Vodafone wijzigt tarieven MMS. Opzeggen of niet? *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen ik heb via internet vernomen dat vodafone vanaf 1 juni de mms tarieven gaat verhogen weet iemand daar iets van?Zo ja kun je dan ook opzeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telecomvergelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfix "Vodafone Wijzigt Tarieven Mms Opzeggen Of Niet?" -> "Vodafone wijzigt tarieven MMS. Opzeggen of niet?"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan het altijd proberen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd, cashbackje van 470 euro staat mij wel aan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is er reden tot opzeggen?

Ik las ergens dat de tarieven alleen maar omlaag gingen.
Wat inhoudt dat de klant er op vooruit gaat en dus er geen reden is tot opzeggen.

Op zich zou ik wel willen opzeggen hoor, ik ben namelijk zeer ontevreden over Vodafone. Vaak heb ik last dat ik geen bereik heb en KS valt me zwaar tegen.
Tevens vind ik Vodafone nogal duur.

Maar ben toch al anderhalf jaar abonnee dus zou er best vanaf willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de grote mms pakketten worden duurder, de kleine en normale pakketjes worden idd goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 18:03:
de grote mms pakketten worden duurder, de kleine en normale pakketjes worden idd goedkoper
Heb je een duidelijke bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Ik heb net met de klantenservice van Vodafone gebeld maar zij weten nog van niets. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
dat zou geweldig zijn .. kan ik wel gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
er is volgens mij geen reden tot opzeggen omdat Vodafone vanaf 1 mei ( correct me if I'm wrong ;) ) tot juni een speciaal actie tarief hanteert voor MMS, dit zou vanaf juni veranderen naar de normale tarieven, dus ik denk geen reden tot opzeggen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racverberne
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Vodafone-tarieven 1 december 2003

Op pagina 4 staat dat alle MMS-jes € 0,49 kosten. Dat zou nu dus gaan veranderen:

tot 1 KB wordt goedkoper (€ 0,25)
2-30 KB blijft gelijk (€ 0,49)
31-100 KB wordt duurder (€ 0,99)

P4 1,6@2,24 MSI 845 ultra-c retail cooler 1 casefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Ik heb de folder met de tarieven vanaf 3 mei 2004 voor me liggen en ook in deze folder staat dat MMS-berichten € 0.49 kosten, zonder voorwaarden. Er wordt nergens iets gezegd van een actietarief ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waarom zou je het gaan opzeggen? 8)7
Ik blijf me verbazen om die mensen.
Elke keer gaat er wat omhoog, en plop ja hoor, daar zijn de topics weer met mensen die zitten te janken omdat het ineens te duur wordt |:( :X

Kortom: Waarom?

* -Skyhawk- zal zich weer tot zwijgen brengen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
beter! .. mijn brief gaat de deur uit!

@-Skyhawk-

mensen die net een 2 jarig abonnement hebben afgesloten met een telefoon of leuke cashdeal, zullen blij zijn :X

[ Voor 64% gewijzigd door Amien90 op 23-05-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vodafone word ook wakker denk ik:
Op telecomvergelijker stond dit
Quote:
Tarieven MMS-bericht
Het ontvangen van MMS-berichten is gratis. Voor het versturen van een foto via een MMS-bericht betaal je normaal 49 eurocent voor een grootte van 30 Kb. De maximale grootte van een MMS-bericht is 100 Kb. Tot 1 mei 2004 heeft Vodafone echter een MMS actie waar je 49 eurocent betaalt voor 100 Kb! Vodafone behoudt zich het recht voor om deze termijn te verlengen. Berichtgeving hierover vindt plaats via www.vodafone.nl.
Nu staat op de vodafone site:
Tarieven foto's versturen
Voor het versturen van een foto via een MMS-bericht betaal je normaal 49 eurocent voor een grootte van 30 Kb. De maximale grootte van een MMS-bericht is 100 Kb. Tot 1 juni 2004heeft Vodafone echter een MMS actie waar je 49 eurocent betaalt voor 100 Kb! Vodafone behoudt zich het recht voor om deze termijn te verlengen. Berichtgeving hierover vindt plaats via www.vodafone.nl.
Zouden ze dat vandaag aangepast hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
vast wel .. maar stond nergens iets over een actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

-Skyhawk- schreef op 23 mei 2004 @ 17:02:
Waarom zou je het gaan opzeggen? 8)7
Ik blijf me verbazen om die mensen.
Elke keer gaat er wat omhoog, en plop ja hoor, daar zijn de topics weer met mensen die zitten te janken omdat het ineens te duur wordt |:( :X

Kortom: Waarom?

