Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.217 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze site loopt ook niet echt lekker.

www.ziekenhuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 20:47:
Op de website van martijn van Dam van de Pvda kan ik de pol niet invullen met Firefox, wel met Konqueror.

Hebben meer mensen dit?

http://martijnvandam.pvda.nl/
Het geeft direct een popup als je op de vote knop klikt, wellicht block je iets te actief popups?
Onder Opera 7.23 doet hij het in ieder geval wel. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 20:47:
Op de website van martijn van Dam van de Pvda kan ik de pol niet invullen met Firefox, wel met Konqueror.

Hebben meer mensen dit?

http://martijnvandam.pvda.nl/
Ik heb Martijn ook een mailtje gestuurd en bij mij doet ie het nu ook _/-\o_
Hmm, da's niet zo mooi. Ik zal onze beheerders en ontwikkelaars hierover informeren. Hopelijk kunnen ze het eenvoudig verhelpen.

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.hardwareoutlet.nl/
Hier nog zo eentje...
Onder Firefox 0.9 laad die hele site niet en kan ik nog ineens in de broncode kijken..
Open je deze in IE, werkt hij gelijk :s

Wha broncode bekeken via IE. wat een t****gzooi :|

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 18-06-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Vorkie schreef op 18 juni 2004 @ 00:15:
http://www.hardwareoutlet.nl/
Hier nog zo eentje...
Onder Firefox 0.9 laad die hele site niet en kan ik nog ineens in de broncode kijken..
Open je deze in IE, werkt hij gelijk :s

Wha broncode bekeken via IE. wat een t****gzooi :|
Erg trieste manier om gewoon alleen IE te krijgen:

code:
1
2
3
4
5
<!--[if IE]
<html>
etc..
</html>
[end if]--->

:'(

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er wordt nu reclame voor gemaakt: http://breedbandportal.kpn.com/

In Firefox 0.8 werken alle knoppen met 'Go!' niet. De zes groene menu's aan de linkerkant werken weer wel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 21:39:

www.ziekenhuis.nl
Op het eerste gezicht wel, maar dan als je wat verder gaat kijken hapert er wel wat ja. En dan heb je ook nog allerlij enge content: aambeien, gezwellen en nog meer van dat moois. Brrr.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site van 'Van der Valck Hotels' http://www.valk.com , wat een prutsers. Vooral het volgende stukje code is erg verontrustend.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<!-- begin check browser and load stylesheet
var bname = navigator.appName
if (bname.indexOf("Netscape")!=-1) {
    document.write ('<link href="/_css/bkrm_other.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen">');
    }
if (bname.indexOf("Microsoft")!=-1) {
    document.write ('<link href="/_css/bkrm_global.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen">');
    }
// End -->

Ik heb ze hier al eens over gemaild, ze zouden het zo spoedig mogelijk oplossen! is intussen al weer meer dan 3 maanden geleden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
En dat terwijl een fix toch zo simpel is. Erger vind dat er echt een webdevver is geweest die zoiets kortzichtigs ooit heeft gemaakt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Laatst online: 22-08 14:17
In zo'n geval lijkt het me best wel interessant om van de ontwikkelaar te horen te krijgen waarom hij voor deze "oplossing" heeft gekozen. Ik zal ze eens mailen.

Is het onkennis of gewoon de (verontrustende) stelling "Het is Microsoft, zij bepalen de standaard, iedereen gebruikt het, dus daar moet je niet tegen in gaan"?

Ik dacht altijd dat onkennis de grootste oorzaak was van dit soort problemen, maar ik heb het laatste jaar toch in de IT wereld een aantal mensen ontmoet die bovenstaande stelling omhelsen.

Wat dat betreft is het een goede zaak dat Firefox terrein wint op de Windows desktop. Steeds meer "normale" gebruikers pakken Firefox (vaak op aanraden van Tweakende kennisen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van m'n favorieten blijft gamekings.tv/ownage.nl

Wat nou <html> tag? (die staat pas ergens na een of ander vb script en de eerste van 3 (!) <style> secties. En doctypes? Nooit van gehoord waarschijnlijk ;) Heb ze al een aantal keren gemaild, maar nooit antwoord gehad, laat staan dat ze ooit hun site hebben veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

in konqueror doet www.tivoli.nl het ook niet helemaal goed, de agenda laat in konqueror geen scrollbalk zien :?

scrollen door text te selecteren en dan selectie uit te breiden naar beneden is toch niet helemaal ideaal :P

in firefox werkt alles wel prima (en ik neem aan in IE ook).

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freak_NL schreef op 18 juni 2004 @ 13:23:
[...]

In zo'n geval lijkt het me best wel interessant om van de ontwikkelaar te horen te krijgen waarom hij voor deze "oplossing" heeft gekozen. Ik zal ze eens mailen.

Is het onkennis of gewoon de (verontrustende) stelling "Het is Microsoft, zij bepalen de standaard, iedereen gebruikt het, dus daar moet je niet tegen in gaan"?

Ik dacht altijd dat onkennis de grootste oorzaak was van dit soort problemen, maar ik heb het laatste jaar toch in de IT wereld een aantal mensen ontmoet die bovenstaande stelling omhelsen.

Wat dat betreft is het een goede zaak dat Firefox terrein wint op de Windows desktop. Steeds meer "normale" gebruikers pakken Firefox (vaak op aanraden van Tweakende kennisen :)).
Ik zal een een korte toevoeging hieraan geven. Mijn broer is zo'n type zoals jij hierboven beschrijft. Bij ons thuis surft iedereen met Firefox behalve hij. Hij gebruikt IE.

Hij gebruikt op zijn Pc XP,IE,OE en de overige berg typische illegale Windows software.

Hij vindt inderdaad dat Microsoft de standaard is en dat je daar zeker niet tegenin moet gaan. Hij vindt zelf websites maken heel leuk. Ik niet (ik heb mijn interesse in webontwikkeling verloren door de markt terreur van Internet Explorer). Ik denk dan altijd als je websites maken dan zo leuk vindt dan ga je toch voor kwaliteit? Maar niks is minder waar. Als argument krijg ik dan, "nee, het maakt niet uit of de code rotzooi is als het maar werkt in IE. Want dat gebruikt iedereen. Dat dit over een paar jaar zou kunnen veranderen, daar hou je geen rekening mee."

Verder:

-- Openoffice = bagger (Dat hij het nog nooit heeft geprobeerd boeit niet en dat Microsoft na 12 jaar ontwikkeling nog een fatsoenlijke tekstverwerker heeft weten uit te brengen ook niet. Ms Office rules.)

-- Mozilla Firefox = bagger (Spyware voorkom je niet, je haalt gewoon search & destroy eroverheen. En de kleine voordelen van IE op Fx wegen natuurlijk veel zwaarder als de nadelen van IE op Fx)

- Mozilla Thunderbird? Waarom? Iedereen gebruikt toch OE? De vele handige extra functies die Thunderbird heeft boeien niet. En dat OE geen spamfiler heeft en een vergiet is doet er niet toe. Daar hebben we weer een illegale versie van Norton voor.

- Linux? Daar praatje je alleen stoer over in de periode toen de Linux hype er was. Nu Linux op de desktop lanzaam volwassen wordt hoor je er niks meer over.

Let wel we hebben het hier over iemand met een afgeronde ICT opleiding en een actieve Webdesigner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Let wel we hebben het hier over iemand met een afgeronde ICT opleiding en een actieve Webdesigner.
Geef hem dan maar namens ons een schop in zijn noten :(

Weet je wat opvallend is? Als mensen overstappen, is het bijna altijd van MS(-achtige) software naar de alternatieven. Vrijwel nooit andersom. Geeft toch te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:52
geen enkele opleiding is een genezing voor oogkleppen, helaas... zulke mensen ken ik ook zat, die helemaal zweren bij windows en over alternatieven voor ms-software nieteens na willen denken. maar dan nog, dat heb je bij fans van linux/firefox/open source an sich ook. als je kijkt naar de grond van zo'n houding kan ik aan de open source-kant me inbeelden dat 'vrije software', het '1337-gehalte' en rebellie aantrekkelijke dingen kunnen zijn.
alleen... bij verstokte fans van microsoft zie ik niet waarin de basis van die houding kan zitten. de enige reden die in mij opkomt is dat ze microsoft en hun (in mijn ogen) niet altijd even ethische manier van handelen intrigerend vinden, deels omdat ze zelf ook kapitalistische/commerciele ambities hebben.

naja, bovenstaande is m'n eigen observatie, ga er niet te zwaar aan tillen ofzo... maar goed, ik snap ook niet hoe je kunt werken zonder het referentiekader van een standaard. iets inelkaar hacken en bidden dat het werkt lijkt me niet echt professioneel... en het is toch een stuk beter voor je nachtrust als je snapt wat je doet zodat je problemen beter kunt oplossen :?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Ik denk dat het vaker de weg van de minste weerstand is. Het is voor een Microsoft fanatiekeling "makkelijker" om gewoon via de Microsoft "standaard" te werken. Dat die aanpak op langere termijn kan leiden tot juist meer problemen en werk wordt niet voorzien.

In het geval van de hardwareoutlet.nl winkel hierboven kan het zelfs er toe leiden dat grofweg 10%* van je potentiële klanten gedwongen wegblijft omdat de site onbereikbaar is voor hun.

* Dit lijkt me geen rare schatting voor een computerhardwareboer)

De volgende "site" werkt ook niet helemaal lekker in Gecko-based browsers; de interne configuratiepagina's van een D-Link wireless bridge.

Automatisch wordt een deel van de configuratiepagina verborgen door "display: hidden;" op de betreffende elementen.. Dit is toevallig de link naar het selecteren van een beschikbaar access point. De directe link naar die pagina werkt wel gelukkig, maar die moet je dus eerst uit de broncode halen..

Verder natuurlijk geen Doctype of fatsoenlijke semantische markup te bekennen. Slechts een HMTL 3/4 tagsoup met tabellen als nagenoeg de enige elementen naast body en html..

[edit]Natuurlijk doet de configuratiepagina het wel goed in Internet Explorer.

[ Voor 6% gewijzigd door Freak_NL op 19-06-2004 15:57 . Reden: Info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:10

Sjonny

Fratser

was deze hier al eens genoemd? http://www.ahoy.nl/
site wil ook voor geen meter hier met mozilla 1.6..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sjonny schreef op 19 juni 2004 @ 22:52:
was deze hier al eens genoemd? http://www.ahoy.nl/
site wil ook voor geen meter hier met mozilla 1.6..
IE-only JS en script-content voor de html-tag; in 1 woord: gepruts

Ik ben trouwens gedetacheerd bij een grote Nederlandse bank waar ik internet-projecten op basis van IBM WebSphere begeleid; ik zie daar regelmatig gedrochten van webpagina's langskomen geproduceerd door verschillende grote spelers in Neerlands IT-land. Ik laat me daar vaak over uit in bijzijn van programmeurs en managers van die bedrijven, en vaak geven ze me ook wel gelijk.
Bij navraag blijkt gewoon dat veel webprogrammeurs wel heel veel weten van serverside programmeren, maar dat er gewoon erg weinig kennis is van clientside technieken. Veel JS is copy-paste van gevonden scripts, en er wordt gewoon verder geen aandacht meer aan besteed als het eenmaal werkt in IE.
Onwetendheid speelt dus een grote rol plus dat het gewoon te weinig aandacht krijgt binnen zo'n project. Vaak zijn er ook helemaal geen afspraken gemaakt op het gebied van browser-compatibiliteit bij dat soort projecten.

[ Voor 63% gewijzigd door crisp op 19-06-2004 23:32 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 11:45

Reinier

\o/

Navigatiemenu van http://www.pcwebwinkel.nl/ werkt niet in Firefox
Bijbehorende resultaat van validator.w3.org: klik

http://www.progress.nl/ layout van de navigatieknoppen links is lelijk, uitklapmenu's bovenaan werken niet in Firefox
En dit vindt de validator er van.

Dit waren de twee van de drie goedkoopste adressen voor een Powershot A75, maar ik ga die camera dus mooi niet bij hun kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 21:39:

www.ziekenhuis.nl
Ik heb de redactie een mailtje gestuurd, want dit gaat mij als student ICT in de gezondheidszorg (en fervent Firefox gebruiker) aan het hart. Juist een site als ziekenhuis.nl moet voor iedereen perfect bruikbaar zijn, ook met een brailleregel, pratende browser (of hoe heet dat) of wat dan ook, vormgeving komt op een tweede plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

pcwebwinkel is inderdaad een ramp qua code :X
progress.nl gebruikt IE-only JS voor het menu (document.all)
ziekenhuis.nl heeft enkel wat schoonheidsfoutjes die ws met wat verbeteringen in de CSS wel op te lossen zijn; verder doet de "kies een ziekenhuis"-dropdown het niet door slordige JS (maar die is in 1e instantie in FireFox ook niet zichtbaar)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Freak_NL schreef op 19 juni 2004 @ 15:55:
[...]
In het geval van de hardwareoutlet.nl winkel hierboven kan het zelfs er toe leiden dat grofweg 10%* van je potentiële klanten gedwongen wegblijft omdat de site onbereikbaar is voor hun.

