[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.054 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39

pietje63

RTFM

2e stikker idd bewaren lijkt mij :)

Verder heeft Acer advantage afaik 3 adressen Italie, Duitsland en Ierland
Duitsland is oa:
The Netherlands (Du) (dutch??)
en Italie:
The Netherlands (Fr) (french??)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan nog genoeg Aspire 1501LMi's bij It's en Modern Electronics.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd VWK, ik werk bij Modern en heb vandaag nog even gekeken, maar we kunnen ze nog bestellen van het hoofdkantoor en hij staat voor 1299.95. Echt een leuke prijs voor zo'n laptop! Verbazijngwekkend dat er ook nog een floppy in zit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond het ook maar vreemd dat ik die enveloppe naar italië en niet naar duitsland moest sture... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net on-line dat je bij modern nog gewoon kan bestellen. Maar ik moet nog een maandje wachten met aanschaffen. :'( Ik hoop dat ze ze dan ook nog hebben. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen mag ik een laptop gaan bestellen. Wat zou ik nu het beste bestellen? De Acer 1501Lmi of de Acer 1511Lmi?

Ben van België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jongens, replies als 'ik heb hem ook, hij werkt goed!" voegen vrij weinig toe aan het topic. Zullen we de discussie een beetje zinnig houden? :)

Bij het posten van een reply komen trouwens ook argumenten kijken, als je een notebook aanraadt, probeer het dan ook te onderbouwen.

[ Voor 33% gewijzigd door Laurent op 17-05-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-03-2023
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:17:
ik vond het ook maar vreemd dat ik die enveloppe naar italië en niet naar duitsland moest sture... 8)7
Ik heb m net gekocht bij Modern en mijn envelop moet ook naar Italie toe.

En voor Wackojacko: toen ik bij de modern was om te kijken vertelden ze me ook dat ik de laptop evt. kon reserveren totdat ik geld had. Of je kan van de mogelijkheid gebruik maken om hem in 10x te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 15:30
Is het mogelijk om voor aankoop van deze laptop bij "modern" de Harddisk te laten vervangen voor een 60 GB 7200 rpm en het geheugen te verhogen naar 1024 DDR-ram en eventuele inbouwing/inschakelen van de bluetooth optie?

PS: Cliffje had je nog gevraagd hoevel ze er nog op voorraad hadden?

[ Voor 17% gewijzigd door greenlizzard op 17-05-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffje
  • Laatst online: 10-03-2023
de mijne was voor mij besteld op het hoofdkantoor, in het filiaal hadden ze niet meer op voorraad. Hoeveel ze bij het hoofdkantoor hebben weet ik niet.

Volgens mij doet de modern verder niet aan uitbreidingen ed. ze verkopen gewoon de laptop "as is", al kun je het natuurlijk altijd even vragen bij ze.

[ Voor 34% gewijzigd door Cliffje op 18-05-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lievn
  • Niet online
Dit gaat misschien dom klinken, maar heeft iemand problemen met de muis?
Normaal als je een USB muis inplugt, zou dat toch meteen moeten worden herkend? Bij mijn 1501 dus niks, maakt niet uit welke poort ik ook probeer.

De USB-poorten werken nochtans wel, want een externe harde schijf werkt zonder problemen. Iemand een idee?

Verder vroeg ik me af of je die Acerdata partitie zonder problemen kunt verkleinen (dus niet verwijderen). Zodat ik mijn restore-cd nog wel kan gebruiken, maar toch wat ruimte kan vrij maken op de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je in de bios (f2 tijdens opstarten) de USB mode op Legacy enabled zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lievn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 09:26:
Waarschijnlijk moet je in de bios (f2 tijdens opstarten) de USB mode op Legacy enabled zetten.
Bedankt voor de tip, maar jammer genoeg zonder resultaat.
Ook met de laatste muis-drivers geïnstalleerd geen reactie. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Ik heb een logitech USB optische muis (oem versie) die het na aansluiten zonder problemen deed, melding dat er nieuwe hardware gevonden was en 10 seconde later kon ik heb gebruiken.
Legacy is afaik alleen voor het bios nodig.
Ik zal de drivers eraf gooien en dan nog een keer de muis erin pluggen. Kijken of hij wordt herkend.
Zo nee -> zoeken naar nieuwe hardware
Zo ja -> kijken of er ergens een foutmelding is ofzo

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lIevn schreef op 18 mei 2004 @ 08:40:
Verder vroeg ik me af of je die Acerdata partitie zonder problemen kunt verkleinen (dus niet verwijderen). Zodat ik mijn restore-cd nog wel kan gebruiken, maar toch wat ruimte kan vrij maken op de harde schijf.
Ik heb deze partitie dus verwijderd. Betekent dit dat ik de restore functie niet meer kan gebruiken?

Ik denk het haast wel maar ik wil het toch wel zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lIevn schreef op 18 mei 2004 @ 08:40:
Dit gaat misschien dom klinken, maar heeft iemand problemen met de muis?
Normaal als je een USB muis inplugt, zou dat toch meteen moeten worden herkend? Bij mijn 1501 dus niks, maakt niet uit welke poort ik ook probeer.

De USB-poorten werken nochtans wel, want een externe harde schijf werkt zonder problemen. Iemand een idee?

Euhm, ligt het niet gewoon aan de muis, heb je de muis al eens in een andere pc, laptop geplugt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Laatst online: 03-09 15:18
Bij mij werkt alles op mijn usb poorten ook heel netjes
geen problemen mee.
Check idd je muis eens of probeer een andere muis op dezelfde usb poort.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb mijn partities gewijzigd met Partition Magic omdat ik de D-partitie te klein vond voor de map mijn documenten enzo...
Ik kan je zeggen dat de recovery cd bij mij nog altijd werkt.
Ik heb de D-partitie vergroot van de oorspronkelijke 10 Gb. naar 25 Gb.

