[PC] Age Of Empires 3! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.771 views sinds 30-01-2008

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
3D view --> heeft te weinig meerwaarde, ik speel het spel net als een 2D RTS. enkele meerwaarde zijn HTL en effecten
Ik vind 3D wel fijn, zoals erg veel andere mensen. Kijk eens naar die grafische pracht op die screenie's :o Hoe kun je dat nu gewoon lelijk vinden?
UI is te groot --> Zou naar mijn mening fullscreen spel moeten zijn met context sensetive menu's.
Dat is jouw smaak. Ik vind het zo goed, zoals zoveel andere mensen.
En allerlei menu's doorgaan voor een simpele actie haalt de snelheid uit het spel, vooral voor beginners.
selectie van units --> zou meer een "gemiddelde" selectie moeten zijn wat betreft levensmeters
Dat is niet handig, zoals hierboven werd gezegd. Ik heb Rome: Total War ook gespeeld. Dat alle units in groepen zitten met een gemiddelde levensmetere vond ik verschrikkelijk. Ik wil gewoon individuele units hebben, dat is gewoon de AOE manier. Vind je het niet leuk, speel dan Rome: Total War, net zoals ik Rome: TW niet speel en AOE3 juist wel.
hoe bedoel je ongefundeerd???? ik geef zelfs aan hoe ik het wel graag zou zien!
Oke, misschien was ongefundeerd een beetje overdreven...
Maar ik ben nogal gevoelig als het AOE betreft ;)
en als iemand dan komt vertellen dat AOE radicaal verandert moet worden, dan vind ik dat niet leuk :P Er zijn natuurlijk wel slechtere dingen aan AOE, maar sommige dingen moeten er gewoon in blijven (zoals de UI) om de AOE "feeling" te behouden.

[ Voor 32% gewijzigd door PhoenixT op 15-09-2005 22:19 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Wat ik toch erg jammer blijf vinden van AOE3 is dat je als n00b niet meer dan 32 units kan selecteren. Ik begrijp wel dat de echte rts'er aparte cijfertjes heeft voor elk soort leger unit. Maar vind het toch jammer... Wat ik ook mis is , is de "recht van boven af" functie van Stronghold om muurtjes etc te maken, verder is het jammer dat poppetjes niet op muren kunnen lopen

[ Voor 28% gewijzigd door martieadams op 15-09-2005 22:19 . Reden: toevoegingen ]

Learn to forget...

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
(ik herinner met nog een RTS game waarbij je NIET met de RMB units kon verplaatsen, maar eerst een unit moest aanklikken dan een knopje om te verplaatsen en dan de locatie..er was geen snellere methode...stel je eens voor dat dat zo was in AOE.....)
dune2 :*)

[ Voor 20% gewijzigd door YoshiBignose op 15-09-2005 22:22 ]

Facts don't care about your feelings

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
3d view kan ronddraaien wel eens makkelijk zijn, anders was de building destruction niet mogelijk, en anders zouden ze niks verkopen, en manschappen kunnen in alle richtingen lopen. En ze kunnen vliegen, nog meer nodig?

ui:
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a128/jimmy987/screenMinUIFinal.jpg

en ik heb je al uitgelegd dat gemiddelde selectie maar nadelen heeft dan voordelen

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:44

Zeror

Ik Henk 'm!

furby-killer schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:17:
3d view kan ronddraaien wel eens makkelijk zijn, anders was de building destruction niet mogelijk, en anders zouden ze niks verkopen, en manschappen kunnen in alle richtingen lopen. En ze kunnen vliegen, nog meer nodig?

ui:
[afbeelding]

en ik heb je al uitgelegd dat gemiddelde selectie maar nadelen heeft dan voordelen
Deze UI is kleiner vergeleken met UI die je krijgt in de demo :Y)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:41
Waarom kan ik de demo niet normaal installeren ? Dat ding gooit me hele memory vol. Ik jou nog maar 40Mb/1024MB en hij installeert ook nog alles op me C schijf. Ik wacht wel gewoon op de ful version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha mensen,

even een n00b-vraag: Wat is UI?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 00:01
UI = user interface. dus het deel waar de map, de unit-info etc staat. En ik vindt hem in de demo ook vrij fors. Hopelijk wordt hij iets kleiner in de final.

[ Voor 39% gewijzigd door Gody op 16-09-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Vind het weer een erg leuk spel maar wat ik er nou zo jammer aan vindt is dat er nog steeds niet meer typen units mogelijk zijn vind dit namelijk nog wel redelijk beperkt net zoals in AoE2. Maarja kan misschien wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 23-09 16:20

Infinchible

Woef!

Haha, mijn settlers lopen nu 120 km/h, en doen op andere mannetjes 750 dmg!
Ik weet het, het is niet leuk om te spelen maar wel even grappig om uit te proberen.
In je data map zit een bestandje proto, die even openen met wordpad, zoeken welke unit je wilt veranderen. En daar kan je de velocity, hitpoints en damage aanpassen. Leuk om eventjes mee te spelen, maar met het volledige spel moet je het natuurlijk niet doen. Dan word het snel saai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
PuDy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:02:

Plus er is een factory wagon die kan ook hout produceren.

Genoeg mogelijkheden imho. :)
Waar is die factory wagon dan :? Bij de engelse of spanjaarden :? En welke update is het dan? :)

Btw, is die bug met iets slopen/selfdestruct op gebouwen al verholpen?

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 23-09 16:20

Infinchible

Woef!

Factory wagon kan je krijgen dmv een kaart, die kaart heb je niet in het begin, maar als je levels hoger bent kan je hem aanklikken, en aan je kaarten toevoegen.
Dan kan je in ieder geval met de british de Factory maken, maar dan wel pas in age 4 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog niet voorbij zien komen maar mochten er mensen zijn die AOE3 onder windows 2000 niet aan de praat krijgen dan is er de oplossing:

1. Open een dosbox
2. Zorg dat je in de dir zit waar de demo staat
3. Typ in: aoe3trial.exe /a

De demo denkt nu dat je via het netwerk de boel wil installeren en dan werkt de install wel goed.

Zorg wel dat je de laatste XML versie hebt, download het bestand msxml3usa.msi vanaf:

http://www.microsoft.com/...0&DisplayLang=en#filelist

En voila het spel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo AOE3 fans!

Ik heb net de demo even geinstalleerd, maar ik denk dat naast de aanschaf van het spel een aanschaf van een nieuwe videokaart in de planning ligt :)

Ik heb nu een Geforce4 Ti4200, maar die mist denk ik aardig wat shader-models enzo... Op wat voor een budget kaart (prijs <75 euro) draait dit spel wel lekker soepel ??

Thanks voor de info, excuses als het al vaker is voorbij gekomen (heb niet zoveel tijd om alle 33 pagina's door te lezen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:37:
Hallo AOE3 fans!

Ik heb net de demo even geinstalleerd, maar ik denk dat naast de aanschaf van het spel een aanschaf van een nieuwe videokaart in de planning ligt :)

Ik heb nu een Geforce4 Ti4200, maar die mist denk ik aardig wat shader-models enzo... Op wat voor een budget kaart (prijs <75 euro) draait dit spel wel lekker soepel ??

Thanks voor de info, excuses als het al vaker is voorbij gekomen (heb niet zoveel tijd om alle 33 pagina's door te lezen :) )
Zit ook een search in topic functie in he ;)

maar goed, een nieuwe kaart voor 75 euro die dan goed draait kan je vergeten. Een 2de hands ati 9700/9800 kan je wel weer proberen te vinden. Dan zal het zeker beter kunnen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cold_Phoenix schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:14:
[...]

Ik vind 3D wel fijn, zoals erg veel andere mensen. Kijk eens naar die grafische pracht op die screenie's :o Hoe kun je dat nu gewoon lelijk vinden?
Je snapt me niet. het gaat niet om of ik het lelijk vind of mooi...
Als je het spel speelt in real-time 3D zoals nu gebeurd, en je hebt de mogelijkheid om in te zoomen op de actie maar je gebruikt het niet tot weinig, en je hebt de mogelijkheid om evt de camera te roteren, maar je gebruikt die mogelijkheid niet tot weinig, gewoon puur om dat het niet genoeg meerwaarde heeft tijdens het spelen? dan voelt het een beetje overbodig.

Wat ik alleen wil zeggen is dat AOE in 3D teveel is uitgegaan van de gameplay van haar 2D voorgangers en dat om die reden mensen geen aandrang hebben (en gelijk hebben ze) om 3 dimensies te benutten.
het komt erop neer dat de views zoals die er vroeger waren in het 2D tijdperk, er nog steeds zijn maardat de "sprites" simpelweg zijn vervangen door polygons.
En dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. wat mij betreft had AOE OF de oude views helemaal teniet moeten doen en een hele nieuwe view construeren die 3 dimensies ten volle benut.
OF de oude views handhaven en geen polygons gebruiken maar een tussenweg als voxels, welke beperkt (niet volledig) 3D geschikt zijn, maar wel allerhande nieuwe mogelijkheden geven boven sprites, en voor een "vaste view" erg geschikt zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ik slik mijn negatieve woorden over deze demo in. Afgezien van de muziek, maar dat komt denk ik wel goed - aoe kennende - in de volle versie straks... het is maar een demo. Jammer van die knipperende muisaanwijzer (of hoe die dingen tegenwoordige heten) in mijn geval. Geluid van de denderende kanonnen zijn weergaloos mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Lenny.

Het is mij, en ik denk ook anderen, overduidelijk dat je erg veel afweet van spellen etc, wat betreft de graphics en details.
Maar je kan mij niet overtuigen met jouw ideëen van hoe het wel zou moeten zijn, simpelweg omdat ik geen idee heb waar je het over hebt, "sprites" etc. Je mag het van mij uitleggen, maar dat wordt dan vast een lang berichtje. (misschien voor jou geen probleem, zo te zien aan de lengte van je vorige berichten)

Verder ben ik het wel met je eens wat betreft het roteren van de camera etc. Ik gebruik het totaal niet, omdat het nauwelijks tot geen nut heeft in het spel. Van mij hadden ze die energie beter ergens anders in kunnen stoppen.

En wat betreft de 3D, ik vind het er érg mooi uit zien. Ik vind het een raar idee dat de makers van een RTS spel in eind 2005 een 2D spel maken, terwijl hun vorige spel (age of mythology) wel in 3D was.
Verder willen de makers van AOE natuurlijk een zo groot mogelijk publiek aanspreken met hun spel, niet alleen de hardcore-gamers. Want ik begrijp van je dat die 2D waarschijnlijk prefereren. Dus dat lijkt me ook een logische reden om naar 3D te gaan.

Voel je niet aangevallen ofzo, als dat zo is.
Zo bedoel ik het niet.

Groeten, Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:48:

Verder ben ik het wel met je eens wat betreft het roteren van de camera etc. Ik gebruik het totaal niet, omdat het nauwelijks tot geen nut heeft in het spel. Van mij hadden ze die energie beter ergens anders in kunnen stoppen.
Hoi Bas, :)

Precies mijn punt. uiteraard ben ik het met iedereen eens dat het spel 3D moet zijn in deze tijden,
AOE is echter zo opgezet (d.w.z. net als haar 2D voorgangers) dat het erg weinig nut heeft.
Ze hadden de formule moeten aanpassen omdat spelen in 3D fundamenteel anders is.
Wat ze echter hebben gedaan is helemaal niets veranderen en in principe speel je nu nog steeds
als ware het een 2D RTS.

En dit geld trouwens niet alleen voor AOE hoor...

Overigens een ander minpuntje wat betreft de graphics vind ik het NIET aanwezig zijn van een
z.g.n. "multi resolution mesh" model.
Je kan namelijk op je 3D map inzoomen ok? en op het moment dat je inzoomed zal het aantal te
renderen objecten afnemen. logisch, want je kijkt naar een klein(er) stukje van het speelveld.
m.a.w. het globaal aantal te renderen polygonen bij inzoomen neem af per definitie, en daarmee zou het aantal polygonen per object (character etc) evenredig omhoog kunnen gaan. (dit gebeurd dus NIET)

Om even een simpel voorbeeld te nemen:

Je kijkt naar een legertje 50 units die per unit 100 polygons hebben. je systeem moet dan 5000
polygons renderen (even versimpeld). echter als je zou kunnen inzoomen tot op 1 soldaat dan zou alleen die ene soldaat (en willicht stukjes van soldaten rondom) gerenderd worden. hetgeen betekend dat je voor
dezelfde performance penalty het ene soldaatje kan opbouwen uit 5000 polygons. AOE doet echter niets met dit gegeven en laat nog steeds een draadmodel zien van 100 polygons....
Het dynamisch interpoleren tussen een character die opgebouwd is uit <minder> polygons en een character die opgebouwd is uit <veel> polygons op basis van de afstand van de camera tot het character heet "multi resolution mesh interpolation" (of soortgelijk benamingen)

van een grotere afstand zal de lage polycount van de AOE characters niet zo opvallen.
Ik zoom nu dus juist NIET in omdat ik het er niet uit vind zien van dichtbij...
Hier is dus gewoon wat aan te doen, en heel veel games gebruiken deze techniek.
Zelfs FPS's (zoals Battlefield 2 bijv, kijk maar eens goed naar het terrein als je loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
klein porobleempje dat het veel werk is units met veel polygonen te maken, alleen campaign heros hebben 2 versies, één voor cynematics en één voor tijdens het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:17:
klein porobleempje dat het veel werk is units met veel polygonen te maken, alleen campaign heros hebben 2 versies, één voor cynematics en één voor tijdens het spelen
Dat is geen probleem hoor, en is naar mijn bescheiden mening helemaal niet heel veel werk.
Je maakt gewoon de high-polygon variant voor in de pre-rendered cinematics, en doet dat middels
een hogere modeling topologie dan polygons, zoals NURBS of subdivision surfaces. vervolgens kan je door de resolutie van het subdiv. surface of NURBS model aan te verlagen zeer snel een low-poly variant van je high-poly character creëren.
Vervolgens convert je het model naar poly's en kan je op vertex/poly nivo nog wat tweaks doen om het low-poly model optimaal uit te laten komen (low-poly modeling is ook een vak opzich)

Nu is het nog zo dat er bij multi-resolution meshes er idd meerdere varianten van hetzelfde model
in het geheugen geladen zijn (-hetgeen maar weinig ram pakt trouwens, meshes zijn klein, in tegenstelling tot textures-) vervolgens interpoleerd een algoritme tussen de meshes en probeerd deze op basis van de camera afstand tot het object in elkaar te laten "overlopen"

Ik vermoed dat over niet al te lange tijd, (en ik denk als eerste de FPS games) hogere object beschrijving hun intrede zullen doen in games, en dan denk ik met name aan subdivision surfaces.
Hierbij is polycount volledig dynamisch geworden en kunnen dingen als afstand tot het object en performance van het systeem "on the fly" invloed hebben op de polycount.

Deze technieken bestaan al jaren (NURBS zelfs al tientallen jaren) in de high-end 3D modeling software paketten, maar hebben op dit moment nog steeds te veel "performance overhead" om te gebruiken in games, de voordelen zijn echter legio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 21:30

Steffy

Ayreonaut

Het hele 3D gebeuren zit er in niet om er wat mee te doen maar om mensen tevreden te stellen, als ze dit als 2D hadden gemaakt was het niet aangeslagen bij het grote publiek, ik zie het als puur verkoop. Veel mensen kopen games omdat het een hoog cijfer krijgt of omdat het er goed uit ziet of omdat een vriend het speeld. Als je AoE3 als 2D had gemaakt had op de fans na bijna niemand het meer gekocht, mensen willen 3D want ze hebben een dure videokaart gekocht.

Het 3D princiepe is voor bepaalde games totaal niet interessant te noemen, RTS, RPG, Adventure. Games die het best zonder 3D kunnen stellen maar zonder 3D wordt het niet serieus genomen, dat AoE nu nog steeds het 2D princiepe aanhoudt vind ik juist geweldig, niks geen 3D shit wat niks toevoegt. Bij zoveel games kun je roteren etc maar het voegt niks toe, het is een functie maar het is niet noodzakelijk wat alleen maar mooi is want bij een RTS moet je niet eerst overal omheen moet en draaien, het gaat om strategie niet om BS functies die geen meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 20:31
Steffy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:06:
Het hele 3D gebeuren zit er in niet om er wat mee te doen maar om mensen tevreden te stellen, als ze dit als 2D hadden gemaakt was het niet aangeslagen bij het grote publiek, ik zie het als puur verkoop. Veel mensen kopen games omdat het een hoog cijfer krijgt of omdat het er goed uit ziet of omdat een vriend het speeld. Als je AoE3 als 2D had gemaakt had op de fans na bijna niemand het meer gekocht, mensen willen 3D want ze hebben een dure videokaart gekocht.

Het 3D princiepe is voor bepaalde games totaal niet interessant te noemen, RTS, RPG, Adventure. Games die het best zonder 3D kunnen stellen maar zonder 3D wordt het niet serieus genomen, dat AoE nu nog steeds het 2D princiepe aanhoudt vind ik juist geweldig, niks geen 3D shit wat niks toevoegt. Bij zoveel games kun je roteren etc maar het voegt niks toe, het is een functie maar het is niet noodzakelijk wat alleen maar mooi is want bij een RTS moet je niet eerst overal omheen moet en draaien, het gaat om strategie niet om BS functies die geen meerwaarde hebben.
Helemaal mee eens. Gebruik het eigenlijk ook bijna nooit, heel af en toe om iets te zien wat ergens achter staat. Het is gewoon een extra functie, gebruik hem zoals je wil, maar kraak daar het spel niet op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo gespeeld.. en ik had dus echt wel meer verwacht!
Qua alles gewoon.. misschien dat de demo wel gestript is :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:31:
Ik heb de demo gespeeld.. en ik had dus echt wel meer verwacht!
Qua alles gewoon.. misschien dat de demo wel gestript is :?
Is het daar niet een demo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Steffy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:06:
Het hele 3D gebeuren zit er in niet om er wat mee te doen maar om mensen tevreden te stellen, als ze dit als 2D hadden gemaakt was het niet aangeslagen bij het grote publiek, ik zie het als puur verkoop.

_/-\o_ ;)

Dat was ook mijn punt naar Lenny toe. Het gaat ze om de verkoopcijfers, en/dus omzet. Sim-pel. Toch?

Groet Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:01

FlyEragon

Alien Monkeys

Bas, je hoeft niet bij elke post te groeten, dat doen wij tweakers namelijk altijd al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is goed, naar mijn mening is het dan alleen een iets vriendelijker berichtje :).

Groeten aan jou Erkan :9 haha..

En dan was dit dus de laatste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:31:
[...]

Is het daar niet een demo voor?
Sinds waneer worden demo's gestript op gameplay?

Ik dacht dat het altijd op gelimiteerde levels bleef.
Goh wat zijn die piraten toch irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:33:
[...]

Sinds waneer worden demo's gestript op gameplay?

Ik dacht dat het altijd op gelimiteerde levels bleef.
Goh wat zijn die piraten toch irritant :/
Ik dacht dat je bedoelde met hetgene wat je in het spel kan doen.
Gameplay zal wel hetzelfde blijven ja.

Verwijderd

ff een n00b vraagje hier. Hoe kan ik de camera draaien?
Ik heb al in options aangevinkt dat ik de camera kan rotaten, maar hoe doe ik dat dan :?

Alvast dank voor het antwoord :D

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Alt+ pijltje in welke richting je wilt draaien :Y)

Verwijderd

en hier nog een n00bvraag, en hij is vast al een keer eerder gesteld... mijn excuses in dat geval.

Als je een gebouw wil bouwen, maar dan toch maar niet :9
oftewel, gewoon destruction, hoe doe je dat, kan dat überhaupt?

Alvast bedankt

Verwijderd

Niet volgens mij, is dacht ik een bug.

Verwijderd

een leuk spel heb nu iets van 5-6 potjes gedaan van elk een uur ongeveer maar op een gegeven moment kan je niks nieuw meer doen na 30-45 minuten hebbie alles zowat al vind ik een beetje jammer

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:57:
en hier nog een n00bvraag, en hij is vast al een keer eerder gesteld... mijn excuses in dat geval.

Als je een gebouw wil bouwen, maar dan toch maar niet :9
oftewel, gewoon destruction, hoe doe je dat, kan dat überhaupt?

Alvast bedankt
Niet gewoon op het gebouw klikken, en dan delete toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Microsoft heeft de gebruikersinterface voor Age of Empires 3 aangepast.

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=../games.inc/uploads/1126963722.2049.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=../games.inc/uploads/1126963722.7655.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindik positief. Vond hem iets te hoog.

Over die 3D-2D discussie. Het spel "moest" natuurlijk ook van een visuele upgrade worden voorzien. Met een 2D engine heb je bijlange niet zoveel mogelijkheden als met een 3D engine om het spel er beter uit te laten zien. En inderdaad willen mensen mooie graphics zien eer een spel kan verkopen.

Net als Age of Mythology heeft het 3D-zijn van deze game natuurlijk geen invloed op de gameplay en draait het enkel om dat grafische kantje.

En mjah dan kan je het Ensemble kwalijk nemen dat ze niet voor 90% voor gameplay gaan en teveel tijd in hun graphics steken maar het gaat er nog altijd om om de juiste balans te vinden vindik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babba schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:21:

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]
Ik vind het er wel wat minder mooi uit zien, maar het bied wel stukken meer overzicht natuurlijk. Wat mij betreft een goede verandering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Minder mooi? Valt wel mee toch. Het is stukken beter zo, beter overzicht op het veld in plaats van 40% menu. Ik ben blij dat deze mensen luisteren naar wat de gebruikers willen, ik hoop dat er nog wat kleine dingen bij gewerkt worden, idd de boom die niet valt, nu deed ie dat nooit bij AoE maar toch het is wel zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er idd beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vind het wat minder mooi. Vooral omdat ik die spaanse vlag wat lelijk boven het menutje vind geplakt, en die qeue hangt ook maar wat slapjes boven de kaart.

Maar het speelt wel lekkerder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 21:45
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:47:
Ja, ik vind het wat minder mooi. Vooral omdat ik die spaanse vlag wat lelijk boven het menutje vind geplakt, en die qeue hangt ook maar wat slapjes boven de kaart.

Maar het speelt wel lekkerder denk ik.
Spaanse vlag is rood/geel/rood, Al gebruiken ze dat hier anders :/ Wat was ook al weer de reden daarvoor ?

[ Voor 16% gewijzigd door Loft op 18-09-2005 10:56 ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien was dat vroeger nog niet zo? 8)7

dunno eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48
MicrosoftEnsemble Studios heeft de gebruikersinterface voor Age of Empires 3 aangepast.

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]
Grote verbetering, hoewel hij van mij zelf nog veel kleiner mag.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 21:45
Breepee schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:54:
[...]

Grote verbetering, hoewel hij van mij zelf nog veel kleiner mag.
Het zou handig zijn als je zelf het menu kan scalen, of onderdelen juist uit/aan te zetten. Maar dat zal wel heel veel aanpassing vergen.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel beter zo vind ik, maar ben het ook eens met die spaanse vlag, vind het er maar lelijk bijgeplakt.

Ja zal vroeger wel zo zijn geweest, met die spaanse vlag.
Er zijn meer volken waarbij het niet klopt, of althans, waarbij het tegenwoordig een andere vlag is.
De Nederlandse vlag is ook vreemd, 2 keer onze vlag boven elkaar :/
Verder is de Duitse vlag ook anders en de russische ook, en de Franse en Portugese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die balk is inderdaad een _stuk_ beter geworden, die bedorf mn speelplezier behoorlijk :)
Was een hoop nutteloos gevulde ruimte in die andere balk, snap niet hoe ze het in hun hoofd kregen om zon grote lompe balk te maken, speelde totaal niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Stiffener schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:52:
[...]

Spaanse vlag is rood/geel/rood, Al gebruiken ze dat hier anders :/ Wat was ook al weer de reden daarvoor ?
8)7 Ooit op school geweest, die Nederlandse vlag klopt volgens mij wel al twijfel ik, wat vroeger de spaanse vlag was weet ik niet precies maar volgens mij was hij idd zoals ie hier ook is.

De nederlandse vlag was het rood eerst oranje (Prinsenvlag) maar weet niet precies meer wanneer men dit aangapast heeft. Het blauw was ook ooit lichter geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Steffy op 18-09-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat de nederlandse vlag van nu is opgebouwt uit rood wit en blauw uit respect voor Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De Spaanse vlag in het spel is de "cruz de Borgoña", gebruikt in de 16e-18e eeuw als ik me niet vergis maar daarna vooral als militair symbool/vlag gebruikt.

Voor de andere landen zal vermoedelijk ook een zo vroeg mogelijke historische vlag gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind Age2 the Conq. gewoon vééél beter.
Die controlebalk in Age 3 neemt op men laptop (1400x1050) nog steeds 1/3 van mijn scherm in (ENORM DOM als je het mij vraagt... (lijkt nen cockpit van flightsimulator wel...)
Voor de rest, 3d is leuk opzich maar niet goed gemaakt/gebruikt:
De wereld is bolvormig, OK, maar dat hoef je dus NIET in Age3 te laten merken van bovenaanzicht...
ventjes bewegen ook niet lekker vind ik

vind het persoonlijk helemaal nix.... :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:24:
Ik weet wel dat de nederlandse vlag van nu is opgebouwt uit rood wit en blauw uit respect voor Rusland.
?

Het oranje is door rood vervangen omdat de NSB het oranje zo fanatiek gebruikte in de vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik irritant vind aan AOE 3 is dat als je je beeld wil verplaatsen, dat enigzins vertraagt reageert.
Dus als je bijvoorbeeld je muis naar boven doet, om daar de wereld te bekijken, duurt het een halve seconde voordat het beeld werkelijk gaat verschuiven.

(of ligt dat aan de traagheid van mijn pc...)

Verder prachtig spel, daar niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ligt aan je pc denk ik, ik heb het niet tenminste :)

Edit:
Dat nieuwe menu, volgens mij wel wat anders gekunt, de grote is wel goed maar de indeling. Waarom staat daar in godsnaam zo groot Settlers net alsof ik dat zelf niet kan ruiken. Volgens mij kan het nog makkelijk in het menu in plaats van die vakjes er buiten, en de vlag van je land wat voor zin heeft dat, het gaat om je hometown maar

[ Voor 105% gewijzigd door Steffy op 18-09-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:37:
Wat ik irritant vind aan AOE 3 is dat als je je beeld wil verplaatsen, dat enigzins vertraagt reageert.
Dus als je bijvoorbeeld je muis naar boven doet, om daar de wereld te bekijken, duurt het een halve seconde voordat het beeld werkelijk gaat verschuiven.

(of ligt dat aan de traagheid van mijn pc...)

Verder prachtig spel, daar niet van
Bij de opties de shader-dinges op low zetten. Scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

YEAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!

Mijn grootste kritiekpunt... en het wordt opgelost!! _/-\o_

Veel beter nu!!! :)

<knip>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Err... is deze game 3d??? Hmm... volgens mij niet..

3D in mijn ogen is volledig roteerbaar/inzoombaar e.d.... Of hebben ze dat ook toegevoegd...

Alleen omdat je een beetje kunt inzoemen noem ik het nog geen 3d.. In ieder geval niet zoals we tegenwoordig 3d gewend zijn.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:54:
Vindik positief. Vond hem iets te hoog.

Over die 3D-2D discussie. Het spel "moest" natuurlijk ook van een visuele upgrade worden voorzien. Met een 2D engine heb je bijlange niet zoveel mogelijkheden als met een 3D engine om het spel er beter uit te laten zien. En inderdaad willen mensen mooie graphics zien eer een spel kan verkopen.

Net als Age of Mythology heeft het 3D-zijn van deze game natuurlijk geen invloed op de gameplay en draait het enkel om dat grafische kantje.

En mjah dan kan je het Ensemble kwalijk nemen dat ze niet voor 90% voor gameplay gaan en teveel tijd in hun graphics steken maar het gaat er nog altijd om om de juiste balans te vinden vindik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

pulleke schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:22:

3D in mijn ogen is volledig roteerbaar/inzoombaar e.d.... Of hebben ze dat ook toegevoegd...
Ja het is 3d. Je kunt inzoomen met scrollwiel en roteren kun je aanzetten in het option menu. Draaien kan dan met [Shift] + scrollwiel
;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Echt???

Wow... het wordt beter en beter!!!! :Y) 8) :9~

Ik wist dat je kon inzoomen maar roteren is een must!!!
Rakkerzero schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:24:
[...]

Ja het is 3d. Je kunt inzoomen met scrollwiel en roteren kun je aanzetten in het option menu. Draaien kan dan met [Shift] + scrollwiel
;)

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 19-09-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teveel RTW gespeeld zeker

Kunje de nieuwe demo met gefixte menu ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:15:

De nieuwe GUI zit zover ik weet alleen in de final :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Kun je dat Cherokee Rifleman ook trainen? Ik krijg altijd alleen die lui met bijltjes of horse archers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hoezo?
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:15:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:08:
Kun je dat Cherokee Rifleman ook trainen? Ik krijg altijd alleen die lui met bijltjes of horse archers :/
Jep, die kun je ook trainen. Moet je wel mazzel hebben dat toevallig die indianen op de map zijn. Maar ik heb ze een keer kunnen trainen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Heb ik zeker steeds de verkeerde dorpen, jammer die gasten met geweren zijn veel beter dan die anderen, vooral horse archers zuigen best wel.

EDIT: Had nog ff wat tijd over en heb nu het volgende ST al vast klaar liggen, ziet er volgens mij wel netjes uit al zeg ik het zelf ;) :P

[ Voor 36% gewijzigd door Steffy op 19-09-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:12:
Heb ik zeker steeds de verkeerde dorpen, jammer die gasten met geweren zijn veel beter dan die anderen, vooral horse archers zuigen best wel
ja vind ik ook, die indiane rifle man zijn echt chill vind ik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:12:
EDIT: Had nog ff wat tijd over en heb nu het volgende ST al vast klaar liggen, ziet er volgens mij wel netjes uit al zeg ik het zelf ;) :P
Had je volgens mij al gezegt ;)

Ik wil em zien :D

btw, wanneer komt AoE III eigenlijk ongeveer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:52:
[...]

Had je volgens mij al gezegt ;)

Ik wil em zien :D

;) Klopt maar was niet tevreden dus alles weg gegooid en opnieuw begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:52:
[...]

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:57:
[...]

Bij de opties de shader-dinges op low zetten. Scheelt een hoop.
Inderdaad! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

pulleke schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:54:
Echt???

Wow... het wordt beter en beter!!!! :Y) 8) :9~

Ik wist dat je kon inzoomen maar roteren is een must!!!

[...]
Maar je hebt cker nooit Age of Mythology gespeeld??
Want daar kon het namelijk ook al mee. ;)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:r Roteren is BS, had van mij niet gehoeven, beter tijd besteden een de gameplay dan aan een zinloze functie

• Sissors
  • Niet online
roteren is geen zinloze functie. in aom roteer ik altijd zodat ik van een bepaald kant kijk, en soms is het handig als je iemand aan de andere kant van een fort een muur wilt laten bouwen.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Jawel!!! Vond ik namelijk VEEL beter als AOE... Heb ik grijsgespeeld...

maar dat is wel weer ff geleden dus ik kan het me eerlijk gezegd niet eens herinneren! 8)7

Ik bedoelde dus: ik wist niet dat het in AOE3 kon... Het is zo'n beetje mogelijk in elke RTS op dit moment daarom was ik verbaasd omdat ik dacht dat het hier niet kon... snappie...
Rakkerzero schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:48:
[...]

Maar je hebt cker nooit Age of Mythology gespeeld??
Want daar kon het namelijk ook al mee. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 21-09-2005 11:35 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

;) Het is een functie die niet nodig is maar nodig gemaakt is door de makers, ik blijf erbij dat het voor een game als deze niet nodig is, voor RTW is het een vereiste maar compleet anders spel.

Ik hoop zelf dat er een bouwgrid in komt, het is wel zeker van niet maar wat zou ik dat fijn vinden, als is het maar een optie dan je aan of uit kunt zetten, dat zou echt geweldig zijn, het bouwen bij AoM was ook al z'n hel :'( Ik wil nette steden die precies kloppen zodat ik een perfecte verdediging kan bouwen, niet zoals nu wat lukraak her en der wat neer stampen :X

• Robert Pape
  • Laatst online: 08:35
Yes.. net geinstalleerd op m'n flaptop (P3 750, 368MB, Trident Cyberblade XP met 16MB).. het loopt! Met ongeveer 1,5 fps |:( .. Maar goed, het was te proberen :)

• Sissors
  • Niet online
Steffy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:41:
;) Het is een functie die niet nodig is maar nodig gemaakt is door de makers, ik blijf erbij dat het voor een game als deze niet nodig is, voor RTW is het een vereiste maar compleet anders spel.

Ik hoop zelf dat er een bouwgrid in komt, het is wel zeker van niet maar wat zou ik dat fijn vinden, als is het maar een optie dan je aan of uit kunt zetten, dat zou echt geweldig zijn, het bouwen bij AoM was ook al z'n hel :'( Ik wil nette steden die precies kloppen zodat ik een perfecte verdediging kan bouwen, niet zoals nu wat lukraak her en der wat neer stampen :X
nee dat is lekker nuttig

• Zamorano
  • Niet online
Eigenlijk vind ik de demo nogal tegenvallen. Je kunt te vroeg, te veel dingen doen naar mijn mening waardoor het onoverzichtelijk wordt. Het home town gedeelte en de trading routes had van mij niet gehoeven, voegt weinig toe, maakt het onoverzichtelijk en leidt alleen maar af.

Je werkers hoeven nu niet meer met resources terug te lopen maar ik heb het idee dat dat weggelaten is om het niet nog chaotischer te maken. Eigenlijk vind ik het een beetje jammer dat dit weggelaten is, het voegde wel wat toe aan de tactiek om je basis goed op te bouwen en je werkers te beschermen "onderweg".

Ook vind ik dat je veel te snel kunt opbouwen, dat vind ik echt helemaal niks. Je vliegt door allerlei ages.
Verder valt het grafisch nogal tegen maargoed, als de gameplay nu heel goed is maakt dat niet uit (ik speel nu ook nog wel eens Starcraft). Op dit moment doet het mij weinig terwijl de demos van AoE2 en AoM me toentertijd goed bezig hielden.

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41

Dan roteer je het beeld, kan je goed zien of alles in een rechte lijn staat...
De gebouwen zijn op sommige punten ook 'magnetisch' dus dan plakken ze vanzelf aan elkaar en staan ze goed tegen elkaar.
Maar als je mischien niet zulke goede motorische skills hebt kan je je muis niet precies bewegen, dan is het wel een probleem ja :P
Maar dankzij dat beeld roteren kan je het slagveld beter besturen en strategisch aanvallen.

10100111001

Verwijderd

Idd, bij rome total war heb ik het heel veel gebruikt. Handig voor het overzicht. Maar als je bij een spel als AoE gaat rotaten met de camera ben ik altijd meteen het overzicht kwijt. Weird maar waar. Ik gebruikt het dus ook (bijna) niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 15:54 . Reden: quote tag zat fout ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

pulleke schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:22:

Alleen omdat je een beetje kunt inzoemen noem ik het nog geen 3d.. In ieder geval niet zoals we tegenwoordig 3d gewend zijn.

[...]
Jij kan wel vinden dat het geen 3d is, maar dat is het wel :) :P
Het spel is namelijk gebouwd uit 3d modellen, gebuikt een 3d engine, gebruikt direct3d, gebruikt 3d reactor/dynamics spul (ben de naam effe kwijt, of was het Havoc?), en geloof me: deze graphics krijg je niet met een 2d spel ;)
Dat je er niet doorheen kan lopen in 1st person beeld wil niet zeggen dat het spel niet 3d is.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Lache.... nee dat begrijp ik ook wel..

Bovenstaande opmerking deed ik voordat ik wist dat je in AOE3 het beeld kon draaien....
XLerator schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:56:
[...]
Dat je er niet doorheen kan lopen in 1st person beeld wil niet zeggen dat het spel niet 3d is.

Verwijderd

waarom kunje niet saven.. :|

Verwijderd

omdat het een demo is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het is jammer dat je niet saven kunt maar het is ook niet echt een uitdaging om skirmish te spelen, zo lastig zijn de levels niet, met meer AI spelers wordt het een stuk leuker, stuk of 8 op een grote map :9

Is er trouwens iemand die kan bevestigen dat het BLOOM effect alleen met Shader Model 3.0 werkt? Als dat echt zo is moet ik maar een andere kaart gaan halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bloom effect werkt op mijn 6600 GT in ieder geval wel. Zoveel moois is het ook weer niet hoor.

En skirmish op expert vind ik toch nog best lastig. Word gelijk aangevallen, en ze blijven maar komen. Daarna als ik eenmaal mijn resourses op gang heb is het wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

pulleke schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:46:
Bovenstaande opmerking deed ik voordat ik wist dat je in AOE3 het beeld kon draaien....
ik moet eerlijk toegeven dat ik de knop daarvoor ook nog niet heb gevonden... :| ik vind echter dat je je oriëntatie helemaal kwijt bent als je gedraait heb. Onder is opeens opzij enzo. Veelste verwarrend. Ik draai dan ook alleen als het strikt nodig is (met andere spellen, want hierbij heb ik de knop nog niet gevonden). Ik kan niet zeggen dat de demo me heel erg boeit, er moet een hoop nog bijkomen wil ik het spel zelf ook grijsspelen, zoals AOE1...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het is gewoon een van de (weinige) opties in het menu! ;)

En inderdaad... Er moet een hoop gebeuren wil ik AOE3 grijsspelen maar wie weet... Er komen zoveel goede games uit de komende maand/maanden dat er genoeg alternatieven zijn! :9~
Mellon schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:19:
[...]
ik moet eerlijk toegeven dat ik de knop daarvoor ook nog niet heb gevonden... :| ik vind echter dat je je oriëntatie helemaal kwijt bent als je gedraait heb. Onder is opeens opzij enzo. Veelste verwarrend. Ik draai dan ook alleen als het strikt nodig is (met andere spellen, want hierbij heb ik de knop nog niet gevonden). Ik kan niet zeggen dat de demo me heel erg boeit, er moet een hoop nog bijkomen wil ik het spel zelf ook grijsspelen, zoals AOE1...

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
grafisch zware tegenvaller.

Dan ken ik net zo goed oudere rts spellen spelen. Punt! Want daar zijn er genoeg goede van op de markt.

AO3 is niet zo vernieuwend.

Verwijderd

Dat bloom effect wordt imo trouwens flink misbruikt tegenwoordig. In heel wat games zie je bloom op zowat elke polygon verschijnen. Een spel als Age of Empires 3 waarbij je nooit te maken hebt met sterke belichting is dit zo'n overbodige feature imo...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 01:25 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

ToFast schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 00:36:
grafisch zware tegenvaller.

Dan ken ik net zo goed oudere rts spellen spelen. Punt! Want daar zijn er genoeg goede van op de markt.

AO3 is niet zo vernieuwend.
Grafisch vind ik het het tot nu toe wel de beste RTS tot nu toe hoor, Rome is indrukwekkend maar ook een heel ander soort game, tot nu toe heb ik het nog niet zo mooi gezien. En ja goeie RTS games zijn er wel maar om te zeggen dat er genoeg zijn, nee niet echt. Ik speel zelf al minstens 10 jaar rts games en ik ben tot nu toe nog maar weinig games tegen gekomen die echt goed zijn, vooral de laatste jaren eigenlijk niks, alleen Rise of Nations en EE.

Ik ga dit spel zeker net zoveel spelen als de vorige AoE games, ben wel onder de indruk en het spel is opzich wel vernieuwd te noemen, er zitten met die hometown opties in die toch nieuw zijn voor dit Genre en er valt opzich weinig te vernieuwen aan dit soort spellen maar dat geldt voor elke game, de vernieuwingsfase in games is wel z'n beetje voorbij. Ik vind toch dat ze de game echt zo gemaakt hebben als de vorige, de sfeer en de feeling zit er goed in.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Microsoft liet ons vandaag weten dat Age of Empires III goud is gegaan. Concreet betekent dit dat het spel volledig voltooid is en klaar is om in massaproductie te gaan. Amerika krijgt het spel op 18 oktober, wij moeten iets langer wachten. Officiëel is er nog geen Europese releasedatum, maar 4 november wordt als algemene UK-release genomen.

March of the Eagles

• Sissors
  • Niet online
Ik heb echter zo mijn twijfels over die 4 november, dat is de oude release en de amerikaanse stond eerst ook daarop. die is nu eerder dus waarom europa niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Fuelke op 24-09-2005 15:30 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 22:59

Fuelke

Forza Ferrari

Warez gepraat hoort hier niet thuis, posts verwijderd

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Volgens mij bronnen komt de US versie ook niet op 18 oktober uit, maar op 25 oktober :?

En niemand hier gaat toch AOE3 illegaal downloaden he, ik geef zelf toe dat de AOE3 reeks de enige is waarvoor ik ooit geld heb neergeteld, vanwege de zeer hoge herspeelbaarheid. (oh ja, heb ook eens ooit Doom 2 gekocht :P ) Maarja, ik game dan ook niet superveel, of het is een gratis spel ;)

[ Voor 65% gewijzigd door PhoenixT op 24-09-2005 20:51 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Verwijderd

Mellon schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:19:
[...]
Ja, idd. Bij rome total war vind ik het heel handig, maar bij games als AoE ben ik dan helemaal de kluts kwijt. Je hebt er dan ook weinig aan vind ik, maarja. Btw, de knop om te draaien is rechter alt + pijltje

• Sissors
  • Niet online
@phoenix vreemde bronnen heb jij.

en jaja dit is warez, maar mischien doe ik het, maar ik koop het eeniedergeval, als het echter een manier is om aoe3 eerder te kunnen spelen......

en modjes ik zie geen probleem daarin, ik ga hem toch gewoon kopen, ik geef geen locaties of informatie.

ik vind trouwens dat het hun eigen schuld dan is, hadde nze maar hun belofte na moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

;) Zodra er over downloaden gepraat wordt is het mis, maar goed ze moeten het natuurlijk wat schoonhouden maar elke kans om het eerder te spelen dan de EU release grijp ik aan, ik vind verschillende release datums altijd z'n onzin, dat slaat nergens op, het is kleine moeite om het wereldwijd op dezelfde dag in de winkels te krijgen.

Iemand trouwens een idee wat de CE inhoud? Zit er wat leuks bij of is het zoals bij 90% van de games een BS uitgave.

Ik zit me trouwens al af te vragen wat we gaan zien in de update, elke update is weer een verleng stukje van de vorige periode. Bij AoE2 zagen we al zuid amerikanse volken dus geheel nieuw is het thema van Aoe3 niet. Ik hoop dat een uitbreiding de Amerikaanse burger oorlog brengt ofzo, ook wel een interessante periode :)

[ Voor 10% gewijzigd door Steffy op 25-09-2005 11:49 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over technische problemen met dit spel horen niet thuis in dit topic!
Indien je er zelf niet uitkomt kan je een topic openen in SPV, maar doe dit dan wel volgens de richtlijnen!