[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.060 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
gupje schreef op 16 augustus 2004 @ 11:31:
Goed, ik heb de 1511LMi nu een paar weken, lopen als een trein niets te mekkeren.
nu heb ik echter 1 vraag aan mijn mede bezitter, toen jullie de 1511LMi gekocht hebben, hebben jullie er toen drivers bij gehad? en hebben jullie de XP Home cd ebij gekregen? (zit een mooie sticker op de onderkant, maar waar is die cd :? ) want deze mis ik een beetje om maar zo te zeggen. alvast bedankt voor de reacties!
Die XP home CD heb ik ook niet. Ik denk gewoon dat het een aparte licentie is. Die XP zit namelijk in de recovery gebakken. Dat kaartje+sticker wat erbij zat zal je wel recht geven om dat MS-produkt te gebruikt i.c.m. de recovery ofzo.
Weerz schreef op 17 augustus 2004 @ 00:39:
Deze zit gewoon bij je laptop geleverd....als het goed is 3 talen, en een driver cd.

Weet iemand al of er van bepaalde dingen update's zijn? Voor de 1511.
Want op de site staat alleen nog van de 1501....maar ben bang als ik zelf update's ga downloaden dat me besturing eraan gaat :X
Op de site staan alle drivers voor de 1500-reeks (en dat is ook de 1511)

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1500.html

[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 17-08-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58
Ja maar dat is voor 3 a 4 dingen. Voor de video kaart is er nog niks...of is die er ook gewoon echt nog niet. Heb al gezocht, maar kan alleen voor agp kaarten vinden en daar zit de 5700 niet bij. :?

Wat wel raar is dat ik gewoon de XP home cd's erbij heb gehad,
Frans
Nedelands
Engels
8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Weerz op 17-08-2004 20:23 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
misschien is de support een beetje incompleet; maar ze gaan er van uit dat je alles van de recovery doet. En daar zitten de meeste drivers standaard ingebakken.

Als je net zoals mij de preinstall en alle rotzooi eraf hebt gegooid; en eigen installatie heb gedaan zou je idd ff moeten googlen op sommige dingen die nog ontbreken.

http://www.google.nl/sear...rce+FX+Go5700+drivers&lr=

http://www.station-driver...nvidia%20geforce%20go.htm

en dan moet je in de middenkolom ff versie 56,65 pakken multilangues whql

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 17-08-2004 20:48 ]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Jongens misschien een suffe vraag, maar ineens staat dat ding constant te blazen. Constant staan die twee koelers warme lucht af te toeteren. Volgens mij had ik dit eerst niet. Iemand ideetje?

• Silent Thunder
moet je eens in de poweroptions duiken (energiebeheer voor de Ned. versie)

ik heb de mijn 'powerscheme' op 'laptop' staan, dus hij maakt gebruik van AMD powernow waarbij de CPU alleen op volle toeren draait als ik bijv. in photoshop bezig ben. En als ik weinig tot niks belastends doe, draaien de fans heel zachtjes.

misschien dat ie bij jou op Always on staat ofzo; waarbij hij constant alles uit de cpu haalt en meer moet koelen.

Verwijderd

Heb me ook een aspire 1511lmi aangeschaft en ben hier erg tevreden van.. ik heb enkel last van één klein vervelend ding:

als ik een dvd kopieer en deze schrijf (na reductie met dvdshrink of dergelijk), aanvaardt de gewone dvd-speler in de huiskamer deze niet, iemand een gedacht hoe dit zou kunnen komen?

ps: heb ook problemen met schrijven van dvd+, met dvd- meestal geen probleem..(schrijf films hier dan ook mee natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
zoek eens op nieuwe firmware voor de DVD-RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou niet weten waar te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Bij de fabrikant?

Nero zegt dat het een Pioneer DVR K13RA is, die in mijn 1511lmi zit.

http://www.pioneer-eur.com dus

Krijg je tijdens het branden geen foutmeldingen?
Probeer ook es andere brandsofware. Nero + Copy To DVD heb ik goede ervaringen mee.

[ Voor 78% gewijzigd door Silent Thunder op 28-08-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Op de een of andere manier valt mijn geluid om de zoveel tijd uit. Zonder rede: geen nieuwe installaties, geen gekke dingen doen, maar 't verdwijnt toch zomaar.

Ik heb gescand op virussen, spy/adware, andere drivers geprobeerd maar niets helpt. Alles lijkt gewoon door te spelen, maar mijn boxjes krijgen geen signaal. Ook een koptelefeoon helpt niet. De laptop is niet gevallen oid, de eerste keer stond ie gewoon op een tafel wat muziek te spelen. Na een uur of 6 of zelfs de volgende dag pas komt het geluid plotseling, zonder rede, weer terug.

Ik heb Acer hierover gemaild maar nog geen reactie gehad. Heeft iemand een idee wat de rede kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
hmm klinkt vaag. zit niet echt veel logica in waaruit je kan afleiden wat het probleem zou kunnen zijn (afgezien van het feit dat 't mogelijk un brakke soundchip is op mobo die vervangen moet worden)

probeer es een ander afspeelprogramma voor geluid te gebruiken en kijk of het nog voorkomt.

heb je 'em aan de kabel hangen of op de accu lopen? Pak eens een andere van de twee die je nog niet gebruikt nu; en kijk of je verschil ziet.

