[MMORPG]Guild Wars Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.497 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:04
Guild Wars
Afbeeldingslocatie: http://www.bvandeven.demon.nl/guildwars-logo-800-whitebg.jpg

Een unieke MMORPG, dat is wat Guild Wars moet worden, althans dat zeggen de makers. De makers? Dat zijn oud medewerkers van Blizzard die onder andere hebben meegewerkt aan Diablo en het opzetten van Battle.net.

Waarom is Guild Wars uniek?

Overview
[quote]
Guild Wars takes the best elements of today's massively multiplayer online games and combines them with a new mission-based design that eliminates the tedium of those games. You can meet new friends in towns or outposts, form a party, and then go tackle a quest together. Your party always has its own unique copy of the quest map, so camping, kill-stealing, and long lines to complete quests are all things of the past. Within a quest you have unprecedented freedom and power to manipulate the world around you: your magic can build bridges and open up new pathways, or it can burn down forests and tear the ground asunder.
You don't have to spend countless hours on a leveling treadmill to get to the interesting parts of the game, because combat is designed to be strategically interesting and challenging right from the beginning. You don't have to spend hours running around the world to prepare for a quest, because Guild Wars allows you to instantly travel to the beginning of any quest that you've previously unlocked. You'll never spend days playing only to discover that choices you made early on have left you with a permanently uncompetitive character, because the unique skill system in Guild Wars allows infinite experimentation but doesn't allow bad decisions to ruin a character. And you'll never meet new players only to discover that you can't play with them or compete against them because their characters are on a different server than yours; in Guild Wars, all characters live in one seamless world.

• Built for Competition
After learning the game and building up your first character, you may choose to test your skills in head-to-head competition or guild warfare. The game is designed to reward player skill and teamwork, not time spent playing, so you won't need to spend hundreds of hours leveling up your character to compete.
The game includes integrated support for guilds, with guild banners and halls, chat rooms and forums. Guilds can challenge other guilds to battle, compete for control of key parts of the world, and be ranked on a worldwide ladder.

• Unique Streaming Technology
ArenaNet's unique streaming technology forever eliminates the concept of patching a game. You don't have to wait a month for the next big patch to experience new content. Instead, the game constantly and intelligently streams new content to your computer in the background while you play. The world can change continually. This allows us to build a much more dynamic game world than any that has existed before.

FAQ
• Q: Wanneer komt ie uit?
A: 2e helft van 2004

• Q:Wat zijn de maandelijkse kosten?
A: Voor Guild Wars hoef je GEEN maandelijkse kosten te betalen

• Q:Wat zijn de systeemeisen?
A:Windows 98/ME/2000/XP
800 MHz Pentium 3 or equivalent
256 MB RAM
GeForce 2 class video card with 32MB RAM
(Recommend: GeForce 3 class video card with 64MB RAM)
250 MB hard drive space
Internet connection

• Voor een verdere uitgebreide FAQ, zie de Guildwars website: http://www.guildwars.com/faq/default.html

Hoe werkt dat dan, GEEN maandelijkse kosten? De makers gaan uit van het principe dat je uitbreiding sets koopt. Deze sets zijn NIET verplicht om te kopen maar zijn natuurlijk wel gewenst door hun extra content.

Screenshots:
Een screenshot zegt meer dan weetikveel hoeveel woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.guildwars.com/images/JPG/gwscreens/gwscreen038-thumbON.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.guildwars.com/images/JPG/gwscreens/gwscreen028-thumbON.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.guildwars.com/images/JPG/gwscreens/gwscreen036-thumbON.jpg

Deze screens zijn IN-GAME en dus niet aangepast op een of andere manier. De engine geeft een bepaalde 'glow', die erg karakteristiek is voor Guild Wars

Concept Art:
Afbeeldingslocatie: http://www.guildwars.com/images/JPG/conceptart/concept-015-thumbON.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.guildwars.com/images/JPG/conceptart/concept-011-thumbON.jpg[

Links:

Officiële website: http://www.guildwars.com/
Fan Sites: http://www.guild-hall.net/index.php
http://www.theguildwars.net/

Demo
Om het unieke karakter van Guild Wars nogmaals te onderstrepen zorgt Arenanet (de makers) voor een speciaal soort demo. Tijdens de E3 kun je 3 dagen lang Guild Wars uitproberen!

Afbeeldingslocatie: http://www.guildwars.com/images/JPG/e3-2004_advertisement.jpg

De client is hier te downloaden: http://www.guildwars.com/...vent_client-download.html

How the Event will work
[quote]

• Gain the E3 demo client
• Create your account - starting May 1st, run the executable and an ArenaNet hosted server that will stream the remainder of the E3 demo event to your computer. When the program is complete, create your account by providing your email and password. Your email address will only be used for password retrieval.
• Play the game - from May 12 to May 14, the Guild Wars E3 Experience will go live! Simply start the game and your computer will connect to an ArenaNet hosted server. You are now ready to start your Guild Wars adventure!

Er zijn ook al wat previews verschenen:
http://pc.gamespy.com/pc/guild-wars/509820p1.html
Clothes and armor can be customized.

Guild Wars also features a unique online ladder tournament, running 24 hours a day. You and your team can join up and shortly thereafter you'll be paired with another team on the bottom rung. The winner would move on to challenge a team at a higher level, and so on until you'd fight the reigning champion. Aside from bragging rights, the team on top of the pyramid continually collects tons of gold and rewards. The developers hope to be able to put the winning team's guild icon on flags set up all around the game world.

While you're waiting for a multiplayer tournament match to start, there are mini-scenarios to keep you entertained. One has the players defending an area while wave after wave of undead creatures storm the place. If they do well, players can get a small bonus to help them out when the mission officially starts. That's part of the Guild Wars philosophy: there's never any downtime, and always something to do.
http://pc.ign.com/articles/512/512115p1.html
Even better, all of this goodness is going to be available with no monthly fee! The retail version will obviously cost money, but Guild Wars will break the mold by providing a massively multiplayer experience without the high cost to gamers. How are they going to make money on this proposition? Through retail and the sale of future expansion packs. ArenaNet is hoping to release new expansions every six months or so for players to enjoy. And while they're certainly hoping that everyone buys into the expansion philosophy, ArenaNet is also making sure that players who don't buy the expansions will still be able to get online and enjoy what they have bought. They'll still be able to see and play with everyone, but won't be able to use new equipment, weapons, skills, and areas that have been added.
Veel meer informatie is te vinden op de officiele website, ik ben zeer benieuwd naar deze game en zal dus zeker online te vinden zijn tijdens de E3! Veel plezier in dit topic en houdt je aan de regels!

[ Voor 17% gewijzigd door ChefChocolateball op 10-05-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Ik zat eigenlijk te wachten tot iemand hierover een topic maakte... :). Ik zou de downloader nu alvast aanzetten, hoef je het niet meer te doen als het speelbaar op het E3 is.
Het spel zelf lijkt me wel tof, alhoewel ik toch meer voor wow ga denk ik, maar eerst maar eens spelen :). Ik las trouwens op de wow forums dat ze wel opscheppen dat het spel geen monthly fee heeft, maar dat ze voor de uitbreidingen geld vragen en dat ze zo hun server kosten eruit willen halen, dat je dan dankzij de uitbreidingen nog 15 dollar per maand zou betalen. Moet wel bij gezegt worden dat uitbreidingen niet verplicht zijn. Ik vraag me af hoe het dan werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uitbreidingen zullen tussen de 6 tot 9 maanden verschijnen is al officieel gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04
DeepSeven schreef op 10 mei 2004 @ 16:20:
Ik zat eigenlijk te wachten tot iemand hierover een topic maakte... :). Ik zou de downloader nu alvast aanzetten, hoef je het niet meer te doen als het speelbaar op het E3 is.
Het spel zelf lijkt me wel tof, alhoewel ik toch meer voor wow ga denk ik, maar eerst maar eens spelen :). Ik las trouwens op de wow forums dat ze wel opscheppen dat het spel geen monthly fee heeft, maar dat ze voor de uitbreidingen geld vragen en dat ze zo hun server kosten eruit willen halen, dat je dan dankzij de uitbreidingen nog 15 dollar per maand zou betalen. Moet wel bij gezegt worden dat uitbreidingen niet verplicht zijn. Ik vraag me af hoe het dan werkt....
Je zal dan waarschijnlijk in bepaalde gebieden gewoon niet kunnen komen.

Wordt bijna een soort tol betalen :P.

Denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Yeps, ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat je dan gewoon de specifieke missies (die bestaan uit nieuwe content) niet kan doen.
And while they're certainly hoping that everyone buys into the expansion philosophy, ArenaNet is also making sure that players who don't buy the expansions will still be able to get online and enjoy what they have bought. They'll still be able to see and play with everyone, but won't be able to use new equipment, weapons, skills, and areas that have been added.

[ Voor 60% gewijzigd door ChefChocolateball op 10-05-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Dat je geen maandelijkse kosten hoeft te betalen is natuurlijk wel een grote PRO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
LiToKi schreef op 10 mei 2004 @ 16:31:
[...]

Je zal dan waarschijnlijk in bepaalde gebieden gewoon niet kunnen komen.

Wordt bijna een soort tol betalen :P.

Denk ik :)
Ja, maar buiten andere gebieden kun je niet veel upgraden lijkt me, anders wordt het een beetje saai voor degene zonder die uitbreiding :P. Ik vraag me af wat ze ervoor gaan vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
ik vraag me af hoe ze dan geld verdienen als je niet per maand hoeft te betalen, het is toch een mmorpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44068

ADMK schreef op 10 mei 2004 @ 16:44:
ik vraag me af hoe ze dan geld verdienen als je niet per maand hoeft te betalen, het is toch een mmorpg?
Door de kosten er al bij de aankoop van het spel eruit te halen hoogstwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 44068 schreef op 10 mei 2004 @ 16:48:
[...]

Door de kosten er al bij de aankoop van het spel eruit te halen hoogstwaarschijnlijk.
In principe is dat hun 'filosofie' ja, doordat er geen maandelijkse kosten zijn, hopen op meer spelers. Best een gevaarlijke keuze wel :) En ik vraag me af of hun server capaciteit genoeg gaat zijn.

Het spel heeft trouwens de nadruk puur op het questen en PvP liggen. Geen socializing of crafting voorzover ik weet..

[ Voor 15% gewijzigd door the_tWiStEr op 10-05-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 14:45
Klinkt wel heel vet eigenlijk.
Ik zal er naar uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Guildwars is GEEN mmorpg, het heeft veel vergelijkbare elementen, maar ze noemen het zelf een CORPG (lees faq op hun site). Het werkt een beetje als diablo. Je hebt de steden en outposts, waar iedereen bij elkaar is en je kunt chatten/traden/quests krijgen enz. Maar het lvlen/pvpen/missions/quests gebeurt in private stukken met jou alleen/party/guild, hier zul je dus ook niemand anders tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
DeepSeven schreef op 10 mei 2004 @ 16:58:
Guildwars is GEEN mmorpg, het heeft veel vergelijkbare elementen, maar ze noemen het zelf een CORPG (lees faq op hun site). Het werkt een beetje als diablo. Je hebt de steden en outposts, waar iedereen bij elkaar is en je kunt chatten/traden/quests krijgen enz. Maar het lvlen/pvpen/missions/quests gebeurt in private stukken met jou alleen/party/guild, hier zul je dus ook niemand anders tegen komen.
precies, en daarom kunnen ze het spel aanbieden zonder maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
ebborazor schreef op 11 mei 2004 @ 12:53:
[...]

precies, en daarom kunnen ze het spel aanbieden zonder maandelijkse kosten.
Al kosten de steden natuurlijk nog wel veel dataverkeer, maar idd, zo hoeven ze geen maandelijkse kosten te vragen. Iemand al gespeeld trouwens (ze hebben servers een dag eerder open gegooit)?

offtopic:
Ey ebbo, al terug uit amerika jongen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
Je kunt de game sinds vandaag al spelen :D

/me is het spel aan het laden

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Timocos schreef op 11 mei 2004 @ 13:13:
Je kunt de game sinds vandaag al spelen :D

/me is het spel aan het laden
c00l... :)

* Viggen gaat strax meteen spelen als hij thuiskomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
hmm, dit klinkt best goed en de graphics ook nog eens. ik ga deze preview zeker even checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Laatst online: 28-05-2021
Er kan gespeeld worden \o/
http://www.gamer.nl/nieuws/21978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37406

Zojuist even gedaan en het werkt. Binnen no time ben je aan het spelen. Er lopen overal gasten rond dus je zit ook zo in een party en je bent aan het hakken. Helaas heeft de pc waar ik hier op zit een brakke videokaart dus vanavond poging 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01

fcs

ziet er interesant uit...
ff bookmarken. Vanavond verder proberern (zit op werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

offtopic:
Laat de pics maar, ik had nog genoeg bandwith over, dacht ik......

[ Voor 147% gewijzigd door Bleet op 11-05-2004 22:33 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Wow, en dat op jou systeem, euh... welk systeem? :P Wat zijn je specs?
Maar erg mooie screens, kan niet wachten om te spelen!

