There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Anoniem: 92012
Ik weet in ieder geval wel dat onder normale omstandigheden (daar bedoel ik mee als er niks mankeert met de kaart zelf of de drivers) niet aan de Intel kaart kan liggen. Die heb ik hier ook en die heeft echt altijd 54mbps verbinding met uitstekende kwaliteit op zo'n 7-8 meter afstand 2 verdiepingen lager. Het lijkt mij in ieder geval niet handig om 2 draadloos netwerkkaarten in 1 pc te hebben.
Met de Intel Pro.Anoniem: 92012 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:06:
Met welke kaart meet je dat dan met de Intel Pro of de Linksys? Misschien moet je hem eens proberen te resetten of 10 minuten de stroom ervan af halen.
Ik weet in ieder geval wel dat onder normale omstandigheden (daar bedoel ik mee als er niks mankeert met de kaart zelf of de drivers) niet aan de Intel kaart kan liggen. Die heb ik hier ook en die heeft echt altijd 54mbps verbinding met uitstekende kwaliteit op zo'n 7-8 meter afstand 2 verdiepingen lager. Het lijkt mij in ieder geval niet handig om 2 draadloos netwerkkaarten in 1 pc te hebben.
En nee die kaarten zitten niet in dezelfde pc.
De Intel in een laptop en de Linksys in een andere desktop.
Ik zal eens proberen om die router 5 minuten zonder stroom te zetten en te kijken wat er dan gebeurt.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Nope niet gelukt.JEV schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:09:
[...]
Ik zal eens proberen om die router 5 minuten zonder stroom te zetten en te kijken wat er dan gebeurt.
Nog steeds geen wireless.
Ik denk dat ik pech heb en dat hij terug moet onder garantie.
Anoniem: 92012
Pefecte vebinding en perfecte kwaliteit.Anoniem: 92012 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:11:
Mijn WL-500G heb ik ook een keer moeten ruilen door een slechte verbinding, nu ik een nieuwe heb heb ik nu een perfecte verbinding. Mij lijkt het ook de enigste optie. Maar hoe snel en wat voor kwaliteit had de verbinding toen hij het nog wel deed?
Met behulp van een tooltje die nu als service op mn notebook draait, wordt het ip iedere keer bijgewerkt, zodat ik altijd mijn hostname kan bereiken.
Nu kwam ik in de config van de WL500g de volgende setting tegen:

Alleen staat hier www.no-ip.com niet tussen. Iemand al ervaring met deze settings, en is dit eventueel te wijzigen dmv een telnet sessie naar de router, en dan handmatig invoeren ofzo?
No-ip kan niks meer en is niks goedkoper dan dyndns.org. Dus ik zou zeggen reg een domeintje op DynDNS.org. Dat is de enige oplossing die ik tot nu toe gezien heb.DaLass schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:00:
Aangezien ik niet met een vast ip adres zit, heb ik mezelf geregistreerd op www.no-ip.com.
Met behulp van een tooltje die nu als service op mn notebook draait, wordt het ip iedere keer bijgewerkt, zodat ik altijd mijn hostname kan bereiken.
Nu kwam ik in de config van de WL500g de volgende setting tegen:
[afbeelding]
Alleen staat hier www.no-ip.com niet tussen. Iemand al ervaring met deze settings, en is dit eventueel te wijzigen dmv een telnet sessie naar de router, en dan handmatig invoeren ofzo?
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Tnx voor de tip. Heb dat ondertussen gedaan en werkt goed.Styno schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:48:
[...]
No-ip kan niks meer en is niks goedkoper dan dyndns.org. Dus ik zou zeggen reg een domeintje op DynDNS.org. Dat is de enige oplossing die ik tot nu toe gezien heb.
Heb wel een ander probleem, misschien meerdere ook?
Ik heb gisterochtend de nieuwe firmware erin geflashed, 1.9.2.7, maar ik heb nu spontane reboots van de router.
Het viel me gister al op dat af en toe mn wireless verbinding weg was en dat een eventuele download eruit knikkerde. Ook was msn ineens uitgelogd.
Nu gebeurde dat net weer, dus ik log in op de router.. logfile leeg, op 4 regels na.
Kijk ik bij de status, is het een paar seconden geleden dat ie opnieuw geboot heeft.
Aangezien ik m dat commando niet gegeven heb, doet ie het zelf, maar waarom...
Iemand anders ook hetzelfde tegengekomen?
en verder had ik sinds vorige week de getweakte 1.8.2.4 van Chupa erop en op 100Full duplex geen enkele keer meer een WAN DIE. Klop op hout
Antiloop bedankt! (we hebben nooit gesproken, maar jou posts heb ik allemaal erg goed kunnen gebruiken
[ Voor 4% gewijzigd door Rwin op 20-12-2004 21:53 ]
ik lees nogal wat problemen hier op het forum over deze nic, ik heb echter nog probs.. (nogmaals "knock on wood..")
[ Voor 10% gewijzigd door Erhnam op 21-12-2004 09:38 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik quote mezelf maar ffDaLass schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:46:
Heb wel een ander probleem, misschien meerdere ook?
Ik heb gisterochtend de nieuwe firmware erin geflashed, 1.9.2.7, maar ik heb nu spontane reboots van de router.
Het viel me gister al op dat af en toe mn wireless verbinding weg was en dat een eventuele download eruit knikkerde. Ook was msn ineens uitgelogd.
Nu gebeurde dat net weer, dus ik log in op de router.. logfile leeg, op 4 regels na.
Kijk ik bij de status, is het een paar seconden geleden dat ie opnieuw geboot heeft.
Aangezien ik m dat commando niet gegeven heb, doet ie het zelf, maar waarom...
Iemand anders ook hetzelfde tegengekomen?
Hopelijk heb je er wat aan...Firmware upgraden?! Als je een nieuwe firmware op je router plaatst:
1) Voor de update router resetten
2) Na de update ALTIJD resetten naar factory defaults door de reset knop 10 sec. in te drukken! Kan me niet schelen of het nou nodig is of niet, het voorkomt veel vragen en problemen.
3) GEEN oude configuraties uploaden. Gewoon alles 'met het handje' opnieuw instellen.
Spontane 'hangs' of resets kort na elkaar?
Doe eens een power-off van 10 minuten en probeer het dan nog eens. De broadcom chipset heeft een 'slim' algoritme dat de geinstalleerde geheugen grootte bepaald. Maar te slim is ook niet goed aangezien het nog wel eens mis wil gaan met deze berekening.
