Als je de 2700 haalt heb je best veel geluk. stabiel zal het iig niet lukken doordat je dan wel erg hoge temps krijgt denk ik.Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 11:46:
Zow mijn eerste post op GOT.
morguh komt mijn XP-M 2400+ eindelijk binnen. Die gaat dan op een DFI Lanparty NFII ULTRA B bordje. Watergekoelt met een aquarius 2 setje. Infineon 512 ddr 400.
Iemand enig id welke resultaten hiermee te behalen zijn? ik dacht zelf dat de 2700 mhz geen probleem zou moeten worden.
kleine kans voor die 2700mhz, want de aquarius is een "slecht" waterkoelingssetje. Hoge temps door de te kleine rad en te slappe pomp. 2500mhz moet wel haalbaar zijn.Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 11:46:
Zow mijn eerste post op GOT.
morguh komt mijn XP-M 2400+ eindelijk binnen. Die gaat dan op een DFI Lanparty NFII ULTRA B bordje. Watergekoelt met een aquarius 2 setje. Infineon 512 ddr 400.
Iemand enig id welke resultaten hiermee te behalen zijn? ik dacht zelf dat de 2700 mhz geen probleem zou moeten worden.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Heb hem een beetje gemot, wat 12 cm fans erbij gezet enz. tempratuur zal denk ik niet het probleem zijn. Anders heb ik nog altijd wat andere koelings metodes liggen.PASware schreef op 27 juni 2004 @ 16:54:
[...]
kleine kans voor die 2700mhz, want de aquarius is een "slecht" waterkoelingssetje. Hoge temps door de te kleine rad en te slappe pomp. 2500mhz moet wel haalbaar zijn.
Toch zal je de 2700 stabiel niet gaan halen. pifast zal nog wel lukken als je beetje redelijke proc hebt.Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:12:
[...]
Heb hem een beetje gemot, wat 12 cm fans erbij gezet enz. tempratuur zal denk ik niet het probleem zijn. Anders heb ik nog altijd wat andere koelings metodes liggen.
Verwijderd
ben benieuwt heb toch al aardig wat screens gezien van mensen die het gelukt is. Op welk gebied denk je dat hij het niet red dan ?The Doctor schreef op 27 juni 2004 @ 17:21:
[...]
Toch zal je de 2700 stabiel niet gaan halen. pifast zal nog wel lukken als je beetje redelijke proc hebt.
Gewoon de proc zelf niet.Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:35:
[...]
ben benieuwt heb toch al aardig wat screens gezien van mensen die het gelukt is. Op welk gebied denk je dat hij het niet red dan ?
Je hebt vast wel wat hoge overclocks gezien maar je moet eens weten hoe veel er zijn die stabiel niet over de 2600 komen dat zijn er echt flink meer dan de gene die 2700 stabiel halen. En koeling zal ook wel lastig worden met een AQ2.
Net m'n Mobile xp 2500+ binnen, ik heb hem op 2200 mhz draaien (11 x 200) op een a7n8x-e deluxe met spire whisperock 4 koeler. 2x 256 mb twinmos/mtec ddr400.
Verder eigenlijk nog niks aan gedaan, alles lijkt tot nu toe stabiel en werkt prima, maar ik heb geen idee of dit bijzonder is. Hij wordt in elk geval nauwelijks warm.
Heeft iemand trouwens een idee hoe je die voltage lager dan 1.575 krijgt?
Verder eigenlijk nog niks aan gedaan, alles lijkt tot nu toe stabiel en werkt prima, maar ik heb geen idee of dit bijzonder is. Hij wordt in elk geval nauwelijks warm.
Heeft iemand trouwens een idee hoe je die voltage lager dan 1.575 krijgt?
[ Voor 6% gewijzigd door lordofthelints op 27-06-2004 19:07 ]
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Verwijderd
Hoezo? Dat de ene proc dat haalt zegt niks over de ander. Daarnaast is de 2600+ bijna altijd een betere stepping en dus is het eigenlijk helemaal niet gek.El Snorro schreef op 26 juni 2004 @ 19:25:
[...]
Kan dat niet op een lager voltage??
Ik heb mijn barton 2600+ mobile al op een 2500mhz @ 1,7v gehad (pifast stabiel)
Ik zou ook jou de vraag kunnen stellen waarom je geen 2800Mhz haalt. Aangezien er procs zijn die dat halen, maar jouwe blijkbaar niet. Beetje onzinnig niet?
De een gaat gewoon beter dan de ander, niks aan te doen.
Lol, die vraag mag je best stellenVerwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 19:11:
[...]
Hoezo? Dat de ene proc dat haalt zegt niks over de ander. Daarnaast is de 2600+ bijna altijd een betere stepping en dus is het eigenlijk helemaal niet gek.
Ik zou ook jou de vraag kunnen stellen waarom je geen 2800Mhz haalt. Aangezien er procs zijn die dat halen, maar jouwe blijkbaar niet. Beetje onzinnig niet?
De een gaat gewoon beter dan de ander, niks aan te doen.
Mijn mobile doet het juist erg goed, 2650mhz@air@1,74v volle test 3dmark01se stabiel

Dus ik gok als ik strax mn nieuwe blokje afheb en mn nieuwe hardware binnen dat ik de 2800 haal (ik hoop het iig, als ik al 2650 op 1,74v kan, moet 2800mhz toch ook lukken??).
Maar als dat niet lukt ben ik nog tevreden hoor, 2650mhz is ook niet slecht iig. Maar hij moet hoger kunnen vanwege die lage volts
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
laatste stuk moet je m flink voltage voor voeren heb ik gemerkt de mijn draait 2500 op 1.675v en das pifast stabiel maar om 2800 te halen moet ik m 1.97v geven.El Snorro schreef op 27 juni 2004 @ 19:23:
[...]
Lol, die vraag mag je best stellen![]()
Mijn mobile doet het juist erg goed, 2650mhz@air@1,74v volle test 3dmark01se stabielEn die air was btw een coolermaster
![]()
Dus ik gok als ik strax mn nieuwe blokje afheb en mn nieuwe hardware binnen dat ik de 2800 haal (ik hoop het iig, als ik al 2650 op 1,74v kan, moet 2800mhz toch ook lukken??).
Maar als dat niet lukt ben ik nog tevreden hoor, 2650mhz is ook niet slecht iig. Maar hij moet hoger kunnen vanwege die lage volts
Misschien een domme vraag.
Met een gemodde XP (naar mobile) kan je enkel maar de multiplier softwarematig veranderen toch? Kan je dan met een "echte" mobile de multiplier in de bios veranderen?
Met een gemodde XP (naar mobile) kan je enkel maar de multiplier softwarematig veranderen toch? Kan je dan met een "echte" mobile de multiplier in de bios veranderen?
Verwijderd
Kort maar krachtig: YepzLaagvliegerke schreef op 27 juni 2004 @ 20:23:
Misschien een domme vraag.
Waarom heb ik dan nog geen mobile gekocht? 
Die zijn dus gewoon unlocked?
[ Voor 26% gewijzigd door D-Three op 27-06-2004 20:32 ]
Verwijderd
Wow, wat een inzichtLaagvliegerke schreef op 27 juni 2004 @ 20:30:
Omdat velen het modden van een "gewone" XP naar mobile niet echt zien zitten? Zou toch kunnen hé 
Ik heb er mij eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept. Ik had het al opgegeven omdat mijn Barton gelocked is en nergens nog een unlocked Athlon kon vinden (tegen een normale prijs).
Ik heb er mij eerlijk gezegd nog niet zo in verdiept. Ik had het al opgegeven omdat mijn Barton gelocked is en nergens nog een unlocked Athlon kon vinden (tegen een normale prijs).
Verwijderd
Ik krijg morgen ook mun Mobile (2400+) binne
Nu alleen mun DFI LP binnen krijgen dat al 2 maand duurt
Nu alleen mun DFI LP binnen krijgen dat al 2 maand duurt
Verwijderd
Niet omdat het modden tegen valt, gemiddeld komen de mobiles veel verder met klokkenLaagvliegerke schreef op 27 juni 2004 @ 20:41:
Omdat velen het modden van een "gewone" XP naar mobile niet echt zien zitten? Zou toch kunnen hé
Verwijderd
indeedLaagvliegerke schreef op 27 juni 2004 @ 20:30:
Ok... Nu kom ik hier dus weer gewoon oerdom over

Thanks voor de info!

Thanks voor de info!
[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 27-06-2004 20:46 ]
Verwijderd
ogjah je kan nie alles wete heLaagvliegerke schreef op 27 juni 2004 @ 20:46:
Ok... Nu kom ik hier dus weer gewoon oerdom over![]()
Thanks voor de info!
Verwijderd
Ach ja; dat zijn niet mijn woordenLaagvliegerke schreef op 27 juni 2004 @ 20:46:
Ok... Nu kom ik hier dus weer gewoon oerdom over![]()
Thanks voor de info!