[ Voor 28% gewijzigd door Silent Thunder op 28-08-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb het zowel op de accu als netstroom geprobeerd. Winamp geprobeerd, mediaspeler, geluid testen dmv audiodeck, getest in configuratiescherm.. Hij geeft ook geen enkel windows geluid weer.
Gisteren viel 't geluid weer plotseling uit en vanochtend werkte 't om de een of andere rede weer wel.. Ik heb gedacht aan oververhitting, omdat de laptop na een dag natuurlijk helemaal afgekoeld is, maar dat verklaart niet dat het geluid het soms meteen al niet doet (na een koude start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Warmte zou kunnen, maar vreemd dat het zich dan in geluid uit. Maar je zou es steekproefsgewijs je temps. in de gaten kunnen houden met bijv. Aida 32 en vooral op het moment dat ie uitvalt.

Als je het notebook oppakt; en een beetje beweegt, hoor je dan losse onderdelen?

Hang ook es externe boxen eraan om uit te proberen.

Heb je de drivers van de Acer support site geprobeerd?

chipset:
ftp://ftp.support.acer-eu..._1500/drivers/chipset.zip
geluid:
ftp://ftp.support.acer-eu...re_1500/drivers/audio.zip

anders zou ik het ook niet weten... wellicht toch de geluidschip die rot is

[ Voor 51% gewijzigd door Silent Thunder op 29-08-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de mijne zit een QSI DVDRW SDW-042, weet er iemand waar ik daarvoor firmware kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 11:43:
In de mijne zit een QSI DVDRW SDW-042, weet er iemand waar ik daarvoor firmware kan vinden?
http://www.nu-global.com/...oad/file/SDW-042-D360.zip

lees wel goed de textbestandjes over de procedure van het upgraden van je firmware (als die erin zouden zitten).

(Verder weet ik niet of het de daadwerkelijke oplossing is van je probleem, maar software updates zoals dit kunnen nog wel es oude probleempjes oplossen..)

[ Voor 52% gewijzigd door Silent Thunder op 29-08-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Chipset had ik nog niet, ga ik zo doen, al doet mijn geluid het atm. Ik hoor géén losse onderdelen en heb de externe boxen (in de vorm van koptelefoon) geprobeerd, maar geen resultaat..
Eens kijken wat Acer mij te vertellen heeft. :)

Het is alleen zo verrektes irritant dat ik elke keer moet hopen dat 't geluid het doet op een belangrijk moment. Helaas deed het het vaker niet dan wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
Heeft iemand al een rpc1 (regio vrij dus) firmware gevonden voor de dvd-rw in de acer 1501lmi?? Dat is volgens mij een pioneer (type nummer week zo nie 123...)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
@ YouKnow: Nog een reactie van Acer gehad? :)

[ Voor 46% gewijzigd door Silent Thunder op 01-09-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Havocnl schreef op 01 september 2004 @ 11:27:
Heeft iemand al een rpc1 (regio vrij dus) firmware gevonden voor de dvd-rw in de acer 1501lmi?? Dat is volgens mij een pioneer (type nummer week zo nie 123...)
Het is een Pioneer DVD-RW DVR-K12RA. (+/- brander natuurlijk :) ).

Ik heb nog geen firmware gevonden en eigenlijk heb ik die ook niet nodig omdat tot nu toe alles brandbaar/afspeelbaar is bij mij zonder fouten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Silent Thunder schreef op 01 september 2004 @ 12:16:
@ YouKnow: Nog een reactie van Acer gehad? :)
Nee, echt een trage reactie dit keer... Misschien moet ik 't ze nog eens sturen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Nog steeds géén reactie :(

Net naar een LAN gegaan, aangesloten en plotseling wéér geen geluid.. Dit is echt super vervelend!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik heb eigenlijk 3 vraagjes, 1 word hij heet?
2 kan je er mee gamen (niet echt belangerijk maar toch)
3 hoe lang gaat de accu nu mee?

• Silent Thunder
R2D3 schreef op 09 september 2004 @ 22:52:
Ik heb eigenlijk 3 vraagjes, 1 word hij heet?
2 kan je er mee gamen (niet echt belangerijk maar toch)
3 hoe lang gaat de accu nu mee?
1]
hij wordt niet echt heet

2]
is redelijk goed voor te gamen met zijn Geforce FX Go5700 in de 1511... alhoewel een ATi 9600 chip (die je vaak in laptops tegenkomt in dezelfde prijsklasse) volgens onderzoek iets beter presteert (als je alleen puur voor het gamen zou gaan). Maar das gewoon een kwestie van voor -en nadelen van andere onderdelen vergelijken en wat je ermee wilt doen

3]
accu gaat 1.5uur tot 2uur mee

[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 10-09-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
Ik ben van plan om de Aspire 1511 te halen, ik ga hem voornamelijk gebruiken voor school en af en toe om spelletje te spelen en dvd´s-cd´s te branden.
Nou las ik dat die standaard hardeschijven niet echt super snel zijn.
Is het dan beter om te upgraden naar een snellere of zou een standaar hdd ook voldoende zijn voor dingen waarvoor ik hem wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Isengrim schreef op 10 september 2004 @ 09:01:
Ik ben van plan om de Aspire 1511 te halen, ik ga hem voornamelijk gebruiken voor school en af en toe om spelletje te spelen en dvd´s-cd´s te branden.
Nou las ik dat die standaard hardeschijven niet echt super snel zijn.
Is het dan beter om te upgraden naar een snellere of zou een standaar hdd ook voldoende zijn voor dingen waarvoor ik hem wil gebruiken?
4200RPM is ook nog geen ramp. Voor de dingetjes die jij doet kan het aardig voldoen. Bij mij loopt het in ieder geval zonder haperingen.