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Zoek eens in dit topic op 138g...Erhnam schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 09:35:
Met mijn p5ad2 met wifi (wifi-g chipset, zit ook op de 138g) onboard heb ik zeer slecht bereik. Ik maak gebruik van een wl-500g. Het vreemde is dat met mijn laptop ik op dezelfde lokatie ik zeer goed bereik heb. Zijn er mensen met tips?
Goed, na de zoveelste reboot gisteravond was ik het zat. Ik heb net de oude firmware er weer ingezet..Styno schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:08:
[...]
Ik quote mezelf maar ffDit staat een tiental posts boven deze....
[...]
Hopelijk heb je er wat aan...
Dat ging niet helemaal goed, dus kon er niet meer in. Gelukkig kon ik met het Asus tooltje de firmware er weer goed inzetten.
Vervolgens Factory Reset gedaan, nieuwe firmware erin, en weer Factory Reset.
Daarna 10 min. uitgelaten (van de stroom af dus).
De configuratie heb ik weer helemaal met de hand erin gezet.
Ik hoop dat ie nu wat langer goed zn werk blijft doen. iig, bedankt voor de tip!!
EDIT:
Het heeft dus niet geholpen.
[ Voor 8% gewijzigd door DaLass op 22-12-2004 21:24 ]
het lukt me niet om via SSH in te loggen op de router.... ik heb putty en kan proberen wat ik wil, ik krijg alsmaar:"connection refused" te zien.
ik probeer het draadloos... is dit niet de bedoeling? moet ik nu met mijn laptop in de kelder gaan zitten met kabeltje?
Ik vermoed dat je WLAN to LAN firewall aan hebt staan?Zerveza schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:45:
het lukt me niet om via SSH in te loggen op de router.... ik heb putty en kan proberen wat ik wil, ik krijg alsmaar:"connection refused" te zien.
Je weet chupa al te vinden, zoek ook eens op dropbear in het forum en de WIKI.

Ben ik weer
Inmiddels heb ik mijn Asus 138G PCI kaartje ingeruild voor een Linksys WMP54G kaartje (v2). Maar helaas, praktisch geen verschil. Op PC1 (zie kaartje hierboven) heb ik vlak na de installatie van het kaartje even verbinding gehad, maar sindsdien niet meer.
Wat heb ik geprobeerd:
- Instellingen op de router teruggezet naar Factory defaults
- De Linksys kaart geinstalleerd op PC2, ook daar totaal geen verbinding.
- De instellingen iets veranderd (vast channel (11), 54G only, 54g protection)
Allemaal mocht het niet baten. Momenteel maak ik weer gebruik van de basisinstellingen van de router.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 23-12-2004 15:20 ]
Ik heb ook wat connectivity problemen gehad, dit ging allemaal voorbij toen ik de channel op 11 zette (ergens gelezen dat deze preferable boven de 6 moet zijn..)vanDaal schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:19:
[afbeelding]
Ben ik weer
Inmiddels heb ik mijn Asus 138G PCI kaartje ingeruild voor een Linksys WMP54G kaartje (v2). Maar helaas, praktisch geen verschil. Op PC1 (zie kaartje hierboven) heb ik vlak na de installatie van het kaartje even verbinding gehad, maar sindsdien niet meer.
Wat heb ik geprobeerd:
- Instellingen op de router teruggezet naar Factory defaults
- De Linksys kaart geinstalleerd op PC2, ook daar totaal geen verbinding.
- De instellingen iets veranderd (vast channel (11), 54G only, 54g protection)
Allemaal mocht het niet baten. Momenteel maak ik weer gebruik van de basisinstellingen van de router.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Ook gister een antenne gekocht op www.wirelesstou.com ...
--> 7dB rp SMA antenne van 18 dollar, 7 dollar shipping.. 20 eutjes (prijzen in NL liggen wel anders..
Dat had ik dus al geprobeerd.Zerveza schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:15:
Ik heb ook wat connectivity problemen gehad, dit ging allemaal voorbij toen ik de channel op 11 zette (ergens gelezen dat deze preferable boven de 6 moet zijn..)
Iemand anders nog een idee?
Als Apple RAW printing ondersteund dan wel. Apple gebruikt Cups toch? Die moet het kunnen...Metten schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:44:
Kan iemand me misschien vertellen of het USB-printer-delen van dit apparaat ook werkt icm met een Apple Mac? Het gaat om een Powerbook G4 12" met OS X 10.2 of 10.3 erop. Het model van de printer ken ik niet, maar het is iig een Epson.
Anoniem: 54235
Ik heb de Asus WL500g, in combinatie met een bedraad netwerk en 3 Wireless PC's met daarin 1x SMC USB reciever, en twee keer een Edimax WiFi kaartje. Deze verbinding is opzich retestabiel, maar als ik bijvoorbeeld een spel als Battlefield 1942 wil spelen via de MP dan lukt dit niet.
Ik krijg na een tijdje te zien "connection timed out" terwijl ik wel de porten heb geforwarded, zelfs toen ik ALLE porten forwarde ( iets van 1 t/m 65535 ) kreeg ik geen verbinding,
De vuurmuur staat uit, en op alle pc's is de vuurmuur ingesteld dat hij de porten van BF1942 open laat, tevens is BF1942 toegevoegd zodat daar het probleem niet kan liggen
Wat heb ik geprobeerd
-Nieuwe Firmware ( Hielp wel, heb nu een stabielere verbinding)
-Rebooten ( Niks)
-Alle juiste porten forwarded van BF1942
-Alles geforwarded
-FW en AV uitgeschakeld
mij dank ik groots
http://www.wirelesstou.com/product_info.php?products_id=348
Enorme aanrader deze antenne, ik betaal iets van $6 shipping, dat zijn de kosten niet. Totaal 19,30 EUR kwijt!!
(past ook op WL-138g, heeft voor mij alle problemen opgelost)
Quake3, UnrealTournament, Medal of Honour werken hier prima op internet zonder portforwarding
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Anoniem: 112719
http://my.router/ gaan en een ander kanaal kiezen. Dan doet het internet het weer...
Iemand oplossing ?
Firmware updaten. En als je de wl-138g gebruikt die drivers ook updaten. Scheelt een hoop.Anoniem: 112719 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:37:
Ik heb dus nog steeds last van onstabiele connectie. Om het uur moet ik handmatig naar:
http://my.router/ gaan en een ander kanaal kiezen. Dan doet het internet het weer...
Iemand oplossing ?
wat / waar is de nieuwste versie van de WL-138g drivers? (orginele Asus ones?)Br3zip schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:42:
[...]
Firmware updaten. En als je de wl-138g gebruikt die drivers ook updaten. Scheelt een hoop.
Anoniem: 112719
Firmware is geupdate (heb nu 1.8) en ik heb de WLG54 or something van Linksys...Br3zip schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:42:
[...]
Firmware updaten. En als je de wl-138g gebruikt die drivers ook updaten. Scheelt een hoop.
Anoniem: 122127
Ik heb echt totaal GEEN idee hoe ik de gegevens van @home in de router kan instellen.
Ik heb beide Asus WL-500g doorzocht met de zoek functie op het forum, maar kom er nog steeds niet uit.
Ergens moet ik mijn computernaam invoeren in de router. Daar begint het probleem al.
Als ik de Quick Setup doe, kan ik kiezen tussen:
1. Cable Modem or other .... IP automatically
2. ADSL connection .... username + password ... PPPoE
3. ADSL connection .... username + password + IP .... PPTP
4. ADSL or other connection met static IP
5. Telstra BigPond Cable modem Service
Welke moet ik daar bij kiezen? Want @home heeft helemaal geen wachtwoord toch
Alvast bedankt voor de info!
p.s. ik heb Firmware Version 1.8.1.9 (Zie ik staan in het menu System Setup --> Firmware Upgrade)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 122127 op 30-12-2004 13:51 ]
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik de deluxe versie kan kopen?
De "Asus Wlan 500g deluxe" versie kan ik maar nergens op internet of forums vinden helaas.
Bij voorbaat dank,
Bloem
Anoniem: 19701
zie: Answered in the firmware discussion.
dus effe zoeken daar
je moet gewoon voor 1 kiezen en je moet de computernaam (hostname) invullen... dat is allesAnoniem: 122127 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:47:
Ik zit met een probleempje.
Ik heb echt totaal GEEN idee hoe ik de gegevens van @home in de router kan instellen.
Ik heb beide Asus WL-500g doorzocht met de zoek functie op het forum, maar kom er nog steeds niet uit.
Ergens moet ik mijn computernaam invoeren in de router. Daar begint het probleem al.
Als ik de Quick Setup doe, kan ik kiezen tussen:
1. Cable Modem or other .... IP automatically
2. ADSL connection .... username + password ... PPPoE
3. ADSL connection .... username + password + IP .... PPTP
4. ADSL or other connection met static IP
5. Telstra BigPond Cable modem Service
Welke moet ik daar bij kiezen? Want @home heeft helemaal geen wachtwoord toch
Alvast bedankt voor de info!
p.s. ik heb Firmware Version 1.8.1.9 (Zie ik staan in het menu System Setup --> Firmware Upgrade)
heb je draad en wireless op het accespoint gescheiden?Anoniem: 54235 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:01:
Klein probleempje, ik heb hier verderop wat gezocht, maar 33 pagina's is behoorijk lang hoor
Ik heb de Asus WL500g, in combinatie met een bedraad netwerk en 3 Wireless PC's met daarin 1x SMC USB reciever, en twee keer een Edimax WiFi kaartje. Deze verbinding is opzich retestabiel, maar als ik bijvoorbeeld een spel als Battlefield 1942 wil spelen via de MP dan lukt dit niet.
Ik krijg na een tijdje te zien "connection timed out" terwijl ik wel de porten heb geforwarded, zelfs toen ik ALLE porten forwarde ( iets van 1 t/m 65535 ) kreeg ik geen verbinding,
De vuurmuur staat uit, en op alle pc's is de vuurmuur ingesteld dat hij de porten van BF1942 open laat, tevens is BF1942 toegevoegd zodat daar het probleem niet kan liggen
Wat heb ik geprobeerd
-Nieuwe Firmware ( Hielp wel, heb nu een stabielere verbinding)
-Rebooten ( Niks)
-Alle juiste porten forwarded van BF1942
-Alles geforwarded
-FW en AV uitgeschakeld
mij dank ik groots
[ Voor 5% gewijzigd door -Jaap-io op 02-01-2005 23:49 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
op het chupa forum staat deze versie anders gewoon vermeld hoor ?PaulBloem schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:45:
Hai,
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik de deluxe versie kan kopen?
De "Asus Wlan 500g deluxe" versie kan ik maar nergens op internet of forums vinden helaas.
Bij voorbaat dank,
Bloem
met plaatjes en alles..
en waar je hem kunt kopen in: Hongkong
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Situatie:
- 500g is verbonden met chello modem..
- 2 laptops beide wireless aangesloten
- 1 desktop pc gewoon met kabel aangesloten
Nu raakt de 500g telkens na een uurtje ofzo de verbinding met internet kwijt... dus waarschijnlijk met de modem. Het is echt irritant want ik moet steeds de 500g resetten... dan doet ie het wel weer.
Weet iemand hoe dit komt, en wat ik er aan kan doen??
Verder heb ik me door mycom laten vertellen dat het genoeg is voor beveiliging als je SSID broadcast ofzo uitzet en gebruik maakt van MAC-adres filtering. WEP is dan helemaal niet nodig zei die gozer...
True or false??
Sorry als ik een vraag nog een keer stel maar heb deel 1 doorgelezen en daar werden mijn vragen niet door beantwoord, heb ook beetje deel 2 gechecked maar heb geen zin om heel deel 2 ook door te bladeren...
Thanks alvast
I was born intelligent - education ruined me
met een ASUS WL-500g router en 2 pc's
1 pc aangesloten via een wireless netwerkkaart (Windows 98 pc)
1 pc aangesloten via UTP kabel op de router (windows XP pc)
nu heb ik op beide pc's internetverbinding, maar de filesharing krijg ik niet voor elkaar
op die pc van windows 98 kon ik via de utility van de netwerkkaart de filesharing op enabled zetten en die heb ik in de werkgroep MSHOME geplaatst, de pc herkend zichzelf in de werkgroep.
de pc met Windows XP via de thuisnetwerk wizard ingesteld in de werkgroep MSHOME, maar deze kan helemaal geen een pc vinden in de werkgroep, en zelfs niet z'n eigen gedeelde mappen.
firewalls uitzetten op die XP pc hielp ook niet.
iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door DaGroninger op 06-01-2005 00:45 ]
false..mistaoutlaw schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:48:
Verder heb ik me door mycom laten vertellen dat het genoeg is voor beveiliging als je SSID broadcast ofzo uitzet en gebruik maakt van MAC-adres filtering. WEP is dan helemaal niet nodig zei die gozer...
True or false??
het SSID is zo achter te komen, resultaat dat je netwerk alsnog open & bloot ligt..
http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=10 staat een voorbeeld van een 'veiliger' netwerk
wellicht heb je de firewall op de wl500g aanstaan?DaGroninger schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:44:
ik heb vandaag bij m'n buren een draadloos netwerk aangelegd,
met een ASUS WL-500g router en 2 pc's
1 pc aangesloten via een wireless netwerkkaart (Windows 98 pc)
1 pc aangesloten via UTP kabel op de router (windows XP pc)
nu heb ik op beide pc's internetverbinding, maar de filesharing krijg ik niet voor elkaar
op die pc van windows 98 kon ik via de utility van de netwerkkaart de filesharing op enabled zetten en die heb ik in de werkgroep MSHOME geplaatst, de pc herkend zichzelf in de werkgroep.
de pc met Windows XP via de thuisnetwerk wizard ingesteld in de werkgroep MSHOME, maar deze kan helemaal geen een pc vinden in de werkgroep, en zelfs niet z'n eigen gedeelde mappen.
firewalls uitzetten op die XP pc hielp ook niet.
iemand een idee?
misschien een idee om ook firmware versie te vermelden enzo..
en of het wel werkt als je gewoon met DRAAD beide pc's aansluit..
waarschijnlijk heeft deze vraag niets met de WL500g van doen, ik adviseer je dus ook eerst om de FAQ's hier op GOT door te lezen.
Ook ik heb een Asus WL-500G aangeschaft.
vrij simpel setupje:
2pc's adsl(speedtouch 510i) wl-500g daar achter 2utpos naar de pc's dhcp aan voila internet&lan.
Nu heb ik ook nog een brother mfc-9180 staan die had ik voorheen parallel aangesloten op pc1 en dan share en defaulte op pc2.
Nu ik toch de beschiking heb over een printserver in mij wl-500g wou ik die gaan gebruiken.
Boekje erbij hup. Start de Printer setup wizard van de Asus utility op en Doe next hij vind:
WL500G
192.168.1.1
Brother MFC-9180
ik doe next alles volgens het boekje en dan krijg ik problemen met de port hij kan niet de goeie vinden etc. de afbeeldingen komen niet overheen met het gene wat ik te zien krijg. (remote port no show. dan probeer ik het op ip-based ook niks.
En hoe kan ik de printer van te voren installeren zonder dat de printer aan de pc hangt? w
Want als ik het boekje goed lees dan moet je eerst via add printer het ding aanstellen op de pc en dan de wizard uitvoeren...
Mijn dank is groot
het zal toch volgens het boekje moeten... waarvoor zijn die dingen anders...juaNto schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:47:
Nu ik toch de beschiking heb over een printserver in mij wl-500g wou ik die gaan gebruiken.
Boekje erbij hup. Start de Printer setup wizard van de Asus utility op en Doe next hij vind:
WL500G
192.168.1.1
Brother MFC-9180
ik doe next alles volgens het boekje en dan krijg ik problemen met de port hij kan niet de goeie vinden etc. de afbeeldingen komen niet overheen met het gene wat ik te zien krijg. (remote port no show. dan probeer ik het op ip-based ook niks.
En hoe kan ik de printer van te voren installeren zonder dat de printer aan de pc hangt? w
Want als ik het boekje goed lees dan moet je eerst via add printer het ding aanstellen op de pc en dan de wizard uitvoeren...
Mijn dank is groot
Als "remote port" niet werkt kijk dan even op het forum of op Chupa waar de andere versie van de printer installatie is. Die geeft dan iets als IP_192.168.1.1 weer als connect adres.
PS: als je echt slim bent en je vind een workaround zodat dit allemaal heel eenvoudig, nog eenvoudiger, kan zullen ze bij Asus wel in de oplossing geinteresseerd zijn... en wij ook
Anoniem: 130505
Alvast bedankt...
Anoniem: 61180
Na wat opstartproblemen wat te maken had met de de draadloze verbinding die gewoon slecht te noemen was is alles opgelost door er een sterkere antenne op te plaatsen.
Alles werkt goed alleen heb ik nog 1 ding waar ik dus niet uitkom namelijk de printer. Ik heb een Canon S520 en die via de printerpoort aangesloten op de router. Dan moet je zo'n printerpoort aanmaken want die staat niet in mijn keuzescherm maar goed. Als je alles doet etc dan werkt het gewoon niet. De router geeft aan dat de printer online is maar windows ziet hem niet. Dus er gaat iets fout met die remote poort. Kan iemand hier uitleggen wat de precieze instelling is voor dat ding?
ziet ie als 1 ap, bij mij 'roamed' ie gewoon tussen beide ap'sAnoniem: 130505 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:51:
even een newbie vraagje, als je wds in schakelt op 2 wl-500g routers hoef je dus niet meer van ap te switchen? En nog één: Ziet de laptop dan beide routers als één ap in de wireless netwerk lijst?
Alvast bedankt...
windows ziet hem niet ? wat bedoel je ?Anoniem: 61180 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:09:
Nou, sinds 2 dagen ben ik ook de trotse bezitter van een Asus WL-500g
Na wat opstartproblemen wat te maken had met de de draadloze verbinding die gewoon slecht te noemen was is alles opgelost door er een sterkere antenne op te plaatsen.
Alles werkt goed alleen heb ik nog 1 ding waar ik dus niet uitkom namelijk de printer. Ik heb een Canon S520 en die via de printerpoort aangesloten op de router. Dan moet je zo'n printerpoort aanmaken want die staat niet in mijn keuzescherm maar goed. Als je alles doet etc dan werkt het gewoon niet. De router geeft aan dat de printer online is maar windows ziet hem niet. Dus er gaat iets fout met die remote poort. Kan iemand hier uitleggen wat de precieze instelling is voor dat ding?
heb je de handleiding ook al gelezen, eventueel faq op asus site of op het chupa forum ?
http://forum.chupa.nl/showpost.php?p=9140&postcount=1New firmware and sources are available for download. This firmware was not carefully tested, so consider it as beta.
Fixed problems with 1.9.2.7 radius authentication
Fully functional client mode support, just like 1.7.5.9-5 had (i.e. WAN and WLAN interfaces roles are exchanged)
Workaround for broken ISP DHCP servers configurations (solves problem with renewing IP addresses)
Added checks to mount code to not mount the same partitions twice (so, you could now manually mount whatever you want in the post-boot script, and these partitions will not be mounted twice by firmware itself)
Updated dropbear to latest 0.44test4, which includes client ssh now
Replaced default ppp/pppoe stuff with ppp-2.4.3 (includes mschap/mschap v2 authentication support, should work with PPTP servers configured for mschap only)
Various pptp/pppoe related fixes, Tx only option is now functional
Added Idle timeout support, broken in the ASUS firmwares. For now, for this to work you need to manually specify DNS server addresses! To make connection permanent either specify idle timeout of 0 or use auto DNS (this way idle is ignored)
Added support for invocation of ppp custom ip-up, ip-down scripts (should be placed to the /usr/local/sbin/
Fixed problems with "PRINTER: bla-bla-bla" printed to the printer attached to the parallel port
Added simple samba configuration from the web (remember to set LAN hostname, otherwise samba will not work!)
