Het grote * Asus WL-500g * topic * deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.332 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
Bedankt Antiloop, je was me net voor.

Heb net inderdaad alles gereset en alles staat weer normaal, tenminste, alles is leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

daarna kun je oude settings uploaden?? neem ik aan... en daarna eventueel aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 12:06
Anoniem: 19701 schreef op 13 augustus 2004 @ 01:12:
daarna kun je oude settings uploaden?? neem ik aan... en daarna eventueel aanpassen?
neen.. dit is helaas niet mogelijk vanwege het feit dat de 1.8.x.x in geen enkel opzicht (intern dan) lijkt op de 1.7.x.x firmware of lager

overigens kan het best wel werken.. maar niet goed..

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Wat ik nu wel merk met de nieuwe firmware is dat het wirelesslampje op de router elke seconde steeds snel knippert. Dit gebeurt dus ook als alle computers uit zijn. Hier in de buurt zijn geen andere accesspoints enzo, dus waarom dat nou ineens gebeurt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:58

KnOeFz

no comment...

Anoniem: 31088 schreef op 12 augustus 2004 @ 23:03:
Er is nieuwe firmware 1.8.1.7

http://www.asus.com/suppo...em.aspx?ModelName=WL-500G

[knip]
9. 9. Add: Limited Client mode
[knip]
Betekend dit dit ik één wireless client een beperkte snelheid kan geven? Een vriend van me die verderop in de straat woont zou ik best wel via mij acces point internet willen bieden maar dan wel een limiet op zijn snelheid leggen (zodat ie geen dvd's gaat leechen ofzo). Kan dit met deze optie?

Ik had met eerdere officiele firmware steeds problemen mijn printer (HP deskjet 710c) aan de gang te krijgen, gebruik daarom nu Aaangepaste firmware. Iemand misscien al ervaring met deze printer en firmware 1.8.1.7?

[ Voor 4% gewijzigd door KnOeFz op 13-08-2004 11:21 . Reden: typo's ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
KnOeFz schreef op 13 augustus 2004 @ 10:53:
[...]

Betekend dit dit ik één wireless client een beperkte snelheid kan geven? Een vriend van me die verderop in de straat woont zou ik best wel via mij acces point internet willen bieden maar dan wel een limiet op zijn snelheid leggen (zodat ie geen dvd's gaat leechen ofzo). Kan dit met deze optie?

Ik had met eerdere officiele firmware steeds problemen mijn printer (HP deskjet 710c) aan de gang te krijgen, gebruik daarom nu Aaangepaste firmware. Iemand misscien al ervaring met deze printer en firmware 1.8.1.7?
neen, alleen dat de wl500g als 'client' kan fungeren oid
beetje vaag omschreven en functioneert ook beetje vaag

maar op korte termijn komt 1.7.5.9CR4 eraan deze zal QoS bevatten waarmee je als het goed is snelheden kunt beperken voor van alles en nogwat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:58

KnOeFz

no comment...

ah :D nice, dan heb ik nog even geduld en wacht ik daar op :)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Een stuk of tien replys hierboven heb ik een vraag gesteld over de resolutie en drivers van webcams en een vraag over het zwart/wit afbeelden van webcambeelden bij het opvragen van display.jpg.
De release van firmware 1.8.1.7 zou mijn problemen wellicht hebben kunnen oplossen, echter vandaag heb ik deze geïnstalleerd zonder enig resultaat. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Grom schreef op 13 augustus 2004 @ 20:24:
Een stuk of tien tiental replys hierboven heb ik een vraag gesteld over de resolutie en drivers van webcams en een vraag over het zwart/wit afbeelden van webcambeelden bij het opvragen van display.jpg.
De release van firmware 1.8.1.7 zou mijn problemen wellicht hebben kunnen oplossen, echter vandaag heb ik deze geïnstalleerd zonder enig resultaat. Iemand nog een idee?
640x480 is wel en niet mogelijk voor een philips gebaseerde webcam

heirvoor heb je de pcwX uitvoering voor nodig welke er nog niet inzit door bepaalde redenen

zelf heb ik ook de logitech quickcam 4000 dus weet niet welke wel op 640x480 werkt (ov511 gebaseerde dus)

zwart/wit weet ik niet waarom nooit in verdiept, vast wel ergens terug te vinden waarom of misschien vanwege grote verschil bij het mailen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Antiloop schreef op 13 augustus 2004 @ 21:23:
[...]

640x480 is wel en niet mogelijk voor een philips gebaseerde webcam

heirvoor heb je de pcwX uitvoering voor nodig welke er nog niet inzit door bepaalde redenen

zelf heb ik ook de logitech quickcam 4000 dus weet niet welke wel op 640x480 werkt (ov511 gebaseerde dus)

zwart/wit weet ik niet waarom nooit in verdiept, vast wel ergens terug te vinden waarom of misschien vanwege grote verschil bij het mailen e.d.
Dank Antiloop !

Dat van die verschillen bij het mailen kan ik begrijpen, onder Firmware 1.7.5.9-3 heb ik het echter nooit voor elkaar gekregen om 'valid' .jpg te krijgen. Om een één of ander reden waren ze niet groter dan 7 tot 45 k! Zelfs in Photo shop niet te openen. In 1.8.1.7 nog niet gelukt om mailtje te krijgen. Hij kan mijn server niet vinden.
Mijn Asus is ingesteld als router/ap en draadloos verbonden met mijn sitecom wl-122 (vast ip 192.168.1.3) router die, bedraad, via een switch aan een ZyXEL 650R-33 (als routeren enige dhcp server ingesteld vast ip=192.168.1.1,gateway) is gekoppeld.
De mail moet verstuurd worden via mijn Debian server met vast ip 192.168.1.5, bedraad gekoppelt aan de switch.
De Asus (vast ip=192.168.1.2) is dus niet via een kabel (maar met wds) verbonden met het netwerk.Werkt verder perfekt.
Het zou fijn zijn als ik een oplossing zou kunnen vinden voor de lage resolutie (320x240). Door een tweak of hardwarewisseling maakt me niet uit maar ik wil de resolutie graag omhoog voor beter beeld en de de details. Aan de webcam kan het niet liggen,kan een hogere resolutie makkelijk aan.
Opvragen via ip:7776 is een enorme verbetering overigens! Op chupa forum staat helaas ook niet welke driver en maximale reso de webcams aan kunnen. Heb verder ook niet kunnen vinden op google of got welke webcams, welke drivers gebruiken. Ik zou dus niet weten welke webcam die driver OV511 gebruiken te kopen. Alle hulp is welkom

[ Voor 4% gewijzigd door Grom op 13-08-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik gebruik de wl-500g incombinatie met wl-107g draadloosnetwerk kaart...

echter heb ik het probleem dat de connectie elk 2 minuten wordt verbroken, daarna wordt er wel weer automatisch verbinding gemaakt, maar is wel irritant.
msn wordt nu continu aangemeld....

ik krijg dan de melding dat er geen netwerk availible is....

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk systeem, welke drivers, firmware, signaalsterkte, etc?

