Inmiddels lijkt het me (bij een normale bedrijfsvoering) dat alle ks medewerkers te horen hebben gekregen dat ze moeten melden dat het niet mogelijk is om op te zeggen. Ze hopen hiermee natuurlijk dat je niet opzegt omdat zij zeggen dat het niet kan. Inmiddels weet je natuurlijk beter, omdat het niet rechtsgeldig is om zomaar tarieven te verhogen boven die 3% inflatie ookal vermelden zij in hun voorwaarde dat ze dat mogen.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:02:
Spreek net met de klantenservice, beweert die medewerker glashard dat je dus NIET kan opzeggen,... hoe zit dat nou? Heb ik de verkeerde aan de lijn gehad?
ah ze zullen je heus niet leuk gaan mededelen dat je op kan/moet zeggen. Ik neem aan dat de medewerkers ook wel hebben gehoord wat marvin is overkomen...
Kijk is bij telecom.nu naar de aanbiedingen met t-mobile. Je kan er een digitale camera, home cinema set of breedbeeld bij krijgen.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:03:
[...]
ik hou me aanbevolen als je wat leuks hebt gevonden.
http://www.telecom.nu/t-mobile_actie.html?1
wat nou als orange in de gaten krijgt dat ze hiermee al hun klanten verliezen en over een week een bericht naar buiten brengt:
De tariefwijziging gaat niet door
dat zou flink naaien zijn
De tariefwijziging gaat niet door
dat zou flink naaien zijn
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Verwijderd
dan heb je toch ook geen reden meer om op te zeggen
. Zie het probleem niet echt. Ja, voor die die niet konden wachten tot ze echt afgesloten zijn en alvast weer een nieuwe abo afgesloten hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 16:26 ]
Verwijderd
Aangemoedigd is wel een heel groot woord, ik attendeerde ze alleen erop. Zoals dat altijd gebeurt op Fok! of welk ander forum dan ook als er ergens een tariefswijziging is..Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:24:
Op fok! heeft een medewerker van orange informatie naar buiten gebracht hierover.. en mensen aangemoedigd t abo op t zeggen -> op staande voet ontslagen vandaag
op sitel.nl heb je altijd wel leuke acties, is dan wel met t-mobile.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:03:
[...]
ik hou me aanbevolen als je wat leuks hebt gevonden.
100hz breedbeeld 70cm, digitale camcorders, Canon A75, de crups beertender, home cinema sets, portable dvd spelers etc etc etc of een nieuw foontje..
Ik wacht dit eerst af en dan ga ik denk ik voor een leuke actie, 2e breedbeeld is altijd wel leuk, voor op de slaapkamer ofzo
Is ook geen rechtsgeldige rede volgens mij, hangt van je formulering af, en zover ik gezien heb is het gewoon attenderen dat het e.e.a. mogelijk was.. Dit was zowiezo echt niet zomaar langs iedereen heen gevlogen zonder gevolgen..Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:29:
[...]
Aangemoedigd is wel een heel groot woord, ik attendeerde ze alleen erop. Zoals dat altijd gebeurt op Fok! of welk ander forum dan ook als er ergens een tariefswijziging is..
[ Voor 34% gewijzigd door m0nk op 13-05-2004 16:33 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
of je mensen er toe aan zette of niet, het maakt niet uit aangezien het topic met opzeggen er toch wel zou komen...Alleen misschien een paar dagen later. En daar komt bij dat het bericht al bekend was geworden op een andere site...
Verwijderd
ik vind ook dat ze een beetje overdrijven, zeker als je naar het datum van dit topic kijk. Discussie was hier al lang aan de gang. Veel meer nieuws heb je op fok! ook niet verteld. Ben gelukkig tevreden met orange en ben daarom ook niet van plan om op te zeggen maar vind het wel een leuke discussie.
dat is juist het probleemVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:24:
dan heb je toch ook geen reden meer om op te zeggen. Zie het probleem niet echt. Ja, voor die die niet konden wachten tot ze echt afgesloten zijn en alvast weer een nieuwe abo afgesloten hebben

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
die eenmalige kosten voor het verhogen halen ze er heus wel uit hoor
(wie denkt dat ze dat nog niet hadden meegenomen in hun afweging?
)
[ Voor 34% gewijzigd door marteltor op 13-05-2004 16:39 ]
Ik heb laatst van die actie geprofiteerd van 1 jaar lang gratis Free20 (was sim only)
zou ik niet iets kunnen regelen als ik opbel van:
Ik wil mijn abbo opzeggen, maar als ik nou een leuke telefoon krijg dan wil ik nog wel lid blijven dit jaar.
iemand een id? want vaak kunnen ze wel zoiets regelen weet ik, maar of dat in dit geval ook zo is?...
