[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:30
Na lang proberen schijnt het dat ik onmogelijk de juiste driver voor het modem in de 1511lmi geïnstalleerd krijg, ik heb de driver voor de 1500-serie en 1600-serie geprobeerd, deze boden helaas geen uitkomst.

Heeft iemand misschien ervaring? Ik gebruik Windows XP Professional (En) SP2, als ik Have Disk kies bij custom driver zegt hij dat het .inf bestand geen informatie over de hardware bevat. De setup.exe die bijgeleverd is installeert het modem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
* Sietse vraagt zich nog steeds af of iemand dit misschien weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 17:44
dat probleem heb ik ook.

ik heb denk ik alle drivers gedownload die er maar enigszins een beetje gerelateerd aan waren; en ze op alle manieren proberen te installeren, maar noppus.

Als ik handmatig hardware probeer te voegen (bijv een standaard 56k v92) dan vind hij nog niet eens een poort van de modem. Dit schiet echt niet op.

Ik denk dat de enige manier om de modem werkend te hebben is als je de Acer preinstall nog hebt. Want daar zitten alle drivers ingebakken. Of zijn er ook mensen die Windows installatie vanuit Acer hebben en waar het modem ook niet werkt?

• Sietse
Ik ben niet van plan de preinstall weer te gaan gebruiken, en wil dus gewoon de drivers installeren die bij het modem horen..

Windows had wel een zogenaamde driver suggestie, maar die driver wist gewoonweg te melden dat het modem niet juist geïnstalleerd of in gebruik was.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, heb het modem morgen namelijk echt nodig. :'(

• Silent Thunder
Wellicht nog een klein aanknopingspunt:

Ergens word vermeld dat in de 1500 series de Intel 537 AC97 soft modem zit. Maar ik heb nog geen werkende drivers ervan kunnen vinden.

Het vage van die Acer driver site is dat 'ie niet compleet is. Ze zeggen wel dat er alles staat voor de 1500-series, maar als ik naar de GPU kijk staat er alleen een ATi driver voor de 1501; terwijl de 1511 een Nvidia chipset gebruikt. Wellicht dat het bij de modem ook zo is.

Als je 'em echt dringend nodig hebt zou je nog een kleine externe modem aan de USB kunnen koppelen. Of Acer mailen.

[ Voor 76% gewijzigd door Silent Thunder op 25-11-2004 19:01 ]

• Sietse
Volgens mij zit er een ander modem in deze notebook dan de Intel 537 AC97. Want ik heb nu verschillende drivers geprobeerd voor deze serie (waaronder de Agere versie), geen enkele driver bood uitkomst.

Daarom denk ik dat we waarschijnlijk op zoek moeten gaan naar het type modem dat zich wel in de 1511 bevind, als we dit eenmaal weten zal een driver vinden wel niet heel moeilijk meer zijn.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Als jullie driver willen, kan ik effe wel mailen.

Lucky Goldstar

• Silent Thunder
mail maar naar adres in mijn profiel

dan upload ik 'em naar me webspace; en zet ik de link hier neer

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 25-11-2004 20:41 ]

• Sietse
Mijn e-mail adres staat ook in m'n profiel, alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
lukt het een beetje met mailen? :o

mja, hij zal ze dan ook wel niet echt hebben..

* Silent Thunder zoekt verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
* Sietse ook..

Misschien de helpdesk maar eens bellen of mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Ik heb trouwens deze informatie nog gevonden, misschien kunnen we er wat mee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
=====================================================================
=              SYSTEM INFORMATION                                   =
Date         : 11/27/2004
ListMdm Ver  : 1.6
Windows OS   : Microsoft Windows XP 
Build Number : 2600 

=              RESULT OF MODEM QUERY                                =
NUMBER OF MODEMS FOUND = 1

MODEM #1:
  PCI CONFIGURATION INFORMATION READ:
     VENDOR ID              : 10DE
     DEVICE ID              : 00D9
     SUBVENDOR ID           : 1025
     SUBDEVICE ID           : 0059
     REVISION ID            : A2

DEDUCED INFORMATION:
     VENDOR NAME            : NVIDIA
     DEVICE NAME            : UNKNOWN
     SUBVENDOR NAME         : ACER                        -- HTTP://WWW.ACERNETXUS.COM.TW
     MODEM TYPE             : UNKNOWN
     WINXP INBUILD SUPPORT  : NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
schijnt dat de modem-chip gerelateerd is aan de (nvidia) nForce chipset? Ik zal es op de Nvidia site kijken of ze wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Om precies te zijn:
INTEL AC-Link Controller (ICH)
PCI ID 10DE:00D9 (NVIDIA nForce3)

Ik heb nu dus wel een linux versie gevonden, maar daar heb ik als Windows gebruiker weer zo weinig aan.

Linux driver: http://www.linuxant.com/drivers/hsf/index.php

Verder heb ik nog gehoord van iemand dat de Conexant HSF AC'97 driver uitkomst zou kunnen bieden (zoals de Linux site ook al suggereert).
AC-Link (AC '97) modems are primarily internal notebook modems, although some desktop computers may use AC-Link modems on plug in cards or integrated into the motherboard.
Te vinden op: http://www.conexant.com/support/md_driverdownload.jsp (HSFac97_WinXP.zip)

Helaas werkte deze driver ook niet, de setup zegt wel iets over een unsigned driver, maar gaat daarna 100% cpu power nemen en doet verder niets meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik ben nu een Nvidia Nforce modem driver aan het downloaden (specifieker kon ik niet vinden).

Es kijken of dit 'em word..

edit: werkt ook niet.

edit2: En in de bios kan ik ook niks vinden dat hij disabled staat ofzo

edit3: De modem zit bij mij op PCI Bus 0 en dit is de info die ik eruit heb kunnen trekken: Afbeeldingslocatie: http://img74.exs.cx/img74/9585/modemacer.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door Silent Thunder op 27-11-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 21:00
Is er trouwens iemand die update's heeft voor de 1511 LMI, want bij acer duurt dat nog wel even voordat zij een lijstje hebben.
Dus als iemand een lijstje heeft met links en al graag ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Ik heb m'n Acer System CD teruggevonden, met daarop de correcte driver. :)

Voor de liefhebber(s): http://www.sietse.nu/tmp/Modem.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Meriadoc schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:53:
Ik heb m'n Acer System CD teruggevonden, met daarop de correcte driver. :)

Voor de liefhebber(s): http://www.sietse.nu/tmp/Modem.rar
the saga comes to an end \o/ thnx

ik ga 'em uploaden naar driverguide.com zodat mensen in de toekomst hopelijk snel geholpen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 28-11-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 13:56
ik heb een probleempje met mn 1511 LMI

bij spellen krijg ik constant om de zoveel tijd een framefreeze waar ik alleen uit kan met alt+tab, ga ik vervolgens het spel weer in en dan na enige tijd freezed ie weer. Iemand anders dit probleem gehad?

heel soms loopt ie ook nog eens helemaal klem en krijg ik een geheugendump waaruit blijkt dat het ook de schuld is van de videokaart. ik heb xp prof en home op meerdere manieren geinstalleerd ivm volgorde van drivers en sp 2 installeren, en stuit elke keer weer op hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Klinkt niet echt gezond en zou te maken kunnen hebben met het feit dat de laptop te warm wordt. Heb je hem op je schoot of op een tafel? Het tweede raad ik aan. Het kan ook geen kwaad om even te controleren of de kloksnelheden van je videokaart op default staan ingesteld en niet hoger zijn geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Laatst online: 07-07 13:56
alles was al standaard ik ben nergens aangeweest dat is het vreemde juist.

een vriendvan me heeft dezelfde laptop alleen een maan of 2 later gekocht, wat ik aan verschil kon zien qua uiterlijk was dat de led in de travo nu op het input stekkertje zat. toen draaride ik everest home edition en kwam ik erachter dat zijn vga bios versie nieuwer was dan de mijne, het probleem is alleen hoe ik daar in godsnaam aan ga komen aangzien het best wel eens de oorzaak van mijn probleem kan zijn

dit is de versie die ik zoek..... als iemand m ergens vandaan kan halen post ff link

mijn versie:4.36.20.33.D4
zijn versie: 4.36.20.34.DB

tis nvidia trouwens FxGo 5700

[ Voor 16% gewijzigd door blaatgaap op 12-12-2004 17:55 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik had trouwens ook scheurtjes in de scharnieren van mijn deksel. De laptop terug gestuurd naar ACER. Daarbij ook verteld dat spellen niet draaien om mijn computer. Kreeg hem gerepareerd terug. Enige probleem. Spellen draaien doet hij nog steeds niet. Hij loopt na een paar seconden helemaal vast en reageert nergens meer op. ACER gaf het advies om de computer opnieuw te installeren. Ze hadden de grafische kaart gecontroleerd en daar was niets mis mee. Gezien ik dit probleem al eerder had en al 3 keer opnieuw mijn laptop geinstalleerd heb was ik hier niet blij mee. Toch nog maar een keer gedaan. En wat denk je... ruk... niets. Spellen spelen doet hij nog steeds niet. Ik heb de laptop nu 3 maanden en word nu een beetje gefrustreerd omdat ik ook niet meer weet wat ik nu moet doen. Alle drivers van videokaarten en chipset geinstalleerd. Misschien dat iemand met de oplossing komt....

Overigens directX 9c geinstalleerd. Had ook geen effect. Nog even gekeken naar mijn VGA versie in het Bios. Is ook versie 04.36.20.33.D4. Gezocht naar een update. Ook ik kan deze nergens vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een biosupgrade? Bij notebooks zitten updates van de VGA-bios vaak daarin. Je moet het meer zien als een mainboard-chip(s)-software-upgrade zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:24:
Een biosupgrade? Bij notebooks zitten updates van de VGA-bios vaak daarin. Je moet het meer zien als een mainboard-chip(s)-software-upgrade zegmaar :P
Whaha, voor iemand met mijn verstand van een computer klinkt dit erg intressant. Denk dat ik dat maar op een feestje ga roepen om intressant uit de hoek te komen. B)
Zelf heb ik namelijk geen flauw idee waar je het over hebt. haha 8)7

enne... het is nog geen oplossing voor mijn probleem ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:39:
[...]
enne... het is nog geen oplossing voor mijn probleem ;)
Heb je het al geprobeerd dan... :z

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09

pietje63

RTFM

Een kickje in dit topic..

Op de microsoft windows xp 64 newsgroup stond het vorige bericht:
The only ones I have heard about are for Broadcom 54g. Those are
available on www.planetamd64.com Someone extracted them from a version
of Win x64, but I don't know which version.

You have to register to get access to Planet_AMD_64's download area, but
they seem to be off the air right now. I cannot get to their web site
at the moment.
Even later het volgende:
The 64 Bit Driver Posted on Plantamd64 was ripped from
winxp X64 build 1289 and is A universal driver that will
work on all broadcom based wireless cards, the only thing
is you might not have access to half the manufucture
unique options that are provided in the 32bit drivers,
Iemand die dit al heeft uitgeprobeerd icm de 1501? Ik wil toch binnenkort windows opnieuw installeren (zit nog steeds met home die een beetje vervuild is) en graag overstappen op deze beta, maar kan niet zonder de wireless lan.

[edit]

HET WERKT!

Ik heb draadloos internet. Het lijkt niet 100% stabiel/snel maar kan ook ergens anders dan aan de driver liggen. Ik ga nu denk ik rustig overstappen :).

[ Voor 9% gewijzigd door pietje63 op 28-12-2004 16:21 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Het beloofde linkje:
http://www.planetamd64.com/download.php?id=173

opslaan als rar bestand, vervolgens uitpakken en dan windows installeren (als je dat nog niet gedaan had).

Verder doet het internet het nu perfect, en de 64bit driver van de ati site is ook prima.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic hierboven heeft betrekking op de 64 bits driver. Heeft iemand ervaring met de Broadcom g driver voor de 1501 LMI versie 3.30.15.0, ik heb namelijk het probleem dat deze niet backwards compatible lijkt te zijn!!!
Bij het aanmelden op een b Access Point duurt het vrij lang danwel mijn laptop kan zich niet connecten. Nu heb ik Acer een email gestuurd maar komt met een vaag verhaal. Zie hieronder:

Een G driver netwerk kaart kan helaas niet communiceren met een B driver netwerk kaart. Om dit te laten werken kunt u:

PCMCIA card kopen met een B standaard
Ander type router kopen wat en B en G ondersteund

Indien ik een PCMCIA kaartje welke 11b is in het slot steek connect deze direct.

Elke ervaring is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's helaas fout, de kaart in dit notebook is B/G, dus kan ook met een enkel B router connecten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies is dit fout want de router is natuurlijk geen b of g!

Ik neem ook aan dat de g driver backwards compatible zou moeten zijn echter heb hier nogal problemen mee met connecten. Andere drivers heb ik nog niet gevonden en met het antwoord van Acer ga je toch ergens aan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hoi ik kreeg laatste tijd steeds meer fout code melding van mijn geheugen. Verder is het niet echt ernstigs (geen BSOD) maar per dag krijg ik zo'n 6-9 keer die foutmeldingen. Ik heb effe niet genoteerd welke nummer dat was maar het lijkt veel op foutmelding op mijn ouwe Compaq Presario laptop waarin defecte geheugen in zat die ook door HP/COMPAQ later gratis vervangen was. Heeft iemand ook dezelfde probleem?

En ik ben nog steeds hard op zoek naar custom firmware voor mijn 1511LMI waar ik meer opties heb om in bios te kiezen.. maar helaas nog niets gevonden.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Laatst online: 11:46
Als het aan blijft houden zou ik eventueel overwegen om je laptop op te sturen naar acer onder garantie omdat je geheugen kapot is...

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb bios 3a29 gevonden... en ik kan niet zien welke versie bios ik heb... Everest Home en aantal andere softwares geprobeerd maar ik kan nergens vinden.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 10:55
Ook niet in de bios zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Nope

Ik zie iets van Phoenix 4.0 ofzo maar verder ook niet.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Hmmz ik heb de zelfde laptop als jou, maar mijn adapter is kapot. Met wat geluk krijg ik binnen enkele dagen een nieuwe, dan kijk ik wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 18:40

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Ik heb een klant die een acer 1510 heeft, icm met een vodafone connect card (gprs)
volgende probleem doet zich voor: Als men de gprs-kaart inplugt en verbinding probeert te maken, valt de laptop uit..en schakelt zichzelf weer aan, je krijgt dan systeemherstel van windows..dus op de een of andere manier werkt het niet. Nu is ondertussen de gprs-kaart al eens omgeruild maar het probleem blijft zich voordoen, ik zat te denken dat dit een windowsXp sp2 probleem zou kunnen zijn. Ik heb contact opgenomen met de data-afdeling van vodafone en die meldde geen problemen te hebben met de connect card..echter ik zou de hyperthreading modus uit moeten schakelen in het bios??...Zou dit effect kunnen hebben?
ik heb de kaart in een compaq geprobeerd, en daar werkt ie probleemloos..is dus echt een combi- of laptop probleem. Meer mensen die deze klacht herkennen?

