Het grote * Asus WL-500g * topic * deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.322 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Topicstarter

Dit is het discussietopic over genoemde wireless router, vervolg van Het grote * Asus WL-500g * topic *.

Regels:
[list]• Post hier gewoon je vragen en/of ervaringen met betrekking tot deze router, niet over andere Asus-producten of andere wireless-producten.

• Post hier geen complete netwerkproblemen waar je normaal een topic voor zou openen.

• Als je iets ziet wat je niet vind kunnen, maak een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif (Topicreport) aan :)

Verder hoop ik dat iemand nog een keer een nette startpost met wat algemene informatie en ev. een samenvatting van het voorgaande deel kan maken om hier te posten. Als je dit wilt doen, neem even contact met Koffie of mij op ;)

Happy networking :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 01-05-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Ik heb gisteren mijn modem gereset en volgens chupa wep enzo weer ingesteld. Echter heb ik nu wel broadcast aangevinkt en kan ik wel weer gewoon op de router inloggen :)

Mijn connex lijkt ook stabieler, nog geen tijd gehad om uitgebreid te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 15:19

Local Host

Het forum is om te leren.

ik heb de " b " variant van deze router mag hierover ook gediscuseerd worden ?

Verder vind ik het een fijn apparaat. Ik had geen moeite met instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Kan iemand hier mij eens uitleggen hoe ik poorten forward? Zoals ik al eerder poste, heb ik een virtual server aangemaakt met een poort die ik wil forwarden, maar dit lukt dus niet :? Moet ik iets anders nog configureren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112784

Wat is er zo speciaal aan deze router dat deze een topic voor zich alleen krijgt?

Edit : Zijn USB poort waarmee je ftp server, webcam, printer kunt aansluiten dus... Spijtig dat ze er geen webserver hebben ingebouwd. Zou maar een kleine moeite zijn geweest...

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 112784 op 01-05-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 08:51
Anoniem: 8504 schreef op 01 mei 2004 @ 15:24:
Kan iemand hier mij eens uitleggen hoe ik poorten forward? Zoals ik al eerder poste, heb ik een virtual server aangemaakt met een poort die ik wil forwarden, maar dit lukt dus niet :? Moet ik iets anders nog configureren ofzo?
Heb je het juiste (interne) IP ingesteld in die portmap?

Je moet het interne IP instellen van de PC waarheen je wilt portmappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op 01 mei 2004 @ 15:58:
[...]

Heb je het juiste (interne) IP ingesteld in die portmap?

Je moet het interne IP instellen van de PC waarheen je wilt portmappen.
Zo moet het toch?

[knip]

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 03-05-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 08:27

Neus

www.zenaconsult.com

Maar de router is toch al 192.168.1.1 (die van mij wel, in de standaard setting).

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiniMan schreef op 01 mei 2004 @ 16:22:
Maar de router is toch al 192.168.1.1 (die van mij wel, in de standaard setting).
Ja klopt, maar mijn router zit op 192.168.1.254 aangezien op 1 al mijn server (oude router) zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48523

Ik heb zelf al een tijdje deze router en alles werkt perfect maar nu ben ik nog op zoek naar 54mbit USB STICK. Volgens mij bestaan er alleen maar 11g stickies maar ik ben dus opzoek naar een 54 versie. Bestaan deze eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
De standaard is 802.11b (11Mbit/s) en 802.11g (54 Mbit/s). Met een 11G stickie heb je dus onder goede omstandigheden 54 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat begrijp ik, maar ik zal mijn vraag anders formuleren:

Bestaan er 54 mbit USB STICKS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja zoek maar bij google op '802.11g usb' stick linksys en apple hebben er zeker een, van apple is ie alleen een beetje heel erg duur.. :/

Stomme vraag misschien maar kan ik een 11mbit usb stick in een apple gebruiken om te communiceren met pc (asus wl-500g & asus wl-138g)? Verder schijnt de wl-138g niet zo'n populair kaartje te zijn. Ik kan er echter geen reviews van vinden, iemand hier toevallig meer info over? Want ik kan hem nog ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62050

Anoniem: 7431 schreef op 01 mei 2004 @ 20:00:
linksys en apple hebben er zeker een
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie nergens op de website van Linksys zo'n wireless usb stick. Alleen een voor bluetooth. Waar heb jij die gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, zowel linksys noch apple heeft een 54mbit usb STICK (dus niet met een draadje of wat dan ook echt een stickie)

Ik heb gelezen na intensief googlen dat D-link en Iogear er beide 1tje hebben maar deze zijn nog nergens te koop. Of wel??

De iogear Afbeeldingslocatie: http://www.iogear.com/product_images/small/GWU513sm.jpg

http://www.iogear.com/mai...oc=product&product_id=556

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 48523 op 01-05-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom op... Is er nu niemand die weet hoe je een port forward? Ik wil alleen even weten of ik iets niet goed doe, of dat er iets niet klopt in de router/firmware..

Anoniem: 8504 in "Het grote * Asus WL-500g * topic * #2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48523 schreef op 01 mei 2004 @ 21:42:
Inderdaad, zowel linksys noch apple heeft een 54mbit usb STICK (dus niet met een draadje of wat dan ook echt een stickie)

Ik heb gelezen na intensief googlen dat D-link en Iogear er beide 1tje hebben maar deze zijn nog nergens te koop. Of wel??

De iogear [afbeelding]

http://www.iogear.com/mai...oc=product&product_id=556
My bad idd, had het te haastig opgezocht. Het zijn idd apparaatjes met een draadje ertussen. :/ Voor mijzelf heb ik toch een beetje meer vertrouwen in zoiets dan alleen een stick, maar daar heb je natuurlijk helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Anoniem: 8504 schreef op 02 mei 2004 @ 00:50:
Kom op... Is er nu niemand die weet hoe je een port forward? Ik wil alleen even weten of ik iets niet goed doe, of dat er iets niet klopt in de router/firmware..

Volgens mij doe je het in he screenshot wel goed... Maar je moet indien je een ADSL modem er voor hebt wel ff het ip van je WL-500g als default server opgeven in je modem.

Verder kan ik nu geen screenshotjes maken omdat me WL-500g in AP mode staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BJD schreef op 02 mei 2004 @ 10:06:
[...]

Volgens mij doe je het in he screenshot wel goed... Maar je moet indien je een ADSL modem er voor hebt wel ff het ip van je WL-500g als default server opgeven in je modem.

Verder kan ik nu geen screenshotjes maken omdat me WL-500g in AP mode staat :)
Dan is het best wel vreemd, want de settings die ik op dat scherm invoer, worden nooit actief :? Kan dit aan de custom firware liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Reboot je je router ook wel als je de instellingen vast hebt gelegd? Dat was bij mij namelijk het probleem. De firmware waar ik statische dhcp's kon instellen was voor mij een goede uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583 schreef op 02 mei 2004 @ 11:40:
Reboot je je router ook wel als je de instellingen vast hebt gelegd? Dat was bij mij namelijk het probleem. De firmware waar ik statische dhcp's kon instellen was voor mij een goede uitkomst.
Ik had hem inderdaad ook al ge-reboot.. Snap er niets van.. Heeft niemand anders dit probleem? Als ik de normale firmware gebruik, kan je zo moeilijk controleren of de iptables tabellen wel kloppen (geen telnet). Dus dan weet ik nog niet of de forwarding naar mijn mldonkey wel werkt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zag net dat ie bij Mycom van 119 naar 89 euro is afgeprijsd :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Hoe functioneerd de firewall in deze router? Is deze goed of voldoet hij niet?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MXL schreef op 02 mei 2004 @ 16:13:
Hoe functioneerd de firewall in deze router? Is deze goed of voldoet hij niet?
Er draait een linux kernel 2.4.20 op met de bijbehorende iptables firewall. Deze wordt in het algemeen als goede packetfilter gezien. Daarbij doet iptables aan connection tracking wat ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:22
Heb op het chupa forum gelezen dat Bluetooth Sticks misschien straks kunnen worden ingeplugd. Het leek eerst alsof de driver ervan niet zou passen maar ze hebben de size ervan al omlaag gebracht.

Lijkt me erg gaaf, mooi met mijn PDA en/of telefoon op internet! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58785

De 2 pc's op mijn WANnetje kunnen elkaar niet accesen.
PC1 mag niet op PC2 (Acces denied).
PC2 ziet PC1 niet.
Internet werkt voor beide pc's.

Ik heb folders geshared staan op beide pc's.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de DHCP server?
Zoja, heeft iemand daar misschien een goede tutorial voor, want die kan ik niet vinden.
De tutorial van "Chupa" heb ik al gevolgd, alles werkt verder correct, ook WEP encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Laatst online: 00:11
Local Host schreef op 01 mei 2004 @ 15:09:
ik heb de " b " variant van deze router mag hierover ook gediscuseerd worden ?

Verder vind ik het een fijn apparaat. Ik had geen moeite met instellen.
de B variant is identiek op het 802.11g(WL-120g) kaartje na

je kunt er ook gewoon een wl500g firmware inflashen, but don't touch the 802.11g stuff

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Red devil schreef op 02 mei 2004 @ 19:51:
Heb op het chupa forum gelezen dat Bluetooth Sticks misschien straks kunnen worden ingeplugd. Het leek eerst alsof de driver ervan niet zou passen maar ze hebben de size ervan al omlaag gebracht.

Lijkt me erg gaaf, mooi met mijn PDA en/of telefoon op internet! :Y)
het past nu ook niet.. 4mb ofzo geloof ik, maargoed wie een BT stick erin kan pluggen kan er ook een memorystickie inpluggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:22
Antiloop schreef op 03 mei 2004 @ 09:49:
[...]

het past nu ook niet.. 4mb ofzo geloof ik, maargoed wie een BT stick erin kan pluggen kan er ook een memorystickie inpluggen..
Ja ze kwamen met een USB-Hub oplossing, zodat je èn een memorystick èn een BT stick erin kan pluggen. Maar ze waren al bezig alle kernelspecifieke troep uit de drivers te slopen, volgens mij is er nog wel een kansje dat het wel gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 8504 schreef op 02 mei 2004 @ 13:39:
[...]

Ik had hem inderdaad ook al ge-reboot.. Snap er niets van.. Heeft niemand anders dit probleem? Als ik de normale firmware gebruik, kan je zo moeilijk controleren of de iptables tabellen wel kloppen (geen telnet). Dus dan weet ik nog niet of de forwarding naar mijn mldonkey wel werkt.. :(
http://my.router/Main_AdmStatus_Content.asp
daar kun je iptables -L invullen: druk niet op enter maar klik Refresh aan anders werkt het niet.

en of het met de Custom Firmware werkt, goeie vraag dat moet ik zelf nog proberen

ik denk het niet aan mijn iptables te zien:
er loopt een forward naar een lokale pc die hier niet tussen staat...
Chain INPUT (policy DROP)
target prot opt source destination
ACCEPT all -- anywhere anywhere
ACCEPT all -- anywhere anywhere state RELATED,ESTABLISHED
ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:80 flags:SYN,RST,ACK/SYN
ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:7777 flags:SYN,RST,ACK/SYN
ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:21 flags:SYN,RST,ACK/SYN

Chain FORWARD (policy ACCEPT)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)

ik weet verder niet hoe dit met 1.7.5.6CR2 zit, ik draai nu 1.7.5.6CR2-test5 (nieuwe webcam driver: pwc 8.12)

ik zal vanavond eens de virtual server gaan testen, als deze niet (meer) werkt zal dit in CR3 verholpen moeten zijn. ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Red devil schreef op 03 mei 2004 @ 09:58:
[...]

Ja ze kwamen met een USB-Hub oplossing, zodat je èn een memorystick èn een BT stick erin kan pluggen. Maar ze waren al bezig alle kernelspecifieke troep uit de drivers te slopen, volgens mij is er nog wel een kansje dat het wel gaat passen.
ik denk niet dat ze daar echt moeite voor gaan doen bij philips (ask bramfm), iedereen die geavanceerdere functies wil plugt er ook wel ff een memorystick in of een harddisk (ik heb gewoon 1% van mijn hd als rootfs voor de wl500g, alles draait vanaf hd, firmware hoef ik niet meer up te daten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Antiloop schreef op 03 mei 2004 @ 10:13:
[...]

http://my.router/Main_AdmStatus_Content.asp
daar kun je iptables -L invullen: druk niet op enter maar klik Refresh aan anders werkt het niet.

en of het met de Custom Firmware werkt, goeie vraag dat moet ik zelf nog proberen
---knip bla bla bla---

ik weet verder niet hoe dit met 1.7.5.6CR2 zit, ik draai nu 1.7.5.6CR2-test5 (nieuwe webcam driver: pwc 8.12)

ik zal vanavond eens de virtual server gaan testen, als deze niet (meer) werkt zal dit in CR3 verholpen moeten zijn. ik houd jullie op de hoogte
ok dit commando moet je gebruiken:
iptables -L -v -t nat

Chain PREROUTING (policy ACCEPT 2049 packets, 134K bytes)
pkts bytes target prot opt in out source destination
135 9115 LOG all -- eth1 any anywhere anywhere LOG level warning prefix `ALERT'
46 2760 REDIRECT tcp -- eth1 any anywhere 123.123.123.123 tcp dpt:8082 redir ports 80
0 0 REDIRECT tcp -- br0 any anywhere 123.123.123.123 tcp dpt:8082 redir ports 80
0 0 DNAT tcp -- eth1 any anywhere 123.123.123.123 tcp dpt:3389 to:192.168.0.254
9 440 DROP tcp -- eth1 any anywhere anywhere tcp dpt:80
etc..

123.123.123.123 = WAN IP (niet mijn echte ip)

de forward staat er wel in bij mij, zal vanavond voor de zekerheid testen vanaf andere internet lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42499

Hallo
Ik heb hier een asus wl500-g
altijd goed gewerkt bij een @home kabel verbinding
maar hij gaat straks voor een paar daagjes voor de internet verbinding zorgen voor een klein lan partytje, het gaat hier dan om een ADSL abbo van Planet Internet, wij zijn nu een beetje aan het testen, maar de internet verbinding krijgen we toch echt niet aan de gang

we hebben een paar topics langsgelezen, je hebt de nieuwste firmware nodig om support te krijgen voor pptp op de wan poort, dus hebben wij de laatste firmware van de asus.com.tw site erop gezet,

maar we krijgen het dus nog steeds niet aan het werk.
is er mischien een handleiding ofzo hiervoor om dit aan het werk te krijgen.

Het gaat hier om een Alcatel Speedtouch Modem Home ADSL

we horen het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 42499 schreef op 03 mei 2004 @ 17:36:
Hallo
Ik heb hier een asus wl500-g
altijd goed gewerkt bij een @home kabel verbinding
maar hij gaat straks voor een paar daagjes voor de internet verbinding zorgen voor een klein lan partytje, het gaat hier dan om een ADSL abbo van Planet Internet, wij zijn nu een beetje aan het testen, maar de internet verbinding krijgen we toch echt niet aan de gang

we hebben een paar topics langsgelezen, je hebt de nieuwste firmware nodig om support te krijgen voor pptp op de wan poort, dus hebben wij de laatste firmware van de asus.com.tw site erop gezet,

maar we krijgen het dus nog steeds niet aan het werk.
is er mischien een handleiding ofzo hiervoor om dit aan het werk te krijgen.

Het gaat hier om een Alcatel Speedtouch Modem Home ADSL

we horen het graag.
zoals in Deel1 besproken, werkt pptp niet met de nieuwste firmware.
ik adviseer je om 1.7.5.6CR2 te gebruiken of 1.7.5.6 met PPTP fix
beide NIET officieel van Asus, en op eigen risico
zie: http://www.chupa.nl/forum/forumdisplay.php?f=11

ps. verder heb ik geen knowledge van ADSL en/of PPTP verdere vragen kan ik hierop niet beantwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door Antiloop op 03-05-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Niet online
iemand ervaring met het aansluiten van een all in one printer op deze router?
kan je alle functie benutten of alleen de printfunctie?
en werkt deze ook goed samen met de ornicco en linksys pckaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 8504 schreef op 02 mei 2004 @ 00:50:

het forwarden werkt gewoon in firmware v1.7.5.6CR2 varianten
noot: v1.7.5.6 gebruikt een andere firewall als CR2, ook werkt pptp -niet- in 1.7.5.6

zie ook bij status&log>port forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
robbertm schreef op 03 mei 2004 @ 22:45:
iemand ervaring met het aansluiten van een all in one printer op deze router?
kan je alle functie benutten of alleen de printfunctie?
en werkt deze ook goed samen met de ornicco en linksys pckaartjes?
betreft de AIO printer: nee, alleen printfunctie
hiervoor moet je een dedicated printserver kopen die daar specifiek voor bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105640

Hoe stabiel werkt die Asus WL 500g met Emule? De vraag is al een paar keer voorbij gekomen, maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gezien. M’n huidige Edimax hangt meestal na een paar dagen als ik het aantal connecties hoger dan 80 zet, na een paar uur als ik het aantal boven de 100 zet.
Zijn de ervaringen met de Asus beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 08:29

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik wil graag mijn nieuwe 500g WLAN router gebruiken om mijn desktop en laptop op internet te krijgen. Nu wil ik graag deze specifieke configuratie:

a. desktop krijgt (bekend) ip adres van de internetprovider (uni twente)
b. laptop krijgt onbekend adres, maar wel in bepaalde range

hoe kan ik zorgen dat:
de laptop en desktop wel gewoon van de dhcp van de ISP een adres krijgen maar dat alleen mijn huisgenoten hun ip adressen toegestaan worden om met mijn pc's via die router te connecten?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 105640 schreef op 04 mei 2004 @ 17:28:
Hoe stabiel werkt die Asus WL 500g met Emule? De vraag is al een paar keer voorbij gekomen, maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gezien. M’n huidige Edimax hangt meestal na een paar dagen als ik het aantal connecties hoger dan 80 zet, na een paar uur als ik het aantal boven de 100 zet.
je hebt vast de edimax br6104 ? (vraag edimax of ze je de br6004 kenne geven als vervanging... deze is 3x zo duur, niet meer te koop maar wel stabiel: ik heb er 4 stuks van draaien)

maargoed terzijde wl500g heeft deze problemen niet, omdat deze geen gebruik maakt van de goedkope conexant chipset o.a. verder heb ik geen ervaring met BT/eMule

zie ook: http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=333 voor het openzetten van de benodigde poorten voor high id oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 16:50

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Wie kan mij vertellen wat de functie is van

Block broadcast SSID:

staat bij wireles inerface. Is dit hetgeen dat ie elke keer een paketje uitstuurd met zijn gegevens SSID en beveiliging?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

error33 schreef op 06 mei 2004 @ 11:59:
Wie kan mij vertellen wat de functie is van

Block broadcast SSID:

staat bij wireles inerface. Is dit hetgeen dat ie elke keer een paketje uitstuurd met zijn gegevens SSID en beveiliging?
Wanneer je broadcast SSID blokkeert zal de router niet zichtbaar zijn in site surveys :? op draadloze cliënts, deze moeten dus handmatig de SSID invoeren. Staat op blz. 34 in de manual.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 80403 op 06-05-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Antiloop schreef op 05 mei 2004 @ 04:21:
je hebt vast de edimax br6104 ? (vraag edimax of ze je de br6004 kenne geven als vervanging... deze is 3x zo duur, niet meer te koop maar wel stabiel: ik heb er 4 stuks van draaien)
Leuk dat ik dit tegenkom, want ik zat me net al een paar dagen af te vragen welke ik zal houden: m'n 6104 of m'n 6004+ ;) De 6104 gaat denk ik naar m'n ouders, hoewel ze het in principe allebei perfect doen. Maar ik gebruik dan ook geen Emule.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Exirion schreef op 06 mei 2004 @ 13:00:
[...]

Leuk dat ik dit tegenkom, want ik zat me net al een paar dagen af te vragen welke ik zal houden: m'n 6104 of m'n 6004+ ;) De 6104 gaat denk ik naar m'n ouders, hoewel ze het in principe allebei perfect doen. Maar ik gebruik dan ook geen Emule.
offtopic: waar ik werk, hebben we paar honderd 6004+'s verkocht en een tiental 6104's die 6004+ heb ik eh.. 1x terug gezien (gebruikers fout wel te verstaan), en die 6104's meer als dat we er verkocht hebben. Maar ben gewoon goed tevreden over de stabiliteit. Maargoed die edimax is verder niet boeiend meer, niet uit te breiden of wat dan ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Anoniem: 80403 schreef op 06 mei 2004 @ 12:05:
[...]

Wanneer je broadcast SSID blokkeert zal de router niet zichtbaar zijn in site surveys :? op draadloze cliënts, deze moeten dus handmatig de SSID invoeren. Staat op blz. 34 in de manual.
Dis is nog eens een duidelijk antwoord en meteen wat ik zoek :) :) :) :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26
Anoniem: 105640 schreef op 04 mei 2004 @ 17:28:
Hoe stabiel werkt die Asus WL 500g met Emule? De vraag is al een paar keer voorbij gekomen, maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gezien. M�n huidige Edimax hangt meestal na een paar dagen als ik het aantal connecties hoger dan 80 zet, na een paar uur als ik het aantal boven de 100 zet.
Ik heb mijn Emule servertje wireless aan de WL500g hangen; met max 500 connecties.. niet dat ie die gebruikt, maar toch.. Ik heb er totaal geen problemen mee gehad tot nu toe, ding draait vrolijk door. Mijn Sitecom had er flink wat problemen mee..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ik volg dit topic met veel aandacht. Ik heb namelijk een sitecom wl-018, maar het bereik hiervan is lang niet genoeg voor wat ik in gedachte heb.

Nu heb ik de router beneden staan (op de begane grond) en een usb draadloze netwerk adapter ook van sitecom aan mijn notebook hangen. Maar hier wil ik vanaf, want ik wil namelijk een PCMCIA-kaart omdat dat veel handiger is. Ik heb er al veel uigeprobeerd, maar alle kaartjes gaven het op als ik verder dan een meter of 8 van de router afkwam. Het is een beetje onlogisch dat het aan al die kaartjes ligt, dus het probleem ligt bij mijn router.

Ik denk er dus over om een wl-500g te kopen icm een wl-100g kaartje. Ik heb in dit draadje al veel positieve dingen gelezen, maar ik wil toch even zekerheid. Ik zet de router dan op de begane grond, mijn kamer is op zolder dus dan moet het signaal door 2 betonnen (met zo'n ijzeren raster) plafonds heen... Ook wil ik achter in de tuin kunnen zitten. Dat is hemelsbreed vanaf de router zo'n 20m (Met 1 muur ertussen dan)...

Mijn vraag: Zijn deze afstanden haalbaar met deze router en het kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 15:11

EgoPro

Time is an illusion.

Bij mij thuis, althans bij mijn ouders, staat de router op de 1e verdieping, overal in huis kan ik ontvangen de hele tuin +/- 10 mtr om het huis is geen probleem. Na het installeren ben ik de eerste keer met een laptop gaan wandelen. Achter het huis ligt een pleintje (meter of 30 met een schuur ertussen, hier kon ik perfect internetten, later ook nog ff in pa's auto gaan zitten, deze stond op dit plein, hier ook geen problemen met de ontvangst, lees goed in de auto met de deuren dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
jrutjes schreef op 08 mei 2004 @ 13:44:
Bij mij thuis, althans bij mijn ouders, staat de router op de 1e verdieping, overal in huis kan ik ontvangen de hele tuin +/- 10 mtr om het huis is geen probleem. Na het installeren ben ik de eerste keer met een laptop gaan wandelen. Achter het huis ligt een pleintje (meter of 30 met een schuur ertussen, hier kon ik perfect internetten, later ook nog ff in pa's auto gaan zitten, deze stond op dit plein, hier ook geen problemen met de ontvangst, lees goed in de auto met de deuren dicht!
the same here.. alleen staat de wl500g op zolder..
daarbij staat er 1 meter verder nog een WL300(geen G) dus die ken alleen maar storing veroorzaken maar dat gaat goed samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

argh.. ik word een beetje hopeloos van dit WAN gebeuren (letterlijk en figuurlijk).

Vanmiddag was ik vrolijk aan het internetten, het ging al een aantal dagen perfect! Geen uitval, gewoon geen gezeik, maar blijdschap was van korte duur (precies lang genoeg zodat ik mijn geld niet meer terug krijg binnen 8 dagen natuurlijk). Mijn internet viel ineens weg. Ik had geen zin om alles na te lopen en vertrouwde er wel op dat het zou werken als ik terug kwam, gewoon simple minded dus :P

Maar 's nachts werkte het nog steeds niet. Dan maar een reset en niks. Dan maar even de stroom eraf en wederom niks. NOG dichterbij gezet (ik kan mijn pc zo onderhand rechstreeks op de kabelmodem aansluiten) en wederom niks. De zoveelste reset en wohoo hij vind iets. Snel quick setup, hostname etc ingevuld en save & restart en weer helemaal weg. Weer reset en nu weer gewoon niks. Zo maar door blijven gaan tot ik een ons woog, met tcp ip settings zitten spelen hielp ook bar weinig. Na een tijdje kwam ik erachter dat wanneer ik de router korter resette ik wel verbinding met de router kreeg, weer instellen en wachten.... (gewoon eens niks doen) mijn laptopje gepakt op de router aangesloten (met kabel uiteraard :P ), even ge-internet en ik dacht laat ik mijn pc eens pingen, in het begin niks maar uiteindelijk werd er gewoon gepinged. Ik naar pc toe en ik heb weer internet.

Stom nutteloos verhaal ik weet het.. maar misschien dat de WAN mensen hier enig wijs uit kunnen :?

Naar mijn mening zijn er 2 opties:
- Router of Netwerkkaart gaar
- Ik moet geduldiger zijn en niet na een paar minuten al disable/enable drukken op het netwerk en af en toe wegvallen voor lief nemen.

Die laatste zou ik nu kunnen testen, maar ja je raad al dat ik bang ben dat internet dan weer wegvalt.. ik kan op mijn laptop wel internetten, maar daar mis ik weer de software en het gemak die ik op de pc wel heb (het is een mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6227

heya, probleempje:
Heb een Canon BJC 1000 en die heb ik aangesloten op de wl-500g, na een reset herkent deze hem ook alleen als ik nu op mijn PC de printer wil instaleren kan ik de draadloze "port" dus niet zien of selecteren :(
heb al gereboot en nog wat dingetjes geprobeert maar het lijk niet te werken allemaal.
iemand die weet hoe ik het goed krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
voor de mensen die geinterreseerd zijn in een AANGEPASTE *OP EIGEN RISICO* firmware zie http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=385

versie 1.7.5.6CR3

zie ook 1.7.5.6CR1/2 voor printer ondersteuning, deze is niet gelijk aan die van asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan deze router de volledige potentie uit een ADSL 8192 / 1024 verbinding halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt me dat 54Mbit genoeg is voor +/- 8Mbit/1Mbit of ik trek ergens verkeerd af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Anoniem: 7431 schreef op 11 mei 2004 @ 00:28:
lijkt me dat 54Mbit genoeg is voor +/- 8Mbit/1Mbit of ik trek ergens verkeerd af ;)
De 54Mbit zal in de praktijk uitkomen op ongeveer 20Mbit heb ik begrepen maar dat zal voldoende moeten zijn. (Ik weet niet of dat bij de 500g ook 20Mbit zo is want dat heb ik nog niet echt getest hij trok iedergeval de USB1.1 poort van me laptop vol met meer dan 600KB/s en toen had ik op me WiFi nog bandbreedte over.)

Maar het gaat hier niet om de 54Mbit maar om de rekenkracht van de router zelf. De meeste goedkope routers hebben niet genoeg rekenkracht om de NAT, firewall en port-forwarding op 8Mbit vol te houden dus zakt de max snelheid van de verbinding. Ik heb zelf maar 1024/512 en bovendien gebruik ik de 500g niet als router maar alleen als switch en DHCP server voor het WiFi gedeelte van me LAN. Dus ik weet niet waar de max ligt van de 500g.

Voor mensen die het interresseerd een volledige layout van m'n huidige netwerkje.
plaatje
De laptop wordt via VPN aan de rest van het netwerk geknoopt. En LAN van de buren zit via de BR-6401 aan mijn netwerk vast.

[ Voor 15% gewijzigd door NBK op 11-05-2004 01:34 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 58785 schreef op 10 mei 2004 @ 21:48:
Kan deze router de volledige potentie uit een ADSL 8192 / 1024 verbinding halen?
ik geloof dat iemand getest had, en dat ie vanaf de wanpoort zoiezo 4 of 6mb/sec haalde

stukje gequote:
http://www.forum.chupa.nl...st.php?p=394&postcount=10
But i still can't get more than 4300kB/s (WAN to LAN(wire))
(Transferred 1 file totaling 805.77 MB in 03:11 (4,308.99 KBps))
And when i'm downloading at this speed i have trouble to do anything else... pinging an ip (ex: www.vg.no) will just time out.
en 8mbit haalt geen 4mb/sec geloof ik :D

[ Voor 5% gewijzigd door Antiloop op 11-05-2004 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431 schreef op 11 mei 2004 @ 00:28:
Idd, maar zoals NBK al zei, het heeft niet alleen daar mee te maken, maar ook met de rekenkracht. Vandaar mijn vraag.
Bedankt voor de info NBK en Antiloop.

Dan heb ik nog een vraagje.

Welk ADSL modem moet ik hebben om vervolgens te kunnen aansluiten op de router.
Bij de provider concepts-ict (http://www.supersneladsl.nl) kan ik kiezen uit drie modems:
- USB modem: USB ADSL Modem (alléén analoog)
- Multi PC modem: Router with built-in ADSL modem and 4-ports switch
- Wireless modem: ADSL Modem + Wireless Accesspoint + Router + 4p switch

- Het USB modem valt af, zowieso omdat wij ISDN hebben, en deze alleen voor analoog beschikbaar is, en omdat wij meerdere pc's hebben.
- Het multi-pc modem lijkt me overbodig aangezien de wl500g die we hebben.
- Zo ook het wireless modem.

Misschien een modem los van dit bedrijf bestellen? Zo ja, welke kan ik dan het beste nemen icm. een 8192/1024 verbinding en de Asus wl500g router.
Ik zat te denken aan een:
Alcatel SpeedTouch 510(i) ADSL modem (ISDN) router + 1prt.
Of zou ik toch een van de bovengenoemde modems moeten hebben, en is mijn wl500g overbodig, en het zelfs een bottleneck kan zijn.

//edit
Problem fixed, andere provider :D

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 58785 op 12-05-2004 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

Exirion schreef op 02 mei 2004 @ 14:15:
Ik zag net dat ie bij Mycom van 119 naar 89 euro is afgeprijsd :Y)
vaag nu weer 99 hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
8)7 ghe dat heb je soms met 'aanbiedingen' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Antiloop schreef op 12 mei 2004 @ 09:25:
8)7 ghe dat heb je soms met 'aanbiedingen' :D
Was geen aanbieding maar een wel heel plotselinge prijsverlaging. Nu hebben de prijs toch maar weer een beetje opgekrikt denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Exirion schreef op 12 mei 2004 @ 10:11:
[...]

Was geen aanbieding maar een wel heel plotselinge prijsverlaging. Nu hebben de prijs toch maar weer een beetje opgekrikt denk ik ;)
jawel hoor.. mycom doet niet alles tegen bijna kostprijs weg

de wl500g heeft ook in het mycom krantje gestaan, het is alleen raar dat bascomputers de wl500g niet 'standaard' in hun assortiment heeft zitten.. terwijl mycom ze wel verkoopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:47
Bas heeft ze wel degelijk, ze staan alleen niet standaard in hun database op de site. Komt wel met meer dingen voor btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Hallo allemaal

Ik heb net deze router gehaald na eerdere topervaringen met asus. Nah das dan nu voorbij ! Zodra ik mn router wil configgen krijg ik om de haverklap 404 errors, wil hij geen verbinding maken met de router (dr komen geen pagina's tevoorschijn) en wanneer hij het een beetje doet komen de pagina's maar half door en slaat hij de ingevulde data niet op.

ik ben terug gegaan naar mycom met het idee dat ik een DOA had maar ik heb nu een nieuwe en dezelfde problemen doen zich voor :( Ik heb aan de router enkele mijn modem (speedtouch home) en mn laptop (asus m6000 + winxp prof.) hangen.

Ik heb meerdere malen geprobeerd de router geprobeerd te resetten maar dit doet hij niet (terwijl het power lampje wel begint te knipperen)

Kent iemand misschien deze problemen ?

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

heeft iemand deze router al aan de praat gekregen met een compuserve adsl account met een combo modem???

Welke ip config ik ook kies, het wil niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
basss schreef op 12 mei 2004 @ 17:27:
Hallo allemaal

Ik heb net deze router gehaald na eerdere topervaringen met asus. Nah das dan nu voorbij ! Zodra ik mn router wil configgen krijg ik om de haverklap 404 errors, wil hij geen verbinding maken met de router (dr komen geen pagina's tevoorschijn) en wanneer hij het een beetje doet komen de pagina's maar half door en slaat hij de ingevulde data niet op.

ik ben terug gegaan naar mycom met het idee dat ik een DOA had maar ik heb nu een nieuwe en dezelfde problemen doen zich voor :( Ik heb aan de router enkele mijn modem (speedtouch home) en mn laptop (asus m6000 + winxp prof.) hangen.

Ik heb meerdere malen geprobeerd de router geprobeerd te resetten maar dit doet hij niet (terwijl het power lampje wel begint te knipperen)

Kent iemand misschien deze problemen ?
gooi eens wat meer info, welke firmware gebruik je? hoe configureer je hem met touw of zonder touw ? en hoe hangt je speedtouch eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb nu een Linksys WLAN router, maar ik ben op zoek naar een geschikte vervanger. De Linksys hangt erg snel bij P2P, en is instabiel als de pest. Echt een rampending.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 13-05-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 14124 schreef op 13 mei 2004 @ 22:37:
Ik heb nu een Linksys WLAN router, maar ik ben op zoek naar een geschikte vervanger. De Linksys hangt erg snel bij P2P, en is instabiel als de pest. Echt een rampending.
welk model heb je dan van linksys? de WRT54g toevallig?
en wat zijn je symptomen indien je wrt54g hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Antiloop schreef op 14 mei 2004 @ 03:24:
[...]

welk model heb je dan van linksys? de WRT54g toevallig?
en wat zijn je symptomen indien je wrt54g hebt?
Nee ik heb de 11mbit versie, symptomen zijn wegvallen van verbindingen, vastlopen/dichtslibben van het apparaat, slecht bereik. Echt een afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Antiloop schreef op 03 mei 2004 @ 18:47:
[...]

zoals in Deel1 besproken, werkt pptp niet met de nieuwste firmware.
ik adviseer je om 1.7.5.6CR2 te gebruiken of 1.7.5.6 met PPTP fix
beide NIET officieel van Asus, en op eigen risico
zie: http://www.chupa.nl/forum/forumdisplay.php?f=11

ps. verder heb ik geen knowledge van ADSL en/of PPTP verdere vragen kan ik hierop niet beantwoorden.
Top! :) Ik heb ook ADSL van Planet Internet en was ook al de hele tijd bezig, maar na het upgraden naar 1.7.5.6 met PPTP fix werkte het prima!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109619

Asus WL-500G probleem met FTP
Ik kon met firmware 1.7.5.6 alleen via LAN inloggen op mijn USB Maxtor 120gb HD fat 32 1 partitie in een ME320 case, dus niet van WAN zijde (internet) http://www.benscustomcases.com/reviews/me320/me320intro.htm
Na de custom firmware van Oleg 1.7.5.6-3 nog het zelfde probleem.
Toen de 1.7.5.7 BETA firmware er op gezet, en ik kan via mijn notebook waar Windows 98 SE opstaat en die verbonden is met een USB 56k analoog modem, inloggen ftp://gebruikersnaam:password@mijnaccount.dyndns.org:port
Alles werkt, krijg de map met inhoud te zien kan up/downloaden.
Er staan ftp_pub en ftp_pvt mappen in de root van de HD, in de ftp_pub heb ook nog de map voor de gebruiker aangemaakt.
Als ik iemand anders wil laten inloggen met de al eerder gemelde gegevens via IE Windows XP ingesteld op PASSV of via FlashFXP dan lukt dat niet, of er komt een timeout of ze krijgen geen connect, of zien niets, terwijl ik in de system log van de router wel kan zien dat er een TCP verbinding van buiten af is geweest
Pingen naar mijnaccount.dyndns.org lukt wel.
De port staat open getest via Shields Up, nu is het niet de standaard port 21 die wordt al gebruikt door een ftp server op een andere pc, maar bvb 1056.
Ik lees alle forums, maar nergens ben ik nog tegen gekomen wat dit probleem kan zijn (moet ik ping aanzetten moet ik web acces from wan aanzetten?)
Wie weet raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 109619 schreef op 15 mei 2004 @ 17:04:
Asus WL-500G probleem met FTP
Ik kon met firmware 1.7.5.6 alleen via LAN inloggen op mijn USB Maxtor 120gb HD fat 32 1 partitie in een ME320 case, dus niet van WAN zijde (internet) http://www.benscustomcases.com/reviews/me320/me320intro.htm
Na de custom firmware van Oleg 1.7.5.6-3 nog het zelfde probleem.
Toen de 1.7.5.7 BETA firmware er op gezet, en ik kan via mijn notebook waar Windows 98 SE opstaat en die verbonden is met een USB 56k analoog modem, inloggen ftp://gebruikersnaam:password@mijnaccount.dyndns.org:port
Alles werkt, krijg de map met inhoud te zien kan up/downloaden.
Er staan ftp_pub en ftp_pvt mappen in de root van de HD, in de ftp_pub heb ook nog de map voor de gebruiker aangemaakt.
Als ik iemand anders wil laten inloggen met de al eerder gemelde gegevens via IE Windows XP ingesteld op PASSV of via FlashFXP dan lukt dat niet, of er komt een timeout of ze krijgen geen connect, of zien niets, terwijl ik in de system log van de router wel kan zien dat er een TCP verbinding van buiten af is geweest
Pingen naar mijnaccount.dyndns.org lukt wel.
De port staat open getest via Shields Up, nu is het niet de standaard port 21 die wordt al gebruikt door een ftp server op een andere pc, maar bvb 1056.
Ik lees alle forums, maar nergens ben ik nog tegen gekomen wat dit probleem kan zijn (moet ik ping aanzetten moet ik web acces from wan aanzetten?)
Wie weet raad
ok.. als je afwijkend poort gebruikt is dit waar inderdaad
wordt gefixt in volgende release, als je zelf aan kunt passen

verander in /init/firewall bestand het volgende

zoek deze lijn op:
code:
1
2
3
if [ "$x_FIsFtpServer" = "1" ]; then
    $IPT -A INPUT -i $WAN_IF -p tcp --syn --dport 21 -j ACCEPT
fi

verander deze in:
code:
1
2
3
    $IPT -A INPUT -i $WAN_IF -p tcp --syn --dport $x_FPort -j ACCEPT
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antiloop schreef op 15 mei 2004 @ 18:36:
[...]

ok.. als je afwijkend poort gebruikt is dit waar inderdaad
wordt gefixt in volgende release, als je zelf aan kunt passen

verander in /init/firewall bestand het volgende

zoek deze lijn op:
code:
1
2
3
    $IPT -A INPUT -i $WAN_IF -p tcp --syn --dport 21 -j ACCEPT
fi

verander deze in:
code:
1
2
3
    $IPT -A INPUT -i $WAN_IF -p tcp --syn --dport $x_FPort -j ACCEPT
fi
Bedankt voor de snelle reactie, maar hoe doe ik dat? Ik ben geen Linux kenner, en weet niet of dat via Telnet moet, en of ik Telnet op de router heb staan met firmware 1.7.5.7 BETA.
Het blijft een miracles gave router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 109619 schreef op 15 mei 2004 @ 19:14:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie, maar hoe doe ik dat? Ik ben geen Linux kenner, en weet niet of dat via Telnet moet, en of ik Telnet op de router heb staan met firmware 1.7.5.7 BETA.
Het blijft een miracles gave router.
het probleem lag dat de router ALLEEN poort 21 open zette voor WAN indien ftp geenabled was, maar niet keek naar welke poort

in firmware 1.7.5.6 van Asus, zat een firewall bug die zoieoz tegenhield om in te loggen, dit was opgelost in 1.7.5.6CR1 geloof ik

verder is geduld een schone zaak :)
ik moet nog steeds mijn linuxbak afmaken voor firmwarebak gebeuren, en kan je dus nu nog steeds niet verder helpen. dit is tijdelijk wel te verhelpen doormiddel van een bootcommand maarja daarvoor verwijs ik je naar de release van CR3 op het chupa forum.

in de volgende CR4 is de bug er zoiezo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antiloop schreef op 15 mei 2004 @ 20:28:
[...]

het probleem lag dat de router ALLEEN poort 21 open zette voor WAN indien ftp geenabled was, maar niet keek naar welke poort

in firmware 1.7.5.6 van Asus, zat een firewall bug die zoieoz tegenhield om in te loggen, dit was opgelost in 1.7.5.6CR1 geloof ik

verder is geduld een schone zaak :)
ik moet nog steeds mijn linuxbak afmaken voor firmwarebak gebeuren, en kan je dus nu nog steeds niet verder helpen. dit is tijdelijk wel te verhelpen doormiddel van een bootcommand maarja daarvoor verwijs ik je naar de release van CR3 op het chupa forum.

in de volgende CR4 is de bug er zoiezo uit.
Dus die bug zit ook nog in de 1.7.5.7 BETA als ik het goed begrijp! (die staat hier er op) en is de enigste waar ik mee analoog kan testen op een niet Standard ftp port, alleen jammer dus dat anderen dan niet via bvb Windows XP via IE of FlashFXP kunnen inloggen...ik blijf dit vreemd vinden, maar ok, ik ga wel verder met de zolder op te ruimen...weg met die 286/386 enz. en at pc's.
Geduld is een schone zaak (Ah wijsheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
even ter verduidelijking

de 1.7.5.6CR 1/2/3 heeft niets van doen of enige associatie met 1.7.5.7BETA

ook zullen features die in 1.7.5.6CR1/2/3 zitten NIET zomaar overgenomen worden in 1.7.5.7BETA

CR staat voor Customized Release, en wordt in dit geval nog door Oleg gemaakt

de 1.7.5.7 komt van Asus af, en wordt door hen ontwikkeld

verwar dit niet, ik ga dit zelf nog wel verder uitzoeken hoe we dit in de toekomst kunnen verduidelijken

e.g. nieuwe firmware nummering dus met het liefst een letter als aanduiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
voor de mensen die op 'samba' filesharing voor in windows zaten te wachten, ik ben momenteel een test firmware aan het draaien met samba erin

performance ZUIGT zwaar, mp3's afspelen gaat smoothly(moet nog met meerdere pc's tegelijk testen)

mp3's kopieren naar de usbhd en tegelijk luisteren resulteert in een locked up wl500g :?

en hoe het zit met een grote playlist (inladen van mp3 info e.d.) heb ik nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 24-06 12:28

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Antiloop schreef op 18 mei 2004 @ 02:12:
voor de mensen die op 'samba' filesharing voor in windows zaten te wachten, ik ben momenteel een test firmware aan het draaien met samba erin

performance ZUIGT zwaar, mp3's afspelen gaat smoothly(moet nog met meerdere pc's tegelijk testen)

mp3's kopieren naar de usbhd en tegelijk luisteren resulteert in een locked up wl500g :?

en hoe het zit met een grote playlist (inladen van mp3 info e.d.) heb ik nog niet geprobeerd
Ik zag het het op chupa.nl staan jah. Interessante feature.

Ik denk alleen dat je niet teveel van zo'n embedded processor moet verwachten. Bovendien is dit nog maar de eerste test versie, wellicht kan er nog wat performance uitgeperst worden door hier en daar te optimaliseren. FTPen in het LAN gaat ook maar met 300Kb/s -> USB 1.1 is hierbij waarschijnlijk de bottelneck.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Styno schreef op 18 mei 2004 @ 13:54:
FTPen in het LAN gaat ook maar met 300Kb/s -> USB 1.1 is hierbij waarschijnlijk de bottelneck.
Misschien is jouw probleem wel vanwege de CPU-load die USB met zich meebrengt, maar opzich kan ik prima wirless FTP'en met rond de 600KB/s (over 802.11b, dus verder kom ik niet echt). En een 125MHz MIPS moet dat met gemak aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 30-06 13:04

B2

wa' seggie?

Ik heb sinds kort ook een WL-500g en trok gisteravond mn Command & Conquer Generals cd's weer eens uit de kast om met een klasgenoot een potje te gaan spelen.
Voordat ik mn WL-500g had, had ik een linux server als router met NAT. Nu dacht ik dat ik de optie Virtual DMZ moest gebruiken om mijn eigen pc in een dmz te plaatsen zodat deze makkelijk online verbinding kan maken.

Helaas werkt het niet. Ook het triggeren van verschillende poorten die ik gevonden had op andere sites werkt niet.
Heeft iemand ervaring met C&C Generals en een wl-500g? Zo ja wat moet je precies instellen om online via Generals Online te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
kan je de wl500g ook instellen dat ie alleen als AP werkt?
ik wil namelijk een AP hebben , ik heb zelf al een goede router
( draytek vigor 2600 , tweakdsl ultra )
en ik wil toch graag de usb poort gebruiken, anders had ik dus de wl300g ofzo kunnen halen...

is dit haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

666AnGeL schreef op 18 mei 2004 @ 19:15:
kan je de wl500g ook instellen dat ie alleen als AP werkt?
ik wil namelijk een AP hebben , ik heb zelf al een goede router
( draytek vigor 2600 , tweakdsl ultra )
en ik wil toch graag de usb poort gebruiken, anders had ik dus de wl300g ofzo kunnen halen...

is dit haalbaar?
Ja, in de System Setup kun je als Operation Mode kun je voor Home Gateway, Router of Access Point kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

.

[ Voor 100% gewijzigd door Exirion op 19-05-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Styno schreef op 18 mei 2004 @ 13:54:
[...]
Ik zag het het op chupa.nl staan jah. Interessante feature.

Ik denk alleen dat je niet teveel van zo'n embedded processor moet verwachten. Bovendien is dit nog maar de eerste test versie, wellicht kan er nog wat performance uitgeperst worden door hier en daar te optimaliseren. FTPen in het LAN gaat ook maar met 300Kb/s -> USB 1.1 is hierbij waarschijnlijk de bottelneck.
300kb/sec is niet veel nee..

ik haalde met ftp toch gemiddeld variërend tussen 450-550kb/sec van m'n usbhd welke op hub aangesloten is samen met een webcam (die trekt dus ook nog usb bandbreedte)

mja tis gewoon om te weten wat z'n uiterste max is.. daarbij komen we eerder met geheugen problemen op dit moment

dus we moeten dingen gaan slopen de webcam feeder trekt bijv al 3,6mb!!! als deze actief is, dat is dus veels te veel
terwijl in verhouding samba met gebruik vanaf 5 pc's dat niet eens trekt (mp3's afspelen van 5 pc's tegelijk werkt goed, zonder stotteren)

daarbij trekt rcamd (webcam ding) bij mij als niemand de webcam zit te bekijken al 80-90% cpu, beetje overdreven onnodig gebruik. dus de load vliegt ook flink omhoog dan.

[ Voor 10% gewijzigd door Antiloop op 19-05-2004 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

@antiloop:
Zijn er nog plannen om een ander ftp server te gebruiken?

Ik mis namelijk de volgende features:
- Resume (append) tijdens upload,
- Meerdere HD's in een virtual directory structuur opnemen (m'n 160Gb zit nl vol),
- Geavanceerdere user rechten,
- Directory caching (openen van een directory met veel dirs en/of bestanden duurt erg lang)

en waarschijnlijk nog een paar waar ik nu ff niet op kom.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Vandaag bij de comptechworld voor 149 euro een 500g en 100 PCMCIA kaart gehaald (was folderaanbieding voor 149) en woon ernaast. Hadden t meteen in voorraad dus ik blij.
Uitpakken: Damn waar is het voetje voor rechtopstaan...DOH mooi uitklapsysteem in het ding zelf verwerkt. Oude hub weggehaald. Nieuwe erin gedaan. Alles werkt... Laptop moest toch opnieuw worden geinstalled (DELL 5000e insprion) dus ff gedaan kaart erin wel ff doordrukken. Alles gaat goed met de drivers ....... Systeem start niet op foutcode 10....DAMN WTF..... naja eerst herinstallenen no GO!... Toen maar de nieuwste drivers van de asus-site gehaald en laatse try .... Works!!! mooie snelheid/signaal sterkte..... Dat waren mijn bevindingen op het eertse oog dus fantastisch...
[totslot]Dus geen vragen alleen ff een opmerking dat ik er ook een heb en zeer tevreden ben.

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Styno schreef op 19 mei 2004 @ 10:29:
@antiloop:
Zijn er nog plannen om een ander ftp server te gebruiken?

Ik mis namelijk de volgende features:
- Resume (append) tijdens upload,
- Meerdere HD's in een virtual directory structuur opnemen (m'n 160Gb zit nl vol),
- Geavanceerdere user rechten,
- Directory caching (openen van een directory met veel dirs en/of bestanden duurt erg lang)

en waarschijnlijk nog een paar waar ik nu ff niet op kom.
als het aan mij ligt wel, alleen WELKE is de vraag. stupip-ftpd staat de ontwikkeling jammergenoeg al een jaar van stil, en veel vervangers zijn er denk ik niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

evol

hello world

Ik heb t apparaat net gekocht, tegelijk met aan WL138G kaartje van ASUS voor de desktop. Werkt perfect. Alleen beveiliging krijg ik niet jofel...

ASUS tools geïnstalleerd, is dit slim?
Hoe dan ook, hoe ik t probeer:
In de router: shared mode, 128bit WEP key, en dan finish
Via asus tools op de desktop wep aan en shared mode en zelfde wep key als op de router. Dit zou toch gewoon moeten werken zo?

/edit
Opgelost! Nieuwe firmware en t werkt wel...okee... :)

[ Voor 8% gewijzigd door evol op 21-05-2004 18:50 ]

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
zouden een aantal mensen eens een situatieschets willen posten. Dus waar ze hun router neergezet hebben en hoeveel muren etc ertussen zitten? Dat zou echt heel fijn zijn.

Ik heb net duiverman gemaild en hij denkt dat de wl-500g niet beter zal functioneren dan andere draadloze routers, qua bereik dan.
Dit wil ik dus graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:02
Subject: Resetten en log router

Hi, ik heb een Asus WL-500g router. Ik ben er tevreden over als hij het doet, maar hij doet het niet altijd goed....
Ik hoop dat iemand mij wellicht wat info of tips kan geven.

Firmware: 1.6.5.3 (Ik wil het liefst alleen officiële firmware gebruiken, en enige nieuwere werkt volgens Chupa niet met PPTP). Ook staat er in de changes.txt van andere release (ook niet officiële) niks over veranderingen in resetten en inloggen.
XS4ALL ADSL met SpeedTouch Home modem.
Windows 2000 en Windows XP (heb het met allebei gehad), computer vast aan router.

Het probleem is dat soms de verbinding wegvalt, en niet meer opkomt. We hebben het hier echt over soms, vaak doet hij het ook dagen achter elkaar zonder problemen goed. Maar ik ben als ADSL gebruiker verwend, voordat ik de router had had ik al 2 jaar of zo nooit een probleem gehad.
Mijn eigen analyse van het probleem is dat de router zich op een gegeven moment spontaan reset, en dan niet opnieuw inlogt. Ik kom tot die conclusie is omdat elke keer als ik inlog op de router nadat de verbinding eruit is geknald, de system up time hooguit een paar minuten is.
Nadat die reset dan heeft plaatsgevonden wordt er blijkbaar niet opnieuw ingelogd, ik heb geen verbinding meer. Bij status is dan bij menu Status, van WAN interface tabel alleen Wantype (PPTP) en Link status (Disconnected) ingevuld, hij is dus niet ingelogd bij XS4ALL. Vervelend is dat het me dan ook nooit meer lukt om aangelogd te komen zonder de stroom van de router af te halen, als ik een reset forceer (Finish in een setup menu) logt hij nog steeds niet opnieuw in. Maar de stroom afhalen van de router is dus wel voldoende, ADSL modem hoeft niet aan/uit.

Concrete vraagjes:
- Weet iemand onder welke omstandigheden de router zich zomaar reset? Ik heb zelf het idee dat bij een kleine hiccup in de verbinding er meteen gereset wordt, maar de router laat geen log achter.
- Weet iemand of er ergens een betere log is te vinden dan via de Web interface, Status|System Log? Mijn problemen met de huidige log is dat hij na een reset per default gecleared lijkt te worden (kun je dus nooit zien waarom hij zich reset), en dat bijvoorbeeld het niet succesvol kunnen inloggen niet wordt gelogd.
- Weet iemand onder welke omstandigheden de router een connect doet met de ADSL provider? Als je hem aanzet in ieder geval, maar als ik hem nu reset, zou er dan ook een inlog-routine worden gestart?
- Klopt het dat er geen connect knop is, waarmee ik 'handmatig' kan proberen de inlog procedure te starten (dus als de router in uitgelogde staat is, je kunt zeggen log nu in met mijn username en password)?

Bij voorbaat dank voor enige hulp of reactie.

(P.S. Double J, mijn computer staat ongeveer 8 meter van router, met 2 dunne muren ertussen (kleine flat), snelheid (ftp met computer die direct aan router hangt) neemt dan af van 2800KB/s naar 2000KB/s tov computer vlak naast router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:02
Subject: DNS werkt niet?

Hi, ik heb een Asus WL-500g router (Firmware 1.6.5.3, ik wil het liefst alleen officiële firmware gebruiken, en enige nieuwere werkt volgens Chupa niet met PPTP, plus in changelogs van andere releases staat niks over DNS resolutie fixes voor zover ik heb kunnen zien).
Ik connect via DHCP op de client computers. Alle instellingen lijken goed te komen, maar DNS queries werken niet. Ik heb dit nu uiteindelijk maar opgelost door de XS4ALL DNS servers had in de Windows configuratie in te voeren, maar liever zou ik alles via DHCP doen.

Zoals ik al zei, de instellingen lijken prima in orde, de router heeft automatisch bij XS4ALL de juiste DNS server adressen opgehaald (DNS Servers in Status|System Status van web interface is 194.109.104.104,194.109.6.66, klopt precies), en op de Windows machine is het adres van de router, 192.168.1.1, als DNS server in gebruik. Dus lijkt allemaal prima, maar als ik een DNS query doe (maakt niet uit mailclient of webbrowser of whatever), komen er blijkbaar fantasie adressen terug. En ik bedoel echt fantasie-adressen, voorbeeldjes (lege regels weggehaald):
C:\>nslookup www.google.com
Server: my.router
Address: 192.168.1.1
Non-authoritative answer:
Name: www.google.com
Address: 192.168.145.1
C:\>nslookup www.bestaat.niet
Name: www.bestaat.niet
Address: 64.171.56.59

Hier een wat langer voorbeeld met het verschil tussen de DNS resolutie van router en achterliggende XS4ALL DNS server.

C:\>nslookup
Default Server: my.router
> www.google.com
Name: www.google.com
Address: 192.168.145.1
> server 194.109.104.104
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
Default Server: [194.109.104.104]
Address: 194.109.104.104
> www.google.com
Server: [194.109.104.104]
Address: 194.109.104.104
Name: www.google.akadns.net
Addresses: 66.102.9.99, 66.102.9.104
Aliases: www.google.com

Ik heb heel dit forum en het Chupa forum doorgebladerd maar kon geen enkele post vinden over hetzelfde probleem als wat ik heb. Vandaar mijn vraag: Zijn er nog andere mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad) met DNS resolutie via de router als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

SanderBos schreef op 24 mei 2004 @ 11:34:Concrete vraagjes:
- Weet iemand onder welke omstandigheden de router zich zomaar reset? Ik heb zelf het idee dat bij een kleine hiccup in de verbinding er meteen gereset wordt, maar de router laat geen log achter.
Als de ramdisk van de router vol zit (logfile is te groot) dan zijn er services die er spontaan mee ophouden. De ingebouwde watchdog reset de router als vitale services niet meer draaien. Waarschijnlijk komen hier de resets vandaan.
- Weet iemand of er ergens een betere log is te vinden dan via de Web interface, Status|System Log? Mijn problemen met de huidige log is dat hij na een reset per default gecleared lijkt te worden (kun je dus nooit zien waarom hij zich reset), en dat bijvoorbeeld het niet succesvol kunnen inloggen niet wordt gelogd.
De logfiles worden bewaard in een ramdisk, deze logs zijn dus per definitie verdwenen na een reboot. Als je een usb sleutel of externe usb hd aan de router hangt zou je de logfiles hiernaar weg kunnen schrijven, na een reboot zijn de logs nog aanwezig.
- Weet iemand onder welke omstandigheden de router een connect doet met de ADSL provider? Als je hem aanzet in ieder geval, maar als ik hem nu reset, zou er dan ook een inlog-routine worden gestart?
Aanzetten of reset is voor de software op de router hetzelfde.
- Klopt het dat er geen connect knop is, waarmee ik 'handmatig' kan proberen de inlog procedure te starten (dus als de router in uitgelogde staat is, je kunt zeggen log nu in met mijn username en password)?
Ja, dat klopt, je zou met de admin pagina het connect script zelf kunnen starten door een command line optie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Double J schreef op 22 mei 2004 @ 14:08:
zouden een aantal mensen eens een situatieschets willen posten. Dus waar ze hun router neergezet hebben en hoeveel muren etc ertussen zitten? Dat zou echt heel fijn zijn.

Ik heb net duiverman gemaild en hij denkt dat de wl-500g niet beter zal functioneren dan andere draadloze routers, qua bereik dan.
Dit wil ik dus graag weten.
Ik kan je mededelen dat ik een benq en een sitecom in huis heb gehad, Maar deze kwamen alletwee niet ver. Nu met de wl500g kom ik 110 meter met twee spauwmuren ertussen en zonder problemen :) . Ben nu nog wat aan het proberen om de antenne buiten te plaatsen.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ik lees in het forum over een een HD via de usb poort van de wl500. Maar hier zie ik overal FTP bij staan. Kun je de hd ook als stationsletter aanmaken? zodat ie gewoon als HD voor iedereen functioneert.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

error33 schreef op 25 mei 2004 @ 09:49:
Ik lees in het forum over een een HD via de usb poort van de wl500. Maar hier zie ik overal FTP bij staan. Kun je de hd ook als stationsletter aanmaken? zodat ie gewoon als HD voor iedereen functioneert.
Officieel ondersteund de router alleen FTP om bestanden uit te wisselen. Toevallig is er vorige week op Chupa.nl een custom firmware uitgebracht waar SAMBA (Windows file sharing) in is opgenomen. Wat jij wilt kan dus, maar dit is wel allemaal zonder garantie van Asus en Beta stuff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Styno schreef op 25 mei 2004 @ 10:14:
[...]
Officieel ondersteund de router alleen FTP om bestanden uit te wisselen. Toevallig is er vorige week op Chupa.nl een custom firmware uitgebracht waar SAMBA (Windows file sharing) in is opgenomen. Wat jij wilt kan dus, maar dit is wel allemaal zonder garantie van Asus en Beta stuff....
bij gebruik hiervan kan ie hierdoor ook vastlopen, dit is in ieder geval zeker wanneer webcamserver ook actief staat (deze trekt veel resources van het apparaat)

zonder moet ik nog testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een merkwaardig probleem. Ik heb een notebook en een desktop machine die allebei wireless in het netwerk zitten en een derde systeem dat via UTP aan de router hangt. Het maffe is dat internetten via die derde machine onzettend haperig/traag is. Als ik ping naar een adres op internet dan is het afwisselend rond de 10ms tot aan 4500(!!)ms. Iemand die hier een verklaring voor kan geven? Het is enorm irritant werken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Kan iemand mij vertellen of deze router SNMP ondersteund?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

2Cool2Rule schreef op 26 mei 2004 @ 10:26:
Kan iemand mij vertellen of deze router SNMP ondersteund?
Wordt op dit moment niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Ik heb mijn 500g inmiddels lekker draaien, maar ik heb nog een probleempje met mijn webserver. Als ik vanaf binnen http://www.mijndomein.nl/ wil, kom ik terecht in het admin panel. Vanaf buiten werkt het domein wel gewoon. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

www.baskoole.com

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.