Het grote * Asus WL-500g * topic * deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.370 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Oke, kan al gevraagd zijn, maar...
Als ik zit te internetten, vaak als ik download, dan heb ik soms oppeens geen internet meer.
Dan moet ik naar de router toe en de stekker eruit en dan er weer in, dan doet ie het weer.
Er zit gewoon de standaard firmware op, ik weet niet precies welke versie.
Heeft iemand hier ook last van, of ooit van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

In sp2 werkt het redelijk goed ja,

Het beste wat je kan doen is op je wireless station ook block SSID aanzetten, dit betekend dat je AP niet meer aan iedereen uitzend dat ie er is, dus moeilijker te vinden door mensen die niet weten dat ie er is.

ga nu naar start->settings->network connections->wireless connection
op je pc

klik op properties
als je DHCP server hebt ingesteld op je wireless AP, moet je onder TCP/ip settings
optain an IP adres automaticly aanvinken,

heb je geen dhcp aangevinkt zorg dan dat het ip adres en networkmask in dezelfde range zitten als de LAN settings op je AP.

set als gateway het LAN IP van je AP

dan klik in het tabblad Wireless networks, vink use windows to configure mywireless network settings

als je netwerk in het lijstje eronder staat ff verwijderen voor de zekerheid, dan klik ADD.

Vul dan het SSID in wat je in je AP hebt ingevult

Bij Network authenticatie precies hetzelfde kiezen als in de AP (als je hoogste veiligheid hebt gekozen is dat WPA-PSK en in data encryption TKIP)

en vul de network key in (het vinkje the key is provided automaticly uitzetten)

als je dit alles gedaan hebt moet je in je command promt ipconfig /renew intypen, en zou alles moetten werken (of kies repair via de properties van je taskbar icon)

\edit
Oh ja ook belangrijk, als je een tooltje hebt gekregen bij je wireless nic, gebruik OF die, OF de winxp tool, nooit allebei, dan heb je grote kans dat het niet werkt (als je sp2 hebt zou ik gewoon de windows tool gebruiken en het andere tooltje deinstaleren)

[ Voor 10% gewijzigd door soepkip op 01-12-2004 16:19 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soepkip schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:17:
In sp2 werkt het redelijk goed ja,

Het beste wat je kan doen is op je wireless station ook block SSID aanzetten, dit betekend dat je AP niet meer aan iedereen uitzend dat ie er is, dus moeilijker te vinden door mensen die niet weten dat ie er is.

ga nu naar start->settings->network connections->wireless connection
op je pc

klik op properties
als je DHCP server hebt ingesteld op je wireless AP, moet je onder TCP/ip settings
optain an IP adres automaticly aanvinken,

heb je geen dhcp aangevinkt zorg dan dat het ip adres en networkmask in dezelfde range zitten als de LAN settings op je AP.

set als gateway het LAN IP van je AP

dan klik in het tabblad Wireless networks, vink use windows to configure mywireless network settings

als je netwerk in het lijstje eronder staat ff verwijderen voor de zekerheid, dan klik ADD.

Vul dan het SSID in wat je in je AP hebt ingevult

Bij Network authenticatie precies hetzelfde kiezen als in de AP (als je hoogste veiligheid hebt gekozen is dat WPA-PSK en in data encryption TKIP)

en vul de network key in (het vinkje the key is provided automaticly uitzetten)

als je dit alles gedaan hebt moet je in je command promt ipconfig /renew intypen, en zou alles moetten werken (of kies repair via de properties van je taskbar icon)

\edit
Oh ja ook belangrijk, als je een tooltje hebt gekregen bij je wireless nic, gebruik OF die, OF de winxp tool, nooit allebei, dan heb je grote kans dat het niet werkt (als je sp2 hebt zou ik gewoon de windows tool gebruiken en het andere tooltje deinstaleren)
Okay, ik heb dat geprobeerd en nu ben ik nog verder van huis... Namelijk... Dat mijn adapter mijn kaart niet meer vindt, en dat wat ik ook doe ik geen connectie meer krijg... :X Die beveiliging werkte ook niet, en nu ben ik gewoon in niemands land...

Ik kan niet geloven dat dit zo moeilijk is...

Any tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

hij ziet het netwerk niet omdat het SSID niet wordt weergegeven, maar dit betekend niet dat het er niet meer is, wil je weer met de default instelingen werken houd dan de resetknop aan de achterkant (bij de adapteringang) zo'n 5 seconden ingedrukt, dan gaar de AP/router weer terug naar de default instellingen, dat is zonder beveiliging, en met zoek netwerken weer gewoon te vinden (op 192.168.1.1)

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:30:
[...]

Okay, ik heb dat geprobeerd en nu ben ik nog verder van huis... Namelijk... Dat mijn adapter mijn kaart niet meer vindt, en dat wat ik ook doe ik geen connectie meer krijg... :X Die beveiliging werkte ook niet, en nu ben ik gewoon in niemands land...

Ik kan niet geloven dat dit zo moeilijk is...

Any tips ?
deel1 van dit topic doorlezen, alsmede deel 2 compleet doorlezen.. staan de antwoorden zeker vermeld..

http://forum.chupa.nl en dan de *ZOEK* functie ;)
http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=10 voor SP1 gebruikers.. en voor SP2 met wat fantasy

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
ik heb mijn asus wl-500g aan gesloten en eindelijk werkend maar nu het volgende propbleem zodra ik mail wil versturen krijg ik de volgende melding van outlook

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is bas_vdl@hotmail.com. Onderwerp 'test', Account: 'pop.castel.nl', Server: 'smtp.castel.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 <bas_vdl@hotmail.com>: Relay access denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC79

hier voor gebruikte ik een inbel verbinding vn castel
moet ik nu poorten open zetten ofzo voor het versturen van mail op de asus wl-500g

iemand een idee

mvg Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...79&btnG=Google+zoeken&lr=

zo te lezen heb je dat nog niet gedaan: simpel de foutmelding in Google intypen ;)
Eigenlijk zou er een GoT filter hierop moeten komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:40:
[...]

deel1 van dit topic doorlezen, alsmede deel 2 compleet doorlezen.. staan de antwoorden zeker vermeld..

http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=10 voor SP1 gebruikers.. en voor SP2 met wat fantasy
Ik dank je zeer !!!!
Alles werkt... Dat is een HELE opluchting...!

Het enige wat ik nu nog moet hebben is een progje wat ervoor zorgt dat hij niet piekt, en dan weer daalt (dan heeft hij 100% verbinding, en dan daalt het voor een paar seconden naar 0%) gelukkig maakt ie daarna weer automatisch verbinding, dus daar valt nog wel mee te leven.

Btw, via speedtest krijg ik draadloos 400kb/s minder dan met kabel bij download snelheid...Dus van 2600 kb/s naar 2200 kb/s. Dat is een redelijk getal neem ik aan ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Heb iets meer dan een week de Asus WL-500g, in het begin beviel dit apparaat me wel goed.
Instellen ging heel makkelijk, binnen 5 minuten was me netwerk up & running. Ook WEP, WPA-PSK werkte goed.

Maar na ongeveer 30 uur deed deze router helemaal niks meer, kon de buiten wereld niet meer bereiken dmv een ping naar tweakers.net bv. Naar de setuppagina browsen van de router lukt nog wel, bij status gaf die gewoon aan dat die online was. Dus even stroom eraf gehaald en weer erop gezet. Router werkte weer. Na weer ongeveer zo'n 30 uur deed hij het zelfde.
Dit is denk ik wat ze noemen op chupa de "WAN dies"-probleem.

Betaversie firmware 1.8.2.4 erop gezet. "WAN dies"-probleem opgelost (denk ik). Maar heb ander probleem dat het na ongeveer 24 uur niet helemaal meer bereikbaar is. Internet is dan zo sloom als een 33k6 modem en als ik ping naar me router (ping routerip -t) krijg je 4 van de 10 wel een timed-out. Stroom eraf, stroom erop, doet het weer goed. Dit een paar keer meegemaakt.

Nu heb ik ook gelezen dat het ook aan je router zelf liggen. Partij met serienummer wat begint met 4A of 4B ofzoiets. Mijne begint met 4A, misschien is dit die slechte partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Ik heb hem afgelopen vrijdag ook gekocht, samen met een WL100G asus kaartje, werkt goed, snelheden van 17Mbit/sec (wat wel goed is, met kabel haal ik ook niet veel meer dan 27Mbit/sec, laptop HD is niet zo snel denk ik) Vind hem alleen wat traag (bij het afdrukken op de lpt poort, reactie van configuratie-webserver...)