Natuurlijk de handleiding gelezen, maar goed. In de router staat de printer online maar als ik in Win XP Pro ga afdrukken blijft die hangen en doet die niks. Hij verzmeld de printgegevens en daar blijft het bij. Hoe komt het nou dat je in het boekje ziet dat je als zo'n remote poort heb staan in je lijst en dat je hem uiteindelijk zelf moet maken?Antiloop schreef op zondag 09 januari 2005 @ 08:07:
[...]
windows ziet hem niet ? wat bedoel je ?
heb je de handleiding ook al gelezen, eventueel faq op asus site of op het chupa forum ?
als je hem gewoon instelt volgens de FAQ op chupa.nl moet het werken, zoniet werkt je printer niet 100% mee samen ( http://forum.chupa.nl/faq...rserver_xp_macos92_macosx )Anoniem: 61180 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:52:
[...]
Natuurlijk de handleiding gelezen, maar goed. In de router staat de printer online maar als ik in Win XP Pro ga afdrukken blijft die hangen en doet die niks. Hij verzmeld de printgegevens en daar blijft het bij. Hoe komt het nou dat je in het boekje ziet dat je als zo'n remote poort heb staan in je lijst en dat je hem uiteindelijk zelf moet maken?
als alternatief kun je dan nog een Custom firmware proberen met 'Jetdirect' printing
[ Voor 3% gewijzigd door Antiloop op 10-01-2005 11:59 ]
Dit gaf de doorslagAntiloop schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:59:
[...]
als je hem gewoon instelt volgens de FAQ op chupa.nl moet het werken, zoniet werkt je printer niet 100% mee samen ( http://forum.chupa.nl/faq...rserver_xp_macos92_macosx )
als alternatief kun je dan nog een Custom firmware proberen met 'Jetdirect' printing
Alles (WPA ook

Voor de rest is dit routertje echt helemaal te gek! Ben al 4 dagen 24 uur per dag online zowel via lan als wireless en hij heeft nog geen één keer de verbinding verloren of wat dan ook! Broertje internet/msn en ik games en papa op de laptop internetten! Allemaal geen probleem, wat een knaller
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 61180 op 10-01-2005 14:21 ]
niceAnoniem: 61180 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:17:
[...]
Dit gaf de doorslagIk had mijn TCP/IP port de hele tijd op RAW staan maar moest dus op LPR en nou gaat die als een trein
![]()
Alles (WPA ook)werkt dus bij mij BEHALVE File transfer via MSN 6.2 ...
Al van alles gelezen en geprobeerd maar niks werkt tot nu toe bij mij
Ik heb overigens firmware 1.8.1.9. zo uit de doos.
betreft MSN.. ? geen id.. hier werkt het perfect
gebruik momenteel wel msn7.. dus zou niet zo heel veel uit moeten maken
probeer eens UPNP uit of aan te zetten ?
UPNP staan op alle windows aan & ook op de router zelf. Alles werkt dus, video, audio maar geen file transfer wat opzich wel irritant is want ik kom er nu achter dat ik dat best vaak gebruikteAntiloop schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:26:
[...]
nice
betreft MSN.. ? geen id.. hier werkt het perfect
gebruik momenteel wel msn7.. dus zou niet zo heel veel uit moeten maken
probeer eens UPNP uit of aan te zetten ?
zet hem eens uit dan ?Anoniem: 61180 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:56:
[...]
UPNP staan op alle windows aan & ook op de router zelf. Alles werkt dus, video, audio maar geen file transfer wat opzich wel irritant is want ik kom er nu achter dat ik dat best vaak gebruikteMaar goed, ik heb al van alles geprobeerd maar NAT rules aanmaken werkt ook niet ... Nog maar even doorzoeken
Anoniem: 48362
Dat heeft redelijk gewerkt (niet bij stilgestaan, stom hé)
Maar goed, nu is nog niet alles opgelost!
Ik kan wel van de pc van mijn broertje ontvangen maar hij niet van mij
Ik kan wel zenden en ontvangen met ieder ander in mijn msn contactpersonenlijst
Hij kan ook met iedereen zenden en ontvangen ...
Dus waar ligt het dan aan dat hij niet kan ontvangen van mij, maar andersom kan het wel.
Oh ja, en het gaat vreselijk langzaam
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 61180 op 13-01-2005 13:36 ]
www.baskoole.com
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
heb je een firewall draaien?Anoniem: 61180 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:01:
[...]
Dat heeft redelijk gewerkt (niet bij stilgestaan, stom hé)
Maar goed, nu is nog niet alles opgelost!
Ik kan wel van de pc van mijn broertje ontvangen maar hij niet van mij
Ik kan wel zenden en ontvangen met ieder ander in mijn msn contactpersonenlijst
Hij kan ook met iedereen zenden en ontvangen ...
Dus waar ligt het dan aan dat hij niet kan ontvangen van mij, maar andersom kan het wel.
Oh ja, en het gaat vreselijk langzaam
norton internet security, zonealarm of andere troep?
zoja ff uitzetten..
als ik hier lokaal over msn verzend is het ook lokaal.. (en de snelheid dus ook)
vermijd het gebruik van de WAN poort (ook in AP mode)Daxter schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:38:
Ik heb probleempje met m'n router. Ik heb een netwerk met daarin 4 pc's en 1 ps2. Ik heb 2 pc's op 1 modem router aangesloten, en sinds kort zit m'n vierde pc en playstation aan m'n 500g die op de laatste poort van router 1 zit aangesloten. De 500g loopt in ap mode met de laatste firmware van asus. Nu is mijn probleem dat als ik grote hoeveelheden data over het netwerk ga versturen (meer als 300mb in korte tijd) de 500g crashed. Enige oplossing is dan resetten van de 500g. dit ligt volgens mij aan de 500g omdat alle andere computers gewoon blijven werken (behalve wat aan de 500g zit geknoopt).
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Dus ik ben heel benieuwd waar jouw statement vandaan komt dat je de WAN poort moet vermijden? (disconnects lijken bij mij ook verholpen te zijn sinds de laatste firmware versie, 1.9.2.7)
(Of bedoel je de WAN poort als switch poort gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Willem2 op 14-01-2005 00:04 ]
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Op beiden pc's draait sygate maar die had ik voor de zekerheid ook al uitgezet! Krijg ook een rare melding dat die de bestandsnaam niet kan opslaan terwijl dezelfde bestandsnaam van iemand anders wel ontvangen kan worden. Ik ga morgen eff de precieze foutomschrijving neerzetten! Tot dan, slaap lekkerAntiloop schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:50:
[...]
heb je een firewall draaien?
norton internet security, zonealarm of andere troep?
zoja ff uitzetten..
als ik hier lokaal over msn verzend is het ook lokaal.. (en de snelheid dus ook)
als je de WL500g in AP mode zet, bridged hij de WAN poort samen met de LAN poortenWillem2 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:57:
Nou, met de laatste Asus firmware, gebruik van WAN poort en overtanken van grote blokken data ( > 1Gb) heb ik nergens last van hier...
Dus ik ben heel benieuwd waar jouw statement vandaan komt dat je de WAN poort moet vermijden? (disconnects lijken bij mij ook verholpen te zijn sinds de laatste firmware versie, 1.9.2.7)
(Of bedoel je de WAN poort als switch poort gebruiken?)
in feite komt het er op neer dat de WAN poort indien in gebruik de WL500g belast op het moment dat deze in gebruik is.
een firmware upgrade doet veel goed, maar als AP/Switch kun je beter de WAN poort vermijden
de manier waarop Asus het opgelost heeft is niet helemaal netjes maargoed het werkt en dat is het belangrijkste
en dus een Ja op je laatste vraag
Ik had een instellingsfoutje gemaakt maar het werkt allemaal! Nou alleen nog een externe hdcase kopen en daar kan ik dan mijn oude 20 gig maxtor in doen! Op de USb poort en gaan met die banaanAnoniem: 61180 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:56:
[...]
Op beiden pc's draait sygate maar die had ik voor de zekerheid ook al uitgezet! Krijg ook een rare melding dat die de bestandsnaam niet kan opslaan terwijl dezelfde bestandsnaam van iemand anders wel ontvangen kan worden. Ik ga morgen eff de precieze foutomschrijving neerzetten! Tot dan, slaap lekker
Houd reset knop net zo lang in totdat hij gaat knipperen (master reset zie handleiding)J-J-Jordy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:20:
bah.. net firmware upgegrade van WL-300g.. hebben ze pass veranderd.. en der zit geen .txt bij wat het isweet iemand raad?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
kijk.. dan werkt hij wel weer... maar het lijkt me toch wel logisch als je na firmware update en als dan pass is veranderd dat ze het der dan bij zetten of zo iets dergelijks?Cyrus The Virus schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:22:
[...]
Houd reset knop net zo lang in totdat hij gaat knipperen (master reset zie handleiding)
Of mis ik iets?
heb zelf de WL500g, en Copperjet modem... deze modem is ook in routermode, ben nog aant uitvissen hoe ik daarop standaard alle poorten openzet zodat ik Portforwarding op de Asus kan beheren.
ff uitleg: vandaag de router op zijn plek gezet ipv een oude sweex router.
heb dus een Asus WL-500G.
we hebben nu nog 1 pc thuis en dat is een laptop. daar heb ik een Asus WL-100G kaartje voor gekocht.
ik zet de router neer, plug m aan en verbind via de browser. ik kom in een super handige walktrough en binnen no/time zit ik via de LAN-kabel op het net. nog niet wireless dus. maar het 100g kaartje vond geen netwerk. dus ik vroeg aan iemand wat te doen en die zei dat ik een firmware update moest doen. heb ik gedaan maar vervolgens kwam ik de router niet meer in omdat het password niet goed zou zijn... default is admin/admin. dat werkte dus niet dus ik heb achter op de router de reset knop ingedrukt gehouden. vervolgens was hij wel weer bereikbaar maar ja de instellingen waren weg. maar nu is het echt helemaal anders dan er in de handleiding staat. ik moet nu ineens kiezen bij quickstart voor adsl via ppoE of PPTP of via vast ip of kabel vast ip blablablabla. dit is dus anders dan er in het begin op zat. ik vermoed dus dat er een standaard instelling in zat. ik kon toen kiezen voor adsl of kabel, koos voor adsl, vul mijn id + pw in en het werkte en nu werkt dus niets meer.
wat ik ook invul hij zegt bij status nog steeds not connected.
kan iemand mij stap voor stap vertellen wat ik daar moet invullen, er is nl nergens een tuto te vinden om het zo in te vullen. google helpt me al helemaal niet en linked me steeds door naar hier. ik maak gebruik van ADSL van Planet.
dat staat er ook bij, echter heb je een firmware gemist waar dat bij vermeld stond.J-J-Jordy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:26:
[...]
kijk.. dan werkt hij wel weer... maar het lijkt me toch wel logisch als je na firmware update en als dan pass is veranderd dat ze het der dan bij zetten of zo iets dergelijks?
er wordt niet voor niets 100x overal geroepen dat je het apparaat moet resetten van een 1.7.x.x naar 1.8.x.x upgrade
ok bla..jeehaa schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:40:
ik wordt echt gestoord van de router...
ff uitleg: vandaag de router op zijn plek gezet ipv een oude sweex router.
heb dus een Asus WL-500G.
we hebben nu nog 1 pc thuis en dat is een laptop. daar heb ik een Asus WL-100G kaartje voor gekocht.
---knip---
wat ik ook invul hij zegt bij status nog steeds not connected.
kan iemand mij stap voor stap vertellen wat ik daar moet invullen, er is nl nergens een tuto te vinden om het zo in te vullen. google helpt me al helemaal niet en linked me steeds door naar hier. ik maak gebruik van ADSL van Planet.
google linked je ook door naar het Chupa Forum, heb je daar al eens gelezen?
alsmede vermeld zoveel mogelijk info (zie GoT FAQ), ik weet niet eens welke firmware versie je nu hebt ? en welke je eerst had
(en voor de rest, ik heb geen adsl en weet ook niet hoe je dat moet setuppen)
het probleem is dat je op die fora gewoon de draad niet eens kan vinden. het gaat daar allemaal veel te ver, met poorten en andere rommel. inmiddels heb ik 1.9.2.8 als fw en er is nu een pptp verbinding established. dat is tenminste iets. maar nog steeds kan ik vanaf mijn laptop via de netwerk kaart het internet niet op. ik krijg steeds ´zoek pagina kan niet worden gevonden´. schraal dus. als dat werkt dan kan ik naar de volgende stap, die WL-100G kaart voor in de laptop. de router zelf staat gewoon op 192.168.1.1 en welke instelling ik voor de lancard ik ook gebruik - geen ip invullen dus zelf laten kiezen, of juist wel en ip invullen: 192.168.1.2 - het werkt helemaal niet. it´s driving me crazy aangezien ik al sinds gister ochtend 10.00 uur bezig benAntiloop schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 04:04:
[...]
ok bla..
google linked je ook door naar het Chupa Forum, heb je daar al eens gelezen?
alsmede vermeld zoveel mogelijk info (zie GoT FAQ), ik weet niet eens welke firmware versie je nu hebt ? en welke je eerst had
(en voor de rest, ik heb geen adsl en weet ook niet hoe je dat moet setuppen)
hmmm, ik heb een linux server obv Smoothwall. Daar hoef ik voor al die zaken geen poorten open te zetten, gebeurt automatisch. Niet meer nodig: stealth...Jazco2nd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:27:
ik begrijp 1 ding niet over routers in het algemeen... tis bedoeld om internet te delen over meerdere pc's... maar tis bijvoorbeeld niet mogelijk om Edonkey te gebruiken op meerdere pc's (je kan immers poorten forwarden naar slechts 1 IP adres), zelfde geld dus voor MSN messenger, ftp (server) etc etc...