The-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey nog een aspire op het net gevonden: gloednieuw te koop met factuur en garantie:

Hier stond een link naar een advertentie...

Het is niet de bedoeling hier je eigen advertenties te promoten. De mensen die opzoek zijn naar deze notebook kunnen meestal wel de zoekmachine van marktplaats of 2ehands.nl gebruiken. ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Laurent op 19-05-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@hotmail, aangeraden door iemand met 2 posts. Jah, moet je doen als je graag met een doos bakstenen in de trein zit te werken. :/

edit: je bent ook nogal een d**l als je je eigen laptop te koop aanbied en dan zegt 'hey, gevonden...'.

[ Voor 30% gewijzigd door pjottum op 19-05-2004 11:24 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neenee, ik breng m aan huis ofzo :-) ;-)... ik ben de verkoper ervan trouwens :)

hehe sja ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lievn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 16:59:
[...]
Euhm, ligt het niet gewoon aan de muis, heb je de muis al eens in een andere pc, laptop geplugt?
Yep, al aan gedacht.
Momenteel heb ik echter geen andere pc om het op te testen.

Die partitie tip ga ik trouwens eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een 1501 aangeschaft, eerste induk was super. Na 1 week gebruik defekt. TFT-backlight gaat niet meer aan nadat notebook in slaapstand is gegaan.
Extern scherm werkt nog wel, helderheid en backlight toets helpt ook niet meer.
Verder vind ik het toetsenbord ook niet de kwaliteit hebben die de ferrari 3000 heeft. Toetsen voelen minder prettig aan en spatiebalk aan linker of rechter zijkant intoetsen resulteerd af en toe in geen toets ingedrukt hebben.
Notebook wordt gelukkig niet echt warm, kan heerlijk op schoot genomen worden zonder kachelbenen te krijgen en ook de handpalm rustplaatsen blijven heerlijk koel. Ook de batterijtijd met internetten van 3 uur was een aangename verrassing t.o.v. de 2 uur van de ferrari
Nu maar hopen dat acer morgen hem gelijk omruilt, wegens defekt binnen 8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de twee topics over de 150x heb ik haast niemand gehoord over de kwaliteit van games op de notebook. En of dat natuurlijk een beetje soepel loopt. Ik bedoel natuurlijk met games wel een beetje nieuwere games zoals: GTA vice city, NFS underground en true crime bijvoorbeeld.
Ik hoor van veel mensen dat het gamen op een laptop eigenlijk onmogelijk is. Wie heeft hier ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:36:
Nu maar hopen dat acer morgen hem gelijk omruilt, wegens defekt binnen 8 dagen.
Doen ze niet, ze repareren alleen maar. Ik raad daarom ook aan om naar je leverancier te gaan want er is een grote kans dat die een betere DOA garantie heeft in zijn algemene voorwaarden.

Acer maakt alleen maar, doen ze netjes maar duurt wel een weekje. Verder heb ik in dit soort gevallen (binnen een paar weken) altijd liever een nieuwe omdat je nooit weet wat er mee gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 15:06:
Op de twee topics over de 150x heb ik haast niemand gehoord over de kwaliteit van games op de notebook. En of dat natuurlijk een beetje soepel loopt. Ik bedoel natuurlijk met games wel een beetje nieuwere games zoals: GTA vice city, NFS underground en true crime bijvoorbeeld.
Ik hoor van veel mensen dat het gamen op een laptop eigenlijk onmogelijk is. Wie heeft hier ervaringen mee.
Je kan echt zonder problemen games spelen op deze laptop.. Ik doe niks anders ;)
Ik speel Counter-Strike, Condition-Zero, Gta vc, de nieuwste demo's!! En totaal geen probleem om te gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:11:
[...]

Je kan echt zonder problemen games spelen op deze laptop.. Ik doe niks anders ;)
Ik speel Counter-Strike, Condition-Zero, Gta vc, de nieuwste demo's!! En totaal geen probleem om te gamen!
Alvast bedankt voor je antwoord, maar ik had nog twee vraagjes. Over de schermresolutie: die schijnt niet door alle spellen erkend te worden. Of heb ik dat mis? Want de schermresolutie is bij de 1501 iets van 1400x1050.
En als ik nu de 1511LMi koop met 4200toeren en 512mb kan ik dan wel problemen krijgen met spellen, want die notebook heeft natuurlijk ook een andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]pietje63 schreef op 20 mei 2004 @ 17:22:
[...]

Bedankt voor je opmerking. vanochtend eerst de halve ochtend met acer gediscusieerd. Vanmiddag heeft radio modern besloten dat die omgeruild kan worden nadat acer niet in staat was vanochtend met een snelle oplossing te komen. Al met al zit ik nu heerlijk op een nieuwe te werken die het weer prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lievn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 17:14:
Over de schermresolutie: die schijnt niet door alle spellen erkend te worden. Of heb ik dat mis? Want de schermresolutie is bij de 1501 iets van 1400x1050.
En als ik nu de 1511LMi koop met 4200toeren en 512mb kan ik dan wel problemen krijgen met spellen, want die notebook heeft natuurlijk ook een andere videokaart.
De meeste games worden gewoon op 1024x768 gespeeld (is ook beter voor een hogere framerate).
De Geforce FX Go 5700 die in de 1511LMi zit is ook nog redelijk krachtig (ik dacht iets minder dan de Radeon 9600), dus dat zal nog wel meevallen.

Wat mijn muis betreft, ondertussen heb ik ze eens op een desktop pc kunnen testen en daar werkte ze vrijwel meteen.
Misschien te weinig stroomvoorziening voor een Kensington muis?
Ik zal binnenkort nog eens een andere USB muis proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door lievn op 23-05-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:36:
Vorige week een 1501 aangeschaft, eerste induk was super. Na 1 week gebruik defekt. TFT-backlight gaat niet meer aan nadat notebook in slaapstand is gegaan.
Ik heb hetzelfde voor gehad. Gewoon gebeld naar de helpdesk en 2.5 uur later stond DHL al voor mijn deur om de laptop op te pikken. Na een week had ik mijn laptop terug en werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, mijn ervaringen: alles goed behalve trage harde schijf, zeker als je -zoals in mijn geval- simulaties moet runnen of grote data moet verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Zit er nou een mobiele AMD64 (DTR) in de 1501 en de 1511 of zijn dit al de "echte" Mobile AMD64?

Weet iemand wanneer acer ongeveer weer met nieuwe AMD64 laptops komt, want de 1511 serie vind ik niet zo, oa. vanwege de lage resolutie en de GeForce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Laatst online: 24-08 09:56
Dit is de mobiele Athlon 64, niet die ultra zuinige ahtlon 64's die er staan aan te komen.

Maar dees powerhouse is nog heel zuinig! 3:15 uur werk ik er toch mee, ik ga zeker niet klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 08:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op 07 mei 2004 @ 03:01:
[...]

Afgelopen dinsdag bij Acer in Den Bosch afgeleverd, het zou minstens 10 dagen duren zeiden ze... ben benieuwd wat ze eraan gaan doen :)

(Stiekem hoop ik erop dat de wlan hardware brak is en dat ze 'm dus moeten vervangen, en dat ie onboard zit zodat ze het hele moederbord moeten vervangen, en dat ze geen 1501 mobo's meer hebben zodat ik een 1511 mobo krijg, waardoor ik dus een 1511 LMi heb maar dan met een 1400x1050 scherm :7 :P Maar de kans op dit alles is ws. erg klein ;))
Ik heb 'm inmiddels alweer een weekje terug, op de packlist hadden ze gezet dat ze de wlan vervangen hadden, maar geen verschil met de vorige situatie (kanaal 6 wil niet, zonder dataencryptie ook niet). Ik koop wel een PCMCIA WLAN kaartje, die zijn op zich niet zo duur. Het is natuurlijk kut dat het niet werkt, maar ik heb geen zin om de hele tijd in de weer te zijn met Acer... en zo duur zijn die kaartjes nu ook weer niet. Ik ga iig nog even terugmailen dat het alsnog niet werkt, misschien dat ze me het kaartje willen vergoeden

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

DinoBe schreef op 23 mei 2004 @ 23:28:
Dit is de mobiele Athlon 64, niet die ultra zuinige ahtlon 64's die er staan aan te komen.
Officieel heet deze niet mobile maar DTR (DeskTop Replacement) volgens mij is het verschil met een normale amd 64 3000 dat deze 200 mhz minder heeft, maar 512KB cache meer (maar het zou kunnen dat er ook een gewone variant is met deze specs) Verder is hij iets zuiniger dan een gewone AMD 64. (had ik ergens gelezen vlak voor ik hem kocht, heb de bron even niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Wel de Athlon 64 3000+ die in de Acer 1501 heeft 1MB level 2 cache aan boord en snelheid van 1800 mhz.
Deze snelheid is variabel tussen 800 mhz en 1800 mhz.

Misschien dat het nu wat duidelijker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 17:44
Welke grafische chip zit nou in de Aspire 1501LMi? Sommige berichten van een ATi 9600; en andere weer van een 9200 model..

Ik wil me die laptop namelijk ook aanschaffen, aangezien de lokale hardwareboer 'em voor 1280 aanbied; maar vroeg me af of ik er een beetje soepel RTCW:ET op kon draaien :)

[ Voor 55% gewijzigd door Silent Thunder op 28-05-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Laatst online: 03-09 15:18
Er zit de 9600 in. Ik kan farcry ook goed spelen dus om te gamen kun je het goed nemen.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Havocnl schreef op 28 mei 2004 @ 19:36:
Er zit de 9600 in. Ik kan farcry ook goed spelen dus om te gamen kun je het goed nemen.
Mag ik ook weten welke score je haalt in een grafische benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 28 mei 2004 @ 19:01:
Welke grafische chip zit nou in de Aspire 1501LMi? Sommige berichten van een ATi 9600; en andere weer van een 9200 model..

Ik wil me die laptop namelijk ook aanschaffen, aangezien de lokale hardwareboer 'em voor 1280 aanbied; maar vroeg me af of ik er een beetje soepel RTCW:ET op kon draaien :)
kidding? rtcw draait met gemak op 100fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 00:41:
[...]

kidding? rtcw draait met gemak op 100fps :)
RTCW:ET (Enemy Territory) bedoel ik hé... is van 2003 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verder maak ik me eigenlijk alleen nog zorgen over die dode pixel(s) die soms op LCD's kunnen voorkomen. Dit wordt dan me eerste TFT (heb verder alleen CRT's in huis); maaruh... hoeveel van jullie hebben een dode pixel gehad op deze laptop?

En kan ik in de winkel eisen dat ik eerst de laptop mag opstarten om het beeld te inspecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPLOSSING VOOR WIRELESS PROBLEEM!

Ik las dat vele gebruilkers met mij problemen hadden een wireless verbinding op te bouwen c.q. te handhaven. Welnu, ik las hier enige tips en de beste die voor mij werkte was als volgt:

Bij installatie van de driver moet men niet de complete set-up van de 802.11g runnen van de Acer System CD, maar alleen de 802.11g driver zelf inladen via Control Panel. Als men de complete installtie doet vanaf de CD, wordt er namelijk een applicatie mede geinstalleerd (o.a. 802.11g diagnostics en een signaalsterkte meter) die niet direct noodzakelijk is maar die op de een of andere manier de wireless verbinding zeer bemoeilijkt. Misschien een conflict met de driver? In ieder geval, door enkel de driver zelf te installeren via Control Panel, werkt de wireless verbinding moeiteloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 29 mei 2004 @ 12:20:
Verder maak ik me eigenlijk alleen nog zorgen over die dode pixel(s) die soms op LCD's kunnen voorkomen. Dit wordt dan me eerste TFT (heb verder alleen CRT's in huis); maaruh... hoeveel van jullie hebben een dode pixel gehad op deze laptop?

En kan ik in de winkel eisen dat ik eerst de laptop mag opstarten om het beeld te inspecteren?
Ja, dat mag :)

Toe ik mijn Aspire kocht, was ik totaal onbekend met het fenomeen dode pixels. Totdat ik de doos opende en m'n nieuwe (en eerste) laptop opstartte: een bright pixel :(. De volgende dag terug naar de winkel gegaan, voor repartie/ruil. Dat deden ze dus niet. Toen direct naar Acer gebeld (slechts vijf minuten gewacht :Y)), die binnen een uur een koerier stuurde om het ding op te halen. De volgende dag had ik hem weer terug met de mededeling dat de pixel niet in het hart van het scherm zat. Balen dus. Nieuw systeem met een scherm dat niet helemaal honderd is :(. Heb toen de Consumenten Bond gebeld (ben lid van die club), en die zeiden dat ik hier geen genoegen mee hoefde te nemen, en een brief naar de winkelketen moest sturen. Als consument ben je namelijk niet gebonden aan de richtlijnen die de fabrikant geeft. Efin, heb een brief opgesteld, en vervolgens aangetekend naar het hoofdkantoor van de winkelketen gestuurd en een naar de winkel zelf. Drie dagen later (ivm weekend) kreeg ik telefoon met de mededeling dat er een nieuwe voor me klaarstond. Heb toen samen met een van de personeelsleden het scherm gecontroleerd. Een verstandige keus. Ze hadden nog twee systemen staan, waarvan de eerste een doffe plek in het scherm had. De tweede was wel perfect, en da's mijn huidige dus laptop :Y) Die is inmiddels anderhalf jaar oud, en nog steeds geen dode pixels. Hij is op het moment wel in reparatie vanwege een kapotte backlight. Er zat een jaar garantie op, maar kreeg gisteren te horen dat het kosteloos wordt gerepareerd. Waarvoor dank Acer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Volgens mij is de techniek om LCD's te maken een stuk beter geworden want ondanks dat er tegenwoordig veel meer worden verkocht hoor ik nooit meer mensen met dode pixels. Volgens mij stond er een keer een artikel in een tijdschrift (paar jaar geleden) dat 2 dode pixels OF 5 dode subpixels nog acceptabel was.

Het scherm van mijn (2e) 1501 was iig 100% goed, mijn eerste was 1/4 kapot, maar dat kwam omdat hij niet goed vervoerd was (zat ook een flinke deuk in de doos...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 13:19:
OPLOSSING VOOR WIRELESS PROBLEEM!

Ik las dat vele gebruilkers met mij problemen hadden een wireless verbinding op te bouwen c.q. te handhaven. Welnu, ik las hier enige tips en de beste die voor mij werkte was als volgt:

Bij installatie van de driver moet men niet de complete set-up van de 802.11g runnen van de Acer System CD, maar alleen de 802.11g driver zelf inladen via Control Panel. Als men de complete installtie doet vanaf de CD, wordt er namelijk een applicatie mede geinstalleerd (o.a. 802.11g diagnostics en een signaalsterkte meter) die niet direct noodzakelijk is maar die op de een of andere manier de wireless verbinding zeer bemoeilijkt. Misschien een conflict met de driver? In ieder geval, door enkel de driver zelf te installeren via Control Panel, werkt de wireless verbinding moeiteloos!
misschien het eerste deel niet gelezen? aPnia heeft dit al es eerder uitgelegd, bij mij was het idd ook de oplossing.

mijn display is ook 100% ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn display is ook 100% in orde

ik zal dat wireless dingetje onthoude voor als ik binnen een maand ook een draadloos netwerk opzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een laatste vraag/probleem. Hebben meer mensen er last van dat wanneer je overschakeld op de AC of DC je bios instellingen weg zijn?

Ik moet dan weer op f2 drukken en de datum goed zetten. Zit er geen batterij in dat die bios instellingen onthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Als het nu half 11 is dan staat mijn datum nog steeds goed ondanks dat ik redelijk vaak wissel...
Lijkt me dan dat je bios batterij idd kapot/leeg is, of je een keer om een of andere reden 100% geen stroom hebt gehad en hij nog wel aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

misschien een rare vraag maar waarom kom ik de 1501 niet tegen op Acer.nl? De grafische kaart (radeon9600pro 64mb) is nl een stuk beter dan die go5700 in de 1511.

Tenzij iemand nu gaat beweren dat FarCry acceptabel is te spelen met die Go5700 @ 1024x768 en alles medium zonder aa/af... (evt met 1GB ram)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellraizer schreef op 31 mei 2004 @ 13:52:
misschien een rare vraag maar waarom kom ik de 1501 niet tegen op Acer.nl? De grafische kaart (radeon9600pro 64mb) is nl een stuk beter dan die go5700 in de 1511.

Tenzij iemand nu gaat beweren dat FarCry acceptabel is te spelen met die Go5700 @ 1024x768 en alles medium zonder aa/af... (evt met 1GB ram)
De 1501 lmi is uit de handel gehaald in nederland.
Moet je misschien op www.acer.de/be/com kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate.de heeft de 1501 staan met Athlon-64 Mobile.

http://www3.alternate.de/html/nodes/036999000_prev.html#Acer

Weet iemand of ze bij Acer andere modelen met de nieuwe mobile chip gaan leveren? Wat ik wel heb gezien is die ferrari dingen maar ja hangt wel een duur prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1511 nu al wel 2 hele dagen:D en ik moet zeggen dat hij super bevalt, alleen hij is aan de grote kant maarja.

Ik speel games zoals NFS underground, GTA vice city, Tiger woods PGA tour 2004 allen op 1024*768 op volledig detail, het mag dan wel geen far cry zijn maar toch draait het allemaal als een zonnetje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 21:11:
Alternate.de heeft de 1501 staan met Athlon-64 Mobile.

http://www3.alternate.de/html/nodes/036999000_prev.html#Acer

Weet iemand of ze bij Acer andere modelen met de nieuwe mobile chip gaan leveren? Wat ik wel heb gezien is die ferrari dingen maar ja hangt wel een duur prijskaartje aan.
1; waarschijnlijk duitse toetsenbord indeling
2; zal wel gewoon DTR en niet mobile zijn aangezien de mobile nog niet uit is (maarja naam wordt wel vaker misbruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 20:24
Ik heb de laptop nou ook al een maand of 2 en ben er zeer tevreden over.
Ik heb geen enkel probleem met Wlan. Maar wat ik me wel afvraag is of er stekkers te koop zijn voor de sigarettenaansteker in de auto.
Ik weet dat er van die standaard omvormers zijn , maar ik kom toch ook veel verhalen tegen dat dat niet helemaal lekker gaat.
Dus eigenlijk zoek ik er een die speciaal gemaakt is voor onze lappies. of misschien is er al iemand met ervaring.

ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FarCry getest voor je op een 1511Lmi, maar die draait goed op High detail (zonder AA). Wel 61.12 drivers gebruiken (scheelt 20% in FarCry). 3dMark 2003: 3048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 18:26:
[...]

Ik heb hetzelfde voor gehad. Gewoon gebeld naar de helpdesk en 2.5 uur later stond DHL al voor mijn deur om de laptop op te pikken. Na een week had ik mijn laptop terug en werkende.
Ik heb de 1501 nu 1,5 maand in bezit en begin deze week plots een zwart scherm...... :'( Even op dit topic rondgesnuffeld en erachter gekomen dat het dus ook de blacklight betrof. Dinsdagochtend gebeld naar de helpdesk en dinsdagmiddag stond DHL voor de deur om m mee te nemen! _/-\o_
Ik heb dus een acer advantage garantie, waarbij dus gesuggereerd wordt dat je laptop binnen 5 werkdagen gerepareerd thuis afgeleverd wordt.

Mijn vraag is nu, krijg ik bericht zodra mn laptop weer thuisbezorgd wordt? hij wordt weer per koerier thuis afgeleverd, alleen heb ik nog geen bericht gehoord. wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

per koerier staat op deze pagina ;)

http://www.aceradvantage.com/nl/notebook.htm

Hopelijk heb je em snel weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Je weet zeker dat je je blacklight neit gewoon uit had staan? (fn-f6 als op accu)? :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietje63 schreef op 04 juni 2004 @ 17:57:
Je weet zeker dat je je blacklight neit gewoon uit had staan? (fn-f6 als op accu)? :d
Ja, heb ik gecontroleerd. Op de helpdesk vroegen ze het ook, maar er gebeurde niets. heb nog een gewone monitor eraan gehangen en daarop werkte alles wel normaal. als ik bijna met mn neus in het scherm zat, kon ik het net zien......
hij is dus dinsdag opgehaald, binnen 5 werkdagen reparatie, dus ik hoop maandag m toch wel weer te kunnen ontvangen.......ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Kunnen de mensen met een 1511 wat benchmarks posten? Ik ben ze hier volgens mij nog niet tegen gekomen. Zet er wel effe bij of je het geheugen of HD ge-upgrade hebt.
Ook ben ik benieuwd naar de kwaliteit, viewing angles en helderheid van het scherm, misschien dat iemand wat pic's kan posten of het beter kan toelichten.
En wordt de laptop warm onder normaal gebruik of intensive gaming, zoja waar?

[ Voor 12% gewijzigd door greenlizzard op 13-06-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar de 1501LMI, de Dynabyte in Alkmaar heeft er nog 1 staan, het betreft volgens mij wel een showmodel, maar daar zou je na wat overleg wel een gratis notebook-tas erbij kunnen krijgen. De prijs was geloof ik iets van €1299,- ofzo inc. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Laatst online: 21:34
greenlizzard schreef op 17 juni 2004 @ 20:15:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar de 1501LMI, de Dynabyte in Alkmaar heeft er nog 1 staan, het betreft volgens mij wel een showmodel, maar daar zou je na wat overleg wel een gratis notebook-tas erbij kunnen krijgen. De prijs was geloof ik iets van €1299,- ofzo inc. btw.
Vreemd, ik was vorige week ook bij dynabyte in Alkmaar langs en toen hadden ze alleen nog maar de 1511LMi staan. Ze zouden wel een nieuwe lading 1511LMi krijgen.
Ik heb nog een 1501 bij delaptopper weten te bemachtigen. Die hadden nog wel een rest partij van 9 stuks gekregen maar die zijn nu ook op ;)

En ik ben zeer tevreden met mijn 1501LMi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al meer dan een maand geleden die aceradvantage envelop opgestuurd, maar ik heb daar nog altijd niets van gehoord...

heeft iemand hier met aceradvantage al wel antwoord gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:29:
ik heb al meer dan een maand geleden die aceradvantage envelop opgestuurd, maar ik heb daar nog altijd niets van gehoord...

heeft iemand hier met aceradvantage al wel antwoord gekregen?
Ook geen antwoord van gekregen, maar dit is ook de bedoeling niet denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal kreeg ge ne mail en die moest ge dan afprinte ofzoiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Je krijgt nen mail da het ontvangen is, het kan wel een tijdje duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoBe schreef op 20 juni 2004 @ 12:28:
Je krijgt nen mail da het ontvangen is, het kan wel een tijdje duren...
Hoelang is dat dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 21:00

voodooless

Sound is no voodoo!

:'( :'( :'( Zonet is de backlight van mijn 1501 gestorven. Hij stond gewoon de hele avond op mijn bureau, en opeens deed ie het niet meer :(

Morgen dus direct support bellen, zodat ik het ding kan opsturen. Disk laat ik echter wel bij me achter. Heb geen zin in verlies van gegevens!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen, heb twee probleempjes met mijn 1501 LMi:
1 diskette drive is kapot
2 cardreader beschermertje is pleite

Bel morgen even die service. Zouden ze die dingen op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Laatst online: 21:34
Ik heb nu al enige tijd een 1501 en ben zeer tevreden met de laptop.

Maar ik heb problemen met de cd/dvd rom.
Het duurd ontzettend lang voor hij de cd/dvd opstart als ik hem in de drive doe.
Ook andere installers duren erg lang voor ze opgestart zijn.

Dan het installeren van een cd/dvd. Dit gaat volgens mij maar op 1 speed.
Het duurd ontzettend lang voor een schijfje geinstalleerd is.

Ik heb de laatste 4in1 drivers van VIA geinstalleerd.
En de cd/dvd en hdd staan beide op DMA.

Iemand enig idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dat slome installeren komt misschien eerder door je trage harde schijf(4200rpm) bij mij op de 1501 duurt het soms ook vrij lang voordat ie een schijfje vind, hoge toeren veel blazen, maar das vooral bij gebrande cd's van goedkope kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag de acer 1511, maar nu hoor ik bij het opstarten 2 peipjes en verder boot ie niet ?

Wie weet wat die piepjes in houd ?

[edit]
hmm na wat proberen boot doet ie het weer

[ Voor 17% gewijzigd door geforce5_guy op 16-07-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 19:47
bij twee piepjes is volgens mij de accu heel erg leeg, niet vol genoeg om op te starten. Ook wel eens gehad, bleek de kabel van mijn adapter losgeschoten te zijn...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
IK krijg de touchpad niet aan de gang, heb de drivers op de cd en van de acer geprobeerd.

laat maar had em uitgestakeld via tb :+

[ Voor 21% gewijzigd door geforce5_guy op 16-07-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
welke grafische chip zit er nou in die 1511LMi? ik krijg er ff geen hoogte meer van. sommige berichten van een GeForce FX 5700go en andere weer van een Radeon Mobility 9600 :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 19 juli 2004 @ 09:48:
welke grafische chip zit er nou in die 1511LMi? ik krijg er ff geen hoogte meer van. sommige berichten van een GeForce FX 5700go en andere weer van een Radeon Mobility 9600 :? 8)7
In de 1511LMi zit een FX5700GO. (staat gewoon op de Acer site hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb nu ook de 1511 :)

in de manual staat dat je de 1e keer de accu moet opladen, en dan helemaal moet leegtrekken. Hij staat nu al een uurtje op te laden, maar hoelang heeft ie daarvoor nodig?

[ Voor 66% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 24 juli 2004 @ 13:04:
Ik heb nu ook de 1511 :)

in de manual staat dat je de 1e keer de accu moet opladen, en dan helemaal moet leegtrekken. Hij staat nu al een uurtje op te laden, maar hoelang heeft ie daarvoor nodig?
volgens mij als de indicator onder touchpad op groen staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Thnx Clyde, maar Ik heb nu een driver-probleem waar ik niet zomaar uitkom ('kheb overigs de 1511LMi met de pre-install eraf gegooid en zelf ingericht OS).

de grafische chipset word niet herkent; in de device manager word hij aangeduid met een vraagteken.

Ik heb de drivers van de Acer-site gedownload, maar zonder resultaat (dat waren ATi; je hebt kennelijk geen speciaal 1511 gedeelte op de site; alleen 1500-series :X)

verder van de nvidia site de go5700-drivers gedownload; maar die pakt 'ie ook niet :?

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikewr
  • Laatst online: 03-12-2024

spikewr

Microsoft Beta Tester #521829

Silent Thunder schreef op 24 juli 2004 @ 15:37:
Thnx Clyde, maar Ik heb nu een driver-probleem waar ik niet zomaar uitkom ('kheb overigs de 1511LMi met de pre-install eraf gegooid en zelf ingericht OS).

de grafische chipset word niet herkent; in de device manager word hij aangeduid met een vraagteken.

Ik heb de drivers van de Acer-site gedownload, maar zonder resultaat (dat waren ATi; je hebt kennelijk geen speciaal 1511 gedeelte op de site; alleen 1500-series :X)

verder van de nvidia site de go5700-drivers gedownload; maar die pakt 'ie ook niet :?
Normaal staan op recovery cd's ook de drivers zodat je die apart kan installeren

Acer aspire 1501LMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Spike666 schreef op 24 juli 2004 @ 16:37:
[...]

Normaal staan op recovery cd's ook de drivers zodat je die apart kan installeren
ik heb ze via driverguide nu al gevonden. je moest wel in windows de optie doen om ze via een lijst te selecteren. ik deed altijd via de .exe of INF installeren (wat eigenlijk ook al zou moeten kunnen mja |:( )

ik heb alleen het probleem dat kennelijk het contrast en/of brightness te hoog staat. waar kan je dat instellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Silent Thunder schreef op 24 juli 2004 @ 17:26:
[...]

ik heb ze via driverguide nu al gevonden. je moest wel in windows de optie doen om ze via een lijst te selecteren. ik deed altijd via de .exe of INF installeren (wat eigenlijk ook al zou moeten kunnen mja |:( )

ik heb alleen het probleem dat kennelijk het contrast en/of brightness te hoog staat. waar kan je dat instellen?
Je moet de nvidia drivers op www.acer.nl hebben. Die deden het bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
geforce5_guy schreef op 25 juli 2004 @ 19:12:
[...]

Je moet de nvidia drivers op www.acer.nl hebben. Die deden het bij mij wel.
als ik op de acer-site onder het kopje support + driver download kijk, zie ik alleen ATi drivers voor de 15xx series; of ik moet al scheel kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:47

Freehumor

koekwous

Sta op dit moment op een punt om een laptop aan te schaffen.
- Acer Aspire 2012
- Acer Travelmate 921
- Acer Aspire 1511LMi

Ik weet dat de 1511LMi één van de beste laptop is, maar ik wil wel te maken hebben met een redelijke accu. Die moet het liefst minimaal 2 á 3 uur meegaan (bij normaal gebruik). Dus daarover had ik wat vragen:

Hoeveel uur kan de Acer Aspire 1511LMi "werken" op zijn accu bij normaal gebruik? En hoelang gaat de 1511LMi mee bij het stressen van de laptop?

Ik hoorde dat het geluid niet erg goed was, is dat echt het geval? En hoe zit het met het beeldscherm? Valt dat mee op XGA resolutie en wat is de inkijkhoek?

Ik zou graag van verschillende mensen willen weten hoe het zit met de accu. Want eigenlijk kan dit het enige minpunt zijn om de laptop niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Freehumor schreef op 26 juli 2004 @ 14:03:
Sta op dit moment op een punt om een laptop aan te schaffen.
- Acer Aspire 2012
- Acer Travelmate 921
- Acer Aspire 1511LMi

Ik weet dat de 1511LMi één van de beste laptop is, maar ik wil wel te maken hebben met een redelijke accu. Die moet het liefst minimaal 2 á 3 uur meegaan (bij normaal gebruik). Dus daarover had ik wat vragen:

Hoeveel uur kan de Acer Aspire 1511LMi "werken" op zijn accu bij normaal gebruik? En hoelang gaat de 1511LMi mee bij het stressen van de laptop?

Ik hoorde dat het geluid niet erg goed was, is dat echt het geval? En hoe zit het met het beeldscherm? Valt dat mee op XGA resolutie en wat is de inkijkhoek?

Ik zou graag van verschillende mensen willen weten hoe het zit met de accu. Want eigenlijk kan dit het enige minpunt zijn om de laptop niet aan te schaffen.
Ik heb de 1511LMi en die accu kan best 2 a 3uur meegaan als 'ie gewoon op idle staat. Maar als je ermee werkt gaat hij bij mij rond de 1.5u tot 2u mee.

Van het geluid moet je je sowieso bij 'n laptop niet veel voorstellen. Het zijn gewoon van die mini-speakertjes erin gepropt. Ik zou het geluid ervan willen betitelen als matig tot redelijk. Maar er komt gewoon geen levendig helder geluid uit zoals je gewend bent van echte stand alone boxen. Ik zou dat ook niet als een eis stellen hoor.

Het beeld vind ik het echt heel goed. Ik draai 1024*768 en gewoon mooi scherp beeld. De preciese kijkhoek weet ik niet, maar van opzij valt het nog goed te bekijken mits je niet teveel ervanaf gaat. Voor mij maakt dat niet zoveel uit omdat ik altijd recht ervoor zit; en toch nooit er half naast hang.

Ik heb 'em o.a. gekozen voor de snelle grafische chip (geforce fx go5700), de Dvd-brander; en 54Mbit WLAN. Als ik toch zoveel geld uitgeef wil ik wel een paar leuke extra's.

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 26-07-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. klopt het dat de resolutie van de 1511 niet hoger in te stellen is dan 1024x768 (desktop) en dat je de resolutie van de 1501 op 1400x1050 kan zetten?

Indien ja, dan heeft de 1501 wel een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:04:
Hmm.. klopt het dat de resolutie van de 1511 niet hoger in te stellen is dan 1024x768 (desktop) en dat je de resolutie van de 1501 op 1400x1050 kan zetten?

Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:04:

klopt, maar de 1501 is dus niet meer leverbaar helaas :) de 1511 is de vervanger geworden daarvan.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 1501 heeft sxga (s van super!) de 1511 heeft gewoon xga schermpje 8)
ben ik ff blij met me 1501, echt super rlxd, winamp rechts in het scherm IE er gewoon naast, of 4 msn schermpjes naast elkaar, en met foto's is het ook super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 14:10:
de 1501 heeft sxga (s van super!) de 1511 heeft gewoon xga schermpje 8)
ben ik ff blij met me 1501, echt super rlxd, winamp rechts in het scherm IE er gewoon naast, of 4 msn schermpjes naast elkaar, en met foto's is het ook super _/-\o_
huh hoe moet ik me dat voorstellen?

de 1501 heeft dezelfde fysieke afmetingen als de 1511? (beide 15"?). dus dan zou het beeld er juist vernaggeld moeten uitzien als je geen 4:3 resolutie pakt op de 1501?

Of is de 1501 met 'wide' uitgevoerd (15,4)?

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 30-07-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1501 heeft een resolutie van 1400*1050, 1511 resolutie van 1024*768... (allebei 4:3 verhouding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ge die Fn-toetsen kunt aanpasse of wat de drivers daarvoor zijn??? ik heb namelijk nieuwste omega-drivers geïnstalleerd voor vga, maar nu kan ik mn scherm niet meer afzetten met 1 van die functie-toetsen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 00:29:
1501 heeft een resolutie van 1400*1050, 1511 resolutie van 1024*768... (allebei 4:3 verhouding)
zo'n ''hoge'' resolutie op 15inch.. dan heb je toch alles superklein :? Je hebt wel veel op 1 scherm; maar raken je ogen dan niet oververmoeid door al dat scherpkijken..

[ Voor 31% gewijzigd door Silent Thunder op 01-08-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee helemaal niet, het beeld is echt superscherp, zeker als ik eerst achter de CRT monitor van me ouders heb gezeten, valt het me steeds weer op, hoe scherp en duidelijk allles is.
De resolutie is 1400 x 1050, dit is gewoon 4:3 hoor, wat ik iets terug met die msnschermpjes bedoelde,was 2 aan 2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 26 juli 2004 @ 14:17:
[...]

Ik heb de 1511LMi en die accu kan best 2 a 3uur meegaan als 'ie gewoon op idle staat. Maar als je ermee werkt gaat hij bij mij rond de 1.5u tot 2u mee.

Van het geluid moet je je sowieso bij 'n laptop niet veel voorstellen. Het zijn gewoon van die mini-speakertjes erin gepropt. Ik zou het geluid ervan willen betitelen als matig tot redelijk. Maar er komt gewoon geen levendig helder geluid uit zoals je gewend bent van echte stand alone boxen. Ik zou dat ook niet als een eis stellen hoor.

Het beeld vind ik het echt heel goed. Ik draai 1024*768 en gewoon mooi scherp beeld. De preciese kijkhoek weet ik niet, maar van opzij valt het nog goed te bekijken mits je niet teveel ervanaf gaat. Voor mij maakt dat niet zoveel uit omdat ik altijd recht ervoor zit; en toch nooit er half naast hang.

Ik heb 'em o.a. gekozen voor de snelle grafische chip (geforce fx go5700), de Dvd-brander; en 54Mbit WLAN. Als ik toch zoveel geld uitgeef wil ik wel een paar leuke extra's.
Vraagje; heb jij die WLAN aan de praat gekregen?? heb dezelfde lapper alleen ik krijg het niet voor elkaar. Afgelopen weekend een LAn party gehad...2 vrienden van me geweest, hadden beide ook de 1511LMi alleen we kregen het gewoon niet aan de praat.

Hoe start ik het op? en kan ik die optie dat als mn lapper opstart en de antenne aanzet ook uitzetten??

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb nog niet de tijd gehad om een accesspoint te kopen; dus ben nog niet actief bezig geweest met WLAN.

Ik weet wel toen ik de preinstall eraf mieterde; en een schone XP erop heb gezet, WLAN niet automatisch werd geïnstalleerd. Ik heb zeg maar via de Acer-support site de driver gedownload; en daarvan de executable gerund. Vervolgens werd alles mooi herkend (zowel in configuratiescherm, device manager en Network Connections).

Misschien moet je het device ff installeren? Verder kun je in Configuratiescherm-> WLAN wat opties aanzetten zoals enable radio en in Network Connections kun je verbinden naar alle available networks. In ieder geval... als ik de AccessPoint heb laat ik het zo snel mogelijk weten hoe ik 'em heb werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 04-08-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:40
Heb een probleem met mijn 1501.
Het probleem is met het scherm, deze vertoont over de breedte een paar lijnen met rare vlekjes die geen invloed hebben op het beeld zelf. Ze zijn alleen goed/slecht te zien als je het scherm wat schuint zet (ivm zon enz) daarbij zitten er twee licht witte strepen op het scherm.

Het scherm is gewoon beschadigd :( en ziet er bagger uit.
What 2 do?

Verder niets vreemds mee gedaan!

ps laptop komt van Dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Goed, ik heb de 1511LMi nu een paar weken, lopen als een trein niets te mekkeren.
nu heb ik echter 1 vraag aan mijn mede bezitter, toen jullie de 1511LMi gekocht hebben, hebben jullie er toen drivers bij gehad? en hebben jullie de XP Home cd ebij gekregen? (zit een mooie sticker op de onderkant, maar waar is die cd :? ) want deze mis ik een beetje om maar zo te zeggen. alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Deze zit gewoon bij je laptop geleverd....als het goed is 3 talen, en een driver cd.

Weet iemand al of er van bepaalde dingen update's zijn? Voor de 1511.
Want op de site staat alleen nog van de 1501....maar ben bang als ik zelf update's ga downloaden dat me besturing eraan gaat :X

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste