Ik weet het niet. Ik ben er ook nog steeds naar op zoek. Zowel de grotere als de kleinere electronicawinkels waar ik ben geweest hebben ze niet op voorraad. Als je wat vind; hou me op de hoogte.Rosmalen schreef op 28 september 2004 @ 11:55:
kheb 2 weken terug ofzo Sennheiser MX200 gekocht, en daar zaten van die zachte vliesjes overheen, die je er los bij kreeg.
Nou ben ik die al 1 kwijt, weet iemand waar ik die gewoon zo kan kopen enzo of is dat niet mogelijk?!
Heel toevallig, maar tijdens het rondwandelen in de MediaMarkt (tja, je moet wat doen af en toeSoultaker schreef op 28 september 2004 @ 13:43:
[...]
Ik weet het niet. Ik ben er ook nog steeds naar op zoek. Zowel de grotere als de kleinere electronicawinkels waar ik ben geweest hebben ze niet op voorraad. Als je wat vind; hou me op de hoogte.
Hmz...... ik ben ook bij de MediaMarkt in Enschede geweest en toen kon ik ze niet vinden. Nog zo'n mannetje gevraagd maar die zei dat ze ze niet hadden (maar dat was zo'n eikel die je helemaal niet wil helpen en alleen maar wil dat je wat koopt of weer oprot; dat is sowieso vaak de houding bij de MediaMarkt).
Misschien binnenkort nog eens kijken. Dat het een paar euro kost vind ik niet zo erg.
Misschien binnenkort nog eens kijken. Dat het een paar euro kost vind ik niet zo erg.
[ Voor 9% gewijzigd door Soultaker op 28-09-2004 15:15 ]
Burton heeft die ja, maar die helmen zijn stevig aan de prijs, ik wil eerst andere opties op een rij zetten.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 19:44:
Ik weet niet of het in dit topic was, maar iemand had geschreven dat er helmen zijn waar luidsprekertjes / oordopjes in zijn gebouwd. hij had er ook een link van een site bijgezet.
Maar ik kan de reactie zo snel niet vinden.
Nothing to see here
Een paar jaar geleden betaalde je nog 7,95 in guldens bij Dixons voor 8 van die dingen, dus ik mag hopen dat het 5 euro is, en dat is al bezopen voor een paar van die prutstukjes schuim.InsjaHH schreef op 28 september 2004 @ 15:11:
Heel toevallig, maar tijdens het rondwandelen in de MediaMarkt (tja, je moet wat doen af en toe), zag ik die "schuimpjes" voor over je dopjes liggen, volgens mij verpakt per 10 paar ofzo. Was iets van 5 tot 8 euro, weet het niet meer precies. Tot nu toe de enige zaak waar ik ze gezien heb... wellicht heb je er wat aan
.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja, maar de pest is dat het "prutstukjes schuim" zijn die jij erg graag wil hebben.Exirion schreef op 28 september 2004 @ 15:34:
[...]
Een paar jaar geleden betaalde je nog 7,95 in guldens bij Dixons voor 8 van die dingen, dus ik mag hopen dat het 5 euro is, en dat is al bezopen voor een paar van die prutstukjes schuim.
Vraag maakt meestal de prijs, niet enkel het gevraagde.
Beauty is in the eye of the beerholder
I know, maar 8 euro zou echt _bezopen_ zijnHellBeast schreef op 28 september 2004 @ 15:39:
Ja, maar de pest is dat het "prutstukjes schuim" zijn die jij erg graag wil hebben.
Vraag maakt meestal de prijs, niet enkel het gevraagde.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zal wel enkel voor de VS zijn dan. Bij mij zaten ze er niet niet bij, toen ik de mijne ruim een jaar geleden kocht. Misschien zit het wel bij de nieuwste zendingen...HellBeast schreef op 28 september 2004 @ 12:59:
Ik kwam op internet deze review tegen van de Sony Ex71Sl :
http://www.dslwebserver.c...dr-ex71sl-headphones.html
Wat me opviel is dat hij in de review had gezet dat hij dit doosje erbij kreeg:
[afbeelding]
Ikzelf heb er een stoffen zakje bij gekregen. Heeft hier iemand in NL wel een doosje erbij gekregen?
Hahaa, ik weet precies wat je bedoelt; je zou zelfs denken dat ze extra loon krijgen ofzo als ze grote, dure apparaten verkopenSoultaker schreef op 28 september 2004 @ 15:15:
Hmz...... ik ben ook bij de MediaMarkt in Enschede geweest en toen kon ik ze niet vinden. Nog zo'n mannetje gevraagd maar die zei dat ze ze niet hadden (maar dat was zo'n eikel die je helemaal niet wil helpen en alleen maar wil dat je wat koopt of weer oprot; dat is sowieso vaak de houding bij de MediaMarkt).
[offtopic] een vriend van mij werkte bij de V&D, bij de Electric City of hoe heet dat feestje. maar daar was het dus wel zo dat je een percentage extra verdiende als je duurdere producten verkocht..InsjaHH schreef op 28 september 2004 @ 16:31:
[...]
Hahaa, ik weet precies wat je bedoelt; <b>je zou zelfs denken dat ze extra loon krijgen ofzo als ze grote, dure apparaten verkopen </B>. Maar, mocht het iets baten, waarschijnlijk was het de MediaMarkt in Rijswijk of Den Haag dat ik ze zag. Enige twee mogelijkheden, want dat zijn de plaatsen waar ik meestal kom
.
www.vdzande.com
Schuimpjes zijn als het goed is te vinden bij de Handyman. Ik heb er nog 6 reserve liggen voor mijn inmiddels afgedankte sennheiser mx400's. Om mijn sony's ex71's zitten ze toch net wat minder confortabel
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Ik heb zojuist mijn gele schuimpjes bij mij Shure E3c's uitgeprobeerd, en zitten erg fijn, samen met goede seal.. ik heb eventueel wel interesse.lux schreef op 27 september 2004 @ 20:15:
Zou een zak schuimpjes willen kopen voor mijn Shure E3's. Iemand geïnteresseerd om mee te doen aan een gezamelijk inkoopactie?
In Nederland bij "tmaudio" hebben ze ze ook:
PA750 Set of 5 pairs of foam tips for E3/E5 € 23,80
PA754 500 pieces of foam tips PA750 € 487,90
Als we er nu 500 kopen in Nederland kopen, zijn we vast ook een stuk goedkoper uit
In Amerika, de earplugstore:
Foam Tips for E1, E1c, E3, E3c, E5, & E5c (one size only) (10 pr.)
PA750 $19.95
En ik vraag me af of dit ook werkt, mag je afdruk laten maken van je oor enzo.. om op jou oor gemaakte 'dopjes' te verkrijgen
http://store.yahoo.com/earplugstore/cusfitearmol1.html
(een nadeel, ik heb bij de earplugstore me E3c's vandaan.. en ze versturen VIA de douane.. belasting + invoerkosten enzo, das wel jammer

Ter vergelijking de shure site zelf:
E1c/E3c/E5c Foam Sleeves:
PA750 Universal Fit Foam Sleeves. Bag of 20.
(10 pair) $21.20
PA754 Universal Fit Foam Sleeves. Bag of 500.
(250 pair) $398.00
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 12:00 ]
Wellicht dat er huidige E3c gebruikers er een antwoord op kunnen geven. Maar mijn vraag is eigenlijk of het verstandig is om maar meteen door te sparen voor deze ipv voor de E2c's gaan?
Natuurlijk is dat je eigen keuze en hangt het af van je eigen budget, maar verschil in specificaties tussen de twee (ja ik weet daar mag je ook niet vanuit gaan, maar goed je moet wat
) is minimaal, maar het verschil in prijs is wel 100 euro...
Eigenlijk kan ik deze vraag beter stellen aan mensen die zowel de E2c's als de E3c's hebben gehad / geprobeerd / getest. Ik hoop dat iemand me wat beter kan inlichten, want op fora zoals MisticRiver.net lijkt het bijna dat iedereen "zweert" bij die E2c's (lees: de meeste gebruikers hebben daar die dopjes).
Was het verder erg wennen aan in-ear dopjes als je daarmee totaal geen ervaring hebt? Zelf heb ik nog nooit in-ear dopjes gehad, enkel "gewone" dopjes en headphones (Sennheiser PX20). Ik kom er nu zeg maar achter dat ik niet zo'n zin heb om headphones te gaan meeslepen, maar ook geen "open" headphones wil hebben om anderen om mij heen niet te storen. Waar kom je dan uit: in-ear dopjes, precies.
Ik hoop dat er iemand is die gewillig is mijn vraagjes te beantwoorden.
Natuurlijk is dat je eigen keuze en hangt het af van je eigen budget, maar verschil in specificaties tussen de twee (ja ik weet daar mag je ook niet vanuit gaan, maar goed je moet wat
Eigenlijk kan ik deze vraag beter stellen aan mensen die zowel de E2c's als de E3c's hebben gehad / geprobeerd / getest. Ik hoop dat iemand me wat beter kan inlichten, want op fora zoals MisticRiver.net lijkt het bijna dat iedereen "zweert" bij die E2c's (lees: de meeste gebruikers hebben daar die dopjes).
Was het verder erg wennen aan in-ear dopjes als je daarmee totaal geen ervaring hebt? Zelf heb ik nog nooit in-ear dopjes gehad, enkel "gewone" dopjes en headphones (Sennheiser PX20). Ik kom er nu zeg maar achter dat ik niet zo'n zin heb om headphones te gaan meeslepen, maar ook geen "open" headphones wil hebben om anderen om mij heen niet te storen. Waar kom je dan uit: in-ear dopjes, precies.
Verwijderd
Wat voor de E2c i.i.g. geldt is dat die een aantal onderdelen apart voor zich eigen heeft.InsjaHH schreef op 29 september 2004 @ 18:10:
Wellicht dat er huidige E3c gebruikers er een antwoord op kunnen geven. Maar mijn vraag is eigenlijk of het verstandig is om maar meteen door te sparen voor deze ipv voor de E2c's gaan?
Natuurlijk is dat je eigen keuze en hangt het af van je eigen budget, maar verschil in specificaties tussen de twee (ja ik weet daar mag je ook niet vanuit gaan, maar goed je moet wat) is minimaal, maar het verschil in prijs is wel 100 euro...
Wax Guard (E2c only)
To accommodate their wider sound nozzles, E2c Earphones come with special wax guards (included in Fit Kit; however, not pre-installed) for keeping out unwanted wax.
E2c Foam Sleeves:
PA752L Large Foam Sleeves. Bag of 10.
(5 pair) $11.80
PA752M Medium Foam Sleeves. Bag of 10.
(5 pair) $11.80
PA752S Small Foam Sleeves. Bag of 10.
(5 pair) $11.80
Maar goed, dat zegt niets over het kwaliteits verschil. Ik heb de E2c's zelf nooit geprobeerd. Maar ik denk zoals je zelf al aangeeft het er maar net aan ligt welk forum je leest. Want als je deze topic volgt, hoor je juist veel goede geluiden over de E3c. Misschien dat "Mooooody" je hierbij kan helpen, die heeft volgens mij best een aantal verschillende dopjes geprobeerd, alleen ik vraag me af of hij deze topic nog actief volgt. Anders moet je zelf deze topic even vanaf het begin tot het einde doornemen, volgens mij staat er wel ergens iets over het verschil tussen E2c/E3c.
Wat betreft het wennen aan in ear dopjes.. Wat voor mij het belangrijkste verschil is met de E3c's (ik had hiervoor ook geen in-ear dopjes) t.o.v. normale dopjes is dat je omgevings geluid heel sterk geweerd wordt, en je de muziek heel duidelijk en zuiver kan horen.
En het belang van een goede seal, een goede afsluiting van je oren, is me ook duidelijk geworden bij het wisselen van de foams/ear tips! Als je een goede seal hebt, betekent dat weinig omgevings geluid en dus perfecte muziek (als je geen bagger muziek kwaliteit hebt natuurlijk).
Misschien dat het raar lijkt dat je de dopjes nu in je oor doet, maar ten eerste gaan de dopjes niet per se echt diep in je oor en ten tweede je kunt de ear tips/ foams kiezen die jij het meest comfortabel vind.
Ik zelf vind de gele foams het beste. Ze zijn zacht dus ze zitten best comfortabel, en geven naar mijn mening nog de beste seal. Wel een nadeel dat je ze na een bepaalde tijd moet vernieuwen, en persoonlijk hadden ze van mij ook wel een wat minder felle kleur mogen hebben, misschien wel zwart ofzo. Maar goed dat zie je niet echt als je ze inhebt ofzo, gaat puur om het idee.
eigenlijk wil ik oordopjes voor bij het gebruik van me laptop (dell) is het zinvol om hier goede oordopjes voor aan te schaffen? en de "the plug" oordopjes van koss leken mij wel wat, aleen die zijn moeilijk te krijgen in nl, heeft iemand een idee waar, ik heb ze op internet gezien voor €21 + 6 euro verzend, dus €27, heeft iemand een goedkoper adres? of gewoon met creditcard bij koss zelf bestellen voor $ 16? maar wat voor verzendkosten komen er dan bij? heeft iemand een antwoord op deze vraagjes?
bla?
Verwijderd
Ik heb tijdje geleden al een bericht gepost over de Sony Fontopia MDR-EX71sl.
Ik ga ze nu eindelijk bestellen, 8 in totaal, er is al veel interesse getoond maar er zijn nog een paar plekjes open.
Dus wil jij Sony Fontopia MDR-EX71sl in-earbuds, voor maar 40+/-2 euro incl. verzendkosten. In het zwart en/of wit? (wit niet in NL verkrijgbaar)
Meld je dan even snel, zondag aanstaande worden ze besteld.
Mail me naar: bjzuidema [at] dds [punt] nl
Twijfel niet en wees snel.
MzzL Benjamin
Ik ga ze nu eindelijk bestellen, 8 in totaal, er is al veel interesse getoond maar er zijn nog een paar plekjes open.
Dus wil jij Sony Fontopia MDR-EX71sl in-earbuds, voor maar 40+/-2 euro incl. verzendkosten. In het zwart en/of wit? (wit niet in NL verkrijgbaar)
Meld je dan even snel, zondag aanstaande worden ze besteld.
Mail me naar: bjzuidema [at] dds [punt] nl
Twijfel niet en wees snel.
MzzL Benjamin
Verwijderd
Misschien is dit al een paar keer gevraagd maar ik kon er zo gauw niks over vinden.
Ik ben opzoek naar die oordopjes die je bij bijna elke mp3-speler krijgt met zo'n koortje(neklace) eraan om je mp3 speler aan te hangen. Ik heb het al bij best veel zaken gevraagd maar die hebben ze dan alleen met een mp3speler erbij en die heb ik nou net al, hebben jullie die oordopjes met neklace misschien ergens gezien en van wat voor merk was dat dan?
Ik ben opzoek naar die oordopjes die je bij bijna elke mp3-speler krijgt met zo'n koortje(neklace) eraan om je mp3 speler aan te hangen. Ik heb het al bij best veel zaken gevraagd maar die hebben ze dan alleen met een mp3speler erbij en die heb ik nou net al, hebben jullie die oordopjes met neklace misschien ergens gezien en van wat voor merk was dat dan?
Oke, m'n Sharp HP-MD33 doppen zijn eindelijk verzonden uit Japan (de Duitse contactpersoon was op vakantie, dus het duurde even voordat ze m'n betaling konden bevestigen). Ik verwacht ze volgende week 
Ik ben er erg benieuwd naar. Want ik ben het nu wel zat om naar 1 EX71SL dopje te luisteren (ik voel me net zo'n stel idioten dat met z'n 2en aan 1 set doppen gaat luisteren
), maar ik heb (achteraf) geen zin en geld over om een setje (behoorlijke) doppen te kopen, waar ik 1 week gebruik van maak.
Keep you updated
Ik ben er erg benieuwd naar. Want ik ben het nu wel zat om naar 1 EX71SL dopje te luisteren (ik voel me net zo'n stel idioten dat met z'n 2en aan 1 set doppen gaat luisteren

Keep you updated
Ik heb na wat te hebben rondgekeken op internet en wat ervaringen te hebben gehoord van mensen die deze dopjes hadden, besloten om ze ook te kopen. Ze zijn net iets goedkoper als de MDR-EX71. Heb ze net als jij besteld in Japan bij AudioCubes.MPmad schreef op 30 september 2004 @ 22:58:
Oke, m'n Sharp HP-MD33 doppen zijn eindelijk verzonden uit Japan (de Duitse contactpersoon was op vakantie, dus het duurde even voordat ze m'n betaling konden bevestigen). Ik verwacht ze volgende week
Ik ben er erg benieuwd naar. Want ik ben het nu wel zat om naar 1 EX71SL dopje te luisteren (ik voel me net zo'n stel idioten dat met z'n 2en aan 1 set doppen gaat luisteren), maar ik heb (achteraf) geen zin en geld over om een setje (behoorlijke) doppen te kopen, waar ik 1 week gebruik van maak.
Keep you updated
Dinsdag kreeg ik ze binnen en heb ze dag en nacht ingehad. Wat een geluid zeg. De bas is vrij aanwezig maar op mijn speler goed af te stellen. Midden en hoge tonen zijn goed op elkaar afgestemd. Vind ze persoonlijk een stuk beter klinken als de Sony dopjes.
Een nadeel is wel dat het snoer al vrij lang is en je daar nog een stuk van 1 meter tussen moet zetten als 'convertor' van Quadra pole naar normaal.
Vind het echt superdopjes!!!!
[ Voor 37% gewijzigd door CodeIT op 01-10-2004 17:20 ]
Shit, ben ik niet de enige in Nederland die deze doppen heeftJanTenHove schreef op 01 oktober 2004 @ 17:14:
[...]
Ik heb na wat te hebben rondgekeken op internet en wat ervaringen te hebben gehoord van mensen die deze dopjes hadden, besloten om ze ook te kopen. Ze zijn net iets goedkoper als de MDR-EX71. Heb ze net als jij besteld in Japan bij AudioCubes.
Dinsdag kreeg ik ze binnen en heb ze dag en nacht ingehad. Wat een geluid zeg. De bas is vrij aanwezig maar op mijn speler goed af te stellen. Midden en hoge tonen zijn goed op elkaar afgestemd. Vind ze persoonlijk een stuk beter klinken als de Sony dopjes.
Een nadeel is wel dat het snoer al vrij lang is en je daar nog een stuk van 1 meter tussen moet zetten als 'convertor' van Quadra pole naar normaal.
Ik heb de mijne trouwens bij bluetin.com besteld en niet bij AudioCubes
Ik ben ook erg benieuwd naar deze doppen. Dat lange snoer is idd wel een nadeel, maar daar kan ik wel mee leven. Anders zijn er ook nog mods die je uit kunt voeren.
Verwijderd
Zeg die Sony Sony Ex71Sl hebben niet echt een lang snoer (zonder verlengstukje)
Mensen die em op hun mp3speler hebben die ze dan weer om een nek hebben hangen, hebben jullie dat verlengstuk dan nodig of haalt dat draad het dan wel?
Mensen die em op hun mp3speler hebben die ze dan weer om een nek hebben hangen, hebben jullie dat verlengstuk dan nodig of haalt dat draad het dan wel?
Dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik ben vooral "blij" met het stukje over het "in-ear" en gewone dopjes, geeft mij meer helderheid wat dat betreft. Een goede seal schijnt inderdaad het belangrijkste te zijn bij de Shure dopjes, zonder dat lijkt het alsof je anders "slechte, brakke dopjes" hebt; althans dat neem ik aan als ik die negatieve dingen hoor van mensen die ze maar niet goed in hun oren krijgenVerwijderd schreef op 30 september 2004 @ 11:57:
[...]
Wat voor de E2c i.i.g. geldt is dat die een aantal onderdelen apart voor zich eigen heeft.
Wax Guard (E2c only)
To accommodate their wider sound nozzles, E2c Earphones come with special wax guards (included in Fit Kit; however, not pre-installed) for keeping out unwanted wax.
E2c Foam Sleeves:
PA752L Large Foam Sleeves. Bag of 10.
(5 pair) $11.80
PA752M Medium Foam Sleeves. Bag of 10.
(5 pair) $11.80
PA752S Small Foam Sleeves. Bag of 10.
(5 pair) $11.80
Maar goed, dat zegt niets over het kwaliteits verschil. Ik heb de E2c's zelf nooit geprobeerd. Maar ik denk zoals je zelf al aangeeft het er maar net aan ligt welk forum je leest. Want als je deze topic volgt, hoor je juist veel goede geluiden over de E3c. Misschien dat "Mooooody" je hierbij kan helpen, die heeft volgens mij best een aantal verschillende dopjes geprobeerd, alleen ik vraag me af of hij deze topic nog actief volgt. Anders moet je zelf deze topic even vanaf het begin tot het einde doornemen, volgens mij staat er wel ergens iets over het verschil tussen E2c/E3c.
Wat betreft het wennen aan in ear dopjes.. Wat voor mij het belangrijkste verschil is met de E3c's (ik had hiervoor ook geen in-ear dopjes) t.o.v. normale dopjes is dat je omgevings geluid heel sterk geweerd wordt, en je de muziek heel duidelijk en zuiver kan horen.
En het belang van een goede seal, een goede afsluiting van je oren, is me ook duidelijk geworden bij het wisselen van de foams/ear tips! Als je een goede seal hebt, betekent dat weinig omgevings geluid en dus perfecte muziek (als je geen bagger muziek kwaliteit hebt natuurlijk).
Misschien dat het raar lijkt dat je de dopjes nu in je oor doet, maar ten eerste gaan de dopjes niet per se echt diep in je oor en ten tweede je kunt de ear tips/ foams kiezen die jij het meest comfortabel vind.
Ik zelf vind de gele foams het beste. Ze zijn zacht dus ze zitten best comfortabel, en geven naar mijn mening nog de beste seal. Wel een nadeel dat je ze na een bepaalde tijd moet vernieuwen, en persoonlijk hadden ze van mij ook wel een wat minder felle kleur mogen hebben, misschien wel zwart ofzo. Maar goed dat zie je niet echt als je ze inhebt ofzo, gaat puur om het idee.
Zou ik je mogen vragen waar jij je E3c's hebt aangeschaft en voor welke prijs? Is het een redelijk betrouwbare winkel (online of gewoon in Nederland)? Verder heb ik Mooooody een PB'tje gestuurd via DPZ, kwam erachter dat hij daar wel redelijk actief is
Verwijderd
Lukt net, maar dan moet het koordje van je MP3 speler niet te lang zijn!Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 21:59:
Zeg die Sony Sony Ex71Sl hebben niet echt een lang snoer (zonder verlengstukje)
(Ik heb zelf het koordje iets moeten inkorten)