De wl-500g + wl-100g combinatie loopt hier tot nu toe goed. Alleen als ik op een ongunstige plek met laag signaal terecht kom dan wordt af en toe eens om te opnieuw maken van een verbinding gevraagd.
systeem: Asus L3800C + XP Pro.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 14-08-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Eastman schreef op 14 augustus 2004 @ 07:41:
Ik gebruik de wl-500g incombinatie met wl-107g draadloosnetwerk kaart...

echter heb ik het probleem dat de connectie elk 2 minuten wordt verbroken, daarna wordt er wel weer automatisch verbinding gemaakt, maar is wel irritant.
msn wordt nu continu aangemeld....

ik krijg dan de melding dat er geen netwerk availible is....
ff je wl500g 10 minuten uitzetten, dan zou het goed moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Ik heb ook de WL107g voor m'n laptop. Heb ongeveer hetzelfde, maar dan eens in de 1 a 2 uur dat hij eventjes een paar seconden uit valt (en daarna weer gewoon verbinding).

Volgens mij ligt het gewoon aan de kaart want hierop mijn gewone PC heb ik de WL138g en die doet het perfect. Verbinding blijft gewoon goed. Dit heb ik voor elkaar gekregen door de optie "preamble" op "short" te zetten. Dit kan je ook doen op de software van de 107g, ware het niet dat hij de instelling niet opslaat en dat dus niet functioneert |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem nu als puur access point/switch aan de praat zodat ik probleemloos deel uit maak van mijn lokale vaste netwerk.
Alleen schakelt de snelheid van 54 MBs naar 1 terug... das minder.
Mijn lokale netwerk is een 10 MBs netwerk.
Alle beveiligingen zijn nog even uitgeschakelt, eerst maar eens basic in orde zien te krijgen.
Met vreselijke xp wizard heb ik hem in het netwerk opgenomen (geef mij de oude handmatige maar....). Wat me wel opvalt is dat er dan een status k0mt van een verbinding die al 18 dagen bestaat en dus op 1 Mbps draait....
Blijkbaar pikt ie een oude instelling ergens op terwijl ik pas ruim een week met draadloos bezig ben (datum pc stond heus wel ok....).
Heb met google en de GOT search gezocht maar of niet goed gezocht of niet gevonden.

edit: een bestand van 65.5 MB in 101s dus 5.1 Mbps of 0.65 MB/s
Geen super snelheid dus...
Nog verder gezocht maar nog niets gevonden.
Ben vergeten wat het in router/gateway exact was, maar daar stonden in de tray de 2 iconen van 54Mbs en 100Mbps, in ieder geval niet op 1...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 15-08-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Is dit een goede vervanger voor mijn alcatel 510?
Heb veel gelezen over draytek, maar die zijn zo duur.
(of ik kijk verkeerd)

Is deze ook beter in managen, de 510 is daar nogal brak in, kan nu al geen poortmaps meer verwijderen.

Of kan ik toch beter kijken naar een draytek?
Ik heb geen wlan nodig, maar een usb poort voor de printer zou vet zijn.
En ik dacht dat de alcatel ook geen firewall had ofzo, alleen nat (napt :r ).

[ Voor 23% gewijzigd door Timo op 15-08-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 19:12
Ik heb deze router nu ook een weekje, maar krijg de printer niet echt aan de praat :'(

Dit was voor mij de reden om m`n usrobotics 8054 in te ruilen voor deze.

Ik heb hem aangesloten op de printerpoort,
vervolgens de printer geinstalleerd HP officejet G55 volgens de stappen zoals in de handleiding staan,
en daarna de asus printerwizard opgestart, hierin herkent hij wel de prinnter, alleen krijg ik steeds de vraag:

Extra poortgegevns nodig:
Het type van het gevonden apparaat is onbekend. Controleer dat:
1. het apparaat juist is geconfigureerd.
2. het adres op de vorige pagina juist is.

Verander het adres en zoek opnieuw op het netwerk door terug te gaan naar de vorige wizard-pagina of selecteer het apparaattype als u zeker weet dat het adres juist is.

Apparaattype:
* standaard: (voorkeuzevoorbeeld) Generic Network Card
* aangepast [instellingen]

Ik heb het ipadres standaard als 192.168.1.1 ingesteld en verder alle stappen volgens asus ingevuld, maar helaas kom ik niet verder dan dit scherm.

De poort heb ik ingesteld als LTP1, omdat de remote port niet zichtbaar is.
Wat me wel opvalt is, dat hij een tcp/ip poort aanmaakt als IP_192.168.1.1

Wat doe ik verkeerd ... :?
Ik heb hem nog niet op de usb poort aangesloten, maar wil deze ook vrij houden voor een extra externe hdd in de toekomst.

Alvast bedankt voor de reacties

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3521

Is het mogelijk om de volgende setup te bouwen?:

Internet -> Casema Kabelmodem -> Asus WL-500b (of 500g) (wireless router) -> Asus WL-330b (repeater-functie) -> Asus WL-161 (USB stick 11 mbps)

Op de site van Asus geven ze namelijk een precies ander plaatje, waarbij de 330 bij het modem geplaatst wordt, en de 500 als repeater?:
http://www.asus.com/produ...ireless/wl-330/bridge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvdlaan schreef op 16 augustus 2004 @ 10:11:
...........vervolgens de printer geinstalleerd HP officejet G55 volgens de stappen zoals in de handleiding staan,
De printer moet wel ondersteund worden.. Zie de Asus site.
http://www.asus.com/produ...eless/printer-support.htm
De poort heb ik ingesteld als LTP1, omdat de remote port niet zichtbaar is.
Wat me wel opvalt is, dat hij een tcp/ip poort aanmaakt als IP_192.168.1.1
Op de LTP1 poort had ik ook meer moeite om mijn laserprinter die ondersteund wordt, te herkennen. Ook viel me op dat de ene versie van de tool het beter deed dan de andere:
http://www.asuscom.de/pub/ASUS/wireless/WL-500/Uti_1021.zip
die deed het beter bij mij, maakt een remote poort aan de andere maakte ook een remote poort aan als jij hebt IP_192.168.1.1 maar werkte niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3521 schreef op 16 augustus 2004 @ 14:30:
Is het mogelijk om de volgende setup te bouwen?:

Internet -> Casema Kabelmodem -> Asus WL-500b (of 500g) (wireless router) -> Asus WL-330b (repeater-functie) -> Asus WL-161 (USB stick 11 mbps)

Op de site van Asus geven ze namelijk een precies ander plaatje, waarbij de 330 bij het modem geplaatst wordt, en de 500 als repeater?:
http://www.asus.com/produ...ireless/wl-330/bridge.jpg
als de 330b met Casema kan communiceren zou dat deel zo moeten kunnen.... dus kijk de specs van de 330b na en de eisen van Casema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Anoniem: 19701 schreef op 16 augustus 2004 @ 18:00:
[...]

[...]

Op de LTP1 poort had ik ook meer moeite om mijn laserprinter die ondersteund wordt, te herkennen. Ook viel me op dat de ene versie van de tool het beter deed dan de andere:
die deed het beter bij mij, maakt een remote poort aan de andere maakte ook een remote poort aan als jij hebt IP_192.168.1.1 maar werkte niet goed.
Super, bedankt, _/-\o_

Na het downloaden van de asus utility lukte het wel en herknde hij meteen de printer op de remoteport.

De officejet G55 staat wel niet op de lijst van asus, maar hij doet het dus wel met deze router
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi, geef het type printer effe door op het wl-500g forum als het er nog niet staat.
http://www.chupa.nl/forum/forumdisplay.php?f=24

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 16-08-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
pvdlaan schreef op 16 augustus 2004 @ 19:22:
[...]

