CRC Error steeds in andere file ... waar ligt dit aan

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 09:46
Ik hoop dat ik mijn probleem in het goede subforum post, maar ik weet dus nog niet waaraan het ligt.

Probleem

Mijn probleem is als volgt. Ik heb een programma gedownload dat bestaat uit een aantal rar files en als ik deze probeer uit te pakken krijg ik een CRC Error.

Dit kan op zich wel voorkomen natuurlijk, maar het vreemde is dat ik deze error alleen krijg binnen winrar en dat er steeds een andere file een CRC error heeft. Als bijvoorbeeld de eerste keer volgens winrar in file 5 een crc error zit, dan is de volgende keer niks aan de hand met file 5 en krijg ik een error bij file10.

Nu wil ik graag weten waarin dit ligt.

Zelf al geprobeerd

-Met flashsfv en quicksfv de files gechecked op crc errors (die schijnen er niet in te zitten)
-Verschillende winrar versies geprobeerd, waaronder de laatste
-Originele (volgens winrar foute) versie verwijderd en file opnieuw gedownload.
-Alle files op andere harde schijf gezet en foute bestanden opnieuw gedownload.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen of nieuwe dingen kan vertellen die ik kan proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door punisher007 op 21-04-2004 12:19 ]

http://blog.bjornhouben.com

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 09:53
hehe lekker dan :D soort minikickjes...

maar eeuh, misschien heb je een brakke harde schijf.. ik heb dat ook tijden gehad, toen maar eens hele schijf volledig geformatteerd, en daarna uitgebreide scandisk gedaan. en nu krijg ik veel minder vaak errors. waar het ook aan kan liggen is je bron ;) en eeuh probeer anders als bestandje 5 kapot is, eerst nummer 5 echt weg te gooien en niet te overschrijven met een nieuwe. hielp bij mij ook vaak

• punisher007
Dat checkdisk was ik inderdaad ook al van plan. Maar ben nu niet thuis dus kan het niet proberen. Ik had wel al alle files naar een andere schijf overgezet. Maar de problemen bleven helaas. De files die fout waren heb ik ook al eens op andere locatie gedownload en vervolgens de oude file weggegooid en de nieuwe erbij gekopieerd.

Daarnaast blijft het vreemd dat het iedere keer een andere file is .... ik heb op google ook al gezocht en daar zag ik iets van misschien een geheugenprobleem. Is dit mogelijk ??

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 08:46

x0r

dus ik

een andere oorzaak zou het geheugen kunnen zijn (dat probleem heb ik ook al eens gehad). dus ik zou eens een memtest uitvoeren.

There can be only one.... en ik dan ??

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 11:16

bonzz.netninja

Niente baffi

ik had hetzelfde idd met brak geheugen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
En ook ik heb dit wel eens gehad, bij mij werd de CPU te heet en ging fouten maken.
Er zijn dus veel verschillende oorzaken te vinden... Good luck iig

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 09:53
ik meot dat memtest ook maar eens proberen, heb gewoon oem ddr geheugen maar ik twijfel zo nu en dan er nog wel eens aan, vanavond toch maar ff doen!

btw: kan dat tooltje ook geheugen maken ofzo? of iig wat ermee doen? of zegt ie alleen ja niet goed zoveel fouten etc.

wat mij namelijk een goed iets lijk is: dat bijvoorbeeld in windows, als je scandisk doet, en hij zegt ja vidn zoveel fouten die ik neit kan maken, dat het tooltje zie eeuh foute deeltjes van de harde schijf gaat bezetten met gewoon data waar je nix aan hebt, maar die niet gewoon te overschrijven is. zo zorg je er dus voor dat de foute delen bezet blijven en niet gebruikt kunnen worden.

zelfde idee voor het geheugen

[ Voor 65% gewijzigd door orange.x op 21-04-2004 12:26 ]

• punisher007
Het lijkt voor alsnog te werken. Heb de timings wat lager gezet.

Pagina: 1