De oplossing is niet altijd de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
DJkim schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:53:
Nope

Ik zie iets van Phoenix 4.0 ofzo maar verder ook niet.
Je bios versie staat in het tablad Info, en dan de 7e regel (System BIOS Version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Heeft er iemand ervaring met de support van Acer? Mijn laptop heeft namelijk al sinds het begin een paar dode subpixels in het midden van het scherm, ik heb de laptop echter als sinds juli; dus ik hoop dat ze me nog garantie willen leveren op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Je hebt standaard een jaar lang garantie.
Kijk anders eerst even op de site van acer hoe het zit met dodepixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 11:26

theborgnl

De mededeling begint hier:

blaatgaap schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:55:
ik heb een probleempje met mn 1511 LMI

bij spellen krijg ik constant om de zoveel tijd een framefreeze waar ik alleen uit kan met alt+tab, ga ik vervolgens het spel weer in en dan na enige tijd freezed ie weer. Iemand anders dit probleem gehad?

heel soms loopt ie ook nog eens helemaal klem en krijg ik een geheugendump waaruit blijkt dat het ook de schuld is van de videokaart. ik heb xp prof en home op meerdere manieren geinstalleerd ivm volgorde van drivers en sp 2 installeren, en stuit elke keer weer op hetzelfde probleem.
Dit probleem is op te lossen... door bij de instellingen van de videokaart, bij tabblad 'probleem oplossen'... de hardwareversnelling een tandje lager te zetten.
Het is dweilen met de kraan open, maar de stabiliteit gaat een stuk vooruit.

Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met brak geheugen in de videokaart. Misschien dat de volgende versie van de driver er een tikkie beter mee om kan gaan?
Acer zegt toch altijd dat die kaart goed is. :/ Helaas.

*ding* Einde bericht *dong*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-08 21:11

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
ik heb ook problemen... tijdens world of warcraft springt ie op zwart en kort daarna uit... nou is WoW het 1e 3D spel wat ik echt intensief speel, en gezien de resources is 't een zwaar spel.. mijn gok gaat logischerwijs uit naar dat 't er aan ligt dat m'n notebook te warm is.. hij staat dan ook te blazen als een fohn :)

ik wil eigenlijk graag weten of er een utility is waarmee je de temp kan meten van deze laptop.. iemand die 't weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Je kunt met motherboard monitor de temp uitlezen als je ACPI plugin daarvoor haalt. Dat is de enige manier bij deze laptop.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop nu bijna een jaar, mijn probleem is eigenlijk altijd na ongeveer een maand lijkt heel windows wel sloom te gaan. rechtermuisknop om de properties van iets op te vragen gaat dan heel langzaam rest gaat nog steeds snel heeft iemand anders dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Neej eigenlijk geen last van. Wel wordt ie na een half jaar ofzo langzaam bij mij maar dat is gewoon windows. Verse windows erop en hij is weer enorm snel.... Maar wat jij zegt heb ik nog nooit echt last van gehad.
Als je dat hebt is je hardeschijf dan veel bezig, want dan kunnen dingen die daarvan afhankelijk zijn langzaam gaan terwijl processor afhankelijke dingen nog makkelijk doordraaien.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gisteren mijn nieuwe ACER Aspire 1362 LC AMD binnen gekregen.
Helaas zit er een kras van 1 cm op de bovenkant, maar ik weet niet of dat de moeite van het terugsturen waard is.

Mijn vraag is wat jullie ervaring is met de spatiebalk. Deze reageerd namelijk alleen als je hem in het midden raakt. Is dat altijd bij deze laptop? Of is dat een grove fout?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Acer Aspire 1511LMi is dus momenteel ook binnen voor reparatie en ja ook vanwege diezelfde scheurtjes. Is dus meer dan duidelijk een productiefout. Ze deden er bij Acer dan ook totaal niet moeilijk over maar zit nu toch alweer meer dan 1 week zonder laptop. Leuk is anders. Nieuwe is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Ik heb net even op de acer site gekeken, en daar stond bij de drivers de 1510 serie.

Zijn dit nou updates of zijn het gewoon de standaard drivers die erop zitten?
Zelf heb ik al gekeken, maar volgens mij zijn het ook gewoon de drivers die op de cd staan, of zie ik er 1 over het hoofd :?

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1510.html

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hey ik ga misschien ook mijn laptop opsturen voor een reparatie voor die scheur. Alleen moet ik dat ding zelf opsturen. Weet iemand hoe het gaat? Want als ik hem ga sturen dan wil ik het goed aanpakken. In eigen doos opsturen of toch maar postpakket van TPG post kopen? Extra luchtkussen erin? enzovoort

Alvast bedankt

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak je originele doos met het originele piepschuim, daar is hij toch ook in naar je toe gekomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DJkim schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:54:
Hey ik ga misschien ook mijn laptop opsturen voor een reparatie voor die scheur. Alleen moet ik dat ding zelf opsturen. Weet iemand hoe het gaat? Want als ik hem ga sturen dan wil ik het goed aanpakken. In eigen doos opsturen of toch maar postpakket van TPG post kopen? Extra luchtkussen erin? enzovoort

Alvast bedankt
Bel de Acer helpdesk. Zij sturen je dan per e-mail een UPS label die je uit moet printen en op de doos moet plakken. Je moet daarna zelf contact opnemen met UPS om je pakket op te laten halen, het pakket wordt dan ook weer via UPS naar je teruggestuurd. Dit alles uiteraard op de kosten van Acer.

Mijn laptop was binnen 1 week gerepareerd en teruggestuurd. Prima service! :)

[ Voor 9% gewijzigd door U.F.O op 25-03-2005 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U.F.O schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 04:34:
[...]

