Het grote * Asus WL-500g * topic * deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.369 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
slazh schreef op 01 november 2004 @ 15:55:

De vraag:
Ondersteund de ASUS WL-500g wel NAT-loopback?
kort: nee

lang: ja, zelf ff fixeren

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
uchiha tijntje schreef op 02 november 2004 @ 09:19:
[...]

Ja, ze staan alletwee gewoon als workgroup.

Maar het pingen gaat niet eens :)
en wat voor IP krijgen de clients?

firewall 100% zeker uit staan van XP ?

kun je wel de wl500g pingen vanaf beiden clients

beiden met draad aangesloten neem ik aan? zoja dan is het een gebruikers(configuratie)fout
als ze niet beide met draad aangesloten zijn, doe dit dan om te kijken of het dan WEL werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:27

BM

Moderator Spielerij
Antiloop schreef op 02 november 2004 @ 10:30:
[...]

en wat voor IP krijgen de clients?

firewall 100% zeker uit staan van XP ?

kun je wel de wl500g pingen vanaf beiden clients

beiden met draad aangesloten neem ik aan? zoja dan is het een gebruikers(configuratie)fout
als ze niet beide met draad aangesloten zijn, doe dit dan om te kijken of het dan WEL werkt
Was er gisteravond bij toen deze problemen tevoorschijn kwamen, dus ik neem even de vrijheid om te antwoorden :)
Pingen van laptop naar wl500g, en van vaste pc naar wl500g gaat prima. De pc en laptop krijg respectivelijk 192.168.1.2 en 192.168.1.3 als ipadres.
Laptop was wireless verbonden, maar met alle opties in de wl500g op low

offtopic:
tijntje, had wel op msn willen vragen of ik mocht posten, maar dat werkt hier op school niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 02-11-2004 11:08 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met deskjet 930c geen verbinding krijgen. Ingesteld juiste portadres geeft wl-500g dat de printer on-line is maar toch komen de testprints er niet uit. De printer is geforward naar de port zoals vermeld in de set-up. Werkt niet serieel en USB. Wat doe ik fout? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:16

slazh

Here To Stay

Antiloop schreef op 02 november 2004 @ 10:27:
[...]

kort: nee

lang: ja, zelf ff fixeren
Zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik dat zelf kan fixeren?
Een URL is ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
slazh schreef op 03 november 2004 @ 10:15:
[...]

Zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik dat zelf kan fixeren?
Een URL is ook goed :)
ehm neej..

www.google.nl doet veel, maar ergens moet nat loopback enabled worden.

of http://forum.chupa.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Laatst online: 14-09 11:16

slazh

Here To Stay

Antiloop schreef op 03 november 2004 @ 11:34:
[...]

ehm neej..

www.google.nl doet veel, maar ergens moet nat loopback enabled worden.

of http://forum.chupa.nl ;)
Thnx vooral dat forum was een handige link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Sinds gister heb ik deze router dus en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, het instellen ging bijna vanzelf, ook het instellen van de draadloze handel voor de laptop was een eitje.

Wat ik me nu dus afvraag is, ik kan gewoon elke HDD aan deze router hangen die ik wil, of zijn er misschien modellen die niet werken, bv mijn 5 jaar oude Maxtor 10GB, ftp draaien zou wel leuk en ook wel handig zijn maar het moet me geen nieuwe HD gaan kosten, dan worden het dure grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

Gaitman

The Real One

Steffy schreef op 03 november 2004 @ 13:15:
Sinds gister heb ik deze router dus en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, het instellen ging bijna vanzelf, ook het instellen van de draadloze handel voor de laptop was een eitje.

Wat ik me nu dus afvraag is, ik kan gewoon elke HDD aan deze router hangen die ik wil, of zijn er misschien modellen die niet werken, bv mijn 5 jaar oude Maxtor 10GB, ftp draaien zou wel leuk en ook wel handig zijn maar het moet me geen nieuwe HD gaan kosten, dan worden het dure grappen.
Check http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
kan iemand me vertellen of deze ook mogelijkheid bied om een range poorten in een keer te forwarden? Dus niet een voor een als ik een range wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
xx:yy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Lightah

Strikes Again

Mensen ik heb een probleempje.

Ik had de wl-500g voor een prikje op de kop getikt voor de wireless mogelijkheden, maar ik wil graag ook de router mogelijkheden etc gebruiken.

Ik heb eerst geprobeerd i.c.m. speedtouch home -> 510 hack maar dat ging niet helemaal lekker, dus heb ik em terug getweaked naar de speedtouch pro.

Ik kan wel het modem een ppp laten opzetten, maar dan is de 500g alleen access point en geen gateway.

pptp inbel? lukte me op een of andere manier niet

Iemand een idee hoe ik het moet instellen

Speedtouch Pro (MODEM) --> ASUS WL-500G (GATEWAY) --> WLAN + LAN pc's
10.0.0.138 ------------------ 10.0.0.1 ------------------ 10.0.0.2 - 10.0.0.10

De asus heeft de laatste officiele firmware

Hoe stel ik het goed in zodat de ASUS de NAT enzo regelt?

M.a.w. wat is de beste manier om dit te doen. SIP_SPOOF pakte hij niet of ik deed iets verkeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Lightah op 09-11-2004 18:42 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
kun je in die ST geen dhcp_spoof template invoeren?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Heb hier thuis reeds maanden de Asus 500g op firmware 1.7.5.6 draaiende en ik heb voor de rest nergens geen problemen mee. Ik kan connecten met wat ik maar wil en volgens mij staat hij ook aardig dicht voor de buitenwereld...

Vraag: Is het nodig om naar de laatste firmware-versie te gaan of zal ik het maar laten zoals het is (misschien is de security verbeterd sinds een 3/4 jaar geleden?)

Thanks

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 14-09 13:46
Lightah schreef op 09 november 2004 @ 18:40:

Ik had de wl-500g voor een prikje op de kop getikt voor de wireless mogelijkheden, maar ik wil graag ook de router mogelijkheden etc gebruiken.

Ik heb eerst geprobeerd i.c.m. speedtouch home -> 510 hack maar dat ging niet helemaal lekker, dus heb ik em terug getweaked naar de speedtouch pro.

Ik kan wel het modem een ppp laten opzetten, maar dan is de 500g alleen access point en geen gateway.

M.a.w. wat is de beste manier om dit te doen. SIP_SPOOF pakte hij niet of ik deed iets verkeerd?
Had ook dat gedoe met de SpeedTouch Home. Heb erg lang aan lopen klooien en was het op een gegeven moment zat. Ben naar de Primafoon gegaan en heb de 'nieuwe' adsl-modem gehaald. 3 stekkertjes erin en alles werkte. Kostte iets van 20/25 euro geloof ik.

Zie ook: dit topic

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 10-11-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Ik heb sinds kort ook een wl500-g, maar heb het volgende probleem. De router heb ik rechtstreeks aangesloten op mijn switch welke weer verbonden is met de internet server. Nu wil via het draadloze en de uitgangen van de wl500-g kunnen internetten m.b.v. mijn laptop (draadloos en via draad wanneer nodig). De switch zit vol dus vandaar dat ik de aansluitingen wil gebruiken. Nu is het zo als ik de dhcp van de wl500-g aan heb dat het internetten niet werkt (heb ook al de standaard gateway van mijn server ingegeven). Nu werkt het wel perfect als ik de dhcp van de wl500-g uitzet, alle wireless en niet wireless clients krijgen dan een ip van de internet server en ik kan internetten (is precies wat ik wil). Alleen het "rare" is, doordat de dhcp uit is kan ik niet meer connecten met de wl-500g om hem te kunnen instellen (het tooltje van Asus vind hem wel maar kan niet connecten).

[EDIT]

Heb wl500-g als accesspoint ingesteld. Hij werkt nu ook als een normale switch en ditmaal kan ik hem wel instellen (terwijl hij geen dhcp meer heeft)

[ Voor 16% gewijzigd door DerKleinePunkt op 11-11-2004 21:52 ]

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Niek_ schreef op 10 november 2004 @ 11:58:
[...]

Had ook dat gedoe met de SpeedTouch Home. Heb erg lang aan lopen klooien en was het op een gegeven moment zat. Ben naar de Primafoon gegaan en heb de 'nieuwe' adsl-modem gehaald. 3 stekkertjes erin en alles werkte. Kostte iets van 20/25 euro geloof ik.

Zie ook: dit topic
Met de speedtouch 510 hack werkte het ook niet :|

Ik ga de dhcp spoof nog proberen en anders weet ik het niet meer.

Verwijderd

Lightah schreef op 09 november 2004 @ 18:40:

Niet om het een of ander maar als je bij al deze adressen een masker van 24 bits gebruikt valt er weinig te routeren, voor en achter da asus router is het zelfde net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 14:54:
[...]

Niet om het een of ander maar als je bij al deze adressen een masker van 24 bits gebruikt valt er weinig te routeren, voor en achter da asus router is het zelfde net.
hmm? idd

je moet je router gewoon lekker in ander subnet laten..
doe je dit niet gaat je router (en terecht) liggen etteren

je IP zal ook wel lekker 1.1.1.1 aangeven bij IP Config of bij de wan poort(status page)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:01

evol

hello world

Sinds gister heb ik een HP PSC1315. Printer, scanner, copier via USB.
Sinds gister probeer ik hem ook aan te sluiten op mijn Asus WL500G, maar ik krijg er geen beweging in. Wat heb ik gedaan?

- printer geinstalleerd op pc, poort aangemaakt via asus tool, printer toegewezen aan die poort
- ook via standard tcp/ip poort aangemaakt, en met custom firmware op raw mode poort 9101 geprobeerd
- webmanagement (http://my.router/Main_GStatus_Content.asp) ziet de printer, ziet hem ook als online, maar pagina sturen werkt niet...

Heeft iemand een dergelijk (USB) apparaat werkend?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
out schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:12:
Sinds gister heb ik een HP PSC1315. Printer, scanner, copier via USB.
Sinds gister probeer ik hem ook aan te sluiten op mijn Asus WL500G, maar ik krijg er geen beweging in. Wat heb ik gedaan?

- printer geinstalleerd op pc, poort aangemaakt via asus tool, printer toegewezen aan die poort
- ook via standard tcp/ip poort aangemaakt, en met custom firmware op raw mode poort 9101 geprobeerd
- webmanagement (http://my.router/Main_GStatus_Content.asp) ziet de printer, ziet hem ook als online, maar pagina sturen werkt niet...

Heeft iemand een dergelijk (USB) apparaat werkend?
poort 9101 ? je moet dus 9100 gebruiken voor usb..
maar je geeft ook niet aan welke firmware je gebruikt.. custom firmware is beetje breed gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:01

evol

hello world

9100 gebruiken dus...
Morgen proberen dan. Firmware versie is 1.8.1.7, release 1.8.1.7-2a
Wel viel me net ook op, nu de printer direct aan de pc hangt, dat hij aan moet staan voordat je kan gaan printen. Ik dacht dat ik hem aan had staan terwijl hij aan de wl500g hing, maar morgen nog eens proberen.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
out schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:56:
9100 gebruiken dus...
Morgen proberen dan. Firmware versie is 1.8.1.7, release 1.8.1.7-2a
Wel viel me net ook op, nu de printer direct aan de pc hangt, dat hij aan moet staan voordat je kan gaan printen. Ik dacht dat ik hem aan had staan terwijl hij aan de wl500g hing, maar morgen nog eens proberen.
idd.. 9100 gebruiken dan..
psc1315 heeft geen LPT zeker?
mijn officejet g85 werkt bijv. niet op USB maar wel via LPT..

en van de printer, sommigen gaan idd uit zich eigen 'aan' als je wil printen vanaf PC
maar weet daar verder niet het fijne van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wat probleempjes met mijn netwerk. Hij werkt gewoon goed en hij vind alles. Soms is de signaalsterkte wel wat laag maar daar valt nog mee te leven. Maar nu is het probleem dat sommige sites helemaal niet of onvolledig laden. Dit kan iets in de instellingen zijn maar ik heb geen flauw idee waar dat kan zitten. Dit probleem doet zich voor bij goede en slechte signaalsterkte dus ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen.

bijv. www.hattrick.org

laad na 15minuten half op. Ik verwacht toch veel meer van een draadloos netwerk.

het downloaden van dingen gaat wel gewoon met de snelheid die mijn provider levert en ook msn etc. doen het gewoon doet.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hattrick laadt hier draadloos goed op (max en 20% signaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:28
Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van de WL-500G.

Werkt nu met mn casema verbinding, alleen blijft het WAN lampje de HELE tijd knipperen. Ook het LAN-lampje op de Motorola modem blijft knipperen.
Dit deed die Motorola trouwens ook al als mn pc er rechtstreeks aanhing.

Iemand enig idee hoe dit komt? Is namelijk best irri.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Antiloop schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 01:59:
[...]

hmm? idd

je moet je router gewoon lekker in ander subnet laten..
doe je dit niet gaat je router (en terecht) liggen etteren

je IP zal ook wel lekker 1.1.1.1 aangeven bij IP Config of bij de wan poort(status page)
Oké ik word er een beetje gek van 8)7

ST pro hangt op wan poort van de 500g.

ik stel de ST Pro op: PPPT, vpi 8, vci 48
ik zet de 500g op: home gateway --> PPTP
wan ip blanco, wan subnet 255.0.0.0, gateway 10.0.0.138,
lan ip 10.0.0.1, lan subnet 255.255.255.0

Dan connect ie niet ofzo. Als ik connect druk blijft hij disconnected.