Super, bedankt, _/-\o_

Na het downloaden van de asus utility lukte het wel en herknde hij meteen de printer op de remoteport.

De officejet G55 staat wel niet op de lijst van asus, maar hij doet het dus wel met deze router
:9
klopt.. de G55 is een 'minder' model dan de G85 (zelfde printer intern) welke ikzelf ook gebruik
echter (wat je zelf al gesnapt had denk ik zo) werkt de scan/fax functie niet

en hij werkt niet als je hem via USB aansluit, hij geeft wel alles netjes aan ook dat ie geprint heeft maar er komt nix op papier te staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:43
Naj_Geetsrev schreef op 08 augustus 2004 @ 14:51:
Ik heb sinds twee dagen de WL-500G, en hij voldoet perfect.

Nu was mijn vraag of het ook mogenlijk is om mijn ADSL USB modem aan de router te koppelen. Ik heb al wat zoek werk verricht, en het lijkt er op dat het wel mogenlijk is, alleen begrijpen doe ik het niet. -> http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=220

Kan iemand een iets duidelijkere uitleg over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Naj_Geetsrev schreef op 17 augustus 2004 @ 01:12:
Naj_Geetsrev schreef op 08 augustus 2004 @ 14:51:
Ik heb sinds twee dagen de WL-500G, en hij voldoet perfect.

Nu was mijn vraag of het ook mogenlijk is om mijn ADSL USB modem aan de router te koppelen. Ik heb al wat zoek werk verricht, en het lijkt er op dat het wel mogenlijk is, alleen begrijpen doe ik het niet. -> http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=220

Kan iemand een iets duidelijkere uitleg over geven?
eh houd er zo nog op, dat dit in vroege experimentele fase zit
en daarom is er ook zeer weinig informatie over beschikbaar: ik weet er het fijne ook niet van

uiteindelijk zal het waarschijnlijk opgenomen worden in een custom firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaChaC
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02-2022
[b]andre_at_home schreef op 16 augustus 2004 @ 18:00:
[...]

[...]

Super, bedankt,

ook super bedankt :*) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ! Mijn photosmart 7350 doet het nu ook na gebruik gemaakt te hebben van de tool die je gelinkt had!

grtz Tha Chac

[ Voor 39% gewijzigd door ThaChaC op 17-08-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-07 11:55
Ik ben ook al een tijdje de trotse bezitter van de asus Wl-500g.

Nadat ik het LAN had geconfigureerd ben ik begonnen met het WLAN. Dit kon ik alleen aan de praat krijgen door WEP Open system or shared key te gebruiken (niet echt veilig) terwijl ik graag WPA zou willen gebruiken, maar dit kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Dit probleem heb ik in dit draadje al een aantal keer gelezen....

Mijn oplossing, simpel maar zeer doeltreffend:

Download een update voor WinXP:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;826942

Alles in de router correct ingesteld en vervolgens op de laptop en alles werkte meteen!!

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 11:26
Wow! Interessant! Wellicht dat het nog eens GOED gaat werken onder Windows XP!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Antiloop
Sankao schreef op 18 augustus 2004 @ 10:17:
Ik ben ook al een tijdje de trotse bezitter van de asus Wl-500g.

Nadat ik het LAN had geconfigureerd ben ik begonnen met het WLAN. Dit kon ik alleen aan de praat krijgen door WEP Open system or shared key te gebruiken (niet echt veilig) terwijl ik graag WPA zou willen gebruiken, maar dit kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Dit probleem heb ik in dit draadje al een aantal keer gelezen....

Mijn oplossing, simpel maar zeer doeltreffend:

Download een update voor WinXP:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;826942

Alles in de router correct ingesteld en vervolgens op de laptop en alles werkte meteen!!
er word hier (danwel in het oude topic) ook verschillende keren gezegd dat je 2 WPA updates moet installeren van MS

jammergenoeg werkt de update niet 100% waardoor je nog steeds problemen kunt hebben met gebruik van WPA

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ik wil graag iets doen aan mijn 'wan poort is dood' probleem. Ik wil dus ook proberen om de snelheid van de router te veranderen in half10.
Maar om dit te kunnen doen moet ik telnetten naar de router, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. Ik heb een paar pagina's terug dit gelezen:
Om te kunnen telneten moet je router aan de volgende "voorwaarde" voldoen:
Je moet je firmware op je router hebben met telnet support, zie http://forum.chupa.nl/forumdisplay.php?f=11
Ik weet dus echt niet welke firmware van het rijtje ik moet hebben, er staan er zo veel.
Nog een vraag: als ik de firmware op mijn router heb staan, hoe kan ik dan telnetten? Want ik kan dit niet terug vinden op het chupa forum....

Bedankt!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 12:28

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Double J schreef op 19 augustus 2004 @ 10:43:
Ik wil graag iets doen aan mijn 'wan poort is dood' probleem. Ik wil dus ook proberen om de snelheid van de router te veranderen in half10.
Maar om dit te kunnen doen moet ik telnetten naar de router, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. Ik heb een paar pagina's terug dit gelezen:

[...]

Ik weet dus echt niet welke firmware van het rijtje ik moet hebben, er staan er zo veel.
Nog een vraag: als ik de firmware op mijn router heb staan, hoe kan ik dan telnetten? Want ik kan dit niet terug vinden op het chupa forum....

Bedankt!
Upload deze: http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=746 firmware naar je router. Pas op: wel op eigen risico!

Telnetten naar de router kun je met de op dracht 'telnet 192.168.1.1' in een command prompt onder windows. Of gebruik hiervoor Putty (gebruik google om dit deze te downloaden)

Telnetten is simpel. Maar de router beheren niet. Hiervoor heb je toch wat kennis van Linux nodig. Doe veel searches op het Chupa forum en de Wiki.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb op dit moment een modem router van e-tech. deze is echter niet geschikt voor draadloze netwerken. Kan ik nu dit modem/router nu ook gebruiken in combinatie met de wl-500g. Ik heb op dit moment namelijk 5 apparaten op m'n netwerk (ligt er dus altijd 1 uit). Nu wilde ik het volgende doen. Ik blijf m'n e-tech apparaat als modem/router gebruiken. Maar koppel op 1 van de poorten een 500g. M'n overige kabels prop ik in de 500g en ook m'n printer sluit ik hierop aan. En ik wil m'n e-tech monster als dhcp blijven gebruiken voor het hele netwerk. Is dit mogelijk (oh ja de draadloze functie moet het ook doen voor me laptop)?

zo gebruik ik hem ook
kabelmodem- Smoothwal router---- WL500g access point----------printer, clients
+ draadloos: laptop
ik heb de WL 500g een vast ip gegeven en in mijn netwerk opgenomen.
Zo kan ik vanaf van laptop gewoon op alle shares.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 19-08-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Double J schreef op 19 augustus 2004 @ 10:43:

[...]

Bedankt!
http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=730

als je die erin zet (laatst officieel nieuwe van asus) kun je de poortsnelheid gewoon via de webconfiguratie instellen (nu werkt het wel itt fw 1.7.5.6)
en hoef je niet met telnet te kloten

als laatste opmerking: het kan ERG lang duren voordat je wan poort up komt (dwz 1-2 minuten soms misschien wel langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

IK heb hier een wl100g kaartje liggen.

maar krijg met de bijgeleverde drivers na een succesvolle installatie een code 10 error.

windows kan hem niet opstarten verder herkent ie um wel.