Upgraden naar 5400 kun je doen, tis natuurlijk altijd sneller. Ligt eraan hoeveel geld je ervoor over hebt. Bij 7200 heb je volgens mij het probleem dat je al heel snel koeling nodig hebt, zeker in zo'n kleine ruimte als een laptop. En dan is je geluidsniveau opeens ook veel hoger.

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 10-09-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet spammen maar voor de liefhebber:

Vanaf eind deze maand is de 1501LMi misschien weer leverbaar bij Modern Electronics. De prijs wordt €1299 of €1399 (nog niet helemaal zeker).

En ik dacht dat deze beter was dan de 1511 dus wellicht interessant.

Maar misschien is deze tegen die tijd ook alweer elders leverbaar.

Maar het blijft een hele :9~ laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Constructiefout beelscherm bij neerklappen beelscherm...

Ik heb 2 horizontale en verticale krassen op mijn beelscherm. Eerst dacht ik dat ik onvoorzichtig was geweest bij het schoonmaken.
Echter, als ik goed kijk zitten er een heleboel kleine krasjes over het hele beeldscherm, precies waar de toetsen zitten. En de diepere 2 krassen zitten precies ter hoogte van de metalen "omhulling" voor de "muis", onder het toetsenbord in het midden.

Iemand anders die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:12:
Constructiefout beelscherm bij neerklappen beelscherm...

Ik heb 2 horizontale en verticale krassen op mijn beelscherm. Eerst dacht ik dat ik onvoorzichtig was geweest bij het schoonmaken.
Echter, als ik goed kijk zitten er een heleboel kleine krasjes over het hele beeldscherm, precies waar de toetsen zitten. En de diepere 2 krassen zitten precies ter hoogte van de metalen "omhulling" voor de "muis", onder het toetsenbord in het midden.

Iemand anders die hier ook last van heeft?
Nee.

Op de Amerikaanse site is trouwens een bios update te downloaden (1.06).

Wat er verbeterd is weet ik niet maar ik merk in ieder geval ook geen nadeel :)

Bios link:
http://support.acerpanam....ite=AcerPanAm.com&pupv=pu

Ik wil trouwens mijn geheugen vervangen voor meer. Op geheugen.com ben ik dit tegen gekomen:
http://www.geheugen.com/m...?modelid=ACE199&merk=ACER

Volgens de manual zou dit ook moeten passen op de 1501. Maar voor ik geld ga uitgeven; weet iemand het zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:43:
[...]

Nee.

Op de Amerikaanse site is trouwens een bios update te downloaden (1.06).

Wat er verbeterd is weet ik niet maar ik merk in ieder geval ook geen nadeel :)

Bios link:
http://support.acerpanam....ite=AcerPanAm.com&pupv=pu

Ik wil trouwens mijn geheugen vervangen voor meer. Op geheugen.com ben ik dit tegen gekomen:
http://www.geheugen.com/m...?modelid=ACE199&merk=ACER

Volgens de manual zou dit ook moeten passen op de 1501. Maar voor ik geld ga uitgeven; weet iemand het zeker?
Alleen loop je het risico dat je hiermee je moederbord naar de eeuwige jachtvelden helpt.
Een Amerikaans model kan verschillen van een Europees model, of zelfs een Benelux model.

Het is dus ten zeerste af te raden om deze upgrade zomaar uit te voeren.
Ik zeg zomaar... het kan best zijn dat het werkt alleen is er wel een risico :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know :P maar heb ik nergens expliciete warnings of iets dergelijks kunnen lezen dus heb ik het er op gewaagd. En aangezien ik hier post, is het mogelijk :)

• Havocnl
  • Laatst online: 03-09 15:18
Ik zie nergens iets bijstaan over wat er verandert is en aangezien mijn laptop nog goed werkt laat ik het gewoon lekker zo. Een pc valt makkelijk te fixen maar een laptop niet....

Wèh zedde gij??

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
heeft iemand de wireless lan van de 1511LMi al aan het lopen onder linux (debian)?
zoja, graag wat hulp hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Even een update over de geluidsproblemen; de laptop is reparatie. De 20e verzonden en net gebeld:

"Ow, nu weten we pas waarnaar we moeten zoeken", na het al eerder duidelijk uitgelegd te hebben. Nu heeft het service centre vertelt dat ik 'm misschien al deze week terug heb, maar ja, de 5 dagen haalt 't niet. Ik baal wel een beetje omdat er tijdens het transport iets kapot is gegaan (een van de clipjes om 't scherm dicht te houden) en dat valt niét onder de garantie en zou me €140 kosten, laat dan maar zitten...

