13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Eventjes de klantenservice bellen dan maar
Verwijderd
Mijn broertje heeft de vraag aan de KS gesteld: tot 21 juni (even uit mijn hoofd).Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:56:
Jeus wat een groot topic, ik had een vraagje.. is het nog steedts mogelijk om je abbo kostenloos op tezeggen of van abbo te veranderen i.v.m de tariefwijzigingen?
Bij mij zeggen ze 85,xx euro beltegoed. Dat zou moeten kloppen! Heerlijk, ben er dus vanaf.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 11:01 ]
I reject your reality and substitute my own!
Verwijderd
wat klopt er dan niet?Krypt schreef op 08 juni 2004 @ 10:58:
Hmm.. ik ben ook omgezet naar Ready; maar als ik mijn beltegoed opvraag heb ik maar liefst €1841.68 beltegoed... hoop toch dat er iets niet klopt..

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Tja; ik zei ook al tegen de KS:"Als jullie dit mij gewoon geven vind ik het helemaal niet erg, als ik er maar niet voor hoef te betalen"
Ik had dus een Free80; en deze is omgezet naar een ready (zal vandaag gebeuren vertelde de KS medewerker; Orange World werkt nl ook al niet meer).. maar als ik dan x * 80 euro moet betalen ben ik niet echt blij. Dan hadden ze mij wel even mogen informeren dat dat het geval was. Maar goed; een dagje wachten en kijken wat er van komt..
Denk dat ik vandaag of morgen ook wel een brief van orange in de bus kan verwachten.
Als ze dat in rekening brengen, das kut....
Verwijderd
Ja, dat klopt. Je krijgt nog een eindafrekening tot het moment waarop je omgezet werd. Kreeg ik een halfjaar geleden bij Vodafone ook, was iets van 3 of 4 euro geloof ik. (Al zal het bij Orange wel net iets anders werken i.v.m. de allin bundel.)mkanon schreef op 08 juni 2004 @ 11:13:
net gebeld,!!!!! idd ik ben nu prepaid...het vrouwtje zei alleen dat ze niet snapte dat ik opzegde opdat ten alletijde orange nogsteeds goedkoper was dan andere aanbieders...ondanks de verhooging... ik kreeg alleen deze maand nog wel een verrekening van de afgelopen gebelde dagen ....klopt dit ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 11:21 ]
Verwijderd
Dat moet haast wel een foutje zijn. Ik heb de brief uit dit topic aangetekend verstuurd (met niet echt noemenswaardige wijzigingen) en ben gisteren omgezet naar prepaid. Ik heb nu 85 euro beltegoed en dat klopt ook wel, aangezien mijn nieuwe maandbedrag net 1 of 2 dagen daarvoor inging.CrashOne schreef op 08 juni 2004 @ 11:17:
Lijkt er inderdaad op dat ze de volledige contract periode die over blijft * abo per maand doen.
Als ze dat in rekening brengen, das kut....
Inderdaad, die brief.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 11:22 ]
Zit net de brief even te lezen die ik gestuurd heb; dan hebben zij die dus niet goed gelezen
Zoals ik de voorbeeldbrief ook staat.. Maar goed; ik wacht rustig even af..De klantenservice van Orange heeft te kennen gegeven dat het contract op grond van deze tariefwijziging per direct kan worden ontbonden en dat verdere abonnementskosten niet meer in rekening worden gebracht, uiteraard met uitzondering van de reeds gemaakte kosten. Hiervoor ontvang ik graag een eindafrekening.
[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 08-06-2004 11:21 ]
zou idd maar even bellen voordat je een rekening krijgt omdat je je abbo hebt afgekocht.Krypt schreef op 08 juni 2004 @ 10:58:
Hmm.. ik ben ook omgezet naar Ready; maar als ik mijn beltegoed opvraag heb ik maar liefst €1841.68 beltegoed... hoop toch dat er iets niet klopt..
De aanbieding bij Belcompany geld nog steeds. Gratis Nokia6230 bij 1 jarig Orange Free30.mkanon schreef op 08 juni 2004 @ 11:37:
Mkanon is druk aan het kijken wat is voor leuk abbo + actie gaat afsluiten
En Orange doet er niet moeilijk over om weer een abo af te sluiten nadat je net hebt opgezegd...
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Wel nice idd, maar zit nog steeds een beetje met het feit dat ik nu pre-paid heb van orange en dat nummer moet dan het nummer van mijn abo worden.Xanion schreef op 08 juni 2004 @ 11:44:
[...]
De aanbieding bij Belcompany geld nog steeds. Gratis Nokia6230 bij 1 jarig Orange Free30.
En Orange doet er niet moeilijk over om weer een abo af te sluiten nadat je net hebt opgezegd...
Verwijderd
ze willen het niet doen, maar ze kunnen het wel. Een vriend van mij heeft het pasgeleden ook gedaan, maar ik was wel even meegeweest omdat ik er wel wat vanaf weet. Als ze het dus echt niet willen doen leg je toch gewoon 5 euro op de balie...amokjeeh schreef op 08 juni 2004 @ 11:51:
[...]
