[PC] Age Of Empires 3! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.771 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Specs:
Pentium 3 800mhz
Geforce 4 MX
384 MB werkgeheugen.

Werkt gewoon soepel! Zelfs met grotere legers!
Ik had dat echt niet verwacht, omdat 1.4 ghz de minimum vereiste was.

Vind het spel wel leuk. Balk onderaan is idd wat groot, maar dit spel is ook gewoon voor hogere resoluties dan 1024x782 bedoeld. Die indianen inhuren en dat tradingpost gedoe is wel leuk, 't zal vooral in multiplayer leuk zijn. Ik snap de opmerkingen van sommigen niet dat het niet speelt zoals AOE2. So what??????? Een spel moet toch vernieuwend zijn? Als ieder spel zo moet spelen als z'n voorganger, dan zouden ze net zo goed geen sequels meer kunnen maken. Ik moet toegeven dat de nieuwe omgeving en sfeer ff slikken was, maar nu vind ik het een leuk spel.
Het is misschien niet zoals AOE2, maar het is wel een verdomd goeie RTS, en daar gaat het om.
Als het spel uitkomt, ren ik iig naar de winkel! :*) _/-\o_

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAZORDUDE schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:37:
[...]

Die melding kreeg ik dus toen ik alles nog in 1 map had staan.
Ik denk toch dat een of meerdere bestanden niet goed staan.

Aantal bestanden dat in bepaalde mappen moeten staan:

Root = 19
AI = 12
art = 3
Campaign -> Blood ice Steel = 11
data = 5
FONTS = 3
render = 1
RM = 6
RM -> Groupings = 23
Sound = 2
Sound -> cinematics -> 17 A = 7
Sound -> cinematics -> 18 A = 4
Sound -> cinematics -> 18 B = 1
Sound -> dialog = 51
Sound -> music -> battle = 1
Sound -> music -> interface = 3
Sound -> music -> standard = 4
Startup = 7
trigger = 2
Users = 1
Ik heb ook nog hetzelfde probleem, heb alles nog 2 keer gechecked, maar krijg helaas nog wel die foutmelding. Weet iemand anders nog een oplossing? Heb trouwens ook de nieuwste XML Parser gedownload. Scheen ook te helpen bij sommige mensen. Bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, de home city gaat maar tot level 9 in de demo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:44

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:18:
Jammer, de home city gaat maar tot level 9 in de demo :(
huh lvl 9. Ik snap heel die home city niet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38
Rakkerzero schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:23:
[...]

huh lvl 9. Ik snap heel die home city niet.
Dan ben je niet de enige.

Maar zonder die 'home city' win ik ook wel, dus ik leer het vanzelf wel een keer :)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoolyBoy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:49:
[...]

Dan ben je niet de enige.

Maar zonder die 'home city' win ik ook wel, dus ik leer het vanzelf wel een keer :)
De homcity is een plaats waar je je shipments kan "upgraden", je krijgt shipments als je experience points behaald en hoe meer je krijgt hoe meer shipments je kan sturen, en bij die shipments kan je kiezen wat je naar je kolonie gestuurd wil hebben vanuit je homecity. Hoe hoger level je homecity is hoe meer bijvoorbeeld settlers je kan sturen: eerst kan je er 2 sturen en als je homecity een level up is kan je er 4 sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Mijn PC reboot als ik AoE3 opstart :|

Iemand soortgelijke problemen tegengekomen? Zit ik zo lang op die demo te wachten heb ik dit 8)7

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

DenniZ schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:03:
Mijn PC reboot als ik AoE3 opstart :|

Iemand soortgelijke problemen tegengekomen? Zit ik zo lang op die demo te wachten heb ik dit 8)7
Het wordt een beetje vervelend als dezelfde vraag telkens herhaald wordt. [Hintmodus] Misschien is het slim om de laatste 3 bladzijden van dit topic nog even door te lezen? ;) [/Hintmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13

Steffy

Ayreonaut

:*) Nou net ff zitten spelen, het is echt geweldig zeg, 10 minuten spelen en je zit weer helemaal in de AoE stemming hoor. Tot nu toe is het ff wennen maar de mogelijkheden zijn echt enorm, wat ik wel hoop is dat er veel grotere gebieden komen dat deze die er nu in zitten. En met groter minstens 20 keer zo groot, of zelf editten ofzo maar verder is het geweldig. Die grondstoffen zoeken etc, das best wel vet en eigenlijk echt AoE :) . Wat jammer is is die hometown, die heeft bij Skirmish geen echte functie, tijdens missies kan het juist heel handig zijn maar ik vind dat die kolonie zich zelf moet redden maar goed het is nu zo en ik kan er verder wel mee leven. Ik kijk echt uit naar de dag dat ie in de winkel ligt, waarschijnlijk wordt dat een vrije dag >:) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Steffy op 09-09-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Straks even gespeeld. Echt een super gaafe game. De AOE feeling zit er helemaal weer in. Age of Mythology vond ik nooit zo geweldig, hoewel dit geen opvolger was van AOE beschouwde ik het wel min of meer als een soort opvolger. Dit maakt het helemaal weer goed. Grafisch? niet mooi? ik vind het geweldig eruit zien, van de hoogste afstand vind ik het er super uitzien, voor de physics zijn erg cool. Poppetjes die tegen huizen aanklappen, stukken die van huizen afvliegen door kanons kogels etc... erg cool gemaakt.

Vraagje:

Ik draai het spel op 1280x1024 met alles High, ik heb het volgende systeem:

3000+ @ 2,4GHz
1GB Ram
XFX 6600GT (niet overclocked)
A8N SLI DEL

Het spel zit rond de 30fps met deze instellingen is dit normaal? Het is niet langzaam maar het beeld hapert als je bijvoorbeeld naar links of rechts gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Die hometown vond ik in het begin ook niks: ik wil niet 'gratis' spullen/mannetjes krijgen, maar daar ben ik vanaf gestapt. Het geeft weer een extra stukje strategie. Bestel ik 4 villagers, of neem ik liever 6 soldaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

STIMPPYYY schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:15:
Straks even gespeeld. Echt een super gaafe game. De AOE feeling zit er helemaal weer in. Age of Mythology vond ik nooit zo geweldig, hoewel dit geen opvolger was van AOE beschouwde ik het wel min of meer als een soort opvolger. Dit maakt het helemaal weer goed. Grafisch? niet mooi? ik vind het geweldig eruit zien, van de hoogste afstand vind ik het er super uitzien, voor de physics zijn erg cool. Poppetjes die tegen huizen aanklappen, stukken die van huizen afvliegen door kanons kogels etc... erg cool gemaakt.

Vraagje:

Ik draai het spel op 1280x1024 met alles High, ik heb het volgende systeem:

3000+ @ 2,4GHz
1GB Ram
XFX 6600GT (niet overclocked)
A8N SLI DEL

Het spel zit rond de 30fps met deze instellingen is dit normaal? Het is niet langzaam maar het beeld hapert als je bijvoorbeeld naar links of rechts gaat.
Bij mij is het net zo, maar goed er werd van tevoren al aangegeven dat een X800XT niet eens een High end kaartje was voor deze game. Ik heb geen idee hoe het op een 6800 GT @ Ultra gaat draaien want dat moet mijn 9700 Pro vervangen, ik merk dat na jaren trouwe dienst dit kaartje toch niet alles meer op max met AA meer lekker trekt en AoE is met Rome TW de enige games die daar last van hebben, beide RTS.

Ik denk dat mensen een RTS wat onderschatten, iedereen denkt dat games als Far Cry en Doom 3 super kaarten eisen maar die draai ik alles op max met AA op 4x en dat doe ik bij deze game duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:55:
[...]

Ik heb ook nog hetzelfde probleem, heb alles nog 2 keer gechecked, maar krijg helaas nog wel die foutmelding. Weet iemand anders nog een oplossing? Heb trouwens ook de nieuwste XML Parser gedownload. Scheen ook te helpen bij sommige mensen. Bij mij dus niet.
Ik denk ik dat er toch iets fout is gegaan.

Ik heb 166 bestanden en 22 mappen.
bijelkaar is het ongeveer 893 MB

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00
Je hebt voor het spel Windows XP nodig. Axnozu gebruikt namelijk Win2K. Daar zou het probleem wel eens kunnen liggen. Om de demo op Windows 2000 te installeren moet je deze link even bekijken: http://aoe3.heavengames.com/

[ Voor 33% gewijzigd door ProgMAN op 09-09-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:15
Steffy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:24:
[...]

Bij mij is het net zo, maar goed er werd van tevoren al aangegeven dat een X800XT niet eens een High end kaartje was voor deze game. Ik heb geen idee hoe het op een 6800 GT @ Ultra gaat draaien want dat moet mijn 9700 Pro vervangen, ik merk dat na jaren trouwe dienst dit kaartje toch niet alles meer op max met AA meer lekker trekt en AoE is met Rome TW de enige games die daar last van hebben, beide RTS.

Ik denk dat mensen een RTS wat onderschatten, iedereen denkt dat games als Far Cry en Doom 3 super kaarten eisen maar die draai ik alles op max met AA op 4x en dat doe ik bij deze game duidelijk niet.
Hmm, hardware is niet het enigste waar je mee werkt, er bestaat ook zoiets van software, laatste drivers, veel achtergrondprocessen? genoeg geheugen?

Bovendien zijn Shooters en RTS nauwelijks te vergelijken, het een heeft een hoge framerate nodig, omdat je je nogal eens in vreemde bochten moet wringen. RTS kunnen met minder ook genoeg, door andere eisen (je gaat niet als een gek om je heen staan draaien en inzoomen, zowel zou ik een pilletje slikken :))

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Steffy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:24:
[...]

Ik heb dus dit systeem:
(PC2 van sig):
ASUS A7V600-X
AMD XP2400+
1024MB DDR PC3200
ASUS Radeon AX800XT 256MB Platinum Edition

en ik draai met alles max op 1600x1200 tussen 20-40 fps (afhankelijk van zoomstand)
maar als ik op 800x600 zet, is er geen verschil in fps.. ik denk dan dat mn CPU de bottleneck is.. klopt dat?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

ProgMAN schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:42:
Je hebt voor het spel Windows XP nodig. Axnozu gebruikt namelijk Win2K. Daar zou het probleem wel eens kunnen liggen. Om de demo op Windows 2000 te installeren moet je deze link even bekijken: http://aoe3.heavengames.com/
Ik heb namelijk ook Win2k en heb het uitgelegd hoe je de demo kan spelen in Win2k, en bij mij werkt het perfect!

Maar ik zie dat het nog veel handiger kan, bedankt voor de info!

De andere manier:

- Put the aoe3trial.exe to c:\
- Start -> run -> cmd
- Type: c:\aoe3trial.exe /a
- Click next, then the installer will ask for a network path, simply type in the path you want to install the game to ( e.g. c:\games\AOE3Trial )
- Click Install ( it seems se program does nothing, but the installation is in progrss - maybe takes some minutes )
- And then finish

[ Voor 34% gewijzigd door RAZORDUDE op 09-09-2005 21:57 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heeft iemand overigens al uitgevonden in de demo hoe HDR werkt? (Geforce 6x00 en 7x00-series only until now). Het was tenminste aangekondigd, dus ik ben wel benieuwd welke mogelijkheden het biedt...

Iemand al screenies? Of ben ik nu te optimistisch en zit het alleen in de final? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:54:
[...]

De homcity is een plaats waar je je shipments kan "upgraden", je krijgt shipments als je experience points behaald en hoe meer je krijgt hoe meer shipments je kan sturen, en bij die shipments kan je kiezen wat je naar je kolonie gestuurd wil hebben vanuit je homecity. Hoe hoger level je homecity is hoe meer bijvoorbeeld settlers je kan sturen: eerst kan je er 2 sturen en als je homecity een level up is kan je er 4 sturen.
Ja dat snapte ik ondertussen al wel. Wat ik alleen niet snap is hoe je exp bij krijgt. Waar staat dat???

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

BiG-GuY schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:52:
[...]

Ik heb dus dit systeem:
(PC2 van sig):
ASUS A7V600-X
AMD XP2400+
1024MB DDR PC3200
ASUS Radeon AX800XT 256MB Platinum Edition

en ik draai met alles max op 1600x1200 tussen 20-40 fps (afhankelijk van zoomstand)
maar als ik op 800x600 zet, is er geen verschil in fps.. ik denk dan dat mn CPU de bottleneck is.. klopt dat?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

hoe hoog zal mn fps zijn, als ik later een AMD64 3000-3500 (erges in die range) zou kopen?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Rakkerzero schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:07:
[...]

Ja dat snapte ik ondertussen al wel. Wat ik alleen niet snap is hoe je exp bij krijgt. Waar staat dat???
Units in elkaar tikken. Dat geeft Battle XP

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Voor diegene dat de "group units" knopjes enzo missen.

"Help & Tools" > "UI Options".

Bij het bovenste gedeelte ALLES aanvinken, behalve "Friends Of Foe colors". Krijg je odneraan terug te zien hoeveel van de 200 mensjes je al hebt. Hoeveel villagers je hebt en hoeveel idle. En krijg je voor het hout, voedsel en coins de hoeveelheid mensjes die bezig zijn met deze te verzamelen.

Kan je in een oogopslag zien dat je met 1 villagers die coins verzameld niet echt ga toekomen :P

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je goud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Shabbaman

Got love?

Zeg.

Ik heb een nogal ouwe monitor, en als ik de demo opstart dan begint die aan en uit te gaan. Zal wel iets zijn met een verkeerde refreshrate ofzo. Iemand suggesties?

EDIT:

Ik heb het probleem verholpen door in het bestand newprofile.xls de refreshrate te veranderen van 75 naar 60. Hoera.

[ Voor 28% gewijzigd door Shabbaman op 10-09-2005 00:59 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Jammer dat de settlers zelf geen initiatief tonen en niet zo lekker in te zetten zijn als in Empire Earth 2
Verder zijn de maps in de demo aan de kleine kant.
Maar het speelt al meteen erg vertrouwd en het ziet er zeker gelikt uit

larixk

• Mr.Mouse
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03-2019
Ik heb een plugin gemaakt voor AOEIII demo versie. Hiermee kun je *.BAR bestanden openen en de inhoud apart opslaan met MultiEx Commander. ( http://multiex.xentax.com )
De plugin vind je op :
http://forum.xentax.com/viewtopic.php?p=11154#11154
Ik zal de plugin aanpassen zodat je ook bestanden (geluiden e.d.) kunt vervangen. Zo kan iemand misschien eens echte Nederlandse taal voor the Dutch modden. :)

"I go for the MultiEx Xperience, MEX" (tm) XeNTaX

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Spel draait als een tierelier hier, maar na een tijdje (onbepaald, soms 10 min, soms een uur) springt ie gewoon zomaar uit het spel, naar desktop, en het spel is afgesloten.

