomtopic ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 11:32
ok het is nu duidelijk dat motorola een verhoging heeft

Iedereen die dit dus NIET heeft kan hier posten, of iemand die een com21 heeft ;-)

Mensen die een vehoging hebben en dat hier uitkramen, heeft niemand wat aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

vanmiddag had ik met m'n com21 een goede snelheid..
450 KB/sec. de upload was redelijk.. 21

Maar nu het drukker is. en nederland weer massaal thuis zit te internetten wordt het duidelijk dat com21 hier in groningen overbelast is.
down 250
up 11

zoals ik eerder heb gezegd, ik heb er geen vertrouwen in dat ik over 2 week een goede upload heb..
Ik ben m'n "motorola aanvraag/klaag over de uploadsnelheid" mailtje al aan het typen.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 16-06-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
damster schreef op 16 juni 2004 @ 18:42:
vanmiddag had ik met m'n com21 een goede snelheid..
450 KB/sec. de upload was redelijk.. 21

Maar nu het drukker is. en nederland weer massaal thuis zit te internetten wordt het duidelijk dat com21 hier in groningen overbelast is.
down 250
up 11

zoals ik eerder heb gezegd, ik heb er geen vertrouwen in dat ik over 2 week een goede upload heb..
Ik ben m'n "motorola aanvraag/klaag over de uploadsnelheid" mailtje al aan het typen.
Ben vanmiddag bij een kennis van me geweest. Hij heeft een Com21 modem. Vandaag getest of hij de snelheidsverhoging had: nope. Maarja, hij scoort wel nu al rond de 3.34Mbit/sec. Het lijkt mij dus dat het Com21-platform inderdaad van 30-06-2004, 23:59:59.00 op 01-07-2004, 00:00:00.00 overgaat op de nieuwe snelheden. Bij hem is overigens de upload wel stabiel zoals volgens de huidige officiële specificaties. Maarja, hij zal dus nog ff moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het zou best kunnen dat ze de boel op precies 1 juli omzetten.
Het enige wat ik zeg, is dat ik verwacht dat ze hier de capaciteit niet hebben om de volledige upload aan te bieden.
Als ze nu al zelfs de 16 KB/sec niet halen, hoe denken ze dan ooit straks ooit de 60K te benaderen.

En nee ze gaan echt niet meer investeren in ouderwetse apparatuur, van een overigens failliet bedrijf.
Het com21 platform is hier in groningen-centrum gewoon overbelast.
Niets aan te doen..

En nee ik ben ook niet de enige met deze resultaten. Bij mijn vader is de verbinding iets slechter. Tevens bij mijn zwager.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 16-06-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Brabo-Joossie schreef op 16 juni 2004 @ 16:59:
Officieel wel, maar het ziet er naar uit dat ze hier en daar al om zijn. Lijkt me ook best een prestatie om heel Nederland van 30-06, 23:59:59 op 01-07, 0:00:00 in één keer om te zetten...
Grootste voordeel hiervan voor @home is dat als het nu mis gaat ze nog dik 2 weken hebben om wat zaken op orde te krijgen :)

En ik vind het prima, het werkt hier heerlijk stabiel op de nieuwe snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

heb de motorola inmiddels binnen. zit alleen een brief bij dat et modem pas 22 juni gebruiksklaar word gemaakt. :?

trouwens net 3x gemeten met speedtest, alle 3 rond de 500 kbps. up is rond de 30.
dus ik heb geen haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Net modem gereset en heb al de verhoging binnen.. met mirc/msn en andere client aan kreeg ik 480 download en 55 upload :D

Serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in roermond nog niks merkbaar na reset
com21 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

com21 hoef je niet te resetten, de snelheid daarvan wordt geregeld vanuit de comcontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Hehe, eindelijk weer online. 5 uur heeft @home problemen gehad met de DNS. Damn zeg...

Zou dit een direct gevolg zijn van de snelheidsverhoging?

Bijdeweg: mijn download is weer terug naar 350 kb/sec, maar de upload is nog steeds 57 kb/sec.

Strange... :?

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 22:11

Minkie

Groazers Unite.