Ik wil mijn abbo opzeggen, maar als ik nou een leuke telefoon krijg dan wil ik nog wel lid blijven dit jaar.
iemand een id? want vaak kunnen ze wel zoiets regelen weet ik, maar of dat in dit geval ook zo is?...
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Verwijderd
Ik denk dat dat niet gaat lukken. Met dat abbonement betaal je namelijk €0,- p.m. en verdient Orange dus (nog) niks aan jou en kunnen ze je moeilijk een telefoon aanbieden.Speedfight schreef op 13 mei 2004 @ 16:41:
Ik heb laatst van die actie geprofiteerd van 1 jaar lang gratis Free20 (was sim only)
dat doen ze vast niet
in hun administratie staat namelijk dat je 0 euro betaald. Als je via een cashback had gedaan had je denk ik wel al meer kans gehad (alhoewel die kans dan nog 0,001% is denk ik
)
Verwijderd
Opzeggen bij Orange kan alleen als je gebruik maakt van het bellen naar het buitenland. Sporadisch gebruik maken valt hier niet onder. Onthou verder dat bellen in het buitenland goedkoper wordt. Voor ons als vakantiegangers wordt het juist goedkoper. Bellen wordt vanaf nu berekened per seconde en de tarieven voor het bellen in het buitenland gaan omlaag... positief dus
kijk dat is een verdwaalde orange medewerker gok ik zo! 1 post en gelijk zo een reply....
(ook "Sporadisch gebruik maken valt hier niet onder" doet me dat vermoeden).
En overigens, ik was net van plan om deze zomer een sms bom naar huis te sturen, dat wordt nu dus veel duurder! En ik wou ook net in de zomer m`n neef in turkmenistan na 10 jaar weer eens spreken via mn gsm
(ook "Sporadisch gebruik maken valt hier niet onder" doet me dat vermoeden).
En overigens, ik was net van plan om deze zomer een sms bom naar huis te sturen, dat wordt nu dus veel duurder! En ik wou ook net in de zomer m`n neef in turkmenistan na 10 jaar weer eens spreken via mn gsm
[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 13-05-2004 18:17 ]
Verwijderd
telt dit ook voor de 1e minute?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 18:30 ]
Verwijderd
opzeggen kan je gewoon als je zegt dat je het doet vanwege die stijgende kosten. Als je daar nog nooit geberuik van hebt gemaakt zal mij een worst wezen, voor hetzelvde geld ben je net van plan de hele zomder juist die nummers te bellen en wordt dat dus duurder.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:32:
Opzeggen bij Orange kan alleen als je gebruik maakt van het bellen naar het buitenland. Sporadisch gebruik maken valt hier niet onder. Onthou verder dat bellen in het buitenland goedkoper wordt. Voor ons als vakantiegangers wordt het juist goedkoper. Bellen wordt vanaf nu berekened per seconde en de tarieven voor het bellen in het buitenland gaan omlaag... positief dus
Dikke pech voor orange dus.
Het is een beetje lastig momenteel. De een zegt van wel de ander weer van niet.
Neem aan dat niemand nog reactie terug heeft gekregen van Orange die een brief heeft gestuurd. Heb zelf mijn brief al klaar liggen maar twijfel nog een beetje. Wil wel zeker zijn dat het kan namelijk.
Neem aan dat niemand nog reactie terug heeft gekregen van Orange die een brief heeft gestuurd. Heb zelf mijn brief al klaar liggen maar twijfel nog een beetje. Wil wel zeker zijn dat het kan namelijk.
Verwijderd
je kan ook even na de helpdes kbellen, wat ze er van zeggen als je je abbo opzegt vanwege de prijsverandering. Kijken wat ze er van zeggen. Of, is dit geen goed idee? ik zit ook vaak in het buitenland en ben hier totaal niet blij mee.
Verwijderd
Ik zit ook veel in het buitenland. Ik heb net mijn 3 contracten opgezegd (fam er bij) ik zit ook serieus veel in het buitenland en sms vaak omdat ik veel in bespreking zit. Ik sms via mn pcmcia kaart in mn laptop. MAar goed eerste stribellen ze tegen... daarna moet je volhouden en geven je een adres waar kan worden opgezegd! C'est Simple!Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 18:45:
je kan ook even na de helpdes kbellen, wat ze er van zeggen als je je abbo opzegt vanwege de prijsverandering. Kijken wat ze er van zeggen. Of, is dit geen goed idee? ik zit ook vaak in het buitenland en ben hier totaal niet blij mee.