[ Voor 29% gewijzigd door DeepSeven op 11-05-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
erg bruut,alleen doet me aan dungeon siege denken...

en overgens is het wat k*t om wapens te krijgen enzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Hele mooie game :9
maar jamemr dat ik iig veel lag krijg en best veel fps drops krijg maar heb nu geen zin om aan me opties te kloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
lag is echter alleen in de stadjes..met 5 man een quest doen is niet echt een probleem overgens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 13:45

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ook echt mooi hoe snel ik aan het spelen was....gewoon klikkerdeklik, even wat downloaden en spelen maar :) Quests zijn ook best vermakelijk (run! RUUUN!!! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Inderdaad een heel leuk spel. :Y)

Overigens staat in de titel MMORPG. Dat moet volgens mij CORPG zijn, want Guild Wars is geen echte MMORPG. Zelfs de makers geven aan dat het een Competitive Online Role Playing Game is.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
waar kan je al je junk verkopen en waar kan je dingen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
ja,dat vraag ik me ook nog af...

heb sjit van hier tot tokia..maar wil me ding upgrade...

maar alles is nog maar half implented.... maar ik ga zeker spele zodra hij in de winkel ligt....vooral omdat hij gratis online te spelen is(met aanschaf van expansions heb ik niet zon probleem... maar creditscard :S mwa...heb er daar niet op :D

dusja :D

maar verders wel uber leuk spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ik zou het eerder een Cooperative Online RPG noemen... Deze alpha valt goed mee vind ik, graphics zijn in orde, niet overdreven goed, maar gewoon goed, ik mis enkel nog een quik-chat button en pauseknop (al is dat laatste natuurlijk niet te realiseren, ben gewoon te hard Bioware rpg's gewoon...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

had echt dus niet verwacht dat dit z'n :9~ :9~ spel zou zijn...
Heb maar een vergelijkbaar spel gespeeld (neverwinter night), maar toch wat ik van anderes screens zag en demo's, vind ik dit toch echt wel een van de beste mmorpg dat ik tegen ben gekomen..

edit:
erm... post geheel vergeten na telefoontje :P ben daarna gelijk gaan spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hieronder wat screens die ik vandaag gemaakt heb samen met wat clangenoten:

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084290985.jpg

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084291189.jpg

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084291628.jpg

:)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

mooie. heb zelf ook wat gemaakt van de jungle gedeelte. Zodra ik thuis ben, zal ik ze plaatsen (zit op werk).

Mocht je daar nog niet geweest zijn, ga er dan heen!!
Een *MUST* zie level...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik begin Guild Wars steeds leuker te vinden. Het is sneller en soepeler dan Lineage2, de graphics zien er net zo mooi, dan wel mooier uit. De gameplay is ook sneller.

Eigenlijk is Guild Wars een hele slimme manier om singleplayer en multiplayer met elkaar te combineren. De worldmap is bij wijze van spreken gewoon het gamemenu, waar je kan kiezen uit de volgende gamemodes:
  • Singleplayer (solo quests in de Ascalon Wilds)
  • Handel en aankoop nieuwe skills (massive multiplayer gedeelte in de Town of Kyhlo)
  • 4 vs 4 team deathmatch (in de Arena met random teams)
  • Groepquests (The Perilous North, voor elk goed afgeronde quest krijg je een nieuwe quest ergens op de worldmap. Teams zelf samen te stellen)
  • Assault (Tombs of Drascir: 8 vs 8 objective based tournament)
  • 8 vs 8 Assault/Siege (Siege of Fort Kroga met random teams. Zoiets als Tombs of Drascir, maar nu met random teams)
  • en meer modes kunnen on the fly worden toegevoegd door de devs
Dan hieronder nog wat pics (ook van de jungle ;) )

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084355556.jpg
In de Arena

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084355647.jpg
Begin van de jungle begint een beetje woestijnachtig... maar al gauw...

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084355708.jpg
begint het toch wel erg groen te worden. Ik heb voor de gelegenheid maar even m'n tarzan en jane outfitje aangetrokken. :9

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084355784.jpg
Maar toen we deze creep tegenkwamen, deed ik ze maar snel weer aan. Een beetje extra bescherming kan nooit kwaad. En zoals je ziet zijn de screens op de site van GW absoluut niet misleidend geweest. What you see is what you get.

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084356544.jpg
Tombs of Drascir. 8 vs 8. Volgens mij zaten er ook een aantal GoT-members in mijn team.....

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084356646.jpg
Andere level in de Tombs of Drascir.

Zoals het er nu naar uit ziet, gaat Guild Wars zeker een spel worden die ik ga aanschaffen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 15:32
Ben ook ERG enthousiast Guild Wars aan het spelen/testen. Echt heel kicken vind ik! Ben zelf meer een COOP speler dan een PvP speler, dus zit ik lekker in de COOP missies te hacken en te slashen! Heb een Monk/Elementalist die best leuk speelt! Lekker van afstandje dood en verderf zaaien met m'n spells, en gevallen kameraden weer resurrecten. Voordeel van de Monk: je kunt zo vaak resurrecten als nodig is! :)

Overigens heb ik begrepen dat het niet helemaal een "eenmalige aankoop, en vervolgens gratis online spelen" spel zal worden. De ontwikkelaars zullen namelijk regelmatig nieuwe gebieden uitbrengen, en nieuwe items en skills toevoegen, maar zo'n uitbreidingspack moet je dus ook weer aanschaffen. Met je eenmaal gekochte versie kun je blijven spelen zoveel je wil, maar als je Gilde-vrienden allemaal een expansie-pack kopen en ook die gebieden in gaan wil je natuurlijk niet achterblijven. Slimme taktiek denk ik! Zo is het in naam geen Pay-to-Play, maar in de praktijk zal het er wel op neerkomen, als ze elke maand een expansie uitbrengen die bv. €10 kost om bij te kopen...

Maar goed, je hebt uiteindelijk wel ZELF de keuze of je die expansie wel of niet koopt, dus zit je ff krap, dan ben je niet verplicht toch te dokken, zoals bij al die MMORPGs het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Dat is dus ook al een paar posts boven je over gediscussierd. Op de site zelf staat dat ze maar om de 6 maanden een expansie uitbrengen, dus zal wel niet uitkomen op 10 euro per maand.
Ik heb het spel zelf ook gespeeld, ik had er eerlijk gezegt niet veel van verwacht, maar mensen mensen, wat een ownage. Voor iedereen die diablo 2 vroeger fanatiek gespeeld heeft en dat wel eens graag in 3d zou zien en in mmorpg stijl, is dit spel een absolute must :). De combat is veel vlotter dan in normale 3d rpg's (ja, ook dan dungeon siege), en het voelt gewoon goed aan. Missions zijn ERG leuk, leuke classes, boeiende skills en veel diverse monsters. Het concept dat je alleen in steden en outposts alle andere mensen ziet, en lvlen alleen of met party/guild doet werkt verbazend genoeg erg relax.
Nadeel wel is dat je interface echt belachelijk groot is, die iconen van skills mogen ze wel halveren in grote.
De game loopt gewoon erg goed (amper bugs of lag) en heeft al behoorlijk wat content, en dat is zeker mooi als je bedenkt dat het spel nog maar in alpha fase is. Ik kan niet wachten om te zien hoe het spel als final product is, ik snap dan persoonlijk ook niet waarom dit topic niet harder loopt, of is iedereen aan het spelen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door DeepSeven op 12-05-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
DeepSeven schreef op 12 mei 2004 @ 16:18:
Ik kan niet wachten om te zien hoe het spel als final product is, ik snap dan persoonlijk ook niet waarom dit topic niet harder loopt, of is iedereen aan het spelen? :P
Ik denk dat de meeste mensen nog nooit van Guild Wars gehoord hebben.

