funkyduck schreef op 04 juni 2004 @ 13:38:
volgens mij mag je niet opzeggen als de tarieven goedkoper worden.

Goedkoper worden is ook wijzigen, dat maakt dus niets uit.
funkyduck schreef op 04 juni 2004 @ 13:38:
Bij mijn weten mag je alleen opzeggen als de wijziging negatief voor de klant/contractant uitvalt.cûora schreef op 04 juni 2004 @ 13:45:
[...]
[afbeelding]
Goedkoper worden is ook wijzigen, dat maakt dus niets uit.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 14:12 ]
Verwijderd
Overkomsten komen tot stand door middel van aanbod en aanvaarding. Als een partij achteraf iets willen wijzigen kan dat alleen door aanvaarding door de andere partij. Ook algemene voorwaarden maken onderdeel uit van de overeenkomst. Om die reden kag je ook de overeenkomst opzeggen als Vodafone de algemene voorwaarden (lees de overeenkomst) wijzigt. Het maakt dan niet uit of de wijziging ten voordele of ten nadele van de consument uitvalt. Vodafone mag er echter wel van uit gaan dat als je geen bezwaar maakt tegen de wijziging binnen een bepaalde tijd dat je (stilzwijgend) akkoord bent gegaan met die wijziging.i2Paq schreef op 04 juni 2004 @ 13:49:
[...]
Bij mijn weten mag je alleen opzeggen als de wijziging negatief voor de klant/contractant uitvalt.
Daarbij mogen ze nooit eenzijdig wijzigen, dat zou lekker wezen en betekenen dat je na het afsluiten van een contract aan de AV-goden bent overgeleverd.
Verwijderd
Wat dacht je er van om eerst het topic eens door te lezen.Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:22:
Verder al iemand echt een reactie per post gehad ?
lees het topic nog eens goed door zou ik zeggenfunkyduck schreef op 04 juni 2004 @ 13:38:
Verwijderd
Verwijderd
Gedurende welke periode is het volgens vodafone eigenlijk een actie geweest, want in die tarieven vanaf december 2003 staat niet vermeldt dat het een actietarief is, of zijn er tussen door nog officiële tariefswijzigingen geweest vanaf wanneer het opeens wel een actie was? Zo nee, dan is het gewoon een poging tot voorkomen van opzeggingen door te doen alsof het actietarieven waren, want de officiële tarieven zijn tot voor kort nooit ergens geplaatst, dus kan het ook niet zijn dat je een contract aangegaan bent op basis van die officiële tarieven.Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:45:
Heb nog even wat rondgevraagd, het betreft inderdaad geen tariefswijziging, maar een beeindiging van een actie.
Die actie was dat elk MMS'je 49 eurocent kostte.
Nu die actie is afgelopen zijn de gewone tarieven ingesteld.
Geen grond om je abo op te zeggen dus.
$Voorletters, achternaam
$Straatnaam, nummer
$Postcode, woonplaats
Vodafone N.V.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
$woonplaats, datum
Onderwerp: Opzegging Vodafone contract
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mededeling dat u per 1 juni 2004 de facturatie van de MMS wijzigt aan de hand van de grootte (in Kb) van het bericht, deel ik u hierbij mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst.
Hier nog een stuk dus
Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract terugwerkende kracht per 1 juni kosteloos te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.
Het gaat hierbij om het telefoonnummer $06-nummer met als klantnummer $klantnummer.
Gaarne ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het verwerken van dit schrijven.
Reactie uwerzijds afwachtende verblijf ik,
Hoogachtend,
$Voorletters, achternaam
Bijlage: Kopie legitimatiebewijs
[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 08-06-2004 22:22 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 13:20 ]
Verwijderd
Tarieven MMS-berichtracverberne schreef op 23 mei 2004 @ 16:36:
Vodafone-tarieven 1 december 2003
Op pagina 4 staat dat alle MMS-jes € 0,49 kosten. Dat zou nu dus gaan veranderen:
tot 1 KB wordt goedkoper (€ 0,25)
2-30 KB blijft gelijk (€ 0,49)
31-100 KB wordt duurder (€ 0,99)
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 14:30 ]
Verwijderd
Jahoor...Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:30:
Ziet er goed uit, nu alleen nog even vermelden dat er naast het legitimatiebewijs ook een tarievenlijst als bijlage bij zit.
Is er trouwens een mogelijkheid om die tarievenlijst publiekelijk beschikbaar te stellen ?
Ik denk namelijk dat een hoop mensen deze niet meer zo bij de hand zullen hebben.
Ik ben bij vodafone winkel geweest...
ik heb een folder opgehaald en daar staat gewoon in: MMS: 49 cent
niks aktie...
en voordat de dokumenten van de website zijn verdwenen:
dokumenten
Volgens mij ben jij hier degene met een plank voor je kop....Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:00:
Mja..
Volgens mij hebben de meeste mensen een bord voor hun kop omdat ze maar al te graag willen opzeggen ofzo![]()
Moge het duidelijk zijn, zoals velen malen vermeld...: het betrof een actie, dus dat is a) geen reden om op te mogen zeggen, ook al is dat verkeerd vermeld door wie dan ook en b) tariefswijzigingen die positief uitvallen voor de consument zijn GEEN geldige reden om op te kunnen zeggen.
Dit alles is al zo vaak aan bod gekomen, maar ok..
Succes met jullie tijdsverspilling..
-
Verwijderd
Of Vodafone nou wel of niet deze opzegging accepeteert, het is een feit dat er niet gecommuniceerd is dat het om een actietarief ging...Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:06:
De maximale grootte van een MMS-bericht is 100 Kb. Tot 1 mei 2004 heeft Vodafone echter een MMS actie waar je 49 eurocent betaalt voor 100 Kb! Vodafone behoudt zich het recht voor om deze termijn te verlengen. Berichtgeving hierover vindt plaats via www.vodafone.nl.
Bron: www.vodafone.nl
Lijkt mij toch wel duidelijk ?
[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 10-06-2004 19:47 ]
-
Verwijderd
Op de tariefslijst van voor 1 juni staat gewoon 49 cent als tarief voor mms vermeldt, zonder verdere omschrijving van maximale grootte of actie tarief.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:05:
Trouwens, actie tarieven staan niet op een AV lijst, aangezien de AV geen tarieven vermeldt en ze ook nog eens tijdelijk zijn en meestal ook niet op een tarievenlijst, gewoonlijk is het zo dat er een extra leaflet wordt gedrukt met actie tarieven, misschien dat je die gemist hebt ofzo.
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 09:50 ]
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:06:
De maximale grootte van een MMS-bericht is 100 Kb. Tot 1 mei 2004 heeft Vodafone echter een MMS actie waar je 49 eurocent betaalt voor 100 Kb! Vodafone behoudt zich het recht voor om deze termijn te verlengen. Berichtgeving hierover vindt plaats via www.vodafone.nl.
[ Voor 28% gewijzigd door Binz op 11-06-2004 10:10 ]
je hebt volgens mij echt een bord voor je kop...Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:06:
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
ok, is snap heel goed wat je bedoelt, maar dan nog vraag ik mij af, is Vodafone verplicht om een actietarief duidelijk te vermelden, zeker als het in je voordeel zou zijn (anders is t geen actietarief natuurlijkVerwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 09:44:
@Plastiekbootje - Vergeet even of je nou al dan niet kostenloos je abo kunt dumpen.(...) zitten.
Ik zou het idd maar even navragen van de actietarieven bij je hogere Vodafone-bazen, en zeggen dat dit gel*l niet getolereerd wordt... Je hebt echt een bord voor je kop, als je nu nog niet begrijpt dat wij als consumenten ons gedupeerd voelen...Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 18:31:
[...]
ok, is snap heel goed wat je bedoelt, maar dan nog vraag ik mij af, is Vodafone verplicht om een actietarief duidelijk te vermelden, zeker als het in je voordeel zou zijn (anders is t geen actietarief natuurlijk)
Hoelang geldt dit actietarief al en hebben jullie ooit gezien dat er een actietarief was ?
Ik zou toch eens moeten navragen of actietarieven verplicht vermeldt moeten worden volgens de wet... Ik ben het er zeker mee eens dat het zeer onduidelijk is aangegeven overal.
kijken waar het op uitdraait...
[ Voor 7% gewijzigd door Le0032 op 11-06-2004 19:21 ]
Verwijderd
Mja, dit draait uit op niets, ik geef je weinig kans. Waarom zou je nu gedupeerd zijn ? omdat je niet op kan zeggen ofzo, dat is echt zo'n onzin.. maar ok, succes ermeeLe0032 schreef op 11 juni 2004 @ 18:51:
[...]
Ik zou het idd maar even navragen van de actietarieven bij je hogere Vodafone-bazen, en zeggen dat dit gel*l niet getolereerd wordt... Je hebt echt een bord voor je kop, als je nu nog niet begrijpt dat wij als consumenten ons gedupeerd voelen...![]()
Hoe vaak moet er trouwens nog uitgelegd worden dat het geen actietarief betrof?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 18:31 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Ghia op 12-06-2004 19:57 ]
Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.
Verwijderd
Was dus ook onderdeel van de actie ofzo_Brake_ schreef op 11 juni 2004 @ 16:18:
Wat een gezeik over dat MMS dat jullie op dit moment voeren!
Ik heb weer gebeld, en wat blijkt, van die actie is niks bekend gemaakt! De oude
tarieven werden gewoon op internet gezet, maar de actietarieven werden berekend!