meer mensen hier last van?

p4 2.6 ghz
GeForce 6800 LE 78.01 drivers
1024 mb geheugen

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Net de demo geinstalleerd. alleen nu zie ik niks in game. menu's alles werkt muis ook. maar zodra ik een spel start en dat die klaar is met laden zie ik de balken enzo muis enzo blabla. behalve het beeld van wat nu het belangrijkste is. speelvelt zeg maar :'(

opgelost. shaders naar high gezet. ultra high shaders werkt dus blijkbaar niet 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door HStyles op 10-09-2005 03:26 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

BiG-GuY schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:25:
[...]

hoe hoog zal mn fps zijn, als ik later een AMD64 3000-3500 (erges in die range) zou kopen?
Niet heel veel hoger denk, maar het zal een aantal Fps schelen, het zal er zeker een stuk lekkerde door gaan draaien denk ik. Als je er 10 fps mee vooruit gaat speeld het toch behoorlijk goed, ik speel zonder dat het schokt maar het lijkt wel of je lag hebt, het speeld gewoon sloom en dat ligt duidelijk aan mijn videokaart. Als je toch voor wat anders gaat en je wilt voor een prikje op de voorste rij zitten kijk dan ff in het Athlon 64 Overclock topic, een 3000+ in combi met een Nforce 3 bordje moet je een aardig eind komen, die krijgen die procs namelijk op 2,7Ghz in plaats van de normale 1,8 met Boxed koelers ;)

Maar of het voor AoE de moeite waard is, voor de toekomst is die upgrade natuurlijk altijd goed maar voor 1 game, 2 jaar geleden kocht ik een systeem voor HL2 wat vervolgens meer dan een jaar uitgesteld werd en achteraf de grootste boutgame was die ik ooit gespeeld heb, toch beetje zonde dat het me toen een paar honderd euro heeft gekost, voor niks :/

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 10-09-2005 09:13 ]

• 123pakkie321
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08 08:00

123pakkie321

^^~~^^

AOE III staat al te koop op de website van Atelco in Duitsland _/-\o_

Er staat echter ook bij dat de levering pas op 4 november 05 is |:(

Ik veronderstel dat het rond die periode ook wel in België en Nederland verkrijgbaar zal zijn ...

Linkje naar page op atelco site

Ik vind het demo spelen maar niks... Ik maak altijd mijn eigen hotkeys en dit blijkt niet mogelijk te zijn op de demo... Ik vind het ook stom dat die learn to play niet werkt in de demo version 8)7

Edit/ De demo werkt nogtans perfect op mijn bijna 3jaar oud systeempje... 128 MB 9800 pro / intel P4 2.4GHz / 1.25 GBddr pc2100 ... Wel, als het hier goed op werkt zal het wel overal goed op werken zeker?

[ Voor 18% gewijzigd door 123pakkie321 op 10-09-2005 10:12 ]

Intel 2.4GHz /AsusP4S533-E/Log diNovo med desktop/1.25GB DDR pc2100/2x120 GB IDE HD/Lacie extHD 500 GB/Log Z-680/Audigy 2 ZS Pla Pro/Xaser III VM3000A Screwl mid Tow Skull/Enermax EG465AX/21inch CRT Samsung

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk dat het uiteindelijk net zo'n goed en verslavend spel gaat worden als AoE2 _/-\o_

Ik snap die hometown niet helemaal, als je vanuit een game daar naar toe gaat om een shipment aan te vragen kan je op die verschillende gebouwen klikken waarna die daarop inzoomed, maar wat heb je hieraan :? Behalve dat dat gebouw is ingezoomed merk ik geen verschil :/
Klopt het dat je maar 1 deck kaarten per game kan kiezen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

De hometown en co

Tijdens het spel verdien je eXPierence points, dit door resources te ontginnen, mannetjes te maken, enemys te vermoorden, ... .Het aantal XP points zie je in die groene cirkel. Als deze vol is mag je een shipment laten overkomen, maar de XP points komen ook allemaal terecht in de home city. Deze gaat een level up na een x aantal XP points. Als de game is afgelopen kun je naar je home city "kaarten trekken". Deze kaarten laten toe niewe shipments te unlocken (6 villagers, 600wood, advanced mill, ...). Het aantal kaarten dat je krijgt is het aantal levels dat je home city is gegroeid. Dus als je dan nog eens een game start kun je die nieuwe technologien/resources laten overbrengen en je home city nog verder laten groeien.

Maar tijdens het spel kun je idd niets doen in je homecity

(alles wat ik hier vertel is gebasseerd op eigen ervaring :8)

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
ja die hometown is nieuw en "'wel grappig.. " ik mis de universiteit, ik wil buskruit ontdekken :D verder von ik ook dak nie zoooo goed kon zien dak een age verder was... het bewegen over de map ging niet echt vloeiend. waarin is dit nou een verbetering? sorry k von het een beetje tegenvallen :S age of mythology sprak me ook meer aan.
Volgens mij is het niet meer mogelijk oneindig kastelen te bouwen toch? das wel koel want met aoe2 zette je gewoon je map vol met kastelen LoL

http://specs.tweak.to/12504

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ben ik de enige die niet meer goed kan zien welke gebouw nou welk soort gebouw is? Bij AOE(2) kon ik altijd goed zien welk gebouw bijv. de Siege Workshop was en de Town Center enz. Maar bij AOE3 klik ik ze eerst allemaal één voor één aan om te kijken wat voor gebouw het is :{

Ik had dit bij C&C Generals ook na de overstap van C&C Red Alert 2

• Sjoerd
  • Niet online
Misschien omdat je AOE2 iets langer speelde, je gaat mij niet vertellen dat je bij AOE2 meteen wist waarvoor welk gebouw was :+
Gewoon wennen dus :9

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Silentuz schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:56:
Spel draait als een tierelier hier, maar na een tijdje (onbepaald, soms 10 min, soms een uur) springt ie gewoon zomaar uit het spel, naar desktop, en het spel is afgesloten.

meer mensen hier last van?

p4 2.6 ghz
GeForce 6800 LE 78.01 drivers
1024 mb geheugen
Ik heb hetzelfde probleem, heb niet het hele topic doorgelezen, maar is hier al een oplossng voor ofzo? Bij mij sprint hij binnen 10 minuten uit het spel steeds.

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

langezwieper schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:37:
Misschien omdat je AOE2 iets langer speelde, je gaat mij niet vertellen dat je bij AOE2 meteen wist waarvoor welk gebouw was :+
Gewoon wennen dus :9
Nee ik vond de gebouwen enzo er veel herkenbaarder uitzien in AOE2 en RA2 enzo :P

Verwijderd

Pff , hier loopt toch een stelletje anti-vooruitgang azijnpissers rond hoor...

Ik heb zelf AOE3 nog niet gespeeld ( mijn pc kan dat niet) maar na het lezen van eerste indrukken en de screens zit het blijkbaar gewoon fantastisch ineen.

Als iedereen hier graag verder wil blijven bouwen op grids en isometrisch standpunt wil, blijf dan verder spelen met de oude series he.

Als ontwikkelaar kies je ervoor om je spel uit te breiden en een andere weg in te slaan naarmate technologie dat mogelijk maakt.

Dat shipment is gewoon een eigenschap van het spel dat nog beter de 'kolonisatie sfeer' van die tijd moet weergeven. (het onderwerp is nu eenmaal die periode.) Opvallend is trouwens dat het normaalgezien stopt vlak voor de burgeroorlog. Dus ik verwacht een spetterende AOE4 die begint in 1840, daaromtrent :)
@ hierboven ergens, je wil toch geen tientallen dezelfde gebouwen kunnen neerzetten. Dat geeft helemaal geen realistische indruk, of heb je in echte steden ook al 25 kastelen naast elkaar gezien. (ik zeg maar iets)

variatie, vernieuwing, en de puristen gaan alweer over de nek. En dan maar zagen dat het genre zo weinig vernieuwend en statisch is.

enige kritiek die ik tot nu toe terecht vond is dat het menu onderaan gewoon veel te groot is, bijna een derde van je scherm!! maar als de devs wat reacties afschuimen in de fora zullen ze dat rap genoeg beseffen en dat aanpassen.

Mijn pc update komt er misschien in de volgende maanden (misschien) en dan kan ik ook eens proberen :)

(zelfde met EE2 trouwens, heb de demo gespeeld bij iemand, na lang EE1 gespeeld te hebben, en er zaten echt wel een paar vernieuwende en handige features bij, die ik echt miste in EE1, en echt de speelbaarheid verhogen, los van de extra mogelijkheden door betere graphics. En iedereen maar zagen, terwijl die duidelijk beter is dan EE1)

Probleem met dit soort games is dat de eerste series zo lang in gebruik blijven dat het blijkbaar heel moeilijk is om aan te passen aan nieuwe concepten en nieuwe ideeën in het genre. Maar laat maar komen, die nieuwe features, een frisse wind door het RTS genre kan geen kwaad.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Steffy schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:12:
[...]

Niet heel veel hoger denk, maar het zal een aantal Fps schelen, het zal er zeker een stuk lekkerde door gaan draaien denk ik. Als je er 10 fps mee vooruit gaat speeld het toch behoorlijk goed, ik speel zonder dat het schokt maar het lijkt wel of je lag hebt, het speeld gewoon sloom en dat ligt duidelijk aan mijn videokaart. Als je toch voor wat anders gaat en je wilt voor een prikje op de voorste rij zitten kijk dan ff in het Athlon 64 Overclock topic, een 3000+ in combi met een Nforce 3 bordje moet je een aardig eind komen, die krijgen die procs namelijk op 2,7Ghz in plaats van de normale 1,8 met Boxed koelers ;)

Maar of het voor AoE de moeite waard is, voor de toekomst is die upgrade natuurlijk altijd goed maar voor 1 game, 2 jaar geleden kocht ik een systeem voor HL2 wat vervolgens meer dan een jaar uitgesteld werd en achteraf de grootste boutgame was die ik ooit gespeeld heb, toch beetje zonde dat het me toen een paar honderd euro heeft gekost, voor niks :/
het is niet dat ik de nieuwe processor ga kopen alleen voor dit spel, maar voor alles :D, want het begint steeds slomer te worden :P, wel zonde van X800XT (heb hem net paar daagjes :)) nu :P want er wordt bij lange na niet alles eruitgetrokken...

Gallery V&A

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Hebben jullie dit ook? Als ik zonder AA speel haal ik gemiddeld 35 fps en met 6xAA gemiddeld 34fps 8)7. Op een 6800 ultra.....beetje raar vind ik

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:42:
Pff , hier loopt toch een stelletje anti-vooruitgang azijnpissers rond hoor...

Ik heb zelf AOE3 nog niet gespeeld ( mijn pc kan dat niet) maar na het lezen van eerste indrukken en de screens zit het blijkbaar gewoon fantastisch ineen.

Als iedereen hier graag verder wil blijven bouwen op grids en isometrisch standpunt wil, blijf dan verder spelen met de oude series he.

Als ontwikkelaar kies je ervoor om je spel uit te breiden en een andere weg in te slaan naarmate technologie dat mogelijk maakt.

Dat shipment is gewoon een eigenschap van het spel dat nog beter de 'kolonisatie sfeer' van die tijd moet weergeven. (het onderwerp is nu eenmaal die periode.) Opvallend is trouwens dat het normaalgezien stopt vlak voor de burgeroorlog. Dus ik verwacht een spetterende AOE4 die begint in 1840, daaromtrent :)
@ hierboven ergens, je wil toch geen tientallen dezelfde gebouwen kunnen neerzetten. Dat geeft helemaal geen realistische indruk, of heb je in echte steden ook al 25 kastelen naast elkaar gezien. (ik zeg maar iets)

variatie, vernieuwing, en de puristen gaan alweer over de nek. En dan maar zagen dat het genre zo weinig vernieuwend en statisch is.

blablablablalbla.
Wat lopen jullie nou te zeiken over die auto?
Ik heb er zelf nog niet in gereden/gezien.. maar de plaatjes en de specs zeggen een hoop!

8)7 ga even praten terwijl je het spel zelf nog niet hebt gespeeld.. lijkt verdacht veel op een fanboy.

[ Voor 24% gewijzigd door Polycom op 10-09-2005 13:31 ]

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

babba schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:42:
[...]

Nee ik vond de gebouwen enzo er veel herkenbaarder uitzien in AOE2 en RA2 enzo :P
Ik vind ze anders in AoE3 ook erg herkenbaar hoor. Als je namelijk goed kijkt heeft iedere gebouw in iedere AoE/M game dezelfde bouwstructuur.
Barracks - altijd vierkant met op elke hoek een torentje en an 1 kant een poort.
Town Center - altijd een grote toren met 2 zijvleugels en een pleintje
Market - Winkeltje met een trap aan de buitenkant.
etc..

Verder hangt de vorm van een gebouw ook een beetje aan de bevolkingsgroep af. Maar ze proberen er wel herkenbaarheid in te doen.

Verwijderd

fanboy terwijl ik het zelf nog niet gespeeld heb, juist ja... (hoe kan da nu), anyway, ik heb zelfs de oude AoE nauwelijks gespeeld, ik ben zelfs niet echt een RTS'er, enige wat ik ken op dat gebied is EE, that's it.

Ik baseer mij op screens, impressies, en gameplay footage, en wat is nu het verschil tussen het zien spelen of het zelf spelen. Ik zie wat ik zie, of ik dat nu zelf doe of niet. (ideaal voor de extreem luie mens ;) ). zo heb ik onlangs een half uurtje gameplay tv gezien van earth 2160.

Ik wou gewoon maar reageren op de 'die hards' die soms moord en brand schreeuwen over extra features die wel met veel zorg en inzicht bedacht zijn, om speelbaarheid en gameplay te verbeteren, en dat die direct afgebrand worden na een 15 minuutjes spelen. Geef die dingen een kans, enige gewenning en zo.

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Er zitten trouwens nog wel een hoop bugs in de demo..

Voorbeeld:

Als je een outpost bouwt bij van die indianen zodat je 2 soorten units kan bouwen, ging het een beetje mis.

Ik klikte wat van de warhawks aan (ofzo) stuk of 10.. maar er kwamen geen 10 mannetjes uit helemaal niets???

toen ging ik maar van die 2e bouwen, van die indianen met schilden, soort siege units waar een build limit van 12/24 opzit (ligt eraan hoeveel outposts je hebt bij de indianen) weer kwamen er geen units uit??

Totdat ik opeens onder in het veld een grote vlek op de radar zag, stoned erop eens 50 van die siege units? :?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:50:
fanboy terwijl ik het zelf nog niet gespeeld heb, juist ja... (hoe kan da nu), anyway, ik heb zelfs de oude AoE nauwelijks gespeeld, ik ben zelfs niet echt een RTS'er, enige wat ik ken op dat gebied is EE, that's it.

