Toon posts:

CRC errors bij downloaden via MXStream

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de snelheidsverhogingen van ADSL ondervind ik veel problemen bij het downloaden van 50MB rar bestanden. Deze raken nl corrupt.
Nu is KPN een onderzoek gestart, omdat het een probleem lijkt te zijn dat bij hen ligt.

Nu ben ik benieuwd of dat er meerdere mensen zijn die dit probleem ondervinden.

Voor een exacte beschrijving van het probleem verwijs ik jullie naar de volgende link:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/905592

Laat ff wat van je horen, zodat ik dit kan terugkoppelen naar KPN.

Verwijderd

Heb je geprobeerd om de nieuwste firmware van je modem erop te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de tip, maar het is vastgesteld dat het niet aan mijn kant van de lijn zit. KPN heeft ook aangegeven dat zij een vermoeden hebben dat het ergens bij hen ligt en willen dit dan ook gaan uitzoeken. Daarom ben ik nu ook bezig om wat mensen te verzamelen die dit probleem ook hebben.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09

edwardVdV

I shall say this only once!

Voor de duidelijkheid aan searchers die hier terechtkomen, deze problemen zijn op dit moment onder andere te vinden in deze topics:

"corrupte bestanden bij downloaden"
[rml][ Data integrity] MD5 checksum fouten als file>200MB (ADSL)[/rml]

Knockwurst.

Verwijderd

Topicstarter
edwardVdV schreef op 31 mei 2004 @ 20:38:
Voor de duidelijkheid aan searchers die hier terechtkomen, deze problemen zijn op dit moment onder andere te vinden in deze topics:

"corrupte bestanden bij downloaden"
[rml][ Data integrity] MD5 checksum fouten als file>200MB (ADSL)[/rml]
Ik wil graag ff met jou in contact komen. Mail me ff op sir_jeroen@hotmail.com, dan stuur ik jou ff mn mobiel zodat wij ff wat kunnen afchecken (of stuur ff je mobiel nr)

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09

edwardVdV

I shall say this only once!

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:44:
[...]

Ik wil graag ff met jou in contact komen. Mail me ff op sir_jeroen@hotmail.com, dan stuur ik jou ff mn mobiel zodat wij ff wat kunnen afchecken (of stuur ff je mobiel nr)
Done.

Knockwurst.

Verwijderd

Ik heb inderdaad ditzelfde probleem. Ik had het zelf echter nog niet gelinkt aan de snelheidsverhoging van planet.

Als ik van een ftp bestanden van 50 mb download dan weet ik zeker dat van de 100 files er ongeveer 20 corrupt zijn. Wanneer ik de bestanden herhaaldelijk opnieuw download zijn ze na verloop van tijd wel goed.

Met kleinere bestanden van diezelfde ftp heb ik nooit problemen. Heb zelf al van alles geprobeerd van bekabeling, andere netwerkkaart tot linux installeren.

Irritatie begint hier aardig op te lopen omdat ik soms na 10 keer downloaden pas weet of een file echt corrupt is of dat ie uiteindelijk toch goed binnenkomt

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine check list voor gebruikers die dit probleem hebben:

1. Bij welke protocollen doet dit probleem zich voor?
HTTP / FTP / NEWS / Overig nl....
2. Bij welke bestandsgroottes?
15MB / 50MB / 100MB / 200MB/ .....
3. Hoe lang heb je er ongeveer al last van?
1e snelheidsverhoging / 2e snelheidsverhoging / anders, nl....
4. Welke modem gebruik je?
Alcatel speedtouch home / Alcatel speedtouch 510 / Anders, nl.....
5. Bij welke provider zit je?
6. Wat voor snelheid heb je? 1024/2048/4096
7. Welke plaats zit je?

Vul de gegevens in voorzover je dat wil in en stuur mij een mailtje met daarin je IP, Postcode en een mail adres waarop ik je kan bereiken naar sir_jeroen@hotmail.com.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 09:03 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zie geen enkel nut in het starten van een extra topic bij hetzelfde probleem :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.