* -Skyhawk- zal zich weer tot zwijgen brengen. :X
_/-\o_
Helemaal mee eens. Dat heb ik ook al een aantal keer verkondigd in topics van gelijke strekking als deze.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Whuzz schreef op 23 mei 2004 @ 17:21:
[...]

_/-\o_
Helemaal mee eens. Dat heb ik ook al een aantal keer verkondigd in topics van gelijke strekking als deze.
Achja, het is simpel:

1. Je houdt je abonnement.
2. Je zegt je huidige op, sluit een nieuwe af en ontvangt 505 euro. :)

Het leven is simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu wel of niet een geldige reden nu om de Vodafone abbo. op te zeggen ?
Geld dit voor alle Vodafone abbo.vormen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakersOnly> Kun je dat foldertje inscannen en op een website knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 20:09:
TweakersOnly> Kun je dat foldertje inscannen en op een website knallen?
Iemand anders had de tarieven per 1 december 2003 online gezet, zie http://users.telenet.be/v...fone%201%20dec%202003.pdf.

Ik heb de tarieven per 3 mei 2004 voor me liggen, de paragraaf over MMS-berichten is echter identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op 23 mei 2004 @ 18:10:
[...]

Achja, het is simpel:

Het leven is simpel.
Ja, inderdaad en daarom willen wij graag opzeggen. Snap dat nou eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
man

ik word hier zo gek van, voor elk wissewasje aan tariefswijzigingen wordt er weer een topic geopend "opzeggen of niet?".

Wat leren al die andere topics onderhand? Als het niet ergens in de algemene voorwaarden staat, dan kan je gewoon de boel opzeggen omdat de contractvoorwaarden veranderen.

Ben/T-Mobile, Dutchtone/Orange, Vodafone, KPN etc.... it's all the same.

en waarom zou je op willen zeggen? Provider hopping is ook iets wat ik niet helemaaaaal snap. maar goed, dat ligt gewoon aan mij.

als je ergens bij zit waar je tevreden over bent, blijf je toch gewoon hangen?

owja, nummerbehoud: eerst nieuwe abo aanvragen, nummerbehoudaanvraag doorgeven aan je nieuwe provider, eventueel de boel opzeggen, maar als het goed is zou je nieuwe provider dat ook al voor je moeten fixen.

Life is simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per wanneer zijn de tarieven veranderd dan ?
exact dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het is nog helemaal niet zeker of het gerucht waar is, dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morgen allemaal nog een keer bellen want het verandert dus echt wel volgens de folders en is het geen actie laten we hopen dat we op kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ergens wel dat mensen commentaar hebben op het opzeggen, maar goed, ik kan alleen maar herhalen wat ik al eerder heb gezegd. Als het je niet aanstaat, dan hou je lekker je abo en is 't oke. Maar in principe hebben wij als consument, of in dit geval als klanten van telco's bepaalde rechten. Een van die rechten is het contract te laten ontbinden in geval van enkelzijdige contractswijzigingen. Dus als wij dat recht toepassen is daar helemaal niets mis mee.

Verschillende mensen, hebben verschillende motieven om dit te doen. Ook prima. Er staat duidelijk in de topic titel waar een topic over gaat. Is dus ook duidelijk. Om dat vervolgens de moraalridder uit te gaan hangen vind ik een beetje suf. Nogmaals ik snap het standpunt, daar gaat het dus niet om. Maar in dit topic, en ook andere topics, gaat het daar dus wel over en laten we het daarom ter zake houden.

Mocht je morele bezwaren hebben tegen het opzeggen op zich, open een nieuw topic waarin je dit kunt uitvechten.

Maar goed, da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeft iemand al zekerheid of dit een geldige reden is om op te zeggen?
En ook hoe deze "opzegbrief" in elkaar zou moeten steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

cornelixnootje1 schreef op 23 mei 2004 @ 18:10:
[...]

Achja, het is simpel:

Het leven is simpel.
Zo denken is voor krenten en profiteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:51:
En heeft iemand al zekerheid of dit een geldige reden is om op te zeggen?
En ook hoe deze "opzegbrief" in elkaar zou moeten steken?
Wil je ook nog dat iemand de brief voor je opstuurt en de kosten daarvoor betaalt?

m.a.w. doe zelf ook eens wat moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jep schreef op 24 mei 2004 @ 12:58:
[...]

Zo denken is voor krenten en profiteurs.
Nou en?

Dus als ik ergens ontevreden over ben, en ik krijg, al dan niet door een tariefswijziging, de mogelijkheid om op te zeggen of er vanaf te komen, dan ben ik een krent of profiteur??

hmmmm, nou ja liever een krent of een profiteur dan een dief van mijn eigen beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Rekkie schreef op 24 mei 2004 @ 13:00:
[...]

