Het grote * Asus WL-500g * topic * deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.367 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 09:45:
Hallo,

Heb de boel lekker draaien maar toch nog een print probleem.
De asus hangt aan een SpeedTouch 510. Geen problemen.
Een HP laserjet 5L zit aan de DB25 van de Asus.
Printen gaat helaas niet lekker. Heb met het Asus tooltje de remote port geinstalleerd. Zowel via UTP als Wireless kan ik vaak printen maar soms verdwijnen jobs of krijg een foutmelding.
Na een herstart van de Asus werkt alles weer normaal.
Vaak staat er dan ook in de Status & Log van ASUS : BUSY or ERROR
Gebruik release : 1.7.5.9-5
Iemand een soort gelijk probleem of oplossing????

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Rob
je kunt het beste op de site van oleg kijken hoe je het printgedeelte kunt installeren
de asus tool gebruikt namelijk LPRServer welke 'primitiever' is dan jetdirect printing welke oleg erin gebouwd heeft

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb zelf net ook firmware 1.8.1.9. erop gezet en zie dat in het menu het wireless submenu is verdwenen (daar kon je de wireless firewall en dhcp zooi instellen), was dit bij de vorige versie ook het geval? Ik heb hem namelijk van 1.7.5.6. geflashed dus weet niet of het bij 1.8.1.7 ook al zo was. Vind het eigenlijk wel jammer.

Anyway ik heb een vraag of iemand het al gelukt is om een HP PSC2410 aan de praat te krijen via de usb. Ik heb het met die printer tool geprobeerd maar dat werkt niet, uiteraard nadat ik die software had geinstalleerd van de HP driver cd.

Ik zag op het chupa forum en op de asus site zelf dat het wel met de HP PSC 2200 serie is gelukt. Wat doe ik fout?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
FongWan schreef op 07 september 2004 @ 20:45:
Ik heb zelf net ook firmware 1.8.1.9. erop gezet en zie dat in het menu het wireless submenu is verdwenen (daar kon je de wireless firewall en dhcp zooi instellen), was dit bij de vorige versie ook het geval? Ik heb hem namelijk van 1.7.5.6. geflashed dus weet niet of het bij 1.8.1.7 ook al zo was. Vind het eigenlijk wel jammer.

Anyway ik heb een vraag of iemand het al gelukt is om een HP PSC2410 aan de praat te krijen via de usb. Ik heb het met die printer tool geprobeerd maar dat werkt niet, uiteraard nadat ik die software had geinstalleerd van de HP driver cd.

Ik zag op het chupa forum en op de asus site zelf dat het wel met de HP PSC 2200 serie is gelukt. Wat doe ik fout?
klopt dat de wireless firewall eruit is, dit staat als het goed is (?) in een van de changelogs zoniet dan stond het in een van mijn conversaties met asus taiwan

betreft de 2410 heb je beide printservers geprobeerd van de custom firmwares?
zoals ik al op het forum zei bevat deze 2 verschillende

de standaard printserver ondersteund over het algemeen minder printers dan diegene die oleg erin heeft gebakken

neem dus even een kijkje op http://wl500g.dyndns.org/printing/ hoe je dat op moet zetten letop als je goed leest zie je dat je voor usb poort 9101 moet gebruiken

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik al een tijd mee bezig ben is het proberen op te zetten van een ftp server met behulp van een usb pen. Het betreft hier een apacer handy steno 2.0, ik heb al van alles geprobeerd en op internet gezocht maar ik kan nergens iets vinden over de combinatie met deze router.

Naar mijn weten stel ik alles goed in op de pagina voor de FTP server, maar ik kan hem met geen mogelijkheid bereiken. Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen, of wordt simpelweg deze usb pen niet ondersteund? Daarnaast draai ik nog de v1.6.5.3 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de 1.8.1.9 er in gedaan.

Hopelijk zal het probleem van het wegvallen van de Wan (internet verbinding) verholpen zij, zo ja ben ik eindelijk dik tevreden.

Want al van af het begin heb ik dat de verbinding weg valt wat je ook doet, surfen of flink downloaden, het maak niet uit.

Een renew in de router menu was genoeg om je internet verbinding te doen herstelen (dus geen stroom uit of zo) maar als je lekker wat wilt downloaden van de Newsgroepen dan is het wel fijn als je niet elke keer je verbinding moet herstellen en dat als je thuis komt dat alles er op staat en of als je files shared (alleen Leachen is niet genoeg) dan is het wel zo fijn.

Veel mensen hebben geloof ik last van dit probleem , maar waar ligt (lag hoop ik) dat aan ??= het de combo Router en modem, ???.

Zijn er tips want echt concreet lees ik geen oplossing , dus moet een hardware (firm) fout zijn.

Dus test allen deze firmware uit, en vertel meer.

Router ASUS wl-500g met Thomson Cabel modem (chello Plus).
ALvast Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb 1.8.1.9 erop, maar bij de 1.7. nogiets had ik geen problemen met uitvallen van verbinding NADAT ik de type op 100Mbit full-duplex had gezet, je moet even zoeken maar dacht dat je het bij de netwerk instelling kon vinden.

IP config -> WAN Connection Speed als ik het goed heb.

Je kan daar namelijk kiezen uit half en full duplex 10Mbit en voor 100Mbit. Aangezien ik overal 100Mbit full-duplex kaartjes in heb zitten heb ik het bij mij op 100Mbit full-duplex gezet en geen problemen meer gehad met uitvallen van mijn verbinding. Misschien dat het bij jou ook helpt.

Succes.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

error33 schreef op 25 mei 2004 @ 09:47:
[...]

Ik kan je mededelen dat ik een benq en een sitecom in huis heb gehad, Maar deze kwamen alletwee niet ver. Nu met de wl500g kom ik 110 meter met twee spauwmuren ertussen en zonder problemen :) . Ben nu nog wat aan het proberen om de antenne buiten te plaatsen.
Is er, naast het verschil in USB + printserver e.d., nog verschil in dekkingsgebied tussen de 500 en de 300? Ik heb namelijk geen noodzaak voor USB e.d., maar wil wel een goede accespoint + router. Kan ik dan ook de 300 nemen?
Er moet ongeveer 40-45 meter overbrugd worden, incl. 2 spouwmuren.

Dat zou toch wel moeten lukken met die 300? Ik kan namelijk op de Asus site geen informatie vinden m.b.t. bereik.... Ik wil dit vandaag gaan aansluiten bij m'n schoonvader en zijn buurman, dus een snelle reactie is natuurlijk altijd fijn ;)

Verwijderd

Probleempje..

Wil mijn asus WL500b upgraden naar firmware: wg01080109_WL500b_EN.trx
Nu is het zo dat ik vanwege instabieliteit van de vorige firmware een WL500g image erover gegooid heb O-). Heb gelezen dat dit kon en geen problemen veroorzaakt, momenteel loopt alles wel redelijk stabiel op de firmware 1.7.5.9 release 3 van de wl500g.

Als ik het trx bestand van de wl500b nu wil uploaden op de webpagina dan krijg ik gelijk al de volgende melding:

Firmware Upgrade Fail !
Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmare and try again.

Weet iemand waaraan dit ligt en op welke wijze ik het wel voormekaar krijg? Ben al een paar uurtjes bezig.. :?

• Antiloop
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 16:02:
Probleempje..

Wil mijn asus WL500b upgraden naar firmware: wg01080109_WL500b_EN.trx
Nu is het zo dat ik vanwege instabieliteit van de vorige firmware een WL500g image erover gegooid heb O-). Heb gelezen dat dit kon en geen problemen veroorzaakt, momenteel loopt alles wel redelijk stabiel op de firmware 1.7.5.9 release 3 van de wl500g.

Als ik het trx bestand van de wl500b nu wil uploaden op de webpagina dan krijg ik gelijk al de volgende melding:

Firmware Upgrade Fail !
Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmare and try again.

Weet iemand waaraan dit ligt en op welke wijze ik het wel voormekaar krijg? Ben al een paar uurtjes bezig.. :?
gewoon firmware recovery doen (lees de manual erover)
en dan kun je alles in stoppen wat je wil

• Antiloop
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 09:31:
[...]

