[PC] Age Of Empires 3! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.771 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Woohooo, wat een gaaf spel zeg!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb net New England gespeeld in Skirmish, echt veel lol gehad.
Wat me opviel is dat de AI zich letterlijk aan z'n woord houdt.
In AOM zat de AI vaak tegen je te lullen dat ze je aan gingen vallen, en deden ze dat helemaal niet.
Nu geeft de AI telkens commentaar als jij verliest/wint/indianendorp inneemt. En de AI zei bijvoorbeeld tegen mij "you will no longer trouble these people" en even later vielen ze daadwerkelijk een indianendorp aan! Dit samen met het juichen als je een gevecht hebt gewonnen zorgt echt voor een leuke sfeer en "feeling". Die mortierschepen, de Monitors zijn ook echt lachen. Die hebben een special attack waarmee je over zeer grote afstand gebouwen kunt aanvallen. Dus ik ren met m'n explorer het vijandelijke dorp binnen en ik schiet met 2 Monitors snel z'n militaire gebouwen kapot >:) Die galleons zijn ook grappig, omdat je er militaire units op kan bouwen. Er is ook nog een schip dat exploren, vissen en transporten tegelijk kan doen, best wel relaxed. Dat fort is ook zo'n supergaaf gebouw, erg sterk, maar je kan er helaas maar 1 bouwen :P Die mills en plantages zijn ook wel handig. In AOM was je zeker 10 minuten bezig voordat je je economie op orde had, doordat je telkens villagers moest bouwen en telkens weer farmpjes moest bouwen. Nu bouw je gewoon 1 mill waar meteen 10 farms rond zitten. Bij een plantage is dit ook zo, gewoon bouwen, 10 villagers op het gebouw zetten en het goud komt binnen. Dit zorgt ervoor dat er in de 1e en 2e age wat meer spanning is, ipv dat iedereen alleen met z'n economie bezig is en pas in de laatste age vooral gevochten wordt, zoals in AOM.

Conclusie: Erg mooi spel _/-\o_ :*)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar je kunt dus niet saven met de demo :/
(of heb ik dat ook al verkeerd begrepen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

Ik vind het jammer dat je makkelijk kunt verdienen. Ik weet niet of je straks wat dingen kunt modden en eigenschappen van gebouwen kunt veranderen voor je eigen scenario's maar ik zou voor farms bv een gold drain willen zien, je hele economie draait op winst wat nergens op slaat en het ook te makkelijk maakt. Misschien dat je zelf straks met wat scripten dit kunt veranderen maar het moet wat moeilijker dan nu, het gaat allemaal veel te snel, je bouwt binnen no time een leger op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Steffy schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:59:
Ik vind het jammer dat je makkelijk kunt verdienen. Ik weet niet of je straks wat dingen kunt modden en eigenschappen van gebouwen kunt veranderen voor je eigen scenario's maar ik zou voor farms bv een gold drain willen zien, je hele economie draait op winst wat nergens op slaat en het ook te makkelijk maakt. Misschien dat je zelf straks met wat scripten dit kunt veranderen maar het moet wat moeilijker dan nu, het gaat allemaal veel te snel, je bouwt binnen no time een leger op |:(
Dat was met AoEI en AoEII ook al zo hoor :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Steffy schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:59:
Dat leger bouw je idd in no time op, maar dat doet de vijand ook. Ik kan best met een leuk legertje snel vertrekken naar de vijand, maar de vijand heeft genoeg klaar staan om mij weer tegen te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:50

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:57:
maar je kunt dus niet saven met de demo :/
(of heb ik dat ook al verkeerd begrepen :+ )
Nope dat kan niet :o , want als je kijkt naar het single-player menu dan staat daar campanion, skirmish, en daar ook egens "saved games" en als je daar op drukt staat er dat dat niet mogelijk is in de demo :/

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Spel draait voor geen meter hier. In het menu gaat mn muiscursor schokkerig, en in het spel heb ik 10 of 15 fps. En het gaat traag als stroop. Scrollen gaat ook erg schokkerig.

heb een XP 2600+, 1 gig kinkston ram, 6800LE, Asus A7V8X-x enneh, t was op default instellingen
En om de minuut of 2 minuten stopt het spel een seconden of 10/20 en dan gaat hij weer verder. Dan hangt hij dus effe compleet

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:31

Polycom

Poes van goud

Heeft iemand eigenlijk al level deck 10 kunnen halen?

ik zit nu op level 9 en als ik een level speel gaat er langzamerhand xp af ipv bij :/
De spanjaarden kunnen bij level deck 9 een fabriek bouwen, die is echt heel relax krijg je gratis food, wood of coins of een speciale siege unit :).

Wat trouwens ook leuk is om heel erg lang te spelen en dan in het new england level van die indianen dorpen in nemen, om vervolgens de upgrade 'get siege unit for every 2 minutes you played' te kiezen, was net 2 uur bezig kwamen er 60 siege units uit mn towncenter wandelen 8) meteen de vijand afgeslacht binnen no time..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
hmm ik heb een dell breedbeeld 24" TFT scherm. met een 6600 GT van Gigabyte, maar ik krijg het spel niet aan de praat.
ik krijg telkens de error initializing failed.en dan een rij mogelijkheden directx updaten enzo. maar ik heb directx9 gewoon sp2 en zeer recente forceware, 77. zoveel.
via de search kwam ik wel bij een interessante post om Newprofile.xml te verwijderen. en je scherm op 1024 te zetten. dat heb ik gedaan, maar die hele file bestond bij mij niet, nouja eerst kreeg ik dezelfde foutmelding, maar toen heb ik Defaultprofile.xml maar verwijderd.
en toen kreeg ik een andere foutmelding, maar weer initializing failed, alleen nu zonder mogelijke oplossingen.
iemand hem al op een 24 " breedbeeld aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

level 10 home city kan idd niet in de demo, heb ergens gelezen dat level 9 het maximum is, wat ik ook zelf proefondervindelijk heb ondervonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 16-09 17:18
Kan niet wachten tot custom scenario's!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leek mij ook wel een mooie game, maar het enige wat ik krijg is een "blue screen of death" bij het opstarten van het spel. :'(