Nou en?

Dus als ik ergens ontevreden over ben, en ik krijg, al dan niet door een tariefswijziging, de mogelijkheid om op te zeggen of er vanaf te komen, dan ben ik een krent of profiteur??
Op een of andere manier heb ik het vermoeden dat enkele van jullie helemaal geen last hebben van die verhoging, maar dergelijke veranderingen continu aangrijpen om hun abbonement op te zeggen. Het liefst met een leuke cashback of telefoon in de pocket. Dat vind ik een hele droeve manier van zaken doen. Niet fair.
hmmmm, nou ja liever een krent of een profiteur dan een dief van mijn eigen beurs.
Als we allemaal zo bezig waren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jep schreef op 24 mei 2004 @ 13:03:
[...]

Op een of andere manier heb ik het vermoeden dat enkele van jullie helemaal geen last hebben van die verhoging, maar dergelijke veranderingen continu aangrijpen om hun abbonement op te zeggen. Het liefst met een leuke cashback of telefoon in de pocket. Dat vind ik een hele droeve manier van zaken doen. Niet fair.

[...]

Als we allemaal zo bezig waren.. :)
En volgens mij is hij zojuist weer gepasseerd op z'n witte schimmel:

Sinterkl.........

eh ik bedoel de Moraalridder!!!!

OT:

Maar je generaliseert wel hoor, want er zijn wel degelijk mensen die om gegronde redenen opzeggen, waaronder ik!

Mijn reden is: Ik gebruik dit abonnement niet meer om twee redenen
1) Ik heb een abo van mijn werkgever
2) Ik ben erg ontevreden over Vodafone

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacScum op 24-05-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Rekkie schreef op 24 mei 2004 @ 13:04:
[...]

En volgens mij is hij zojuist weer gepasseerd op z'n witte schimmel:

Sinterkl.........

eh ik bedoel de Moraalridder!!!!
Opleiding Bedrijfseconomie
Lekkere manier van denken heb je dan. :) Lekker bedrijven uitmelken, goed voor de economie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jep schreef op 24 mei 2004 @ 13:06:
[...]

[...]

Lekkere manier van denken heb je dan. :) Lekker bedrijven uitmelken, goed voor de economie!
Zie edit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Dat had je ook meteen kunnen zeggen. Ik doel in het algemeen op mensen die er gewoon geld mee lopen te verdienen door zo steeds abbo's op te zeggen. Dat vind ik vrij smerig. :) Als je echt ontevreden bent dan neem je dat als uitgangspunt in een nette brief en lijkt 't me geen probleem he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 24 mei 2004 @ 13:14:
Dat had je ook meteen kunnen zeggen. Ik doel in het algemeen op mensen die er gewoon geld mee lopen te verdienen door zo steeds abbo's op te zeggen. Dat vind ik vrij smerig. :) Als je echt ontevreden bent dan neem je dat als uitgangspunt in een nette brief en lijkt 't me geen probleem he. :)
Zo vaak gebeurd het niet dat ze de tarieven wijzigen...

En als ik een paar honderd euro verdienen kan door 1 briefje te sturen, dan doe ik dat. Als ik dan profiteur ben of niet. En je hoeft geen medelijden te hebben met de telecommaatschappijen hoor... die verdienen genoeg door jouw af te zetten voor hun diensten... (bijvoorbeeld een sms kost hun maar 2 eurocent en wij betalen 22 eurocent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

Ik zeg ook mijn abo op bij absurde verhogingen (zie topic over Telfort, zelfs geopend) maar wil bij deze voorspellen dat opzeggen waarschijnlijk dit keer niet door zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stephane schreef op 24 mei 2004 @ 15:18:
Ik zeg ook mijn abo op bij absurde verhogingen (zie topic over Telfort, zelfs geopend) maar wil bij deze voorspellen dat opzeggen waarschijnlijk dit keer niet door zal gaan.
Waarom niet Stephane ? Ben benieuwd of er mensen zijn die het al op hebben kunnen zeggen door deze verhoging.. Iemand al meer info hierover of het al opgezegd kan worden wettelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Zo'n voorgevoel heb ik gewoon. Heb ff geen zin in een flamewar hier :) Maar ik durf met iemand te wedden dat het niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vorige keer met mms bij t-mobile was het hetzelfde verhaal en kon je achteraf ook opzeggen.

Voor degene die het willen proberen hier adres en faxnummer!

Faxnummer:
043-3557772

Adres:
Vodafone Libertel N.V.
Postbus 3500
6401 CA Heerlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:00:
[...]