Stil voordeel dus!
En nu iets waar we wél iets mee kunnen...
Het ontvangen van een MMS in het buitenland (voorheen gratis) kost nu geld...
Lijkt me dat daar wél wat mee te doen is
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
-
Dit is ook leuk, ik heb deze week precies dezelfde brief gekregen.Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:08:
Geachte mevrouw, heer,
Wij hebben uw verzoek ontvangen om uw Vodafone abonnement op te zeggen. Aan de opzegging is een minimale termijn verbonden, zoals dit staat aangegeven in onze algemene voorwaarden. Uw abonnement met nummer 06-xxxxxxxx zullen we per xx december 2005 beëindigen. Vanaf die datum kunt u dus niet meer bellen en gebeld worden.
Natuurlijk vinden wij het jammer u als klant te verliezen. Immers, Vodafone biedt u het netwerk met het grootste bereik, met de slimste diensten en de beste service. Dat zou u toch niet willen missen?
Wellicht is het voor dit mobiele nummer een oplossing om over te stappen naar Vodafone iZi, mobiel bellen zonder abonnement. Dat kan door contact op te nemen met onze Klantenservice, bereikbaar op het nummer 1200 of via het nummer 0800-0560.
Heeft u nu of in de toekomst vragen? Dan kunt u bij Vodafone altijd terecht voor antwoord en advies. Bezoek onze internetsite www.vodafone.nl of bel ons. Onze medewerkers staan u graag te woord. Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Xxxxxxx Xxxxxxx
Directeur Customer Services
Terwijl ik toch duidelijk in de brief had gemeld dat ik per 1 juni kosteloos ontbonden wil worden. Afwijzing dus.
Jep, ik ook...Binz schreef op 19 juni 2004 @ 09:54:
[...]
Dit is ook leuk, ik heb deze week precies dezelfde brief gekregen.
Echt geen toeval meer dus.
Een beetje "ik doe alsof mijn neus bloed" brief.![]()
Zijn er meer mensen met deze reactie?
-
Verwijderd
Iemand aanvullingen?$Voorletters, achternaam
$Straatnaam, nummer
$Postcode, woonplaats
Vodafone Libertel N.V.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
$woonplaats, datum
Betreft: Opzegging Vodafone contract
Klantnummer: $klantnummer
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mededeling dat u per 1 juni 2004 de facturatie van de MMS wijzigt aan de hand van de grootte (in Kb) van het bericht, heb ik u op $datum eerste brief schriftelijk mede gedeeld dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst.
In deze brief was vermeld dat ik mijn contract per 1 juni kosteloos wens te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.
In plaats van een bevestiging van de opzegging per 1 juni 2004 stuurt u mij een bevestiging van mijn opzegging per $einde contract (minimale duur van het contract).
Echter doordat u een eenzijdige wijziging van de tarieven doorvoert en daardoor ons contract aanpast, heb ik het recht om het contract op de ingangsdatum van de wijziging kosteloos te beëindigen, zoals dit beschreven staat in uw algemene voorwaarden.
Ik ben bekend met het feit dat het MMS tarief tot 1 juni geen actietarief was zoals u op uw website hebt willen doen voorkomen, maar een vaste prijs van 49 cent, deze staat ook als zodanig vermeld in uw prijslijsten die mij bij het aangaan van het contract verstrekt zijn. Per 1 juni voert u een wijziging van het tarief van 49 cent in respectievelijk 25-, 49-, en 99 cent door waar ik niet mee akkoord ga. Om deze reden wens ik het contract per 1 juni te ontbinden, zoals reeds in mijn eerdere brief vermeld stond.
Gaarne ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het verwerken van dit schrijven.
Reactie uwerzijds afwachtende verblijf ik,
Hoogachtend,
$ Naam
Verwijderd
Ik zou de brief beginnen met te verwijzen naar de eerdere correspondentie. Dat maakt het makkelijk voor Vodafone om de discussie te voeren.cûora schreef op 22 juni 2004 @ 16:30:
Ik denk dat een reactie op de afwijzing wel op zijn plaats is om te beginnen, ik heb even iets samengesteld:
[...]
Iemand aanvullingen?
[ Voor 100% gewijzigd door Amien90 op 08-07-2004 09:00 ]
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
bron?JaWa schreef op 08 juli 2004 @ 22:31:
.... via via ...
[ Voor 44% gewijzigd door Le0032 op 08-07-2004 23:59 ]
[ Voor 14% gewijzigd door JaWa op 09-07-2004 17:28 ]
"JaWa schreef op 09 juli 2004 @ 17:27:
-edit- iemand trouwens nog een idee na hoeveel maanden je je abbo naar beneden kan bijstellen dus ipv vodafone300 een 180 ofzo.. of zou je maar een stapje mogen doen dus een 240?
