[PC] Age Of Empires 3! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.771 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik heb even een screen gemaakt van mijn home city:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~patrboon/age3klein.JPG
Dit is op 1920*1440 6xAA 16xAF. Ik moet zeggen dat het zelf op die settings goed speelbaar blijft op een X800XT PE aan 585/580mhz. Gemiddeld heb ik rond de 25fps, wat voor strategy games niet te weinig is vind ik. Wel moet ik zeggen dat de officiële screens er precies beter uitzagen. Het lijkt erop dat sommige textures wat low res zijn. Misschien hebben ze dit opzettelijk gedaan voor de demo zodat meer mensen de demo vlot zouden kunnen draaien. Hier een voorbeeldje van een officiële screen:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~patrboon/age-of-empires-13.jpg
De fysics zijn vooral cool wanneer je met een kanon op troepen schiet. Dan zie je ze mooi volgens de regels van de natuur wegvliegen. Ook brokstukken die van gebouwen afvallen zijn onderhevig aan de fysics.
AOE III is een geslaagde game die AOM zeker overtreft!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 18:03 . Reden: Prentjes in thumbnail gezet ]

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Net geprobeert de demo te spelen en grafisch gezien liep het best goed (mag ook wel). Alleen zorgt het geluid ervoor dat het spel bij mij volkomen onspeelbaar is. Het geluid dat via de optische uitgang naar mijn speakers word gestuurd hapert ontiegelijk. Als ik via mijn koptelefoon luister (gewoon analoge uitgang) dan is het geluid vloeiend. Verder lijkt de helft van het geluid naar de digitale uitgang te gaan en de andere helft naar de analoge uitgang aangezien ik sommige geluiden wel via de speakers hoor maar niet via mijn koptelefoon en andersom.

Ik maak trouwens gebruik van de digitale uitgang die de nforce4 mij bied ipv de digitale uitgang van de onboard ac97 chip (ac97 klonk slecht).

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pff wat frustrerend!! Ben hem aan het downen, lees iedereen die aan het testen is en helemaal gek wordt...

Ik zit nog tot half 6 op mijn werk... :( en moet vanavond nog weg ook :'(

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

IK heb net even gespeeld en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de game. Het ziet er ondanks ik sucked up low graphics had nog steeds goed uit.
Maar belangrijkste het speelt erg lekker verslavend. Al ben ik er nog niet achter wat nu het doel is van die "home town". :?

[ Voor 30% gewijzigd door Zeror op 08-09-2005 16:33 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Lexus!
  • Niet online
Als het net zo verslavend speelt als de versie AOE2 The Conquers zit het wel goed. Jammer dat de multiplayer niet te gebruiken is. Dat geeft wel een lekker reëel beeld van de gameplay vind ik zelf. Single player is ook leuk, maar vaak zo geforceerd..

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Lexus! schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:55:
Als het net zo verslavend speelt als de versie AOE2 The Conquers zit het wel goed. Jammer dat de multiplayer niet te gebruiken is. Dat geeft wel een lekker reëel beeld van de gameplay vind ik zelf. Single player is ook leuk, maar vaak zo geforceerd..
Speelt helaas niet zo.

Ik speel AOE2 The conquers over internet nog dagelijks.

AOE3 gameplay is helaas veranderd.(Niet de goeie kant op)

Ik heb geen echte feel meer met deze game :'(

Systeempje

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bejit schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:58:
[...]

Speelt helaas niet zo.

Dat is misschien voor iedereen anders, maar ik heb net de twee levels uitgespeeld, en ik herkende echt het AoE gevoel wel weer in de game :*) Verder vind ik dat er leuk aantal extra features in de game zitten die echt heel leuk zijn/kunnen zijn :9

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Lexus!
  • Niet online
[...]

Speelt helaas niet zo.

Ik hoop dat het een kwestie van wennen is! Misschien moet je er even wat meer mee gespeeld hebben, maar goed, we will see...

Verwijderd

Steffy schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:48:
[...]

Das nieuw voor mij, dat kon helemaal niet volgens mij. Die games waren 2D en volgens mij was de camera toch echt gefixt op 1 punt.
ik doelde op de muren dat die in 1 en 2 ook snel kapot gingen, had niet gequote sorry

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:47
[...]

Speelt helaas niet zo.

Ik vrees dat ik het met deze gebruiker eens ben. Ik heb ook net effe demo gespeeld, maar er mist 'iets' in vergelijking met AoE1&2 (beide topgames). 't Is toch een stuk ingewikkelder dan z'n voorgangers, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 22:23
pff wat een drama, wat verwacht je dan, precies dezelfde game maar een nieuw grafisch jasje? Speel het gewoon iets meer en vel er dan een oordeel over.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Heeft er iemand misschien een torrent?

edit:

Ik heb al gezocht, maar niks gevonden.

[ Voor 42% gewijzigd door TheovdS op 08-09-2005 17:54 ]

Verwijderd

Torrents aanbieden is hier helaas verboden. Haal de demo anders hiervandaan, gaat opzich redelijk snel: http://www.gamershell.com/download_10627.shtml

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:03:
Torrents aanbieden is hier helaas verboden. Haal de demo anders hiervandaan, gaat opzich redelijk snel: http://www.gamershell.com/download_10627.shtml
Waarom zouden torrents hier verboden zijn? Het wordt niet alleen gebruikt voor illegale software, want het merendeel is denk ik nog steeds gewoon legaal (Denk aan Linux, Game Demo's en Patches).