Zo vaak gebeurd het niet dat ze de tarieven wijzigen...
Vast niet, maar ik lees hier nu zowat elke week wel zoiets, danweer orange, t-mobile, voda..
En als ik een paar honderd euro verdienen kan door 1 briefje te sturen, dan doe ik dat. Als ik dan profiteur ben of niet. En je hoeft geen medelijden te hebben met de telecommaatschappijen hoor... die verdienen genoeg door jouw af te zetten voor hun diensten...
Als ze je afzetten ben je gek als je er uberhaupt zaken mee doet. Dat doe je blijkbaar wel. Je maakt mij dan niet wijs dat je er wakker van ligt dat deze mms-inkoop prijs iets omhoog gaat. Als iedereen denkt dat grote bedrijven er zijn om te naaien bestaan er binnenkort natuurlijk geen grote bedrijven meer. :) Ook weer niet goed voor de werkgelegenheid.
(bijvoorbeeld een sms kost hun maar 2 eurocent en wij betalen 22 eurocent)
Ja, en netwerken, licenties, personeel, kantoren en de rest kosten niks. :)

Ik wil niet perse de moraalridder uithangen, maar ik vind dit allemaal wel erg simpel en zwart/wit gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die met success hun abbonement hebben opgezegd vanwege de MMS tarieven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 24 mei 2004 @ 21:04:
[...]

Vast niet, maar ik lees hier nu zowat elke week wel zoiets, danweer orange, t-mobile, voda..

[...]

Als ze je afzetten ben je gek als je er uberhaupt zaken mee doet. Dat doe je blijkbaar wel. Je maakt mij dan niet wijs dat je er wakker van ligt dat deze mms-inkoop prijs iets omhoog gaat. Als iedereen denkt dat grote bedrijven er zijn om te naaien bestaan er binnenkort natuurlijk geen grote bedrijven meer. :) Ook weer niet goed voor de werkgelegenheid.

[...]

Ja, en netwerken, licenties, personeel, kantoren en de rest kosten niks. :)

Ik wil niet perse de moraalridder uithangen, maar ik vind dit allemaal wel erg simpel en zwart/wit gedacht.
Ik ga deze niet opzeggen, heb geen Vodafone abbo maar ik heb net mijn Orange abbo opgezegd. Komt op hetzelfde neer...

Ik vind gewoon dat als je het recht hebt om legaal winst te maken, ik dat kan doen. Als je mijn telefoonrekeningen ziet, dan kun je wel zien dat Orange echt wel genoeg aan mij verdient heeft en dit makkelijk uitkan dacht ik. En ze weten dat als ze de tarieven wijzigen... dit risceren dus ik heb totaal geen medelijden met Orange Nederland N.V. ;) (vooral niet als je hun omzet/winst ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Eeeeeuh...Het kan aan mij liggen hoor, maar ik heb nog steeds geen officiele bevestiging van Voda gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Jawel, ik heb ze net gebeld.
Het is officieel.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ginz schreef op 25 mei 2004 @ 14:17:
Het is officieel.
ehhh... bij de vodafone klantenservice spreken ze elkaar constant tegen... dus officieel?

bel nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Bel lekker zelf, ik weet genoeg :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voorbeeld brief:

$Voorletters, achternaam
$Straatnaam, nummer
$Postcode, woonplaats

Vodafone N.V.
Postbus 3500
6401 CA Heerlen

$woonplaats, datum

Onderwerp: Opzegging Vodafone contract

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw mededeling dat u per 1 juni 2004 de facturatie van de MMS wijzigt aan de hand van de groot (in Kb) van het bericht, deel ik u hierbij mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst.

Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract per 1 juni kosteloos te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.

Het gaat hierbij om het telefoonnummer $06-nummer met als klantnummer $klantnummer.

Gaarne ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het verwerken van dit schrijven.

Reactie uwerzijds afwachtende verblijf ik,

Hoogachtend,

$Voorletters, achternaam

Bijlage: Kopie paspoort

[ Voor 14% gewijzigd door Ginz op 25-05-2004 14:36 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
die bevestiging krijg je toch niet,

ik heb inmiddels 4x opgezegd met het verzoek tot bevestiging, nooit gehad.

Handig om te weten is dat je je nummer kunt behouden. Dan vermeld je dat je op wil zeggen op het moment dat het nummer geporteerd wordt. Dan blijf je abonnee tot je nieuwe provider dat verzoek heeft ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 11:13
Ik heb net ook even gebeld en na een heel onduideljk en lang lulverhaal kwam het er op neer dat er niets wijzigde :?