Ik ben iig blij als ik 'm nu werkend terug ontvang; kan ik eindelijk weer berichten wat foto's etc. naar huis sturen, ik zit nl. voor een jaar naar Finland. Dan is 't wel ineens een groot gemis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

gupje schreef op 29 september 2004 @ 11:31:
heeft iemand de wireless lan van de 1511LMi al aan het lopen onder linux (debian)?
zoja, graag wat hulp hier..
Heb je hem geinstalleerd met x86 (athlonxp) of x86_64 als architecture?
Je moet de Broadcom driver hebben. Broadcom levert geen Linux drivers -- ergo je moet ndiswrapper hebben. Heb je PaX of andere veiligheidsenhancements? Spitjig. x86_64? Spijtig.

Ik heb er gewoon een prism54-based kaartje in gestoken, zo'n dingen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Die 64 bit wlan drivers zijn wel een beetje een probleem, wel een beetje vaag, je zou toch allang verwachten dat er drivers zijn.
In de 64 bit versies van linux en Windows krijg ik hem voor geen meter aan de praat. En drivers ho maar.
Nou weet ik niet of iemand het hier ook al eens geprobeerd heeft, maar als iemand hier ergens drivers voor dat ding gevonden heeft zou die dat kunnen melden. Want ik ben best wel een beetje opzoek naar die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe bevalt de 64 bit windows versie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Op zich wel aardig, ik merk weinig verschil met de gewone xp, maar dat komt omdat ik het niet gebruik. Ik heb het wel geinstalleerd maar mijn wlan doet het niet. De gewone netwerkkaart werkt wel, maar ik heb geen kabel naar mijn kamer liggen dus geen internet en dan gaat het over.
Ik zal op de wlan drivers moeten wachten.

Ik kan denk ik binnenkort wel ff wat testen als ik tijd heb.

Wisten jullie trouwens ook al dat XP 64bit geen retail word, alleen OEM :( best wel jammer van MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Heeft iemand de infrarood bende aan de praat gekregen? Het zal wel weer een hidden knopje voor zijn (net als de WLAN , waar ik dagen naar heb lopen zoeken *schaam*) maar ik kan het niet vinden.

Staat nergens tussen in configuratiescherm.

[leermoment]

ok een dom knopje in de BIOS dus aargh 8)7

[/leermoment]

[ Voor 15% gewijzigd door Red devil op 10-10-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een maand of twee een Acer 1357 Lmi met een pioneer DVD-RW DVR-K13RA, het lukt me niet meer om foto's op DVD te branden "burn" blijft grijs, bij cd's werkt het wel goed, snap er niets van, wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
welk brandprogramma gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus even voor de duidelijkheid: De Acer Aspire 1501LMi heeft een +/- brander? :)
Ik dacht namelijk tot het lezen van deze thread dat alleen de 1511 een +/- brander heeft.

Voor de rest heb ik alleen maar positief nieuws over de 1501LMi (ff afkloppen). Ik had het laatste exemplaar bij Modern Electronics gekocht in Den Haag. Hoop alleen niet dat mijn backlight gaat uitvallen.

Enige wat echt heel erg jammer is dat er geen bluetooth op zit. Er zit wel een knopje op met hotkey functie. Heb sinds gisteren een bluetooth PCMCIA kaart gekocht en kan deze knop met geen enkele mogelijkheid hieraan verbinden: jammerlijk geregeld door Acer. (misschien dat iemand een alternatief heeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
de 1501LMi heeft iid ook een +/- brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1511 LMI wordt het voor mij, zoals het er nu naar uit ziet.
als ik hem thuis heb, zal ik m'n bevindingen met jullie delen.

keep U posted,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
De brander van dvd die erin zit is toch 4 speed(branden)? want hij brandt maar op 2.4

Het gaat hier om de 1511LMI ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
de pioneer DVR-K13RA die uit de 1511 komt is idd 4 speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb mijn laptop vandaag terug gekregen, gerepareerd. Tot nu toe werkt het goed. Ik moet zeggen dat Acer Nederland me keurig heeft geholpen, het probleem lag bij Acer Finland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:03:

Vanaf eind deze maand is de 1501LMi misschien weer leverbaar bij Modern Electronics. De prijs wordt €1299 of €1399 (nog niet helemaal zeker).

Ik heb vandaag een folder gehad van Modern Electronics - Den Haag en het klopt inderdaad: de 1501LMi staat er gewoon in voor 1299 euri's!!
Dus wie em nog hebben wil, je weet waar je moet zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:44
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:03:

Je bericht was inderdaad goed. Ik heb hem nu in het krantje zien staan voor 1299,-

Ik keek wel even raar op toen ik ineens mijn laptop weer langs zag komen. Vind de 1501 toch wel een stukje mooier dan de 1511, ook dunner!

edit:
hmm 2 minuten te laat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Scooper op 25-10-2004 20:16 . Reden: spuit 11 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Silent Thunder schreef op 24 oktober 2004 @ 23:31:
de pioneer DVR-K13RA die uit de 1511 komt is idd 4 speed
Hoe kan het dan als ik een DVD brand dat deze maar op maximaal 2.4 speed brand ?
Hebben meer mensen dit? Een vriend van mij heeft deze laptop ook, en brand ook maximaal op 2.4 speed.
De dvd's zijn gewoon voor 4 speed.

Alleen bij mij zit er een matshita DVD-RAM UJ-820S speler in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
vreemd.. probeer es een firmware update

[ Voor 255% gewijzigd door Silent Thunder op 25-10-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerd topic

[ Voor 226% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Silent Thunder schreef op 25 oktober 2004 @ 22:20:
vreemd.. probeer es een firmware update
Er is helaas nog geen firmware update :(

En ik lees wel dat er meer mensen zijn die maar op 2.4 branden....toch wel jammer :X

[ Voor 19% gewijzigd door Weerz op 25-10-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Acer Aspire 1501 LMi , nog maar +/- 3 weken gebruikt, en die geeft nu (bijna) altijd problemen met een "verwaterd, verkleurd" beeldscherm...?

Het is een beetje moeilijk te omschrijven, maar het is heel duidelijk dat het beeld niet "normaal" meer is....?

Heb al allerlei andere settings geprobeerd (resoluties, refresh rates, veel/weinig/geen hardware acceleration) maar probleem blijft...

Heeft iemand hier ervaring mee en/of oplossingen/advies aub ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
heb je 'em in de buurt staan van speakers of wellicht andere electronische apparaten die magnetische stralingen kunnen uitzenden?

probeer ook eens andere drivers

[ Voor 95% gewijzigd door Silent Thunder op 27-10-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Laatst online: 17-09 20:14
Even voor nieuwschierheid.
Heeft iemand anders die ook AcerAdvantage heeft al bericht gehad.

Ik heb dus na 4 maanden wachten eindelijk bericht gehad over AcerAdvantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiriTNL schreef op 01 november 2004 @ 12:24:

raar, ik weet niet prcs meer hoelang het bij mij duurde, maar dacht iets meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
Ik heb een klein probleempje met de brander in mijn laptop.
DVD's branden doet ie perfect, alleen als ik een normale cd-r wil branden dan doet ie dat wel alleen staat er geen data op volgens windows.
Ik heb dit met verschillende soorten cd-r's geprobeert en iedere keer weer hetzelfde het vage is dat als ik het op een RW zet dat het dan gewoon werkt.

Weet iemand wat het probleem is en wat ik er aan kan doen?

Het is trouwens een QSI SDW-042 drive

[ Voor 7% gewijzigd door Isengrim op 06-11-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 20-09 14:03

pietje63

RTFM

SpiriTNL schreef op 01 november 2004 @ 12:24:

Bij mij heeft het ook zo lang geduurt en na +/- 4-5 maanden opeens post vanuit Duitsland met mijn certificaat en 2 priority stickers dus even wachten helpt :).

Ik heb trouwens sinds kort een probleempje (op mijn 1501LMi) .. af en toe begint mijn geluid (winamp, flash, wmp) te haperen en heb ik continu ca. 20% processor belasting door kernel processes (win xp home, meegeleverde versie). Iemand anders hier ook last van gehad (en een oplossing).

Verder voor de personen met last van de strepen van het toetsenbord op het scherm: ik heb gister bij de office centre screen-cleaning-wipes gekocht (1oo doekjes in een gele bus van 5 euro) en met 1 doekje was mijn scherm weer perfect :D

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
pietje63 schreef op 07 november 2004 @ 13:50:
af en toe begint mijn geluid (winamp, flash, wmp) te haperen en heb ik continu ca. 20% processor belasting door kernel processes (win xp home, meegeleverde versie). Iemand anders hier ook last van gehad (en een oplossing).
Ik zou gewoon eens un nieuwe schone installatie proberen. Die standaard pre-install van Acer bevat zoveel (en vaak ook onnodige) geheugenvretende dingetjes dat het pijn deed in mijn ziel toen dat ik voor het eerst zag hoe mijn 1511 opstartte.

Gewoon ff alle partities verwijderen, nieuwe maken; en windows erop. Je bent dan wel je recovery kwijt, maar als je daarna met Norton Ghost een image maakt is dat net zo goed als een Acer recovery.

Als je dat te moeilijk of risicovol lijkt zou je es via Taakbeheer en 'processen' kunnen kijken welke programmaatjes allemaal in het geheugen staan die je eigenlijk niet nodig hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 07-11-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Processen enzo heb ik "natuurlijk" meteen gedaan toen ik hem nieuw had, er draait niet echt veel rotsooi op.. Verder heb ik niet zo'n probleem met windows er opnieuw opzetten, maar wil even wachten tot de final van xp-64 (en het liefst niet elk kwartaal). Maar die hoge kernel activiteiten zal dat niet door een hardware defect komen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey ik ben sinds kort trotse eigenaar van deze mooie desktop vervanger. Echter heb ik een scheur aan rechter scharnier gevonden. Ik heb naar service support gemaild maar nog geen antwoord. Mijn vraag is als Acer deze vervangt hoe lang duurt dat? Want ik kan hem niet langer dan 1 week kwijt.

BVD

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Volgens mij zeggen ze altijd dat het 15 dagen kan duren, want dan hebben ze een beetje speling.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Weerz schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

Hoe kan het dan als ik een DVD brand dat deze maar op maximaal 2.4 speed brand ?
Hebben meer mensen dit? Een vriend van mij heeft deze laptop ook, en brand ook maximaal op 2.4 speed.
De dvd's zijn gewoon voor 4 speed.

