[Data integrity] MD5 checksum fouten als file>200MB (ADSL)

Pagina: 1
Acties:

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09

edwardVdV

I shall say this only once!

Topicstarter
Goedemiddag allemaal!

Config:

ADSL Comfort van Planet via PSTN --> 1 meter lange telefoonkabel van hoofdaansluiting naar ADSL splitter --> Alcatel Speedtouch 510i met nieuwste firmware --> 15m lange cat5 netwerkkabel --> 3com officeconnect 3c16793 5-poorts switch --> 2m lange cat5 netwerkkabel --> Asus P4P800 Deluxe P4 2,8Ghz met 3com gigabit ethernet onboard.

Probleem:

Bestanden van Internet groter dan pakweg 200MB geven MD5 checksum errors. Elke keer een andere checksum. Bestanden kleiner dan 200MB: geen probleem, checksums kloppen. Ik word er compleet gestoord van.

Wat heb ik al geprobeerd om wel "integere" files te krijgen?

Huidige cat5 kabels getest. Voor de zekerheid ook andere cat5 kabels geprobeerd. Getest met andere PC, andere NIC, andere switch, zonder switch, ander OS, allerlei soorten files van allerlei sites, noem maar op.

MODS:

Mocht dit bericht in I&T thuishoren graag een move.

Vraag:

Dames, heren, mochten jullie een lumineus idee hebben graag jullie replies. Ik denk dat het enige waar het nog mis kan gaan is de ADSL-splitter of het ADSL-modem, maar dan moet iemand mij toch eens uitleggen waarom alleen bestanden > 200MB de soep in draaien...

Knockwurst.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dat het alleen boven de 200MB is een beetje vaag. Ik ben altijd geneigt te zeggen dat het aan de ST ligt., welke productie serie en firmware heb je? Heb je soms een IP lease ingesteld? (lease tijd * dl speed = 200mb?)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Elke keer andere checksums? Elke keer dat je downloadt of elke keer dat je 't checksummed? In dat laatste geval ligt 't al meteen niet aan je adsl namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 18:23

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Hoe staan je netwerkkaart ingesteld zet alles vast op full of half duplex, dus geen autonegotiate

• edwardVdV

edwardVdV

Topicstarter
Dat het alleen boven de 200MB is een beetje vaag. Ik ben altijd geneigt te zeggen dat het aan de ST ligt., welke productie serie en firmware heb je? Heb je soms een IP lease ingesteld? (lease tijd * dl speed = 200mb?)
Productieserie van juli 2003 (kan effe niet bij het exacte nummer), firmware 4.2.3.0.0 ( "REV 4.2"). Geen IP lease ingesteld, alles static.
Elke keer andere checksums? Elke keer dat je downloadt of elke keer dat je 't checksummed? In dat laatste geval ligt 't al meteen niet aan je adsl namelijk.
Nee, elke keer als ik het download. Gelukkig is de md5 wel steeds hetzelfde als ik checksum. (Anders had ik misschien ook aan HDD, geheugen, mobo etc. moeten denken... :|)
Hoe staan je netwerkkaart ingesteld zet alles vast op full of half duplex, dus geen autonegotiate
Heb zonder autonegotiate geprobeerd, alles op Full 100, probleem blijft.

I.i.g. bedankt voor de replies so far.

Knockwurst.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
ik heb zo iets ook wel eens gehad met files van een bepalde grote, ik vermoet dus dat het aan planet ligt. de laatste tijd is die ook traag (350kb/s ipv >400kb/s)

LinkedIn
BlackIntel

• edwardVdV

edwardVdV

Topicstarter
ik heb zo iets ook wel eens gehad met files van een bepalde grote, ik vermoet dus dat het aan planet ligt. de laatste tijd is die ook traag (350kb/s ipv >400kb/s)
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, Planet zelf. Ik zal sowieso eens met ze bellen, misschien is er een instabiliteitje in de ADSL-centrale :?

Toch vraag ik me af waarom het dan alleen met grote files optreedt... zou dat ook nog iets te maken kunnen hebben met TCP/IP settings (receive window, MTU, etc.)? Alhoewel het dan gek is dat het mis gaat op zowel m'n W2K3 server machine als m'n WXP Pro bak.

Knockwurst.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
tja ... met grote files en een snelle verbinding is het belangrijk dat er snel de juiste informatie verstuurd word en misschien gaaat er wel eens iets fout , met een grote file is de kans dat er een vreemd bitje in zit natuurlijk groter dan met een klein bestand

LinkedIn
BlackIntel

• edwardVdV

edwardVdV

Topicstarter
Inmiddels blijkt er een balletje aan het rollen te zijn op
"corrupte bestanden bij downloaden"
en
"CRC errors bij downloaden via MXStream"

Post je replies in die topics, anders wordt het wel ietsje onoverzichtelijk :P

[ Voor 43% gewijzigd door edwardVdV op 31-05-2004 20:40 . Reden: proberen er enige overzichtelijkheid in te krijgen ]

Knockwurst.

Pagina: 1