Indien het tóch duurder wordt, is het dan mogelijk om je nummer bijv te laten porteren naar een Vodafone prepaid kaartje? Dan sluit ik later wel opnieuw een abbo af en laat het nummer vanaf die prepaid sim porteren naar een abbonement.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Ginz schreef op 25 mei 2004 @ 14:33:
Voorbeeld brief:

$Voorletters, achternaam
$Straatnaam, nummer
$Postcode, woonplaats

Vodafone N.V.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

$woonplaats, datum

Onderwerp: Opzegging Vodafone contract

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw mededeling dat u per 1 juni 2004 de facturatie van de MMS wijzigt aan de hand van de grootte (in Kb) van het bericht, deel ik u hierbij mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst.

Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract per 1 juni kostenloos te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.

Het gaat hierbij om het telefoonnummer $06-nummer met als klantnummer $klantnummer.

Gaarne ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het verwerken van dit schrijven.

Reactie uwerzijds afwachtende verblijf ik,

Hoogachtend,

$Voorletters, achternaam

Bijlage: Kopie paspoort
even de spelfouten eruit en het oude adres vervangen voor het nieuwe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

cûora schreef op 25 mei 2004 @ 16:23:
[...]

Ik heb `m ook maar gekopieerd van een eerder opzegging :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
Ginz schreef op 25 mei 2004 @ 16:31:
[...]

Ik heb `m ook maar gekopieerd van een eerder opzegging :P
ben benieuwd.... ff laten weten ok

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou toch mooi zijn als het allemaal lukt. Dan kan je een nieuwe nemen en lekker gratis bellen zoals op www.gsmstunter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Het is officieel.
Wat kreeg je dan te horen, Ginz, dat je gewoon echt kan opzeggen? En wordt dit nog officieel gemaakt want Vodafone wilt het nu laten overkomen als uitbreiding van zijn diensten... Ik ga morgen mijn opzegbrief aangetekend versturen >:) 2 Orange en 1 Vodafone abonnement in 1 maand vanaf :9

offtopic:
* offtopic: Le0032 bedankt _/-\o_ Ginz _/-\o_ voor zijn vakkundigheid

[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 25-05-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Vrijdag maar eens kijken voor nieuwe abonnementjes... Wil het liefst een SE P900 met een Vodafone abonnement, en niet teveel bijbetalen

* Le0032 is zeer blij met de recente ontwikkelingen * :+

[ Voor 79% gewijzigd door Le0032 op 25-05-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Le0032 schreef op 25 mei 2004 @ 20:54:
Vrijdag maar eens kijken voor nieuwe abonnementjes... Wil het liefst een SE P900 met een Vodafone abonnement, en niet teveel bijbetalen

* Le0032 is zeer blij met de recente ontwikkelingen * :+
Mag je nu kosteloos opzeggen of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb bij Debitel een Vodafone 120 abbo..
Kan ik nou gewoon ook rechtstreeks opzeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Le0032 schreef op 25 mei 2004 @ 20:54:
Wil het liefst een SE P900 met een VODAFONE abonnement, en niet teveel bijbetalen
(8> Ik hoop voor je dat ze je niet toelaten. :Z Stap dan iig naar een andere provider. |:(

Ik heb overigens net ffies met mn P900 een "groot" MMS bericht gestuurd. Tot op heden nog niet aangekomen. Mogelijk gaat het dus om een nieuwe dienst?

[ Voor 29% gewijzigd door Oyster op 25-05-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
UltraSub schreef op 25 mei 2004 @ 21:08:
Ik heb bij Debitel een Vodafone 120 abbo..
Kan ik nou gewoon ook rechtstreeks opzeggen :?
Je hebt een Debitel abonnement, zegt dat niet genoeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Rekkie schreef op 25 mei 2004 @ 21:35:
[...]

Je hebt een Debitel abonnement, zegt dat niet genoeg :?
Ik snap je punt, maar ik maak gebruik van een Vodafone abbo, en de daarbij behorende tarieven, echter het is afgesloten met tussenkomst van Debitel.
Tariefwijziging = mogelijkheid tot opzeggen, dus dit zou moeten reflecteren naar Debitel volgens mij. Ik heb (had) ook een Vodafone logo op mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
UltraSub schreef op 25 mei 2004 @ 22:03:
[...]