Toevallig zag ik gisteren met dap dat ik een bestand van 64 MB aan het downloaden was met 500 KB, maar verder niet bij stil gestaan. Kom ik vanavond een topic tegen op Fok! over de @Home verhoging dus ik testen he:

(Overgenomen op Thu Jun 17 2004 om 00:25:02 UTC+0200)

Download : 471.7 KByte/sec
Upload : 58.6 KByte/sec
Connection : 1,554.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

Geinig toch. Ik ging der vanuit dat ze pas vanaf 1 juli omhoog gingen, maar het is hier (Vriezenveen, Overijsel, dicht bij Almelo) al omhoog. Me kameraad 3 huizen verder mag er ook al van genieten.
Al heb ik de laatste 2 dagen soms wel last van een weg vallende verbinding van een paar minuten. Maar dan ga ik in de tussentijd fftjes wat drinken of patiencen :P

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 12:22

Bjorker

Cadillacs rule!

Sinds vanavond is mijn com21 in Bergen op Zoom ook geupgrade.
Net wat flinke files geupload met een gemiddelde van 52kB/s 8)

Het lijkt erop dat het toch niet dezelfde 'alle com21's in 1 keer' aktie is zoals met de laatste verhoging. Nu gaat het per gebied?

(Overgenomen op Thu Jun 17 2004 om 00:39:56 UTC+0200)

Download : 350.2 KByte/sec
Upload : 45.5 KByte/sec
Connection : 913.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms

Het blijft met een com21 nog wel wat achterlopen op een motorola (vooral ping) maar met deze waarden ben ik voorlopig erg blij :*)

[ Voor 42% gewijzigd door Bjorker op 17-06-2004 00:43 . Reden: speedtest toegevoegd ]

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download: 508.5 KByte/sec
Upload: 59.4 KByte/sec

Woei, com21 hier

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odd, heb GEEN modem reset uitgevoerd (motorola VB5100), maar zag vanochtend dat upload met bit torrent al op 59KB/s lag............... :?
Dan lijkt me dat modem resette ook beetje overbodig..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zijn er al mensen met @home Basis die een verhoging hebben gekregen? Heb ik zelf niet maar ik ken wel mensen die van een verhoging erg blij zouden worden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door IceStorm op 17-06-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Na een Reset van mijn Moterola modem:

Down
Voor: 320 KB/s
Na: 500 KB/s

UP
Voor: 29.9
Na: 50 KB/s

Hoe vet! Toch een lekker verhoging in Venlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Down
Voor: 450
Na: 510

Up:
Voor: 16-24
Na: 50

COM21 Sittard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
damster schreef op 16 juni 2004 @ 21:01:
com21 hoef je niet te resetten, de snelheid daarvan wordt geregeld vanuit de comcontroller.
Com21's hoeven dan misschien niet gereset te worden, maar de standaard-tijdsduur van een lease aan de HFC (Coax)-zijde van het modem (de door de comcontroller uitgegeven lease) is [b]4 weken[/b]. Het is daarom dan ook niet voor niets dat @home in de product-alert al laat weten dat mensen op 1 juli hun modem dienen te resetten:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coen.steelooper/gotpics/palert.jpg

Hieruit blijkt eens temeer: de reset mag dan niet noodzakelijk zijn, het wordt de klanten wél aangeraden te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

IceStorm schreef op 17 juni 2004 @ 08:39:
Zijn er al mensen met @home Basis die een verhoging hebben gekregen? Heb ik zelf niet maar ik ken wel mensen die van een verhoging erg blij zouden worden ;)
@Home verhoogd eerst alle BBabo's toch? Daarna volgende Basis abo's en als het netwerk het dusdanig goed houd en er voldoende bandbreedte overblijft worden de budget abo's ook verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
csteelooper schreef op 17 juni 2004 @ 14:37:
[...]