Is er, naast het verschil in USB + printserver e.d., nog verschil in dekkingsgebied tussen de 500 en de 300? Ik heb namelijk geen noodzaak voor USB e.d., maar wil wel een goede accespoint + router. Kan ik dan ook de 300 nemen?
Er moet ongeveer 40-45 meter overbrugd worden, incl. 2 spouwmuren.

Dat zou toch wel moeten lukken met die 300? Ik kan namelijk op de Asus site geen informatie vinden m.b.t. bereik.... Ik wil dit vandaag gaan aansluiten bij m'n schoonvader en zijn buurman, dus een snelle reactie is natuurlijk altijd fijn ;)
300 en 500 zijn andere apparaten als jij bedoeld waarschijnlijk: wl300 kan verder dan de wl300g

anyway to the point

wl500g en wl300g zijn qua wireless specs nagenoeg hetzelfde
enigste nadeel is dat er minder vaak (lees 1x per jaar ofzo als je geluk hebt) firmware voor uit komt

• Antiloop
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:49:
Heeft iemand al de 1.8.1.9 er in gedaan.

Hopelijk zal het probleem van het wegvallen van de Wan (internet verbinding) verholpen zij, zo ja ben ik eindelijk dik tevreden.

Want al van af het begin heb ik dat de verbinding weg valt wat je ook doet, surfen of flink downloaden, het maak niet uit.

Een renew in de router menu was genoeg om je internet verbinding te doen herstelen (dus geen stroom uit of zo) maar als je lekker wat wilt downloaden van de Newsgroepen dan is het wel fijn als je niet elke keer je verbinding moet herstellen en dat als je thuis komt dat alles er op staat en of als je files shared (alleen Leachen is niet genoeg) dan is het wel zo fijn.

Veel mensen hebben geloof ik last van dit probleem , maar waar ligt (lag hoop ik) dat aan ??= het de combo Router en modem, ???.

Zijn er tips want echt concreet lees ik geen oplossing , dus moet een hardware (firm) fout zijn.

Dus test allen deze firmware uit, en vertel meer.

Router ASUS wl-500g met Thomson Cabel modem (chello Plus).
ALvast Bedankt _/-\o_
zoals iemand al zei, wan port op een snelheid instellen

staat ergens waar je ook static/dhcp/bigpond etc in kan stellen

ik persoonlijk heb er geen last van (ander type chello modem dus), maar een andere oplossing is er nog niet waar we nog steeds wel druk mee bezig zijn

• Antiloop
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 20:25:
Waar ik al een tijd mee bezig ben is het proberen op te zetten van een ftp server met behulp van een usb pen. Het betreft hier een apacer handy steno 2.0, ik heb al van alles geprobeerd en op internet gezocht maar ik kan nergens iets vinden over de combinatie met deze router.

Naar mijn weten stel ik alles goed in op de pagina voor de FTP server, maar ik kan hem met geen mogelijkheid bereiken. Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen, of wordt simpelweg deze usb pen niet ondersteund? Daarnaast draai ik nog de v1.6.5.3 firmware.
op het chupa forum staat een howto setup ftp server draadje

ik zou zeggen lees hem :)
en tis mogelijk dat ie niet werkt maar kan niet meer herinneren of dat de apacer steno was die niet werkte... tip: google

en bekijk deze draad eens
http://forum.chupa.nl/archive/index.php/t-385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
Ik heb sinds kort een asus wl500g. alles gaat prima. Het probleem is alleen dat ik 2 printers heb. Namelijk eentje usb (deskjet 940c) en eentje is een laserjet 5l via lpt. Helaas krijg ik deze laatstgenoemde niet aan de gang. Ook niet als ik mijn usb printer niet aansluit. Ik heb de laatste firmware van asus geprobeerd en de laatste van oleg. Beide geen succes.
Ik gebruik trouwens de RAW methode. Ik kan namelijk niets over de LPR methode vinden in het admin panneltje.
het middelste lampje begint ook te knipperen zodra ik iets af wil drukken

[ Voor 8% gewijzigd door savale op 12-09-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn een paar versies van de printer installatie tool
De ene installeert de printer als IP_192.168.1.1 of wat voor een ip nr je ook hebt
de ander als REMOTE_PORT
Bij mij wertke voor de Kyoceta FS-1010 laser de laatste alleen... don't asky why, printer methode gewisseld maakte geen verschil voor de weigeraar...
Kijk effe welke je hebt en probeer de andere (links staan al vaker gepost hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:23
thanx man!Ik ben al een stuk verder. Ik heb ze nu beide aan t werk gehad alleen als ik die laserjet lpt via die lpr methode doe dan krijg ik met geen mogelijkheid die usb printer wel aan t werk...misschien nog maar een keer die firmware van oleg proberen...het moet toch kunnen: 2 printers?

edit: het werkt mbv de oleg firmware

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 13-09-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
savale schreef op 12 september 2004 @ 23:15:
thanx man!Ik ben al een stuk verder. Ik heb ze nu beide aan t werk gehad alleen als ik die laserjet lpt via die lpr methode doe dan krijg ik met geen mogelijkheid die usb printer wel aan t werk...misschien nog maar een keer die firmware van oleg proberen...het moet toch kunnen: 2 printers?

edit: het werkt mbv de oleg firmware
nee kan niet, staat ook in de faq van asus (die vraag is overigens lang geleden door mij gesteld aan asus)

http://www.asus.com.tw/su...el.aspx?ModelName=WL-500g

http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=87247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met andere externe antennes voor dit apparaat? want hij bevalt ZEER goed...en ik heb al besloten om het signaal gebied iets uit te breiden met een AP erbij....

maar een antenne met wat meer prik, welke? hoe? waar te verkrijgen? en is dat 'goedkoop' ivm uitbreiding dmv wds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een klein vraagje voor de mense die er een externe hd als ftp aan hebbe hange..

'k ga 'm ook kope & wou ook een externe maxtor ontouch 250 GB erbij hange..
maar blijft die schijf dus constant draaien dag & nacht als die aan die router hangt?

Hoelang (jaar) zou ze dan meegaan?

Of zou ik misschien beter iets kleiner & goedkoper kopen hiervoor?
(mss beetje zonde van de schijf ivm verslijten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort 2 WL-500G routers van Asus omdat ik zeer tevreden was
over de eerste. Nu is de eerst op internet aangesloten via een kabelmodem(thompson, chello) met dynamisch ip, werkt allemaal prima.... maar nu wil
ik ook op de tweede router ook internet hebben (draadloos)..

Omdat ik zag dat ze WDS ondersteunden dacht ik dat het niet erg moeilijk kon
zijn maar het is me tot nog toe niet gelukt om het voor elkaar te krijgen..

Ik heb op allebei de routers WDS aangezet en hetzelfde channel genomen
de MAC adressen van de andere router in de Remote Bridge List gezet maar
het werkt nog steeds niet. Wat doe ik fout?
Beide routers staan op de Homegateway modus en geven netjes een dhcp adres
af aan de clients..

Aan het bereik kan het niet liggen omdat ik met een normaal wifi kaartje (tevens
van asus, wl 138) wel een behoorlijke ontvangst heb. Beide routers draaien verder
op firmware versie 1.8.1.9

alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 11:37:
Toch nog een klein vraagje voor de mense die er een externe hd als ftp aan hebbe hange..

'k ga 'm ook kope & wou ook een externe maxtor ontouch 250 GB erbij hange..
maar blijft die schijf dus constant draaien dag & nacht als die aan die router hangt?

Hoelang (jaar) zou ze dan meegaan?

Of zou ik misschien beter iets kleiner & goedkoper kopen hiervoor?
(mss beetje zonde van de schijf ivm verslijten)
als je de schijf 24/7 zou laten draaien zou deze het langst meegaan in principe dwz als deze niet uitgaat/stroomdippen etc heeft

en inderdaad staat deze altijd te draaien als je hem aan hebt staan 8)7

maar ik zou zeggen sla even de specs van de 1touch erop na

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Ik heb deze Asus WL500 G
Ik heb een @Home breedband abbonement.

Hetb is mij nog niet geluk de router te benaderen vanuit het internet.

Ik kom wel op mijn ftp server (usb hd verbonden met wl500g) maar niet in de router zelf.

Wie heeft hier een uitleg van.

Ik heb op chupa gekeken daar staan een heleboel uitgelegd maar dit niet :( .

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Antiloop
JEV schreef op 15 september 2004 @ 12:12:
Ik heb deze Asus WL500 G
Ik heb een @Home breedband abbonement.

Hetb is mij nog niet geluk de router te benaderen vanuit het internet.

Ik kom wel op mijn ftp server (usb hd verbonden met wl500g) maar niet in de router zelf.

Wie heeft hier een uitleg van.

Ik heb op chupa gekeken daar staan een heleboel uitgelegd maar dit niet :( .
hm ik zou zweren dat ik hier gister al een antwoord op gegeven had 8)7 amnesia ofzo..

anyway login op je router (websetup)
ga naar IP Config > Miscellaneous > Enable Web Access from WAN? op YES zetten
bij Port of Web Access from WAN: kun je het poort nummer invullen waar je hem op wilt hebben staan

• JEV

JEV

Antiloop schreef op 16 september 2004 @ 09:17:
[...]

hm ik zou zweren dat ik hier gister al een antwoord op gegeven had 8)7 amnesia ofzo..

anyway login op je router (websetup)
ga naar IP Config > Miscellaneous > Enable Web Access from WAN? op YES zetten
bij Port of Web Access from WAN: kun je het poort nummer invullen waar je hem op wilt hebben staan
Ten eerste bedankt

Ten tweede, je zult wel nog niet helemaal wakker zijn :) maaaaar,

"Enable Web Access from WAN?" staat bij mij onder "Internet Firewall - Basic Config" en die staat op "Yes" geselecteerd met poort "8080".

En nog steeds doet hij het niet. (Zo staat hij al maanden nl.) :'( :(

Weet iemand of @Home poort 8080 misschien blokkeerd? :?

Trouwens heb firmware 1.8.1.7

[ Voor 7% gewijzigd door JEV op 16-09-2004 10:04 . Reden: Firmware revision added ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Antiloop
JEV schreef op 16 september 2004 @ 10:02:
[...]

Ten eerste bedankt

Ten tweede, je zult wel nog niet helemaal wakker zijn :) maaaaar,

"Enable Web Access from WAN?" staat bij mij onder "Internet Firewall - Basic Config" en die staat op "Yes" geselecteerd met poort "8080".

En nog steeds doet hij het niet. (Zo staat hij al maanden nl.) :'( :(

Weet iemand of @Home poort 8080 misschien blokkeerd? :?

Trouwens heb firmware 1.8.1.7
klopt je gaf ook geen info over firmware versie en bij 1.8.x.x staat ie onder firewall idd ;)

kan zijn dat 8080 geblocked staat, ik heb het met firmware 1.8.1.9 iig zonder problemen gebruikt op poort 8080
probeer eens een ander poortje zou ik zeggen

• JEV

JEV

Antiloop schreef op 16 september 2004 @ 13:17:
[...]

klopt je gaf ook geen info over firmware versie en bij 1.8.x.x staat ie onder firewall idd ;)

kan zijn dat 8080 geblocked staat, ik heb het met firmware 1.8.1.9 iig zonder problemen gebruikt op poort 8080
probeer eens een ander poortje zou ik zeggen
_/-\o_ _/-\o_

Ik heb net gelezen dan @Home inderdaad poort 8080 blokt. |:( :(
Weet iemand een andere poort die ik zonder problemen gebruiken kan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
JEV schreef op 16 september 2004 @ 20:53:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Ik heb net gelezen dan @Home inderdaad poort 8080 blokt. |:( :(
Weet iemand een andere poort die ik zonder problemen gebruiken kan. :?
tjsa... 8)7

8081 8082 8083 8084 8090 8000 whatever :) should work..
poort 80 kan ook nog als @home die niet blockt.. krijg je alleen van die scankids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

Antiloop schreef op 17 september 2004 @ 09:22:
[...]

tjsa... 8)7

8081 8082 8083 8084 8090 8000 whatever :) should work..
poort 80 kan ook nog als @home die niet blockt.. krijg je alleen van die scankids
Ok maar eens proberen. >:)

Verwijderd

Ik ben van plan deze router aan te schaffen, mijn enige vraag alleen is of hij een beetje goede ontvangst heeft. Ik woon namelijk in een herenhuis, met hele dikke muren. opzich is de afstand die ik moet overbruggen niet denderend groot (10-20 meter hooguit), maar de muren zijn wel heel dik. Ik moet door 2 muren, en 1 vloer heen. Heb ik dan aan deze asus genoeg i.c.m. 2 pci kaartjes (ook van asus). of raden jullie mij toch een ander merk aan.

mzzls jeroen

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb deze router met firmware 1.8.1.9. Het probleem is dat ik de functie upnp niet zie staan in de webmanager. Hoe kan je de upnp functie aanzetten of staat het automatisch al aan?

[ Voor 178% gewijzigd door supermario888 op 18-09-2004 10:36 ]

Verwijderd

gebruik je hem als AP of als router?

Als AP is ie er niet, niet nodig, immers dan is ie een switch.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 10:23:
Ik ben van plan deze router aan te schaffen, mijn enige vraag alleen is of hij een beetje goede ontvangst heeft. Ik woon namelijk in een herenhuis, met hele dikke muren. opzich is de afstand die ik moet overbruggen niet denderend groot (10-20 meter hooguit), maar de muren zijn wel heel dik. Ik moet door 2 muren, en 1 vloer heen. Heb ik dan aan deze asus genoeg i.c.m. 2 pci kaartjes (ook van asus). of raden jullie mij toch een ander merk aan.

mzzls jeroen
2x gewapend beton geen probleem, materiaal is vaak belangrijker dan iets meer afstand.
Maak goede afspraken met de winkel: ruilen of geld terug. Zo heeft ondergetekende het iig gedaan ;)

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:39
supermario888 schreef op 18 september 2004 @ 10:31:
Ik heb deze router met firmware 1.8.1.9. Het probleem is dat ik de functie upnp niet zie staan in de webmanager. Hoe kan je de upnp functie aanzetten of staat het automatisch al aan?
IP Config - Miscellaneous
Staat bovenaan

• supermario888
  • Laatst online: 25-09-2023
Dank je wel.
IK zag hem net ook .... stom dat ik het niet zag. |:(

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Heb de Asus Wl-500g ook maar heb een paar problemen:

Ik krijg/kan geen verbinding maken met internet. Je hebt 4 soorten van 'protocollen':
- Static IP
- Automatic IP
- PPTP
- PPPoE

Huidig situatie is een computer die met een netwerkkabel is aangesloten op de Alcatel ADSL modem. De modem maakt contact met de host: 10.0.0.138 pc1

Als ik vervolgens alles installeer volgens de 'nieuwe' situatie dan gebeurd het volgende:

Alleen bij static IP kan ik vanaf de computer 10.0.0.150 pingen met respons en 10.0.0.138, ook deze geeft respons
Bij PPTP krijg ik wel van 10.0.0.150 eactie maar niet van 10.0.0.138.
Bij de andere 2 krijg ik helemaal geen reacties.

Probleem is alleen dat de invulvakjes voor gebruikersnaam en wachtwoord (van Planet) bij Static IP donkergrijs worden, ik kan ze dus niet invullen. Bij PPTP kan ik ze wel invullen maar dit werkt dus ook niet.

Heb gisteren al ruim een uur aan de telefoon gezeten met iemand van ASUS, alle denkbare dingen geprobeerd maar ik heb nog steeds geen verbinding met internet. Hebben jullie een idee?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/netwerk.JPG

Verwijderd

Ik ben dus ook van plan om hem te gaan kopen icm een pcmcia kaartje, maar kan je de router ook als switch laten fungeren, want ik krijg van m'n provider 2 ip's toegestuurd en ik heb maar 2 pc's.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ja, de WL500g kent drie modes: gateway, router of access point. Jij wilt de twee IP's die jij krijgt op jouw PC's hebben, dan kun je kiezen uit router of access point.
Als router zul je zelf twee routeringen moeten aanbrengen van jouw PC's naar de WAN interface, als access point ingesteld worden alle poorten gebridged.
Uit de handleiding:
In Router mode, we suppose you use WL500g to connect to LAN in your company. So, you can set up routing protocol to meet your requirement in office.
Explaining with technical terms, router mode is, NAT is disabled, static and dynamic routing protocol are allowed to set, and WAN connection is allowed only by using static IP.

