Nog aanschaffen: Radeon 9800 Pro?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:27
Ik zit met een dilemma: Ik ben misschien van plan om een Sapphire Radeon 9800 Pro 128 Mb aan te schaffen. Nu gaat het niet om de 128 Mb versie of de 256 Mb versie want daar zit bizar weinig verschil in. Het gaat erom of het nog de moeite is om de kaart aan te schaffen.

Ik draai nu met Geforce 4 ti 4200 (Pixel View :o ) en vindt het erg interresant om de Radeon aan te schaffen voor het luttige bedrag van 200 euro.
Ik weet dat de nieuwe nieuwe Radeon kaart er is/ aan komt maar daar heb ik het geld niet voor.

Ik heb de Geforce kaart nu al 2 jaar een bijvoorbeeld Far Cry en Battlefield Vietnam kan ik gedeeltelijk op high quality draaien. Ik sta er van te kijken hoelang ik de kaart nog kan gebruiken. Kan ik de Radeon ook nog 2 jaar gebruiken? En dan niet op het eind van de 2 jaar alles op high quality draaien maar gewoon op medium of gedeelte low en of high.

Ben benieuwd wat de mede-tweaker er van vindt. Maar hou in gedachte dat ik echt niet meer dan 250 euro voor een kaart kan uitgeven. Hier volgen me specs:

Pentium 4, 2.8 HT 800 FSB
Epox 4PCA31
512 Dual Channel geheugen (2 x 256 Mb)
Geforce 4 TI 4200
Maxtor 80 Gb s-ata, 8 Mb cache
Onboard LAN
Onboard Soundcard
Aopen Justlink 48x brander
Alcatel Speedtouch USB Modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ligt er voornamelijk aan wat je allemaal wilt gaan spelen, ik denk dat je met deze kaart die je nu hebt nog wel ff vooruit kan

als ik jou was zou ik pas een nieuwe kopen als er spellen zijn die echt niet meer willen draaien, denk dat je bijvoorbeeld HL2 nog best kan spelen met deze kaart

het lijkt mij igg wel een beetje zonde om nu een kaart van 200 euro te kopen die over 2 maanden al weer verouderd is, ik snap dat je het er niet voor over hebt om 400/500 euro uit te geven aan een x800 maar ik denk dat er na het uitbrengen van de x800 er ook wel budget kaarten gaan komen die iets lager geclocked zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kopen!

Heb dit kaartje ook gekocht een week geleden. Je gaat van een Ti4200 naar 9800Pro, dit is toch wel een groot verschil. Je zult er geen spijt van hebben. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:17

w0w

Ik zou gewoon nog ff wachten met een nieuwe kaart kopen. Ik game zelf nog met een Gf4 MX en hoewel hij traag is, gaat het nog redelijk. Met jouw Ti4200 zou je ook nog wel ff vooruit kunnen, maar het is natuurlijk wat je er zelf voorover hebt. Wil je nu alle spellen op high res spelen, moet je die 9800pro kopen, wil je nog ff doorspelen met de kaart die je nu hebt en strax HL2 of Doom3 'vlot' spelen koop je strax een X800.
Waarom wil je eignelijk geen 9800XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Prutz0r schreef op 21 mei 2004 @ 19:02:
Kopen!

Heb dit kaartje ook gekocht een week geleden. Je gaat van een Ti4200 naar 9800Pro, dit is toch wel een groot verschil. Je zult er geen spijt van hebben. :)
ik zou zeker wachten
Heb nu een amd xp2000 en een TI4400
maar ik wacht tot de nieuwe kaarten, dan heb je betere ondersteuning, en je hoeft minder snel uptegraden.

Of je koopt nou een "oude" kaart en over een jaar weer, of je koopt over een paar maandjes een duurdere nieuwe kaart en je kan weer 2 jaar vooruit.
(ik doe al zeker 2 jaar met deze kaart, en ik kan nog goed mee, vandaar ook pas een nieuwe system refresh met kerst >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Als je games wil spelen die nu uit zijn moet je hem zeker kopen, maar als je stalker/hl2/doom3 etc op hogen reso's wil gaan spelen met alles op max moet je voor een next gen kaartje gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
w0w schreef op 21 mei 2004 @ 19:04:
Ik zou gewoon nog ff wachten met een nieuwe kaart kopen. Ik game zelf nog met een Gf4 MX en hoewel hij traag is, gaat het nog redelijk. Met jouw Ti4200 zou je ook nog wel ff vooruit kunnen, maar het is natuurlijk wat je er zelf voorover hebt. Wil je nu alle spellen op high res spelen, moet je die 9800pro kopen, wil je nog ff doorspelen met de kaart die je nu hebt en strax HL2 of Doom3 'vlot' spelen koop je strax een X800.
Waarom wil je eignelijk geen 9800XT?
9800XT is bijna geen winst in snelheid, en wel een heel stuk duurder.
Bovendien zijn de meeste 9800Pro's te (soft)modden naar een 9800XT :)

Ik zou hem zelf nog niet kopen, wacht gewoon tot Halflife 2 e.d. uitkomen, en kijk dan of je Ti4200 nog voldoet aan je eisen.
Nu doet hij dat nog prima, dus lijkt het me zonde om €200,- uit te gaan geven.

Ik heb een Ti4400 & XP2000+ en dit systeem voldoet echt prima, en ik zal zeker niet voor April 2005 upgraden.. Overigens speel ik zware spellen als Farcry, en straks HL2 niet.. dus daardoor is het helemaal overbodig om een nieuwe VGA-kaart te kopen

[ Voor 16% gewijzigd door Laurenz op 21-05-2004 19:13 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hmm, dan vind ik dat je toch een keer wat moet kopen. Zo blijf je wachten.

En als de next gen kaartjes uit zijn, zijn ze ook nog eens duur. Toch?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mafkeez schreef op 21 mei 2004 @ 19:08:
[...]
Ik heb een Ti4400 & XP2000+ en dit systeem voldoet echt prima, en ik zal zeker niet voor April 2005 upgraden.. Overigens speel ik zware spellen als Farcry, en straks HL2 niet.. dus daardoor is het helemaal overbodig om een nieuwe VGA-kaart te kopen
offtopic:
ben jij ook een lotgenoot met een palmino heethoofd cpu :'(, zo ja i feel sorry for the both of us :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb ook de Pixelview (Prolink) GF4 Ti 4200. Kan ik alles nog mee spelen, óók Farcry. Helemaal als ik de kaart overklok tot 295/500 (hoger heb ik niet eens geprobeerd ;) )
Ik wacht nog een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen zecht wel wachten maar dan kan je net zo goed alltijd wachten he 8)7
En wie zecht dat je dadelijk de nieuwe spelen zoals HL2, Doom3 enz voort niet op een goede resolutie kan spelen met alles high mischien dat je alleen geen Anti-Aliasing kan gebruiken.
En de 9800pro is nu lekker geprijst dus als je echt een nieuw kaart wil pak hem nu want het is een erg fijn kaartje :)
En daarbij nog is dat de spelen die nu uit zijn en komen dat de rest van het systeem de bottelneck is :)
Kijk maar is naar Far Cry als voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wachten tot de x800 serie te koop is, dan zakt de prijs van de 9800 nog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Reken er maar op dat die nieuwe r420 kaarten niet snel zullen zakken in prijs.
Doom3 zal wel goed speelbaar zijn op een 9800pro (R350), maar niet alles op max