Com21's hoeven dan misschien niet gereset te worden, maar de standaard-tijdsduur van een lease aan de HFC (Coax)-zijde van het modem (de door de comcontroller uitgegeven lease) is 4 weken. Het is daarom dan ook niet voor niets dat @home in de product-alert al laat weten dat mensen op 1 juli hun modem dienen te resetten:
[afbeelding]

Hieruit blijkt eens temeer: de reset mag dan niet noodzakelijk zijn, het wordt de klanten wél aangeraden te resetten.
wat heeft de snelheid met een lease te maken :?
de comcontroller regelt de snelheid bij com21 modems (in tegenstelling tot motorola's, die regelen het zelf). En dus zodra de comcontrollers snelheid word veranderd heb je daar direct profijt van; zonder eerst te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Maestro.mosjuh schreef op 17 juni 2004 @ 16:47:
[...]

de comcontroller regelt de snelheid bij com21 modems (in tegenstelling tot motorola's, die regelen het zelf). En dus zodra de comcontrollers snelheid word veranderd heb je daar direct profijt van; zonder eerst te resetten.
Je zult best gelijk hebben maar dan was het wel heel toevallig dat na het resetten van mijn Com21 modem opeens de maximale upload snelheid van m'n torrent tot 45 KB/s opliep. Voor de 'onnodige' reset kwam het echt niet hoger dan 30 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Laatst online: 19:23
ik heb hier in heerlen nog steeds 15 kb/s upload....ik denk dat ik dalijk ook eens reset en kijken of het helpt

net gereset

nog steeds 16 :(

[ Voor 15% gewijzigd door Rudoo op 17-06-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de snelheid ook al verhoogd, super actie van @home!! Ik kan me niet 1 andere bb/xDSL abo herinneren dat voor dezelfde prijs net zulke lekkere download en upload speeds hebben (ok, upload valt mee, maar damn wat maakt die download dat goed zeg :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik mijn motorola modem maar steeds resetten, maar de snelheid gaat maar niet omhoog :? Ik heb zelfs een keer de modem een nacht van de stroom gehaald, maar geen effect :S. Iemand een oplossing heel misschien? Ik zit aangesloten bij Kabel Noord

Iemand van een paar straten verderop heeft het wel... Beetje vreemd

[ Voor 13% gewijzigd door Jckx op 17-06-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

The Legend schreef op 17 juni 2004 @ 16:28:
@Home verhoogd eerst alle BBabo's toch? Daarna volgende Basis abo's en als het netwerk het dusdanig goed houd en er voldoende bandbreedte overblijft worden de budget abo's ook verhoogd.
Ze hebben gezegd dat ze idd eerst Breedband mensen zouden doen maar ook pas op 1 juli :P Ik hoopte gewoon dat ze de Basis mensen ook meteen zouden upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 07:52:
Download: 508.5 KByte/sec
Upload: 59.4 KByte/sec

Woei, com21 hier
En nu heb ik 300KB down en 18KB up :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hier 300kb/s down en 30kb/s up. 2e verhoging is dus nog niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Hehe, de verbinding is weer teruggezet volgens mij :) Ik haal iig weer de oude snelheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Maestro.mosjuh schreef op 17 juni 2004 @ 16:47:
[...]

Je hebt gelijk dat de comcontroller de snelheid regelt. Echter, deze informatie heb ik van een medewerker van @Home op de tweede lijn. Hij had me verteld dat het resetten van het modem tot gevolg had dat er een upgrade van je instellingen zou zijn (hetgeen hij een 'leasevernieuwing noemde - niet te verwarren met een DHCP lease). De upgrade zal óók doorgevoerd worden bij mensen die niet resetten, maar dan zal de termijn een kleine vier weken bedragen aangezien er dan pas nieuwe info naar het modem komt (die comcontrollers vormen hier nu JUIST het probleem: bij motorola is de informatie in het modem REAL-Time; de @Home medewerkers kunnen via de HFC-interface zien hoe je signaal is. Bij de com21's kan men alleen de info zien die de comcontroller over je modem kan geven). @home vraagt je ook bij een up- of downgrade van je abo niet voor niets om je modem te resetten. Nu is er eigenlijk maar één verschil in de vergelijking met een wijziging van je abonementsvorm: de (op handen zijnde) wijziging van de snelheid is in zoverre geen geforceerde wijziging, dat het je vrij staat om wel of niet te resetten. Bij een wijziging van je abonementsvorm ben je daartoe echter verplicht (ja, ook hier zou de comcontroller het dan toch moeten regelen? Nee dus. Ook al verandert alleen je cap, bij een up- of downgrade van je abo is een reset verplicht (ok, de theorie kán natuurlijk afwijken van de praktijk, maar dit is wat @Home mij vertelde)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag was in regio roermond de com21 modems naar de nieuwe snelhied
maar nu is het weer 17 kilobyte up
en 250 down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
csteelooper schreef op 17 juni 2004 @ 18:37:
[...]

Je hebt gelijk dat de comcontroller de snelheid regelt. Echter, deze informatie heb ik van een medewerker van @Home op de tweede lijn. Hij had me verteld dat het resetten van het modem tot gevolg had dat er een upgrade van je instellingen zou zijn (hetgeen hij een 'leasevernieuwing noemde - niet te verwarren met een DHCP lease). De upgrade zal óók doorgevoerd worden bij mensen die niet resetten, maar dan zal de termijn een kleine vier weken bedragen aangezien er dan pas nieuwe info naar het modem komt (die comcontrollers vormen hier nu JUIST het probleem: bij motorola is de informatie in het modem REAL-Time; de @Home medewerkers kunnen via de HFC-interface zien hoe je signaal is. Bij de com21's kan men alleen de info zien die de comcontroller over je modem kan geven). @home vraagt je ook bij een up- of downgrade van je abo niet voor niets om je modem te resetten. Nu is er eigenlijk maar één verschil in de vergelijking met een wijziging van je abonementsvorm: de (op handen zijnde) wijziging van de snelheid is in zoverre geen geforceerde wijziging, dat het je vrij staat om wel of niet te resetten. Bij een wijziging van je abonementsvorm ben je daartoe echter verplicht (ja, ook hier zou de comcontroller het dan toch moeten regelen? Nee dus. Ook al verandert alleen je cap, bij een up- of downgrade van je abo is een reset verplicht (ok, de theorie kán natuurlijk afwijken van de praktijk, maar dit is wat @Home mij vertelde)).
ok; weer wat geleerd......
ik dacht dus dat de snelheid bij de comcontroller word gecapped, en niet bij het modem
wat ik nu begrijp is dat het EN bij het modem EN bij de comcontroller gecapped word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

IceStorm schreef op 24 mei 2004 @ 12:20:
Het is (neem ik aan) nog steeds een Motorola Surfboard SB4200E. Specs kun je vast wel vinden op de motorola site maar die zijn niet echt spannend.
nope Motorola Surfboard SB5100E 8)

Afbeeldingslocatie: http://broadband.motorola.com/consumers/images/sb5100_bigview_3.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door bbstreams op 17-06-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

http://broadband.motorola.com/consumers/products/sb5100/

[ Voor 200% gewijzigd door bbstreams op 17-06-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Download : 333.7 KByte/sec
Upload : 56.1 KByte/sec
Connection : 759.0 Conn/min

Alleen de upload is hoger, maar de download is nog steeds hetzelfde. Vreemd :?

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Maestro.mosjuh schreef op 17 juni 2004 @ 22:27:
[...]
ok; weer wat geleerd......
ik dacht dus dat de snelheid bij de comcontroller word gecapped, en niet bij het modem
wat ik nu begrijp is dat het EN bij het modem EN bij de comcontroller gecapped word.
Een kennis van me is unix admin van @Home, die me vertelde dat het alleen vanaf de serverkant (comcontroller dus) geregeld wordt bij het com21 platform :) Ik vertrouw hem toch ietsjes harder dan een 2e lijn :P

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

bbstreams, was al gezegd maar toch ;)

Zijn er meer mensen die vinden dat de verbinding 'stabiel' is? Ik merk met eMule dat er vele minder verbindingen 'fout' gaan dan ik gewend ben.

edit:
Natuurlijk nog niet gezegd of alles valt 2 minuten weg :P

[ Voor 8% gewijzigd door IceStorm op 17-06-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Tootoo schreef op 17 juni 2004 @ 22:54:
[...]

Een kennis van me is unix admin van @Home, die me vertelde dat het alleen vanaf de serverkant (comcontroller dus) geregeld wordt bij het com21 platform :) Ik vertrouw hem toch ietsjes harder dan een 2e lijn :P
Misschien een tip voor je kennis: ff de 2e lijn bischolen c.q. melden dat ze dit soort info niet mogen geven :P Maar dan nog: ik had het wel voor elkaar m'n modem (Comn21) aan de CLIENTkant te uncappen. En das niet mogelijk als er überhaupt niet gecapped wordt aan de clientkant. Hoe zie je dit :? Kdenk dus dat oo het verhaal van de 2e lijn wel hout snijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

RèLF schreef op 17 juni 2004 @ 22:54:
Download : 333.7 KByte/sec
Upload : 56.1 KByte/sec
Connection : 759.0 Conn/min

Alleen de upload is hoger, maar de download is nog steeds hetzelfde. Vreemd :?
Wat nog vreemder is, is dat mensen bij mij in de regio dus al een paar dagen de nieuwe snelheden hebben maar ik niet, wat ook vaag is, is dat de logfile vol met errors staat.

aantal foutcodes:

0x0501BD64
0x040D9A2C
0x0501BDC8
0x040D99C8

Het zal toch niet zo zijn dat mijn modem f*cked is of wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanacht gekeken bij COM 21 modem ( na gereset te hebben ) en in veghel hier dus :

download 500 kb/s
upload 60 kb/s
connecties 1400 :P

bij speedtest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik weet zeker dat ik mijn COM21 niet gereset heb, om de nieuwe snelheden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:03
(Overgenomen op Fri Jun 18 2004 om 14:36:00 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 55.5 KByte/sec
Connection : 1,135.0 Conn/min

Regio Venray, Noord limburg. Net motorola gereset (de witte, niet de zwarte) en ineens was het daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:D Haha lol, echt iedereen reset zijn modem en heeft gelijk de nieuwe snelheid maar het is mij nog steeds niet gelukt, ik ga dat ding straks echt plattrappen.

Ik snap er echt compleet niks van, de hele kabelnoord regio heeft het behalve ik natuurlijk weer 8)7 :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:40
Moet je het modem resetten of is uit/aanzetten ook voldoende?
Ik heb het dan over het witte Motorola modem.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

RAILGUNNER schreef op 18 juni 2004 @ 15:34:
Moet je het modem resetten of is uit/aanzetten ook voldoende?
Ik heb het dan over het witte Motorola modem.
http://192.168.100.1/config.html --> en dan op restart :P

Is veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Laatst online: 22-09 14:56
Hij is hier ook verhoogd :) ik haal ook 56kb/s up en down weet ik zow niet want me emule server trekt hem leeg. Regio Zwolle-Zuid

[ Voor 8% gewijzigd door Xiqum op 18-06-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkampstra
  • Laatst online: 12-03 18:15
Is het nodig om voor deze snelheidsverhoging de modem te laten omwisselen.
Hoe zit dat nou precies want die site van ze is down.

Ik zit hier in Den Bosch (kleinplekkie der neffe)
Er hangt hier een COM21 op het @home netwerk. Met een Breedbandabo
speedtest nu:
----------------------------------------------------------------------------
(Overgenomen op Sat Jun 19 2004 om 13:54:28 UTC+0200)

Download : 334.5 KByte/sec
Upload : 30.3 KByte/sec
Connection : 520.0 Conn/min
Ping test Nederland : 34.0 ms
-----------------------------------------------------------------------------
Is het nodig om de modem te laten omwisselen zo ja hoe moet ik te werk gaan?
zou wel fijn zijn zo'n verhoging.

Ik hoor t wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
mkampstra schreef op 19 juni 2004 @ 13:56:
Is het nodig om voor deze snelheidsverhoging de modem te laten omwisselen.
Hoe zit dat nou precies want die site van ze is down.

Ik zit hier in Den Bosch (kleinplekkie der neffe)
Er hangt hier een COM21 op het @home netwerk. Met een Breedbandabo
speedtest nu:
Heb je uberhaupt wel gelezen hier... :X :?
UltraSub schreef op 17 juni 2004 @ 11:22:
Down
Voor: 450
Na: 510

Up:
Voor: 16-24
Na: 50

COM21 Sittard
UltraSub schreef op 18 juni 2004 @ 14:28:
Ik weet zeker dat ik mijn COM21 niet gereset heb, om de nieuwe snelheden te halen.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,

Net een brief gekregen dat de com21 modem wordt vervangen (niet eens voor gebeld of gemailt), heerlijk toch weer beetje vertrouwen in @home
_/-\o_