In ieder geval is de link van GH3D inderdaad snel genoeg :)

• TheovdS
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:03:
Is dat verboden? Vreemd; het is toch een demo. Als het de volledige versie was OK, maar dit is toch de demo :? Edit ^^

[ Voor 3% gewijzigd door TheovdS op 08-09-2005 18:08 ]

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 19:13

Steffy

Ayreonaut

:( Gv nu al 5 keer een error tijdens het downloaden bij verschillende site's. Hopelijk gaat het nu wel goed.

Maar waarom mag een torrent niet, er zijn genoeg download site zoals 3Dgamers etc die zelf torrents aanbieden, volgens mij mag je iets dergelijks gewoon doorgeven toch?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MS site gedownload (net klaar), en ging echt prima. Raar dat sommige toch problemen ondervinden :)

Ik heb het gespeeld, maar mijn X300 trekt het verhaaltje niet (laptop). Kortom, moet eerst met settings gaan spelen. Jammer is dat :/ Spel is zover ik kan beoordelen na 15 min schokkerig spelen erg leuk :)

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Hier een mirror
http://www.1up.com/do/download?cId=3137601
Haal gewoon 400 kb/s

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

WTF is happening here :? Elke keer dat ik de demo start krijg ik een blauw venster voor 0,5 sec en reboot de pc hard?!?! Iemand anders toevallig met dit probleem? :'(

Edit: alles staat op stock, met ATi Catalyst 5.6.

[ Voor 29% gewijzigd door Jejking op 08-09-2005 18:54 ]

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Bij mij loopt het spel na een paar minuten helemaal vast. Het is het enige spel dat dat doet op mijn PC. Voor de rest loopt alles zonder problemen. Iemand anders hier ook last van? Of ben ik weer eens de enige.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Lol op verschillende sites al gelezen dat het bij heel veel mensen problemen geeft, pc die spontaan rebooten, pc die blauwe schermen geven, etc, etc. Volgens mij is de demo niet erg stabiel.
_/-\o_ Thx, 620. Lekker snelheid.

[ Voor 39% gewijzigd door Steffy op 08-09-2005 19:02 ]

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Voor mensen die klagen over de graphics:
Alle high-res textures enzo zijn uit de demo gesloopt, om de filesize klein te houden.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Verwijderd

heb ook last van reboots met mijn x800xt en 3500+ :/

Btw wilde hem niet eens zo ontzettend graag, maar had bij de eerste link die ik aanklikte al gelijk een snelheid van 220 te pakken. Als ik na drie links nog geen bingo had, had ik het opgegeven. Als ik dan zo zie hoe moeilijk sommige mensen dat hier kunnen verwerken :P

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 19:08 ]

Verwijderd

Jejking schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:48:
WTF is happening here :? Elke keer dat ik de demo start krijg ik een blauw venster voor 0,5 sec en reboot de pc hard?!?! Iemand anders toevallig met dit probleem? :'(

Edit: alles staat op stock, met ATi Catalyst 5.6.
Ik heb precies hetzelfde met ATi Catalyst 5.8 :S

• PhoenixT
Misschien een bug in de drivers van Ati, of een bug in AOE3?
Hier op 22% trouwens, met 166 kb/s >:)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kappen, best wel bizar imho. Echt serieus ernstig voor de mensen die er heel lang op hebben zitten wachten. Ik heb AoE3 aan mijn vader beloofd voor zijn verjaardag, maar als die stabiliteit niet op orde is dan mogen ze hem inslikken bij Microzacht :( Dit vind ik dus dik balen :'(

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jejking schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:22:
Kappen, best wel bizar imho. Echt serieus ernstig voor de mensen die er heel lang op hebben zitten wachten. Ik heb AoE3 aan mijn vader beloofd voor zijn verjaardag, maar als die stabiliteit niet op orde is dan mogen ze hem inslikken bij Microzacht :( Dit vind ik dus dik balen :'(
Ze hebben al toegegeven dat er nog ~800 bugs in de demo code zitten, so don't worry, it will be fixed in the final game :)

• Polycom
  • Laatst online: 13:06

Polycom

Poes van goud

Als je nou eens vertelt wat voor specs je hebt..

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

N0 0B

cxb1=N#

Ik heb net ook even de demo gedownload en ik ondervind (nog) geen problemen het ziet er goed uit op 1280x1024 4xAA 4xAF met een 6800LE

bij het downloaden had ik nergens last van haalde hem gewoon binnen met 330 kb/s

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• PhoenixT
Van heavengames:

The minimum specs for the Demo are:

Windows XP
1.4Ghz Processor
256MB of RAM
64MB Video Card that supports HardWare Transform & Lighting (HW T&L)
Approximately 350MB of free HD space, not including the installer and room for the temporary files
Also, if you have trouble installing the demo, please make sure that, during installation:

AntiVirus software is temporarily switched off
Programs that provide a "shield" around your system settings should be temporarily switched off (The new ZoneAlarm 6 does it, as well as MS's Anti-Spyware software and Spybot's Teatimer)
Your video card drivers are up to date
Your DirectX installation is up to date (current version is 9.0c)
Your system is spyware and virus free
You should close as many programs as possible before you install the game to minimize any chances of error
If after trying all of the above you still have trouble running the demo, please visit this thread to see if other forumers

For those that are getting the dreaded "Direct3D Initialization Failed" error message with the white X in a red circle, ES_PieThief might have a fix for you:

This error which some people have reported seems to happen mostly if you run a widescreen monitor. I believe the problem has been fixed since the demo was put together so it will work in the full version of the game.

I actually got the error on my own machine when I installed the demo and I've found I think two work arounds on my own machine to fix it.

Delete the file NewProfile.xml in your /Age of Empires 3 Trial/Users/NewProfile.xml directory.
Set your screen resolution to 1024x768, then rerun the game

or

Open NewProfile.xml and fine the line that specifies the optiongrfxres and change the res to say 1024x768. In my particular case it was initializing to 1280x768, which my machine did not like much.
For some reason it initializes to a resolution some video cards have problems with if you have a widescreen monitor (I have the 24" widescreen at home and had this problem)

It seems to only happen the first time you run the game, I believe once you get it up and running once, it doesn't happen again.

Hope this helps, it worked for me.

[ Voor 40% gewijzigd door PhoenixT op 08-09-2005 19:30 ]

Verwijderd

Het spel loopt best goed, en valt me gelukkig niets tegen. Ook dat systeem met die XP punten is wel geinig. Valt me nog wel mee met de systeemeisen. Ik kan hem vloeien op 1024x768 met alles op High met een Radeon 9600 128MB.

• Basti504
  • Laatst online: 23-09 20:50

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik heb nog geen problemen met het spel, ik gebruikt ATI catalyst 5.5.

AMD Althon64 3000+ Newcastle
1024MB ram
ATI radeon 9800 Pro

Ik vond dat het spel goed draait op 1152*864 met alle stuff op high, alleen de eerste missie vind ik al moeilijk, ben ik net een muur aan het bouwen komt er een leger van 20 man van de tegenstander op me af :P . Ook effe wennen waar alle dingen/knoppen zitten vind ik.

...

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Zo, ik kijk echt helemaal uit naar het spel! Ik was zwaar verslaafd aan diens voorgangers, vooral de scenario editor! AoE 1 & 2 zijn wreed goed!!! Tot in de vroege uurtjes aan het spel gehangen :9
Effe zo de demo uitproberen, ben echt benieuwd, de foto's die ik gezien heb zijn in ieder geval veelbelovend... ik vraag mij echt af of ze ooit het eerste en tweede deel met een nieuw spel kunnen overtreffen... Met AoM is het niet gelukt wat mij betreft...

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 17:56

Upke dupke

Oompa Loompa

Breepee schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:38:
[...]

Ik vrees dat ik het met deze gebruiker eens ben. Ik heb ook net effe demo gespeeld, maar er mist 'iets' in vergelijking met AoE1&2 (beide topgames). 't Is toch een stuk ingewikkelder dan z'n voorgangers, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Hier ga ik in mee...

Toen AoM destijds uit kwam was er veel heibel dat het niet zoals AoE zou spelen. Dat is ook zo. Maar dat speelde meer als AoE dan dit. Ik ben er nog niet uit of ik dit een leuk spel of een minder leuk spel vind... :)

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb zojuist ook de demo gespeeld, maar toch vind ik hem niet echt verslavend.

Pluspunten:
- Mooie graphics
- Veel researchmogelijkheden en verschillende units
- De tegenstander is van goed niveau dus de SP is uitdagend.

Minpunten:
- Door de grafische 3d engine is het spel minder overzichtelijk en het geeft een trage gameplay.
- Het is minder straightforward dan AoE2 en daardoor moeilijker om aan te leren.
- Interface voor het maken van gebouwen/units is wat onoverzichtelijk. Er zit teveel grafische poespas omheen naar mijn idee.
- Persoonlijk heb ik het niet zo met de Amerikaanse omgeving. AoE2 had nog een hele Europese sfeer en dat vind ik toch mooier. (..Dit klopte dus niet, zal wel door de warmte komen die rare hersenspinsels :P ...)

Conclusie:
Het ziet er allemaal zeer gelikt uit, maar de gameplay is wat onhandig en minder intuitief.
Ik blijf voorlopig bij Age of Empires 2 Conquerors, die vind ik veel leuker. :)
Als ik dit vergelijk met Stronghold en Stronghold 2 dan zie ik hetzelfde: Betere graphics, maar slechtere gameplay. Naar mijn insziens hebben spellen in dit genre helemaal geen behoefte aan goede graphics. Eerlijk gezegd speel ik net zo graag C&C Aftermath for Windows 95 als Stronghold 2.. :Y)

Ohja, ik heb het spel gespeeld op 1600x1200, graphics op hoogst, 4xAA en 4xAF met mijn X800pro @520/580mhz.

[ Voor 30% gewijzigd door frankknopers op 08-09-2005 21:46 ]

Goud is geen geld

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ff gespeeld, draait toch niet echt geweldig lekker, niet schokkend maar toch dat je zegt van net niet helemaal 100%, ook niet verwacht trouwens.

Verder is de game lastig. Het bouwen vast steden is er naar mijn idee niet betet op geworden. Je had vroeger altijd een mooi grid waar je op kon bouwen, dat mist. Niet echt logisch want juist in deze tijd werden hele steden en dorpen op een grid gebouwd dus als het in een AoE had moeten zitten dan was het deze wel dus. Verder ben ik er wel te spreken over, het ziet er goed uit, het is iets ingewikkelder dan AoE2, zeg maar gerust heel wat ingewikkelder maar de AoE sfeer zit er wel in, de game heeft wat meer mogelijkheden maar je zit ook in een tijdperk met meer mogelijkheden, ik denk dan ook dat het volledige spel wel goed komt, jammer alleen van het missen van een grid :'(

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 07:50
Bij mij start de demo niet eens op, krijg alleen dat vierkante venstertje meer niet

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 15:01

TMC

Bij mij sluit de demo vaak onwillekeurig af. :{

• TheovdS
Tjongejonge, wat een problemen. Ik hoop de de final stabieler is :|
Bij bij draait het in ieder geval prima.

• TMC

TMC

En het geluid valt ook af en toe weg.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Edit: laat maar. Het gekke is, nú werkt hij ineens wél.

Een reboot doet blijkbaar wonderen tegenwoordig 7(8)7 .
Nu hopen dat ie stabiel blijft. I'll keep you in touch, ben spelen :9

[ Voor 81% gewijzigd door Jejking op 08-09-2005 21:01 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:16
TMC schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:55:
En het geluid valt ook af en toe weg.
Heb ik hier ook soms last van ja. Daarna verplaats je je even naar een ander punt op de map en dan werkt het geluids wel weer ineens. Daarnaast vind ik de schepen ook nogal tegenvallend. Je ziet een kanon om en om schieten, wat er niet echt geweldig uitziet. Dat hadden ze beter net zoals bij pirates kunnen doen, dat ze allemaal in × seconden tijd afgaan.

verder ben ik NIET te spreken over de controlebalk meer:
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2917/aoe313sw.th.jpg
Ik vind dat het ding veel te veel ruimte inneemt, die knoppen kunnen makkelijk een stuk kleiner. Ik speel om 1280×1024 maar vind dat ik nog maar vrij weinig van het spel zelf zie.

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Frank_Knopers schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:49:
(is trouwens typisch EA, die maken de spellen heel Amerikaans..)
AoE3 is niet ven EA, maar van Microsoft en Ensemble Studios... Dat het Amerikaans is, lijkt me logisch aangezien dit deel van de AoE-serie over de kolonisatie van Amerika gaat.

De graphics zitten goed in mekaar. Ik hoop dat de volledige versie FLINK uitgebreid is, want dit is nog onder de maat. Maar goed, daar is het een trial-versie voor... Heeft iemand al door hoe je de camera draait?
RonaldMade schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:03:
[...]
Heb ik hier ook soms last van ja. Daarna verplaats je je even naar een ander punt op de map en dan werkt het geluids wel weer ineens.
heb ik ook
verder ben ik NIET te spreken over de controlebalk meer:
[afbeelding]
Ik vind dat het ding veel te veel ruimte inneemt, die knoppen kunnen makkelijk een stuk kleiner. Ik speel om 1280×1024 maar vind dat ik nog maar vrij weinig van het spel zelf zie.
ook mee eens: ik kan overigens ook geen knoppen vinden om de formatie van de troepen te veranderen en de stance...

[ Voor 39% gewijzigd door iain op 08-09-2005 21:06 ]

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• TMC

TMC

Ja hoor, valt gewoon uit na een half uur achter elkaar spelen. Zucht.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:30

FlyEragon

Alien Monkeys

Het AOE gevoel zit er helemaal in, weliswaar in eerste instantie niet zo erg omdat je bezig bent met ingewikkelde build dingetjes maar na een tijdje zit je er helemaal weer in. Verslavend zal dit weer worden O+ .
En zoals ik al verwachtte zag het spel er grafisch helemaal niet zo uit als de geshowde screenshots van Microsoft. Desondanks toch nog een grafisch hoogstandje.

Verder werkt het prima hiero, maximum settings @ 1024*768.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~karab067/aoe3small.jpg

1024*768 versie:
http://home.planet.nl/~karab067/aoe3.jpg

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:16
Mellon schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:03:
[...]

ook mee eens: ik kan overigens ook geen knoppen vinden om de formatie van de troepen te veranderen en de stance...
In options bij het hoofdscherm kan je het ergens aanvinken (misschien ingame ook wel) daarna krijg je er extra knoppen bij, met stance zoals: normaal, defensive etc :)

• Cabo
  • Laatst online: 16-09 17:18
Dit word echt wennen voor mij, het scrolled anders dan AOE2. Ik heb na AOE2 geen RTS spel meer gespeeld. Word wel wennen die 3D omgeving.

Verwijderd

Mirror's?? Waar heb je die voor nodig dan? :p

Ik heb hem van de microsoft site, gewoon met maximale verbindingssnelheid binnen gehaald.

• Yofresh
  • Laatst online: 06:31
Ik vind het er prima uitzien, alles high en 1280x1024 op m`n XP3200+ en 6800 non gt/ultra/ge etc, draait redelijk goed.

Minpuntjes: Achterlijke Intelreclame, zelfde als er AMDreclame had gestaan, ik vind het gewoon belachelijk, straks krijg je 10 minuten reclame op een product dat je notabene gekocht hebt (we gaan even uit van een ideale situatie :+ )

Ik vind het spel niet alert en schokkerig reageren op de pijltjes van het tobo, bij de muis heb ik er geen last van (als ik ergens anders heen wil met m`n scherm)

Ik vind het enigzins onoverzichtelijk en redelijk chaotisch

Dit spel is niet makkelijk in te stromen, denk dat AoE2 ervaring wel fijn is, anders kan het wel eens doorbijtelen zijn.

Voor de rest niets dan lof _/-\o_

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb de demo via wat omwegen toch werkend gekregen, en draait gewoon PERFECT op Windows 2000 terwijl ik toch een foutmelding krijg waar iets staat van dat je XP of hoger nodig hebt om het te spelen!!
Wat belachelijk!

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Verwijderd

RAZORDUDE schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:39:
Ik heb de demo via wat omwegen toch werkend gekregen, en draait gewoon PERFECT op Windows 2000 terwijl ik toch een foutmelding krijg waar iets staat van dat je XP of hoger nodig hebt om het te spelen!!
Wat belachelijk!
Dan mag je hier wel even neerzetten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen... :9

bvd

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Draait ie bij degene met een 6800 ultra/x800 pro ook zo?

1280x1024
alles high, shaders very high
alle extra's enabled, behalve vsync
geen AA of AF

rond de 35 fps max 42

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Erg leuk, de 2 single players missies al uitgespeeld :) Grafisch gezien geen hoogstandje, maar ik vind de gameplay echt verslavend. Menubalk is imo idd wat groot, maar gelukkig draai ik hier een behoorlijk hoge resolutie.

Leuk detail: schiet mannetje neer, valt achterover in het water en je ziet/hoort de val in het water :)

Ik weet niet of ik traag was, maar het duurde even voordat ik het door had. AI is op medium al prima en geeft genoeg uitdaging.

Heb alleen nog steeds niet uitgevonden hoe je een villager een gebouw laat repareren :P. Rechtermuis is dat het mannetje in het gebouw gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 08-09-2005 22:13 ]

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 09:13
Wát een verslavend spel weer :)

Voordat je het weet zit je 3 uur te spelen 8)7

Nu hopen dat ie maar snel uit mag komen :9

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
de ai is net als in vorige, aan het begin lastig maar aan het einde versla je met gemak, op hard stuurde ie 20 man op me af voor ik leger had, maar heb ik uiteindelijk nog wel gewonnen.

Ik vind trouwens dat sommige hier wel wat meer doorzettingsvermogen hebben. Ook bij mij stonden aan het begin steeds overal idle villies en wist ik niet waar ik moest upgraden, nu versla ik de ai op hard

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 20:11
Het mooie is dat het Age of Empires gevoel er nog steeds in zit. Ik was bang dat ik dat niet meer terug zou zien. Maar het is even wennen aan de units / techs, maar ik ga de retail versie wel bestellen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 22:23
hoe kan je nu draaien met de camera dan? Ik heb de optie aangezet, net zoals superver inzoomen, maar geen van beide lijkt te werken...

Verwijderd

We Are Borg schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:11:
Heb alleen nog steeds niet uitgevonden hoe je een villager een gebouw laat repareren :P. Rechtermuis is dat het mannetje in het gebouw gaat.
Niet, gaat vanzelf. Wanneer er geen vijand in de buurt is of wordt aangevallen - neem ik aan - kun je gewoon op het hamertje klikken. Je betaalt dan wat wood en wordt vanzelf gerepareerd.

De HUD vind ik erop achteruitgegaan met AoE2, komt cheap over en vind het maar onhandig dat je telkens op dat "papiertje" moet klikken voor meer info over unit. Maar de gameplay zit wel OK :)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Cyrus The Virus schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:33:
Bij mij start de demo niet eens op, krijg alleen dat vierkante venstertje meer niet
Dit heb ik ook :(

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Zo heb de demo even gespeeld... install ging, opstarten ook wel, alleen krijg ik bij de muisaanwijzer constant een zwart achtergrondje mee, heel irritant en maakt het spel niet echt leuk op...

draai een asus x600 radeon 128mb pci E
p4 3.6 1,5 gb ddr2

Maar ik ben bang dat de AoE trilogy voorgoed voorbij is, dit is het echt niet; gevoel is weg; de domme humor van de poppetjes is niks, de stemmen zijn waardeloos en de muziek wordt te snel herhaald en lijkt teveel op AoM... yagh!! :X

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik vond het in het begin een nogal raar spel
Nadat ik het gespeeld heb vind ik het wel verslavend.
Graphics zijn het zelfde als bij C&C Generals wat ik wel jammer vind.
Ook als zo`n poppetje een boom omhakt dan blijft gewoon de boom omhoog staan.
Ik vind het wel moeilijk.
Ik mis wel de stone.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 08-09-2005 23:48 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ok voor de gene die windows 2000 hebben en de demo niet kunen spelen hier de oplossing!
Trouwens het spel draait PERFECT!
Ik zie helemaal GEEN reden waarom het alleen op XP of hoger kan draaien :?
-----------------------------------------
1)
start de setup, en ga naar de windows temp map, dus waar alle tijdelijke
installatie bestanden komen en sorteer even op datum en pak dan de laatste
map dan zal daar wel oa een msi installer zitten van de AOE setup en copieer
dan al die bestanden (ongeveer 359mb intotaal) naar een andere locatie, en
sluit de setup.

Je kan het beste even de lange naam van de AOE msi installer file even de
spaties er uit halen en aoe3setup.msi ervan maken oid.

Plaats de bestanden in een map zonder spaties bijv: "c:\games\aoe3setup"
anders word het uitvoeren van de volgende stap misschien wat moeilijk.

2)
Download de msi extractor hier:
http://myitforum.techtarg...oad/4895MSICabExtract.zip

3)
Je moet het programma starten in een dosbox, en typ dan bijvoorbeeld:
"msicabextract.exe c:\games\aoe3setup\aoe3setup.msi
c:\games\aoe3setup\output"

Je ziet dat er in de map "output" nu een data.cab file zit.
deze cabfile moet je uitpakken in een map, en die map waar in je het uitpakt
word de map waar je het spel als het ware installeerd.

4)
Nu moet je nog de files in de goed mappen doen.
Ik heb even screenshots gemaakt van welke files in welke map horen.
Je kan het vinden in deze rar.
Elk image heeft een naam en die naam staat voor de map naam.

Voorbeeld:
root.gif = de files die in de root staan
sounds-battle.gif = deze files staan in submap battle van sounds

Je hebt 3 ambient mp3 files die je in de mappen 17a, 18a, en 18b moet doen.
Deze files heb je: ambient.mp3, ambient.mp31, ambient.mp32.
Je moet dus de extensie veranderen naar mp3.
Daarna moet je even kijken naar de groote van de bestanden en bepalen welke
ambient.mp3 in welke map hoort.

Hier kan je zien welke ambient waar moet:

map 17a = 1,07
map 18a = 1,20mb
map 18 b = 921kb

Happy gaming!

[ Voor 11% gewijzigd door RAZORDUDE op 09-09-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat is dit voor iets?

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/3607/onzinkkding0xg.jpg

Lekkere support zeg.

Nieuwste drivers voor videokaart, directX 9,0C, Windows XP SP2.

6600GT XFX
1 Gb ram
3000+ @ 2,4Ghz
Asus a8n sli del

Hoe zet ik hardware acceleration aan?

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-09-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpdrichel
  • Laatst online: 09-08-2024
Gek genoeg loopt het spel bij mij nou wel goed. Ik heb de instellingen van laag op zijn allerhoogst gezet. Maar ik vind het vreemd als het daar aan ligt. Overigens vind ik het wel cool dat je in de volledige versie met de Nederlanders kan spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Xp
Pentium 3
1 mgHertz
Radeon 9600 pro

En ondanks dat ie bij opstarten een melding gaf dat ie het niet zou doen...........

Loopt ie als een tiet.

Vind het er wel onoverzichtelijk uitzien, maar dat komt ook omdat ik er geen reet van snap. Maar dat komt wel. Lijkt me wel een goede game.

@STimppi

bij uitvoeren:

dxdiag

tabblad geluid

schuif naar rechts

[ Voor 12% gewijzigd door Turfschipper op 09-09-2005 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mypix.us/img/kingpin/1126222142-4.jpg

Echt een heerlijke demo. Verlang nu al naar de full game :P .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESP_Explorer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2023
STIMPPYYY schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:31:
Wat is dit voor iets?

[afbeelding]

Lekkere support zeg.

Nieuwste drivers voor videokaart, directX 9,0C, Windows XP SP2.

6600GT XFX
1 Gb ram
3000+ @ 2,4Ghz
Asus a8n sli del

Hoe zet ik hardware acceleration aan?
schijnt dus een bug te zijn met breedbeeld monitoren.......ik heb dezelfde monitor en liep ook tegen dat probleem aan. Je kan het fixen door naar \Documents and Settings\<User>\My Documents\My Games\Age of Empires 3 Trial\Users te gaan en de NewProfile.xml file aan te passen. Zoek naar de optiongrfxres waarde en zet deze op "1024 x 768". Om de een of andere reden snapt ie de resolutie van 1280 x 768 niet en krijg je die error. Hoop dat het bij jou ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
camera draaien:
als je hebt aangezet met crl+linker pijl/rechter pijltje. In voll versie zal je wel kunnen veranderen

de HUD zal nog wel worden aangepast, maar de grote van de knoppen heeft te maken met andere talen. Daar zijn de woorden die erin moeten staan langer en is dus meer ruimte nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 22:47

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Super game van wat ik gespeeld heb, draait als een zonnetje op een X850XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:r Waarom is de menu balk onderin zo verschrikkelijk groot, de game lijkt wel gemaakt voor slecht zienden, en ik kan de bouw van iets niet cancellen, snap er niks van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 13:09
Steffy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:48:
:r Waarom is de menu balk onderin zo verschrikkelijk groot, de game lijkt wel gemaakt voor slecht zienden, en ik kan de bouw van iets niet cancellen, snap er niks van 8)7
of delete |:(

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 13:06

Polycom

Poes van goud

Ja is dat een bug of wat?
Als je op delete klikt gebeurd er niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22
Ik merk nie zoveel van de Havoc 2.0 engine eigenlijks...alleen de kanonskogel, bomen konden toch ook omvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

furby-killer schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 07:46:
camera draaien:
als je hebt aangezet met crl+linker pijl/rechter pijltje. In voll versie zal je wel kunnen veranderen
Camera draaien methode 2:
Shift-toets indrukken. En dan met het scrollwieltje van je muis draaien. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
doet me meer denken aan empire earth maar dan is dit wel ietsje mooier. om nou te zeggen wowow wat een graphics, nee dat ook weer niet, maar had ik ook niet verwacht. bij RTS spellen zie je op screenshots altijd van die master graphics en valt altijd tegen. maar doet er niet toe, als de gameplay maar leuk is en dat is het niet want:

1. al dat geschiet is gaar. vooral die artillery enzo. kwil zwaardjes en af en toe een katapult maar geen rocket launchers :(
2. villagers brengen resources niet eens terug
3. lijkt veel op AOM, als je bijvoorbeeld naar volgende age gaat moet je zo'n ventje kiezen. gaar.
4. hit points enz. moet je eerst op dingetje klikken --> belachelijk
enz.

kwil de oude AOE terug, dit is poep met kak en stront :'(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

en ik ook
Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/402/kruis5vd.gif

iemand al een oplossing?

edit: dit gevonden: http://aoe3.heavengames.c...action=ct&f=11,23530,0,10

[ Voor 19% gewijzigd door Judaz op 09-09-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik weet niet precies wanneer het is maar als deze in de winkel komt ren ik er gelijk naartoe, oke er zitten wat mindere dingen in en nog niet alles werkt goed, maar met al de bugs in de demo is het niet raar dat het niet goed werkt. De graphics zijn best wel goed, nu draait het niet echt fijn naar mijn idee maar het schokt niet, al zal het aantal Fps maar rond de 25 liggen.

Dat het menu en dat soort dingen nog niet lekker zijn is makkelijk aan te passen denk ik, ze zullen nog wel ff luisteren naar wat mensen van de demo vinden.

Zelf vind ik dat het AoE gevoel er helemaal in zit. Het bouwen zonder grid ergerde ik me met AoM al aan hopelijk doen ze er wat aan, al is het maar een optie die je aan en uit kunt zetten.

Maar de demo is top, kijk er echt naar uit, ondanks de fouten in de demo, de full game zal vast stukken beter zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bij mij deed hij het na een keer of 2 vastlopen goed. :) Ik vind het weer een geweldig spel! Als je een stad maakt voor jezelf (skirmish) dan kun je ook extra dingen krijgen als je wint. Dat is het middelsts knopje (choose new cards) Hierdoor speel je 15 keer hetzelfde level, maar is het steeds anders.

Ik vind het neerschieten van molens het leukst, dan vliegen de wieken eraf, en gaat tie heel gek draaien, geweldige grafics. (nu al) :P

edit, specs:
A8N-SLI deluxe
3500+ winchester
1GB
XFX GF 6800GT
450W voeding met goede voltages.
Alles op zn hoogst behalve V-sync

[ Voor 19% gewijzigd door Krisp op 09-09-2005 10:55 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:30

FlyEragon

Alien Monkeys

Jammer vind ik wel dat de units nog steeds in hoeken rondlopen. ( In stappen van 45 graden ) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 19:28
Ik weet niet wat iedereen moeilijk zit te doen over die specs's

"Hij draait hier lekker op mijn X850XT PE" vind je het gek?
je weet zelf echt wel vantevoren dat dit spel hier gewoon hardstikke goed op zal lopen.
Dit soort berichten zijn er gewoon om op te scheppen wat voor meuk je in je kastje heb zitten.

Nou hier zijn mijn spec's dan (en ja draai alles op high 6xaa)

AMD Athlon XP 2000+
1024MB twinmos
ATI Radeon 9800
MSI KT3 Ultra
Windows XP Pro SP2

dus mensen, zelfs met een pc waar ze zich bij AlienWare voor zouden schamen draait hij gewoon goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
dat kan dus echt niet. ik heb 6800 en amd 64 3200. en als ik alles op high doe dan loopt het behoorlijk sloom (speel wel 1280x1024). vooral de shadows vertragen het spel. heb nu allles op high en shadows low en loopt wel goed. shadows boeien me toch nooit zo erg.

kmoet zeggen, het spel is toch wel een beetje verslafend , alleen artillery units zijn veel te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:30:
kmoet zeggen, het spel is toch wel een beetje verslafend , alleen artillery units zijn veel te goed.
Moet je na gaan. Ze hebben de kracht van artillery voordat het spel uitkwam al verminderd. Spel is idd verslavend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
lol, nou ik kom met zo'n leger van heel veel musketiers aanzetten 2 van die dingen pats pats pats weg alles. maja artillery is wel stukken duurder qua gold, uh ik bedoel coins (ook gaar, coins, pfffff kmis de gold en stone mines :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ESP_Explorer schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 07:35:
[...]

schijnt dus een bug te zijn met breedbeeld monitoren.......ik heb dezelfde monitor en liep ook tegen dat probleem aan. Je kan het fixen door naar \Documents and Settings\<User>\My Documents\My Games\Age of Empires 3 Trial\Users te gaan en de NewProfile.xml file aan te passen. Zoek naar de optiongrfxres waarde en zet deze op "1024 x 768". Om de een of andere reden snapt ie de resolutie van 1280 x 768 niet en krijg je die error. Hoop dat het bij jou ook werkt.
Prima, bedankt dit heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 11:38
YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:48:uh ik bedoel coins (ook gaar, coins, pfffff kmis de gold en stone mines :'( )
Inderdaad, waarom ze stone eruit hebben gehaald snap ik niets van, het was juist gaaf dat als er na een tijdje geen stone meer was, en kopen was ook heel duur, dan je dan met bombard towers aankwam.

en hoezo haal je coins van goudmijnen dan?, nog zoiets, icoon'tje van gold, je hakt goud maar je krijgt coins...

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

CoolyBoy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:52:
[...]
Inderdaad, waarom ze stone eruit hebben gehaald snap ik niets van, het was juist gaaf dat als er na een tijdje geen stone meer was, en kopen was ook heel duur, dan je dan met bombard towers aankwam.

en hoezo haal je coins van goudmijnen dan?, nog zoiets, icoon'tje van gold, je hakt goud maar je krijgt coins...
Nog zoiets je haalt golden coins uit een silver mine 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Steffy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:48:
Dit viel mij ook gelijk op. Bijna de helft van m'n scherm wordt ingenomen door die balk. Die icoontjes kunnen makkelijk een stuk kleiner, zo kun je toch nooit relaxt rondkijken...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 12:54
Wat ook eigenlijk nergens op slaat zijn die farms waar je coins mee kunt maken/creeren.. :P

Zet er dan een munt drukker neer ofzo :)

Maar wat ik me nog wel afvraag.. wat is nu sneller.. een aantal mills neerzetten met 10 workers erin of van die sheep farms gaan maken en workers die beesten af laten slachten? wat brengt meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

True, allemaal erg raar.

Ook jammer dat mannetjes dwars door een trein lopen. Ondanks dit ga ik nu weer even gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
dat kan dus echt niet. ik heb 6800 en amd 64 3200. en als ik alles op high doe dan loopt het behoorlijk sloom (speel wel 1280x1024). vooral de shadows vertragen het spel. heb nu allles op high en shadows low en loopt wel goed. shadows boeien me toch nooit zo erg.

wat gaat er dan zo sloom bij je? of zit je met fraps naar je fps te koekeloeren (wat naar mijn mening niet zo belangrijk is in RTS, ja mijn beeld loopt wel vloeiend en hakkelt niet)
en heb je nog dingen meedraaien op de achtergrond zoals een p2p of wat dan ook en hoeveel geheugen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de demo gedownload wil het spel voor de eerste keer opstarte en net na het logo als het scherm zwart word veranderd ie in blauw en reboot mn pc. Ik heb al alle achtergrond programma's uitgezet en de demo al opnieuw gedownload en geisntalled maar niets helpt:S
heeft iemand anders dit ook of mischien een idee waaraan dit kan liggen?
Cool en quiet staat ook uit

Specs staan in sign
catalyst 5.7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
hmm let's see,

ik heb dezelfde graka
maar heb hem op 5.6 lopen, weet niet of je het de moeite waard vind de demo te testen met 5.6, zo wel, probeer het dan toch even je weet nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:43:
Heb net de demo gedownload wil het spel voor de eerste keer opstarte en net na het logo als het scherm zwart word veranderd ie in blauw en reboot mn pc. Ik heb al alle achtergrond programma's uitgezet en de demo al opnieuw gedownload en geisntalled maar niets helpt:S
heeft iemand anders dit ook of mischien een idee waaraan dit kan liggen?
Cool en quiet staat ook uit

Specs staan in sign
catalyst 5.7
Ik heb de demo er afgegooid, opnieuw gedownload en geïnstalleerd, en daarna gereboot. Daarna...nooit meer gecrashed en hij liep vloeiend. Ik gebruik overigens 5.6 dus m.i. moet dat nu goed gaan hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 09-09-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52

Hallo,

ik heb een 3500+ en een Asus V9999GT, dat is dus een 6800GT met maar 128MB 700MHz geheugen zoals jouw gewone 6800. Heb ook nog 1024MB DDR RAM en bij mij draait hij perfect vloeiend alles max + max. AA op 1280*1024. Mijn specs zijn dus niet veel beter als de jouwe. Hoeveel RAM heb je? Dit zou immers eenr edelijke invloed kunnen hebben. En zeker dat je overal de laatste drivers gedownd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Iemand een idee hoe ik AOE3 kan installen zonder SSE op mn processor? ik heb een Thunderbird 1,4Ghz (in PC3 van sig) en wanneer ik wil installen dan zegt die dat ik geen SSE ondersteuning heb (klopt ook), iemand een oplossing? of zal die dan onspeelbaar zijn? zoveel maakt SSE toch niet uit?

@hierboven
ik heb nu (op mn eigen pc, PC2 van sig):
ASUS A7V600-X
AMD XP2400+
1024MB DDR PC3200
ASUS Radeon AX800XT 256MB Platinum Edition

en bij mij werkt die ook met alles op max vloeiend :), alleen wanneer er honderden poppetjes tegelijk tegen elkaar vechten, dan dropt de framerate een beetje, maar niet dat het stilstaat,
zoals met de engine van AOM altijd was :(, nou nog wachten op de full dat we weer lekker kunnen LANNEN :D

[ Voor 48% gewijzigd door BiG-GuY op 09-09-2005 15:15 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:34
ik had dus ook het probleem: ik start --> 10 sec. startscherm --> reboot
bij mij kwam dit dus (ook) omdat ik 5.8 had
na de installatie van 5.6 werkt ie perfect:D

(ik denk, ik meld t maar ff :P )

edit: nog iets te melden

BUG!:P
koop een priest, en laat m lopen
dan zie je dat ie 'op zn zijkant' loopt:S
t ziet er iig niet uit.... :+
(filmpje volgt strax denk ik wel ff :z

[ Voor 37% gewijzigd door SmiGueL op 09-09-2005 16:05 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAZORDUDE schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:06:
Ok voor de gene die windows 2000 hebben en de demo niet kunen spelen hier de oplossing!
Trouwens het spel draait PERFECT!
Ik zie helemaal GEEN reden waarom het alleen op XP of hoger kan draaien :?
-----------------------------------------
1)
start de setup, en ...
-=knip=-
...18a = 1,20mb
map 18 b = 921kb

Happy gaming!
Ik heb alles goed neergezet, en krijg bij het starten ook het AOE3 (trial)logo, maar daarna:
Initialization Failed
Game::initializeBasic() failed

en dan natuurlijk niks meer... iemand hier ervaring mee? en hopelijk ook een oplossing?

Ik draai 2K op een Genuine P4-2666 (+ updates & latest DirectX)

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
SmiGueL schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:26:
ik had dus ook het probleem: ik start --> 10 sec. startscherm --> reboot
bij mij kwam dit dus (ook) omdat ik 5.8 had
na de installatie van 5.6 werkt ie perfect:D

(ik denk, ik meld t maar ff :P )
Nadat 2 anderen dat al hadden gedaan, alleen om ons front iets te versterken he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:31:
[...]

Ik heb alles goed neergezet, en krijg bij het starten ook het AOE3 (trial)logo, maar daarna:
Initialization Failed
Game::initializeBasic() failed

en dan natuurlijk niks meer... iemand hier ervaring mee? en hopelijk ook een oplossing?

Ik draai 2K op een Genuine P4-2666 (+ updates & latest DirectX)

Grtz.
Die melding kreeg ik dus toen ik alles nog in 1 map had staan.
Ik denk toch dat een of meerdere bestanden niet goed staan.

Aantal bestanden dat in bepaalde mappen moeten staan:

Root = 19
AI = 12
art = 3
Campaign -> Blood ice Steel = 11
data = 5
FONTS = 3
render = 1
RM = 6
RM -> Groupings = 23
Sound = 2
Sound -> cinematics -> 17 A = 7
Sound -> cinematics -> 18 A = 4
Sound -> cinematics -> 18 B = 1
Sound -> dialog = 51
Sound -> music -> battle = 1
Sound -> music -> interface = 3
Sound -> music -> standard = 4
Startup = 7
trigger = 2
Users = 1

[ Voor 29% gewijzigd door RAZORDUDE op 09-09-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Daarnet de demo gespeeld en ow man :D _/-\o_ krijg het gevoel zo weer beet wat een geweldig spel zie al uit naar het volledige!!! O+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over technische problemen met dit spel horen niet thuis in dit topic!
Indien je er zelf niet uitkomt kan je een topic openen in SPV, maar doe dit dan wel volgens de richtlijnen!