Ik gebruik een X800XL 256MB met catalyst 5.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

OMG :/ Het gaat alleen nog maar over bij wie het spel het wel en niet doet, jammer voor veel mensen dat de demo zo brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Steffy schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:37:
OMG :/ Het gaat alleen nog maar over bij wie het spel het wel en niet doet, jammer voor veel mensen dat de demo zo brak is.
Ik denk dat minstens 90% van de problemen is opgelost door Windows opnieuw te installeren :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
I.P.V eigen campains/ scenario`s zit ik liever te wachten op een echte map editor zodat je zelf maps kan maken. Dat miste ik in AOE2 ook al.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel draait voor geen meter hier. In het menu gaat mn muiscursor schokkerig, en in het spel heb ik 10 of 15 fps. En het gaat traag als stroop. Scrollen gaat ook erg schokkerig.

heb een XP 2600+, 1 gig kinkston ram, 6800LE, Asus A7V8X-x enneh, t was op default instellingen
En om de minuut of 2 minuten stopt het spel een seconden of 10/20 en dan gaat hij weer verder. Dan hangt hij dus effe compleet
Ik heb hier een vergelijkbare pc en het spel draait hier prima/soepeltjes op 1280x1024... Ik vind het spel tegenvallen btw. (misschien omdat ik hoge verwachtingen had...) Voor mij blijft Age of Empires 1 nog altijd het beste spel ooit... (misschien op earth2140 na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 19:44
sjobiscity schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:07:
hmm ik heb een dell breedbeeld 24" TFT scherm. met een 6600 GT van Gigabyte, maar ik krijg het spel niet aan de praat.
ik krijg telkens de error initializing failed.en dan een rij mogelijkheden directx updaten enzo. maar ik heb directx9 gewoon sp2 en zeer recente forceware, 77. zoveel.
via de search kwam ik wel bij een interessante post om Newprofile.xml te verwijderen. en je scherm op 1024 te zetten. dat heb ik gedaan, maar die hele file bestond bij mij niet, nouja eerst kreeg ik dezelfde foutmelding, maar toen heb ik Defaultprofile.xml maar verwijderd.
en toen kreeg ik een andere foutmelding, maar weer initializing failed, alleen nu zonder mogelijke oplossingen.
Ik heb mijn 2405 aan een X800XT hangen, geen enkel probleem en draai het spel op max-res. Aan de TFT ligt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, hiero ;)
in de Newprofile.xml de resolutie op 1920x1200 zetten, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESP_Explorer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2023
niet de xml file in je installdir\user maar degene in je profiel (dus in C:\Documents and Settings\user\etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil hier niet de wijze oude tweaker uithangen hoor :+

Maar is "problemen en vragen" niet voor al die probleempjes bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 11:44

Zeror

Ik Henk 'm!

Coolmaster schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:48:
I.P.V eigen campains/ scenario`s zit ik liever te wachten op een echte map editor zodat je zelf maps kan maken. Dat miste ik in AOE2 ook al.
Dat zat er ook in hoor. Bij iedere AoE game zit een editor ingebouwd :)
Al vond ik die van AoM minder handig werken als die van AoE1 en 2. Achja, AoM editor had meer mogelijkheden he.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 13:20
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:07:
ik wil hier niet de wijze oude tweaker uithangen hoor :+

Maar is "problemen en vragen" niet voor al die probleempjes bedoeld?
Met ^^^ :)
Voor dergelijke vragen hebben we SPV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Hebben jullie de indiaan in de treasure-boom al gezien met van die beren eronder? (sorry geen screenshot :( ) . _/-\o_ , dat zijn de details waar ik van houd :9~ . En natuurlijk het muziekje in het begin...

Verder valt de game me erg tegen, je moet je mannetjes continu besturen ze reageren niet als ze worden aangevallen meestal. De trein loop heel vreemd af, Kwalititeit van het beeld had ik hoger verwacht, het water is overigens wel heel mooi gemaakt imo. Maar zodra je gaat zoomen word je teleurgesteld.

En als ik het hier zo lees word de volle versie niet veel beter dan wat je in de demo ziet :( . Ben ernstig aan het twijfelen gebracht om het te kopen zowel gameplay als graphics stellen mij teleur.

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
settlers 5 owned dit, aoe nou 3 keer gespeeld en kan me nu al niet meer boeien, zelfs die nieuwe optie met 'decks' (die kaarten met troep uit neighbouring town) is nie koel. settlers 5 is de boodschap

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
manschappen reageren wel als ze worden aangevallen. Alleen door een bug reageren ze niet als ze daar 1 soort treasure guardians worden aangevalleen. maar als de vijand aanvalt doen hun dat ook automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Ik snap al deze opwinding niet over dit spel, het is gewoonweg niks nieuws. Het enige wat nieuw is, is een opgepoetste engine van AoE2 met wat meer effectjes, wat meer gebouwtjes en wat meer manschappen enzo.
Voor de rest: je zit maar wat uit je neus te peuteren, de gameplay gaat supersloom. Dankzij die superslome gameplay is het imo saai. IMO zuigt dit spel.

Geef mij maar een goeie C&C: er is gewoon niks beters!

[ Voor 8% gewijzigd door Jorn1986 op 12-09-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
NoFearWizz schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:52:
[...]
geen een die hij noemt in zijn stukje :) en ik draai het spel op 1600x1200 op een 3ghz en hij draaid vloeiend alles voluit en geen problemen :D
Rise of nations is ook van MS dacht ik, maar de games liggen in elkaars verlengde, dus het is logisch als de een op de ander gaat lijken, althans, features die de een aandraagt als beter, dat de ander die dan overneemt.

[ Voor 10% gewijzigd door EfBe op 12-09-2005 09:39 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Zal een spel als deze goed werken met een videokaart als deze? :)

Ik ga namelijk een nieuwe videokaart aanschaffen en hoef niet per se het nieuwste van het nieuwste maar hier moet ik aardig mee uit de voeten kunnen lijkt me!
Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

sjaakhaar schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:22:
Ik snap al deze opwinding niet over dit spel, het is gewoonweg niks nieuws. Het enige wat nieuw is, is een opgepoetste engine van AoE2 met wat meer effectjes, wat meer gebouwtjes en wat meer manschappen enzo.
Voor de rest: je zit maar wat uit je neus te peuteren, de gameplay gaat supersloom. Dankzij die superslome gameplay is het imo saai. IMO zuigt dit spel.

Geef mij maar een goeie C&C: er is gewoon niks beters!
Haha lol hier komt iemand aan zetten met C&C. Als er nu een bagger spel is binnen het RTS genre dan is het C&C. Wat een pauper spellen waren dat zeg. Als je daar van houd is het logisch dat je niet van AoE houd want die games zijn niet te vergelijken. Bij AoE zijn er geen super Units zoals bij C&C, je bouwt 100 van de sterkste tanks en je wint maar zo werkt AoE niet.

En dat bijna iedereen minder moeie Graphics heeft ligt aan het feit dat je de verkeerde videokaart hebt, als je Shader Model 3.0 niet hebt dan is het spel niet zo mooi als op de screenies, heb je het wel dan zit het goed. En dat iedereen zo zit te zeiken over dit en over dat, man het is een demo met ik weet wel niet hoeveel bugs, dat van die trein fixen ze heus wel, en dat het bij veel mensen niet lekker draait, format je pc eens een keer in plaats van gamen op een 1 of 2 jaar oude installatie.

De gameplay is helemaal niet sloom want je kunt binnen 10 minuten beginnen met vechten, de vijand is op medium ook redelijk sterk. Volgens mij zijn veel mensen die hier zitten te zeiken van de PS2 periode, alles moet snel en mooi en vooral geen moeilijke inhoud hebben, anders zit je niet zo te zeiken.
Ajax power schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:14:

Ik ga namelijk een nieuwe videokaart aanschaffen en hoef niet per se het nieuwste van het nieuwste maar hier moet ik aardig mee uit de voeten kunnen lijkt me!
Of zie ik dit verkeerd?
Daar draait het wel op (niet geweldig, verre van dat zelfs, als je toch wat haald koop den een 9800 Pro) maar zoals ik al zei, wil je het net zo mooi hebben als op de screenies zul je een nVidia kaart van de 6x00 of 7x00 serie moeten hebben, die ondersteunen namelijk Shader model 3.0 wat je ook weer terug gaat zien in de prestaties, bij Far Cry ging het met 2 tot 10 Fps vooruit alleen dankzijn die shader. ATI heeft dit niet zelfs niet in de beste en nieuwste kaarten van ze, die moeten nog komen. Misschien iets om straks ff in de Start post te zetten als we naar het volgende topic gaan. Ik zal alvast wel 1 maken want deze zit voor het volgende weekeind nog vol denk ik :P

[ Voor 27% gewijzigd door Steffy op 12-09-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

razoon

"Keep on keeping on"

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:41:
Waarom gebruiken jullie allemaal fraps???
Je kan toch ook gewoon ShowFps in de config zetten...
Waar zet je dit dan? Ik kan geen config vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Steffy schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:36:
[...]
De gameplay is helemaal niet sloom want je kunt binnen 10 minuten beginnen met vechten, de vijand is op medium ook redelijk sterk. Volgens mij zijn veel mensen die hier zitten te zeiken van de PS2 periode, alles moet snel en mooi en vooral geen moeilijke inhoud hebben, anders zit je niet zo te zeiken.
Slomer dan AoE heb ik het nog nóóit gezien in een RTS! Binnen 10 min. kan je wel een klein legertje hebben, maar als je wilt bouwen en iets machtigs wilt opbouwen, dan blijf je maar wachten en wachten en wachten en wachten...................... tot je genoeg hout, goud en voedsel hebt...

Gelijkenis AoE en Windows: je moet altijd maar wachten met laden e.d. ... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57
hehe, het is dan ook gemaakt door microsoft ;)

Ik heb het maar heel even gespeeld, en ik vond het trouwens wel leuk, alleen kan ik niet draaien met mn schermpje, terwijl ik de optie wel heb aangevinkt. Weet iemand hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week stond er een artikel van dit spel op www.gamsdiscount.nl

Ze hebben alleen de site veranderd en nu staat het er niet meer, maar heb ze een mailtje gestuurd of ze het willen reposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:16
sjaakhaar schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:17:
[...]

Slomer dan AoE heb ik het nog nóóit gezien in een RTS! Binnen 10 min. kan je wel een klein legertje hebben, maar als je wilt bouwen en iets machtigs wilt opbouwen, dan blijf je maar wachten en wachten en wachten en wachten...................... tot je genoeg hout, goud en voedsel hebt...

Ik vind het juist goed dat je moet wachten tot je eindelijk wat machtige wapens kan bouwen. Als je elkaar al kan uitroeien in 15 min omdat je al door alle ages en wapens heen bent is er ook weinig speelplezier aan.

Daarnaast vond ik het persoonlijk erg leuk om telkens de aanvallen van de tegenstander proberen af te slaan terwijl ik gestaag bezig was met een legertje te bouwen om hem aan te vallen. Als de pc als spanjaard speelt valt ie wel een stuk aggresiever aan dan als brit.

Verder ben ik de bug met de onzichtbare indianen ook al tegengekomen, opzich wel grappig als je de tegenstander wat lucht ziet aanvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

[...]

Sorry hoor maar je kunt zelf misschien wel begrijpen dat je games als C&C en AoE niet met elkaar kunt vergelijken, als jij meer van de snelle en makkelijkere gameplay van C&C houdt dan moet je niet gaan zeiken dat deze game dat niet is, ieder zijn eigen maar klagen over het feit dat het niet het zelfde is heeft weinig nut, AoE is gewoon zo en zo is het al sinds deel 1. Ik ben er zelf blij mee want het is 1 van de weinige games die de tand des tijds heeft doorstaan, er zijn nog genoeg mensen die deel 1 en 2 via internet spelen, iets wat je met weinig RTS games hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
een beetje rusher kan in 5 min zijn eerste leger bij vijand hebben afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

[...]

Jij moet wachten ja, maar de wat ervaren AoE speler krijgt het waarschijnlijk een stuk(je) sneller voor elkaar. En daar komt dus ook strategie om de hoek krijgen. Niet alleen maar stampen van volledige geupgrade units, maar ook aanvallen met wat mindere units. En ondertussen je strategie m.b.t. je economie ontwikkelen om sneller met betere units aan te komen. Of doe jij je eerste aanval zodra alles elite status heeft bereikt? Tsja, dan duurt het wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 11:44

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn tactiek is vanaf Nomad modus:
- Zoek een plek met veel resources in de buurt en bouw je town center
- Bouw dan 3 huisjes. Zet ze zo neer dat ze als een muur kunnen functioneren.
- Gather genoeg food gebruik 2/3 van je villagers hiervoor. Andere helft laat wood en Gold verzamelen.
- Ga naar de volgende Age (kies voor xtra manschappen)
- Bouw nu een barracks/stable
- Begin een leger te maken van soldaten die de minste resources nodig hebben. Maak er een stuk of 20 van. Laat 8 hiervan in je fort achter. Overige 12 gaan buiten je fort staan tussen jouw fort en de vijand in.
- Ga verder met de opbouw van je fort en ga indien mogelijk naar de volgende Age. ! Zorg altijd dat je een redelijk leger hebt voordat je van Age veranderd. Zo'n Age change kost namelijk veel resources.

Deze tactiek heeft altijd bij mij gewerkt en heb er nooit mee verloren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

razoon

"Keep on keeping on"

Is er een site die een soort tutorial bevat?
Ik ben totaal vergeten hoe AoE te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Bij mij crasht ie wanneer ik de demo start.. Ik heb de laatste ATi drivers, zijn er meer mensen met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36

Of zie ik dit verkeerd?
Kan je beter een 9800PRO kopen lijkt me.

Ik vind AOE3 best wel leuk en verslavend. Hoop dat de final versie echt vet gaat worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 12-09-2005 15:20 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

kutkip schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:00:
Bij mij crasht ie wanneer ik de demo start.. Ik heb de laatste ATi drivers, zijn er meer mensen met problemen?
FSAA op Application preference zetten :>

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57
DarkShadow schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:19:
hehe, het is dan ook gemaakt door microsoft ;)

Ik heb het maar heel even gespeeld, en ik vond het trouwens wel leuk, alleen kan ik niet draaien met mn schermpje, terwijl ik de optie wel heb aangevinkt. Weet iemand hoe je dat doet?
Iemand inmiddels een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:12

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

DarkShadow schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:32:
[...]

Ctrl + scrollwiel van de muis en
Shift + links/rechtstoetsen

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
Shift+Scrollen geloof ik.

edit: Doh, wat hij zegt ^^

[ Voor 17% gewijzigd door PhoenixT op 12-09-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
DenniZ schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:57:
[...]

FSAA op Application preference zetten :>
Wát een terror _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

Iemand al een error met cool en quit tegen gekomen?
Bij mij gaf ie een fout melding: Your system does not meet the requirments, your pc is running @1000mhz and 1400 is a minimum
of zoiets
Ik draai op een a64 3200 clawhammer en dat draait standaard 2000mhz en met c&c 1000 dus...
na twee keer proberen en wat aktiviteit draaide ie wel en ik moet zeggen leuk hoor.
denk dat ik de volledige versie ga kopen.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guidooo schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:37:
Iemand al een error met cool en quit tegen gekomen?
Bij mij gaf ie een fout melding: Your system does not meet the requirments, your pc is running @1000mhz and 1400 is a minimum
of zoiets
Ik draai op een a64 3200 clawhammer en dat draait standaard 2000mhz en met c&c 1000 dus...
na twee keer proberen en wat aktiviteit draaide ie wel en ik moet zeggen leuk hoor.
denk dat ik de volledige versie ga kopen.
JA ik heb precies hetzelfde gehad. Maar als je die melding krijgt kun je kiezen voor try anyway ofzo. Hij werkt verder prima, met alle details op high (zonder AA), op een amd 64 3000 + 6600GT + 1 GIG.

Alleen moet ik zeggen dat het spel zelf mij een beetje tegenvalt. De graphics had ik iets meer van verwacht. Het ziet er op een of andere manier niet zo mooi uit als op die eerste screenshots op gamespot. En qua gameplay mis ik heel wat opties. Waar zijn de opties voor formaties, verdedigen, quard etc ? Verder is het een beetje van hetzelfde.

Nou ik zie wel als de full versie uit is, wellicht is deze wat verbeterd. Ik haal wel eerst een try before i buy versie voordat ik hem koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 08:50:
[...]

JA ik heb precies hetzelfde gehad. Maar als je die melding krijgt kun je kiezen voor try anyway ofzo. Hij werkt verder prima, met alle details op high (zonder AA), op een amd 64 3000 + 6600GT + 1 GIG.

Alleen moet ik zeggen dat het spel zelf mij een beetje tegenvalt. De graphics had ik iets meer van verwacht. Het ziet er op een of andere manier niet zo mooi uit als op die eerste screenshots op gamespot. En qua gameplay mis ik heel wat opties. Waar zijn de opties voor formaties, verdedigen, quard etc ? Verder is het een beetje van hetzelfde.

Nou ik zie wel als de full versie uit is, wellicht is deze wat verbeterd. Ik haal wel eerst een try before i buy versie voordat ik hem koop.
Het missen van formaties etc ligt puur aan de demo, als je de features mag geloven zit het er allemaal in, kwestie van afwachten dus. Het zou mij ook totaal niet verbazen als ze vlak voor de release nog een demo online gooien met wel alle functies erin om de mensen echt te laten warm lopen.

Ik zelf vind de graphics best wel goed, ik mis de mogelijkheid om alles grafische toeters en bellen aan te zetten, simpelweg omdat mijn kaart het niet ondersteund. Ik weet verder niet of er mensen screenies kunnen maken met de verschillende shader models maar ik zou toch wel eens willen zien of het er anders van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:01

FlyEragon

Alien Monkeys

In de opties menu kan je wat dingen aanvinken waardoor je meer instellingen hebt voor je leger. Zoals defend, hold place etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik heb er nu al een paar potjes opzitten en ik vind het een gewelding spel! Getrouw aan de vorige delen. De tijdlijn zet voort en we beleven nu het oa wilde westen :D ook vind ik het schatzoeken grappig. Zeker als je net begint is het een aardige cash in en je explored de map ook gelijk! Vooral de shipment zijn handig samen met de trade routes. er is nu wel wat aan de houdbaarheid van de game gedaan door je thuis stad op te bouwen, en nieuwe kaarten voor shipments te verdienen. Zo kun je nieuwe resources aanvoeren en jezelf een voordeel doen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55
Nevada schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:18:
[afbeelding]

Iemand de zwevende priester al meegemaakt :P?
euhm, had ik ook al gepost:D ( 2 dagen voor jou bericht)
maar is idd wel lol:P

hier het beloofde linkje:
http://media.putfile.com/Film8446
of
KLIK!

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

Wat vinden jullie van dat bloom (witte glow)effect ? Als ik het aan heb staan krijg ik de neiging om het contrast van mijn monitor aan te passen. Ik irriteer me er mateloos aan. Heb het nu maar uitgezet. Level texas speelt nu veel lekkerder. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 07:49:
Wat vinden jullie van dat bloom (witte glow)effect ? Als ik het aan heb staan krijg ik de neiging om het contrast van mijn monitor aan te passen. Ik irriteer me er mateloos aan. Heb het nu maar uitgezet. Level texas speelt nu veel lekkerder. :)
Ik vind het er juist hardstikke mooi uitzien. Vooral bij die windmolens :9~

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Hoe zit het nou precies met de weersveranderingen? Dat zou er toch ook in zitten? Ik heb nog geen regen gezien, jullie wel? En die generaal die je kapotschiet, die blijft maar liggen en het lijkt wel of zijn gezondheid beter wordt (balkje wordt groener), je eigen units kunnen hem niet verwijderen (??). Leuke manier om te spioneren...

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:41:
[...]

Ik vind het er juist hardstikke mooi uitzien. Vooral bij die windmolens :9~
hoe zet je dat bloom effect aan en uit ik zie de optie niet, alles staat wel op max! Maar nix te bloom effect :( (ati x700)

[ Voor 5% gewijzigd door BlowFish op 14-09-2005 10:11 ]

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

Lol ik zie ook niks, maakt bij mij ook geen hol uit :X

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 14-09-2005 10:13 ]

Verwijderd

Bloom effect kun je gewoon aan of uit zetten in de graphic options(ik heb een 6600GT trouwens). Dat is die witte waas over je scherm (alle lichte tinten geven een soort van witte gloed). Het staat standaard aan. Het heeft wel iets moois maar het effect is te overdreven vind ik. Lijkt net alsof je brightness te hoog staat.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:36

Of zie ik dit verkeerd?
Kijk gewoon in de specs minimaal die aoe3 vraagt op
http://www.ensemblestudios.com of
http://www.ageofempires3.com

Verwijderd

Super chill spel dit!! ik zat al weer tijden te wachten op een nieuw strategie spel (weet de officiële benaming niet voor dit soort) want mn AoE2 is kapot en RoN ging vervelen. Ook wel chill dat het lage systen specs heeft. Wat ik een leuke feature vind is dat je dingen vanuit je home town kan laten komen. Weet iemand trouwens waneer die uitkomt?

Verwijderd

24 oktober geloof ik..

Verwijderd

ok das al snel!

w00t!! O+ ik las net dat je ook als NL kan spelen

Verwijderd

Beste mensen,

(Niet alle, natuurlijk) Kijk eens op www.ageofempires3.com! Daar vindt je uitgebreide informatie over met welke volken je kan spelen... en veel screenshots en andere dingen.
Speciaal voor jullie die er de moeite niet voor doen: Dutch, Germans, Brittish, Russian, Ottomans (Turken), Spanish, Portuguese en French. En in het spel kan je je ook nog verenigen met de Native Americans, zoals Azteken en Maya's en nog 1 geloof ik. Dus heb je nog wat extra features en units erbij.

Prachtig spel, wacht met smart op de release datum! Wordt voor de 3e keer weer helemaal verslaafd aan AOE zie ik al weer. Eerst AOE2 (+expansion pack), toen Age of Mythology (+exp.) en over 1,5 maand dus Age of Empires 3. Yeehaw!

Wel handig ook, dat je nu geen Houtvesterijen, goud(steen)mijn-opslagerijen etc. hoeft te bouwen. Villagers (Settlers genoemd in AOE3) zet je gewoon aan het werk, en de inkomsten stromen binnen.
Én, geen paniek als de goudmijnen op zijn. Er zijn nu plantations. Ze werken hetzelfde als Farms, maar dan dus voor goud.
Ook prettig dat je meerdere Settlers op 1 Farm of Plantation kan zetten, niet dat gekloot met op elke farm 1 villager, scheelt ook ruimte.

Ciao, Bas

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

Ik heb al een Start klaar liggen waar alles in staat, zodra deze vol zit, of des noods nu al kan ik de handel zo online gooien met alle volken etc etc erin.

Verwijderd

Interessant!

Ben benieuwd!

Laat het ff weten wanneer je het online gooit?

Groet Bas

Verwijderd

Hoe doen jullie het eigenlijk als het hout op is ?? Bomen zijn ook op... kopen via de market en aangeleverd krijgen via supplies ?

• PhoenixT
Ik heb dus echt nog nooit gehad dat het hout op was.
Verder heb je in de latere ages steeds minder hout nodig (behalve voor schepen enzo dan).
En als je hout nodig hebt kun je het halen uit je Factory, Trading Posts en shipments.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Bij mij doet de setup het al niet eens. Fijne demo!

Verwijderd

Cold_pheonix, als je je manschappen wil verbeteren, naar bijvoorbeeld imperial skirmisher, heb je 1500 hout nodig. Dus je hebt toch nog best wel veel hout nodig?

Dennis, bij mij werkte de demo gewoon meteen, de setup ook... Nog een keer downloaden dan maar denk ik...?

Groet, Bas

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:45:
Interessant!

Ben benieuwd!

Laat het ff weten wanneer je het online gooit?

Groet Bas
Ik gooi het nieuwe topic online als deze vol zit, dus ff doorspammen :+

• PhoenixT
Cold_pheonix, als je je manschappen wil verbeteren, naar bijvoorbeeld imperial skirmisher, heb je 1500 hout nodig. Dus je hebt toch nog best wel veel hout nodig?
Ja idd, zie het net ook. Maar toch, een beetje sparen, en dan moet het wel lukken :)

Verwijderd

Ja klopt :).

Tipje: Je kan met je held (die je zelf ook een naam kan geven, infanterie-mannetje die je meteen op het begin al hebt en die niet helemaal dood kan gaan) ook schatten opgraven.
Sommige wisten dit misschien al lang.. maar ik kwam er toevallig achter eergister... Scheelt wat moeite.

• Sissors
  • Niet online
met factory en tradeposts aan hout komen

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Iemand al bemerkt dat wnr je hout kapt de bomen niet omvervallen? Waarschijnlijk een bug die nog gefixt moet worden. Ik kan nu overigens geen shipments meer krijgen, heb er enkele tegoed maar als ik er op klik is er niets beschikbaar... ik denk dat dat home town iets dat je voor het laden krijgt er iets mee te maken heeft.
Frigolamptje mompelt iets over my decks...

[ Voor 10% gewijzigd door Frigolamptje op 15-09-2005 09:19 ]

• Sissors
  • Niet online
moet je iets in opties op high zetten, is een bug dat ze op low niet omvallen. Weet ff niet uit mijn hoofd wat het was

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Uitgezond AA staat alles al zo hoog mogelijk hoor.

• Sissors
  • Niet online
dan is hte gewoon een bug

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Ohh ja, beetje jammer dat er geen boom plantages zijn.. Voor food heb je 2 dingen die je kan bouwen, coins 1, maar bomen helemaal niets... Jammer want al die bomen staan altijd buiten me basis...

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Polycom

Polycom

Poes van goud

gelukkig heb je advanced market, waar je hout kan kopen.
je hebt je tradeposts waar je elke keer 81 wood krijgt.
Plus je kan nog bomen kappen
Plus er is een factory wagon die kan ook hout produceren.
+ shipments waar ja in level 20 1500 wood krijgt

Genoeg mogelijkheden imho. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Polycom op 15-09-2005 17:02 ]

Verwijderd

Ik heb de Developer's blogg's gelezen, en vervolgens mij is het geen bug, dat de bomen niet omvallen. Maar ik weet het niet helemaal zeker. Ze hebben het nu veranderd, de bomen schudden nu als je er settlers op laat hakken, meer niet.
Ah, lees dat als je de graphics hoger zet dat ze wel omvallen... ok!

Groet, Bas

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 17:23 ]

• Infinchible
  • Laatst online: 23-09 16:20

Infinchible

Woef!

Ik was lekker bezig met bouwen enzo, en ik zat op een gegeven moment in level 9. Dus ik lekker doorbouwen voor level 10, dat ik meer kaarten kan krijgen, en toen stond er opeens: -120000 exp needed voor level 10 ofzo. Ik had gewoon genoeg exp maar hij wou niet naar level 10. Iemand enig idee waarom dit zo is, of is dit ook weer een bug?

Verwijderd

Misschien hebben ze de demo zo gemaakt dat ze niet willen dat je naar level 10 kan?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Finch85 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:21:
Ik was lekker bezig met bouwen enzo, en ik zat op een gegeven moment in level 9. Dus ik lekker doorbouwen voor level 10, dat ik meer kaarten kan krijgen, en toen stond er opeens: -120000 exp needed voor level 10 ofzo. Ik had gewoon genoeg exp maar hij wou niet naar level 10. Iemand enig idee waarom dit zo is, of is dit ook weer een bug?
Not a bug, it's a feature :Y) Kortom, wellicht in de full version :)

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:24:
Misschien hebben ze de demo zo gemaakt dat ze niet willen dat je naar level 10 kan?
Inderdaad, het is in de demo niet mogelijk om hoger dan level 9 te komen.
Dus als je maxxp haalt dan wordt het daarna negatief.

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Lord op 15-09-2005 17:29 ]

10100111001

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Ok, dan weet ik dat, maar ik las hierboven ergens dat je op level 20, een kaart had dat je 1500 wood krijgt, maar dat zal dan wel in de full zijn ja. :)

Verwijderd

Weet niet of dit in het topic al gezegt is maar als ik even mag mekkeren over AOE 3....
Het hele 3D gebeuren vind ik dus HELEMAAL NIETS toevoegen aan het spel.
Als ik echt iets moet bedenken dat misschien de karma physics, die overigens maar
erg karig uit de bus komen.

Als ik speel, dan doe ik dat gewoon in 1 en dezelfde view zonder in te zoomen of wat dan ook.
en heb tijdens het spelen helemaal niet de behoefte om in te zoomen om te kijken hoe low-poly de mannetjes eigenlijk wel zijn (te begrijpen het zijn er te veel)

Ik vind polygons dan ook echt NIETS toevoegen aan een RTS als AOE.
Tot nu toe vind ik nagenoeg alle 3D RTS games niet leuk (op Homeworld na, die is super, maar dat is ook in space....totale vrijheid)

En als ik nog even iets mag blaten over RTS games in het algemeen.... wie heeft toch bedacht dat elk mannetje in je leger een eigen groen balkje moet hebben wat zijn levens aangeeft......
Ik vind het toch zo on-efficient dat als ik mijn legertje aanklik van 50 man dat er 50 groene balkjes
verschijnen..... ik heb nog geen RTS game gezien die ook maar geprobeerd heeft dit anders op te lossen, want naar mijn mening geeft het veel "clutter" in het beeld.

Waarom niet manschappen automatisch in een groep plaatsen en het totale gemiddelde van de hele groep laten zien?

En nog iets...waarom heb je altijd onderin beeld zo'n lekker dikke vette UI met knopjes en icoontjes
en blablabla die 1/3 van het beeld in nemen...lekker zonde.... waarom geen context-sensitive menu's? gewoon een view ZONDER knopjes alleen de map, en alle bestuing gaat via hotboxes of hotkey's voor de gevorderden....lijkt mij super.

Ik had bij AOE3 op iets meer inovatie gehoopt. en ik vind de overstap naar 3D weinig inoverend.
men durft nooit iets fundamenteels aan de besturing of UI te veranderen, want ja mensen zijn het zo "gewend" en "never change a winning concept"....

just my 2 cents....

• PhoenixT
hotboxes of hotkey's voor de gevorderden....lijkt mij super.
Door hotkeys enzo wordt het spel veel te ingewikkeld, de casual gamer zal echt niet al die dingen uit z'n hoofd willen leren, zelfs ik moet er niet aan denken....
Ik had bij AOE3 op iets meer inovatie gehoopt. en ik vind de overstap naar 3D weinig inoverend.
AOM was ook al 3d hoor, en ik vind het gewoon mooi, schaduwen, HDR belichting, tegenwoordig tellen 2d games gewoon niet mee, ze zijn alleen voor de echte die-hard.
men durft nooit iets fundamenteels aan de besturing of UI te veranderen, want ja mensen zijn het zo "gewend" en "never change a winning concept"....
Nou, de UI van AOE3 is toch zeker veel anders dan die van AOM hoor. En de UI is niet alles hoor, gameplay is belangrijker. En de gameplay is zeker veel veranderd. Indianen, spoorwegen, shipments, kanonnen en geweren. Dit is flink anders dan AOE2 of AOM hoor!

Heb je de demo eigenlijk wel gespeeld?
Ik denk niet dat jij een Age of empires gamer bent, ga lekker homeworld spelen als je dat zo leuk vindt en stop met het afkraken van AOE3 en RTS in het algemeen, daar is dit topic niet voor.

• Sissors
  • Niet online
UI in complete versie is veel kleiner

en als je 50 man selecteert, en je ziet dat ze gemiddeld 2/3 van hun HP hebben, dan zegt dat helemaal niet, je hebt er niks aan. Nu kan je de zwaarst gewonde er tussen uit halen en of helen of achter dan sterkste aan te laten gaan waardoor ze minder zullen worden aangevallen.

en denk je serieus dat ES winst gaat maken met een 2d game?

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Nog een vraagje van mij: is het bij jullie ook zo dat het kaartje om de buildlimit te verhogen van de outposts niet werkt? Ik kan nog steeds maar 7 torens bouwen, dat vind ik wel jammer. Had net een mooi fortje met muren en al gebouwd.
Ik begin steeds meer uit te kijken naar het volledige spel! Wat een topgame! :9

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Finch85 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:18:
Nog een vraagje van mij: is het bij jullie ook zo dat het kaartje om de buildlimit te verhogen van de outposts niet werkt? Ik kan nog steeds maar 7 torens bouwen, dat vind ik wel jammer. Had net een mooi fortje met muren en al gebouwd.
Ik begin steeds meer uit te kijken naar het volledige spel! Wat een topgame! :9
klopt heb dat ook, zal wel komen omdat het een demo is.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik speel de demo al sinds de eerste uren, en ik moet zeggen hoe meer ik speel hoe verslavender het wordt. :9~ Elke keer andere strategieen bedenken enzo :9 btw, de physics dingen zijn echt wel gaaf.
Ik had dus een partij kanonnen die op een windmolen schieten, en eerst vloog het topje ervan af en daarna nog wat andere delen, echt uber gewoon _/-\o_

Verwijderd

Enkele handige links:

Mappen Texas en New England in het groot formaat *hier*

Meer players om één map *hier*

Geen lock meer op de homecity + bijbehorende cards *hier*

Alle drie komen van aoe3.heavengames.com; vergeef me als het al eerder is gepost

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

:/ Ik vind het persoonlijk jammer dat je torens nog steeds niet in de muur kunt verwerken, nu staan ze of binnen in je stad of er buiten maar het is nooit goed, tenminste niet in mijn ogen maar dat doet er weinig toe, toch jammer, vond het vroeger altijd al z'n ramp.

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 15-09-2005 19:59 ]

Verwijderd

Cold_Phoenix schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:50:
Heb je de demo eigenlijk wel gespeeld?
Ik denk niet dat jij een Age of empires gamer bent, ga lekker homeworld spelen als je dat zo leuk vindt en stop met het afkraken van AOE3 en RTS in het algemeen, daar is dit topic niet voor.
ja ik heb de demo gespeeld. ik speel al AOE vanaf deel 1, hell ik heb zelfs nog warcraft 1 gespeeld, dus ik heb echt wel wat langs zien komen aan RTS games en heb het altijd een leuk genre gevonden.
En rot op met je "daar is dit topic niet voor", ik geef gewoon mijn ongezouten mening, dat heeft niets met afkraken te maken.

Wat doen sommige mensen toch altijd geprikkeld als ik kritiek uit in een topic over een bepaalde game, het is je kindje niet hoor...

Overigens is de UI van levensbelang in een RTS. je moet namelijk heel veel tegelijk doen.
DE UI is was mij betreft een cruciaal onderdeel VAN de gameplay.
(ik herinner met nog een RTS game waarbij je NIET met de RMB units kon verplaatsen, maar eerst een unit moest aanklikken dan een knopje om te verplaatsen en dan de locatie..er was geen snellere methode...stel je eens voor dat dat zo was in AOE.....)

Wat betreft het 3D.....uiteraard geeft dit meer mogelijkheden dan simpele sprites.
Ik vind alleen dat de mogelijkheden weinig tot zijn recht komen in AOE.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 20:53 ]

• PhoenixT
En rot op met je "daar is dit topic niet voor", ik geef gewoon mijn ongezouten mening, dat heeft niets met afkraken te maken.

Wat doen sommige mensen toch altijd geprikkeld als ik kritiek uit in een topic over een bepaalde game, het is je kindje niet hoor...
Sorry hoor, ik vond je mening gewoon ongefundeerd.
En je hoeft niet te gaan schelden hoor... 8)7

Gaan we nu weer on-topic? :)
Ik vind het persoonlijk jammer dat je torens nog steeds niet in de muur kunt verwerken, nu staan ze of binnen in je stad of er buiten maar het is nooit goed, tenminste niet in mijn ogen maar dat doet er weinig toe, toch jammer, vond het vroeger altijd al z'n ramp
Zet ze gewoon net achter je muur, dan kunnen ze toch nog goed aanvallers beschieten en ze zijn minder kwetsbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door PhoenixT op 15-09-2005 20:50 ]

Verwijderd

Cold_Phoenix schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:48:
[...]

Sorry hoor, ik vond je mening gewoon ongefundeerd.
lees je wel goed:

3D view --> heeft te weinig meerwaarde, ik speel het spel net als een 2D RTS. enkele meerwaarde zijn HTL en effecten

UI is te groot --> Zou naar mijn mening fullscreen spel moeten zijn met context sensetive menu's.

selectie van units --> zou meer een "gemiddelde" selectie moeten zijn wat betreft levensmeters

hoe bedoel je ongefundeerd???? ik geef zelfs aan hoe ik het wel graag zou zien!
8)7

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

De levensmeters zijn al sinds AOE 1 al zoals ze nu ook zijn. Rome total war had zo'n gemiddeld systeem geloof ik, maar das ook niet gek want daar had je veel meer units onder controle. En zoals eerder gezegd kan je dan ook niet meer microën, wat toch best belangrijk is bij AOE

Verwijderd

ui is reeds al gehalveerd

• Steffy
  • Nu online

Steffy

Ayreonaut

Screenies? of krijgen we dat pas te zien bij de release?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over technische problemen met dit spel horen niet thuis in dit topic!
Indien je er zelf niet uitkomt kan je een topic openen in SPV, maar doe dit dan wel volgens de richtlijnen!