Alleen bij mij zit er een matshita DVD-RAM UJ-820S speler in....
Ik heb exact ditzelfde probleem met mijn Acer Aspire 8003LMi, als het bij iemand op 4x draait hoor ik het graag want dan ga ik een boos telefoontje doen richting Acer. Alweer m'n laptop kwijt voor 2 weken voor stomme garantie, dit slaat echt nergens op, 'k heb dat ding pas een 8 weken en heb 'm sindsdien maar 2-3 weken mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn collega had ook een gebarsten scharnier en is de laptop kwijt voor 5 dagen max. Moet worden opgestuurd via ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu effe iets anders. Ik heb op het werk connectie via wifi. Er staan 2 accesspoints die ik verleden week perfect kon zien. Vrijdag sluit ik mijn ppc af en start hen vandaag weer op. Geen enkele accespoint te bespeuren. Zelf refreshen helpt niet. Alle andere collega's kunnen perfect werken . Enig idee ?

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
prototype schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:49:
[...]

Ik heb exact ditzelfde probleem met mijn Acer Aspire 8003LMi, als het bij iemand op 4x draait hoor ik het graag want dan ga ik een boos telefoontje doen richting Acer. Alweer m'n laptop kwijt voor 2 weken voor stomme garantie, dit slaat echt nergens op, 'k heb dat ding pas een 8 weken en heb 'm sindsdien maar 2-3 weken mogen gebruiken.
Hoort eigenlijk in een ander topic maar ok ;)

Maar je doet niet toevallig CMD in rotterdam?
Iedereen heeft daar zo'n 8003 LMI moeten aanschaffen en echt iedereen heft problemen ermee. Zelfs de speciale image was niet goed, ze hadden trial versie's van Flash en dreamweaver erop gezet in plaats van de full version 8)7

Maar ook veel mensen problemen met het netwerk enzo, kapotte wireless kaarten.

Slechte zaak.

Maar hoop dat acer binnekort een antw heeft zodat ik gewoon netjes op 4 speed kan branden :X
Nu effe iets anders. Ik heb op het werk connectie via wifi. Er staan 2 accesspoints die ik verleden week perfect kon zien. Vrijdag sluit ik mijn ppc af en start hen vandaag weer op. Geen enkele accespoint te bespeuren. Zelf refreshen helpt niet. Alle andere collega's kunnen perfect werken . Enig idee ?
Staat het knopje van de wireless kaart wel aan?
Anders lijkt het erop dat de kaart gewoon werkt, maar dan staat de radio gewoon uit en kan je geen wireless networks zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Weerz op 17-11-2004 17:56 ]

Verwijderd

Het knopje ? Wireless is gewoon enabled ... Heb niets aan de pc gewijzigd, enkel shutdown. En maandag gewoon opgezet..

Acer zegt mij dat ik de drivers moet herinstalleren ,maar dit haalt niets uit.

• Weerz
Dan lijkt het erop dat de radio gaar is.....
Vandaag een maat bij mij op school had ook problemen met wireless, en bleek dat de kabeltjes gewoon nog los zaten bij de kaart, die kreeg ook steeds geen connectie en dan weer wel en dan weer niet. Check het even anders.

Misschien zijn ze los geraakt ofzo

• DJkim

DJkim

Ik heb ergens ook al deze vraag gesteld.. maar ik wil mijn 1511LMI terugsturen naar Acer vanwege Scharnier scheurtje.. alleen heb ik hier ergens gelezen dat Acer door DHL het liet ophalen maar ik moet hem juist opsturen. Moet ik het via TPG het laten opsturen? of iets anders?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scharniertje is idd een probleem bij deze acers. Bij ons zijn er zo 2 opgestuurd ; laptop kwijt voor 5 dagen. Wij moesten ze opzenden via UPS..

mvg. Robje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08-2022

Peeh

Green and White

Sinds is SP2 voor Windows XP heb geinstalled op mijn 1501LMi heb ik een klein probleem met de W-lanfunctie. Als ik de computer uit standby terug laat komen, is de radio disabled en met geen mogelijkheid te enablen (via de bijgeleverde utility lukt het niet omdat hij hardwarematig gedisabled zou zijn en als ik het met het knopje op de laptop zelf probeer reageert hij totaal niet). De enige manier om W-lan weer aan de praat te krijgen is een volledige reboot.

Ik heb de drivers al eens geupdate, maar dat haalde niks uit. Het is natuurlijk geen ernstig probleem, maar wel een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 17:01
Na lang proberen schijnt het dat ik onmogelijk de juiste driver voor het modem in de 1511lmi geïnstalleerd krijg, ik heb de driver voor de 1500-serie en 1600-serie geprobeerd, deze boden helaas geen uitkomst.

Heeft iemand misschien ervaring? Ik gebruik Windows XP Professional (En) SP2, als ik Have Disk kies bij custom driver zegt hij dat het .inf bestand geen informatie over de hardware bevat. De setup.exe die bijgeleverd is installeert het modem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
* Sietse vraagt zich nog steeds af of iemand dit misschien weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
dat probleem heb ik ook.

ik heb denk ik alle drivers gedownload die er maar enigszins een beetje gerelateerd aan waren; en ze op alle manieren proberen te installeren, maar noppus.

Als ik handmatig hardware probeer te voegen (bijv een standaard 56k v92) dan vind hij nog niet eens een poort van de modem. Dit schiet echt niet op.

Ik denk dat de enige manier om de modem werkend te hebben is als je de Acer preinstall nog hebt. Want daar zitten alle drivers ingebakken. Of zijn er ook mensen die Windows installatie vanuit Acer hebben en waar het modem ook niet werkt?

• Sietse
Ik ben niet van plan de preinstall weer te gaan gebruiken, en wil dus gewoon de drivers installeren die bij het modem horen..

Windows had wel een zogenaamde driver suggestie, maar die driver wist gewoonweg te melden dat het modem niet juist geïnstalleerd of in gebruik was.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, heb het modem morgen namelijk echt nodig. :'(

• Silent Thunder
Wellicht nog een klein aanknopingspunt:

Ergens word vermeld dat in de 1500 series de Intel 537 AC97 soft modem zit. Maar ik heb nog geen werkende drivers ervan kunnen vinden.

Het vage van die Acer driver site is dat 'ie niet compleet is. Ze zeggen wel dat er alles staat voor de 1500-series, maar als ik naar de GPU kijk staat er alleen een ATi driver voor de 1501; terwijl de 1511 een Nvidia chipset gebruikt. Wellicht dat het bij de modem ook zo is.

Als je 'em echt dringend nodig hebt zou je nog een kleine externe modem aan de USB kunnen koppelen. Of Acer mailen.

[ Voor 76% gewijzigd door Silent Thunder op 25-11-2004 19:01 ]

• Sietse
Volgens mij zit er een ander modem in deze notebook dan de Intel 537 AC97. Want ik heb nu verschillende drivers geprobeerd voor deze serie (waaronder de Agere versie), geen enkele driver bood uitkomst.

Daarom denk ik dat we waarschijnlijk op zoek moeten gaan naar het type modem dat zich wel in de 1511 bevind, als we dit eenmaal weten zal een driver vinden wel niet heel moeilijk meer zijn.

• DJkim

DJkim

Als jullie driver willen, kan ik effe wel mailen.

Lucky Goldstar

• Silent Thunder
mail maar naar adres in mijn profiel

dan upload ik 'em naar me webspace; en zet ik de link hier neer

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 25-11-2004 20:41 ]

• Sietse
Mijn e-mail adres staat ook in m'n profiel, alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
lukt het een beetje met mailen? :o

mja, hij zal ze dan ook wel niet echt hebben..

* Silent Thunder zoekt verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
* Sietse ook..

Misschien de helpdesk maar eens bellen of mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Ik heb trouwens deze informatie nog gevonden, misschien kunnen we er wat mee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
=====================================================================
=              SYSTEM INFORMATION                                   =
Date         : 11/27/2004
ListMdm Ver  : 1.6
Windows OS   : Microsoft Windows XP 
Build Number : 2600 

=              RESULT OF MODEM QUERY                                =
NUMBER OF MODEMS FOUND = 1

MODEM #1:
  PCI CONFIGURATION INFORMATION READ:
     VENDOR ID              : 10DE
     DEVICE ID              : 00D9
     SUBVENDOR ID           : 1025
     SUBDEVICE ID           : 0059
     REVISION ID            : A2

DEDUCED INFORMATION:
     VENDOR NAME            : NVIDIA
     DEVICE NAME            : UNKNOWN
     SUBVENDOR NAME         : ACER                        -- HTTP://WWW.ACERNETXUS.COM.TW
     MODEM TYPE             : UNKNOWN
     WINXP INBUILD SUPPORT  : NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
schijnt dat de modem-chip gerelateerd is aan de (nvidia) nForce chipset? Ik zal es op de Nvidia site kijken of ze wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Om precies te zijn:
INTEL AC-Link Controller (ICH)
PCI ID 10DE:00D9 (NVIDIA nForce3)

Ik heb nu dus wel een linux versie gevonden, maar daar heb ik als Windows gebruiker weer zo weinig aan.

Linux driver: http://www.linuxant.com/drivers/hsf/index.php

Verder heb ik nog gehoord van iemand dat de Conexant HSF AC'97 driver uitkomst zou kunnen bieden (zoals de Linux site ook al suggereert).
AC-Link (AC '97) modems are primarily internal notebook modems, although some desktop computers may use AC-Link modems on plug in cards or integrated into the motherboard.
Te vinden op: http://www.conexant.com/support/md_driverdownload.jsp (HSFac97_WinXP.zip)

Helaas werkte deze driver ook niet, de setup zegt wel iets over een unsigned driver, maar gaat daarna 100% cpu power nemen en doet verder niets meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik ben nu een Nvidia Nforce modem driver aan het downloaden (specifieker kon ik niet vinden).

Es kijken of dit 'em word..

edit: werkt ook niet.

edit2: En in de bios kan ik ook niks vinden dat hij disabled staat ofzo

edit3: De modem zit bij mij op PCI Bus 0 en dit is de info die ik eruit heb kunnen trekken: Afbeeldingslocatie: http://img74.exs.cx/img74/9585/modemacer.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door Silent Thunder op 27-11-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Is er trouwens iemand die update's heeft voor de 1511 LMI, want bij acer duurt dat nog wel even voordat zij een lijstje hebben.
Dus als iemand een lijstje heeft met links en al graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Ik heb m'n Acer System CD teruggevonden, met daarop de correcte driver. :)

Voor de liefhebber(s): http://www.sietse.nu/tmp/Modem.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Meriadoc schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:53:
Ik heb m'n Acer System CD teruggevonden, met daarop de correcte driver. :)