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
ixl85 schreef op 21 mei 2004 @ 19:19:
[...]

offtopic:
ben jij ook een lotgenoot met een palmino heethoofd cpu :'(, zo ja i feel sorry for the both of us :)
Helaas wel, Mafkeez moet een Athlon 64 hebben >:) Hè Mafkeez? :P

Maar als je nog goed kan spelen, waarom zou je dan een nieuwe kopen... je kan beter steeds een redelijk goede kaart kopen, die niet zo duur zijn, en dan om de jaar een nieuwe ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Probleem is alleen dat de 9800Pro al steeds moeilijker leverbaar wordt.
Wij hebben de 9800Pro in het assortiment, of ik moet eigenlijk zeggen hadden, want hij is van Club3D nu al niet meer leverbaar. In ieder geval bij onze leverancier niet.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

/me w0w heeft net de pricewatch bekeken, en schrok zich een ongelukje toen hij het prijsverschil zag tussen de 9800p en de 9800xt :o
Maar ik snap het nut eigenlijk niet vandit topic? Wat wil je weten? Wij kunnen echt niet voor jou beslissen of je nu of strax een nieuwe videokaart wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopen dat ding heb ik ook gedaan hiervoor had ik een gf4 ti4600.
Speel farcry nu op very high en het loopt echt als een tiet :P
de rest van me systeem lijkt wel wat op die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Ik koop geen 9800 Xt, ik weet dat er weldegelijk prestatie winst bij komt maar de prijs is een verdubbeling. Ik kan me oude kaart kwijt voor 50 pleuro dus komt me (Sapphire) Radeon 9800 Pro uit op 150 eurie.

Ik denk dat de GF 4 niet lang meer meekan. Ik ben een fanatiek Counter-strike speler (eigen servers >:) 213.239.188.12:27000, 213.239.188.25:27000 ), dus moet zo ie zo Half-life 2 kunnen spelen.

Het gaat mij erom dat ik gewoon Doom 3, Half life 2 en Stalker lekker kan spelen.
Ik zie de prijzen niet verder zakken van de kaarten ook niet na de komst van de nieuwe Radeons. Ik weet uit ervaring dat de 9700 (pro) na de komst van de 9800 bijna helemaal nergens meer te verkrijgen is. Dus zie het niet rooskleurig in voor de prijsdaling van de 9800 Pro.

Ik zelf denk dat ik een langere tijd voor weinig vooruit kan met de Radeon vergeleke met me GF4. w0w jij melt dat je nog aardig kan gamen met je MX.
Dit kan ik niet bevestigen want ik ken iemand met bijna dezelfde specs als mij alleen dan met die MX 440 en kan zelfs geen Prince of Persia spelen en van Far cry gaat ze videokaart bijna huilen want alles loopt vast na het opstarten.

Ik wil gewoon weten: kijk naar de prijs, kijk naar me specs, kijk naar me budget (heb nu het geld, en voor de rest weinig) wat zouden jullie doen? Simpele vraag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Vinnie84 schreef op 21 mei 2004 @ 21:08:
Het gaat mij erom dat ik gewoon Doom 3, Half life 2 en Stalker lekker kan spelen.
Ik zie de prijzen niet verder zakken van de kaarten ook niet na de komst van de nieuwe Radeons. Ik weet uit ervaring dat de 9700 (pro) na de komst van de 9800 bijna helemaal nergens meer te verkrijgen is. Dus zie het niet rooskleurig in voor de prijsdaling van de 9800 Pro.
Als je straks alle topgames wil spelen op een fatsoenlijk detailniveau en leuke rez zou ik een nieuwe kaart kopen en dus wachten.
en je had sowieso geen budget MX kaartje moeten kopen.
Nooit op een gpu bezuiningen als je wilt gamen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk, de prijzen gaan wel naar beneden nou die king kaarten er zijn en de 9800pro verstoten is :?

Zou het nog even duren dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Nee je hebt niet goed gelezen mijn mede-tweaker.
Ik heb een GF ti 4200. En ik wil de spellen gewoon kunnen draaien idd.
Maar ik draai met me GF 4 ti Far cry nu al met settings de helft op HG de andere helft op MQ. Overigens draai ik op een resolutie met 1042 x 768.
Is het nu de moeite waard om die kaart te score of heeft het geen verschil?
Ik kan het gewoon simpel niet kwijt om een de nieuwe kaarten aan te schaffen.

Nogmaals ik denk niet dat de 9800 Pro nog verder in prijs zal dalen.
En zo wel dan is de kaart bijna nergens meer te koop. Dit heb ik eerder gezien met de 9700 Pro. En de prijs van de 9700 Pro staat nu op ze laagst ook op 195 pleuro in de pricewatch.

Ik ben bang dat ik een beetje vaag ben geweest met dit topic.
Ik wil gewoon jullie mening weten.

[ Voor 20% gewijzigd door Vinnie84 op 21-05-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Vinnie84 schreef op 21 mei 2004 @ 21:40:

Maar ik draai met me GF 4 ti Far cry nu al met settings de helft op HG de andere helft op MQ. Overigens draai ik op een resolutie met 1042 x 768.
Hey, Far Cry heeft 1 GB ram nodig ;) Mijn broer heeft ook een Tí4400, daar liep Far Cry ook haperend op, 1 GB ram erin, en hopla, op high met een Ti4400 volledig vloeiend :P

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 21 mei 2004 @ 21:39:
Ik denk, de prijzen gaan wel naar beneden nou die king kaarten er zijn en de 9800pro verstoten is :?

Zou het nog even duren dan..?
Prijzen van een 9800 Pro blijven nog wel een tijdje op deze prijs hoor.
Over een maand of zo begint de x800 famillie een beetje fatsoenlijk te koop te zijn. Dan moet je nog ongeveer een 4 maanden rekenen voordat de prijzen echt aantrekkelijk gaan worden. Dus ik denk nog zo'n 8 maanden wil de 9800 Pro onder de 150 euro gaan komen.

offtopic:
He gozer, de testpc heeft nu ook 1 gbit lan. Binnen 20 seconden filmpie overpompen :). Op de volgende lan wordt crosskabeltje tussen onze pc's he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad absoluut aan om de 9800pro aan te schaffen want het is en blijft gewoon een zeer goede kaart! Ik denk dat de nieuwe games in resoluties van 1024* met alles op high (misschien geen AA) echt wel lekker gaat draaien. En op die resolutie zie je niet veel verschil met de 9800pro of een x800 op het gebied van fps. En aangezien je niet meer dan 200 wil uitgeven zou je goed doen om de 9800pro nu aan te schaffen, ik denk dat de 9800pro net zo verdwijnt als in die tijd van de 9700pro.

200 euro is echt niet duur voor die kaartjes, ik zou haast zeggen: ren nu ze m nog hebben! :) misschien een beetje overdreven maar goed...

Je geeft ook aan dat je nog s 50euro krijgt voor je TItje?! waar w8 je op?! ;) get the point?
Succes met je besluit, wat het ook wordt, khoop dat je wat aan me mening hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Hey PROT ik KAN niet meer uitgeven, probeer ook nog een sociaal leven te onderhouden, ghhehehe. En ik heb nog nooit op AA gedraait, niet lachen aub.
Dus zal het ook niet doen. Bedankt voor je reply, het is miss een vaag topic maar jou antwoord is er 1 die ik verwacht!

[ Voor 1% gewijzigd door Vinnie84 op 21-05-2004 21:59 . Reden: Sorry, typ foutje, maar ach het is vrijdagavond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMO zou ik w8en tot de x800 of x800pro goedkoper wordt.. 9800pro is al bijna outdated nu.. ik ga zelf een x800pro kopen :) trouwens ik heb ook dezelfde vidcard diie jij hebt.. Ti4200 128 mb.. ik kan far cry op 1280x1024 met alles op low op goede fps spelen ( 1024x768 is te laag voor me.. 19 inch scherm he :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x800 pro is al bij m'n pc boer te koop (1 week lever tyd) op aanvraag adres :P

k ga niet spammen nl :P

ik zou iig nog wel ff wachten want beter 1 keer een goede koop voor de volgende jaren dan 1 slechte nu en volgent jaar weer een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 01:54

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 23:27:
x800 pro is al bij m'n pc boer te koop (1 week lever tyd) op aanvraag adres :P

k ga niet spammen nl :P

ik zou iig nog wel ff wachten want beter 1 keer een goede koop voor de volgende jaren dan 1 slechte nu en volgent jaar weer een nieuwe ;)
Beter elk jaar een nieuwe van € 200,- en altijd near best graphics dan 1x in de 3 jaar één van € 500,- en de laatste 1,5 jaar daarvan maar zozo graphics. (nog los van de restwaarde van die andere kaarten die je er weer voor terug kan vangen)
Geloof me, een Ti4xxx is niet te vergelijken met Radeon 9700/9800 series als je het gaat hebben over Far Cry e.d... Tuurlijk het draait misschien, gaat het alleen niet serieus spelen, de grotere outdoor levels zien er niet uit en worden slideshows.. OOK met een 3.0GHz CPU compenseer je dat niet.
Je kan wel eeuwig wachten. rond de € 200,- zitten de beste value for money kaarten dus lekker kopen zou ik zeggen die 9800. Ter referentie, ik heb een opgeklokte 9700 NonPro (naar 9700Pro+ waardes) en dat draait nog super, laat staan zo'n 9800 Pro tje.. Die kaart heb ik ook gekocht vlak voor ze "eruit" gingen vanwege de 9800, nooit spijt van gehad, en ook voor om en nabij die € 200,- maar das wel alweer een dik jaar geleden.

[ Voor 9% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 21-05-2004 23:45 ]

Laat maar.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een weekje of anderhalf mag je mijn Sapphire Radeon 9800Pro overnemen..... Ik koop dan een X800XT of maybe de Pro :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of de mijne voor een leuk prijsje ;) ;)

nee ff normaal. die 9800 pro kaarten zakken denk ik niet meer in prijs
maar verdwijnen net zoals de 9500 en 9700 kaarten.
Want ze komen ook met budget versies geloof ik van de x800 en
die zijn weer wat beter.

Dus ik zou het doen. leuke kaart voor goede prijs - kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
LiGHtNiNG! schreef op 21 mei 2004 @ 23:43:
[...]

Beter elk jaar een nieuwe van € 200,- en altijd near best graphics dan 1x in de 3 jaar één van € 500,- en de laatste 1,5 jaar daarvan maar zozo graphics. (nog los van de restwaarde van die andere kaarten die je er weer voor terug kan vangen)
Geloof me, een Ti4xxx is niet te vergelijken met Radeon 9700/9800 series als je het gaat hebben over Far Cry e.d... Tuurlijk het draait misschien, gaat het alleen niet serieus spelen, de grotere outdoor levels zien er niet uit en worden slideshows.. OOK met een 3.0GHz CPU compenseer je dat niet.
Je kan wel eeuwig wachten. rond de € 200,- zitten de beste value for money kaarten dus lekker kopen zou ik zeggen die 9800. Ter referentie, ik heb een opgeklokte 9700 NonPro (naar 9700Pro+ waardes) en dat draait nog super, laat staan zo'n 9800 Pro tje.. Die kaart heb ik ook gekocht vlak voor ze "eruit" gingen vanwege de 9800, nooit spijt van gehad, en ook voor om en nabij die € 200,- maar das wel alweer een dik jaar geleden.
mhh met mijn pc loopt alles bijna nog op het hoogste, behalve de beetje nieuwe games zoals farcry oid. maar die lopt ook nog goed met med/high detail en 1024.
Call of duty loopt ook nog perfect, gisteren nog met een vriend van me getest voor de grap.
CoD (airport level, lekker druk dus) 1024, alles op het hoogste niveau en 8xAA en AF, en het liep (volgens mijn trouwe maat Fraps) met 38fps, en in het bootlevel (in de gangen enz) met 140.

Dus ik weet niet wat jij met je pc hebt gedaan dat het als een slideshow loopt.. maar dat zou niet echt nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog ff bij mijn leveranciers gekeken en de 9800pro en de xt hebben ze niet meer in het arsortiment :(
Dus als je de kaar echt wil hebben moet je er nu heel snel bij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 21 mei 2004 @ 21:49:
[...]

Prijzen van een 9800 Pro blijven nog wel een tijdje op deze prijs hoor.
Over een maand of zo begint de x800 famillie een beetje fatsoenlijk te koop te zijn. Dan moet je nog ongeveer een 4 maanden rekenen voordat de prijzen echt aantrekkelijk gaan worden. Dus ik denk nog zo'n 8 maanden wil de 9800 Pro onder de 150 euro gaan komen.

offtopic:
He gozer, de testpc heeft nu ook 1 gbit lan. Binnen 20 seconden filmpie overpompen :). Op de volgende lan wordt crosskabeltje tussen onze pc's he ;)
offtopic:
Wat dacht je dan ;)
DOwnload ook ff genoeg je weet wel.. Dan hebben we wat te doen.
BTW.. Je test pc ook een gig lan :X netjes
Ik ben al de hele week leren, dusz examen wordt eitje :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Als je niet teveel geld hebt en beireid ben niet hoger dan 1280 zonder aa te spelen is de 9800 een zeer goede kaart.
Zoals je al zegt de x800 is zeker in het begin 2 x duur.
En komt pas tot zijn recht bij AA plus AF of bij 1600 res. Hiermee redt je het wel weer twee jaar.
Dan is misschien de X800 ultimate 200 euro ;)

Kortom in jouw geval zou ik voor 9800pro gaan als die nog te koop is tenminste.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb net m'n ti4200 omgeruild voor een 9800pro maar ik had grafisch iets meer verwacht (ook 2d)
Ik kan nu wel alle games full detail draaien op 1280 x 1024 en aangezien dat toch de max is van m'n TFT, vind ik het wel goed zo.

Ik heb overigens een kaart van iemand gekocht op marktplaats aangezien de pro bij de online shops alleen maar duurder werd de laatste tijd (ivm geheugen prijzen denk ik) Heb dus nu een 2 maand oude (met garantie dus) 9800 pro met arctic silencer gekocht voor 185,- . Mijn oude 4200/64mb heb ik verkocht voor 50,- dus ik heb niet echt een ontzettende investering hoeven doen om mijn behoefte te voldoen :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Ik hoop alleen dat ik wel 2 jaar ongeveer met de kaart kan doen, dat verwacht ik wel al moet ik op het laatst met wat minder beeldkwaliteit doen.

Maar ja dan koop ik hopelijk de x800 Pro voor 200 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook die 9800 pro aanschaffen maar twijfel of mijn systeem niet *te* veel bottleneck gaat zijn, specs:

Amd Athlon 1333 (real speed)
650 mega byte ram (cas 2 @ 266 mhz)
120 gig 7200 rpm harde schijf
en nu een geforce 2 gts (die dus straks maybe geswitched wordt)

Ik werk op een 19 inch tft scherm met 1280 X 1024 (fixed). Ik zou graag UT2k4 en de komende games vlot kunnen spelen op die resolutie met toch aardig wat details. Gaat mijn systeem dat kunnen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
als je nu nog een nieuwe 9800pro gaat kopen pas dan wel op.
zag vanmorgen op duitse site dat een Sapphire 9800Pro is opgedoken in een japanse winkel met een 128bit geheugen interface.

schijnt dat o,mdat er nu de X800 komt ze van de 9800 af willen en de prijs gaan verlagen, om de winst toch lekker te houden zijn ze gaan snijden in de dingen op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van een geforce 3 naar een ati 9800 pro 128 gegaan,en dan die geflasht naar een 9800XT,en ik heb er zeker geen spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 11:09
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:17:
Ik ben van een geforce 3 naar een ati 9800 pro 128 gegaan,en dan die geflasht naar een 9800XT,en ik heb er zeker geen spijt van gehad!
Jezus, dat is ook wel een reuzensprong. Mijn mening is dat je moet upgraden als je er zelf zin in hebt en als je goed hebt nagedacht over wat je verwacht dat er de komende tijd gaat gebeuren op de markt.

Ik had zelf tot voor kort ook een GeForce4 Ti4200 en ook ik ben maar overstag gegaan voor een lage prijs. Je kunt je hele leven wel wachten op de nieuwste generatie-kaart voor een redelijke prijs, maar als het geld je niet op de rug groeit, dan moet je gewoon subtop nemen voor redelijke bedragen.

Je enige dilemma is nu tussen de 128Mb en de 256Mb versie. De eerste is flink goedkoper dan de tweede, maar de 256Mb versie kan je flashen naar een 9800XT en dat kan met de 128Mb versie pertinent niet! Een XT is echter nog eens 100 euro duurder, dus op zich heb je dan wel vreselijk waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Laatst online: 20-08-2024
ik vind eerlijk gezegt het verschil tussen de radeon x800 en 9800xt nie zo heel erg denderend :/ bv in deze en deze review (meer).
Zoals je in de reviews kunt zien is de x800 bij de meeste games een paar tot 10 fps sneller, ik zou daar nooit zoveel geld voor over hebben 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door naps op 22-05-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

naps schreef op 22 mei 2004 @ 19:35:
ik vind eerlijk gezegt het verschil tussen de radeon x800 en 9800xt nie zo heel erg denderend :/ bv in deze en deze review (meer).
Zoals je in de reviews kunt zien is de x800 bij de meeste games een paar tot 10 fps sneller, ik zou daar nooit zoveel geld voor over hebben 8)7
als je de reviews goed leest dan gaat het niet tussen de 9800XT en de X800, maar tussen de X800 en de X800XT.
dit verschil is echter niet groot.

offtopic:
het verschil tussen de 9800XT en de X800PRO/XT is wel zeker erg groot.
als jij maar 10fps meer haal op de zelfde resolutie en instellingen met een X800Pro dan is je kaart kapot 8)7

lees eerst goed. B)

[ Voor 17% gewijzigd door Griffin op 22-05-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Griffin schreef op 22 mei 2004 @ 20:14:
[...]
offtopic:
als jij maar 10fps meer haal op de zelfde resolutie en instellingen met een X800Pro dan is je kaart kapot 8)7

lees eerst goed. B)
Nee dan is je CPU de bottleneck voor hte spel! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 22-05-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op 22 mei 2004 @ 20:14:
[...]

als je de reviews goed leest dan gaat het niet tussen de 9800XT en de X800, maar tussen de X800 en de X800XT.
dit verschil is echter niet groot.

offtopic:

lees eerst goed. B)
Als je resolutie van je scherm niet hoger kan dan 1024*768 dan scheelt de snelheid inderdaad maar weinig tussen een 9800xt en een x800pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou t gewoon doen, heb ik ook net gedaan.
Die Ti4200, daar kun je nu nog wat voor terugkrijgen (over een half jaar al bijna niks meer misschien) en het is nog best wel een verschil, zeker met AA aan.

De videokaarten gaan veel sneller vooruit dan de rest van de componenten dus een videokaart is al veel minder vaak de bottleneck voor je systeem. Alleen bij het echt zware geweld op hoge resoluties. Daarom zie je dat de 9800 Pro nog best wel lekker meedraait in de top. Gewoon veel waar voor je geld en als je vind dat je hem moet kopen dan moet je dat lekker doen.

Je zou gek zijn als je nu een nieuwe X800 koopt, je moet dan maar hopen dat al die topspellen (STALKER, HL2, Doom3, etc...) heel snel uitkomen anders haal je die hoge introductieprijs er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Laatst online: 18-09 22:25
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:03:
of de mijne voor een leuk prijsje ;) ;)

nee ff normaal. die 9800 pro kaarten zakken denk ik niet meer in prijs
maar verdwijnen net zoals de 9500 en 9700 kaarten.
Ik denk wel dat ze nog flink in prijs gaan zakken, dat is juist de manier om ze de winkel uit te krijgen en plaats te maken voor de x800.
Net zoals gebeurde met de 9500/9700 toen de 9800 eraan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dat betwijfel ik juist.
De 9800 Pro is nu weer erg gewild ineens omdat hij erg voordelig wordt aangeboden ivm de launch van de X800.

Echter is de voorraad 9800 Pro's steeds beperkter.
Je krijgt dus weer wat meer vraag tegen een steeds kleiner aanbod. Logischerwijs gaat de prijs dan weer omhoog, nou denk ik dat dat niet zo zal zijn omdat men toch van het spul af wil maar echt verder zakken zie ik de prijs niet.

Als ik me niet vergis gebeurde iets dergelijks ook met de 9700 toen de 9800 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 17-09 22:55
Dabien schreef op 22 mei 2004 @ 18:02:
[...]

