Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 12:45

macuz

Dance!

klopt, dat is bij sommige providers zo. Er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om via bluetooth een connectie te leggen tussen een iPAQ (ik heb een 4150) en de Nokia 6230? En dan vooral het benaderen van de Media Card? Dat laatste lukt me namelijk niet. Ik zie alleen maar de Gallerij, en niet de MMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 14:01:
Is het iemand al gelukt om via bluetooth een connectie te leggen tussen een iPAQ (ik heb een 4150) en de Nokia 6230? En dan vooral het benaderen van de Media Card? Dat laatste lukt me namelijk niet. Ik zie alleen maar de Gallerij, en niet de MMC.
en wat zie je in de gallerij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens galerij... en daar staan de volgende folders in:
Afbeeldingn (nee geen typo)
Grafisch
Muziekbest.
Opnamen
Tonen
Videoclips

Hierboven staat ook nog een lege map waar niets achter staat. Daar kan ik niet naar toe. Ik heb inmiddels de MCC kaart geformateerd, renamed maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, wereld van de geadvanceerde mobiele telefoons is nog helemaal nieuw voor mij dus heb nog een hoop te leren. Als ik het dus goed begrijp kan je met de cardreader geen games op je telefoon zetten. Dit moet dus gebeuren via infrarood of Bluetooth. Nu vraag ik mij dus af hoe dit precies in zijn werk gaat. Klopt het dan dat je een bluetooth dongle (wat dat ook mag zijn ) moet hebben? En hoe gaat het via infrarood precies in zijn werk? En is het bij elke computer mogelijk of moet je computer ook nog bepaalde dingen bezitten? Ik hoop dat iemand mij wat bijleert waarvoor dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 14:53:
Ok, wereld van de geadvanceerde mobiele telefoons is nog helemaal nieuw voor mij dus heb nog een hoop te leren. Als ik het dus goed begrijp kan je met de cardreader geen games op je telefoon zetten. Dit moet dus gebeuren via infrarood of Bluetooth. Nu vraag ik mij dus af hoe dit precies in zijn werk gaat. Klopt het dan dat je een bluetooth dongle (wat dat ook mag zijn ) moet hebben? En hoe gaat het via infrarood precies in zijn werk? En is het bij elke computer mogelijk of moet je computer ook nog bepaalde dingen bezitten? Ik hoop dat iemand mij wat bijleert waarvoor dank!!
het enigste wat je pc nodig heeft is een usb poort :) en dan koop je gewoon een usb kabel twv 12,50 bij stunprijzen.net en klaar is de kees. drivers zitten bij de kabel, voor de kabel dus, en drivers voor je telefoon zitten bij nokia pc suite die je weer vind bij je telefoon. en dat is gewoon de snelste en meest complete mogelijkheid denk ik. BT kan opzich dat allemaal ook wel, en het klinkt heel stoer, maar tis niet snel, en Irda ook niet.

En idd kan je via een cardreader wel muziek en foto's overpompen maar met games houdt het inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Krullebol schreef op 10 mei 2004 @ 10:04:
Maar nu de vraag.
Ik heb meteen een Bluetooth dongle gekocht van Sitecom. Dat ding werkt wel, maar ik krijg bij connecten nog wel eens wat problemen met herkenning, en nogal vaak explorer fouten.
Het is op zich niet zo'n ramp, omdat het nog niet vastloopt, maar er draaien dan nog processen (Outlook, SoB) die ik dan niet meer in die balk bij de tijd (naam ff kwijt) zie lopen. Uiterst irritant dus.

Is daar een oplossing voor?
Die explorer fouten had ik eerst ook, toen gebruikte ik PC Suite 5.8 die op de cd-rom staat van de 6230. Toen heb ik 6.0 geinstalleerd en had ik die explorer fouten niet meer! Ik weet niet welke versie jij gebruikt, anders kan je dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je antwoord Orange!! Dus eigenlijk is Infrarood niet echt een optie wat men over het algemeen vaak gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Oké krijg nou wat! :( Ik heb vannacht me telefoon opgeladen, geeft ie nu alweer aan dat de batterij leeg is, ik steek lader erin, geeft ie aan batterij opgeladen! Stekker er weer uit, indicatie geeft aan dat ie vol is, paar seconden later krijg ik weer een toontje dat ie leeg is! :( WTF, iemand al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op 10 mei 2004 @ 15:16:
Oké krijg nou wat! :( Ik heb vannacht me telefoon opgeladen, geeft ie nu alweer aan dat de batterij leeg is, ik steek lader erin, geeft ie aan batterij opgeladen! Stekker er weer uit, indicatie geeft aan dat ie vol is, paar seconden later krijg ik weer een toontje dat ie leeg is! :( WTF, iemand al eens gehad?
Heb ik 2 keer gehad!!
Speel even een spel op je telefoon zodat de batterij een beetje leger raakt, en daarna de lader erin dan laad hij weer op en is je probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 15:13:
Dank je voor je antwoord Orange!! Dus eigenlijk is Infrarood niet echt een optie wat men over het algemeen vaak gebruikt?
ik gebruik het nooit omdat ik niets heb dat werkt op infrarood, ja tv misschien ofzo, maar je snapt me wel, icm me pc niet.

BT kan handig zijn als je bijvoorbeeld meedere apparaten hebt die met BT overweg kunnen maar denk dat dat voor d e meeste niet het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 15:25:
[...]

Heb ik 2 keer gehad!!
Speel even een spel op je telefoon zodat de batterij een beetje leger raakt, en daarna de lader erin dan laad hij weer op en is je probleem opgelost.
ok thnx! Maffe telefoon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op 10 mei 2004 @ 15:34:
[...]

ok thnx! Maffe telefoon! :)
Even ter info, welke FW heb je?
Heb hier V3.14. (misschien ook een V3.14 bugje als je die ook hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz

macuz

Dance!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wolf67/GoT/002.jpg

Als ik in psp de kleuren tel van deze foto kom ik op 80338, en op school heb ik geleerd dat dat er toch echt meer zijn dan 65000! Komt dit door n omzetting of kan de telefoon meer dan ie beweert ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

macuz schreef op 10 mei 2004 @ 15:46:
[afbeelding]

Als ik in psp de kleuren tel van deze foto kom ik op 80338, en op school heb ik geleerd dat dat er toch echt meer zijn dan 65000! Komt dit door n omzetting of kan de telefoon meer dan ie beweert ^.^
Misschien gebeurt omdat er een jpeg van gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51
Aarg, ff iets van me afschrijven hoor. Kom ik terug van Kreta zaterdagavond, ligt er een brief van de KPN op me te wachten. U kunt uw toestel afhalen bij de winkel. Dus ik vrolijk naar T for Telecom vanmorgen. Vertellen ze me daar doodleuk dat ze hem niet op voorraad hebben. Hebben ze 3 weken de tijd gehad en nog niet op voorraad. Weer een uur voor niets op en neer gereden. Maarja, nog maar ff wachten dan.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

macuz schreef op 10 mei 2004 @ 15:46:
[afbeelding]

Lijkt me dat die camera wel meer dan 65k kleuren aan kan, je schermpje laat er gewoon niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz

macuz

Dance!

Sick Nick schreef op 10 mei 2004 @ 16:00:
[...]

Lijkt me dat die camera wel meer dan 65k kleuren aan kan, je schermpje laat er gewoon niet meer zien.
dat is idd wel logisch ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Misschien een stom vraagje, ik heb net bestanden overgezet van een vriend via bluetooth(ringtones). Ik kan ze alleen niet meer vinden :S

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

irongangster schreef op 10 mei 2004 @ 17:07:
Misschien een stom vraagje, ik heb net bestanden overgezet van een vriend via bluetooth(ringtones). Ik kan ze alleen niet meer vinden :S

Iemand enig idee?
ligt er nogal aan welke map je geselecteerd hebt he!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of dat je ze wel uberhaupt ergens opslaat he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Jah hij zond me er 5, ik kon ze nie allemala tegelijk opslaan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey een klasgenoot had allemaal nintendospellen zoals mario 1,2,3 op z'n 6600... is dit nou ook mogelijk op de 6230 of kunnen zulke spellen alleen op een symbian telefoon??

Weet er trouwens al of Vodafone de telefoon ondersteunt?? of is dat nog steeds niet. Het duurt wel lang bij hun en dat betekend voor ons al die tijd geen mms/wappen/gprs enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:10:

Weet er trouwens al of Vodafone de telefoon ondersteunt?? of is dat nog steeds niet. Het duurt wel lang bij hun en dat betekend voor ons al die tijd geen mms/wappen/gprs enz..
Vodafone ondersteund de telefoon, ik heb de 6230 met een vodafone abo, vandaag vodafone live ingesteld en gprs etc. werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irongangster schreef op 10 mei 2004 @ 19:28:
[...]

Vodafone ondersteund de telefoon, ik heb de 6230 met een vodafone abo, vandaag vodafone live ingesteld en gprs etc. werkt prima!
heb je de instellingen via internet (nokia.nl->modellen->settings->gprs settings ... etc) laten toezenden of heb je het in een vodafone shop laten doen? Ik krijg nl de gprs verbinding niet via het internet werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op 10 mei 2004 @ 08:13:
[...]

dus jij denkt dat ik allemaal rommel in de SP zet?
Hahahaha.. nee hoor, maar ik kon niet zien wat in wat omgezet kon worden met het programmaatje... er staat alleen bij 'programma's om muziek mee om te zetten'. Aangezien ik van wma naar aac wil (wat een niet veel besproken combinatie hier is) wilde ik niet zomaar iets downloaden en instaleren....

Maar het werk redelijk goed (krijg af en toe wat foutmeldingen en het lukt niet om grote hoeveelheden tegelijk te converteren).

Ik wil niet ondankbaar lijken, want ik vind dat de startpost er subliem uitziet en er erg goede links en tips in staan. Mag ook wel eens gezegd worden dat het er allemaal goed uitziet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Goed, had afg. zaterdag al gepost dat ik een 512mb mmc kaartje erin had gehad. Deze werd herkend als 80.2 mb. Ik d8, daar heb ik nix an. Toch maar proberen werd hier gezegd.
DUS vanavond toch maar ff opgehaald om te testen. Het is een takeMS 512mb kaartje. Ik heb er nu zo'n 490 mb op staan en alles wordt prima gezien. Het opstarten van de musicplayer duurt wel ff wat langer (ligt dus waarschijnlijk aan de grootte), maar daarna ziet ie wel alles EN speelt ie alles.

Conclusie: het werkt dus met een takeMS mmc kaartje van 512mb

[kleine edit] grootte wordt gezien dus als 79.5, MAAR na het wissen van een paar mp3's is het vrije geheugen 169.5 en het gebruikte geheugen 319.6.

[ Voor 14% gewijzigd door beerns op 10-05-2004 21:10 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bandicoot schreef op 10 mei 2004 @ 15:59:
Aarg, ff iets van me afschrijven hoor. Kom ik terug van Kreta zaterdagavond, ligt er een brief van de KPN op me te wachten. U kunt uw toestel afhalen bij de winkel. Dus ik vrolijk naar T for Telecom vanmorgen. Vertellen ze me daar doodleuk dat ze hem niet op voorraad hebben. Hebben ze 3 weken de tijd gehad en nog niet op voorraad. Weer een uur voor niets op en neer gereden. Maarja, nog maar ff wachten dan.
Tjha, webwinkels zouden er zat hebben (misschien wel V3.14) maar 'echte' winkels moeten weken wachten op leveringen. Terwijl ze de mooiste aanbiedingen met het toestel in de folders zetten!!!

Ik werk zelf bij een Nokia dealer en twee leveranciers kunnen mij melden dat het toestel níet zal worden geleverd in de maand mei, maar vanaf juni volop beschikbaar.. ben ik blij dat ik 11 juni mijn contract kan vernieuwen.. (of niet, ligt aan de korting ;) )

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 20:03:
[...]

Hahahaha.. nee hoor, maar ik kon niet zien wat in wat omgezet kon worden met het programmaatje... er staat alleen bij 'programma's om muziek mee om te zetten'. Aangezien ik van wma naar aac wil (wat een niet veel besproken combinatie hier is) wilde ik niet zomaar iets downloaden en instaleren....

Maar het werk redelijk goed (krijg af en toe wat foutmeldingen en het lukt niet om grote hoeveelheden tegelijk te converteren).

Ik wil niet ondankbaar lijken, want ik vind dat de startpost er subliem uitziet en er erg goede links en tips in staan. Mag ook wel eens gezegd worden dat het er allemaal goed uitziet. _/-\o_
er werkt ook bijna niemand met wma vandaar ;) maar dat programma kan echt heel veel naar heel veel omzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Hey Base, je had tyoch al gekozen voor een ander toestel? ;)

Kan iemand me vertellen hoe ik, nadat ik al een plaatje heb toegewezen aan een van m'n contacts, een niéuw plaatje toevoeg aan die naam?
Zodra ik ergens een plaatje aan toevoeg (aan een naam/nummer dus) is de optie 'afb. toevoegen' weg en dus zie ik ook niet hoe ik een plaatje weghaal bij een naam/nummer en een nieuw plaatje toewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
beerns schreef op 10 mei 2004 @ 20:55:
Goed, had afg. zaterdag al gepost dat ik een 512mb mmc kaartje erin had gehad. Deze werd herkend als 80.2 mb. Ik d8, daar heb ik nix an. Toch maar proberen werd hier gezegd.
DUS vanavond toch maar ff opgehaald om te testen. Het is een takeMS 512mb kaartje. Ik heb er nu zo'n 490 mb op staan en alles wordt prima gezien. Het opstarten van de musicplayer duurt wel ff wat langer (ligt dus waarschijnlijk aan de grootte), maar daarna ziet ie wel alles EN speelt ie alles.

Conclusie: het werkt dus met een takeMS mmc kaartje van 512mb

[kleine edit] grootte wordt gezien dus als 79.5, MAAR na het wissen van een paar mp3's is het vrije geheugen 169.5 en het gebruikte geheugen 319.6.
Ik zei het je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Nasty Nate schreef op 10 mei 2004 @ 21:09:

Kan iemand me vertellen hoe ik, nadat ik al een plaatje heb toegewezen aan een van m'n contacts, een niéuw plaatje toevoeg aan die naam?
Zodra ik ergens een plaatje aan toevoeg (aan een naam/nummer dus) is de optie 'afb. toevoegen' weg en dus zie ik ook niet hoe ik een plaatje weghaal bij een naam/nummer en een nieuw plaatje toewijs?
dus je wilt een ander plaatje voor dat contact, maar dan moet je dus eerst een plaatje verwijderen die zeg maar aan dat contact zit, maar dat lukt niet ?

ff gechecked.. en als je in het contact kijkt zie je een plaatje en dan kan je die weer verwijderen

[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 10-05-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

klopt en ik dank je dan ook! ;)

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
@orange.x
Heb zojuist de 6230 van 06plaza ontvangen (3.15) even wat info voor in de startpost:

Volgende werkt goed :

Bluetooth dongle: Conceptronic CBTU
MMC kaart: Take MS 256 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nasty Nate schreef op 10 mei 2004 @ 21:09:
Juist, hád! Ik zit nu te wachten tot mijn zus haar abonnement kan vernieuwen en zij heeft mijn toestel, goed hé :D

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Janus2700 schreef op 10 mei 2004 @ 21:56:
@orange.x
Heb zojuist de 6230 van 06plaza ontvangen (3.15) even wat info voor in de startpost:

Volgende werkt goed :

Bluetooth dongle: Conceptronic CBTU
MMC kaart: Take MS 256 MB
ken je eigenlijk weer je frontje er af krijgen? ben ik wel benieuwd naar, omdat die media markt mannetjes zeiden dat ie wat dikker was wat wel klopt opzich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik met mijn Apacer 256MB card geen enkel probleem mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 09:44
Vandaag even een een Bluetooth USB adaptertje gekocht.

Qpix Stylelink BT1000 van 24,99 eurootjes bij de mediamarkt

had eerst wat problemen met de connectionmanager van Nokia zelf, maar met de drivers van DancePlaza zoals die in de startpost staan werk het nu allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 08-09 12:07
Ik heb een vraagje. als ik een nieuwe SMS start via menu-tekstberichten etc., staat mijn vorige sms er nog. Die moet ik dan eerst wissen. Ik wil elke keer met een lege sms starten. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik had de 6510 met bijbehorende carkit en nu wil ik natuurlijk wederom een carkit. Ik vind de bluetooth versie met schermpje te duur en zonder schermpje is wel erg onhandig. Dus dacht ik: als ik de versie zonder schermpje neem en er een houder bij koop waar de telefoon in past dan ben ik klaar. Dus kom ik op de nokia site deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/pics/phones/phone_models/enhancements/popups/enhancements_mbc_15s_pop.jpg

voor de 6220. Weet iemand of dat dezelfde aansluiting is? Het lijkt mij wel fijn, je ziet dus wie er belt en je telefoon wordt opgeladen in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
MrEdge_ schreef op 10 mei 2004 @ 23:57:
Ik had de 6510 met bijbehorende carkit en nu wil ik natuurlijk wederom een carkit. Ik vind de bluetooth versie met schermpje te duur en zonder schermpje is wel erg onhandig. Dus dacht ik: als ik de versie zonder schermpje neem en er een houder bij koop waar de telefoon in past dan ben ik klaar. Dus kom ik op de nokia site deze tegen:
[afbeelding]

voor de 6220. Weet iemand of dat dezelfde aansluiting is? Het lijkt mij wel fijn, je ziet dus wie er belt en je telefoon wordt opgeladen in de auto :)
Yep de 6230 kan er ook in en deze is ook voor de 6220, 7210, 7250, 6610, 6100. Maar je maakt 1 fout, namelijk het opladen. Deze houder wordt dmv een kabel verbonden aan de hoofdunit van de carkit. De stroom voor het opladen gaat ook door die kabel. Probleem is dus dat ie dus niet op zal laden zonder hoofdunit. Denk dat je een universele houder moet halen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jimster schreef op 11 mei 2004 @ 00:04:
[...]

Yep de 6230 kan er ook in en deze is ook voor de 6220, 7210, 7250, 6610, 6100. Maar je maakt 1 fout, namelijk het opladen. Deze houder wordt dmv een kabel verbonden aan de hoofdunit van de carkit. De stroom voor het opladen gaat ook door die kabel. Probleem is dus dat ie dus niet op zal laden zonder hoofdunit. Denk dat je een universele houder moet halen dus.
de poppoort is inderdaad het zelfde, maar dat betekent niet dat de vorm het zelfde is... ik vraag me af of die past.

ik heb hier een 6230 en een maat van mij de 6220, deze verschillen echt wel van vorm (afmetingen niet zo veel)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me niet om "operatorlogo" te selecteren in het weergaveinstellingen-menu. Er komt te staan:
"Geen logo's in telefoongeheugen"
Ik heb reeds geprobeerd om blanklogo.wml in verschillende mappen te plaatsen, maar de telefoon herkend het niet.
Hoe kan ik dit probleem oplossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Vodafone met Live abo. Waar kan ik vinden hoe ik mijn 6230 moet instellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

Ik weet niet of dit probleem al eerder langs is gekomen, het is niet echt een groot probleem, maar het stoort me wel, ik heb het volgende:

Als ik de telefoon een poos uit laat, als ik hem 's nachts aan de lader heb bijvoorbeeld en ik zet hem de volgende ochtend weer aan, kan ik de tijd en datum weer opnieuw instellen. Dan praat ik dus over 8 uur tijd dat hij uit staat (23:30 - 07:30). Mijn telefoon heeft firmware versie 3.15 zoals je in mijn sig kan zien icm. een Vodafone Prepaid kaart.

Zijn er meer mensen met dit "probleem"?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 07:21:
Het lukt me niet om "operatorlogo" te selecteren in het weergaveinstellingen-menu. Er komt te staan:
"Geen logo's in telefoongeheugen"
Ik heb reeds geprobeerd om blanklogo.wml in verschillende mappen te plaatsen, maar de telefoon herkend het niet.
Hoe kan ik dit probleem oplossen ??
Dit staat duidelijk in de SP omschreven! Operator logo's worden niet op je interne geheugen opgeslagen, ze worden als het ware geïnstalleerd op je telefoon. Je moet het blanke logootje naar je op laten sturen (zie SP dus). ;)

[edit]
Ik zie dat je nieuw bent op het forum, kleine uitleg: SP = StartPost, de eerste post in dit topic dus. Succes. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Copyman op 11-05-2004 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:38:
[...]

heb je de instellingen via internet (nokia.nl->modellen->settings->gprs settings ... etc) laten toezenden of heb je het in een vodafone shop laten doen? Ik krijg nl de gprs verbinding niet via het internet werkend...
Die instellingen kloppen niet van de site van vodafone,
Ik heb deze gebruikt:

Naam set instellingen:
Vodafone Live!

Homepage:
http://live.vodafone.com

Proxy's:
Inschakelen

Primaire Proxy:
192.168.251.150:8799

Secundaire Proxy:
:8080

Gegevensdrager:
GPRS

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:06:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de combinatie van Nokia 6230 met de SonyEricsson HBH-65 bluetooth headset? Werkt dit goed? Is een bluetooth headset sowieso een aanrader? Alvast bedankt voor de reacties!
ik heb de HBH-35 erbij, dat doet het prima. Muziek luisteren is niet spectaculair met zo'n mono headset, maar natuurlijk wel hip :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHiZZi schreef op 08 mei 2004 @ 20:08:
Ik heb er al een aantal MIDI's opgezet als ringtone (want dat kan dus ook!)
Als iemand één reden kan bedenken om MIDI in plaats van MP3 als ringtone te doen, dan hoor ik 'm heel graag. Ik vermaak me nog steeds uitstekend met de gezichten van mensen als "Shake a Tail Feather" van Ray Charles & the Blues Brothers uit m'n telefoon komt tetteren :7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

[afbeelding]

deze heb ik voor me broertje bestelt en werkt top.!!
Met deze combinatie past mijn 7210/6610/7250 en natuurlijk me 6230 van mij en van me broertje erin.

Installatieplaat MKU-1

Zwanenhals microfoon Peiker 151 (tbv Nokia carkits)
Nokia Antennacoupler AXF-15S (tbv Cark-126 6610)
Nokia MBC-15S (Houder 6100/6610/7210 tbv Cark-126)
Externe handenvrije luidspreker HFS-12
Microfoon HFM-8
Stroomkabel PCU-4
Systemkabel SCU-4

je moet wel op letten dat de installatieplaat geschikt is voor de 6230.
bv. de cark-91 box (nokia 6310i) die past niet op de 6230

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 08:54:
[...]

ik heb de HBH-35 erbij, dat doet het prima. Muziek luisteren is niet spectaculair met zo'n mono headset, maar natuurlijk wel hip :7
hoelang doe je met zo'n bluetooth setje als je muziek luistert, 2 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 08:59:
[...]

Als iemand één reden kan bedenken om MIDI in plaats van MP3 als ringtone te doen, dan hoor ik 'm heel graag. Ik vermaak me nog steeds uitstekend met de gezichten van mensen als "Shake a Tail Feather" van Ray Charles & the Blues Brothers uit m'n telefoon komt tetteren :7
Huhu, ik moet het nog steeds doe met hoe heet dat mens? Norah Jones? :) Ik hoop dta m'n kabel snel komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op 11 mei 2004 @ 09:06:
[...]
hoelang doe je met zo'n bluetooth setje als je muziek luistert, 2 uur?
ik moet eerlijk bekennen dat, omdat de kwaliteit zo matig is, ik liever via de meegeleverde headset luister - da's iig nog stereo :) ik heb ook nog niet echt een rundown-test gedaan, maar volgens de specs zou-ie 5 uur spreektijd moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irongangster schreef op 11 mei 2004 @ 09:18:
[...]
Huhu, ik moet het nog steeds doe met hoe heet dat mens? Norah Jones? :) Ik hoop dta m'n kabel snel komt ;)
Ik heb 't spul gewoon via bluetooth (met dongle) en een cardreader (sweex, 10E) overgezet. Met Norah Jones is ook niks mis, overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
@Jimster en DancePlaza: bedankt voor de info :)

Ik heb ff verder gezocht en op de Nokia site dit gevonden:
http://www.nokia.nl/nl/te...advancedcarkit/index.html

Zowel Bluetooth als gewoon via een kabeltje, afhankelijk van de houder die je erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
orange.x schreef op 10 mei 2004 @ 21:15:
[...]

dus je wilt een ander plaatje voor dat contact, maar dan moet je dus eerst een plaatje verwijderen die zeg maar aan dat contact zit, maar dat lukt niet ?

ff gechecked.. en als je in het contact kijkt zie je een plaatje en dan kan je die weer verwijderen
kan je me vertellen hoe je dat precies ziet/doet dan?

Als ik gewoon door mijn contacts scroll en dus steeds een naam en een nummer zie staan, dan kan ik bij elke naam op 'gegevens' drukken en kom ik daarna ik een schermpje waar ik het nummer en de naam kan bewerken.
Daar kan ik ook op 'opties' drukken en dàn kom ik in het keuzemenu waar normaal 'afb. toevoegen' bijstaat, alleen is die optie weg als je er al een plaatje bij hebt staan!

Dus waar zie jij bij contacts waar je een thumbnail bij hebt gevoegd, de mogelijkheid om die te verwijderen en een andere te kiezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Jaja, Ik heb hem dan ook eindelijk binnen, 3.15 welteverstaan.
Pearlwhite is wel even wennen maar uiteindelijk is het wel erg mooi. ik koop later nog wel een zwart frontje.

ik ondervind trouwens geen problemen en ben er hartstikke tevreden mee. het scherm is niet meer zo "ghostig" als bij de 7250 en de 6610 van vorig jaar. alleen met mijn sitecom bluetooth sticky heb ik wat problemen.
ik wil graag mijn pc en telefoon pairen. maar afentoe werkt dit helemaal niet. waarna ik met de nokia suite niet mijn foto's kan downloaden.
ik vermoed dat dit de software is van sitecom / nokia die niet lekker met elkaar samenwerken. aangezien ik van telefoon naar telefoon absoluut geen problemen heb met dit voorval.

edit:

Hmm las net in dit topic dat het te maken had met het kaartje formateren en renamen, dit heb ik gedaan. Vanavond maar even proberen of het werkt.

oja, ID&T radio stoort wel op frequentie 88.60 hier in den haag :(
maar daar heb ik hem niet voor. mp3 is iig vloeizuiver, en als ik geld heb voor een 256mb sticky word het helemaal een feest.

het was het wachten waard.

[ Voor 13% gewijzigd door pt0x op 11-05-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Copyman schreef op 11 mei 2004 @ 08:12:
Ik weet niet of dit probleem al eerder langs is gekomen, het is niet echt een groot probleem, maar het stoort me wel, ik heb het volgende:

Als ik de telefoon een poos uit laat, als ik hem 's nachts aan de lader heb bijvoorbeeld en ik zet hem de volgende ochtend weer aan, kan ik de tijd en datum weer opnieuw instellen. Dan praat ik dus over 8 uur tijd dat hij uit staat (23:30 - 07:30). Mijn telefoon heeft firmware versie 3.15 zoals je in mijn sig kan zien icm. een Vodafone Prepaid kaart.

Zijn er meer mensen met dit "probleem"?
^
Iemand anders al ervaring met bovenstaand probleem? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Copyman op 11-05-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Copyman schreef op 11 mei 2004 @ 10:31:
[...]

^
Ja, der was hier nog iemand met dat probleem, alleen had diegene er voor zover ik weet ook nog geen oplossing voor.
En je hoeft niet na 2uur je vraag al weer te herhalen. Er zijn een hoop mensen die het topic 's avonds pas doorlezen en dan zien ze jouw vraag er ook bij staan, dus wacht in het vervolg aub min. 12uur of zo met het herhalen van je vraag.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Nog misschien een ding voor de startpost mbt synchroniseren. Ik heb het al een tijdje aan de praat, maar eerst kreeg ik een syncML foutmelding. Dit komt door de keylock, die moet uitstaan. Alleen als de telefoon helemaal vrij is kan je synchroniseren.
Ik heb altijd een automatische lock na 30 seconden, maar die moet je er dus eerst afhalen anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op 11 mei 2004 @ 10:04:
[...]

kan je me vertellen hoe je dat precies ziet/doet dan?

Als ik gewoon door mijn contacts scroll en dus steeds een naam en een nummer zie staan, dan kan ik bij elke naam op 'gegevens' drukken en kom ik daarna ik een schermpje waar ik het nummer en de naam kan bewerken.
Daar kan ik ook op 'opties' drukken en dàn kom ik in het keuzemenu waar normaal 'afb. toevoegen' bijstaat, alleen is die optie weg als je er al een plaatje bij hebt staan!

Dus waar zie jij bij contacts waar je een thumbnail bij hebt gevoegd, de mogelijkheid om die te verwijderen en een andere te kiezen? :)
Doe hetzelfde als boven staat alleen als je nou eens op de afbeelding gaat staan en dan nog eens opties toetst, dan zie je de opties Afb. wijzigen of Afb. verwijderen.....zou toch het antwoord op jouw vraag moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk-Jan schreef op 11 mei 2004 @ 00:08:
[...]

de poppoort is inderdaad het zelfde, maar dat betekent niet dat de vorm het zelfde is... ik vraag me af of die past.

ik heb hier een 6230 en een maat van mij de 6220, deze verschillen echt wel van vorm (afmetingen niet zo veel)
Hij past er gewoon in hoor. Als je even bij nokia.kwam kijkt bij enhancements zie je dat deze houder gelijk is aan die van de 6610.

Ik gebruik m namelijk zelf ook, had eerst 6610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copyman schreef op 04 mei 2004 @ 22:03:
Ik weet nog steeds niet waar ik die blank operator logo in moet zetten. Ik heb hem nu gedownload en hij staat in de map "grafisch". Maar ik kan geen operator logo selecteren (het knopje is nog steeds transparant).

Wie kan me vertellen waar ik de logo in op moet slaan? :p
Ik was ook zo dom om de FAQ verkeerd te lezen.... Je moet met je foon wappen naar de website: http://wap.mob453.com/blanklogo.wml (dus live surfen that is...) daar krijg je de optie om het logo op te slaan in je foon. Succes.

Vraagje: Is het mogelijk om met een BT-headset naar je radio te luisteren? Zo ja, welke heeft dan de beste kwaliteit (stereo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irongangster schreef op 11 mei 2004 @ 08:38:
[...]

Die instellingen kloppen niet van de site van vodafone,
Ik heb deze gebruikt:

Naam set instellingen:
Vodafone Live!

Homepage:
http://live.vodafone.com

Proxy's:
Inschakelen

Primaire Proxy:
192.168.251.150:8799

Secundaire Proxy:
:8080

Gegevensdrager:
GPRS

Suc6
ik heb exact dezelfde instelling via de nokia-site (dus niet de vodafone-site) ontvangen. Maar ik krijg telkens de melding "GPRS-verbinding niet beschikbaar". Heb jij em handmatig ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 11:35:
[...]

Doe hetzelfde als boven staat alleen als je nou eens op de afbeelding gaat staan en dan nog eens opties toetst, dan zie je de opties Afb. wijzigen of Afb. verwijderen.....zou toch het antwoord op jouw vraag moeten zijn?
Ok..nu weet ik dus waar het aan ligt, ik heb sinds mijn eerste Nokia al de weergave van mijn contacten op 'naam&nummer' staan.
Dus dit keer weer en dan zie je dus geen plaatjes!

Ik heb bij contacts nu maar even de weergave op 'naam&afbeelding' gezet en dan krijg je inderdaad wel een verwijder/wijzig optie.

Mijn excuses dus voor deze relatief simpele oplossing, beetje dom alleen dat je de weergave dus persé op naam en afbeelding moet zetten. :)

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Hoera \o/ heb mijn datakabel binnen

Alleen nu dit:

Ik kan alleen in PC suite kiezen voor compoort of infrarood :?
Ik heb versie 6.1 van pc suite..

Ik zag het niet in de startpost en heb ook al gegoogled dus dacht laat ik het eens vragen :)

Hier een screenshit

[ Voor 22% gewijzigd door mimic op 11-05-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Image

Nee dat gaat helaas niet. Ik zit in dezelfde situatie heb een 6510 carkit en een 6230 nu. Dit antwoord kreeg ik van Nokia:
Helaas is het niet mogelijk om een bestaande carkit om te bouwen voor een
niet compatibel toestel.
Het is niet mogelijk om enkel de houder aan te passen, omdat de software van
beide toestellen nog steeds niet overeen komt met deze van de carkits.
De Nokia 66230 heeft een pop-port connectie en de toestellen die in de
cark-132 passen hebben plug in aansluiting.

Indien u verdere informatie wenst , aarzel dan niet om ons opnieuw te
contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Nokia Service Professional
Dutch Team
Club Nokia Careline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18
Copyman schreef op 11 mei 2004 @ 10:31:
[...]

^
ik heb idd het zelfde probleem maar ik heb nog geen oplossing ervoor, het is wel irritant
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 12:55:
[...]

ik heb exact dezelfde instelling via de nokia-site (dus niet de vodafone-site) ontvangen. Maar ik krijg telkens de melding "GPRS-verbinding niet beschikbaar". Heb jij em handmatig ingesteld?
ik heb ook hetzelfde, al aantal keer via nokia site gedaan en handmatig, maar blijf hetzelfde probleem houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

als ik word gebeld word de naam van de beller als tekst over de achtergrond geplakt, bij mijn 6100 werd het scherm blank met daarin de tekst. Op zich niet zo'n probleem alleen met de achtergrond die ik wil is het niet te lezen.
Iemand een idee of dat te veranderen is naar hoe het in voorgaande nokia's was? Heb trouwens firmware 3.15

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudoo schreef op 11 mei 2004 @ 13:14:
[...]

ik heb idd het zelfde probleem maar ik heb nog geen oplossing ervoor, het is wel irritant

[...]

ik heb ook hetzelfde, al aantal keer via nokia site gedaan en handmatig, maar blijf hetzelfde probleem houden
Hier nog één!! Precies hetzelfde...

Heb vandaag contact gehad met Vodafone. Ze hebben het toestel goedgekeurd, maar ze hebben nog niet alle instellingen. Ik vroeg dus hoe het kon zijn dat sommige mensen wel gebruik kunnen maken van GPRS en ik niet met dezelfde instellingen van de Nokia-site. Na wat controle zei ze dat mijn Vodafone Live niet goed aangevragen was of zoiets (snapte niet helemaal wat ze bedoelde) en dus niet goed geactiveerd, terwijl op de site van Vodafone bij "My Vodafone" wel staat dat GPRS geactiveerd is. Heb mijn abo. bij Phonehouse afgesloten. Nu heeft ze wat aanpassingen gedaan en opnieuw geactiveerd en nu ZOU het moeten werken. Ik zeg ZOU, want ik kan het nog niet proberen. Heb namelijk mijn oude SIM nog in mijn telefoon zitten, de belbundel moet op. Maar vanavond kan ik het proberen.

Ik zou dus gewoon ff naar Vodafone-klantenservice bellen en ff de boel laten checken.
Zal vanavond ook meteen ff laten weten of het werkt!!!

I hope so, want ik wil nu toch echt een keer dat operator-logo weg hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al eventjes op zoek naar een bluetooht STEREO headset. Ik heb nu iets gevonden... Wat denken jullie ervan?

http://www.bluetoothnews.com/industrynews/openbrain.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:05:
Nee dat gaat helaas niet. Ik zit in dezelfde situatie heb een 6510 carkit en een 6230 nu. Dit antwoord kreeg ik van Nokia:
Ik wilde ook niet de carkit behouden, maar wel een nieuwe met hetzelfde concept. Gelukkig is die er ook, de CK-7W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een andere manier om je operator logo weg te halen, maar dat kost je wel €1,30. Om naar die site toe te wappen is een stuk goedkoper, maar als je instellingen nog niet goed zijn is dit een manier.
Ga naar www.logopainter.nl, daar kan je een blank logo maken voor bijv een 6220 (is zelfde als 6230) en dan krijg je een code. Bel dan naar een nummer dat op de site staat en toets de code in (en volgens mij ook je 06 nummer). Dan krijg je binnen een minuut een operator logo naar je gsm gestuurd.

Inmiddels kan ik wel naar de site wappen :( , maar ik was toen toch wel blij dat er niet Orange door m'n tara reid wallpaper heen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Ik heb nou wat!

Kameraad van me heeft vandaag de 6230 gekocht bij de belcompany in Emmen en met wat voor aanbieding:

1 jarig Orange 30 abonnement en 0,- € bijbetalen :|

Ik heb hem nog geen 2 weken geleden gekocht @ 06plaza voor een 1 jarig Orange 40 abonnement en dan nog 112,50 € bijbetalen.. :'( |:( :(

Dit moet wel een fout van 1 of andere sukkel zijn die daar werkt anders ben ik dus erg genaaid, ik zal wel ff op onderzoek gaan >:) Los kost ie 480 € en 12*30= 360 €, t moet wel un fout zijn, wat jullie!?

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het synchen met PC Suite 6.1.
In 6.0 werkte het wel, maar als ik het een 6.1 probeer, krijgt hij wel verbinding maar dan crashed het programma (ongeldige bewerking blabla). Alle andere functies van PC Suite 6.1 werken wel naar behoren (voor zover gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:21:
Ik heb een probleem met het synchen met PC Suite 6.1.
In 6.0 werkte het wel, maar als ik het een 6.1 probeer, krijgt hij wel verbinding maar dan crashed het programma (ongeldige bewerking blabla). Alle andere functies van PC Suite 6.1 werken wel naar behoren (voor zover gemerkt).
kan je denk ik weer downgraden naar 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:14
Elboo schreef op 11 mei 2004 @ 14:19:
Ik heb nou wat!

Kameraad van me heeft vandaag de 6230 gekocht bij de belcompany in Emmen en met wat voor aanbieding:

Ik heb hem nog geen 2 weken geleden gekocht @ 06plaza voor een 1 jarig Orange 40 abonnement en dan nog 112,50 € bijbetalen.. :'( |:( :(

Dit moet wel een fout van 1 of andere sukkel zijn die daar werkt anders ben ik dus erg genaaid, ik zal wel ff op onderzoek gaan >:) Los kost ie 480 € en 12*30= 360 €, t moet wel un fout zijn, wat jullie!?
helaas geen fout, ook hier in Apeldoorn kost ie nul eurootjes icm met orange 30 1 jaar ! ik denk dat we binnenkort veel mensen op straat zien met een 6230 door zo'n aanbieding en dat maakt de 6230 niet meer zo " speciaal " :'(

[ Voor 5% gewijzigd door dcell op 11-05-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
MiMiC schreef op 11 mei 2004 @ 12:59:
Hoera \o/ heb mijn datakabel binnen

Alleen nu dit:

Ik kan alleen in PC suite kiezen voor compoort of infrarood :?
Ik heb versie 6.1 van pc suite..

Ik zag het niet in de startpost en heb ook al gegoogled dus dacht laat ik het eens vragen :)

Hier een screenshit
Wat ben je allemaal aant doen man ;)

Ik zal ff zeggen wat ik deed.

Kabel in me pc gedaan, toen geinstalleerd met de drivers die erbij zaten, toen nokia 6230 eraan geprikt, en tegelijkertijd de nokia pc suite van de cd geinstalleerd. toen werd mijn 6230 dus gedetecteerd en geinstalleerd. dan kan je via het icoontje in je systray, het telefoontje, gewoon de nokia phone browser starten ( of via my computer > nokia phone browser ) je browst naar je telefoon, openen naar galerij, naar mapje geh.kaart en voila!

ik heb nix in hoeven stellen met com poort of weet ik veel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Elboo schreef op 11 mei 2004 @ 14:19:
Ik heb nou wat!

blijkbaar snap je het nog niet ;) waarom telefoontjes goedkoper zijn bij een abonnement.

Als een provider als Orange de telefoon aabiedt voor 0 euro bij een 30 euro per maand abo, ben jij dus als beller minimaal 360 kwijt. die telefoon kost A al geen 480, dat moet JIJ er voor betalen :) dus daarom proberen ze je naar dat abo te lokken. lukt dat dan ga jij lekker bellen, en vlieg jij wel eens over je abonnements kosten heen, wie heeft dat niet! mijn broertje elke maand. Die telefoon van mijn broertje hebben ze er al wel 3x uit ofzo. ( misschien overdreven, maar dan snap je het denk ik ? )

het gaat hun er dus om dat ze zoiezo aan je verdienen met een abo omdat je altijd wel een x meer verbeld.

dan kan je weer zeggen, maar dan koop ik em los !! dat is dus dom als je zoiezo al elke maand 30 euro beltegoed erbij moet kopen, want 12x30 = 360 + 480 voor je foon is toch iets meer he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 12:55:
[...]

Heb jij em handmatig ingesteld?
Ja! Met de instellingen die ik gepost heb werkt hij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:14
orange.x schreef op 11 mei 2004 @ 14:45:
[...]

blijkbaar snap je het nog niet ;) waarom telefoontjes goedkoper zijn bij een abonnement.

Als een provider als Orange de telefoon aabiedt voor 0 euro bij een 30 euro per maand abo, ben jij dus als beller minimaal 360 kwijt. die telefoon kost A al geen 480, dat moet JIJ er voor betalen :) dus daarom proberen ze je naar dat abo te lokken. lukt dat dan ga jij lekker bellen, en vlieg jij wel eens over je abonnements kosten heen, wie heeft dat niet! mijn broertje elke maand. Die telefoon van mijn broertje hebben ze er al wel 3x uit ofzo. ( misschien overdreven, maar dan snap je het denk ik ? )

het gaat hun er dus om dat ze zoiezo aan je verdienen met een abo omdat je altijd wel een x meer verbeld.

dan kan je weer zeggen, maar dan koop ik em los !! dat is dus dom als je zoiezo al elke maand 30 euro beltegoed erbij moet kopen, want 12x30 = 360 + 480 voor je foon is toch iets meer he :D
dit verhaal klopt deels. Maar niet elke gebruiker is zoals jouw broertje die vliegt over zijn/haar belbundel heen. Vergeleken met een paar jaar geleden is de toestelsubsidie al drastich verlaagd omdat juist na onderzoek/ervaring is gebleken dat de meeste mensen NIET over hun belbundel heen vliegen.
Stel nou dat ik een die 6230 icm met Orange Free30 neem en ik ga er NIET overheen en stel dat de provider het toestel voor 360 kan inkopen.
Ik moet dus 360 in totaal betalen aan de provider. Je zou zeggen dat de provider dus nu quitte staat maar vergeet niet dat de provider mij nog 360 euro beltegoed moet geven ! Hier maken ze dus duidelijk verlies op.
Okay, misschien is de inkoopsprijs lager maar dan nog zouden ze verlies maken INDIEN ik er niet overheen ga. Of ze moeten het toestel gratis kunnen inkopen :P ( dan is het geen inkopen meer maar krijgen )
Dit is in het verleden te vaak gebeurd dat mensen niet over hun belbundel heen gaan en eigenlijk een abo afsluiten voor het toestel. Daarom zijn de toestelsubsidies omlaag gegaan ( dus je krijgt minder korting op een toestel icm een abo ). Orange probeert waarschijnlijk nieuwe klanten aan te trekken en daarom geven ze zoveel toestelsubsidie want dit is niet gebruikelijk. Conclusie is dus dat het kan dat het toestel goedkoper is met abo dan los ( dus toestelprijs + abokosten ) maar dat het niet gebruikelijk is dat het zo is :)

edit : volgens mij vind Elboo het raar dat het toestel gratis is met een free30 terwijl hij/zij moest bijbetalen bij een free40. En helaas kan dat in telecomland met al die verschillende aanbieders en providers.

[ Voor 16% gewijzigd door dcell op 11-05-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:48:
Ik was al eventjes op zoek naar een bluetooht STEREO headset. Ik heb nu iets gevonden... Wat denken jullie ervan?

http://www.bluetoothnews.com/industrynews/openbrain.htm
Leuk speeltje - alleen wat moeilijk te krijgen zo te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz

macuz

Dance!

pff, heb woensdag de telefoon besteld bij sitel.nl, icm met een t-mobile 150 2jr abo.. krijg ik vandaag pas te horen dat ik m morgen krijg... Ik dacht dat je als je m online kocht t stukken sneller ging, zeker als ie op voorraad is? maar een wachttijd van 7 dagen vind ik toch wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

dcell schreef op 11 mei 2004 @ 15:02:
edit : volgens mij vind Elboo het raar dat het toestel gratis is met een free30 terwijl hij/zij moest bijbetalen bij een free40. En helaas kan dat in telecomland met al die verschillende aanbieders en providers.
idd, zo bedoel ik dat ook. Weet heus wel dat die phone geen 480 kost, zij moeten er toch wat aan verdienen.. Gewoon erg krom dat die aanbiedingen zoveel verschillen terwijl je denkt dat wanneer je het online besteld je wel goedkoper uit zal zijn..

De internetleken worden hier flink bevoordeeld ;) :'(

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
macuz schreef op 11 mei 2004 @ 15:22:
pff, heb woensdag de telefoon besteld bij sitel.nl, icm met een t-mobile 150 2jr abo.. krijg ik vandaag pas te horen dat ik m morgen krijg... Ik dacht dat je als je m online kocht t stukken sneller ging, zeker als ie op voorraad is? maar een wachttijd van 7 dagen vind ik toch wat veel.
krent, niet zo zeuren he!! zijn mensen die hebben 2 maanden gewacht op dat ding :) including me!!

7dagen is nog vrij vlot denk ik als ze het toestel bijvoorbeeld niet op voorraad hadden. denk dat je dus van geluk mag spreken.

offtopic:
wat een lekker weer!

@ dcell nog een x. tuurlijk ben je uiteindelijk goedkoper met een abo af :) want idd je hebt EN belminuten EN een goedkope telefoon, wel betaal je abo kosten, maar daar krijg je dus belminuten of iets anders ervoor. Daarom ben ik 2 jaar geleden ook naar een abo gegaan. Had toen orange 30 voor 1 jaar, en had aan het eind 90 over :) toen 2e jaar verlengd naar een orange 20 voor 1 jaar en die 90 euro die ik overhad was ik binnen 2 maanden kwijt en maand 3 was ook niet zo goedkoop :P ik ga echt NOOIT meer zo lopen kloten met zon ding, tis eigenlijk wel nutteloos, start msn, en doe je mic aan, en je kan ook gratis praten.

maarja, alle gekheid op het wel genoemde stokje!

ik vind het allemaal best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz

macuz

Dance!

orange.x schreef op 11 mei 2004 @ 15:43:
[...]

krent, niet zo zeuren he!! zijn mensen die hebben 2 maanden gewacht op dat ding :) including me!!

7dagen is nog vrij vlot denk ik als ze het toestel bijvoorbeeld niet op voorraad hadden. denk dat je dus van geluk mag spreken.
ze hadden m wel op voorraad, de service is gewoon niet zo snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

orange.x schreef op 11 mei 2004 @ 14:41:
[...]

Wat ben je allemaal aant doen man ;)

Ik zal ff zeggen wat ik deed.

Kabel in me pc gedaan, toen geinstalleerd met de drivers die erbij zaten, toen nokia 6230 eraan geprikt, en tegelijkertijd de nokia pc suite van de cd geinstalleerd. toen werd mijn 6230 dus gedetecteerd en geinstalleerd. dan kan je via het icoontje in je systray, het telefoontje, gewoon de nokia phone browser starten ( of via my computer > nokia phone browser ) je browst naar je telefoon, openen naar galerij, naar mapje geh.kaart en voila!

ik heb nix in hoeven stellen met com poort of weet ik veel wat :)
Lofl oke, ik ben nu de drivers aan het downloaden voor de 6230.

Misschien is het handig om het even in de startpost te vermelden, voor mensen die hun cd kwijt zijn, net als ik (no comments aub)

Drivers voor 6230
Nokia PC Suite 6.1 for Windows XP and 2000 en voor 98 en ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

macuz schreef op 11 mei 2004 @ 16:23:
[...]

ze hadden m wel op voorraad, de service is gewoon niet zo snel!
Wees blij dat je maar 1 week hoeft te wachten in plaats van 2 maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

problem solved

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:53:
[...]hee mimic, ik heb ongeveer hetzelfde probleem. ik heb vandaag de kabel ontvangen en ik prik hem in mn telefoon en vind ook nieuwe hardware. ik heb alleen de kabel maar geen drivers erbij gehad. nokia connection manager vind mn telefoon niet dus ik kan niets doen met mn telefoon. iemand anders misschien een oplossing (of drivers voor de tel)

thx
Kijk eens 2 posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Orange snappen ze het ook helemaal........

Via de klantenservice een contractverlenging aangevraagd, waarna de vriendelijke medewerker half Nederland (orangeshops) heeft afgebeld om een Nokia 6230 te vinden, vervolgens mij teruggebeld met de mededeling dat 'ie nergens (meer) te vinden is (hoe zou dat nou komen???)

Daarna zelf een contractverlengingsaanvraag (scrabble?) gedaan bij 2Call. Wat blijkt nu? Afgewezen omdat Orange het contract zelf al verlengd heeft....... :?

Orange gebeld met de mededeling dat dit pas zo is wanneer ik daadwerkelijk een Nokia 6230 van hun krijg. In overleg de verlenging "geannuleerd", waarna de bestelling van 2Call wel gerealiseerd kon worden :) :)
Kben benieuwd wanneer ik 'em krijg

(Ik post niet veel hier, maar ik zit er al vanaf het begin bij...... en op een of andere manier lijkt het wel alsof er steeds minder gelezen wordt..... jammer)

:D :D :9~ :D :D
Zojuist een emailtje van 2Call ontvangen dat 'ie onderweg is!!!
2Call bedankt _/-\o_ _/-\o_

:'( :'( Nu is 't alleen balen dat ik vanaf morgenochtend tot zondagmiddag op oefening ben.....

Ach, als ik zie dat sommige personen máánden hebben gewacht, dan prijs ik mezelf gelukkig!!

Sterkte iedereen!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 12:28:
[...]

Ik was ook zo dom om de FAQ verkeerd te lezen.... Je moet met je foon wappen naar de website: http://wap.mob453.com/blanklogo.wml (dus live surfen that is...) daar krijg je de optie om het logo op te slaan in je foon. Succes.

Vraagje: Is het mogelijk om met een BT-headset naar je radio te luisteren? Zo ja, welke heeft dan de beste kwaliteit (stereo?)
het is niet mogelijk om via je BT-headset naar de FM-radio te luisteren maar je kan er wel mp3 mee luisteren....en welke dan van de beste kwaliteit is weet ik niet...ik weet wel dat de Nokia HS-3W headset van heeeele slechte kwaliteit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Upbeat schreef op 10 mei 2004 @ 15:04:
[...]

Die explorer fouten had ik eerst ook, toen gebruikte ik PC Suite 5.8 die op de cd-rom staat van de 6230. Toen heb ik 6.0 geinstalleerd en had ik die explorer fouten niet meer! Ik weet niet welke versie jij gebruikt, anders kan je dat proberen!
Ik zie dat het een late reactie is, maar ik gebruik die PC suite van de CD.. da's inderdaad 5.8 volgens mij.

Ga ik ff die ander proberen.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:43:
[...]

Hier nog één!! Precies hetzelfde...

Heb vandaag contact gehad met Vodafone. Ze hebben het toestel goedgekeurd, maar ze hebben nog niet alle instellingen. Ik vroeg dus hoe het kon zijn dat sommige mensen wel gebruik kunnen maken van GPRS en ik niet met dezelfde instellingen van de Nokia-site. Na wat controle zei ze dat mijn Vodafone Live niet goed aangevragen was of zoiets (snapte niet helemaal wat ze bedoelde) en dus niet goed geactiveerd, terwijl op de site van Vodafone bij "My Vodafone" wel staat dat GPRS geactiveerd is. Heb mijn abo. bij Phonehouse afgesloten. Nu heeft ze wat aanpassingen gedaan en opnieuw geactiveerd en nu ZOU het moeten werken. Ik zeg ZOU, want ik kan het nog niet proberen. Heb namelijk mijn oude SIM nog in mijn telefoon zitten, de belbundel moet op. Maar vanavond kan ik het proberen.

Ik zou dus gewoon ff naar Vodafone-klantenservice bellen en ff de boel laten checken.
Zal vanavond ook meteen ff laten weten of het werkt!!!

I hope so, want ik wil nu toch echt een keer dat operator-logo weg hebben! ;)
de instellingen (via de nokia-site) moeten goed zijn, op my-vodafone stond ik inmiddels ook als "gprs-beschikbaar". van de klantenservice kreeg ik het advies de telefoon 10 minuten uit te zetten nadat de instellingen geinstalleerd waren.... heb ik voor de zekerheid maar gedaan zonder er al te veel vertrouwen in te hebben... maar na 10 minuten telefoon aangezet en tadaa... wappen werkt en dat logo is weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dat stereo niet goed werkt van de fm radio? krijg stereo maar af en toe t horen? iemand een oplossing? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
pt0x schreef op 11 mei 2004 @ 10:20:
Jaja, Ik heb hem dan ook eindelijk binnen, 3.15 welteverstaan.
Pearlwhite is wel even wennen maar uiteindelijk is het wel erg mooi. ik koop later nog wel een zwart frontje.
Ruilen ?
Ik wil heel graag de witte....
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 18:42:
[...]

de instellingen (via de nokia-site) moeten goed zijn, op my-vodafone stond ik inmiddels ook als "gprs-beschikbaar". van de klantenservice kreeg ik het advies de telefoon 10 minuten uit te zetten nadat de instellingen geinstalleerd waren.... heb ik voor de zekerheid maar gedaan zonder er al te veel vertrouwen in te hebben... maar na 10 minuten telefoon aangezet en tadaa... wappen werkt en dat logo is weg ;)
HET WERKT!!!

Beter, hij doet het prima!
Thuis mijn nieuwe SIM erin gedaan en ik kon meteen een GPRS-verbinding maken.

Dus voor de mensen met een Vodafone abo. die geen GPRS verbinding kunnen krijgen, maar toch de juiste instellingen hebben (instellingen van Nokia.com):
Eerst de instructies in de quote hierboven volgen... misschien werkt dat al, ik zou het niet weten...
Werkt dat niet, dan Vodafone ff bellen en vragen of ze Live! ff opnieuw willen activeren!! Dat werkte bij mij zowiezo!!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Oké mensen die dè oplossing om mp3-tjes die in verschillende mappen op je MMC zitten toch in de Music Player af te spelen! >:) Gelezen op de howardforums:

- je maakt per cd (ik zeg maar wat) een mapje op je MMC
- in de Audio Manager van PC Suite maak je per cd en mapje een playlist
- je zet iedere playlist (ook met de Audio Manager) in de bijbehorende map van de cd op je MMC (via BT of kabeltje of IR)
- en dan via Music Player > opties > lijst met opnames > opties > lijst opns wijz. kan je kiezen uit de verschillende playlists!

Schijnt te werken, nog niet geprobeerd! Maar ik hoop dat de omschrijving beetje duidelijk is... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Upbeat op 11-05-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou wel heel relax zijn! goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op 11 mei 2004 @ 19:31:
Oké mensen die dè oplossing om mp3-tjes die in verschillende mappen op je MMC zitten toch in de Music Player af te spelen! >:) Gelezen op de howardforums:

- je maakt per cd (ik zeg maar wat) een mapje op je MMC
- in de Audio Manager van PC Suite maak je per cd en mapje een playlist
- je zet iedere playlist (ook met de Audio Manager) in de bijbehorende map van de cd op je MMC (via BT of kabeltje of IR)
- en dan via Music Player > opties > lijst met opnames > opties > lijst opns wijz. kan je kiezen uit de verschillende playlists!

Schijnt te werken, nog niet geprobeerd! Maar ik hoop dat de omschrijving beetje duidelijk is... ;)
werkt perfect. thx man . nu is mn gsm dus echt een vervanging voor mn oude mp3speler _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 20:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.