Gisteren was het trouwens best grappig. Waren er in het begin nog maar 4 districten van Kyhlo... een uur later waren het er al 6, toen 8 en later meer dan 20! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

CJ schreef op 12 mei 2004 @ 17:42:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen nog nooit van Guild Wars gehoord hebben.

Gisteren was het trouwens best grappig. Waren er in het begin nog maar 4 districten van Kyhlo... een uur later waren het er al 6, toen 8 en later meer dan 20! :D
klopt. toen ik binnen kwam in die stad, zag ik meer dan 20 :) .
Over het algemeen heb ik niks met dit soort games (vond alleen neverwinter night best wel ok, wel snel op uitgekeken).

Ik denk echter (zoals het nu gaat) dat ik als "verslaafd aan dit spel" beschoud mag worden 8) :+

(wat me opgevallen is, is dat de lucht in bepaalde gebieden (jungle bv) verandert van kleur. Zou dit een soort dag/nacht/bewolking, iest moeten voorstellen?)

Hieronder een paar screens (een aantal lijken op die van CJ ).

Jungle map:

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw005%20(Custom).bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw007%20(Custom).bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw008%20(Custom).bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw012%20(Custom).bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw015%20(Custom).bmp

edit:
"straatlataarns" incl. vliegjes :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw016%20(Custom).bmp

edit:
zelfde map, alleen andere kleur "lucht"

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw017%20(Custom).bmp

edit:
andere map, locatie ben ik vergeten

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw020%20(Custom).bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw021%20(Custom).bmp

edit:
zelfde locatie als hierboven, in dit geval een overzichtje

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild/gw022%20(Custom).bmp

edit:
1: zo, nu eerst even spelen :P

[ Voor 7% gewijzigd door fcs op 12-05-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
ik vind die shaduwen erg mooi gemaakt :P
maar jammer dat ze precies de game speelbaar maken in de week waar ik echt onwijs veel toetsen heb etc :'( dus vrijdag is eigenlijk de dag waar ik de game echt kan spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Laatst online: 09-06 14:25

Virgil

We're not alone

Whoa, net echt vanaf 12 uur tot nu zitten spelen. Echt supergaaf. En echt supergezellige community! Ben een mermer/elementalist en ik ben ehh, niet weg te slaan van mijn firestorm/phantasy combo... lvl 18 elder chars doden :9~ binnen 20 secs :D

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

argh...

kom er net achter dat er een soort "rust" plaats is :) :? :?
staat niet op de map aangegeven. Je moet het vinden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
fcs schreef op 12 mei 2004 @ 21:41:
argh...

kom er net achter dat er een soort "rust" plaats is :) :? :?
staat niet op de map aangegeven. Je moet het vinden :7
Je bedoelt de sanitarium? Of iets anders? Er zitten volgens mij wel meer verborgen plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

CJ schreef op 12 mei 2004 @ 22:07:
[...]

Je bedoelt de sanitarium? Of iets anders? Er zitten volgens mij wel meer verborgen plekken.
yep. die..
heb een andere stad gevonden (nummer 2?). Voor de rest moet ik nog rond lopen.
Weet niet of ik genoeg tijd heb... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

even zodat ik het begrijp: je kunt dus de client downloaden en dan 3 dagen ofzo (tijdens de E3 show) spelen? Daarna niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

hehe, ik ben al de e3 missies door. Als je die prince geholpen hebt, kom je in een unsupported missie. Bij loading scherm staat ook echt heel droog 'no story for e3, unsupported' ofzo.

Echt supercool daar. Letterlijk, sneeuw level :).

Leaving the wastes heet ie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Mij is het opgevallen dat de 8vs8 "Siege of Fort Krota" toch wel heel moeilijk is als je rood (dus aanvallend) bent. In 8 van de 10 gevallen wint het verdedigende team, tenzij je tegen een stel n00bs speelt die niet door hebben dat er ook achterwegen naar binnen leiden...

Maar "Siege of Fort Krota" blijft wel cool. :Y) Het is eigenlijk gewoon hetzelfde principe als Tombs of Bascir, maar met het enige verschil dat de teams nu at random worden ingedeeld en dat je een fort moet aanvallen/verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Anoniem: 16462 schreef op 12 mei 2004 @ 22:31:
even zodat ik het begrijp: je kunt dus de client downloaden en dan 3 dagen ofzo (tijdens de E3 show) spelen? Daarna niet meer?
klopt. Dit is een public alpha release...
tijdens de e3 dagen speelbaar....
lees startpost maar eens... :)

heb op het moment 4 missies achter elkaar kunnen doen voordat ons team dood was :(

Ik weet niet hoeveel missies je in totaal kunt uitvoeren (bij bepaalde steden dan).

Als ik tijd heb zal ik eens zoeken en kijken of er al iets van sites zijn met mappen, missie uitleg ect (sommige missies heb ik al 2 keer gespeeld, en blijven een raadsel :P )

[ Voor 35% gewijzigd door fcs op 13-05-2004 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Zo, heb de COOP missies uitgespeeld. Dan eindig je in de bergen (besneeuwd) en is er een gebied te spelen met best wel zware monsters erin! Griffons van level 20 bv. Eén of twee van die Griffons kun je met je team nog wel aan, maar als er 5 tegelijk van hen op je team springen dan is er maar één optie: RENNUHHHHHH! :D

Heb inmiddels al 14 skill points verdiend in totaal, en meer dan 1000 goldpieces, ha ha! :) Niet dat ik er wat mee kan, maar staat wel leuk. Kijk ECHT uit naar de volledige versie, waarbij je kunt levelen en echt groeien met je character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Dat vraag ik me dus af, hebben ze alle skills al in deze alpha zitten, of zullen er in de final nog veel meer zitten? Hoop het wel want hoewel sommige skills erg stoer zijn, is het wel een beetje magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nee, niet alle skills zitten in deze alpha. En er zal in de aanloop naar de release versie nog een hoop getweaked worden denk ik. Deze alpha is alleen om een indruk te geven, en om ons (hopen zij) geinteresseerd te maken (is voor mij bij deze zeker geslaagd!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Dat is wel gelukt denk ik, bij mij ook tenminste :). Maar wat ik wil zeggen, is dat ik hoop dat de skills die je nu kreeg geen 90% is van het aantal skills die je in de final krijgt. Ik vindt het kwa karakter ontwikkeling nog iets te dun. Maar het zijn ex-blizzard medewerkers dus ik vertrouw erop dat dit in de final allemaal in orde is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

skills zijn op 15 gelocked.
wat ik van de faq (unofficial) is dat er iets van 100 in totaal.
er zouden zeer veel combos mogelijk zijn (gems met skills mixen ect)

kan eerlijk gezegd niet wachten totdat ie in de winkel ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112947

de screenshots die FSC maakte doet me denken aan morrowind (alleen ziet het bij guildwars beter) of maak ik nu een foute vergelijking ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 112947 schreef op 13 mei 2004 @ 12:24:
de screenshots die FSC maakte doet me denken aan morrowind (alleen ziet het bij guildwars beter) of maak ik nu een foute vergelijking ? :)
Af en toe lijkt het wel op Morrowind, maar vaak heeft het ook wel wat weg van Dungeon Siege. De graphics draaien in ieder geval een stuk soepeler dan in Morrowind, en het casten gaat sneller dan in Dungeon Siege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Anoniem: 112947 schreef op 13 mei 2004 @ 12:24:
edit:

/miereneukerij: het is fcs en niet FSC :P

/einde miereneukerij

om toch maar wat nuttigs te posten, heb thuis nog een aantal screenies gemaakt enkel vanwegen de schaduwen. Op een zeer gele achtergrond, zie je echt die schaduwen supper mooi...
(weer: zodra ik thuis ben zet ik die ook online)

edit:
3: heb sterk het vermoede dat deze spel afgeleid is van de andere mmorpg's die als voorbeeld diende. Dus als iemand hier bekende elementen ziet van andere spellen, dan zal dat best wel eens kunnen. Ikzelf herken hier en daar een paar dingen die lijken op never winternight (heb zelf geen andere mmorpg's gespeeld....)

[ Voor 54% gewijzigd door fcs op 13-05-2004 12:49 . Reden: wat leesbaarder gemaakt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nog 1 dagje en dan is het voorlopig uit met de pret. :'(

Deze beta is toch wel een heel smakelijk voorafje... Er zijn genoeg games die tijdens de beta niet zo speelbaar zijn als Guild Wars. Je kan duidelijk merken dat de devs hun sporen al wel hebben verdiend met games als Diablo, Lineage en City of Heroes op hun naam.

Ook leuk dat ze aan m'n clan gedacht hebben door er een Phoenix-spell in te stoppen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/christian_groot/phoenix-guildwars.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

CJ schreef op 14 mei 2004 @ 04:06:
Nog 1 dagje en dan is het voorlopig uit met de pret. :'(

[afbeelding]
Woot! coole spell. Had ik nog niet gezien.

Helaas gaat ie door tot 12 uur us time (aangezien e3 dan stopt, en in us gehouden wordt :'( :'( )

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild2/gw006.jpg
hier zie je goed hoe die schaduwen werken... Zeer goed gedaan... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild2/gw004.jpg
midden in een battle

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild2/gw005.jpg
check de schaduw effecten per carracter..... :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild2/gw009.jpg
dragon in dezelfde level

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild2/gw014.jpg
wat solo actie

Afbeeldingslocatie: http://www.francisco.vuurwerk.nl/guild2/gw018.jpg
mede speler smeerde hem zomaar... zitten we daar... :( zijn we maar gerestart...
met 3 man red je deze gedeelte nooit (nummer 2)

Die gast hoeven we dus niet meer terug te zien... :P

Laten we hopen dat ik vandaag nog wat kan spelen (afscheid van oude werk :( ).
maar goed, we zien straks wel....

edit:
foto's aangepast. mochten ze nog te groot zijn, laat het me wete

[ Voor 21% gewijzigd door fcs op 14-05-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

fcs: S.v.p van die screenshots even heel snel JPGs maken. 4MB voor een paar screenshots is niet zo leuk namelijk :)

Overigens heb ik me erg goed vermaakt met het spel tot nu toe. Met name gisteren, waar ik met willekeurig mensen een team gevormd heb en me een hele leuke tijd had. We deden mee aan die 'competitive-missies-waarbij-je-eerst-zombies-en-skeletten-af-moet-maken' :P

Onze grootste winning streak was 3 potjes op een rij (1 + 2 + 3 = 6 fame :9). De mooiste overwinning was een 4 team (x 8 spelers) Team Deathmatch. Daar is het de bedoeling de Priest van de andere teams af te maken, zodat ze niet meer kunnen respawnen.

Het groene team, het blauwe en het paarse team waren hevig in gevecht. Groen was al vrij snel weg. Wij, als rood, wachtte af zodat zij eerst een paar keer dood gingen en met lagere stats terug zouden komen.

Op een gegeven moment kwam paars zo dicht in de buurt van de basis van blauw, dat er niemand meer op hun eigen basis lette. Wij met zijn achten de basis van paars in sneaken en daar alles afmaken. Paars ruimde zichzelf op en blauw was toen al zo verzwakt, dat het potje al beslist was. Geweldig :)

De Capture the Flag / Relic en King of the Hill gamemodes zijn ook een leuke afwisseling. KOTH is best moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Anoniem: 12316 schreef op 14 mei 2004 @ 09:44:
fcs: S.v.p van die screenshots even heel snel JPGs maken. 4MB voor een paar screenshots is niet zo leuk namelijk :)

Overigens heb ik me erg goed vermaakt met het spel tot nu toe. Met name gisteren, waar ik met willekeurig mensen een team gevormd heb en me een hele leuke tijd had. We deden mee aan die 'competitive-missies-waarbij-je-eerst-zombies-en-skeletten-af-moet-maken' :P

Onze grootste winning streak was 3 potjes op een rij (1 + 2 + 3 = 6 fame :9). De mooiste overwinning was een 4 team (x 8 spelers) Team Deathmatch. Daar is het de bedoeling de Priest van de andere teams af te maken, zodat ze niet meer kunnen respawnen.

Het groene team, het blauwe en het paarse team waren hevig in gevecht. Groen was al vrij snel weg. Wij, als rood, wachtte af zodat zij eerst een paar keer dood gingen en met lagere stats terug zouden komen.

Op een gegeven moment kwam paars zo dicht in de buurt van de basis van blauw, dat er niemand meer op hun eigen basis lette. Wij met zijn achten de basis van paars in sneaken en daar alles afmaken. Paars ruimde zichzelf op en blauw was toen al zo verzwakt, dat het potje al beslist was. Geweldig :)

De Capture the Flag / Relic en King of the Hill gamemodes zijn ook een leuke afwisseling. KOTH is best moeilijk.
4 mb?????
misschien heb ik de verkeerde gelinkt..
heb de resizer van ms gebruikt.. ?????

zit op werk. zodra ik enige tijd heb ga ik dat nakijken (???) snap hem niet????

edit:

copy/past uit homedir :

gw001 (Custom).bmp 14-May-2004 07:46 732k

gw002 (Custom).bmp 14-May-2004 07:46 732k

gw003 (Custom).bmp 14-May-2004 07:46 732k

gw004 (Custom).bmp 14-May-2004 07:47 732k

gw005 (Custom).bmp 14-May-2004 07:47 732k

gw006 (Custom).bmp 14-May-2004 07:47 732k

gw007 (Custom).bmp 14-May-2004 07:47 732k

zoals hier te zien is, zijn de files maar 732k per stuk??
waarom zouden ze dan 4mb zijn? (vergeet die .bmp, had geen tijd om ze te renamen, converten naar jpg)

ben bezig met converten (zit wel op werk)

edit:
downloading foto's voor convertie...

[ Voor 23% gewijzigd door fcs op 14-05-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
4MB voor een paar screenshots, hij bedoelt gewoon dat ze samen 4 mb of meer zijn. Leuke screenshots trouwens, welke missie is dat, of waar? Ik kan zelf niet echt veel spelen ivm stage en werk, ik zit dus ook nog maar in missie 3 en heb die al 5x gedaan ofzo, maar wil niet echt lukken. Dat stuk met die 2 shamans en llv 25 die zelf ook healed is ERG moeilijk. Beetje klote dat je steeds heel die missie opnieuw moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

DeepSeven schreef op 14 mei 2004 @ 10:29:
4MB voor een paar screenshots, hij bedoelt gewoon dat ze samen 4 mb of meer zijn. Leuke screenshots trouwens, welke missie is dat, of waar? Ik kan zelf niet echt veel spelen ivm stage en werk, ik zit dus ook nog maar in missie 3 en heb die al 5x gedaan ofzo, maar wil niet echt lukken. Dat stuk met die 2 shamans en llv 25 die zelf ook healed is ERG moeilijk. Beetje klote dat je steeds heel die missie opnieuw moet doen.

op die fiest... zal ze dan per stuk kleiner gaan maken...
ben bezig met de download van de foto's voor conversie... bijna klaar...
(moet allemaal wel tijdens werk doen, dus duurt ff wat langer... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Laatst online: 03-05 18:18
Afbeeldingslocatie: http://ctrlaltdel-online.com/images/comics/20040514.jpg
:D

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Leuk :D . Maar slaat nergens op want die renegades zijn easy as hell :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
ik blijf maar dood gaan in missie 5... :/ die archers (op het eind?) doen goed pijn.
maar ik hoop dat er nog een keer open beta oid komt, iig dat ik het nog een keer kan spelen met meer mogelijkheden, want dit is wel leuk maar niet geweldig imo.

[ Voor 19% gewijzigd door Smooth op 14-05-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

fototjes zijn nu jpg's met +/- elk 432 kb....
voldoende of moet ie nog kleiner

fcs wilt zich niet een 2de keer stoten :P en denkt aan modemers :+ totaal zijn ze 2 mbtjs,.... (nog te veel?)

[ Voor 14% gewijzigd door fcs op 14-05-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

DeepSeven schreef op 14 mei 2004 @ 11:07:
Leuk :D . Maar slaat nergens op want die renegades zijn easy as hell :P .
dat zijn ze zeker :) vooral al "w/me" :P
kill die gasten zo makkelijk... :)

edit:
een stukje werd "opeens" rood???

[ Voor 15% gewijzigd door fcs op 14-05-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Meh... het is afgelopen. :'(

Er zijn niet veel games waar ik echt zoiets bij had van 'wow dit MOET ik kopen', maar Guild Wars heeft het toch voor elkaar gekregen. _/-\o_ En nu moeten we nog een tijd lang wachten. :( :'(

Nou ja, nog maar een plaatje dan uit de E3 For Everyone. Dit keer een andere Phoenix (vlag en spawnpoint) die ik tegen kwam in een van de levels van de Tombs of Drascir. Ons team was geweldig op volle sterkte. Helaas vielen er op een gegeven moment 2 af, waardoor het steeds moeilijker werd tegen teams van 8. Dus na 5 of 6 rondes verloren we.

Afbeeldingslocatie: http://phoenix.interex-net.com/forum/uploads/post-26-1084576868.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 17:16
he CJ ik zie nu ook dat ik een keer bij jou in het team heb gezeten :D
Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/pieter/mapje/gw001.jpg

Ik vond guildwars wel leuk maar ik kon me eigenlijk niet zo goed vermaken met het single player gedeelte. Ik denk dat ik zelf toch lineage 2 ga spelen hoewel de Tombs of Drascir wel erg leuk zijn (op al de quiters na dan, zat op een gegeven moment met zijn 2'en tegen 8 anderen te vechten :(). En ik kwam er een tikje laat achter hoe je aan iron ore kon komen, anders had ik misschien wel een stukje armor kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik heb me gisteren nog ontzettend vermaakt in de Mountain preview, waar je met ACHT spelers samen een COOP missie doet!!! En dan alleen maar tegen behoorlijk zware monsters! Bv. vier level 20 Lightning Claw Griffons tegelijk. En had het team uiteindelijk na veel moeite de diverse groepen van Griffons en Stone Giants (? hoe heetten ze ook al weer ?) dan kwam je bij een ijs-grot waar Forgotten (ondode slangen met necro attack) je party vrijwel zeker volledig uitmoordde!

Heb slechts met één party het klaargespeeld om uiteindelijk die missie succesvol af te ronden (we moesten een ondode draak doden), en dat was dankzij precies de juiste balans van warriors, rangers, monks en elementalists en een hele samenwerking onder leiding van één persoon die de leiding op zich nam. Dat geeft wel een kick dan, wanneer je als team goed samenwerkt en klaarspeelt wat echt niet lukt als je niet goed als team werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

jammer dat het afgelopen is...
Nu kunnen we alleen met smart de site in de gaten houden.... :| :'(

Hoop dat ze nog voor de verkoop een public alpha test gaan houden.. :+

Eind 2004 zou deze fantatische spel uitkomen (en ja, ik had ook het iedee om hem gelijk te willen (Moeten >:) ) kopen... Dat heb ik niet bij veel games (eigelijk alleen hl, toen ie uit was, en de splinter cell reeks, deel 3 zit er al aan te komen... )

Hoop dat ze de spel wel vervroegd uit kunnen brengen... :>

edit:
hier stond iets heel stoms..... :+ }:O

[ Voor 37% gewijzigd door fcs op 15-05-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
aapenootjes schreef op 15 mei 2004 @ 12:51:
he CJ ik zie nu ook dat ik een keer bij jou in het team heb gezeten :D
[afbeelding]
Ja, klopt. Daarom schreef ik in een van m'n eerdere posts bij dit plaatje: http://phoenix.interex-ne...ds/post-26-1084356544.jpg ook dat ik dacht dat er meerdere GoT-ers in 1 team zaten. :)
Ik vond guildwars wel leuk maar ik kon me eigenlijk niet zo goed vermaken met het single player gedeelte. Ik denk dat ik zelf toch lineage 2 ga spelen hoewel de Tombs of Drascir wel erg leuk zijn (op al de quiters na dan, zat op een gegeven moment met zijn 2'en tegen 8 anderen te vechten :(). En ik kwam er een tikje laat achter hoe je aan iron ore kon komen, anders had ik misschien wel een stukje armor kunnen upgraden.
Iron Ore... lol. Ik kwam er ook laat achter dat je je zwaarden enzo kon laten omzetten in Iron Ore. :D

Ik vind Guild Wars zelf een goede balans hebben tussen Singleplay en Multiplay. In echte MMORPGs ben je op een gegeven moment echt afhankelijk van teams om een beetje snel te kunnen levelen. In GW kan je tenminste iets solo doen, en het levelen gaat dan niet zo sloom zoals in veel MMORPGs wanneer je daar solo gaat. En als dat je verveelt dan doe je gewoon de teammissies of ga je gewoon PvP.

Ik vond L2 ook heel erg leuk hoor. Daar niet van. Maar daar waren toch momenten dat ik dacht van... jezus... wat duur het weer lang voordat ik een volgende level heb bereikt... (vooral tussen level 14 en 20) en shit... moet ik weer naar de andere kant van de wereld lopen om daar een quest te doen... In GW heb je de handige map om je overal naartoe te brengen, en de gameplay is wat gevarieerder door de verschillende modes.

Een leuke iets aan GW vind ik dat je 'geoorloofd' PvP kan gaan en dat je niet meteen bestempeld wordt als PK-er. :D En ik ben ook heel benieuwd hoe de Guilds gaan werken in de full release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Er komt eerst nog een beta test. Hopelijk op z'n minst een GROTE closed beta, of liever nog een open beta. Het voordeel voor de makers is dat je GuildWars niet offline kunt spelen. Dus ook al heb je een beta client, met één wijziging in de server kunnen ze voor iedereen de beta uitschakelen. Daarom kunnen ze ook makkelijker mensen toelaten tot de beta test.

Ben benieuwd of GuildWars uiteindelijk zo populair wordt (net als Diablo II) dat ze toch meerdere servers moeten opzetten (zoals Battle.Net Europe en Battle.Net Asia bv.), of dat hun systeem echt zo goed in elkaar zit dat iedereen altijd op één server samen komt om een game op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Haay schreef op 15 mei 2004 @ 13:25:

Ben benieuwd of GuildWars uiteindelijk zo populair wordt (net als Diablo II) dat ze toch meerdere servers moeten opzetten (zoals Battle.Net Europe en Battle.Net Asia bv.), of dat hun systeem echt zo goed in elkaar zit dat iedereen altijd op één server samen komt om een game op te starten.
Ik hoop voor hun toch dat ze alles op 1 server kunnen draaien...
Scheelt hun behoorlijk in de kosten zou je denken.
De reacties van de spelers die ik gesproken heb, zijn toch allemaal van:

hooo haaaa kopen kopen!!!! Veeeet WOOOOOTTTT :P

inclusief mijn reactie ;)

Als mijn indruk klopt, dan is er best wel eens kans dat ze een open beta gaan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik denk dat er een grote kans in zit dat ze ook een open beta gaan houden.

De closed alpha die vlak voor de E3 gehouden werd had 200 mensen die aan het testen waren... de E3 test had al ruim 150.000 mensen... en de meesten vonden de game zoals het er nu voor stond al heel erg goed... Volgens mij hadden de meesten er niet eens echt last van dat je nog niet kon levelen. :D

Het zou geen probleem moeten zijn om dit als public beta te gaan testen, maar eigenlijk kan je de E3 ook al zien als een grote stresstest en als voorlopige beta aangezien je ook al bugs kon reporten.

Ik had 'm in ieder geval nu al wel in deze status gekocht. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 17:16
Een leuke iets aan GW vind ik dat je 'geoorloofd' PvP kan gaan en dat je niet meteen bestempeld wordt als PK-er. En ik ben ook heel benieuwd hoe de Guilds gaan werken in de full release.
Ja dit vond ik ook heel erg leuk, gelukkig komt er bij lineage2 ook een soort arena waar je kunt pvp'en en waar je niet meteen 15% xp kwijt raakt. Maar ik zocht eigenlijk ook naar plaatsen waar je wel met een groep gewoon zonder missie kon spelen, misschien heb ik ze ook gewoon niet gezien. En ik miste toch wel wat contact met andere mensen online die ik wel meteen bij lineage had. Bij lineage werd ik altijd meteen geholpen bij een vraag, bij guildwars bijna helemaal nooit.

Al met al vond ik guildwars echt wel een hele goede game, ik heb me super vermaakt met de competitive missions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik denk dat het contact straks met de komst van de Guilds het contact wel wat groter wordt. Nu wilde iedereen in 3 dagen tijd zo veel mogelijk van de game zien... en dat was nog niet eens mogelijk want dit is maar een tipje van de sluier...

Wat ook in de fullgame zit:
  • 30-40 environments voor missies
  • Deformable terrain (bruggetje opblazen zodat de vijand er niet meer overheen kan enzo)
  • 8 steden (itt eentje in de E3 versie)
  • ongeveer 160 skills per class
  • 10 vs 10 player arena!
  • Playerrankings
  • Statusitems (elke speler krijgt een staff zodat je in de towns kan zien hoe ver je bent met skills, famepoints en rank etc)
  • als er genoeg vraag is komt er ook een 1vs1 arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
achja, er valt momenteel niet zoveel meer over te zeggen he :|
ik kwam er een paar uur voor het einde pas achter waar die jungle level nou was waar jullie het over hadden :) ik dacht dat het gewoon een missie was, maar dat was dus niet zo. die "gouden" level met die draak heb ik helaas niet gezien maarja.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/smoothmaniac/gwsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90011

Hoop dat ze snel een publisher voor Europa vinden, op dit moment hebben ze er alleen nog maar eentje voor America. Dus zouden wij hem alleen online kunnen kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gezien het enthousiasme hier bij ons al, zal het denk ik geen probleem zijn om een publisher voor Europa te vinden. Kwestie van onderhandelen tussen de diverse gegadigden denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Nee dat lijkt mij ook niet zo'n probleem...als je ook kijkt naar het aantal europeanen dat meegedaan heeft aan het E3 event...tel dat op bij het feit dat we hier met ex-blizzard medewerkers van doen hebben, dan maak ik me daar iig geen zorgen over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Er zaten echt veel Europeanen op... veel Nederlanders ook. Op een gegeven moment zat ik een beetje te hoppen tussen verschillende districten, en op 3 districten waar ik kwam zaten mensen gewoon Nederlands te praten... ik had echt zoiets van... "Oh my God, they are everywhere!"

Overigens komen er nog meer public events aan!!!!! 8)
Looking forward, members of the ArenaNet development team confirm that Guild Wars is on track for release in the 2nd half of 2004 and that they are planning additional public Guild Wars events in the coming months.
http://www.guildwars.com/press/pr03-05-20-04.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113793

De demo beviel mij niet zo. Het speelt lekker en ziet er goed uit, maar na de introductie missie wordt je een trainingskamer in gewerkt waar je missies moet starten, maar dan moet je eerst een groep hebben! Meh, niets voor mij does. Groepen moeten een optie zijn en leuk, niet verplicht. Overigens is dit geen 'echte' MMORPG, omdat iedere groep in zijn eigen instance terecht komt. Dit is ook de reden waarom het maandelijks niets kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Urhm.... trainingskamer na de eerste missie? :? Je bedoelt de eerste solo missie van de Renegades? Of de eerste missie bij de Perilous North? Of de eerste missie van de Tombs of Drascir? Of de eerste missie bij de Jungle/Mountain Preview?

En groepen zijn een optie en niet verplicht... En daarnaast heb je dankzij de verschillende gamingmodes keuze uit dat je team at random wordt samengesteld of dat je zelf je eigen team samenstelt. Je bent dus niets verplicht. Guild Wars is altijd bedoelt als pure "multiplayer game", dus je mag in principe blij zijn dat je ook in je eentje kan levelen en solo quests kan doen.

En zoals al eerder gezegd in dit topic noemen de makers dit ook geen MMORPG, maar een CORPG: Competitive Online Role Playing Game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

CJ schreef op 22 mei 2004 @ 16:03:
Urhm.... trainingskamer na de eerste missie? :? Je bedoelt de eerste solo missie van de Renegades? Of de eerste missie bij de Perilous North? Of de eerste missie van de Tombs of Drascir? Of de eerste missie bij de Jungle/Mountain Preview?

En groepen zijn een optie en niet verplicht... En daarnaast heb je dankzij de verschillende gamingmodes keuze uit dat je team at random wordt samengesteld of dat je zelf je eigen team samenstelt. Je bent dus niets verplicht. Guild Wars is altijd bedoelt als pure "multiplayer game", dus je mag in principe blij zijn dat je ook in je eentje kan levelen en solo quests kan doen.

En zoals al eerder gezegd in dit topic noemen de makers dit ook geen MMORPG, maar een CORPG: Competitive Online Role Playing Game.
(argh.... mijn originele post getrasht, dns ging er net voor 1 sec onderuit :( )

Die eerste missie's zijn volgens mij bedoelt om aan de gameplay te wennen.
Daarna kun je naar een stad gaan en verder handelen (of doen waar je zin in hebt).

ZOals hierboven ook aangegeven (bij CJ) is dit een geheel andere soort gameplay dan de mmorpg's. Voorzover ik snap (kan zelf niet echt oordelen aangzien ik maar 1 morpg heb gespeelt) is dit een geheel nieuwe soort gameplay.

Het is dus niet of/of of en/en, maar en/en en of/of (single missies/muiltie player missies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Even een vraag:

Op de site staat dus dat het helemaal geen centen gaat kosten per maand, waarvoor hulde _/-\o_ !

De game zal dus op CD-roms worden verkocht in de winkel met zo dikwijls een expansion-pack.

EINDELIJK! Ik hoop dat meerdere bedrijven dit voorbeeld zullen volgen! (Als het klopt wat ik denk te denken natuurlijk)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Nee, dat zullen ze niet. Lees maar eens het topic door, dan snap je waarom ze geen monthly fee hoeven vragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
tranztaz schreef op 17 juni 2004 @ 16:25:
Even een vraag:

Op de site staat dus dat het helemaal geen centen gaat kosten per maand, waarvoor hulde _/-\o_ !

De game zal dus op CD-roms worden verkocht in de winkel met zo dikwijls een expansion-pack.

EINDELIJK! Ik hoop dat meerdere bedrijven dit voorbeeld zullen volgen! (Als het klopt wat ik denk te denken natuurlijk)
tis niet echt een mmorpg ;) het is meer een Diablo 2-ish game zeg mar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

ADMK schreef op 17 juni 2004 @ 17:26:
[...]

tis niet echt een mmorpg ;) het is meer een Diablo 2-ish game zeg mar
Maar dat houdt niet in, dat het niet leuk is. Ik heb me uiterst vermaakt, en de community was na die korte tijd ook al vrij hecht! Ik weet niet of mensen hier dat sneeuwlevel missie gedaan heeft, met die hele sterke vogels. Maar die was echt kicken om te doen, vooral in het begin was je er ook maar met zijn 5en. Ik heb alle 6 de missies ook echt met 1 party gedaan. En we zijn in feite er doorheen gerold. Alleen missie 6 was lastig :). Maarja, wat wil je, we hadden 3 monks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
SeRRveR schreef op 17 juni 2004 @ 17:49:
[...]

Maar dat houdt niet in, dat het niet leuk is. Ik heb me uiterst vermaakt, en de community was na die korte tijd ook al vrij hecht! Ik weet niet of mensen hier dat sneeuwlevel missie gedaan heeft, met die hele sterke vogels. Maar die was echt kicken om te doen, vooral in het begin was je er ook maar met zijn 5en. Ik heb alle 6 de missies ook echt met 1 party gedaan. En we zijn in feite er doorheen gerold. Alleen missie 6 was lastig :). Maarja, wat wil je, we hadden 3 monks :+
ja tuurlijk is het wel leuk, ik bedoelde daarmee niet dat het niet leuk was :P ik heb zelf zeer genoten van de game en ik ga hem zeker kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 21:19
ALs iemand weet waar deze game tekoop is :P

Dan hoor ik het graag.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nog lang niet! Het kon met gemak nog wel eens 2005, het 2e kwartaal worden...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Blackhole schreef op 17 juni 2004 @ 21:13:
ALs iemand weet waar deze game tekoop is :P

Dan hoor ik het graag.
Dacht dat dit toch wel heel duidelijk in de startpost stond :?
FAQ

Q: Wanneer komt ie uit?
A: 2e helft van 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
ChefChocolateball schreef op 17 juni 2004 @ 21:26:
[...]

Dacht dat dit toch wel heel duidelijk in de startpost stond :?

[...]
hij vraagt waar niet wanneer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Je hebt gelijk :)

Dom van me ;) 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ChefChocolateball op 17-06-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ikzelf ben ook nog niet helemaal wakker meer blijkbaar :+ :P

Maarreh, het IS nu de 2e helft van 2004... Dus, ik vraag mij dit ook enigzins af... WAAR is'tie nu?

[ Voor 22% gewijzigd door SkyStreaker op 17-06-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Niet online
tranztaz schreef op 17 juni 2004 @ 21:39:

Maarreh, het IS nu de 2e helft van 2004... Dus, ik vraag mij dit ook enigzins af... WAAR is'tie nu?
uhm 't is nog steeds 1e helft van 2004 hoor :P (1e helft: januari t/m juni, tweede helft: juli t/m december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK

Heb hem zelf nergens gezien (Den Haag centrum) het zal mss in eind juni of begin/mid juli uitkomen (dat hoop ik tenminste :P )
Viggen schreef op 17 juni 2004 @ 21:45:
[...]

uhm 't is nog steeds 1e helft van 2004 hoor :P (1e helft: januari t/m juni, tweede helft: juli t/m december)
Je hebt volgens mij ook Q3 en Q4 :P

[ Voor 26% gewijzigd door ADMK op 17-06-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 12:01

Tis nog steeds de 1e helft hoor schat, juli is pas de 2e helft :*

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Reken maar niet op dit spel voorlopig...hij is nog in Alpha fase, meest optimistische schatting is november van dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Voor meer discussie over GuildWars is er nu een Nederlandstalige GuildWars site met discussieforum, het laatste GW nieuws en Clan/Guild-discussie deel.

Kijk op http://www.gw-nl.net en meld je aan! :)

We zijn nog met een mogelijke sponsor in gesprek, en als het lukt kunnen we hopelijk een GuildWars Release LAN-party in een game-café organiseren. Misschien kunnen we daarbij ook een GuildWars inkoopactie regelen om GuildWars zo goedkoop mogelijk aan te kunnen schaffen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.