Of mis ik iets?
heb zelf de WL500g, en Copperjet modem... deze modem is ook in routermode, ben nog aant uitvissen hoe ik daarop standaard alle poorten openzet zodat ik Portforwarding op de Asus kan beheren.
Alleen voor MSN voice moet ik een tool installeren, maar ook die regelt de poorten auto.
De 300g gebruik ik als AP en de andere poorten als hub, daar heb ik de testen niet aan gedaan. Maar het lijkt me sterk dat je alles handmatig moet doen.
FTP e.d. moet ik wel poorten forwarden bij Smoothwall.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 15-01-2005 13:07 ]
[ Voor 11% gewijzigd door jeehaa op 15-01-2005 15:53 ]
Misschien handig om je dns ook op 192.168.1.1 te zetten i.p.v. 192.168.1.2jeehaa schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:48:
om mijn probleem wat overzichtelijker te maken hier wat screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

IK heb dit pas sinds hij 24/7 belast wordt door de server, dus de router is constant aan t werk. maar dit zou hij toch aan moeten kunnen
Raakt de log dan niet vol van de router? Of buffer? Met het aantal connectiesstruul schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:10:
Heb deze router nu ongeveer een half jaar denk ik, en begin nu problemen te krijgen. heb er drie pc's aanhangen. 1 x win32 bedraad, 1 x linux server bedraad, 1 x wireless win32. elke dag moet ik em nu resetten, omdat ik anders geen verbinding meer heb. wel met de router, maar niet met het wereldwijde web. na de reset doet hij het weer prima, dus geen warmteprobleem.
IK heb dit pas sinds hij 24/7 belast wordt door de server, dus de router is constant aan t werk. maar dit zou hij toch aan moeten kunnenHad dit ptobleem ook al met mn vorige sweex router, vandaar dat ik deze heb gekocht. ligt het soms aan een instelling van een van de clients? ik ga vanavond eens firmware updaten, kijken of dat wat helpt.
wat ik daar ook invul, hij doet het niet... maar er is blijkbaar geen goede communicatie tussen pc en router maar wel tussen router en het internetAnoniem: 61180 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:39:
[...]
Misschien handig om je dns ook op 192.168.1.1 te zetten i.p.v. 192.168.1.2
Anoniem: 129302
Ik heb nu de oorzaak ontdekt: de computer met de PCI kaart stond ongeveer 1m achter een cv radiator. Ik heb de pc op de tafel gezet en het probleem is opgelost, nu is de snelheid 54 Mbps!
Ik heb voordat ik deze router kocht de vraag gesteld of de HP-6122 hierop werkt. Het antwoord is: ja.
Ik zal es kijken als ie t weer heb, nu kan ik t niet zien omdat ie elke keer het log leeggooit na een restart.Anoniem: 61180 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:15:
[...]
Raakt de log dan niet vol van de router? Of buffer? Met het aantal connecties
zet je router eens uit en kijk of je nog steeds 'verbinding' krijgt, wellicht heeft je buur ook wireless aanstaan (maar met beveiliging bijv.)jeehaa schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:38:
[...]
wat ik daar ook invul, hij doet het niet... maar er is blijkbaar geen goede communicatie tussen pc en router maar wel tussen router en het internet
zorg in ieder geval dat je werkt met standaard instellingen, dus geen wep/wpa keys oid invullen (ook niet in windows)
kan je wl100g uberhaupt wel op een draadloos netwerk connecten ?
en heb je al een andere kaart geprobeerd om mee te connecten naar je wl500g (mits voorhanden) ?
ps versie 1.9.2.8 is een beta, het is dus goed mogelijk dat daar het e.e.a. niet in werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Antiloop op 16-01-2005 05:12 ]
vermeld ook ff je firmware versie, nu weten we nog nietsstruul schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:12:
[...]
Ik zal es kijken als ie t weer heb, nu kan ik t niet zien omdat ie elke keer het log leeggooit na een restart.
als je lager dan versie 1.8.2.4 gebruikt kan dat je probleem zijn
maar de nieuwste 'complete' versie die ik op de asus site kan vinden is 1.8.1.9
EDIT: ik zie nu een beta 1.8.2.4
[ Voor 21% gewijzigd door struul op 16-01-2005 11:07 ]
thx voor je reply.Antiloop schreef op zondag 16 januari 2005 @ 05:08:
[...]
zet je router eens uit en kijk of je nog steeds 'verbinding' krijgt, wellicht heeft je buur ook wireless aanstaan (maar met beveiliging bijv.)
zorg in ieder geval dat je werkt met standaard instellingen, dus geen wep/wpa keys oid invullen (ook niet in windows)
kan je wl100g uberhaupt wel op een draadloos netwerk connecten ?
en heb je al een andere kaart geprobeerd om mee te connecten naar je wl500g (mits voorhanden) ?
ps versie 1.9.2.8 is een beta, het is dus goed mogelijk dat daar het e.e.a. niet in werkt.
van buren heb ik hier geen last. als er iemand internet hier heeft is dat met de handaangedreven en via spierenergie. de router kreeg ik gisteravond na een chatsessie op IRC #netwerken aan de praat. was een dns foutje, die had ik handmatig ingevuld maar die moest je zelf laten kiezen. vervolgens kwam het probleem met de WL100g. na lang ploeteren kreeg ik die ook aan de praat maar als ik een paar meter wegliep dan verdween de ssid en die kon ik ook niet meer vinden. dit zou ook te maken kunnen hebben met de 1.9.2.8. want er stond al iets bij door iets daarin, de reikwijdte verkleinde. wat zou dat ongeveer moeten zijn want ik zit nu op 4,5 meter van de router en ik heb nu 4 van de 5 streepjes die de sterkte van de verbinding aangeven.
