[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 6.923 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
t is wel een 14"

specs:
1,33 GHz PowerPC G4
14-inch TFT-beeldscherm
256 MB DDR266
60 GB harde schijf
dvd / cd-rw speler
32 MB videogeheugen

kom ik op het volgende:
12" is prima mee te leven, en het is lekker compact
of
14" is een handig formaat, waar 12" eigenlijk te klein is

iemand die hier iets meer over kan zeggen?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er maar net aan hoe goed je ogen zijn ;) Beide iBooks hebben dezelfde resolutie, dus het ligt er maar net aan wat jij prefereert. Ik heb gekozen voor de 12" omdat die natuurlijk weer net een tikkeltje makkelijker mee te nemen is en mijn ogen in samenwerking met lenzen uitstekende resultaten leveren :P

Of 14" echt een handig formaat is ten opzichte van 12" betwijfel ik, heb je echt dat grotere scherm nodig, die ruimte naast je toetsenbord, of maak je eigenlijk de keuze voor de 14" vanwege de 30 GB extra opslageruimte en een snellere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
ja, ik ga dan voor de 12"

weer een andere vraag: (ja ik blijf vragen, dat mag hier toch?)
merk je het verschil in processorsnelheid dan? 133 mhz extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik wilde vragen welk kabeltje ik beter kon kopen de Apple Video Adapter kabel of de iTV link kabel.

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/454/store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9109_lm.jpgAfbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/454/store.apple.com/Catalog/nl/Images/T7929_lm.jpg

Maar ik vond net een bos kabels met oa een 5m lange composiet naar scart kabel, er zat ook een s-video TV-Out kabel tussen. Beide kan ik dus mooi gebruiken in combinatie met de apple adapter.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Deacon schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:17:
Ik wilde vragen welk kabeltje ik beter kon kopen de Apple Video Adapter kabel of de iTV link kabel.

[afbeelding][afbeelding]

Maar ik vond net een bos kabels met oa een 5m lange composiet naar scart kabel, er zat ook een s-video TV-Out kabel tussen. Beide kan ik dus mooi gebruiken in combinatie met de apple adapter.
op de site van apple wordt vermeld dat ze allebei op een ander type ibook werken
de apple video adapter was voor de nieuwe, en die andere voor oudere types, maar dat weet ik niet helemaal zeker
dit vond ik op de apple site over de AV-kabel - iBook
deze kabel is niet geschikt voor gebruik met de nieuwe iBook die is voorzien van een gecombineerde VGA/S-video/composite-poort.
en dit vond ik over de Apple Videoadapter
Om gebruik te kunnen maken van de Apple videoadapter is een iBook zonder externe resetknop, een 12-inch PowerBook G4 (867 MHz), een eMac (met AirPort Extreme) of een 17-inch iMac (1 GHz) met mini-VGA-poort vereist.
het staat er behoorlijk cryptisch, maar ik wilde ook iets in die richting aanschaffen voor de tv-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De Apple-videoadapter (mini-VGA), o.a geschikt voor iBook, is een prima ding. Ik gebruik mijn iBook 14" regelmatig als losstaande DVD-speler, met als enige nadeel het feit dat dat niet werkt in 'clamshell'.

Scherm dicht = sleepmodus. En wegens koeling zou ik hem ook niet anders gebruiken. Als je wilt besparen op je batterij, kun je altijd nog je iBookscherm uitzetten (lichtsterkte = 0) en de klep open.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

djmurcielago schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:24:
op de site van apple wordt vermeld dat ze allebei op een ander type ibook werken
de apple video adapter was voor de nieuwe, en die andere voor oudere types, maar dat weet ik niet helemaal zeker
Compatible computers:

iBook (16 VRAM)
iBook (14.1 LCD 16 VRAM)
iBook (Opaque 16 VRAM)
iBook (32 VRAM)
iBook (14.1 LCD 32 VRAM)
PowerBook G4 (12-inch)
De Apple AV Cable die jij bedoelt zijn voor de clamshell iBooks en de eerste modellen van het huidige Model (iBook (Dual USB), iBook (Late 2001), iBook (14.1 LCD) )

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88396

Ik koop het wel in de winkel €8 verzendskosten voor iets van €20 is een beetje zonde

[ Voor 7% gewijzigd door Deacon op 30-03-2005 14:29 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het mogelijk is om een ibook 12" is aan te sluiten op een cinema 20 inch zodat je op allebei tegelijk je desktop te zien krijgt? ik heb gehoord van de screenspanninghack maar kan iemand me vertellen hoe dat werkt want ik heb geen idee... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
screenspanning is volgens mij dat je de schermen naast elkaar hebt staan, dus allebei een ander beeld
standaard geeft ie op allebei hetzelfde beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

screenspanning is het uitbreiden van je beeld van je *book op het andere scherm. Het uitspreiden over een grotere oppervlak en dus een andere resolutie.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

GEBRUIK JIJ DE SEARCH, VOOR DIT NU AL VOOR DE 4E KEER (OF IS HET AL MEER?) IN DIT TOPIC VOORKOMENDE ITEM, DAN GEBRUIK IK CAPSLOCK NIET MEER!

Kun jij in het vervolg even je CAPS-LOCK toets inruilen voor het topicreport handje? Dit is dus duidelijk niet de bedoeling!