Maar iets anders, ik heb Hide SSID op Yes gezet, opgeslagen, herstart (stroom eraf) maar nog steeds geeft ie af en toe het SSID, of althans m'n laptop ziet het nog steeds. Is het veel veiliger als het niet zichtbaar zou zijn ? (heb wel wpa-psk en TKIP en 128 wpa aan staan en alleen 1 MAC adres krijgt toegang)

En is het mogelijk om de speed-touch home versie aan te spreken (mxstream/xs4al adsl)? dus met vpn/pptp verbinding ? zo ja hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
The Conman schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:35:
Heb iets meer dan een week de Asus WL-500g, in het begin beviel dit apparaat me wel goed.
Instellen ging heel makkelijk, binnen 5 minuten was me netwerk up & running. Ook WEP, WPA-PSK werkte goed.

Maar na ongeveer 30 uur deed deze router helemaal niks meer, kon de buiten wereld niet meer bereiken dmv een ping naar tweakers.net bv. Naar de setuppagina browsen van de router lukt nog wel, bij status gaf die gewoon aan dat die online was. Dus even stroom eraf gehaald en weer erop gezet. Router werkte weer. Na weer ongeveer zo'n 30 uur deed hij het zelfde.
Dit is denk ik wat ze noemen op chupa de "WAN dies"-probleem.

Betaversie firmware 1.8.2.4 erop gezet. "WAN dies"-probleem opgelost (denk ik). Maar heb ander probleem dat het na ongeveer 24 uur niet helemaal meer bereikbaar is. Internet is dan zo sloom als een 33k6 modem en als ik ping naar me router (ping routerip -t) krijg je 4 van de 10 wel een timed-out. Stroom eraf, stroom erop, doet het weer goed. Dit een paar keer meegemaakt.

Nu heb ik ook gelezen dat het ook aan je router zelf liggen. Partij met serienummer wat begint met 4A of 4B ofzoiets. Mijne begint met 4A, misschien is dit die slechte partij?
om even vergissingen meteen uit de wereld te helpen, de 'partijen' beginnend met serienummer 4A en 4B zijn NIET slecht.
MyCom heeft alleen een aantal modellen verkocht met vermoedelijk verkeerde firmware erin, maar dan heb je een zogenaamd WL500bv2model.. en dus geen 54mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Hallo,

Ik heb nu ook een asus wl500g.

Nu een paar vraagjes,

Ik heb een 138g pci kaartje en lees hier nogal wat slechte ervaringen.
Nu kan ik hem ruilen en zit te denken aan de linksys wireless G adapter:

- ondersteund deze kaart afterburner?
- Is after burner aan te raden of maakt het niet uit?
- heeft iemand al ervaringen met het boosten van de uitput (van 19Mw naar 84 Mw)
- waar kan ik een duidelijk overzicht vinden wat iedere firmware kan en aan extra opties bevat (zie door de bomen het bos niet meer)

of kan ik het beste gewoon mijn 138g kaartje houden met de nieuwste drivers?

thx!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:24:
http://www.google.nl/sear...79&btnG=Google+zoeken&lr=

zo te lezen heb je dat nog niet gedaan: simpel de foutmelding in Google intypen ;)
Eigenlijk zou er een GoT filter hierop moeten komen....
ja en wat moet ik er aan doen dan wijsneus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig heb ik een hele dikke huid :)
dus lijkt me erg logisch: als je google link aangeklikt hebt zie je dat die fout voornamelijk staat voor
The cause of this error is due to the fact that all our SMTP servers require authentication. Please consult the "SMTP authentication settings" and "special settings for MSN, AT&T, AOL.com or Cox.com users" section in the domain manager.
dus kijk de SMTP authentication settings in de mail settings eens na en anders een mailtje naar de mailhelpdesk. Die bestaat ook nog steeds voor 1e lijnszorg tav problemen met mail.

edit: 8 vd 17 met een slotje.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:23:
[...]

om even vergissingen meteen uit de wereld te helpen, de 'partijen' beginnend met serienummer 4A en 4B zijn NIET slecht.
MyCom heeft alleen een aantal modellen verkocht met vermoedelijk verkeerde firmware erin, maar dan heb je een zogenaamd WL500bv2model.. en dus geen 54mbit
Mijn router komt van MyCom. Wat voor problemen hebben sommige routers van MyCom ? Ik heb zoiezo heel veel kinderziektes heb ik het gevoel met mijn router/adapter.
Nog steeds geen stabiele lijn, de connectie is dikmaals weg, een DOS error elke keer als ik de PC opstart, bij andere gebruiker is het signaal kwijt, Erg ERG vervelend allemaal !

Is er ook maar iemand met een oplossing ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de wl-500g besteld en ik zit met een vraag.

Ik heb al een Alcatel Speedtouche Home modem. (getweaked naar Pro, dus nu ook een router).

Is het nu mogelijk de wl-500g in te stellen als AccesPoint en dat ik dan nog steeds LAN (2 pc's), WAN (1 laptop), en de printserver kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Tja, het zal wel aan mij liggen maar goed....

Ik kom er niet uit wat nu het verschil is tussen:
- Fixed 54 Mbps Data Rate
- Fully Auto Data Rate

Het lijkt erop alsof de verbinding beter is met 'fFixed 54 Mbps Data Rate'. Maar aan de andere kant lijkt het dan wel aslof hij soms moeite heeft met het helemaal laden van pagina's. Het gebeurd nu steeds vaker dat de pagina half geladen is en hij de grootste moeite heeft om hem helemaal te laden. Kan dit ermee te maken hebben? Welke van de twee isntellingen kan ik beter gebruiken en waarom? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:08:
[...]

Mijn router komt van MyCom. Wat voor problemen hebben sommige routers van MyCom ? Ik heb zoiezo heel veel kinderziektes heb ik het gevoel met mijn router/adapter.
Nog steeds geen stabiele lijn, de connectie is dikmaals weg, een DOS error elke keer als ik de PC opstart, bij andere gebruiker is het signaal kwijt, Erg ERG vervelend allemaal !

Is er ook maar iemand met een oplossing ?
lezen is een vak..je hebt of de foute uitvoering zoals ik al eerder zei of je hebt geen problemen

99% van de problemen zijn te wijten aan verkeerde user instellingen en niet aan de WL500g

misschien kun je ook eens je probleem wat duidelijker definiëren, en ook je configuratie opnoemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:48:

Ik heb al een Alcatel Speedtouche Home modem. (getweaked naar Pro, dus nu ook een router).

Is het nu mogelijk de wl-500g in te stellen als AccesPoint en dat ik dan nog steeds LAN (2 pc's), WAN (1 laptop), en de printserver kan gebruiken?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:13:
[...]

lezen is een vak..je hebt of de foute uitvoering zoals ik al eerder zei of je hebt geen problemen

99% van de problemen zijn te wijten aan verkeerde user instellingen en niet aan de WL500g

misschien kun je ook eens je probleem wat duidelijker definiëren, en ook je configuratie opnoemen..
Ik heb deze halve topic doorgelezen, en de handleiding al 100x :P Daarom...
Mijn instellingen zijn niks bijzonders.

Channel 11 (doet het iets stabieler dan auto)
54 protection
54g only
Shared Key
WEP 128 BITS
AP only
Kabel
Mac adress ingesteld
Auto IP
Auto DNS
Beveiliging: Extra

Fixed 38mp/s, fixed 48 mp/s, fixed 18 mp/s (ligt eraan hoe instabiel hij is)

Werkte samen met de ASUS WL 138 maar die heb ik terug gebracht omdat hij niet goed werkte. Dus zit vandaag even zonder.

Het probleem is: instabiliteit. Dat de strenght dan op een gegeven moment als hij weer eens gezakt is naar 0%, dat hij dan niet meer automatisch terug komt. En dat je dat dus handmatig moet gaan doen.

DOS error. De software van of de adapter of de router geeft elke keer een DOS error in Windows.

Andere gabruiker: Als je op een andere gebruiker klikt moet je connectie handmatig weer instellen...

Die soort kleine foutjes. Ik heb een firmware upgrade gedaan, dus daaraan kan het niet liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik had vanmiddag nog me WL-500g en de WL-138g,

beide RMA teruggestuurd en krijg me geld terug omdat deze me niet bevielen, zoals het verhaal wat ik paar posts terug heb genoemd.

WL-138g ziet de AP soms wel en soms neit, of dit nou 1 meter van de AP is of 20 meter vandaan. Vind ik eindelijk de AP, kan ik connecten met de WEP key, maar zit nergens optie om ook de WPA te gebruiken. Ook in help van het asus wireless programma vind niks over WPA... ook nep.. gebruik w2k dus geen standaard configtool voor wlan.

Ga zaterdag lekker naar PC Dump en haal daar de Linksys WRT54GS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:07:
[...]

Ik heb deze halve topic doorgelezen, en de handleiding al 100x :P Daarom...
Mijn instellingen zijn niks bijzonders.

Channel 11 (doet het iets stabieler dan auto)
54 protection
54g only
Shared Key
WEP 128 BITS
AP only
Kabel
Mac adress ingesteld
Auto IP
Auto DNS
Beveiliging: Extra

Fixed 38mp/s, fixed 48 mp/s, fixed 18 mp/s (ligt eraan hoe instabiel hij is)

Werkte samen met de ASUS WL 138 maar die heb ik terug gebracht omdat hij niet goed werkte. Dus zit vandaag even zonder.

Het probleem is: instabiliteit. Dat de strenght dan op een gegeven moment als hij weer eens gezakt is naar 0%, dat hij dan niet meer automatisch terug komt. En dat je dat dus handmatig moet gaan doen.

DOS error. De software van of de adapter of de router geeft elke keer een DOS error in Windows.

Andere gabruiker: Als je op een andere gebruiker klikt moet je connectie handmatig weer instellen...

Die soort kleine foutjes. Ik heb een firmware upgrade gedaan, dus daaraan kan het niet liggen.
jaja, je probleem is je wl138g
als je nog van dat geval af kunt komen doen, en gewoon Linksys WMP54g of WPC54g halen en je problemen zijn weg

en wat is een DOS error?
zover ik weet werkt wireless niet in dos..
wellicht bedoel je een BSOD ? (blue screen of death)

en fixed speed moet je niet gebruiken, alleen auto instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
voor iedereen die zat te wachten op de WL500gx, ik heb er eindelijk 1 ontvangen

ik ga deze een dezer dagen proberen te testen, resultaten, pics (ook intern) krijgen jullie dan nog te zien/lezen

het enigste wat ik niet kan testen is de 125mbps mode omdat ik geen kaart ervoor heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Hey Antiloop,

Als ik eenvoudig met het OV bij jou kan komen, zou ik mijn Afterburner getweakte WL-500g mee kunnen nemen. Daar kun je dan tests mee doen.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:59
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:48:

Dit kan, maar dan moet je je modem op een van de switch poorten zetten en niet op de WAN poort. Ook moet je dan de ingebouwde DHCP server op de wl-500g uitzetten. Ik weet niet of dit zo is, maar als je Speedtouch Pro maar 1 IP adres wil uitdelen kan je ook nog de router DHCP server gebruiken en op de wl-500g instellen: Obtain an IP address automatillicy. Dan krijgt je router een IP van je Speedtouch Pro en deelt zelf ip adressen uit aan je laptop en pc's.

Ik heb zelf geen ervaringen met deze router, maar bij mijn Sitecom routertje werkt het wel zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Niek_ schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:08:
Tja, het zal wel aan mij liggen maar goed....

Ik kom er niet uit wat nu het verschil is tussen:
- Fixed 54 Mbps Data Rate
- Fully Auto Data Rate

Het lijkt erop alsof de verbinding beter is met 'fFixed 54 Mbps Data Rate'. Maar aan de andere kant lijkt het dan wel aslof hij soms moeite heeft met het helemaal laden van pagina's. Het gebeurd nu steeds vaker dat de pagina half geladen is en hij de grootste moeite heeft om hem helemaal te laden. Kan dit ermee te maken hebben? Welke van de twee isntellingen kan ik beter gebruiken en waarom? :X
Bij mij werd dat probleem verholpen met het kiezen van een ander kanaal (13 in mijn geval)

Ik heb de firmware v1.8.2.4 BETA op de router gezet en de router op 100 full gezet en sinds dien geen WAN port die meer gehad, dus voor de mensen die daar last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Styno schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:49:
Hey Antiloop,

Als ik eenvoudig met het OV bij jou kan komen, zou ik mijn Afterburner getweakte WL-500g mee kunnen nemen. Daar kun je dan tests mee doen.
lol

ik heb nog een wl-hdd met enabled afterburner liggen... alleen heb je er nix aan
want moet een client hebben (pcmcia/minipci of pci kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:47

Freehumor

koekwous

Antiloop schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:50:
voor iedereen die zat te wachten op de WL500gx, ik heb er eindelijk 1 ontvangen

ik ga deze een dezer dagen proberen te testen, resultaten, pics (ook intern) krijgen jullie dan nog te zien/lezen

het enigste wat ik niet kan testen is de 125mbps mode omdat ik geen kaart ervoor heb
Vraagje, waar heb jij die GX vandaan? Heb overal op internet gekeken e.d. maar nergens gevonden waar ze hem al hebben. Wil namelijk die ook gaan aanschaffen. Laat iig jou bevindingen ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Antiloop schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:38:
[...]

lol

ik heb nog een wl-hdd met enabled afterburner liggen... alleen heb je er nix aan
want moet een client hebben (pcmcia/minipci of pci kaartje)
Oh, op die manier, nee daar kan ik je niet aan helpen....

BTW: Antiloop heeft deze WL-500gx te leen voor test doeleinden. Er zijn maar twee van deze dingen in Europa atm.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:47

Freehumor

koekwous

Styno schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:00:
[...]

Oh, op die manier, nee daar kan ik je niet aan helpen....

BTW: Antiloop heeft deze WL-500gx te leen voor test doeleinden. Er zijn maar twee van deze dingen in Europa atm.
Owh, is het al wel bekend wanneer ze uitkomen dan? Asus kon mij het niet vertellen. Kreeg doodleuk een mailtje dat ik het aan de leveranciers moest vragen. Dus dat dan maar gedaan. Maar die weten (logisch) niks, omdat Asus ze niet informeerd.

In het kort, het is mij dus nog niet bekend wanneer de Asus WL-500GX in de schappen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Freehumor schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:12:
[...]

Owh, is het al wel bekend wanneer ze uitkomen dan? Asus kon mij het niet vertellen. Kreeg doodleuk een mailtje dat ik het aan de leveranciers moest vragen. Dus dat dan maar gedaan. Maar die weten (logisch) niks, omdat Asus ze niet informeerd.

In het kort, het is mij dus nog niet bekend wanneer de Asus WL-500GX in de schappen ligt.
de WL500g Deluxe zou volgens de forecast van asus eind November in de NLHub moeten zijn, echter waarom dit afgeblazen is weet ik niet precies

kreeg vage dingen te horen dat de WL100gx nog niet af was en dat die eerst af moest en dat ze dan pas gingen shippen

maarja het blijven taiwanezen, en dus blijven ze vaag...

ik heb ook geen idee of dit het uiteindelijke model moet zijn wat in de winkel moet komen, ik ga er vanuit van wel maar dat antwoord blijf ik jullie nog wel ff schuldig denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:48:
[...]

jaja, je probleem is je wl138g
als je nog van dat geval af kunt komen doen, en gewoon Linksys WMP54g of WPC54g halen en je problemen zijn weg

en wat is een DOS error?
zover ik weet werkt wireless niet in dos..
wellicht bedoel je een BSOD ? (blue screen of death)

en fixed speed moet je niet gebruiken, alleen auto instellingen
Ik heb je raad opgevolgd en net een Linksys WMP54G gekocht (2x zo duur, maar goed. Ik heb wel wat geld ervoor over voor een stabiele verbinding). Lijkt me tot nu toe een erg goede adapter, dus bedankt voor de tip ! Maar nu weet ik weer niet hoe ik in Windows XP de connectie moet configureren (oftwel beveiling moet instellen). De handleiding die erbij zit is maar 1 blz, en die is gebasseerd op SP1.

Enige tips ? Want ik zou nu graag wel helemaal klaar willen zijn met het gezeik en gewoon willen internetten... Veilig :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
4of9 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:55:
[...]

Bij mij werd dat probleem verholpen met het kiezen van een ander kanaal (13 in mijn geval)

Ik heb de firmware v1.8.2.4 BETA op de router gezet en de router op 100 full gezet en sinds dien geen WAN port die meer gehad, dus voor de mensen die daar last van hadden.
Dit was helaas maar van tijdelijke duur.
WAN port died again.

Ik denk er nu aan om het om te gaan ruilen voor een linksys tegenhanger want ik word echt gek van dat ding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Niet online
ik wil nieuwe firmware in de asus doen, maar ik wil niet alle instellingen opnieuw erin zetten
is het mogelijk om via een backup, deze weer in de nieuwe firmware te doen, ongeacht welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ik heb een SMC ADSL/WLAN router, ik wil een server aansluiten op een WL-500g (gewoon via de ingebouwde switch) en dan zorgen dat ik verbinding krijg dus bridgen. Dit lukt me echter niet goed. Ik heb Wireless bij bridge op Hybrid gezet. Of moet ik ook nog aparte dingen op de ADSL router instellen?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:39
robbertm schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:17:
ik wil nieuwe firmware in de asus doen, maar ik wil niet alle instellingen opnieuw erin zetten
is het mogelijk om via een backup, deze weer in de nieuwe firmware te doen, ongeacht welke firmware?
Ja, staat gewoon in de gebruiksaanwijzing.

[ Voor 7% gewijzigd door Marco op 10-12-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Niet online
suspect schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:48:
[...]

Ja, staat gewoon in de gebruiksaanwijzing.
Dat klopt, maar er staat niet in dat dit ook geldt voor firmware niet afkomstig van asus, daarom mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hadden jullie deze al gezien?

http://uk.asus.com/news/2004/20041207.htm

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb een probleem met men asus wl-500g.

Eergisteren is de modem van chello omgeruild (nu een motorola surfboard 5100.)
Toen begonnen bij mij de problemen.
Van te voren werkte alles gewoon goed, maar nu krijg ik via de router totaal geen internet meer.
(ik zit nu met een directe lijn naar mijn modem te internetten dus zonder router.)
Als ik de router er tussen zet kan ik wel lokaal pingen naar de pcs in het netwerk.
Ik denk dat de asus op 1 of andere manier niet met de modem overweg kan.

Ik heb het volgende gedaan, eigenlijk de standaard dingen:
Het mac adres van mijn huidige netwerkkaart (3com) aangemeld bij chello.
De software van de router geinstalleerd en gewoon de quick setup gedaan.
Als ik het internet aansluit op andere pc werkt het niet, enkel op de pc met de 3com netwerkkaart, ik krijg geen provisioning.upc.nl te zien of wat dan ook, ik heb gewoon totaal geen verbinding. (releasen en renewen helpt ook niet echt)

Maar mij is opgevallen dat ik bij het status menu van de router te zien krijg dat ik disconnected ben, als ik op connected druk geeft dat geen verandering.
Als ik daarna naar de log kijk geeft ie aan: "dhcp lease is lost" (na vijf seconden ofzo)

Ik heb al gezocht op dit probleem, maar ben nog helemaal niets tegengekomen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is, of waar het precies aan ligt :'( ?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac adres is dus nu van de 3com kaart geregistreerd, die moet je in de 500g zetten (klonen). Is al heel vaak langs geweest, dus effe searchen of http://www.chelloo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:19:

Van te voren werkte alles gewoon goed, maar nu krijg ik via de router totaal geen internet meer.
(ik zit nu met een directe lijn naar mijn modem te internetten dus zonder router.)
Als ik de router er tussen zet kan ik wel lokaal pingen naar de pcs in het netwerk.

Als ik het internet aansluit op andere pc werkt het niet, enkel op de pc met de 3com netwerkkaart, ik krijg geen provisioning.upc.nl te zien of wat dan ook, ik heb gewoon totaal geen verbinding. (releasen en renewen helpt ook niet echt)

Maar mij is opgevallen dat ik bij het status menu van de router te zien krijg dat ik disconnected ben, als ik op connected druk geeft dat geen verandering.
Als ik daarna naar de log kijk geeft ie aan: "dhcp lease is lost" (na vijf seconden ofzo)

Ik kreeg met chello ook niets voor elkaar (monteur er bij geweest, zelfs die lukt het niet, was toch vakman van Schuring), weet inmiddels wel waarom: dat modem van chello onthoud van alles en nog wat en je moet ipconfig /release en een reset van het modem doen om het te laten vergeten. Ik heb chello maar snel de deur uitgegooid en een gemiddeld snellere verbinding via ADSL er voor terug genomen (chello zegt wel dat ze snel zijn, dit is echter een mythe, paar seconden snel, paar seconden dood etc. dus 1 Mbit an m'n hoela). Ligt niet aan Asus ding, maar aan die prutsers van chello zelf.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 08:15:
mac adres is dus nu van de 3com kaart geregistreerd, die moet je in de 500g zetten (klonen). Is al heel vaak langs geweest, dus effe searchen of http://www.chelloo.com/
Dat heb ik logischerwijs ook gedaan aangezien ik de quick setup gewoon standaard heb afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het nu helemaal zat met dit hele draadloos gedoe ! Mijn gemiddelde internet snelheid is met mijn Chello Clasic abbo (normaal met draad 2600 kb/s) nu 52 kb/s...!!
En dan heb ik het er nog geen eens over dat ik vaak de computer 5 moet restarten tot dat ie pas verbinding heeft ! Dit is ech NIET normaal. En het raarste is nog wel dat de signaal sterkte van Windows zegt dat hij of 36 of 54 mp/s is... Maar het ligt niet aan Chello want met kabel krijg ik 2600 kb/s... En als ik naar http://my.router/ ga dan doet ie er ook eeuwen over. Dus Windows liegt...

Ik ben het echt zat, kan iemand mij verlossen van deze hele sh!t zodat ik eindelijk kan internetten ? Hij is nog geen eens beveiligd.

Het lampje van mijn adapter die brand ook haast nooit...
Ik kan mijn router niet meer terug brengen anders had ik dat wel gedaan, maar nu is gewoon echt de maat VOL. Ik zit nu bijna 2 weken te klooien hiermee zonder enig resultaat !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Note: The zip file contains the firmware,Asus Speaker Express quick guide(English), Bandwidth Management quick guide(English, ASUS Speaker Express installation file and USB Speaker_Compatiblelist
Add: Wireless Speaker.
Add: WMM/WPA2 Support.
Add: Bandwidth Management
Add: MAC Filter for LAN and WLAN
Add: Local port for Virtual Server
Fix: monitor for WAN Die and Web Cam die
Note1: Using this firmware on WL500g, the range of wireless transmission will be shortened because of the power of tx is lower.
Note2: The Wireless speaker support aiff, asf, asx, au, avi, dat, mp3, mpeg, wav, wma, wmv and DO NOT support mid

Wel leuk die wireless speaker alleen nog nooit gehoord van USB speakers :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-12-2004 21:40 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:48:
Ik ben het nu helemaal zat met dit hele draadloos gedoe ! Mijn gemiddelde internet snelheid is met mijn Chello Clasic abbo (normaal met draad 2600 kb/s) nu 52 kb/s...!!
En dan heb ik het er nog geen eens over dat ik vaak de computer 5 moet restarten tot dat ie pas verbinding heeft ! Dit is ech NIET normaal. En het raarste is nog wel dat de signaal sterkte van Windows zegt dat hij of 36 of 54 mp/s is... Maar het ligt niet aan Chello want met kabel krijg ik 2600 kb/s... En als ik naar http://my.router/ ga dan doet ie er ook eeuwen over. Dus Windows liegt...

Ik ben het echt zat, kan iemand mij verlossen van deze hele sh!t zodat ik eindelijk kan internetten ? Hij is nog geen eens beveiligd.

Het lampje van mijn adapter die brand ook haast nooit...
Ik kan mijn router niet meer terug brengen anders had ik dat wel gedaan, maar nu is gewoon echt de maat VOL. Ik zit nu bijna 2 weken te klooien hiermee zonder enig resultaat !
ehm heb je mijn post gelezen ?
en dat het aan je wl138g ligt ?
en heb je nu dus een andere kaart gehaald/geprobeerd ?

en heb je tevens ook de laatste drivers gebruikt? ook te vinden op het chupa forum
en neem aan dat je kanaal hoger dan 6 is, en dat je ze ook allemaal geprobeerd hebt boven de 6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
robbertm schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:17:
nee dat is niet ten allen tijden mogelijk
vanaf firmware 1.8.x.x mag je namelijk geen oude instellingen terug zetten van firmwares lager dan 1.8.x.x, doe je dit wel dan kun je wachten op problemen en meestal heb je ze vrij direct al.

en wat je precies bedoelt met firmwares niet afkomstig van asus snap ik niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Antiloop schreef op zondag 12 december 2004 @ 05:50:
[...]en wat je precies bedoelt met firmwares niet afkomstig van asus snap ik niet echt..
Custom firmware? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:19:

Opgelost... Optie stond op automatisch in plaats van 10 mb half duplex :X :?

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-12-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op zondag 12 december 2004 @ 05:47:
[...]

ehm heb je mijn post gelezen ?
en dat het aan je wl138g ligt ?
en heb je nu dus een andere kaart gehaald/geprobeerd ?

en heb je tevens ook de laatste drivers gebruikt? ook te vinden op het chupa forum
en neem aan dat je kanaal hoger dan 6 is, en dat je ze ook allemaal geprobeerd hebt boven de 6 ?
Zoals je in mijn vorige post kunt zien heb ik de ASUS WL138G ingeruild en die PCI kaart van Linksys gekocht. Nu heb ik echter zelfs nog meer problemen...

Ik heb een internet verbinding van 50 a 60 kb/s , en heel af en toe heb ik opeens een goede snelle verbinding (en ook stabiel... dus opzich lijkt me die kaart wel beter) maar ik heb alleen gister een paar uur een snelle verbinding van 2300 kb/s gehad, en anders is ie gewoon weer 55 kb/s. Ik moet overigens ook nog de PC een aantal keren opstarten voordat ie zoiezo verbinding maakt. Dan heeft hij technisch gezien verbinding, en kan ik ook mijn IP en alles zien, maar dan internet hij gewoon niet. Terwijl Chello er dan niet uitligt.

Ik heb voor de router de nieuwste firmware, en ik ga nu kijken of ik voor de Linksys ook nieuwe firmware kan vinden. Mijn internet is nog onbeveiligd omdat er gewoon totaal geen software bij die Linksys zit (wat ik dus WEL een nadeel vind) en alles is gebaseerd op of win 98,2000 of op Win XP SP1.

Antiloop, je hebt me al vaak geholpen, ik hoop dat je nu ook nog een oplossing weet. Want dit is gewoon echt NIET genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:33:
[...]

Zoals je in mijn vorige post kunt zien heb ik de ASUS WL138G ingeruild en die PCI kaart van Linksys gekocht. Nu heb ik echter zelfs nog meer problemen...

Ik heb een internet verbinding van 50 a 60 kb/s , en heel af en toe heb ik opeens een goede snelle verbinding (en ook stabiel... dus opzich lijkt me die kaart wel beter) maar ik heb alleen gister een paar uur een snelle verbinding van 2300 kb/s gehad, en anders is ie gewoon weer 55 kb/s. Ik moet overigens ook nog de PC een aantal keren opstarten voordat ie zoiezo verbinding maakt. Dan heeft hij technisch gezien verbinding, en kan ik ook mijn IP en alles zien, maar dan internet hij gewoon niet. Terwijl Chello er dan niet uitligt.

Ik heb voor de router de nieuwste firmware, en ik ga nu kijken of ik voor de Linksys ook nieuwe firmware kan vinden. Mijn internet is nog onbeveiligd omdat er gewoon totaal geen software bij die Linksys zit (wat ik dus WEL een nadeel vind) en alles is gebaseerd op of win 98,2000 of op Win XP SP1.

Antiloop, je hebt me al vaak geholpen, ik hoop dat je nu ook nog een oplossing weet. Want dit is gewoon echt NIET genieten.
ehm het beste kun je SP2 erop zetten en de nieuwste drivers gebruiken van broadcom

die kan ik wel ff opzoeken voor je maar ben nu te lui(te vinden op HP site: SP28537 was het eerst), dus moet je ff mailen naar forum@chupa.nl om me eraan te helpen herinneren of ff zoeken op hp site

ik neem wel aan dat je de WMP54g (v2) hebt ?

en wat voor encryptie gebruik je wel/niet
welke firmware op je router, geen zin om alles terug te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
nieuwste broadcom drivers voor Asus WL100g, WL100gx, WL120, WL120g, WL120gx,
Linksys WMP54g (v2), WPC54g

Broadcom 802.11b, 802.11g driver Version 3.70.17.0
http://h18007.www1.hp.com...ok/us/download/21567.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op maandag 13 december 2004 @ 02:15:
[...]

ehm het beste kun je SP2 erop zetten en de nieuwste drivers gebruiken van broadcom

die kan ik wel ff opzoeken voor je maar ben nu te lui(te vinden op HP site: SP28537 was het eerst), dus moet je ff mailen naar forum@chupa.nl om me eraan te helpen herinneren of ff zoeken op hp site

ik neem wel aan dat je de WMP54g (v2) hebt ?

en wat voor encryptie gebruik je wel/niet
welke firmware op je router, geen zin om alles terug te lezen
Ik heb SP2, alleen mijn kaartje handleiding is gebasseerd op SP1.
Hoe kom ik er btw achter dat ik Versie 2 heb ? Ik heb wel de WMP54g ja.
Ik gebruik tijdelijk geen encryptie en de firmware is helemaal up-to-date.

Again, thanks for helping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:10:
[...]

Ik heb SP2, alleen mijn kaartje handleiding is gebasseerd op SP1.
Hoe kom ik er btw achter dat ik Versie 2 heb ? Ik heb wel de WMP54g ja.
Ik gebruik tijdelijk geen encryptie en de firmware is helemaal up-to-date.

Again, thanks for helping.
ik *dacht* dat dat ergens op de kaart zelf stond?,
maar als er een broadcom chip op zit is het een goede, de broadcom chip gaat het om namelijk..

en het beste kun je de configuratie van windows zelf gebruiken, dus geen Util/tool installeren voo r de wireless kaart alleen de drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
first pics:

meer details volgen nog op
http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=1304

Afbeeldingslocatie: http://forum.chupa.nl/attachment.php?attachmentid=233&stc=1

[ Voor 32% gewijzigd door Antiloop op 13-12-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb ook problemen met onze wireless verbinding.

We maken gebruik van de onderstaande opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/temp/Asus%20WL-500g.jpg

De afstand tussen de twee punten is hemelsbreed ongeveer een meter of 14. Vlak na de installatie had ik even verbinding (1Mbps), maar daarna is verbinding constant weggebleven. Ik heb de PC ook nog even in dezelfde kamer als de Router gezet. Daar was de verbinding "Good" en "Excellent" (zie screenshot), echter varieerde de snelheid van 1Mbps tot 18Mbps, veel minder dan de beloofde 54Mbps dus. Met andere woorden, de volle snelheid heb ik nog nergens behaald.

Zou dit alleen maar aan mijn WL-138G kunnen liggen? Of zijn er misschien andere oorzaken (zoals mijn wireless instellingen)?

[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 13-12-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:31:
[...]

ik *dacht* dat dat ergens op de kaart zelf stond?,
maar als er een broadcom chip op zit is het een goede, de broadcom chip gaat het om namelijk..

en het beste kun je de configuratie van windows zelf gebruiken, dus geen Util/tool installeren voo r de wireless kaart alleen de drivers
Ik heb blijkbaar dan Versie 1 want ik heb mijn adapter er uit gehaald, en er stond Linksys op. Ik heb de verpakking erbij gehaald, en er stond linksys op. Ik kon nergens de naam Broadcom vinden.

De tool valt overigens toch niet te installeren want die is gebasseerd op Win 98,2000,ME, en werkt niet onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanDaal schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:16:
Ik heb ook problemen met onze wireless verbinding.

We maken gebruik van de onderstaande opstelling:

De afstand tussen de twee punten is hemelsbreed ongeveer een meter of 14. Vlak na de installatie had ik even verbinding (1Mbps), maar daarna is verbinding constant weggebleven. Ik heb de PC ook nog even in dezelfde kamer als de Router gezet. Daar was de verbinding "Good" en "Excellent" (zie screenshot), echter varieerde de snelheid van 1Mbps tot 18Mbps, veel minder dan de beloofde 54Mbps dus. Met andere woorden, de volle snelheid heb ik nog nergens behaald.

Zou dit alleen maar aan mijn WL-138G kunnen liggen? Of zijn er misschien andere oorzaken (zoals mijn wireless instellingen)?
Ik had eerst ook problemen met dezelfde opstelling als jou, ik heb dus dezelfde hardware, maar bij mij speelde dit zelfs al op 3 meter afstand ik kon toen af en toe helmaal geen verbinding krijgen en als ik wel verbinding had was hij heel onstabiel tussen de 1 en 5.5 mbps en laag als kwaliteit. Daarnaast had ik ook alleen WEP 64 bits beveiliging aanstaan. Wij hebben hem geruild voor een nieuw exemplaar en nu haal ik gemiddeld 18 tot 36 mbps met een goede kwaliteit.

Wat je misschien eens moet proberen is om hem eerst proberen verbinding te maken zonder beveiliging in te schakelen en dan eens kijken naar de kwaliteit van het signaal. Wat mij over het algemeen opvalt is dat de ASUS WL-138G niet zo'n goede kwaliteit ontvangst hebben. In de laptop van mijn pa zit bijvoorbeeld een Intel pro Wireless 2200G kaartje (onboard of in PCMCIA slot, ik weet niet zeker welke) en die haalt beneden (ongeveer 7 meter, en 2 muren, WL-500G staat op de 2de verdieping) nog steeds een 54Mbps signaal goede of uitstekende kwaliteit, en deze snelheid blijft stabiel! Maar misschien vergelijk ik nu ook wel een top product met een budget product.

Edit: Ik wil er ook nog even bijzeggen dat hier aardig storing nog is door een GSM mast hier 40 meter vandaan. Daardoor zal niet op al onze pc's het ontvangst even goed zijn.
Kortom ik raad je aan om je router om te wisselen (onder garantie)als dat kan en ook alle storende apparaten een keer uit te zetten, en daarbij ook de beveiliging.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Niet online
idd custom firmware,... maar goed ik ga wel even knutsellen

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50

vanDaal

-ismeereentje

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:19:
Kortom ik raad je aan om je router om te wisselen (onder garantie)als dat kan en ook alle storende apparaten een keer uit te zetten, en daarbij ook de beveiliging.
Jij denkt dus dat het aan de router zelf ligt? Zo had ik het nog niet bekeken.

Overigens, even vergeten te zeggen, ik heb het ook geprobeerd met de Dell laptop van mijn vader. Daarmee maakt ie onmiddellijk contact met het wireless netwerk. De verbinding is excellent (op een meter of 5, twee muren) en de snelheid netjes 54Mbps. Echter, na een seconde of 30 valt deze snelheid terug naar 1Mbps, om vervolgens niet meer te veranderen. Zie ook het screenshot hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/temp/laptop_kl.jpg
(aanklikbaar)
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:19:
Wat je misschien eens moet proberen is om hem eerst proberen verbinding te maken zonder beveiliging in te schakelen en dan eens kijken naar de kwaliteit van het signaal.
Maar ik geloof dat ik mijn instellingen nu zo heb/had staan dat er geen beveiliging aanwezig is?
Op zich wil ik hem ruilen, maar dan wil ik wel redelijk zeker weten dat het aan de router zelf ligt. Maar goed, het is natuurlijk wel raar dat zowel de laptop (met een andere w-netwerkkaart) als de PC (met een Asus w-netwerkkaart) wel een goed signaal kunnen krijgen, maar geen goede snelheid. Of zou dit met andere instellingen op de 500g misschien toch opgelost kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Wat me nog niet echt duidelijk over deze router is,
is of ik hier nou een externe hdd op aan kan sluiten en
dan bv vanaf m`n xbox via XBMC muziek af te laten spelen e.d.

De router heb ik dus al een paar maanden en bevalt me prima,
alleen wil ik een externe hdd hierop aansluiten, nu ik een behuizing van
CONCEPTRONIC gevonden heb voor € 33,- (usb 2.0)

Ik heb beide topics al door gelezen, maar toch is het me niet helemaal duidelijk, in de handleiding spreken ze alleen over usb webcams.

Ik heb de laatste officieële firmware.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er inderdaad op dat je geen beveiliging aan hebt staan ja. Maar ik geloof dat het nog niet helemaal zonder is, probeer hem is op "open system or shared key" te zetten en dan bij "encryption" op "none".

Probeer ook eens "54G protection" aan te zetten (heb je ook kaartjes in het netwerk met het 802.11b protocol? Dan moet je deze opmerking voor nutteloos laten).
Deze optie zorgt ervoor dat de performance toeneemt maar als gevolg daarvan kun je niet meer verbinden met een 802.11b kaartje.

En wat je altijd kunt proberen is de nieuwste frimware erin flashen, maar ik hoop dat je daar de risico's wel van kent.

@pvdlaan: Je kan er een externe harde schijf op aan sluiten maar de router heeft maar een USB 1.1 aansluiting dus hij kan zeker niet de optimale snelheid van USB2 benutten, in de praktijk komt het er op neer dat hij maximaal 600KB/s haalt. En wat je met de XBOX uit wil proberen gaat niet lukken, of je moet er wel erg handig in zijn om een nieuwe firmware te schrijven.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
vanDaal schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:45:
[...]
Jij denkt dus dat het aan de router zelf ligt? Zo had ik het nog niet bekeken.

Overigens, even vergeten te zeggen, ik heb het ook geprobeerd met de Dell laptop van mijn vader. Daarmee maakt ie onmiddellijk contact met het wireless netwerk. De verbinding is excellent (op een meter of 5, twee muren) en de snelheid netjes 54Mbps. Echter, na een seconde of 30 valt deze snelheid terug naar 1Mbps, om vervolgens niet meer te veranderen. Zie ook het screenshot hieronder:

[afbeelding]
(aanklikbaar)

[...]

Maar ik geloof dat ik mijn instellingen nu zo heb/had staan dat er geen beveiliging aanwezig is?

[...]
Op zich wil ik hem ruilen, maar dan wil ik wel redelijk zeker weten dat het aan de router zelf ligt. Maar goed, het is natuurlijk wel raar dat zowel de laptop (met een andere w-netwerkkaart) als de PC (met een Asus w-netwerkkaart) wel een goed signaal kunnen krijgen, maar geen goede snelheid. Of zou dit met andere instellingen op de 500g misschien toch opgelost kunnen worden?
bla..

je snelheid van Auto afhalen en op een kanaal hoger dan 6 zetten (uitproberen)

als dat niet werkt WL138g teruggooien naar winkel en inruilen voor WMP54g (versie2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:57:
[...]

Ik heb blijkbaar dan Versie 1 want ik heb mijn adapter er uit gehaald, en er stond Linksys op. Ik heb de verpakking erbij gehaald, en er stond linksys op. Ik kon nergens de naam Broadcom vinden.

De tool valt overigens toch niet te installeren want die is gebasseerd op Win 98,2000,ME, en werkt niet onder XP.
ik zal morgen eens voor je kijken als ik het niet vergeet..
dacht dat het namelijk op de doos stond..

edit:
gekeken er staat aan de zijkant tussen de streepjescodes Model no: en dan WMP54g v 2

[ Voor 9% gewijzigd door Antiloop op 14-12-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 01:16:
[...]

ik zal morgen eens voor je kijken als ik het niet vergeet..
dacht dat het namelijk op de doos stond..

edit:
gekeken er staat aan de zijkant tussen de streepjescodes Model no: en dan WMP54g v 2
Bij mij staat, Model no: WMP54G EU

Oftewel, dat is versie 1 dus neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:22:
[...]

Bij mij staat, Model no: WMP54G EU

Oftewel, dat is versie 1 dus neem ik aan...
weet niet..

installeer gewoon handmatig de drivers die ik je heb gegeven, kijk of je kaart ermee wil werken dan weet je meer..

volgens linksys page lijkt wel alsof hier in NL alleen maar v2's te koop zouden zijn.. ( http://www.linksys.com/in...ver.asp?coid=28&intdlid=9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vandaag dat de Deluxe versie op de asus site staat.
Heeft iemand deze al kunnen kopen?

even voor de duiderlijkheid:

Model Technology USB port Parallel port
WL-500b 802.11b 1 1
WL-500g 802.11g 1 1
WL-500g Deluxe High Speed 802.11g with Afterburner technology 2 0

deze heeft dus 2 usb-2 aansluitingen

zie ook

http://www.asus.com/prog/...%20500g%20Deluxe&langs=01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:12:
Ik zag vandaag dat de Deluxe versie op de asus site staat.
Heeft iemand deze al kunnen kopen?

even voor de duiderlijkheid:

Model Technology USB port Parallel port
WL-500b 802.11b 1 1
WL-500g 802.11g 1 1
WL-500g Deluxe High Speed 802.11g with Afterburner technology 2 0

deze heeft dus 2 usb-2 aansluitingen

zie ook

http://www.asus.com/prog/...%20500g%20Deluxe&langs=01
Hij is dacht ik nog niet te koop, in ieder geval heeft Antiloop hem al wel om hem uit te testen (zie eerder in dit topic, vorige pagina ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
na een upgrade van de nieuwste firmware kan ik niet meer inloggen op mijn router....

standaard inlog van admin/admin werkt niet meer....

wie kan mij helpen?

laatmaar..... ik heb hem gereset... daarna kon ik weer inloggen....

[ Voor 19% gewijzigd door Eastman op 14-12-2004 23:43 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:54:
[...]

weet niet..

installeer gewoon handmatig de drivers die ik je heb gegeven, kijk of je kaart ermee wil werken dan weet je meer..

volgens linksys page lijkt wel alsof hier in NL alleen maar v2's te koop zouden zijn.. ( http://www.linksys.com/in...ver.asp?coid=28&intdlid=9 )
Gedaan en het werkte niet. Daarna heb ik wat rond gekeken naar drivers, heel wat geinstalleerd, en eindelijk werkt het redelijk (Weet niet welke driver daarvoor zorgte overigens).

Alleen wel als ik een channel aanwijs, want auto werkt niet. Verder moet ik van channel verwisselen om het uur handmatig anders ligt het Internet eruit. Ik durf ook nog geen beveiliging intestellen omdat ik het niet wil vern**ken nu het bijna werkt...

Ben er BIJNA, nog enige tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:10:
[...]

Gedaan en het werkte niet. Daarna heb ik wat rond gekeken naar drivers, heel wat geinstalleerd, en eindelijk werkt het redelijk (Weet niet welke driver daarvoor zorgte overigens).

Alleen wel als ik een channel aanwijs, want auto werkt niet. Verder moet ik van channel verwisselen om het uur handmatig anders ligt het Internet eruit. Ik durf ook nog geen beveiliging intestellen omdat ik het niet wil vern**ken nu het bijna werkt...

Ben er BIJNA, nog enige tips ?
heb je msn of icq ? icq 8302250 en voor msn even joep-at-chupa-punt-nl
is denk makkelijker/sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:55
Heb hier ook de WMP54G-EU al langer in gebruik (met WMP54GS drivers). Het is idd een V2, maar je kunt er ook de WMP54GS drivers op gebruiken, die hebben een mooiere Utility en zijn sneller:
http://www.linksys.com/download/

• Antiloop
soganta schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:13:
Heb hier ook de WMP54G-EU al langer in gebruik (met WMP54GS drivers). Het is idd een V2, maar je kunt er ook de WMP54GS drivers op gebruiken, die hebben een mooiere Utility en zijn sneller:
http://www.linksys.com/download/
jaja maar je kaart wordt er niet sneller door..
tenzij je een bepaald register(op de kaart) aanpast dat je kaart marketing technisch verandert in een GS

• thamarty
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-04 22:16
Poorten openen op de wl500g

Hoi,

Ik heb een asus wl500g router. Ik heb 1 pc bedraad hieraan hangen en een laptop met een pcmcia kaart. Sins gisteren heeft mijn buurman een kaartje in zijn pc gestopt de pci 138g van asus. Opzich werkt dit wel aardig de snelheid is goed en hij heeft ondanks de muren een zeer goede verbinding met mijn router. Ik heb op alle pc's een vast ip in de router via mac adres gezet. Op elk ip staan Bittorrent poorten open allemaal apart ingevoerd in de range 6881 tm 6885. Er zit firmware versie 1.8.x.x op. De WAN poort staat vast op 100mbps omdat de router in het begin steeds wegviel. Ik heb een 64bit wep encrypty aangezet en het wireless kanaal staat vast op 11. Het volgende probleem treed er echter op: Elke keer valt de wan poort uit en als dat gebeurt dan is het menu van de router onwijs traag. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 3% gewijzigd door thamarty op 16-12-2004 11:22 ]

• styno

styno

thamarty schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:18:
Poorten openen op de wl500g

Hoi,

Ik heb een asus wl500g router. Ik heb 1 pc bedraad hieraan hangen en een laptop met een pcmcia kaart. Sins gisteren heeft mijn buurman een kaartje in zijn pc gestopt de pci 138g van asus. Opzich werkt dit wel aardig de snelheid is goed en hij heeft ondanks de muren een zeer goede verbinding met mijn router. Ik heb op alle pc's een vast ip in de router via mac adres gezet. Op elk ip staan Bittorrent poorten open allemaal apart ingevoerd in de range 6881 tm 6885. Er zit firmware versie 1.8.x.x op. De WAN poort staat vast op 100mbps omdat de router in het begin steeds wegviel. Ik heb een 64bit wep encrypty aangezet en het wireless kanaal staat vast op 11. Het volgende probleem treed er echter op: Elke keer valt de wan poort uit en als dat gebeurt dan is het menu van de router onwijs traag. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Je Bittorrent spul opent teveel poorten. Als je een van de laatste custom firmwares van Oleg (forum.chupa.nl) erop zet kun je in het Firewall menu het aantal maximum connecties instellen. Zet dit op 4096 oid.

Ennuh, die pci 138g is een brakke kaart, probeer em in te ruilen voor een linksys (type weet ik niet, kijk maar terug in dit topic).

• Rwin
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

@Styno,

ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. (nou ja, de wireless valt vaak weg) en ik heb gisteren de 1.8.2.4 firmware van Chupa erop gezet.

Die linksys zou het moeten oplossen? is het dan puur de 138g die slecht is en niet de wl500g? Dus icm de linksys is de verbinding goed?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

:/ Ik heb sinds een tijdje vreemde problemen, een paar weken geleden lag @home er een hele dag uit (de @home gebruikers weten vast waar ik het over heb), sinds dat voorval heb ik vaak dagelijks maar soms om de dag dat het internet uitvalt zeg maar, je kunt wel op de router komen, disconnecten en dan reconnecten en dan doet ie het weer maar het is vrij lastig aangezien in dat zelf niet doet, als je ergens mee bezig bent, downloaden bv en je bent even weg dan kom je boven en lag 10 minuten nadat jij weg gegaan bent eruit, dat was bij mij een keer 5 uur later voordat ik het pas opmerkte, vrij klote dus.

Nu snap ik niet wat er mis is, resetten helpt niet niks en de nieuwste firmware staat erop, wat kan ik er aan doen, terug sturen het geval of zijn er andere mogelijkheden? En kan het zo zijn dat het met @home te maken heeft gehad?

• thamarty
Heb je je wan port wel op fixed 100 of 10 full staan?

• Rwin

Rwin

Ondertitel

ik? :+
fixed 100 full

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 17:33
hmmm heb mijn lesje betreffende firmwares nog niet geleerd geloof ik...

ik had mijn Asus WL500g maandje geleden ofzo gekocht in de winkel. Alles werkte perfect, geen wegvallende verbinding, goede snelheid enzo...

nu dacht ik van "laat ik de nieuwste firmware erop zetten" (de 1.9.x.x) die onlangs is uitgekomen. Sindsdien is het ruk... verbinding valt om zoveel tijd "dood" (verbinding geeft windows aan als 1,0 of 2,0Mbps) maar internet doet niks meer... na minuutje komt het weer terug en kan ik weer internetten...

nu had ik geprobeerd de oude firmware erop te zetten (de 1.8.1.9 geloof ik). Toen ik dat gedaan had kreeg ik alleen maar Wan DIE's, die ik alleen nog op kon lossen door de stroom van de router te halen en er terug op te zetten...

Kan ik op een of andere manier de originele firmware er weer opkrijgen? want baal nu behoorlijk

• thamarty
Ik blijf ook ondanks al die firmware updates maar dat wan dood probleem houden zelfs als er maar 1 pc aanstaat... Ik begin erg te balen van deze router. Alles staat goed ingesteld.. is er nog een oplossing??

• styno

styno

Kijk, als je wireless wegvalt is dat niet hetzelfde probleem als dat je WAN (Internet) verbinding wegvalt.

Dus: Als je last van een brakke wireless verbinding hebt en je hebt dat met een Asus WL138g kaart dan ligt het (bijna) altijd aan de 138g. Zo snel mogelijk omruilen dus. Dit is ook al heeeel vaak gezegd in dit topic. De linksys is gewoon een goede vervanger (Dezelfde chipset, maar zonder bugs).

Dus: Als je last hebt van een 'vastlopende' WAN poort, dan kun je een paar dingen doen:
1) Zet je WAN poort fixed op '100 Mbs full duplex' of '10 Mbs half duplex'
2) Probeer 1.8.2.4 firmware van Asus. Deze BETA!!! firmware probeert de 'WAN-die' problemen op te lossen.

Firmware upgraden?! Als je een nieuwe firmware op je router plaatst:
1) Voor de update router resetten
2) Na de update ALTIJD resetten naar factory defaults door de reset knop 10 sec. in te drukken! Kan me niet schelen of het nou nodig is of niet, het voorkomt veel vragen en problemen.
3) GEEN oude configuraties uploaden. Gewoon alles 'met het handje' opnieuw instellen.

Spontane 'hangs' of resets kort na elkaar?
Doe eens een power-off van 10 minuten en probeer het dan nog eens. De broadcom chipset heeft een 'slim' algoritme dat de geinstalleerde geheugen grootte bepaald. Maar te slim is ook niet goed aangezien het nog wel eens mis wil gaan met deze berekening.

Ten slotte: De Asus is een goedkoop!! consumenten product met heel veel mogelijkheden. Dat betekend automatisch ook dat er veel onbedoelde 'features' bij zitten. Het is dus verstandig om je niet blind te staren op de features om er dan later achter te komen dat bijvoorbeeld een 2x zo duur apparaat van Linksys dat veel minder kan bepaande andere dingen beter doet... Enige handigheid en geduld is vereist. IMHO.

Hmm, deze info is al zooo vaak voorbij gekomen, misschien moet het maar eens in de start post ofzo....

[ Voor 39% gewijzigd door styno op 16-12-2004 15:18 ]

• Rwin

Rwin

Ondertitel

hmmmz ok, 138g vervangen dus, maar die linksys (pci) is bijna 2x zo duur. Dat moeten we ook even in de startpost hangen dan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rwin op 16-12-2004 15:34 ]

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 17:33
kan dom zijn, maar weet iemand nog een plaats waar ik die 1.8.2.4 kan halen, omdat Chupa nu down is...

foutje mijn kant, kan er via forum.chupa.nl nog op :)

[ Voor 23% gewijzigd door JM83 op 16-12-2004 16:14 ]

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

WL-500 stuk...??

Gister wat zitten spelen met de instellingen van het AP, kwam ik "Enable Frame Bursting" tegen. Ik heb die enabled omdat ik het bereik nog maar wat mager vond aan de andere kant van het huis. Na het rebooten kon ik hem niet meer zien op mijn PC aan de andere kant van het huis.

Met Laptop naast AP gaan zitten... nog nix... dan maar met kabel eraan een gaan kijken... niets raars gezien, dan maar AP gereset met knopje achterop. Hielp niet...

Vandaag op werk nieuwe firmware op stick gezet en net naar AP geflashed... probleem niet opgelost. Als ik het AP naast de laptop zet en antenne richt op laptop wil hij wel (even) verbinden... antenne omhoog scheelt alweer een boel in bereik (netstumbler)

Via de kabel werkt dus alles prima... via wifi werk (bijna) niet meer...

tips, mede-lot-genoten??

mij lijkt het iets hardwarematigs.. ik heb hem nog niet zo lang.. kan er iets "doorgebrand"?

• styno

styno

Frame bursting helpt je niet je bereik te vergroten, maar eerder een iets hogere performance bij een goede verbinding. Het zal je hardware iig niet kopot maken.

Probeer een de router te resetten naar defaults (knop achterop 10 sec vast houden) en dan de optie in het menu nog een keer check of ie ook echt uit staat. Ga dan niet te ver van je router zitten en probeer connectie te krijgen. Controleer ook of alle antennes goed vast zitten.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:55
Antiloop schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:50:
[...]
jaja maar je kaart wordt er niet sneller door..
tenzij je een bepaald register(op de kaart) aanpast dat je kaart marketing technisch verandert in een GS
Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://img144.exs.cx/img144/5319/naamloos22wv.jpg
(WMP54G met WMP54GS drivers)

edit: ff zelf screenshot gemaakt :)

[ Voor 19% gewijzigd door soganta op 16-12-2004 17:34 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

soganta schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:12:
[...]
Zoiets als dit:
[afbeelding]
(WPC54G met WPC54GS drivers)
humm, ik zie een roze dino.... link copy en pasten levert wel een goed plaatje op.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Rwin

Rwin

Ondertitel

:?
wtf is dat?

lama idd copy pasten

[ Voor 43% gewijzigd door Rwin op 16-12-2004 17:25 ]

Verwijderd

Antiloop schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:11:
[...]

heb je msn of icq ? icq 8302250 en voor msn even joep-at-chupa-punt-nl
is denk makkelijker/sneller
Ik heb MSN, alleen krijg ik als ik je toevoeg dat je geen passpoort hebt :/

• FaZe
  • Laatst online: 10-09 16:16
Zit helaas hier ook met een big prob. Heb alles gezocht en gedaan wat ik kon.. maar kom er niet uit.
Ik krijg eigelijk simpelweg die asus utilities niet aan de praat... als ik ze start... krijg ik melding: "Bind Failed" (Print wizard) en vervolgens kan ik wel verder.. maar vind ie hem dus niet.
Bij Discovery prog krijg ik : "Failed to vind: 10048"
Is in dit geval op een Acer 4001Wlmi (XP Home) met redelijk verse installatie.. staat nog geen enkel prog op...
Via de web-interface kan ik hem trouwens wel instellen... daar niet van..
Heb al SP2 erop en eraf gehad... firewall uiteraard uit enzo..

en als ik het progje op een andere laptop zet dan werkt het gewoon perfect.. dat is nog het stomme..

Lijkt me toch wel dat er iemnad op deze wereld is die dit ook gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
soganta schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:12:
[...]

Zoiets als dit:

[afbeelding]
(WMP54G met WMP54GS drivers)

edit: ff zelf screenshot gemaakt :)
ehm ja.. maar m'n WL120g (welke fysiek geen afterburner aan kan omdat de revisie te oud is) zegt ook dat z'n Afterburner aan staat..

pas als je op 125Mbps kunt verbinden werkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey jongens,

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds een maand of 3 de WL-500g van Asus en nu heb ik even een xbox te leen, omdat ik eventjes wil kijken of dat wel echt zo cool is als ik denk. Ook heb ik er Halo 2 bij en dan wil ik natuurlijk even online met Xbox Live!, maar dat werkt niet :(

Hij krijgt xbox live! wel connected, maar na het kiezen van een betalingsregio zegt hij vriendelijk, doch storend, dat hij niet 'respond'. Nu heb ik wat dingen opgezocht, ik stel niet zomaar een vraag ;), en daaruit blijkt dat dit wel eens aan de router zou kunnen liggen.

Dit vond ik:

bron: Officiele Asus website - features wl-500g
De router ondersteunt ook UPnP - een mogelijkheid om MSN messenger, Netmeeting, Direct Play en Xbox live te gebruiken!
bron: Asus FAQ - wl-500g
Does WL-500 series router work with Xbox Live?
WL-500 series router does not support Xbox Live for now.
Wat is het nou? Haha.. hij werkt wel of niet met Xbox Live.
Nu heb ik ook gevonden dat het wel eens aan het MTU kan liggen van de router, Maximum Transfer Unit moet groter zijn dan 1365. Maar ergens anders vond ik, weet niet meer waar, dat deze MTU op de WL-500g standaard 1500 is.

Ik ben radeloos :( Heeft iemand hier de wl-500g in combinatie met een xbox?
Hij moet direct aangesloten zijn, want via een pc lussen heeft geen zin, ik heb namelijk een laptop en dan is dat niet te doen.

Mocht iemand me kunnen helpen, graag.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

De features worden door de marketing bepaald en de FAQ wordt door de techies opgesteld. En in deze wereld hebben de techies het vaker bij het rechte eind dan de marketing pipo's.

Wat je wel kunt proberen is uitzoeken waarom Xbox Live! niet werkt. Grootste kans is dat het komt doordat de juiste poorten niet worden doorgegeven. Als je via Google zoekt naar welke poorten Xbox Live! nodig heeft dan zou je die zelf in kunnen stellen op de router.

Wat betreft MTU: Ik heb eigenlijk geen idee wat het doet, maar op het forum van chupa.nl kom ik posts tegen waarbij de volgende getallen verschillende problemen schijnen op te lossen: 1400, 1492 en 1500. Je zou ze eens kunnen proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door styno op 17-12-2004 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah, maar als je geen 1 poort open hebt gesteld, neem ik aan dat alle poorten open zijn, toch? of moet ik dan de xbox in de DMZ zetten? maar wat gebeurd er dan met de andere computer? werkt die dan nog wel gewoon goed?

(sorry, kben beetje een newb wat betreft port-mapping oh.. daar even kijken:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Als je ook problemen hebt met het bereiken van bepaalde websites en niet alleen Xbox Live! check dan deze thread eens:

http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=1088

En wat die poorten betreft: Nee, je poorten staan niet standaard open. Door de NAT (Translatie van WAN IP naar LAN IP) staan standaard alle poorten dicht. Kijk in je users manual eens naar 'Virtual Server' en 'Port Trigger'.

[ Voor 41% gewijzigd door styno op 17-12-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Styno schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:18:
Wat betreft MTU: Ik heb eigenlijk geen idee wat het doet, maar op het forum van chupa.nl kom ik posts tegen waarbij de volgende getallen verschillende problemen schijnen op te lossen: 1400, 1492 en 1500. Je zou ze eens kunnen proberen.
In de praktijk kan er in een Ethernet pakket maximaal 1500 bytes. Dat is dus de normale "Maximum Transfer Unit" op een netwerk. Als je vormen van tunneling gaat toepassen (zoals bij ADSL bijvoorbeeld met PPTP) dan is de maximale size van de payload van een pakket minder omdat er een packet header bij komt. De MTU is dan dus <1500 en het hangt van de configuratie af hoe groot precies.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:38:
[...]

In de praktijk kan er in een Ethernet pakket maximaal 1500 bytes. Dat is dus de normale "Maximum Transfer Unit" op een netwerk. Als je vormen van tunneling gaat toepassen (zoals bij ADSL bijvoorbeeld met PPTP) dan is de maximale size van de payload van een pakket minder omdat er een packet header bij komt. De MTU is dan dus <1500 en het hangt van de configuratie af hoe groot precies.
ik zou dit dus wel eens willen proberen in te stellen, maar ik kom in de admin van mijn router helemaal niets tegen over MTU.. ook in de handleiding staat er niets over. Hoe kan ik dit dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm gevonden.. echter kan ik dat vakje niet instellen.. ik kan er namelijk niets invullen.. er staat 1492 in.. moet voldoende zijn dus, ook voor xbox.
maar zijn er eigenlijk wel mensen die via dit apparaat xbox live kunnen connecten?
ps. mijn xbox is gewoon zo uit de doos, niet omgebouw dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

ondersteunt deze draadloze router ook casema verbinding basic met een eurodocsis modem?

edit:Het werkt wel met het L2TP protocol dus is wel geschikt voor Casema.Maar in ieder geval bedankt. Wil em namelijk zo gaan halen :D .Beter dan me edimax :O .

[ Voor 49% gewijzigd door Ventrigo op 17-12-2004 11:24 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Klein probleem.
Sinds een paar dagen kan ik geen draadloos contact meer met mijn 500G krijgen.
Bedraad werkt perfect maar draadloos niet.
Ik heb nu Network Stumbler op mijn laptop geinstalleerd en die vindt ook geen accespoints terwijl die dat wel zou moeten doen.
Firmware versie is:1.9.2.7
De ene wireless kaart is een Linksys WMP54G-EU en de andere een Intel Pro/Wireless 2200BG.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.