Wel nice idd, maar zit nog steeds een beetje met het feit dat ik nu pre-paid heb van orange en dat nummer moet dan het nummer van mijn abo worden.
Ik heb vandaag 8 juni de brief thuisgekregen dat ie op 7 juni wordt omgegezet naar prepay. Heb dus net even gebeld naar de KS, maar door een 'storing' worden er veel pas vandaag omgezet (zoals al in het forum staat)
De free 30 1 jr 6230 actie hoef ik niet meer, want die had ik dus al
edit: Dus... van orange prepaid naar orange abo (die je bijv bij BC hebt gehaald) kan wel, maar daarvoor moet je echt de Orange shops mee lastig vallen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 12:04 ]
Heb 2 sims
1 met 240 euro
en 1 met 259 euro
Als er maar geen rekening komt!
Verwijderd
40€ 2JR (Haar) - Afgesloten.
40€ 2JR (Haar) - Afgesloten.
40€ 2JR (Mijn) - In werking, wachtend op de nummer portatie (20/07/04).
20€ 2JR (Mijn) - Afgesloten.
We wilden niet om naar prepay, dus ik verwacht voor die 3 afgesloten abbos een eindafrekening, en voor mijn abbo wat tot de 20 Juli loopt daarna een eindafrekening.
*Offtopic*
Ik heb nu inmiddels een Tmobile 300 Abbo, maar wil graag weten hoeveel er van die minuten nog over zijn, wie weet welk nummer ik daarvoor kan bellen? (Dus netzoiets al 747 voor Orange...)
@ Mark k. : Moet je even inloggen op de T-mobile site
Ik kan het dus gewoon omzetten naar Orange pre-paid en mijn simkaart behouden? Of ik kan het gehele nummer en simkaart af laten sluiten?
Wat zijn mijn opties, en, indien ik een brief schrijf, wordt mij dan gegarandeerd dat het opgezegd wordt?
Bedankt allemaal!
Verwijderd
nou een bedankje kan er wel af!!!Ad Hox schreef op 08 juni 2004 @ 12:36:
Ik ben de topicstarter en met veel ongeloof zie ik dit topic na enkele weken terug. Er werd mij in het begin duidelijk verteld dat het niet kan, en het blijkt nu wel zo te kunnen. Gelukkig ben ik op tijd (voor 21 juni) om mijn contract op te zeggen.
Ik kan het dus gewoon omzetten naar Orange pre-paid en mijn simkaart behouden? Of ik kan het gehele nummer en simkaart af laten sluiten?
Wat zijn mijn opties, en, indien ik een brief schrijf, wordt mij dan gegarandeerd dat het opgezegd wordt?
Bedankt allemaal!
Die datum van 21 juni zou ik voor de zekerheid nog even navragen... en posten als je het antwoord weet
Ik heb net nog even gebeld met de KS omdta ik een beetje zenuwachtig begon te worden over die eventuele afkoopsom. Die is er dus niet
Mij werd gewoon weer verteld dat het helemaal kosteloos zou zijn.
Verwijderd
Als je zelf een bevestiging wilt, bel dan gewoon zelf even op. Ze doen op het begin wel even moeilijk, maar als je laat merken dat je er al wat vanaf weet doen ze niet moeilijk meer, ze kunnen er niet omheen!
Verwijderd
Wow ik voel potentieVerwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 12:49:
nou ik heb zelf nog maar een keer gebeld...ze zijn ook zo aardig bij orange
tot en met 21 juni kan er kosteloos worden opgezegd!!!!
Als je zelf een bevestiging wilt, bel dan gewoon zelf even op. Ze doen op het begin wel even moeilijk, maar als je laat merken dat je er al wat vanaf weet doen ze niet moeilijk meer, ze kunnen er niet omheen!
Wat nou als ik gewoon een brief stuur,en net doe of mijn neus bloed........
Verwijderd
Heb trouwens gebeld, idd vertraging met overzetten, hoop dat ik vandaag naar prepaid ga
Haha geen dank, jullie ook allemaal echt bedankt voor de vele informatie en dergelijke. Trouwens als ik niet was begonnen met een vraag over opzeggen i.v.m. de tariefswijzigingen, dan had een ander het wel gedaan.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 12:41:
![]()
[...]
nou een bedankje kan er wel af!!!![]()
er zijn heel wat mensen die er gebruik van hebben gemaakt.
Die datum van 21 juni zou ik voor de zekerheid nog even navragen... en posten als je het antwoord weet
Ik heb net nog even gebeld met de KS omdta ik een beetje zenuwachtig begon te worden over die eventuele afkoopsom. Die is er dus niet
Mij werd gewoon weer verteld dat het helemaal kosteloos zou zijn.