[ Voor 34% gewijzigd door dawuss op 30-03-2005 15:34 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
lekker dan, de site was traag, langzaam of wilde niet laden, nu is het me eindelijk gelukt, is tie uitverkocht, k zag dr wel handel in :P

morgen ga ik als het goed is de ibook g4 12" halen, alleen weet ik nog niet of ik met of zonder BT ga halen, t is wel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Heel goed dat je een iBook gaat halen, ik zou zeker bluetooth erbij doen. Achteraf intern inzetten is haast onmogelijk om te doen.
Zie ook dit topic [rml][ iBook] Zelf bluetooth installeren mogelijk?[/rml] :P
Maar zou je niet beter nog een maandje kunnen wachte. Tiger wordt echt bijnaaaaa aangekondigd en er is ook een kans op een iBook upgrade. Dus denk er nog maar even overna.
Anders zie ik je wel over een maand terug, huilend op de forum komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:26

Hertog

Aut bibat, aut abeat

O.D.Smolik schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:58:

Anders zie ik je wel over een maand terug, huilend op de forum komen :+
Ik denk niet dat iemand met een iBook snel zal huilen. Een beetje sip kijken, hooguit :)

Ik vraag me wel af hoe ze dat deden bij de Bijenkorf. Kregen ze korting (en is dat een teken dat de iBook reeks op z'n eind loopt) of verkochten ze die iBooks gewoon met een flinke dosis verlies? Een iBook als publiekslokkertje lijkt me toch wat prijzig.. ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Bijenkorf is een groot bedrijf, die kan wel producten met verlies of heeeel weinig winst verkopen.
iBook is een mooi lokkertje, mensen nemen een kijk en misschien kopen ze er wel iets bij of komen ze volgende keer terug omdat Bijenkorf in hun hoofd is blijven hangen.
Allemaal marketing/reclame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
huilen om de ibook doe ik echt niet, maar hoe kom je erbij dat er dus inderdaad een nieuwe aankomt?
en wat is tiger? ja, sorry ben nog niet echt helemaal into apple, als ik het goed begrijp is het een nieuwe os x?
BT, heb wel een dongle, maar een ingebouwde kost behoorlijk wat extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:33:
huilen om de ibook doe ik echt niet, maar hoe kom je erbij dat er dus inderdaad een nieuwe aankomt?
Het blijft speculeren, maar op macrumors staat in sommige gevallen nuttige informatie, en rekening houdend met de vorige actie van de bijenkorf tijdens de drie dwaze dagen, waar een iBook 12" werd aangeboden en een week of twee later een update kwam, is die kans nu zeker weer aanwezig :Y)
djmurcielago schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:33:
en wat is tiger? ja, sorry ben nog niet echt helemaal into apple, als ik het goed begrijp is het een nieuwe os x?
Is inderdaad het vernieuwde besturingssysteem welke OSX 10.3 mag gaan opvolgen

en wat betreft die bluetooth dongle, als ik zo naar alle manieren kijk lijkt BTO me het verstandigste besluit, of je moet echt te veel zin hebben in doe het zelven, met alle risico's inbegrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
nouja, t was nog niet 100% zeker om em morgen te gaan kopen

wat ik heb gelezen was de upgrade naar os x 10.3 al gigantisch (150 verbeteringen e.d.)
ga maar weer ff kijken op macrumors

wat is BTO? bluetooth onboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

BTO = Build To Order (dus uitbreidingen bij de bestelling). Bij de iBook zit Bluetooth er niet standaard in, dus als je dat wilt dan moet je een BTO samenstellen (ook langere besteltijd).
10.3 > 10.4 schijnt de grootste verandering te zijn tot nu toe

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
als dat de grootste verandering is, dan wacht ik wel ff ja, heb het geld nog niet binnen, kon wel de creditcard van me broertje lenen als ik em per se nu al wilde

maar als die dus binnen 2 weken wordt gereleased, dan duurt het nog wel ff voor die hier is? dus naar mijn schatting kan dat nog 4 weken duren

en BT gebruik ik tot nu toe alleen om met me d500 te syncen, maar dat is nog niet echt een succes, maar dat is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
thanx for the warning
ik wacht ff een weekje of 2 a 3
vooral nu ik dit gelezen heb
http://forums.macrumors.c...ad.php?s=&threadid=117907
flinke update voor de ibook, hoop dat de prijzen niet stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
In de MacBuyersguide op

http://www.macrumors.com/pages/2005/03/20050331012744.shtml

staat dat er volgende maand zoals ik al gehoopt had een nieuwe lijn iBooks komt. Het is een rumor maar volgens het bericht gaat de snelheid van 1.33ghz-1.55ghz lopen varierend qua model. En 'an improved Ati Mobility Radeon' gpu. Hopelijk een 9700 :)

Overigens spreekt het bericht ook over updates voor iMac en eMac.

[ Voor 14% gewijzigd door objectief2 op 31-03-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Zoals ik al eerder ergens aangaf (volgens mij in een ander draadje) denk ik niet dat zo zo ver ge-upgrade gaan worden, want dat wordt denk ik het verschil tussen iBook en PowerBook te klein. Want waarschijnlijk gaan ze ook naar 512MB RAM aangezien Tiger toch wel fatsoenlijk moet lopen, en dus ook de videokaart... én dan ook nog de CPU....
Dan zijn er nog heel weinig verschillen: het scherm, de hdd, en vast nog wel wat kleine dingetjes (keyboard backlight, powerbook werkt sluitend), maar feit blijft dat denk ik het verschil te wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
je spreekt jezelf op een rare manier tegen
maar 512 mb ram zal wel, dat is niet zo duur, maar een betere gpu en cpu voor de 12" zou het leuk maken, de 12" is nu alleen met 1,2 ghz te krijgen terwijl een beetje sneller niet onaardig kan zijn
heb geen ervaring, ik wilde vandaag een ibook halen, maar nu wacht ik ff op tiger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

objectief2 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:16:
In de MacBuyersguide op

http://www.macrumors.com/pages/2005/03/20050331012744.shtml

staat dat er volgende maand zoals ik al gehoopt had een nieuwe lijn iBooks komt. Het is een rumor maar volgens het bericht gaat de snelheid van 1.33ghz-1.55ghz lopen varierend qua model. En 'an improved Ati Mobility Radeon' gpu. Hopelijk een 9700 :)

Overigens spreekt het bericht ook over updates voor iMac en eMac.
Nou een 9700 komt er voor de iBook echt niet :P
Dat lijkt me een beetje een overkill :)
Voor de PowerBook zou het nog wel kunnen, maar ook dat betwijfel ik.