In Access Point mode, all 5 Ethernet ports and wireless devices are set to locate in the same local area network. Those WAN related functions are not supported here.
Explaining with technical terms, access point mode is, NAT is disabled, one wan port and four lan ports of WL500g are bridged together.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Verwijderd

ik snap de tekening van jou niet Niek_
zowel de nerkwerkcomputer als de 500g hebben 10.0.0.150 ??
Zitten ze parallel aan het ASDL modem of hoe moet ik dat zien?
Het protocol is geen trial en error methode, jouw provider kan je precies vertellen welk protocol je moet gebruiken.
DeBolle heeft verder net de funkties toegeligd, dus manual erbij ... en gaan....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 15:39 ]

• Antiloop
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 10:23:

mzzls jeroen
zou opzich moeten werken

maar koop geen asus pci kaartjes (wl-138g doel ik op) maar Linksys WMP54g (alleen versie 2!!) deze zijn namelijk op zelfde chipset gebaseerd als de wl500g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf ook de Asus wl-500g aangeschaft, ben zeer tevreden alleen krijg ik het ftp servertje niet echt goed werkende.

Ik heb een WD1600 externe usb hd (1 partitie ntfs formatted) aangesloten op de Asus wl 500, als ik in de webinterface van de asus instel dat anonymous users mogen inloggen dan is het geen probleem en kan de hd middels het ip adres van buitenaf benaderd worden.

Natuurlijk wil ik dit met die acounts regelen maar dit lukt me dus niet, als ik de acounts instel en dan dus anonymous login uitvink dan lukt het niet meer om de HD te benaderen. Mijn vraag is dus hoe ik dit wel juist instel.

En is het ook mogelijk om een folder aan te wijzen die enkel beschikbaar is voor de ftp of moet ik de HD dan gaan partitioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 19:06:
Ik heb mezelf ook de Asus wl-500g aangeschaft, ben zeer tevreden alleen krijg ik het ftp servertje niet echt goed werkende.

Ik heb een WD1600 externe usb hd (1 partitie ntfs formatted) aangesloten op de Asus wl 500, als ik in de webinterface van de asus instel dat anonymous users mogen inloggen dan is het geen probleem en kan de hd middels het ip adres van buitenaf benaderd worden.

Natuurlijk wil ik dit met die acounts regelen maar dit lukt me dus niet, als ik de acounts instel en dan dus anonymous login uitvink dan lukt het niet meer om de HD te benaderen. Mijn vraag is dus hoe ik dit wel juist instel.

En is het ook mogelijk om een folder aan te wijzen die enkel beschikbaar is voor de ftp of moet ik de HD dan gaan partitioneren?
Mag ik vragen welke firmware je op je router hebt staan, dit ivm met het instellen van een ftp server op mijn wl500g, wat nog niet wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 20:15:
[...]

Mag ik vragen welke firmware je op je router hebt staan, dit ivm met het instellen van een ftp server op mijn wl500g, wat nog niet wil lukken.
1.8.1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 20:15:
[...]

http://forum.chupa.nl/sho...p?t=7&highlight=setup+ftp
dit al eens bekeken?

[ Voor 32% gewijzigd door Antiloop op 20-09-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 15:37:
ik snap de tekening van jou niet Niek_
zowel de nerkwerkcomputer als de 500g hebben 10.0.0.150 ??
Zitten ze parallel aan het ASDL modem of hoe moet ik dat zien?
Het protocol is geen trial en error methode, jouw provider kan je precies vertellen welk protocol je moet gebruiken.
DeBolle heeft verder net de funkties toegeligd, dus manual erbij ... en gaan....
Dacht al dat ik iets vergeten was.....
Bovenste deel (internet -- > computer) is hoe het was.
Onderste helft (internet --> wl-500g --> computer) is hoe het moet worden.

Ik heb op dit moment dus gewoon 1 computer aan m'n ADSL modem hangen.
Ik wil nu in plaats van die computer de wl-500g eraan hangen en de computer met de wl-500g verbinden dmv een draadloze netwerkkaart.

Zie voor de rest van het verhaal m'n vorige post:
Niek_ schreef op 18 september 2004 @ 11:04:
Heb de Asus Wl-500g ook maar heb een paar problemen:

Ik krijg/kan geen verbinding maken met internet. Je hebt 4 soorten van 'protocollen':
- Static IP
- Automatic IP
- PPTP
- PPPoE

Huidig situatie is een computer die met een netwerkkabel is aangesloten op de Alcatel ADSL modem. De modem maakt contact met de host: 10.0.0.138 pc1

Als ik vervolgens alles installeer volgens de 'nieuwe' situatie dan gebeurd het volgende:

Alleen bij static IP kan ik vanaf de computer 10.0.0.150 pingen met respons en 10.0.0.138, ook deze geeft respons
Bij PPTP krijg ik wel van 10.0.0.150 eactie maar niet van 10.0.0.138.
Bij de andere 2 krijg ik helemaal geen reacties.

Probleem is alleen dat de invulvakjes voor gebruikersnaam en wachtwoord (van Planet) bij Static IP donkergrijs worden, ik kan ze dus niet invullen. Bij PPTP kan ik ze wel invullen maar dit werkt dus ook niet.

Heb gisteren al ruim een uur aan de telefoon gezeten met iemand van ASUS, alle denkbare dingen geprobeerd maar ik heb nog steeds geen verbinding met internet. Hebben jullie een idee?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

jdh009

FP ProMod
nu snap ik hem wel ;)
Dan blijft het:
Dus wat geeft jouw provider op?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stond nog iemand ingelogd (vorige bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FongWan en natuurlijk Antiloop

Jullie zijn geweldig door veel lezen (dan pas vragen) hebben jullie wellicht het probleem gevonden van de wan die dood gaat met bepaalde modem cq router en of pc combinatie's.

Want het in de router veranderen van de wan speed van auto naar 100 mb full duplex heeft mijn probleem (en wellicht nu van meer die dit lezen) opgelost.

Eerst elke dag wel 2 of 3 keer een verbinding die weg viel ongeacht wat je dan aan het doen was, een bezoek in je router menu en dan een renew gaf weer verbinding .

Nu (afkloppen) echt niet meer gehad en toeval kan dit niet zijn want heb al een paar keer via wireles 13 Gb gedownload aan een stuk en of 18 Gb via Vaste verbinding en 0 keer wegvallen.

Nu is mijn asus router echt perfect want het signaal van de 54 mb wireles is perfect waar ik ook ben in huis (zelfs 2 huizen verder) en draadloos valt nooit weg.

Wel heb ik een zeer goede p20-552 Toshiba 17 inch Widescreen notebook (desktop model p4 HT 3,2 GHZ (1mb) met 800 MHZ bus + 1 GB enz.)met zeer goede ingebouwde wireles kaart (Realtek8139/810x) + antenne is oop super in ontvangst.

Goed ik zeer blij dat er zo'n forum's zijn met veel tips en een zeer ervaren Moderators .

Zeer bedankt, ik lees graag of meer mensen dit zal helpen, herken je dit probleem meteen dus instellen zoals hier vermeld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:13:
@FongWan en natuurlijk Antiloop

Jullie zijn geweldig door veel lezen (dan pas vragen) hebben jullie wellicht het probleem gevonden van de wan die dood gaat met bepaalde modem cq router en of pc combinatie's.

Want het in de router veranderen van de wan speed van auto naar 100 mb full duplex heeft mijn probleem (en wellicht nu van meer die dit lezen) opgelost.
[....]
Goed ik zeer blij dat er zo'n forum's zijn met veel tips en een zeer ervaren Moderators .

Zeer bedankt, ik lees graag of meer mensen dit zal helpen, herken je dit probleem meteen dus instellen zoals hier vermeld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
mjah volges mijn 'maatje' Oleg zou het in theorie nog wel voor moeten kunnen komen bij een fixed snelheid. de tests die ik zelf uitgevoerd heb en mijn ervaring&mening tot nu toe is dat het wel degelijk het probleem oplost ( heb een losse wl500g voor test, en 1tje die mijn internet verzorgt sinds bijna een jaar nu en die altijd op 10half gedraaid heeft vanwege modem)

ps wie bedoel je met moderators? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
jdh009 schreef op 20 september 2004 @ 18:15:
nu snap ik hem wel ;)
Dan blijft het:

[...]

Dus wat geeft jouw provider op?
Dat ik PPPoA moet gebruiken. Leuke is alleen dat die optie niet bestaat 'in' de wl500g... Ga vanmiddag nog even met ASUS bellen hierover.

Anders ruil ik hem wel in en haal ik die router die in de aanbieding is bij MyCom, van SMC geloof ik...moet maar. Of heeft een van jullie nog een goede tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Niek_ schreef op 21 september 2004 @ 10:22:
[...]

Dat ik PPPoA moet gebruiken. Leuke is alleen dat die optie niet bestaat 'in' de wl500g... Ga vanmiddag nog even met ASUS bellen hierover.

Anders ruil ik hem wel in en haal ik die router die in de aanbieding is bij MyCom, van SMC geloof ik...moet maar. Of heeft een van jullie nog een goede tip??
smc zou ik niet nemen
dan kun je beter een linksys wag54g oid nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Antiloop schreef op 21 september 2004 @ 00:44:
ps wie bedoel je met moderators? ;)
Pfff, er zijn er maar 4:
Jij,
Ik,
Oleg,
Technik.

Dus wij zijn zeer ervaren :P

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Verwijderd

Het staat bij mij precies zoals deze link maar toch wil het met user login nog niet werken, iemand nog tips??

• Niek_
Heb nu eindelijk alles werkend. Toch nog een vraagje:

Heb aan de wl-500g de HP Laserjet 3030 'hangen'. Dit werkt opzich goed. Als ik een printopdracht geef dan wordt die ook afgedrukt.

Probleem is alleen dat als de printopdracht meer dan 2 pagina's beslaat hij alleen de eerste 2 afdrukt. Ik krijg ook geen foutmelding niks. Ik heb het afdrukken van meerdere pagina's vanuit Powerpoint en Word geprobeerd maar helaas, hij houd op na 2 pagina's. Iemand dit al eens eerder tegengekomen? :/

• Antiloop
Niek_ schreef op 22 september 2004 @ 17:28:
Heb nu eindelijk alles werkend. Toch nog een vraagje:

Heb aan de wl-500g de HP Laserjet 3030 'hangen'. Dit werkt opzich goed. Als ik een printopdracht geef dan wordt die ook afgedrukt.

Probleem is alleen dat als de printopdracht meer dan 2 pagina's beslaat hij alleen de eerste 2 afdrukt. Ik krijg ook geen foutmelding niks. Ik heb het afdrukken van meerdere pagina's vanuit Powerpoint en Word geprobeerd maar helaas, hij houd op na 2 pagina's. Iemand dit al eens eerder tegengekomen? :/
ehm welk protocol gebruik je?
de LPRServer of de jetdirect poort 9100 of 9101 dus

• Niek_
Antiloop schreef op 22 september 2004 @ 19:13:
[...]

ehm welk protocol gebruik je?
de LPRServer of de jetdirect poort 9100 of 9101 dus
8)7 Hoe kom ik daarachter? Heb gewoon de standaard methode uit de ASUS handleiding gevolgt: eerst printer 'normaal' installeren en vervolgens via de printer setup van ASUS.

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

Ik heb sinds kort ook de wireless router van Asus. Internet werkt goed maar de printer lukt nog niet. Het is een HP LaserJet 6l. Op de site bij Asus is hij getest en het moet werken. Als eerste installeer ik de printer op een xp computer. Op remote poort. Daarnaar start ik dus dat programmatje op van asus Utility---> printer setup wizard. Vervolgens vind het programma de printer niet. Wat doe ik verkeerd en wat kan ik er aan doen?? Alvast bedankt.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06
V525 schreef op 23 september 2004 @ 10:15:
Ik heb sinds kort ook de wireless router van Asus. Internet werkt goed maar de printer lukt nog niet. Het is een HP LaserJet 6l. Op de site bij Asus is hij getest en het moet werken. Als eerste installeer ik de printer op een xp computer. Op remote poort. Daarnaar start ik dus dat programmatje op van asus Utility---> printer setup wizard. Vervolgens vind het programma de printer niet. Wat doe ik verkeerd en wat kan ik er aan doen?? Alvast bedankt.
Je laat hem automatisch detecteren in windows? Dat werkt nooit. Gewoon handmatig toevoegen en als printerpoort de ASUS remote printing port kiezen. Als je gahackte firmware gebruikt moet je via de LPR port printen.

• V525

V525

.

ilovetechno schreef op 23 september 2004 @ 10:34:
[...]

Je laat hem automatisch detecteren in windows? Dat werkt nooit. Gewoon handmatig toevoegen en als printerpoort de ASUS remote printing port kiezen. Als je gahackte firmware gebruikt moet je via de LPR port printen.
In de handleiding staat dat je de software van de printer eerst op de pc moet installeren. En als ik dan de poort moet instellen staat er geen asus remote printing port te keus. Alleen remote printing port (of lpt1) en als ik die kies en dan de orginele firmware gebruik ( setup printer wizard ) vind ie de printer niet?

• keeztb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Iemand wel eens een HP LaserJet 1100 aan deze router gehad? Hoe zijn de ervaringen?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ikzelf ben zeer geinteresseerd in de opvolger hiervan (staat al in de asus showcase) de WL-500gx, die heeft dus 2 usb 2,0 sloten (die je dus wel tegelijkertijd moet kunnen gebruiken) en nog belangrijker... speedboost technologie.
http://event.asus.com/com.../wl/wl_500gx/overview.htm

Je hebt wel meer wireless aperaten met een soort speedboost, maar degene die zijn gebaseerd op de techniek die de asus gebruikt (zoals de linksys wrt54gs)
kunen deze techniek ook toepassen wanneer er niet compatibal apperatuur zich in het wlan bevindt.

nog even over de printserver van dit ding... de meeste mensen hier instaleren hun printer in windows eerst lokaal, en gebruiken dan een programma van asus, maar is het niet veel makkelijker om dit via een ip poort te doen ??

je voegt een nieuwe LOKALE printer toe, kies de radio buttun nieuwe poort maken,
en als type in de pull down "standaard tcp/ip poort.
....de rst volgt vanzelf, typ ip nummer in. kies het aperaat type (standaard network print server).. en voila...

Let op, als het niet werkt moet je in de print properties het poort nummer in raw instellingen veranderen, standaard is dit geloof ik 9600, maar veel printservers gebruiken ook 1000 of 1001

[ Voor 6% gewijzigd door soepkip op 23-09-2004 16:30 ]

Beste film ooit

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is er al iemand die WPA en WEP tegelijk aan het werk heeft. Dit zou sinds de laatste 2 firmwares moet werken, maar ik krijg het moet geen mogelijkhied werkend.

WPA werkt perfect
WEP werkt perfect

WPA en WEP tegelijk is een no-go......

Ik gebruik XP sp2 en heb een asus 100g kaartje in mijn laptop. Ik werk met WPA en dat gaat goed. Maar ik heb ook wel eens een laptopje op bezoek. Sommige daarvan werken NIET met wpa, alleen met WEP. Maar zodra ik langs mijn WPA een WEP-key instel, wil mijn eigen laptop niet meer met WPA werken. Hij krijgt eerst geen netwerk-adres. En als ik dat handmatig instel, zegt hij wel een goede verbinding te hebben, maar hij heeft niets. Zeker geen internetverbinden (nee, pingen gaat ook niet)

Iemand een oplossing??

[ Voor 52% gewijzigd door Cyberpope op 23-09-2004 19:34 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik heb wat problemen met mijn FTP server. Heb een 160 GB/1 partitie/FAT32 aan mijn router hangen, maar deze kan niet van buiten worden bekeken.
Ik ben nogal een newbie wat betreft poorten en firewalls, maar heeft iemand een goede oplossing voor mij? Heb ook al geprobeerd de firewall helemaal uit te zetten, poort 21 open te gooien, helaas zonder enig succes.
Ook op chupa.nl heb ik helaas geen oplossing gevonden. firmware: 1.8.1.9

Bij voorbaat dank,

Lizette

Verwijderd

keeztb schreef op 23 september 2004 @ 16:11:
Iemand wel eens een HP LaserJet 1100 aan deze router gehad? Hoe zijn de ervaringen?
Sorry geen LaserJet 1100, maar wel een 1300. Voor wat het waard is, het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem: met de laatste Asus firmware (1.8.1.9) krijg ik ftp op / niet werkend en dus ook de telnet daemon niet geinstalleerd. Een paar maanden geleden werkte het allemaal zoals aangegeven op het chupa forum, maar niks werkt meer. En nu?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

never mind... ging over een compile probleem dat is opgelost.