Ik heb nu net een aangetekende brief (€5,75
Ik hoop dat dit voldoende is.
die is voor me vriendin... m'n abo gaat gewoon weer in me SPV !
Verwijderd
ik heb wel kopie van me ID er bij gedaan ..
Verwijderd
ben nu al een dag onbereikbaar. Dat vind ik wel weer slecht hoor.
maar kan het me voorstellen, zijn zoveel mensen over naar prepaid.
Dan heb je onder nieuwe voorwaarden getekend en ben je zwaar de lul?Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 12:58:
[...]
Wow ik voel potentie, heb binnenkort mijn BC met 330 cashback..
Wat nou als ik gewoon een brief stuur,en net doe of mijn neus bloed........
volgens mij is het zo dat die BC deal onder nieuwe tarieven al valt en je dus gewoon dikke pech hebt.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Zwaar de lul is natuurlijk ook een groot woord als je gewoon een jaar lang 30 euro per maand gratis mag verbellenPaitor schreef op 08 juni 2004 @ 14:12:
[...]
Dan heb je onder nieuwe voorwaarden getekend en ben je zwaar de lul?
volgens mij is het zo dat die BC deal onder nieuwe tarieven al valt en je dus gewoon dikke pech hebt.
zou wel erg mooi zijn
39
Helaas, op 15 mei waren de nieuwe tarieven buitenland bekend. Je moeder zou van de wijzigingen kunnen weten. Helaas. Anders gingen meer mensen tussen 15/5 en 7/6 een abonnement afsluiten om 'gratis' of goedkoop aan een mobiele telefoon te komenHomedisc schreef op 08 juni 2004 @ 14:52:
Op 5 Juni heeft mijn moeder een orange abo afgesloten, het zou mooi zijn als ze door deze tarief wijziging haar abo weer op kon zeggen, maar dat zal denk ik niet kunnen?
zou wel erg mooi zijn
Nu wachten op de K700, zodat ik een nieuwe abbonement kan aansluiten met Orange.
Ik moet mijn telefoon ff een uurtje uit laten staan, en daarna weer aan zetten. Als het dan niet werkt, moet ik weer bellen.
Owja, toen ik nog zei dat ik 's nachts de klantenservice niet wilde lastig vallen met dit probleem, zei die gast nog: 'Is geen probleem. Daar zijn wij toch voor? U had gewoon kunnen bellen.' oid.
[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 08-06-2004 15:50 ]
Voordat mijn nummer weer werkte heb ik hem ook een uurtje voor moeten uitzetten, misschien dat hier nog wat mensen zijn die dat kunnen proberen?sylvesterrr schreef op 08 juni 2004 @ 15:50:
Ik heb net ff gebeld. Mijn nummer was en is idd inactief (een foutje bij het overzetten). De medewerker probeerde het nog te activeren, maar het systeem schijnt overbelast te zijn waardoor het wat langer duurt.
Ik moet mijn telefoon ff een uurtje uit laten staan, en daarna weer aan zetten. Als het dan niet werkt, moet ik weer bellen.
Owja, toen ik nog zei dat ik 's nachts de klantenservice niet wilde lastig vallen met dit probleem, zei die gast nog: 'Is geen probleem. Daar zijn wij toch voor? U had gewoon kunnen bellen.' oid.
Zal toch mooi meegenomen zijn als ik het mag houden
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Is er al iemand die het gelukt is om het over te zetten? Dus gister of vandaag zijn net omgezette pre-paid nummer naar zijn nieuwe bc orange abo?Xanion schreef op 08 juni 2004 @ 16:33:
Orange is toch echt een topbedrijf. Heb mijn abo opgezegd per 7 juni en vandaag bij BC alweer een nieuw Orange abo afgesloten (Free30 met gratis Nokia6230). Ga nu mijn oude nummer proberen om te zetten naar mijn nieuwe abo.
Verwijderd
thanks in advance
Verwijderd
Als je geen risico wilt lopen zou ik dan een prepaid kaartje halen bij de kijkshop a 10 euro geloof ik van een willekeurige provider en dan het oude orange nummer hier naar laten overzetten.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 17:05:
Ik heb mijn nummer laten vasthouden voor nummerportering, kan het dus net zolang gebruiken totdat er bij Orange een verzoek komt van een andere provider om het nummer om te zetten. Maar.. ik wil graag dat abonnement van Orange via BC waar je een jaar lang gratis kan bellen. Nu hecht ik niet zoveel waarde aan mijn nummer, zou ik dan gewoon dat abonnement kunnen afsluiten bij BC met een nieuw nummer en mijn oude stop zetten? Zo ja, hoe kan ik hem dan stopzetten?
thanks in advance
Ondertussen gewoon een nieuw orange abonnement afsluiten.
Verwijderd
Dat klinkt als een goede optie, ik zie op de BC website ook die Nokia 6230 icm met een Orange 20euro voor 2 jaar, die kan ik dan morgen in principe gewoon afsluiten?Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 17:09:
[...]
Als je geen risico wilt lopen zou ik dan een prepaid kaartje halen bij de kijkshop a 10 euro geloof ik van een willekeurige provider en dan het oude orange nummer hier naar laten overzetten.
Dat is de beste tip die ik tot nu toe heb gehoordVerwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 17:09:
[...]
Als je geen risico wilt lopen zou ik dan een prepaid kaartje halen bij de kijkshop a 10 euro geloof ik van een willekeurige provider en dan het oude orange nummer hier naar laten overzetten.
1)als je orange free hebt en je gaat naar ready dan kan dat, dat is duidelijk.
maar: wat als je daarna weer een abbo wilt afsluiten met dezelfde bundel? (bijv. weer orange 40 in mijn geval maar dan met cashdeal uiteraard)
ik lees dus: orange kan je weigeren en het ligt aan de medewerker die je treft.
hoe zit dat?
2)als je je abbo opzegt krijg je dan niet de rekening gepresenteerd van de rest van de maanden die je nog zou moeten 'uitdienen' volgens het contract dat je nu hebt?
3)nou lees ik zo hier en daar: dat ligt aan jezelf, je moet het zelf goed afspreken met de KS en ook nog een keer laten opsommen aan het eind van het gesprek.
maar ik vraag me dan nog een keer af: de KS mag je dus echt niets weigeren als je er op staat?
ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg: wel graag informatie van iemand die het echt weet.
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
1. Orange heeft altijd het recht om je te weigeren. Tot nu toe hebben ze het nog bij niemand gedaan die meteen weer een nieuwe abo bij hun heeft afgesloten.Pretorian_ schreef op 08 juni 2004 @ 17:51:
ok ik heb ook een Orange 40 abbo en dit klinkt allemaal erg mooi en na het doornemen van dit topic vraag ik met toch iets af, en ik ben blijkbaar niet alleen want er staan wel meer onbeanwoorde vragen tussen.
maar: wat als je daarna weer een abbo wilt afsluiten met dezelfde bundel? (bijv. weer orange 40 in mijn geval maar dan met cashdeal uiteraard)
hoe zit dat?
2)als je je abbo opzegt krijg je dan niet de rekening gepresenteerd van de rest van de maanden die je nog zou moeten 'uitdienen' volgens het contract dat je nu hebt?
3)nou lees ik zo hier en daar: dat ligt aan jezelf, je moet het zelf goed afspreken met de KS en ook nog een keer laten opsommen aan het eind van het gesprek.
maar ik vraag me dan nog een keer af: de KS mag je dus echt niets weigeren als je er op staat?
ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg: wel graag informatie van iemand die het echt weet.
2. Nee, tarieven zijn veranderd. Je mag dus kostenloos opzeggen
3. KS mag je niet weigeren indeed.
Zoals het er staat, kwestie van mazzel hebben. De ervaring leert blijkbaar dat het regelmatig lukt. Verder is daar niks zinnigs over te zeggen en dat weet je zelf ook.Pretorian_ schreef op 08 juni 2004 @ 17:51:
ok ik heb ook een Orange 40 abbo en dit klinkt allemaal erg mooi en na het doornemen van dit topic vraag ik met toch iets af, en ik ben blijkbaar niet alleen want er staan wel meer onbeanwoorde vragen tussen.
hoe zit dat?
Nee, je zegt je abbo vroegtijdig en kostenloos op. Je krijgt hooguit een eindafrekening over de lopende maand. Ook dat is al een aantal malen gezegd.2)als je je abbo opzegt krijg je dan niet de rekening gepresenteerd van de rest van de maanden die je nog zou moeten 'uitdienen' volgens het contract dat je nu hebt?
Dus als tig verschillende mensen met de KS gebeld hebben en hetzelfde melden, wil jij nóg een bevestiging?3)nou lees ik zo hier en daar: dat ligt aan jezelf, je moet het zelf goed afspreken met de KS en ook nog een keer laten opsommen aan het eind van het gesprek.
Dan moet je het dus niet hier vragen, maar gewoon zelf met de KS bellenik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg: wel graag informatie van iemand die het echt weet.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Volgens mij weet ik hoe het komt dat sommige mensen teveel beltegoed hebben. Ze hebben het beltegoed van andere Orange-gebruikers.
Ik zou nu ongeveer € 65 (+ € 5) beltegoed moeten hebben, maar hoeveel beltegoed heb ik? € 5 (VIJF EURO) .
* Mawlana gaat de klantenservice maar eens bellen.
same heredoubleduh schreef op 08 juni 2004 @ 18:08:
als ik met de klantenservice bel wordt mijn nummer niet herkend door het systeem.
Ik toets gewoon het nummer van m'n pa in.
------
Update
De lieve medewerkster van de Klantenservice heeft bevestigd dat ik ongeveer € 65 aan beltegoed mis. Het wordt nagekeken, en waarschijnlijk wordt één dezer dagen bijgestort.