* Atlas wacht ook maar geduldig op de niewe serie iBooks, en gaat er dan ook maar 1tje kopen :9

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Overigens hebben de 12" PowerBook en de 12" iBook precies hetzelfde (niet al te geweldige) TFT scherm... Ik ben idd erg benieuwd welke videokaart er in de nieuwe iBooks komt te zitten. Wat er nu in zit is gewoon bras maar heel erg super is de kaart in de 12" PB ook niet. Mag toch hopen dat ze onder het nivo van de 12" PB blijven zitten anders ga ik huilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Wat heeft iedereen toch tegen dat beeldscherm van de 12" ibooks?
Ik heb laatst een uurtje met zo'n ding staan spelen en heb nog nooit zo'n geweldige TFT meegemaakt. Dat ding laat de TFT van mijn huidge wintel (toshiba satellite pro 2100) mijlenver achter zich.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
bartvb is volgens mij een van de weinigen die er over klaagt, het schijnt juist een erg goed schermpje te zijn, erg scherp en helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat hulp nodig bij de aankoop van mijn eerste Apple. Ik wil over enkele maanden voor mijn grafische studies een Powerbook 15" kopen. Nu heb ik enkele vraagjes bij het geheugen.

Ik had dus graag 1GB RAM in die Powerbook, maar zoals iedereen weet kost dat via Apple zelf hopen geld. Daarom koop ik liever zelf RAM en steek ik het er zelf in. Nu... als ik mijn Powerbook bestel zit er natuurlijk al 512MB RAM in. Wat kan ik dan het beste doen?

- een extra latje 512MB SO-DIMM bijkopen en erbij steken.
- 2 latjes 512MB SO-DIMM kopen, erin steken en die van Apple eruit gooien.

Ik weet niet of het bij Apple belangrijk is dat er 2 identiek dezelfde latjes insteken, daarom vraag ik dit even.

(Sorry als dit verkeerd staat, maar het leek me redelijk absurt om hiervoor een nieuwe topic te starten)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Die 512 mb in de PowerBook 15" is een latje. Je hebt 2 slots voor je ram dus er kan gewoon een A-merk latje erbij.
Werkt gewoon zonder problemen. Apple gebruikt ook gewoon A-merk geheugen :P

[ Voor 14% gewijzigd door O.D.Smolik op 31-03-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:02:
bartvb is volgens mij een van de weinigen die er over klaagt, het schijnt juist een erg goed schermpje te zijn, erg scherp en helder
Tjah ik had laatst een IBM T42 en een PB 15" (nieuwste versie) naast elkaar staan en dan is het scherm van de PB toch wel een stukje minder. Maar zolang je ze niet naast elkaar hebt staan, merk je er niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Klagen is een groot woord :) Het scherm valt me wat tegen, ik had beter verwacht in een PowerBook. Het blijft een goedkoop TN schermpje. Hij is zeker wel scherp en ook redelijk helder maar buiten werken is geen pretje, ghosting heeft ie ook flink wat en vooral de kleurechtheid is nogal brak. Dat laatste is eigenlijk mijn grootste bezwaar. Zodra je je hoofd wat verplaatst veranderen de kleuren al. Niet extreem maar voldoende om een beetje foto's bewerken ondoenlijk te maken. Als ik het niet vergeet maak ik wat foto's als de Dell 2405FPWs binnen zijn die ik besteld zijn met de PB er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
nouja, ik ga een ibook halen (een nieuwe, van over een paar weken) 12" dus ik ga ff wat speuren naar de kwaliteit van de schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van het scherm van mijn 12" iBook gewoon goed is. Iig scherp genoeg (ik merk nu niet eens meer dat ik van mijn 15" PB notebook naar een 12" iBookje ben gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb nu een PowerBook 12" (1,33 GHz model) en voorheen een Dell Inspiron 500m. De kwaliteit van het scherm van de PowerBook is vele malen beter dan die van de Dell. Het grote probleem van de Dell was de kijkhoek. Alleen als je er loodrecht opkeek zag het er goed uit, maar zodra je je hoofd maar een beetje draaide werd een deel van het scherm een stuk lichter. Met de PowerBook heb ik hier totaal geen last van. Ik kan 'm bijna van elke kant bekijken zonder dat de kleuren veranderen.

Het enige wat ik wel merk is dat de backlight enige tijd nodig heeft om 'op te warmen'. Als de PowerBook net aan is, is het scherm donker en ongelijkmatig verlicht. Dit is voornamelijk irritant als het scherm op de laagste helderheid staat, omdat dan het scherm bijna een half uur nodig heeft om op te warmen. Dit overigens wel iets wat ook bij Apple bekend is: LCD-beeldschermen: het beeldscherm moet worden opgewarmd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb hier de schermen van 12" PB, 15" PB (nieuwe serie), NEC Versa P520 en IBM T42 naast elkaar staan (testje :) ) maar het beste scherm is toch van de 15" PB. Ik zie nu ook dat het scherm van mijn 12" PB toch qua helderheid achterblijft op het scherm van de 15" PB

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dus een Powerbook 12" van de laatste update. Gisteren viel me ineens op dat de kleurechtheid niet echt goed is vergeleken met mijn 17" TFT van Sony. Het was me niet eerder opgevallen omdat ik eigenlijk een dik half jaar alleen op een iBook en daarna Powerbook heb gewerkt. Rood is niet mooi rood en dat geld voor andere kleuren. Ik heb ook de helderheid van mijn 17" TFT teruggeschroefd om een goede vergelijking te maken.