Dit ben ik dus nu ook hier aan 't proberen, MAC filtering + WEP128. MAC filtering werkt perfect maar WEP krijg ik niet lekker aan de praat. Moet steeds op alle PC's de WEP key invullen elke keer als ik verbinding wil maken, niet echt handig. Lijkt me ook niet de bedoeling, wel?Antiloop schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:56:
het SSID is zo achter te komen, resultaat dat je netwerk alsnog open & bloot ligt..
http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=10 staat een voorbeeld van een 'veiliger' netwerk
Nee, moet je op onthouden zetten bij de netwerkopties. Maar waarom gebruik je niet:catchingfire schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:43:
[...]
Dit ben ik dus nu ook hier aan 't proberen, MAC filtering + WEP128. MAC filtering werkt perfect maar WEP krijg ik niet lekker aan de praat. Moet steeds op alle PC's de WEP key invullen elke keer als ik verbinding wil maken, niet echt handig. Lijkt me ook niet de bedoeling, wel?
SSID maar wel block broadcast
DHCP uitgeschakeld en zelf gekozen adressen
Mac Filtering
63 keys WPA-PSK
is i.m.o. de beste beveiliging die je momenteel kan doen + dan nog eventueel een VPN verbinding.
Vandaar dat ik begonnen met met MAC filtering aan te zetten, dat is prima gelukt. WEP lijkt nu ook aardig te lukken, alhoewel ik nu met een XP(non-SP2) machine niet meer 't web op kan, maar wel verbinding heb met de router .. hmmm..
ehm ja maargoed streepjes zijn maar streepjes en geven je een 'idee' daar moet je niet zo hard aan trekken. je hebt meerdere factoren die meetellen al heb je nog 5 streepjes dat je nog geen (werkende) verbinding hebt vanwege het andere factor dat er niet is bijv..jeehaa schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:37:
[...]
thx voor je reply.
van buren heb ik hier geen last. als er iemand internet hier heeft is dat met de handaangedreven en via spierenergie. de router kreeg ik gisteravond na een chatsessie op IRC #netwerken aan de praat. was een dns foutje, die had ik handmatig ingevuld maar die moest je zelf laten kiezen. vervolgens kwam het probleem met de WL100g. na lang ploeteren kreeg ik die ook aan de praat maar als ik een paar meter wegliep dan verdween de ssid en die kon ik ook niet meer vinden. dit zou ook te maken kunnen hebben met de 1.9.2.8. want er stond al iets bij door iets daarin, de reikwijdte verkleinde. wat zou dat ongeveer moeten zijn want ik zit nu op 4,5 meter van de router en ik heb nu 4 van de 5 streepjes die de sterkte van de verbinding aangeven.
maar afhankelijk van je huis moet je makkelijk 50-100 meter kunnen halen met obstakels
maar om even een echt voorbeeld van de praktijk te geven:
klant van me heeft een huis, ik plaats aan de ene kant van de muur de accesspoint, aan de andere kant de PC. en 0% ontvangst terwijl die muur maar ~20 cm dik is (maar vermoedelijk zit er iets in zijn muur dus)
ik heb de router nu in de woon kamer staan, want vanuit de meterkast had ik 0.0 ontvangst.
met de laptop ernaast (op 50 cm dus) kan ik na een reboot m redelijk snel vinden en joinen. maar na enkele minuten lijkt de verbinding weg te vallen. ook als ik de laptop op schoot neem, de router staat dan op de grond, dan valt de verbinding langzamerhand weg. als ik op 5 m ga zitten dan ontvang ik m een heel enkele keer maar kan m niet joinen.
zie ook stukje FAQ op chupa:jeehaa schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:00:
ja, ons huis is van 'bordkarton'. oud huis zonder echt knalharde muren. iig er moet iets aan de hand zijn want het volgende gebeurde me vanavond:
ik heb de router nu in de woon kamer staan, want vanuit de meterkast had ik 0.0 ontvangst.
met de laptop ernaast (op 50 cm dus) kan ik na een reboot m redelijk snel vinden en joinen. maar na enkele minuten lijkt de verbinding weg te vallen. ook als ik de laptop op schoot neem, de router staat dan op de grond, dan valt de verbinding langzamerhand weg. als ik op 5 m ga zitten dan ontvang ik m een heel enkele keer maar kan m niet joinen.
Mijn draadloze verbinding is erg laag, traag of verliest zijn verbinding
wordt in het nederlands weergegeven mits je account en nederlands ingesteld hebt.
wellicht is je antenne defect
hmm nee laat maar, ik heb nog eens goed gekeken, de WL-500g werkt met 'port-trigger' , superhandig want je kan gewoon poorten (ink/uitk) openzetten en dat geldt dan dus voor ALLE computers... ik neem aan dat het mogelijk is om dan met alle pc's bijv. een High-ID te halen met Edonkey etcAnoniem: 19701 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:06:
[...]
hmmm, ik heb een linux server obv Smoothwall. Daar hoef ik voor al die zaken geen poorten open te zetten, gebeurt automatisch. Niet meer nodig: stealth...
Alleen voor MSN voice moet ik een tool installeren, maar ook die regelt de poorten auto.
De 300g gebruik ik als AP en de andere poorten als hub, daar heb ik de testen niet aan gedaan. Maar het lijkt me sterk dat je alles handmatig moet doen.
FTP e.d. moet ik wel poorten forwarden bij Smoothwall.
ga het nog testen
Anoniem: 3747
Bedraad netwerk werkt.
Draadloos niet.
Draadloze kaart is een Linksys 54G PCI kaart.
Het ene moment werkte het draadloze het, het andere moment vindt de Linksys geen netwerken meer.
Factory reset gedaan. Hard reset gedaan. Van de WL500
Beide geeft alleen maar een hoop werk met het resetten van alle standaard setting verder doen ze niets.
Wie heeft er nog meer sugesties???
Opnieuw instaleren van de drivers van de linksys al geprobeerd. Werkte niet.
FW versie 1927
Stomme fout van mezelf

Ik had zo'n videotransmitter recht op de antenne gericht staan.

Werkt zoals een magnatron.
[ Voor 16% gewijzigd door JEV op 17-01-2005 21:15 ]
Deze router knijpt mijn emile d/l. Is hier wat aan te doen??
--
Ik word een beetje gek van de router. De ene keer blijft ie 8 uur online, en de andere keer blijft ie maar 20 minuten online. Hij verliest constant het IP-adres van de ISP (Demon).
http://forum.chupa.nl/faq.php?faq=asus_wl_x11. WAN DHCP IP renewal does not work correctly with some ISP configurations, connections get dropped due to reacquiring of IP address.
Affected versions: all stock firmwares Fixed in the 1.9.2.7-3 custom
Ik heb 1.9.2.7-3 custom.

Dit topic is gesloten.