En heb ik weer eens wat te posten
Als het goed is komt morgen mn nieuwe setup binnen:
DFI Infinity NFII
GEIL PC4200 3-4-4-8 2*512MB
En natuurlijk mijn
AMD XP-M 2500+ (IQYHA)
Hopen dat ik nu wat verder kan
DFI Infinity NFII
En natuurlijk mijn
AMD XP-M 2500+ (IQYHA)
LOL
Hmm, als ik ff de FP bekijk, dan lijkt deze me de "beste" koop:
2600+ AXMG2600FQQ4C 47w 133x15.0=2000MHz 1,45v
Aangezien hij op een lager voltage draait en minder vermogen verstookt, kan hij misschien ook heel wat verder gepushed worden? Of maak ik een foute redenering?
Moet ik trouwens opletten als ik deze wil kopen? Want als ik gewoon een Atlon XP-M 2600+ vraag, kan het toch even goed zijn dat ze de 72W-versie bestellen?
[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 28-06-2004 12:55 ]
Verwijderd
www.alternate.nlLaagvliegerke schreef op 28 juni 2004 @ 12:53:
[...]
LOL
Hmm, als ik ff de FP bekijk, dan lijkt deze me de "beste" koop:
2600+ AXMG2600FQQ4C 47w 133x15.0=2000MHz 1,45v
Aangezien hij op een lager voltage draait en minder vermogen verstookt, kan hij misschien ook heel wat verder gepushed worden? Of maak ik een foute redenering?
Moet ik trouwens opletten als ik deze wil kopen? Want als ik gewoon een Atlon XP-M 2600+ vraag, kan het toch even goed zijn dat ze de 72W-versie bestellen?
Het maakt niet uit welke je neemt, de 2400+/2500+/2600+ het ligt aan de core of hij goed klokt, maar je redenering dat hij weinig wattage nodig heeft om op stock speed al te werken en daardoor dus mogelijk meer OC potenties heeft klopt
Het is zeker geluk hebben maar over het algemeen hebben de 2600+ procs toch wel een betere core.Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 13:31:
[...]
www.alternate.nl
Het maakt niet uit welke je neemt, de 2400+/2500+/2600+ het ligt aan de core of hij goed klokt, maar je redenering dat hij weinig wattage nodig heeft om op stock speed al te werken en daardoor dus mogelijk meer OC potenties heeft klopt
Verwijderd
Jeej ik heb ook mun 2400+ Mobile binnen van Alternate
Alleen wat ik vaag vond is dat hij hem pakt als een mobile 2200+? Draait wel gewoon op 1.8 ghz?
Alleen wat ik vaag vond is dat hij hem pakt als een mobile 2200+? Draait wel gewoon op 1.8 ghz?
Verwijderd
kijk gewoon ff met cpuz hoe snel hij loopt.Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:20:
Jeej ik heb ook mun 2400+ Mobile binnen van Alternate![]()
Verwijderd
Daar looptie gewoon op 1.8ghz maar hij geeft overal aan dat het een 2200+ is maja loopt perfect dus
Verwijderd
yep idem hier...The Doctor schreef op 27 juni 2004 @ 19:43:
[...]
laatste stuk moet je m flink voltage voor voeren heb ik gemerkt de mijn draait 2500 op 1.675v en das pifast stabiel maar om 2800 te halen moet ik m 1.97v geven.
ik draai 2520 op 1,725 100% stabiel, maar om een pifast stabiel te hebben boven 2700 moet ik 1,9v eropzetten, hoger ga ik niet met air
Verwijderd
Waarom koop je PC4200 mem als je een AMD sys hebt??JBplap schreef op 28 juni 2004 @ 12:30:
Als het goed is komt morgen mn nieuwe setup binnen:
DFI Infinity NFII
En natuurlijk mijn
AMD XP-M 2500+ (IQYHA)
Is het dan niet mogelijk om specifiek de "47W-versie" te vragen die op 1,45V werkt? Of is het gewoon afwachten welke je zal krijgen?
[ Voor 60% gewijzigd door D-Three op 28-06-2004 20:09 ]
Verwijderd
Bij alternate.nl is het de 47watt versieLaagvliegerke schreef op 28 juni 2004 @ 20:09:
Is het dan niet mogelijk om specifiek de "47W-versie" te vragen die op 1,45V werkt? Of is het gewoon afwachten welke je zal krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 20:10 ]
Verschil met PC4000 was maar 1 euroVerwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 18:31:
[...]
Waarom koop je PC4200 mem als je een AMD sys hebt??
En het niet bijhouden van de snelheid van de proc door mn men, heeft me al een setje gekost en een gaar bios.

Verwijderd
JBplap schreef op 28 juni 2004 @ 20:29:
[...]
Verschil met PC4000 was maar 1 euro
En het niet bijhouden van de snelheid van de proc door mn men, heeft me al een setje gekost en een gaar bios.
offtopic:
Waar ga je het kopen dan, want zoek ook redelijk snel/hoog mem
Fewture bedoelde volgens mij dat pc4200 op (te)hoge latencies werkt op amd systemen, die juist van strakke timings houden.
Daarom kun je beter ch5/bh5/bh6 mem kopen op een amd systeem
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ja, maar fsb 250 laten lopen of fsb 220 ops trakke timigns; wat zal harder gaan want ik kan bijvoorbeeld maar maximaal 2,9volt geven en ga niet moddenEl Snorro schreef op 28 juni 2004 @ 20:34:
Fewture bedoelde volgens mij dat pc4200 op (te)hoge latencies werkt op amd systemen, die juist van strakke timings houden.
Ik heb ze van IComputers,Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 20:31:
[...]
offtopic:
als het goed is krijg ik ze morgen binnen, want ze waren op voorraad
320 euro voor een kitje van 2*512
En deze modules lopen op lagere clock speed ook wel strakkere timings hoor
En Bh6 is duur
*had 2×256Mb BH5 voor €110JBplap schreef op 28 juni 2004 @ 20:40:
[...]
Ik heb ze van IComputers,
En Bh6 is duur
KHX3200
dus hoeft nou ook weer neit ZO duur te zijn
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
Verwijderd
Silent Hunter schreef op 28 juni 2004 @ 21:00:
[...]
*had 2×256Mb BH5 voor €110
KHX3200
dus hoeft nou ook weer neit ZO duur te zijn
offtopic:
Maar nu niet meer te verkrijgen
Maar nu niet meer te verkrijgen
Nu maar weer bij de oc resultaten van de mobiles niet waar? We hebben ook een OC ddr topic
Waar ik dus dacht dat mijn mobile zat te nekken omdat hij niet op 200Mhz fsb wilde werken, blijkt het mijn geheugen te zijn (2x512MB twinmos/twinmos). Ik heb net een reepje Corsair valueram erin gehad en dat draaide vlekkeloos met 200Mhz fsb. Wel raar opzich, want ik heb met een andere cpu hier eerder stabiel met 200Mhz fsb gedraait met het twinmos spul
. Mijn twinmos moet maar de deur uit want dit werkt natuurlijk gewoon niet. Gelukkig dus geen slechte aankoop geweest die mobile, maar wel van het geheugen en gelukkig weet ik nu waar het probleem zit 
* whyz = opgelucht

* whyz = opgelucht
Right for all the wrong reasons.
Verwijderd
voor 50€ meer had je OCZ EB's 3500JBplap schreef op 28 juni 2004 @ 20:40:
[...]
Ik heb ze van IComputers,
En Bh6 is duur

over de slechte/vreemde twinmos geheugen zijn wel vaker topics geweest. en idd het is wel vaag (ik heb dat ook gehad)primemaximuz schreef op 29 juni 2004 @ 16:15:
Waar ik dus dacht dat mijn mobile zat te nekken omdat hij niet op 200Mhz fsb wilde werken, blijkt het mijn geheugen te zijn (2x512MB twinmos/twinmos). Ik heb net een reepje Corsair valueram erin gehad en dat draaide vlekkeloos met 200Mhz fsb. Wel raar opzich, want ik heb met een andere cpu hier eerder stabiel met 200Mhz fsb gedraait met het twinmos spul. Mijn twinmos moet maar de deur uit want dit werkt natuurlijk gewoon niet. Gelukkig dus geen slechte aankoop geweest die mobile, maar wel van het geheugen en gelukkig weet ik nu waar het probleem zit
* EvilWhiteDragon = opgelucht
Ik heb nu sinds een dag een Asus A7N8X-E Deluxe en een mobile 2600+ maar of ik nu in de bios kijk of in windows, hij blijft me 800Mhz aangeven. Ik heb ook al speedswitchxp gebruikt maar blijft zelfde. Is dit nu normaal of klopt er iets niet aan de nieuwste bios.
De proc wordt gewoon gezien als een mobile in bios scherm bij opstarten en ook windows herkent hem normaal. Zou ik eventueel de uberbios moeten pakken om de volle snelheid te krijgen en om hem dan te kunnen overklokken.
Als ik zelf de mp forceer naar x7.0/x16.0 start hij gewoon maar geeft hij wel unknown cpu aan.
Mem is 2x256 twinmos ddr400 wat ook stabiel in dual channel 400 loopt
De proc wordt gewoon gezien als een mobile in bios scherm bij opstarten en ook windows herkent hem normaal. Zou ik eventueel de uberbios moeten pakken om de volle snelheid te krijgen en om hem dan te kunnen overklokken.
Als ik zelf de mp forceer naar x7.0/x16.0 start hij gewoon maar geeft hij wel unknown cpu aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Yagermeister op 30-06-2004 00:07 ]
-Te huur
De maximale mutli van een mobile op een asus is 12,5x vanwege de 4bits mutliplier.Yagermeister schreef op 30 juni 2004 @ 00:06:
Ik heb nu sinds een dag een Asus A7N8X-E Deluxe en een mobile 2600+ maar of ik nu in de bios kijk of in windows, hij blijft me 800Mhz aangeven. Ik heb ook al speedswitchxp gebruikt maar blijft zelfde. Is dit nu normaal of klopt er iets niet aan de nieuwste bios.
Je kunt dit wel verhogen met wiremodden
de multiplier verhogen in windows wil volgens mij zoiezo niet op een nforce bordYagermeister schreef op 30 juni 2004 @ 00:06:
unknown cpu type geven de meeste borden sowiezo, niet iets om je druk over te maken.
sinds laatste bios update op mijn dfi lp nf2ub geeft ie de naam wel juist aan.
sinds laatste bios update op mijn dfi lp nf2ub geeft ie de naam wel juist aan.
Verwijderd
Nee helemaal niet, als je 240 haalt op sucky timings mag je al blij zijn.
Op A64 systemen gaan ze wel hoog.
Vandaag zijn er 2 dingen binnengekomen
.

En (een mindere foto van ...
)

Idd Rev1.1, BH-5 dus
.
Zodra ik m'n waterkoeling binnenheb kan 't feestje beginnen
.
Dit komt trouwens op een Abit NF7-S.

En (een mindere foto van ...

Idd Rev1.1, BH-5 dus
Zodra ik m'n waterkoeling binnenheb kan 't feestje beginnen
Verwijderd
Cpu ook van alternate?QlimaX schreef op 01 juli 2004 @ 17:40:
Vandaag zijn er 2 dingen binnengekomen.
[afbeelding]
En (een mindere foto van ...)
[afbeelding]
Idd Rev1.1, BH-5 dus.
Zodra ik m'n waterkoeling binnenheb kan 't feestje beginnen.
Beetje mijn feestje lopen verpesten he
Maar nee hij's niet van Alternate
Verwijderd
ik zie allemaal bruine cpu's, maar ik heb er 1 van alternate de 2400+ mobile maar die is groen

Ik heb ook een groene hoor 
2500+ edit: mobile natuurlijk
Als ik boot met 185*10 @ 1.55V
Krijg ik blauw scherm bij aanmelden windows, iets van power loss
Gewoon te hoog geklote cpu ?
Als ik hem lager klok, blijft die foutmelding echter, ook op snelheden waarbij hij het gedaan heeft.
Moet dan via veilige modus systeem herstel te doen om weer te kunnen booten
Is dat normaal?
Als ik hem lager klok, blijft die foutmelding echter, ook op snelheden waarbij hij het gedaan heeft.
Is dat normaal?
[ Voor 4% gewijzigd door JBplap op 01-07-2004 18:36 ]
ik heb ook n groene 2600+m.
Maakt nix uit hoor
Maakt nix uit hoor

1.55V is ook niet bepaald geschikt om mee te overclocken lijkt me, zoek het eerder in de richting van 1.7 - 1.9 ofzo.JBplap schreef op 01 juli 2004 @ 18:36:
Ik heb ook een groene hoor
Is dat normaal?
edit: ik zie dat het alleen een fsb oc is, maar ik denk dat ie dan waarschijnlijk toch ook een hoger voltage nodig heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 01-07-2004 19:16 ]
Standaard 
En aangezien Drome morgen begint, moet ik me maar beheersen tot na Drome
En aangezien Drome morgen begint, moet ik me maar beheersen tot na Drome
Verwijderd
@unfor, 'ik zie dat het alleen een fsb oc is' ik denk dat je bij elke mobile daar wel van uitgaan met een standaard mp vanaf 14...
Cpu doet t iig lekker met dit bordje
vcore is geen 1,76v maar 1,74 in praktijk
Dit is btw geclockt op een Boxed Amd Cooler :P:P:P
[ Voor 16% gewijzigd door El Snorro op 01-07-2004 20:12 ]
jaja, maar het aantal mhz blijft hetzelfde bedoel ik. 1850.Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 19:39:
@unfor, 'ik zie dat het alleen een fsb oc is' ik denk dat je bij elke mobile daar wel van uitgaan met een standaard mp vanaf 14...
185*10 is wel iets anders 133*12.5
Ook in snelheid
Ook in snelheid
Verwijderd
Wat voor cpu? mpmw? welke week?El Snorro schreef op 01 juli 2004 @ 20:12:
[afbeelding]
Cpu doet t iig lekker met dit bordje
vcore is geen 1,76v maar 1,74 in praktijk
Dit is btw geclockt op een Boxed Amd Cooler :P:P:P
mijne (2600 van Alternate) draait 11x200 op 1.575 V.. alleen hoe zouden jullie verder overklokken? Temp is idle rond 41 stressed 45...
Lucky Goldstar
Heb hier nog een groene 2500+ van Alternate (FQQ4C 0406 UPMW) met een SP-97 erop.
Tot nu toe haalt hij max 2.55 GHz waar hij 1.9v voor vraagt (
) dus lijkt op een flinke k*t cpu.
Dit zelfs met 11.5x222 omdat m'n Infineon niet meer dan 450 MHz trekt op 2.9v (vdimm mod onderweg).
Geprobeerd:
• 11.5x225 (2.58) -> geen boot, mem waarschijnlijk (lees: hopelijk)
• 12x216 (2.59) -> hangt na schijfdetectie, soms tot Windows maar dan meteen BSOD
• 13x200 (2.6) -> hangt na schijfdetectie; 2.6 GHz impossible? (als je al je FSB op 200 zou willen
)
• In alle gevallen helpt het verhogen van vcore naar 2.0/2.1v niet
Overduidelijk CPU gaar.
Kan hij werkelijk zo zuigen
Enige hoop is nu dus dat na vdimm mod de 240/250 FSB te halen is (maar dan nog wordt het 10x250 of 10.5x240).
Flinke bagger dus..
Tot nu toe haalt hij max 2.55 GHz waar hij 1.9v voor vraagt (
Dit zelfs met 11.5x222 omdat m'n Infineon niet meer dan 450 MHz trekt op 2.9v (vdimm mod onderweg).
Geprobeerd:
• 11.5x225 (2.58) -> geen boot, mem waarschijnlijk (lees: hopelijk)
• 12x216 (2.59) -> hangt na schijfdetectie, soms tot Windows maar dan meteen BSOD
• 13x200 (2.6) -> hangt na schijfdetectie; 2.6 GHz impossible? (als je al je FSB op 200 zou willen

• In alle gevallen helpt het verhogen van vcore naar 2.0/2.1v niet
Overduidelijk CPU gaar.
Kan hij werkelijk zo zuigen
Enige hoop is nu dus dat na vdimm mod de 240/250 FSB te halen is (maar dan nog wordt het 10x250 of 10.5x240).
Flinke bagger dus..

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 02-07-2004 04:45 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Ik heb een beetje het idee dat veel mensen een 'te' hoge verwachting hebben van hun mobile overclock
Nu is het natuurlijk afwachten wat er gaat gebeuren als je je geheugen nog kan opkrikken maar jah, 2,5/2,6 Ghz is volgens mij al heel aardig, wat voor een koeling gebruik je ?
Het is deels een hoge verwachting, maar ik haalde met m'n oude desktop 2500+ ook 2.5GHz...QlimaX schreef op 02 juli 2004 @ 08:33:
[...]
Ik heb een beetje het idee dat veel mensen een 'te' hoge verwachting hebben van hun mobile overclock.
Ik geef geen €100 uit voor 50MHz vooruitgang (weliswaar ook een lagere vcore), maar dan zie ik liever zoiets als 2.7GHz.
(Dat is €2 per MHz vs. 2MHz per €)
2,5/2,6 Ghz is volgens mij al heel aardig, wat voor een koeling gebruik je ?
quote: mezelf...met een SP-97 erop.
In mijn ogen (en in die van talloze reviews) één van de beste air-koelers die er zijn.
Voor 55ºC moet ik erg moeilijk doen, hoger heb ik nog niet gezien.
[ Voor 31% gewijzigd door Rone op 02-07-2004 09:12 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Ik krijg met mijn groene XP-M van alternate (ook 2500+ FQQ4C UPMW 0406, IQYHA)
Steeds bij windows laden internal power loss
Vervolgens een reboot
Ook op default speed
Wat is er mis
Steeds bij windows laden internal power loss
Vervolgens een reboot
Ook op default speed
Wat is er mis
Verwijderd
Ik snap eigenlijk t nut niet van zo'n post als je niet erbij zegt waar je je spul gekocht hebt ( veel mensen zullen geinteresseerd zijn in waar je je BH5 gekocht hebt namelijk)QlimaX schreef op 01 juli 2004 @ 17:40:
Vandaag zijn er 2 dingen binnengekomen.
[afbeelding]
En (een mindere foto van ...)
[afbeelding]
Idd Rev1.1, BH-5 dus.
Zodra ik m'n waterkoeling binnenheb kan 't feestje beginnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 14:49 ]
Zoals jij ?Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:47:
[...] ( veel mensen zullen geinteresseerd zijn in waar je je BH5 gekocht hebt namelijk)
Je moet gewoon goed zoeken bv. vraag & aanbod, marktplaats, ebay enz.
Verwijderd
AbsoluutQlimaX schreef op 02 juli 2004 @ 15:02:
[...]
Zoals jij ?![]()
Je moet gewoon goed zoeken bv. vraag & aanbod, marktplaats, ebay enz.
Ik ben alleen 100% zeker niet de enige die die interesse heeft.
Ik zie d'r zo al 2 reepjes BH-5 in V&A staanVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:09:
[...]
Absoluut
Ik ben alleen 100% zeker niet de enige die die interesse heeft.
Verwijderd
Ik doelde eigenlijk meer op een online winkel , nieuw dusExigence schreef op 02 juli 2004 @ 15:20:
[...]
Ik zie d'r zo al 2 reepjes BH-5 in V&A staanDus het ligt gewoon aan je zoekkunsten
Kleine kans idd, nu ik er verder over nadenk
Verdere info?Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:07:
mijn mobile clockt ook zwaar tegen verwachtingdus je bent niet de enige
Dat je een TPMW hebt heb ik al begrepen, maar welk jaar/week?
Aangezien de jouwe ook van Alternate komt zou ik zeggen 040x?
Wordt voor mij denk ik een RMA en vervolgens ergens anders bestellen.
(Iemand een 035x XPMW over?
Dat zal helaas niet meer gaan, BH-5 uit een winkel fietsenVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:53:
[...]
Ik doelde eigenlijk meer op een online winkel , nieuw dus![]()
[ Voor 30% gewijzigd door Rone op 02-07-2004 16:20 ]
BH-5 nieuw uit een winkel? Dat had je een jaar geleden moeten bedenkenVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:53:
[...]
Verwijderd
Ik weet niet welke week, maar het is wel TPMW. hij zit net weer onder mijn antarticar00n187 schreef op 02 juli 2004 @ 16:08:
[...]
Verdere info?
Dat je een TPMW hebt heb ik al begrepen, maar welk jaar/week?
Aangezien de jouwe ook van Alternate komt zou ik zeggen 040x?
Wordt voor mij denk ik een RMA en vervolgens ergens anders bestellen.
(Iemand een 035x XPMW over?)
[...]
Waar ga je hem dan wel halen ik denk dat ik ook wel nieuwe wil
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 17:01 ]
Goed zoeken wil wel een helpenVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:53:
[...]
Ik heb 256MB HyperX BH-5 NIEUW uit de winkel van Informatique gehaalt. Dat is nu een maandje geleden.
Mail gewoon eens rond of ze de typenummers van HyperX PC3200 voor je willen noteren, KHX3200 is BH-5 en KHX3200A is CH-5
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Het eerste wat je doet is toch de stepping checken?Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:00:
[...]
Ik weet niet welke week, maar het is wel TPMW. hij zit net weer onder mijn antartica![]()
Waar ga je hem dan wel halen ik denk dat ik ook wel nieuwe wil
Waar mijn volgende vandaan komt weet ik nog niet.
Het wordt in ieder geval goed zoeken; ik heb geen zin in nog een 'miskoop'.
2600+m 0351 Mpmw
Verwijderd
Hallo,
Heb eindelijk mij bh-5 en mijn mobile binnen wou effe mij resultaat posten.
AMd 2400+ mobile een 45 watter uit week 406 met UPMW stepping
Heb er 250*10 stabiel gehaald 2.5 GHZ 1.80 Vcore.
Met een DFI Inifnity en TwinMos bh-5 11-2-2-2-2 en 3.3 dimmV
Heb 57.33 pifast mee gedraaid en eindelijk 20k mee gehaald.
Heb deze resultaat met een Coolermaster Jet7 air cooling gehaald krijg hopeleijk deze week mij thermalright SLK900A binen met daarop een 92mm fan weet nog niet welke
Wil graag jullie meningen horen wat jullie van deze resultaat vinden?
AMd 2400+ mobile een 45 watter uit week 406 met UPMW stepping
Heb 57.33 pifast mee gedraaid en eindelijk 20k mee gehaald.
Heb deze resultaat met een Coolermaster Jet7 air cooling gehaald krijg hopeleijk deze week mij thermalright SLK900A binen met daarop een 92mm fan weet nog niet welke

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 13:12 ]
Wel netjes verder niet echt veel over te zeggen denk dat iedereen dat met dat bordje en die proc wel voor elkaar krijgt.Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:09:
Ik heb zo eventjes kunnen draaien hij was duidelijk niet stabiel, kwil er wel meer sap doorheen gooien maar mun koeling trekt dat dus niet

Ik ga maar is opzoek naar een 2600+
Tis trouwens een: 2400+ IQYHA 0417 VPKW
Right for all the wrong reasons.
netjes, maar heb je je mobo gemod?Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:09:
Hallo,
AMd 2400+ mobile een 45 watter uit week 406 met UPMW stepping![]()
Heb 57.33 pifast mee gedraaid en eindelijk 20k mee gehaald.![]()
Heb deze resultaat met een Coolermaster Jet7 air cooling gehaald krijg hopeleijk deze week mij thermalright SLK900A binen met daarop een 92mm fan weet nog niet welke![]()
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Ik heb ook een 2600+ XP-M Barton ICM Asus a7n8x E deluxe.
Ook heb ik Corsair XMS geheugen 2x256mb @ 2-3-2-6.
Alles draait nu @ 11x200 @ 1,6v.
Maar ik kan bij mijn mobo alleen in de bios bij fsb instellen: 100, 133, 166, 200.
Hoe kunnen jullie dan 250 enzo instellen?
Maar ik kan bij mijn mobo alleen in de bios bij fsb instellen: 100, 133, 166, 200.
Verwijderd
probeer eens wat dingetjes op manual te zetten ivp optimal enzoVerwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 22:51:
Ik heb ook een 2600+ XP-M Barton ICM Asus a7n8x E deluxe.

Verwijderd
is leuk.... moet je niet al te veel meer verwachten denk ik...Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:09:
Hallo,
AMd 2400+ mobile een 45 watter uit week 406 met UPMW stepping![]()
Heb 57.33 pifast mee gedraaid en eindelijk 20k mee gehaald.![]()
Heb deze resultaat met een Coolermaster Jet7 air cooling gehaald krijg hopeleijk deze week mij thermalright SLK900A binen met daarop een 92mm fan weet nog niet welke![]()
bij de meeste de vcore uppen heeft niet veel zin meer
ik haal 2520 op 1,725 100%stabiel met mijn 2600mobile met een sp97
benchen kan ik tot 2620-2700 op 1,85 en dan houdt ie het ook voor bekeken....
hangt sterk af van kamertemp, zelfs 1,95V geven geeft niks extra
duploxxx
Verwijderd
Een vriend van mij heeft vorige week nog 2 gloednieuwe HyperXp pc3200 reepjes bij Norrod vandaan getrokken.... Dus er is nog hoop!Syngrow schreef op 02 juli 2004 @ 17:34:
[...]
Goed zoeken wil wel een helpen![]()
Ik heb 256MB HyperX BH-5 NIEUW uit de winkel van Informatique gehaalt. Dat is nu een maandje geleden.
Mail gewoon eens rond of ze de typenummers van HyperX PC3200 voor je willen noteren, KHX3200 is BH-5 en KHX3200A is CH-5
Ik weet ook nog wel 2 repen 256mb BH-5 te liggen hoor
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
Heb ook mijn AMD XP-M-2600 binnen van deze middag,zit er al op en onder water:D.
Stepping,
AXMG 2600 FQQ4C Y911422A40536
IQYHA 0352 RPMW
ik ben benieuwd hoever hij zal gaan,btw wat is de default fsb/mp+mhz bij deze xp-m 2600+ ,want ik geraak er ni uit,als ik alles op default zet draait hij maar op 800mhz en da is wa traag hè.
Stepping,
IQYHA 0352 RPMW
ik ben benieuwd hoever hij zal gaan,btw wat is de default fsb/mp+mhz bij deze xp-m 2600+ ,want ik geraak er ni uit,als ik alles op default zet draait hij maar op 800mhz en da is wa traag hè.
Startpost staat een mooie tabel met std speeds enzoVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:09:
Heb ook mijn AMD XP-M-2600 binnen van deze middag,zit er al op en onder water:D.
Stepping,
IQYHA 0352 RPMW
133 is dat std fsb van een mobile...Mister_X schreef op 05 juli 2004 @ 15:14:
even 200fsb instellen maybe?
dat ie default lage speed geeft komt doordat sommige mobos de mp op een of andere manier niet zo lekker kunnen vinden geloof ik.
[ Voor 24% gewijzigd door Tjaps op 05-07-2004 15:18 ]
Verwijderd
Ik vroeg me af of de mobile beter met FSB overclockt dan met multiplier. Kom nu niet verder dan 13,5 * 166 met Via kt400 ak77-8xn moederboard en xp-m 2400. Als ik nou een nieuw moederboard koop zou ie het dan beter doen of is het feit dat ie maar 13,5 * 166 doet een teken van een slecht gebakken processor.
Ook zie ik trouwens maar weinig mensen die overclocken met hoge multiplier. Is dat lastiger of gewoon omdat FSB meer prestatie levert?
Ook zie ik trouwens maar weinig mensen die overclocken met hoge multiplier. Is dat lastiger of gewoon omdat FSB meer prestatie levert?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:43 ]
Het laatsteVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:38:
Verwijderd
Via kt400 is nou niet echt de chipset om mee over te klokken dus als je een nieuw moederbord zoekt neem dan een Nforce2 bord.
10x250 geeft meer performance dan 12.5x200,dus hoge fsb en lage multiplier.
10x250 geeft meer performance dan 12.5x200,dus hoge fsb en lage multiplier.
Met behulp van de FSB overclocken is juist lastiger, omdat je dan veel meer afhankelijk bent van overige hardware dan wanneer je alleen de MP omhoog gooit.Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:38:
Zo moet je geheugen een bepaalde FSB wel aankunnen, anders krijg je alsnog crashes.
Maar zoals gezegd geeft een hogere FSB veel meer performance-winst dan alleen de MP verhogen.
Mwa... hoezo is t lastiger je kan het net zo makkelijk opschroeven als de mp alleen er komt idd een eind aanr00n187 schreef op 05 juli 2004 @ 17:15:
[...]
Met behulp van de FSB overclocken is juist lastiger, omdat je dan veel meer afhankelijk bent van overige hardware dan wanneer je alleen de MP omhoog gooit.
Zo moet je geheugen een bepaalde FSB wel aankunnen, anders krijg je alsnog crashes.
Maar zoals gezegd geeft een hogere FSB veel meer performance-winst dan alleen de MP verhogen.
Verwijderd
Denk wel dat t'inorde is,@11/200 @ 1.5v=2300mhz,vind da redelijk goed,@12.5/212 @ 1.7v=2650mhz
,ziet dit er goed uit voor verder te doen
ja zeker.
Dit topic is gesloten.