Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18
orange.x schreef op 08 mei 2004 @ 12:14:
[...]

hoe zet je de telefoon uit? is het bijvoorbeeld zo dat altijd nadat je met je mmc aan de gang gaat je dit probleem hebt?

zet anders de telefoon echt eerst helemaal uit en haal dan de batterij eruit, anders pikt ie het inderdaad niet!
ik gebruik gewoon de knop bovenop het toetsel om hem aan en uit te zetten, gewoon inhouden

net geprobeerd, wat foto's bekeken op mmc en liedje afgespeeld en toen opnieuw aangezet maar nu doet hij het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Rudoo schreef op 08 mei 2004 @ 13:06:
[...]

ik gebruik gewoon de knop bovenop het toetsel om hem aan en uit te zetten, gewoon inhouden

net geprobeerd, wat foto's bekeken op mmc en liedje afgespeeld en toen opnieuw aangezet maar nu doet hij het niet
oftewel probleem, voor nu even, opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Xolon schreef op 08 mei 2004 @ 13:06:
ik gebruikte eerst "mijn bleutooth plaatsen", beetje ala mijn netwerk plekken..
Nou heb ik het ook via de nokia browser gedaan, maar ik zie in de galerij alleen de volgende mapjes:

Mijn Afbeeldingen - Mijn Foto's - Mijn Spraakopnamens - Mijn Tonen - Mijn Videoclips

Meer niet. Ik heb btw het originele nokia 32mb kaartje er nog in zitten.. :|
en als je je mmc nou via je telefoon formateert, en dan nog eens connect met je pc, zie je hem dan goed?

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 08-05-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
orange.x schreef op 08 mei 2004 @ 13:14:
[...]

oftewel probleem, voor nu even, opgelost?
kweet niet, het is niet elke keer als ik hem aanzet
heel soms doet hij dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

orange.x schreef op 08 mei 2004 @ 12:10:
[...]

hey *** als je goed had opgelet had je gezien/gelezen dat nasty nate ook 512mb heeft en ook gezien wordt als 82 of 80, en verder werkt hij gewoon :) ik zou em dus maar kopen, of eerst testen door em helemaal vol te zetten en kijken of je problemen hebt met het afspelen ervan ofzo :)
OKAY DAN! Ga maandag direct er ff langs. Hopelijk doet ie het dan goed. Heb ik mooi 512mb erin! Thanx man!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kom er niet uit :)

Ik wil foto's gemaakt met de camera verzenden naar een e-mail adres.

Is dit uberhaupt mogelijk?

Ik hoorde van een vriend dat hij foto's vanuit zijn Sony-Ericsson telefoon verstuurt via WAP, alleen hij wist niet meer precies hoe hij dit gedaan had. Ik zie in dit topic allerlei dingen staan over het instellen van WAP (oa die links naar pagina's waar de instellingen automatisch toegestuurd worden), dus dat heb ik dan ook gedaan. Als ik naar Menu > Diensten > Home ga, kom ik nu op de wap page van Telfort uit. Blijkbaar werkt dit dus.

Maar dan loop ik vast. Als ik naar de Galerij ga, een foto open, en Opties > Verzenden doe, kan ik kiezen uit Multimedia, IR en Bluetooth. Die laatste 2 heb ik denk ik niets mee te maken. Als ik verstuur via Multimedia, en dan kies voor "Verzenden naar e-mail", krijg ik uiteindelijk de melding "Controleer multimedia instellingen", en blijft de mail in Postvak Uit staan.

Dus ik ga naar Berichten > Berichtinstellingen > Multimediaberichten > Instellen verbinding. Dan heb ik op een gegeven moment de optie Gegevendrager waar ik alleen kan kiezen voor GPRS, en ik weet niet wat ik daar in moet vullen. Ik vind hier geen informatie over terug.

Vervolgens ben ik gaan bellen naar de Orange info lijn, in de hoop dat die mij konden helpen. Die meid zei dat het op dit moment niet mogelijk is om een afbeelding naar een mailadres te versturen, alleen naar een andere telefoon.

Kortom ik snap er niets meer van. Die vriend van mij lult volgens mij niet uit z'n nek want ik heb van de week een mailtje met een foto vanuit zijn telefoon ontvangen op mijn mailadres. Hij had daar wel speciaal een Zonnet accountje voor aangemaakt. Dat heb ik onderhand ook al gedaan, maar ik snap niet waar ik die gegevens in moet vullen.

Zoals je merkt loop ik maar een beetje aan te kloten, omdat ik niet goed weet hoe ik dit in moet stellen :)

Kan iemand mij vertellen of dit allemaal mogelijk is? En zo ja, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
orange.x schreef op 08 mei 2004 @ 13:15:
[...]

en als je je mmc nou via je telefoon formateert, en dan nog eens connect met je pc, zie je hem dan goed?
nope, hij heeft er geen zin in :|. Als ik een nieuw mapje op de phone zelf aanmaak ziet hij hem wel, maar geen mmc kaart te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een Bluetooth dongle, hoef ik hiermee niet een uur te wachten totdat ik eindelijk een mp3'tje op me tel heb??
Komt de overdracht snelheid redelijk overeen met de maxsnelheid van de Bluetooth dongles?
Kan ik anders niet veel beter een datakabel halen??
Is er ook al een progje om je tel als afstandsbediening te gebruiken??
Xolon schreef op 08 mei 2004 @ 13:47:
[...]

ik geloof dat dit 1 paginaatje terug nog te lezen is...

overdracht snelheid gaat met zo'n 20-23 kB/s
dat had ik gelezen daarom mijn vraag, want 25kb/s lijkt mij wel heel erg langzaam.. de theoretische snelheid ligt 5x hoger (128kb/s)
of is de telefoon de beperkende factor?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 13:37:
Met een Bluetooth dongle, hoef ik hiermee niet een uur te wachten totdat ik eindelijk een mp3'tje op me tel heb??
Komt de overdracht snelheid redelijk overeen met de maxsnelheid van de Bluetooth dongles?
Kan ik anders niet veel beter een datakabel halen??
Is er ook al een progje om je tel als afstandsbediening te gebruiken??
ik geloof dat dit 1 paginaatje terug nog te lezen is...

overdracht snelheid gaat met zo'n 20-23 kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 08 mei 2004 @ 13:23:
Ik kom er niet uit :)

Ik wil foto's gemaakt met de camera verzenden naar een e-mail adres.

Is dit uberhaupt mogelijk?

Ik hoorde van een vriend dat hij foto's vanuit zijn Sony-Ericsson telefoon verstuurt via WAP, alleen hij wist niet meer precies hoe hij dit gedaan had. Ik zie in dit topic allerlei dingen staan over het instellen van WAP (oa die links naar pagina's waar de instellingen automatisch toegestuurd worden), dus dat heb ik dan ook gedaan. Als ik naar Menu > Diensten > Home ga, kom ik nu op de wap page van Telfort uit. Blijkbaar werkt dit dus.