Bel de Acer helpdesk. Zij sturen je dan per e-mail een UPS label die je uit moet printen en op de doos moet plakken. Je moet daarna zelf contact opnemen met UPS om je pakket op te laten halen, het pakket wordt dan ook weer via UPS naar je teruggestuurd. Dit alles uiteraard op de kosten van Acer.

Mijn laptop was binnen 1 week gerepareerd en teruggestuurd. Prima service! :)
Idd zo dus, alleen wacht ik al langer. Wat was precies jou probleem? Bij mij betreft het die scheurtjes in het scharnier. Laptop wacht nu al 2 weken bij Acer op een nieuwe behuizing. Als ik informeer krijg ik de ene keer te horen dat stukken binnen zijn en andere keer dat ze besteld zijn. Geen goede ervaring dus. Verder beloven ze ook mij te mailen met meer info omtrent levering van die stukken maar doen ze het dan natuurlijk niet.

@ DJKim: Mss is het mogelijk die stukken eerst te laten bestellen en dan pas je laptop op te sturen als die dus binnen zijn. Vragen kan geen kwaad, je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hmm ok maar waarom hoor ik twee verhalen? Ene zegt zoals jullie hierboven zeggen dat je het door UPS laat komen ophalen en anderen zeggen dat ik zelf via TPG post moet opsturen. Wat is het nu?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:03:
[...]

Idd zo dus, alleen wacht ik al langer. Wat was precies jou probleem? Bij mij betreft het die scheurtjes in het scharnier. Laptop wacht nu al 2 weken bij Acer op een nieuwe behuizing. Als ik informeer krijg ik de ene keer te horen dat stukken binnen zijn en andere keer dat ze besteld zijn. Geen goede ervaring dus. Verder beloven ze ook mij te mailen met meer info omtrent levering van die stukken maar doen ze het dan natuurlijk niet.

@ DJKim: Mss is het mogelijk die stukken eerst te laten bestellen en dan pas je laptop op te sturen als die dus binnen zijn. Vragen kan geen kwaad, je weet nooit.
Het probleem was dat de laptop erg traag was. Opstarten duurde soms wel een half uur en in windows bleef de harde schijf maar door ratelen. Ik kreeg ook vaak blauwe schermen met geheugen/HD errors.

Op 16 maart heb ik dus even met acer gebeld om de laptop te laten repareren. De volgende dag (vrijdag) een afspraak gemaakt met UPS om het pakket op te laten halen. Op dezelfde dag is het pakket aangekomen in het reparatiecentrum van Acer in Duitsland (Hamburg), dus niet het reparatiecentrum in Den Bosch. De week daarop krijg ik op woensdag via e-mail het bericht dat mijn laptop gerepareerd is en opgestuurd wordt. Op donderdag heb ik mijn laptop weer teruggekregen (met een nieuwe HD en mainboard).
Al met al is mijn laptop dus precies een week weggeweest, wat ik zelf vrij netjes vind. :) Ik hoor namelijk niet al te goede dingen over de reparatieserice van Acer.

Waar heb jij je laptop naartoe moeten sturen? Duitsland of Den Bosch?

@Djkim: ik zou voor de zekerheid maar even bellen met Acer. Ik kon iig. mijn laptop gewoon kostenloos op laten halen, zonder dat ik extra garantie oid. had gekocht. Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U.F.O schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 03:20:
[...]
Waar heb jij je laptop naartoe moeten sturen? Duitsland of Den Bosch?
Geen idee waar die naartoe is om eerlijk te zijn. Ben btw Belg en hier halen ze um dus gratis via UPS op. Denk in Ned ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Weet iemand nu windows 64 bit edtie uit is of acer ook nieuwe drivers gaat leveren die daarmee samen werken?
Of word het gewoon zelf zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
ze zullen vast wel nieuwe drivers gaan aanbieden ja; maar dat kan nog ff duren, zal nog wel veel testen aan vooraf gaan.

volgens mij is dit het huidige assortiment: ftp://ftp.support.acer-eu...ire_1510/driver/index.txt

Ik heb zelf nu ook de XP x64 editie draaien op mijn acer 1511; en werkt tot nu toe goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 28-04-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Met de drivers die er bij geleverd worden?
Werkt je laptop nu sneller of beter met de 64x editie?

Maar even over het leveren van drivers, het antwoord is dus nee

Een maatje van mij heeft gebeld, en ze geven dit als antwoord :

"omdat toen wij het systeem aanschaften er nog geen 64bit ondersteuning was en dus ook niet komt"

Heel netjes van ze :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Sommige drivers heb ik zelf moeten zoeken. De geluidskaart werkte niet in 1 keer; maar gelukkig stond op de realtek site de AC'97 64bit drivers (mooie ondersteuning).

Verder zitten de GF FX 5700 drivers al pre-installed in het x64 OS; hoef je alleen nog maar aan te klikken in device manager-> driver update. Al met al heeft het mij geen kopzorgen bezorgd qua stuurprogramma's.

Het OS zelf is niet echt sneller; maar ook weer niet langzamer, min of meer hetzelfde op dit moment. Maar uiteraard moeten er nog veel 64bits programmas komen; dus tis ff afwachten tot je 64bit volledig kan benutten.