JaWa schreef op 09 juli 2004 @ 17:27:
iemand bij de phonehouse die een vriend is van een vriend van mij. Maar ik zie dat de prijzen flink omhoog zijn gegaan... dus ik vermoed dat het waar is..
Het zou per 1 aug in gaan.
*knip: [een hoop oninteressante informatie uit het dagboek van jawa]*
hiermee bedoel ik de prijzen van een toestel bij een abbo dus de subsidie is verminderd.. en dit weet ik omdat ik vorige week ook al naar phones heb gekeken met bijbhorende abbos en deze week ook .. en de subsidies zijn gedaalt.. plus ik vroeg het aan een belcompany mannetje en hij zei het ook vergeleken met vorige week hebben providers de acties ed ingetrokken....cornelixnootje1 schreef op 09 juli 2004 @ 18:37:
[...]
Waar zie je dat de prijzen zijn gestegen?
Graag een duidelijk en kort antwoord. Aan vage "via-via-vermoedens" heeft niemand wat.
Kortom het zijn pure speculaties en het is gebasseerd op eigen waarnemingen.JaWa schreef op 10 juli 2004 @ 21:29:
[...]
hiermee bedoel ik de prijzen van een toestel bij een abbo dus de subsidie is verminderd.. en dit weet ik omdat ik vorige week ook al naar phones heb gekeken met bijbhorende abbos en deze week ook .. en de subsidies zijn gedaalt.. plus ik vroeg het aan een belcompany mannetje en hij zei het ook vergeleken met vorige week hebben providers de acties ed ingetrokken....
en zelf maak ik daarop uit dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met een tariefwijziging om het misbruik hiervan een beetje tegen te gaan..
Maar ja een concrete bron die 100% kan garanderen dat er een tariefwijziging op handen is heb ik niet...... maar ja volgens mij zijn er elk jaar wijzigingen dus ze komen wel alleen de vraag wanneer...
[ Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 10-07-2004 21:59 ]
BIJNA goed
Tja, als hij het kan, dan kunnen wij het ook toch?Gepost door funkyduck op 27/08/2004 10:51
Ik heb vandaag de volgende brief gekregen:
Quote:
Geachte heer FunkyFuck
Hiermee reageren wij op uw telefonische reactie van 18 augustus jl.
U geeft hierin aan het niet eens te zijn met onze uitspraak over het direct annuleren van uw abonnement. U wenst te annuleren naar aanleiding van de MMS-tarieven en beroept zich op artikel 8.2 van onze Algemene Voorwaarden.
U wilt van ons het bewijs ontvangen waarin staat dat Vodafone destijds heeft gecommuniceerd dat het om promotietarieven ging.
Helaas duurt het onderzoek in deze zaak langer dan verwacht. Wij vragen u daarom nog enige tijd geduld te hebben. U kunt er van op aan dat wij uw reactie zeer serieus nemen.
U ontvangt van ons zo spoedig mogelijk, echter uiterlijk voor 24 september a.s. een antwoord.
Met vriendelijke groet,
XXXXX
Dit lijkt wel heel appart. Ze kunnen dus niet direct bewijs voeren en hebben tijd nodig. Die tijd zal denk ik nodig zijn om de verstrekkende gevolgen hiervan te kunnen behandelen.
Ik vind het verrassend
Gepost door funkyduck op 22/09/2004 21:08
Vandaag beide simkaarten melding: registratie mislukt!
1e abonnement aangegaan op: 17-12-2003
2e abonnement aangegaan op: 21-05-2004
Beiden zijn nu dus afgesloten naar aanleiding van de verhoging van de MMS !!!!!
Ik heb alleen nog geen brief ontvangen...
-
Nu wordt het leuk, net met Vodafone gebeld en verteld dat 'een collega' van mij wel heeft doorgevraagd en zijn contract wel geannulleerd is. Ook verteld wat in de brief stond (over het aantonen dat het een promotie betrof) die Vodafone naar hem stuurde. De medewerker van de klantenservice heeft mij daarop verteld dat dit natuurlijk niet kan. Ik moet nu een kopy van de brief van 'die collega' + een kort begeleidend briefje faxen/sturen naar vodafone en dan zou het goed moeten komen.FunkyDuck:
Vandaag beide simkaarten melding: registratie mislukt!
1e abonnement aangegaan op: 17-12-2003
2e abonnement aangegaan op: 21-05-2004
Beiden zijn nu dus afgesloten naar aanleiding van de verhoging van de MMS !!!!!
Ik heb alleen nog geen brief ontvangen...
verkeerde forumNiek_ schreef op 23 september 2004 @ 09:35:
[...]
@ Funkyduck, zou je mij misschien een scan van die brief willen mailen? Voor mail adres, zie profiel. Alvast bedankt.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 15:34 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq