* Sluuut begint nu wel een klein beetje ten einde raad te komen, vandaar dit topic...
Mijn probleem:
Als ik een bepaalde reeks bestanden download, rar files over het algemeen, dan is hiervan vaak 10% tot 20% corrupt. Er is echt geen touw aan vast te knopen, het zijn steeds andere files, kris kras door elkaar.
Zoals vandaag, 100 bestanden van elk 50mb gedownload, waarvan er 16 corrupt zijn. Vandaag dus maar 16% corrupt
. Maarja, dat is wel weer 800mb "ff opnieuw downloaden". Schiet daarom niet bepaald op.
Ik heb dit pas sinds de ADSL Basic update van 1024kbit naar 2048kbit !!! (Daarvoor was alles 100% CRC Good)
Tevens is het alleen als ik 100 x 50mb bestanden download, bij 100 x 15mb dan zijn alle bestanden goed.
Als ik vanaf HTTP bestanden download, 200meg, 300meg, 400meg.. Dan zijn ze eigelijk altijd goed. Maar met zekerheid durf ik dit niet te zeggen omdat het dan promotiefilmpjes zijn, en een filmpje kan voor een klein stukje corrupt zijn terwijl hij gewoon doorspeelt.
Wat heb ik al geprobeerd?
* Diverse firmware versies voor het modem. (ook hardware reset)
* UTP kabel vanaf PC naar switch getest (andere neergelegt)
* Windows opnieuw geinstalleerd
* Andere netwerkkaart gebruikt
* Op andere HDD's gedownload (HDD corrupt? nope...)
* Laptop gebruikt om te downloaden (Nog steeds corrupte files)
* PC aan/uit om te kijken of het dan in andere files optreed (geheugen defect)
* PC meegenomen naar andere locatie en vanaf zelfde locatie gedownload (niets corrupt)
Dussss... Hieruit blijkt dat het probleem iig niet in m'n pc zit, en ook niet in de eerste utp kabel. Het enige wat er mijn inziens fout kan zijn is;
* De UTP kabel vanaf switch
* De switch zelf
* ADSL Modem
* Kabels vanaf Modem naar de muur
* ADSL splitter
* KPN ADSL Centrale
Info:
* Getweaked Alcatel ISDN modem
* Sitecom 8 poorts switch
* 1x 15meter utp kabel vanaf pc naar switch
* 1x 15 meter utp kabel vanaf switch naar adsl modem
Help?
Waar denken jullie dat het aan ligt?
Wat kan ik eventueel doen om verder te testen?
Mijn probleem:
Als ik een bepaalde reeks bestanden download, rar files over het algemeen, dan is hiervan vaak 10% tot 20% corrupt. Er is echt geen touw aan vast te knopen, het zijn steeds andere files, kris kras door elkaar.
Zoals vandaag, 100 bestanden van elk 50mb gedownload, waarvan er 16 corrupt zijn. Vandaag dus maar 16% corrupt
Ik heb dit pas sinds de ADSL Basic update van 1024kbit naar 2048kbit !!! (Daarvoor was alles 100% CRC Good)
Tevens is het alleen als ik 100 x 50mb bestanden download, bij 100 x 15mb dan zijn alle bestanden goed.
Als ik vanaf HTTP bestanden download, 200meg, 300meg, 400meg.. Dan zijn ze eigelijk altijd goed. Maar met zekerheid durf ik dit niet te zeggen omdat het dan promotiefilmpjes zijn, en een filmpje kan voor een klein stukje corrupt zijn terwijl hij gewoon doorspeelt.
Wat heb ik al geprobeerd?
* Diverse firmware versies voor het modem. (ook hardware reset)
* UTP kabel vanaf PC naar switch getest (andere neergelegt)
* Windows opnieuw geinstalleerd
* Andere netwerkkaart gebruikt
* Op andere HDD's gedownload (HDD corrupt? nope...)
* Laptop gebruikt om te downloaden (Nog steeds corrupte files)
* PC aan/uit om te kijken of het dan in andere files optreed (geheugen defect)
* PC meegenomen naar andere locatie en vanaf zelfde locatie gedownload (niets corrupt)
Dussss... Hieruit blijkt dat het probleem iig niet in m'n pc zit, en ook niet in de eerste utp kabel. Het enige wat er mijn inziens fout kan zijn is;
* De UTP kabel vanaf switch
* De switch zelf
* ADSL Modem
* Kabels vanaf Modem naar de muur
* ADSL splitter
* KPN ADSL Centrale
Info:
* Getweaked Alcatel ISDN modem
* Sitecom 8 poorts switch
* 1x 15meter utp kabel vanaf pc naar switch
* 1x 15 meter utp kabel vanaf switch naar adsl modem
Help?
Waar denken jullie dat het aan ligt?
Wat kan ik eventueel doen om verder te testen?
57696520646974206c65657374206973206e657264