Maar dan loop ik vast. Als ik naar de Galerij ga, een foto open, en Opties > Verzenden doe, kan ik kiezen uit Multimedia, IR en Bluetooth. Die laatste 2 heb ik denk ik niets mee te maken. Als ik verstuur via Multimedia, en dan kies voor "Verzenden naar e-mail", krijg ik uiteindelijk de melding "Controleer multimedia instellingen", en blijft de mail in Postvak Uit staan.

Dus ik ga naar Berichten > Berichtinstellingen > Multimediaberichten > Instellen verbinding. Dan heb ik op een gegeven moment de optie Gegevendrager waar ik alleen kan kiezen voor GPRS, en ik weet niet wat ik daar in moet vullen. Ik vind hier geen informatie over terug.

Vervolgens ben ik gaan bellen naar de Orange info lijn, in de hoop dat die mij konden helpen. Die meid zei dat het op dit moment niet mogelijk is om een afbeelding naar een mailadres te versturen, alleen naar een andere telefoon.

Kortom ik snap er niets meer van. Die vriend van mij lult volgens mij niet uit z'n nek want ik heb van de week een mailtje met een foto vanuit zijn telefoon ontvangen op mijn mailadres. Hij had daar wel speciaal een Zonnet accountje voor aangemaakt. Dat heb ik onderhand ook al gedaan, maar ik snap niet waar ik die gegevens in moet vullen.

Zoals je merkt loop ik maar een beetje aan te kloten, omdat ik niet goed weet hoe ik dit in moet stellen :)

Kan iemand mij vertellen of dit allemaal mogelijk is? En zo ja, wat doe ik fout?
Je doet denk ik nix fout, Orange support dit niet, zoals je al schreef. Weet je zeker dat die maat van je ook Orange heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 12:31:
Wat is de transfer snelheid van de USB kabel? Ik werk nu met bluetooth, maar dat gaat maar met op zn snelst 20kbs. Nu heb ik geen zin een cardreader te halen voor MP3, omdat ik het kaartje er dan steeds uit moet halen. Daarom wilde ik een USB kabeltje speciaal voor het overzetten van MP3 en film aanschaffen. Is dit verstandig? Hoeland duurt het om bijvoorbeeld een liveset van circa 100mb over te pompen via die kabel.
Ik zou zelf denken dat die kabel net zo snel gaat als een cardreader omdat het allebei USB 2.0 is en met de kabel de Nokia 6230 in principe gewoonweg als cardreader fungeert.
ik haal maximaal 49,9 kb/s via bluetooth

maar ik ben dus ook benieuwd hoe snel het gaat via de kabel
dus orange.x zoek het is uit :D

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de statistieken:

256Mb MMC van AData werkt ook prima in de 6230.

Iemand in voor een inkoopactie van 256 en 512Mb?

De 512Mb ga ik van de week testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog steeds weet niemand een programma'tje waarmee je .3gp om kan zetten naar .MPG en/of .AVI? En dan niet de 3gptoavi, want die doet het niet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Maar niemand die hier iets meer over kan vertellen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmshop.nl/shop/shopimages/Nokia_610_carkit_phone.jpg

Er moet toch wel iemand zijn die dat ding in levende lijven heeft gezien....

http://www.gsmshop.nl/shop/index.php?navi=nonav&p=1816

[ Voor 15% gewijzigd door macmouse op 08-05-2004 14:34 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er al WAP (dus géén GPRS) werkend met Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 14:44:
wie heeft er al WAP (dus géén GPRS) werkend met Vodafone?
bij mij lukt het ook niet
al via nokia site en handmatig (al een paar keer) ingesteld
maar krijg steeds:
gprs verbinding niet beschikbaar
inbelverbinding mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

ff heel wat anders.... wat voor processortje zit er eigenlijk in de telefoon? Hij is zo snel in menu's en met MMC laden/schrijven. Mijn oude SL45 wat zo schijt traag met alles. En de 6230 doet alles in een handomdraai echt knap hoor....

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

@Nasty Nate: nee simkaartwissel is idd geen sp materiaal. Maar je hebt dan minder dan 100 contacts, zonder extended info (post, email, meerdere nummers per contact e.d.), en alle info all caps. Dat gaat voor mij geen oplossing worden...

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
hebben jullie ook is het probleem gehad dat je platjes in het mapje "afbeeldingen" niet kan wissen? en zo ja, hoe krijg je ze dan weg? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Xolon schreef op 08 mei 2004 @ 15:30:
hebben jullie ook is het probleem gehad dat je platjes in het mapje "afbeeldingen" niet kan wissen? en zo ja, hoe krijg je ze dan weg? :|
Ik heb gemerkt dat als je afbeeldingen als achtergrond ingesteld hebt, dat deze niet meer te verwijderen zijn. Oplossing: even de tel aan en uit zetten, dan kon ik ze wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
thefox154 schreef op 08 mei 2004 @ 11:58:
[...]

LAATSTE KEER:

SURF NAAR WWW.NOKIA.NL selecteer de 6230, ga naar SERVICE en stuur je provider mms & gprs instellingen vandaar naar je toestel.

is gratis EN JE HEBT GELIJK DE GOEDE INSTELLINGEN IN JE PHONE!!!!!
Dus vanaf nu GEEN posts meer over GPRS/MMS instellingen gewoon naar nokia en het is voor de bakker!!

Edit:
voor de mensen die dit nog teveel moeite vinden:
http://www.nokia.com/nokia/0,,54008,00.html
de rechtstreekse link have fun! :+
thefox als jij nou even niet zo krijst en zijn post even leest.
Hij heeft de instellingen ontvangen en ingevuld.
Maar hij wil niet emailen via de GPRS verbinding maar via een "inbel" verbinding.
Nu heeft hij daarvoor zijn eigen verbinding aangemaakt, maar kan deze niet selecteren als hij de verbinding wil instellen voor email, alleen de verbindingen die ontvangen zijn van Nokia kunnen ingesteld worden.

Ik heb hier ook mee zitten proberen, maar mij lukt het ook niet?
Heeft er iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben van plan om toch maar de N6230 te nemen, heb nu een SE T630. Ik twijfel alleen om de kleur. Welke vinden jullie beter of mooier, Graphite of New White?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk vind ik de zwarte mooier, maar ja heb er nu een zilver (tin-grey) frontje op zitten.. (zie sig) :Y)

edit: woei! net ging de deurbel -- apacer 256mb mmc-card is binnen! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/62076mcl.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorritv schreef op 08 mei 2004 @ 16:35:
[...]

thefox als jij nou even niet zo krijst en zijn post even leest.
Hij heeft de instellingen ontvangen en ingevuld.
Maar hij wil niet emailen via de GPRS verbinding maar via een "inbel" verbinding.
Nu heeft hij daarvoor zijn eigen verbinding aangemaakt, maar kan deze niet selecteren als hij de verbinding wil instellen voor email, alleen de verbindingen die ontvangen zijn van Nokia kunnen ingesteld worden.