* Dit lijkt me geen rare schatting voor een computerhardwareboer)
10% van de potentiële klanten en 20% van de potentiële omzet >:) Ik weet niet hoe het komt, maar mensen die andere browsers dan IE gebruiken, geven toch wat meer dan gemiddeld uit aan computergerelateerde spullen :P Ook op andere gebieden hebben ze vaak wat meer dan gemiddeld te besteden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Deze is ook grappig, de website van de ICT branche vereniging: http://www.nederlandict.nl/index.php
De achtergrond in sommige frames doet het niet in FireFox omdat ze verkeerde slashes gebruiken :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54
nee, het maakt niet uit of de code rotzooi is als het maar werkt in IE
Tegenargument dat ik zou geven:
Dus een sollicitatiebrief controleer je ook niet op spelfouten, als de ontvanger het maar begrijpt is het goed zeker?

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
Die site van Philips doet het nou niet echt in Mozilla 1.6 of de server ligt op zijn gat:

dit is wat ik krijg als hoofdpagina :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
P
{
    COLOR: #333333;
    FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular;
    FONT-SIZE: 9pt;
    LINE-HEIGHT: normal
}
A
{
    COLOR: #000000;
    TEXT-DECORATION: none
}
A:hover
{
    COLOR: #0066cc;
    TEXT-DECORATION: none
}
.StandardDate
{
    COLOR: #0066ff;
    FONT-SIZE: 8pt;
    FONT-STYLE: italic;
    FONT-WEIGHT: normal
}
.TooltipName
{
    LINE-HEIGHT: 11pt
}
.ParagraphTitle
{
    FONT-SIZE: 11pt;
    LINE-HEIGHT: 15pt
}
.ParagraphContent A
{
    FONT-WEIGHT: bold
}
.RelatedItemsName
{
    FONT-FAMILY: Verdana, Arial, helvetica, geneva, swiss, sunsans-regular;
}
.HomepageRightMenu
{
    FONT-SIZE: 8pt
}
.ArticleSummaryRelatedSummary
{
}
.ArticleSummaryPressreleaseDate
{
}
.ArticleSummaryPressreleaseTitle
{
    FONT-WEIGHT: bold;
}
.ArticleSummaryMore
{
    FONT-SIZE: 8pt
}
.ArticleSummaryRelatedTitle
{
    FONT-SIZE: 11pt;
    LINE-HEIGHT: 15pt
}
.NewsSummaryBookmarks
{
}
.PressreleaseTitle
{
    FONT-SIZE: 14pt;
    LINE-HEIGHT: normal
}
.PressreleaseBoilerPlate A
{
}
.PressreleaseContactInformation
{
}
.PressreleaseContactInformation A
{
}
.PressreleaseContactInformationCaption
{
}
.ContactSummaryJobDescription
{
}
.Date
{
}

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.deltalloyd.nl werkt niet goed in Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die site van Philips is gewoon ridicuul. Dat een website van een dergerlijke multi-national alleen maar werkt me IE is een aanfluiting. Of ze hebben van MS een grote zak geld gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

MiStErMaNiAc schreef op 20 juni 2004 @ 19:51:
Die site van Philips doet het nou niet echt in Mozilla 1.6 of de server ligt op zijn gat:

dit is wat ik krijg als hoofdpagina :)

code:
1
[KNIP]
Hmm, vreemd. Hier doet ie het prima, maar bij jou laat Moz blijkbaar de css file zien. Lekker is dat :-)
Hier overigens FX0.8+.
De Philips-site was BTW een absolute ramp, maar sinds een jaar of zo heb ik nergens meer last van gelukkig.
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 19:56:
Die site van Philips is gewoon ridicuul. Dat een website van een dergerlijke multi-national alleen maar werkt me IE is een aanfluiting. Of ze hebben van MS een grote zak geld gekregen.
Wat gaat er bij jou mis dan? Hier werkt de site, inclusief uitklapmenu's prima. Als er iets niet werkt in Moz 1.6 maar wel in Fx 0.8 is Philips misschien niet de meest voor de hand liggende schuldige :)
Edit: net getest in Moz 1.6Beta, geen enkel probleem. MiStErMaNiAc, draai jij nog iets van proxy-software of zo waardoor je dit probleem krijgt? Of moet je misschien je cache eens legen?

Woei, 1K posts 8) :)

[ Voor 46% gewijzigd door Zpottr op 20-06-2004 20:06 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op 20 juni 2004 @ 19:59:
Wat gaat er bij jou mis dan? Hier werkt de site, inclusief uitklapmenu's prima. Als er iets niet werkt in Moz 1.6 maar wel in Fx 0.8 is Philips misschien niet de meest voor de hand liggende schuldige :)
Edit: net getest in Moz 1.6Beta, geen enkel probleem. MiStErMaNiAc, draai jij nog iets van proxy-software of zo waardoor je dit probleem krijgt? Of moet je misschien je cache eens legen?
Ik krijg ook code te zien. FireFox 0.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
www.philips.nl

ik krijg ook css te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.philips.com is wel gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Deze url doet het niet met Firefox: http://www.philips.nl/InformationCenter/Global/FHomepage.asp?lNodeId=13&lArticleId=,

Deze doet het weer wel: http://www.philips.nl/InformationCenter/NO/FHomepage.asp?lNodeId=13&lArticleId=

Maar dan laat firefox sommige plaatjes weer niet zien en zijn sommige lettertypes fucked-up. Philips.com doet het wel zonder problemen, terwijl het eigenlijk dezelfde site is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ow, die had ik nog niet bekeken. Dat is inderdaad wel heel vaag.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Deze lijkt goed te gaan, tot je bij de productinfo bent, dan kun je niet meer terug.

www.alternate.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

zAo schreef op 21 juni 2004 @ 13:08:
Deze lijkt goed te gaan, tot je bij de productinfo bent, dan kun je niet meer terug.

www.alternate.nl
Welke browser? Gaat volgens mij in FF 0.9 wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Sinds www.map24.com een nieuwe lay-out heeft, werkt de site niet meer goed buiten IE. Beetje vreemd, want je zou toch zeggen dat het gewoon een interactieve java-applet is.
Hij zet de plaats niet meer neer als je alleen een plaats zoekt, terwijl als je een route plant, dan werkt ie wel, overigens ook met haperingen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nexxennium schreef op 18 juni 2004 @ 23:03:
[...]
Geef hem dan maar namens ons een schop in zijn noten :(

Weet je wat opvallend is? Als mensen overstappen, is het bijna altijd van MS(-achtige) software naar de alternatieven. Vrijwel nooit andersom. Geeft toch te denken.
offtopic:

Dit komt natuurlijk helemaal niet omdat op de meeste computers MS progsels zitten en als je een eerste computer koopt, die toch wel in 99 % van de gevallen besmet is met windows, dan weet je helemaal nog niet wat er nog meer is op de markt.

Dus dat is volgens mij de hoofdreden. Pas als je wat meer geinteresseerd raakt en er meer mee gaat doen, dan kunnen mensen evenuteel overstappen.

Ik doe dat expres niet, want het werkt gewoon naar mijn wensen. Ik kan mn gamepjes draaien, mn internetsites bezoeken. Dan maar met MS progsels.
Je kan je aan de andere kant afvragen waarom zoveel mensen tegen MS zijn. Ja, het beleid wat ze voeren is niet altijd even netjes naar andere bedrijven toe. De oude IE's waren nogal brak.

Nu is de software toch wel redelijk goed. Het is zogenaamd kwetsbaar omdat er veel meer virussen e.d tegen MS gericht zijn dan tegen bijv. Linux. Maar als je het mij vraagt komt dat meer door het aantal gebruikers dan door echte verschillen in beveiliging.
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde laatst van Thunderbird (mail) naar outlook over te stappen, maar aangezien Outlook niet eens mbox formaat kan importeren heb ik het uiteindelijk maar niet gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@ http://www.philips.nl
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 6.0">
Zal Microsoft dit express doen ofzo? :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders gaan we het even over kHTML gebaseerde browsers als Safari, en Konqueror hebben, om nog maar niet te spreken over Opera. :) Die ondersteunen niet eens XML. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
En sinds wanneer is XML een opmaaktaal voor het web? 'nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
Nope * MiStErMaNiAc heeft geen ander spul draaien behalve moz 1.6

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Nexxennium schreef op 21 juni 2004 @ 17:50:
En sinds wanneer is XML een opmaaktaal voor het web? 'nuff said.
Sinds wanneer gebruik je voor het web alleen opmaaktalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
CrashOne schreef op 21 juni 2004 @ 18:05:
[...]
Sinds wanneer gebruik je voor het web alleen opmaaktalen?
Zeg ik dat dat niet zo is? Dat Moz en IE for that matter XML gestructureerd kunnen weergeven en er een stylesheet overheen kunnen trekken is heel leuk, maar heeft m.i. weinig met browsers te maken.

Dus, jouw opmerking "Opera kan geen XML weergeven" beantwoord ik met "ja en?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op 21 juni 2004 @ 18:48:
[...]
Zeg ik dat dat niet zo is? Dat Moz en IE for that matter XML gestructureerd kunnen weergeven en er een stylesheet overheen kunnen trekken is heel leuk, maar heeft m.i. weinig met browsers te maken.

Dus, jouw opmerking "Opera kan geen XML weergeven" beantwoord ik met "ja en?".
Het web bestaat tegenwoordig niet meer uit alleen weblogs, en persoonlijke homepages. Het gebruik van XML wordt op vooral web applicatie development ontzettend veel gebruikt en kan hierbij enorm de snelheid en usability vergroten en zelfs kosten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
http://www.speedlinq.nl/php/product.php

Ziet er bij mij een beetje raar uit!

FF 0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 15:46
ik kwam via een ander draadje op got ([rml][ AMD] AMD Pro processor ?[/rml]) hier http://www.advancedwebdesign.nl/ uit, volgens mij denken ze daar dat mensen 320x240 draaien ofzo, of ze hebben gewoon iets kroms gedaan met het ontwerpen :P
ik kan er iig niet veel nuttigs uit op maken met FF 0.8

Edit:
ik denk dat het een moz / ff probleem is, want in konqueror werkt ie wel min of meer

[ Voor 13% gewijzigd door Caviatjuh op 21-06-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 12:16

zeekoe

zeekoe

Letatcest schreef op 21 juni 2004 @ 13:38:
Sinds www.map24.com een nieuwe lay-out heeft, werkt de site niet meer goed buiten IE. Beetje vreemd, want je zou toch zeggen dat het gewoon een interactieve java-applet is.
Hij zet de plaats niet meer neer als je alleen een plaats zoekt, terwijl als je een route plant, dan werkt ie wel, overigens ook met haperingen.
Heb net ff op een plaats gezocht... (Haarlem, was t eerste wat in me op kwam) => geen probleem hier in opera 7.51
Ik vond de oude layout beter trouwens, maar da's een kwestie van smaak :)
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 17:02:
Anders gaan we het even over kHTML gebaseerde browsers als Safari, en Konqueror hebben, om nog maar niet te spreken over Opera. :) Die ondersteunen niet eens XML. :)
Welke XML bedoel je? Probeer bv. dit maar eens in IE, wordt nog moeilijk... en is ook XML.

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat is wml die met de juiste content type naar de browser wordt gestuurd, volgens mij kan alleen opera daar mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeekoe schreef op 21 juni 2004 @ 22:23:
Welke XML bedoel je? Probeer bv. dit maar eens in IE, wordt nog moeilijk... en is ook XML.
Anders gaan we kinderachtig elk puntje wat je kan aanpakken om je gelijk te halen in de discussie, naar voren schuiven. Ik zal het heel kort maken, IE en Mozilla ondersteunen WEL xmlHttp om XML documenten in te lezen en te transformeren. FireFox ondersteund zelfs serverside xml push sinds 0.9!

Dat jij nu triomfantelijk aankomt met een document wat IE niet inlaad, doet geen afbreuk aan het feit dat er diverse voorbeelden zijn te noemen waarbij componenten worden gevoed door XML documenten, en of getransformeerd worden met XSLT. Een treeview component gevoed door een XML document betekend dat ik on demand een treenode kan openklappen om dan pas de data op te halen die daadwerkelijk nodig is.

Dit betekend dat ik niet een gehele recursive tree hoef op te bouwen waarbij de kans bestaat dat ik nodes nooit openklap en dus zit met data die ik nooit gebruik, en dit scheelt heel erg veel cpu op de server.

De treeview die ik heb geschreven draait probleemloos onder IE en Mozilla.. en ik vind het heel spijtig dat de support vanuit Opera en/of kHTML voor XML er niet is, anders had ik de treeview ook voor deze browser geschikt kunnen maken. Nu kan ik de data inladen dmv remote procedure calls via Javascript, maar het is toch erg jammer, daar XML nu ook niet iets is van de laatste paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

hmz... moet ik je toch gelijk geven... ;)
heb je die code nog ergens rondhangen?
ben wel benieuwd...

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb de 1ste versie van de treeview bij de hand, en zal hem morgen eens voor je uploaden. De 2de versie zitten meer methods in en drag & drop, maar die zit nu verweven in een content management applicatie, dus die moet ik eerst verzamelen.

edit:

heb hem al staan:

een gedeelte van de methods staan bovenin:
De eerste treeview is via xml, de 2de is via code. Het geheel is opgebouwd zonder tables, mbv xhtml + css.

http://www.mschopman.demon.nl/treeview/treeview.html

In de 2de versie zijn tevens een aantal bugs gefixed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hoorde ik daar iemand zeggen dat HTML definieert hoe een pagina eruit ziet?

FOUT!!!!!!1

HTML, XML, whatever... ze geven de structuur van je document aan, hoe dat er vervolgens uitziet is zaak van hoe je de HTML/XML interpreteert. de <em> ofzo bijvoorbeeld, wat er tussen staat moet benadrukt worden, of dat nou vet, een font van 80 pixels of pimpelpaars is zal me de reet roesten.

tot zover m'n puristische uitbarsting :)

ik heb overigens een pesthekel aan XML, ik snap er nooit een hol van als ik ermee moet werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Touché.. Dat treeview ding is een leuk voorbeeld. Ik wist niet dat Mozilla en kornuiten ook XmlHttp ondersteunden, maar dacht dat dat enkel een MS ActiveX-grap&grol was.

Helaas is het geen standaard en wellicht is dat ook de reden dat Opera het niet geimplementeerd heeft. Maar het is zeker interessant spul, en voor intranets zeker geschikt.
Een omweg waar ik mee aan de slag ben gegaan is middels een (hidden) applet XML requests en transformaties uit te voeren.

Meer ontopic: maar is het klagen op Opera omdat deze (bijv.) jouw site niet ondersteunt niet eigenlijk hetzelfde als waar dit topic om draait? Je maakt gebruik van non-standaard spul, net zoals veel webdevvers van de URI's die in dit topic zijn langsgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 10:47

FCA

Konqueror 3.2 trekt die treeview niet, maar Konqueror uit CVS wel.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FCA schreef op 22 juni 2004 @ 11:13:
Konqueror 3.2 trekt die treeview niet, maar Konqueror uit CVS wel.
Dan alleen de 2de denk ik, die is niet opgebouwd uit XML documenten. Qua markup etc. zal elke browser hem kunnen tonen, de beperkende factor is alleen het lezen van XML documenten.

Ik kan hiervoor nog wel is een Javascript RPC voor implementeren, maar vooralsnog zie ik de noodzaak nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA

FCA

Ik zie met Konqueror uit CVS alles wat ik met Firefox 0.8 ook zie. Hoe zie ik het verschil tussen de XML versie en de javascript versie? Ik weet trouwens dat KHTML onlangs (vanuit Safari) XML support heeft gekregen, maar hoe goed dat werkt heb ik nog niet echt kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
offtopic:
Ook Opera kan met XML omgaan. En nog volgens W3C specs ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FCA schreef op 22 juni 2004 @ 11:52:
Ik zie met Konqueror uit CVS alles wat ik met Firefox 0.8 ook zie. Hoe zie ik het verschil tussen de XML versie en de javascript versie? Ik weet trouwens dat KHTML onlangs (vanuit Safari) XML support heeft gekregen, maar hoe goed dat werkt heb ik nog niet echt kunnen testen.
De eerste branch is vanuit XML geparsed, de 2de branch vanuit code. :) Die 1ste zou het niet doen maar de 2de wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net zelfs nog even gechecked maar Opera kan alleen met XML omgaan als je het installatiepakket met Java selecteerd. Zonder Java breekt zelfs een gedeelte van de DOM, en bestaat document.implementation.createDocument() niet eens. Clay heeft nl. de versie zonder, en ik de versie met en bij hem doet ie het niet.

Dan is de dom implementatie ook de enige manier in Opera, xmlHttp is niet beschikbaar.

Wij zijn ons net aan het verbazen overigens, het hele XML zou niet mogen werken in Opera, ...want:

http://www.opera.com/docs/specs/js/dom/

Hier staat een dikke NO, bij createElement
createDocument (nameSpaceURI, qualifiedName, docType) Core No

Hier klopt dus iets totaal niet :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow .. lamaar hangen.. in Opera werkt het dus inderdaad niet. Het heeft weinig zin om Opera scripts achteloos in IE uit te voeren en tot de conclusie komen dat het werkt :o :P ... stom stom.. slaapkop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA

FCA

In Konqueror CVS werken dus alle 2 de branches, in Konqueror 3.2.2 blijft de eerste hangen, en komt ie nooit bij de 2e aan. Dat is dus alweer een feature waar Gecko de enige optie voor *nix platformen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FCA schreef op 22 juni 2004 @ 18:14:
In Konqueror CVS werken dus alle 2 de branches, in Konqueror 3.2.2 blijft de eerste hangen, en komt ie nooit bij de 2e aan. Dat is dus alweer een feature waar Gecko de enige optie voor *nix platformen is.
Dat is goed nieuws, dat betekend dus dat Konqueror CVS om kan gaan met XML, en dat 3.2.2 blijft hangen betekend dus dat het XML document voor de childnodes van die treenode niet kan worden ingeladen wegens missende support.

Die 2de branch zou in principe op elke browser moeten werken maar die heb ik niet verder getest dan IE en Mozilla op Windows en MacOsX :)

Laten we hopen dat die richting van Konqueror CVS verder wordt doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik kwam de link tegen in een ander topic hier op GoT.
Onder FireFox 0.9 (onder windows) is de tabel layout iig niet goed,
maar in IE 6 ziet ie er wel uit zoals het hoort.

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
de hoofdpagina http://www.arcticsilver.com doet het wel gewoon goed.

Plaatjes horen vaak rechts naast de text en hier zet ie eigenlijk alles gewoon onder elkaar :(

[ Voor 14% gewijzigd door SaiBork op 22-06-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
Ik krijg het volgende (mozilla 1.7)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35436/thumb.png
(klik voor groter)

[edit]Loop pagina achter :X

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinG op 22-06-2004 21:59 . Reden: loop achter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Ik krijg ook mooi save schermpje in FireFox 0.9 onder windows (ook met IE 6)

[ Voor 11% gewijzigd door SaiBork op 22-06-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik ging vandaag weer eens langs www.winmagazine.nl. Die website-designer had ik een paar maanden geleden ook al over de zeik geholpen, door over een andere browsers dan IE te beginnen ("een magazine over Windows hoeft alleen maar voor IE te werken"). Nu hebben ze hun site herontworpen. Nou de validator van w3c.org vindt nog maar 292 fouten. Bijna goed zullen we maar zeggen.

Ik heb me meteen aangemeld als geregistreerde gebruiker om in hun forum een comment hierover te schrijven. Zal eens kijken hoeveel crap ik dit keer over me heen krijg.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hehe, nou misschien weten ze het nog niet, maar zelfs voor Windows zijn er meerdere browsers beschikbaar.

Het menu bovenin werkt iig niet in Opera 7.51. "Oplossingen voor de professional". Haha, de stakkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:19
MrScratch schreef op 23 juni 2004 @ 17:29:
Ik ging vandaag weer eens langs www.winmagazine.nl. Die website-designer had ik een paar maanden geleden ook al over de zeik geholpen, door over een andere browsers dan IE te beginnen ("een magazine over Windows hoeft alleen maar voor IE te werken"). Nu hebben ze hun site herontworpen. Nou de validator van w3c.org vindt nog maar 292 fouten. Bijna goed zullen we maar zeggen.