Owja, ik heb zojuist een sms'je ontvangen van Orange:
(heeft er iemand een caps-lock-toets over voor die gast die dat bericht heeft getypt?HALLO UW BELTEGOED BEDRAAGT 1 EURO EN 24 CENT. WIJ ADVISEREN U OM SPOEDIG OP TE WAARDEREN. M.V.G. ORANGE

[ Voor 53% gewijzigd door Mawlana op 08-06-2004 18:22 ]
Ben trouwens naar de Orange shop geweest om te vragen of ik m'n verse pre-paid kon omzetten naar Abbo maar die gozer zei dat het pas na 3 maanden kon. Jammer dus
Verder was het zo dat ik me nummer niet binnen dezelfde provider kon behouden volgens hem. Ik ga maar eens even wachten en kijken wanneer ik weer te bereiken ben.
Verwijderd
1) Meerdere mensen hebben het al gedaan. Dus het moet gewoon kunnen. (betrouwbare bron BC) Maar ze hebben altijd het recht om te weigerenPretorian_ schreef op 08 juni 2004 @ 17:51:
hoe zit dat?
2) Mijn abo is ook opgezegd en ik heb meerdere malen gebeld om dit echt bevestigd te hebben en staat ook 'minder duidelijk' in de brief, dus gewoon opzeggen zonder je resterende maanden te betalen.
3) Als je een duidelijke brief stuurt kunnen ze er niet onderuit. (tot 21 juni kan je opzeggen)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 18:43 ]
Zal wel moeten wachten. Mooi dat ik onder mn 3 jarig contract uit kom zo
Zoals al vaker gemeld is het systeem blijkbaar overbelast en hebben ze daarvoor een storing gehad, eea word alsnog rondgemaakt binnen afzienbare tijd. Vandaag dus, of morgen hooguitStinger666 schreef op 08 juni 2004 @ 18:50:
Ben ik weer de enigste waarbij ik na 7 juni (De datum waarop mn abbo stop wordt gezet) gewoon nog kan bellen terwijl ik het niet heb laten omzetten naar Prepaid. Ik heb nog steeds geen melding op mn GSM dat SIM-Kaart registratie is mislukt...?
Net nog eens mijn saldo opgevraagd: Saldo
Voor de rest heb ik trouwens helemaal niet gemerkt dat ik over ben naar Ready; alleen omdat ik geen MMS kon versturen gisteravond en dat ik vanochtend niet meer op Orange World kwam..
[ Voor 29% gewijzigd door Krypt op 08-06-2004 19:05 ]
Verwijderd
ze mogen om privacyredenen niet over te telefoon zeggen waarom ik geweigerd, ik moest het vragen door een brief te sturen. dus k hoop maar dat ze me alsnog aannemen, misschien heeft het ermee te maken dat ik nog een 20,= abbo heb bij Orange (die actie van BC van paar maanden geleden, kost me dus helemaal nix)?? ik hoop iig dat ze snel antwoorden, voordat die actie bij BC over is!

@ Krypt: LOL, dat mp3tje
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 19:14 ]
Verwijderd
haha! mag ik ook wat hebbben?Krypt schreef op 08 juni 2004 @ 19:04:
Zo; weer de KS gebeld met de vraag hoe hoog mijn eindafrekening wordt.. konden ze nog geen zinnig woord over zeggen, nou dan zie ik het wel verschijnen..
Net nog eens mijn saldo opgevraagd: Saldo
Voor de rest heb ik trouwens helemaal niet gemerkt dat ik over ben naar Ready; alleen omdat ik geen MMS kon versturen gisteravond en dat ik vanochtend niet meer op Orange World kwam..
Verwijderd
Ik heb met de KS hierover gebeld en zij hebben mij duidelijk gemaakt dat wanneer je je nummer hebt laten vasthouden voor nummerportatie je abonnement gewoon actief blijft todat er bij hun een verzoek ingedient wordt van een andere provider om het nummer te porteren. Dus gauw je geld opbellen en binnen een maand alles regelen!Stinger666 schreef op 08 juni 2004 @ 18:50:
Ben ik weer de enigste waarbij ik na 7 juni (De datum waarop mn abbo stop wordt gezet) gewoon nog kan bellen terwijl ik het niet heb laten omzetten naar Prepaid. Ik heb nog steeds geen melding op mn GSM dat SIM-Kaart registratie is mislukt...?
De mislukte migraties worden alsnog uitgevoerd (maar dan handmatig)! Als je belt, kunnen ze dat binnen een paar minuten voor je regelen (en ongeveer een uur later is je nummer actief).bart1234 schreef op 08 juni 2004 @ 19:00:
[...]
Zoals al vaker gemeld is het systeem blijkbaar overbelast en hebben ze daarvoor een storing gehad, eea word alsnog rondgemaakt binnen afzienbare tijd. Vandaag dus, of morgen hooguit
Ik had 39 euro, en nu 44 door de 5 euro die je van orange krijgt.
Bij mij is alles goed dus.
ja hier is alles goed verlopen en heb nu pre-pay. ( Zie ook eerdere post )Ad Hox schreef op 08 juni 2004 @ 19:57:
Is het trouwens bij iemand ook al echt opgezegd of niet? (of het abbo met succes overgezet naar een Ready?)
De belbundel was al na 10 dagen op en nummerportatie heb ik ook niet, maar idd waar ik een beetje overheen heb gelezen, het systeem is overbelast waardoor het een en ander langer duurt. No problemo, ik wacht wel en dan lekker een nieuwe phone en een beter abbo.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:16:
[...]
Ik heb met de KS hierover gebeld en zij hebben mij duidelijk gemaakt dat wanneer je je nummer hebt laten vasthouden voor nummerportatie je abonnement gewoon actief blijft todat er bij hun een verzoek ingedient wordt van een andere provider om het nummer te porteren. Dus gauw je geld opbellen en binnen een maand alles regelen!
Verwijderd
let op!!! p.s dit is alleen voor de liefhebbers...
bij belcompany staat dat de algemene voorwaarden van orange gelden.
En nu zielig zwam verhaal voor KS
Bij het afsluiten van een extra abbo, meer dan een maand geleden waren de algemene voorwaarden, (cq tarieven anders)
Echter mijn aanbieder heeft er meer dan een maand overgedaan om om deze aansluiting te realiseren.
bij het lezen van de algemene voorwaarden van dit bedrijf werd verwezen naar uw internetpagina
zie:
TARIEVEN
8.1 Orange brengt de Klant tarieven in rekening in overeenstemming met haar tarievenoverzicht, welke
beschikbaar zijn bij de Orange Klantenservice, op de website van Orange en bij de verkooppunten van
Orange. Het overzicht wordt op verzoek van de Klant gratis verstre
Maar nu zijn de tarieven tussentijds veranderd. Ik voel me benadeeld, en wil graag mijn contract beindigen.. (of prepaid van maken als je toch al de
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen
Verwijderd
Verder heeft Orange mijn beide abonnementen opgezegd, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat er maar één moest worden opgezegd. Nu inmiddels weer omgezet naar Orange Free.
Ik bel inmiddels anderhalve dag met KPNAd Hox schreef op 08 juni 2004 @ 19:57:
Is het trouwens bij iemand ook al echt opgezegd of niet? (of het abbo met succes overgezet naar een Ready?)
Tot nu toe wel. Ik ben alleen nog in afwachting van mijn laatste Orange-rekening. Of daar niet ineens 300 euro afkoopsom op staat
Ik had hetzelefde probleem alleen dan een beltegoed van 600 euro, klantenservice heeft met net terug gebeld. Ik krijg idd een eindafrekening van 600 euro. Deze word door automatischeincasso van me rekening gehaald. En deze moet ik dan door de bank laten terug storten. En dan moest ik weer terug bellen. Ze konden het zo niet oplossenKrypt schreef op 08 juni 2004 @ 16:18:
Het systeem dat ze gebruiken schijnt ook niet echt fatsoenlijk met beltegoeden te kunnen werken; heb nog steeds 1837 euro aan tegoed, maar volgens de klantenservice is dit maar 77 euro.. maar goed, ik wacht wel totdat ik mijn eind afrekening krijg.
Zal toch mooi meegenomen zijn als ik het mag houden
Waarom zouden ze er eigenlijk moeilijk om doen dan? Is het te veel werk dan? Het lijkt me evenveel werk als het nummer naar een andere provider verhuizen.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 12:01:
[...]
ze willen het niet doen, maar ze kunnen het wel. Een vriend van mij heeft het pasgeleden ook gedaan, maar ik was wel even meegeweest omdat ik er wel wat vanaf weet. Als ze het dus echt niet willen doen leg je toch gewoon 5 euro op de balie...![]()
Ik heb vandaag 8 juni de brief thuisgekregen dat ie op 7 juni wordt omgegezet naar prepay. Heb dus net even gebeld naar de KS, maar door een 'storing' worden er veel pas vandaag omgezet (zoals al in het forum staat)
De free 30 1 jr 6230 actie hoef ik niet meer, want die had ik dus al, maar voor degene die dat nog wel willen... er heb gehoord dat er in elk BC filliaal vanmorgen weer nieuwe 6230's zijn binnengekomen
edit: Dus... van orange prepaid naar orange abo (die je bijv bij BC hebt gehaald) kan wel, maar daarvoor moet je echt de Orange shops mee lastig vallen![]()
Ik zit trouwens ook te denken aan die 6230, is wel een erg mooie telefoon.
Tja.. met zoiets hoeven ze dus niet bij mij aan te komen; 1800 piek van mijn rekening.. amehoela.. die automatische incasso wordt dus echt direct gestorneerd en betaal pas het eindbedrag als ik een fatsoenlijke rekening heb..Razer schreef op 08 juni 2004 @ 21:08:
[...]