Ik heb hier ook mee zitten proberen, maar mij lukt het ook niet?
Heeft er iemand nog suggesties?
Jawel inbellen lukt prima, gprs wil alleen niet werken, als je wil inbellen, wat instellingen van isp gebruiken die van zonnet ofzo.
Dan gebruik je die zonnet voor je mail, stel eigen pop3 server in enzo, goedkoper nog dan gprs, ow ja en als je wil browsen kan je beter ook die van zonnet instellen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Wie kan mij een online-winkel aanraden om een mmc 256 kaartje te bestellen die ook naar Belgie levert ? Ja ja ik woon in Belgie en ben op zoek geweest naar zo een kaartje maar de meeste winkeliers hebben zo een kaarje niet in stock of hebben zo'n miezirig 64mb kaartje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 14:30:
En nog steeds weet niemand een programma'tje waarmee je .3gp om kan zetten naar .MPG en/of .AVI? En dan niet de 3gptoavi, want die doet het niet })
google:
http://www.google.nl/sear...download+.3gp+to+.avi&lr=
download:
http://www.allaboutsymbian.com/downloads/3gpToRawAvi.zip

is er al een progje om je 6230 als afstandsbediening te gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 12:52:
[...]

Zowel op mijn telgeheugen als op me MMC blijft hij gwoon stil met tril aan....:S
Hmm heel raar, kan je eens wat meer vertellen, welke s.w. versie en is het een gewone mp3 of aac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Vandaag m'n 6230 opgehaald,
MOZES kriebels wat een telefoon. Echt een prachtding. Ik zat te tweifelen tussen de ericsson T630/ samsung E700 en deze nokia maar damnz heb duidelijk een goede keus gemaakt.

Kan iemand mij vertellen hoe dat bluetooth werkt :S WElke Usb adapter moet ik kopen? Die datakabel is veeel te duur.

ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Iemand die weet of Orange World de 6230 al ondersteund? De verkoper bij de Orange winkel zei van niet, maar misschien is er iemand toevallig die dat weet en heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ik had met de dku2 kabel ongeveer 25 minuten nodig om 235 MB te copieren naar de gsm, dus dan kan je ongeveer uitrekenen wat de overdrachtsnelheid is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
irongangster schreef op 08 mei 2004 @ 19:07:

WElke Usb adapter moet ik kopen? Die datakabel is veeel te duur.

ty
Staat in de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag voor de wizkids (of gewoon mensen die verstand hebben van computers en mediabestanden.. :P )

Ik heb de 5 delen min of meer gevolgd en af en toe wat vragen en antwoorden met betrekking tot mp3/aac en die op de telefoon zetten voorbij zien komen.
Mijn vraag gaat over de voorbereiding daarvan.
Ik heb een computer vol met muziekbestanden, maar dan wel wma's. Ik heb namelijk door de jaren heen veel bestanden van cd's op mijn computer gezet. Aangezien ik een man van principes ben, heb ik dus niet vrolijk mp3's zitten downloaden.
Helaas ondersteund de 6230 wma niet, dus zal ik ALLES weer opnieuw cd voor cd moet kopieren middels Nokia Audiomanager (en dan per track zelf de naam invoeren |:( ) Dat zie ik niet zitten.... Dat moet makkelijker kunnen... toch?

Is er een handige manier om van wma aac te maken, te converteren?

p.s. ik heb inmiddels iTunes gedownload en die zet wma om in aac.... allen die aac herkent de nokia audiomanager niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 12:30:
Ik heb de witte benelux 3.15 versie van belzaak.nl met m'n bestaande t-mobile sim. Nu ik heb ik af en toe het probleem (met bellen en gebeld worden) dat de ander mij wel hoort maar ik hem/haar niet (ik hoor ook niet dat de telefoon overgaat als ik bel). Als ik dan tijdens het gesprek met opties de hansfreespeaker aanzet hoor ik de ander wel. Weird toch?

Iemand hetzelfde probleem toevallig? SIM ligt het imo niet aan. Had ik met vorige telefoons (6510 en SX1) geen problemen mee. Dus als andere t-mob/3.15 gebruikers het probleem niet hebben moet het wel aan m'n toestel liggen toch?
precies dezelfde telefoon, maar helemaal geen last van, ook t-mobile en belzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
irongangster schreef op 08 mei 2004 @ 19:07:

Kan iemand mij vertellen hoe dat bluetooth werkt :S WElke Usb adapter moet ik kopen? Die datakabel is veeel te duur.

ty
Ik ga je niet uitleggen hoe BT werkend te krijgen, dat is al tig keer voorbij gekomen en ook welke BT-dongles 100% zeker werken.
Wat ik je wel vertel is dat die datakabel goedkoper is dan een BT-dongle, als je tenminste niet de originele Nokia-kabel koopt, maar een immitatie-kabel zoals te koop is bij www.stuntprijzen.net voor € 12,50.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:31:
Een vraag voor de wizkids (of gewoon mensen die verstand hebben van computers en mediabestanden.. :P )

Ik heb de 5 delen min of meer gevolgd en af en toe wat vragen en antwoorden met betrekking tot mp3/aac en die op de telefoon zetten voorbij zien komen.
Mijn vraag gaat over de voorbereiding daarvan.
Ik heb een computer vol met muziekbestanden, maar dan wel wma's. Ik heb namelijk door de jaren heen veel bestanden van cd's op mijn computer gezet. Aangezien ik een man van principes ben, heb ik dus niet vrolijk mp3's zitten downloaden.
Helaas ondersteund de 6230 wma niet, dus zal ik ALLES weer opnieuw cd voor cd moet kopieren middels Nokia Audiomanager (en dan per track zelf de naam invoeren |:( ) Dat zie ik niet zitten.... Dat moet makkelijker kunnen... toch?

Is er een handige manier om van wma aac te maken, te converteren?

p.s. ik heb inmiddels iTunes gedownload en die zet wma om in aac.... allen die aac herkent de nokia audiomanager niet :?
dat doe je door hier op te drukken... ;)
gewoon google: wma to mp3 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:52:
[...]

dat doe je door hier op te drukken... ;)
TANX!
Had deze wel zien staan bij de startpost. maar als je daar op klikt gaat hij meteen downloaden. Ik had dus geen idee of ik daar wma mee kon converteren.... maar nu dus wel... Relaxed! Mijn dank is groot.
Ik ga hem meteen downloaden en proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staan daar ook codecs voor wma die moet je dan ook ff downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb gisteren ook de Nokia 6230 gehaald na het lezen van dit topic :+

Bij Orange Shop hadden ze hem niet maar bij Belcompany wel (Abbo verlengen ;) )

In 1 woord: GEWELDIG ding :D

Heb vandaag meteen ook een USB Bluetooth Dongle gekocht (bij HF Digital Systems in Eerbeek) en na wat gepruts werkend gekregen op mijn laptop :D
Ik heb er al een aantal MIDI's opgezet als ringtone (want dat kan dus ook!) en al het een en ander geprobeerd. (filmpjes enzo)
Upbeat schreef op 08 mei 2004 @ 19:18:
Iemand die weet of Orange World de 6230 al ondersteund? De verkoper bij de Orange winkel zei van niet, maar misschien is er iemand toevallig die dat weet en heeft geprobeerd?
Ik heb vandaag gebeld en die mevrouw bij de helpdesk wist me te melden dat de 6230 in Testfase is voor GPRS en Orange World. Het kan werken, maar ze kunnen de poort :? dichtgooien voor de 6230. Ze verwachten over 2 weken klaar te zijn met testen. Tot die tijd is GPRS/MMS/Orange World nog een beetje onstabiel. Ik kan zelf helaas nog niet testen vanwege een abbonementswijziging.. (Free 40 -> Free 30)

Ik ben iig een tevreden mensch met die telefoon :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 20:00:
er staan daar ook codecs voor wma die moet je dan ook ff downloaden
Kwam ik inderdaad achter en heb ik inmiddels gedaan. Overigens kun je hiermee de WMA niet omzetten naar AAC toch? Alleen naar mp3.
Ik las ergens in de vorige delen dat mp3 minimaal 128 kbps moet zijn om wat kwaliteit te behouden. Dat betekent dat de liedjes gemiddeld ongeveer 4000 kb worden. Zijn aac'tjes kleiner? 4 a 5 mb is redelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 11-09 11:37
WHiZZi schreef op 08 mei 2004 @ 20:08:
[...]

Ik heb vandaag gebeld en die mevrouw bij de helpdesk wist me te melden dat de 6230 in Testfase is voor GPRS en Orange World. Het kan werken, maar ze kunnen de poort :? dichtgooien voor de 6230. Ze verwachten over 2 weken klaar te zijn met testen. Tot die tijd is GPRS/MMS/Orange World nog een beetje onstabiel. Ik kan zelf helaas nog niet testen vanwege een abbonementswijziging.. (Free 40 -> Free 30)

Ik ben iig een tevreden mensch met die telefoon :D
Ok thnx, dan hoef ik zelf niet te bellen met de helpdesk. MMS werkt iig bij mij helemaal perfect! Nog ff Orange World over 2 weken en dan werkt de foon zonder problemen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Laatst online: 09-09 21:50
mms werkt met orange (heb de 6220 instellingen toe laten sturen via de orange site) World werkt niet dan krijg je een melding dat je een toestel gebruikt dat niet door Orange world ondersteund wordt, vervolgens kan je wel gewoon wap gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:52:
[...]

gewoon google: wma to mp3 |:(
Heb ik gedaan alleen dan wma to aac, omdat ik het idee had gekregen dat aac wat voordeliger was qua ruimte en kwaliteit. daardoor ben ik op iTunes gekomen. Die belooft wel wma in aac om te zetten, maar als ik dat doe herkent de Nokia Audio Manager de files niet als aac :? :? Als ik via windows verkenner bij een omgezette muziekfile kijk staat er ook geen extensie .aac, maar in eerste instantie m4a of zoiets en nu kijk ik en zijn de nieuw omgezette files nokia multimedia player bestand... 8)7 Ik begrijp er inmiddels niets meer van... het programma zegt echt dat hij er een aac van heeft gemaakt? Nog even geprobeerd, maar de noikia audio manager herkent hem niet als aac... herkent hem überhaupt niet... en het is nog wel een NOKIA multimedia player bestand..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 22:03:
[...]

Heb ik gedaan alleen dan wma to aac, omdat ik het idee had gekregen dat aac wat voordeliger was qua ruimte en kwaliteit. daardoor ben ik op iTunes gekomen. Die belooft wel wma in aac om te zetten, maar als ik dat doe herkent de Nokia Audio Manager de files niet als aac :? :? Als ik via windows verkenner bij een omgezette muziekfile kijk staat er ook geen extensie .aac, maar in eerste instantie m4a of zoiets en nu kijk ik en zijn de nieuw omgezette files nokia multimedia player bestand... 8)7 Ik begrijp er inmiddels niets meer van... het programma zegt echt dat hij er een aac van heeft gemaakt? Nog even geprobeerd, maar de noikia audio manager herkent hem niet als aac... herkent hem überhaupt niet... en het is nog wel een NOKIA multimedia player bestand..... |:(
m4a lijkt mij een playlist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op 08 mei 2004 @ 12:18:
[...]

probeer eens je foto's standaard op een map op je mmc te zetten. maak paar foto's. rename die oude foto's en probeer ze te verplaatsen naar die map op je mmc. ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar, maar na wat proberen en knutselen gaat het wel.
Bedankt orange.x het lukte me inderdaad pas na een tijdje knutselen.
foutje is dus: kan image niet verplaatsen naar andere map in telefoon geheugen, maar wel naar map in mmc geheugen.
Wanneer hij em verplaatst, maakt ie echter een kopie naar de mmc slot, als ik dit nog een keer doe en em reboot, staat ie er nog steeds, maar pas dan kan ik em verwijderen.
btw ik heb versie 3.14 (binnenkort 3.15, ga ik gratis laten doen bij nokia store amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
FlipFluitketel schreef op 08 mei 2004 @ 19:49:
[...]

Ik ga je niet uitleggen hoe BT werkend te krijgen, dat is al tig keer voorbij gekomen en ook welke BT-dongles 100% zeker werken.
Wat ik je wel vertel is dat die datakabel goedkoper is dan een BT-dongle, als je tenminste niet de originele Nokia-kabel koopt, maar een immitatie-kabel zoals te koop is bij www.stuntprijzen.net voor € 12,50.
Ja eh sorry, ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer, ik heb 2 dagen in de stad doorgebracht naar de juise mobiel :P. Moet ik nu nog zo'n kabel kopen ;)
Ik heb die immitatie besteld. 12.50, zeker een veel normalere prijs. Is er echt geen enkel verschil tussen de officiele of de immitatie? Die immitatie kan toch geen kwaad voor je telefoon of wel... Ik weet het ik ben helemaal niet bekend me mobiele telefonie ;)

Bedankt voor je hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit dus met een groot probleem... zo te zien zitten er nog veel bugs in de telefoon en hopelijk zal een nieuwe software realease een einde brengen aan al de weet iemand trouwens wanneer die nieuwe software versie eraan komt...

bij mij flippen de bellergroepen, profielen en het mp3's gebruiken als beltoon!
het beltoon volume is soms uitgeschakeld terwijl het op normaal staat!
Wanneer ie op stil staat begint een herrie te maken van je welste ...

dingen die ik totaal niet snap... die bellergroepen en profielen zitten al sinds de eerste nokia op iedere telefoon... kunnen ze dat niet maken dat dat meteen werkt! of is het misschien e wijten aan mijn persoonlijk exemplaar en heeft de software hier niks mee te maken...

by the way ik heb firmware 3.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 00:27:
ik zit dus met een groot probleem... zo te zien zitten er nog veel bugs in de telefoon en hopelijk zal een nieuwe software realease een einde brengen aan al de problemen... weet iemand trouwens wanneer die nieuwe software versie eraan komt...

bij mij flippen de bellergroepen, profielen en het mp3's gebruiken als beltoon!
het beltoon volume is soms uitgeschakeld terwijl het op normaal staat!
Wanneer ie op stil staat begint een herrie te maken van je welste ...

dingen die ik totaal niet snap... die bellergroepen en profielen zitten al sinds de eerste nokia op iedere telefoon... kunnen ze dat niet maken dat dat meteen werkt! of is het misschien e wijten aan mijn persoonlijk exemplaar en heeft de software hier niks mee te maken...

by the way ik heb firmware 3.15
(eerst merkte ik het probleem met de bellergroepen maar nu heb ik nog veel meer ontdekt dat buggie werkt)

8)7 verkeerde knop... quote ipv edit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

Ben inmiddels ook zeer gelukkige eigenaar van deze telefoon. Geweldig apparaat, perfecte balans tussen vorm en functionaliteit.

Misschien interessant: bij verlenging van mijn vodafone 240 abo (+1jr) heb ik slechts 155 Euro betaald bij een vodafone citypoint...zelfde deal was bij belcompany 285 Euro en bij de goedkoopste online shop 215 Euro :)

Overigens heb ik een Epox BT dongle (BT-DG02) en die werkt ook perfect, misschien nuttig voor de FAQ.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 18:37:
[...]

Hmm heel raar, kan je eens wat meer vertellen, welke s.w. versie en is het een gewone mp3 of aac ?
het is een mp3 en ik heb SWversie 3.14 icm T-mobile en IPQ 256mb MMC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MistaDevine schreef op 08 mei 2004 @ 22:10:
[...]

m4a lijkt mij een playlist :?
Als je met Itunes iets omzet wordt het .m4a (MP4)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 22:03:
[...]

ik zie er togh wel degelijk een .aac codec bij hoor!!
http://www.dbpoweramp.net...-codec-mp4-aac-decode.exe

.m4a is hetzelfde als mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op 08 mei 2004 @ 19:18:
Wordt idd nog niet ondersteund... Ik heb zelf Orange world aan staan, maar dan komt er een schermpje waar in staat dat het nog niet ondersteund wordt en dat ik wel gebruik kan maken van wap. Heb orange even gebeld en ze vertelden mij dat het 'niet lang' meer kon duren. (je kan dus beter even wachten met activeren van orange world, gaat toch weer €6 van je bundel af)

[edit]maar hier was je al achter lees ik...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47
macmouse schreef op 08 mei 2004 @ 14:33:
Maar niemand die hier iets meer over kan vertellen ?

[afbeelding]

Er moet toch wel iemand zijn die dat ding in levende lijven heeft gezien....

http://www.gsmshop.nl/shop/index.php?navi=nonav&p=1816
jah dat kan wat wil je erover weten dan???
Ik heb hem in een van de bedrijfswagens zitten.
Prachtig ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft deze telefoon een handsfree functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor, als je een gesprek hebt druk je op het knopje rechtsboven voor luidspreker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 15:07:
ja hoor, als je een gesprek hebt druk je op het knopje rechtsboven voor luidspreker :)
Ok, thanks !! Ik heb deze telefoon al bestelt en alvast een contract afgesloten bij Vodafone 120, maar ik krijg het pas 17 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is het wachten dubbel en dwars waard. :) vergeet niet vast een 256mb mmc-card te bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 15:11:
het is het wachten dubbel en dwars waard. :) vergeet niet vast een 256mb mmc-card te bestellen :P
Ja, dat was ik al van plan te doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Normaal heb ik mijn muziekfiles in WMA-formaat 64 kbps, gemiddeld ongeveer 1,5MB. Bestanden in MP3-formaat van dezelfde kwaliteit zijn 128 kbps, 3MB. Scheelt dus de helft.

Maar in welke kbps moet ik AAC zetten? Hoe kleiner hoe beter, maar het mag niet teveel ten kosten gaan van de geluidskwaliteit. Volgens mij kan AAC ook makkelijk met 64 kbps dezelfde kwaliteit halen als MP3 128kbps.. iemand tips?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 11-09 15:44
THE_BASE schreef op 09 mei 2004 @ 16:30:
Normaal heb ik mijn muziekfiles in WMA-formaat 64 kbps, gemiddeld ongeveer 1,5MB. Bestanden in MP3-formaat van dezelfde kwaliteit zijn 128 kbps, 3MB. Scheelt dus de helft.

Maar in welke kbps moet ik AAC zetten? Hoe kleiner hoe beter, maar het mag niet teveel ten kosten gaan van de geluidskwaliteit. Volgens mij kan AAC ook makkelijk met 64 kbps dezelfde kwaliteit halen als MP3 128kbps.. iemand tips?
Probeer het gewoon zou ik zeggen.

Ik zit al meer dan een maand te wachten op mijn n6230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kokorico schreef op 09 mei 2004 @ 17:22:
[...]

Probeer het gewoon zou ik zeggen.

Ik zit al meer dan een maand te wachten op mijn n6230
Tjah, mijn contract kan ook pas 11.06.2004 vernieuwt worden via T-Mobile, maar heb vast alles opgestuurd, des te eerder en sneller heb ik alles in huis :7

Weet iemand of de Nokia 6230 in de autohouder van een Nokia 8310 past?! Volgens de site is de breedte van een N8310 19mm en die van de N6230 20mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat helaas niet passen, de 8310 heeft aan de onderkant nog een oude aansluiting, terwijl de 6230 met een Pop-Port werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 17:39:
gaat helaas niet passen, de 8310 heeft aan de onderkant nog een oude aansluiting, terwijl de 6230 met een Pop-Port werkt.
Dat weet ik, maar de Nokia 8310 houder heeft een gat aan de onderkant van de houder, dus erin hangen zou moeten lukken, toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het uit zou ik zeggen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had even een vraagje, het zal vast aleens besproken zijn in de duizenden posts over deze telefoon, dus ik hoop dan ook dat iemand zo vriendelijk wil zijn om hier even kort op te reageren.

Is het alleen mogelijk om mp3-tjes 1 voor 1 om te zetten? want dat is dan een behoorlijk werk, neem aan dat dit ook makkelijker kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bedoelt met nokia MMC wel ja, zou ook niet weten hoe het anders gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:43:
Had even een vraagje, het zal vast aleens besproken zijn in de duizenden posts over deze telefoon, dus ik hoop dan ook dat iemand zo vriendelijk wil zijn om hier even kort op te reageren.

Is het alleen mogelijk om mp3-tjes 1 voor 1 om te zetten? want dat is dan een behoorlijk werk, neem aan dat dit ook makkelijker kan?
Van MP3- naar AAC-bestand bedoel je.. vind je vraag wat onduidelijk!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan een beetje jammer, maar begrijp ik uit jou woorden goed dat er dus wel een programma is waarbij dit wel mogelijk is? bij dBPowerAMP 10.1 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! :D

Heb em net besteld :7
Heb effe de shopsurvey gelezen van gsmhuis.nl en stonden niet zoveel goeie reacties in, dus ff via rembours.

Morgen gelijk bellen wanneer ie komt, weetie in ieder geval dat ik er boven op zit ghehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed bezig jeffrey! :)
mocht je ooit vragen hebben, beantwoord ik ze graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 19:58:
goed bezig jeffrey! :)
mocht je ooit vragen hebben, beantwoord ik ze graag..
Woei :D Ik weet je te vinden dan ja ;)

Heb trouwens de witte besteld :7 En nu maar hopen dattie snel komt.
Gobbles, InQ. is de man mbt nummerbehoud btw _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 19:49:
Woei! :D

Heb em net besteld :7
Heb effe de shopsurvey gelezen van gsmhuis.nl en stonden niet zoveel goeie reacties in, dus ff via rembours.

Morgen gelijk bellen wanneer ie komt, weetie in ieder geval dat ik er boven op zit ghehe :+
Ik heb hem 1 dag, je gaat er geen spijt van krijgen! Echt een prachtig ding, mooi geluid, superscherm en veel opties.

Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handtekeningen na de wedstrijd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
thefox154 schreef op 09 mei 2004 @ 14:51:
[...]

jah dat kan wat wil je erover weten dan???
Ik heb hem in een van de bedrijfswagens zitten.
Prachtig ding :+
Ervaringen >:)

hoe vind je het werken, duidelijk beeld ? ook met zon erop ? Wat kan ie allemaal ? Foto's ? Filmpje ?

Maak me gek ....
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op 09 mei 2004 @ 18:57:
[...]

Van MP3- naar AAC-bestand bedoel je.. vind je vraag wat onduidelijk!?
ja dat bedoel ik inderdaad, je kan niet meerdere video/audio bestanden selecteren om tegelijk om te zetten met de Nokia Multimedia Converter. Kan dit dan wel met een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Nogmaals, iemand weet t toch wel!?!
Elboo schreef op 07 mei 2004 @ 18:48:
Ik vroag jullie eem:
de DKU-2 kabel, die van 12,50 euri is dus gewoon goed, want elders kosten ze zo 50 euro!? En wat ken je er allemaal mee regelen, alleen muziek want dan ken je als je een cardreader hebt net zo goed daarmee werken, ja toch!?! Of is het ook voor de software die je bij je 6230 krijgt?
En als je een cardreader hebt dan is het aanschaffen van een bluetooth dongle niet echt zinnig toch?
Want alles wat je met die dongle ken doen ken je ook met je mmc kaartje regelen as ik t goed heb, talk me man, I need you now! :P

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer er een nieuwe sw-versie uitkomt? 3.16?? 't komt op mij over alsof 3.15 nog een aantal bugs heeft :( Eind van deze maand of begin juni misschien??? Zou voor mij mooi uitkomen, bug-vrije 6230 voordat ik op vakantie ga! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 23:17:
Iemand enig idee wanneer er een nieuwe sw-versie uitkomt? 3.16?? 't komt op mij over alsof 3.15 nog een aantal bugs heeft :( Eind van deze maand of begin juni misschien??? Zou voor mij mooi uitkomen, bug-vrije 6230 voordat ik op vakantie ga! :*)
Je kan er gerust nu al een kopen hoor... ik heb er zelf een met 3.14 en echt geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Laatst online: 07-09 12:45

macuz

Dance!

Ik kon mijn vraag niet vinden in de startpost, en niet in de laatste posts, dus ik vraag hem maar, op de hoop dat iemand hem wilt beantwoorden:

Ik twijfel tussen een datakabel of een dongle, maar nou vraag ik me af wat de snelheid is van deze. Weet iemand de snelheid van computer naar telefoon bij de niet originele datakabel van 12,50? En ik neem aan dat je gewoon data naar je mmc kan sturen via deze kabel?

Bedankt,

daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
hmz, al weer 5 topics, stiekem geen zin om die allemaal door te lezen, anyway;

settings voor MMS/GRPS orange, iemand? (heb ze me al laten toezenden door nokia) maar werkt nog steeds niet..

bij orange krijg ik te horen dat GPRS/MMS nog niet beschikbaar is voor de 6230, hadden nog geen instellingen of ed. :( :?

[ Voor 33% gewijzigd door OGangstah op 10-05-2004 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
macuz schreef op 10 mei 2004 @ 00:29:
Ik twijfel tussen een datakabel of een dongle, maar nou vraag ik me af wat de snelheid is van deze. Weet iemand de snelheid van computer naar telefoon bij de niet originele datakabel van 12,50? En ik neem aan dat je gewoon data naar je mmc kan sturen via deze kabel?
Nasty Nate schreef op 08 mei 2004 @ 19:20:
Ik had met de dku2 kabel ongeveer 25 minuten nodig om 235 MB te copieren naar de gsm, dus dan kan je ongeveer uitrekenen wat de overdrachtsnelheid is. :)
Ga er maar vanuit dat origineel of niet origineel niks uitmaakt qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

OGangstah schreef op 10 mei 2004 @ 01:32:
hmz, al weer 5 topics, stiekem geen zin om die allemaal door te lezen, anyway;

settings voor MMS/GRPS orange, iemand? (heb ze me al laten toezenden door nokia) maar werkt nog steeds niet..

bij orange krijg ik te horen dat GPRS/MMS nog niet beschikbaar is voor de 6230, hadden nog geen instellingen of ed. :( :?
Je hoeft ze ook niet alle 5 door te spitten. Staat allemaal in deze thread op pagina 18 (met 50 post/page)
hier dus

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:57:
TANX!
Had deze wel zien staan bij de startpost. maar als je daar op klikt gaat hij meteen downloaden. Ik had dus geen idee of ik daar wma mee kon converteren.... maar nu dus wel... Relaxed! Mijn dank is groot.
Ik ga hem meteen downloaden en proberen _/-\o_
dus jij denkt dat ik allemaal rommel in de SP zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
macuz schreef op 10 mei 2004 @ 00:29:
Ik kon mijn vraag niet vinden in de startpost, en niet in de laatste posts, dus ik vraag hem maar, op de hoop dat iemand hem wilt beantwoorden:

Bedankt,

daan
Mmmm makkelijk antwoord, koop een dku-2 kabel :)

hoevaak moet ik het nog herhalen eigenlijk,

hij is sneller, hij kan hetzelfde en is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:24:
[...]

ja dat bedoel ik inderdaad, je kan niet meerdere video/audio bestanden selecteren om tegelijk om te zetten met de Nokia Multimedia Converter. Kan dit dan wel met een ander programma?
sjonge jonge, je leest de SP dan download je dBPowerAMP je download die plugin ding. als alles goed is, dan selecteer je je hele rij of een aantal bestanden die je om wilt zetten. je doet rechterklik, convert to, en dan kies je voor aac. ff instellen, je moet ongeveer rekenen dat de 96kbit aac overeenkomt met 192kbit mp3. ( ONGEVEER, tis niet hetzelfde en ik hoor wel wat verschil. heb je problemen met ruimte, dan neem je gewoon grotere MMC. en anders convert je je 192kbit mp3 naar 128kbit aac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Zo weer wat antwoorden gegeven van de niet lezende menskes.

Ik was dit weekend in Rijswijk, en heb daar ook schoenen gekocht maar dat terzijde :), en was in het winkelcentrum In de Boogaard. Anyways, eerst ff mamadagcadeau gekocht en toen dacht ik ook ineens, ohja, even kijken voor zo'n 256MB MMCtje. Dus ik naar de MediaMarkt, ik denk als ze ergens nog wel veel hebben is het daar. Ik naar binnen en kijk even rond, toen maar aan zo'n nitwit gevraagd waar ze de geheugenkaartjes hebben liggen, ja bij de fotografie, nou kon het niet vinden waar ze hingen, dus maar iemand anders vragen. Hij keek, en ze hadden alleen 64MB, maarja dat moet ik niet hebben, hij vraagt, is het zeker voor een telefoon? Ik zeg ja voor de Nokia 6230, aah loopt u even mee. Liepen we naar een flappert die daar stond en hij zo vragen van hebben we de MMC voor telefoons al binnen? Neej hadden ze niet, en hij zei ook van jaaaa, je mag eigenlijk helemaal geen MMCs erin doen van de normale merken alleen officiele Nokia MMCtjes. ik zo, nou dat valt denk ik wel mee want ken er zat die dat gewoon werkend hebben hoor. Jaaa neej want als je die erin doet dan kan je toetstel kapot gaan enzo :S ja bla die bla die blaahaaat. Want ze waren dikker dan de originele Nokia MMC. Oke daar heeft hij denk ik wel gelijk in aangezien niemand meer zijn frontje eraf krijgt als die zijn MMC erin heeft :)

Maargoed, ze hadden ze dus niet, en zusje van mijn vriendin was moe, dus we gingen maar weer.

Ik heb nog niet getest hoelang hij erover doet om iets te copyen, maar Nasty Nate had 235MB in 25 minuten, dat is 240640 KB in 1500 seconden = 160KB per seconde... ik weet niet in hoeverre dit klopt, maar tis ruimschoots meer dan de BT dongle, en de Irda. Ik zal nog wel testen, ik weet niet hoe snel je 256MB vol hebt op een Cardreader, misschien wel veel sneller misschien niet. ( lijkt me van wel, maar ik zal het zelf nog even testen :) )

En nu hard aant werk want die verslagen moeten even afgemaakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

orange.x, misschien nog een handige link voor in de SP: Verschil tussen MMC en SD (Engels)

Maar het staat ook wel beknopt in de Technische FAQ Fotografie.

Quote van athlonkmf uit de Technische FAQ Fotografie:
Het verschil tussen SD en MMC kaarten zit in de extra beveiligingsopties die bij een SD-kaart zitten. Deze beveiligingsprotocollen zijn vooral bedoeld voor PDA's en MP3-spelers. Indien de apparatuur deze protocollen ondersteund, dan zijn SD-kaarten sneller dan MMC kaarten.
Qua connecties zijn deze kaarten vrijwel identiek. Als een camera SD-kaarten ondersteund, dan passen WAARSCHIJNLIJK MMC kaarten er ook in, en vice versa.
:)

[ Voor 8% gewijzigd door Copyman op 10-05-2004 08:51 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Copyman schreef op 10 mei 2004 @ 08:45:
orange.x, misschien nog een handige link voor in de SP: Maar het staat ook wel beknopt in de Technische FAQ Fotografie.

Quote van athlonkmf uit de Technische FAQ Fotografie:

[...]

:)
oke, haal die verneukeratieve code maar weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook maar een 6230 gehaald. Echt een heerlijk ding.
En ik dacht dat mijn 6610 een verademing was... Dat ding is nu lelijk, en typt voor geen meter meer :P

Maar nu de vraag.
Ik heb meteen een Bluetooth dongle gekocht van Sitecom. Dat ding werkt wel, maar ik krijg bij connecten nog wel eens wat problemen met herkenning, en nogal vaak explorer fouten.
Het is op zich niet zo'n ramp, omdat het nog niet vastloopt, maar er draaien dan nog processen (Outlook, SoB) die ik dan niet meer in die balk bij de tijd (naam ff kwijt) zie lopen. Uiterst irritant dus.

Is daar een oplossing voor?

Meer info kan ik niet zo goed geven, omdat het al een "gefreubel" is om het geheel aan de praat te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Krullebol schreef op 10 mei 2004 @ 10:04:
Maar nu de vraag.
Ik heb meteen een Bluetooth dongle gekocht van Sitecom. Dat ding werkt wel, maar ik krijg bij connecten nog wel eens wat problemen met herkenning, en nogal vaak explorer fouten.
Het is op zich niet zo'n ramp, omdat het nog niet vastloopt, maar er draaien dan nog processen (Outlook, SoB) die ik dan niet meer in die balk bij de tijd (naam ff kwijt) zie lopen. Uiterst irritant dus.
Hmm, vaag hoor. Ik heb ook een Sitecom BlueTooth USB Dongle en heb er geen problemen mee. Wat voor problemen krijg je bij het connecten dan? Ik open gewoon My Bluetooth places en zoek daar gewoon naar Devices in Range.

Afbeeldingslocatie: http://www.palmq.ru/images/articles/2003/Palm_Bluetooth_13.gif

Dan zie ik netjes mijn Nokia 6230 in beeld. Je kan er op dubbel klikken en allerlei opties selecteren, bijvoorbeeld OBEX File Transfer ed. Maar je kan ook met je rechter muisknop op het Nokia 6230 icoontje klikken om bijvoorbeeld een COM verbinding in stand te brengen voor verschillende applicaties.

Zou verder ook niet weten wat ik nog meer uit moet leggen. :)

[edit]
En uiteraard staat Bluetooth AAN en de Waarneembaarheid op WAARNEEMBAAR? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Copyman op 10-05-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Heeft iemand de Nokia PC Suite aan de praat gekregen icm Bluetooth? Die suite ziet heel mijn telefoon niet terwijl ik via Explorer helemaal perfect naar de telefoon kan (OBEX File transfer e.d.)

Ik wil graag mijn contacten gaan indelen, maar om nou >> 100 contacten via de toetsjes op de Nokia aan te gaan passen levert me gegarandeert een pijnlijke duim/vinger op :P

Overigens, Ik heb Nokia PC Suite v5.8 erop staan. Ik heb ook al geprobeerd een COM-Poort connectie te maken met de Nokia dmv Windows (wat perfect werkte), maar de PC Suite ziet de Nokia niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Is het eigenlijk mogelijk om extra bellergroepen aan te maken? Of een aparte beltoon per contact?

Wat betreft de settings voor Orange World:
primaire proxy: 010.250.255.188:5080
sec proxy: 010.250.255.188.9201
gegevensdrager: gprs

instellingen gegevensdrager
gprs-toegangspunt: wap
verificatietype: normaal
login-type: automatisch
Gebruikersnaam: +31628000000
Password: PASSWORD

En dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

WHiZZi schreef op 10 mei 2004 @ 10:57:
Heeft iemand de Nokia PC Suite aan de praat gekregen icm Bluetooth? Die suite ziet heel mijn telefoon niet terwijl ik via Explorer helemaal perfect naar de telefoon kan (OBEX File transfer e.d.)

Ik wil graag mijn contacten gaan indelen, maar om nou >> 100 contacten via de toetsjes op de Nokia aan te gaan passen levert me gegarandeert een pijnlijke duim/vinger op :P

Overigens, Ik heb Nokia PC Suite v5.8 erop staan. Ik heb ook al geprobeerd een COM-Poort connectie te maken met de Nokia dmv Windows (wat perfect werkte), maar de PC Suite ziet de Nokia niet :(
Rechter muisknop op het icoontje van je telefoon in My bluetooth places. En daar op "COM for Nokia PC Suite" oid klikken (zit nu op stage, dus weet niet precies hoe het er staat, maar dat wijst zich wel). Dan met de Nokia Connetion Manager aangeven dat je Bluetooth gebruikt en daar de juiste COM poort selecteren.

Als de COM poort aan staat krijg je sowieso dit bericht:
Afbeeldingslocatie: http://www.anotherurl.com/library/images/bluetooth/com0.gif

Zodat je weet welke COM poort je moet kiezen bij de Nokia Connetion Manager. Alleen schijnt Nokia wat problemen te hebben met sommige toestellen als je COM0 gebruikt. Ik zelf gebruik COM8 en heb geen problemen. :)

Als COM aan staat is dit te zien aan het icoontje van je telefoon, dan staan er 2 groene pijltjes (<-- -->) bij.

Zoiets (ff met photoshop gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/icon.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Copyman op 10-05-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Copyman schreef op 10 mei 2004 @ 10:43:
[...]

Hmm, vaag hoor. Ik heb ook een Sitecom BlueTooth USB Dongle en heb er geen problemen mee. Wat voor problemen krijg je bij het connecten dan? Ik open gewoon My Bluetooth places en zoek daar gewoon naar Devices in Range.

[afbeelding]

Dan zie ik netjes mijn Nokia 6230 in beeld. Je kan er op dubbel klikken en allerlei opties selecteren, bijvoorbeeld OBEX File Transfer ed. Maar je kan ook met je rechter muisknop op het Nokia 6230 icoontje klikken om bijvoorbeeld een COM verbinding in stand te brengen voor verschillende applicaties.

Zou verder ook niet weten wat ik nog meer uit moet leggen. :)

[edit]
En uiteraard staat Bluetooth AAN en de Waarneembaarheid op WAARNEEMBAAR? ;)
natuurlijk staat bluetooth aan, en waarneembaarheid ook aan ;)
maar soms als ik een OBEX file transfer wil doen krijg ik een foutmelding in de explorer :S....

ik zeg ook niet dat het niet werkt... alleen dat 't soms explorer fouten geeft....
magoed.. bij jou gaat 't dus wel goed....
hmm..
Ik moet er nog maar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz

macuz

Dance!

orange.x schreef op 10 mei 2004 @ 08:31:
[...]

Mmmm makkelijk antwoord, koop een dku-2 kabel :)

hoevaak moet ik het nog herhalen eigenlijk,

hij is sneller, hij kan hetzelfde en is goedkoper.
- Datakabel Nokia 3300/6230/6650 DKU-2 compatible Prijs: € 12.50

Volledig compatible met de originele DKU2 kabel van Nokia.

<stuntprijzen.net> die bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em twee weken terug gehaald in Zoetermeer bij de Phonehouse in het centrum, voor zover ik weet hebben ze hem daar nog vollop in voorraad, dus voor de mensen die em nog willen kopen of niet kunnen vinden, zoek et nr hier effe op www.stadshart.nl en geef effe een belletje zou ik zegge. Prima foontje, niks mis mee, ben alleen beetje schuw voor de kwaliteit van de fotos :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz

macuz

Dance!

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 11:41:
Ik heb em twee weken terug gehaald in Zoetermeer bij de Phonehouse in het centrum, voor zover ik weet hebben ze hem daar nog vollop in voorraad, dus voor de mensen die em nog willen kopen of niet kunnen vinden, zoek et nr hier effe op www.stadshart.nl en geef effe een belletje zou ik zegge. Prima foontje, niks mis mee, ben alleen beetje schuw voor de kwaliteit van de fotos :|
Ik vind de foto's redelijk goed, maar het blijft natuurlijk een telefoon, geen digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
WHiZZi schreef op 10 mei 2004 @ 10:57:
Had ik eerst ook met win2k, bleek dat ik bij het instellen van bluetooth mijn telefoon geen 'toegang' gaf tot gebruik van de nokia applicaties, was dus gewoon een kwestie van de wizard ff opnieuw draaien om mijn pc en deze keer ook toegang tot nokia pc suite aanvinken.. misschien is het bij jou ook zoiets?

[ Voor 4% gewijzigd door nioz op 10-05-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Als ik iemand bel dan hoor ik dat toontje niet dat de telefoon overgaat. Het blijft dus stil totdat er ineens iemand opneemt. Ik kan nergens instellingen vinden mbt dat toontje :? Weet iemand hoe je dat aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

MrEdge_ schreef op 10 mei 2004 @ 12:32:
Als ik iemand bel dan hoor ik dat toontje niet dat de telefoon overgaat. Het blijft dus stil totdat er ineens iemand opneemt. Ik kan nergens instellingen vinden mbt dat toontje :? Weet iemand hoe je dat aanzet?
Volgens mij kan je dat niet eens uitzetten en ligt het probleem bij jouw telecom provider. Lijkt mij...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.