Je enige dilemma is nu tussen de 128Mb en de 256Mb versie. De eerste is flink goedkoper dan de tweede, maar de 256Mb versie kan je flashen naar een 9800XT en dat kan met de 128Mb versie pertinent niet! Een XT is echter nog eens 100 euro duurder, dus op zich heb je dan wel vreselijk waar voor je geld!
waarom zou je een 9800Pro met 128MB niet kunnen flashen naar een XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 3 weken geleden een club3d ati9800pro 128mb gekocht en die doet het perfect,voor dit geld heb je een kaart waarmee je zeker de komende spellen vlot mee zal kunnen spelen. ik weet dat jou kaart veschillende textures in de komende spellen zal moeten missen. ik heb zelf mijn bios van een pro naar een XT geflasht en het loopt als een trein,ik kan nu painkiller en far cry alles op max zetten en op 1280 bij 1024 zetten.ik heb 1 extra cooler in de zijkant van mijn kast zitten om de boel niet te warm te laten worden
hier heb je de link waar je heel simpel kan lezen hoe je de bios flasht. er zijn zelfs gasten bij die hun pro hebben draaien op de snelheid van een x800 maar dan moet je wel een die hard tweaker zijn en dat ben ik niet .voor deze prijs kun je geen miskoop doen,en als je het wil moet je het snel doen want de kans is groot dat de 9800pro snel uit de handel is als de x800 er is.(was ook met de 9700pro toen de 9800xt uitkwam .

http://gathering.tweakers.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 11:09
Bigbot schreef op 22 mei 2004 @ 21:34:
[...]

waarom zou je een 9800Pro met 128MB niet kunnen flashen naar een XT?
Goeie vraag. Ik heb meerdere keren gelezen dat het alleen kan met een 256MB kaartje. Had iets te maken met het feit dat de XT ook 256MB heeft en dat je met een XT BIOS op een Pro 128 problemen krijgt/kan krijgen met de geheugenadressering.

Ik zoek me momenteel rot naar het betreffende artikel, maar ik kan het niet terugvinden. Zodra ik hem heb, plaats ik de link hier wel even.

[EDIT] Ja, als mensen hier hun succesverhalen over het flashen van dat ding gaan plaatsen, kom ik natuurlijk helemaal mooi in mijn hemd te staan. Potverdorie!!! 8)7 |:(

[EDIT 2] Gevonden!!! In het artikel op deze site wordt redelijk onomwonden gesteld dat je er een 256MB plankje voor moet hebben. In het licht van bewezen tegendelen zoals door scarface52nd wil ik echter toegeven dat mijn kennis in dezen ook slechts 'boekenwijsheid' is. Daarnaast ben ik overtuigd Nvidia-adept, dus eigenlijk heb ik in deze discussie niet zoveel in de melk te brokkelen. :X

[ Voor 39% gewijzigd door Dabien op 22-05-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dabien schreef op 22 mei 2004 @ 22:00:
[...]

Goeie vraag. Ik heb meerdere keren gelezen dat het alleen kan met een 256MB kaartje. Had iets te maken met het feit dat de XT ook 256MB heeft en dat je met een XT BIOS op een Pro 128 problemen krijgt/kan krijgen met de geheugenadressering.

Ik zoek me momenteel rot naar het betreffende artikel, maar ik kan het niet terugvinden. Zodra ik hem heb, plaats ik de link hier wel even.

[EDIT] Ja, als mensen hier hun succesverhalen over het flashen van dat ding gaan plaatsen, kom ik natuurlijk helemaal mooi in mijn hemd te staan. Potverdorie!!! :X 8)7 |:(
Volgens mij staan er in het mod topic hierover tig succesverhalen dus trek je shirt maar vast uit. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Laatst online: 20-08-2024
Dabien schreef op 22 mei 2004 @ 22:00:
[...]

[EDIT] Ja, als mensen hier hun succesverhalen over het flashen van dat ding gaan plaatsen, kom ik natuurlijk helemaal mooi in mijn hemd te staan. Potverdorie!!! 8)7 |:(

[EDIT 2] Gevonden!!! In het artikel op deze site wordt redelijk onomwonden gesteld dat je er een 256MB plankje voor moet hebben. In het licht van bewezen tegendelen zoals door scarface52nd wil ik echter toegeven dat mijn kennis in dezen ook slechts 'boekenwijsheid' is. Daarnaast ben ik overtuigd Nvidia-adept, dus eigenlijk heb ik in deze discussie niet zoveel in de melk te brokkelen. :X
ik heb geen zin om dat alemaal te lezen 8)7, maar ik heb het 9800pro flash topic een tijdje gevolgd omdat ik ook een sapphire 9800pro had aangeschaft en volgens mij heeft niemand er problemen mee gehad!! aleen problemen dat de kaart gewoon te heet word, vaak het geheugen.. omat er geen ramsinks op zitten..
verder kome dr aleen enkele gevalle van ghosting voor (maar daar zijn de omega drivers voor).. sommige hebbe hun 9800pro 128mb zelfs geflashed met een 256mb bios en werkte perfect..
In iedergeval ben ik blij met mij 9800pro@xt, mn core wou zelfs op 500mhz volgens atitool :p maar voor ik m egt verder ga clocken als xt speeds zet ik r eerst maar is een andere cooler op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
*even offtopic*

Het gaat wel niet over de 9800pro maar heb een vraagje over de 9700pro en ga daarvoor geen nieuw topic beginnen.

Als ik de kans heb een Hercules 9600 pro 128MB te ruilen tegen een ATI 9700 pro met een opleg van €50.
Is dit dan een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Het gaat wel niet over de 9800pro maar heb een vraagje over de 9700pro en ga daarvoor geen nieuw topic beginnen.

Als ik de kans heb een Hercules 9600 pro 128MB te ruilen tegen een ATI 9700 pro met een opleg van €50.
Is dit dan een goede deal?
Als jij die 50€ over hebt voor die performance winst wel natuurlijk... Wij kunnen niet gokken hoeveel jij over hebt voor performance..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

naps schreef op 22 mei 2004 @ 22:47:
[...]

ik heb geen zin om dat alemaal te lezen 8)7, maar ik heb het 9800pro flash topic een tijdje gevolgd omdat ik ook een sapphire 9800pro had aangeschaft en volgens mij heeft niemand er problemen mee gehad!! aleen problemen dat de kaart gewoon te heet word, vaak het geheugen.. omat er geen ramsinks op zitten..
verder kome dr aleen enkele gevalle van ghosting voor (maar daar zijn de omega drivers voor).. sommige hebbe hun 9800pro 128mb zelfs geflashed met een 256mb bios en werkte perfect..
In iedergeval ben ik blij met mij 9800pro@xt, mn core wou zelfs op 500mhz volgens atitool :p maar voor ik m egt verder ga clocken als xt speeds zet ik r eerst maar is een andere cooler op :)
Nou, ik heb de Sapphire 9800 pro en de mod naar XT is mij nog niet probleemloos gelukt, met 1 bios lukte het goed totdat ik AA aanzette (bios was voor een 256mb XT, ik heb maar 128 pro): idd geheugenproblemen.

Besides, behalve de core/mem overklok heeft niemand mij nog overtuigt dat de XT/bios/drivers nog meer voor je kaart doen. Nu heb ik het bios gemod met mijn orginele bios (@160/300 >:) (onderklok!) en met Atitool schakelt die automatisch naar XT-speeds (412/365). Draait als een tierelier zo.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ja als je niet erg vindt om beetje te wachten dan zou ik zeker 2-3 maanden wachten.

Prijs van videokaarten gaan echt snel omlaag zodra er nieuwe versies zijn uitgekomen en zelf vind ik niet erg om 2 maanden ofzo te wachten want ik vind niet echt moeite waard om met aller nieuwste videokaart een spel te spelen en dan nog 400 euro ofzo te betalen en over twee maanden zijn die nieuwe kaart weer wat goedkoper en je kan dan weer 1 jaar ermee door :)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 10:02
ik heb hem ook besteld (de 9800pro). Ik zag zelfs dat de prijzen omhoog gingen, en wilde er liever op tijd nog bij zijn, voordat ze verdwijnen. Want de prijzen zakken niet, dat is markt technisch ook niet intressant. De 9800 zal gewoon verdwijnen van de markt.

En als ik zo kijk naar de prijsontwikkeling van een willekeurige kaart, zie ik dat het zeker een half jaar duurt voordat er 25% van de prijs af is. Daarbij valt het verschil tussen de x800 pro en de 9800 pro nog wel mee, zeker voor resoluties tot 1280x1024.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:17:
Ik ben van een geforce 3 naar een ati 9800 pro 128 gegaan
Ik zelf ben ook ziets van plan. Ik heb een GeForce 3 Ti200 overgeklokt op 200/500 en wil nu ook een ATi Radeon 9800 Pro met 128 MB. :) 8)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een maand of 2 geleden ook de Radeon 9800 Pro aangeschaft.
Dit i.v.m. de game Far Cry en het aankomende Half Life 2. Het enige wat ik kan zeggen is WOW. Super deze kaart. Ik ben er erg tevreden over. Als je besluit deze kaart aan te schaffen dan kun je mijn inziens geen miskoop doen.

Let er wel even op of je moederboard deze kaart support. Mijn oude Tyan Tiger moederboard ( dual AMD ) kan hem niet aan.

Succes met kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 22:29:
Ik heb zelf een maand of 2 geleden ook de Radeon 9800 Pro aangeschaft.
Dit i.v.m. de game Far Cry en het aankomende Half Life 2. Het enige wat ik kan zeggen is WOW. Super deze kaart. Ik ben er erg tevreden over. Als je besluit deze kaart aan te schaffen dan kun je mijn inziens geen miskoop doen.

Let er wel even op of je moederboard deze kaart support. Mijn oude Tyan Tiger moederboard ( dual AMD ) kan hem niet aan.
Dat die goed is weet ik. Ik heb 'm getest bij een kennis. :9

Met mijn moederbord van MSI moet het volgens MSI zelf geen probleem zijn, maar volgens mij weer niet. MSI zal het wel beter weten dan ik. ;)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Mystic_Jack schreef op 23 mei 2004 @ 22:23:
[...]

Ik zelf ben ook ziets van plan. Ik heb een GeForce 3 Ti200 overgeklokt op 200/500 en wil nu ook een ATi Radeon 9800 Pro met 128 MB. :) 8)
die ti200 kan je nog wel een stukkie meer uitknijpen hoor.. ;)

kheb ook een gf3 ti200 van Asus V8200 en die loopt hier perfect op 240/540 en zelfs 355/560 bij benchmarks.

was eerst ook van plan om een 9800 pro te kopen voor de prijs/kwaliteit verhouding en de dualview (kan niet met gf3)
maar kan nu van een vriend een gf4 ti4400 voor een zacht prijsje overkopen, dus doe ik dat, aangezien die ook dualview ondersteunt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
NewbieNeo schreef op 24 mei 2004 @ 00:16:
[...]

die ti200 kan je nog wel een stukkie meer uitknijpen hoor.. ;)

kheb ook een gf3 ti200 van Asus V8200 en die loopt hier perfect op 240/540 en zelfs 355/560 bij benchmarks.
Het kan wel ja. ;)

Maar ik heb de eenvoudigste versie van Leadtek, zonder fan.

Om 'm dan nog verder over te klokken, zal ik met zwaarder materieel aan moeten komen om alles goed koel te houden. :)

Met mijn TFT wil ik ook mooi beeld en snelheid hebben, dan ga ik liever voor de ATi Radeon 9800 Pro. Met deze kan ik ook alles voluit zetten, zonder niet te veel snelheid verlies te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Je kan wel zeggen dat je de Geforce 4 kan overclocken tot een mooi snelheidje maar de nieuwe kaarten gebruiken toch weer nieuwe technieken en DirectX 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Twee maanden geleden heb ik hem gekocht. Tot nu toe geen spijt van, maar als je Doom 3 en/of HL2 met full detail wil gaan spelen, zou ik nog even wachten. Dat ga je niet redden met een Radeon 9800 Pro. Wil je hem specifiek voor een speciaal spel aanschaffen, behalve Far Cry?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Far Cry draai ik al op gedeelte medium quality en gedeelte high qualtiy met mijn Geforce 4 ti 4200. Als ik maar lekker een dik jaartje nog kan spelen met me kaartje.
Het moet volgens mij wel een prestatie verschil in een Gf 4 zitten en Radeon 9800 Pro. En dan denk ik ook aan Direct x 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja Far Cry draait op medium/high ook nog wel prima op een Ti4200.
Ik wil m vooral om de wat oudere spellen met FSAA en AF te draaien.

Zoveel spellen speel ik ook weer niet, dus om nou een X800 of een GF6800 te kopen vind ik onzin. Ik wil alleen F1C+mods en straks GTR en wellicht Richard Burns Rally lekker kunnen draaien. En STALKER zie ik ook wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Ach ja ik moet mijn geforce 2 mx400 ook maar eens upgraden.

Ik ga btw voor de X800 (of Pro)

Zal wel een verschilletje zijn denk ik!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

noltha schreef op 24 mei 2004 @ 14:34:
Ach ja ik moet mijn geforce 2 mx400 ook maar eens upgraden.

Ik ga btw voor de X800 (of Pro)

Zal wel een verschilletje zijn denk ik!
ZWAAR
offtopic:
Een klein beetje maar.

een verbetering van 50 - 150 keer ofzo. (ps ik gok maar wat) |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Griffin schreef op 24 mei 2004 @ 14:49:
[...]

ZWAAR
offtopic:
Een klein beetje maar.

een verbetering van 50 - 150 keer ofzo. (ps ik gok maar wat) |:( 8)7
offtopic:
lol :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb net hetzelfde gedaan, van ti 42008X naar een Sapphire 9800pro,

ik had het geld nu toch liggen en die X800 of 6800 zijn mij nu nog veel te duur,
voor mij is het belangrijk dat ik HL2 straks lekker kan spelen, en dat kan met de 9800pro.

en die oude kan je nog verkopen, hou je toch zeker 50 Euro aan over!

en dat zelfde grapje doe je dan over 1 a 1,5 jaar weer, alleen dan met de X800 XT ofzo.

wel lekker spelen met de AA aan enzo!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je nu al wat je gaat doen vinnie84?
Je krijgt nu keer op keer de zelfde soort reacties waar steeds hetgeen staat wat ik aan het begin al hebt verteld. Als je nu nog twijfelt kun je beter nix kopen, want meer feiten krijg je niet. Lees me berichtje aan het begin anders nog s....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Simball schreef op 24 mei 2004 @ 17:20:
Ik heb net hetzelfde gedaan, van ti 42008X naar een Sapphire 9800pro,

ik had het geld nu toch liggen en die X800 of 6800 zijn mij nu nog veel te duur,
voor mij is het belangrijk dat ik HL2 straks lekker kan spelen, en dat kan met de 9800pro.

en die oude kan je nog verkopen, hou je toch zeker 50 Euro aan over!

en dat zelfde grapje doe je dan over 1 a 1,5 jaar weer, alleen dan met de X800 XT ofzo.

wel lekker spelen met de AA aan enzo!!!!
Jij wilt HL2 gaan spelen met een 9800Pro. naar mijn wete wordt dat aan de krappe kant.
Ik heb van vrienden enz. gehoord dat de 9800XT het red maar de Pro het redelijk moeilijk kan gaan krijgen.
(zet me er niet op vast want ik heb het ook maar gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Griffin schreef op 24 mei 2004 @ 19:19:
[...]

Jij wilt HL2 gaan spelen met een 9800Pro. naar mijn wete wordt dat aan de krappe kant.
Ik heb van vrienden enz. gehoord dat de 9800XT het red maar de Pro het redelijk moeilijk kan gaan krijgen.
(zet me er niet op vast want ik heb het ook maar gehoord)
Mhoah, die hebben dat ook weer van iemand die weer wat gelezen heeft van iemand die een gerucht gehoord heeft. Dus ja eigenlijk zegt dat niks.

Wat op PlanetHalfLife in de FAQ staat vind ik toch een tikkie betrouwbaarder als je t niet erg vindt.
While the new engine has all sorts of fancy features, it's still designed to scale and work on lower-end machines. Apparently a 700mhz processor and a video card capable of running DX6 is enough, although a 2ghz with a GeForce4 is recommended. Rumors about NVidia or ATI exclusivity are unfounded.
Een GF4 is recommended, dat wil zeggen dat je met een 9800Pro toch al aan de medium/high kant zit, lijkt me iig wel dat je het lekker kan gaan spelen als je hier vanuit mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ok je hebt gelijk.
maar dat betekend dat ik m ook lkkr kan draaien met mn 9600XT :9~

maar jij qoute net dat stukkie waar de minimalen en aanbevolen syseisen in staan. maar die minimale zijn ook wel echt minimaal :P

THNX voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Owkee jongens heb het besloten! Me 9800 Pro is onderweg! Ik heb het idee dat je als je er ook 1 wil halen dan moet je het echt uiterst deze maand doen.
Anders is ie echt weg. Bedankt voor jullie tips en meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik zou er ook een moeten kopen, want ik kan geen enkele van de nieuwe kaarten aanschaffen aangezien ik maar 300W heb, en wel 3Ghz en 512 mb Ram. Maar ik heb helaas vorig jaar nog een gf4 gekocht, dus dat is jammer:(

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Ik heb ook maar 300 Watt betekent dat dan dat ik hem niet gebruiken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vinnie84 schreef op 25 mei 2004 @ 08:42:
Ik heb ook maar 300 Watt betekent dat dan dat ik hem niet gebruiken? 8)7
Hmm ja hangt er een beetje vanaf wat je er nog meer in hebt hangen.

Als je 4 harde schijven en een P4 3.4 hebt dan zou het wel eens te weinig kunnen zijn. :)
En dan is het ook nog de vraag wat voor voeding je hebt, een Enermax of Zalman is al veel beter (stabieler) dan een simpel no-name voedinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Gaan we weer, de watts op je voeding hoeven nog niks te zeggen.
Het gaan om de amperes die dat ding levert op de volt lijnen.
Een Qtec levert weinig ampere's op ten opzichte van een zahlmann bijvoorbeeld.

Oh ja en dat van HL2 dat een radeon 9800pro het krap krijgt....
Dat zou ik knap vinden... ik kon de gelekte beta of whatever het was toch draaien met mijn gf4 mx440... (niet super maar hij dee het wel)

[ Voor 34% gewijzigd door Fed-Ex op 25-05-2004 09:08 ]

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Zo te zien aan me specs moet het wel gaan lukken heb geen extra fratsen er in.
Willen jullie ook even kijken? ----->

Pentium 4, 2.8 HT 800 FSB
Epox 4PCA31
512 Dual Channel geheugen (2 x 256 Mb)
Geforce 4 TI 4200
Maxtor 80 Gb s-ata, 8 Mb cache
Onboard LAN
Onboard Soundcard
Aopen Justlink 48x brander
Alcatel Speedtouch USB Modem

-----USB------
Webcam
Joypad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Wat voor merk voeding heb je.
Of kun je de ampere's die dat ding oplevert ff oplepelen ? (staan op de zijkant van de voeding)

Dit zijn de ampere's die jou pc !!ONGEVEER!! :S maakt

3,3volt lijn = 6,9 ampere
5 volt lijn = 12,4 ampere
12 volt lijn = 14.9 ampere

zit je psu daaronder (met max performance niet piek) dan heb je een probleem.
Dat hoeft nog niet want dit zijn waarden als alles word belast, en dat is zelden dat dat gebeurt.

kijk anders zelf ff op
Welke voeding heb ik nodig? Deel 4

[ Voor 67% gewijzigd door Fed-Ex op 25-05-2004 09:44 . Reden: arg ]

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Ik heb mijn 9800 pro de deur uit gedaan .. ik ga voor de x800xt .. wil voorlopig nog vooruit kunnen nu ik het geld nog heb .. ( heleboel shit verkocht ) hl2 doom 3 battlefield 1942/2 de nieuwe serious sam ... moet gewoon draaien op 1280 met aa en af .. liefst zelfs op 1600x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dabien schreef op 22 mei 2004 @ 18:02:
[...]

Jezus, dat is ook wel een reuzensprong. Mijn mening is dat je moet upgraden als je er zelf zin in hebt en als je goed hebt nagedacht over wat je verwacht dat er de komende tijd gaat gebeuren op de markt.

Ik had zelf tot voor kort ook een GeForce4 Ti4200 en ook ik ben maar overstag gegaan voor een lage prijs. Je kunt je hele leven wel wachten op de nieuwste generatie-kaart voor een redelijke prijs, maar als het geld je niet op de rug groeit, dan moet je gewoon subtop nemen voor redelijke bedragen.

Ik ken nog een reuzensprong:

Ik heb een Club3D 9800PRO voor 150 euri gekocht. Had nog een geforce 2 MX 400. Denk dat het wel een wereld van verschil is. :o :P

Hier kan ik ook voorlopig wel weer mee vooruit denk ik. Ik ben toch niet zo'n zware gamer. Ga vanmiddag Farcry proberen. Moet mijn systeempie denk ik nog wel trekken met een P4 1,8 Ghz en 768 MB geheugen.

Moet zeggen dat deze nieuwe kaart ook wel een wereld van verschil brengt. Ik zie in Need for Speed underground in eens reflecterende auto;s :P :9 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

@martyworld

Waar haal jij een 9800Pro voor 150 vandaan ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op 26 mei 2004 @ 09:23:
@martyworld

Waar haal jij een 9800Pro voor 150 vandaan ?
Via een collega hier op het werk die via marktplaats met iemand in contact was gekomen. De persoon in kwestie woonde nog bijna naast de deur :9 . Ik heb hem zelf niet opgehaald, heb hem thuis afgeleverd gekregen door mijn collega. :*)
_/-\o_ Tis een club3D trouwens. Was helemaal nieuw in doos met het plastic er nog om :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik ben zelf ook wel toe aan vervanging. Ik heb nu een Radeon 8500 en kan ook de laatste games dankzij een redelijk goed overclocked/tweaked systeem prima spelen, maar mis de nieuwe grafische effecten.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een kaart van 400-500 euri te kopen, dus dan maar een modelletje ouder nemen. Zijn 9800Pro's wel te krijgen voor zo rond de 150 ?
Ik zat ook te denken aan een 9600XT...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet doen, hij zakt zowiezo nog wel in prijs.. als de nieuwe radeons uitkomen. En de 4200ti is echt een superkaart. Toen ik hem een flinke poos geleden voor 130 euro kocht wist ik dat het een supergoeie kaart was/is.!

Ik draai alle nieuwe spellen prima! Far Cry, UT 2004 alles high, (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 10:58:
Ik zou het niet doen, hij zakt zowiezo nog wel in prijs.. als de nieuwe radeons uitkomen. En de 4200ti is echt een superkaart. Toen ik hem een flinke poos geleden voor 130 euro kocht wist ik dat het een supergoeie kaart was/is.!

Ik zou eerst ff het hele topic lezen voor je reageert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Vandaag of morgen komt me kaart ben erg benieuwd.
Ik vind dat ik toe ben aan vernieuwing vooral met het oog op Half life 2 en mindere mate Doom 3. Als ik hem zo heb ga ik gelijk ff me games checken AA en AF das de eerste keer dat ik daar mee aan de slag ga.

Ik ben het niet met je eens dat je met de 4200 ti alles op high kan draaien.
Bijna alles wel maar Far cry moet bij toch echt gedeelte Medium en High quality.
De rest (Splinter Cell 2 bv.) draai ik op HQ en dat gaat erg lekker nog.

Het is gewoon dat ik niet kan sparen. Ik heb nu het geld liggen en kan me Geforce kwijt voor 60 euro. Ik heb het geduld niet om te sparen tot de x800.

Das wel jammer maar ik had precies hetzelfde met me Geforce toendertijd.
Teen kwam net ook de eerste FX'jes binnendruppelen maar had geen geduld om te sparen. En al met al ben ik blij met die beslissing want ik heb die kaart nu een dikke anderhalf jaar en kan nog (bijna) alles op high quality spelen.

Dit topic heeft hopelijk meer mensen geholpen bij hun besluit.
Het is simpel: óf je koopt om de 2 jaar een iets verouderderde kaart óf je koopt om de 3 á 4 jaar een van de nieuwste kaarten.
Ik kies dus van de eerste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Yeaaah ik heb hem binnen! Echt vette en mooie kaart. Ik heb net ff Far cry getest en kan alles op de hoogste instellingen spelen. Echt bizar en met die Direct x 9 techniek is ie nog vetter. Hulde voor Ati _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vinnie84 schreef op 26 mei 2004 @ 16:35:
Yeaaah ik heb hem binnen! Echt vette en mooie kaart. Ik heb net ff Far cry getest en kan alles op de hoogste instellingen spelen. Echt bizar en met die Direct x 9 techniek is ie nog vetter. Hulde voor Ati _/-\o_
Grrrr, ik moet denk ik nog een dagje wachten. Als ie vandaag aangeboden is door de postmeneer was er niemand thuis :(

Gisteren heb ik ook maar FarCry gehaald. Ben wel heel benieuwd.
Nu net eerste level gespeeld met mn XP 1800+ en Ti4200 en morgen dan kijken hoe het met een A64 3200+ en R9800Pro :)

Speel jij met FSAA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een PoV FX 5900XT, wil eigenlijk wel eens een Radeon 9800 Pro(beren) .. Overbodig of de moeite waard?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 10:49
lijkt mij persoonlijk overbodig aangezien de ati 9800 pro niet heel veel sneller is dan een 5900xt

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat het prestatieverschil de moeite (en het geld) niet waard is eigenlijk... je zal er wel een beetje op vooruit gaan maar niet echt veel.

Als je nu gelukkig bent, hou je 5900XT dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gisteravond ook mn 9800 Pro ingebouwd.
Meteen een aantal spellen geprobeerd en ja het ziet er echt fantastisch uit allemaal, de FSAA is fantastisch, mooier dan op mn Ti4200 en het blijft zo soepel lopen.

Heb er absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Zijn er ook nog 9800Pro kaarten te koop incl een halfLife 2 ticket ?
Ik ga zeker weten HalfLife 2 kopen en dat gaat me zeker 50 euro kosten, dus een combinatie van gfx-kaart en het spel scheelt weer wat munten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannies
  • Laatst online: 11-06 18:29

Dannies

Urashima Keitaro

Xymox schreef op 27 mei 2004 @ 12:43:
Zijn er ook nog 9800Pro kaarten te koop incl een halfLife 2 ticket ?
Ik ga zeker weten HalfLife 2 kopen en dat gaat me zeker 50 euro kosten, dus een combinatie van gfx-kaart en het spel scheelt weer wat munten.
het nadeel daarvan is dat je waarschijnlijk het uit Amerika moet laten komen, dus veel gedoe met een nummer enzo. Je hebt dus ook weer verzendkosten. En zometeen doet ie het niet, stuur maar weer terug! Ik ben daar dus niet zo weg van. (toen ik battlefield deluxe kocht kreeg ik ook 2 keer achter elkaar een serial mee die het niet deed)

-- Microsoft Certified Professional --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 10:58:

Ja de 4200 is echt een superkaart maar heeft geen DX9. Verder zakt alles in prijs dus dat is een beetje een loze opmerking. De 9800pro is op dit moment de beste in zijn prijs/prestatie verhouding. Voor 10 frames meer (9800XT) zou ik geen €200 bijbetalen. En de x800 is net uit, dus duur, dat is zowieso zonde naar mijn idee om nu al te kopen.
Dannies schreef op 27 mei 2004 @ 12:58:
[...]het nadeel daarvan is dat je waarschijnlijk het uit Amerika moet laten komen, dus veel gedoe met een nummer enzo. Je hebt dus ook weer verzendkosten. En zometeen doet ie het niet, stuur maar weer terug! Ik ben daar dus niet zo weg van. (toen ik battlefield deluxe kocht kreeg ik ook 2 keer achter elkaar een serial mee die het niet deed)
Je krijgt toch niet de hele versie met dat voucher wat erbij zit dacht ik. Je kreeg dan een singleplayer version voor zover ik heb begrepen. Ik zal eens een keer kijken wat er op dat voucher precies stond wat je waar kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt ook de 9800SE (256bit versie) kopen en die (soft)modden naar een 9800PRO ;) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 10:02
Yeaaah ik heb hem binnen! Echt vette en mooie kaart. Ik heb net ff Far cry getest en kan alles op de hoogste instellingen spelen. Echt bizar en met die Direct x 9 techniek is ie nog vetter. Hulde voor Ati
Ja ik heb hem ook binnen! Net lekker ff alle spellen uitgeprobeerd. Far Cry loopt 2x zo goed en ziet er Nog beter uit! Battlefield loopt nu beter, en zelfs Halo ziet er beter uit met dx 9 effecten! Man ik viel bijna van mijn stoel door die Chimp en Bear demos! :9~
Trouwens, ik sloot mijn CRT aan, en ik had gelijk beter / rustiger beeld! (refresh is hetzelfde)
Nu heb ik die ti 4200 in de P3 933 mhz van mijn ouders gestopt :+

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Pagina: 1 2 3 Laatste