Ik baseer mij op screens, impressies, en gameplay footage, en wat is nu het verschil tussen het zien spelen of het zelf spelen. Ik zie wat ik zie, of ik dat nu zelf doe of niet. (ideaal voor de extreem luie mens ;) ). zo heb ik onlangs een half uurtje gameplay tv gezien van earth 2160.

Ik wou gewoon maar reageren op de 'die hards' die soms moord en brand schreeuwen over extra features die wel met veel zorg en inzicht bedacht zijn, om speelbaarheid en gameplay te verbeteren, en dat die direct afgebrand worden na een 15 minuutjes spelen. Geef die dingen een kans, enige gewenning en zo.
Ik vind dat je eigenlijk wel een punt hebt.
Een nieuw spel is altijd even wennen, en van wat ik hoor, is het redelijk vernieuwend.
Vooral dingen met experience points vind ik altijd erg leuk, en veel toegevoegde waarde hebben in een RTS.

Zelf ga ik dit spel in ieder geval wel een kans geven ;)

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Larixk schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:34:
Jammer dat de settlers zelf geen initiatief tonen en niet zo lekker in te zetten zijn als in Empire Earth 2
Verder zijn de maps in de demo aan de kleine kant.
Maar het speelt al meteen erg vertrouwd en het ziet er zeker gelikt uit
In AoE2 Age of Kings hadden de "settlers" ook geen initiatief. Zodra het hout op 1 plek op was gingen ze staan niksen.
In AoE2 The Conquerors gingen ze wel zelf op zoek naar andere resources waardoor je dus niet constant bezig was ze aan het werk te houden.
In AoE3 doen ze weer net zo weinig als in AoE2. Best jammer, want ik concentreer me liever op het opbouwen van een leger dan dat ik de hele tijd die mannetjes aan het werk moet zetten. Een achteruitgang dus t.o.v. The Conquerors...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:26:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heb niet het hele topic doorgelezen, maar is hier al een oplossng voor ofzo? Bij mij sprint hij binnen 10 minuten uit het spel steeds.
waarschijnlijk mot je ff in de bios of meer volt op je mem gooien of iets minder hoog ocen

dat denk ik omdat ik met bf2 daar ook last van had erg gevoelig ervoor en nadat ik er nu 3.4 v op heb loopt het als een zonnetje >:)

Verwijderd

PuDy schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:53:
Er zitten trouwens nog wel een hoop bugs in de demo..

Voorbeeld:

Als je een outpost bouwt bij van die indianen zodat je 2 soorten units kan bouwen, ging het een beetje mis.

Ik klikte wat van de warhawks aan (ofzo) stuk of 10.. maar er kwamen geen 10 mannetjes uit helemaal niets???

toen ging ik maar van die 2e bouwen, van die indianen met schilden, soort siege units waar een build limit van 12/24 opzit (ligt eraan hoeveel outposts je hebt bij de indianen) weer kwamen er geen units uit??

Totdat ik opeens onder in het veld een grote vlek op de radar zag, stoned erop eens 50 van die siege units? :?
Als je meer units laat bouwen duur het ook langer voor ze eruit komen... (5 units duurt 5x zolang dan 1 unit)

• Basti504
  • Laatst online: 23-09 20:50

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

De demo is net uit en er zijn nu al mods :P

Deze mod maakt de mappen 2X zo groot, en met meer recourses, wekt goed, zelf gestest.

Deze mod maakt Deathmatch mogelijk, nog niet zelf getest.

Ik weet niet zeker of dit legaal is anders haal ik het wel weg ?

...

Verwijderd

Ik lees hier altijd met verbazing, hoe mensen die een best wel goed systeem hebben ''lees'' ati850xt/6800u op een AMD 64 lage frames halen/stotterend beeld etc.
Terwijl ik op mijn bescheiden systeem:9800 pro@XT,athlon 2600+@3200 en 1024MB,speel dit spel vloeiend met alle graphics op hoogste setting en AA op low.
Daaruit concludeer ik dat het niet alleen om de hardware gaat,maar ook onderhoud van je systeem bijv defragmentatie,nieuwste drivers,achtergrond processen etc.
Een Ferrari is snel maar...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Waarom de gebouwen er herkenbaarder uitzagen in AOE 2? ik denk vanwege het tijdsverschil. In AOE 2, ging je elke age een groot stuk vooruit, paar honder jaar. Bij AOE 3 is dat niet zo en daarom ook een kleiner verschil imo.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:53:
Ik lees hier altijd met verbazing, hoe mensen die een best wel goed systeem hebben ''lees'' ati850xt/6800u op een AMD 64 lage frames halen/stotterend beeld etc.
Terwijl ik op mijn bescheiden systeem:9800 pro@XT,athlon 2600+@3200 en 1024MB,speel dit spel vloeiend met alle graphics op hoogste setting en AA op low.
Daaruit concludeer ik dat het niet alleen om de hardware gaat,maar ook onderhoud van je systeem bijv defragmentatie,nieuwste drivers,achtergrond processen etc.
Daar gaat het niet alleen om. Jou kaart heeft een lagere DirectX versie nodig om te spelen, dus minder eye candy nodig, de nieuwe generatie kaarten ondersteunt dit dus allemaal wel en daarmee dus ook meer grafische werk voor de GPU.

[ Voor 66% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-09-2005 14:57 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je helemaal gelijk in, zag je ook met Battlefield2, mensen met 6800 ultra's waarbij het redelijk schokkend ging met alles op z'n hoogst en 2x AA, terwijl ik met m'n 6600GT alles op hoog en 4x AA makkelijk kan spelen 8)
Een goede videokaart alleen is dan ook niet genoeg voor dit spel, 2GB geheugen en een vlot CPU'tje maken ook een heleboel uit :) .

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 10-09-2005 15:00 ]

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Ik speel het spel anders heel soepel met een Pentium 3 800 mhz, 384 MB geheugen en een Geforce 4 MX.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

fsfikke schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:57:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, zag je ook met Battlefield2, mensen met 6800 ultra's waarbij het redelijk schokkend ging met alles op z'n hoogst en 2x AA, terwijl ik met m'n 6600GT alles op hoog en 4x AA makkelijk kan spelen 8)
Een goede videokaart alleen is dan ook niet genoeg voor dit spel, 2GB geheugen en een vlot CPU'tje maken ook een heleboel uit :) .
2Gb maakt geen hol uit, zet er maar eens 1Gb bij als je die mogelijkheid hebt en kijk naar het verschil, nopes, ik heb voor de aardigheid naast mijn 2x512 er nog eens 2x256 bij gedaan maar maakt niks uit dus 2Gb is overbodig, geen enkele game heeft 2Gb nodig.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ja, daar heb je inderdaad gelijk in :)
STIMPPYYY schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:56:
Daar gaat het niet alleen om. Jou kaart heeft een lagere DirectX versie nodig om te spelen, dus minder eye candy nodig, de nieuwe generatie kaarten ondersteunt dit dus allemaal wel en daarmee dus ook meer grafische werk voor de GPU.
Je redenering klopt niet helemaal :) Als je ingame alles op max zet, dan is het ook echt max, en kan je het niet even met een andere graka verder zetten dan max :) Daarnaast is de 9800XT ook DirectX 9, en de nieuwere kaarten ook, enig verschil is DirectX9.0c wat PixelShader 3.0 e.d. heeft, maar dat heeft alleen maar de GF6/7 serie en de ATI1x00 serie... Leuk gezegd, maar het klopt niet echt ;)
Steffy schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:25:
[...]

2Gb maakt geen hol uit, zet er maar eens 1Gb bij als je die mogelijkheid hebt en kijk naar het verschil, nopes, ik heb voor de aardigheid naast mijn 2x512 er nog eens 2x256 bij gedaan maar maakt niks uit dus 2Gb is overbodig, geen enkele game heeft 2Gb nodig.
Jep, inderdaad, maar je hebt met 2GB wel minder last van de begin lag in BF2, maar (Zoals ik al eerder gepost heb, en wat ook op andere forums gepost is) sinds ik DHZer0point 5.8 Beta gebruik, nergens geen begin lag meer in BF2 :9

[ Voor 19% gewijzigd door Phyxion op 10-09-2005 15:35 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

mccAin schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:05:
Ik weet niet wat iedereen moeilijk zit te doen over die specs's

"Hij draait hier lekker op mijn X850XT PE" vind je het gek?
je weet zelf echt wel vantevoren dat dit spel hier gewoon hardstikke goed op zal lopen.
Dit soort berichten zijn er gewoon om op te scheppen wat voor meuk je in je kastje heb zitten.

Nou hier zijn mijn spec's dan (en ja draai alles op high 6xaa)

AMD Athlon XP 2000+
1024MB twinmos
ATI Radeon 9800
MSI KT3 Ultra
Windows XP Pro SP2

dus mensen, zelfs met een pc waar ze zich bij AlienWare voor zouden schamen draait hij gewoon goed hoor.
denk eens na, waarom zullen die mensen het zeggen. Als heel veel mensen in dit topic klagen dat het met hun 6800 gt/ultra x8x0xt niet goed draait... |:(

En jij kan vinden dat het soepel loopt op jouw systeem, maar niet iedereen denkt het zelfde over vloeiend lopen. De 1 pas bij 20 fps de ander pas bij 35. Beter geef je aan hoeveel frames jij haalt voordat je zegt dat het "vloeiend" draait

• JSTPS
  • Laatst online: 24-09 20:55
Ik draai in het begin scherm (menu) AOE3 met 28 frames

Ik zou graag willen weten of dit wel een acceptabele frame-rate is voor mijn 6800le + amd 3500 +1024mbram

alles op very high zonder AA en met 3.0 shaders

Verwijderd

Alles low quality oid, nvidia gforce fx 5200 128mb 512mb ram 2,4Ghz draait top :P

• JSTPS
hahaha, ik bedoel natuurlijk mensen met een soortgelijk systeem, of die dezelfde frame-rate hebben :9

• Bejit
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Basti504 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:34:

Deze mod maakt de mappen 2X zo groot, en met meer recourses, wekt goed, zelf gestest.

Jij bent mijn held _/-\o_

Systeempje

• FlyEragon
  • Laatst online: 12:01

FlyEragon

Alien Monkeys

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:57:
Ik draai in het begin scherm (menu) AOE3 met 28 frames

Ik zou graag willen weten of dit wel een acceptabele frame-rate is voor mijn 6800le + amd 3500 +1024mbram

alles op very high zonder AA en met 3.0 shaders
1Gb, A64 3200+, 6800 LE maar dan op 16/6 (unlocked)
1024*768 - very high + low AA intro scherm 35 fps

Verwijderd

echt, die maps 2x zo groot maak mod werkt helemaal. Dit verlengt de demo zeker :D

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
wat is het verschil tussen DM and skirmisch dan :/ ?

• Basti504

Basti504

BlowFish schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:16:
wat is het verschil tussen DM and skirmisch dan :/ ?
Dit:
Het vervangt de standaart mappen, dus even back-uppen lijkt me wel handig :o

New features to "New England" and "Texas" map:
- Deathmatch settings (Food/Wood = 20000, Coins = 10000)
- all maps will have 3-4 outposts near the towncenter, like in AOM
- slight changes and fixes to the object constraints

Example screenshot - New England DM:
Afbeeldingslocatie: http://hyenastudios.mugamo.com/aoe3rmspics/newengland_dm_small.jpg

Is het jullie ook opgevallen dat de selfdestruct-knop het niet doet :/ .
Wat ik wel jammer vind is dat er een limiet op uitkijktorens zit, nu kan ik geen uber-mega-kickass fort bouwen :P . Voor de rest topgame!

[ Voor 7% gewijzigd door Basti504 op 10-09-2005 20:23 ]

...

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

De selfdestruct knop werkt alleen als je maar 1 unit geselecteerd hebt, heel irritant.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de demo vandaag een aantal uurtjes gespeeld, en vind hem best goed.

Speelde op mn notebook, 6200 go, 512mb ram en amd turion mt28.

Had het probleem waar op ao3.heavengames.com oplossingen voor staan, namelijk dat je op een widescreen een direct3d initialization error krijgt.

De gameplay werd een stuk toegankelijker toen ik in de settings wat dingetjes aanvinkte, zoals dat je ziet wat je population/limit is en dat je ziet hoeveel villagers op elke resource staan(erg handig!) en welke idle zijn(bespaart wat . drukken)

Verder kan ik alles op high zetten, anti aliasing op low, en de verdere effecten aan(inclusief bloom, en dit maakt echt veel uit!)

Ik speel nog steeds regelmatig AOE II Conquerors op the zone, en een moderate tegenstander verslaan was op de eerste poging na ook geen probleem. Heb een potje of 3/4 gespeeld, ga morgen eens die mods bekijken en een hard enemy proberen...

De home city, met deck en cards vindt ik een leuke innovatieve toevoeging, en is heel mooi uitgewerkt:)

En bugs, ja ik had er 1 dat ik een grote zwarte beer aanviel en die kreeg om de haverklap zn 150hp weer terug, klopt niet

Ik ga dit spel iig zeker kopen, en dat wordt dan mijn eerste (legale)aankoop van 2005:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

LOL ik had een spoorweg :P
Ziet er best leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Laatst online: 04-07 10:41
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:09:En bugs, ja ik had er 1 dat ik een grote zwarte beer aanviel en die kreeg om de haverklap zn 150hp weer terug, klopt niet
Ja dat heb ik ook steeds, dat gebeurt elke keer als een treasure guardian in het "zwarte" loopt en dan weer terugkomt.

Maar dit is natuurlijk nog een demo dus het zal in de final wel beter zijn hoop ik.
Nog een bug: Die bombardeer schepen zie je twee keer schieten (met special ability) terwijl hij eigenlijk maar 1x schiet.

Dat je die trade posts kan upgraden zodat het uiteindelijk een treinspoort wordt vind ik ook wel grappig alleen dat die trein aan het einde van het spoor zomaar verdwijnt is een beetje raar.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Dark Lord schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:32:
[...]

Dat je die trade posts kan upgraden zodat het uiteindelijk een treinspoort wordt vind ik ook wel grappig alleen dat die trein aan het einde van het spoor zomaar verdwijnt is een beetje raar.
Ja bij mij verdwijnt hij wagon voor wagon. alsof die schokt lijkt wel die wagons. ook gaan de poorten voor treinen te laat open en rijd dus dwars door poorten heen. treind rijd ook gedeeltelijk door de muur. Verder vind ik het spel te zwaar voor wat je er voor terug krijgt. zo mooi is het niet. je zou zeggen Geforce 2 is genoeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

640K ought to be enough for anybody.
-Bill Gates
;)
Het Bf2 topic staat vol met mensen die een hele vooruitgang hebben gemerkt na een upgrade van 1GB naar 1.5/2 GB.
Als je zoals in deze demo alles op z'n laagst hebt staan en alleen 1 vs 1 oorlogen voert is het wel genoeg, maar als je met het max aantal players Aoe III aan het spelen bent heb je er wel wat aan.
(Die Dave, van Ensemble heeft meerdere malen gezegd dat 2GB aan te bevelen is.)
HStyles schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:48:
[...]

Ja bij mij verdwijnt hij wagon voor wagon. alsof die schokt lijkt wel die wagons. ook gaan de poorten voor treinen te laat open en rijd dus dwars door poorten heen. treind rijd ook gedeeltelijk door de muur. Verder vind ik het spel te zwaar voor wat je er voor terug krijgt. zo mooi is het niet. je zou zeggen Geforce 2 is genoeg :o
Poorten? Ik heb al een paar potjes gespeeld maar heb niets van poorten gezien :/
Als ik een muur over de trade route wil bouwen staat ie dat niet toe :P

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 11-09-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Erkandude schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:11:
[...]

1Gb, A64 3200+, 6800 LE maar dan op 16/6 (unlocked)
1024*768 - very high + low AA intro scherm 35 fps
yo, mijn 6800le is ook 16/6 dus hoe bedoel je dat jij 35 frames hebt?.
ik het het wel over dat scherm waarin je dingen kan kiezen he:P opties enzo.
en weet je wel zeker dat je shaders en shadows op very high hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

fsfikke schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:50:
[...]
Poorten? Ik heb al een paar potjes gespeeld maar heb niets van poorten gezien :/
Als ik een muur over de trade route wil bouwen staat ie dat niet toe :P
In de 2e campaign zijn er enkele poorten over zo'n trade route geval

[ Voor 68% gewijzigd door FlyEragon op 11-09-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Kan zijn dat een ander component in je pc de bottleneck is, ik geloof wel dat je met 2GB voordeel kan halen.

Heb het spel net eventjes gezien, en hetgene wat me opvalt is de grote lompe "balk" in het beeld.
Ik heb liever gewoon een groter beeld, met een kleiner balkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
helemaal mee eens die balk!

erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had ook een widescreen probleem (amilo m3438). Dit heb ik opgelost door de gane te uninstallen. Resolutie op 1024*768 gezet. Game geïnstalleerd. Ik heb eerst de game gestart --> afgesloten --> oude resolutie van 1440*900. Nu kan ik de game gewoon starten en spelen op 1440*900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

SOEDARKMASTER schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:54:
[...]

yo, mijn 6800le is ook 16/6 dus hoe bedoel je dat jij 35 frames hebt?.
ik het het wel over dat scherm waarin je dingen kan kiezen he:P opties enzo.
en weet je wel zeker dat je shaders en shadows op very high hebt?
screens :
http://home.planet.nl/~karab067/age3-1.jpg
http://home.planet.nl/~karab067/age3-2.jpg
http://home.planet.nl/~karab067/age3-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:13
svdvlist2 schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:01:
Ik had ook een widescreen probleem (amilo m3438). Dit heb ik opgelost door de gane te uninstallen. Resolutie op 1024*768 gezet. Game geïnstalleerd. Ik heb eerst de game gestart --> afgesloten --> oude resolutie van 1440*900. Nu kan ik de game gewoon starten en spelen op 1440*900.
Als dit werkt ben je mijn held! _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Basti504 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:22:

Wat ik wel jammer vind is dat er een limiet op uitkijktorens zit, nu kan ik geen uber-mega-kickass fort bouwen :P . Voor de rest topgame!
Jep, vind ik ook jammer ja, ik had eigenlijk gehoopt dat ik ook zo'n mega fort kon bouwen. Verder viel het me op dat het repairen van gebouwen ook niet altijd goed had, ik had geen goud meer, maar wel 1200 wood oid, om een uitkijktoren te repairen had ik 15 wood nodig, maar dat deed niks. Toen even wat wood verkocht, zodat ik wat goud had, en in eens was het gerepaired, en ik was 100 goud armer :(

BTW, vinden jullie ook dat je Hero maar heel weinig damage doet? Ik was bezig met 6 Settlers en de Hero tegen 1 verkenner, heeft bijna 6 minuten geduurd voordat hij omlag :(

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 11-09-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

fsfikke schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:50:
[...]

[...]
;)
Het Bf2 topic staat vol met mensen die een hele vooruitgang hebben gemerkt na een upgrade van 1GB naar 1.5/2 GB.
Als je zoals in deze demo alles op z'n laagst hebt staan en alleen 1 vs 1 oorlogen voert is het wel genoeg, maar als je met het max aantal players Aoe III aan het spelen bent heb je er wel wat aan.
(Die Dave, van Ensemble heeft meerdere malen gezegd dat 2GB aan te bevelen is.)
Dat BF2 zo slecht geprogrammeerd is kan ik ook niks aan doen. BF1 draaide altijd al slecht omdat het gewoon een kut engine is maar dat hoeft niet bij elk spel zo te zijn. BF Vietnam was nog lelijker dan 1942 en draaide voor geen meter zelfs niet op een 9700 Pro terwijl games al Far Cry die qua level oppervlak er weinig aan onder doen draaiden veel beter. Tot nu toe heb ik het idee dat de engine van AoE wel aardig is.

:'( Wel jammer dat ie niet windowd kan, zo kan ik niet msnen tijdens het spelen.
:P Verdorie ooit een dure kaart kocht, heb je brak beeld. Ik wist dat mijn kaartje gewoon bout is voor games als dit, wat ik alleen niet snap is dat als je zegt dat je een nieuwe videokaart gaat halen iedereen die 9700 Pro zo graag wil hebben :X

[ Voor 27% gewijzigd door Steffy op 11-09-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Steffy schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:00:
[...]

Dat BF2 zo slecht geprogrammeerd is kan ik ook niks aan doen. BF1 draaide altijd al slecht omdat het gewoon een kut engine is maar dat hoeft niet bij elk spel zo te zijn. BF Vietnam was nog lelijker dan 1942 en draaide voor geen meter zelfs niet op een 9700 Pro terwijl games al Far Cry die qua level oppervlak er weinig aan onder doen draaiden veel beter. Tot nu toe heb ik het idee dat de engine van AoE wel aardig is.

:'( Wel jammer dat ie niet windowd kan, zo kan ik niet msnen tijdens het spelen.

[...]

:P Verdorie ooit een dure kaart kocht, heb je brak beeld. Ik wist dat mijn kaartje gewoon bout is voor games als dit, wat ik alleen niet snap is dat als je zegt dat je een nieuwe videokaart gaat halen iedereen die 9700 Pro zo graag wil hebben :X
Hij kan wel windowed, check de options daar voor :)

Voor de mensen die nog twijfelen om de Demo te downloaden, hier een paar screens:

Eerste gedeelte van de city
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/7237/aoeiiijpeg4ga.th.jpg

Tweede gedeelte van de city
Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/2544/aoeiii2jpeg3qr.th.jpg

Derde gedeelte van de city
Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/7256/aoeiii3jpeg0bv.th.jpg

Wat ziet mij oog? 4 vijandelijke vissersboten halen eten weg bij mijn eigen vissersboot? Even snel een Frigat bouwen, en ze van de aardbodemzee wegvegen :)

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/993/aoeiii4jpeg9tm.th.jpg

En om dat voortaan te voorkomen, gaan we een stukje varen naar de vijandelijke haven, en met special skill dat alle kanonnen tegelijk vuren :*)

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/5088/aoeiii5jpeg8uy.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm, bij mij maakt de AI nooit bootjes. Bij jou dus wel... raar :S

Ben ik de enige waarbij de AI nooit bootjes maakt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt het aan mij of is de game an sig gewoon achteruitgehold de laatste paar versies? Ik heb alle versies, ook rise of nations en EE, maar deze demo heeft het gewoon niet: geen grote formatiemogelijkheden, geen richting aangeven voor formaties, je kunt je scout niet laten rondgaan automatisch (die moet je zelf vertellen waarnaartoe hij moet, sjeeezzz). Verder is de game op 1024x768 op mn xeon 3ghz + firegl v3100 gewoon retetraag. Graphics downgraden levert wat snelheidswinst op maar dan hollen de graphics wel hard achteruit en komt het in de buurt waar AoE er beter begint te zien.

Vergelijkend met voorgaande versies, rise of nations en EE, kan ik alleen maar concluderen dat deze versie niet echt veel toevoegt, eerder minder dingen heeft. Minder hoeft niet slechter te zijn, maar sommige in mijn ogen essentiele zaken zitten er gewoon niet in. Jammer.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Basti504 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:34:

Oke hier schreef ik over een DM mod, maar nu ik die zelf gespeelt heb zag ik dat het gewoon een kleine level was :/ , dus ik ben zelf maar aan het modden gegaan en heb ik nu de Deathmarch mod EN de large level mod in 1 gedaan :P en de "large" is iets groter dan in de gewone large mod. Het is wel alleen de New England level niet de Taxes.

Download

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:04:

Bij mij maken ze ook nooit boten, zelfs niet een haven

[ Voor 20% gewijzigd door Basti504 op 11-09-2005 11:16 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

EfBe schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:05:
Ligt het aan mij of is de game an sig gewoon achteruitgehold de laatste paar versies? Ik heb alle versies, ook rise of nations en EE, maar deze demo heeft het gewoon niet: geen grote formatiemogelijkheden, geen richting aangeven voor formaties, je kunt je scout niet laten rondgaan automatisch (die moet je zelf vertellen waarnaartoe hij moet, sjeeezzz). Verder is de game op 1024x768 op mn xeon 3ghz + firegl v3100 gewoon retetraag. Graphics downgraden levert wat snelheidswinst op maar dan hollen de graphics wel hard achteruit en komt het in de buurt waar AoE er beter begint te zien.

Vergelijkend met voorgaande versies, rise of nations en EE, kan ik alleen maar concluderen dat deze versie niet echt veel toevoegt, eerder minder dingen heeft. Minder hoeft niet slechter te zijn, maar sommige in mijn ogen essentiele zaken zitten er gewoon niet in. Jammer.
A Rise of nations is geen AoE
B EE is geen AoE
C Het is een demo ;)

En de game heeft het juist helemaal naar mijn idee, het AoE gevoel zit er helemaal in :)

En mooi dat ie toch windowd kan alleen werkt dat volgens mij niet :X of ik doe iets verkeerd maar alleen die optie aanzetten heeft weinig effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Kan je eigenlijk saven met de demo??? Ik heb het niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruiken jullie allemaal fraps???
Je kan toch ook gewoon ShowFps in de config zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 17:56

Upke dupke

Oompa Loompa

Ja, iedereen zegt wel, het is een demo... En dat is ook zo. Maar verwacht niet al te grote veranderingen in het eigenlijke spel. Formaties zullen toch niet terug komen. Er zullen bugs gefixed worden, natuurlijk. Maar qua features is dit wat je krijgt. Niet meer, heel misschien wel minder. En tja, die interface. Ze hebben gezegd dat die al wat kleiner gemaakt is, maar niet zo heel veel...

Ik moet het echt nog zien. Mijn eerste (en die van mijn clan mates www.horizonsclan.com) waren eerst heel erg negatief. Maar na het spel even gespeeld te hebben blijkt het toch best ok te zijn. Nog niet super. Ik moet echt nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Laatst online: 20:15
EfBe schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:05:

Rise of nations hoort toch niet bij deze serie van Age of Empires?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 24-09 13:54
Yofresh_750 schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:43:
[...]

Rise of nations hoort toch niet bij deze serie van Age of Empires?
geen een die hij noemt in zijn stukje :) en ik draai het spel op 1600x1200 op een 3ghz en hij draaid vloeiend alles voluit en geen problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelste expert win :)

http://members.home.nl/vvanmeurs/fastestexpertwin.jpg

Modbreak:Doe in hemelsnaam voortaan eens goed resizen voordat je plaatjes post :X

[ Voor 37% gewijzigd door Crash op 11-09-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:04:

Jep, hier maakt de AI wel bootjes. Zelfs toen ik de haven aan het slopen was, kwamen er de hele tijd bootjes uit rollen :)
Dit is in New England, en met de Mod die levels groter maakt :)
Basti504 schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:06:
[...]

Oke hier schreef ik over een DM mod, maar nu ik die zelf gespeelt heb zag ik dat het gewoon een kleine level was :/ , dus ik ben zelf maar aan het modden gegaan en heb ik nu de Deathmarch mod EN de large level mod in 1 gedaan :P en de "large" is iets groter dan in de gewone large mod. Het is wel alleen de New England level niet de Taxes.

Download

[...]

Bij mij maken ze ook nooit boten, zelfs niet een haven
Bij mij dus wel :) Zoals je ziet ook een haven _O_
b3ta schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:17:
Kan je eigenlijk saven met de demo??? Ik heb het niet kunnen vinden...
Dat vroeg ik me ook al af, ik kon het namelijk ook niet vinden. Vooral met Skirmish is het zwaar vervelend als je niet even kan saven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:36
Hmmmz geen SSE Processor is geen AOE3 ? Pls confirm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

wvkreg schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:46:
Hmmmz geen SSE Processor is geen AOE3 ? Pls confirm?
Ja dat had ik ook gelezen, ik heb geen idee welke procs het wel of niet hebben maar volgens mij van de afgelopen jaren allemaal toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:16
Heel leuk maar resize en comprimeer dat plaatje eens man, veel te groot :X

Verder heb ik gisteren ook nog even gespeeld. Het kaarten samenstellen is idd wel leuk en handig. Maar ik hoop niet dat het spelen daardoor te makkelijk kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
hmm ik installeer de demo, maar ik krijg artifects in het beeld, ik zie af en toe zwarte lijnen :/
hebben hier meer last van? of ligt het aan mijn videokaart..
ik heb de nieuwste catalyst drivers op mijn 9800pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De demo draait heel vlot op m'n systeem (specs), 1280x1024 en alles op high. Ik had de systeemeisen veel hoger verwacht.
Ik hoop dat die "boten bug", waarbij schepen gewoon door elkaar varen (of deels verdwijnen in rotsen) niet in de full game zal zitten.

Voor de rest biedt AoE3 een verslavende gameplay, maar toch mis ik de AoE2 sfeer een beetje.

(Die trein langs je tradingposts is ook leuk om te zien :p)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Steffy schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:54:
[...]

Ja dat had ik ook gelezen, ik heb geen idee welke procs het wel of niet hebben maar volgens mij van de afgelopen jaren allemaal toch :?
Jep, dat zal geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 11:44

Nevada

UT

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mariusvel/priester.JPG

Iemand de zwevende priester al meegemaakt :P?

Unreal Tournament '99

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over technische problemen met dit spel horen niet thuis in dit topic!
Indien je er zelf niet uitkomt kan je een topic openen in SPV, maar doe dit dan wel volgens de richtlijnen!