Je vergeet erbij te zeggen dat sms'en in het buitenland duurder wordt. En ik sms regelmatig als ik op vakantie ben tegen dat ik bijna nooit bel in het buitenland. Dan wordt het dus juist duurderVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:32:
precies, ik sms ook (veel) meer dan dat ik bel! en aangezien juist dat duurder gaat worden.....
Zelf ga ik dus ook eind juni voor een paar weken op vakantie naar frankrijk en trek het slecht om dan weer meer te dokken om beetje contact te houden met het thuisfront.
Verwijderd
toll ditte, maar ik heb nu nog één vraagje voordat ik ook mijn brief op de bus ga doen. Want ik ga 5 maanden naar spanje in de zomervakantie, dus ik zal een hoop gaan sms-en. En dit werd duurder...
Het enige wat ik me nou af vraag is:
hoe zit het nou met mijn orange free 40 abo,stel dat die brief wordt geaccepteerd, deze wordt 7 juni afgesloten en dan? Ik heb op het moment 64 euro beltegoed en stel dat ik op 7 juni nog 50 euro heb, dat is dan in een keer weg? Of wordt dit over gezet naar beltegoed , smart heette dat dacht ik. Of moet ik dat nog vermelden in de brief. Graag even een duidelijke reply en niet zo eentje van, ja staat ergens anders in het topic, zoek maar op...!
hoe zit het nou met mijn orange free 40 abo,stel dat die brief wordt geaccepteerd, deze wordt 7 juni afgesloten en dan? Ik heb op het moment 64 euro beltegoed en stel dat ik op 7 juni nog 50 euro heb, dat is dan in een keer weg? Of wordt dit over gezet naar beltegoed , smart heette dat dacht ik. Of moet ik dat nog vermelden in de brief. Graag even een duidelijke reply en niet zo eentje van, ja staat ergens anders in het topic, zoek maar op...!

Verwijderd
In de brief zetten dat je het over wil laten zetten op een Orange Ready (= prepaid). Als het goed is word het geld wat je nu nog in je bundel omgezet in prepaid-tegoedVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:32:
toll ditte, maar ik heb nu nog één vraagje voordat ik ook mijn brief op de bus ga doen. Want ik ga 5 maanden naar spanje in de zomervakantie, dus ik zal een hoop gaan sms-en. En dit werd duurder...
hoe zit het nou met mijn orange free 40 abo,stel dat die brief wordt geaccepteerd, deze wordt 7 juni afgesloten en dan? Ik heb op het moment 64 euro beltegoed en stel dat ik op 7 juni nog 50 euro heb, dat is dan in een keer weg? Of wordt dit over gezet naar beltegoed , smart heette dat dacht ik. Of moet ik dat nog vermelden in de brief. Graag even een duidelijke reply en niet zo eentje van, ja staat ergens anders in het topic, zoek maar op...!![]()
Verwijderd
Laatste vraagje, hoe zit het dan met nummerbehoud? Is dat over te zetten wanneer je Smart (dus beltegoed) hebt of moet je dat eigenlijk doen voordat ze het opzeggen (of overzetten naar smart) ?Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:48:
[...]
In de brief zetten dat je het over wil laten zetten op een Orange Ready (= prepaid). Als het goed is word het geld wat je nu nog in je bundel omgezet in prepaid-tegoed
Verwijderd
ga ik ook doen maar aangezien hier iedereen met mooie verhalen komt dat ze het ontkennen...en allemaal moeilijk gaan doen
beetje doorvragen. and besides, vandaag zou bij de klantenservice alles bekend zijn, dus ik zou ze vooral vandaag bellen. en gewoon vasthouden aan je standpunt dat je kostenloos op wilt zeggen!Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 09:08:
ga ik ook doen maar aangezien hier iedereen met mooie verhalen komt dat ze het ontkennen...en allemaal moeilijk gaan doen![]()
ik ga ze zo ook nog even bellen.
ik ben gister naar de Orange shop geweest ( koopavond ) en die gozer in die shop zei dat ie niks wist. Nou het was redelijk druk dus ik zeg heel hard: "Ja da's logisch dat als je een wijziging in de voorwaarden doet, dat je dat niet communiceert naar de klanten toe dat je dan kosteloos van je contract af kan" en die gozer stond te zweten
hij belde toen met de Dealersupport en hij liep toen naar achter omdat ie volgens eigen zeggen werd geinformeerd bij de computer die achter stond en dat de medewerker daar ging inbellen om de gewijzigde tarieven te laten zien
hij kwam toen terug en hij zei: "Je hebt absoluut gelijk, je kan kosteloos opzeggen dus onder je contract uit, maar we zijn veel goedkoper dan andere providers dit en dat..." dus mensen, brieven de deur uit

hij kwam toen terug en hij zei: "Je hebt absoluut gelijk, je kan kosteloos opzeggen dus onder je contract uit, maar we zijn veel goedkoper dan andere providers dit en dat..." dus mensen, brieven de deur uit
kijk, dat is goed nieuws 
thnx
thnx
Nee mij brief is gisteren de deur uit gegaan, zal nog wel een paar dagen duren dus..