Ik heb me meteen aangemeld als geregistreerde gebruiker om in hun forum een comment hierover te schrijven. Zal eens kijken hoeveel crap ik dit keer over me heen krijg.
ik zie je topic daar niet helaas. Maar wat een nerds, ik gebruik ook windows maar dan gelukkig niet met IE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

gomaster schreef op 23 juni 2004 @ 17:40:
[...]

ik zie je topic daar niet helaas. Maar wat een nerds, ik gebruik ook windows maar dan gelukkig niet met IE :)
Nee, ik zit hier ook achter Windows NT met Firefox.

Ga bij forum naar het subforum Website ontwerp. Het topic heet:

"re-design WINmagazine.nl"

Daarin werd om opbouwende kritiek op de redesign van hun website gevraagd. Wie ben ik dan om die niet te geven. Iedereen die mee wil doen, is bij deze van harte uitgenodigd. >:)

Ik heb overigens ook even een tech-evangelism bug aangemeld bij bugzilla.mozilla.org, misschien dat het helpt.
bug 248332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Hier dat topic, alleen nog geen reactie.. Het ziet er echt niet uit met firefox.
Stel nou dat ik wil migreren naar windows, kan ik hun site niet eens kunnen bezoeken ;) .

[ Voor 1% gewijzigd door Bas_S op 23-06-2004 17:54 . Reden: Scheve url tag ]

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSybo
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MrScratch schreef op 23 juni 2004 @ 17:48:
[...]

Nee, ik zit hier ook achter Windows NT met Firefox.

Ga bij forum naar het subforum Website ontwerp. Het topic heet:

"re-design WINmagazine.nl"

Daarin werd om opbouwende kritiek op de redesign van hun website gevraagd. Wie ben ik dan om die niet te geven. Iedereen die mee wil doen, is bij deze van harte uitgenodigd. >:)
Het lijkt erop dat je ook nog een serieuze reactie krijgt en dat er ook nog wat aan gedaan wordt:
Yep,
Het is ons ook niet ontgaan dat de huidige website niet (helemaal) compatibel is met andere browsers dan IE. We werken imiddels aan een compleet nieuwe website, waarbij brede compatibiliteit een van de aandachtspunten is.

Mvg
Peter Kulche
winmagazine
Van het WinMagazine forum

[ Voor 8% gewijzigd door StefSybo op 23-06-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
Gebruikt er iemand hier misschien MDaemon als mailserver?
Er zit daarbij namelijk ook een webmail, met een hele mooie theme (LookOut).
Die theme is in FireFox helaas niet eens te selecteren, maar wel gewoon onder IE.
Iemand enig idee waar het aan can liggen?
quote 1 van de MDaemon help:
LookOut - A familiar user interface, requires Internet Explorer 5.5 or higher. Suggested for higher bandwidth connections.

quote 2 van de MDaemon help:
The WorldClient LookOut theme is unique among the WorldClient Themes, it is designed specifically for use with Internet Explorer 5.5 and 6 or higher. The LookOut theme uses frames, and is probably best for use on higher bandwidth connections. Due to its familiar interface, many people will feel comfortable using it.
Het inlogscherm geeft ie wel gewoon weer in het LookOut theme,
maar zodra je inlogt krijg je dus helaas gewoon het simple theme :(
quote van Alt-N Disscusion Group:
LookOut requires Windows Internet Explorer 5.5 or newer, it uses a number of features which are IE specific.
Dat is dus echt wel zonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

StefSybo schreef op 23 juni 2004 @ 21:15:
[...]

Het lijkt erop dat je ook nog een serieuze reactie krijgt en dat er ook nog wat aan gedaan wordt:

[...]

Van het WinMagazine forum
Inderdaad, ik had het inmiddels ook gezien. Ik heb er inmiddels ook een positieve reactie achter geplaatst. Als ze er wat aan doen, ben ik helemaal tevreden.

En bij Mozilla denken ze dat er een bug is in Gecko, die er voor zorgt dat de site niet goed werkt. Dus misschien ligt het niet aan de web-design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Hardwareoutlet.nl heeft ook gereageerd op m'n e-mail. :)

Niet veel interessants, maar hopelijk komt er nog een reactie achter weg:

Mijn e-mail aan Hardwareoutlet.nl:
Geachte heer / mevrouw,

Onlangs heb ik geprobeerd uw website te bezoeken. Er wordt echter alleen maar een lege pagina weer gegeven. Na nader onderzoek blijkt dat meer mensen dit probleem hebben. De oorzaak is ook bekend:

Op de allereerste en allerlaatste regel van elke pagina op uw website wordt een HTML "commentaar blok" geopend en gesloten. Voor een browser die de HTML standaard correct volgt betekend dit dat de hele pagina genegeerd wordt. De betreffende regels:

Opening: <!--[if IE]>
Sluiting: <![endif]-->

Zoals u wellicht bekend is begint commentaar in de HTML opmaaktaal met "<!--" en eindigt het pas wanneer een "-->" is gevonden.

Deze problemen bestaan niet bij de webbrowser van Microsoft (Internet Explorer), omdat bovenstaande code een eigen uitbreiding is die enkel in hun browser werkt.

Ik gebruik zelf een variant van de bekende Mozilla browser. Internet Explorer kan ik niet gebruiken aangezien ik geen Microsoft Windows gebruik. Ik (en velen met mij) kan uw website niet bezoeken vanwege dit probleem.

Mogelijk bent u zelf als uitbater van uw webwinkel niet verantwoordelijk voor ontwerp en implementatie van www.hardwareoutlet.nl. Indien een extern bureau de site voor u gebouwd heeft verzoek ik u vriendelijk deze mail door te sturen naar deze ontwikkelaars. Ik ben erg geïntresseerd in de motivatie voor het gebruik van deze "oplossing".

Hoogachtend,

Ing. J.D. Hoek
Antwoord:
Ik stuur het door aan degene die onze website heeft gemaakt in de hoop dat
hij er iets mee kan doen.

Verder kan ik u mededelen dat onze website door tijdgebrek nog niet geheel
af is.

met vriendelijke groet,

<naam verwijderd>

Hardware Outlet B.V.
Zandzuigerstraat 26
1333 HD Almere
Nu maar hopen dat hun externe webdesigner niet een onzinverhaal ophangt over hoe slechts 1 op de 1000 man geen Internet Explorer gebruikt en dat zulke "fanatiekelingen" er altijd zijn..

Ah well..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Misschien had je ze even moeten duidelijk maken dat het om 10% (of meer, gezien de URI) van de bezoekers en dus minstens om evenzoveel omzet gaat. Geld is een belangrijke motivator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.download.nl/

Dit is ook wel een aardige. Ik heb 't idee dat 't een site is waar je Do kan downloaden... (zag een banner @ nu.nl staan). Ik kijk blijkbaar dus toch naar banners, maar ja, wie wil nu niet Do downloaden :X

In 't kader van "duidelijke" foutmeldingen:
Download: Muziek vereist Internet Explorer 5 (of hoger) op Windows XP, 2000, ME of 98 en Windows Media Player 9. Gebruik de applicatie Dr Download om je te helpen bij het instellen van je configuratie. Ga naar Dr Download en gebruik de applicatie of stuur een e-mail aan Dr Download.

Probeer opnieuw
Alleen "Probeer opnieuw" is een link, ik heb geen flauw idee wat Dr Download is :)

Via een Windowsende medestudent deze interessante screenshot verkregen. DRM is blijkbaar al verder geimplementeerd in Windows dan ik dacht...

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Bij Map24 in hun nieuwe gedaante krijg je nu een reclame in de pagina zelf. Een popup die geen popup is zeg maar.

Ik kan (browser: Epiphany 1.2.5 (Mozilla 1.6 kern)) hem wel wegklikken met het bijgeleverde kruisje, maar de Flash inhoud blijft gewoon staan!

Hebben andere Mozilla gebruikers dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Jep, ik heb het ook. Reden genoeg om die site nooit meer te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Ik heb ook die reclame bij map24, maar als je gewoon zonder iets in te vullen op 'verder' klikt (dat kan net), heb je er verder geen last meer van. Wel een jammere actie dit, die zullen volgend jaar wel geen Webbie meer winnen!

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Reden genoeg om die site nooit meer te bezoeken.
Wel als de site zelf geen nuttige informatie biedt, maar Map24 vond ik altijd best wel handig.

Bij het plannen van een route krijg ik trouwens wel de tekstuele route links in het scherm, maar geen kaart met de route in het grote vlak rechts...

Vreemd dat een "high profile" site als deze blijkbaar niet getest wordt met niet-IE browsers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

:? wat werkt er dan niet meer met map24?
met opera werkt alles gewoon nog volgens mij... en bijkomend voordeel: de flash 'popup' doet het niet in opera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Laatst online: 12-08 12:17
ik ben benieuwd of deze site wel helemaal werkt op andere browsers dan explorer,

Http://Ittc.vinct.nl

Zou iemand dat kunnen testen voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtremer schreef op 28 juni 2004 @ 21:24:
ik ben benieuwd of deze site wel helemaal werkt op andere browsers dan explorer,

Mozilla,FireFox allemaal gratis te downloaden
Opera gratis te downloaden.

Al geprobeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Xtremer schreef op 28 juni 2004 @ 21:24:

zoals gordijnstok zegt: je kunt het zelf uitproberen, <4 MB voor zowel firebird als opera :)
iig, je menuutjes doen het niet. en ik vind die grijs/zwarte streepjes wat irritant voor de ogen, maar dat heeft niet zoveel met crossbrowser compatibiliteit te maken. verder leuk design

[ Voor 3% gewijzigd door zeekoe op 28-06-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 20:28
zeekoe schreef op 28 juni 2004 @ 21:47:
[...]

zoals gordijnstok zegt: je kunt het zelf uitproberen, <4 MB voor zowel firebird als opera :)
iig, je menuutjes doen het niet. en ik vind die grijs/zwarte streepjes wat irritant voor de ogen, maar dat heeft niet zoveel met crossbrowser compatibiliteit te maken. verder leuk design
In firefox 0.9 werken de menu's wel. Tenminste, ze werken zoals ik denk dat ze horen te werken. Ze klappen open en ik kan er op klikken. Maar een erg strakke site is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
Site werkt bij mij (mozilla 1.7) gewoon. Menu klapt uit, en is uitklikbaar.
Alleen is NIEUWS leeg, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Freak_NL schreef op 28 juni 2004 @ 16:57:
Bij Map24 in hun nieuwe gedaante krijg je nu een reclame in de pagina zelf. Een popup die geen popup is zeg maar.

Ik kan (browser: Epiphany 1.2.5 (Mozilla 1.6 kern)) hem wel wegklikken met het bijgeleverde kruisje, maar de Flash inhoud blijft gewoon staan!

Zet deze url in Adblock en hij laat 'm niet meer zien. Dat venster kan hier trouwens wel gewoon weggeklikt worden (Mozilla Firefox 0.91 RC1)
code:
1
http://a.as-eu.falkag.net/dat/bgf/200405/27/blocker.js

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* Dutchmega loves Adblock!

Als we nou massaal mailtjes gaan sturen naar de sites die niet Mozilla ondersteunen, gaan ze vast wel een keer de site aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Freak_NL schreef op 28 juni 2004 @ 16:57:

Hehe, de adblock extention doet prima zijn werk als je even alle *.swf meuk blokkeert. Maar daar had ik ook last van idd.

Zie mijn eerdere post in dit topic: ik krijg dus geen locatie meer te voorschijn in het interactieve applet, terwijl er wel gewoon routes correct worden weergegeven.
Ik heb al een vraag hierover gestuurd naar map24.nl, maar vooralsnog helaas geen reactie.

Het werkt overigens nog wel volledig als je via de oude versie van map24 werkt (staat nog tijdelijk een link onderin op de startpagina)

edit:
Ik zie dat anderen al deels dezelfde reacties gegeven hebben, had een tijdje niet gerefreshed..

[ Voor 6% gewijzigd door letatcest op 28-06-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Laatst online: 12-08 12:17
EdwinG schreef op 28 juni 2004 @ 22:22:
Site werkt bij mij (mozilla 1.7) gewoon. Menu klapt uit, en is uitklikbaar.
Alleen is NIEUWS leeg, klopt dat?
Klopt, De site is nog in aanbouw.

ik heb de design gemaakt, en me maat heeft al het programeer werk gedaan.
het menu bestaat uit javascript, dus het kan kloppen dat het niet in alle browsers werkt.
maar een aantal pagina's zijn nog leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 00:06:
http://www.download.nl/

Dit is ook wel een aardige. Ik heb 't idee dat 't een site is waar je Do kan downloaden... (zag een banner @ nu.nl staan). Ik kijk blijkbaar dus toch naar banners, maar ja, wie wil nu niet Do downloaden :X

In 't kader van "duidelijke" foutmeldingen:
Probeer dit eens :
http://sib1.od2.com/common/home/homepage.aspx

Dat is de rederect waar download.nl heen gaat - en die werkt prima in Mozzie 1.7 hier...erg he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zie trouwens ook dit probleem:
[rml]Letatcest in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II"[/rml]
(site: www.vecozo.nl --> menu --> declareren)
heb het op het FF-forum al redelijk uitgediept, om het nou twee keer te posten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik dacht trouwens dat mijnpostbank.nl eindelijk voor alternatieve browsers geschikt was. Toch gaat er af en toe nog wat fout. Zo kan ik geen Internetsparen aanvragen in Firefox. De knop "Openen" ziet er lelijk uit en doet niks. Stom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 09:44:
Ja volgens mij heeft dit wel een enorm afschikwekend effect zo'n blacklist website.

De blacklist website zou de vrees van ieder bedrijf moeten worden.

Ik zit te denken aan een website met commentaar over slechte websites. In de stijl zoals de website geensijl.nl.

Dat zou zeker een beruchte website kunnen worden. >:)
Spider.007 schreef op 06 juni 2004 @ 19:08:
[...]

Met exact dat idee in het acterhoofd heb ik wat opgezet. Helaas is in het inmiddels weer doodgebloed..

Mochten er mensen serieus geinteresseerd zijn om dit weer op te pakken kun je me natuurlijk mailen :)

Domeintje ook al geregeld btw: http://uglysites.net/ :P
NOFI maar als je serieus een site wil hebben waar bedrijven bang voor zijn dan moet je het niet zo aanpakken.

Ten eerste:
Een stijl als GeenStijl.nl is leuk voor enkele bezoekers maar goedkope flames en wie-verzint-het-origineelste-scheldwoord zorgen er alleen maar voor dat je niet serieus genomen zal worden door de mensen die je juist wil bereiken. Waarom zou iemand die bij een bedrijf beslist over de website en het designbureau aanstuurt en/of inhuurt extra geld uitgeven (daar komt het meestal toch op neer) om een paar grof-in-de-mond-pubertjes een plezier te doen. Verplaats je eens in hun positie.

Ten tweede:
Kies een betere domeinnaam. Een Nederlandstalige site met een Engelstalige URL staat 'Nerdy'. Nogmaals, het zijn niet de 'nerds' die je wilt bereiken. Vermijd ook de .net extensie om dezelfde reden, neem gewoon een .nl.
Verder zou ik niet spreken over ugly of lelijk aangezien het ontzettend subjectief is. Ik vind persoonlijk die 'made with notepad.exe' patsen-met-technische-hoogstandjes websites met een hoog gehalte aan techniek en digiprullaria vaak juist heel lelijk, de maker zal dat niet vinden, subjectief dus en ongeschikt voor het doel van een site als deze.
Ik zou het meer richten op iets in de trant van 'slechte sites', dan kun je niet alleen praten over de slechte techniek 'onder de motorkap' waardoor een site browser-afhankelijk wordt maar ook over onoverzichtelijkheid van navigatie en dergelijke. Bijvoorbeeld slechtesites.nl of slechtevisitekaartjes.nl lijken me een goeie.
Maak een aardige inleiding over het waarom van conformeren aan standaarden voor cross-platform-compatibiliteit. Vertel iets over het toenemend gebruik van internet op iets anders dan op de standaard huis-tuin-en-keuken-PC (PDA's, telefoons, internetzuilen etc.) maar voorkom dat je al teveel IE bashed.

Ten derde:
Maak in ieder geval de voorkant van de site niet al te technisch. Een verhaal over transparent-PNG of CSS2-templates ondersteuning door IE meteen op de voorpagina maakt een site onaantrekkelijk voor niet-'nerds'. Richt je op de beslissers, dat zijn zelden de techneuten. Zij moeten schrikken van de nominatie van hun bedrijf op zo'n site en de designer aanspreken. Een designer moet bang zijn om met zijn site daar terecht te komen.
Je kunt natuurlijk wel op delen van de sites wat meer techniek behandelen: tips, veelgemaakte fouten, links naar diverse validators etc. maar niet te ver vooraan.

Ten vierde:
Laat bezoekers wel reageren op je site, dit levert je allemaal gratis informatie en dergelijke op. Zorg wel dat het niet al te flamerig wordt om te zorgen dat je nog een beetje serieus te nemen bent. Misschien moet je kiezen voor het reactiesysteem als bij Slashdot, de reacties zelf zijn niet meteen zichtbaar onder het nieuwsbericht (nieuwe slechte site) maar zitten één klik weg.

Ten vijfde:
Hou je lay-out overzichtelijk, niet teveel toeters en bellen of gepats met techniekjes. Denk aan je doelgroep, niet-nerds. Er is vast wel iemand op GoT die voor een goed doel als dit wel een paar uurtjes wil zitten om het er ook goed uit te laten zien.

Ten zesde:
Als je het echt leuk aan wil pakken dan kies je één keer per jaar een slechtste site uit. Die geef je een prijs (hoeft amper iets te kosten; koop een lelijk of onhandig attribuut op een rommelmarkt) die je uitreikt met een fotograaf erbij (vriendje met digicam) en een persbericht naar WebWereld, T.net, Nu.nl etc. etc. Die vinden het leuk want het is gratis 'leuk' nieuws voor ze. Verder levert het je site extra naamsbekendheid op en de 'winnaar' slechte reclame. Doe dit wel pas na een jaar draaien met je site want je site moet wel een beetje body hebben gekregen wil je enigszins serieus overkomen.

Ten zevende:
Ga eens goed kijken hoe Bits of Freedom het allemaal aanpakt. Dat is ook begonnen als niet meer dan een site en een paar enthousiastelingen die een ideële doelstelling hebben en weten toch in bepaalde gezelschappen nog al eens beroering te veroorzaken en de pers te halen. Zij hebben bijvoorbeeld ooit de Big Brother Awards opgezet die nu best body heeft gekregen. Het onderwerp is totaal verschillend maar de methodiek hoeft niet veel te verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door Maurits van Baerle op 01-07-2004 17:47 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik ben het hier helemaal mee eens. Lijkt me ook erg leuk om me met een dergelijke site bezig te houden. Ik zou het ook niet zo negatief brengen, dus ook voorbeelden geven van hoe het wél zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.vandijk.nl/VDSStudents/AddSaleOrder

De site werkt voor de rest wel in Firefox, maar als ik hier een pakketnummer invul en op volgende klik, gebeurt er niets. Ik heb ze gelijk een klacht verstuurd, met het verzoek de klacht even door te geven aan de ontwerper/webmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 18:15:
http://www.vandijk.nl/VDSStudents/AddSaleOrder
De site werkt voor de rest wel in Firefox, maar als ik hier een pakketnummer invul en op volgende klik, gebeurt er niets. Ik heb ze gelijk een klacht verstuurd, met het verzoek de klacht even door te geven aan de ontwerper/webmaster.
Selecteren op stad > school > klas werkt ook niet. Hoewel het zo makkelijk is om die javascripts niet ie-only te maken.

En de uitklapmenu's zijn lelijk in FF ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 01-07-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Reinier schreef op 01 juli 2004 @ 17:50:
[...]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Lijkt me ook erg leuk om me met een dergelijke site bezig te houden. Ik zou het ook niet zo negatief brengen, dus ook voorbeelden geven van hoe het wél zou moeten.
Lees dan mijn sig maar eens...

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

PommeFritz schreef op 01 juli 2004 @ 18:43:
[...]
Lees dan mijn sig maar eens...
Cool. Gebookmarkt, binnenkort uitgebreid bekijken!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.