Toon posts:

Betere firmware voor Techwood DVD2510 DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn speurtocht naar firmware voor mijn Dvd-speler Techwood DVD2510 de heilige graal gevonden: http://vestel-france.fr/vesdivx/fichiers/maj188/Bank30.rom
Als je deze firmware op je dvd-speler flashed; kun je naast de gebruikelijke formaten ook avi, divx en g-divx kijken })

Gewoon even de rom downloaden, branden met Nero, wel de optie "cd sluiten"aanvinken. De cd in de dvd-speler leggen. En de rest gaat praktisch vanzelf.
Tenminste bij mij deed hij het als een droom!! :D

Dit is wel voor eigen risico; als tijdens de flash bv de stroom wegvalt, kan de hardware onbruikbaar worden.Dit is soms weer op te lossen door er de originele firmware terug op te zetten.

Nog wat achtergrondinfo :*) : http://vestel-france.fr/vesdivx/techwood/tech_dvx5050s.htm

Iedereen veel succes met flashen!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 16:05 ]

Verwijderd

speelt hij ook xvid af?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die pakt ie ook!!

Verwijderd

zozo is die dvd speler nog te verkrijgen? zou je misschien trouwens screens/fotows kunnen nemen zodat wij ook daadwerkelijk kunnen zien dat het werkt? gewoon ter zekerheid ;)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-02 21:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

hoeveel kost die speler? en hoe lang geleden was ie er?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 20:12

bonzz.netninja

Niente baffi

en het is bij jouw gelukt?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
offtopic:
Beste governator...
Uit de policy:
Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.
Het is niet de bedoeling dat je een titel maakt die de aandacht trekt, met veel uitroeptekens, hoofdletters of met "HELP HELP!" in de titel. Bedenk iets wat het onderwerp specifiek dekt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jimster op 20-04-2004 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn speurtocht naar firmware voor mijn Dvd-speler Techwood DVD2510 de heilige

graal gevonden: http://vestel-france.fr/vesdivx/fichiers/maj188/Bank30.rom
Als je deze firmware op je dvd-speler flashed; kun je naast de gebruikelijke formaten (
MPEG 1 (VCD/SVCD/KVCD/MPG)MPEG 2 (DVD)ook avi, divx en x-vid kijken })

Gewoon even de rom downloaden, branden met Nero, wel de optie "cd sluiten"aanvinken. De cd

in de dvd-speler leggen. En de rest gaat praktisch vanzelf.
Tenminste bij mij deed hij het als een droom!! :D

Dit is wel voor eigen risico; als tijdens de flash bv de stroom wegvalt, kan de hardware

onbruikbaar worden.Dit is soms weer op te lossen door er de originele firmware terug op te

zetten.Dus als het niet lukt moet je niet bij mij zijn, je doet dit op eigen risico!!

Nog wat achtergrondinfo: :*) http://vestel-france.fr/vesdivx/techwood/tech_dvx5050s.htm
(is wel in frans)

De codecs die in deze flash ondersteund worden;

Codecs vidéo
MPEG 1 (VCD/SVCD/KVCD/MPG) ok
MPEG 2 (DVD) ok
DivX 5.x ok
DivX 4.x ok
DivX 3.11 ok
XVID ok (sans option QPEL et GMC et QuarterPixel)
RV9 ok

Codecs audio
DTS ok
AC3 ok
MP3 CBR ok
MP3 VBR ok (mais pas tous, depend du film)
MP3 Pro non
WMA/DivX Audio non
WMA seuls non
OGG Vorbis non
PCM Audio (seuls) ok
PCM Audio (dans AVI)

Iedereen veel succes met flashen!!

Gr. Governator

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 16:04 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
titel aangepast, kies voortaan even een fatsoenlijke ...
had niemand dit ff via een TR kunnen melden? lol ;)

edit: hoi Abbadon :)

[ Voor 11% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-04-2004 21:56 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Ik heb even de vorige title geëdit naar de huidige. Een title in alleen maar hoofdletters is zó verschrikkelijk kansloos, het is net alsof je staat te schreeuwen om aandacht namelijk.

[edit]Anders doe ik even de spuit11 uithangen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Abbadon op 20-04-2004 21:57 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 20:12

bonzz.netninja

Niente baffi

dat stond er toch al? er is ook een edit knop hoor

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ShittyOldMan schreef op 20 april 2004 @ 21:55:
Ik zat aan een TR te denken, maar die titel viel IMHO vanzelf wel op waardoor ik de moeite niet nam. >:)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Jimster
ShittyOldMan schreef op 20 april 2004 @ 21:55:
titel aangepast, kies voortaan even een fatsoenlijke ...

edit: hoi Abbadon :)
Ik had een TR gedaan hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Jimster op 20-04-2004 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is mij gelukt, en nee volgens mij is hij niet meer te krijgen (was een aanbieding bij de S.&de boer.

Gr gov.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
Tukk schreef op 20 april 2004 @ 21:57:
[...]

Ik zat aan een TR te denken, maar die titel viel IMHO vanzelf wel op waardoor ik de moeite niet nam. >:)
Nou, er stond al een dozijn, dus dat geeft niet ;)
het was ook sarcastisch bedoeld, voor degenen die dat niet doorhadden :P

[ Voor 14% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-04-2004 21:59 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Abbadon
offtopic:
Dit topic had ongeveer een record aantal TR's :+

[edit]Okay, ik ga hier weer weg 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Abbadon op 20-04-2004 21:59 ]

• Jimster
Beste governator,
met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop kan je je vorige post aanpassen, zodat je niet steeds dezelfde lap tekst opnieuw hoeft te posten. Gewoon je eerste post aanvullen met de codecs is het makkelijkst.
Verder hoef je niet onder elke post te groeten.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vraagjes :

1. : Is dat die DVD Player die voor 59 € !!! te koop was/is :? Zo ja == SWEEET >:)
2. : Dus je flasht via een CD ??
3. : Geef is een foto van dat ding, wel zo handig !!!

Als dit waar is dan ren ik morgen naar de Super De Boer want ik zag paar dagen terug nog een DVD speler die te koop was daar........

/EDIT :
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:02:
Oke, point taken, ps hoe voeg je foto's in?
Met [img] tags en ehh......... FAQ O-)

[ Voor 25% gewijzigd door nero355 op 20-04-2004 22:03 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Speelt deze speler ook goed DVD+R en DVD-R? Als dat zo is ga ik er morgen ook maar eentje halen :Y)

• Abbadon
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:02:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Wil wel eens helpen als je je eerst ff wat grondbeginselen eigen maakt O-)

code:
1
[img]urlvanplaatje[/img]

..dus.

Verwijderd

Topicstarter
Hij was inderdaad te koop voor euro 59. Maar de Dvd-speler die nu te koop staat is een andere; dat is een Medion.

Verwijderd

mensen proberen je dan wel te naaien.. op marktplaats wil iemand hem kwijt voor 75 euro..

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog wat plaatjes Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00062198.jpg

Hij ziet er precies zo uit

ohja zo werkt dat, en nee weet niet zeker of er meer met dezelfde chipset zijn, waarschijnlijk wel want dit is ook een cloon, van het turkse vestel

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 22:30 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

- hier stond iets als tip -

/EDIT :

Zijn er andere DVD spelers die misschien dezelfde chipset hebben ?? Die zou je dan ook kunnen flashen ???

/EDIT 2 :
Nou ehh.............. dat ding pop-upt in een kader dan ehh.......... view image en dan copy image location :Y) Dit allemaal met Mozilla Firefox 0.8 8)

[ Voor 105% gewijzigd door nero355 op 20-04-2004 23:12 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
gelukt!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 23:03 ]

Verwijderd

beste governator,
ik heb precies gedaan wat je beschreven hebt: bank30.rom downloaden van de door jouw opgegeven site, branden met Nero (Iso/data) als bank30.rom. Daarna in de dvd speler. Resultaat: boodschap "onbekende schijf. " (Dit tot twee keer toe) Mis ik misschien iets misschien in je beschrijving? Kun je mij het stap voor stap uitleggen? alvast bedankt
Bobbyo

Verwijderd

Je moet waarschijnlijk [url="ed2k://|file|Bank30.rom|1048576|ded404b70f59874314ae18fc47d8760f|"]de ROM file[/url] openen als image en dan branden, dus niet het losse bestand op een ISO zetten (of juist anderom, als je dat eerste al geprobeert had) ;)

edit:
Even dat bestand bekeken, en dat is geen image met een firmware erin, maar het firmware bestandje zelf. Bij andere ESS gebaseerde spelers moet je de firmware als volgt updaten:

Maak een image aan met [url="ed2k://|file|Bank30.rom|1048576|ded404b70f59874314ae18fc47d8760f|"]de ROM file[/url] erop in het volgende formaat:
Data CD, ISO9660, Mode 1, "Close"/"Finalize" disc session
en brand deze op een CDR (dus geen CDRW, DVDR(W))

Daarna schijfje invoeren, laten updaten (hij geeft dan de naam van je firmware update, reading etc) en pas uitzetten NA de melding dat hij klaar is (Done) en de schijf verwijderd mag worden (Please remove disc and restart). Bij sommige spelers restart hij automatisch.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 12:22 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Werkt de iso niet, of is dat een andere versie ?

Verwijderd

Op die ISO staan meerdere bestanden:
- bank30.rom (verschilt met de eerder genoemde ROM file)
- c6m1.rom
- c6m1a__.rom
- c6m1ad_.rom

Sommige spelers raken in de war als er meerdere ROM files op het schijfje staan en gaan daardoor hangen tijdens het flashen of flashen 1 voor 1 alle ROM's. Geen idee of die ISO dan wel zo'n goed idee is....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 12:27 ]

Verwijderd

Bank30.rom op de aangegeven wijze als image gebrand. DVD speler begint te laden en geeft dan als boodschap: geen schijf! Verder valt er nie :( ts te beleven. Wat doe ik verkeerd? Waarschuwing: ik ben een leek! :(

Bovenstaande procedures gelden alleen voor ESS gebaseerde spelers? Het blijkt dat er in mijn speler een MT1379FE chip zit. Wat is dan de procedure?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 12:15 ]

• guppiebugs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
ik hoop dat niemand mij kwalijk neemt dit stoffige topic iets af te stoffen. ik heb deze speler en zou graag de firmware aanpassen met genoemde rom. op de aangegeven link is hij niet meer te vinden, heeft iemand hem nog of kan mij vertellen waar te kijken?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:03

DjVe

Hatsaflats!

ik ben bang dat je achter het net vist. b-merk software blijft nooit lang online, maybe dat een medetweaker nog een cdtje heeft liggen?

een topic schoppen van 3,5 jaar is nooit leuk :P
Pagina: 1