Het kan dus wel!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 10:32 ]
Verwijderd
ok bedanktVerwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 10:27:
[...]
Lukt net, maar dan moet het koordje van je MP3 speler niet te lang zijn!
(Ik heb zelf het koordje iets moeten inkorten)
[afbeelding]
Het kan dus wel!
Nog een vraag
Je ziet bij die mp3spelers dan staan van signal to noise 90dB >
Maar wat dan beter. dat het 90dB> of 80 db> signal to noise is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 19:30 ]
Geen waardige opvolger voor de EX71?!
Via interne bronnen bij Sony Japan zijn de ontwerpen van een aantal nog onaangekondigde Sony hoofdtelefoons vrijgegeven, zo meldt I4U. Daarbij zit de opvolger van de erg populaire MDR-EX71SL in-ear dopjes. De EX81SL.

Op de foto is te zien dat het ontwerp volledig omgegooid is. Volgens engadget zijn de oorbeugel een uitkomst om het gewicht van de verlengkabel connector op te vangen. Het gebruik van de oorbeugels moet vergemakkelijkt worden door de mogelijkheid tot draaien van de speakertjes zelf.
Of de dopjes, net als de EX71, in-ear dopjes zijn is nog maar de vraag.
* DeeD2k2 had plotseling zin om een "FP-like" bericht te maken.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Hoe hoger, hoe beter, dus 90dB> is beter dan 80dB>Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 19:28:
[...]
ok bedankt![]()
Nog een vraag
Je ziet bij die mp3spelers dan staan van signal to noise 90dB >
Maar wat dan beter. dat het 90dB> of 80 db> signal to noise is.
Verwijderd
Waar ik ze aangeschaft hebt stond toevallig al in mijn vorige post.InsjaHH schreef op 02 oktober 2004 @ 23:25:
[...]
Dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik ben vooral "blij" met het stukje over het "in-ear" en gewone dopjes, geeft mij meer helderheid wat dat betreft. Een goede seal schijnt inderdaad het belangrijkste te zijn bij de Shure dopjes, zonder dat lijkt het alsof je anders "slechte, brakke dopjes" hebt; althans dat neem ik aan als ik die negatieve dingen hoor van mensen die ze maar niet goed in hun oren krijgen.
Zou ik je mogen vragen waar jij je E3c's hebt aangeschaft en voor welke prijs? Is het een redelijk betrouwbare winkel (online of gewoon in Nederland)? Verder heb ik Mooooody een PB'tje gestuurd via DPZ, kwam erachter dat hij daar wel redelijk actief is.
Bij de " earplugstore" dus!
www.earplugstore.com
Ik heb net even op de site gekeken, er staat " Please Call For Your Price: (800) 426-7959." Ik moest ze ook even bellen toen, dan krijg je een soort kortingscode. Bij de checkout moet je die even ergens invullen en kreeg je dacht ik iets van 50$ korting. (ipv van 179$ normaal).
Maar via earplugstore de order:
Subtotal 179.00
Coupon discount (e3) -56.00
Subtotal 123.00
Shipping 34.50
Tax 0.00
Total 157.50
Dus 157.50 $ (zo'n 135 euro). MAAR!!!! hierbij komen in Nederland nog iets van 30 euro aan belasting/invoer kosten bij via de earplugstore

De winkel is wel uiterst betrouwbaar, gaat via yahoo en dat is wel goed georganiseerd lijkt mij. Ik had ook al snel de brief binnen van een Nederlands 'post order bedrijf' dat mijn dopjes al in nederland lagen te wachten, en wel van een bedrijf wat de invoer regelt via de douane

(en als je Mooooody een PB gestuurd hebt, die zal je er misschien wel op wijzen dat je ze ook 2de hands online kunt kopen, de site hiervoor staat ergens op de eerste page van dit topic. Dan betaal je soms bijna de helft, maar moet je wel goed zoeken en geluk hebben denk ik. Het was Mooooody iig gelukt om ze 2de hands te kopen, maar ik heb ze zelf liever helemaal nieuw!)
Verwijderd
@mazimuz: wat sneu zeg
ik heb de sony ex-71 en ze zijn erg goed. na een tijdje voel je ze niet meer in je oor zitten (ondanks het feit dat ze diep in je oor gaan).
ik ben benieuwd hoe ze icm mijn toekomstige mp3 speler gaan.
ik ga waarschijnlijk een 256mb mp3 speler kopen met het liefst de beste geluidsqualiteit
ik heb de sony ex-71 en ze zijn erg goed. na een tijdje voel je ze niet meer in je oor zitten (ondanks het feit dat ze diep in je oor gaan).
ik ga waarschijnlijk een 256mb mp3 speler kopen met het liefst de beste geluidsqualiteit
Ik heb ook dat ik ze niet meer in mijn oor voel, maar dat is omdat mijn silicoontjes lam worden, nu hoop ik eigenlijk op draad-breuk ofzo, zodat ik een reden heb om e2c's van shure te kopen.Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:07:
wat sneu zeg
offtopic:
Inderdaad leuke camera, totaal onderschat door iedereen, maar werkelijk fantastisch in de superzoom klasse
Inderdaad leuke camera, totaal onderschat door iedereen, maar werkelijk fantastisch in de superzoom klasse
Verwijderd
ja wie nietVerwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:07:
met het liefst de beste geluidsqualiteit
Verwijderd
Zoals jullie al iets eerder hebben kunnen lezen in dit topic zijn mijn ex71 dopjes al na ongeveer 4 maanden trouwe dienst verdoemd tot de vuilnisbelt. Waarschijnlijk is het een kabelbreuk, maar dat weet ik niet helemaal zeker, dus ik ga nog proberen om ze voor garantie terug te laten sturen. Echter moet ik eerst mijn aankoopbewijs zien te vinden, maar dat komt vast wel goed.
Kortom, een goed excuus om het maar hoger op te zoeken. Wat vinden we daar? De Shures, de Sennheiser IEM3, de ety's, de westones, etc. Nu heb ik een redelijk budget, maar weiger ik om 199 euro neer te leggen voor oordopjes. Ook heb ik persoonlijk liever nieuwe dopjes, ook al zijn ze door de vorige eigenaar nog zo goed behandeld. Het blijft een gok en ik ga ze niet tweedehands importeren uit Amerika. Dan houden we er dus eigenlijk nog maar twee over:
Shure E2 à 94,00 euro @ Feedback
Sennheiser IEM3 à 115,00 @ Feedback
Ik heb toen na enige twijfel gekozen voor de Shures, ondanks dat er hier een aantal zijn die de E3's sterker aanraden. Maar nogmaals, ik weiger om op het moment 199 euro neer te leggen voor oordopjes, hoe goed ze ook zijn.
Ondertussen heb ik ze al een ruime week in mijn bezit en ik heb er geen spijt van. Ik zit nog wel een beetje te rommelen met de dopjes om te zien welke me de beste seal geven, maar het verschil met de EX71's is behoorlijk. Van de week heb ik namelijk de kans gekregen om ze uitvoerig met werkende EX71's te testen en het verschil zit hem vooral in de midden en hoge tonen. De EX71 klinkt in vergelijking met de E2 schel en direct, hoewel de bas sterk aanwezig is. Het is zeker niet onaangenaam om naar te luisteren, maar de Shures geven zo ongelooflijk veel meer detail. Met 'rock' valt het verschil nog mee, maar met name met klassieke muziek of muziek waar instrumenten een belangrijke rol spelen is het verschil enorm. Het klinkt allemaal zo 'warm' en omdat ze minder schel zijn vind ik het ook wat dat betreft rustiger om naar te luisteren.
De Shures bieden je enorm veel detail, zoveel meer dan de EX71's naar mijn mening dat ik er aan het begin zeker even aan moest wennen. Er zijn momenten waarop de muziek heel druk over kan komen, maar zo hoef jij dat natuurlijk niet te ervaren.
Wat mij overigens opviel was dat ook de bas een stuk gedetailleerder lijkt dan de EX71. Of de drivers van de Shures zijn sneller (onwaarschijnlijk) of de bas is edetailleerder. Overigens mag je dat ook wel verwachten van dopjes die 2x zo duur zijn, toch?
Waar de Shures ook met name in uitblinken is de sealing. Ik hoorde al vrij weinig met de EX71's, maar wanneer ik op de fiets zat hoorde ik tenminste nog een auto die naast me reed. Nu hoor ik echter helemaal niets meer. Ik liep vorige week over het station en hoorde werkelijk alleen mijn eigen muziek. Iemand heeft het hier ook ooit eens zo verwoord in het verleden: het lijkt allemaal net een film. Iedereen om je heen is druk in de weer, maar je zit als het ware in een geïsoleerd kamertje toe te kijken. Misschien niet echt veilig nee, wel prettig ja..
Ja al met al ben ik erg te spreken over de Shures. Ik ben me er heus wel van bewust dat ik geblinddoekt de E3's vast wel consequent als beste uit de test zou laten komen, maar de prijs vind ik persoonlijk te hoog. Al is het alleen al omdat ik dan toch maar een M3 moet aanschaffen voor FLAC, want foute mp3tjes, ja die haal je er nu echt wel uit..
Weet iemand trouwens hoe dat zit met E3 sleeves gebruiken op een E2? En dan bedoel ik die 3-voudige, want die lijken me toch erg handig..
Kortom, een goed excuus om het maar hoger op te zoeken. Wat vinden we daar? De Shures, de Sennheiser IEM3, de ety's, de westones, etc. Nu heb ik een redelijk budget, maar weiger ik om 199 euro neer te leggen voor oordopjes. Ook heb ik persoonlijk liever nieuwe dopjes, ook al zijn ze door de vorige eigenaar nog zo goed behandeld. Het blijft een gok en ik ga ze niet tweedehands importeren uit Amerika. Dan houden we er dus eigenlijk nog maar twee over:
Shure E2 à 94,00 euro @ Feedback
Sennheiser IEM3 à 115,00 @ Feedback
Ik heb toen na enige twijfel gekozen voor de Shures, ondanks dat er hier een aantal zijn die de E3's sterker aanraden. Maar nogmaals, ik weiger om op het moment 199 euro neer te leggen voor oordopjes, hoe goed ze ook zijn.
Ondertussen heb ik ze al een ruime week in mijn bezit en ik heb er geen spijt van. Ik zit nog wel een beetje te rommelen met de dopjes om te zien welke me de beste seal geven, maar het verschil met de EX71's is behoorlijk. Van de week heb ik namelijk de kans gekregen om ze uitvoerig met werkende EX71's te testen en het verschil zit hem vooral in de midden en hoge tonen. De EX71 klinkt in vergelijking met de E2 schel en direct, hoewel de bas sterk aanwezig is. Het is zeker niet onaangenaam om naar te luisteren, maar de Shures geven zo ongelooflijk veel meer detail. Met 'rock' valt het verschil nog mee, maar met name met klassieke muziek of muziek waar instrumenten een belangrijke rol spelen is het verschil enorm. Het klinkt allemaal zo 'warm' en omdat ze minder schel zijn vind ik het ook wat dat betreft rustiger om naar te luisteren.
De Shures bieden je enorm veel detail, zoveel meer dan de EX71's naar mijn mening dat ik er aan het begin zeker even aan moest wennen. Er zijn momenten waarop de muziek heel druk over kan komen, maar zo hoef jij dat natuurlijk niet te ervaren.
Wat mij overigens opviel was dat ook de bas een stuk gedetailleerder lijkt dan de EX71. Of de drivers van de Shures zijn sneller (onwaarschijnlijk) of de bas is edetailleerder. Overigens mag je dat ook wel verwachten van dopjes die 2x zo duur zijn, toch?
Waar de Shures ook met name in uitblinken is de sealing. Ik hoorde al vrij weinig met de EX71's, maar wanneer ik op de fiets zat hoorde ik tenminste nog een auto die naast me reed. Nu hoor ik echter helemaal niets meer. Ik liep vorige week over het station en hoorde werkelijk alleen mijn eigen muziek. Iemand heeft het hier ook ooit eens zo verwoord in het verleden: het lijkt allemaal net een film. Iedereen om je heen is druk in de weer, maar je zit als het ware in een geïsoleerd kamertje toe te kijken. Misschien niet echt veilig nee, wel prettig ja..
Ja al met al ben ik erg te spreken over de Shures. Ik ben me er heus wel van bewust dat ik geblinddoekt de E3's vast wel consequent als beste uit de test zou laten komen, maar de prijs vind ik persoonlijk te hoog. Al is het alleen al omdat ik dan toch maar een M3 moet aanschaffen voor FLAC, want foute mp3tjes, ja die haal je er nu echt wel uit..
Weet iemand trouwens hoe dat zit met E3 sleeves gebruiken op een E2? En dan bedoel ik die 3-voudige, want die lijken me toch erg handig..
Verwijderd
Ja, ik had ook de indruk dat ze diep in je oor gingen, maar dit doet me even aan een hekel puntje van de E2's denken.Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:07:
wat sneu zeg
Nu wil ik voorop stellen dat dit waarschijnlijk aan mijn oren ligt, maar de Shures kunnen zò diep in mijn oren dat ik mijn complete gehoorgang blokkeer en ik ook geen muziek meer hoor (of nou ja, heel zwak..). Ook moest ik aan het begin sterk wennen aan het gevoel dat je krijgt bij de sealing, want het lijkt echt net alsof je oren vacuum zijn gezogen. Vergelijkbaar met in een vliegtuig bij opstijgen en landen, maar dan minder storend. Toch is het zeker wel even wennen en het geeft misschien ook wel aan dat de EX71's nog betrekkelijk veel lucht binnenlaten.
Verwijderd
Triple-Flange Sleeves (E1c/E3c/E5c only) <----------- ZIE HIERVerwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:43:
These reusable, silicone sleeves form a tighter seal than flex sleeves while holding the earphones firmly in place. Triple-flange sleeves are not provided as part of the Fit Kit.
Dus niet voor E2c lijkt mij (http://www.shure.com/earphones/eseries_accessories.asp)
er staan alleen:
Wax Guard (E2c only)
E2c Foam Sleeves
E2c Flex Sleeves
Alles appart dus voor de E2c
offtopic:
Door wie wordt de camera allemaal onderschat dan
!
Door wie wordt de camera allemaal onderschat dan
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 23:36 ]
Verwijderd
ik ga ook even een paar tri-flanges zien te fixen van tm audio voor mijn E3's, ben wel benieuwd of ik een betere seal krijg als bij mijn medium siliconen.
Je kan bij deze zaken toch niet uitgaan van gebruikers ervaring omdat bij iedereen z'n oor weer anders is
ben benieuwd
Je kan bij deze zaken toch niet uitgaan van gebruikers ervaring omdat bij iedereen z'n oor weer anders is
ben benieuwd

Verwijderd
I know, maar er zijn diverse mensen die het voor elkaar gekregen hebben om ze ook voor de E2(c) te gebruiken. Een enkeling zelfs op advies van Shure, maar die zeggen ook net zo goed dat het niet mogelijk is, dus dat hangt een beetje van je situatie af.Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 23:30:
[...]
Triple-Flange Sleeves (E1c/E3c/E5c only) <----------- ZIE HIER
....
Ik zoek nog wel een keer op headfi..
de buisjes in de E2 zijn groter dan die in de E1/E3/E5
dus het is rekken en strekken voor die triflanges passen gok ik.
de dopjes van de ex71 schijnen wel goed te passen en een beter geluid te geven (silicoon vs. plastic)
de dopjes van de ex71 schijnen wel goed te passen en een beter geluid te geven (silicoon vs. plastic)
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Is er ook iemand die weet of (en waar dan) je ook van die losse rubbertjes voor sony hoofdtelefoons kan kopen. Ik ben er een kwijt
(ja ik weet het dom) en ik vind het nogal een duur geintje om helemaal nieuwe dopjes te kopen terwijl ze het eigenlijk nog prima doen. Bij de locale electronicazaak hadden ze wel van die schuimpjes maar das geen porem icm deze dopjes.
Van het soort rubbertjes dat hier aanzit dus -->

Ik gebruik atm de philips doppen die bij m'n discman zaten maar dat is echt helemaal niks. Dus als het echt niet anders kan zal ik toch nieuwe doppen moeten halen, maar ik vind het eigenlijk wel weggegooid geld
.

Ik gebruik atm de philips doppen die bij m'n discman zaten maar dat is echt helemaal niks. Dus als het echt niet anders kan zal ik toch nieuwe doppen moeten halen, maar ik vind het eigenlijk wel weggegooid geld
[ Voor 6% gewijzigd door DIJK op 05-10-2004 11:26 ]
Ik vrees voor je dat je nieuwe moet gaan halen. In principe gaan ze er niet af, dus voor de fabrikanten zou het niet rendabel zijn om ze los te verkopen. Verder is dit natuurlijk voor de omzet beter; er moet immers een heel nieuw setje dopjes gekocht worden.
Ik snap trouwen ook niet hoe je zoiets voor elkaar krijgt. Ik keek ook al raar op toen mijn broertje het voor elkaar had gekregen met een paar van _mijn_ Philips dopjes...
Sony is niet goed bezig: Gooien ze eerst de (naar horen zeggen) sublieme kwaliteit van de E888 weg, en nu gaat misschien het geweldige in-ear systeem aan de kant. Ik ben blij dat dit nieuws niet officieel is...
Ik snap trouwen ook niet hoe je zoiets voor elkaar krijgt. Ik keek ook al raar op toen mijn broertje het voor elkaar had gekregen met een paar van _mijn_ Philips dopjes...
Ik weet het. Zoiets heeft Philips, volgens mij, zelfs ook al. En het goede aan de EX71 vind ik o.a. dat ze klein en onopvallend zijn, maar toch stevig in je oren zitten. Die hele beugel is dus niet nodig.Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:01:
Eerlijk gezegd vind ik de EX81SL meer op een cheap rip-off van mijn B&O setje lijken
Sony is niet goed bezig: Gooien ze eerst de (naar horen zeggen) sublieme kwaliteit van de E888 weg, en nu gaat misschien het geweldige in-ear systeem aan de kant. Ik ben blij dat dit nieuws niet officieel is...
[ Voor 43% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-10-2004 12:41 ]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Die rubber dingen zitten gewoon los. Ik kan die van de andere kant er ook zo afhalen, net zoals met van die schuimdingen. Ze zijn niet verlijmd ofzo. Maar ik ben em nogal ongelukkig kwijtgeraakt in de bus waar een of ander onverlaat met z'n rugtas aan mijn draadje bleef hangen en zo een dopje uit m'n oor rukte. Toen ik buitenstond en em weer in wilde doen zag ik pas dat dat rubberen ding misteDeeD2k2 schreef op 05 oktober 2004 @ 12:35:
Ik vrees voor je dat je nieuwe moet gaan halen. In principe gaan ze er niet af, dus voor de fabrikanten zou het niet rendabel zijn om ze los te verkopen. Verder is dit natuurlijk voor de omzet beter; er moet immers een heel nieuw setje dopjes gekocht worden.

[ Voor 8% gewijzigd door DIJK op 05-10-2004 12:58 ]
Verwijderd
Ze passen inderdaad goed zeg, maar om nou te zeggen dat het er echt mooier op wordt. Je hebt wel enorm snel redelijk geluid uit je dopjes, maar met de normale sleeves is het toch mooier. Ik ga nog even experimenteren met verschillende maten, maar denk toch niet dat dit praktisch is..LightYears schreef op 05 oktober 2004 @ 09:08:
de buisjes in de E2 zijn groter dan die in de E1/E3/E5
Toch bedankt voor de tip!
*Edit*
Met de sony sleeves klinken mijn Shures veel meer als EX71's, maar dan schoner en gedetailleerder. Echter lijkt het accent wel meer op de bas en hoge tonen te liggen. Ik kan met zekerheid zeggen dat dit geen psychologisch effect is, ik hoor duidelijk verschil.
Nu wil ik hier niet mee aangeven dat de EX71 drivers even goed zijn als de Shures (want dat zijn ze echt niet..), maar wat ik me dus wel afvraag is hoe een EX71 zich zal gedragen met een modified sleeve. Misschien meer waar voor je geld?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 14:33 ]
Ja ik ben er ook 1 van verlorenDIJK schreef op 05 oktober 2004 @ 11:25:
Is er ook iemand die weet of (en waar dan) je ook van die losse rubbertjes voor sony hoofdtelefoons kan kopen. Ik ben er een kwijt(ja ik weet het dom) en ik vind het nogal een duur geintje om helemaal nieuwe dopjes te kopen terwijl ze het eigenlijk nog prima doen. Bij de locale electronicazaak hadden ze wel van die schuimpjes maar das geen porem icm deze dopjes.
[afbeelding]
Ik gebruik atm de philips doppen die bij m'n discman zaten maar dat is echt helemaal niks. Dus als het echt niet anders kan zal ik toch nieuwe doppen moeten halen, maar ik vind het eigenlijk wel weggegooid geld.
Die dingen gaan er juist heel gemakkelijk vanaf als de lijm warm is, dan is het net van die handvaten voor op de mountainbike die gaan los zitten en plakken etc
De dopjes waren niet fantastisch, maar zeker niet slecht
Ter land, ter zee en in de kroeg
Dit is vast user-experience #1000 die hier gepost is over de EX-71, maar het moet gezegd worden: Er gaat een wereld voor je open. Eerst vond ik het een beetje overweldigend, zoveel als je hoort met deze dopjes. Maar het went snel en ze zijn echt heerlijk om naar te luisteren. Nooit gedacht dat het zoveel verschil kan maken. Over een jaartje zie ik mezelf wel E3's kopen, als dat net zo'n verschil is als van MX400 naar EX71.
Ik las dat ik onmisbaar was in dit topic...dussss....
* Mooody is er weer
* Mooody is er weer
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Welcome Back MooooodyMooooody schreef op 06 oktober 2004 @ 10:28:
/me is er weer
Right... alsof dat de eerste dopjes met beugeltjes warenVerwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:01:
Eerlijk gezegd vind ik de EX81SL meer op een cheap rip-off van mijn B&O setje lijken![]()
[afbeelding]

Bovendien lijken ze echt niet op elkaar. En B&O moet het vooral van het (geweldige) design hebben, maar je kunt overal lezen dat de Sony MDR-E888's beter klinken en ze kosten de helft
Hehee, welkom "terug"Mooooody schreef op 06 oktober 2004 @ 10:28:
* InsjaHH is er weer
Ik had je toch antwoord gegeven via DPZ? Weet ik bijna zeker
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Ja kwaliteit en design is nogal eens wat anders. Het liefst heb je natuurlijk allebei, maar ik heb persoonlijk toch liever topkwaliteit met iets minder design dan andersom!!Exirion schreef op 06 oktober 2004 @ 13:34:
[...]
Right... alsof dat de eerste dopjes met beugeltjes waren
Bovendien lijken ze echt niet op elkaar. En B&O moet het vooral van het (geweldige) design hebben, maar je kunt overal lezen dat de Sony MDR-E888's beter klinken en ze kosten de helft
Grom, mijn excuus, zie mijn PBtje via DPZ. Melding werkt ook niet helemaal merk ik dusMooooody schreef op 06 oktober 2004 @ 22:03:
Ik had je toch antwoord gegeven via DPZ? Weet ik bijna zeker
Als het goed is kan ik morgen mijn Sharp HP-MD33 gaan afhalen bij het postkantoor 
Er lag vandaag een briefje van de postbode dat ze langs waren geweest, maar er was niemand thuis.
En dan kan bijna niet anders zijn dan van m'n doppen.
Ik kan niet wachten
Er lag vandaag een briefje van de postbode dat ze langs waren geweest, maar er was niemand thuis.
Ik kan niet wachten
[ Voor 12% gewijzigd door Piggen op 07-10-2004 23:03 ]
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan nemen als ik doppen wil met volume ding erop?? Mijn MSI mega 515 maakt gruwelijk grote stappen in het volume, dus ik moet zo'n volume ding hebben!
Zit te denken aan de sony MDR-NC11, maar daar hoor ik niemand over. Ik denk dat ze vergelijkbaar zijn met de MDR-EX71SL, maar dan met active noise cancellation. Bij Hermes voor 165 euro.
Is zo'n volume regeling misschien zelf in elkaar te klussen, want ik heb eigenlijk het liefste de EX71...
Zit te denken aan de sony MDR-NC11, maar daar hoor ik niemand over. Ik denk dat ze vergelijkbaar zijn met de MDR-EX71SL, maar dan met active noise cancellation. Bij Hermes voor 165 euro.
Is zo'n volume regeling misschien zelf in elkaar te klussen, want ik heb eigenlijk het liefste de EX71...
Om nou alleen voor de noise cancellation 120 euro te gaan neertellen 
De Mx500 van Sennheiser heeft volume-control
De Mx500 van Sennheiser heeft volume-control
De nieuwe Sennheiser MX550 ook. Die zijn nog wat beter dan de MX500
Verwijderd
Niet naar jankende babies hoeven luisteren in de trein is natuurlijk onbetaalbaar, hetzelfde geldt voor de gesprekken die sommige mensen schreeuwend voeren door hun mobiel.da_rippah schreef op 08 oktober 2004 @ 09:26:
Om nou alleen voor de noise cancellation 120 euro te gaan neertellen
De Mx500 van Sennheiser heeft volume-control![]()
Ik ben op zoek naar dopjes met stevige bass-line, hardstyle klinkt dan beter
Hebben die mx 500/550 dat?
Kan je ook gewoon closed headphones of in-eardopjes nemenVerwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 10:55:
[...]
Niet naar jankende babies hoeven luisteren in de trein is natuurlijk onbetaalbaar, hetzelfde geldt voor de gesprekken die sommige mensen schreeuwend voeren door hun mobiel.Dan kun je je mp3 player harder zetten, maar doof worden is toch een hoge prijs.
Ik ben op zoek naar dopjes met stevige bass-line, hardstyle klinkt dan beter
Hebben die mx 500/550 dat?

Verwijderd
Heb jij die sony's geprobeerd? Ik heb wel een aantal reviews gezien die positief waren, maarja... wat is dat waard? Die mx500/550 zijn wel in-ear, maar niet echt in-gehoorgang-van-het-oor, of wel?
Ik heb sony's en de seal is redelijk goed, iig wel zo goed dat je mensen niet hoort praten in de trein bij een normaal volume. De MX500's zijn niet in-ear, in-ear heet het juist als ze WEL in de gehoorgang gaanVerwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 11:20:
Heb jij die sony's geprobeerd? Ik heb wel een aantal reviews gezien die positief waren, maarja... wat is dat waard? Die mx500/550 zijn wel in-ear, maar niet echt in-gehoorgang-van-het-oor, of wel?
Verwijderd
OK OK, dus het komt er op neer dat ik de MDR-EX71SL moet nemen en zelf maar wat aan het volume moet doen omdat de noise cancellation klote is en al helemaal geen 120 euro waard is?
Begrijp ik het nu goed dat jij de NC11 hebt??
*Respect*
Misschien kan ik dan een Sennheiser MX500 erbij kopen en het volume dingetje in de ex71 zetten
Begrijp ik het nu goed dat jij de NC11 hebt??
Misschien kan ik dan een Sennheiser MX500 erbij kopen en het volume dingetje in de ex71 zetten
mhmhm en ik dacht dat ik uitstekende oordopjes had van sony van 15 euro. Ik vind ze geweldig klinken! Slechte oren zeker... 
ohja ik hoor wel het verschil tussen deze sony dopjes en de dopjes die ik kreeg mijn mijn discman van de aldi
ohja ik hoor wel het verschil tussen deze sony dopjes en de dopjes die ik kreeg mijn mijn discman van de aldi
[ Voor 32% gewijzigd door stefan001 op 08-10-2004 12:02 ]
NC11? Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb in-ear oordopjes van Sony (EX-71SL) hoewel ik die (als ik geld heb) ga vervangen voor nog duurdere dopjes. Dit is niet omdat de EX71's slecht zijn, maar omdat ik nog veel eisender ben gewordenVerwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 11:48:
OK OK, dus het komt er op neer dat ik de MDR-EX71SL moet nemen en zelf maar wat aan het volume moet doen omdat de noise cancellation klote is en al helemaal geen 120 euro waard is?
Begrijp ik het nu goed dat jij de NC11 hebt??*Respect*
Noise cancellation zou ik inderdaad links laten liggen aangezien dat de geluidskwaliteit niet bevorderd, kan je beter een Sennheiser HD280 Pro koptelefoon kopen voor 120 euro. Een gesloten koptelefoon (je hoort dus niks, en niemand hoort jou) met uitstekend geluid.
Ik zou niet de volume regelaar van de MX500 gebruiken aangezien het niet gewoon het geluid zachter zet zoals je mp3-speler dat doet, maar je signaal verzwakt zodat het zachter wordt, dit is zeker niet hetzelfde principe en is ook slecht voor je geluid.
Hier heb ik een paar keer over gelezen, maar weet niet meer de preciese reden, misschien dat een andere audiofiel hier wat meer over weet?!
Maar als je een EX-71 én MX500 kan aanschaffen zou ik eerder voor de Shure E2C-oordopjes gaan, die voor 94 euro bij feedback in Rotterdam te krijgen zijn. Dat zijn ook in-ear dopjes en die zijn zeker weer een klasse beter dan de Sony dopjes
Verwijderd
Hmm, ik begrijp je bezwaar tegen volume regeling in de koptelefoon en ik snap ook dat het niet in de betere doppen zit. Het is ook niet zo dat ik dan mijn mp3 player maximaal open draai en dat signaal ga zitten knijpen, meer dat ik een tikje minder van een bepaalde volume waarde wil om het signaal een beeeetje te trimmen. Nu zijn de stappen zo groot dat het niet prettig is, capice? Die shure's hebben dat volume gebeuren natuurlijk niet en alle electronica zaken in Leiden verkopen ze niet los. Zelf solderen gaat denk ik ook m'n geluidskwaliteit de nek om draaien...
Dus, ik kan wachten op een betere firmware of toch maar een iPod aanschaffen? Is that what you're saying?
Als jij van die dure doppen gaat kopen, met welk geweldig apparaat luister je dan naar je muziek?
Dus, ik kan wachten op een betere firmware of toch maar een iPod aanschaffen? Is that what you're saying?
Als jij van die dure doppen gaat kopen, met welk geweldig apparaat luister je dan naar je muziek?
Verwijderd
Ik kan niet wachten op je review/ervaringen!MPmad schreef op 07 oktober 2004 @ 23:02:
Als het goed is kan ik morgen mijn Sharp HP-MD33 gaan afhalen bij het postkantoor
Ik kan niet wachten
Succes!
Zo'n volme regeling is een erg eenvoudige potmeter (regelbare weerstand). Het nadeel van zo'n ding is dat het ding altijd zorgt voor eenhogere weerstand en je maximaal volume dus lager zal liggen. Verder slijten die dinge als een gek. Bij veel gebruik ben je dus verzekerd van om de zoveel tijd een nieuwe te kopen. Verder kan ik me voorstellen dat het ding voor alle frequenties lineair verzwakt en dus je geluid verkracht.
De beste optie lijkt mij degelijke in-ear doppen kopen. Met die dingen kon ik het volume half zo hard zetten maar net zoveel horen. Als je 120 euro over hebt voor dopjes, dan zou ik zeker voor de Shure E2 gaan. Dan heb je meteen kwaliteit in huis. Maar de Sharp's en de Sony's (EX71) zijn ook zeker niet verkeerd (en minder dan half zo duur).
Mijn muziek komt trouwens uit een iRiver H120. Dan zijn de Sony EX71's echt een wereld van verschil tegenover de Sennheiser MX400! Maar zulke hoogwaardige spelers maar MSI nou ook weer niet, dus ik vraag me af hoe groot het verschil voor jou zal zijn.
De beste optie lijkt mij degelijke in-ear doppen kopen. Met die dingen kon ik het volume half zo hard zetten maar net zoveel horen. Als je 120 euro over hebt voor dopjes, dan zou ik zeker voor de Shure E2 gaan. Dan heb je meteen kwaliteit in huis. Maar de Sharp's en de Sony's (EX71) zijn ook zeker niet verkeerd (en minder dan half zo duur).
Mijn muziek komt trouwens uit een iRiver H120. Dan zijn de Sony EX71's echt een wereld van verschil tegenover de Sennheiser MX400! Maar zulke hoogwaardige spelers maar MSI nou ook weer niet, dus ik vraag me af hoe groot het verschil voor jou zal zijn.
Verwijderd
Mijn iPod was duur, maar iedere cent waard. Ik heb al mijn cd's op het ding staan. De kwaliteit? Ik rip alles met 192 kb/s en ik heb hem afgelopen week voor het eerst op mijn (semi-high-end) installatie aangesloten. Tot mijn verbazing klonk het erg goed. Zo goed zelfs dat ik erover denk om al mijn pop/ambient/house etc. muziek voortaan vanaf de iPod te spelen. Geen geklooi met CD's meer.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 12:57:
Dus, ik kan wachten op een betere firmware of toch maar een iPod aanschaffen?
Alleen de klassieke muziek zal ik nog van CD spelen. Die extra kwaliteit heb je toch wel nodig. (nu bedenk ik net: misschien doe ik wel een lossless rip voor de klassieke muziek, dan kan ik die ook gewoon vanf de iPod spelen...)
Oja het gaat hier over oordopjes: ik heb de Sony MDR EX 71 maar ben nu van plan om de Sharp HP-MD33 te bestellen. Schijnt voor omgeveer het zelfde bedrag, veel beter te klinken. Ik wacht nog op MpMad's ervaringen
Nadeel van de Ipod blijft toch de equaliser die het geluid zodanig vervormt dat er voor mij niet naar te luisteren valt. Verder kan ik niet zonder line-in , fm-tuner etc.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:48:
[...]
Mijn iPod was duur, maar iedere cent waard. Ik heb al mijn cd's op het ding staan. De kwaliteit? Ik rip alles met 192 kb/s en ik heb hem afgelopen week voor het eerst op mijn (semi-high-end) installatie aangesloten. Tot mijn verbazing klonk het erg goed. Zo goed zelfs dat ik erover denk om al mijn pop/ambient/house etc. muziek voortaan vanaf de iPod te spelen. Geen geklooi met CD's meer.
Alleen de klassieke muziek zal ik nog van CD spelen. Die extra kwaliteit heb je toch wel nodig. (nu bedenk ik net: misschien doe ik wel een lossless rip voor de klassieke muziek, dan kan ik die ook gewoon vanf de iPod spelen...)
Oja het gaat hier over oordopjes: ik heb de Sony MDR EX 71 maar ben nu van plan om de Sharp HP-MD33 te bestellen. Schijnt voor omgeveer het zelfde bedrag, veel beter te klinken. Ik wacht nog op MpMad's ervaringen
Maar nu effe on-topic. Ik merk nu pas dat jij een MSI-megastick hebt, dan is het inderdaad het beste om gewoon voor de EX-71's te gaan, die voldoen daar prima voor. Ik denk dat op dat moment de bottle-neck kwa geluidskwaliteit je speler zal zijn ipv je dopjes. Ik speel ze nu af met een Iaudio4 (beste flashspeler imo) en hoop dat binnenkort met een M3L te kunnen doen.
Ik heb net mijn HP-MD33 afgehaald op het postkantoor 
Ze moeten nog wel ingespeeld worden enzo, maar de klinken nu al beter dan de EX71 (imho). Ik ben absoluut geen audiokenner, dus verwacht geen uitgebreide review van mij. Ik kan ook niet precies zeggen op welke gebieden ze nu beter zijn dan de Sony's (daarvoor moeten ze ook eerst ingespeeld zijn, lijkt me). Ik kan alleen maar zeggen dat ze beter zijn
Voor betere gebruikerservaringen raad ik aan het Head-Fi forum eens te lezen.
Dit schreef JanTenHove al over deze doppen eerder in dit topic:
Ze moeten nog wel ingespeeld worden enzo, maar de klinken nu al beter dan de EX71 (imho). Ik ben absoluut geen audiokenner, dus verwacht geen uitgebreide review van mij. Ik kan ook niet precies zeggen op welke gebieden ze nu beter zijn dan de Sony's (daarvoor moeten ze ook eerst ingespeeld zijn, lijkt me). Ik kan alleen maar zeggen dat ze beter zijn
Voor betere gebruikerservaringen raad ik aan het Head-Fi forum eens te lezen.
Dit schreef JanTenHove al over deze doppen eerder in dit topic:
Een aanrader dus, en het geld en de moeite zeker waardWat een geluid zeg. De bas is vrij aanwezig maar op mijn speler goed af te stellen. Midden en hoge tonen zijn goed op elkaar afgestemd. Vind ze persoonlijk een stuk beter klinken als de Sony dopjes.
Zo,
Deze week mijn nieuwe mp3speler binnengekregen(iAudio 4, met 512 mb :D:D), met Cresyn oordopjes. Goede oordopjes in vergelijking met wat andere fabrikanten bij hun producten doen maar echt goed kan je ze niet noemen.
Een week geleden waren mijn Philips oordopjes kapot gegaan aan kabelbreuk bij het verdeelblokje, ondanks mijn voorzorgsmaatregelen. Ik plak namelijk een stuk plakband rond het bovenste stukje waar de kabel uit het verdeelblokje komt zodat ze niet meteen omklappen. Maar toch is het gebeurt en er is blijkbaar geen garantie op te krijgen.
Nu heb ik net de Sony MDR-ED31 gekocht voor 32 Euro. Ook in-ear(met zo'n uiteinde aan de oordopjes zodat het geluid meteen je oor in geblazen word toch? Me oude Philips had dat ook, leken op varkens snuitjes
) En de kabel is niet van plastic maar mooi gevlochten. Met de verkoper begon ik ook over de garantie bij kabelbreuk, die zei dat ook hierbij(de duurste die ze verkochten) geen garantie gaven op kabelbreuk. Bij goedkope oordopjes van 15>euro kan ik dat begrijpen maar als ze duurder worden doe je er denkik ook voorzichtiger mee en zou de kabel ook beter moeten zijn.
Maargoed, om dus op mijn punt te komen, zou ik graag willen weten wat ik precies tegen kabelbreuk kan doen, want deze gevlochten kabel buig je veel sneller om dan die van plastic. Ik gebruik hem al niet met 2 personen en die plakbandmethode lijkt mij eigenlijk een beetje afgezaagt
Deze week mijn nieuwe mp3speler binnengekregen(iAudio 4, met 512 mb :D:D), met Cresyn oordopjes. Goede oordopjes in vergelijking met wat andere fabrikanten bij hun producten doen maar echt goed kan je ze niet noemen.
Een week geleden waren mijn Philips oordopjes kapot gegaan aan kabelbreuk bij het verdeelblokje, ondanks mijn voorzorgsmaatregelen. Ik plak namelijk een stuk plakband rond het bovenste stukje waar de kabel uit het verdeelblokje komt zodat ze niet meteen omklappen. Maar toch is het gebeurt en er is blijkbaar geen garantie op te krijgen.
Nu heb ik net de Sony MDR-ED31 gekocht voor 32 Euro. Ook in-ear(met zo'n uiteinde aan de oordopjes zodat het geluid meteen je oor in geblazen word toch? Me oude Philips had dat ook, leken op varkens snuitjes
Maargoed, om dus op mijn punt te komen, zou ik graag willen weten wat ik precies tegen kabelbreuk kan doen, want deze gevlochten kabel buig je veel sneller om dan die van plastic. Ik gebruik hem al niet met 2 personen en die plakbandmethode lijkt mij eigenlijk een beetje afgezaagt
[ Voor 3% gewijzigd door koenderks op 08-10-2004 19:31 ]
Verwijderd
Geen stick, maar een mega player, meer een luciferdoosje dan een stick en imo veel mooier met OLED display, maar da's offtopic! Ik vind het geluid dat het dingetje produceert (zij het in supergrote discrete volume stappen) erg mooi en als test kan ik mijn audiofiele buurman wel eens het apparaat geven...Ojjorz schreef op 08 oktober 2004 @ 14:23:
[...]
Maar nu effe on-topic. Ik merk nu pas dat jij een MSI-megastick hebt, dan is het inderdaad het beste om gewoon voor de EX-71's te gaan, die voldoen daar prima voor. Ik denk dat op dat moment de bottle-neck kwa geluidskwaliteit je speler zal zijn ipv je dopjes. Ik speel ze nu af met een Iaudio4 (beste flashspeler imo) en hoop dat binnenkort met een M3L te kunnen doen.
Ik heb besloten de EX71 te scoren en zelf mbv een potmeter mijn player te gaan modden (in afwachting van een fatsoenlijke firmware) Misschien kan het nog wel mooier met een IC-tje en hele kleine discrete stapjes, google is my friend!
Zet die EQ dan uit. Ook een mogelijkheid.Ojjorz schreef op 08 oktober 2004 @ 14:23:
[...]
Nadeel van de Ipod blijft toch de equaliser die het geluid zodanig vervormt dat er voor mij niet naar te luisteren valt. Verder kan ik niet zonder line-in , fm-tuner etc.
Verwijderd
Ik ben sinds een uurtje in het bezit van de Sennheiser MX500 (MX400 met volumeregelaar). En ze horen lekker
.
Heeft inspelen zin met deze dopjes? En wat gebeurt er dan eigenlijk? Is de conus nog niet helemaal chill ofzo?
offtopic:
waar kun je een avatar instellen? Bij preferences zie ik het niet staan...
Heeft inspelen zin met deze dopjes? En wat gebeurt er dan eigenlijk? Is de conus nog niet helemaal chill ofzo?
offtopic:
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 15:00 ]
zie spVerwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 15:00:
Ik ben sinds een uurtje in het bezit van de Sennheiser MX500 (MX400 met volumeregelaar). En ze horen lekker.
offtopic:
Inspelen heeft wel een beetje zin met Mx'jes... maar kijk in de startpost daarvoor. Voor een avatar moet je bij MyReact zijn (helemaal links). Welkom op GoT trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door da_rippah op 09-10-2004 17:43 ]
Verwijderd
Dankjewel.
Hoe komt het eigenlijk dat als je dopjes in je oren hebt normaal geluid hoort, maar als je de dopjes uit je oren haalt een heel schel geluid hoort? Ik zou denken dat het geluid alleen zachter zou worden omdat er gewoon meer afstand tussen zit. Maar je hoort een geluid met hogere tonen (net als je met de equaliser, en dan de treble kant loopt te rommelen). Hoe zit dit?
Hiervan word ik namelijk niet zoveel wijzer van.Inspelen is het ervoor zorgen dat de ophanging van de drivers soepeler wordt.
Hoe komt het eigenlijk dat als je dopjes in je oren hebt normaal geluid hoort, maar als je de dopjes uit je oren haalt een heel schel geluid hoort? Ik zou denken dat het geluid alleen zachter zou worden omdat er gewoon meer afstand tussen zit. Maar je hoort een geluid met hogere tonen (net als je met de equaliser, en dan de treble kant loopt te rommelen). Hoe zit dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Subz op 09-10-2004 19:57 ]
Ik denk dat de luidsprekers in oordopjes in verhouding niet genoeg bass voortbrengen (met zoveel kracht om deze ook nog in een grote ruimte te laten horen) omdat ze geen klankkast hebben. Daarom zijn subwoofers ook altijd zo lomp groot, denk ikVerwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 18:37:
Dankjewel.
[...]
Hiervan word ik namelijk niet zoveel wijzer van.
Hoeveel kosten die? En heeft sony er eindelijk een fatsoenlijke draad aangehangen in plaats van dat fragiele koordje van de EX51 en EX71??Subz schreef op 09 oktober 2004 @ 19:56:
[afbeelding] dat zijn de nieuwe ex81's en ik ben er blij mee, al die verdomde oordopjes vallen normaal uit me oor en nu heb ik dus gewoon de geluidskwaliteit van de ex71 met een achter 't oor langs ding. Ik ben er blij mee.
Door de grote afstand wordt 't geheel wel degelijk zachter. Alleen heeft niet alleen afstand invloed op 't zachter worden van die tonen. Voor lage tonen moet je relatief veel lucht verplaatsen. In oordopjes zit een heel klein drivertje. Dat kleine drivertje kan niet bepaald genoeg lucht verplaatsen om lage tonen ver te doen dragen. Voor hoge tonen hoeft niet veel lucht verplaatst te worden, dus dat redt 'ie wel. Daarom verlies je de lage tonen eerder dan de hoge. En dat is inderdaad ook de reden dat woofers over 't algemeen heel groot zijn, en tweeters kleinVerwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 18:37:
Dankjewel.
[...]
Hiervan word ik namelijk niet zoveel wijzer van.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je kan ze bij Audiocubes bestellen kosten zo rond de 60 dollar en je hebt wel een CC nodig om te bestellen.da_rippah schreef op 10 oktober 2004 @ 13:34:
[...]
Hoeveel kosten die? En heeft sony er eindelijk een fatsoenlijke draad aangehangen in plaats van dat fragiele koordje van de EX51 en EX71??
[edit] en om precies te zijn EX81's , Zijn dat ze.
[ Voor 18% gewijzigd door Subz op 10-10-2004 15:22 ]
Hm, ik denk dat ik wel voor EX71's ga, de witte dan. Van die buisjes en allerlei apparaten die extra aan de oordopjes zitten moet ik nooit zoveel hebben...
ik heb een hele tijd MDR-819V daar hebbik 3 paar van versleten op mijn sony-mdspeler maar mijn MD-speler heeft het na 3,5 jaar trouwe dienst het begeven en mijn 3e paar van die sony oordoppen ook. Nu ga ik binnekort die creative nomad muvo2 1,5 Gb kopen maar die standaarddoppen zijn vaak niet geweldige kwaliteit, nu wil ik dus nieuwe oordoppen gaan kopen, dat word dan dus die Sennheiser MX-400 of of weer zon paar van sony, scheelt het echt zoveel tussen die twee? ik wil vooral een lkkre bass die niet te snel vervoormt. wat zouden jullie kiezen?
ik zit ook erg te twijfelen welke nieuwe oordopjes ik zou nemen.
Ik heb er nu een paar van philips (die waren 16 euro ooit, weet et type nummer niet meer), maar daar ben ik niet echt tevreden mee.
ik zou graag nieuwe willen, een paar die zonder gkloot aan je eq (dus gewoon flat), goed zijn, kwa bas en hoog. Dus een zeer natuur getrouw kunnen weergeven.
De EX71 schijnen niet zoveel bas te hebben ,maar hoeveel is dat, moet je echt degelijk bas toevoegen of is hij flat ook goed te gebruiken?.
Mijn maximale prijs is ook maar echt 60 euro en niet veel meer.
Ik heb er nu een paar van philips (die waren 16 euro ooit, weet et type nummer niet meer), maar daar ben ik niet echt tevreden mee.
ik zou graag nieuwe willen, een paar die zonder gkloot aan je eq (dus gewoon flat), goed zijn, kwa bas en hoog. Dus een zeer natuur getrouw kunnen weergeven.
De EX71 schijnen niet zoveel bas te hebben ,maar hoeveel is dat, moet je echt degelijk bas toevoegen of is hij flat ook goed te gebruiken?.
Verwijderd
Mwa valt wel mee hoor......
gelukkig heb ik een mp3 speler met goeie EQ, en daarmee kun je zoveel bass krijgen dat t echt niet mooi meer is.... met EQ op flat doet ie t ook al aardig
maar is het aardig of is het goed?? want voor aardig ga ik niet...Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 22:52:
[...]
Mwa valt wel mee hoor......
gelukkig heb ik een mp3 speler met goeie EQ, en daarmee kun je zoveel bass krijgen dat t echt niet mooi meer is.... met EQ op flat doet ie t ook al aardig
Verwijderd
Niet zoveel bas!?!? Ik heb nog nooit dopjes gehoord die standaard zoveel bas geven als de EX71 en er zijn vele verhalen hier terug te vinden dat de bas zelfs in extreme mate aanwezig is! Waar je dus die veronderstelling vandaan gehaald hebt is echt een raadsel voor mij..B_FORCE schreef op 10 oktober 2004 @ 22:41:
ik zit ook erg te twijfelen welke nieuwe oordopjes ik zou nemen.
tov van de ex-70 hebben de ex 71 minder bass, maar bij mij staat de eq tegenwoordig uit, terwijl ik met mijn sennheisers mx-400 dopjes nog wel extra bass aan had staan.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
ok, ik had ergens in dit topic gelezen, dat er niet zoveel bas bij zat, maar maybe verkeerd begrepen.
Maar als deze al veel bas hebben (zonder eq) wat moet philips dan wel niet zijn???
Maar als deze al veel bas hebben (zonder eq) wat moet philips dan wel niet zijn???
Ik wou het zelfde zeggen als Rudedadude maar wil eraan toevoegen dat alle Philips dopjes (uit een fatsoenlijke prijsklasse) die ik tot nu toe gehoord heb meer bass geven dan de EX71. Dat zal voor jou tegen kunnen vallen... Helemaal als je deze Philips had:

(Deze had ik destijds ook voor 16 euro gekocht, maar zijn inmiddels door m'n broertje om zeep geholpen
)
Overigens kan je hier moeilijk advies voor vragen aangezien de hoeveelheid bass (en treble) een smaak zijn. Die is bij iedereen anders. Zo ben ik zeker tevreden met het geluid van de EX71, precies zoals ik het wil. (Mwa, iets meer midden misschien.)
Je zal er dus dmv luisteren achter moeten komen...

(Deze had ik destijds ook voor 16 euro gekocht, maar zijn inmiddels door m'n broertje om zeep geholpen
Overigens kan je hier moeilijk advies voor vragen aangezien de hoeveelheid bass (en treble) een smaak zijn. Die is bij iedereen anders. Zo ben ik zeker tevreden met het geluid van de EX71, precies zoals ik het wil. (Mwa, iets meer midden misschien.)
[ Voor 1% gewijzigd door DeeD2k2 op 11-10-2004 13:57 . Reden: spelling ]
dat is vaak et probleem ,dat je in winkels niet mag luisteren naar oordopjes (omdat ze anders vies wordenDeeD2k2 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:56:
Ik wou het zelfde zeggen als Rudedadude maar wil eraan toevoegen dat alle Philips dopjes (uit een fatsoenlijke prijsklasse) die ik tot nu toe gehoord heb meer bass geven dan de EX71. Dat zal voor jou tegen kunnen vallen... Helemaal als je deze Philips had:
[afbeelding]
(Deze had ik destijds ook voor 16 euro gekocht, maar zijn inmiddels door m'n broertje om zeep geholpen)

..ehm, hoe bedoel je... tegenvallen die EX71 tegenover die philips die ik had????
en nog 1,
et gaat er mij niet om hoe HARD je de bas hoord, als je hem maargoed horen, dus niet dat de bas in 1 keer af zwakt.
[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 11-10-2004 14:06 ]
Maar er zullen ongetwijfeld bekenden zijn vaarvan je weleens dopjes kan proberen. Je wil niet weten wat ik allemaal al in mijn kop heb gehad terwijl ik maar 5 verschillnde in huis heb...B_FORCE schreef op 11 oktober 2004 @ 14:02:
dat is vaak et probleem ,dat je in winkels niet mag luisteren naar oordopjes (omdat ze anders vies worden)
Ja, qua bass...ehm, hoe bedoel je... tegenvallen die EX71 tegenover die philips die ik had????
Dat kunnen de EX71 zeker. Ik ervaar ht alsof de basstonen een beetje door blijven rollen, als je begrijpt wat ik bedoel. En zo vind ik de Sennheisers een beetje directer qua bass. Het zij geen tikken, maar het geheel word wat strakker.en nog 1,
et gaat er mij niet om hoe HARD je de bas hoord, als je hem maargoed horen, dus niet dat de bas in 1 keer af zwakt.
Dat bedoel ik dus met luisteren. Hoewel het erg moeilijk si, is het de enige maniet om er achter te komen wat jou bevalt. Boven de 15 euro kan je sowieso een goede laagweergave verwachten, maar ieder dopje heeft zijn eigen stijl.
Verwijderd
pfoe ik wil echt zo graag de witte EX71's maar kan ze nergens vinden
weet iemand een winkel waar ik ze wel kan krijgen of een site waar ze onder rembours te verkrijgen zijn?
Je kan ze nergens in Nederland krijgen voor zover ik weet, de enige sites die naar NL sturen zijn audiocubes en nog een hong-kong ebay site. Daar heb je echter wel een credit card voor nodig.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 14:52:
pfoe ik wil echt zo graag de witte EX71's maar kan ze nergens vindenweet iemand een winkel waar ik ze wel kan krijgen of een site waar ze onder rembours te verkrijgen zijn?
Verwijderd
Ik heb sinds kort een Ipod mini in mijn bezit. Alleen wat mij meteen al opviel was de slechte bassweergave van de oordopjes. Na wat speurwerk op internet leek mij de EX71 wel een goede vervanger. Heb 'm vanmiddag gekocht, maar ik ben totaal niet te spreken over die doppies. Geluidsweergave is gewoon te extreem, bass weergave is teveel, terwijl de hoge tonen soms erg schel klinken (vooral bij nummers met high hats erin).
Dus dat wordt morgen ruilen...
Heb op een aantal sites gelezen dat de MD33S wel een een goede is. Maar ja of ik daar vanuit kan gaan
Dus dat wordt morgen ruilen...

Heb op een aantal sites gelezen dat de MD33S wel een een goede is. Maar ja of ik daar vanuit kan gaan

laat ze eerst eens inspelen aapjeVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 17:32:
Ik heb sinds kort een Ipod mini in mijn bezit. Alleen wat mij meteen al opviel was de slechte bassweergave van de oordopjes. Na wat speurwerk op internet leek mij de EX71 wel een goede vervanger. Heb 'm vanmiddag gekocht, maar ik ben totaal niet te spreken over die doppies. Geluidsweergave is gewoon te extreem, bass weergave is teveel, terwijl de hoge tonen soms erg schel klinken (vooral bij nummers met high hats erin).
Dus dat wordt morgen ruilen...![]()
Verwijderd
Zo, vandaag maar de Sennheiser MX550 gehaald en ze klikken helemaal fantastisch, ik had hiervoor die philips doppen die hierboven staan, daar zit extreem veel bass in, maar vergeleken met de MX550 geven ze zeer lomp geluid, deze zijn helder en direct. Nog nooit de "normal" - EQ stand van mijn mp3 speler gebruikt omdat ik altijd veel bass wil, maar het klinkt nu zo natuurgetrouw dat ik overstag ben.
Dit topic is gesloten.