Ik heb geprobeerd het scherm opnieuw te calibreren met de tool die in de display opties beschikbaar is. Het resultaat werd: slechter. Ik heb natuurlijk iets verkeerd gedaan, maar het is moeilijk te bepalen wat het menu precies van je wilt. Zijn er andere tools beschikbaar die duidelijker zijn, zodat ik niet hoef te raden wat ze precies bedoelen om zo mijn Powerbook te calibreren.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Misschien een keertje de kleuren calibreren? Ik lees er nooit over (alsof niemand het ooit doet) maar iedereen klaagt steen en been over de kleuren op zijn scherm... |:(

Ik doe dat gewoon geregeld, geen klachten hier! (iBook G4 14")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ramzzz schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:52:
Misschien een keertje de kleuren calibreren? Ik lees er nooit over (alsof niemand het ooit doet) maar iedereen klaagt steen en been over de kleuren op zijn scherm... |:(

Ik doe dat gewoon geregeld, geen klachten hier! (iBook G4 14")
Hij zegt toch dat hij geprobeerd had zijn scherm te calibreren :?
Ik vraag me trouwens toch af in hoeverre dat nodig is voor je ingebouwde *book scherm. Hier herkent hij zelf wat voor scherm hij heeft, en pakt er automatisch een color profile voor. Het zelfde voor mijn Cinema Display, dat ook meteen wordt herkend en gecalibreerd. Daar heb ik zelf nog niets voor hoeven doen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb nu het programma SuperCal geprobeerd http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12756

wit is nu meer wit en de kleuren zijn iets beter er op geworden. Denk dat ik het nog een paar keer probeer. Als ik nu switch tussen de 'color LCD' en het nieuwe profiel zie ik veel verschil. Het is wennen en natuurlijk nog niet zo goed als mijn 17" monitor, maar het is er iets beter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

@dawuss

Nou, een calibratie is tamelijk beperkt houdbaar. Wekelijks (pro's) of maandelijks (home users) ljkt me geen overbodige luxe. Ik las idd over zijn calibratie-tekstje heen ;)

Wellicht beheerst hij het calibreren niet (kleurenbeheer is een vak apart) of mankeert er echt wat aan zijn scherm. Dat laatste betwijfel ik echter.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 07-04-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op maandag 04 april 2005 @ 00:39:
ik heb hier de schermen van 12" PB, 15" PB (nieuwe serie), NEC Versa P520 en IBM T42 naast elkaar staan (testje :) ) maar het beste scherm is toch van de 15" PB. Ik zie nu ook dat het scherm van mijn 12" PB toch qua helderheid achterblijft op het scherm van de 15" PB
Welk scherm heeft die T42?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Laatst online: 03-01-2022
Heeft iemand enig idee wanneer en of er nieuwe iBook's komen? Ben nl van plan er 1 te kopen maar het zou jammer zijn als ik er net 1 heb en er komt nog geen week later een nieuwe uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Rem_co schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:34:
Heeft iemand enig idee wanneer en of er nieuwe iBook's komen? Ben nl van plan er 1 te kopen maar het zou jammer zijn als ik er net 1 heb en er komt nog geen week later een nieuwe uit.
Alleen de vrouw met de pukkel op haar neus en de glazen bol kan je dat met zekerheid zeggen. Tot dan is er alleen over te speculeren. Ik zou zeggen: houd de geruchtensites (macrumors.com etc) in de gaten :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
kiddyl schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:24:
Ik heb dus een Powerbook 12" van de laatste update. Gisteren viel me ineens op dat de kleurechtheid niet echt goed is vergeleken met mijn 17" TFT van Sony. Het was me niet eerder opgevallen omdat ik eigenlijk een dik half jaar alleen op een iBook en daarna Powerbook heb gewerkt. Rood is niet mooi rood en dat geld voor andere kleuren. Ik heb ook de helderheid van mijn 17" TFT teruggeschroefd om een goede vergelijking te maken.

Ik heb geprobeerd het scherm opnieuw te calibreren met de tool die in de display opties beschikbaar is. Het resultaat werd: slechter. Ik heb natuurlijk iets verkeerd gedaan, maar het is moeilijk te bepalen wat het menu precies van je wilt. Zijn er andere tools beschikbaar die duidelijker zijn, zodat ik niet hoef te raden wat ze precies bedoelen om zo mijn Powerbook te calibreren.
Sluit je scherm een aan op je powerbook. Apple gebruikt een hogere gamma dan PC's, 2.2 meen ik en pc's 1.8. dat maakt ook heel veel verschil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Heeft iemand het voor elkaar gekregen met een 12" PowerBook z'n scherm te roteren onder Tiger?

Het is me nog niet duidelijk of dat bij mij niet kan door de Nvidia kaart of door de monitor definitie. Laatste is vrij gemakkelijk te fixen, eerste niet. Ik hoop dus dat iemand anders het al wel voor elkaar heeft gekregen met zo'n Nvidia 5200 Go.

[ Voor 89% gewijzigd door bartvb op 02-05-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn pb12" scherm met een color spider gecallibreerd, en vooral huid ziet er een stuk natuurlijker uit.

