Klubbheads schreef op 25 mei 2004 @ 08:47:
Ja , maar het probleem is dus dat je dan 2.56/0.5 = ~5 mensen die snelheid kunt garanderen.
En een overboeking van ongeveer 1:25 maakt dan 125 man op 1 comcontroller.
Dus dat gaat echt niet aangezien @home er wel 500+ op 1 controller aansluit.
FOUT: je haalt 2 dingen door elkaar.
Het com21
modem kan de volgende snelheden aan:
Downstream 30.336 Mbps
Upstream 2.56 Mbps
(en hij word dus gecapped op 4Mbps en 0.5 Mbps; dat kan het modem dus makkelijk aan)
de hcx'en (verzamelpunt van alle data afkomstig van de modems) waar ze op aangesloten zitten kunnen wel meer aan hoor

klopt; @home is idd overgestapt op de zwarte sb5100e
maar ze verdelen de oude witte sb4200e die ze terugkrijgen van oud-abonnees ook weer dus de kans bestaat dat je een sb4200e krijgt.
Leon schreef op 26 mei 2004 @ 01:42:
[...]
Als je de documentatie leest staat er dat hij 2 computers tegelijk kan verbinden (USB en Ethernet tegelijk) of tot 32 computers via de netwerkpoort en een switch/hub.
Dus dan lijkt het me een logische conclusie dat hij kan natten.
maar nogmaals: Dat wil ik niet...
Over de SB5100 is nog maar weinig technische documentatie te vinden. (alleen van die simpele gebruikers handleidingen)
hier staat een usenet draadje dat me iig een beetje hoop geeft.
edit2:
Ik herinner me met trouwens dat een neef van mij ook een surfboard heeft, en toen ik eens een keer bij hem internet in moest stellen kreeg de pc ook gewoon een public adres... Nou alleen nog eens een keer kijken of het een SB4100 of een SB5100 is..
Meerdere computers (direct) op een motorola aansluiten kan alleen (heeft alleen zin) als je meerdere ip-adressen/computernamen hebt van @home (zoals ik; ik heb een cc123456-a cc123456-b en een cc123456-c naam + daarbij horend 3 ip adressen)
De motorola is geen router en doet ook niet aan nat of firewall of andere rare dingen (werkt in dat opzicht dus gewoon hetzelfde als de com21)
en daarnaast:
ik wil ook mijn com21 houden
nooit problemen mee en doet het altijd

ik haal ook de snelheden:
29kb/sec up; 450 (

) kb/sec down.
Waar ik trouwens nog wel over ga zeuren (mochten ze mijn modem omruilen, heb nl niets gehoort nog):
mensen van de oude garde hebben een huurmodem (lees: levenslang garantie, echter ga je weg bij @home moet je je modem inleveren).
Nu staat er in de brief (hierboven) dat het motorola modem jouw eigendom word. dat lees ik (misschien verkeerd) als: 1 jaar fabrieksgarantie en daarna jouw eigen pakkie an. En DAT wil ik niet

. Helaas is de helpdesk een helpdesk (lees: helpt je met je verbinding, zorgt dus dat je verbinding krijgt) en zal ik dit wel via brieven (of met een beetje geluk kan het nog via de meel) moeten vragen/regelen/aankaarten
[edit]
damster schreef op 26 mei 2004 @ 14:01:
Ja, ik meen zoiets gelezen te hebben in de bijgeleverde handleiding.
(heb een paar van die dingen al geinstalleerd, maar heb zelf helaas nog een com21)
Wat ik zeker weet is dat ze nu bij alle pakketten een utp-kabel leveren.
heb je een usb pakket, dan krijg je een usb-nic.
heb je een pci pakket, dan krijg je een pci-nic
Dus voor beiden gebruik je een utp kabel, die je in de gewenste nic stopt.
pci pakket word niet meer verkocht / geleverd.
[
Voor 9% gewijzigd door
Maestro.mosjuh op 26-05-2004 14:22
]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.