[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:11

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Acer Aspire 150x topic door /me

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/Additional/amd64_m.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/producthub/mobileproduct_title.jpg

• Images

Afbeeldingslocatie: http://acer.nl/temp/aspire1500/as1500-08-w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://acer.nl/temp/aspire1500/as1500-09-w.jpg

• Features:

Performance
• The AMD Athlon TM 64 processor 3000+~3400+.
• AMD Hyper Transport technology.
• Two memory slots supporting 333 MHz DDR,upgradeable to 2GB
(Memory modules are strictly required to be JEDEC compliant).
• High-capacity,Enhanced-IDE hard disk.
Display
• ATI Mobility Radeon 9600 Chip , 64MB VGA (dedicated)
• The 14.1”XGA (1024x768 resolution),or 15.0”SXGA+(1400x1050
resolution)TFT LCD panel provides a large viewing area for
maximum efficiency and ease-of-use.
• 3D graphics support.
• Supports simultaneous display between LCD and CRT display.
• S-video for output to a television or display device that supports
S-video input.
• “Automatic LCD dim”feature that automatically selects the best
setting for the display in order to conserve power.
• DualView TM support.
Multimedia
• High-speed built-in optical drive: CD-ROM,DVD-ROM,DVD/CD-RW combo,or DVD-Dual.
• MS DirectSound compatible.
• Built-in dual speakers.
Connectivity
• Integrated Gigabit Ethernet connection.
• Built-in 56Kbps fax/data modem.
• Four universal serial bus (USB 2.0)ports.
• One IEEE 1394 port.
• IEEE 802.11g or IEEE 802.11a/g Wireless LAN (manufacturing option).
• Bluetooth (manufacturing option).
English
Human-centric design
• All-in-one design (incorporating hard drive,optical drive and
floppy disk drive).
• Rugged,yet extremely portable,construction.
• Stylish appearance.
• Full-size keyboard with four programmable launch keys.
• Comfortable palm rest area with well-positioned touchpad.
Expansion
• PC card slot enables a range of add-on options.
• Upgradeable hard disk and memory modules.

Info van AMD & Whitepapers:
• Ideal balance of ultimate performance and true mobility.
Our newest mobile processor, the mobile AMD Athlon 64 processor offers a balance of ultimate performance and true mobility for today's on-the-go notebook users. The mobile AMD Athlon 64 processor is fully compatible with all available wireless solutions including the most advanced 802.11g solutions. Now available in models 3200+, 3000+ and 2800+. (Note: momenteel bij Acer alleen 3000+!)

The AMD64 Computing Platform: Your Link to the Future of Computing
AMD64 Platform
HyperTransport ™ Technology
HyperTransport™ Consortium
HyperTransport System Architecture Technical Reference
Mobile AMD Athlon™ 64 Processor Product Brief
Key Architecture Features
Competitive Comparison

AMD Released Benchmarks

Overall Performance

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/DAM/data/cordacharts/81209.jpg

Office Productivity Overall

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/DAM/data/cordacharts/81212.jpg

3D Gaming Overall

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/DAM/data/cordacharts/81210.jpg

Digital Media Overall

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/DAM/data/cordacharts/81211.jpg

Acer Prijslijst:
• Aspire 1501LMi, AMD Athlon 64 bit 3000+, Microsoft® Windows® XP Home Edition,
• 15TFT, 512MB RAM (2x 256), 60GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem,
• wired & wireless Lan 802.11g, 3 in 1 card reader

Pricewatch
Acer Aspire 1501 LMi AMD 3000+ 60GB 512MB 15TFT DVD-RW
Acer Aspire 1501LMI Pentium 4-3.0G, 512MB, 60GB, 15"TFT, DVD-RW, XP Home

Acer Resellers Nederland

Acer Resellers België & Luxemburg

Have fun! :)

Commentaar, vragen, op- / aanmerkingen? Zet het in het topic :)

Hier dan maar even verder gaan. Laatste post van Fate?:
Zou AA daar niet iets mee te maken kunnen hebben?

Ik weet alleen niet hoe je het uit kan schakelen . De ati drivers laten dit niet toe...
Hebben jullie trouwens al hangers te pakken? Ik soms ook nu ineens zwart scherm en dan reageert ie nergens meer op =|

[ Voor 90% gewijzigd door Laurent op 26-04-2004 21:27 . Reden: De oude TS was te mooi om weg te laten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien ff link naar de vorige serie: [rml][ Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook[/rml]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij reboot bij mij alleen soms in Battlefield vietnam :( en ik vind dat de koeling fan bij mij tegenwoordig bijna 24/7 aan blijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Heb af en toe dat tie hangt. Zo ineens tijdens internetten alles vast. :/
Tevens wil m'n linker speaker niet zo hard als de rechter, meer mensen daar last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Murtceps op 27-04-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murtceps schreef op 27 april 2004 @ 15:30:
Tevens wil m'n linker speaker niet zo hard als de rechter, meer mensen daar last van?
Heb ook last van mn linkermuisknop.. Maar deze gebruik ik zelden.. Gebruik toch een muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47
(Grapje)

Nu snap ik meteen waarom het model discontinued is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AnotherFruitcake schreef op 27 april 2004 @ 18:22:
(Grapje)

Nu snap ik meteen waarom het model discontinued is!
Heeft er totaal niks mee te maken!

Edit: Zijn er nu mensen die de laptop in 2compute.net gekocht hebben? Want ik zie dat ze allemaal al uitverkocht zijn..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
offtopic:
Misschien wat off-topic maar voor mensen die toch graag de hogere resolutie willen en een amd64 is er ook de Asus L5900DF, die heeft de mobiele amd64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Murtceps schreef op 27 april 2004 @ 15:30:
ik las in deel 1 iemand die daarover klaagde idd.. misschien was jij het wel though ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op 27 april 2004 @ 18:46:
[...]

ik las in deel 1 iemand die daarover klaagde idd.. misschien was jij het wel though ;)
Over wat klaagde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de 1511LMi nu wel of geen Wireless LAN ?
De ene site zegt van wel de andere van niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 00:49:
Heeft de 1511LMi nu wel of geen Wireless LAN ?
De ene site zegt van wel de andere van niet.....
Integrated Acer InviLink™ 802.11g1 Wi-Fi CERTIFIED solution; supporting Acer SignalUp wireless technology
[bron www.acer.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
de speaker =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had gemailed over het slecht werkende WLAN. Thuis heb ik het nu goed aan de praat, maar dus alleen met WEP aan, wat sowieso niet zou moeten horen (nou is dat niet zo erg want WEP wil ik sowieso aan hebben staan ;)). Maar op het kantoor van t.net en op school ziet ie de netwerken dus gewoon niet, terwijl ik hem met name voor deze 2 gelegenheden heb gekocht :(

Dit is wat Acer mij vermeldde
WLAN is een techniek die is gebaseerd op radio signalen. Omdat de signalen van AP´s en Routers erg beperkt is en de antennen in Notebooks nooit zo goed zijn als bij een externe oplossing kan het gebeuren dat de computer al op een kleinere afstand van de AP of Router problemen met de verbinding heeft. Dit is niet noodzakelijk een fout van het toestel.
Omdat het radio signaal vrij zwak is kunnen storingen van het netwerk door muren elektrische toestellen of leidingen en zelfs personen tot problemen leiden.
Bent u alsnog van mening dat er een fout aan het toestel het probleem veroorzaakt reply dan op deze mail. Er zal in dat geval een RMA aangemaakt worden en u kunt het toestel insturen voor reparatie.
Wat ze daar zeggen klopt natuurlijk wel, maar dat verklaart bijvoorbeeld niet waarom het niet werkt als WEP uit staat. Ik ga 'm denk ik terug sturen, i'll keep you informed

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi!
bij ons op de uni twente hier stond in de handleiding zelfs dat je WEP perse aan moest zetten. Bij mij heeft de ingebouwde antenne vaak zeer goede tot uitstekende ontvangst :)

ik ben na een week nog hartstikke tevreden met dit ding, heb gister alleen recovery moeten draaien omdat ik iets vern**kt had aan de hardeschijf, had hem beveiligd tegen schrijven en wist niet meer hoe het weg te halen. Daarna meteen met partition magic de fat32 omgezet naar NTFS zodat ik er nu ook dvd images op kan kijken.
8)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

.oisyn schreef op 28 april 2004 @ 03:23:
Ik had gemailed over het slecht werkende WLAN. Thuis heb ik het nu goed aan de praat, maar dus alleen met WEP aan, wat sowieso niet zou moeten horen (nou is dat niet zo erg want WEP wil ik sowieso aan hebben staan ;)). Maar op het kantoor van t.net en op school ziet ie de netwerken dus gewoon niet, terwijl ik hem met name voor deze 2 gelegenheden heb gekocht :(

Dit is wat Acer mij vermeldde

[...]

Wat ze daar zeggen klopt natuurlijk wel, maar dat verklaart bijvoorbeeld niet waarom het niet werkt als WEP uit staat. Ik ga 'm denk ik terug sturen, i'll keep you informed
Dit is natuurlijk een zwak excuurs! Ik heb mijn laptop hier 30 cm van de AP af staan, en nog niks... Ik heb inmiddels ook al de drivers van de Dell TrueMobile 1300 gerest, maar helaas geen verschil. Misschien mis ik XP SP1 ofzo... Zal dat er vanavond eens op gaan zetten. Ik ben nog steeds van mening dat dit een software probleem is aangezien het in het begin (met de orginele acer installatie) wel heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Was ik idd zelf die klaagde over de speaker, toch maar ff Acer mailen/bellen en vragen hoe en wat.

Vastlopers snap ik alleen nog niet zo goed. Denk dat ik gewoon eens alles opnieuw install met XP Pro erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

ik had dus ook continu problemen met WLAN. Het duurt gewoon vrij lang voordat hij connect. WEP aan, SSID hidden, channel 11. verder alles default.

Echter nu heb ik em al 1,5 dag aanstaan en het gaat goed (hij verliest geen signaal zoals paar dagen terug)
Als ik reboot, zal het waarschijnlijk wel weer 10-15 minuten duren totdat hij mijn AP vind (op zich heel vervelend, want met een Linksys 54mbit pcmcia in een Dell Latitude deed ie het direct! )

Heb overigens de losse pcmcia van Linksys niet getest in de Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Ik merk bij wlan toch wel verschil:
- ouders thuis: altijd goed (sweex router)
- kamer 1 (sitecom router/home station) wisselend per kanaal, kanaal 11 werkt het beste met wep beter dan zonder
- kamer 2 (sitecom router???) zette daar mijn laptop aan en kreeg ontvangst van een router waarvan ik de eigenaar niet ken, kon rustig met 200KB/s down en 24KB/s uploaden en verbinding bleef ook goed.

Wel raar dat vrij veel mensen er problemen mee hebben... Bij USB sticks zie je dat vaak maar bij ingebouwde dingen toch niet.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Heb ook last met de Wlan. Op m'n werk ziet ie de AP (Drytek Vigor 11b) wel maar verdomt het te connecten (soms connect ie maar disconnect ook gelijk weer).
Heb een Orinoco 11b PCICIA kaartje getest,....werkte perfect met de AP.
Linksys 54gPCICIA kaartje getest maar gaf precies dezelfde problemen als de interne kaart.
Zowel de linksys als de interne kaart gaven aan een Ndis 5.1 (?) te zijn, lijkt erop dat deze kaartjes een stuk kieskeuriger als de 11B Orinoco zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Wat me opvalt is dat het kaartje dat wel werkte een 11mbit is terwijl de niet werkende een 54mbit is..

Waarin heb je verder de kaartjes getest? In je aspire of (ook) in een andere notebook/pc?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb ook last van een zomaar uitvallend systeem. Ik kan echter niet zeggen waneer het gebeurt, het is gewoon willekeurig. Ik kan echter in het event log het volgende zien:

code:
1
2
3
4
5
6
\Device\ACPIEC: The embedded controller (EC) hardware didn't respond within
the timeout period.  This may indicate an error in the EC hardware or firmware, or
possibly a poorly designed BIOS which accesses the EC in an unsafe manner.  
The EC driver will retry the failed transaction if possible.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Ook vind ik andere warnings van de PlugPlayManager:

code:
1
2
3
4
Timed out sending notification of device interface change to window of 
"Connections Tray"

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Of dit een software of hardware porbleem is weet ik niet. Ik zal hierover eens contact opnemen met acer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Laatst online: 13-08 10:25
Heb uiteindelijk nog de laptop kunnen kopen bij hd.nl
Krijg hem dit weekeind hopelijk. Ik zal mnijn draadloos als eerste testen.
Kun je btw de interne draadloos uitzetten en zelf een inprik kaart gebruiken (heb nog een 3com draadloos PCMCIA liggen namelijk, router/AP ook 3com)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Havocnl schreef op 28 april 2004 @ 21:13:
Heb uiteindelijk nog de laptop kunnen kopen bij hd.nl
Krijg hem dit weekeind hopelijk. Ik zal mnijn draadloos als eerste testen.
Kun je btw de interne draadloos uitzetten en zelf een inprik kaart gebruiken (heb nog een 3com draadloos PCMCIA liggen namelijk, router/AP ook 3com)
Tuurlijk kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
ja deepspace graag! ik heb ook op de raarste momenten hangers... vaak resulteert 't in een blackscreen ;)
Helemaal zwart... niet meer pingbaar of wat dan ook.. goed zuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

apNia schreef op 29 april 2004 @ 01:17:
ja deepspace graag! ik heb ook op de raarste momenten hangers... vaak resulteert 't in een blackscreen ;)
Helemaal zwart... niet meer pingbaar of wat dan ook.. goed zuur!
Ik heb maar 1x een hanger gehad toen ik net overgeschakeld was van niet uitrekken van resoluties en AOM opstartte.. Toen werd het beeld langsaam zwart, verder nog geen een keer.

Regelmatig op een goed geconfigureerd systeem met stabiele software duidt vaak op kapotte hardware (geheugen e.d. al getest?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Misschien dat je na verloop van tijd meer krijgt. Gezien we allemaal hetzelfde resultaat steeds hebben duidt 't misschien toch op een bekend foutje van de 1501. Ik wil ook Acer vanmiddag ff bellen, echt lekker werken is 't niet zo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe precies sluit ik em aan op de tv?
we hebben er gister mee gekloot, maar ik kreeg alleen maar grijs beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 08:22:
Hoe precies sluit ik em aan op de tv?
we hebben er gister mee gekloot, maar ik kreeg alleen maar grijs beeld..
Heb je een mono tv? Ik heb meerdere malen mensen gehoord met dat probleem bij verschillende video kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg wel kleurenbeeld, maar overal waar het wit hoort te zijn zitten nu kleuren, ziet er uit als olie in water, allemaal kleuren.(nee ik gebruik niks!!!) heb een 2m svhs kabel, 4pins en plug die in een scart stekker op me tv. met composiet kabel krijg ik ook alleen maar zwart wit. iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen nog ff een vraagje hebben jullie ook dat bij de 1501lmi de indicatie ledjes onderin het beeldscherm behoorlijk warm aanvoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Jep... nooit opgevallen tho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AegisK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 23:14
Hi :)

Eén van de belangrijkste componenten van een notebook (wat mij betreft) is het scherm en... na meer dan 500 posts heb ik een heel kleine hoeveelheid nuttige info gevonden hierover ;(

Wil de 1501LMi graag kopen, maar aangezien ik geen winkels vindt waar ze hem hebben staan voor wat on-hands testing... Zou erg dankbaar zijn als iemand kan antwoorden op de volgende vragen:

1) ¿Heeft iemand uitgebreid gespeeld met resoluties? (512x384, 320x200, 320x240, etc). ¿Is de vreemde aspect ratio van het beeldscherm in die zin problematisch? ¿Zijn 1024x768 en 800x600 prettig op dit notebook?

2) Heb gehoord dat de kijkhoek niet super is... en dat een gedeelte van het scherm altijd lichter is dan het andere (hoe je ook kijkt). Ik ontwerp multimedia-apps en websites en dit klinkt voor die toepassingen echt niet ok. ¿Hoe erg is dit probleem? ¿Kan iemand dit notebook in die zin vergelijken met een 291LMi? :'(

3) Heb ergens gelezen dat de kleuren een beetje "washed out" (wazig en niet vel) zijn. ¿Mening hierover? (grafische ontwerpers extra welkom!!!)

Ik weet BTW maar al te goed dat deze vragen ook te maken hebben met de ATI 9600, maar het beeldscherm zelf is de issue ;)

Thanx, ook aan iedereen voor de ultranuttige info over de rest van de laptop, trouwens!!!!!!! :*)

(hier in Spanje is 'ie nogsteeds 1600€... naar NL voor aankoop is voorloopig geen optie spijtig genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AegisK schreef op 29 april 2004 @ 14:49:
Hi :)

Eén van de belangrijkste componenten van een notebook (wat mij betreft) is het scherm en... na meer dan 500 posts heb ik een heel kleine hoeveelheid nuttige info gevonden hierover ;(

Wil de 1501LMi graag kopen, maar aangezien ik geen winkels vindt waar ze hem hebben staan voor wat on-hands testing... Zou erg dankbaar zijn als iemand kan antwoorden op de volgende vragen:

1) ¿Heeft iemand uitgebreid gespeeld met resoluties? (512x384, 320x200, 320x240, etc). ¿Is de vreemde aspect ratio van het beeldscherm in die zin problematisch? ¿Zijn 1024x768 en 800x600 prettig op dit notebook?

2) Heb gehoord dat de kijkhoek niet super is... en dat een gedeelte van het scherm altijd lichter is dan het andere (hoe je ook kijkt). Ik ontwerp multimedia-apps en websites en dit klinkt voor die toepassingen echt niet ok. ¿Hoe erg is dit probleem? ¿Kan iemand dit notebook in die zin vergelijken met een 291LMi? :'(

3) Heb ergens gelezen dat de kleuren een beetje "washed out" (wazig en niet vel) zijn. ¿Mening hierover? (grafische ontwerpers extra welkom!!!)

Ik weet BTW maar al te goed dat deze vragen ook te maken hebben met de ATI 9600, maar het beeldscherm zelf is de issue ;)

Thanx, ook aan iedereen voor de ultranuttige info over de rest van de laptop, trouwens!!!!!!! :*)

(hier in Spanje is 'ie nogsteeds 1600€... naar NL voor aankoop is voorloopig geen optie spijtig genoeg)
hey
1400x1050 is eigenlijk de enige res die echt supergoed is, lager wordt het niet helemaal scherp, hoger kun je over je bureaublad scrollen.

de kijkhoek vind ik wel meevallen het is zwaarafhankelijk van je eigen zitpositie, het donkerder en lichter zijn van sommige stukken(boven en onder) klopt wel, maar heb er niet veel hinder van, ik klap hem meestal zo open dat ik het beste beeld heb op ongeveer 1/3 van boven, hierboven is het iets donkerder, maar niet echt veel, het wordt pas echt wat lichter in de taakbalk.

dat de kleuren washed out zijn ben ik het niet mee eens, ik vind ze juist wel goed, maar dit is me eerste nootbook dus vergelijken is niet mogelijk. Heb er ook NFS underground opgespeeld, en zag er echt donders mooi uit(en nog snel ook)

hoopz dat je er wat aan hebt, als je het echt zeker wilt weten moet je misschien toch maar op zoek naar een zaak om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 17:13
Zijn er al mensen die de 1511lmi gekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AegisK
Thanx madthyz ;)

Spijtig genoeg heb ik een portable nodig die qua beeldscherm super is... voor grafisch ontwerp. Vaio's zijn tot nu toe de enige machines die echt wat te bieden hebben wat beeldscherm betreft maar, voor een "iets" te hoge prijs...

Balen, die 1501 was op papier PERFECT :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AegisK
Inderdaad, hoe zit het met het 1024x768 scherm van de 1511??? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 19:48
Ik vind de kijkhoek van het beelscherm ook een beetje tegenvallen, maar ik weet niet hoe dit bij andere laptops is. Je kunt het beelscherm wel kantelen zodat je het mooiste resultaat krijgt, maar dan nog heb ik (een beetje last van) onder en boven bijv donkerdere tinten. De 'verticale' kijkhoek is dus niet al te groot.

offtopic: AegisK, in het Nederlands gebruiken we geen ¿ hoor :*)

[ Voor 72% gewijzigd door mathijsv op 29-04-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Laatst online: 24-08 09:56
Ja dat is mij enigste punt van kritiek tot nu toe op de laptop en dat is de verticale kijkhoek. De donkere / lichtere schijn in het beeld valt het meest op als het beeld donkere tinten weergeeft. Maar het went en na een tijdje valt je dat totaal niet meer op. De resolutie van 1400 bij 1050 is echt super om op te werken, plaats genoeg voor allerlei menu's...

Ik ben zelf ook grafisch ontwerper en mijn raad is om ALTIJD uw ontwerp te beoordelen op een klassieke crt monitor. Een externe monitor aansluiten is geen enkel probleem. LCD's zijn nog altijd niet geschikt voor grafisch kritische doeleinden. Dit geldt zowel voor de lcd's van een laptop als voor gewone lcd's. Enkel de hele dure schermen van lacie, barco en dergelijk zijn daar geschikt voor. Klassieke CRT's hebben nog altijd de beste kleurweergave, ook al zit er redelijk wat verschil van scherm naar scherm.

De kleuren vind ik niet flets, maar die Sony's geven idd de kleuren gesatureerder weer. Het nadeel van die schermen is dat ze heel hard 'blinken' en bij iets of wat invallend licht zit er enorm veel weerspiegeling in uw beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door DinoBe op 29-04-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop vanaf maandag en ik ben er echt heel blij mee, maar ik vind dat het snel start menu in de taakbalk de icoontjes ervan echt slecht zijn, en dat is ook zo met de icoontjes in de systemtray. Ik vraag me af of er ergens een optie is waar je de icoontjes van de taakbalk op high kunt zetten? Ik denk dat ze nu op low staan.

Mijn scherm instellingen zijn: 1400 bij 1050 pixels - hoogst (32 bits)

Het beeld is heel goed alleen de taakbalk icoontjes zijn slecht.

En mijn buren hebben een draadloze router en ik zit er 10M vanaf en doorkruis iets van 2 muren tussen de router en waar ik mij bevind maar toch ziet mijn laptop die router niet en ik snap echt niet waarom, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AegisK
mathijsv: dude, kan je aanraden om ook 3 jaar naar het buitenland te gaan, leer je wat schijt te hebben aan dit soort banale dingen :p Weet dat ¿ niet wordt gebruikt in NL, heb er 22+ jaar gewoond, maar nu wen ik aan ¿? en ¡!, essentie: iedereen begrijpt wat ik wil zeggen, das meer dan zat!

DinoBe: (¡)juist! Heb een maand of 4 geleden een kleine design studio opgezet voor het project waar ik aan werk en ben 100% gegaan voor CRT monitoren, de huidige betaalbare TFT's zijn echt triest (zelfs de ultra-coole AG Neovo 19"ers). Nu is een notebook essentieel aangezien ik veel op stap moet... baal van alles wat ik tot nu toe heb gezien. Zou de nieuwe Aspire 291LMi (met Radeon 9700, XGA 1024x768) een betere optie zijn qua beeldscherm?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er opzich tijdens het 3dsmaxen en photoshoppen geen last van, maar de kijkhoek is idd slecht.
Voor mij niet noodzakelijk, maar als je echt voor een goed beeldscherm wilt gaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 29-08 19:48
AegisK schreef op 29 april 2004 @ 20:04:
dude, kan je aanraden om ook 3 jaar naar het buitenland te gaan, leer je wat schijt te hebben aan dit soort banale dingen :p Weet dat ¿ niet wordt gebruikt in NL, heb er 22+ jaar gewoond, maar nu wen ik aan ¿? en ¡!, essentie: iedereen begrijpt wat ik wil zeggen, das meer dan zat!
lol, ik heb zelf 3 maanden in Spanje gezeten en ik had daarna ook allemaal van zulke actie's, daarom vond ik het wel grappig (herkenning), meer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AegisK
Ok man, dacht dat je een gefrusteerd zijkertje was, mijn fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 00:06:
Ik heb er opzich tijdens het 3dsmaxen en photoshoppen geen last van, maar de kijkhoek is idd slecht.
Voor mij niet noodzakelijk, maar als je echt voor een goed beeldscherm wilt gaan ..
Dan moet je denk ik bij een compleet ander merk zijn, mijn acer 661 LMi heeft hetzelfde euvel :|

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

AegisK schreef op 29 april 2004 @ 17:40:
Thanx madthyz ;)

Spijtig genoeg heb ik een portable nodig die qua beeldscherm super is... voor grafisch ontwerp. Vaio's zijn tot nu toe de enige machines die echt wat te bieden hebben wat beeldscherm betreft maar, voor een "iets" te hoge prijs...

Balen, die 1501 was op papier PERFECT :'(
Wat dacht je van een 15" of 17" powerbook? Perfect voor grafisch werk en een super beeldscherm en nog redelijk geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de notebook nu twee weken, ik gebruik 'm uitsluitend voor "muziek" (digitaal dj-en).
Vanavond heb ik mijn eerste optreden waarbij ik de notebook gebruik in een discotheek. Ik ben benieuwd of 'm het probleemloos uithoudt.
Zoals in het eerste deel gezegd: ik had tics in het geluid. Dit is opgelost omdat Acer mij kosteloos een nep-batterij opgestuurd heeft. Het is niet 100% een goeie oplossing, maar het werkt wel. De geluidsproblemen zijn verdwenen. Het enige dat ik niet goed krijg is de resolutie. Het programmaatje om muziek af te spelen is geschreven op 1024x768 en ik krijg het enkel "blurry" op mijn scherm te zien. Wat ergerlijk is om enkele uren op te kijken. Een probleem van de software en NIET van de notebook.

Dan de ervaringen. Notebook is haarscherp. Het beeld is zo zuiver vind ik. Ik gebruik op mijn werk een gewone IBM G74 monitor en als ik even naar mijn notebook scherm kijk en dan terug naar mijn gewone monitor vind ik deze laatste zo wazig en onscherp. Licht en donker heb ik niet voor. Ook de kijkhoek is optimaal vind ik. Je mag er nog schuin naar kijken (meer dan 30°) en ik kan alles nog steeds perfect lezen. Kleuren zijn picobello, vind ze niet flets of zo (maar ik gebruik dan ook alleen de standaard zaken).

De fan staat bijna continu aan, maar hindert niet. Het lijkt wel efkes een vliegtuig dat start als je de notebook opzet, maar dat neem je er graag bij. Toetsenbord + mousepad werken heel goed en probleemloos. Rechts boven aan wordt de notebook warm, ook de led verlichting in het scherm is heel warm. Check trouwens de adapter maar even, daar kan je een eitje op bakken! Hinderlijk? Nee... gewoon een vaststelling.
Freezen, zwart scherm: gelukkig nog niet voor gehad! (keeps his fingers crossed that it wil not happen ever).

Ik ben meer dan tevreden over de notebook en vind het een goeie investering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AegisK
Zeker een cool apparaat de powerbook, maar Apple is geen optie in mijn geval ;) Heb al mijn software gekocht voor PC en das 100% bindend voor mij (afgezien van het feit dat ik al mijn hele leven 100% pc/win-oriented ben) :p Had inderdaad al het gevoel dat het een algemeen euvel is wat Acer betreft... ben nu aan het kijken naar de HP Pavilion zv5168EA. Ook met een Athlon64 maar met een 440Go (meer dan zat voor wat ik doe). Moet het beeldscherm nog even bekijken...

Thanx aan iedereen voor de hulp :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
deepspace >> heb jij nou nogsteeds last van die hangers? Ze lijken bij mij maar meer en meer voor te komen =\

(Had je 't ook onder linux? zou misschien betekenen dat 't een softwarematig probleem is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Heeft er al iemand een DVD gebrand? En is de fikker echt dual format?
Want op het deurtje staat +R en Windows en Linux spreken van een Pioneer -R
Wat is het nu? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al meerdere dvd+ gebrand dus bij mij is de pionier duidelijk + :P
Ik gebruik gewoon Platinum 8X dvd+R dvd'tje werkt perfect na 25 minuten is je warme dvd klaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

helaas, de 1501 word schaars in nederland, de meeste winkels hebben hem niet meer, helaas.

zijn er al mensen die de 1511 hebben gekocht? wat zijn jullie ervaringen? de prijs van de 1511 is gelukkig wel acceptabel, welliswaar iets hoger dan de 1501, maar dat kwam omdat die eol was.

en is het anders een idee om hem in bijvoorbeeld duitsland te kopen, daar is de 1501 wel nog te koop, en zover ik weet, met dezelfde specs. heeft iemand daar al ervaring mee?

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 1501 heeft een dual format brander heb nl al een dvd-r en dvd+r gebrand!
De inkijk hoek is ook geen probleem mijns inzien ik maak zelf autonome animatie films en heb totaal geen probleem met het beeldscherm.
De laptop kan goed overweg met premiere pro en andere zware programma's dus wat mij betreft een heel goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
voor mensen die nog graag een een acer 1501 lmi willen hebben ik zag hem net in de dynabyte folder staan voor 1299 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

DeSire schreef op 01 mei 2004 @ 12:42:
voor mensen die nog graag een een acer 1501 lmi willen hebben ik zag hem net in de dynabyte folder staan voor 1299 euro :)
Was het niet per ongeluk een oude folder want op de website staat hij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
nee kreeg de folder deze week binnen.
Maar er staat wel bij zolang de voorraad strekt.
als bestelnr staat er 17511

[ Voor 55% gewijzigd door DeSire op 01-05-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die persé een notebook met een deftig scherm nodig hebben, is de Asus L5000 serie met ACE-view scherm ook een goeie optie volgens mij; deze is natuurlijk stukken duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
oh ja nog iets :) Bij die sneltoetsen staat er een toets met bluetooth op, da ding blijkt het dus niet te doen. Ook kan ik via de launchmanager de functie van de toets niet veranderen. Iemand daar al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoBe schreef op 01 mei 2004 @ 18:20:
oh ja nog iets :) Bij die sneltoetsen staat er een toets met bluetooth op, da ding blijkt het dus niet te doen. Ook kan ik via de launchmanager de functie van de toets niet veranderen. Iemand daar al iets op gevonden?
Omdat er geen BT in deze laptop zit.. Kan je laten inbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
ja, dat weet ik, maar het zou plezant zijn mocht je aan die toets die nu geen functie heeft een functie kunnen toewijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend toevallig 3 Dynabytes gebeld (Arnhem, Nijmegen. Den Bosch) Alleen in Arnhem hadden ze er nog een staan maar die was al gereserveerd.

Wordt dus toch een 1511 over 2 weken (zijn nu ook nog nergens te vinden). Ik kan voor die prijs geen gelijkwaardige Laptop vinden die 15inch, WLAN, InfraRood, 60 GB en een DVDRW heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

DinoBe schreef op 01 mei 2004 @ 18:44:
ja, dat weet ik, maar het zou plezant zijn mocht je aan die toets die nu geen functie heeft een functie kunnen toewijzen...
Moet niet zo moeilijk zijn;
- de launchmanager uitschakelen
- een standaard prog installeren dat multi media toetsenborden aan kan en te configureren is (is voor linux iig beschikbaar, voor windows weet ik het niet zeker)
- uitzoeken welke keycodes er achter de verschillende knoppen ziten

standaard ondersteunt het Acer prog het volgens mij nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje over de 1511, op de website van acer staat dat er een dual dvd brander in zit, ik neem aan dat het gewoon gaat om een +/- brander gaat, maar zou het kunnen dat het een dual layer brander is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 17:13
Nee het is gewoon een +/- brander :) , die dual staat voor +/- , net als de 1501lmi heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Is er iemand die weet of de 1501 lmi kan aangesloten worden op TV via een 4-pin s-video kabel.
Dit omdat de TV-out op dit toestel 7-pin is en deze in de handel onvindbaar zijn.
Ik heb reeds geprobeerd met een 4-pins kabel naar scart maar kreeg daarmee geen beeld.

The-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook met een 4 pins kabel aangesloten, op zo'n scart stekker aan de achterkant van de tv, waar je een s-video, en 3 tulpjes in kan pluggen. ik heb wel beeld, kleur zelfs, maar zoals ik al eerder beschreven heb zit ergens storing die het wit laat verkleuren, dit is echt super irritant en heb nog steeds geen oplossing. heb hem nu ook bij me ouders op de tv geprobeerd met een andere scartstekker, goldplated nog wel, maar zelfde probleem. Het ligt dus of aan me kabel of aan de laptop (oh no :'( ) morgen ff een andere kabel halen om te testen.

maauh je hebt maar 4 pins nodig, die andere schijnen voor s-video -> composiet te zijn. dit geeft bij mij echter alleen zwart wit beeld, alle beeldformaten al geprobeerd.

***is er nog niemand die een oplossing weet voor dat vage verkleuringsprobleem van mij, begin van ergenis zelf te verkleuren :( ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-mystic- Je kan het beste de Laptop niet in Duitsland bestellen want die hebben een heel ander toetsenbord vol met ü ä ö en een ander indeling wat mij een beetje lastig lijkt. Mischien is het een optie om hem te importeren vanuit de VS maar dat lijkt mij een beetje veel gedoe. Ik koop zelf over een maandje de 1511LMi. Die is iets dichter bij huis te koop.
mystic schreef op 30 april 2004 @ 16:37:
helaas, de 1501 word schaars in nederland, de meeste winkels hebben hem niet meer, helaas.

zijn er al mensen die de 1511 hebben gekocht? wat zijn jullie ervaringen? de prijs van de 1511 is gelukkig wel acceptabel, welliswaar iets hoger dan de 1501, maar dat kwam omdat die eol was.

en is het anders een idee om hem in bijvoorbeeld duitsland te kopen, daar is de 1501 wel nog te koop, en zover ik weet, met dezelfde specs. heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 11:11:
-mystic- Je kan het beste de Laptop niet in Duitsland bestellen want die hebben een heel ander toetsenbord vol met ü ä ö en een ander indeling wat mij een beetje lastig lijkt. Mischien is het een optie om hem te importeren vanuit de VS maar dat lijkt mij een beetje veel gedoe. Ik koop zelf over een maandje de 1511LMi. Die is iets dichter bij huis te koop.

[...]
niet eens gedacht aan die toetsenbord indeling ja, thnx :D

uit vs is inderdaad geen doen. belgie en luxemburg, zitten die in het zelfde schuitje als nederland? het grootse nadeel van de 1511 vind ik het hogere gewicht en de mindere grafische kaart namelijk, en daar komt bij, de 1501 had een onwijs mooie behuizing, die van de 1511 vind ik eigenlijk best wel lelijk....

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Hey mensen ik heb nu eindelijk maar toch mijn eigen acer aspire 1501LMi, maar ik zit met 1 dingetje.... De partities. Hij is (in windows zichtbaar) in 2e gedeelte. Ik wil mijn hardeschijven graag in NTFS hebben en als 1 disk ook. Kan het kwaad om deze te verwijderen?? En ik hoorde nog wat van eenverborgen partitie van acer... Moet die erop blijven???

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon alle partieties van eraf gehaald je krijgt namelijk toch 6 cd's om de standaart installatie er weer op te zetten. Heb net van vrijdag tot maandag een lan party gehad met me laptop dat ging allemaal perfect :> alleen 1 vreemd ding ik kon wel met 10 mb/s downloaden maar uploaden ging niet sneller als 1,5 mb/s dat moet ik nog een gaan uitzoeken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België gebruiken ze inderdaad ook een ander toetsenbord. Wij hebben QWERTY en in België is het AZERTY. Dit zal ook wel zo zijn in Luxemurg. Verder heb ik de 1511 nog niet in m'n hand gehad. Was wel vandaag gaan kijken bij Informatique bij ons in de buurt maar ze hadden hem nog niet in de showroom staan.
Van Engeland weet ik het toetsenbord niet. Dat zou mischien wel een optie zijn.
mystic schreef op 05 mei 2004 @ 11:24:
[...]

niet eens gedacht aan die toetsenbord indeling ja, thnx :D

uit vs is inderdaad geen doen. belgie en luxemburg, zitten die in het zelfde schuitje als nederland? het grootse nadeel van de 1511 vind ik het hogere gewicht en de mindere grafische kaart namelijk, en daar komt bij, de 1501 had een onwijs mooie behuizing, die van de 1511 vind ik eigenlijk best wel lelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:36:
In België gebruiken ze inderdaad ook een ander toetsenbord. Wij hebben QWERTY en in België is het AZERTY. Dit zal ook wel zo zijn in Luxemurg. Verder heb ik de 1511 nog niet in m'n hand gehad. Was wel vandaag gaan kijken bij Informatique bij ons in de buurt maar ze hadden hem nog niet in de showroom staan.
Van Engeland weet ik het toetsenbord niet. Dat zou mischien wel een optie zijn.

[...]
is waar ook, he, waarom zit nou niet gewoon de hele wereld met het zelfde tobo :X maar uit engeland laten komen vind ik dan ook weer iets teveel werk voor een laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Havocnl schreef op 05 mei 2004 @ 14:17:
Hey mensen ik heb nu eindelijk maar toch mijn eigen acer aspire 1501LMi, maar ik zit met 1 dingetje.... De partities. Hij is (in windows zichtbaar) in 2e gedeelte. Ik wil mijn hardeschijven graag in NTFS hebben en als 1 disk ook. Kan het kwaad om deze te verwijderen?? En ik hoorde nog wat van eenverborgen partitie van acer... Moet die erop blijven???
Gewoon weg met die rommel (tenminste als je een andere windows hebt). Ik heb bijvoorbeeld gewoon xp pro erop gezet (zoals velen) en die andere partitie verwijderd.. alles fijn in ntsf. (die recovery werk dan niet meer !!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Ik ben er nu inmiddels achter dat het probleem 'm zit in m'n netwerkkaart. Ik heb nu van BroadCom de nieuwste drivers (7.43) gedownload, maar zodra ik de kaart enable hangt ie na een x aantal secs... Bijzonder raar in ieder geval... welke driverversies runnen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb versie 6.64.0.0 van 21 mei 2003
geen problemen mee gehad, mijn systeem heeft nog maar een keer gehangen, rot gezocht naar een resetknop :)
is het zwaar slecht om maar gewoon je accu of netsnoer dr uit te roppen als je een vastloper hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit niet voor niks een powerknop op |:( ...

Daarnaast denk ik dat de grootste boosdoener de AMD drivers zijn (voor de cpu). Zonder deze drivers draait de laptop veel stabieler. Aan gezien een "freeze" slechts sporadisch voorkomt (en meestal aan het begin, tijdens het opstarten -> ik open altijd gelijk een hele boel programma's) kies ik er toch voor om minder in de herrie te zitten :) .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 10:42:
Er zit niet voor niks een powerknop op |:( ...

Daarnaast denk ik dat de grootste boosdoener de AMD drivers zijn (voor de cpu). Zonder deze drivers draait de laptop veel stabieler. Aan gezien een "freeze" slechts sporadisch voorkomt (en meestal aan het begin, tijdens het opstarten -> ik open altijd gelijk een hele boel programma's) kies ik er toch voor om minder in de herrie te zitten :) .
yo en wat als die knop het nou es ff fijntjes niet meer doet door me vastloper? dan zoek je dus een resetknop, tevergeefs helaas. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is het geduld van de mens anno 2004 ;) . Vier/vijf seconden wachten en je laptop schakelt zich uit. Hoef je dus geen stekker eruit te robben.

Ok, ik had liever ook een reset knop gehad maar bij Acer dachten ze dat ze hem niet nodig hadden... of slijtte die knop te snel in de testversies dat ze hem er maar uit gelaten hebben >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 11:41:
[...]

yo en wat als die knop het nou es ff fijntjes niet meer doet door me vastloper? dan zoek je dus een resetknop, tevergeefs helaas. 8)
je moet 'm 5 seconden ingedrukt houden, alhoewel ik 't gevoel heb dat dat gelijk is aan je stroom er uitrukken...

Nog van meer mensen het drivernummer?

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 06-05-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook 6.64.0.0 (de drivers die op de acer site staan). Deze werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Geen problemen met de gewone netwerkkaart hier, met de standaard driver haal ik makkelijk 6MB/s uploadend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch wel de 1501 LMi ergens in Duitsland willen aanschaffen maar zit dan natuurlijk met een verkeerd toetsenbord.
Nu had ik de vraag of iemand weet of je dat toetsenbord kan laten vervangen door een Nederlandse en hoe duur dat ongerveer gaat kosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Bij mij zit 'm het probleem echt in de netwerkkaart. Vanavond maar eens Windows er opnieuw opkwakken =(
Vind 't zo maf dat verder niemand 't heeft...

wacko >> bel acer ff :
Acer Computer BV (Benelux)
Europalaan 89
5232 BC 's-Hertogenbosch
Nederland

Acer Computer BV (Benelux)
Postbus 70576
5201 CZ 's-Hertogenbosch
Nederland

Voor Nederland:
Acer Infolijn (particulieren): 0800-0158 (gratis)
Resellers: + 31 - 73 - 6459645
Fax + 31 - 73 - 6459693

Voor België/Luxemburg:
Tel. +32 - 3 - 2305032
Fax +32 - 3 - 2813325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op 28 april 2004 @ 03:23:
Ik ga 'm denk ik terug sturen, i'll keep you informed
Afgelopen dinsdag bij Acer in Den Bosch afgeleverd, het zou minstens 10 dagen duren zeiden ze... ben benieuwd wat ze eraan gaan doen :)

(Stiekem hoop ik erop dat de wlan hardware brak is en dat ze 'm dus moeten vervangen, en dat ie onboard zit zodat ze het hele moederbord moeten vervangen, en dat ze geen 1501 mobo's meer hebben zodat ik een 1511 mobo krijg, waardoor ik dus een 1511 LMi heb maar dan met een 1400x1050 scherm :7 :P Maar de kans op dit alles is ws. erg klein ;))
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:18:
hey
1400x1050 is eigenlijk de enige res die echt supergoed is, lager wordt het niet helemaal scherp, hoger kun je over je bureaublad scrollen.
Je kunt natuurlijk stretching uitzetten, dan zijn de lagere resoluties haarscherp omdat ze gewoon op "ware pixelgrootte" getoond worden, maar dan krijg je er natuurlijk wel een zwarte rand omheen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Goed mijne mag ook terug, netwerkkaart zorgt voor de hangers blijkbaar. Ook in Knoppix had ik de problemen, dus mag er denk ik wel van uitgaan dat dit hardwarematig is...... :(

Binnen 5 en 10 werkdagen.. mooi is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 10:26:
...
Dit is opgelost omdat Acer mij kosteloos een nep-batterij opgestuurd heeft. Het is niet 100% een goeie oplossing, maar het werkt wel.
...
Waar heb je dan naartoe gemaild en wat heb je dan gevraagd want ik heb acer (weet zo 123 niet welk adres) gemaild en ze konden geen neppe batterij of iets dergelijks vinden ofzo. Ik zou dit toch wel ook heel graag willen hebben want ik werk er veel thuis en op school mee en hij hangt dan altijd eigk wel in de lader....
zet het hier maar neer of mail me op havocnl@hotmail.com .
Ik hoop snel wat van je te horen.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

goed, ik heb net een e-mail gestuurt naar acer, met de vraag, wat nou precies de verschillen zijn tussen de duitse en de in nederland verkochte machines, vooral wat betreft het toetsenbord, en ook, mocht hij in duitsland gekocht zijn, hoe het mat garantie zit. voor de geinterreseerde.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

mystic schreef op 08 mei 2004 @ 15:51:
goed, ik heb net een e-mail gestuurt naar acer, met de vraag, wat nou precies de verschillen zijn tussen de duitse en de in nederland verkochte machines, vooral wat betreft het toetsenbord, en ook, mocht hij in duitsland gekocht zijn, hoe het mat garantie zit. voor de geinterreseerde.... :)
Verwacht niet te snel antwoord.. wordt echt ziek van Acer helpdesk..

Vrijdag 2x 10 minuten aan de telefoon gehangen -> niemand gesproken (op een gegeven moment werd ik automatisch doorverbonden met een Duitse computer!)
vorige week vrijdag gemaild, nu 8 dagen later, nog geen antwoord

en de vraag ging erover of ik misschien 1 dag later kon registreren voora cer advantage door persoonlijke omstandigheden (waaronder een DOA), ben nu al anderhalve week te laat 8)7 en heb nog mijn coupon liggen...
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 13:56:
ik dacht dat je kon registreren tot een jaar na aankoop (tot het einde van de standaard garantie)... :-( kheb die aceradvantage besteld in mijn vaste winkel, ma ik kan er nu niks meer mee doen en de mensen van die winkel zullen ook ni blij zijn da ik da nu ni kom afhalen... ik hoop da ze ff een nieuw factuur van mijn laptop en die acer advantage wille make op de huidige datum, dan kan ik toch nog registrere...
Is mijn alternatief ook, heb namelijk de factuur op mijn eigen pc staan, moest hem zelf printen :D.

[ Voor 32% gewijzigd door pietje63 op 09-05-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat je kon registreren tot een jaar na aankoop (tot het einde van de standaard garantie)... :-( kheb die aceradvantage besteld in mijn vaste winkel, ma ik kan er nu niks meer mee doen en de mensen van die winkel zullen ook ni blij zijn da ik da nu ni kom afhalen... ik hoop da ze ff een nieuw factuur van mijn laptop en die acer advantage wille make op de huidige datum, dan kan ik toch nog registrere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 1511LMI nu staan hier,

enige opmerking erbij is de haperende mp3s (algemeen probleem lijkt het haast, bij acer)

en strepen over het scherm bij bepaalde spellen (ga proberen met vga drivers te piele)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik vandaag de allerlaatste 1501LMi van Nederland gekocht!! 8)

Ik krijg h'm volgende week woensdag. Ben benieuwd hoe die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen bij mij is de tv-out nu gefixt, s video deed het bij een tv met s video ingang trouwens meteen goed, maar bij mij op de scartstekker niet.
ik heb nu me ouwe tulp snoer uit de kast gehaald en 4 losse koperdraadjes in me tvout geduwd, in de buitenste gaten van de onderste en van de bovenste rij. het ene eind van het tulpsnoer (composiet) in de tv, het andere eind verbonden met de draadjes, de bovenste 2 signaal draden met de binnenste pin, de onderste 2 grounddraden met de buitenste huls van de tulpstekker. heb nu supergoed beeld, ga morgen ff de aansluitpunten uit me scartblokje halen en op een printplaatje solderen met de juiste verbindingen ertussen, heb dan mijn eigen verloopje gemaakt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb jij hem dan weg jeroentje? Ik krijg hem niet meer gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar de vga driver voor de Geforce FX Go5700 vandaan te toveren is? Degene die bij de laptop zat geeft rare strepen op het beeld zogauw ik hem installeer.

Waneer ik hem de-instaleer heb ik dit probleem NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Probeer gewoon drivers van www.nvidia.com eens ;)
staan vast ook wel voor mobile tussen en anders pak je de gewone

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 13:56:
Ik heb gister eindelijk Acer gesproken, en daar wisten me ze te vertellen dat ze het niet zo nouw nemen met die termijn van 1 maand, dus dat is positief nieus :).

Iemand trouwens nog interesse in een Acer Advantage pakket, ik heb hem nl per ongeluk 2x besteld...... het betreft een 3 jaar stuur op met accidental dinge, heb er 175 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag heb ik nog een 1501Lmi zien staan bij Fascom in Utrecht. Echter, prijs EUR 1499,00. Mij iets te duur. Dan ga ik liever voor de 1511Lmi voor EUR 1305,00 bij www.pczaak.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
pietje63 schreef op 11 mei 2004 @ 16:26:
[...]

Ik heb gister eindelijk Acer gesproken, en daar wisten me ze te vertellen dat ze het niet zo nouw nemen met die termijn van 1 maand, dus dat is positief nieus :).

Iemand trouwens nog interesse in een Acer Advantage pakket, ik heb hem nl per ongeluk 2x besteld...... het betreft een 3 jaar stuur op met accidental dinge, heb er 175 euro voor betaald.
Misschien heb ik wel intresse, laat ik nog wel horen.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Ik heb ook dat Acer Advantage pakket besteld, had toch nog een paar vraagjes:

Ik heb op de site geregistreerd en al de gegevens ingevuld dat blad afgeprint, een van de twee stickers er op gekleefd en opgestuurd.

1. is dat normaal dat het naar italië moet worden gestuurd?
2. Wat moet je doen met de 2de sticker die bij het advantage pakket zit? Op de laptop kleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem gewoon bewaard in mijn acer doos
8)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste