@Vinnie84:
We zijn dit topic eerlijk gezegd ook niet meer aan het gebruiken om jou te helpen
Er is hier nu gewoon een interessante discussie gaande of je nou wel of niet nog een 9800pro moet aanschaffen. Deze discussie word alleen maar interessanter met de komst van oa. de 6800le en de 6600GT.
Heel veel andere bezoekers van GOT kunnen uit deze discussie hun voordeel halen. Toen jij dit topic startte was het zelfs een beetje een vage vraag van je, want in die tijd was de 9800pro de enige normale mogelijkheid. Juist nu is dit topic erg interessant. Dus......
Om verder te gaan op het topic. Ik heb in juli een 9800pro 128mb aangeschaft. Toen was dat gewoon de enige juiste keus. Mijn budget voor de videokaart was 250 Euro. In dit budget was de 9800pro (195 Euro toendertijd) de kaart met verreweg de beste prijs/kwaliteit verhouding. Als ik nu een videokaart in deze prijsklasse zou moeten kopen zou ik echter niet meer voor de 9800pro kiezen. Ten eerste kost hij tegenwoordig al weer 205 Euro, en ik verwacht niet dat hij nog goedkoper zal worden, eerder nog duurder. En ten tweede heb je de 6800le die iets beter presteert en ook nog makkelijk te clocken is. Dit is echter ook niet de kaart waar ik voor zou gaan. Ik zou nog even wachten tot de AGP-versie van de 6600GT er is, en dan voor die kaart gaan. Om precies dezelfde reden als waarom ik 3 maanden geleden voor de 9800pro ging (waar ik overigens absoluut geen spijt van heb, ik speel Far Cry en Rome: Total War, met alles op highest en het loopt perfect.)
In het begin van dit topic word er door heel veel mensen al de 9800pro afgeraden. Omdat je beter voor de x800pro zou kunnen gaan. Dat is natuurlijk grote onzin, aangezien die kaart 2 x zo duur is, en de TS hier het geld gewoon helemaal niet voor had, net als ik en met ons heel veel andere mensen.
Wat ik dus wil zeggen is dat toen dit topic werd gestart de 9800pro een echte aanrader was. Op dit moment is het nog steeds een hele goede kaart, maar de genoemde concurrenten van Nvidia, en dan met name de 6600GT, zijn op dit moment gewoon meer waar voor je geld.
[
Voor 58% gewijzigd door
UltraR-pc op 22-10-2004 14:46
]