Beste Mensen ik heb via internet vernomen dat vodafone vanaf 1 juni de mms tarieven gaat verhogen weet iemand daar iets van?Zo ja kun je dan ook opzeggen 

Titelfix "Vodafone Wijzigt Tarieven Mms Opzeggen Of Niet?" -> "Vodafone wijzigt tarieven MMS. Opzeggen of niet?"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
 - Pastor Richards @ VCPR
            Is er reden tot opzeggen?
Ik las ergens dat de tarieven alleen maar omlaag gingen.
Wat inhoudt dat de klant er op vooruit gaat en dus er geen reden is tot opzeggen.
Op zich zou ik wel willen opzeggen hoor, ik ben namelijk zeer ontevreden over Vodafone. Vaak heb ik last dat ik geen bereik heb en KS valt me zwaar tegen.
Tevens vind ik Vodafone nogal duur.
Maar ben toch al anderhalf jaar abonnee dus zou er best vanaf willen
            Ik las ergens dat de tarieven alleen maar omlaag gingen.
Wat inhoudt dat de klant er op vooruit gaat en dus er geen reden is tot opzeggen.
Op zich zou ik wel willen opzeggen hoor, ik ben namelijk zeer ontevreden over Vodafone. Vaak heb ik last dat ik geen bereik heb en KS valt me zwaar tegen.
Tevens vind ik Vodafone nogal duur.
Maar ben toch al anderhalf jaar abonnee dus zou er best vanaf willen
Verwijderd
            de grote mms pakketten worden duurder, de kleine en normale pakketjes worden idd goedkoper

Heb je een duidelijke bron?Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 18:03:
de grote mms pakketten worden duurder, de kleine en normale pakketjes worden idd goedkoper
            dat zou geweldig zijn .. kan ik wel gebruiken!

er is volgens mij geen reden tot opzeggen omdat Vodafone vanaf 1 mei ( correct me if I'm wrong 
 ) tot juni een speciaal actie tarief hanteert voor MMS, dit zou vanaf juni veranderen naar de normale tarieven, dus ik denk geen reden tot opzeggen helaas

Vodafone-tarieven 1 december 2003
Op pagina 4 staat dat alle MMS-jes € 0,49 kosten. Dat zou nu dus gaan veranderen:
tot 1 KB wordt goedkoper (€ 0,25)
2-30 KB blijft gelijk (€ 0,49)
31-100 KB wordt duurder (€ 0,99)
                    Op pagina 4 staat dat alle MMS-jes € 0,49 kosten. Dat zou nu dus gaan veranderen:
tot 1 KB wordt goedkoper (€ 0,25)
2-30 KB blijft gelijk (€ 0,49)
31-100 KB wordt duurder (€ 0,99)
P4 1,6@2,24 MSI 845 ultra-c retail cooler 1 casefan
            Ik heb de folder met de  tarieven vanaf 3 mei 2004 voor me liggen en ook in deze folder staat dat MMS-berichten € 0.49 kosten, zonder voorwaarden. Er wordt nergens iets gezegd van een actietarief ofzo.

Waarom zou je het gaan opzeggen?  

Ik blijf me verbazen om die mensen.
Elke keer gaat er wat omhoog, en plop ja hoor, daar zijn de topics weer met mensen die zitten te janken omdat het ineens te duur wordt

Kortom: Waarom?
* -Skyhawk- zal zich weer tot zwijgen brengen.

Elke keer gaat er wat omhoog, en plop ja hoor, daar zijn de topics weer met mensen die zitten te janken omdat het ineens te duur wordt
            beter! .. mijn brief gaat de deur uit!
@-Skyhawk-
mensen die net een 2 jarig abonnement hebben afgesloten met een telefoon of leuke cashdeal, zullen blij zijn

@-Skyhawk-
mensen die net een 2 jarig abonnement hebben afgesloten met een telefoon of leuke cashdeal, zullen blij zijn
[ Voor 64% gewijzigd door Amien90 op 23-05-2004 17:06 ]
            Vodafone word ook wakker denk ik:
Op telecomvergelijker stond dit
            Op telecomvergelijker stond dit
Nu staat op de vodafone site:Quote:
Tarieven MMS-bericht
Het ontvangen van MMS-berichten is gratis. Voor het versturen van een foto via een MMS-bericht betaal je normaal 49 eurocent voor een grootte van 30 Kb. De maximale grootte van een MMS-bericht is 100 Kb. Tot 1 mei 2004 heeft Vodafone echter een MMS actie waar je 49 eurocent betaalt voor 100 Kb! Vodafone behoudt zich het recht voor om deze termijn te verlengen. Berichtgeving hierover vindt plaats via www.vodafone.nl.
Zouden ze dat vandaag aangepast hebben?Tarieven foto's versturen
Voor het versturen van een foto via een MMS-bericht betaal je normaal 49 eurocent voor een grootte van 30 Kb. De maximale grootte van een MMS-bericht is 100 Kb. Tot 1 juni 2004heeft Vodafone echter een MMS actie waar je 49 eurocent betaalt voor 100 Kb! Vodafone behoudt zich het recht voor om deze termijn te verlengen. Berichtgeving hierover vindt plaats via www.vodafone.nl.
            vast wel .. maar stond nergens iets over een actie!

-Skyhawk- schreef op 23 mei 2004 @ 17:02:
Waarom zou je het gaan opzeggen?![]()
Elke keer gaat er wat omhoog, en plop ja hoor, daar zijn de topics weer met mensen die zitten te janken omdat het ineens te duur wordt![]()
Helemaal mee eens. Dat heb ik ook al een aantal keer verkondigd in topics van gelijke strekking als deze.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Achja, het is simpel:Whuzz schreef op 23 mei 2004 @ 17:21:
[...]
![]()
Helemaal mee eens. Dat heb ik ook al een aantal keer verkondigd in topics van gelijke strekking als deze.
1. Je houdt je abonnement.
2. Je zegt je huidige op, sluit een nieuwe af en ontvangt 505 euro.
Het leven is simpel.
Verwijderd
            Is het nu wel of niet een geldige reden nu om de Vodafone abbo. op te zeggen ?
Geld dit voor alle Vodafone abbo.vormen ?
            Geld dit voor alle Vodafone abbo.vormen ?
Iemand anders had de tarieven per 1 december 2003 online gezet, zie http://users.telenet.be/v...fone%201%20dec%202003.pdf.Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 20:09:
TweakersOnly> Kun je dat foldertje inscannen en op een website knallen?
Ik heb de tarieven per 3 mei 2004 voor me liggen, de paragraaf over MMS-berichten is echter identiek.
Verwijderd
Ja, inderdaad en daarom willen wij graag opzeggen. Snap dat nou eenscornelixnootje1 schreef op 23 mei 2004 @ 18:10:
[...]
Achja, het is simpel:
Het leven is simpel.
            man
ik word hier zo gek van, voor elk wissewasje aan tariefswijzigingen wordt er weer een topic geopend "opzeggen of niet?".
Wat leren al die andere topics onderhand? Als het niet ergens in de algemene voorwaarden staat, dan kan je gewoon de boel opzeggen omdat de contractvoorwaarden veranderen.
Ben/T-Mobile, Dutchtone/Orange, Vodafone, KPN etc.... it's all the same.
en waarom zou je op willen zeggen? Provider hopping is ook iets wat ik niet helemaaaaal snap. maar goed, dat ligt gewoon aan mij.
als je ergens bij zit waar je tevreden over bent, blijf je toch gewoon hangen?
owja, nummerbehoud: eerst nieuwe abo aanvragen, nummerbehoudaanvraag doorgeven aan je nieuwe provider, eventueel de boel opzeggen, maar als het goed is zou je nieuwe provider dat ook al voor je moeten fixen.
Life is simple.
            ik word hier zo gek van, voor elk wissewasje aan tariefswijzigingen wordt er weer een topic geopend "opzeggen of niet?".
Wat leren al die andere topics onderhand? Als het niet ergens in de algemene voorwaarden staat, dan kan je gewoon de boel opzeggen omdat de contractvoorwaarden veranderen.
Ben/T-Mobile, Dutchtone/Orange, Vodafone, KPN etc.... it's all the same.
en waarom zou je op willen zeggen? Provider hopping is ook iets wat ik niet helemaaaaal snap. maar goed, dat ligt gewoon aan mij.
als je ergens bij zit waar je tevreden over bent, blijf je toch gewoon hangen?
owja, nummerbehoud: eerst nieuwe abo aanvragen, nummerbehoudaanvraag doorgeven aan je nieuwe provider, eventueel de boel opzeggen, maar als het goed is zou je nieuwe provider dat ook al voor je moeten fixen.
Life is simple.
            Morgen allemaal nog een keer bellen want het verandert dus echt wel volgens de folders en is het geen actie laten we hopen dat we op kunnen zeggen.

Verwijderd
            Ik snap ergens wel dat mensen commentaar hebben op het opzeggen, maar goed, ik kan alleen maar herhalen wat ik al eerder heb gezegd. Als het je niet aanstaat, dan hou je lekker je abo en is 't oke. Maar in principe hebben wij als consument, of in dit geval als klanten van telco's bepaalde rechten. Een van die rechten is het contract te laten ontbinden in geval van enkelzijdige contractswijzigingen. Dus als wij dat recht toepassen is daar helemaal niets mis mee. 
Verschillende mensen, hebben verschillende motieven om dit te doen. Ook prima. Er staat duidelijk in de topic titel waar een topic over gaat. Is dus ook duidelijk. Om dat vervolgens de moraalridder uit te gaan hangen vind ik een beetje suf. Nogmaals ik snap het standpunt, daar gaat het dus niet om. Maar in dit topic, en ook andere topics, gaat het daar dus wel over en laten we het daarom ter zake houden.
Mocht je morele bezwaren hebben tegen het opzeggen op zich, open een nieuw topic waarin je dit kunt uitvechten.
Maar goed, da's mijn mening.
            Verschillende mensen, hebben verschillende motieven om dit te doen. Ook prima. Er staat duidelijk in de topic titel waar een topic over gaat. Is dus ook duidelijk. Om dat vervolgens de moraalridder uit te gaan hangen vind ik een beetje suf. Nogmaals ik snap het standpunt, daar gaat het dus niet om. Maar in dit topic, en ook andere topics, gaat het daar dus wel over en laten we het daarom ter zake houden.
Mocht je morele bezwaren hebben tegen het opzeggen op zich, open een nieuw topic waarin je dit kunt uitvechten.
Maar goed, da's mijn mening.
Verwijderd
            En heeft iemand al zekerheid of dit een geldige reden is om op te zeggen?
En ook hoe deze "opzegbrief" in elkaar zou moeten steken?
Zo denken is voor krenten en profiteurs.cornelixnootje1 schreef op 23 mei 2004 @ 18:10:
[...]
Achja, het is simpel:
Het leven is simpel.
Wil je ook nog dat iemand de brief voor je opstuurt en de kosten daarvoor betaalt?Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:51:
En heeft iemand al zekerheid of dit een geldige reden is om op te zeggen?
m.a.w. doe zelf ook eens wat moeite!
Nou en?
Dus als ik ergens ontevreden over ben, en ik krijg, al dan niet door een tariefswijziging, de mogelijkheid om op te zeggen of er vanaf te komen, dan ben ik een krent of profiteur??
hmmmm, nou ja liever een krent of een profiteur dan een dief van mijn eigen beurs.
Op een of andere manier heb ik het vermoeden dat enkele van jullie helemaal geen last hebben van die verhoging, maar dergelijke veranderingen continu aangrijpen om hun abbonement op te zeggen. Het liefst met een leuke cashback of telefoon in de pocket. Dat vind ik een hele droeve manier van zaken doen. Niet fair.Rekkie schreef op 24 mei 2004 @ 13:00:
[...]
Nou en?
Dus als ik ergens ontevreden over ben, en ik krijg, al dan niet door een tariefswijziging, de mogelijkheid om op te zeggen of er vanaf te komen, dan ben ik een krent of profiteur??
Als we allemaal zo bezig waren..hmmmm, nou ja liever een krent of een profiteur dan een dief van mijn eigen beurs.
En volgens mij is hij zojuist weer gepasseerd op z'n witte schimmel:jep schreef op 24 mei 2004 @ 13:03:
[...]
Op een of andere manier heb ik het vermoeden dat enkele van jullie helemaal geen last hebben van die verhoging, maar dergelijke veranderingen continu aangrijpen om hun abbonement op te zeggen. Het liefst met een leuke cashback of telefoon in de pocket. Dat vind ik een hele droeve manier van zaken doen. Niet fair.
[...]
Als we allemaal zo bezig waren..
Sinterkl.........
eh ik bedoel de Moraalridder!!!!
OT:
Maar je generaliseert wel hoor, want er zijn wel degelijk mensen die om gegronde redenen opzeggen, waaronder ik!
Mijn reden is: Ik gebruik dit abonnement niet meer om twee redenen
1) Ik heb een abo van mijn werkgever
2) Ik ben erg ontevreden over Vodafone
[ Voor 19% gewijzigd door ManiacScum op 24-05-2004 13:09 ]
Rekkie schreef op 24 mei 2004 @ 13:04:
[...]
En volgens mij is hij zojuist weer gepasseerd op z'n witte schimmel:
Sinterkl.........
eh ik bedoel de Moraalridder!!!!
Lekkere manier van denken heb je dan.Opleiding Bedrijfseconomie
Zie edit!!!jep schreef op 24 mei 2004 @ 13:06:
[...]
[...]
Lekkere manier van denken heb je dan.Lekker bedrijven uitmelken, goed voor de economie!
            Dat had je ook meteen kunnen zeggen. Ik doel in het algemeen op mensen die er gewoon geld mee lopen te verdienen door zo steeds abbo's op te zeggen. Dat vind ik vrij smerig. 
 Als je echt ontevreden bent dan neem je dat als uitgangspunt in een nette brief en lijkt 't me geen probleem he. 

Verwijderd
Zo vaak gebeurd het niet dat ze de tarieven wijzigen...jep schreef op 24 mei 2004 @ 13:14:
Dat had je ook meteen kunnen zeggen. Ik doel in het algemeen op mensen die er gewoon geld mee lopen te verdienen door zo steeds abbo's op te zeggen. Dat vind ik vrij smerig.Als je echt ontevreden bent dan neem je dat als uitgangspunt in een nette brief en lijkt 't me geen probleem he.
En als ik een paar honderd euro verdienen kan door 1 briefje te sturen, dan doe ik dat. Als ik dan profiteur ben of niet. En je hoeft geen medelijden te hebben met de telecommaatschappijen hoor... die verdienen genoeg door jouw af te zetten voor hun diensten... (bijvoorbeeld een sms kost hun maar 2 eurocent en wij betalen 22 eurocent)
            Ik zeg ook mijn abo op bij absurde verhogingen (zie topic over Telfort, zelfs geopend) maar wil bij deze voorspellen dat opzeggen waarschijnlijk dit keer niet door zal gaan.

Verwijderd
Waarom niet Stephane ? Ben benieuwd of er mensen zijn die het al op hebben kunnen zeggen door deze verhoging.. Iemand al meer info hierover of het al opgezegd kan worden wettelijk ?Stephane schreef op 24 mei 2004 @ 15:18:
Ik zeg ook mijn abo op bij absurde verhogingen (zie topic over Telfort, zelfs geopend) maar wil bij deze voorspellen dat opzeggen waarschijnlijk dit keer niet door zal gaan.
            Zo'n voorgevoel heb ik gewoon.  Heb ff geen zin in een flamewar hier 
  Maar ik durf met iemand te wedden dat het niet gaat lukken.

De vorige keer met mms bij t-mobile was het hetzelfde verhaal en kon je achteraf ook opzeggen.
Voor degene die het willen proberen hier adres en faxnummer!
Faxnummer:
043-3557772
Adres:
Vodafone Libertel N.V.
Postbus 3500
6401 CA Heerlen
            Voor degene die het willen proberen hier adres en faxnummer!
Faxnummer:
043-3557772
Adres:
Vodafone Libertel N.V.
Postbus 3500
6401 CA Heerlen
Vast niet, maar ik lees hier nu zowat elke week wel zoiets, danweer orange, t-mobile, voda..Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:00:
[...]
Zo vaak gebeurd het niet dat ze de tarieven wijzigen...
Als ze je afzetten ben je gek als je er uberhaupt zaken mee doet. Dat doe je blijkbaar wel. Je maakt mij dan niet wijs dat je er wakker van ligt dat deze mms-inkoop prijs iets omhoog gaat. Als iedereen denkt dat grote bedrijven er zijn om te naaien bestaan er binnenkort natuurlijk geen grote bedrijven meer.En als ik een paar honderd euro verdienen kan door 1 briefje te sturen, dan doe ik dat. Als ik dan profiteur ben of niet. En je hoeft geen medelijden te hebben met de telecommaatschappijen hoor... die verdienen genoeg door jouw af te zetten voor hun diensten...
Ja, en netwerken, licenties, personeel, kantoren en de rest kosten niks.(bijvoorbeeld een sms kost hun maar 2 eurocent en wij betalen 22 eurocent)
Ik wil niet perse de moraalridder uithangen, maar ik vind dit allemaal wel erg simpel en zwart/wit gedacht.
Verwijderd
            Zijn er al mensen die met success hun abbonement hebben opgezegd vanwege de MMS tarieven ?

Verwijderd
Ik ga deze niet opzeggen, heb geen Vodafone abbo maar ik heb net mijn Orange abbo opgezegd. Komt op hetzelfde neer...jep schreef op 24 mei 2004 @ 21:04:
[...]
Vast niet, maar ik lees hier nu zowat elke week wel zoiets, danweer orange, t-mobile, voda..
[...]
Als ze je afzetten ben je gek als je er uberhaupt zaken mee doet. Dat doe je blijkbaar wel. Je maakt mij dan niet wijs dat je er wakker van ligt dat deze mms-inkoop prijs iets omhoog gaat. Als iedereen denkt dat grote bedrijven er zijn om te naaien bestaan er binnenkort natuurlijk geen grote bedrijven meer.Ook weer niet goed voor de werkgelegenheid.
[...]
Ja, en netwerken, licenties, personeel, kantoren en de rest kosten niks.
Ik wil niet perse de moraalridder uithangen, maar ik vind dit allemaal wel erg simpel en zwart/wit gedacht.
Ik vind gewoon dat als je het recht hebt om legaal winst te maken, ik dat kan doen. Als je mijn telefoonrekeningen ziet, dan kun je wel zien dat Orange echt wel genoeg aan mij verdient heeft en dit makkelijk uitkan dacht ik. En ze weten dat als ze de tarieven wijzigen... dit risceren dus ik heb totaal geen medelijden met Orange Nederland N.V.
            Eeeeeuh...Het kan aan mij liggen hoor, maar ik heb nog steeds geen officiele bevestiging van Voda gezien?

Jawel, ik heb ze net gebeld.
Het is officieel.
                    Het is officieel.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
ehhh... bij de vodafone klantenservice spreken ze elkaar constant tegen... dus officieel?
bel nog eens
            Bel lekker zelf, ik weet genoeg 

-
            Voorbeeld brief:
$Voorletters, achternaam
$Straatnaam, nummer
$Postcode, woonplaats
Vodafone N.V.
Postbus 3500
6401 CA Heerlen
$woonplaats, datum
Onderwerp: Opzegging Vodafone contract
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mededeling dat u per 1 juni 2004 de facturatie van de MMS wijzigt aan de hand van de groot (in Kb) van het bericht, deel ik u hierbij mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst.
Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract per 1 juni kosteloos te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.
Het gaat hierbij om het telefoonnummer $06-nummer met als klantnummer $klantnummer.
Gaarne ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het verwerken van dit schrijven.
Reactie uwerzijds afwachtende verblijf ik,
Hoogachtend,
$Voorletters, achternaam
Bijlage: Kopie paspoort
                    $Voorletters, achternaam
$Straatnaam, nummer
$Postcode, woonplaats
Vodafone N.V.
Postbus 3500
6401 CA Heerlen
$woonplaats, datum
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mededeling dat u per 1 juni 2004 de facturatie van de MMS wijzigt aan de hand van de groot (in Kb) van het bericht, deel ik u hierbij mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst.
Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract per 1 juni kosteloos te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.
Het gaat hierbij om het telefoonnummer $06-nummer met als klantnummer $klantnummer.
Gaarne ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het verwerken van dit schrijven.
Hoogachtend,
$Voorletters, achternaam
[ Voor 14% gewijzigd door Ginz op 25-05-2004 14:36 ]
-
            die bevestiging krijg je toch niet,
ik heb inmiddels 4x opgezegd met het verzoek tot bevestiging, nooit gehad.
Handig om te weten is dat je je nummer kunt behouden. Dan vermeld je dat je op wil zeggen op het moment dat het nummer geporteerd wordt. Dan blijf je abonnee tot je nieuwe provider dat verzoek heeft ingediend.
            ik heb inmiddels 4x opgezegd met het verzoek tot bevestiging, nooit gehad.
Handig om te weten is dat je je nummer kunt behouden. Dan vermeld je dat je op wil zeggen op het moment dat het nummer geporteerd wordt. Dan blijf je abonnee tot je nieuwe provider dat verzoek heeft ingediend.
            Ik heb net ook even gebeld en na een heel onduideljk en lang lulverhaal kwam het er op neer dat er niets wijzigde 
Indien het tóch duurder wordt, is het dan mogelijk om je nummer bijv te laten porteren naar een Vodafone prepaid kaartje? Dan sluit ik later wel opnieuw een abbo af en laat het nummer vanaf die prepaid sim porteren naar een abbonement.
                    Indien het tóch duurder wordt, is het dan mogelijk om je nummer bijv te laten porteren naar een Vodafone prepaid kaartje? Dan sluit ik later wel opnieuw een abbo af en laat het nummer vanaf die prepaid sim porteren naar een abbonement.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
even de spelfouten eruit en het oude adres vervangen voor het nieuweGinz schreef op 25 mei 2004 @ 14:33:
Voorbeeld brief:
$Voorletters, achternaam
$Straatnaam, nummer
$Postcode, woonplaats
Vodafone N.V.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
$woonplaats, datum
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mededeling dat u per 1 juni 2004 de facturatie van de MMS wijzigt aan de hand van de grootte (in Kb) van het bericht, deel ik u hierbij mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst.
Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract per 1 juni kostenloos te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.
Hoogachtend,
$Voorletters, achternaam
Ik heb `m ook maar gekopieerd van een eerder opzeggingcûora schreef op 25 mei 2004 @ 16:23:
[...]
even de spelfouten eruit en het oude adres vervangen voor het nieuwe
-
ben benieuwd.... ff laten weten ok
no comment
            Zou toch mooi zijn als het allemaal lukt. Dan kan je een nieuwe nemen en lekker gratis bellen zoals op www.gsmstunter.nl

Wat kreeg je dan te horen, Ginz, dat je gewoon echt kan opzeggen? En wordt dit nog officieel gemaakt want Vodafone wilt het nu laten overkomen als uitbreiding van zijn diensten... Ik ga morgen mijn opzegbrief aangetekend versturen
offtopic:
* offtopic: Le0032 bedankt
  Ginz   
  voor zijn vakkundigheid
                                                * offtopic: Le0032 bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 25-05-2004 21:00 ]
            Vrijdag maar eens kijken voor nieuwe abonnementjes... Wil het liefst een SE P900 met een Vodafone abonnement, en niet teveel bijbetalen 
* Le0032 is zeer blij met de recente ontwikkelingen *

[ Voor 79% gewijzigd door Le0032 op 25-05-2004 20:57 ]
Mag je nu kosteloos opzeggen of niet?Le0032 schreef op 25 mei 2004 @ 20:54:
Vrijdag maar eens kijken voor nieuwe abonnementjes... Wil het liefst een SE P900 met een Vodafone abonnement, en niet teveel bijbetalen
            Ik heb bij Debitel een Vodafone 120 abbo..
Kan ik nou gewoon ook rechtstreeks opzeggen

Le0032 schreef op 25 mei 2004 @ 20:54:
Wil het liefst een SE P900 met een VODAFONE abonnement, en niet teveel bijbetalen
Ik heb overigens net ffies met mn P900 een "groot" MMS bericht gestuurd. Tot op heden nog niet aangekomen. Mogelijk gaat het dus om een nieuwe dienst?
[ Voor 29% gewijzigd door Oyster op 25-05-2004 21:12 ]
Je hebt een Debitel abonnement, zegt dat niet genoegUltraSub schreef op 25 mei 2004 @ 21:08:
Ik heb bij Debitel een Vodafone 120 abbo..
Ik snap je punt, maar ik maak gebruik van een Vodafone abbo, en de daarbij behorende tarieven, echter het is afgesloten met tussenkomst van Debitel.
Tariefwijziging = mogelijkheid tot opzeggen, dus dit zou moeten reflecteren naar Debitel volgens mij. Ik heb (had) ook een Vodafone logo op mijn telefoon!
Debitel wijzigt de tarieven niet, maar Vodafone. Dat jij gebruikt maakt van het Vodafone-netwerk maakt niks uit. Helaas voor jou dusUltraSub schreef op 25 mei 2004 @ 22:03:
[...]
Ik snap je punt, maar ik maak gebruik van een Vodafone abbo, en de daarbij behorende tarieven, echter het is afgesloten met tussenkomst van Debitel.
Tariefwijziging = mogelijkheid tot opzeggen, dus dit zou moeten reflecteren naar Debitel volgens mij. Ik heb (had) ook een Vodafone logo op mijn telefoon!
            Ik heb net (vrijdag) een vodafone 120 abo afgesloten, kan ik deze ook nog stopzetten? Of ben ik te laat (zal wel...) is niet zo erg maar toch zou wel lekker zijn. Meteen die andere vodafone gratis abo 

[ Voor 1% gewijzigd door roeni1 op 25-05-2004 22:12 . Reden: typo ]
Godver..MyNameIs schreef op 25 mei 2004 @ 22:09:
[...]
Debitel wijzigt de tarieven niet, maar Vodafone. Dat jij gebruikt maakt van het Vodafone-netwerk maakt niks uit. Helaas voor jou dus
Had dat vermoeden ook al ja...
Maar eens kijken of ik op die klote debitel pagina iets over tariefwijzigingen kan vinden. Kan me niet voorstellen dat debitel niet mee zou gaan. Ze gaan toch zeker geen verlies lijden..
^^
Hier bedoel ik eigenlijk dat de wijziging officieel is, en dat ik aan de hand van mijn gesprek met de Vodafone medewerker bijna 100% zeker ben dat ik mijn contract kan opzeggen.
En met het woordje 'officieel' bedoel ik dus niet dat het officieel is dat je `m op kan zeggen. Dat heb ik namelijk niet direct aan de Vodafone medewerker gevraagd. Ik heb het op zo'n manier gevraagd dat het voor mij duidelijk is dat je het abonnement moet kunnen opzeggen. (hun zullen namelijk niet zomaar zeggen: "Jahoor, is goed, stuur maar een brief")
[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 25-05-2004 23:08 ]
-
            Sinds wanneer is het officieel?
Mijn abo is vrijdag ingegaan... kan die ook al opgezegd worden?
            Mijn abo is vrijdag ingegaan... kan die ook al opgezegd worden?
            Er zijn dus meer mensen die wel bij vodafone willen blijven. Is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen bij zoiets? Of kun je je contract verlengen op een of andere manier?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
            bij orange kan je je abo omzetten naar een prepaid nummer dan kan je een week van te voren wanneer je eerste abo afloopt het weer omzetten naar die nieuwe abo.  Ze zijn er alleen niet zo happig op om dit te doen.... 
Misschien is zoiets ook mogelijk bij vodafone..
            Misschien is zoiets ook mogelijk bij vodafone..
Mensen die bij Vodafone willen blijven, zeggen toch gewoon niet op._Brake_ schreef op 26 mei 2004 @ 00:28:
Er zijn dus meer mensen die wel bij vodafone willen blijven. Is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen bij zoiets? Of kun je je contract verlengen op een of andere manier?
Of wou je eerst opzeggen, maar omdat je zo tevreden bent toch maar contract-verlenging?
Afgelopen oktober, november (wanneer was het preciesRekkie schreef op 26 mei 2004 @ 08:20:
[...]
Mensen die bij Vodafone willen blijven, zeggen toch gewoon niet op.
Of wou je eerst opzeggen, maar omdat je zo tevreden bent toch maar contract-verlenging?
Maar je schijnt ook te kunnen porteren naar een Vodafone pre-paid systeem, toen waren er iig wel mensen die dat deden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
            Vet relaxed dat Vodafone niet zo moeilijk doet, toch!! 
Mijn brief wordt nu op de post gedaan, echt lekker!!!
Vodafone is een van de weinige providers die niet moeilijk doet, he??
Als je het vergelijkt met Telfort en T-mobile.
Ik dank Le0032 voor zn belletje en Ginz voor zn brief!!

Mijn brief wordt nu op de post gedaan, echt lekker!!!
Vodafone is een van de weinige providers die niet moeilijk doet, he??
Als je het vergelijkt met Telfort en T-mobile.
Ik dank Le0032 voor zn belletje en Ginz voor zn brief!!
            Klopt inderdaad.  De verschillen in korting tussen het ondertekenen van een verlenging en het ondertekenen van een nieuw contract kunnen oplopen tot ongeveer 300 euro !!!
300 euro is voor mij in ieder geval wel een reden om een stokje te steken die helaas wel enigszins omslachtig is. Bij vodafone komt dat neer op het volgende neer:
Schaf tussen 3 a 4 maanden voordat je contract bij Vodafone afloopt een Vodafone prepay kaartje aan in de winkel.
Vul de nummerporterings aanvraag in.
Vraag nadat je de portering achter de rug is opnieuw een Vodafone abonnement aan met nummerbehoud.
            300 euro is voor mij in ieder geval wel een reden om een stokje te steken die helaas wel enigszins omslachtig is. Bij vodafone komt dat neer op het volgende neer:
Schaf tussen 3 a 4 maanden voordat je contract bij Vodafone afloopt een Vodafone prepay kaartje aan in de winkel.
Vul de nummerporterings aanvraag in.
Vraag nadat je de portering achter de rug is opnieuw een Vodafone abonnement aan met nummerbehoud.
            Ik heb net (vrijdag) een vodafone 120 abo afgesloten, 
kan ik deze ook nog stopzetten? Of ben ik te laat (zal wel...) is niet zo erg maar toch zou wel lekker zijn. Meteen die andere vodafone gratis abo
            kan ik deze ook nog stopzetten? Of ben ik te laat (zal wel...) is niet zo erg maar toch zou wel lekker zijn. Meteen die andere vodafone gratis abo
            Heeft iemand al een schriftelijke bevestiging dat zijn/haar opzegging goedgekeurd is ?  Ik denk het niet 

gebaseerd op? waarom niet?Stephane schreef op 26 mei 2004 @ 10:26:
Heeft iemand al een schriftelijke bevestiging dat zijn/haar opzegging goedgekeurd is ? Ik denk het niet
no comment
            Die van mij is gisteren op de bus gegaan dus zal morgen over overmorgen er wel iets van horen anders bel ik zelf!

Vodafone gewoon laten betalen dat ze mij als klant (en samen met mij dan nog 8 aansluitingen! Zowel privé als zakelijk!) mogen houden! Dan vind ik dat ze nu wel met contractverlenging + cashback (of een topklasse nummer op een prepaid kaartje, zoiets als 06 50 50 50 50) aan mogen bieden, anders wordt het switchen naar KPN. Ben niet ontevreden ofzo, maar laat me ook niet naaienRekkie schreef op 26 mei 2004 @ 08:20:
[...]
Mensen die bij Vodafone willen blijven, zeggen toch gewoon niet op.
            Zo, r0el heeft ook net de brief (niet aangetekend) op de bus gedaan. Nu alleen t volgende probleem; t abonnement was al afgesloten door openstaande rekeningen (abonnement op naam van pa die t niet betaalde) welke binnenkort hopelijk betaald gaan worden (>500 euro). Zouden ze t dan alsnog aflsuiten zodat ik m'n nieuwe nummer mee kan nemen naar mijn inmiddels al nieuwe T-mobile abo?

offtopic:
Sorry maar je staat nog ingelogd en ik had per ongeluk gereageerd sorry
                                                Sorry maar je staat nog ingelogd en ik had per ongeluk gereageerd sorry
[ Voor 91% gewijzigd door Ginz op 26-05-2004 12:22 ]
-
In welk opzicht laat jij je naaien dan?_Brake_ schreef op 26 mei 2004 @ 11:25:
[...]
Vodafone gewoon laten betalen dat ze mij als klant (en samen met mij dan nog 8 aansluitingen! Zowel privé als zakelijk!) mogen houden! Dan vind ik dat ze nu wel met contractverlenging + cashback (of een topklasse nummer op een prepaid kaartje, zoiets als 06 50 50 50 50) aan mogen bieden, anders wordt het switchen naar KPN. Ben niet ontevreden ofzo, maar laat me ook niet naaien
Of ben jij nog toevallig een van de weinige gebruikers die enorm veel van mms gebruik maakt?
Het komt inderdaad over alsof hij denkt dat Vodafone een eenmanszaakje is waarbij een meneer met grote lederen bureaustoel alle aanvragen voor opzeggingen aan 't bekijken is. ha ha haRekkie schreef op 26 mei 2004 @ 11:49:
[...]
In welk opzicht laat jij je naaien dan?
Of ben jij nog toevallig een van de weinige gebruikers die enorm veel van mms gebruik maakt?
Dream on... voor jou maken ze wel een uitzondering hoor <LOL>
Had dan gelijk van 'kostenloos', 'kosteloos' gemaakt.cûora schreef op 25 mei 2004 @ 16:23:
[...]
even de spelfouten eruit en het oude adres vervangen voor het nieuwe
-
            @Ginz, Le0032
Hebben jullie telefonische en/of schriftelijke bevestiging dat jullie abonnment per 01-06 kosteloos wordt beeindigd?
            Hebben jullie telefonische en/of schriftelijke bevestiging dat jullie abonnment per 01-06 kosteloos wordt beeindigd?
            Heb net met de klantenservice gebeld ... Ze zien in het systeem dat mijn annuleringsbrief is binnengekomen en in behandeling is genomen. 
Volgens de medewerskter zou Vodafone vandaag een schriftelijke reactie naar mijn thuisadres sturen. In het systeem kon ze niet zien wat de reactie van Vodafone is.
Weet iemand meer van deze schriftelijke reactie?
            Volgens de medewerskter zou Vodafone vandaag een schriftelijke reactie naar mijn thuisadres sturen. In het systeem kon ze niet zien wat de reactie van Vodafone is.
            Sinds wanneer is het officieel? dus dat vodafone het op hun site of per mailing heeft verteld?
Mijn abo is vrijdag ingegaan... kan die ook al opzeggen?
            Mijn abo is vrijdag ingegaan... kan die ook al opzeggen?
            roenie, stel alsjeblieft geen domme vragen... ten eerste zal vodafone deze reden voor kosteloos vroegtijdig opzeggen waarschijnlijk überhaupt niet honoreren, ten tweede zal dat natuurlijk niet lukken als je een abonnement afsluit NADAT de tariefswijziging bekend is gemaakt.  Met andere woorden -> in jouw situatie: KANSLOOS !

Bij vodafone geldt: geen bericht is goed bericht.TweakersOnly schreef op 26 mei 2004 @ 12:37:
Dat je een reactie krijgt betekent (althans, dat deed het de vorige 4 wijzigingen) dat het feest niet doorgaat. Als je niets hoorde was het in orde.
Wat ook kan is dat je wordt aangeboden een nieuwe telefoon te nemen als je blijft, maar dat berust op een fout. Die aanbieding geldt voor "gewoon" opzeggen.
Dat valt op zich nog wel mee, paar per maand, maar er zijn nu al zo veel wijzigingen doorgevoerd dat ik (prive en zakelijk) en de mensen / auto's bij ons thuis dit gewoon hebben geslikt, dat het wel een keer over mag zijn! Zij mogen best wéér extra kosten vragen, maar dit keer gaat het ze wél geld kosten.Rekkie schreef op 26 mei 2004 @ 11:49:
[...]
In welk opzicht laat jij je naaien dan?
Maar ik hoef me niet te verantwoorden tegenover Rekkie van GoT right?
* _Brake_ is in sommige dingen heel simpel
Je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen hoor._Brake_ schreef op 26 mei 2004 @ 13:26:
[...]
Dat valt op zich nog wel mee, paar per maand, maar er zijn nu al zo veel wijzigingen doorgevoerd dat ik (prive en zakelijk) en de mensen / auto's bij ons thuis dit gewoon hebben geslikt, dat het wel een keer over mag zijn! Zij mogen best wéér extra kosten vragen, maar dit keer gaat het ze wél geld kosten.
Maar ik hoef me niet te verantwoorden tegenover Rekkie van GoT right?
* ManiacScum is in sommige dingen heel simpel
Maar ik snap je motivatie niet helemaal.
Waarom zou Vodafone jou speciale dingen aanbieden?
Zoals een nieuw telefoonnummer e.d.
Vodafone behandelt jou echt niet anders dan elke andere klant hoor.
Vandaar mijn vraag ook waarom je weg zou willen als je toch niet erg ontevreden bent.
Verwijderd
            Hmmm, heb net ff info ingewonnen bij de Klantenservice en bij afdeling verkoop het gaat namelijk om het volgende.
Bij de introductie van MMS is een introductieprijs gehanteerd, namelijk 49 eurocent. Vanaf 1 juni gaan de 'normale' tarieven gelden voor MMS nml: 25 ct (0-1 Kb), 49 ct (2-30 Kb) en 99 ct (31-100 Kb). Het gaat hierbij niet om een tariefswijziging. Dat wordt erg duidelijke vermeld door KS, ook bij de internet berichtgeving naar de KS toe wordt dit erg zwaar aangezet. Het is dus een lastigere situatie dan een directe tariefswijziging. De vraag is dus of bij het afsluiten van een MMS abonnement al duidelijk was wat de tarieven zouden gaan worden en of dit duidelijk is gecommuniceerd. Als dat namelijk wel het geval was, dan kan het wel eens heel erg moeilijk gaan worden. Het gaat dan inderdaad, technisch gezien niet om een tariefswijziging.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of er nou wel of niet kan worden ontbonden op basis van bovenstaande. Ben dus erg benieuwd naar de reacties op de brieven die eerder zijn verstuurd.
            Bij de introductie van MMS is een introductieprijs gehanteerd, namelijk 49 eurocent. Vanaf 1 juni gaan de 'normale' tarieven gelden voor MMS nml: 25 ct (0-1 Kb), 49 ct (2-30 Kb) en 99 ct (31-100 Kb). Het gaat hierbij niet om een tariefswijziging. Dat wordt erg duidelijke vermeld door KS, ook bij de internet berichtgeving naar de KS toe wordt dit erg zwaar aangezet. Het is dus een lastigere situatie dan een directe tariefswijziging. De vraag is dus of bij het afsluiten van een MMS abonnement al duidelijk was wat de tarieven zouden gaan worden en of dit duidelijk is gecommuniceerd. Als dat namelijk wel het geval was, dan kan het wel eens heel erg moeilijk gaan worden. Het gaat dan inderdaad, technisch gezien niet om een tariefswijziging.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of er nou wel of niet kan worden ontbonden op basis van bovenstaande. Ben dus erg benieuwd naar de reacties op de brieven die eerder zijn verstuurd.
            Er wordt nog in het tarievenplan, nog in de algemene voorwaarden gesproken over actietarief. Ze hadden dus duidelijk moeten vermelden dat het om een actietarief ging. Ten tijde van het tekenen van het contract was ik hier niet van op de hoogte. Het lijkt erop dat de site ook sinds kort is aangepast. Ze hebben namelijk het woord actietarief toegevoegd. Lijkt me duidelijk dan...

Vanwege het feit dat wij (nu spreek ik namens vader / moeder / ikzelf / broertje / auto's (in de 3 auto's die we hebben zitten ook 3 vaste telefoons mét abbo) / bedrijven) 10 jaar klant zijn en nog nooit iets vroegtijdig oid hebben opgezegd vanwege de tevredenheid ik het op zich nu wel tijd vind dat vodafone een beetje waardering heeft voor ons als klant en íets aanbiedt! Als ze dáár al niet op ingaan, vind ik het op zich wel tijd om over te stappen naar KPN...Rekkie schreef op 26 mei 2004 @ 13:51:
[...]
Je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen hoor.
Maar ik snap je motivatie niet helemaal.
Waarom zou Vodafone jou speciale dingen aanbieden?
Zoals een nieuw telefoonnummer e.d.
Vodafone behandelt jou echt niet anders dan elke andere klant hoor.
Vandaar mijn vraag ook waarom je weg zou willen als je toch niet erg ontevreden bent.
Kijk als ik van dit soort dingen nou een sport ging maken, ok...
Verwijderd
            Ik ben ook wel benieuwd of iemand al een echte bevestiging heeft ontvangen..
Geld dit ook voor de zakelijke abbonementen waarmee MMS-en worden verstuurd ? Abbonement al ca. 4 maanden in bezit via mijn werkgever...
            Geld dit ook voor de zakelijke abbonementen waarmee MMS-en worden verstuurd ? Abbonement al ca. 4 maanden in bezit via mijn werkgever...
            Ha ha, ja bevestiging van je brief... in de vorm van een afwijzing 
 ha ha ha, ik ben verre van overtuigd dat dit gaat lukken