Woohooo, wat een gaaf spel zeg!!!
Heb net New England gespeeld in Skirmish, echt veel lol gehad.
Wat me opviel is dat de AI zich letterlijk aan z'n woord houdt.
In AOM zat de AI vaak tegen je te lullen dat ze je aan gingen vallen, en deden ze dat helemaal niet.
Nu geeft de AI telkens commentaar als jij verliest/wint/indianendorp inneemt. En de AI zei bijvoorbeeld tegen mij "you will no longer trouble these people" en even later vielen ze daadwerkelijk een indianendorp aan! Dit samen met het juichen als je een gevecht hebt gewonnen zorgt echt voor een leuke sfeer en "feeling". Die mortierschepen, de Monitors zijn ook echt lachen. Die hebben een special attack waarmee je over zeer grote afstand gebouwen kunt aanvallen. Dus ik ren met m'n explorer het vijandelijke dorp binnen en ik schiet met 2 Monitors snel z'n militaire gebouwen kapot
Die galleons zijn ook grappig, omdat je er militaire units op kan bouwen. Er is ook nog een schip dat exploren, vissen en transporten tegelijk kan doen, best wel relaxed. Dat fort is ook zo'n supergaaf gebouw, erg sterk, maar je kan er helaas maar 1 bouwen
Die mills en plantages zijn ook wel handig. In AOM was je zeker 10 minuten bezig voordat je je economie op orde had, doordat je telkens villagers moest bouwen en telkens weer farmpjes moest bouwen. Nu bouw je gewoon 1 mill waar meteen 10 farms rond zitten. Bij een plantage is dit ook zo, gewoon bouwen, 10 villagers op het gebouw zetten en het goud komt binnen. Dit zorgt ervoor dat er in de 1e en 2e age wat meer spanning is, ipv dat iedereen alleen met z'n economie bezig is en pas in de laatste age vooral gevochten wordt, zoals in AOM.
Conclusie: Erg mooi spel
Heb net New England gespeeld in Skirmish, echt veel lol gehad.
Wat me opviel is dat de AI zich letterlijk aan z'n woord houdt.
In AOM zat de AI vaak tegen je te lullen dat ze je aan gingen vallen, en deden ze dat helemaal niet.
Nu geeft de AI telkens commentaar als jij verliest/wint/indianendorp inneemt. En de AI zei bijvoorbeeld tegen mij "you will no longer trouble these people" en even later vielen ze daadwerkelijk een indianendorp aan! Dit samen met het juichen als je een gevecht hebt gewonnen zorgt echt voor een leuke sfeer en "feeling". Die mortierschepen, de Monitors zijn ook echt lachen. Die hebben een special attack waarmee je over zeer grote afstand gebouwen kunt aanvallen. Dus ik ren met m'n explorer het vijandelijke dorp binnen en ik schiet met 2 Monitors snel z'n militaire gebouwen kapot
Conclusie: Erg mooi spel
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!