Volgens mij maak ik ergens een echt hele domme fout :+

[ Voor 4% gewijzigd door Lightah op 15-11-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat het mogelijk is dat je de Asus WL 500G alleen als accespoint kan gebruiken hoe zit dat eigenlijk want ik heb namelijk al een router in mijn bekabeld netwerk en wil die router eigenlijk graag laten staan maar ik vind de Wl500g wel een heel mooi accespoint
kan iemand mij uitleggen hoe dat nu precies zit

thxnz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:22:
Ik las net dat het mogelijk is dat je de Asus WL 500G alleen als accespoint kan gebruiken hoe zit dat eigenlijk want ik heb namelijk al een router in mijn bekabeld netwerk en wil die router eigenlijk graag laten staan maar ik vind de Wl500g wel een heel mooi accespoint
kan iemand mij uitleggen hoe dat nu precies zit

thxnz
Ez, gewoon in de webconfig op Acces point mode zetten, dan krijg je een minder uitgebreid menu en hier en daar wat instellen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Antiloop schreef op zondag 14 november 2004 @ 02:42:
[...]

idd.. 9100 gebruiken dan..
psc1315 heeft geen LPT zeker?
mijn officejet g85 werkt bijv. niet op USB maar wel via LPT..

en van de printer, sommigen gaan idd uit zich eigen 'aan' als je wil printen vanaf PC
maar weet daar verder niet het fijne van.
Heb hier een laserjet 3030, printen werkt perfect. Probleem is alleen dat dat mooie apparaat dus ook kan scannen. Dit kan dus wel maar hij kan de scan dan niet 'kwijt'. Er is immers geen computer aan de laserjet gekoppeld. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Niek_ op 15-11-2004 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 WL500g routers in een netwerk gehangen en het werkt allemaal uitstekend. Ik kan naar alle printers printen en ook de bridge functie werkt goed.

Het enig probleem wat ik nu heb is de delay voordat de printer start met printen na het geven van een printopdracht. Rechtstreeks via USB is de wachttijd ongeveer 2 seconden, maar via de WL500g duurt het zeker 12 seconden voordat de printer begint. Als je meerdere bestanden achter elkaar wil printen is dit heel irritant.

Heeft iemand anders ook dit probleem? Heeft iemand wellicht een oplossing? Ik heb een van de laatste firmware versies.

Alvast bedankt!

Groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend op de HCC by Mycom een wl-500g gekocht voor 69 pleurootjes. Mooie prijs dacht ik zo.

Nu heb ik hem aangesloten en als ik nu vanaf mijn Notebook (met een wl-100g PCMCIA kaart) wireless connect doet ie dat op 11Mbps terwijl de Notebook ingesteld staat op 54 Auto. Als ik dan het management adres open, dan krijg ik het scherm van een wl-500b 8)7

Ik kan ook geen instelling maken voor iets anders als 11Mbps, en als ik kijk bij Firmware Upgrade staat er ook echt bij Product ID: WL500bv2.

Op de doos en op het apparaat zelf staat toch echt dat het een 500g is. Ook serienummer en macadres kloppen met wat op de doos staat.

UIteraard ga ik er mee terug, maar heeft iemand anders ook al eens zoiets meegemaakt ???

p.s. Nee, het is niet de router van de buren, heb natuurlijk wel even gekeken wat er gebeurt als ik de 500g (excuses 500b) uitzet 8)7 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:47
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:16:
Ik heb afgelopen weekend op de HCC by Mycom een wl-500g gekocht voor 69 pleurootjes. Mooie prijs dacht ik zo.

Nu heb ik hem aangesloten en als ik nu vanaf mijn Notebook (met een wl-100g PCMCIA kaart) wireless connect doet ie dat op 11Mbps terwijl de Notebook ingesteld staat op 54 Auto. Als ik dan het management adres open, dan krijg ik het scherm van een wl-500b 8)7

Ik kan ook geen instelling maken voor iets anders als 11Mbps, en als ik kijk bij Firmware Upgrade staat er ook echt bij Product ID: WL500bv2.

Op de doos en op het apparaat zelf staat toch echt dat het een 500g is. Ook serienummer en macadres kloppen met wat op de doos staat.

UIteraard ga ik er mee terug, maar heeft iemand anders ook al eens zoiets meegemaakt ???

p.s. Nee, het is niet de router van de buren, heb natuurlijk wel even gekeken wat er gebeurt als ik de 500g (excuses 500b) uitzet 8)7 8)7
Waarschijnlijk heb je dan een 2ehands router, en heeft een n00b de verkeerde firmware erin geflashed (en weer geruild voor een andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:50:
Ik heb 3 WL500g routers in een netwerk gehangen en het werkt allemaal uitstekend. Ik kan naar alle printers printen en ook de bridge functie werkt goed.

Het enig probleem wat ik nu heb is de delay voordat de printer start met printen na het geven van een printopdracht. Rechtstreeks via USB is de wachttijd ongeveer 2 seconden, maar via de WL500g duurt het zeker 12 seconden voordat de printer begint. Als je meerdere bestanden achter elkaar wil printen is dit heel irritant.

Heeft iemand anders ook dit probleem? Heeft iemand wellicht een oplossing? Ik heb een van de laatste firmware versies.
voor het groeten e.d. zie faq van GoT aub.

heb jedit probleem ook met printen over de LPT poort?

ik heb namelijk een color laserjet op de usb hangen en die zijn altijd traag met printen dus heb geen id of het langer duurt

wat is jouw definitie van een van de laatste firmwares?

info is cruciaal, maar probeer eens custom firmware 1.8.1.7-3 en gebruik dan RAW Printing(moet je apart instellen op je PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:16:

dan moet je even wl500g firmware erin flashen, dan zou deze weer op 54mbit moeten draaien mits het een wl500g is

zoniet dan heeft iemand een wisseltruuk uitgevoerd en de mini-pci vervangen of het mainboard.

het mac address valt namelijk gewoon te wijzigen mits je hiervoor de juiste (NDA) tools hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Niek_ schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:02:
[...]