Wat kan ik hiermee doen? het probleem is zowel onder win2k als winxp

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_outer_limits schreef op 20 augustus 2004 @ 14:50:

maar krijg met de bijgeleverde drivers na een succesvolle installatie een code 10 error.

http://www.google.nl/sear...-8&q=wl-500g+code+10+&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

evol

hello world

Heb nu een IIS servertje achter me Asus WL500G.
De situatie dus:
Speedtouch 510 - Asus WL500G - server wired, 2 clients wireless

Nu heb ik op de speedtouch default server gezet op ip van de wl500g.
Op de wl500g heb ik virtual server aan gezet en dan http protocol gemapt naar de server.

Dit is in theorie toch goed? Zou je dan ook van binnenuit met je externe ip die webserver moeten kunnen benaderen?
Momenteel lukt dit dus nog niet.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
heel vreemd ...

Na het upgraden van de firmware naar 1.8.1.7.
kan ik m`n setup menu niet meer opvragen :'(
ik heb niks gewijzigd en van alles al geprobeerd.
Stekker eruit getrokken, knopje op de router ingedrukt, maar niks help :?

Wie heeft er nog een ander idee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk daar....
http://forum.chupa.nl/sho...ad.php?t=730&page=1&pp=15
ik moest hem rigoreus resetten, reset knop vasthouden en dan pas aanzetten.. tot ie weer lekker knippert...
via utp kabel weer de oude firmware erin, settings uploaden en hij doet het weer prima..
Ik wacht wel weer een nieuwe upgrade af of ik moet een keer heel veel tijd hebben om het rustig uit te zoeken....

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 21-08-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 19701 schreef op 21 augustus 2004 @ 00:51:
kijk daar....
http://forum.chupa.nl/sho...ad.php?t=730&page=1&pp=15
ik moest hem rigoreus resetten, reset knop vasthouden en dan pas aanzetten.. tot ie weer lekker knippert...
via utp kabel weer de oude firmware erin, settings uploaden en hij doet het weer prima..
Ik wacht wel weer een nieuwe upgrade af of ik moet een keer heel veel tijd hebben om het rustig uit te zoeken....
eh

je moet na de firmware upgrade als ie AAN staat het knopje achterop indrukken, NIET als deze dus uit staat

je bent dan alle settings kwijt, als je dan je oude settings terug wilt laden kan dat maar het zal NIET goed werken
je moet alles opnieuw instellen

de custom firmwares zullen hier als de tijd er voor is ook mee gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antiloop schreef op 21 augustus 2004 @ 03:05:
[...]

eh

je moet na de firmware upgrade als ie AAN staat het knopje achterop indrukken, NIET als deze dus uit staat

je bent dan alle settings kwijt, als je dan je oude settings terug wilt laden kan dat maar het zal NIET goed werken
je moet alles opnieuw instellen

de custom firmwares zullen hier als de tijd er voor is ook mee gaan werken
eh... aan werkte dus bij mij niet meer dus toen maar rigoureus.... of zijn er nog andere opties.
PS: ik was dus daarna terug gegaan naar de oude firmaware en daarvan had ik een backup van de settings. In het chupa forum heb je wellicht gelezen dat ik mijn HF niet de in lucht kreeg, hij bleef maar herstarten (aan voor een aantal sec en dan weer knipperen en vervolgens die cyclus opnieuw).
Of een keer uitzoeken als ik meer tijd heb of wachten op een nieuwe firmware.
PS: wel handig dat je via de command-line in de wl-500g eea kunt bekijken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een vreemd probleem. Tot nu toe heb ik een Centrino notebook en een desktop machine met een SMC 2602w V3 kaartje in het netwerk gehad en dat ging altijd perfect. Nu heb ik de 2602W V3 (vanwege Linux support) vervangen door een SMC 2802W V2 kaart. De notebook zit op 11mbps in 802.11b en de 2802W kaart op 54mbps in 802.11g.

Het maffe is nu dat de notebook een stabiele verbinding heeft terwijl de 2802W echt enorm frequent z'n verbinding verliest. Windows meldt dat de verbinding weg is en direct daarna wordt het AP weer gevonden. Enig idee waar het aan kan liggen? Is het een bekend (firmware) probleem? Ligt het misschien toch aan het 2802W kaartje?

(en terwijl ik dit typte vloog de verbinding er weer uit)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nu al een tijdje deze router in gebruik voor internet met twee PC's en twee Apple iBooks via WLAN. Het werkte eigenlijk al vanaf het begin perfect op het printen na via WLAN op de iBooks. Omdat ik af en toe last heb dat de router gewoon geen internet doorgeeft (op zowel lan als WLAN) heb ik de firmware voor de eerste keer geupgraded. Dit werd de 1.7.5.9-5 van oleg en nu werkt het printen onder zowel de PC's als de twee iBooks perfect! Nu maar hopen dat mijn internet niet dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 19701 schreef op 21 augustus 2004 @ 08:09:
[...]
eh... aan werkte dus bij mij niet meer dus toen maar rigoureus.... of zijn er nog andere opties.
PS: ik was dus daarna terug gegaan naar de oude firmaware en daarvan had ik een backup van de settings. In het chupa forum heb je wellicht gelezen dat ik mijn HF niet de in lucht kreeg, hij bleef maar herstarten (aan voor een aantal sec en dan weer knipperen en vervolgens die cyclus opnieuw).
Of een keer uitzoeken als ik meer tijd heb of wachten op een nieuwe firmware.
PS: wel handig dat je via de command-line in de wl-500g eea kunt bekijken, etc.
5 seconden inhouden minimaal, het POWER lampje zou dan eventjes uit moeten gaan

als ie dat doet dan reset ie zijn defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

evol

hello world

*bump*
out schreef op 20 augustus 2004 @ 20:55:
Heb nu een IIS servertje achter me Asus WL500G.
De situatie dus:
Speedtouch 510 - Asus WL500G - server wired, 2 clients wireless

Nu heb ik op de speedtouch default server gezet op ip van de wl500g.
Op de wl500g heb ik virtual server aan gezet en dan http protocol gemapt naar de server.

Dit is in theorie toch goed? Zou je dan ook van binnenuit met je externe ip die webserver moeten kunnen benaderen?
Momenteel lukt dit dus nog niet.
Niemand een idee?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-07 12:20
Hallo allemaal
ik heb gisteren de WL-500g en de WL-138G gekocht
dus ik begon met instaleren enzo

na veel gedoe en geprobeer kreeg
ik dan internet via lan1 (dus nog niet draadloos)
na een half uur ofzo viel dat weg

vanaf dat moment deed hij (wl 500g) nix meer behalve dat de lampjes steeds knipperde (pwr dan wan en dan alle lan lampjes)

nu doet hij bijna niets meer ik kan niet bij dat instellingen scherm komen (192.168.1.1)

kent iemand dit probleem of weet iemand wat de oplossing is?

ps
ik gebruik een chello kabel verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121650

Sinds vandaag ook in het bezit van zo,n fraaie WL500g.
Heb 'm aan een SpeedTouch 510 gehangen en alles gaat naar wens.
Behalve het printen via de db25 wil maar niet lukken.
Heb een HP Laserjet 5L aan de WL500g gekoppeld via een standaard parallelkabel. De Printer Wizard van Asus ziet ook netjes de 5L.
Na de laatste Finish komt de testpage er niet uit en krijg ik een foutmelding.
In de handleiding wordt gesproken over een "REMOTE PORT" maar deze kan ik nergens terug vinden in XP.
Iemand enig idee???
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121650 schreef op 22 augustus 2004 @ 21:00:
Sinds vandaag ook in het bezit van zo,n fraaie WL500g.
Heb 'm aan een SpeedTouch 510 gehangen en alles gaat naar wens.
Behalve het printen via de db25 wil maar niet lukken.
Heb een HP Laserjet 5L aan de WL500g gekoppeld via een standaard parallelkabel. De Printer Wizard van Asus ziet ook netjes de 5L.
Na de laatste Finish komt de testpage er niet uit en krijg ik een foutmelding.
In de handleiding wordt gesproken over een "REMOTE PORT" maar deze kan ik nergens terug vinden in XP.
Iemand enig idee???
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groet,

Rob
staat er niet bij in de handleiding dat je eventueel een poort aan moet maken...
er zijn wel een paar versies van de tool
ThaChaC in "Het grote * Asus WL-500g * topic * #2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mvmoock schreef op 22 augustus 2004 @ 17:45:
Hallo allemaal

vanaf dat moment deed hij (wl 500g) nix meer behalve dat de lampjes steeds knipperde (pwr dan wan en dan alle lan lampjes)

nu doet hij bijna niets meer ik kan niet bij dat instellingen scherm komen (192.168.1.1)

ps
resetten en opnieuw beginnen...
Als een deel werkt maak dan een backup van de instellingen zodat je dat achter de hand hebt en terug kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20

Ik heb dit probleem ook gehad, download gewoon de nieuwste driver van de asus web site en het werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
out schreef op 22 augustus 2004 @ 13:40:
*bump*

[...]

Niemand een idee?
: geen id

het werkt iig gewoon, enige bottleneck is evt. je speedtouch

bij mij werkt het -wel- goed, kan gewoon mijn http port van mijn printer op port 80 zetten, en die kan ik dan vanuit mijn werk gewoon benaderen

maar ik zit niet via een adsl of andere verbinding met moeilijk inloggebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
mvmoock schreef op 22 augustus 2004 @ 17:45:
Hallo allemaal

ps
geen id, hij doet nu bijna niets meer.. ?
wat doet hij nog wel exact
welke lampjes knipperen/zijn aan etc

-> handleiding al gelezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
ik ga dit apparaatje van de week halen om mijn netwerkje uit te breiden. Nu las ik iets over auto cross-over. Geld dat voor alle poorten van deze router?
Ik heb namelijk begrepen dat ik als ik deze router aan m'n oude router wil hangen (welke dhcp van het hele netwerk moet blijven) dit niet moet doen via de WAN poort maa via een gewone poort. Dus gaat dat gewoon met straight cabels of moet ik er een cross over kabeltje bij kopen?
(of zit ik nu helemaal verkeerd te denken dan moet je maar ff een beschrijving plaatsen van wat ik dan wel precies moet doen en aanschaffen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Antiloop schreef op 09 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=10

volg die thread even, die is overigens al tientallen keren genoemd in dit topic
even precies volgen zoals daar staat en dan moet het werken(velen zijn je voorgegaan :))
zoniet dan heb je een ander probleem
oké is inmiddels gelukt, volgende probleem is dat de ontvangst nu is gekelderd van "zeer goed" naar "laag" en soms "zeer laag" :X
iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daxter schreef op 23 augustus 2004 @ 09:30:
ik ga dit apparaatje van de week halen om mijn netwerkje uit te breiden. Nu las ik iets over auto cross-over. Geld dat voor alle poorten van deze router?
Ik heb namelijk begrepen dat ik als ik deze router aan m'n oude router wil hangen (welke dhcp van het hele netwerk moet blijven) dit niet moet doen via de WAN poort maa via een gewone poort. Dus gaat dat gewoon met straight cabels of moet ik er een cross over kabeltje bij kopen?
(of zit ik nu helemaal verkeerd te denken dan moet je maar ff een beschrijving plaatsen van wat ik dan wel precies moet doen en aanschaffen). :)
kan gewoon via de WAN poort en stel hem in als AP only, dan kun je met alle pc's via draadloos ook het vaste netwerk op omdat alles in dezelfde subset zit.
Zo gebruik ik hem nu ook. De poorten zijn autoswitching tav de utp aansluiting begreep ik en dat zou betekenen dat het niet uitmaakt of je een straight of cross kabel aansluit, hij vindt het wel uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
oh das helemaal mooi dan houd ik een extra poort over en hoef ik geen kabel bij te kopen staight rommel heb ik toch nog dozen vol van :D.

Bedankt voor de hulp je hoort van het weekend wel of het allemaal lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik kwam deze router tegen via got, en op zich lijkt deze me wel heel erg geschikt voor mijn netwerk. Ik heb alleen een vraagje, heeft iemand ervaring met deze router en een canon 550 printer. Op http://nl.asus.com/produc...eless/printer-support.htm gaan ze niet verder dan 450, en ik wil hem wel graag als printserver gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

sjaak34 schreef op 24 augustus 2004 @ 01:50:
ik kwam deze router tegen via got, en op zich lijkt deze me wel heel erg geschikt voor mijn netwerk. Ik heb alleen een vraagje, heeft iemand ervaring met deze router en een canon 550 printer. Op http://nl.asus.com/produc...eless/printer-support.htm gaan ze niet verder dan 450, en ik wil hem wel graag als printserver gaan gebruiken.
Kijk eens rond op www.chupa.nl/forum .

Hier zijn custom firmwares te vinden waarmee je, ondermeer, praktisch iedere printer aan kunt sluiten op je router. Als je daar even zoekt vind je ook een handleiding hoe je Windows moet configureren om de printer te kunnen gebruiken.

Met firmware 1.7.5.9 CR5 heb je een goeie te pakken.

Succes

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ok, bedankt. Dus dat moet wel mogelijk zijn, een ander vraagje, zijn alle bezitters een beetje blij met de aankoop van de 500g?

Als ik het zo lees, is het niets dan problemen met instellingen. Ik moet eigenlijk wel een netwerk gaan bouwen, maar als ik dit lees, gaat het me heel veel pijn en moiete kosten, om het voor elkaar te krijgen.

Eigenlijk heb daar niet zo veel zin in, ik ben laatst al 2 dagen bezig geweest om alleen windows en de drivers op een laptop te zetten, waarna alles nog steeds niet naar mijn zin was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Tja, de oude standaard firmwares van Asus zijn niet al te best. De nieuwere gaan de goeie kant op.

De laatste custom firmwares zijn super! Je kunt de router geheel naar eigen hand zetten. Als je dat een beetje door hebt gaat er een wereld voor je open. Probeer dan maar een router te vinden die meer kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

sjaak34 schreef op 24 augustus 2004 @ 15:54:
ok, bedankt. Dus dat moet wel mogelijk zijn, een ander vraagje, zijn alle bezitters een beetje blij met de aankoop van de 500g?
Ja, ik heb tot nu toe geen echte problemen gehad. Het probleem dat ik in deze topic voorlegde heb ik kunnen oplossen en ik kan alleen maar erg tevreden zijn over het ding. Je moet je natuurlijk realiseren dat je mensen meestal hoort als er problemen zijn, en niet als alles goed werkt ;) Vandaar dat het al gauw lijkt alsof een apparaat alleen maar problemen heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op 24 augustus 2004 @ 16:25:
[...] Je moet je natuurlijk realiseren dat je mensen meestal hoort als er problemen zijn, en niet als alles goed werkt ;) Vandaar dat het al gauw lijkt alsof een apparaat alleen maar problemen heeft.
helemaal mee eens.... als een apparaat populair is zullen er ook in absolute aantallen meer klachten komen, ook al is het precentange klachten lager....
Er worden van populaire apparaten ook meer (sub)forums gemaakt dan van minder populaire... En die popularieite moet toch ergens vnadaan komen, vast niet doordat er alleen maar klachten zijn....... (tenzij de prijs super laag is, remmeber de Prakitka spiegelreflex camer, zeer goedkoop, behoorlijke kwaltiet maar relatief veel klachten... maar het grote prijsverschil gaf de doorslag...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 14:10

RC2

Resistance is futile

Ik heb een ADSL verbinding via een speedtouch home>pro modem. Via de search en google heb ik mijn modem al ingesteld voor dhcp spoofing. Dit werkt niet altijd even goed, vaak krijgt de pc die eraan hangt niet mijn ISP ip maar een van interne netwerk.

Als ik vervolgens mijn WL500g eraan hang en deze krijgt wel mijn ISP ip dan staat alles goed maar een verbinding met het internet kan hij niet maken.

Ik weet inmiddels niet meer waar het fout gaat. Is er iemand die ook nog zo'n oud modem gebruikt en het wel werkend gekregen heeft?

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zet de output van ifconfig van je wl500g eens hier neer
via:
http://192.168.1.1/Main_AdmStatus_Content.asp
pas 192.168.1.1 aan je eigen lokale ip.
Staat de gateway goed op de wl500g en op je pc's?
Zet die getallen allemaal eens hier neer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 25-08-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

De bedoeling is dus om de speedtouch alleen als modem te gebruiken en de wl500g te gebruiken als router.
Vandaag SIP-spoof toegepast. Op mijn pc werkt het nu stabiel lijkt het.

Firmware Asus WL-500g 1.8.1.7
instellingen van de wl500g:
wan:
static ip: extern ip
subnet: 0.0.0.0
gateway: 10.0.0.138

De clients krijgen wel een intern ip-adres en de standaardgateway is het ip van de wl500g.

Wat bedoel je met iconfig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RC2 schreef op 25 augustus 2004 @ 20:57:
De bedoeling is dus om de speedtouch alleen als modem te gebruiken en de wl500g te gebruiken als router.
Vandaag SIP-spoof toegepast. Op mijn pc werkt het nu stabiel lijkt het.

Firmware Asus WL-500g 1.8.1.7
instellingen van de wl500g:
wan:
static ip: extern ip
subnet: 0.0.0.0
gateway: 10.0.0.138

De clients krijgen wel een intern ip-adres en de standaardgateway is het ip van de wl500g.

Wat bedoel je met iconfig?
Wat bedoel je met iconfig -> typo moet ifconfig zijn, maar dat houdt in dat je waarschijnlijk ook niet met linux thuis bent... de wl500g draait op linux en de weblink is het enigszins "verborgen commando pagina'tje". geeft verder niet, maar dan heb je daar nu even niet zoveel aan.

Je geeft de wl500g hetzelfde ip nr als je modem, dat kan niet.... Het WAN moet een eigen ip nr hebben en als router een ingangs en uitgangs ip nr, dus zzelfs 2 ip nrs. Want je schrijft router, geen access point.
En het subnet ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 25-08-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Nee niet meer heb ooit wel wat aan linux gedaan maar te weinig om er nu zinnig wat mee te kunnen doen. ifconfig heb ik wel geprobeerd maar gaf geen resultaat.

Volgens dit topic heb ik SIP spoof opgezet.
[rml][ ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?[/rml] waarbij verwezen wordt naar de how to:
http://www.jelmerbarhorst.com/mxstream.php
Lijkt me logisch, alles wat de st dan doet is doorgeven van paketten naar de pc of router.

Vervolgens werkt het nu vanuit mijn pc goed, zet ik vervolgens die gegevens in de wl500g dan kan ik niets met het internet.
Intern netwerk werkt wel goed (pingen en windows bestanden delen).

het subnet mask in de asus snap ik niet helemaal als ik 255.255.255.255 of .254 invul laat hij 0.0.0.0 zien bij status.

Anoniem: 115085

Ik heb sinds kort ook de Asus WL-500G.
Ben tevreden over de werking ervan. Behalve het bereik van t draadloze gedeelte.
Ik heb net recent een laptop (Acer Aspire 2012WLMI), als ik vlak naast de router zit heb ik verbinding loop ik naar een kamer ernaast, gaat het even goed maar na een tijdje is de verbinding weg en ik kan niet meer opnieuw connecten.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd;
- Nieuwste Asus Firmware
- De router op verschillende plaatsen in mn kamer neergezet(ik dacht miss i.v.m straling van monitor,boxen,versterker,kast e.d)

Overigens ligt het niet aan de laptop, op zolder staat een PC(amd duron 800) met een usb wifi stick en die doet het perfect.

Geen beter resultaat.
Ik heb in dit topic ook al gelezen dat er mensen zijn met super bereik zelfs 10 m achter het huis :S

Is er iemand met een oplossing? of ervaart hetzelfde?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115085 op 26-08-2004 11:22 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 115085 schreef op 26 augustus 2004 @ 11:08:
Ben tevreden over de werking ervan. Behalve het bereik van t draadloze gedeelte.
Ik heb net recent een laptop (Acer Aspire 2012WLMI)
Je gaat er automatisch vanuit dat dat aan de Asus router ligt, maar wie zegt dat het niet aan de laptop ligt? ;) Ik heb zelf met een Asus M2400N notebook perfect bereik, en ik weet dat er op de Acer 800 serie kritiek was omdat het wireless gedeelte niet zo'n briljante ontvangst had. Wellicht moet je even met andere clients testen?

Exirion schreef op 26 augustus 2004 @ 11:16:
[...]

Je gaat er automatisch vanuit dat dat aan de Asus router ligt, maar wie zegt dat het niet aan de laptop ligt? ;) Ik heb zelf met een Asus M2400N notebook perfect bereik, en ik weet dat er op de Acer 800 serie kritiek was omdat het wireless gedeelte niet zo'n briljante ontvangst had. Wellicht moet je even met andere clients testen?
Op zolder staat een AMD Duron 800 met een usb WIFI client.
Die doet het zonder problemen.
dus.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:57

KhaZ

Alfa Romeo

Nou, dan ligt het toch aan je laptop.. of zie ik dat verkeerd? :?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Zemskii schreef op 26 augustus 2004 @ 11:27:
Nou, dan ligt het toch aan je laptop.. of zie ik dat verkeerd? :?
idd ben nog niet helemaal wakker :)

Ik heb net recent een laptop (Acer Aspire 2012WLMI), als ik vlak naast de router zit heb ik verbinding loop ik naar een kamer ernaast, gaat het even goed maar na een tijdje is de verbinding weg en ik kan niet meer opnieuw connecten.

- Nieuwste Asus Firmware
- De router op verschillende plaatsen in mn kamer neergezet(ik dacht miss i.v.m straling van monitor,boxen,versterker,kast e.d)

Overigens ligt het niet aan de laptop, op zolder staat een PC(amd duron 800) met een usb wifi stick en die doet het perfect.

Geen beter resultaat.
Ik heb in dit topic ook al gelezen dat er mensen zijn met super bereik zelfs 10 m achter het huis :S

Dit is overigens mijn Wi-Fi kaartje : Intel WM3B2200BG

• Daxter
  • Niet online
Ehm ik heb hier zo'n zelfde laptop maar die ontvangt ook een netwerk van iemand 3 huizen verderop. Heb net zelf dat routertje gehaald als me broertje zo eindelijk weg is ga ik ff wat kabeltjes verleggen en de boel testen maar het ontvangst in die lapop is voorzover ik weet goed het zijn toch huizen met dikke muren (30CM gewapend beton (was de laatste keer dat ik een gaatje door een muur moest boren)).

Daxter schreef op 26 augustus 2004 @ 15:40:
Ehm ik heb hier zo'n zelfde laptop maar die ontvangt ook een netwerk van iemand 3 huizen verderop. Heb net zelf dat routertje gehaald als me broertje zo eindelijk weg is ga ik ff wat kabeltjes verleggen en de boel testen maar het ontvangst in die lapop is voorzover ik weet goed het zijn toch huizen met dikke muren (30CM gewapend beton (was de laatste keer dat ik een gaatje door een muur moest boren)).
ik ontvang ook het SSID van de buurman.. maar connecten gaat misschien wel niet.
Ik ontvang ook wel het SSID van mn eigen router alleen wil ik connecten dan lukt het niet.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 115085 schreef op 26 augustus 2004 @ 15:35:
Dit is overigens mijn Wi-Fi kaartje : Intel WM3B2200BG
Prima kaart (de kaart van de 802.11g Centrino variant) maar ik denk dat de antenne/opbouw in je laptop het probleem is. Hetzelfde kaartje presteert in andere laptops prima.

Exirion schreef op 26 augustus 2004 @ 15:48:
[...]

Prima kaart (de kaart van de 802.11g Centrino variant) maar ik denk dat de antenne/opbouw in je laptop het probleem is. Hetzelfde kaartje presteert in andere laptops prima.
De pc op zolder heeft prima verbinding met de router

• Daxter
  • Niet online
ok heb net getest. In en om het huis perfect bereik in het slechste geval 36 mbps en op me kamer (das toch al paar betonne muren) 54 mbps volgens mij is er iets mis bij jouw. Ik ben in elk geval heel blij dat ik overal perfect ontvangst heb, zelfs in de garage waar me mobiele telefoon het moeilijk heeft doet ie het mooi. Probeer nu alleen me printer te installeren drivers op me pc geinstalleerd alleen de wizardjes in windows zijn anders als in het boekje dus nu weet ik niet hoe ik dat helmaal moet afstellen op dit moment herkent de wizard van asus m'n printer wel maar windows is het nog niet helemaal met me eens.

Edit:
Net asus tooltjes gedownload die paar pagina's terug werden genoemd en die werkte perfect was gewoon next next next ok testen maar. Toppie. Heb ik mooie netwerk printer nu :D

[ Voor 24% gewijzigd door Daxter op 26-08-2004 16:57 ]

RC2 schreef op 25 augustus 2004 @ 22:51:
Vervolgens werkt het nu vanuit mijn pc goed, zet ik vervolgens die gegevens in de wl500g dan kan ik niets met het internet.
Intern netwerk werkt wel goed (pingen en windows bestanden delen).

het subnet mask in de asus snap ik niet helemaal als ik 255.255.255.255 of .254 invul laat hij 0.0.0.0 zien bij status.
als je router dezelfde gegevens heeft als de pc dan kan het niet werken of ik begrijp het verkeerd.
Zet nu eens gewoon alle getallen hier neer van het modem, de wl500g en de pc (eentje is genoeg want onderling werken ze), dit schiet nl , met alle respect, gewoon niet op.

• Daxter
  • Niet online
Dit is voor mij m'n eerste draadloze netwerkje. Ik heb nu een heel lopend netwerk alleen wil dit wel goed beveiligen.

Ik heb nu WEP 128 bit 4 verschillende sleutels ingesteld met key 1 als default. Nu weet ik dat wep niet meest optimale is maar wpa of 802.1x snap ik niet helemaal.
Ik heb nu op m'n eigen laptop key 1 gebruikt. Kan ik als er vrienden langs komen hen dan op bv key 4 laten werken (key1 is wel default op router) zodat ik daarna maar 1 key hoef te wijzigen?

Verder heb ik ssid broadcast uitgezet zodat de buurtjes geen ssid van mijn laptop oppikken. En ook heb ik die mac filter ingeschakeld zodat voorlopig alleen mijn laptop toegang heeft tot dit netwerk (ga ik dan wel uitbreiden met mac adressen van andere mensen die ik toe wil laten). Is dit voldoende beveiliging of kan men nu nog relatief eenvoudig m'n netwerk binnen komen?

Het lijkt mij dat die mac filter eigenlijk al genoeg zou moeten zijn maar ik weet daar eigenlijk niet zoveel vanaf dus ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dit genoeg is zo of kan ik beter dat wpa of 802.1x gebeuren aanzetten (schijnt veel beter te zijn) maar daarvan weet ik helemaal niet hoe het werkt en zou ik graag dan wat uitleg willen hebben.

Alvast bedankt

• RC2

RC2

Resistance is futile

modem is bereikbaar op 10.0.0.138 vanuit een pc als die direct op aangesloten is.
Zowel het modem als die pc hebben dus het externe ip adres bij mij 62.x.x.x
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerbarhorst.com/img/mxstream/docs/netwerk.gif

Vervang ik nu de pc door de asus. Ik stel in dat die het 62.x.x.x ip 255.255.255.0 subnet krijgt op de wan. gateway is 10.0.0.138. DNS standaard van mijn ISP
Op de lan krijgt die het standaard 192.168.1.1 ip 255.255.255.0 subnet.
de routingtabel op de asus heb ik ook ingesteld zoals op de pc (ip 10.0.0.138 mask 255.255.255.255 gateway 62.251.92.173)

Aan de asus heb ik een andere pc gehangen. Die krijgt van de asus een ip toegewezen in de 192.168.1.1xx range subnet 255.255.255.0. standaard gateway 192.168.1.1

• Daxter
  • Niet online
stel ff alles zo in dat je hele netwerk met een 10.0.0.x ip werkt en alles zelfe subnet mask dan moet het werken je kan niet 10.0.0.x range en een andere gebruken.

[ Voor 58% gewijzigd door Daxter op 26-08-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Nieuwste Asus Firmware

Geen beter resultaat.

Kan het zijn dat het bereik van de router verstoord wordt door apparaten?
Zoals een monitor,versterker,boxxen,printer e.d

Overigens met de pc op zolder krijg ik ook helemaal geen verbinding meer.
Je ziet de router wel ,strength is wisselvallig(haalde 47%) en toch kan ik geen verbinding maken, ik heb em nu zelfs helemaal OPEN staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

het instellen van de DHCP voor de lan op 10.x.x.x en het geven van 10.0.0.1 aan de asus heeft geen effect gehad. Ik denk dat het ergens anders aan ligt maar kan me nu niet meer bedenken waaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en de gateway op de pc en de router hoe ingesteld?
wat kun je pingen?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 27-08-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

de gateway voor de pc direct aan de modem is 10.0.0138
gateway van de router aan het modem is ook 10.0.0.138, die van de pc's aan router is ip van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je de asus en de pc beiden direct aan het modem? Of begrijp iik het verkeerd?
En wat kun je nu pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122135

Heeft iemand al de firmware 1.8.1.7 er in gedaan,

ik vandaag wel en merk nu dat je geen ip release en renew kan doen, het menu werkt wel sneller (router web menu) en wat ook erg opvalt is dat:

Het air lampje nu altijd p, de 2 sec ff knipert ??, lijkt wel of de verbinding stabieler is maar dat is ff afwachten, soms was hij 3 dagen perfect en de anderen keer weer 3 keer per dag dat de verbinding weg was.

ff in het router menu dan gaan en een renew doen bij system log en dan werkte het weer, was (is) zeer vervelend.

Veel mensen hadden daar (hebben) last van en niks hielp echt , deze is dan maar af te wachten.

Wie heeft al ervaringen ??? met die hier boven en nu met e nieuwe firmware

Alvast bedankt, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122135 schreef op 29 augustus 2004 @ 00:50:

ik vandaag wel en merk nu dat je geen ip release en renew kan doen, het menu werkt wel sneller (router web menu) en wat ook erg opvalt is dat:

Het air lampje nu altijd p, de 2 sec ff knipert ??, lijkt wel of de verbinding stabieler is maar dat is ff afwachten, soms was hij 3 dagen perfect en de anderen keer weer 3 keer per dag dat de verbinding weg was.
_/-\o_
vergelijkbare ervaringen, alleen nog minder in die zin dat ik geen verbindng kreeg, dus ik heb de vorige weer teruggezet en die werkt aardig stabiel, Was benieuwd of er verbeteringen waren.... (menu via utp was inderdaad sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
Vreemd genoeg print het setje hiet niet meer. Mijn router staat afgesteld als ap. En maak voor m'n draadloze deel gebruik van een mac verificatie. En wep encrypty. Nu had ik van de week vanaf 4 computers een pagina geprint maar dat lukt nu dus niet meer ik krijg op alle computers een foutmelding van windows. Is dit iets met de router?Ik heb op alle pc die detectie wizard nog een keer gedaan. En die ziet de printer nog wel. En stelt netjes de poort in zoals van de week ook gedaan is. Maar de testpagina komt er niet door. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Daxter schreef op 29 augustus 2004 @ 17:42:
Vreemd genoeg print het setje hiet niet meer. Mijn router staat afgesteld als ap. En maak voor m'n draadloze deel gebruik van een mac verificatie. En wep encrypty. Nu had ik van de week vanaf 4 computers een pagina geprint maar dat lukt nu dus niet meer ik krijg op alle computers een foutmelding van windows. Is dit iets met de router?Ik heb op alle pc die detectie wizard nog een keer gedaan. En die ziet de printer nog wel. En stelt netjes de poort in zoals van de week ook gedaan is. Maar de testpagina komt er niet door. Weet iemand een oplossing?
eh.. heb je beide apparaten al eens een keer uitgezet (tegelijk dus) en weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Na een week heb ik mijn verbinding weer normaal aan de praat. DHCP spoof op mijn modem en de asus krijgt automatisch een ip adres.
Zal eens gaan proberen of alles nog zo werkt als hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik mag hier thuis ook wlan aan gaan leggen binnenkort en wil daarbij gebruik gaan maken van deze WL-500G
Verder komt er 1 laptop aan te hangen met een WL-107G kaartje die ik al voor school heb.

Nu moeten er echter nog 3 pcs aan komen en ben ik op zoek gegaan naar een beetje betaalbare pci-kaartjes. Ik kwam uiteraard langs de WL-138G maar lees er veel negatieve dingen over. Waar ik niets over kan vinden eigenlijk zijn de 54mbit kaartjes van Sweex (LC700030 en -20)
En heeft iemand anders misschien een suggestie? Linksys kaartjes schijnen het heel goed te doen maar die zijn 45 euro stuk..

[ Voor 4% gewijzigd door Blamm op 31-08-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Razorfist schreef op 31 augustus 2004 @ 00:26:
Ik mag hier thuis ook wlan aan gaan leggen binnenkort en wil daarbij gebruik gaan maken van deze WL-500G
Verder komt er 1 laptop aan te hangen met een WL-107G kaartje die ik al voor school heb.

Nu moeten er echter nog 3 pcs aan komen en ben ik op zoek gegaan naar een beetje betaalbare pci-kaartjes. Ik kwam uiteraard langs de WL-138G maar lees er veel negatieve dingen over. Waar ik niets over kan vinden eigenlijk zijn de 54mbit kaartjes van Sweex (LC700030 en -20)
En heeft iemand anders misschien een suggestie? Linksys kaartjes schijnen het heel goed te doen maar die zijn 45 euro stuk..
sweex kaartjes heb ik geen ervaring mee dus daar zeg ik verder niets over..

in ieder geval de Linksys WMP54g is een goede aanrader deze is namelijk hardwarematig bijna gelijk aan de Asus WL100g alleen is het uiteraard een PCI uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Razorfist schreef op 31 augustus 2004 @ 00:26:
Ik heb zelf SMC 2802W V2 kaartjes (39 euro bij MyCom) in 2 systemen zitten en die werken feilloos met de WL-500g. Als je perse G wilt dan zul je niet ver onder die prijs komen. Bovendien is die prijs al mooi omdat ze tot voor kort 59 euro waren :) Eventueel kun je van mij een SMC 2602W V3 kaartje overnemen. Die is praktisch nieuw maar ik wilde er vanaf omdat Linux support moeizaam was. Vandaar een 2802W er voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-07 12:20
uuhm k heb ff een vraagje
ik heb een wl-500g en k gebruik aruzeus om dingen te downloaden nu staat er dat ik de poorten 6881 tot 6889 moet open zetten
hoe doe ik dit in de wl-500g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
mvmoock schreef op 31 augustus 2004 @ 13:37:
uuhm k heb ff een vraagje
ik heb een wl-500g en k gebruik aruzeus om dingen te downloaden nu staat er dat ik de poorten 6881 tot 6889 moet open zetten
hoe doe ik dit in de wl-500g?
zoek op EMULE op het forum waar je momenteel bezig bent om te registreren
daar staat het letterlijk uitgelegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Anoniem: 122135 schreef op 29 augustus 2004 @ 00:50:

ff in het router menu dan gaan en een renew doen bij system log en dan werkte het weer, was (is) zeer vervelend.

Veel mensen hadden daar (hebben) last van en niks hielp echt , deze is dan maar af te wachten.

Wie heeft al ervaringen ??? met die hier boven en nu met e nieuwe firmware

Alvast bedankt, _/-\o_
probeer de nieuwe (officieële) asus firmware versie 1.8.1.9 eens ?

hier te vinden:
http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121650

Hallo,

Heb de boel lekker draaien maar toch nog een print probleem.
De asus hangt aan een SpeedTouch 510. Geen problemen.
Een HP laserjet 5L zit aan de DB25 van de Asus.
Printen gaat helaas niet lekker. Heb met het Asus tooltje de remote port geinstalleerd. Zowel via UTP als Wireless kan ik vaak printen maar soms verdwijnen jobs of krijg een foutmelding.
Na een herstart van de Asus werkt alles weer normaal.
Vaak staat er dan ook in de Status & Log van ASUS : BUSY or ERROR
Gebruik release : 1.7.5.9-5
Iemand een soort gelijk probleem of oplossing????

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Rob
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.