ik wil ook graag opzeggen, wat moet ik nu precies in de brief zetten? zou je misschien een voorbeeldje willen plaatsen?TweakersOnly schreef op 11 mei 2004 @ 23:43:
Ik heb inmiddels ook de bevestiging van een medewerkster dat mijn contract per 07-06 kosteloos beeindigd mag worden. Ik heb in ieder geval haar naam genoemd in mijn opzegbrief.
is een naam perse nodig om op te kunnen zeggen, of gebruiken jullie die alleen om aan te tonen dat hun eigen medewerkers zeggen dat het kan?
en zou anders iemand mij even een naam kunnen mailen? bvd
en zou anders iemand mij even een naam kunnen mailen? bvd
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Waarom zou je niet om kunnen zetten naar pre-paid? Je beëindigd dat toch ook gewoon je contract. Ik heb namelijk een heel erg mooi nummer en ik zou dat nummer voor geen goud kwijt willen. 
Zelf ben ik ook heel tevreden met Orange en de service e.d. het is voor mij alleen zo dat het me op dit moment heel mooi uit komt. Ga daarom zelf maar eens bellen naar Orange vanmiddag om te vragen hoe het zit.
Zelf ben ik ook heel tevreden met Orange en de service e.d. het is voor mij alleen zo dat het me op dit moment heel mooi uit komt. Ga daarom zelf maar eens bellen naar Orange vanmiddag om te vragen hoe het zit.
Ik vind het ook wel interessant hier. Het bereik van Orange is toevallig altijd ruk als ik ergens ben... of zeg maar haast overal waar ik ben: Zodra ik er vanaf kan dan doe ik dat ook!
Verwijderd
ik ben zeer tevreden over orange heb namelijk 3 abb. 1x 30 voor 0 euro p/mnd en 1x 30 voor 5 euro p/mnd en 1 keer 20 voor 0 euro p/mnd wat is dan het voordeel om op te zeggen
Verwijderd
snappen jullie het nou echt niet dan? ik heb een gratis orange 30 maar dat is omdat ik 300 euro terug gestord heb gekregen op mijn rekening. als ik nu dus opzeg betaal ik het komende halfjaar geen maandelijkse kosten daar meer voor en heb ik wel 300 euro gekregen. dat is dus simpel 150 euro ongeveer verdienen voor mij en voor 24 euro voor een jaar neem ik een nieuwe orange 30.
ik ga proberen om em om te zetten naar prepay, lekker makkelijk voor de vakantie. maar waarom willen ze dat niet doen? is er wel iemand die het geprobeerd heeft of gaat er alleen een gerucht ofzo?
ik ga proberen om em om te zetten naar prepay, lekker makkelijk voor de vakantie. maar waarom willen ze dat niet doen? is er wel iemand die het geprobeerd heeft of gaat er alleen een gerucht ofzo?
Verwijderd
Heeft iemand misschien ondertussen een faxnummer ?
Ik ben momenteel bezig met een duidelijke brief, waar ook een verzoek voor nummerbehoud e.d. is opgenomen. Als er behoefte aan is post ik 'm hier wel.
Ik ben momenteel bezig met een duidelijke brief, waar ook een verzoek voor nummerbehoud e.d. is opgenomen. Als er behoefte aan is post ik 'm hier wel.
Het faxnummer heb ik ook nog niet, maar ik ga zo nog een keer bellen, ben benieuwd of ik weer een nieuwe versie van het verhaal ga scoren. Zal even naar het faxnummer vragen voor je.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 08:35:
En die brief, die mag je altijd posten natuurlijk!
Verwijderd
die brief lijkt me altijd makkelijk en dat faxnummer, volgend mij kun je bij orange alleen een brief sturen. die dien niet aan faxen jammergenoeg zover ik weet. het adres is:
Orange KS
tav afd opzeggingen
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
en alvast bedankt voor de brief, dat scheelt toch weer 10 min
Orange KS
tav afd opzeggingen
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
en alvast bedankt voor de brief, dat scheelt toch weer 10 min
Verwijderd
Goed, zelf ook nog even gebeld met Orange...
Aangegeven dat ik bezwaar maak tegen de tariefswijzigingen. De klantenservice figuur vond 't maar raar bellen wordt goedkoper, nou ja, sms niet dus. Of ik per direct en kostenloos m'n abo kon opzeggen. En weer in de wacht... Ben benieuwd...
Oké, 't is nagevraagd, opzeggen is mogelijk, kostenloos. Als je nummerbehoud wil kan het omgezet worden naar Orange Ready, op advies van de klantenservice meneer. Nummerbehoud is ook mogelijk, maar dit moet wel duidelijk in de brief naar voren komen. Faxen is niet mogelijk alleen per post. Voor adressen zie andere postings. Er is trouwens wel een aantekening gemaakt door die figuur van de klantenservice dat 'ie mij hierover heeft gesproken. Als je nou jezelf goed wilt indekken zou ik vooral zelf ook even bellen met de helpdesk op nummer 06 28 500 777 en aangeven dat je vanwege het duurdere sms tarief in 't buitenland wilt opzeggen. Dan wel ff de naam vragen van diegene die je aan de lijn hebt gehad.
Ik zal die brief ff in elkaar stampen en 'm zo posten.
Aangegeven dat ik bezwaar maak tegen de tariefswijzigingen. De klantenservice figuur vond 't maar raar bellen wordt goedkoper, nou ja, sms niet dus. Of ik per direct en kostenloos m'n abo kon opzeggen. En weer in de wacht... Ben benieuwd...
Oké, 't is nagevraagd, opzeggen is mogelijk, kostenloos. Als je nummerbehoud wil kan het omgezet worden naar Orange Ready, op advies van de klantenservice meneer. Nummerbehoud is ook mogelijk, maar dit moet wel duidelijk in de brief naar voren komen. Faxen is niet mogelijk alleen per post. Voor adressen zie andere postings. Er is trouwens wel een aantekening gemaakt door die figuur van de klantenservice dat 'ie mij hierover heeft gesproken. Als je nou jezelf goed wilt indekken zou ik vooral zelf ook even bellen met de helpdesk op nummer 06 28 500 777 en aangeven dat je vanwege het duurdere sms tarief in 't buitenland wilt opzeggen. Dan wel ff de naam vragen van diegene die je aan de lijn hebt gehad.
Ik zal die brief ff in elkaar stampen en 'm zo posten.
Ok mooi ik ga ook maar even bellen straks.
Eens kijken wat jij voor een briefje in elkaar zet.
En ik wil ook mijn abo dan om laten zetten naar pre-paid, dan hou ik mijn nummer
En ik wil ook mijn abo dan om laten zetten naar pre-paid, dan hou ik mijn nummer
bij mij zijn er geen aantekeningen gemaakt, maar toch raad ik iedereen ook aan om even te bellen voor je je brief stuurt!
misschien krijg je nog leuke informatie.
misschien krijg je nog leuke informatie.
Verwijderd
Hier is 'ie, ik heb als voorbeeld de brief gepakt die eerder in deze thread al staat, mochten er nog op of aanmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag en zal ik die ook ff verwerken.
[eigen adres]
Orange Nederland N.V.
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
Betreft : Opzegging i.v.m. tariefswijziging
Geachte Mevrouw/Meneer,
Naar aanleiding van de door Orange aangekondigde tariefswijzigingen per 7 juni, deel ik u middels dit schrijven mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst tussen ondergetekende en Orange Nederland N.V. Het betreft hier de tariefswijzigingen voor het bellen in het naar het buitenland en specifiek de tariefsverhoging voor sms’en in het buitenland.
Hierbij deel ik u dan ook mede dat ik per direct mijn abonnement wens op te zeggen bij Orange. Het gaat hierbij om een [abonnementsvorm] abonnement, met telefoonnummer [telefoonnummer] en klantnummer [klantnummer], ten name van [eigen naam].
De klantenservice van Orange heeft te kennen gegeven dat het contract op grond van deze tariefwijziging per direct kan worden ontbonden en dat verdere abonnementskosten niet meer in rekening worden gebracht, uiteraard met uitzondering van de reeds gemaakte kosten. Hiervoor ontvang ik graag een eindafrekening.
Aangezien ik mijn huidige telefoonnummer wens mee te nemen naar mijn nieuwe provider verzoek ik u het nummer niet per direct te laten vervallen, maar actief te houden totdat de nummerportering door mijn nieuwe provider is aangevraagd. Ik zal ervoor zorg dragen dat dit zo spoedig mogelijk gebeurd.
Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.
Afwachtend op uw reactie verblijf ik,
Hoogachtend,
[eigen naam]
Bijlage : Kopie legitimatie
[eigen adres]
Orange Nederland N.V.
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
Betreft : Opzegging i.v.m. tariefswijziging
Geachte Mevrouw/Meneer,
Naar aanleiding van de door Orange aangekondigde tariefswijzigingen per 7 juni, deel ik u middels dit schrijven mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst tussen ondergetekende en Orange Nederland N.V. Het betreft hier de tariefswijzigingen voor het bellen in het naar het buitenland en specifiek de tariefsverhoging voor sms’en in het buitenland.
Hierbij deel ik u dan ook mede dat ik per direct mijn abonnement wens op te zeggen bij Orange. Het gaat hierbij om een [abonnementsvorm] abonnement, met telefoonnummer [telefoonnummer] en klantnummer [klantnummer], ten name van [eigen naam].
De klantenservice van Orange heeft te kennen gegeven dat het contract op grond van deze tariefwijziging per direct kan worden ontbonden en dat verdere abonnementskosten niet meer in rekening worden gebracht, uiteraard met uitzondering van de reeds gemaakte kosten. Hiervoor ontvang ik graag een eindafrekening.
Aangezien ik mijn huidige telefoonnummer wens mee te nemen naar mijn nieuwe provider verzoek ik u het nummer niet per direct te laten vervallen, maar actief te houden totdat de nummerportering door mijn nieuwe provider is aangevraagd. Ik zal ervoor zorg dragen dat dit zo spoedig mogelijk gebeurd.
Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.
Afwachtend op uw reactie verblijf ik,
Hoogachtend,
[eigen naam]
Bijlage : Kopie legitimatie
Verwijderd
Als alternatief kun je in het blok voor nummerbehoud ook het volgende schrijven :
Aangezien ik mijn huidige telefoonnummer wens te behouden vraag ik u het nummer over te zetten naar een Orange Ready pre-paid pakket. Ik ontvang hiervoor van u de benodigde informatie en eventueel aanvullende benodigdheden.
Of zoiets.
Aangezien ik mijn huidige telefoonnummer wens te behouden vraag ik u het nummer over te zetten naar een Orange Ready pre-paid pakket. Ik ontvang hiervoor van u de benodigde informatie en eventueel aanvullende benodigdheden.
Of zoiets.
Verwijderd
Kost het overzetten naar prepaid dan weer geen geld? en we weten nog niet precies hoe het nou zit met het overzetten van je (eventueel) overgehouden beltegoed van je abbo naar deze prepaid.
/me is blij; abbo 3maandjes eerder opzeggen
Is gewoon lastig.. duurder bellen/sms-en in de vakantiemaanden..
Weet er overgens iemand een leuk cashback dealtje ? (event. weer orange €40
)
/me is blij; abbo 3maandjes eerder opzeggen
Is gewoon lastig.. duurder bellen/sms-en in de vakantiemaanden..
Weet er overgens iemand een leuk cashback dealtje ? (event. weer orange €40

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 09:53 ]
Ik heb dit toegevoegt m.b.t. omzetting naar pre-paid.
"Aangezien ik mijn huidige telefoonnummer wens te behouden verzoek ik u mijn huidige abbonement om te zetten naar een Orange Ready pre-paid pakket. Eventuele aanvullende informatie voor de omzetting hiernaar ontvang ik gaarne van u"
Denk dat dit voldoende is. Leuke is abo staat op de naam van me pa, op het moment dat het opgezegd is vraag ik een nieuw abo aan bij Orange op m'n eigen naam met dit nummer... hehehe
En dan heb ik een bijna gratis E200 er aan over.
"Aangezien ik mijn huidige telefoonnummer wens te behouden verzoek ik u mijn huidige abbonement om te zetten naar een Orange Ready pre-paid pakket. Eventuele aanvullende informatie voor de omzetting hiernaar ontvang ik gaarne van u"
Denk dat dit voldoende is. Leuke is abo staat op de naam van me pa, op het moment dat het opgezegd is vraag ik een nieuw abo aan bij Orange op m'n eigen naam met dit nummer... hehehe
Verwijderd
waarom zou je perse onder je eigen (dus ander) nummer moeten aanvragen.. ik neem aan dat het geen probleem is als ik gewoon opzeg en daarna weer een cashbakje neem met zelvde nummer op zelvde naam..
Omdat dit oude abo op de naam van mijn paps staat en ik hem er nu niet meer mee wil "belasten" (ok dat ene envelopje boeit niet), maar ik wil het gewoon op mijn eigen naam hebben. Mijn abo, mijn verantwoording. Dus zodra het pre-paid is geworden ga ik naar de winkel voor een extra telefoon en een nieuw abo
. Perfect toch? Ik ben tevreden met Orange, maarja ik heb nu een aantal maanden €60 met de SPV E200, zou dus nog meer dan 1.5 jaar moeten, daar ben ik mooi vanaf 
Live by the rules, play by the rules.
Live by the rules, play by the rules.
Verwijderd
Ook als ze je wel informeren, kan dat. Als ze de dienst duurder maken, ben je niet verplicht om hem nog langer af te nemen. Is toch wel een beejte logisch, je bent immers accoord gegaan met het product en de prijs uit de originele overeenkomst. Als ze daarna het product en/of de prijs aanpassen, kunnen ze je niet verplichten om daarmee accoord te gaan. Alleen bij wijzigingen die niet in je nadeel zijn, mag je niet opzeggen.dmace schreef op 11 mei 2004 @ 23:00:
[...]
Maar om op je vraag terug te komen:
Je kunt alleen opzeggen als ze zonder jou te informeren de tarieven verhogen.
Dat is al eens gebeurt bij Vodafone en T-mobile, en dat heeft ze destijds een hoop klanten gekost.
Thanx, ik ga zelf ook eens bellen en kijken wat ze zeggen.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 08:35:
[ Voor 18% gewijzigd door Razer op 12-05-2004 11:38 ]
*Sorry dubbel post*
[ Voor 74% gewijzigd door Razer op 12-05-2004 11:38 ]
Wat loopt iedereen nou te zeiken (orange ook
) in frankrijk en andere landen waar orange al actief is zou het naar zelfde prijs als in nederland moeten vind ik dan hebben ze pas een goeie actie
en hoeveel sms en bel je nou in het buitenland niet veel iedergeval en ik was op vakantie in india had ik geen eens bereik

1337
Maar in de AV staat dat ze de tarieven aan mogen passen, dus je brief klopt niet ?Master__R schreef op 11 mei 2004 @ 15:25:
Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract per 7 juni 2004 kosteloos te ontbinden, zoals dit in de algemene voorwaarden beschreven is.
[ Voor 56% gewijzigd door StevenK op 12-05-2004 11:45 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
??? Dit kan altijd bij elk contract bij tariefswijzigingen!!!nokia6610 schreef op 07 mei 2004 @ 14:36:
De tijden dat je zomaar kan opzeggen, bijvoorbeeld bij tariefswijzigingen, zijn ALLANG voorbij...
Nee, in de AV staat duidelijk dat ze het recht hebben de tarieven aan te passen.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 10:15:
[...]
Ook als ze je wel informeren, kan dat. Als ze de dienst duurder maken, ben je niet verplicht om hem nog langer af te nemen. Is toch wel een beejte logisch, je bent immers accoord gegaan met het product en de prijs uit de originele overeenkomst. Als ze daarna het product en/of de prijs aanpassen, kunnen ze je niet verplichten om daarmee accoord te gaan. Alleen bij wijzigingen die niet in je nadeel zijn, mag je niet opzeggen.
LOL, net klantenservice gebeld, en ze waren niet echt happy. De dame in kwestie zei op een gegeven moment, weet je bij een provider heb je ook niet goedkoper sms'en. We zitten nu op een lijn met alle providers in Nederland. Ik zei toen, ja precies, daarom zat ik ook bij jullie, maar als jullie ook de prijzen gaan verhogen, dan ben ik genoodzaakt verder te kijken naar sms-bundels of bedrijfsabo's 
Toen was ze stil en zei ze, tsja, daar weet ik niets van. Wellicht bent u goedkoper met een bedrijfsabonnement. Toen ik vroeg naar haar naam, zei ze dat, en toen ik vroeg, hoe spel ik dat, kreeg ik een geirriteerde toon van, ja ik ben toch de enige hier met die naam dus....maakt niet veel uit.
Anyway, m'n opzegbrief gaat vanmiddag (na het werk) aangetekend op de bus.
Toen was ze stil en zei ze, tsja, daar weet ik niets van. Wellicht bent u goedkoper met een bedrijfsabonnement. Toen ik vroeg naar haar naam, zei ze dat, en toen ik vroeg, hoe spel ik dat, kreeg ik een geirriteerde toon van, ja ik ben toch de enige hier met die naam dus....maakt niet veel uit.
Anyway, m'n opzegbrief gaat vanmiddag (na het werk) aangetekend op de bus.
[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 12-05-2004 11:48 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik heb sinds 1 maand een orange abbo (30€) met een T610, zou ik die nu kunnen opzeggen waardoor ik voor 30€ een T610 heb?
Ik heb ook even gebeld, en je mag inderdaad kostenloos opzeggen. En het word gratis omgezet naar een Orange PrePaid kaartje. Kun je vanaf een Orange PrePaid kaart ook het nummer meenemen naar een ander abbo?
mooi ik ga ook een brief sturen, was toch al niet echt tevreden over orange..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
maar dat is niet rechtsgeldig volgens mijStevenK schreef op 12 mei 2004 @ 11:46:
[...]
Nee, in de AV staat duidelijk dat ze het recht hebben de tarieven aan te passen.
kunnen ze er wel inzetten, als 't niet mag hebben ze er nog weinig aan!
ze hebben het recht om het aan te passen. Maar als dit in jouw nadeel is heb jij weer het recht om dan op te zeggen.
Verwijderd
Hmm, de brief gaat zo op de post!
Ben ik lekker van mn 40 euro abo af
Weet iemand van jullie of de combinatie: Orange free 40 -> Orange ready -> orange cashback abootje kan, zodat ik mn nummer mee kan nemen?
Ik ben namelijk wel zeer tevreden over orange...
Heeft iemand van jullie trouwens al een leuk nieuw abootje gevonden? (ik wil wel zoiets als mn vriendin heeft, orange free 30 1 jaar voor €5 per maand
)
Ben ik lekker van mn 40 euro abo af
Weet iemand van jullie of de combinatie: Orange free 40 -> Orange ready -> orange cashback abootje kan, zodat ik mn nummer mee kan nemen?
Ik ben namelijk wel zeer tevreden over orange...
Heeft iemand van jullie trouwens al een leuk nieuw abootje gevonden? (ik wil wel zoiets als mn vriendin heeft, orange free 30 1 jaar voor €5 per maand
Kan je ook opzeggen als je pas 1 maand een abbo hebt?
Ik heb de T610 gratis gehad icm 1 jaar 30€, als ik nu al kan opzeggen doe ik dat alleen als me dit geen geld gaat kosten.
Ik heb de T610 gratis gehad icm 1 jaar 30€, als ik nu al kan opzeggen doe ik dat alleen als me dit geen geld gaat kosten.
Verwijderd
Ik denk dat je gewoon op kan zeggen... jij bent immers een contract met hun aangegaan volgens de algemene voorwaarden! Als zij ineens de av wijzigen, voor jou toevallig na 1 maand, kun jij daar natuurlijk niets aan doen!NightForce schreef op 12 mei 2004 @ 13:11:
Kan je ook opzeggen als je pas 1 maand een abbo hebt?
Wat een stel krenten zitten hierbij zeg. Ik vind het echt triest om net je nieuwe telefoon te hebben en vervolgens om zoiets opgewonden je abbonementje weer op te zeggen. Stoer hoor. 
Vind je het gek dat je soms even moet wachten bij de klantenservice, die lijnen zitten vol met dergelijke profiteurs.

Vind je het gek dat je soms even moet wachten bij de klantenservice, die lijnen zitten vol met dergelijke profiteurs.
Verwijderd
Wat heeft dat met krent zijn te maken?jep schreef op 12 mei 2004 @ 13:20:
Wat een stel krenten zitten hierbij zeg. Ik vind het echt triest om net je nieuwe telefoon te hebben en vervolgens om zoiets opgewonden je abbonementje weer op te zeggen. Stoer hoor.
T is gewoon je goedrecht als consument...
Gewoon geld verdienen, zij verdienen geld aan jou en soms kan je geld aan hun verdienen. Geven en nemen noemen ze dat.
Verwijderd
ik kan niet echt wat leuks vinden...Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 13:36:
stelletje moraalriddersiemand al leuk cashback id van orange?

Denk je dat ze geld aan je verdienen als jij er na 1 maand met een nieuw toestel vandoor gaat? Ze verdienen aan de personen in dit topic denk ik uberhaupt niet.amokjeeh schreef op 12 mei 2004 @ 13:32:
Gewoon geld verdienen, zij verdienen geld aan jou en soms kan je geld aan hun verdienen. Geven en nemen noemen ze dat.
* jep zal wel te netjes zijn. Betaal altijd netjes m'n hoge rekeningen en zeg 't pas op als het contract ten einde is. Zo werkt dat bij netjes zaken doen.
Verwijderd
Inderdaad zetten ze er dan niet bij, dat jij op mag zeggen als het in je nadeel is. Zou ik ook niet doen. Ze zijn niet stom daar.... (Het is gewoon je recht om een overeenkomst te ontbinden als het product en/of de prijs gewijzigd worden. Dat recht hou je, ookal zetten ze in de AV dat ze het daar niet mee eens zijn. De AV wordt "overruled" door dit recht.)StevenK schreef op 12 mei 2004 @ 11:46:
[...]
Nee, in de AV staat duidelijk dat ze het recht hebben de tarieven aan te passen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 14:13 ]
Verwijderd
Bij netjes zaken doen, hoef je als consument niet ineens meer te gaan betalen als waarvoor je getekent hebt.jep schreef op 12 mei 2004 @ 14:05:
[...]
Denk je dat ze geld aan je verdienen als jij er na 1 maand met een nieuw toestel vandoor gaat? Ze verdienen aan de personen in dit topic denk ik uberhaupt niet.
* jep zal wel te netjes zijn. Betaal altijd netjes m'n hoge rekeningen en zeg 't pas op als het contract ten einde is. Zo werkt dat bij netjes zaken doen.
Het gaat trouwens wel lekker nu met die GSM-aanbieders. In december mijn Vodafone kostenloos opgezegd, deze maand gaat mijn Orange eruit.... Wanneer zouden ze nou doorhebben dat ze nieuwe tarieven beter niet voor bestaande klanten van toepassing kunnen laten zijn?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 19:06 ]
Verwijderd
Tis ook niet zo netjes om zomaar je tarieven te gaan wijzigen terwijl er wat anders overeengekomen is (ik heb toendertijds getekend voor de toen geldende tarieven en niet voor deze). Beetje dat je baas zegt midden in jouw contractsduur "zo jongen, we gaan eens even jouw loon met 20% verlagen, nou niet weg gaan.. das geen netjes zaken doenjep schreef op 12 mei 2004 @ 14:05:
[...]
Denk je dat ze geld aan je verdienen als jij er na 1 maand met een nieuw toestel vandoor gaat? Ze verdienen aan de personen in dit topic denk ik uberhaupt niet.
Verder ga ik de discussie niet aan. We hebben ons recht, we gebruiken het en als je er zeer grote morele problemen mee hebt doe je er niet aan mee en start je een actieclub "redt orange!" ofzo..
En mensen, kap nou eens over wat er in die av staat. Nl-recht is waaaaay over hun stomme AV. ze kunnen er alles in zetten wat ze willen... van mij apart zetten ze erin dat ik het alleen mag opzeggen als ik een aapje in een roze tuutuu heb... zal mij een worst wezen.
/me zoekt nog naar cashback...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 14:25 ]
Waar staat in het BW dan dat je weg mag als de gebruiker (van de AV) de prijzen verhoogt? Ik kan me niet herinneren dat er verbod is op zo'n beding. Wel staat een beding waarin de gebruiker binnen drie maanden na het aangaan van een overeenkomst de prijzen mag verhogen op de 'zwarte lijst' (=zo'n beding is vernietigbaar. Vernietigbaar is iets anders dan nietig. Een vernietigbaar beding blijft gelden totdat je zo'n beding laat vernietigen.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:16:
[...]
Tis ook niet zo netjes om zomaar je tarieven te gaan wijzigen terwijl er wat anders overeengekomen is (ik heb toendertijds getekend voor de toen geldende tarieven en niet voor deze). Beetje dat je baas zegt midden in jouw contractsduur "zo jongen, we gaan eens even jouw loon met 20% verlagen, nou niet weg gaan.. das geen netjes zaken doen".
Verder ga ik de discussie niet aan. We hebben ons recht, we gebruiken het en als je er zeer grote morele problemen mee hebt doe je er niet aan mee en start je een actieclub "redt orange!" ofzo..
En mensen, kap nou eens over wat er in die av staat. Nl-recht is waaaaay over hun stomme AV. ze kunnen er alles in zetten wat ze willen... van mij apart zetten ze erin dat ik het alleen mag opzeggen als ik een aapje in een roze tuutuu heb... zal mij een worst wezen.
* rclahsen zoekt nog naar cashback...
Maar het beding waarin Orange zich het recht voorbehoudt om de AV en prijzen te veranderen is m.i. wel gewoon geldig hoor. Ook de kosten van Orange kunnen stijgen en zou m.i. onredelijk zijn als Orange nooit haar prijzen zou mogen veranderen.
In december heeft T-Mobile bakzeil moeten halen n.a.v. de aandacht die is ontstaan nadat T-Mo haar AV wilde wijzigen. In het topic T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen? is er wel een aardige discussie over het al dan niet recht hebben op het ontbinden van je contract. Volg voornamelijk de discussie tussen i2Paq en Wekkel.
De conclusie die eruit voortkwam dat het niet zo zwart-wit ligt zoals hier wel wordt voorgesteld. Het is in ieder geval geen 'God-given right' om je contract kostenloos te ontbinden wanneer de gebruiker van de AV haar AV wijzigt.
De conclusie die eruit voortkwam dat het niet zo zwart-wit ligt zoals hier wel wordt voorgesteld. Het is in ieder geval geen 'God-given right' om je contract kostenloos te ontbinden wanneer de gebruiker van de AV haar AV wijzigt.
Verwijderd
Tekortkoming zullen we het maar onder laten vallen; ik kom overeen dat zij mij voor x cent die sms-jes leveren voor contractperiode van een jaar. Als zij binnen dat jaar ineens dat niet meer kunnen leveren, is dit een tekortkoming in de overeenkomst, wat mij het recht geeft deze te ontbinden. (de tekortkoming moet overgens wel onredelijk zijn, verlaging van prijzen en overige positieve veranderingen kun je dus niet zomaar voor opzeggen. Ook een prijsstijging van iets in de trend van inflatie word moeilijker)
edit: overgens is vernietigen iets anders dan ontbinden. Als ik mijn contract met orange laat vernietigen zal het nooit bestaan hebben en krijg ik mijn abbo geld terug van hen en kunnen ze mij weer een vordering in de maag splitsen over de onrechtmatig verkregen telefoon en belminuten.
Ik laat het ontbinden, wat inhoud dat het vanaf het punt van ontbinding niet meer voort duurt.
edit: overgens is vernietigen iets anders dan ontbinden. Als ik mijn contract met orange laat vernietigen zal het nooit bestaan hebben en krijg ik mijn abbo geld terug van hen en kunnen ze mij weer een vordering in de maag splitsen over de onrechtmatig verkregen telefoon en belminuten.
Ik laat het ontbinden, wat inhoud dat het vanaf het punt van ontbinding niet meer voort duurt.
[ Voor 252% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 16:16 ]
Verwijderd
Ik heb ook gebeld met de klantenservice en ik kan nu ook opzeggen, ze vertelde mij precies hetzelfde wat Ni3L50L ook verteld is.
Alleen had zij het erover dat de tarieven pas 15e bekend worden, en je dan pas bezwaar kunt opnemen. Klopt dit?
Alleen had zij het erover dat de tarieven pas 15e bekend worden, en je dan pas bezwaar kunt opnemen. Klopt dit?
Verwijderd
Wordt smsen naar het buitenland ook duurder of ging het alleen om het smsen vanuit het buitenland? Ik sms regelmatig naar belgie en zou dan dus duurder uit zijn..
Verwijderd
smsen vanuit nederland naar t buitenland is gewoon t binnenlandse tarief, dus dat wordt niets duurderVerwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 15:21:
Wordt smsen naar het buitenland ook duurder of ging het alleen om het smsen vanuit het buitenland? Ik sms regelmatig naar belgie en zou dan dus duurder uit zijn..
Verwijderd
Dat scheelt me dan weer een opzegbrief...Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 15:26:
[...]
smsen vanuit nederland naar t buitenland is gewoon t binnenlandse tarief, dus dat wordt niets duurder
niet geheel correct volgens mij, de tarieven zijn al bekend (check je rekening) maar alle informatie m.b.t. tot het opzeggen word vrijdag pas bekendgemaakt.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:53:
Ik heb ook gebeld met de klantenservice en ik kan nu ook opzeggen, ze vertelde mij precies hetzelfde wat Ni3L50L ook verteld is.
(als ze dus alle vergaderingen over dit onderwerp achter de rug hebben
lol, dus nu al je brief versturen en je bent klaar...
dalijk even de brief op de post doen dan maar
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Ik ben inmiddels al 3 jaar klant bij orange, in die periode heb ik altijd netjes mijn rekeningen betaald, hoe torenhoog ze ook waren. Ik kan nu ergens anders goedkoper uit zijn, want voor het sms-en in het buitenland hoef ik het niet meer te doen. Er zullen vast mensen zijn die net een maand orange hebben en die opzeggen en er een hele sloot geld aan verdienen. Ik denk dat ik me kan verbeteren, dus waarom zou ik dan die nieuwe tarieven in mijn maag laten splitsen?jep schreef op 12 mei 2004 @ 14:05:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door amokjeeh op 12-05-2004 16:15 ]
Heeft iemand trouwens wel gevraagd naar de opzegtermijnen? ben je nu wel of niet nog twee maand klant nadat je hebt opgezegd vanwege deze tatiefswijziging?
Verwijderd
Brief op de bus....
En @ TromboneFreakus: Je bent niet meer 2 maand verplicht door te betalen, je maakt gewoon de maand af waar je nu in zit
En @ TromboneFreakus: Je bent niet meer 2 maand verplicht door te betalen, je maakt gewoon de maand af waar je nu in zit
Mooi, de brief is aangetekend verstuurd...nu even wachten hoe dit afloopt.
Naar welk adres heb je hem verstuurd? Ik heb hem verstuurd naar een postbus adres, maar kun je brieven daar ook aangetekend naar toe versturen?Nitai schreef op 12 mei 2004 @ 17:31:
Mooi, de brief is aangetekend verstuurd...nu even wachten hoe dit afloopt.
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Rockster schreef op 12 mei 2004 @ 17:59:
[...]
Naar welk adres heb je hem verstuurd? Ik heb hem verstuurd naar een postbus adres, maar kun je brieven daar ook aangetekend naar toe versturen?
offtopic:
Ja, je kunt aangetekend naar een postbus sturen. In de postbus komt een briefje te liggen dat er een aangetekende verzending klaarligt. Die kan de medewerker dan afhalen nadat hij heeft getekend voor ontvangst.
Ja, je kunt aangetekend naar een postbus sturen. In de postbus komt een briefje te liggen dat er een aangetekende verzending klaarligt. Die kan de medewerker dan afhalen nadat hij heeft getekend voor ontvangst.
Zojuist ook de brief uitgeprint, zal hem morgen aangetekend versturen. Ik zit nu ook in mijn derde jaar, maar wil graag opzeggen ivm een telefoon van de zaak (eindelijk werk, eindelijk af-student
)
Vanavond nog even met de klantenservice bellen.
Post weer bevindingen natuurlijk..
Vanavond nog even met de klantenservice bellen.
Post weer bevindingen natuurlijk..
Verwijderd
Ik zou ook in de brief lullen dat je voor stage oid in het buitenland verblijft en dat je daardoor opgescheept wordt met hogere kosten en dat dat onaanvaardbaar voor je is; zo geef je aan dat je direct en niet indirect de dupe wordt van de tariefswijziging...
Vind het wel kinderachtig, dat tweakers geassocieerd wil worden met zulke praktijken...
Vind het wel kinderachtig, dat tweakers geassocieerd wil worden met zulke praktijken...
In het afgelopen jaar heb ik ongeveer 900 euro aan kosten in het buitenland gemaakt, voor een groot deel door toedoen van smsjes, waarschijnlijk zijn er meer als ik. Ik zou niet weten waarom ik nu een "wanprestatie" lever....??Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 18:39:
....
dat was dus precies wat ik van plan was om te doen Jorgen 
ik zit op een horeca opleiding (Horeca ondernemer/manager) en moet (volgend jaar pas
) een jaar op stage.
ik zit op een horeca opleiding (Horeca ondernemer/manager) en moet (volgend jaar pas
Ik zit erg te twijfelen, Orange komt zeker me strot uit zetten maar andere kant ik ben erg tevreden met de Orange Share/World functie aangezien je met mijn browser (SE P900) gewoon gratis naar sites kan surfen... Enige voordeel waarom ik twijfel...
Ik bel gewoonweg minder dan met mijne oude Vodafone 240 abonnement en moet dan zo'n 30 tot 50 euro BOVEN op de € 30 maandelijkse kosten, bij Vodafone hield ik vaak nog 30 tot 50 minuten OVER.
Ik bel gewoonweg minder dan met mijne oude Vodafone 240 abonnement en moet dan zo'n 30 tot 50 euro BOVEN op de € 30 maandelijkse kosten, bij Vodafone hield ik vaak nog 30 tot 50 minuten OVER.
Intentionally left blank.
Verwijderd
dan neem je toch een prepaid van orange voor het gebruik van Orange World en voor je gewone telefoongespreken een goedkopere provider. Doe ik ook. Heb t-mobile in mijn t610 en in de n-gage een orange abo (free 30 voor 5 euro). Lekker onbeperkt browsen voor 6 euros.
Hmmz dit vind ik best intressant!!! Ik heb net een nieuw abo afgesloten bij orange, namelijk op 7 mei j.l. Nu kwam ik gister al tot de ontdekking dat ik beter een dag met me nieuwe abo had kunnen wachten. dan had ik mee kunnen genieten van de actie die ze nu hebben: 10 weekenden gratis bellen en smsen!!! Wat ik nu dus niet heb!!! Ik voelde me een beetje gen*****d toen ik hier achter kom. En nu lees ik dus over een tarriefswijziging. Hoe schatten jullie het voor mij in? zou ik hier aanspraak op kunnen maken?
Verwijderd
Sjah, had je maar Telfort moeten nemen.
Quote:
Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigingen gaan veertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een wijziging niet accepteert,
kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De Contractant dient tijdig op te zeggen.
KPN dito verhaal......daar slechts bij vermeld: indien per saldo nadelig is voor de klant.
Quote:
Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigingen gaan veertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een wijziging niet accepteert,
kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De Contractant dient tijdig op te zeggen.
KPN dito verhaal......daar slechts bij vermeld: indien per saldo nadelig is voor de klant.
offtopic:
volgens mij is dat wat jij doet pas nederlands: zeuren. Waar werd iemand ook al weer platgedrukt omdat de dvd spelers 40 dollar waren? de vs...
volgens mij is dat wat jij doet pas nederlands: zeuren. Waar werd iemand ook al weer platgedrukt omdat de dvd spelers 40 dollar waren? de vs...
Tarieven verhogen vind ik niet zo netjes eigenlijk. En overigens betalen de mensen die nu willen opzeggen hun rekening ook netjes (gok ik). En orange die weet ook wel wat van 'niet netjes' zaken doen!* jep zal wel te netjes zijn. Betaal altijd netjes m'n hoge rekeningen en zeg 't pas op als het contract ten einde is. Zo werkt dat bij netjes zaken doen.
bij mijn vorige abonnement liet ik mijn orange 30 abo omzetten naar orange 20. Dit zou in maand 7 gebeuren. Dit deden ze dus mooi niet! Na 10 maanden en een hoop gezeur is ie dan omgezet. Ik zit nu met een baal beltegoed, en het door orange laten verrekenen (Dus bij mij 30 euro op mn rekeningn storten en 30 euro minder beltegoed op mn sim) doen ze ook niet. Dus je kan je afvragen wat orange netjes zaken doen noemt (ik heb er dan ook geen problemen mee om ze nu terug te neppen).
Jullie hoeven er niet vanuit te gaan dat orange jullie abo stopzet. Ze zullen het waarschijnlijk afwijzen. Pas als je helemaal door gaat tot allerlei commissies zul je misschien je gelijk krijgen.
En overigens heb je meer kans dat het opzeggen wel lukt als je abo nog maar kort geleden is afgesloten dan bij een oud abonnement!
* marteltor is nog wel even blij met zn 0 euro per maand abonnement
[ Voor 46% gewijzigd door marteltor op 12-05-2004 19:54 ]
waarom zal je meer kans maken als je abo net is afgesloten???
Verwijderd
Ze hebben vast een soort memo dat ze kunnen zien wat andere collega;s gezegd hebben en wanneer e.d dus ik vraag me af of dat kan dat je een andere versie hoort.?Marici schreef op 12 mei 2004 @ 08:41:
[...]
Het faxnummer heb ik ook nog niet, maar ik ga zo nog een keer bellen, ben benieuwd of ik weer een nieuwe versie van het verhaal ga scoren. Zal even naar het faxnummer vragen voor je.
En die brief, die mag je altijd posten natuurlijk!
Verwijderd
zo'n memo gebruiken ze idd bij orange.. ze hebben heel bestand over je.. wat je in winkel hebt gedaan enzo.. en wat je hebt gebeld met klantenservice
Verwijderd
Bellen in het buitenland wordt goedkoper, SMS-en wordt 45 cent ipv 35 cent per bericht. SMS-en wordt op deze manier marktconform en bellen goedkoper. Als ik in het buitenland ben dan loop ik één keer in de twee dagen wel een internetcafé binnen en dan stuur ik gewoon SMS berichten via de website van Orange: 15 cent per bericht, ook vanuit het buitenland. Ansichtkaarten versturen als ik op vakantie ben doe ik allang niet meer, kost veel geld en tijd en je weet nooit wat je erop moet zetten. Volgens mij is Orange de enige die via de website groeps-sms aanbiedt: 15 berichten voor 60 cent. Ben je lekker snel en goedkoop klaar met de vakantiegroeten.
En NEE: ik werk niet bij Orange, maar onlangs vertelde een medewerker van de klantenservice mij dat SMS via de website verhaal en toen dacht ik: hij heeft wél gelijk.
En NEE: ik werk niet bij Orange, maar onlangs vertelde een medewerker van de klantenservice mij dat SMS via de website verhaal en toen dacht ik: hij heeft wél gelijk.
Verwijderd
Klopt ja als je over iets belt naar orange, dan vragen ze ook gelijk of je bijv groepssms gebruikt, en of je wel eens 118 gebruikt van orange. Wel slim van ze, want ik denk dat veel mensen groepssms niet gebruiken!. Jammer dat de prijzen markconform worden, bellen werd paar procent goedkoper. Maar dan is het nog duur, want bij T mobile hebt je voordeelnetwerken in bijna elk europees land. Dan bel je voor 95 ct naar NL en bij een niet voordeel netwerk 110 ct. Bij orange is het nu 120. Beetje duur dus, maarja dit gaat iets omlaag.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:27:
Bellen in het buitenland wordt goedkoper, SMS-en wordt 45 cent ipv 35 cent per bericht. SMS-en wordt op deze manier marktconform en bellen goedkoper. Als ik in het buitenland ben dan loop ik één keer in de twee dagen wel een internetcafé binnen en dan stuur ik gewoon SMS berichten via de website van Orange: 15 cent per bericht, ook vanuit het buitenland. Ansichtkaarten versturen als ik op vakantie ben doe ik allang niet meer, kost veel geld en tijd en je weet nooit wat je erop moet zetten. Volgens mij is Orange de enige die via de website groeps-sms aanbiedt: 15 berichten voor 60 cent. Ben je lekker snel en goedkoop klaar met de vakantiegroeten.
iemand een idee???chrissis schreef op 12 mei 2004 @ 19:26:
Hmmz dit vind ik best intressant!!! Ik heb net een nieuw abo afgesloten bij orange, namelijk op 7 mei j.l. Nu kwam ik gister al tot de ontdekking dat ik beter een dag met me nieuwe abo had kunnen wachten. dan had ik mee kunnen genieten van de actie die ze nu hebben: 10 weekenden gratis bellen en smsen!!! Wat ik nu dus niet heb!!! Ik voelde me een beetje gen*****d toen ik hier achter kom. En nu lees ik dus over een tarriefswijziging. Hoe schatten jullie het voor mij in? zou ik hier aanspraak op kunnen maken?
ik denk dat je wat die actie betreft gewoon pech hebt. (is ook wel behoorlijk offtopic).
En ik denk niet dat orange het ziet als reden ziet om je abo te beeindigen, je maakt denk ik net zoveel kans als ieder ander.
En ik denk niet dat orange het ziet als reden ziet om je abo te beeindigen, je maakt denk ik net zoveel kans als ieder ander.
Ik had net ongeveer een uur geleden gebeld naar de KS van Orange en je kan pas opzeggen als het in jouw nadeel valt volgens de medewerker die ik sprak, wat hij volgens mij verdraait....
Wat bedoel ik hiermee? Als je het afgelopen jaar veel ge-sms-t hebt in het buitenland - want dit verandert eigenlijk in je contract - wordt waarschijnlijk je abonnement kosteloos ontbonden...
Btw, ik merk wel dat de medewerkers van de KS steeds voorzichtiger en kattiger worden met het uitspreken van "kosteloos opzeggen" ja/nee. Dit verhaal begint heel sterk te lijken op het T-Mobile Kerstverhaal
maar goed ik hoop dat iedereen die bij Orange zit, en zijn contract wilt opzeggen per datum veranderde tarieven, dat dit ook daadwerkelijk gebeurd... Waarom? Omdat je het als consument echt NIET hoeft te pikken dat ze zomaar kunnen verhogen, ook al staat dit in de AV, want dan kunnen ze dus een sms verhogen tot 5 euro bij wijze van spreken, zonder dat je hier iets aan kan doen
.
Samen staan we sterk!!!
Wat bedoel ik hiermee? Als je het afgelopen jaar veel ge-sms-t hebt in het buitenland - want dit verandert eigenlijk in je contract - wordt waarschijnlijk je abonnement kosteloos ontbonden...
Btw, ik merk wel dat de medewerkers van de KS steeds voorzichtiger en kattiger worden met het uitspreken van "kosteloos opzeggen" ja/nee. Dit verhaal begint heel sterk te lijken op het T-Mobile Kerstverhaal

Samen staan we sterk!!!
Wat moet je bij je opzegging allemaal bijvoegen?
Alleen kopie legitimatiebewijs, of ook kopie bankpas??
Alleen kopie legitimatiebewijs, of ook kopie bankpas??
Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!
Verwijderd
Ik heb net ook met de klantenservice gebeld. Maar nadat ik met een aantal argumenten kwam, zei hij dat je idd gewoon kunt opzeggen. Je hoeft niets speciaal te bewijzen. Ze willen je namelijk gewoon wat moeilijker maken. Maar als je de bovenstaande brief gebruikt, moet de opzegging vlekkenloos verlopen.Le0032 schreef op 13 mei 2004 @ 01:01:
Ik had net ongeveer een uur geleden gebeld naar de KS van Orange en je kan pas opzeggen als het in jouw nadeel valt volgens de medewerker die ik sprak, wat hij volgens mij verdraait....
Verwijderd
Inderdaad, bij Orange kunnen ze niet ruiken hoe en waar jij in de komende maanden/jaren je mobiel gaat gebruiken en waarop je je keuze voor Orange destijds gebaseerd hebt. Bij Vodafone (zie topic van december) begonnen ze daar ook al over te zeuren, in de hoop dat je het erbij liet zitten.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 08:26:
[...]
Ik heb net ook met de klantenservice gebeld. Maar nadat ik met een aantal argumenten kwam, zei hij dat je idd gewoon kunt opzeggen. Je hoeft niets speciaal te bewijzen. Ze willen je namelijk gewoon wat moeilijker maken. Maar als je de bovenstaande brief gebruikt, moet de opzegging vlekkenloos verlopen.
je hebt net zoveel (of zo weinig) kans als iedereen hier, als jij nog voor de oude algemene voorwaarden hebt getekend.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 08:40:
[...]
Wij kunnen niet ruiken wat er in jouw overeenkomst staat. Voor welke tarieven heb je getekend, dat is de vraag..... (En tekenen zonder dat je dat weet is.... dom.)
je abbo kostenloos cancellen omdat er vlak nadat jij getekend hebt een betere actie is, gaat je echt niet lukken! dan kan iedereen blijven cancellen en afsluiten.
Dit is gewoon een geval van pech, om het maar zo te zeggen.
Ik heb net voor jou mijn abbo afgesloten, en ik kan 2 maanden gratis sms'en. (heb 't even nagevraagd meteen, je mag tot 6000 euro 'gratis' sms'en. niet kinderachtig dus)
Dit is erg vervelend, niet dat ik op kan zeggen, maar dat de tarieven wijzigen. Zowel ik als mijn vriendin hebben beide een orange abbo, zodat we 'goedkoop'met elkaar kunnen communiceren wanneer een van ons of beide in het buitenland zit.
Het bereik en de romaing was niet in elk land topie, maar de voordelige tarieven en de moegelijkheid om het buitenblandse gebruik uit je bundelbetaalde waren stonden daar weer tegenover.
Maar nu de tarieven dus ook nog wijzigen, zie ik mij (ons) genoodzaakt om toch naar een goedkoper alternatief te zoeken.
Ik heb inmiddels begrepen dater een aanbieder is die 'bijna' heel europa dekt voor een gunstige prijs, heeft iemand hier een naam van?
NB: ik vind het belachelijk dat telecomoperators zomaar hun prijzen en AV's kunnen veranderen als het gaat om al bestaande contracten. Er zal maar iemand op eht idee komen om voor elke bel minuut een half maandsalaris te gaan vragen of 1000 euro per SMS (het is overtrokken I know, maar gaat om het principe) dan zou dta dus volgens hun theorie mogen.....
Het bereik en de romaing was niet in elk land topie, maar de voordelige tarieven en de moegelijkheid om het buitenblandse gebruik uit je bundelbetaalde waren stonden daar weer tegenover.
Maar nu de tarieven dus ook nog wijzigen, zie ik mij (ons) genoodzaakt om toch naar een goedkoper alternatief te zoeken.
Ik heb inmiddels begrepen dater een aanbieder is die 'bijna' heel europa dekt voor een gunstige prijs, heeft iemand hier een naam van?
NB: ik vind het belachelijk dat telecomoperators zomaar hun prijzen en AV's kunnen veranderen als het gaat om al bestaande contracten. Er zal maar iemand op eht idee komen om voor elke bel minuut een half maandsalaris te gaan vragen of 1000 euro per SMS (het is overtrokken I know, maar gaat om het principe) dan zou dta dus volgens hun theorie mogen.....
[ Voor 23% gewijzigd door sjolmers op 13-05-2004 08:59 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Orange...sjolmers schreef op 13 mei 2004 @ 08:56:
Zowel ik als mijn vriendin hebben beide een orange abbo, zodat we 'goedkoop'met elkaar kunnen communiceren wanneer een van ons of beide in het buitenland zit.
Bij de rest betaal je je buitenland kosten nog steeds niet vanuit je bundel.
(of ik loop achter)
Maar hoe weet ik nou welke algemene voorwaarden in heb getekent? Ik bedoel welke tariefen daarbij horen? die staan namelijk niet in av genoemd.....?!
Het is niet een van onze national aanbieders (KPN, BEN, Vodafone, Orange, e.d) het gaat om een ander bedrijf.Marici schreef op 13 mei 2004 @ 08:59:
[...]
Orange...
(of ik loop achter)
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Nee, dat mag niet, want verbintenissen moeten ten alle tijde redelijk blijven. (Zie de diverse bepalingen in het BW, waaronder 6:2)sjolmers schreef op 13 mei 2004 @ 08:56:
Ik ben wel benieuwd: is er al iemand feitelijk overgestap, MET behoud van nummer?
Het probleem daarbij is dat normaliter je nieuwe aanbieder bij je oude namens jou het contract opzegt. En reken er maar op dat dit problemen geeft wanneer je contract nog niet afgelopen is en je dus voortijdig wilt opzeggen vanwege de tariefswijziging....
DUs ik ben wel benieuwd hoe dit praktisch functioneert.
Het probleem daarbij is dat normaliter je nieuwe aanbieder bij je oude namens jou het contract opzegt. En reken er maar op dat dit problemen geeft wanneer je contract nog niet afgelopen is en je dus voortijdig wilt opzeggen vanwege de tariefswijziging....
Verwijderd
Zoals al gezegd is: als je t zekere voor t onzekere wilt nemen, laat dan de boel overzetten naar een prepaidkaartje van orange zelf, MET je eigen nummer... (dit had je kunnen vinden door het topic even door te lezen..)TromboneFreakus schreef op 13 mei 2004 @ 12:53:
Ik ben wel benieuwd: is er al iemand feitelijk overgestap, MET behoud van nummer?
KPN MobielPlus is nu ook een abonnement met "belbundel"Marici schreef op 13 mei 2004 @ 08:59:
Orange...
(of ik loop achter)
wel geen onbeperkte houdbaarheid en ik geloof maximaal
10 voordeelnummers, maar wel alles uit één bundel
Verwijderd
Op fok! heeft een medewerker van orange informatie naar buiten gebracht hierover.. en mensen aangemoedigd t abo op t zeggen -> op staande voet ontslagen vandaag
Haha net gelezen, lijkt me niet echt een reden voor een rechtsgeldig ontslagVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:24:
Op fok! heeft een medewerker van orange informatie naar buiten gebracht hierover.. en mensen aangemoedigd t abo op t zeggen -> op staande voet ontslagen vandaag
wat heeft hij precies gepost dan?amokjeeh schreef op 13 mei 2004 @ 15:40:
[...]
Haha net gelezen, lijkt me niet echt een reden voor een rechtsgeldig ontslag
lol volgens mij vindt ie het niet eens zo erg...
Mijn brief is vandaag de deur uit gegaan, heb zelf een samsung E700 en ben daar wel tevreden over, dus ga maar op zoek naar een leuke cashback actie of een actie met een breedbeeld o.i.d.
Mijn brief is vandaag de deur uit gegaan, heb zelf een samsung E700 en ben daar wel tevreden over, dus ga maar op zoek naar een leuke cashback actie of een actie met een breedbeeld o.i.d.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
Spreek net met de klantenservice, beweert die medewerker glashard dat je dus NIET kan opzeggen,... hoe zit dat nou? Heb ik de verkeerde aan de lijn gehad?
Verwijderd
ik hou me aanbevolen als je wat leuks hebt gevonden.m0nk schreef op 13 mei 2004 @ 15:59:
lol volgens mij vindt ie het niet eens zo erg...
Dit topic is gesloten.