Ik had hetzelefde probleem alleen dan een beltegoed van 600 euro, klantenservice heeft met net terug gebeld. Ik krijg idd een eindafrekening van 600 euro. Deze word door automatischeincasso van me rekening gehaald. En deze moet ik dan door de bank laten terug storten. En dan moest ik weer terug bellen. Ze konden het zo niet oplossen
Lijkt mij ook een beetje krom dat ze een handmatige fout ook niet handmatig kunnen oplossen..
Ik zorg wel nadat ik me eind afrekening gehad heb er niet meer dan 40 euro op me bankrekening staat
En aangezien ik niet rood kan staan valt er bij mij niet meer dan 2x20 van free abbo te halen!
Verwijderd
Bellen !!!! moet gewoon kunnen. tenminste dat is mij verteldBl@de schreef op 08 juni 2004 @ 18:41:
Mijn kaart doet het ook sinds gisteren niet meer.. kreeg ook dezelfde mededeling als jullie. Wil toch wel graag dat alles weer werkt.
Ben trouwens naar de Orange shop geweest om te vragen of ik m'n verse pre-paid kon omzetten naar Abbo maar die gozer zei dat het pas na 3 maanden kon. Jammer dus
Verder was het zo dat ik me nummer niet binnen dezelfde provider kon behouden volgens hem. Ik ga maar eens even wachten en kijken wanneer ik weer te bereiken ben.
Ik zou dat hele bedrag maar niet gaan opbellen, maar ja het zou via een omweg helemaal goedkomen. Ben eens benieuwd.BigB schreef op 08 juni 2004 @ 22:54:
Lol dan zouden ze bij mij ook 260 en 240 euro gaan afschrijven!
Ik zorg wel nadat ik me eind afrekening gehad heb er niet meer dan 40 euro op me bankrekening staat
En aangezien ik niet rood kan staan valt er bij mij niet meer dan 2x20 van free abbo te halen!
Vanavond krijg ik ineens dat m'n sim kaart registratie niet meer werkt. Ik hoor hier van meer mensen dit probleem (k had gevraagd om om te zetten naar pre-paid). Ik wacht deze nacht nog even af en dan bel ik morgen wel even naar de KS.
Binnenkort eens kijken of ik m'n oude nummer om kan zetten. Kost zo'n U-bocht constructie nou nog geld?
Ik heb gekozen voor Hi 20 - 2 jaar en een Cashback van €355,-. Mijn toestel is nog goed (T610), en dat extra geld is mooi meegenomen.
Hoe lang duurt het ongeveer nadat je een aangetekende brief hebt verzonder naar Orange N.V. voordat je abbonement wordt afgezegd? Lijkt me dat je pas de schriftelijke bevestiging later krijgt, en je SIM wellicht al een paar dagen geblokkeerd is. Duurt het na het sturen van de brief langer dan een week?
Ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal afloopt.
U-bocht heeft minimaal de kosten voor de aanschaf van een prepay-pakket. Telfort-PP kost bij BC geloof ik iets van 10 euro.Mfpower schreef op 09 juni 2004 @ 01:28:
Goed.. ook maar even een updateje van mij (voor wie het interesseert). Vandaag naar BC geweest, 6230 gehaald (echt gehaald, zelfs geen aansluitkosten) met een orange free 30 abo voor 1 jaar. Dit ging eerst niet goed omdat Orange mij weigerde aan te nemen (waarom weet ik nog steeds niet) maar na wat heen en weer faxen was het dan toch nog gelukt.
Vanavond krijg ik ineens dat m'n sim kaart registratie niet meer werkt. Ik hoor hier van meer mensen dit probleem (k had gevraagd om om te zetten naar pre-paid). Ik wacht deze nacht nog even af en dan bel ik morgen wel even naar de KS.
Binnenkort eens kijken of ik m'n oude nummer om kan zetten. Kost zo'n U-bocht constructie nou nog geld?
Verwijderd
Hij is dus nu prepaid geworden na een dag onbereikbaar te zijn geweest.
Verder is mijn beltegoed 5 euro precies. De 30 euro die ik van mijn abonnement dus nog op 6 juni had ontvangen staat er niet bij.
Hoeven ze ook niet aan te komen met een rekening van deze maand voor 30 euro, want die had ik nog niet in een dag opgebeld.
gerben
is het niet zo dat ze per omzetting ook 8 euro mogen rekenen?rclahsen schreef op 09 juni 2004 @ 08:31:
[...]
U-bocht heeft minimaal de kosten voor de aanschaf van een prepay-pakket. Telfort-PP kost bij BC geloof ik iets van 10 euro.
maaruhhh ff offtopic : iemand ervaring met sitel ? hoelang duurt het voor je je bestelde actie prod krijgt ?
Kan: het maximum wat de nieuwe provider mag rekenen is 9,05 euro, voorheen 20 gulden. De oude provider mag geen kosten in rekening brengen, tenzij je vroegtijdig opzegt natuurlijk.marteltor schreef op 09 juni 2004 @ 09:40:
[...]
is het niet zo dat ze per omzetting ook 8 euro mogen rekenen?
Maar Telfort rekent geen kosten voor nummerbehoud, Vodafone en KPN wel. T-Mobile weet ik niet zeker...en Orange is niet van belang in dit geval
En als er kosten voor nummerbehoud worden berekend, wordt dat bij prepaid van het beltegoed afgeschreven. Wat je al cadeau kreeg bij je prepaid, dus het kost je hooguit dat belpakket van 10 euro
[ Voor 17% gewijzigd door rclahsen op 09-06-2004 10:09 ]
Verwijderd
je kunt ook niets intypen, en gewoon wachten en een paar keer die melding voorbij laten komen.. kost t je ook geen knakendoubleduh schreef op 09 juni 2004 @ 09:26:
Volgens mij heb ik de klantenservice gekraakt, als je ipv je 10-cijferige nummer wat ze vragen het internationale nummer (+31) intypt kom je er wel doorheen. Dus ik heb nu weer gprs.
Het is voor mij eigenlijk wel van belang wat orange doet, want ik ben van plan van mijn opgezegde orange (prepaid nu) -> naar telfort te gaan -> en weer terug naar nieuw orange abo.rclahsen schreef op 09 juni 2004 @ 10:07:
[...]
Kan: het maximum wat de nieuwe provider mag rekenen is 9,05 euro, voorheen 20 gulden. De oude provider mag geen kosten in rekening brengen, tenzij je vroegtijdig opzegt natuurlijk.
Maar Telfort rekent geen kosten voor nummerbehoud, Vodafone en KPN wel. T-Mobile weet ik niet zeker...en Orange is niet van belang in dit geval
En als er kosten voor nummerbehoud worden berekend, wordt dat bij prepaid van het beltegoed afgeschreven. Wat je al cadeau kreeg bij je prepaid, dus het kost je hooguit dat belpakket van 10 euro
Maar voor bijna 20 euro kan ik ook wel gewoon een nieuw nummer nemen, daarom wil ik weten of orange hier kosten voor in rekening brengt.
Dat verhaal van de klantenservice snap ik ook niet. Bedoelen jullie dat je dan gratis naar de klantenservice kan bellen
[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 09-06-2004 11:52 ]
Als je belt naar de KS met een niet orange nummer (of een nummer dat niet door de KS als orange nummer wordt herkend) moet je zelf je nummer intoetsen.. alleen moet dat nummer wel weer kloppen..
Maar je kan ook gewoon op * rammen en kom je meteen in het menu...
Was ff optopic.. dus laat het maar rusten
Wat ik weet, ik heb mijn nummer namelijk ook geporteerd naar Orangemarteltor schreef op 09 juni 2004 @ 11:44:
[...]
Het is voor mij eigenlijk wel van belang wat orange doet, want ik ben van plan van mijn opgezegde orange (prepaid nu) -> naar telfort te gaan -> en weer terug naar nieuw orange abo.
Maar voor bijna 20 euro kan ik ook wel gewoon een nieuw nummer nemen, daarom wil ik weten of orange hier kosten voor in rekening brengt.
Dat verhaal van de klantenservice snap ik ook niet. Bedoelen jullie dat je dan gratis naar de klantenservice kan bellen
offtopic? nee man, handige tip! ik ging elke keer de telefoonnummer van m'n broertje intoetsen...lol (heb ehm wel uit m'n kop geleerd nuKrypt schreef op 09 juni 2004 @ 12:01:
Nee over dat KS is hetvolgende:
Als je belt naar de KS met een niet orange nummer (of een nummer dat niet door de KS als orange nummer wordt herkend) moet je zelf je nummer intoetsen.. alleen moet dat nummer wel weer kloppen..
Maar je kan ook gewoon op * rammen en kom je meteen in het menu...
Was ff optopic.. dus laat het maar rusten
Verwijderd
gister zeiden ze dat ik in behandeling was genomen .. hoelang behandelen ze wel niet
Dat zijn dus inderdaad de resterende maanden die ik nog aan het contract zou vastzitten. Het is echter wel goed doorgekomen dat ik aan de hand van de tariefwijzigingen opgezegd heb. Een quote uit de bevestiging van Orange:
Een stukje verder staat:U geeft aan in uw brief van 25 mei 2004 dat u uw contract wilt opzeggen, naar aanleiding van de gewijzigde tarieven. Wij vinden dit jammer, maar respecteren uw beslissing.
Hier sta ik toch vrij sterk mee als zij straks met een eindafrekening van rond de 450 euro komen?Per 7 juni 2004 zal Orange uw abonnement omzetten naar Orange Ready. De gespreks- en abonnemenstkosten van de laatste periode zullen nog in rekening worden gebracht.
Dit topic is gesloten.