Wel heel relaxed weer dit!
Wel heel relaxed weer dit!
Wat wel vreemd is, ze blijven de goedkoopste (of even duur) qua sms vanuit het buitenland, dus waar gaat iedereen heen overstappen dan?
offtopic:
m0nk!! gozert
alles goed? Bevalt je nieuwe huis...
m0nk!! gozert
damn, heb ik aangetekend verstuurd, ben ik m'n kopie legitimatie vergeten mee te sturen

@Crashone, gewoon weer bij Orange
[ Voor 13% gewijzigd door Nitai op 14-05-2004 11:57 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Als ik Orange was zou ik die klanten gewoon weigeren.
Nitai schreef op 14 mei 2004 @ 11:57:
offtopic:
m0nk!! gozertalles goed? Bevalt je nieuwe huis...
damn, heb ik aangetekend verstuurd, ben ik m'n kopie legitimatie vergeten mee te sturen
@Crashone, gewoon weer bij Orange
offtopic:
Zo dan, weet je gewoon nog, bevalt erg goed, woon er nu alweer een half jaar
Woont je vriendin er nog steeds? Welke hoogte van de wormerveerstraat?
Zo dan, weet je gewoon nog, bevalt erg goed, woon er nu alweer een half jaar
Woont je vriendin er nog steeds? Welke hoogte van de wormerveerstraat?
Verwijderd
wanneer is het slimste een brief te sturen? en weet er al iemand een leuke cashback actie om nog jaartje goedkoop te kunnen bellen (dus geen breedbeeld crap enzo)
offtopic:
Nee, ze is verhuisd naar Andrej Sacharowstraat (bij de BP en Gamma...)
Nee, ze is verhuisd naar Andrej Sacharowstraat (bij de BP en Gamma...)
Nou, ik ga straks maar es dezelfde brief MET legitimatie opnieuw aangetekend versturen...stupid ik

Anders krijg ik straks een lullig briefje van ja, het kan niet, we hebben uw legitimatie niet
[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 14-05-2004 12:09 ]
Verwijderd
Ik ga hem per e-mail versturen en hij gaat straks nogmaals op de post. Hebben jullie er ook in vermeld dat het sms tarief met 28% stijgt? Ik doe dat wel , dan ben ik ze voor als ze over die 3% inflatie willen beginnen..
Verwijderd
Hmm. ik heb de brief gisteren gestuurd gewoon met een postzegel erop.
Niet aangetekend dus. Ik hoop dat hij dan gewoon wordt geaccepteerd..... dat ze niet gaan zeggen van ja.... nooit ontvangen. Anders moet ik hem nog maar een keer sturen.
Niet aangetekend dus. Ik hoop dat hij dan gewoon wordt geaccepteerd..... dat ze niet gaan zeggen van ja.... nooit ontvangen. Anders moet ik hem nog maar een keer sturen.
Ik ga dus voor de zekerheid wel aangetekend versturen. Je weet maar nooit. Kan je geen rare smoesjes krijgen.
heeft iemand misschien een voorbeeld brief? een beetje een standaard waar je niet veel in hoeft aan te passen?
Verwijderd
goh,.. lees dit topic eens helemaal doorZjemm schreef op 14 mei 2004 @ 16:48:
heeft iemand misschien een voorbeeld brief? een beetje een standaard waar je niet veel in hoeft aan te passen?
of kijk op telecomvergelijker voor een standaard opzegbrief (hoef je alleen maar blaatverhaal in te zetten over tarieven nog)
-Xbox Gamertag: Dbongers
voor gem 6,5 p/m één jaar lang Orange Free 30 ?Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 12:07:
wanneer is het slimste een brief te sturen? en weet er al iemand een leuke cashback actie om nog jaartje goedkoop te kunnen bellen (dus geen breedbeeld crap enzo)
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
6,5/maand is zeker mooie aanbieding ja
maar ik heb nu orange 40 en dat bel ik eigenlijk ook wel makkelijk op
dus misschien iemand leuk id voor orange 40 abbotje+ cashback ? waar vond je die van 6,5 p/m 1 jr trouwens?
Ik heb hem ook gewoon gestuurd, zonder legitimatie, hebben ze niks over gezegd aan de telefoon tegen mij over legitimatie. Ben eens benieuwd, als ik over 1,5 week nog niks gehoord heb verstuur ik nog een brief aangetekend met legitimatie.