Veel schermen zijn trouwens wel heel erg overdreven gekleurd, ik heb gehoord dat sony's veel blauw mee krijgen voor dat super heldere effect. Mijn eigen 19" tft is ook veel te helder en kleurig, ziet er wel blij uit in spelletjes though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
Dan wacht ik toch nog maar ff af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekoek schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:51:
[...]

Oh ja, als je bijvoorbeeld extra rammetjes er in wilt kun je dat tegen 'm zeggen en dan koopt hij dat mee (512MB voor iets van € 130,-) en zet hij er het voor niks in. Dat zijn ook dingetjes die mij positief stemmen over Mexpert.
Bij het Apple Centre in de Raadhuisstraat in Amsterdam bouwen ze RAM in à €74,- per 512 MB. Dat lijkt goedkoop voor een officiële Apple-dealer, en dat is het ook. Men zegt er zelf bij dat 512 af Apple véél te duur is (bijna het dubbele nml).

Apple Centre Amsterdam dus! Ik heb gisteren mijn PB 15" SuperDrive besteld, en ze hebben een eigen (erg behulpzame en snelle) technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

klein vraagje, ik heb nu sinds kort een powerbook, die zo nu en dan als desktopje fungereert, mijn vraag is nu: als de batterij vol is geladen is het dan verstandiger om de stekker er uit te halen of erin te laten. de powerbook werkt ook zonder batterij, dus moet ik als hij vol is de batterij er uithalen?
of kan ik hem het beste, zodra hij vol is weer leeg laten draaien, en dan weer opladen?

ik kan ook niks vinden van een bypass die misschien de stroom niet via de batterij laat gaan als hij vol is.

ik wil gewoon graag het beste voor mijn powerbook batterijtje :)

[ Voor 1% gewijzigd door Peentje op 25-05-2005 20:11 . Reden: "gaat fungeert" is geen ABN ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Peentje schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:11:
als de batterij vol is geladen is het dan verstandiger om de stekker er uit te halen of erin te laten. de
De Powerbook gaat over tot druppelladen als de batterij vol is. Je kan de batterij er dus gewoon in laten.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

B_O_S_S schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:28:
[...]

De Powerbook gaat over tot druppelladen als de batterij vol is. Je kan de batterij er dus gewoon in laten.
dat heeft dan dus geen effect op de batterijlevensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Peentje schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:15:
[...]

dat heeft dan dus geen effect op de batterijlevensduur?
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:16:
Ik heb mijn pb12" scherm met een color spider gecallibreerd, en vooral huid ziet er een stuk natuurlijker uit.

Veel schermen zijn trouwens wel heel erg overdreven gekleurd, ik heb gehoord dat sony's veel blauw mee krijgen voor dat super heldere effect. Mijn eigen 19" tft is ook veel te helder en kleurig, ziet er wel blij uit in spelletjes though :)
Dat heb ik ook gehoord over de sony schermen alhoewel ik moet zeggen dat de sony schermen mooier en scherper uitzien dan de *Book schermen. Maar ik vind de *Book nog steeds top qualiteit vergeleken met andere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Beste lezers,

Ik kan een deal maken en wil graag het volgende weten. Ik ga uit van de aanschaf van een iBook 12inchtft. Nieuw in de winkel. Dus niet via de Applestore. Het punt is het volgende:

Ik beschik zelf over een Hitachi 60GB harde schijf met 7200rpm :) + Ik koop een reepje van 1GB Corsair erbij.

Nu is de vraag of een winkel genegen is om dit erin te zetten, ivm met de positie van de harde schijf. Ik wil graag dat zij het doen ivm met de garantie. Of is er toch een mogelijkheid dat Apple het toestaat om zulke dingen zelf te doen?

En dan nog iets: Stel ik koop nu een nieuwe iBook, en over laten we zeggen 2 maanden komt er een nieuw model met meer voor een lagere prijs :'( . Hoe coulant gaat Apple hier dan mee om. M.a.w. zit er dan een soort cashback in of iets dergelijks?

Heel erg bedankt alvast voor de informatie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
Nog ff een vraagje, ik ga dus binnenkort een iBook aanschaffen maar zit eigenlijk al vanaf april te wachten op de upgrade(standaard 512), komt die nog?
En nog iets hoe kon je voor eenmalig €80 ook al weer 20% korting krijgen op al het Apple spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Als je een iBook koopt en er komt later een nieuwere dan is er geen regeling.

De HD vervangen is enorm klote werk schijnbaar maar geheugen prik je er zelf zo bij. :)
256MB zit er vast in en dan heb je 1 slot vrij waar die 1GB in kan.

Geheugen plaats je zo bij

Je bent overigens de garantie niet kwijt als je zelf dat geheugen erin plaatst. De HD wel want bijna alles moet uit elkaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou verwachten dat ie komt, maar het duurt al zo lang. Je kan beter nu kopen, met die standaard 512 zal ie toch wel wat duurder worden. (weer duurder :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Rem_co schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:20:
Nog ff een vraagje, ik ga dus binnenkort een iBook aanschaffen maar zit eigenlijk al vanaf april te wachten op de upgrade(standaard 512), komt die nog?
Dat weten alleen medewerkers van Apple en mensen met een glazen bol ;)
En nog iets hoe kon je voor eenmalig €80 ook al weer 20% korting krijgen op al het Apple spul?
Zoek maar eens op "Apple Developer Connection". Dit topic gaat daar niet over :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

dawuss schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:31:
[...]

[...]

Zoek maar eens op "Apple Developer Connection". Dit topic gaat daar niet over :)
Die 20% geldt niet op iBook's, je krijgt minder korting. Maar volgens mij is gewone onderwijs korting goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
dawuss schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:31:
[...]

[...]

Ow k bedankt voor de antwoorden :)
Dan ga ik denk ik toch gewoon voor de studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:03:
Ik beschik zelf over een Hitachi 60GB harde schijf met 7200rpm :) + Ik koop een reepje van 1GB Corsair erbij.
slim, zorg wel dat het een notebook harddisk is. dus 2,5" :P
Nu is de vraag of een winkel genegen is om dit erin te zetten, ivm met de positie van de harde schijf. Ik wil graag dat zij het doen ivm met de garantie. Of is er toch een mogelijkheid dat Apple het toestaat om zulke dingen zelf te doen?
Het ligt er maar net aan naar welke winkel je gaat, elke store gaat er anders mee om, zolang het niet een store van apple zelf is. Het verstandigst is gewoon even langs te gaan en vragen hoe zij dat doen, houd er echter wel rekening mee dat als ze het dan, je er ook voor mag betalen. Een reepje geheugen is binnen twee minuten gedaan, maar een HDD vervangen is toch een stuk intensiever :)
En dan nog iets: Stel ik koop nu een nieuwe iBook, en over laten we zeggen 2 maanden komt er een nieuw model met meer voor een lagere prijs :'( . Hoe coulant gaat Apple hier dan mee om. M.a.w. zit er dan een soort cashback in of iets dergelijks?
Nee, dit lijkt me gigantisch sterk, het wordt namelijk niet gezien als een verbetering op een bepaald product omdat het kapot is, maar als een vernieuwing, en je hebt het product gekocht zoals het je toen aangeboden is, dus is het logisch dat je ook geen aanspraak maakt op een product dat je niet gekocht hebt. :)
Rem_co schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:20:
Dat blijft de grote vraag, je kunt je echter beter afvragen wanneer deze upgrade komt :P
ADC :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 14:49
Kan iemand mij vertellen hoe de videokaart van de ibook 12" (radeon 9200 32mb) staat tegenover die van de powerbook 12" (gforce fx go 5200 64 mb)? iets zegt mij dat die van de ibook sneller is maar is dat ook zo?
het zal ongetwijfeld al een keer langsgekomen zijn, maar kon er niets zinnigs over vinden met de search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Nee, die van de PowerBook is sneller... bovendien omdat die twee maal zoveel ram heeft, en het model. Die GF5200 is ongeveer vergelijkbaar met de R9600.. de 9200 is dus stukken langzamer.

en dit had je zelf ook wel kunnen googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

wibblemoo schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:34:
Kan iemand mij vertellen hoe de videokaart van de ibook 12" (radeon 9200 32mb) staat tegenover die van de powerbook 12" (gforce fx go 5200 64 mb)? iets zegt mij dat die van de ibook sneller is maar is dat ook zo?
het zal ongetwijfeld al een keer langsgekomen zijn, maar kon er niets zinnigs over vinden met de search
De PowerBook is sneller, en ondersteunt met die 64 MB ook Quartz 2D extreme en andere leuke effecten in Mac OS X Tiger waardoor je het verschil ook merkt ook als je geen spelletjes speelt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Johnny schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:03:
[...]

De PowerBook is sneller, en ondersteunt met die 64 MB ook Quartz 2D extreme en andere leuke effecten in Mac OS X Tiger waardoor je het verschil ook merkt ook als je geen spelletjes speelt.
Het "ripple-effect" als je een nieuwe dashboard widget toevoegd, maar buiten dat... wat voor effecten mist een Mac Mini of iBook gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Core Image.

de R9200SE in de iBook ondersteunt geen PS2.0 en daardoor geen Core Image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

En wat merk je daarvan in de praktijk?

Mijn enige mac is een powerbook dus ik zou niet weten wat een mini/ibook-gebruiker mist behalve van "horen zeggen". (Zoals die ripple bij dashboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Op dit moment manifesteert het gebrek aan Core Image zich nog niet zo, maar aangezien toekomstige versies van o.a. iPhoto, iMovie, Final Cut, Motion, maar ook Photoshop gebruik zullen gaan maken van het nieuwe Core Image en Core Video, zul je gaandeweg steeds meer gaan merken van het gebrek aan Core Image. Bovendien kan Core Image op den duur als toevoeging op Quartz Extreme gebruikt gaan worden door overactieve devvers (ik hoop het niet maar je weet het nooit). Maar nu blijf ik sowieso van mening dat je als je serieus met grafische apps aan de gang wilt niet voor een iBook moet gaan maar voor een PowerBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, natuurlijk niet! Als jij een nieuwe camera koopt en laten we zeggen 2 maanden later komt er een nieuw model met meer voor een lagere prijs krijg je toch ook niets terug? Dan zouden fabrikanten geen moer meer verdienen omdat iedereen natuurlijk steeds geld terug wil omdat er een nieuw model is geintroduceerd. Of fabrikanten moeten stoppen met het vernieuwen van hun productaanbod natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 14:49
dan ben ik eruit, het wordt een 12" powerbook. bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Beste lezers,

Ik kan een deal maken en wil graag het volgende weten. Ik ga uit van de aanschaf van een iBook 12inchtft. Nieuw in de winkel. Dus niet via de Applestore. Het punt is het volgende:

Heel erg bedankt alvast voor de informatie... :)
ik denk dat het goedkoper is om gelijk naar een 60GB te upgraden via apple dan je eigen hdd erin te gaan zetten of laten zetten. De arbeidskosten voor het vervangen van de hdd zullen duurder zijn dan dat de upgrade kost.
Apple iBooks zitten namelijk gigantisch rottig in elkaar wat dat betreft, je kunt eigenlijk nergens bij (behalve het geheugen). Dit betekent dat je het hele ding uit elkaar moet halen om te gaan upgraden, als je dat laat doen mag je flink wat eurootjes wegtikken voor iemand die dit voor je doet.
Zoek anders eens voor de gein naar mensen die hun iBook opengemaakt hebben, dan zul je zien wat voor een werk daarin gaat zitten (ik geloof alleen al dat er 10 verschillende maten schroefjes in het ding zitten).
Daarbij denk ik ook dat als hij uit elkaar geweest is hij lang niet meer zo solide is als ze standaard zijn (want dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt van apple).

Geheugen is wel ubersimpel om te doen. Gewoon keyboard eruit klikken en de airport losschroeven, zo heb ik het zelf ook gedaan (apple is mij te duur met hun geheugen en had nog een 512MB dimm liggen uit mijn PB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nou ik ben het er wel mee eens dat het openmaken van een iBook pittig is, maar als je het goed doet is hij ernaa wel weer net so solide als nieuw, alleen niets vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:22
Ben weer helemaal blij met mijn 500 MHz G3 iBookje, doet met nieuwe baterij zo'n 4 uur met aitport aan (bijna 5 zonder) O+

Alleen nog aan het twijfelen of ik Tiger wil gaan draaien, maar dan moet ik wel m'n 256 Mb reepje ram vervangen door een 512, en dat is me denk net iets te prijzig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

256MB draait het ook goed op, al dus een vriendin met iBook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NomoDigger schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:20:
Ben weer helemaal blij met mijn 500 MHz G3 iBookje, doet met nieuwe baterij zo'n 4 uur met aitport aan (bijna 5 zonder) O+

Alleen nog aan het twijfelen of ik Tiger wil gaan draaien, maar dan moet ik wel m'n 256 Mb reepje ram vervangen door een 512, en dat is me denk net iets te prijzig. :(
512MB dimmetje kost nog 55 euro. Je 256MB dimmetje kun je nog wel slijten voor 20 euro. Is dus 35 euro voor een upgrade, dus dat valt toch nog wel mee :P

Zelfde wat ik straks ga doen als ik mijn 'nieuwe' notebook heb. De 512MB uit deze iBook gaat daarin en de 256MB die erin zit ga ik vervangen door een 2e 512MB en verkoop die 256MBer (of doneer hem :P).
zo heb je een leuke upgrade voor niet teveel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heeft je huidige iBook geen intern geheugen meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
NomoDigger schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:20:

Hoe doe je dat :? Heb je een nieuwe batterij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:09:
Dan heeft je huidige iBook geen intern geheugen meer toch?
Er zit dan nog 256MB onboard.
Maar goed, persoonlijk maakt me dat weinig uit, want ik doe het ding toch weg.
Ik heb hem geruild tegen een x86 systeem waar nu 2x 256MB inzit. En die persoon krijgt 1 256MB dimm terug zodat hij dan met 512MB in de iBook zit en ik met 768MB in mijn nieuwe systeem.

Want 256MB is wel erg weinig onder OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
Ik weet het, het is al 10 keer gevraagt. Maar waar kan ik de studentenkorting vinden op de site van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
Bedankt :)
Hij is besteld 12 inch, 768 mb intern, 80 gig harde schrijf, bluetooth. Muis en Toetsenbord erbij en iCurve. :9~

Als ze nu morgen met die update komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rem_co schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:46:
[...]

Bedankt :)
Hij is besteld 12 inch, 768 mb intern, 80 gig harde schrijf, bluetooth. Muis en Toetsenbord erbij en iCurve. :9~

Als ze nu morgen met die update komen :/
Waarom heb je niet gewoon standaard gekozen voor 256MB en hem dan zelf upgraden? scheelt je 100 euro voor zo'n dimmetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

ff een vraagje over de Buyers Guide van MacRumors; daar staat bij de powerbook
Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
maar als je naar de grafiekjes met recent releases kijk zit men pas op de helft in vergelijking met de tijd tussen eerdere releases ?
Ook als je bij de laatste rumors kijkt is de enige referentie die de oorzaak zou kunnen zijn een event dat op 17 april is geweest ....

Ben geen Apple kenner, dus vraag me af of iemand een idee heeft hoe dit in elkaar steekt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
TheRookie schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:20:
ff een vraagje over de Buyers Guide van MacRumors; daar staat bij de powerbook
[...]
maar als je naar de grafiekjes met recent releases kijk zit men pas op de helft in vergelijking met de tijd tussen eerdere releases ?
Ook als je bij de laatste rumors kijkt is de enige referentie die de oorzaak zou kunnen zijn een event dat op 17 april is geweest ....

Ben geen Apple kenner, dus vraag me af of iemand een idee heeft hoe dit in elkaar steekt :?
De PowerBooks zijn pas geleden nog geupdate dus ik verwacht binnenkort eigenlijk geen update. De iBooks daarentegen schrééuwen om een update inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Daarom vind ik 't ook zo raar dat er 'approaching the end of a cycle' bij staat; als ik de rest van het topic goed gelezen heb is de info op die buyersguide meestal wel betrouwbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ibook gebruikers,

Ik ben zelf al jaren een windows gebruiker.. maar wil nu toch naar apple.
ik ben dus op zoek naar een 2ehands ibook.. nu kwam ik er een aantal tegen met 512mb 500mhz.. kan ik hier tiger goed opdraaien?
En kan ik hiermee gewoon goed computeren wat ik meestal doe is een beetje op forums een beetje mail ophalen soms wat downloaden en msnen.. soms ook wat photoshoppen.

Kan dat gewoon hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:40:
Hey ibook gebruikers,

ik ben dus op zoek naar een 2ehands ibook.. nu kwam ik er een aantal tegen met 512mb 500mhz.. kan ik hier tiger goed opdraaien?
En kan ik hiermee gewoon goed computeren wat ik meestal doe is een beetje op forums een beetje mail ophalen soms wat downloaden en msnen.. soms ook wat photoshoppen.

Kan dat gewoon hier mee?
Moet zeker lukken, al moet je niet te veel verwachten van de snelheid. Als je dit forum een beetje doorloopt zal je zien dat er wel meer mensen met mindere specs OSX draaien. Photoshop zal wel behoorlijk traag zijn, ik werk op een 1Ghz G4 768 MB-Ram en dat is niet bijster snel.

Desalnietemin zou t wel een goede start machine zijn om OSX op uit te proberen.

Just out of curiosiry, wat zijn de gemiddelde prijzen die je zag voor een iBook met die specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:44:
[...]

Moet zeker lukken, al moet je niet te veel verwachten van de snelheid. Als je dit forum een beetje doorloopt zal je zien dat er wel meer mensen met mindere specs OSX draaien. Photoshop zal wel behoorlijk traag zijn, ik werk op een 1Ghz G4 768 MB-Ram en dat is niet bijster snel.

Desalnietemin zou t wel een goede start machine zijn om OSX op uit te proberen.

Just out of curiosiry, wat zijn de gemiddelde prijzen die je zag voor een iBook met die specs?
rond de 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:38

Superflip

*pwiet*

Ik ga morgen alvast mijn PB 15" Combo bestellen... (Leuke baas heb ik hé ;) )

Ik ga men oude IB 12" wel houden voor onderweg en op festivals en dergelijke als photo preview & storage... aangezien ik nogal veel rondloop met de dSLR.

Ik hoop hier dan binnenkort ook mijn bevindingen van het toestel volledig neer te planten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:40:
Hey ibook gebruikers,

Kan dat gewoon hier mee?
Mijn ervaring is met Tiger, dat het prima werkt met 512, maar hoe meer geheugen hoe beter. Ik heb zelf nu 1,25 GB, het maximale, en dit werkt echt :9~ Tiger heeft gewoon veel geheugen nodig, maar nu kan ik echt alles van CS2 + Macromedia tegelijkertijd draaien zonder vertraging. Ik werk nu zelf 1,5 maand met OS X, en ik ben echt verliefd geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Idd 512MB werkt goed, maar ik heb graag altijd Entourage, Word, Photoshop, iTunes, Safari en nog wat kleine programma's tegelijk draaien (vaak minimized). En dan merk je echt de grenzen van 512MB terwijl je dan veel hebt aan 1280MB.

Kortom, voor de gewone gebruiker met wat desktop werk en netjes programma's afschieten is 512MB wel voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik ben nieuw met apple laptops maar kan je dr eigenlijk games op spelen zoals sims 2 of sim city 4 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Dat kan,

een beetje zoeken kan geen kwaad he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ADMK schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:59:
Ik ben nieuw met apple laptops maar kan je dr eigenlijk games op spelen zoals sims 2 of sim city 4 oid?
Ik Lan de laatste tijd best veel met me PB12" en dat gaat super Sims 2 heb ik nog niet :( Sim City 4 heb ik onlangs gekocht en draait zeer soepel, Generals +Zero Hour gaat ook perfect, Rainbow Six Raven Shield draait ook zeer goed :)

Gamen is erg fijn op een Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Maar met watvoor settings speel je dan? High, medium, low? ik ben van plan om een powerbook g4 12" te kopen maar is het mogelijk om je powerbook later in de toekomst te upgraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

zoals alle laptops kan dat niet nee...

als je wil gamen koop dan gewoon een standaard mac (met upgradable video natuurlijk, G5 dus) of een windows PC...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Games spelen gaat best op een Powerbook, maar upgraden kan alleen maar je geheugen. Evt ook de hardeschijf of cd-rom/dvd-drive, maar daarvoor moet hij uitelkaar geschroeft worden.

Ik draai nu trouwens zonder problemen 10.4.2 op mijn Powerbook 12" 1.5GHz met 1.25 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Moet morgen dan meteen maar even wat geheugen uit mijn windows laptop slopen en in de Ibook zetten als ik Tiger er op ga zetten :P (zit nog wel een dimmetje van 512 kingston geheugen in)

Windows laptopje is nu toch werkeloos...... De ibook is gewoon mooier dus buhbaaaaaai windows laptop.

OS X begint me steeds meer te bevallen, beetje lastig met sommige programma's maar eindelijk een schone desktop, handige dock, expose (beste uitvinding sinds het gesneden brood) e.d dus mischien toch maar is gaan kijken voor een mini mac...... zou best mooi staan in de woonkamer ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Reind schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 02:03:
Moet morgen dan meteen maar even wat geheugen uit mijn windows laptop slopen en in de Ibook zetten als ik Tiger er op ga zetten :P (zit nog wel een dimmetje van 512 kingston geheugen in)

Windows laptopje is nu toch werkeloos...... De ibook is gewoon mooier dus buhbaaaaaai windows laptop.

OS X begint me steeds meer te bevallen, beetje lastig met sommige programma's maar eindelijk een schone desktop, handige dock, expose (beste uitvinding sinds het gesneden brood) e.d dus mischien toch maar is gaan kijken voor een mini mac...... zou best mooi staan in de woonkamer ;)
Je kunt niet zomaar ieder willekeurig geheugen erin gooien.

iBook G3 600: SDRAM, PC133 • CL=3 • Non-parity • 133MHz • 3.3V • 64Meg x 64 (512MB)
iBook G4 1GHZ: DDR PC2100 • CL=2.5 • UNBUFFERED • NON-ECC • DDR266 • 2.5V •

Om te checken welk geheugen jij nodig hebt; kijk even hier
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.