[ Voor 97% gewijzigd door Exirion op 24-09-2004 13:34 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

soepkip schreef op 23 september 2004 @ 16:22:
Ikzelf ben zeer geinteresseerd in de opvolger hiervan (staat al in de asus showcase) de WL-500gx, die heeft dus 2 usb 2,0 sloten (die je dus wel tegelijkertijd moet kunnen gebruiken) en nog belangrijker... speedboost technologie.
http://event.asus.com/com.../wl/wl_500gx/overview.htm

Je hebt wel meer wireless aperaten met een soort speedboost, maar degene die zijn gebaseerd op de techniek die de asus gebruikt (zoals de linksys wrt54gs)
kunen deze techniek ook toepassen wanneer er niet compatibal apperatuur zich in het wlan bevindt.

nog even over de printserver van dit ding... de meeste mensen hier instaleren hun printer in windows eerst lokaal, en gebruiken dan een programma van asus, maar is het niet veel makkelijker om dit via een ip poort te doen ??

je voegt een nieuwe LOKALE printer toe, kies de radio buttun nieuwe poort maken,
en als type in de pull down "standaard tcp/ip poort.
....de rst volgt vanzelf, typ ip nummer in. kies het aperaat type (standaard network print server).. en voila...

Let op, als het niet werkt moet je in de print properties het poort nummer in raw instellingen veranderen, standaard is dit geloof ik 9600, maar veel printservers gebruiken ook 1000 of 1001
Ik heb precies gedaan wat je zegt, maar nog steeds geen enkele reactie van de printer weet iemand wat ik fout kan hebben gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
V525 schreef op 24 september 2004 @ 16:45:
[...]

Ik heb precies gedaan wat je zegt, maar nog steeds geen enkele reactie van de printer weet iemand wat ik fout kan hebben gedaan
misschien is het verstandig om ook je firmware versie te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

Antiloop schreef op 24 september 2004 @ 17:14:
[...]

misschien is het verstandig om ook je firmware versie te noemen ;)
De printer werkt gedeeltelijk. Heb nu het volgende probleem. De printer print alleen als ik verbonden ben met het internet!!! Iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

checked bij google

[url] meuktracker: Asus WL-500g 1.7.5.6 CR2 [/url]

quote:
Replaced ASUS supplied printing solution with p910nd daemon which implements Raw port printning with Socket API protocol (also known as HP JetDirect) In order to use new printing facility from Windows you will need to change the port seetings to use "Raw" protocol instead of "LPR" and specify port number for the port. Use 9100 for printer connected to the LPT port or 9101 for USB connection. Please note, it's now possible to use two printers at the same time. The port settings dialog should look like the on the attached image.

en even voor de duidelijkheid, de reden dat ik het poortnummer niet wist.
Ik heb er nog geen, ik wacht nl op de wl-500gx, met 2 usb poorten.

ik heb wel zelf een netprint 1000, (ooit gekocht voor 1 gulden) en die werkt perfect op die manier (ook een 2 poorts, paralel, poorten 1001, en 1000 een laserjet 4 PCL, en een photoosmart p1000)

[ Voor 24% gewijzigd door soepkip op 24-09-2004 23:49 ]

Beste film ooit

• The outer limits
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Alles werkt prima eigenlijk

geen wan problemen, laatste firmware 1.9.1.8, geen wifi problemen maar

Ik probeer een aantal poorten te forwarden (412, 1412, 6880 tm 6890)
dc++ en azareus poorten
Deze poorten heb ik als port trigger gezet en als virtual server.

bij het instaleren van azareus kom je in de wizard waarin hij poort 6881 test.
Elke keer als ik die test uitvoer geeft hij als output "NAT error" ook de dc++ poorten worden blijfbaar niet goed geforward.

Ten einde raad heb ik het ip adres van deze pc maar in de DMZ gezet maar dan nog krijgt azareus geen verbinding met de standaardpoort 6881

Nu is er voor elke mogelijke router volgens mij een goede handleiding te vinden maar voor de wl500g is dat niet te vinden.
wie heeft er hier nog een tip over wat ik nu fout zou kunnen doen en hoe ik het kan verbeteren?

Akita

Verwijderd

keb een probleempje met mijn WL-138G in combinatie met mijn WL500G Router.

Ik had eerst een excellent verbinding tussen het netwerkkaartje en de router maar na een foute instelling heb ik de router gereset. Na deze reset stuurt de netwerkkaart wel pakketten naar de router maar deze beantwoord ze niet waardoor de verbinding na een paar seconden verbreekt om het vervolgens weer te proberen. De router wil niet meer gereset worden. Wat kan ik nu doen?

(ook een wired connection in dezelfde ip range maakt geen verbinding met de router)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 18:11 ]

Verwijderd

Hallo daar,

hier een wanhopig situatie.
Ik wou proberen een vpn verbinding op te zetten en was aan het klooien in de router.

Nu kan ik niet meer bij de router komen, dus dacht ik laat ik hem resetten, door het iets te hard drukken aan het resetknopje valt die in de modem.
Ik kan nog wel resetten denk ik want alle lampjes gaan wel uit als ik er met een paperclip in ga, kan ook kortsluiting zijn natuurlijk.

Maar het probleem blijft dat ik niet meer in mun router kan komen.

Heeft iemand hier een oplossing voor, ik ben diegene eeuwig dankbaar en zelfs bereid een fanclub voor hem op te richten.

Groet en geniet die dag

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:22:
Hallo daar,

hier een wanhopig situatie.
Ik wou proberen een vpn verbinding op te zetten en was aan het klooien in de router.

Nu kan ik niet meer bij de router komen, dus dacht ik laat ik hem resetten, door het iets te hard drukken aan het resetknopje valt die in de modem.
Ik kan nog wel resetten denk ik want alle lampjes gaan wel uit als ik er met een paperclip in ga, kan ook kortsluiting zijn natuurlijk.

Maar het probleem blijft dat ik niet meer in mun router kan komen.

Heeft iemand hier een oplossing voor, ik ben diegene eeuwig dankbaar en zelfs bereid een fanclub voor hem op te richten.

Groet en geniet die dag
hmm lijkt op mijn probleem? zit me reset knopp vast ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:30:
[...]

hmm lijkt op mijn probleem? zit me reset knopp vast ofzo?
Het lijkt inderdaad of we in het zelfde schuitje zitten, misschien kunnen we samen een fanclub oprichten voor de willie wortel die ons kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 23:07:
[...]

Het lijkt inderdaad of we in het zelfde schuitje zitten, misschien kunnen we samen een fanclub oprichten voor de willie wortel die ons kan helpen
Voordat je Willie ontvangt... ga even na of het defekt onder de garantie valt. Dan hoeft dat probleem hier niet opgelost te worden en Willie mag wel komen, maar dan voor een kopje koffie/thee of een glaasje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze router al aan de praat icm een hccnet abonnement en een alcatel modem? Zo ja, zou die iemand dan een screenshot van z'n WAN & LAN settings kunnen maken.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 16:01:
Heeft iemand deze router al aan de praat icm een hccnet abonnement en een alcatel modem? Zo ja, zou die iemand dan een screenshot van z'n WAN & LAN settings kunnen maken.

Bij voorbaat dank.
Ik kan je helaas alleen zeggen dat het mogelijk is omdat ik deze combinatie voor mijn verhuizing had werken. Echter ben nu over op Demon dus kan helaas geen screenshots maken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Laatst online: 10-09 17:08
Ik heb sinds gisteren ook een Asus WL-500G i.c.m. een WL-100G pcmcia kaartje. Tot nu toe ben ik er tevreden mee want zowel het draadloze als het bedrade netwerk werkt prima.

Enige probleempje is nu dat ik mijn HP Deskjet 960c niet aan de praat krijg. Omdat de ingebouwde printserver hét argument was om deze router te kopen, heb ik met de verkoper afgesproken dat ik hem kan ruilen als ie het niet doet. Maar eigenlijk wil ik hem helemaal niet ruilen omdat hij voor de rest gewoon goed werkt en het enige alternatief in de vorm van de SMC 2804 WBRP-G hier in de buurt overal uitverkocht is én alleen een USB poort i.p.v. parallelle poort heeft.

Nu heb ik uiteraard van tevoren wat onderzoek gedaan en daarbij ben ik wat tegenstrijdigheden tegen gekomen:

- Verkoper bij Vobis zei me dat de HP 960c niet de beste USB driver heeft en dus i.c.m. die SMC router problemen zou kunnen veroorzaken.

- SMC Technical support laat mij weten geen idee te hebben of genoemde printer werkt.

- Ik kom tot de conclusie dat ik dan beter deze Asus kan aanschaffen omdat hij óók een parallelle poort heeft en mijn 960c voorheen prima gewerkt heeft via de parallelle poort aan mijn Linux router.

- Vervolgens zie ik op het Chupa forum dat de 960c i.c.m. de Asus WL-500G alleen via USB werkt.

- En tot slot krijg ik het ding dus zowel via USB als via parallelle kabel NIET aan de praat!

Zoals gezegd was juist het printer gedeelte dé reden om mijn Draytek Vigor 2200E om te ruilen voor deze router, maar nu krijg ik de printer dus niet werkend.

Ik had voorheen een Axis LPR tool in gebruik om mijn printer werkend te krijgen toen ie was aangesloten op een E-smith/SME (RH based) Linux gateway server. Dat werkte naar behoren, dus ik ging ervan uit dat het op deze Asus ook wel zou werken omdat hier ook van Linux drivers gebruik gemaakt wordt (op de router welteverstaan, ik gebruik zelf een XP client).

Met die Asus printertool lukt het me ook niet...hij vind de router automatisch én zegt nota bene dat er een HP Deskjet 960c aan hangt, maar hij vertikt het om het ding te laten printen! Als ik een nieuwe printerpoort toevoeg, kan ik niet kiezen voor "Remote Port" zoals in de Asus documentatie staat, maar alleen voor "Standaard TCP/IP Poort". Hiermee werkt het echter niet.

Ik heb dus zoals op het Chupa forum staat gekozen voor RAW op poortnummer 9101 toen de standaard zaken niet bleken te werken, maar dit biedt in dit geval helaas geen soelaas :(

Ik had verwacht dat dit redelijk simpel werkend te krijgen zou zijn gezien mijn goede ervaringen met eerdere linux based routers, maar ik heb even geen ingeving meer om e.e.a. werkend te krijgen.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze router én deze printer en/of een idee hoe dit werkend te krijgen?

Ik gebruik dus XP en W2k clients waarvan er 4 via draad zijn aangesloten en eentje wireless. Op de WL-500G heb ik direct de nieuwste firmware gezet (versie 1.8.1.9).

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, anders moet ik het ding alsnog gaan terug brengen...dat zou niet zo prettig zijn want of het op die SMC gaat werken betwijfel ik inmiddels ook.

Edit:
Misschien doe ik zelf wel iets verkeerd, want ik heb zojuist eens geprobeerd met mijn andere printer, een HP Deskjet 3420 met USB connectie, maar ook daarmee krijg ik geen bedrukt velletje eruit en dat terwijl dit type door Asus zelf is getest én goed werkend bevonden! :?

[ Voor 9% gewijzigd door timothee op 26-09-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een nieuwe printerpoort toevoeg, kan ik niet kiezen voor "Remote Port" zoals in de Asus documentatie staat, maar alleen voor "Standaard TCP/IP Poort". Hiermee werkt het echter niet.
er staat ergens in dit topic een weblink voor een andere versie van de printer installatie tool en die doet wat in de handleiding staat. Dus ff zoeken, 'k heb hem niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:34:
[...]
er staat ergens in dit topic een weblink voor een andere versie van de printer installatie tool en die doet wat in de handleiding staat. Dus ff zoeken, 'k heb hem niet bij de hand.
André bedankt! Ik neem aan dat je doelde op die versie 1.22 die je zelf ook gebruikt hebt? Die heb ik inmiddels gevonden via een link die je eerder in dit topic gepost hebt en nu doet mijn HP Deskjet 960c het via de parallelle poort (i.t.t. wat op inet is te vinden)!!

Hij doet het nu dus, althans ik heb zojuist een testpagina kunnen printen. Het gaat alleen rete traag, op die 75,6kb van die testpagina heb ik toch wel erg lang zitten wachten (heb het niet geklokt maar zeker een minuut) terwijl zoiets op mijn e-smith servertje zo gepiept was.

Enig idee hoe dit te versnellen is? Ik ga z.s.m., maar niet meer vandaag, kijken of het ding het ook via de USB poort doet en of dat sneller gaat.

Ben nu al blij dát de printer werkt, maar nu moet het dus nog wat rapper gaan want deze snelheid is niet acceptabel als je bedenkt dat mijn zusje vaak vanuit Photoshop bestanden van zeker 75mb print!

P.S. Kan het kloppen dat ik je "ken" van het Minddigger.com forum? :) Jou komt de term E-smith dan dus wel bekend voor :)

[ Voor 6% gewijzigd door timothee op 26-09-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Even een reactie op mijn eigen reactie.

Dat trage printen zal aan mijn pc gelegen hebben, want ik heb zojuist op de laptop die v1.22 printtool geïnstalleerd en hier print ie super snel (net zo snel als ik gewend was) en dat via een wireless verbinding :)

Nu bestond deze test uit een documentje van 1 pagina in Word, maar ik ga er maar even vanuit dat het printen van grote bestanden ook geen problemen oplevert.

Al met al ben ik behoorlijk happy met dit ding...een mooie vervanging van mijn stroomvretende linux server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi zo.... en idd van minddigger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

De printer print alleen als ik verbonden ben met het internet!!!
Iemand een oplossing???
Heeft er ook iemand een idee hoe ik een laptop op de router kan krijgen. In de laptop zit een draadloze kaart ingebouwd. ( Intel pro wireless 2200BG )
De naam van ccid is goed ingesteld die sleutel staat uit. Maar tog vind de laptop de router niet.

Bij voorbaat dank

[ Voor 80% gewijzigd door V525 op 27-09-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
V525 schreef op 27 september 2004 @ 09:13:
De printer print alleen als ik verbonden ben met het internet!!!
Iemand een oplossing???
Heeft er ook iemand een idee hoe ik een laptop op de router kan krijgen. In de laptop zit een draadloze kaart ingebouwd. ( Intel pro wireless 2200BG )
De naam van eccd is goed ingesteld die sleutel staat uit. Maar tog vind de laptop de router niet.

Bij voorbaat dank
http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=10

dat draadje al gevolgd toevallig?

ff volledig identiek overnemen en dan werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

Antiloop schreef op 27 september 2004 @ 09:41:
[...]

http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=10

dat draadje al gevolgd toevallig?

ff volledig identiek overnemen en dan werkt het
Ziet er duidelijk uit ga het vanmiddag proberen. Er staat aleen in het begin:
to clear some things out, the 802.11g will work at 54MBit in this configuration it does not drop back to 11MBit.
Hieruit begrijp ik dat het niet werkt als in de laptop een 11 mbit kaartje zit.
Begrijp ik dit goed en wat kan ik eraan doen. Als je een computer op het netwerk wil dan moet je dus steeds per pc die instellingen doen en dus ook de snelheid instellen?? Dan zou het dus wel kunnen. Of zijn deze instellingen eenmalig in de router en pakt ie dan 11 mbit en 54mbit en hoe zit het precies met dat mac adres.
Er staat dat je 00-11-22-33-44-55 in moet voeren, maar iedere kaart heeft toch zijn eigen mac adres of zie ik het nou verkeerd? En hoe kom ik dan aan die mac adres.

[ Voor 21% gewijzigd door V525 op 27-09-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Is het mogelijk dit AP als tweede AP (repeater?) te plaatsen, naast mijn huidige Asus WL-330g? Zonder naar dit tweede AP bekabeling te hoeven trekken?

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Nog even over mijn mening over dit apparaat:

Ik blijf erbij dat ik happy ben met de WL-500G en WL-100G, maar wat ik dus echt serieus minder vind is dat je zowel voor de netwerkkaart als voor de printeraansluiting andere software moet download en installeren dan op cd zijn bijgeleverd.

Dit apparaat wordt nu al zo lang verkocht, dat een werkende versie van het printerprogramma en een recente driver voor de WL-100G wel bijgeleverd hadden mogen worden. Nu is het mij allemaal redelijk eenvoudig gelukt, maar als iemand met nauwelijks netwerkervaring dit setje koopt dan krijgt ie het waarschijnlijk niet aan de praat terwijl het voor de rest allemaal nogal eenvoudig in te stellen is áls alle drivers juist zijn.

Minpuntje dus voor een gerenommeerd merk als Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
V525 schreef op 27 september 2004 @ 10:45:
[...]

Ziet er duidelijk uit ga het vanmiddag proberen. Er staat aleen in het begin:
to clear some things out, the 802.11g will work at 54MBit in this configuration it does not drop back to 11MBit.
Hieruit begrijp ik dat het niet werkt als in de laptop een 11 mbit kaartje zit.
Begrijp ik dit goed en wat kan ik eraan doen. Als je een computer op het netwerk wil dan moet je dus steeds per pc die instellingen doen en dus ook de snelheid instellen?? Dan zou het dus wel kunnen. Of zijn deze instellingen eenmalig in de router en pakt ie dan 11 mbit en 54mbit en hoe zit het precies met dat mac adres.
Er staat dat je 00-11-22-33-44-55 in moet voeren, maar iedere kaart heeft toch zijn eigen mac adres of zie ik het nou verkeerd? En hoe kom ik dan aan die mac adres.
eh mja..

de title zegt al dat het werkt met 802.11b en g, het werkt dus met beide (ik gebruik hier geloof ik ook nog ergens antieke 802.11b hardware,.. m'n MyPal A716's dus)
betreft de mac het staat er letterlijk
MAC: 00-11-22-33-44-55 (alter this to the mac address(es) of your wireless NIC cards)
dwz dat je het MAC address van de betreffende kaart in moet voeren
meestal staat dit op de kaart. via IPCONFIG /ALL kun je er ook achter komen door bij fysiek hardware adres oid te kijken

hoop dat het zo beetje duidelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op 26 september 2004 @ 18:09:
[...]

Ik kan je helaas alleen zeggen dat het mogelijk is omdat ik deze combinatie voor mijn verhuizing had werken. Echter ben nu over op Demon dus kan helaas geen screenshots maken.
Had je om het te laten werken het modem getweakt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timothee schreef op 26 september 2004 @ 19:30:
Enige probleempje is nu dat ik mijn HP Deskjet 960c niet aan de praat krijg.
Ik had met een andere printer ook problemen, maar de firmware van Oleg, zie chupa.nl, heeft dat opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 09:26:
[...]

Had je om het te laten werken het modem getweakt of niet?
Ik had mijn modem wel getweaked ja. Maar dat was reeds voordat ik de Asus 500g kocht.

Maar volgens mij heb ik het op het einde ook zonder getweaked moedem aan de gang gekregen. Maar weet dat niet meer zeker, wel dat ik ermee aan het rommelen ben geweest om het te proberen. Sorry.

• V525

V525

.

Antiloop schreef op 28 september 2004 @ 01:14:
[...]

eh mja..

de title zegt al dat het werkt met 802.11b en g, het werkt dus met beide (ik gebruik hier geloof ik ook nog ergens antieke 802.11b hardware,.. m'n MyPal A716's dus)
betreft de mac het staat er letterlijk

[...]

dwz dat je het MAC address van de betreffende kaart in moet voeren
meestal staat dit op de kaart. via IPCONFIG /ALL kun je er ook achter komen door bij fysiek hardware adres oid te kijken

hoop dat het zo beetje duidelijk is..
Bijna alles werkt nu met een goede snelheid. Ik krijg alleen het volgende niet goed. Hoe stel ik in op een laptop en een desktop dat ik draadloos wil printen via de printerserver op de router ( Alletwee draait xp ) en zijn er hier mac kenners. Weet namelijk niet hoe ik een printer kan toevoegen bij een mac via de printerserver. De mac zit wel met een netwerkkabel aangesloten.

[ Voor 12% gewijzigd door V525 op 29-09-2004 08:52 ]

• Antiloop
V525 schreef op 29 september 2004 @ 08:49:
[...]

Bijna alles werkt nu met een goede snelheid. Ik krijg alleen het volgende niet goed. Hoe stel ik in op een laptop en een desktop dat ik draadloos wil printen via de printerserver op de router ( Alletwee draait xp ) en zijn er hier mac kenners. Weet namelijk niet hoe ik een printer kan toevoegen bij een mac via de printerserver. De mac zit wel met een netwerkkabel aangesloten.
de pc's waarmee je draadloos wil printen stel je het zelfde in als pc's die met draad printen daar zit geen verschil in

mac.. ? neej geen ervaring mee.. op m'n forum zie ik er wel ooit eens berichten over maar niet veel.

• V525

V525

.

Antiloop schreef op 29 september 2004 @ 09:23:
[...]

de pc's waarmee je draadloos wil printen stel je het zelfde in als pc's die met draad printen daar zit geen verschil in

mac.. ? neej geen ervaring mee.. op m'n forum zie ik er wel ooit eens berichten over maar niet veel.
oke bedankt

Verwijderd

Cyberpope schreef op 28 september 2004 @ 13:30:
[...]

Ik had mijn modem wel getweaked ja. Maar dat was reeds voordat ik de Asus 500g kocht.

Maar volgens mij heb ik het op het einde ook zonder getweaked moedem aan de gang gekregen. Maar weet dat niet meer zeker, wel dat ik ermee aan het rommelen ben geweest om het te proberen. Sorry.
Thnx voor de replys, ik heb hem inmiddels gekocht en met een geteaked modem aan de praat :)

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

is er ergens een list te vinden van usb harddisk brackets die ondersteund worden door de WL500g?

Ik heb zelf een controller van Freecom en die doet het blijkbaar niet als controller voor de ftpserver. Mijn pendrive (Iomega 256Mb) wordt wel herkend, maar das wel heeeeel erg klein.

Ik zou dus graag een werkende bracket aan willen schaffen.

Je kan hier beter niets zetten....

• Gaitman
  • Laatst online: 19:26

Gaitman

The Real One

FunFactory schreef op 29 september 2004 @ 23:37:
is er ergens een list te vinden van usb harddisk brackets die ondersteund worden door de WL500g?

Ik heb zelf een controller van Freecom en die doet het blijkbaar niet als controller voor de ftpserver. Mijn pendrive (Iomega 256Mb) wordt wel herkend, maar das wel heeeeel erg klein.

Ik zou dus graag een werkende bracket aan willen schaffen.
Look @ http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=129

• V525

V525

.

Weet iemand hoe ik mijn bereik kan opschroeven???
Mijn router staat op zolder. En een pc die er draadloos op moet komen staat op de begane grond. De pc ziet de router wel maar het is 1 streepje. En wat kan storingen veroorzaken want met de laptop heb ik meer bereik.

• V525

V525

.

timothee schreef op 26 september 2004 @ 21:52:
Even een reactie op mijn eigen reactie.

Dat trage printen zal aan mijn pc gelegen hebben, want ik heb zojuist op de laptop die v1.22 printtool geïnstalleerd en hier print ie super snel (net zo snel als ik gewend was) en dat via een wireless verbinding :)

Nu bestond deze test uit een documentje van 1 pagina in Word, maar ik ga er maar even vanuit dat het printen van grote bestanden ook geen problemen oplevert.

Al met al ben ik behoorlijk happy met dit ding...een mooie vervanging van mijn stroomvretende linux server :)
waar heb je die printertool vandaan gehaald?

• Antiloop
V525 schreef op 30 september 2004 @ 09:37:
[...]

waar heb je die printertool vandaan gehaald?
nofi

maar waarom willen jullie allemaal een tool hebben?
met de hand instellen is veel makkelijker en dan weet je dat het goed is

• V525

V525

.

Antiloop schreef op 30 september 2004 @ 09:43:
[...]

nofi

maar waarom willen jullie allemaal een tool hebben?
met de hand instellen is veel makkelijker en dan weet je dat het goed is
Zo heb ik het ook gedaan met de pc, maar de laptop is van me vaders werk en die is beveiligd. Dus daardoor kan ik bij de printerwizard geen lokale printer aanklikken alleen de onderste dus daarom heb ik die printertool nodig
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.