Verwijderd
http://www.prikpagina.nl/...p?f=281&i=162526&t=162479
Orange Nederland N.V
t.a.v. Klantenservice
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
Wooonplaats: ../05-2004
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs bereikte mij het bericht dat u de tarieven voor het bellen naar het buitenland en het versturen van een sms vanuit het buitenland per 7 juni aanpast.
Het tarief wordt op bovenstaande punten verhoogd en valt dus nadelig voor mij uit.
Ik wil u bij deze laten weten dat ik niet akkoord ga met deze wijziging. Ik wil mijn abonnement dan ook vervroegd en kosteloos opzeggen per ingang van deze tariefswijziging (7 juni 2004).
En omzetten naar een orange ready,zodat ik mijn nummer en beltegoed niet kwijtraak.
Het gaat hierbij om de volgende aansluiting:
Telefoonnummer: 06
Simkaartnummer:
Type abonnement: Free €
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en
ik zou van deze opzegging graag nog een schriftelijke bevestiging ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Naam:
Adres:
postcode: woonplaats:
Bijlage: Kopie legitimatiebewijs
handtekening:
ff uitprinten en klaar
Faxen kan ook:0648996005
Orange Nederland N.V
t.a.v. Klantenservice
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
Wooonplaats: ../05-2004
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs bereikte mij het bericht dat u de tarieven voor het bellen naar het buitenland en het versturen van een sms vanuit het buitenland per 7 juni aanpast.
Het tarief wordt op bovenstaande punten verhoogd en valt dus nadelig voor mij uit.
Ik wil u bij deze laten weten dat ik niet akkoord ga met deze wijziging. Ik wil mijn abonnement dan ook vervroegd en kosteloos opzeggen per ingang van deze tariefswijziging (7 juni 2004).
En omzetten naar een orange ready,zodat ik mijn nummer en beltegoed niet kwijtraak.
Het gaat hierbij om de volgende aansluiting:
Telefoonnummer: 06
Simkaartnummer:
Type abonnement: Free €
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en
ik zou van deze opzegging graag nog een schriftelijke bevestiging ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Naam:
Adres:
postcode: woonplaats:
Bijlage: Kopie legitimatiebewijs
handtekening:
ff uitprinten en klaar
Faxen kan ook:0648996005
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 21:44 ]
niks extra, je betaalt totaal 5,75 euroPhoolie schreef op 14 mei 2004 @ 20:51:
Wat kost dat eigenlijk extra als je hem aangetekend verstuurd?
ook van prikpagina:
Auteur: Slimpie (---.wolve1.fr.home.nl)
Datum: 14-05-2004 21:07
Ik heb vorige week een aangtekende brief verstuurd voor opzegging.
Vandaag een bevestiging daarvan gehad dat het per 7 juni wordt afgesloten. Ik had een abbo tot 2005.
Het kan dus wel. Mij is het gelukt!
de tarieven moeten nog gaan veranderen is het dan wel slim om nu al een brief te versturen?
nieuwe tarieven staan op de site,
bijvoorbeeld Spanje
oude tarieven
gebeld worden € 0,70
bellen naar nummers in het land van verblijf € 0,95
bellen naar Nederland (en andere landen binnen West Europa) € 1,20
sms-berichten versturen € 0,35
sms-berichten ontvangen gratis
bellen naar Spanje € 0.45
nieuwe tarieven
gebeld worden € 0,65
bellen naar nummers in het land van verblijf € 1,15
bellen naar Nederland (en andere landen binnen zone 1) € 1,15
sms-berichten versturen € 0,45
bellen naar Spanje € 0,60
bijvoorbeeld Spanje
oude tarieven
gebeld worden € 0,70
bellen naar nummers in het land van verblijf € 0,95
bellen naar Nederland (en andere landen binnen West Europa) € 1,20
sms-berichten versturen € 0,35
bellen naar Spanje € 0.45
nieuwe tarieven
gebeld worden € 0,65
bellen naar nummers in het land van verblijf € 1,15
bellen naar Nederland (en andere landen binnen zone 1) € 1,15
sms-berichten versturen € 0,45
bellen naar Spanje € 0,60
de verhogingen zijn dus veel groter dan de kostenafname voor gebeld worden en naar nederland bellen
Ik had afgelopen maandag een brief gestuurd (die staat ook in het begin van dit topic), en werd gisteren gebeld dat mijn brief goed is aangekomen en dat mijn abonnement per 7 juni wordt afgesloten.
Voor iedereen die nog twijfeld: lekker opsturen dus.
(Ik heb trouwens niet voor lange tijd in het buitenland gezeten dus dat hoeft ook niet perse.)
Voor iedereen die nog twijfeld: lekker opsturen dus.
(Ik heb trouwens niet voor lange tijd in het buitenland gezeten dus dat hoeft ook niet perse.)
Verwijderd
Ik heb gister uitgebreid gebeld met de klantenservice, en mijn verhaal gedaan
ik ga namelijk 2 maanden naar het buitenland, en ik neem mijn mobiel uiteraard mee, ik zal dan veel smssen naar NL en veel bellen in het buitenland naar het buitenland....
ze zeiden dat ik gewoon een nieuwe abonement bij een andere provider mocht nemen met nummerbehoud,
en een brief naar orange gestuurd dat ik om die rede opstap.
dit zou goed moeten zijn volgens 4 (met mij gesproken) medewerkers van Orange
Ga nu naar KPN (waar ik ook werk) met nieuw toestel (Das gewoon mooi mee genomen)
6 maanden te vroeg van mn abo af
ik ga namelijk 2 maanden naar het buitenland, en ik neem mijn mobiel uiteraard mee, ik zal dan veel smssen naar NL en veel bellen in het buitenland naar het buitenland....
ze zeiden dat ik gewoon een nieuwe abonement bij een andere provider mocht nemen met nummerbehoud,
en een brief naar orange gestuurd dat ik om die rede opstap.
dit zou goed moeten zijn volgens 4 (met mij gesproken) medewerkers van Orange
Ga nu naar KPN (waar ik ook werk) met nieuw toestel (Das gewoon mooi mee genomen)
6 maanden te vroeg van mn abo af
Verwijderd
Voor andere landen was bellen naar NL € 6,95 per minuut en dat wordt € 2,50. Dat scheelt dan wél weer veel. Ook voor landen als Turkije en Marokko gaan de beltarieven omlaag en dat is ook handig voor de vele mensen die daar familie etc. hebben. Maar goed, dit is niet om het allemaal goed te praten, maar het wordt dus niet alleen maar slechter.marteltor schreef op 15 mei 2004 @ 02:43:
de verhogingen zijn dus veel groter dan de kostenafname voor gebeld worden en naar nederland bellen
Mag ik vragen waarom er zóveel mensen van hun abonnement afwillen? Je hebt er toch gewoon voor gekozen? En je wilt er echt niet af vanwege hogere buitenlandsms kosten 
Of zijn jullie indertijd gewoon voor een hip toestel gegaan, en een boutabonnement voor lief genomen, en hoop je er nu makkelijk onderuit te komen?
Of zijn jullie indertijd gewoon voor een hip toestel gegaan, en een boutabonnement voor lief genomen, en hoop je er nu makkelijk onderuit te komen?
Ik wil er vanaf omdat Orange hier, notabene in het centrum van Eindhoven, een k*t bereik heeft en dat dit geen reden is om het op te kunnen zeggen.eamelink schreef op 15 mei 2004 @ 12:28:
Mag ik vragen waarom er zóveel mensen van hun abonnement afwillen? Je hebt er toch gewoon voor gekozen? En je wilt er echt niet af vanwege hogere buitenlandsms kosten
Kortom, omdat ik nauwlijks tot geen bereik heb ben ik genoodzaakt een abonnement te nemen bij een andere provider en dus betaal ik nu 2 abonnementen.
idd voor een hip toestel gegaan. en het abbonnement is niet bout maar juist wel goed. en ik heb 2 abbo's bij orange en zeg er 1 afeamelink schreef op 15 mei 2004 @ 12:28:
Verwijderd
Ik ben (op enkele niet bereik-plaatsen na) wel goed te spreken over Orange.
Anders zou ik hem nu ook opzeggen ivm de tariefwijziging maar laat hem voorlopig gewoon actief.
Anderen zou ik idd aanraden om het toch te stoppen en bovenstaande brief te verzenden of te faxen.
Anders zou ik hem nu ook opzeggen ivm de tariefwijziging maar laat hem voorlopig gewoon actief.
Anderen zou ik idd aanraden om het toch te stoppen en bovenstaande brief te verzenden of te faxen.
wat voor bevestiging krijg je van Orange? Een schriftelijke of mondelinge? want als je wordt opgebeld door Orange nadat je een brief heb gestuurd en het mondeling wordt toegezegd dan kunnen ze zich er toch ook onderuit kletsen?
weet iemand hier wat meer over?
weet iemand hier wat meer over?
Op FOK! heeft iemand al een schriftelijke bevestiging gekregen van zijn opzegging. De bron kun je op het klikplekje vinden.
Ik had mijn brief afgelopen maandag al de deur uitgedaan, maar niet aangetekend. Nog niks van gehoord, dus voor de zekerheid net dezelfde brief aangetekend verstuurd
Ik wacht af...
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
die brieven komen heus wel aan hoor. daar hoef je echt geen aangetekende brief van te maken.
Verwijderd
ik ga morgen ook maar m'n briefje opstellen zodat ie maandag de deur uit kan
/me zoekt cashback
/me zoekt cashback
Ach, laten we zeggen dat ik wil voorkomen dat ze hem 'niet ontvangen'Zjemm schreef op 15 mei 2004 @ 17:30:
die brieven komen heus wel aan hoor. daar hoef je echt geen aangetekende brief van te maken.
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
gsmeasy.nl heeft imo de leukste cashbacks....als iemand betere heeft gezien....Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 17:31:
ik ga morgen ook maar m'n briefje opstellen zodat ie maandag de deur uit kan![]()
* philipnorth zoekt cashback
en da's een 1 jarig free 40Je ontvangt van GSMEASY incl. BTW 296,00
-Xbox Gamertag: Dbongers
Tuk heeft samen met zijn zus gistern de brief gepost. Dus nu maar afwachten of we over worden gezet naar een pre paid kaartje.
GSMEasy heeft ook een leuke cashback i.c.m. Telfort. Een jaar lang 200 minuten per maand voor in totaal 60 euro. Niet slechtVerwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:07:
das best te doen dunkt mij zomaandag dan maar even briefje in busje doen
Ik verhuis lekker 3x naar vodafone 300.
American Express vraagbaak
Verwijderd
Bij het tweede huis van mijn ouders (klein gehuchtje 3 kilometer van het andere huis) is het bereik echt zwaar slecht. Er was al meerdere keren beloofd, dat er iets aan zou gebeuren, maar dat is nooit gebeurd. Ik heb dus een Orange-abo genomen, omdat het slechte bereik daar niet zo'n grote ramp was en ze toch al toegezegd hadden er iets aan te gaan doen. Tja, als ze dat dan vervolgens niet doen.....eamelink schreef op 15 mei 2004 @ 12:28:
Ik denk, dat ik nu eens ga kijken naar zo'n Hi-abo van KPN. SMS en belminuten in 1 bundel. Lijkt me wel wat.
Ik vraag me af of ik wel weer opnieuw lid kan worden bij orange.
Dat hangt er vanaf. In de toekomst zal Orange wellicht de afweging maken hoe groot de kans is dat jij met een wijziging van tarieven en/of AV de benen neemt. Dit zal w.b.t. Orange een beslissing zijn. Als je niet meer bij Orange terecht kan dan zijn er nog 4 andere mobiele operatorsNightForce schreef op 16 mei 2004 @ 13:46:
NightForce schreef op 16 mei 2004 @ 13:46:
BronEr is geen officiële zwarte lijst van mensen die hun contract hebben ontbonden. Je bent immers geen wanbetaler en je hebt niets strafbaars gedaan. Dan mogen de netwerken dus officieel ook geen database aanleggen. Het is wel mogelijk, dat het netwerk in de toekomst geen zaken meer met je wenst te doen. Dat mogen ze gewoon beslissen. Eenieder is vrij om zaken te doen met de personen die hij als klant wenst, zo lang hij maar geen pure discriminatie pleegt.
Verwijderd
Maakt mij nog niks uit als dit zo is, want het abbo staat nu op moeders naam en straks op mijn eigen
Verwijderd
ff voor alle duidelijkheid:
ik heb c.a. 4 a 5 maanden bijgetekend bij orange voor 1 jaar.
nu wil ik het dus opzeggen aan de hand van de brief die in dit topic voor kwam!
Kan ik hem nu wel opzeggen omdat ik c.a. 4 a 5 maanden geleden heb bij getekend ?
Zo ja, dat houd dus in dat mijn abbo een prepaid van organe word en ik geen kosten meer heb aan een abbonoment en dat ik vrijwillig kan overstappen naar een andere provider ofdat ik gewoon een nieuwe abbo bij hun aflsuit ?
Kan ik hem nu wel opzeggen omdat ik c.a. 4 a 5 maanden geleden heb bij getekend ?
Zo ja, dat houd dus in dat mijn abbo een prepaid van organe word en ik geen kosten meer heb aan een abbonoment en dat ik vrijwillig kan overstappen naar een andere provider ofdat ik gewoon een nieuwe abbo bij hun aflsuit ?
Verwijderd
Ik weet niet of Orange hier aan doet maar dit staat dus op telecomvergelijker.nlVerwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 20:27:
ff voor alle duidelijkheid:
Aangezien sommige mensen al een bevestiging hebben gehad van Orange dat het abbonement definitief wordt opgezegd heb je veel kans dat het wel lukt.Geen enkel netwerk mag jou dus expliciet verbieden om op te stappen als er een prijswijziging plaats vindt binnen 3 maanden na aanvang van je abonnement. Dit wordt door de meeste juristen geïnterpreteerd als: als er binnen 3 maanden na aanvang van je abonnement een prijswijzing optreedt, dan mag je kosteloos opstappen.
Het is echter de keuze van Orange of ze je ook weer aannemen wanneer je een nieuw abbonement wilt afsluiten:
Het is wel mogelijk, dat het netwerk in de toekomst geen zaken meer met je wenst te doen. Dat mogen ze gewoon beslissen. Eenieder is vrij om zaken te doen met de personen die hij als klant wenst, zo lang hij maar geen pure discriminatie pleegt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 20:33 ]
Ik heb inmiddels ook een schriftelijke bevestiging van Orange gekregen dat ik 7 juni afgesloten wordt.
Op zondag?Master__R schreef op 16 mei 2004 @ 22:47:
Ik heb inmiddels ook een schriftelijke bevestiging van Orange gekregen dat ik 7 juni afgesloten wordt.
Master__R had al telefonisch een reactie gehad, trouwens, ik maak zovaak m'n post open op zondag
Ik denk niet dat ik Orange opzeg zolang dit tarief blijft gelden... ik heb 3 contracten lopen die in totaal 80 euro beltegoed opleveren tegen betaling van 5 euro per maand
Nee op zaterdag,
Maar ik zit niet iedere dag achter de pc hoor...
Ik ben net gebeld geworden door de klantenservice van Orange, en ze hebben mij de bevestiging gegeven dat mijn contract per 7 juni aanstaande ontbonden word en word omgezet naar Orange Ready. Ik krijg hier nog een schriftelijke bevestiging van. Ik had mijn brief niet aangetekend verstuurd en ook geen legitimatie bijgevoegd.
Verwijderd
Gaat de constructie: Orange free 40 -> orange ready -> andere provider prepaid -> orange free leuk i'net abootje werken? (ik bedoel qua nummerportatie)
En.. waarom zijn er nou nergens leuke orange abootjes zoals een tijdje geleden, free30 voor 5 euro p/m
En.. waarom zijn er nou nergens leuke orange abootjes zoals een tijdje geleden, free30 voor 5 euro p/m
Verwijderd
tot wanneer kan je nog opzeggen en je abbo laten omzetten in pre-paid? ik heb namelijk nog 80 euro bel tegoed...
Ik ben net geswitch naar een andere aanbieder nadat mijn jaar van orange was afgelopen ik heb dus niets bijgetekend of wat dan ook het is stilzwijgend verlengd of hoe noemen ze dat??Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 15:06:
tot wanneer kan je nog opzeggen en je abbo laten omzetten in pre-paid? ik heb namelijk nog 80 euro bel tegoed...
Nu kan ik natuurlijk ook gebruik maken van deze gelegendheid om snel van mijn abbonement af te komen. Maar zoals hierboven al staat hoe lang heb ik daar nog voor en wil mijn beltegoed wel behouden??
wak!Razer schreef op 17 mei 2004 @ 14:56:
Ik ben net gebeld geworden door de klantenservice van Orange, en ze hebben mij de bevestiging gegeven dat mijn contract per 7 juni aanstaande ontbonden word en word omgezet naar Orange Ready. Ik krijg hier nog een schriftelijke bevestiging van. Ik had mijn brief niet aangetekend verstuurd en ook geen legitimatie bijgevoegd.
Ik heb afgelopen woensdag (12 mei) een nieuwe abonnement bij Orange afgesloten.
Is het nu voor mij ook mogelijk om op te zeggen??
Even ter info: Ik ga niet opzeggen, want ik ben al enkele jaren zeer tevreden over Orange. Ik vroeg het mij gewoon af.
Even ter info: Ik ga niet opzeggen, want ik ben al enkele jaren zeer tevreden over Orange. Ik vroeg het mij gewoon af.
Zo, afgelopen zaterdag ook maar 2 opzeg brieven de deur uit gedaan (niet aangetekend) voor mij en mn vriendin.
ben benieuwd hoe snel ze zullen reageren
ben benieuwd hoe snel ze zullen reageren
[ Voor 1% gewijzigd door Zjemm op 17-05-2004 16:21 . Reden: typ fout ]
Verwijderd
wss niet, denk dat jij al getekend hebt voor de nieuwe algemene voorwaardenRekkie schreef op 17 mei 2004 @ 16:16:
Ik heb afgelopen woensdag (12 mei) een nieuwe abonnement bij Orange afgesloten.
Hoe kun je zien voor welke AV je hebt getekend dan?Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 16:23:
[...]
wss niet, denk dat jij al getekend hebt voor de nieuwe algemene voorwaarden
Dit topic is gesloten.