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkampstra
  • Laatst online: 12-03 18:15
Heb je uberhaupt wel gelezen hier... :X :?
Ja ik heb t gelezen maar ik heb ook gelezen dat Sommige COM21 modems vervangen moeten worden. En verder lees ik daar HIER HELEMAAL NIETS OVER!!
Om welke COM21 Modems gaat het dan?!
En hier is de snelheid nog steeds 350 / 25 kbyte/sec Ook na een RESET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

IceStorm schreef op 17 juni 2004 @ 22:55:
bbstreams, was al gezegd maar toch ;)

Zijn er meer mensen die vinden dat de verbinding 'stabiel' is? Ik merk met eMule dat er vele minder verbindingen 'fout' gaan dan ik gewend ben.

edit:
Natuurlijk nog niet gezegd of alles valt 2 minuten weg :P
Ik vind dat nog wel tegenvallen. Op got heb ik last van hang verschijnselen zo nu en dan. Helemaal als ik ga uppen met 30 kb/s , om van 60 kb/s niet te spreken. Lijkt wel alsof hij een soort lag heeft. De ping is 12 ms trouwens...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb t nog nooit gesnapt, maar nu valt het me ook weer op:

bij alle speedtests, +downloaden van testbins van 10 en 100 MB haalde ik eerst steeds zo rond de 320-330 KB down, sinds de verhoging zit ie weer op 470-480 down.

Maar als ik via VPN inlog op campusnet in Twente (ik zit zelf in Groningen) en ik ga downloaden dan klapte het voor de verhoging altijd al met 550-600 naar binnen en nu zelfs boven de 800 KB/s :)

hoe kan dat??

(en nee, ik vergis me niet met Kbit/Kbyte etc. ;) )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
mkampstra schreef op 19 juni 2004 @ 16:19:
[...]

Ja ik heb t gelezen maar ik heb ook gelezen dat Sommige COM21 modems vervangen moeten worden. En verder lees ik daar HIER HELEMAAL NIETS OVER!!
Om welke COM21 Modems gaat het dan?!
En hier is de snelheid nog steeds 350 / 25 kbyte/sec Ook na een RESET.
Op den duur is het de bedoeling dat ALLE Com21-modems vervangen worden. Dis zowel de CP1100D (logge vormgeving) als de wat nieuwere versie, die in ieder geval wat minder hoog is. Echter, voor de snelheidsverhoging is het niet noodzakelijk dat het modem vervangen moet worden; de Com21's kunnen in theorie ook overweg met de nieuwe snelhedemn. Regio Den Bosch wordt op 1 juli overgezet voor wat betreft de Com21-modems. Als je dus ná 1 juli nog steeds een (te) lage snelheid hebt, moet je contact opnemen met de @Home helpdesk en zeggen dat je nog steeds geen profeit hebt van de nieuwe snelheden. Ze zullen je dan waarschijnlijk vragen om 5x een snelheidstest uit te voeren bij SpeedTest en de resultaten te mailen. Als je dat doet en je snelheden zijn inderdaad te laag, wordt je modem vervangen. Zoals al vaker gemeld in dit draadje is het natuurlijk ook mogelijk om fictieve resultaten te sturen. >:) Wat ook wel eens wil helpen is ze flink aan hun hoofd zeuren over een ietwat ál te vaak wegvallende verbinding. Als ze dan constaterenn dat je modem wel online is maar jij niet kunt internetten, doen ze ook nogal eens een modemswap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwarte Motorola, effe een reboot gedaan en hopla..
Tilburg is dus al over.

(Overgenomen op Sun Jun 20 2004 om 13:47:25 UTC+0200)

Download : 516.5 KByte/sec
Upload : 59.1 KByte/sec

Wisten jullie trouwens dat je het modem kunt resetten via webbrowser?
http://192.168.100.1

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb trouwens altijd de meest vage download snelheden bij speedtest...
250-300 KB/s, hoger ben ik nog nooit gekomen.
Als meteen na een speedtest.nl meting, wat data grab van 10mb FTP, haal ik wel 450 voor, en 500+ na de verhoging.

m.a.w. ik vertrouw speedtest niet in alle gevallen.
Hier slaan de resultaten iig vaak nergens op.
Iemand met dezelfde ervaring?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.