corrupte bestanden bij downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:26
* Sluuut begint nu wel een klein beetje ten einde raad te komen, vandaar dit topic...

Mijn probleem:
Als ik een bepaalde reeks bestanden download, rar files over het algemeen, dan is hiervan vaak 10% tot 20% corrupt. Er is echt geen touw aan vast te knopen, het zijn steeds andere files, kris kras door elkaar.

Zoals vandaag, 100 bestanden van elk 50mb gedownload, waarvan er 16 corrupt zijn. Vandaag dus maar 16% corrupt :P. Maarja, dat is wel weer 800mb "ff opnieuw downloaden". Schiet daarom niet bepaald op.

Ik heb dit pas sinds de ADSL Basic update van 1024kbit naar 2048kbit !!! (Daarvoor was alles 100% CRC Good)
Tevens is het alleen als ik 100 x 50mb bestanden download, bij 100 x 15mb dan zijn alle bestanden goed.

Als ik vanaf HTTP bestanden download, 200meg, 300meg, 400meg.. Dan zijn ze eigelijk altijd goed. Maar met zekerheid durf ik dit niet te zeggen omdat het dan promotiefilmpjes zijn, en een filmpje kan voor een klein stukje corrupt zijn terwijl hij gewoon doorspeelt.

Wat heb ik al geprobeerd?

* Diverse firmware versies voor het modem. (ook hardware reset)
* UTP kabel vanaf PC naar switch getest (andere neergelegt)
* Windows opnieuw geinstalleerd
* Andere netwerkkaart gebruikt
* Op andere HDD's gedownload (HDD corrupt? nope...)
* Laptop gebruikt om te downloaden (Nog steeds corrupte files)
* PC aan/uit om te kijken of het dan in andere files optreed (geheugen defect)
* PC meegenomen naar andere locatie en vanaf zelfde locatie gedownload (niets corrupt)

Dussss... Hieruit blijkt dat het probleem iig niet in m'n pc zit, en ook niet in de eerste utp kabel. Het enige wat er mijn inziens fout kan zijn is;
* De UTP kabel vanaf switch
* De switch zelf
* ADSL Modem
* Kabels vanaf Modem naar de muur
* ADSL splitter
* KPN ADSL Centrale

Info:
* Getweaked Alcatel ISDN modem
* Sitecom 8 poorts switch
* 1x 15meter utp kabel vanaf pc naar switch
* 1x 15 meter utp kabel vanaf switch naar adsl modem

Help?
Waar denken jullie dat het aan ligt?
Wat kan ik eventueel doen om verder te testen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat het via http wel goed gaat, en de rest niet. Probeer eens rar files via http te downloaden, ook grote bestanden dus.

En wat voor andere programma's gebruik je precies om te downloaden?

• Sluuut
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:18:
Het lijkt me sterk dat het via http wel goed gaat, en de rest niet. Probeer eens rar files via http te downloaden, ook grote bestanden dus.

En wat voor andere programma's gebruik je precies om te downloaden?
FlashFXP. Maarja, aangezien het op een andere internet verbinding met dezelfde PC wel werkt... En aangezien het voor die ADSL update ook nog wel werkte...

Ik weet alleen niet zo 1-2-3 waar ik zulke grote files kan downloaden met 200k, vanaf HTTP...

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 00:13
Sluuut schreef op 26 april 2004 @ 18:54:
* Sluuut begint nu wel een klein beetje ten einde raad te komen, vandaar dit topic...

Mijn probleem:
Als ik een bepaalde reeks bestanden download, rar files over het algemeen, dan is hiervan vaak 10% tot 20% corrupt. Er is echt geen touw aan vast te knopen, het zijn steeds andere files, kris kras door elkaar.

Zoals vandaag, 100 bestanden van elk 50mb gedownload, waarvan er 16 corrupt zijn. Vandaag dus maar 16% corrupt :P. Maarja, dat is wel weer 800mb "ff opnieuw downloaden". Schiet daarom niet bepaald op.

Ik heb dit pas sinds de ADSL Basic update van 1024kbit naar 2048kbit !!! (Daarvoor was alles 100% CRC Good)
Tevens is het alleen als ik 100 x 50mb bestanden download, bij 100 x 15mb dan zijn alle bestanden goed.

Als ik vanaf HTTP bestanden download, 200meg, 300meg, 400meg.. Dan zijn ze eigelijk altijd goed. Maar met zekerheid durf ik dit niet te zeggen omdat het dan promotiefilmpjes zijn, en een filmpje kan voor een klein stukje corrupt zijn terwijl hij gewoon doorspeelt.

Wat heb ik al geprobeerd?

* Diverse firmware versies voor het modem. (ook hardware reset)
* UTP kabel vanaf PC naar switch getest (andere neergelegt)
* Windows opnieuw geinstalleerd
* Andere netwerkkaart gebruikt
* Op andere HDD's gedownload (HDD corrupt? nope...)
* Laptop gebruikt om te downloaden (Nog steeds corrupte files)
* PC aan/uit om te kijken of het dan in andere files optreed (geheugen defect)
* PC meegenomen naar andere locatie en vanaf zelfde locatie gedownload (niets corrupt)

Dussss... Hieruit blijkt dat het probleem iig niet in m'n pc zit, en ook niet in de eerste utp kabel. Het enige wat er mijn inziens fout kan zijn is;
* De UTP kabel vanaf switch
* De switch zelf
* ADSL Modem
* Kabels vanaf Modem naar de muur
* ADSL splitter
* KPN ADSL Centrale

Info:
* Getweaked Alcatel ISDN modem
* Sitecom 8 poorts switch
* 1x 15meter utp kabel vanaf pc naar switch
* 1x 15 meter utp kabel vanaf switch naar adsl modem

Help?
Waar denken jullie dat het aan ligt?
Wat kan ik eventueel doen om verder te testen?
Je hebt hoop ik geen virusscannertje aanstaan tijdens het downloaden, aangezien die wel eens moeilijk doen. Met bijvoorbeeld emule heb je dan ook het corrupte bestanden probleem.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

welke browser gebruik je. Met mozilla had hij de volledige gewoonte om fiels uit te pakken en de bestandsnaam hetzelfde te houden. Was wel linux BTW

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 14:30
Als je een grote file wil downen kan je eens kijken op een ftp server van een Linux-distributie.. Debian ofzo.. Files van 700 mb, en met een beetje goed zoeken vind je razendsnelle servers :P

• BoAC
  • Laatst online: 15:46

BoAC

Memento mori

Sluuut schreef op 26 april 2004 @ 18:54:

Mijn probleem:
[...]

[...]
Ik heb een keer langs horen komen :P dat je de lijn moet laten 'opschonen' door KPN wanneer je 'foute' downloads krijgt.

Hoever zit je modem en/of splitter vanaf de binnenkomende lijn?
(http://www.kpnadsl.nl/support/algemenevragen.html#107)
Misschien is de kabel daartussen niet OK?

[ Voor 6% gewijzigd door BoAC op 26-04-2004 20:19 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Welke versie van WinRAR gebruikt je? Misschien tijd om up te daten ...

offtopic:
@ BoAC : Opschonen? Waarmee dan? WC-ontstopper? ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Neobahamuth op 26-04-2004 20:09 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• BoAC

BoAC

Memento mori

Neobahamuth schreef op 26 april 2004 @ 20:08:
offtopic:
:P Heb me een keer laten vertellen (en ook meegemaakt) dat een isdn-lijn op den duur kan gaan vervuilen. KPN maakt deze dan 'schoon' waarna het verkeer weer op normale snelheid plaats vind :? vandaar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BoAC op 26-04-2004 20:29 ]

• Sluuut
PhaeTom schreef op 26 april 2004 @ 19:48:
[...]

Je hebt hoop ik geen virusscannertje aanstaan tijdens het downloaden, aangezien die wel eens moeilijk doen. Met bijvoorbeeld emule heb je dan ook het corrupte bestanden probleem.
Nope, no virus scan. Ik scan online, met trendmicro.antivirus.com. Op m'n moeders PC en zus PC draait allebei Norton Antivirus 2004.
TrailBlazer schreef op 26 april 2004 @ 19:57:
welke browser gebruik je. Met mozilla had hij de volledige gewoonte om fiels uit te pakken en de bestandsnaam hetzelfde te houden. Was wel linux BTW
Ik gebruik dus FlashFXP. En ja, Mozilla. Maar daarmee heb ik nog geen 50mb files weten te downloaden :).
BoAC schreef op 26 april 2004 @ 20:05:
[...]

Ik heb een keer langs horen komen :P dat je de lijn moet laten 'opschonen' door KPN wanneer je 'foute' downloads krijgt.

Hoever zit je modem en/of splitter vanaf de binnenkomende lijn?
(http://www.kpnadsl.nl/support/algemenevragen.html#107)
Misschien is de kabel daartussen niet OK?
900 meter, best dichtbij dus.
Neobahamuth schreef op 26 april 2004 @ 20:08:
Welke versie van WinRAR gebruikt je? Misschien tijd om up te daten ...

offtopic:
WinRAR 3.3 Final. (laatste dus). Maar dat is ook geen logica, gezien het dan in alle files zou moeten zijn.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Sluuut schreef op 26 april 2004 @ 20:39:
[...]
900 meter, best dichtbij dus.
[...]
Nee ik bedoel vanaf waar de lijn in jouw huis komt tot aan je modem ;)

• Sluuut
BoAC schreef op 26 april 2004 @ 20:47:
[...]

Nee ik bedoel vanaf waar de lijn in jouw huis komt tot aan je modem ;)
Ongeveer 30 meter total. UTP moet dat makkelijk aankunnen, 80 a 100 meter is max... voor zover ik weet.

Verwijderd

BoAC schreef op 26 april 2004 @ 20:28:
[...]

:P Heb me een keer laten vertellen (en ook meegemaakt) dat een isdn-lijn op den duur kan gaan vervuilen. KPN maakt deze dan 'schoon' waarna het verkeer weer op normale snelheid plaats vind :? vandaar ;)
Heb je hier meer info over? Ik heb nl. ook adsl over isdn, en het klinkt wel heel bizar.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

tja je lijn vuil en dan alleen met FTP transfer KPN kijkt hier niet naar dus lijtk me heel vreemd. Het vreemde is het gaat niet met alle TCP protos fout. Gaan grote zip files ook fout. Eventueel kan je even een iso van het een of ander donwloaden en daar de MD5 van nemen. Dan weet je of die wel goed gaan.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Als 'netstat -e' veel errors geeft dan zit het probleem tussen je pc en switch.
Heb je de UTP kabels zelf geknepen? Wellicht zit hier de fout. Als je de aderparen op de verkeerde volgorde hebt dan kan het toch werken maar meer fouten geven. Zie http://www.netspec.com/helpdesk/wiredoc.html
Je zou ook een slechte splitter kunnen hebben, probeer eens een andere. Zitten alle telefoon draadjes goed vast?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 09:46
Check mijn voorheen gestarte topic over corrupte files ...

CRC Error steeds in andere file ... waar ligt dit aan

Probeer eens je cpuspeed en/of je memorytimings te verlagen

http://blog.bjornhouben.com

• BoAC

BoAC

Memento mori

Sluuut schreef op 26 april 2004 @ 22:02:
[...]
Ongeveer 30 meter total. UTP moet dat makkelijk aankunnen, 80 a 100 meter is max... voor zover ik weet.
Uit de faq van KPN die ik je heb gegeven:
7. Hoe lang mag de telefoonkabel van splitter naar modem maximaal zijn?

De kabel van splitter naar modem mag maximaal 20 meter zijn in geval van twisted pair.

Let op!
Gebruik van een ander type kabel kan de snelheid van ADSL negatief beïnvloeden.
Dus ;) We praten hier niet over ethernet hoor!
Ik zorg er trouwens altijd voor dat modem en splitter zo dicht mogelijk bij de binnenkomende lijn zijn geplaatst. Zo min mogelijk kans op storing ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BoAC op 27-04-2004 09:06 ]

• Sluuut
Ploink schreef op 27 april 2004 @ 08:42:
Als 'netstat -e' veel errors geeft dan zit het probleem tussen je pc en switch.
Heb je de UTP kabels zelf geknepen? Wellicht zit hier de fout. Als je de aderparen op de verkeerde volgorde hebt dan kan het toch werken maar meer fouten geven. Zie http://www.netspec.com/helpdesk/wiredoc.html
Je zou ook een slechte splitter kunnen hebben, probeer eens een andere. Zitten alle telefoon draadjes goed vast?
Had ik toevallig gisteravond ook bekeken, en daarvan was 100% goed...

UTP kabels zijn niet zelf geknepen maar van goede kwalliteit in de winkel gekocht...

Ze maken ook geen vreemde kronkelingen ofzo.

Telefoondraadjes ga ik vanavond checken..
Punisher007 schreef op 27 april 2004 @ 08:55:
Check mijn voorheen gestarte topic over corrupte files ...

CRC Error steeds in andere file ... waar ligt dit aan

Probeer eens je cpuspeed en/of je memorytimings te verlagen
Daar ligt het dus niet aan gezien de laptop hetzelfde resultaat geeft (lijkt me sterk dat PC & Laptop bijde hetzelfde hardwareprobleem hebben). Bovendien heb ik m'n PC laten downloaden op lans etc, dat werkte gewoon perfect.

Bovendien is het na pc uit/aan zetten nog steeds in dezelfde files.
BoAC schreef op 27 april 2004 @ 08:59:
[...]

Uit de faq van KPN die ik je heb gegeven:

[...]

Dus ;) We praten hier niet over ethernet hoor!
Ik zorg er trouwens altijd voor dat modem en splitter zo dicht mogelijk bij de binnenkomende lijn zijn geplaatst. Zo min mogelijk kans op storing ;)
Excuse moi, ik dacht dat je het over UTP had. Telefoon ISDN kabeltje is eem meter of 5, maximaal.

Gisteravond heb ik 10x dezelfde file moeten downloaden voordat het werkte, maar na die 10x is hij dus wel CRC error vrij.. terwijl een andere file wel gelijk goed is. Hoe de n**k kan dat nou? :/

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuut op 27-04-2004 10:00 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

om zeker te zijn dat je niet gerarde files wel goed overkomen raad ik je aan wat files te downloaden waar je de MD5 van weet. MD5 is een heeeel betrouwbare checksum.

Verwijderd

Sluuut.... Is dit probleem al opgelost?
KPN is nl op zoek naar mensen die dit probleem hebben (zoals ik) en ze hebben daar een aantal gebruikers voor nodig..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 23:11 ]

• nielsslot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01-2018
JeroendeG, ik heb hier last van. Ik heb internet via Planet ADSL Comfort. Het lukt mij de laatste tijd niet meer om correcte iso-bestanden te downloaden. Ik heb het downloaden geprobeert op meerdere computers en met verschillende programma's, maar de md5sum is steeds niet goed.

Als KPN een oplossing voor dit probleem weet, graag.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09

edwardVdV

I shall say this only once!

@ JeroendeG
Ik heb hier ook problemen mee, check ook mijn topic op [rml][ Data integrity] MD5 checksum fouten als file>200MB (ADSL)[/rml]

Hoe weet je dat van de KPN?

Knockwurst.

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 12:55
Ik had dit voorheen ook heel vaak bij Kabelfoon. Toen ze daar op een gegeven moment de proxyserver uit de service gooide en ik die dus niet meer ingesteld had was het probleem met corrupte bestanden verleden tijd. Dus als je een proxy heb ingesteld die misschien even eruit halen?

Verwijderd

Hoe weet je dat van de KPN?
Ach... ik denk dat ik inmiddels berucht ben bij de adsl desken van Planet Internet en KPN ;)

Ik heb de laatste tijd heel intensief en tevreden :9~ contact gehad met de helpdesken vandaar dus.

Verwijderd

Sorry.. Ik maak geen gebruik van proxies. :D
Maar toch bedankt

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09

edwardVdV

I shall say this only once!

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:33:
[...]

Ach... ik denk dat ik inmiddels berucht ben bij de adsl desken van Planet Internet en KPN ;)

Ik heb de laatste tijd heel intensief en tevreden :9~ contact gehad met de helpdesken vandaar dus.
Ah, vandaar. Maar het is blijkbaar een bekend probleem dus. Ik zit net als de TS inmiddels met m'n handen in het haar. Als de KPN dus mensen zoekt, ik ben hun man ;)

Hou je ons op de hoogte?

Knockwurst.

Verwijderd

Nog even voor de gebruikers die willen aangeven dat ze problemen hebben:
Ik heb een nieuw draadje hierover gestart.
Zet jezelf hier even bij.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/918835

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als alle mensen die ene probleem hebben even hun postcode/woonplaats posten dan kunnen we ff kijken of het daar ergens fout gaat

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Ik heb dat een tijd lang gehad toen mijn systeem ogenschijnlijk retestabiel was na een oc, maar dus blijkbaar niet. Terug geklokt, en geen problemen meer.
Draai je oc'ed?

Verwijderd

Nope... Ik draai niet oc'ed.
Maar nog even voor de duidelijkheid:
Bij KPN bestaat het vermoeden dat het aan hun kant zit. Vandaar mijn draadje.

Verwijderd

7941 - Meppel

Verwijderd

Hi,
ik heb sinds de allerlaatste upgrade ook last van crc errors in downloads.
Ik merk het vooral in downloads via FTP. Zowel kleine files als grote.
Downloads via HTTP lijken goed te gaan.

1. Bij welke protocollen doet dit probleem zich voor? FTP (Verschillende files van verschillende servers op verschillende pc's).

2. Bij welke bestandsgroottes? 15MB en meer.
3. Hoe lang heb je er ongeveer al last van? Sinds laatste upgrade naar 2240 kb down.
4. Welke modem gebruik je? Draytek vigor 2600 WE met laatste firmware. Tevens
met het alcatel speedtouch home zelfde probleem.
5. Bij welke provider zit je? Planet Internet
6. Wat voor snelheid heb je? 2240.
7. Welke plaats zit je? Rijswijk (zh). postcode2286.

De draytek geeft bij de adsl info aan dat er "Uncorrected Blocks" zijn. Ik zal later eens een netstat -e posten.

Ik had er nog geen last van toen adsl nog gewoon 2048 was. (dus de enerlaatste upgrade).

Gr.
Sander

• Sluuut
hoi sander1. Wat ze gedaan hebben zijn de pakket headers gecomprimeerd waardoor er een betere snelheid kan worden gehaald.

wat je kan proberen is de nieuwste firmware update, vaak helpt dit wel met dit soort problemen. overigens.. Sinds ik nieuw geheugen heb gekocht, werkt het downloaden wel ineens perfect.. ik heb nu nog 0% defecte files.. terwijl memtest met de vorige reepjes geheugen perfect doorliep. :S

• Sluuut
Nou dit maak ik vanochtend weer mee... Nog steeds corrupte files met dvdr's dus :S

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/butterfly.jpg

Verwijderd

Heren,

Heb ook last van ditzelfde probleem. Echter herinstallatie van mijn firewall heeft bij mij het probleem opgelost. Ik gebruik Tiny Personal Firewall. Ik hou nog wel even een slag om de arm.

Edit: Ben nu 4 dagen bezig zonder problemen en heb al flink wat gedownload, allemaal zonder problemen. Lijkt dus inderdaad de oplossing te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 10:05 . Reden: oplossing ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

dit probleem heb ik een tijdje terug ook gehad.. bleek defect geheugen te zijn :)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Bedankt voor reacties/suggesties.
KPN heeft de lijn doorgemeten, en daar was volgens hun niets mis mee.
Ik heb zelf niet zoveel verder gedaan, wel nog zipped dvd's gedownload, die niet corrupt meer zijn. Wel merk ik dat in mijn router (draytek vigor 2600 WE met laatste NL firmware) veel uncorrected blocks geconstateerd zijn na grote downloads. Ik gebruik KPN met Planet Internet. Ergens anders gebruik ik dezelfde router/firmware, met adsl van bbned/cistron, en ook al download ik gigabytes, 0 uncorrected blocks. Toch wel vreemd. Wat ik wil proberen is de RJ11 stekkertjes er opnieuw aanzetten, en de splitter met een andere vervangen. Misschien helpt het iets.....
Gr.
Sander
Pagina: 1