Heb hier een laserjet 3030, printen werkt perfect. Probleem is alleen dat dat mooie apparaat dus ook kan scannen. Dit kan dus wel maar hij kan de scan dan niet 'kwijt'. Er is immers geen computer aan de laserjet gekoppeld. Heeft iemand hier al een oplossing voor?
-> jetdirect kopen

er is wel een SANE project ofzoiets, maar zover ik weet is niemand zich daarin aan het verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een vraagje over mijn wl-500g (firmware 1.8.1.9)

Ik heb er nu een externe hd achter zitten nu kan ik hem wel bereiken op mijn eigen netwerk maar ik wil ook dat andere mensen buiten mijn netwerk de hd kunnen bereiken.
Ik ben hier wel een newbie in dus alle hulp is welkom

Een paar gegevens internet verbinding @home
hd maxtor 15gb
poort 20 en 21 geforward

hoe moeten mensen inloggen op die hd ?

welk adres moet ik op geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delict schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:23:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan een 2ehands router, en heeft een n00b de verkeerde firmware erin geflashed (en weer geruild voor een andere).
Antiloop schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:54:
[...]

dan moet je even wl500g firmware erin flashen, dan zou deze weer op 54mbit moeten draaien mits het een wl500g is

zoniet dan heeft iemand een wisseltruuk uitgevoerd en de mini-pci vervangen of het mainboard.

het mac address valt namelijk gewoon te wijzigen mits je hiervoor de juiste (NDA) tools hebt.
Ik ben vanmorgen langs gegaan bij MyCom, en na controle van het euvel werd een andere 500g erbij gepakt, die inderdaad een 500g bleek. Omdat deze echter niet in een gesealde doos zat en serienummer op de doos en de 500g niet overeenkwamen heb ik om een nieuwe gesealde gevraagd. Uiteraard hebben we deze ter plekke ook gecontroleerd, en wat scherts mijn verbazing (en ook die van de verkoper) 8)7 deze was ook een 500b. Nog wat gesealde exemplaren erbij gehaald en pas bij de 3e bleek het weer om een 500g te gaan.

MyCom zal niet blij zijn hiermee want blijkbaar is er iemand bij de Asus Produktielijn niet helemaal wakker geweest :Z

Ik denk 2 mogelijkheden:
1. 500b bordjes in de behuizing van een 500g
2. 500g met 500b firmware

Ik denk dat er dus wel meer mensen gaan aankloppen bij MyCom de komende dagen, want op de HCC was ie toch goed geprijsd.

In ieder geval dus niet de schuld van MyCom en gelukkig nu voor mij een 'echte' 500g.

Vanavond meteen weer aan de slag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb firmwareversie firmware 1.8.1.9 en een i350 USB printer van Canon. RAW pakt deze printer niet, dus ik moet met LPR werken. Alles werkt dus wel gewoon goed, maar het probleem is de delay voordat de printer start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:18:
Ik heb firmwareversie firmware 1.8.1.9 en een i350 USB printer van Canon. RAW pakt deze printer niet, dus ik moet met LPR werken. Alles werkt dus wel gewoon goed, maar het probleem is de delay voordat de printer start.
raw werkt niet met een asus firmware, hiervoor moet je een custom firmware hebben van Oleg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:15:
[...]

[...]

Ik ben vanmorgen langs gegaan bij MyCom, en na controle van het euvel werd een andere 500g erbij gepakt, die inderdaad een 500g bleek. Omdat deze echter niet in een gesealde doos zat en serienummer op de doos en de 500g niet overeenkwamen heb ik om een nieuwe gesealde gevraagd. Uiteraard hebben we deze ter plekke ook gecontroleerd, en wat scherts mijn verbazing (en ook die van de verkoper) 8)7 deze was ook een 500b. Nog wat gesealde exemplaren erbij gehaald en pas bij de 3e bleek het weer om een 500g te gaan.

MyCom zal niet blij zijn hiermee want blijkbaar is er iemand bij de Asus Produktielijn niet helemaal wakker geweest :Z

Ik denk 2 mogelijkheden:
1. 500b bordjes in de behuizing van een 500g
2. 500g met 500b firmware

Ik denk dat er dus wel meer mensen gaan aankloppen bij MyCom de komende dagen, want op de HCC was ie toch goed geprijsd.

In ieder geval dus niet de schuld van MyCom en gelukkig nu voor mij een 'echte' 500g.

Vanavond meteen weer aan de slag :+
ehm.. FYI asus seald zijn WL500g niet.. dit is dus vanuit Mycom gedaan dan.
maar begint je serienummer wel met 4B of 4A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 00:13
Ik heb het volgende:

Sinds een week of 3 heb ik een ASUS WL500g router, alleen de laatste week als ik veel data wil verplaatsen over het bedraade netwerk (zo'n 50GB), dan stopt alles al met draaien tussen de 1 en de 3 GB, dit is dan tussen mijn werkstation en mijn samba server. Hij geeft dan aan dat het netwerkadres niet MEER bereikbaar is. Internet werkt dan ook niet meer. Op het draadloze gebied heb ik nog geen problemen (doe nu zonder problemen maar 1.8GB verplaatsen wat goed gaat).

Zou het aan de switch wat in de router zit liggen? De lease tijd van DHCP ligt op zijn max. 86400 oid.

• Antiloop
M@rijn schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:35:
Ik heb het volgende:

Sinds een week of 3 heb ik een ASUS WL500g router, alleen de laatste week als ik veel data wil verplaatsen over het bedraade netwerk (zo'n 50GB), dan stopt alles al met draaien tussen de 1 en de 3 GB, dit is dan tussen mijn werkstation en mijn samba server. Hij geeft dan aan dat het netwerkadres niet MEER bereikbaar is. Internet werkt dan ook niet meer. Op het draadloze gebied heb ik nog geen problemen (doe nu zonder problemen maar 1.8GB verplaatsen wat goed gaat).

Zou het aan de switch wat in de router zit liggen? De lease tijd van DHCP ligt op zijn max. 86400 oid.
wat is je samba server ?

lease tijd omhoog gooien is wel zo verstandig, nu staat ie op 1 dag en dus gaat ie liggen etteren als z'n lease verlopen is. (30758400 is voor 365 dagen)

Verwijderd

Antiloop schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:06:
[...]

Zal vanavond eens kijken. Zal me ook eens aanmelden bij Chupa, kan geen kwaad denk ik :+

Gisteravond in een half uurtje up&running met WPA, MAC filtering etc. in AP mode.
Staat op zolder, en beneden in de huiskamer met de Laptop zeer goed/uitstekend ontvangst.

Verwijderd

Heeft iemand wel eens de HP 6122 werkend gekregen op de Asus WL-500g? Ik wil de Asus nl. aanschaffen, maar hoop wel dat ik dan ook mijn printer kan opnemen in het netwerk.

Verwijderd

Antiloop schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:06:
[...]

Yep, 4AIGE en hij werkt nu als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik denk eigenlijk meer dat het aan de switch ligt, dat die er uit klapt bij grote hoeveelheden data.
En de lease time voor DHCP had ik al omgezet naar het max. wat kon.

[ Voor 26% gewijzigd door M@rijn op 19-11-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
M@rijn schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:03:
Ik denk eigenlijk meer dat het aan de switch ligt, dat die er uit klapt bij grote hoeveelheden data.
En de lease time voor DHCP had ik al omgezet naar het max. wat kon.
ik kan over de switch van asus zonder problemen 10gb aan data transferen

maar ik vroeg welk apparaat je samba server is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Een server :S met een VIA CL1000 mobo met via Rhine netwerkkaart. In de andere PC zit een Realtek 10/100, en die 54gb over het netwerk verplaatsen gaat zonder problemen met mijn oude router. (een e-tech)

en de nieuwste samba stable

[ Voor 8% gewijzigd door M@rijn op 19-11-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
M@rijn schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:22:
Een server :S met een VIA CL1000 mobo met via Rhine netwerkkaart. In de andere PC zit een Realtek 10/100, en die 54gb over het netwerk verplaatsen gaat zonder problemen met mijn oude router. (een e-tech)

en de nieuwste samba stable
de wl-500g kan ook samba-server spelen vandaar..

en anders gewoon je oude router eraan hangen er daar dhcp van uit schakelen, zou een oplossing kunnen zijn voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Het kan een oplossing wezen maar het hoort gewoon niet, een rpoduct moet gewoon stabiel werken en niet tussen de 2 en 4 GB eruit knallen, anders gaat gewoon deze router terug naar waar die vandaan komt. Ik heb dit ding gekocht omdat ik er veel goede verhalen over hoor e.d. en niet omdat de switch eruit knalt bij te veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb sinds vandaag mijn Dlink 624+ vervangen door een AsusWL-500G.

Kan ik nergens een poortmap doen naar een andere poort? Ik wil dat alles extern op poort 2525 doorgelust wordt naar poort 25 op mijn server? Kan de Asus dit wel? Met mijn Dlink was dit geen probleem.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
M@rijn schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:50:
Het kan een oplossing wezen maar het hoort gewoon niet, een rpoduct moet gewoon stabiel werken en niet tussen de 2 en 4 GB eruit knallen, anders gaat gewoon deze router terug naar waar die vandaan komt. Ik heb dit ding gekocht omdat ik er veel goede verhalen over hoor e.d. en niet omdat de switch eruit knalt bij te veel data.
bij mij doet de wl500g dat ook niet

mijn beide wl500g's doen dat niet overigens..

dus het ligt niet specifiek aan de wl500g, ofwel je eigen netwerk iets, ofwel je hebt toevallig pech en een defect exemplaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Danfoss schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:13:
Kan ik nergens een poortmap doen naar een andere poort? Ik wil dat alles extern op poort 2525 doorgelust wordt naar poort 25 op mijn server? Kan de Asus dit wel? Met mijn Dlink was dit geen probleem.
Handleiding enzo? :{

Of kijk gewoon eens goed in de menustructuur :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Danfoss schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:13:
Ik heb sinds vandaag mijn Dlink 624+ vervangen door een AsusWL-500G.

mjah..

zou mogelijk moeten zijn, via het menu kan het niet
via een custom firmware kun je dit in telnet/ssh doen dmv iptables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Exirion schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:53:
[...]

Handleiding enzo? :{

Of kijk gewoon eens goed in de menustructuur :X
Heb jij zelf de handleiding wel gelezen?
Als je geen zinnig antwoord weet, antwoord dan niet! |:(
Antiloop schreef op zondag 21 november 2004 @ 04:54:
[...]

mjah..

zou mogelijk moeten zijn, via het menu kan het niet
via een custom firmware kun je dit in telnet/ssh doen dmv iptables
Thnx. Dit ga ik even uitzoeken.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
Als mijn pc 's nachts torrents aan het downloaden is. Is de volgende ochtend meestal de internet verbinding verbroken. Ik moet dan mijn asus wl-500g van de netstroom afhalen (en er weer op zetten) om weer verbinding met internet te kunnen krijgen. De verbinding met de router blijft overigens wel bestaan. Ik kan namelijk gewoon in het beheermenu (192.168.1.1).

Iemand zelfde probleem en een oplosing gevonden?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
VivaAtloni schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:31:
Als mijn pc 's nachts torrents aan het downloaden is. Is de volgende ochtend meestal de internet verbinding verbroken. Ik moet dan mijn asus wl-500g van de netstroom afhalen (en er weer op zetten) om weer verbinding met internet te kunnen krijgen. De verbinding met de router blijft overigens wel bestaan. Ik kan namelijk gewoon in het beheermenu (192.168.1.1).

Iemand zelfde probleem en een oplosing gevonden?
probeer beta firmware 1.8.2.4 eens, die zou dit moeten verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

VivaAtloni schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:31:
Als mijn pc 's nachts torrents aan het downloaden is. Is de volgende ochtend meestal de internet verbinding verbroken.
Ik heb dit probleem gehad met met "normale" niet draadloze routers, wat het helpt is om de maximum aantal verbindingen en hoeveelheid gelijkdtijdige downloads te verlagen in de BitTorrens-client. Heeft te maken met de grootte van de NAT-tabellen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
ajhaverkamp schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:03:
[...]

Ik heb dit probleem gehad met met "normale" niet draadloze routers, wat het helpt is om de maximum aantal verbindingen en hoeveelheid gelijkdtijdige downloads te verlagen in de BitTorrens-client. Heeft te maken met de grootte van de NAT-tabellen.
de groote van de NAT tabellen, als het goed is conn_track oid kun je ook verhogen in de wl500g door gebruik te maken van een custom firmware (1.8.1.7-3 bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 14-09 09:58
Ik zal flashen naar nieuwe firmware en de settings van azureus eens doorlopen. Thx voor de hulp

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Even een vraagje:
Als ik kijk bij 'status & log' naar de port forwarding, dan zie ik dat UDP 1520 en UDP 30940 allebei zijn geforward.
Maar ik heb dit zelf niet gedaan, en ik heb ook geen idee waar het voor dient. :?

• Antiloop
suspect schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:12:
Even een vraagje:
Als ik kijk bij 'status & log' naar de port forwarding, dan zie ik dat UDP 1520 en UDP 30940 allebei zijn geforward.
Maar ik heb dit zelf niet gedaan, en ik heb ook geen idee waar het voor dient. :?
waarschijnlijk is dit door uPnP gemaakt
waarschijnlijk je msn of iets dergelijks dus

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
Welke ADSL providers/modems kan ik gebruiken met deze ASUS WL-500G
kheb namelijk voor een bekende een ADSL pakket besteld van planet Economy maar die gebruiken PPPoA en dat kan deze ASUS WL-500G niet aan dus ik zit er over te denk om ipv de router in te wisselelen een andere ADSL provider te nemen voor haar. Maar kan iemand mij eerst even vetellen
welke modems en welke providers perfect samenwerken met de ASUS WL-500G

in gelderland omstreek enschede, winterswijk, etc.

bvd Bas van de Lustgraaf

[ Voor 6% gewijzigd door bas_vdl op 25-11-2004 22:53 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Speedxs/Cistron weet ik het van... doen het beide prima.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
ik heb het alsvolgt opgelost. De modem die ik had (Alcatel Speed Touch
Home ISDN Ethernet Modem) was gewoon te oud. Volgens diverse mensen
ontbrak het in die modem ook aan 'ruimte' om andere (benodigde)
software te installeren.
Het is namelijk zo dat deze modem niet je gebruikersnaam en wachtwoord
voor internet kan onthouden, elke keer als je verbinding wil maken moet
je computer die gegevens weer doorsturen naar je modem. De router kan
dit ook niet op de manier zoals Planet Internet dit wil.

Als je nu bij een Primafoon de nieuwe ADSL modem van KPN haalt (kostte
mij geloof ik iets van 30 euro) en die ertussen 'hangt' is het probleem
voorbij.
Je installeert eerst gewoon die modem volgens bijgeleverde handleiding.
Hierbij merk je al de je je gebruikersnaam en wachtwoord in de modem
moet invoeren en niet meer op je computer. Als je nu de router er aan
hangt werkt internet direct met de standaard instellingen. (mocht je nu
al teveel veranderd hebben in de router, reset de router dan gewoon). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Niek_ schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:47:
[...]

software te installeren.
Volgens mij kun je de Home-versie gewoon hacken (en er een Pro van maken). Hoe? Ga maar even googlen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Niek_ schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:47:
[...]

software te installeren.

Als je nu bij een Primafoon de nieuwe ADSL modem van KPN haalt (kostte
mij geloof ik iets van 30 euro) en die ertussen 'hangt' is het probleem
voorbij.
Je installeert eerst gewoon die modem volgens bijgeleverde handleiding.
Hierbij merk je al de je je gebruikersnaam en wachtwoord in de modem
moet invoeren en niet meer op je computer. Als je nu de router er aan
hangt werkt internet direct met de standaard instellingen. (mocht je nu
al teveel veranderd hebben in de router, reset de router dan gewoon). :)
ik heb de Alcatel Speedtouch 510 eerst via de pc geprobeert dat ging goed daarna routertje er tussen (ASUS wl-500G) quick setup gedraait en gekozen voor ADSL or other connection type that uses static ip adresses voor de rest had ik nog niks veranderd en de kabel van het modem zit gewoon in de wan port van de router. Tijdens de planet installatie moest je PPPoA kiezen bij het modem en dat ondersteunt de WL-500G niet kwam ik later achter waar je alleen achter zou komen door het beide te bestellen en te installeren maar er is dus nog steeds een oplossing dat het wel gaat werken

http://www.asus.com.tw/su..._ID=87604&SLanguage=en-us

[ Voor 14% gewijzigd door bas_vdl op 26-11-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
sylvesterrr schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:50:
[...]

Volgens mij kun je de Home-versie gewoon hacken (en er een Pro van maken). Hoe? Ga maar even googlen. ;)
Ook al is het een Pro-versie dan nog werkt het niet, geloof mij...heb echt wel een beetje gegoogeld hoor.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een asus WL500g maar mijn signaal valt steeds uit, is dit normaal ?
Van waar ik nu zit op mijn wireless pc kan ik mijn router zien, dus de afstand is niet groot, hoe kan dit ?
Kan iemand mij helpen?
Ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
hallo heb het vandaag bijna aan de gang gekregen door de wl-500g als accespoint te gebruiken ipv router (internet op een lan port) maar nu kan ik alleen draadloos internetten als ik de web encryptie uit heb staan zodra ik hem aanzet op 128 of 64 allebei de zelfde naam en keys valt de verbinding weg voordat je ook maar een IE kan openen. wat is nou precies het probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
* Klovan heeft net een nieuwe asus wl-500g aangeschaft, maar mijn draadloze verbinding 'lagt' continue.

• Draai Windows XP sp2 (incl alle update e.d.) met onboard wifi & asus wl-100g, beide geven dezelfde problemen. (Zelfde probleem op meerdere pc's). Met dezelfde pc maak ik ook verbinding met andere draadloze netwerken, die allemaal zonder problemen.

• Heb al verschillende firmware's geprobeerd orgineel & custom. (9.8.2.1, 1.8.1.9 & 1.8.2.4)

• Afstand is minder dan 30cm

• Ben ook wezen spelen met de instellingen van wireless, maar dat lost niets op.

• Met networkstumbler valt te zien dat de verbinding af en toe wegvalt, maar niet op de tijden en veel minder frequent als de ping laat zien. Verbinding zit zo tussen de -40 tot -30 dBm.

Onboard 11Mbit kaart:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=409 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=170 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=162 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=183 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=326 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=178 ms TTL=64

Asus wl-100g pcmcia:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Antwoord van 192.168.2.2: bytes=32 tijd=1 ms TTL=63
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.2.2: bytes=32 tijd=19 ms TTL=63
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.2.2: bytes=32 tijd=2 ms TTL=63
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Met draad heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:55
Je gebruikt toch niet de Wireless Zero Config van Windows XP om verbinding te maken met de WL-500g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
soganta schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:59:
Je gebruikt toch niet de Wireless Zero Config van Windows XP om verbinding te maken met de WL-500g?
euh jawel, bij de rest van de draadloze routers/accespoints heb ik daar geen problemen mee (getest met cisco, smc, belkin, US-robotics & ook een asus wl-500g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
soganta schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:59:
Wat is daar mis mee? Dat werkt gewoon perfect, mits je SP2 hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:55
Onder SP1 was de Wireless Zero Config bagger, kreeg je lag stoten omdat hij om de zoveel seconden naar netwerken ging zoeken, heb het bij SP2 nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Klovan schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 21:09:
* Klovan heeft net een nieuwe asus wl-500g aangeschaft, maar mijn draadloze verbinding 'lagt' continue.

Onboard 11Mbit kaart:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=409 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=170 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=162 ms TTL=64

knipjes enzo

Met draad heb ik geen probleem.
probeer eens een andere antenne, of zonder als je toch dichtbij zit

en zet je router eens 10 minuten uit en dan weer aan, kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend mijn Asus 500 aangesloten. Via de laptop krijg ik de melding dat ik connected ben met het wireless netwerk, dat is mooi. Ik krijg echter geen verbinding met internet...mijn internet gaat via een sagem modem. De usb stekker (die van de modem komt), die ik normaal achter in de laptop steek, heb ik in de Asus 500 usb-poort gestoken...toch werkt het niet.... Zou dit wellicht komen doordat die usb-poort alleen voor export doeleinden te gebruiken is (en niet import)???? Of is iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De USB-poort op de router is NIET bedoeld om er een modem op aan te sluiten, maar voor een printer/webcam/hardeschijf oid.
Je zult dus een nieuwe modem moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Antiloop schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:40:
[...]

probeer eens een andere antenne, of zonder als je toch dichtbij zit

en zet je router eens 10 minuten uit en dan weer aan, kan ook helpen.
Router is al lange tijd uitgeweest en is verschillende keren al gereset. Zonder antenne blijft het probleem aanwezig.

De ping blijft wel gewoon laag als er helemaal geen verkeer over gaat, zodra ik iets download of ga surfen stijgt de ping tot 500-600, wanneer ik stop met het produceren van verkeer blijft de ping nog die uitschieters behouden om de 3 á 4 pings.

* Klovan gaat wel terug naar de winkel en vraagt een nieuwe.. dit schiet niet echt op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wanneer je full-speed aan het downloaden bent, is het niet meer dan logisch dat je ping omhoogschiet. Echter, het pingen naar de andere clients in m'n netwerk gaat nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:31:
De USB-poort op de router is NIET bedoeld om er een modem op aan te sluiten, maar voor een printer/webcam/hardeschijf oid.
Je zult dus een nieuwe modem moeten kopen.
Sylvesterrr, bedankt voor je reactie...is er nog een andere optie (bijvoorbeeld iets dat usb omzet in een netwerkkabel)? Vreemd dat ze dat er in de winkel niet bij gezegd hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:48:
[...]

Sylvesterrr, bedankt voor je reactie...is er nog een andere optie (bijvoorbeeld iets dat usb omzet in een netwerkkabel)? Vreemd dat ze dat er in de winkel niet bij gezegd hebben....
FAQ ASUS
• Can I connect my wireless LAN router WL-500g to internet via a USB modem which link to the router by USB port?

• WL-500g does not support this feature.
Gaat dus niet lukken, verwacht ik. Om het toch te proberen, zou je daar kunnen kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Klovan op 29-11-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Ik zit met de volgende vraag/probleem:

Ik heb al een tijdje zo'n asus wl-500g en heb ook een usb-stick. Deze kan ik natuurlijk (als ik die op de usb-aansluiting van de router prik) benaderen via FTP.

Mijn vraag is nu; kan ik van deze stick ook een standaard netwerkdrive maken...zodat ik deze kan mappen op iedere willekeurige computer ?

(PS; weet niet of het misschien al behandelt is in deze mega-topics..... :) )

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Dit kan bijvoorbeeld met het programma Netdrive:

http://www.mathematics.jhu.edu/help/netuse-webdav.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Drake3 schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:49:
Ik zit met de volgende vraag/probleem:

Ik heb al een tijdje zo'n asus wl-500g en heb ook een usb-stick. Deze kan ik natuurlijk (als ik die op de usb-aansluiting van de router prik) benaderen via FTP.

Mijn vraag is nu; kan ik van deze stick ook een standaard netwerkdrive maken...zodat ik deze kan mappen op iedere willekeurige computer ?

(PS; weet niet of het misschien al behandelt is in deze mega-topics..... :) )
zoals Double J al zei, of gewoon netwerk drive mappen in windows (hiervoor moet je wel samba hebben draaien op je wl500g, bijv. met een custom firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
hartelijk dank voor de snelle reply en de info

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een wl-500g aangeschaft en probeer mn laptop aangesloten te krijgen via wlan. Ondanks verwoede pogingen lukt het me niet. Netwerk is zichtbaar maar connectie ho maar. Netwerken van de buren zijn ook zichtbaar en naar die netwerken is het wel mogelijk de eerste verbinding te leggen.

Heb mn kabelmodem op de wl-500g aangesloten en deze via kabel op pc, werkt perfect.

Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Hey Everyone.

Heb sinds een maand nu ongeveer de WL-500g Wireless Router, en die heb ik opgesteld tussen 3 systemen waarvan 2 met kabel en 1 Wireless met de WL-167G Wireless USB Stick.

Nou zit ik met het probleem dat ik ook chello i-net heb, in het WAN poortje gestoken achterin de Router...Nu vind ik me i-net achteruit gegaan zijn nadat ik dit aangesloten heb...hoewel het heeft ze ups en downs, ik heb voor de rest nooit Firmware gedownload ofzo (weet niet of dat wel zo nodig is) Ben vrij leek met netwerken.

Wat ik me nou afvroeg sinds ik de router heb loopt mijn Bittorrent Client (Azereus) ontzettend langzaam..tussen de 0 en 2 kb altijd, terwijl ik hiervoor snelheden haalde van 200 kb per seconden. Nou heb ik al Google afgezocht en hier ook. Maar kan nou niet zo snel een duidelijk antwoord of een kleine tutorial vinden ofzo over hoe je dit kan optimalizeren.

Weet iemand een Link of heeft iemand een tip hoe ik makkelijk me poorten kan openen daarvoor? of instellingen..want ik zit een beetje vast hiermee

is het ook nodig voor mij om andere Firmware te downloaden?

Alvast bedankt :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Over dat port forwarden: hoe je dat moet doen staat heel netjes uitgelegd in de meegeleverde handleiding. Welke poorten je moet forwarden moet je even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 15:24
Mijn e-tech accespoint heeft het gisteren begeven, dus ik zal binnenkort een ander accespoint aan moeten schaffen. Nu kwam ik in mijn zoektocht de asus wl-500g tegen, en dat lijkt me dus wel wat. Ik begrijp uit de asus site dat er in de router een ftp servertje zit met een usb poort. Daaraan zou je dus een externe harddisk kunnen hangen. Dit zou dan via het internet bereikbaar zijn. Maar nu vraag ik mij af of deze het ftp servertje op mijn pc zou kunnen vervangen.

Mijn vraag is dus of je 1 'gezamelijk' account in het servertje hebt, of dat je meerdere users aan kan maken.

Ik las ook nog dit topic: Asus WL-500g FTP Ik begin nu te twijfelen of het eigenlijk wel kan wat ik wil? Wie weet het?

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Meerdere users, maar...je kunt niet echt met de rechten "spelen". Je kunt per user aangeven wat voor rechten deze heeft (read/write/delete), meer niet. De rechten kun je niet per map toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 15:24
Okee, eigenlijk is dat wel meer dan genoeg, rechten per map gebruik ik nu opok niet. Dan nog als laatste vraag. Ik neem aan dat de schijf dan wel op 'volle netwerksnelheid' te benaderen is via het lokale netwerk? Dat, dat niet via de up-/download van het internet loopt? (lijkt mij van niet, maar op gebied van netwerken ben ik nogal een n00b)

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
scenic20 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:03:
Okee, eigenlijk is dat wel meer dan genoeg, rechten per map gebruik ik nu opok niet. Dan nog als laatste vraag. Ik neem aan dat de schijf dan wel op 'volle netwerksnelheid' te benaderen is via het lokale netwerk? Dat, dat niet via de up-/download van het internet loopt? (lijkt mij van niet, maar op gebied van netwerken ben ik nogal een n00b)
Het is een USB 1.1 aansluiting, dus 11Mbit, en daar wordt je niet erg vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

scenic20 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:54:
Mijn e-tech accespoint heeft het gisteren begeven, dus ik zal binnenkort een ander accespoint aan moeten schaffen. Nu kwam ik in mijn zoektocht de asus wl-500g tegen, en dat lijkt me dus wel wat. Ik begrijp uit de asus site dat er in de router een ftp servertje zit met een usb poort. Daaraan zou je dus een externe harddisk kunnen hangen. Dit zou dan via het internet bereikbaar zijn. Maar nu vraag ik mij af of deze het ftp servertje op mijn pc zou kunnen vervangen.

Mijn vraag is dus of je 1 'gezamelijk' account in het servertje hebt, of dat je meerdere users aan kan maken.

Ik las ook nog dit topic: Asus WL-500g FTP Ik begin nu te twijfelen of het eigenlijk wel kan wat ik wil? Wie weet het?
De FTP server op de WL-500g heet 'stupid-ftp' en dat geeft meteen aan wat het ding kan: niet veel.

Je kunt meerdere users ( die hun eigen homedirectory hebben) aanmaken en je kunt globale users aanmaken. Dowload anders de handleiding bij Asus, of bezoek forum.chupa.nl (daar staat veel info over deze router).

Het topic waarna jij verwijst gaat over: of een ftp client op de router gebruikt kan worden. het antwoord hierop is JA. De custom firmwares van Oleg hebben een wget ftp client. Die gebruik ik al tijden met volle tevredenheid om 24/7 bestanden naar m'n USB HD te kopieren zonder dat daarvoor een pc aan hoeft te staan.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de Asus WL-500G router gekocht.
Na heel wat problemen met de connectie tussen de router en het modem (ik moest blijkbaar het MAC adres instellen. Had ook niemand tegen mij gezegd) dacht ik dat al mijn problemen over waren.

Wel, niet dus.

Mijn eerste probleem is met WEP: Elke keer als ik een beveiliging instel via: http://my.router , kom ik er niet meer "in". Verdwijnt de connectie, en krijg ik geen contact meer. Ik heb de handleiding al tich keer gelezen, maar ik kom er niet uit (er mocht ook wel een Nederlands exemplaar zijn. Zo goed beheer ik Engels nou ook weer niet)

Het tweede probleem is de connectie: Ik denk dat het komt zinds dat ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd (weet het niet zeker of het daar aan ligt). Anyway, zinds dien valt de connectie om de 10-20 seconden uit. En moet ik hem handmatig weer instellen. Het ligt niet aan het bereik want ik heb ALS ie het doet 60 tot 95%.
Wat kan ik hier aan doen ? En als het aan de firmware ligt, hoe krijg ik de oude terug ?

Ik hoop dat IEMAND een antwoord heeft op mijn vragen, want ik zit al uren te zoeken zonder enig resultaat !

(opvallend vaak valt ie trouwens uit na een piek)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:33:
Ik heb gister de Asus WL-500G router gekocht.
Na heel wat problemen met de connectie tussen de router en het modem (ik moest blijkbaar het MAC adres instellen. Had ook niemand tegen mij gezegd) dacht ik dat al mijn problemen over waren.

Wel, niet dus.

Mijn eerste probleem is met WEP: Elke keer als ik een beveiliging instel via: http://my.router , kom ik er niet meer "in". Verdwijnt de connectie, en krijg ik geen contact meer. Ik heb de handleiding al tich keer gelezen, maar ik kom er niet uit (er mocht ook wel een Nederlands exemplaar zijn. Zo goed beheer ik Engels nou ook weer niet)

Het tweede probleem is de connectie: Ik denk dat het komt zinds dat ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd (weet het niet zeker of het daar aan ligt). Anyway, zinds dien valt de connectie om de 10-20 seconden uit. En moet ik hem handmatig weer instellen. Het ligt niet aan het bereik want ik heb ALS ie het doet 60 tot 95%.
Wat kan ik hier aan doen ? En als het aan de firmware ligt, hoe krijg ik de oude terug ?

Ik hoop dat IEMAND een antwoord heeft op mijn vragen, want ik zit al uren te zoeken zonder enig resultaat !
Punt 1 zie handleiding modem en je ISP
punt 2 je weet dat je de wep key ook op de clients moet invullen ?

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soepkip schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:52:
[...]

Punt 1 zie handleiding modem en je ISP
punt 2 je weet dat je de wep key ook op de clients moet invullen ?
Bedankt voor reageren.

Punt 1, het ligt echt niet aan mijn modem, omdat als ik de Windows software gebruik ik geen problemen met uitvallende verbinding heb.

Punt 2. Nee... En waar zijn die clients ? Ik weet dat dit een forum is voor gevordenen, en in PC gebied ben ik dat ook wel, maar met draadloos internet... Nou ja, laat ik het zo formuleren. Ik heb gevoel dat ik verdwaald ben in een heel groot bos... Ik heb alle "basis" stappen van de handleiding gedaan, zonder succes. Dus, elke hulp is welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

sorry, ik had de nummering verkeerd, wat ik bedoelde was:
dat het normaal is voor veel isp's dat je mac-adres vast ligt, en dat je die dus moet invullen, vaak staat dit in de handleiding/FAQ van je isp, en waarschijnlijk ook van je router/modem dat dit voor kan komen.

Dan het probleem met dat de connectie wegvalt als je WEP encrypty instelt.
Op het moment dat je de beveiliging insteld moet je in de computers die willen connecten dezelfde beveiligingsinstellingen invoeren, anders mogen ze geen connectie maken (vandaag beveiliging). dus bij wireless netwerkeigenschappen dezelfde WEP encryptie kiezen, en dezelfde KEY invullen.

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soepkip schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:50:
sorry, ik had de nummering verkeerd, wat ik bedoelde was:
dat het normaal is voor veel isp's dat je mac-adres vast ligt, en dat je die dus moet invullen, vaak staat dit in de handleiding/FAQ van je isp, en waarschijnlijk ook van je router/modem dat dit voor kan komen.
Jep, daar kwam ik dus ook na veel frustratie achter ja :P. Maar goed, toen dacht ik dat ik het ergste gehad had... :O Naieve ik...
soepkip schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:50:
Dan het probleem met dat de connectie wegvalt als je WEP encrypty instelt.
Op het moment dat je de beveiliging insteld moet je in de computers die willen connecten dezelfde beveiligingsinstellingen invoeren, anders mogen ze geen connectie maken (vandaag beveiliging). dus bij wireless netwerkeigenschappen dezelfde WEP encryptie kiezen, en dezelfde KEY invullen.
Ja, dat leek mij ook logisch. Dus heb ik overal waar ze een KEY vroegen ook het ingevult, maar blijkbaar ben ik er nog steeds niet achter dan waar ik dat moet invullen. Zou je me dat kunnen vertellen ?

Oh ja, even een andere vraag. Ik had gelezen dat zinds SP2, de Wireless Internet functie van Windows XP deugt. Is het dan niet veel makkelijker om daar gewoon mee te prutsen (of heb ik dan minder bruikbare mogelijkheden ?) en daar een WEP beveiliging intestellen...?

Als het niks is moet je het zeggen, maar dat hele uitval gedoe doet hij niet met die Windows Wireless functie. Daarom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 16:05 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.