[HOME-BB] Nieuwe snelheid verhoging

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
De snelheid van uw abonnement @Home Breedband gaat met ingang van 1 juli 2004 veranderen. De downloadsnelheid wordt verhoogd van 2560 kbits/sec naar 4000 kbits/sec. De uploadsnelheid wordt verdubbeld naar 512 kbits/sec. Het abonnementstarief blijft hetzelfde: € 47,95 per maand. Aan de snelheidsverhoging zijn dus geen kosten verbonden.

U kunt door het uit- en aanzetten van het modem vanaf 1 juli direct profiteren van de aanzienlijke snelheidsverhoging. Doet u deze handeling niet, dan zal binnen vier weken de snelheid zijn aangepast.
Wisten mensen hier al van? Ik ben totaal verast, wel een prima actie natuurlijk! :)

Denk dat ze toch teveel concurentie krijgen van ADSL aanbieders. Had zelf alleen niet verwacht dat ze hier nog op in zouden springen (zeker niet na de verhoging van 128 naar 256 up voor een tijdje terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47

André

Analytics dude

En nu gaan ze eerst kijken hoeveel capaciteit dat neemt, en dan pas gooien ze de budget snelheden omhoog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Of ze gaan net als Chello ineens heel streng op de FUP letten. Je wordt bij Chello+ al gecapped bij 80GB per maand.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40
mensen, je mag ook wel positief zijn over iets.
Laten we eerst maar blij zijn, en er vanuit gaan dat het allemaal goed gaat werke!

een goeie actie van @home IMHO :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 10:42
ik las het net ook. ben het met "Grolsch" eens. Beetje positief zijn over @home. Ik ben zelf aangenaam verrast!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Lijkt me heel mooi :)
Basis gaat er ook goed op vooruit.

Dat budget als laatste aan de beurt is is niet zo gek imho. Budget kies je alleen als je puur voor de verbinding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45

Zym0tiC

^_^

Een erg mooie actie. 64kB up is erg mooi. Na de actie van kpn met die verhoging was ik bijna overgestapt naar adsl basic maar als deze upgrade doorgaat krijg ik meer waar voor minder geld :D

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een echte snelheidsverhoging! Kan niet wachten eigenlijk. De vorige upgrade voor @home gebruikers, Verdubbeling van de Upsteam Snelheid, stelde met 14kb/s -> 28 kb/s geen ene [censuur] voor natuurlijk. Ben benieuwd wat ze er per 1 juli van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:13:
De vorige upgrade voor @home gebruikers, Verdubbeling van de Upsteam Snelheid, stelde met 14kb/s -> 28 kb/s geen ene [censuur] voor natuurlijk. Ben benieuwd wat ze er per 1 juli van maken
Ja ik weet het niet hoor, maar een verdubbeling van de upload (van 16 naar 32 ;)) vind ik toch ook best wel netjes.

Blijkbaar houd het netwerk het dus vrij aardig sinds de laatste upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:13:
Eindelijk een echte snelheidsverhoging! Kan niet wachten eigenlijk. De vorige upgrade voor @home gebruikers, Verdubbeling van de Upsteam Snelheid, stelde met 14kb/s -> 28 kb/s geen ene [censuur] voor natuurlijk. Ben benieuwd wat ze er per 1 juli van maken
Tja, die is hier ook nog steeds super instabiel, soms wel, soms niet, enfin, ik ben blij dat dit officieel aangekondigd wordt en het eerste dat er op 1 juli gaat gebeuren is mijn modempje aan/uit :*)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay! :D alweer!

4000/512 :D niet verkeerd.. idd ook net mailtje gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2de verdubbeling van upload zou leuk zijn, maar ik merk nog steeds niets van die eerste verdubbeling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat KPN nu gaat doen, dan is een Basic abbo met 2240/416 voor +- 50,- te duur tegenover het @home breedband abbo. Hierdoor kan KPN klanten gaan verliezen omdat zowel basic als fast qua prijs boven dit abbo zit :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de rest ben ik benieuwd wat mij zo'n nieuw modempje zou gaan kosten :S want als dat rond de 150 euries is, is dat mijn ietsjes te duur voor een snelheidverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:54:
voor de rest ben ik benieuwd wat mij zo'n nieuw modempje zou gaan kosten :S want als dat rond de 150 euries euro is, is dat mijn ietsjes te duur voor een snelheidverhoging.
Die krijg je gewoon gratis (of iig, als ruil voor je COM21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 24 mei 2004 @ 11:47:
[...]

Die krijg je gewoon gratis (of iig, als ruil voor je COM21).
waar baseer jij dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krijg je gewoon een nieuw modem als je oude modem niet meer voldoet.

Mijn COM21 trekt het nog allemaal lekker, en dat al 4 jaar. Ik ga huilen als ze hem van me afnemen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bakbeest ook :*) jarenlang het ronkende geluid van de ouderwetse nog steeds goedlopende kast van een modem waar een mooi plaats in de meterkast voor klaar is gemaakt en nu krijg ik er één voor terug die ik (wie weet moet betalen) en ook nog niet eens aan de muur kan hangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:52:
mijn bakbeest ook :*) jarenlang het ronkende geluid van de ouderwetse nog steeds goedlopende kast van een modem waar een mooi plaats in de meterkast voor klaar is gemaakt en nu krijg ik er één voor terug die ik (wie weet moet betalen) en ook nog niet eens aan de muur kan hangen :'(
Dat laatste is alvast niet waar. Ik ga er van uit dat ze de COM21's vervangen door de Motorola Surfboard waar ik/men nu al mee zit. Die kun je ook gewoon aan de muur hangen ;). Daarnaast, ik kan me niet herinneren dat mijn oude COM21 geluid maakte?

Maar de reden dat je ze naar mijn idee gewoon gratis mag omruilen, @home wil bij mijn weten al tijden van de COM21 af omdat ze 'ouderwets' zijn (en te veel geld kosten). Alleen moesten er daarvoor ook netwerkaanpassingen komen en dat maakte een swap te duur. Nu die aanpassingen er toch moeten komen omdat de snelheid omhoog moet/gaat lijkt het me logisch dat ze de modems 'gewoon' omwisselen.

Mail ze anders even met de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij maakt wel geluid en word lekker warm maar goed ik zal ze ff mailen met de vraag en zal daarna hier de reatie posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik me zoals die gasten van Greenpeace aan me modem ga vast ga ketenen. :P

Achja, als er een nieuw modem moet komen om een hogere snelheid te krijgen dan ben ik allang blij. Maar in die 4 jaar @home heeft me COM21 broodrooster me nog nooit in de steek gelaten.

Ik denk niet dat je er voor hoeft te betalen hoor, lijkt me igg erg onwaarschijnlijk. Want zover ik heb gehoord kun je die COM21 onder bepaalde omstandigheden zelfs ruilen voor een nieuwe. En bij een vriend van me hebben ze hem zelfs zomaar vervangen, hij kreeg een email dat hij omgeruild zou worden voor een Motorola.

All I know... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:01:
Achja, als er een nieuw modem moet komen om een hogere snelheid te krijgen dan ben ik allang blij. Maar in die 4 jaar @home heeft me COM21 broodrooster me nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb ca. 5 jaar een COM21 gehad en had ongeveer hetzelfde gevoel erover toen ik te horen kreeg dat ik een Motorola zou krijgen in mijn nieuwe woning. Maar ik heb nu 1,5 jaar die Surfboard en die werkt net zo soepel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Betekent dit weer iedere dag het modem resetten en afwachten "of het al gebeurd is" :?

Wel een stoere actie uiteraard. Vooral die upload-verhoging is super!
U kunt door het uit- en aanzetten van het modem vanaf 1 juli direct profiteren van de aanzienlijke snelheidsverhoging. Doet u deze handeling niet, dan zal binnen vier weken de snelheid zijn aangepast.
Niet dus :)

[ Voor 45% gewijzigd door RèLF op 24-05-2004 12:11 ]

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mailtje op de post, nu nog maar afwachten. Zijn er trouwens verder nog specs. van die nieuwe modem. Foto's e.d.

nou het eerste mailtje is binnen:

Geachte @Home abonnee,

Bedankt voor uw bericht: snellere internet verbinding

U kunt binnen 3 werkdagen een bericht van ons verwachten.

We willen van deze gelegenheid gebruik maken om u te herinneren aan onze uitgebreide hulp pagina's. U kunt deze vinden op http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home,

Afdeling Klantenservice

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Het is (neem ik aan) nog steeds een Motorola Surfboard SB4200E. Specs kun je vast wel vinden op de motorola site maar die zijn niet echt spannend.

Afbeeldingslocatie: http://broadband.motorola.com/catalog/images/product_images/SB4200modem_lg_prdtctlg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Het nieuwe motorola modem is hier een tijdje terug al (kosteloos) geinstaleerd.

Had aldoor een wegvallende verbinding met de oude COM21, de motorola schijnt zelf meer te kunnen compenseren (zo een soort verhaal had de monteur, was er niet 1 van @home zelf maar een 3rd party installer ;)). In iedergeval loopt het nu prima en de verhoging van 16 naar 32 had bij mij ook zeker effect.

maar het is niets vergeleken met de upload hier op college natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:19:
Yay! :D alweer!

4000/512 :D niet verkeerd.. idd ook net mailtje gehad!
Als oud-@Home abbo vind ik het toch wel verrassend dat ze het breedband-abbo gaan upgraden naar een downloadsnelheid die het vroeger altijd al had... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wildfire schreef op 24 mei 2004 @ 13:01:
[...]

Als oud-@Home abbo vind ik het toch wel verrassend dat ze het breedband-abbo gaan upgraden naar een downloadsnelheid die het vroeger altijd al had... :)
my thougts exactly...eerst cappen en nu weer terugzetten..lekkere upgrade maar goed. De upload gaat wel omhoog, dus dat is een goede zaak :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
is die verhoging niet eerder beschikbaar net zoals de afgelopen verhoging? volgens @home zou ik nog geen uploadverhoging hebben (de eerdere verhoging weet je wel), maar die heb ik wel

die upload naar 512 is heel goed iig, kan ik eindelijk een keer normaal vncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Ah weer heerlijk snel downloaden.

Ik hoop dat ze deze keer die upload echt kunnen waarmaken. Staat trouwens ook op de site dat dit tot augustus kan duren tot het echt helemaal soepel gaat.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Knap zeg, volgens de vorige verhoging zou de gehele upload upgrade voor mijn stad en modem (groningen & com21) pas in september voltooid zijn.
Nu is het opeens al per 1 juli.
En ook nog eens veel hoger.

Ik moet het nog maar zien.

@home stuur mij maar lekker vandaag een docsis modem.
Dan ben ik tevreden.
Leuk is dat, de oudste (en dus trouwste) klanten lekker naaien door ze als laatste de volledige upload te geven.

Vind die download verhoging ook dikke onzin.
Toen ik voor het eerste @home had, zat ik al ruim boven de 430 KB/sec.
Tegenwoordig is het zo'n 380 KB/sec. dus ik zal er niets mee vooruit gaan.
IceStorm schreef op 24 mei 2004 @ 12:20:
Het is (neem ik aan) nog steeds een Motorola Surfboard SB4200E. Specs kun je vast wel vinden op de motorola site maar die zijn niet echt spannend.

[afbeelding]
Nope ze hebben tegenwoordig al weer andere modems: http://broadband.motorola.com/consumers/products/sb5100/
Lijkt me alvast een voorbereiding op docsis 2.0 over x jaar.

[ Voor 96% gewijzigd door job op 24-05-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

damster schreef op 24 mei 2004 @ 16:53:
Nope ze hebben tegenwoordig al weer andere modems: http://broadband.motorola.com/consumers/products/sb5100/
Ah ok :) Weer wat geleerd.
Ik gok alleen dat die 'x' bij jou nog wel eens heel ver weg zou kunnen liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had Wanadoo i.c.m. Com21 modem, en toen ze hier de upload van 128 Kbit --> 384 Kbit deden, kreeg ik 's avonds erge last van latency en schommelende upload snelheden. Die Com21's trekken die upload niet echt. Com21 upstream channels kunnen maximaal 2.56 Mbit (lees: twee punt zes en vijftig megabit) aan. Sinds ik een Motorola EuroDOCSIS modem heb, heb ik dat probleem niet meer. Als je dus de mogelijkheid hebt om over te stappen naar een Motorola modem, dan raadt ik je dat ook streng aan, ongeacht de provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ja, com21 word gratis omgeruild naar motorola voor de mensen die dat nodig hebben...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

moooi , kom ik eindelijk weer eens bove mijn max van 320 kbps uit . hij gaat gewoon niet hoger nu . en de upload tja dat is ook leuk mee genomen .
maar zover ik me heriner waren de snelheden van @home vroeger onbeperkt . aaarg de tijden dat je met je verbinding ruim 900 kbps haalde op een zondagmiddag . waar zijn die gebleven , *zucht* ma toch heel leuk om er op vooruit te gaan . was nu toch al niet geheel ontevreden want we hebbe hier een redelijk stabiele download het enige probleem is de hoge ping hier . hopelijk verandert die ook

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

IceStorm schreef op 24 mei 2004 @ 10:08:
Dat budget als laatste aan de beurt is is niet zo gek imho. Budget kies je alleen als je puur voor de verbinding gaat.
Of als je geen geld hebt voor een snelle verbinding. Ben trouwens wel benieuwd hoeveel sneller budget gaat worden. :P

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ganz geil :D Jammer dat 1 juli nog zo ver weg is, maar ik leef er nu al helemaal naartoe. @home maakt hier in 1 klap alle frustraties van de laatste maanden goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEIL @HOME _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001

RV

®

't gaat mij meer om de upload dan om de download. Ik haal hier toch al wel boven de 320kB/s dus ik heb nooit veel van een cap gemerkt. Die up, dat vind ik 't belangrijkste, lekker met 64kB/s uppen vind ik netjes :) zal je wel niet hale maar toch ... Trouwens ze zijn al tijdje bezig met netwerkcapaciteit te vergrote enzo dus 't komt wel goed hoor met @home, misschien worden ze nog zo goed als ze vroeger waren (qua snelheid) :P.

Veel mense zate trouwens allemaal te zeure dat @home allemaal hun abbo steeds duurder maakte en dat 't nog steeds te duur is, maar vond ik al nie echt en zeker naar deze aankomende verhoging hebk nix te klagen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 22-09 20:57

Wekkie

Yeah

Zoiets had ik niet verwacht van @Home _/-\o_
Mooie snelheid :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:19
Eindelijk acceptabele snelheden voor het bedrag dat we maandelijks betalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De aankondiging komt als een verrassing, zeker omdat de eerder aangekondigde tweede upload verdubbeling volgens eerdere berichten alleen tegen meerprijs verkrijgbaar zou zijn.

Ik zit hier trouwens in 's-Hertogenbosch, en ook hier zou de upload officieel pas in september verdubbelen, maar ik zat al direct op +/-32kb up zodra dat uitgerold werd :? Hopen dat het dan met de volgende verdubbeling weer goed gaat. Ik ben abbo sinds december en heb dus een zwarte Motorola, maar een bekende met een COM21 hier heeft ook al 32k upload.

Ook heb ik de laatste paar dagen een paar bizarre downloads gehad: Ze begonnen volgens mozilla met een snelheid van zo'n 1500kb/s ..... (en nee, dat waren geen geresumede downloads). Is dat uberhaupt mogelijk? Speedtest.nl laat niets raars in die richting zien.
Sowieso haal ik de afgelopen dagen vaker constant het maximum van zo'n 300 kb/s, dat bevalt me wel.

Ik ben weer blij :)

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 24 mei 2004 @ 13:01:
[...]

die tijd heb ik geloof ik niet meegemaakt :D Ik heb nu 6 jaar @home, en zover ik me kan herinneren was het altijd rond de 2,5mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb et nu ook zon 5 jaar maar et is idd volges mij nooit op 4000 kbit geweest.

wat die upload betreft, zou de download nu ook wat sneller gaan als kazaa staat te uploaden? of gaat de kazaa upload gewoon hoger.

verder een mooie actie, kzat wel ff te checken of et echt was :o

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik heb het nu zo'n 3 jaar.
maar @home zat toen (en voorheen) over de 4 mbit.
Miscchien niet in elke regio, maar in genoeg plaatsen wel.

Als je in kazaa de upload niet begrenst zal je upload inderdaad ook hoger gaan.
Trouwens niet slim om de upload niet te limiteren.
Als kazaa al je upload weg trekt, blijft er van je download weinig over.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 24-05-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 13:50

markvt

Peppi Cola

Het mooie is als je zo'n motorola krijgt staat er een datum bij. Toen moest ik echt ompluggen want mijn com21 deed niets meer vanaf dat moment.
En niet te vergeten je krijgt een ander ip !

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar begrijp ik nou goed dat als je nog gewoon een com21 modem hebt je niet van deze verhoging kan gaan genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Laatst online: 21:25

jurma

simply connecting...

ik heb ook begrepen dat als je upload 's avonds slecht is en je kan dit aantonen dat je die nieuwe modem kreeg

// gehoord van klasgenoot zeg niet dat het waar is

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 22:39:
maar begrijp ik nou goed dat als je nog gewoon een com21 modem hebt je niet van deze verhoging kan gaan genieten?
Klopt maar hij wordt dan netjes omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je dan zelf bellen om hem om te laten ruilen, want ik heb daar niks van gehoord?
Mijn snelheden zijn nou ook niet echt denderend: +- 250 down en 11 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 22:48:
moet je dan zelf bellen om hem om te laten ruilen, want ik heb daar niks van gehoord?
Mijn snelheden zijn nou ook niet echt denderend: +- 250 down en 11 up.
dan moet je bellen jah.
paar speedtest logs mailen moet genoeg zijn (van horen zeggen). :)
IceStorm schreef op 24 mei 2004 @ 17:09:
Ah ok :) Weer wat geleerd.
Ik gok alleen dat die 'x' bij jou nog wel eens heel ver weg zou kunnen liggen ;)
Kan nog best meevallen. ze gaan binnenkort al starten met proeven voor 10mbit internet.
ze moeten wel opschieten willen ze adsl bijhouden. adsl gaat al met 8mbit, en adsl 2 staat al op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 21:47:
[...]

die tijd heb ik geloof ik niet meegemaakt :D Ik heb nu 6 jaar @home, en zover ik me kan herinneren was het altijd rond de 2,5mbit
Vroeger was het tussen 2mbit en 8mbit, was maar net hoeveel mensen er dan bezig waren, en wat er te bereiken was, toen hebben ze die '-8mbit' (was van, 2-8mbit) weg gehaald, en had je ong. 2mb download...nu dus 4 dalijk, en dat is gewoon uber :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:13:
Ik had Wanadoo i.c.m. Com21 modem, en toen ze hier de upload van 128 Kbit --> 384 Kbit deden, kreeg ik 's avonds erge last van latency en schommelende upload snelheden. Die Com21's trekken die upload niet echt. Com21 upstream channels kunnen maximaal 2.56 Mbit (lees: twee punt zes en vijftig megabit) aan. Sinds ik een Motorola EuroDOCSIS modem heb, heb ik dat probleem niet meer. Als je dus de mogelijkheid hebt om over te stappen naar een Motorola modem, dan raadt ik je dat ook streng aan, ongeacht de provider
512Kbit is niet echt een grote hap uit 2.56Mbit :? zou ie toch makkelijk aan moeten kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Ja , maar het probleem is dus dat je dan 2.56/0.5 = ~5 mensen die snelheid kunt garanderen.

En een overboeking van ongeveer 1:25 maakt dan 125 man op 1 comcontroller.

Dus dat gaat echt niet aangezien @home er wel 500+ op 1 controller aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 23:57:
[...]

Vroeger was het tussen 2mbit en 8mbit, was maar net hoeveel mensen er dan bezig waren, en wat er te bereiken was, toen hebben ze die '-8mbit' (was van, 2-8mbit) weg gehaald, en had je ong. 2mb download...nu dus 4 dalijk, en dat is gewoon uber :P
vroeger was in de test fase het idd tussen de 2 en 8... later in productie was het 4Mbit..
Dan draaien ze de boel terug naar 2.5Mbit... en nu als grote reklame stunt 4Mbit |:(
ach ja... je moet toch ergens reklame mee maken..
De upload is super... dat is destijds de reden geweest voor mij om naar ADSL te gaan.. overigens ben ik nogsteeds blij met m'n adsl..

edit:
En een overboeking van ongeveer 1:25 maakt dan 25 man op 1 comcontroller.

met de nieuwe docsis modems wel ja :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:48:
[...]

waar baseer jij dat op?
Op contact met de @Home servicedesk. Hier in 's-hertogenbosch-west gaat dat ook gebeuren; het Com21-platform kan de verhoging niet aan. Nog een klein detail: als je je abo zou opzeggen blijven de motorola's in eigendom van de abonnee, de Com21's gaan dan naar @Home terug (Zie algemene voorwaarden update.)

Overigens ben ik zelf heeeel aangenaam verrast door de snelheidsupgrade van @Home breedband... Van 2560kbit/s naar 4000kbti/s down en van 256kbit/s naar 512kbit/s up... Kan (bijna) niet wachten hierzo!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er gister achter dat de snelheden omhoog gingen en ik was er heel erg blij mee :9 Maja zoals jullie al zeggen straks krijg je da gezeur van dat je teveel down- of upload. Maarja ze zeggen FUP dus we zullen zien wat hun Fair vinden ;) Ik download nu al wel eens 150 GB per maand en ik heb nog geen problemen gehad O-) In ieder geval is het wel een vet relaxe actie. Jammer dat ik nog eventjes moet wachten.

Ik wou trouwens bijna naar Demon ADSL overstappen maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want het is een stuk duurder en je krijgt nog aanschafkosten.. @home was even minder, maar zo gaat het weer de goede kant op.. En dat nadat ze de upload al hebben verdubbeld :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Laatst online: 07:59

DataCopy

Dum vita est spes est

IceStorm schreef op 24 mei 2004 @ 10:08:
Lijkt me heel mooi :)
Basis gaat er ook goed op vooruit.

Ik snap niet helemaal wat je hier met Basis bedoeld? Er wordt in de start post toch geen melding gedaan van de verhoging van het Basis abbo? Maar als iemand daar al iets over weet, hoor ik dat natuurlijk ook graag... ;)

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

damster schreef op 24 mei 2004 @ 22:34:

Als je in kazaa de upload niet begrenst zal je upload inderdaad ook hoger gaan.
Trouwens niet slim om de upload niet te limiteren.
Als kazaa al je upload weg trekt, blijft er van je download weinig over.
heb et altijd ingesteld maar heeft nooit gewerkt, kzal vanavond es proberen met een nieuwe client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

DataCopy schreef op 25 mei 2004 @ 11:45:
Ik snap niet helemaal wat je hier met Basis bedoeld? Er wordt in de start post toch geen melding gedaan van de verhoging van het Basis abbo? Maar als iemand daar al iets over weet, hoor ik dat natuurlijk ook graag... ;)
In de startpost niet maar op het achterliggende bericht van Troubles@home wel:
http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=469

Weliswaar een maandje later maar met de upgrade naar 96 down en 16 up ipv 39 down en 8 up wordt dat ook weer een 'werkbare' verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 09:06:
Ik wou trouwens bijna naar Demon ADSL overstappen maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want het is een stuk duurder en je krijgt nog aanschafkosten..
Demon heeft op dit moment gratis modem en geen aansluitkosten..
Ja het is duurder maar daarvoor krijg je wel 1024 Kbit upload ipv 512 ;)

edit:
als het je om de upload snelheid te doen is :)

Ik ben bij @home weggegaan vanwege de upload... de download maakt niet zo veel uit imho..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Snap het niet.. Haal al drie jaar 24 uur per dag 450-470KB/s...
Paar maandjes terug een maand lang max 350, maar daarna weer business as usual.
Nooit plat, nooit problemen.

Vind het bijna jammer dat ik ga verhuizen en @homo niet mee kan nemen.
Dacht sowieso al aan ADSL ivm upload snelheden.

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 25-05-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
UltraSub schreef op 25 mei 2004 @ 11:54:
Snap het niet.. Haal al drie jaar 24 uur per dag 450-470KB/s...
Paar maandjes terug een maand lang max 350, maar daarna weer business as usual.
Nooit plat, nooit problemen.

Vind het bijna jammer dat ik ga verhuizen en @homo niet mee kan nemen.
Dacht sowieso al aan ADSL ivm upload snelheden.
Je had tot dan toe can geluk... Als je altijd al 450 haaldse, woon(de) je in een 'uncapped' gebied; daar golden de pilot-snelheden nog. In de rest van het essent/Nutsbedrijven Maastricht-verzorgingsgebied werd er direct na de demo/pilot van @home een cap ingesteld op eerst 0,5 toen 1, toen 2,5 en nu 4Mbit. @home wil (heb ik horen zeggen) ook over op de euroDOCSIS 2 standaard... 'ns kijken wat dat oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 08:53:
[...]

edit:
En een overboeking van ongeveer 1:25 maakt dan 25 man op 1 comcontroller.

met de nieuwe docsis modems wel ja :(
5x25 = 125 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik zit trouwes ook midden in een verhuizing, weet iemand hoelang het duurt voordat het omgepatched is bij @home?
en dan bedoel ik niet theoretisch, maar in de praktijk :(

of kan ik beter meteen een ander modem aanvragen. ( ik heb nog een oude com21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de reactie van @home is binnen 8)7 op de vraag wat het kost als de com21 modem vervangen moet worden door een motorola is het antwoord:

Geachte heer Holtkamp,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het Com21 modem wordt niet vervangen door het Motorola modem. Mocht u echter
problemen ondervinden door de snelheidsverhoging, verzoeken wij u vriendelijk
om contact op te nemen met onze helpdesk (0900-8112).

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nou.. Jammer dat ik het contract niet kan vinden waarin stond dat als je gebruik maakte van een "huurmodem" het bij een evt. noodzakelijke vervanging gratis vervangen zou worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
UltraSub schreef op 25 mei 2004 @ 14:18:
Nou.. Jammer dat ik het contract niet kan vinden waarin stond dat als je gebruik maakte van een "huurmodem" het bij een evt. noodzakelijke vervanging gratis vervangen zou worden. :(
als je je modem NIET gekocht heb / gratis gekregen bij aansluiting is die huur :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:52:
[...]

Demon heeft op dit moment gratis modem en geen aansluitkosten..
Ja het is duurder maar daarvoor krijg je wel 1024 Kbit upload ipv 512 ;)

[edit]

als het je om de upload snelheid te doen is :)

Ik ben bij @home weggegaan vanwege de upload... de download maakt niet zo veel uit imho..

Ja het is wel lekker als je upload hoog is. Vooral als je in filmkanalen zit op Mirc en daar distro kan krijgen.. Dan krijg je sneller die acces en je kan onder het uploaden ook nog goed downloaden en gamen _/-\o_ Maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
* MrEdge_ heeft vrijdag contact opgenomen met de helpdesk (Vught / 's-Hertogenbosch) vanwege een constant wegvallende verbinding.
Vandaag is er dus al een nieuwe motorola binnen _/-\o_

Volgens de tweedelijns kunnen ze uit de motorola's meer info halen wanneer je verbinding weghaalt en daarnaast kunnen ze ook beter omgaan met al die overbodige arp-requests waardoor je verbinding niet steeds wegvalt.

Voor zover ik weet zijn de COM21's weldegelijk geschikt voor hogere snelheden en zouden ze ook makkelijk de beloofde 4000/512 moeten kunnen halen. Alleen zitten de subgroepen overvol en zou dat zorgen voor vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Knap zeg, volgens de vorige verhoging zou de gehele upload upgrade voor mijn stad en modem (groningen & com21) pas in september voltooid zijn.
Nu is het opeens al per 1 juli.
En ook nog eens veel hoger.

Ik moet het nog maar zien.
Wees blij dat je een upgrade krijgt. Als je ze opbelt en zegt dat je het niet wil doen ze het vast wel hoor...
@home stuur mij maar lekker vandaag een docsis modem.
Dan ben ik tevreden.
Leuk is dat, de oudste (en dus trouwste) klanten lekker naaien door ze als laatste de volledige upload te geven.
Bovenstaande bericht in de TS gaat overal per 1 juli in. Dus ook com21 etc etc. Maar of je com21 het gaat trekken is de vraag :+

Maar omdat ik slechts een jaar abbo ben moet ik maar het langst wachten op de upgrade? Het is niet alsof ik niets betaal per maand hoor. Hoe lang je abbonee bent moet niets uitmaken.
Vind die download verhoging ook dikke onzin.
Dan bel je ze op en zeg je dat je het niet wil :P
Toen ik voor het eerste @home had, zat ik al ruim boven de 430 KB/sec.
Tegenwoordig is het zo'n 380 KB/sec. dus ik zal er niets mee vooruit gaan.
Toen was de 430 kb/s ook niet gegarandeerd. Dat was enkel een leuk extratje wegens overcapaciteit ofzo... Je mag gewoon niet klagen , je krijgt namelijk waarvoor je betaald en dat word straks alleen nog maar meer.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag deze brief:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/koz/modemwisselen.jpg

De snelheden die @home zou moeten halen, worden hier lang niet gehaald maar ik heb totaal niet geklaagd ofzo... morgen eens vragen in de buurt of iedereen zn com21 vervangen wordt.

@home doet dit dus uit zichzelf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 15:40

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb die brief dus ook gekregen.

Het enigste wat ik me nu afvraag is of ik wel hetzelfde ip blijf houden en of de motorola ook gewoon bridging doet zoals de com21 (zodat ik geen instellingen hoef te wijzigen in mijn FreeBSD routertje)?

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon schreef op 26 mei 2004 @ 00:16:
Ik heb die brief dus ook gekregen.

Het enigste wat ik me nu afvraag is of ik wel hetzelfde ip blijf houden en of de motorola ook gewoon bridging doet zoals de com21 (zodat ik geen instellingen hoef te wijzigen in mijn FreeBSD routertje)?
mijn vader ging met de overgang van de modem van 213.* naar 82.* .dus wel een andere IP adres.
bij de weg : er zit een dhcp server in de modem, dan hoef je er alleen maar een switch/router achter te gooien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 00:52:
[...]

mijn vader ging met de overgang van de modem van 213.* naar 82.* .dus wel een andere IP adres.
bij de weg : er zit een dhcp server in de modem, dan hoef je er alleen maar een switch/router achter te gooien _/-\o_
Dat is juist wat ik niet wil :(

Kun je hem ook in bridged mode zetten oid :?

Want ik heb geen zin om de kabelmodem te laten natten (te weinig controle naar mijn zin, en het voelt voor mij niet zo veilig)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Laatst online: 11:32
Leon schreef op 26 mei 2004 @ 01:10:
[...]

Dat is juist wat ik niet wil :(

Kun je hem ook in bridged mode zetten oid :?

Want ik heb geen zin om de kabelmodem te laten natten (te weinig controle naar mijn zin, en het voelt voor mij niet zo veilig)
routert die motorola dan ook?
dan hoef je er alleen maar een switch, of hub achter te gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Animal schreef op 26 mei 2004 @ 01:16:
[...]

routert die motorola dan ook?
dan hoef je er alleen maar een switch, of hub achter te gooien :P
Als je de documentatie leest staat er dat hij 2 computers tegelijk kan verbinden (USB en Ethernet tegelijk) of tot 32 computers via de netwerkpoort en een switch/hub.
Dus dan lijkt het me een logische conclusie dat hij kan natten.

maar nogmaals: Dat wil ik niet... ;(

Over de SB5100 is nog maar weinig technische documentatie te vinden. (alleen van die simpele gebruikers handleidingen)

hier staat een usenet draadje dat me iig een beetje hoop geeft.

edit2:

Ik herinner me met trouwens dat een neef van mij ook een surfboard heeft, en toen ik eens een keer bij hem internet in moest stellen kreeg de pc ook gewoon een public adres... Nou alleen nog eens een keer kijken of het een SB4100 of een SB5100 is..

[ Voor 46% gewijzigd door Leon op 26-05-2004 01:48 . Reden: verkeerde linkje.. :P ]

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Klubbheads schreef op 25 mei 2004 @ 08:47:
Ja , maar het probleem is dus dat je dan 2.56/0.5 = ~5 mensen die snelheid kunt garanderen.

kan die comconntroller maar 2.56Mbit aan? das niet veel lijkt me, met beetje pech heb je dus een te grote overboeking, maar te weinig mensen om er een zooitje over te laten stappen naar Motorola modems :(

zullen het wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als een motorola standaard NAT en dhcp doet, dan heeft ie ook mogelijkheden om poorten te forwarden hoop ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Motorola SB5100 en die heeft idd de mogelijkheid om als DHCP te functioneren. Er zit voor zover ik kon zien geen firewall in en je kan dus ook geen port forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 13:47

André

Analytics dude

Ik vind het trouwens raar dat ze wachten met het opschroeven van de budget snelheden omdat ze eerst willen zien hoeveel ruimte daarvoor overblijft. Je kunt 1 breedband verhogen tegen 20 bugdet abbo's, en ik had liever 20 tevreden klanten dan 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op 26 mei 2004 @ 12:40:
Ik vind het trouwens raar dat ze wachten met het opschroeven van de budget snelheden omdat ze eerst willen zien hoeveel ruimte daarvoor overblijft. Je kunt 1 breedband verhogen tegen 20 bugdet abbo's, en ik had liever 20 tevreden klanten dan 1.
Ik denk dat de mensen welke budget hebben t niet eens opvalt als de snelheid verhoogd wordt voor hen. Deze mensen nemen niet voor niets budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op 26 mei 2004 @ 12:40:
Hierdoor zullen weer meer mensen 'overstappen' van een ander abonnemt naar Home, omdat het zo'n snelle verbinding is. En liever 1 nieuwe breedband klant, dan 3 nieuwe budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Leon schreef op 26 mei 2004 @ 01:42:
[...]

Als je de documentatie leest staat er dat hij 2 computers tegelijk kan verbinden (USB en Ethernet tegelijk) of tot 32 computers via de netwerkpoort en een switch/hub.

Over de SB5100 is nog maar weinig technische documentatie te vinden. (alleen van die simpele gebruikers handleidingen)

De SB5100 bridged gewoon je verbinding.
je pc krijgt dus net als met het com21 modem een extern ip.

Behalve als het netwerk van @home plat ligt (of als je de kabel eruit haalt), dan krijgt de pc een intern ip adres in de 192.168 range.
De 5100 heeft geen router (staat ook duidelijk op de homepage van motorola), alleen een dhcp server.
En die dhcp wordt dus ingeschakelt als het netwerk "plat" ligt.

Wat betreft die usb aansluiting, die werkt niet.
Dat is door de firmware van @home uitgeschakelt.
Je moet een utp kabel gebruiken. Wil je hem alsnog aansluiten via usb, dan kan je dat doen door een usb-nic waar je je utp in kan stoppen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 26-05-2004 13:18 . Reden: toevoeging + grove typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
damster schreef op 26 mei 2004 @ 13:14:
[...]

De SB5100 bridged gewoon je verbinding.
je pc krijgt dus net als met het com21 modem een extern ip.

Behalve als het netwerk van @home plat ligt (of als je de kabel eruit haalt), dan krijgt de pc een intern ip adres in de 192.168 range.
De 5100 heeft geen router (staat ook duidelijk op de homepage van motorola), alleen een dhcp server.
En die dhcp wordt dus ingeschakelt als het netwerk "plat" ligt.

Wat betreft die usb aansluiting, die werkt niet.
Dat is door de firmware van @home uitgeschakelt.
Je moet een utp kabel gebruiken. Wil je hem alsnog aansluiten via usb, dan kan je dat doen door een usb-nic waar je je utp in kan stoppen.
Huh?? de USB-aansluiting uitgeschakeld door @Home firmware?? Das in ieder geval niet zo op de SB4200... Maja ik zie wel... Mijn voorker zou uitgaan naar de SB5100 ivm een mogelijke overgang naar EuroDOCSIS2... Nou is dát misschien ook weer toekomstmuziek... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja, ik meen zoiets gelezen te hebben in de bijgeleverde handleiding.
(heb een paar van die dingen al geinstalleerd, maar heb zelf helaas nog een com21)

Wat ik zeker weet is dat ze nu bij alle pakketten een utp-kabel leveren.
heb je een usb pakket, dan krijg je een usb-nic.
heb je een pci pakket, dan krijg je een pci-nic
Dus voor beiden gebruik je een utp kabel, die je in de gewenste nic stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Klubbheads schreef op 25 mei 2004 @ 08:47:

FOUT: je haalt 2 dingen door elkaar.
Het com21 modem kan de volgende snelheden aan:
Downstream 30.336 Mbps
Upstream 2.56 Mbps
(en hij word dus gecapped op 4Mbps en 0.5 Mbps; dat kan het modem dus makkelijk aan)
de hcx'en (verzamelpunt van alle data afkomstig van de modems) waar ze op aangesloten zitten kunnen wel meer aan hoor :D
klopt; @home is idd overgestapt op de zwarte sb5100e maar ze verdelen de oude witte sb4200e die ze terugkrijgen van oud-abonnees ook weer dus de kans bestaat dat je een sb4200e krijgt.
[...]

edit2:

Ik herinner me met trouwens dat een neef van mij ook een surfboard heeft, en toen ik eens een keer bij hem internet in moest stellen kreeg de pc ook gewoon een public adres... Nou alleen nog eens een keer kijken of het een SB4100 of een SB5100 is..
Meerdere computers (direct) op een motorola aansluiten kan alleen (heeft alleen zin) als je meerdere ip-adressen/computernamen hebt van @home (zoals ik; ik heb een cc123456-a cc123456-b en een cc123456-c naam + daarbij horend 3 ip adressen)
De motorola is geen router en doet ook niet aan nat of firewall of andere rare dingen (werkt in dat opzicht dus gewoon hetzelfde als de com21)

en daarnaast:
ik wil ook mijn com21 houden :'(
nooit problemen mee en doet het altijd :) ik haal ook de snelheden:
29kb/sec up; 450 ( :9~ ) kb/sec down.

Waar ik trouwens nog wel over ga zeuren (mochten ze mijn modem omruilen, heb nl niets gehoort nog):
mensen van de oude garde hebben een huurmodem (lees: levenslang garantie, echter ga je weg bij @home moet je je modem inleveren).
Nu staat er in de brief (hierboven) dat het motorola modem jouw eigendom word. dat lees ik (misschien verkeerd) als: 1 jaar fabrieksgarantie en daarna jouw eigen pakkie an. En DAT wil ik niet :P. Helaas is de helpdesk een helpdesk (lees: helpt je met je verbinding, zorgt dus dat je verbinding krijgt) en zal ik dit wel via brieven (of met een beetje geluk kan het nog via de meel) moeten vragen/regelen/aankaarten

[edit]
damster schreef op 26 mei 2004 @ 14:01:
Ja, ik meen zoiets gelezen te hebben in de bijgeleverde handleiding.
(heb een paar van die dingen al geinstalleerd, maar heb zelf helaas nog een com21)

Wat ik zeker weet is dat ze nu bij alle pakketten een utp-kabel leveren.
heb je een usb pakket, dan krijg je een usb-nic.
heb je een pci pakket, dan krijg je een pci-nic
Dus voor beiden gebruik je een utp kabel, die je in de gewenste nic stopt.
pci pakket word niet meer verkocht / geleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 26-05-2004 14:22 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Aah, dan zijn ze ermee gestopt. Dat kan natuurlijk altijd.
Hoewel hij op de @home site nog wel te bestellen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb het pakket al binnen (gewoon zo'n doos die je tegenwoordig bij de @home verkooppunten meteen mee kan nemen) met een SB5100 erin..

Maestro.mosjuh:
Over het oude Com21 modem:
Ik meen ergens gelezen te hebben (volgens mij in een @home nieuwsbrief/mail rond de tijd van de vorige snelheidsverhoging) dat mensen met een Com21 hun eigendom was geworden.

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Leon schreef op 26 mei 2004 @ 23:42:
Ik heb het pakket al binnen (gewoon zo'n doos die je tegenwoordig bij de @home verkooppunten meteen mee kan nemen) met een SB5100 erin..
Gosh... ben benieuwd of ik mijn huidige configuratie erg zal moeten aanpassen als ik die Motorola krijg... Heb nu een modemswap voor elkaar. M'n huidige Com21 Modem hangt in de huiskamer met een TWEEPLUG-MODEMFILTER (twee naar Drie aansluitingen, van R/TV Naar R/TV/Data). M'n zus heeft zo de configuratie ook aan de praat met de Motorola SB4200, maar ik ben benieuwd of dat met de SB5100 ook zal lukken (ook al ondersteunt @Home die manier van aansluiten niet). Als dat niet het geval is, moet ik me modem in de meterkast gaan hangen... Gelukkig zit daar al een eengatsdoos (AOP Nieuwe stijl)... (die twee>>drieplug-verdeler heet een Cable Modem Optimiser en is van hetzelfde merk als het doosjesspul wat je nu bij een housemove krijgt (Tratec Telecom of zoiets))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu moeten ze alleen nog de abbonementsprijs verlagen! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 13:58:
Nu moeten ze alleen nog de abbonementsprijs verlagen! ;) :P
Nouja... 4Mbit (om en nabij) voor €47,-- ofzow is niet echt duur hoor... (voor 2,5Mbit was het wel aan de hoge kant). En voor mij zal 't 'n welkome verhoging zijn; heb snel last gehad van de 'cap' die ze erop zouden hebben gezet (imho was dat geen cap, maar goed... De snelheden waren toen niet gegarandeerd, nu zijn ze dat wel min of meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ook ik heb zo'n brief gekregen dat er een nieuw modem zou komen en inderdaad, 2 dagen later was ie er (zo'n nieuwe zwarte). Deze zou ik dan zelf moeten installeren en zou dan eigendom van ons worden. Het oude Com21 huurmodem moet ik dan opsturen (zat een gefrankeerde terugstuurdoos al bij). Ik zal hem missen, hij heeft toch 4 jaar lang zonder problemen zn werk gedaan.

Wat ik me wel afvraag is of toen we lid werden we geen borg voor het huurmodem hebben betaald. Toch eens mijn vader eens vragen hoe dat ook alweer zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Tweakertje schreef op 27 mei 2004 @ 17:47:
Ook ik heb zo'n brief gekregen dat er een nieuw modem zou komen en inderdaad, 2 dagen later was ie er (zo'n nieuwe zwarte). Deze zou ik dan zelf moeten installeren en zou dan eigendom van ons worden. Het oude Com21 huurmodem moet ik dan opsturen (zat een gefrankeerde terugstuurdoos al bij). Ik zal hem missen, hij heeft toch 4 jaar lang zonder problemen zn werk gedaan.

Wat ik me wel afvraag is of toen we lid werden we geen borg voor het huurmodem hebben betaald. Toch eens mijn vader eens vragen hoe dat ook alweer zat.
Volgens mij heb je geen borg betaald. Kan ik me tenminste niets van herinneren dat ik die ooit betaald heb. Je hebt wél aansluitkosten betaald, voor het controleren/openen van je kabelaansluiting voor data en voor een eventuele aanpassing van de wandcontactdoos (AOP). Tenminste, ik kan me herinneren dat ik die betaald heb omdat @Home toen geen zelfinstallatiepakket bood. Nou hield het aanpassen van de wandcontactdoos bij ons thuis wel héél erg barweinig in: gewoon een drieverdeler over de normale RTV-aansluiting in de woonkamer was voldoende... Die van ons heeft het ook 5 jaar zonder problemen gedaan, maar geeft nu toch al geruime tijd problemen. Dat was in mijn geval dan ook de reden voor vernieuwing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Bij het pakket wat je thuiskrijgt zit een nieuw Abonnee Overname Punt (gewoon het kastje waar het kabelsignaal op binnenkomt zeg maar) met 1 aansluiting voor zowel radio en tv.

(Deze hoef ik niet te gebruiken omdat ik een hele tijd geleden onze oude AOP met gescheiden tv en radio aansluiting heb vervangen door precies dezelfde als bij het pakket zit, tegelijk met een heel hirschmann rtv netwerk.. :))

En een verdeelkast (1x rtv in, 1x modem aansluiting, en 1x rtv) er wordt ook een filter bij geleverd zodat je het rtv signaal kan splitsen in radio en tv.

Alle kabels worden keurig netjes meegeleverd.

plaatje van de meegeleverde AOP (hier zonder behuizing, komt echter met opbouw/inbouw behuizing)
pdf van de "verdeelkast"

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 26 mei 2004 @ 14:08:
[...]

FOUT: je haalt 2 dingen door elkaar.
Het com21 modem kan de volgende snelheden aan:
Downstream 30.336 Mbps
Upstream 2.56 Mbps
(en hij word dus gecapped op 4Mbps en 0.5 Mbps; dat kan het modem dus makkelijk aan)
de hcx'en (verzamelpunt van alle data afkomstig van de modems) waar ze op aangesloten zitten kunnen wel meer aan hoor :D
Ja het modem kan de upsnelheid van 2.56 Mbps max aan, maar per datakanaal op het @Home netwerk kan ook max 2.56 Mbps aan. het probleem is dat de overboeking op een upstream kanaal te hoog is, waardoor die snelheid niet (goed) geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hier zul je vinden wat je zoekt :) datasheets en nog veel meer informatie... tech. info wel te verstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:48
hmm klinkt goed allemaal, alleen hier is @home ietwat overijverig geweest en we hebben nu dus 2 nieuwe sb5100 hier staan :p morgen maar eens bellen denk ik. Volgens de brief die bij de 2e zat kunnen we 'm op 2 juli aansluiten en werkt de com21 dan ook helemaal niet meer. Bij de eerste modem zat uberhaubt geen uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Leon schreef op 27 mei 2004 @ 21:09:
Bij het pakket wat je thuiskrijgt zit een nieuw Abonnee Overname Punt (gewoon het kastje waar het kabelsignaal op binnenkomt zeg maar) met 1 aansluiting voor zowel radio en tv.

(Deze hoef ik niet te gebruiken omdat ik een hele tijd geleden onze oude AOP met gescheiden tv en radio aansluiting heb vervangen door precies dezelfde als bij het pakket zit, tegelijk met een heel hirschmann rtv netwerk.. :))

En een verdeelkast (1x rtv in, 1x modem aansluiting, en 1x rtv) er wordt ook een filter bij geleverd zodat je het rtv signaal kan splitsen in radio en tv.

Alle kabels worden keurig netjes meegeleverd.

plaatje van de meegeleverde AOP (hier zonder behuizing, komt echter met opbouw/inbouw behuizing)
pdf van de "verdeelkast"
Bedankt voor je info hoor, maar ik heb ook al zo'n setje (heb een Housemove-pakket liggen, is hetzelfde).

Maar mijn vraag is een andere: ik heb nu het modem in de huiskamer hangen (een herverdelingsblokje (Cable Modem Optimiser CF-02 van Tratec over de BESTAANDE TWEEGATS-AANSLUITING heen, daar komt dan DATA/R/TV uit. Zie Tratec In-house installations.pdf, pgina 3, voor meer info.
De specs bij 50Hz zijn (nagenoeg hetzelfde, er is in beide oplossingen sprake van 1dB 'insertation noise'. Maar goed, mijn huidige modem werkt hier ZONDER problemen op, daarom heb ik het nu ook nog niet in de meterkast hangen. Als het PER SE naar de meterkast moet, is dat ook niet zo'n probleem, want daar zit al een eengatsdoos dus heb ik alleen dat tweede blokje nodig. De essentie van mijn vraag is nu deze: heeft er iemand ervaring met een SB5100-modem dat gewoon in de huiskamer is aangesloten middels een CF-02 optimiser? Ik heb het wel zien werken bij iemand die een SB4200 heeft (Breedband-abo, router ertussen, etc...). Ben gewoon erg benieuwd, aangezien ik in een huurhuis woon en er zo slechts weinig hoeft te worden aangepast aan het schakelmateriaal e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
[quote]csteelooper schreef op 28 mei 2004 @ 11:01:
[...]

Bedankt voor je info hoor, maar ik heb ook al zo'n setje (heb een Housemove-pakket liggen, is hetzelfde).

Maar mijn vraag is een andere: ik heb nu het modem in de huiskamer hangen (een herverdelingsblokje (Cable Modem Optimiser CF-02 van Tratec over de BESTAANDE TWEEGATS-AANSLUITING heen, daar komt dan DATA/R/TV uit. Zie Tratec In-house installations.pdf, pgina 3, voor meer info.

[...]

Het antwoord op deze vraag is me duidelijk... Het werkt allemaal perfect. Nu de uploadsnelheid nog iets omhoog (gelukkig ook per 1 juli) en dan kunnen we weer vol er tegenaan!! Downloadsnelheden van 353+kB/s zijn geen uitzondering meer..! _/-\o_
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.