Het enige wat ik niet kan doen is images mounten, daar is nog geen 64bit progje voor; en geen enkele 32bits alternatief werkt (verder werken nog genoeg andere 32bit applicaties; maar helaas alleen geen image mounting). Maar dat doe ik uit noodzaak nu maar streaming over het netwerk.

Ik heb het ook meer qua nieuwsgierigheid geïnstalleerd; beetje ervaring opdoen met de nieuwste meuk...

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 28-04-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
*kick

Ik ben van plan om de Acer Aspire 1524WLMi binnenkort aan te schaffen. Precies wat ik zocht.

Eén dingetje alleen: is het makkelijk om te upgraden naar 1024 DDR Ram, of is het aan te raden om dit METEEN vanaf het begin te laten doen. Zou ik dit zelf kunnen (middelmatige hardware kennis voorradig ;) ) of is het verstandiger om dit bij de aanschaf te laten doen? En zo ja: waar (dit kon alleen bij De Laptopper en die is dus failliet :( ).

Oftewel: zitten er nog haken of ogen aan het upgraden van RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik krijg deze melding in mijn logboeken: ''Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D''

chkdsk/f helpt niet, dus nu wil ik een hdd tooltje erover laten gaan om het probleem te fixen. Alleen moet ik weten welk merk hdd in de 1511 zit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
BlueAce, het enige wat er kut aan is is dat dat geheugen fucking duur is. En zelf inbouwen is meestal schroefje los en op de zelfde manier als in normale pc.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Ik heb een probleem, echt vaag.
Als ik me tv-out aansluit krijg ik alleen zwart-wit beeld? Op allebei de AV kanalen, en met alle instellingen (dus ntsc en pal, maakt niet uit welke).

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Mensen, mijn HD is kaduk. En ik heb een vermoeden dat dat komt door de nieuwe adapter die ik van Acer heb gekregen. Ik zou echt verschrikkelijk (!!!) graag willen weten wat een van jullie als typenummer heeft van dat adapterblok. Hierzo (linksboven bij model) is het PA-1121-02

Alvast onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:31:
Mensen, mijn HD is kaduk. En ik heb een vermoeden dat dat komt door de nieuwe adapter die ik van Acer heb gekregen. Ik zou echt verschrikkelijk (!!!) graag willen weten wat een van jullie als typenummer heeft van dat adapterblok. Hierzo (linksboven bij model) is het PA-1121-02

Alvast onwijs bedankt!
Ik heb de originele lader met hetzelfde typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Hmmm apart.. iig onwijs bedankt Da.Rock, is weer een geruststelling..

Ik heb m'n laptop ex HD opgestuurd, nieuw mobo er in (volgens mij een iets nieuwere dan het origineel). Maar m'n HD doet 't nu 2 weekjes later niet meer. Flink piepen en krassen en werkt 't best als ik 'm ondersteboven houd :|
Niemand hier problemen met de HD gehad dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
Heeft er iemand hier trouwens iets gemerkt van de 15.4"? Is het breedbeeld storend, of kun je er gewoon normaal relaxed naar kijken?

Just wondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 29-08 22:34
Ik ben er zelf geen fan van, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)

Voor mij is de resolutie een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
RS_003 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:02:
Ik ben er zelf geen fan van, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)

Voor mij is de resolutie een nadeel.
Onderbouwing is je vriend! Kom op je kan het Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.dministr8or/aai.gif

Maar serieus: waarom is resolutie een nadeel?

[ Voor 5% gewijzigd door BlueAce op 10-06-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensjes

Ik heb van het weekend een 1501LMI gekocht bij Modern Electronics en vind het nu al een kut ding.
Ben sinds zaterdag bezig om mijn WLAN aan de praat te krijgen maar het lukt voor geen meter. Heb alleen de drivers geinstalleerd zonder de tool die er bij zit zoals hier al eerder werd aangeraden.

Heb met Acer aan de foon gezeten en nu moet ik dat ding opsturen. Heeft niemand een ander idee waar het aan kan liggen. Heb al een ander kaartje gebruikt en dat werkt gewoon super goed. (Netgear USB WLAN adapter)

Heb een Linksys WAG54G met een statisch Ip-adres 192.168.1.245.
Geef dus ook mijn WLAN Mini Port een statisch ip-adres 192.168.1.107.

Communiceren is tot nu toe 3 keer gelukt maar na reboot is de verbinding weg en wordt niet meer opgezet. Tevens vindt hij ook geen Access Point meer.

Dan nog iets anders.
Ik las dat de CPU te snel warm wordt door gebruik van bepaalde drivers. Nu heb ik de drivers van CPU nog niet geupdate met de software die wordt meegeleverd van Acer. Welke driver moet ik hebben zodat ik goed games kan spelen? Heeft er iemand een directe link naar het juiste bestand?

Ik hoor het graag.

Groeten
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer.

Heb zojuist de recovery disks gedraait met de Home XP editie.
Na installatie en instellingen aanpassingen werkte het meteen.

Zal het dan toch aan de Pro versie van XP liggen?
Of de combinatie met drivers en de Home editie?

Ben nu Service Pack 2 aan het installeren en ben benieuwd wat er mee gebeurt.

Jullie horen het wel.

Groeten
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n kutding is het dan toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik vind van wel.
Als je een thuis netwerk heb, dan is XP Pro veel beter.

En als dat ding XP Pro niet aan kan vind ik behoorlijk triest.
Ook na installatie van Service Pack 2 werktte mijn verbinding nog.

Het ligt dus gewoon aan de Acer software. Blijkbaar installeert dat iets meer dan alleen Windows XP Pro plus Acer drivers.

Ik snap er geen reet van.

Iemand anders?

Groeten
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net nog contact gehad met Acer en die zeggen dat er een verborgen partitie op de machine aanwezig is waar alle drivers op staan.

Om Windows XP Pro goed werkend op de laptop te krijgen, moet deze partitie verwijdert worden.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit mijn probleem zal verhelpen.

Iemand anders daar ideeen over?

Hoor het wel

Groeten
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Ik heb hem gewoon heel simpel aan de praat gekregen met windows xp pro hoor. Heb de hele schijf leeggegooid inclusief die acer partitie. Op de acer site staan ook drivers voor de laptop. Als ik de drivers daarvan installeer da werkt het gewoon. Als je de installatie uitpakt en alleen de drivers handmatig installeert kun je gewoon met de standaard windows werken. Je moet er wel voor zorgen dat je wireless wel aan staat (knopje op je laptop).

Als dat niet werkt moet je even kijken of je windows wireless zero connection aan staat. Dit kun je vinden bij systeemhebeer in configuratie scherm en dan bij services. Zorg dat ie aan staat.

[ Voor 33% gewijzigd door Havocnl op 18-06-2005 15:58 ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Tja. ik herken het probleem van sanderkoor wel een beetje. Heb hem nu een dik jaar met 1501 en hij is niet altijd even stabiel.

Toen ik winxp home sp1 had was het eigenlijk het beste, na upgrade naar sp2 begonnen wat stabiliteits problemen, met xp pro + sp2 zijn er vooral problemen rondom de cpu, verschillende drivers hiervoor geprobeerd, maar hij kan niet langer dan een minuut op 100% & 1800 mhz draaien (als ik dit forceer via rmclock sluit hij na +- een minuut automatisch af).

Verder af en toe wat andere kleine problemen sinds sp2 (geluid gaat soms haperen, ook bij 0 processor belasting).

Maar verder prima dingetje (en super fijn scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Ik heb een paar dagen geleden de nieuwe bios van de acer site in mijn 1501 geplant 1.0.6 en nu is iedere keer als ik mijn laptop aan zet mijn wireless aan. Dat deed ie vroeger niet.
Volgens mij had ik dat toen in de bios uitgezet... Maar dat kan ik er nu niet meer vinden...
Iemand een id, of toevallig de oude 1.0.5 bios nog liggen?

edit:
Laat maar :) zat bij de keymanager dingus.... (daar had ik het niet verwacht...)

[ Voor 15% gewijzigd door Havocnl op 18-07-2005 10:52 ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Heb wel een heel andere vraag, dus maar een nieuwe post.

Mijn HDD is kapot aan het gaan... Zijn SMART status geeft alerted aan en met OnTrack komt ie niet door de oppervlakte scan heen. Hij crasht ook heel makkelijk als ik grote dingen (SP2 na een recovery) installeer. Die recovery moest ik btw ook 2 keer doen voordat het goed ging.
Ik ben al wel door mijn 1 jaar garantie heen... Kan ik nu beter ergens mijn HDD laten vervangen of opsturen naar acer voor reparatie? Wat is het voordeligst of het beste??

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Gewoon zelf een hd kopen.....
Achter de accu kun hebben ze een leuk lipje gemaakt waarmee je de hd er zo uit kunt trekken en een nieuwe er in kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Heb acersupport aan de lijn gehad, dat mannetje zei ook ik zelf net zo goed een kon kopen toen ie merkte dat ik verstand had van zaken ;)
Dan ga ik denkik eens zoeken naar een leuke 5400 of eventueel 7200 rpm schijf met 8 of 16 mb cache :) Proberen de grootste bottleneck uit mijn laptop te halen *D

Weet iemand wel of het uitmaakt welk merk WD of Toshiba je in de laptop doet, lijkt me niet echt een probleem, maar zou het uitmaken?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Mijn HDD is ook stuk (nog nét in de garantieperiode: hij verliep over een week :o ).

Over een paar uur komt UPS 'em ophalen voor transport naar een repaircenter in Ahrensburg.

Hoelang duurt zo'n RMA gemiddeld?

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 25-07-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:21

Gamer

mobile

sorry voor het omhoog halen, maar een moederbordje van zo een Acer Aspire 1511LMi, wat kost zoiets ?
iemand hier ervaring mee ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Geen idee... Kun je het beste acer voor bellen. Als ie kapot is zijn zij denkik de enige die het fatsoenlijk kunnen maken, laptops zijn kut om iets te verwisselen, laat staan het mobo. En het zal veel kosten. Mijn vorige laptop (sky) was een mobo dikke 300 euro ofzo, heb die toen moeten laten vervangen...
Tip koop nooit sky, alleen voor de slechte ondersteuning al....

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Tegenwoordig heb ik een probleem met de cd/dvd combo-drive.. deze leest alleen nog maar gewone CD's, en blijft hangen bij DVD's. De drive meldt in Windows vrolijk 'no disc inserted' nadat het lampje op de drive een kleine minuut aan het knipperen is geweest.