Voor de liefhebber(s): http://www.sietse.nu/tmp/Modem.rar
the saga comes to an end \o/ thnx

ik ga 'em uploaden naar driverguide.com zodat mensen in de toekomst hopelijk snel geholpen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 28-11-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Laatst online: 07-07 13:56
ik heb een probleempje met mn 1511 LMI

bij spellen krijg ik constant om de zoveel tijd een framefreeze waar ik alleen uit kan met alt+tab, ga ik vervolgens het spel weer in en dan na enige tijd freezed ie weer. Iemand anders dit probleem gehad?

heel soms loopt ie ook nog eens helemaal klem en krijg ik een geheugendump waaruit blijkt dat het ook de schuld is van de videokaart. ik heb xp prof en home op meerdere manieren geinstalleerd ivm volgorde van drivers en sp 2 installeren, en stuit elke keer weer op hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Klinkt niet echt gezond en zou te maken kunnen hebben met het feit dat de laptop te warm wordt. Heb je hem op je schoot of op een tafel? Het tweede raad ik aan. Het kan ook geen kwaad om even te controleren of de kloksnelheden van je videokaart op default staan ingesteld en niet hoger zijn geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Laatst online: 07-07 13:56
alles was al standaard ik ben nergens aangeweest dat is het vreemde juist.

een vriendvan me heeft dezelfde laptop alleen een maan of 2 later gekocht, wat ik aan verschil kon zien qua uiterlijk was dat de led in de travo nu op het input stekkertje zat. toen draaride ik everest home edition en kwam ik erachter dat zijn vga bios versie nieuwer was dan de mijne, het probleem is alleen hoe ik daar in godsnaam aan ga komen aangzien het best wel eens de oorzaak van mijn probleem kan zijn

dit is de versie die ik zoek..... als iemand m ergens vandaan kan halen post ff link

mijn versie:4.36.20.33.D4
zijn versie: 4.36.20.34.DB

tis nvidia trouwens FxGo 5700

[ Voor 16% gewijzigd door blaatgaap op 12-12-2004 17:55 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik had trouwens ook scheurtjes in de scharnieren van mijn deksel. De laptop terug gestuurd naar ACER. Daarbij ook verteld dat spellen niet draaien om mijn computer. Kreeg hem gerepareerd terug. Enige probleem. Spellen draaien doet hij nog steeds niet. Hij loopt na een paar seconden helemaal vast en reageert nergens meer op. ACER gaf het advies om de computer opnieuw te installeren. Ze hadden de grafische kaart gecontroleerd en daar was niets mis mee. Gezien ik dit probleem al eerder had en al 3 keer opnieuw mijn laptop geinstalleerd heb was ik hier niet blij mee. Toch nog maar een keer gedaan. En wat denk je... ruk... niets. Spellen spelen doet hij nog steeds niet. Ik heb de laptop nu 3 maanden en word nu een beetje gefrustreerd omdat ik ook niet meer weet wat ik nu moet doen. Alle drivers van videokaarten en chipset geinstalleerd. Misschien dat iemand met de oplossing komt....

Overigens directX 9c geinstalleerd. Had ook geen effect. Nog even gekeken naar mijn VGA versie in het Bios. Is ook versie 04.36.20.33.D4. Gezocht naar een update. Ook ik kan deze nergens vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een biosupgrade? Bij notebooks zitten updates van de VGA-bios vaak daarin. Je moet het meer zien als een mainboard-chip(s)-software-upgrade zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:24:
Een biosupgrade? Bij notebooks zitten updates van de VGA-bios vaak daarin. Je moet het meer zien als een mainboard-chip(s)-software-upgrade zegmaar :P
Whaha, voor iemand met mijn verstand van een computer klinkt dit erg intressant. Denk dat ik dat maar op een feestje ga roepen om intressant uit de hoek te komen. B)
Zelf heb ik namelijk geen flauw idee waar je het over hebt. haha 8)7

enne... het is nog geen oplossing voor mijn probleem ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:39:
[...]
enne... het is nog geen oplossing voor mijn probleem ;)
Heb je het al geprobeerd dan... :z

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Een kickje in dit topic..

Op de microsoft windows xp 64 newsgroup stond het vorige bericht:
The only ones I have heard about are for Broadcom 54g. Those are
available on www.planetamd64.com Someone extracted them from a version
of Win x64, but I don't know which version.

You have to register to get access to Planet_AMD_64's download area, but
they seem to be off the air right now. I cannot get to their web site
at the moment.
Even later het volgende:
The 64 Bit Driver Posted on Plantamd64 was ripped from
winxp X64 build 1289 and is A universal driver that will
work on all broadcom based wireless cards, the only thing
is you might not have access to half the manufucture
unique options that are provided in the 32bit drivers,
Iemand die dit al heeft uitgeprobeerd icm de 1501? Ik wil toch binnenkort windows opnieuw installeren (zit nog steeds met home die een beetje vervuild is) en graag overstappen op deze beta, maar kan niet zonder de wireless lan.

[edit]

HET WERKT!

Ik heb draadloos internet. Het lijkt niet 100% stabiel/snel maar kan ook ergens anders dan aan de driver liggen. Ik ga nu denk ik rustig overstappen :).

[ Voor 9% gewijzigd door pietje63 op 28-12-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Het beloofde linkje:
http://www.planetamd64.com/download.php?id=173

opslaan als rar bestand, vervolgens uitpakken en dan windows installeren (als je dat nog niet gedaan had).

Verder doet het internet het nu perfect, en de 64bit driver van de ati site is ook prima.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste