shuogg schreef op 13 mei 2004 @ 23:45:
[...]
Dat zeg ik ook allemaal niet, het kan best een leuk spel worden.
Maar wat maakt het beter dan zoveel andere shooters?
Het heeft nauwelijks nieuwe gameplay elementen als je het mij vraagt.
En Gulpen Revenge, daar lijkt het toch echt op hoor. Originele ideeen moet je tegenwoordig voor bij mod makers zijn, niet bij developers die alles recyclen. Mod makers moeten dan ook wel om hun mod aan de man te brengen whereas developers/publishers toch wel afzetten (kijk naar EA

)
Hoe kan jij nu weten of er vernieuwde gameplay inzit of niet? Je hebt em nog niet gespeeld (behalve dan die beta misschien). Het spel heeft vast wel nog meer nieuwigheden dan dat er in de filmpjes getoond worden. Wat dacht je van aliens die ja aan je kant kan hebben door net als hen te ruiken? En ze dan te gebruiken als afleiding voor sentry guns? Kranen gebruiken om brugjes te maken zodat je verder kunt? Met diezelfde kraan een container oppikken om vijanden te doden zodat je geen kogels hoeft te verspillen?
In een spel zoals Far Cry zijn de phisics inderdaad zoals je zegt, een stoer effect voor 10 minuten. Daar heb je ze helemaal niet nodig om jezelf te helpen. In hl² gaat dit namelijk anders liggen.
Over teamwork: normaal is dat een bitch in singleplayer. Valve gaat proberen hieraan iets te doen, zodat je team reageert zoals het hoort. Ik vind persoonlijk in je eentje knallen veel leuker. En als je echt teamwork wilt, dan ga je maar cs spelen, op een server waar je iedereen kent zoals ik doe
Ik vind de sfeer er werkelijk afdruipen bij de filmpjes. Aliens die uit donkere hoekjes tevoorschijn komen, meeslepende muziek, een realistscihe setting en knappe gezichtsuitdrukkingen en belichting maken dit compleet.
Over het verhaal valt nog niet veel te zeggen want dat weten we nog niet
Ik weet zeker dat valve genoeg verschillende gameplay elementen erin gestoken heeft om ons 40 uur te boeien. Denk maar aan voertuigen of het neerhalen van luchtschepen, helikopters noem maar op.
Als dit soort games je niet bevallen, dan moet je gewoon aannemen dat ze ons wel bevallen en maar in een ander topic een van jou "discussies" starten.
Punt