Zou de drive kapot zijn, of is dit een firmware/driver probleem?
Zelf heb ik geen driver of firmware kunnen vinden, ik gebruik dus firmware 1.00 en de driver die bij Windows XP geleverd wordt (custom install).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Ik denk zelf dat de drive dan kapot is want hij leest nog wel. Je hebt dus goed kans dat je dvd lens kapot is en je cd lens nog wel werkt. Opbellen en opsturen (heb je nog garantie?) lijkt me...

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik heb deze laptop nu ook ruim een jaar toe en heeft het altijd wel goed gedaan, nu ik echter de laatste paar maanden in het buitenland zit heb ik het idee dat de laptop op random momenten gewoon veels te warm wordt en spontaan uitgaat. Ik moet nu echt de airco aanzetten wil ik beetje fatsoenlijk gamen/films kijken :/ , zijn hier anderen die een soort gelijk probleem hebben? Tweede vraag: is het makkelijk om zelf nieuw geheugen erin te stoppen? Heb zelf weinig ervaring met laptops, er gaat toch PC2700 SO-DIMMs in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

ubermaestro schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:49:
Ik heb deze laptop nu ook ruim een jaar toe en heeft het altijd wel goed gedaan, nu ik echter de laatste paar maanden in het buitenland zit heb ik het idee dat de laptop op random momenten gewoon veels te warm wordt en spontaan uitgaat. Ik moet nu echt de airco aanzetten wil ik beetje fatsoenlijk gamen/films kijken :/ , zijn hier anderen die een soort gelijk probleem hebben? Tweede vraag: is het makkelijk om zelf nieuw geheugen erin te stoppen? Heb zelf weinig ervaring met laptops, er gaat toch PC2700 SO-DIMMs in?
1- wat bij mij heeft geholpen is proberen wat stof eruit te blazen. (door het fan gaat, door het gat aan de zijkant rechts en het gaat aan de achterkant rechts). Nadat ik dit gedaan had was het een stuk beter bij mij :-)
2- Ja, als het goed is wel, er zit een aparte opening voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Alleen de behuizing is een beetje brak naar mijn idee? heb al een dikke barst naast me touchpad, en aan de buitenkant 2 :(
Iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Ben dus in het bezit van een acer aspire 1501 Lmi.
Er zit nu 2 x 256mb ram pc2700. Kan deze werken met pc3200, indien ja enige prestatie winst?
Ik zou er graag 2 x 512mb ddr400 insteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Mijn dvd brander was kapot (zie: [rml][ dvd-brander] lees, brand en herkenproblemen[/rml])

Donderdag de 13e opgestuurd, vandaag terug (incl 2e paasdag en goede vrijdag dus snel volgens mij!).

Er zit een nieuwe dvd brander in (wel zelfde model), bios update en moederbord schoongemaakt (hij is nu ook weer hoorbaar stiller, of juist niet hoorbaar :+). Ik zeg: goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
eecky schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:11:
Ben dus in het bezit van een acer aspire 1501 Lmi.
Er zit nu 2 x 256mb ram pc2700. Kan deze werken met pc3200, indien ja enige prestatie winst?
Ik zou er graag 2 x 512mb ddr400 insteken
Het zou gewoon moeten werken op PC3200. Presatie winst zal grotendeels zitten in het feit dat je van 512 naar 1024 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Voor liefhebbers, ik heb nog een accu liggen die nauwelijks gebruikt is voor deze laptop. Iemand interesse om 'm over te nemen voor een leuke vergoeding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 21:22
Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen last hebben (gehad) van hun hardeschijf.
Ook de mijne is defect geraakt. Hij bleef gewoon maar laden, low-level format hielp niet meer, en na een tijdje was hij echt dood.

Ik heb vervolgens een hitachi 100k7e besteld. En daar ben ik erg blij mee. Echt een heel stuk sneller dan het 4200rpm geval van toshiba.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
apNia schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:52:
Voor liefhebbers, ik heb nog een accu liggen die nauwelijks gebruikt is voor deze laptop. Iemand interesse om 'm over te nemen voor een leuke vergoeding? :)
laatste oproep mensen! ik hoef er echt niet veel voor =)
anders kieper ik 'm weg =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Mijn behuizing is een beetje naar de terror, alleen sja...garantie verlopen?
Mensen nog tips wat ik eraan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Gewoon bellen. Met beetje mazzel doen ze er niet moeilijk over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 09:07
apNia schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:56:
[...]

laatste oproep mensen! ik hoef er echt niet veel voor =)
anders kieper ik 'm weg =P
Hoi heb je deze accu nog in de aanbieding? Ik ben zeeeeer geinteresseerd omdat mijn accu het tegenwoordig nog maar 5 min doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
grubby schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:54:
[...]

Hoi heb je deze accu nog in de aanbieding? Ik ben zeeeeer geinteresseerd omdat mijn accu het tegenwoordig nog maar 5 min doet...
jep, sorry voor het late bericht :)
je mag 'm zo komen ophalen als je wilt.. hij is zelf ook wel gebruikt, maar langer dan 5 minuten houdt ie wel uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Heeft er iemand een adapter voor deze laptop die niet meer gebruikt wordt? Deze zou ik graag (en evt. tegen een kleine vergoeding) willen overnemen. De mijne heeft het zo juist begeven met een kleine vonkenregen. :/
Pagina: 1 2 3 4 Laatste