wokkie15620 schreef op 18 juni 2004 @ 18:05:
[...]
Nee dus, volgens een engineer bij Intel
" Finally, I was motivated enough to ask for and receive the burn-in reports for frequency degradation for products that I was working on at the time. I looked at approximately 25,000 200MHz Pentium CPU's, and approximately 18,000 Pentium II (Deschutes) CPU's and found that, with practically no exceptions at all, they all got slower after coming out of burn-in by a substantial percentage."
Zie:
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=152
Naar aanlijding van jouw post ben ik maar gestopt met inbranden, toch heel tegenstrijdig deze opvattingen over burn in.
Het hoogste wat ik bij mijn eerste tests stressed cpu (udgrid) kan halen is 2,2*200*1,6.
Ik wou dus met die (effectieve) vcore van 1,6 2,4GHz halen, niet gelukt tot nu toe, erg jammer.
Mijn voeding is een Chieftek 340Watt met 35/28/17 Ampere op de +5/+3,3/+12 Volt lijnen, de 5V blijft perfect stabiel op 4,92. De 3,3 schommelt heel lichtjes rond de 3,38. De Vcore staat in de bios op 1,575 en schommelt van 1,6 naar 1,616.
De 12V lijn schommelt ook rond de 12,544.
Al die afwijkingen zijn erg miniem dus de voeding is ruim voldoende volgens mij, in windows is mijn 9800 se immers ondergeclocked naar 51MHz en bovendien heb ik maar 1hdd en geen enkele pci kaart (alles zit on board Asus A7N8X deluxe).
Mijn cpu temp is 51 graden stressed volgens Asus probe, de case temp 31.
Binnen een aantal weken heb ik een lading nieuwe fans binnen van de SilenX IA, dan vliegt er een 80mm op de cpu ipv de huidige 60mm dus dan probeer ik wel hogere voltages.
/e/
Net geprobeerd met een zeer luide fan, geen verbetering, het verslecht alleen maar, op 1,875V 2,4 crashed de boel in windows en op 2,5 komt het boeltje niet voorbij de XP opstart, zelfs in de bios hangt hij soms!
Dan maar terug naar 1,6V en het max wat ik nu nog haal is 200*9,5 op hogere mps doet mijn pc niks meer.
Binnen enkele weken probeer ik wel nog eens met het uberbios, nu heb ik ff geen zin meer.

/e2/
Die ingenieur heeft gelijk, burn in sucked en verslecht het boeltje alleen maar, daarom verwijder ik nu de links naar die burn in page.
[
Voor 18% gewijzigd door
peke op 19-06-2004 20:57
]