Ik snap je punt, maar ik maak gebruik van een Vodafone abbo, en de daarbij behorende tarieven, echter het is afgesloten met tussenkomst van Debitel.
Tariefwijziging = mogelijkheid tot opzeggen, dus dit zou moeten reflecteren naar Debitel volgens mij. Ik heb (had) ook een Vodafone logo op mijn telefoon!
Debitel wijzigt de tarieven niet, maar Vodafone. Dat jij gebruikt maakt van het Vodafone-netwerk maakt niks uit. Helaas voor jou dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb net (vrijdag) een vodafone 120 abo afgesloten, kan ik deze ook nog stopzetten? Of ben ik te laat (zal wel...) is niet zo erg maar toch zou wel lekker zijn. Meteen die andere vodafone gratis abo ;)

[ Voor 1% gewijzigd door roeni1 op 25-05-2004 22:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MyNameIs schreef op 25 mei 2004 @ 22:09:
[...]

Debitel wijzigt de tarieven niet, maar Vodafone. Dat jij gebruikt maakt van het Vodafone-netwerk maakt niks uit. Helaas voor jou dus :P
Godver.. :(
Had dat vermoeden ook al ja...
Maar eens kijken of ik op die klote debitel pagina iets over tariefwijzigingen kan vinden. Kan me niet voorstellen dat debitel niet mee zou gaan. Ze gaan toch zeker geen verlies lijden.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het is officieel.
^^

Hier bedoel ik eigenlijk dat de wijziging officieel is, en dat ik aan de hand van mijn gesprek met de Vodafone medewerker bijna 100% zeker ben dat ik mijn contract kan opzeggen.

En met het woordje 'officieel' bedoel ik dus niet dat het officieel is dat je `m op kan zeggen. Dat heb ik namelijk niet direct aan de Vodafone medewerker gevraagd. Ik heb het op zo'n manier gevraagd dat het voor mij duidelijk is dat je het abonnement moet kunnen opzeggen. (hun zullen namelijk niet zomaar zeggen: "Jahoor, is goed, stuur maar een brief")

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 25-05-2004 23:08 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
Sinds wanneer is het officieel?

Mijn abo is vrijdag ingegaan... kan die ook al opgezegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Er zijn dus meer mensen die wel bij vodafone willen blijven. Is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen bij zoiets? Of kun je je contract verlengen op een of andere manier?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
bij orange kan je je abo omzetten naar een prepaid nummer dan kan je een week van te voren wanneer je eerste abo afloopt het weer omzetten naar die nieuwe abo. Ze zijn er alleen niet zo happig op om dit te doen....

Misschien is zoiets ook mogelijk bij vodafone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet bij vodafone helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
_Brake_ schreef op 26 mei 2004 @ 00:28:
Er zijn dus meer mensen die wel bij vodafone willen blijven. Is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen bij zoiets? Of kun je je contract verlengen op een of andere manier?
Mensen die bij Vodafone willen blijven, zeggen toch gewoon niet op.

Of wou je eerst opzeggen, maar omdat je zo tevreden bent toch maar contract-verlenging? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 18:31

reiker

dan jij!

Rekkie schreef op 26 mei 2004 @ 08:20:
[...]

Of wou je eerst opzeggen, maar omdat je zo tevreden bent toch maar contract-verlenging? :?
Afgelopen oktober, november (wanneer was het precies :?) Heb ik mn Vodafone abo opgezegd omdat ik een nieuwe telefoon wilde... Heb toen mn nummer laten porten naar een Orange pre-paid kaartje, en toen dat gebeurd was een nieuw abo + nieuwe telefoon bij Vodafone gehaald (ben erg tevreden over het bereik ed.)

Maar je schijnt ook te kunnen porteren naar een Vodafone pre-paid systeem, toen waren er iig wel mensen die dat deden.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet relaxed dat Vodafone niet zo moeilijk doet, toch!!
Mijn brief wordt nu op de post gedaan, echt lekker!!!

Vodafone is een van de weinige providers die niet moeilijk doet, he??

Als je het vergelijkt met Telfort en T-mobile.

Ik dank Le0032 voor zn belletje en Ginz voor zn brief!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
kan je dit nou beter aangetekend opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Klopt inderdaad. De verschillen in korting tussen het ondertekenen van een verlenging en het ondertekenen van een nieuw contract kunnen oplopen tot ongeveer 300 euro !!!

300 euro is voor mij in ieder geval wel een reden om een stokje te steken die helaas wel enigszins omslachtig is. Bij vodafone komt dat neer op het volgende neer:

Schaf tussen 3 a 4 maanden voordat je contract bij Vodafone afloopt een Vodafone prepay kaartje aan in de winkel.

Vul de nummerporterings aanvraag in.

Vraag nadat je de portering achter de rug is opnieuw een Vodafone abonnement aan met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
Ik heb net (vrijdag) een vodafone 120 abo afgesloten,

kan ik deze ook nog stopzetten? Of ben ik te laat (zal wel...) is niet zo erg maar toch zou wel lekker zijn. Meteen die andere vodafone gratis abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Heeft iemand al een schriftelijke bevestiging dat zijn/haar opzegging goedgekeurd is ? Ik denk het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
Stephane schreef op 26 mei 2004 @ 10:26:
Heeft iemand al een schriftelijke bevestiging dat zijn/haar opzegging goedgekeurd is ? Ik denk het niet ;)
gebaseerd op? waarom niet?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij is gisteren op de bus gegaan dus zal morgen over overmorgen er wel iets van horen anders bel ik zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Rekkie schreef op 26 mei 2004 @ 08:20:
[...]

Vodafone gewoon laten betalen dat ze mij als klant (en samen met mij dan nog 8 aansluitingen! Zowel privé als zakelijk!) mogen houden! Dan vind ik dat ze nu wel met contractverlenging + cashback (of een topklasse nummer op een prepaid kaartje, zoiets als 06 50 50 50 50) aan mogen bieden, anders wordt het switchen naar KPN. Ben niet ontevreden ofzo, maar laat me ook niet naaien :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Zo, r0el heeft ook net de brief (niet aangetekend) op de bus gedaan. Nu alleen t volgende probleem; t abonnement was al afgesloten door openstaande rekeningen (abonnement op naam van pa die t niet betaalde) welke binnenkort hopelijk betaald gaan worden (>500 euro). Zouden ze t dan alsnog aflsuiten zodat ik m'n nieuwe nummer mee kan nemen naar mijn inmiddels al nieuwe T-mobile abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

offtopic:
Sorry maar je staat nog ingelogd en ik had per ongeluk gereageerd sorry

[ Voor 91% gewijzigd door Ginz op 26-05-2004 12:22 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
_Brake_ schreef op 26 mei 2004 @ 11:25:
[...]

Vodafone gewoon laten betalen dat ze mij als klant (en samen met mij dan nog 8 aansluitingen! Zowel privé als zakelijk!) mogen houden! Dan vind ik dat ze nu wel met contractverlenging + cashback (of een topklasse nummer op een prepaid kaartje, zoiets als 06 50 50 50 50) aan mogen bieden, anders wordt het switchen naar KPN. Ben niet ontevreden ofzo, maar laat me ook niet naaien :Z
In welk opzicht laat jij je naaien dan?
Of ben jij nog toevallig een van de weinige gebruikers die enorm veel van mms gebruik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Rekkie schreef op 26 mei 2004 @ 11:49:
[...]

Of ben jij nog toevallig een van de weinige gebruikers die enorm veel van mms gebruik maakt?
Het komt inderdaad over alsof hij denkt dat Vodafone een eenmanszaakje is waarbij een meneer met grote lederen bureaustoel alle aanvragen voor opzeggingen aan 't bekijken is. ha ha ha

Dream on... voor jou maken ze wel een uitzondering hoor <LOL>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

cûora schreef op 25 mei 2004 @ 16:23:
[...]

Had dan gelijk van 'kostenloos', 'kosteloos' gemaakt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
@Ginz, Le0032

Hebben jullie telefonische en/of schriftelijke bevestiging dat jullie abonnment per 01-06 kosteloos wordt beeindigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Heb net met de klantenservice gebeld ... Ze zien in het systeem dat mijn annuleringsbrief is binnengekomen en in behandeling is genomen.

Volgens de medewerskter zou Vodafone vandaag een schriftelijke reactie naar mijn thuisadres sturen. In het systeem kon ze niet zien wat de reactie van Vodafone is.

Weet iemand meer van deze schriftelijke reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
Sinds wanneer is het officieel? dus dat vodafone het op hun site of per mailing heeft verteld?

Mijn abo is vrijdag ingegaan... kan die ook al opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

roenie, stel alsjeblieft geen domme vragen... ten eerste zal vodafone deze reden voor kosteloos vroegtijdig opzeggen waarschijnlijk überhaupt niet honoreren, ten tweede zal dat natuurlijk niet lukken als je een abonnement afsluit NADAT de tariefswijziging bekend is gemaakt. Met andere woorden -> in jouw situatie: KANSLOOS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
TweakersOnly schreef op 26 mei 2004 @ 12:37:
Weet iemand meer van deze schriftelijke reactie?
Bij vodafone geldt: geen bericht is goed bericht.

Dat je een reactie krijgt betekent (althans, dat deed het de vorige 4 wijzigingen) dat het feest niet doorgaat. Als je niets hoorde was het in orde.

Wat ook kan is dat je wordt aangeboden een nieuwe telefoon te nemen als je blijft, maar dat berust op een fout. Die aanbieding geldt voor "gewoon" opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Rekkie schreef op 26 mei 2004 @ 11:49:
[...]

Dat valt op zich nog wel mee, paar per maand, maar er zijn nu al zo veel wijzigingen doorgevoerd dat ik (prive en zakelijk) en de mensen / auto's bij ons thuis dit gewoon hebben geslikt, dat het wel een keer over mag zijn! Zij mogen best wéér extra kosten vragen, maar dit keer gaat het ze wél geld kosten.

Maar ik hoef me niet te verantwoorden tegenover Rekkie van GoT right? :Z

* _Brake_ is in sommige dingen heel simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
_Brake_ schreef op 26 mei 2004 @ 13:26:
[...]

Dat valt op zich nog wel mee, paar per maand, maar er zijn nu al zo veel wijzigingen doorgevoerd dat ik (prive en zakelijk) en de mensen / auto's bij ons thuis dit gewoon hebben geslikt, dat het wel een keer over mag zijn! Zij mogen best wéér extra kosten vragen, maar dit keer gaat het ze wél geld kosten.

Maar ik hoef me niet te verantwoorden tegenover Rekkie van GoT right? :Z

* ManiacScum is in sommige dingen heel simpel
Je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen hoor.
Maar ik snap je motivatie niet helemaal.

Waarom zou Vodafone jou speciale dingen aanbieden?
Zoals een nieuw telefoonnummer e.d.
Vodafone behandelt jou echt niet anders dan elke andere klant hoor.

Vandaar mijn vraag ook waarom je weg zou willen als je toch niet erg ontevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, heb net ff info ingewonnen bij de Klantenservice en bij afdeling verkoop het gaat namelijk om het volgende.

Bij de introductie van MMS is een introductieprijs gehanteerd, namelijk 49 eurocent. Vanaf 1 juni gaan de 'normale' tarieven gelden voor MMS nml: 25 ct (0-1 Kb), 49 ct (2-30 Kb) en 99 ct (31-100 Kb). Het gaat hierbij niet om een tariefswijziging. Dat wordt erg duidelijke vermeld door KS, ook bij de internet berichtgeving naar de KS toe wordt dit erg zwaar aangezet. Het is dus een lastigere situatie dan een directe tariefswijziging. De vraag is dus of bij het afsluiten van een MMS abonnement al duidelijk was wat de tarieven zouden gaan worden en of dit duidelijk is gecommuniceerd. Als dat namelijk wel het geval was, dan kan het wel eens heel erg moeilijk gaan worden. Het gaat dan inderdaad, technisch gezien niet om een tariefswijziging.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of er nou wel of niet kan worden ontbonden op basis van bovenstaande. Ben dus erg benieuwd naar de reacties op de brieven die eerder zijn verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Er wordt nog in het tarievenplan, nog in de algemene voorwaarden gesproken over actietarief. Ze hadden dus duidelijk moeten vermelden dat het om een actietarief ging. Ten tijde van het tekenen van het contract was ik hier niet van op de hoogte. Het lijkt erop dat de site ook sinds kort is aangepast. Ze hebben namelijk het woord actietarief toegevoegd. Lijkt me duidelijk dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Rekkie schreef op 26 mei 2004 @ 13:51:
[...]

Je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen hoor.
Maar ik snap je motivatie niet helemaal.

Waarom zou Vodafone jou speciale dingen aanbieden?
Zoals een nieuw telefoonnummer e.d.
Vodafone behandelt jou echt niet anders dan elke andere klant hoor.

Vandaar mijn vraag ook waarom je weg zou willen als je toch niet erg ontevreden bent.
Vanwege het feit dat wij (nu spreek ik namens vader / moeder / ikzelf / broertje / auto's (in de 3 auto's die we hebben zitten ook 3 vaste telefoons mét abbo) / bedrijven) 10 jaar klant zijn en nog nooit iets vroegtijdig oid hebben opgezegd vanwege de tevredenheid ik het op zich nu wel tijd vind dat vodafone een beetje waardering heeft voor ons als klant en íets aanbiedt! Als ze dáár al niet op ingaan, vind ik het op zich wel tijd om over te stappen naar KPN...

Kijk als ik van dit soort dingen nou een sport ging maken, ok... ;) Maar tot nu toe hebben we alles maar geslikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al reactie op een opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd of iemand al een echte bevestiging heeft ontvangen..
Geld dit ook voor de zakelijke abbonementen waarmee MMS-en worden verstuurd ? Abbonement al ca. 4 maanden in bezit via mijn werkgever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Ha ha, ja bevestiging van je brief... in de vorm van een afwijzing :P ha ha ha, ik ben verre van overtuigd dat dit gaat lukken :D
Pagina: 1 2 3 Laatste