Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op 11 oktober 2004 @ 17:58:
[...]

laat ze eerst eens inspelen aapje
heb ik gedaan aapje

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16
yeah yeah...

je had m vanmiddag gekocht toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Lijkt me sterk in 1 middag haha. Je kan gelijk hebben hoor, dat de bass wat meer naar voren komt en de hoge tonen wat scheller klinken, maar dat zal je dan toch nog erger gehad moeten hebben met de standaard dopjes want die zijn helemaal brak. Verder kan je misschien wat aan de (software-matige! |:( ) equaliser klooien, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Geef ze maar aan mij dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 11 oktober 2004 @ 20:59:
[...]

Lijkt me sterk in 1 middag haha. Je kan gelijk hebben hoor, dat de bass wat meer naar voren komt en de hoge tonen wat scheller klinken, maar dat zal je dan toch nog erger gehad moeten hebben met de standaard dopjes want die zijn helemaal brak. Verder kan je misschien wat aan de (software-matige! |:( ) equaliser klooien, maar ach...
De Ipod doppies zijn (op dit moment) beter dan de ex71 doppies. Ze hebben namelijk een heldere weergave van vooral de hoge tonen, alleen zit er totaal geen bassweergave in.
Ik heb de EX71 nu een tijd lang aan mijn stereo hangen, om 'm wat in te spelen en zal dus ff wachten met ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 20:52:
[...]

Yep, net eentje naar ze teruggestuurd met dezelfde klacht (draadbreuk bij de splitsing) maar dit valt blijkbaar onder user abuse :/ Ondertussen maar nieuwe besteld ondanks het veel te dunne/lange snoer want het blijven wel de meest comfortabele oordopjes met ook nog eens een goed geluid. En ik heb er ondertussen al heel wat geprobeerd :)
Even een kleine aanvulling op mezelf, na een aantal maanden wachten heb ik van sony toch nog nieuwe EX-71's gekregen! Alleen had ik toen al witte bij audiocubes gekocht |:(

Maargoed, een paar als reserve is nooit weg en nu kan ik ook nog kiezen welke kleur ik op dat moment wil dragen :P

In elk geval valt de service van sony me hardstikke mee. En ondanks dat die draad te lang en te dun blijft zijn het nog steeds geweldige earbuds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Dan heb ik nog een kleine vraag over de EX-71... Ik denk dat ik voor deze doppen ga, maar ben een beetje bang voor het formaat. Is het niet zo dat ze een bijna buiten je oor vallen? Zo zag ik namelijk iemand in de trein die zulke dopjes had (weet niet wat voor), maar die staken bijna buiten z'n oren uit => :D <= Zo wil ik er niet bij lopen...

Als je ze gewoon goed in je oren stopt, zien ze er dan net zo uit als een standaard sennheiser dopje bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/danny.bouwers/dopjes.jpg
Op deze foto zie je een Sennheiser naast een EX71 liggen. Het stuk links van de rode lijn gaat in je gehoorgang. Nu kan je denk ik wel ongeveer nagaan wat er buiten je oor steekt. Er zitten trouwens medium dopjes op.
Het uitsteken vat in ieder gevel erg mee. Het zijn zeer onopvallende dopjes. Daarom vind ik het design van de EX81 ook niets. Met die dingen heb je weer zo'n opvallend geval bij je oor...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
DeeD2k2 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:56:
Ik wou het zelfde zeggen als Rudedadude maar wil eraan toevoegen dat alle Philips dopjes (uit een fatsoenlijke prijsklasse) die ik tot nu toe gehoord heb meer bass geven dan de EX71. Dat zal voor jou tegen kunnen vallen... Helemaal als je deze Philips had:
[afbeelding]
(Deze had ik destijds ook voor 16 euro gekocht, maar zijn inmiddels door m'n broertje om zeep geholpen :( )

Overigens kan je hier moeilijk advies voor vragen aangezien de hoeveelheid bass (en treble) een smaak zijn. Die is bij iedereen anders. Zo ben ik zeker tevreden met het geluid van de EX71, precies zoals ik het wil. (Mwa, iets meer midden misschien.)
Je zal er dus dmv luisteren achter moeten komen...
Daar heb ik ook 2 van gehad :) allebij overleden door kabelbreuk:| Ene koste toen iets van 18 euro en toen ik aan me 2e begon was ie 10 euro. Of de prijs zakte snel, of ik had een iets andere versie :)
En aan bass zeker geen tekort :P

Nu heb ik trouwens de Sony MDR-ED31LP en die zitten beter in je oren (qua vorm) dan die Philips.

[ Voor 7% gewijzigd door koenderks op 12-10-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:00

bdu

Ej peepz,

Ik heb een maandje of 2 van die sony MDR-EX71 gekocht, maar 1 van de dopjes is overleden! :(. Bekend probleem? Nogal klote voor dopjes van 50 euro!!

Wat kan ik ermee doen? Ik heb ze via internet besteld bij http://i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html dus ff terug sturen kost teveel denk ik... kan ik ook naar sony nederland ofzo?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 09:54
bdu schreef op 13 oktober 2004 @ 10:39:
Ej peepz,

Ik heb een maandje of 2 van die sony MDR-EX71 gekocht, maar 1 van de dopjes is overleden! :(. Bekend probleem? Nogal klote voor dopjes van 50 euro!!

Wat kan ik ermee doen? Ik heb ze via internet besteld bij http://i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html dus ff terug sturen kost teveel denk ik... kan ik ook naar sony nederland ofzo?

Iemand?
Da's balen, maar volgens mij is er alleen garantie binnen Japan: bij mij zat er wel zo'n blaadje bij waarin de garantie alleen beperkt werd tot het grondgebied van Japan. Dus je zal er een reisje Tokyo aan moeten plakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De StartPost van deel 3 is op een paar zinnen na klaar. Deze mag dus vol!
Maar niet meteen op 1000 dicht, want ik ben niet 24/7 @ GoT ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice :) een deel 3

Nou ik heb net die Sonys 71 aangeschaft. En 1 ding: schrik niet als je ze net indoet want dan is het baggger! Geen bas, alleen een zachte erg scherpe, veel te veel hoog. Gewoon kut. maar bij de minuut wordt tie beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:41

Rudedadude

Maybe we were born to run

Volgens mij heeft dit topic meer gedaan voor de omzet van de ex-71 dan Sony er zelf ooit aan marketing heeft ingestoken...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

bdu schreef op 13 oktober 2004 @ 10:39:
Ej peepz,

Iemand?
ohw heb ik ook gehad, kabelbreukje bij mij.
ik heb het gewooon geknipt, krimpkousje, gesoldeerd
en hij deed het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 16 oktober 2004 @ 14:03:
Volgens mij heeft dit topic meer gedaan voor de omzet van de ex-71 dan Sony er zelf ooit aan marketing heeft ingestoken...
Ja inderdaad :D

Maar ja, t is toch ook best n goed dopje? Beste die ik tot nu toe gehad heb.... UE-10 Pro's wacht ik toch nog maar ff mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze zomer ook een paar Sony MDR-EX71SL dopjes gescoord! Natuurlijk wel de witte genomen, erg strak en ben er zeer tevreden over, zeker ook door de prijs, heb er 32 euro voor betaald _/-\o_ , het was even zoeken, maar dit was echt het goedkoopst dat ik ze kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

ik heb die Sony MDR-EX71SL white, besteld. alleen zag ik dat die een impedantie hebben van 16 ohm en die doppies die bij mn Ipod zitten 32 ohm. is dit niet slecht voor de nieuwe doppies of de Ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skype schreef op 16 oktober 2004 @ 16:12:
ik heb die Sony MDR-EX71SL white, besteld. alleen zag ik dat die een impedantie hebben van 16 ohm en die doppies die bij mn Ipod zitten 32 ohm. is dit niet slecht voor de nieuwe doppies of de Ipod?
De Sony's hebben n lagere weerstand dus belasten je iPod meer, maar 16 ohm kan nooit een probleem zijn volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

dus je accu is dan sneller leeg in het ergste geval. er zijn zat mensen die die doppen algebruiken op ipod dus daar ligt et niet aan. 8) maar niet dat over n jaar mn pod naar de klote is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies..... trwns, stroomverbruik van de dopjes is maar n minimaal deel van het totale stroomverbruik van je player (ik heb het eens uitgerekend, als de opgegeven accucapaciteit klopt gebruikt mijn Xclef gemiddeld ongeveer 1 watt)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 16:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 16:10:
Heb deze zomer ook een paar Sony MDR-EX71SL dopjes gescoord! Natuurlijk wel de witte genomen, erg strak en ben er zeer tevreden over, zeker ook door de prijs, heb er 32 euro voor betaald _/-\o_ , het was even zoeken, maar dit was echt het goedkoopst dat ik ze kon krijgen.
waarrrrrr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens in Tokyo daar in het zogenaamde ElectroTown, dus gewoon bij een shop, was daar met een uitwisselingsprogramma, dus dacht laat ik maar meteen even profiteren van de kortingen die ik hier kan verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ga morgen de Sony MDR-EX71SL halen. Ben benieuwd. Heb er al zoveel over gelezen :P . Hoe lang moet je ze eigenlijk laten in spelen?? 4 uurtjes klassiek, 4 uur trance en 4 uur dikke heavy metal. Zou dat genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nee, dat is niet genoeg :)

Ik zou ze een paar nachtjes aan de radio hangen en dan afstemmen op een frequentie waar niks te ontvangen is. Ruis is goed voor het inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
MPmad schreef op 17 oktober 2004 @ 17:18:
Nee, dat is niet genoeg :)

Ik zou ze een paar nachtjes aan de radio hangen en dan afstemmen op een frequentie waar niks te ontvangen is. Ruis is goed voor het inspelen.
Mag ik vragen wat er zo goed is aan Ruis om hem te laten in spelen? Je moet hem toch laten wennen aan muziek door hem veel verschillende tonen te laten spelen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

metal14 schreef op 17 oktober 2004 @ 19:07:
[...]

Mag ik vragen wat er zo goed is aan Ruis om hem te laten in spelen? Je moet hem toch laten wennen aan muziek door hem veel verschillende tonen te laten spelen.
:)
Ruis bestaat uit alle toonhoogtes en is dus representabel voor de cones. Als je op head-fi kijkt naar hoeveel een koptelefoon ingespeeld moet zijn alvorens hij klinkt zoals hij moet klinken loopt dat van 100 tot 2000 uur. Dus een paar uurtjes is niet genoeg.

Nou spelen je dopjes vanzelf wel in naarmate je ze gebruikt, dus wees niet echt bang, maar let er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Subz schreef op 09 oktober 2004 @ 19:56:
[afbeelding] dat zijn de nieuwe ex81's en ik ben er blij mee, al die verdomde oordopjes vallen normaal uit me oor en nu heb ik dus gewoon de geluidskwaliteit van de ex71 met een achter 't oor langs ding. Ik ben er blij mee.
Ik zit te denken om deze aan te schaffen, ik heb nu al zo'n 2 jaar een [Philips nekband] geval die ik nu wel zat ben (ik kan nauwelijks goed muziek luisteren in Wiskunde les).
Ik heb een MZ-N1 (ja, de eerste NetMD) en mijn vraag was of het wel bij elkaar paste?
Daarnaast vindt ik 66,74 (totale kosten bij audiocubes.com) wel erg veel voor een paar oordopies. Dus weet iemand nog een ander adres waar ze ook te krijgen zijn? Komen ze uberhaupt wel naar Nederland en wanneer?

[ Voor 6% gewijzigd door Boeiend op 17-10-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ojjorz schreef op 17 oktober 2004 @ 19:54:
Ruis bestaat uit alle toonhoogtes en is dus representabel voor de cones. Als je op head-fi kijkt naar hoeveel een koptelefoon ingespeeld moet zijn alvorens hij klinkt zoals hij moet klinken loopt dat van 100 tot 2000 uur. Dus een paar uurtjes is niet genoeg.
Wat er alleen ook bij staat is dat nog niet duidelijk is of inspelen überhaupt nut heeft. Dus of het nou met ruis, of muziek moet, of dat je het minimaal 24 of 200 uur moet doen; wie zegt het? Ik ga voor 24 uur non stop random muziek. Waarom 24 uur? Ik heb het idee dat in die tijd het grootste deel van het proces gebeurd. De rest zal in je oor verder gaan terwijl al een aardig respectabele kwaliteit bereikt is. Kortom, je kan het snelst genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
DeeD2k2 schreef op 17 oktober 2004 @ 22:54:
[...]
Wat er alleen ook bij staat is dat nog niet duidelijk is of inspelen überhaupt nut heeft. Dus of het nou met ruis, of muziek moet, of dat je het minimaal 24 of 200 uur moet doen; wie zegt het? Ik ga voor 24 uur non stop random muziek. Waarom 24 uur? Ik heb het idee dat in die tijd het grootste deel van het proces gebeurd. De rest zal in je oor verder gaan terwijl al een aardig respectabele kwaliteit bereikt is. Kortom, je kan het snelst genieten.
Ben ik het ook mee eens, 2 nachtjes aan de radio hangen (dat van dat ruis heb ik zelf niet gedaan, heb hem gewoon aan winamp gehangen een nachtje..) en dan gaat de rest in je oor wel verder. Je zal toch gek zijn om ze eerst 100 uur te laten inspelen en ze dan pas te gebruiken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff inspelen (zolang als je er geduld voor hebt) en dan lekker beginnen te gebruiken, en ze af en toe gewoon nog een nachtje aan de versterker hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Maar is het nou een placebo of echt?
Speel je je oren in of je koptelefoon?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
LightYears schreef op 18 oktober 2004 @ 12:30:
Maar is het nou een placebo of echt?
Speel je je oren in of je koptelefoon?
je koptelefoon natuurlijk. :9
Je maakt de conus losser waardoor het geluid beter wordt. ( correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is inderdaad te theorie erachter. Of het waar is, is alleen nog de vraag. Ik ben ervan overtuigd dat het wel zo is. Net als velen met mij. Er is echter een net zo'n grote groep die het onzin vindt. Ik denk dat het waar is omdat het geluid verschilde van het gebruik voor. Dit kan natuurlijk ook placebo zijn.
Als we hier langer over doorgaan zullen we net zo'n duscussie krijgen als over de dikte van speakerkabels. Er zal dus eerst fatsoenlijk onderzoek naar gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
hmm ik ben dus langs een elektronica zaak geweest ( swaak - leiderdorp ) en daar kosten de sony MDR-EX71 55 euro :/ Ik had wel een kortingspasje met 5 % maar dan is het nog duur. Ga morgen wel langs bcc.

edit: btw als je naar de verpakking kijkt zie je de oordopjes met neem ik aan op allebei 1 medium dopje. Dan zie je eronder 1 kleine en 1 groot dopje. Zitten de andere 2 op een andere plek in de verpakking ofzo?

[ Voor 40% gewijzigd door Satch op 18-10-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

ja. En de naam mag je wel zeggen lijkt mij. Ik heb de mijne een jaartje geleden oid voor 45 euro bij de BCC gehaald.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik wou nog even snel melden dat ik de EX-71 gehaald heb :) 50€ voor oordopjes vind ik al een best hoog prijsje, maar tot nu toe bevallen ze goed :) Ga ze morgen even wat inspelen, gewoon 3 cd's (rock/hardstyle/classic goed?) erin en draaien maar voor een 24uur + toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metal14 schreef op 18 oktober 2004 @ 18:10:
Zitten de andere 2 op een andere plek in de verpakking ofzo?
Inderdaad :)
Neejoh schreef op 19 oktober 2004 @ 00:11:
Ga ze morgen even wat inspelen, gewoon 3 cd's (rock/hardstyle/classic goed?) erin en draaien maar voor een 24uur + toch?
Sja hoe lang je ze nu in moet spelen is dus de vraag he.... ik lees ook berichten die zeggen 100 uur ofzo of nog veel en veel meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik heb de sony mdrex71 sl nu dus gehaald bij de bcc voor 50 euro.
Ze zaten wel heerlijk alleen wat klinkt dat geluid schel en hoog zeg. Dat ze ze niet in de fabriek laten inspelen. Want mensen die niks weten van inspelen ruilen ze zo denk heel snel weer in.

edit: woow als ik op mijn minidisc de bass op 2+ zet ( maximum ) dan is het echt stukken meer bas als normaal. Ze beginnen al beter te klinken :)

[ Voor 105% gewijzigd door Satch op 19-10-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup, inspelen heeft inderdaad echt wel zin.
Gewoon 2x een nachtje, de rest kom gaande weg wel als je hem gebruikt :)
je moet er niet te spastisch over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

ik lees hier heel erg veel over de Sony EX-71.

Zelf heb ik 2 jaar terug de Sony mdr-g 82 LP gekocht.

(http://www.shopwereld.nl/product.php?id=4066)

Wat is kwalitatief beter? Die dopjes waar zeer veel over gesproken wordt hier, of dat ding dat ik heb? Ik heb namelijk net een mp3speler besteld, en ben nu op zoek naar goede dopjes of koptelefoon.

Bedankt voor de reactie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
die nieuwe zal misschien wel (iets) beter zijn. maar waarom nieuwe kopen als er niks mis is met die je nu hebt ;)

mijn vraag dan maar. ik heb opnieuw de sennheiser mx500 gekocht, nadat ik de oude kwijt was :P

maar ik ga raak die kussentjes/omhulsjes die eromheen zitten ook wel eens kwijt O-) kan ik die niet gewoon in pakken van 20 ergens kopen ofzo? :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@E-rik
Als jij teverden bent met het geluid en het conford, dan zou ik ze niet vervangen. Aan een andere speler worden ze niet slechter, dus je zal net zo kunnen genieten. En voor 40 euro kan je bijna 2 keer uit (of 2 DVD's/CD's kopen)... :P

@Keen87
Het kan wel. Of in ieder geval per 8 à 10. Uit dit topic bleek wel dat je toch zal moeten zoeken. Vraag dus her en der eens wat in (elektronica) zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik op audiocubes.com kijk dan staan daar best wel wat in-ear koptelefoons op, bv van sharp, aiwa, pioneer en panasonic zag ik volgens mij ook. Maar als ik in electronica zaken kijk dan zie ik alleen soms die Sony's. Of zijn er wel gewone zaken te vinden die ze verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DeeD2k2 schreef op 19 oktober 2004 @ 21:41:
@E-rik
Als jij teverden bent met het geluid en het conford, dan zou ik ze niet vervangen. Aan een andere speler worden ze niet slechter, dus je zal net zo kunnen genieten. En voor 40 euro kan je bijna 2 keer uit (of 2 DVD's/CD's kopen)... :P
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort nieuwe dopjes kopen, nav alle reacties wilde ik voor de EX71 gaan, maar nu lees ik ook dat die nieuwe der is, wat zouden jullie aanraden? Prijs-kwaliteit verhouding vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:42:
Ik ga binnenkort nieuwe dopjes kopen, nav alle reacties wilde ik voor de EX71 gaan, maar nu lees ik ook dat die nieuwe der is, wat zouden jullie aanraden? Prijs-kwaliteit verhouding vooral?
Als je de ex 81's bedoelt daar betaal je alleen voor de bandjes om je oren extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Waarop baseer je dat metal14? Heb jij ze al gehoord? Dan zou je de eerste hier zijn... ;)

@X
Ik denk dus dat niemand hier je dat kan zeggen. Simpelweg omdat hier niemand ze nog gehoord heeft. Als Sony zijn topsegment net zo vervangt als een aantal jaar geleden, door de E888 in eersten instantie door de EX70 (en later gelukkig de EX71) te vervangen, betekend dat niet veel goeds. De E888 is namelijk een stuk(je) beter dan de EX71...
Nou zijn de EX71 nog steeds geen slechte dopjes. Ervan uitgaan dat de EX81 dat zijn lijkt me dus ook niet nodig. Lijkt zo'n bandje je dus prettig, dan kan je het proberen. En een review schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 20 oktober 2004 @ 10:11:
Waarop baseer je dat metal14? Heb jij ze al gehoord? Dan zou je de eerste hier zijn... ;)

@X
Ik denk dus dat niemand hier je dat kan zeggen. Simpelweg omdat hier niemand ze nog gehoord heeft. Als Sony zijn topsegment net zo vervangt als een aantal jaar geleden, door de E888 in eersten instantie door de EX70 (en later gelukkig de EX71) te vervangen, betekend dat niet veel goeds. De E888 is namelijk een stuk(je) beter dan de EX71...
Nou zijn de EX71 nog steeds geen slechte dopjes. Ervan uitgaan dat de EX81 dat zijn lijkt me dus ook niet nodig. Lijkt zo'n bandje je dus prettig, dan kan je het proberen. En een review schrijven ;)
De EX81 gebruikt exact dezelfde drivers als de EX71, dit in tegen stelling tot de EX70 en de E888. Enig verschil in geluidskwaliteit is waarschijnlijk dus ofwel placebo ofwel een betere isolatie, wat ik overigens ook betwijfel.

Kortom, x, in dit geval raad ik je de EX71's aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Subz schreef op 09 oktober 2004 @ 19:56:
[afbeelding] dat zijn de nieuwe ex81's en ik ben er blij mee, al die verdomde oordopjes vallen normaal uit me oor en nu heb ik dus gewoon de geluidskwaliteit van de ex71 met een achter 't oor langs ding. Ik ben er blij mee.
@ DeeD2k2:
IK baseerde dat op wat Subz hier boven dus schreef (2 pagina's terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Sorry allen, over het hoofd gezien... |:( Ik slik mijn woorden in. :X

Ontopic:
Ik zou dan ook voor de EX71 gaan. Kleiner, goedkoper en in Europa te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor alle reacties, ik ga denk ik voor de witte EX71's. Nu alleen nog weten waar die het goedkoopst te verkijgen is. Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Ik heb gister de Sony MDR-EX71SL white, binnen gekregen. het geluid was gelijk al perfect! _/-\o_ ik heb ze afgelopen nacht wel in laten spelen maar was wat mij betreft niet echt nodig geweest.

Donderdag besteld bij www.audiocubes.com, kwam op 49 euro.
(daar haal je bij bcc zwarte voor 8)7 )

deze geven tenminste goeie bass en je hebt geen last van de wind als je fiets.
(wel extra opletten in het verkeer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Skype schreef op 20 oktober 2004 @ 23:01:
Ik heb gister de Sony MDR-EX71SL white, binnen gekregen. het geluid was gelijk al perfect! _/-\o_ ik heb ze afgelopen nacht wel in laten spelen maar was wat mij betreft niet echt nodig geweest.

Donderdag besteld bij www.audiocubes.com, kwam op 49 euro.
(daar haal je bij bcc zwarte voor 8)7 )

deze geven tenminste goeie bass en je hebt geen last van de wind als je fiets.
(wel extra opletten in het verkeer :) )
Ik heb de witte sony doppen besteld van de site die in de startpost genoemd is.
kosten 50dollar inculsief verzendkosten, met de huidige koers ongeveer 40euro, had ze binnen een week binnen, aan te raden dus.
alleen jammer dat ik tijdens het rennen naar de tram mijn dopjes op straat heb laten stuiteren, rechter dopje klinkt bij sommige bassen wat vreemd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In de startpost staat dat de Ex51 geen siliconen hoesjes heeft, maar ik lees net dat de MDR-EX51SP wel siliconen earbuds heeft:
Soft, silicon earbuds reduce outside noise, provide long-lasting comfort, hour after hour; the earbuds are washable, removable and replaceable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Op SonyStyle USA is zelfs helemaal geen verschil tussen de dopjes te vinden en op Sony Nederland hebben ze het enkel over de verlengkabel van de EX71. Toch is eerder, in dit topic en/of deel 1, wel gezegd dat er verschil in het materiaal van de uiteinden zit. Kan iemand dat nogmaals bevestigen, of is het een misverstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:23
Even een bedankje aan iedereen die in dit topic de Sony EX71 aan heeft geprezen.

Ik heb nu eindelijk de kwaliteit doppen waar ik al tijden naar zocht! En nog betaalbaar ook.

En mocht er nog iemand twijfelen: Niet doen, deze doppen zijn het geld echt waard!

offtopic:
Als ik dit topic nou eerder had gelezen had me dat aardig wat geld gescheeld.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Op www.audiocubes.com staan ook de Sony MDR-EX81SL oordopjes, de opvolger van de EX71. Volgens mij is het enige verschil de houder die om je oor heen gaat zodat de dopjes beter op hun plaats blijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiocubes.com/images/f_sony_mdrex81sl.jpg

Features
Sony proudly presents the all-new 2004 MDR-EX81SL Clip-on Headphone, the successor of the popular EX71SL. Unit features an ultra stylish design like no others with Sony's signature N.U.D.E high quality sound. With an amazing noise-concealing "in-the-ear" design, the earphones fits nicely in your ears and with the special adjustment design to improve noise reduction. You will hear nothing but your music. Compact size, light weight, and easy to carry, it is great for outdoor activities and traveling. Comes with 2 different colors in black and white. Ipoders should definitely go with White.

NOTE: Sony MDR-EX81SL is an "In-Ear" type earphones. Earbuds are meant to be inserted COMPLETELY into the ear canals for best performance.

Specifications
# Type: Lateral, In-the-ear, Closed, Dynamic
# Cord: Approximately 0.5m (OFC litz wire) / approximately 1m extension cord
# Plug: Gold-plated, L-Shaped stero Mini Plug
# Mass: Approximately 10g

Accessories
Ear Pieces (S, M, L), extension cord, receiver holder, and carrying porch

Colors available: Black / White

Price: $ 59,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baldbelow schreef op 22 oktober 2004 @ 12:09:
Op www.audiocubes.com staan ook de Sony MDR-EX81SL oordopjes, de opvolger van de EX71......
Eh.... kijk eens een paar pagina's terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
reeds eem Archos Gmini400 gekocht, nu opzoek naar goede oordopjes. ik zoek de Cresyn AXE-599 ik weet niet of er iemand is die deze wil verkopen aan mij? Ik wil specifiek deze van Cresyn aangezien ik helemaal weg ervan ben. Deze zijn volgens mij niet in Europa los te krijgen !? Dus ik hoop iemand te vinden die deze voor een vriendelijke prijs weg wil doen...

tevens ben ik opzoek naar eventuele andere kandidaten, alleen 1 ding is van belang. Ik fiets naar mijn werk en wil dus absoluut wel iets kunnen horen van de buitenwereld. dus niet van die heady's die in je oren helemaal gaan. Verder luister ik naar akoestische muziek, en soms een lekkere band. Ik ga voor kwaliteit en mag dan ook wel iets kosten. Wie kan me wat suggesties doen !?

[ Voor 35% gewijzigd door cypress3d op 23-10-2004 22:55 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

cypress3d schreef op 23 oktober 2004 @ 22:38:
reeds eem Archos Gmini400 gekocht, nu opzoek naar goede oordopjes. ik zoek de Cresyn AXE-599 ik weet niet of er iemand is die deze wil verkopen aan mij? Ik wil specifiek deze van Cresyn aangezien ik helemaal weg ervan ben. Deze zijn volgens mij niet in Europa los te krijgen !? Dus ik hoop iemand te vinden die deze voor een vriendelijke prijs weg wil doen...

tevens ben ik opzoek naar eventuele andere kandidaten, alleen 1 ding is van belang. Ik fiets naar mijn werk en wil dus absoluut wel iets kunnen horen van de buitenwereld. dus niet van die heady's die in je oren helemaal gaan. Verder luister ik naar akoestische muziek, en soms een lekkere band. Ik ga voor kwaliteit en mag dan ook wel iets kosten. Wie kan me wat suggesties doen !?
Sony MDR-888 als je die ergens kan krijgen, erg goede niet in-ear doppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
cypress3d schreef op 23 oktober 2004 @ 22:38:
[...]
Ik ga voor kwaliteit en mag dan ook wel iets kosten. Wie kan me wat suggesties doen !?
Sony MDR E888. Zeker weten!
Edit: net te laat... ;)

Heb je eigenlijk ooit wel eens in-ear dopjes in je oren gehad? Ik heb zelf EX71's en gebruik ze regelmatig op de fiets. Ik heb dan geen last meer van bare bijgeluidjes, maar auto's hoor ik bijv. nog net wel aankomen. Verder is het gewoon iets beter opletten. Dat gaat snel genoeg kan ik je zeggen. Al met al wegen en voordelen van die dingen voor mij zeker op tegen dit nadeel.
Ik vind eten en drinken met de dopjes in een veel groter nadeel. Eentje waar ik ook nooit op gerekend had. Je hoort zoveel rare geluiden...

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-10-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Richub schreef op 21 oktober 2004 @ 09:52:
Even een bedankje aan iedereen die in dit topic de Sony EX71 aan heeft geprezen.

Ik heb nu eindelijk de kwaliteit doppen waar ik al tijden naar zocht! En nog betaalbaar ook.

En mocht er nog iemand twijfelen: Niet doen, deze doppen zijn het geld echt waard!

offtopic:
Als ik dit topic nou eerder had gelezen had me dat aardig wat geld gescheeld.... |:(
Uhm ben je nu wel of niet blij met de Sony EX71?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
DeeD2k2 schreef op 23 oktober 2004 @ 23:08:
[...]
Sony MDR E888. Zeker weten!
Edit: net te laat... ;)

Heb je eigenlijk ooit wel eens in-ear dopjes in je oren gehad? Ik heb zelf EX71's en gebruik ze regelmatig op de fiets. Ik heb dan geen last meer van bare bijgeluidjes, maar auto's hoor ik bijv. nog net wel aankomen. Verder is het gewoon iets beter opletten. Dat gaat snel genoeg kan ik je zeggen. Al met al wegen en voordelen van die dingen voor mij zeker op tegen dit nadeel.
Ik vind eten en drinken met de dopjes in een veel groter nadeel. Eentje waar ik ook nooit op gerekend had. Je hoort zoveel rare geluiden...
Nee ik heb nog nooit in-ear dopjes getest. Ik heb nu de Sennheiser MX400 en was er tevreden mee, maar nu met de Gmini400 vind ik em toch niet zo. Ik wil dus duidelijke vooruitgang. Maar vertel hoe zit dat "in-ear" Ik was bang dat ik niets zou horen, maar jij verteld net het tegenovergestelde.

Ik heb her en der gelezen dat sommige mensen niet tegen deze dopjes kunnen "allergische" reactie etc. Ik wil deze dopjes eigenlijk eerst testen voordat ik ze koop in Groningen. Media Markt heeft ze geloof ik liggen... Kan jij iets vertellen over de geluidskwaliteit, zoals akoestiek, weergeving van instrumenten. Ik ben behoorlijk kritisch op audio gebied dus verwacht kwaliteit!

alvast bedankt ;)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Shure en Westone reviews
Voor de mensen die nog wat kwalitatief goede reviews willen lezen over de Shure E2/E3 en de Westone UM2... zie:
http://www.exhardware.com/reviewslist.php#reviews

De ultieme dop
En voor wie geld te veel heeft kan de beste inear dop ter wereld kopen.... zie ook:
http://www.exhardware.com/reviews.php?Id=128

Multifunctionele hoofdtelefoonversterker
De Headroom Bithead is een hoofdtelefoonversterker die gebruikt kan worden in combinatie met portable apparatuur (iRiver, iPod etc) met een relatief laag uitgangsniveau en veeleisende (stroomvretende) hoofdtelefoons. Hij heeft een aansluiting voor 2 hoofdtelefoons.

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/bithead/bithead280.jpg

Niet echt speciaal zullen jullie denken... maar dan komt het... het ding kan ook nog eens via usb als volwaardige d-a converter functioneren om de belabberde geluidskwaliteit die meestal uit de geluidskaarten komt naar een audiofiel (Burr-Brown da-converters!) niveau te tillen. Zie ook:
http://www.exhardware.com/reviews.php?Id=136
http://www.dansdata.com/bithead.htm
http://www.6moons.com/audioreviews/bithead/bithead.html

[ Voor 69% gewijzigd door boekhour op 24-10-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Wat ik me dan afvraag (na het lezen van de um2 review) zijn die comply canal tips ook te gebruiken op een shure E3/E5 setje? Aangezien westone vroeger voor shure de doppen maakte zou je bijna zeggen van wel, zou de comply tip het zelfde effect hebben voor de luisteraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Exirion

Gadgetfetisjist

boekhour schreef op 24 oktober 2004 @ 00:15:
Niet echt speciaal zullen jullie denken... maar dan komt het... het ding kan ook nog eens via usb als volwaardige d-a converter functioneren om de belabberde geluidskwaliteit die meestal uit de geluidskaarten komt naar een audiofiel (Burr-Brown da-converters!) niveau te tillen. Zie ook:
De op-amps voor de eindtrap zijn van Burr-Brown :) Over de DA-converter word helaas niks gezegd, maar ik geloof best dat dat ding voor dergelijke afmetingen (en prijs?) erg goed zal klinken. Leuk dat dit soort dingen op de markt verschijnen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 10:08
Mijn EX-71 doppen zijn pas geleden overleden :( Ik had last van kabelbreuk (de rechter-dop deed het niet goed meer). Ook werd het geluid aan de rechterkant steeds zachter. Ik moest de balance steeds verder naar rechts verschuiven om uit elke dop evenveel geluid te krijgen :( Mijn doppen hebben het ongeveer een jaar volgehouden bij dagelijks gebruik.

Natuurlijk was ik het bonnetje kwijt dus had ik ook geen garantie meer :/ Heb daarom maar nieuwe gekocht. Viel me trouwens tegen hoe slecht ze verkrijgbaar waren. Nergens kon ik ze kopen in Zwolle, zelfs niet in de media markt (en ze kwamen ook niet meer binnen). Heb ze daarom maar besteld bij de lokale Expert voor €55,- :/ Tja, tis maar wat je over hebt voor super-geluid :P

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Zoals al eerder gezegd. bij http://www.i-shopping4u.com kun je de ex-71 doppen bestellen voor €40. Ze worden netjes opgestuurd. Waarom zou je dan nog doppen bestellen bij de Expert voor €55. In beide gevallen moet je op je doppen wachten maar het scheelt aanzienlijk in prijs.
Bij http://www.i-shopping4u.com hebben ze zowel de witte als de zwarte uitvoering.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Bij Videopartner.nl/ verkopen ze ze voor €41,-. Exclusief verzendkosten. Dat komt alleen nooit op 55 euro en je hebt ze nog op de deurmat ook. Via een Nederlands bedrijf.

boekhour
Interessante links. Komen zeker in de nieuwe startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Laatst online: 11-09 15:48
DeeD2k2 schreef op 25 oktober 2004 @ 17:53:
Bij Videopartner.nl/ verkopen ze ze voor €41,-. Exclusief verzendkosten. Dat komt alleen nooit op 55 euro en je hebt ze nog op de deurmat ook. Via een Nederlands bedrijf.

boekhour
Interessante links. Komen zeker in de nieuwe startpost...
Eeuuhhmmm...

Artikel E.H. Prijs Aantal Prijs Koop
MDR-EX71SL 41.00 EURO 1 41.00 EURO
Subtotaal BTW incl. € 41.00
Verzendkosten € 2.5
Behandelingskosten € 3.5
Rembourskosten € 6
Totaal € 53

Lekker goedkoop ja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Als je voor een paar honderd euro een mp3-speler hebt gekocht, moet je niet gaan zeuren om een paar euro extra voor een koptelefoon :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Ik heb vorige week een Etymotic er4p en een Westone UM2 geregeld voor een vriend van mij. Hij had al een iRiver ihp340 gekocht en wilde het verschil weten tussen de standaard meegeleverde doppen en "wat" duurdere doppen. Vooraf kon hij zich niet voorstellen dat het zoveel beter zou klinken. Echter na een paar mniuten de Etymotic op te hebben gehad, werden de standard doppen aan de kant gegooid...

Vervolgens deed hij de Westone op en toen begon ie nog harder te glimlachen. Hij verkoos deze boven de Etymotic, in tegenstelling tot de resultaten van mijn review aan het begin van dit toppic. Zo zie je maar dat smaken verschillen.

De Etymotic wordt deze week teruggestuurd naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De Westone zijn weer een klasse beter dan de Shure E2/E3's en daar betaal je ook voor :)

Ik denk dat wanneer je naar gecomprimeerde muziek luistert het een tikkie overdreven is om 300 euro en meer uit te geven aan oordopjes. Als je dus blijkbaar zo gek bent op goede geluidskwaliteit ontkom je er toch niet aan om een normale koptelefoon te gebruiken. Voor 75 euro heb je dan beter geluid dan de duurste dopjes.
Ik vond 100 euro een mooi bedrag voor dopjes en denk dat ik met die E3's niet beter had kunnen kopen voor die prijs. De E5/Westone-categorie is in mijn ogen vooral voor professionals die dat bedrag kunnen rechtvaardigen... Aan de andere kant: als ik nu een miljoen zou winnen, zou ik die E3's ook direct inruilen voor E5's of Westones :P

[ Voor 40% gewijzigd door Mooody op 26-10-2004 09:07 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Mooooody schreef op 26 oktober 2004 @ 09:04:
Ik denk dat wanneer je naar gecomprimeerde muziek luistert het een tikkie overdreven is om 300 euro en meer uit te geven aan oordopjes. Als je dus blijkbaar zo gek bent op goede geluidskwaliteit ontkom je er toch niet aan om een normale koptelefoon te gebruiken. Voor 75 euro heb je dan beter geluid dan de duurste dopjes.
Zoals een paar maanden geleden, toen jij de Shure E3 verkoos boven de Etymotic Er4p (oud zeer... ;) ), ben ik het wederom met je oneens, Moody. Geld is relatief, voor de een is 300 euro veel geld, voor de ander wat minder. En als je die doppen gemiddled 2 uur per dag gebruikt is dat toch een aanzienlijk aantal uren per jaar. Ik ben een levensgenieter en wil, net als vele anderen overigens, optimale kwaliteit wat nog wel betaabaar is voor mij.

Kijk, 1000 euro voor doppen, zoals de Ultimate Ears, http://www.exhardware.com/reviews.php?Id=128 dat wordt voor mij ook te gek, alhoewel er ook mensen zullen zijn die deze al dan niet vanuit proffesioneel oogpunt ook zullen kopen.

Wie hoort er hier trouwens het verschil tussen 256 of 320kbps mp3 en orgineel wav? Ik niet in ieder geval, ofwel de kwaliteit van mp3 doet niets af aan het gebruik van highend spullen.

Voor wat betreft jouw laatst opmerking, een normale hoofdtelefoon is niet beter dan de duurdere oorpluggen hoor, zeker niet in de prijs klasse die jij hier noemt. Ik heb hier een sennheiser HD540 reference II liggen (+/- 280 gulden van een paar jaar geleden) en deze klinkt minder goed dan de Er4p, minder helder, wat overdreven bas, muffer... En dan dit: de Etymotic 4S oordop kan het ook de duurdere modellen hoofdtelefoons (Beyerdynamic DT831, Sennheiser HD600 = oude topmodel van vorig jaar van Sennheiser) erg moeilijk maken, zie de vergelijking:

http://www.enjoythemusic..../0502/headphonesurvey.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:23
steveman schreef op 23 oktober 2004 @ 23:39:
[...]

Uhm ben je nu wel of niet blij met de Sony EX71?
Hmmm... Sta ik nu die doppen af te kraken in die post of heb ik nu eindelijk de doppen waar ik al tijden naar zocht?

Het laatste dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

boekhour schreef op 26 oktober 2004 @ 09:49:
[...]

Zoals een paar maanden geleden, toen jij de Shure E3 verkoos boven de Etymotic Er4p (oud zeer... ;) ), ben ik het wederom met je oneens, Moody.
Mijn verhaaltje slaat op mijn persoontje, ik zeg ook 'ik denk', 'ik vond' en 'in mijn ogen' :)

Ik vind meer dan 150 euro voor oordoppen te gek worden voor het verschil in kwaliteit dat je er op vooruit gaat. Maar goed, zoals ik zei....dat is mijn mening.

Dat ik de E3's beter vind klinken dan de Er4p kun je het niet mee oneens zijn, want dat is geen kwestie van feiten, maar van smaak :)

En zoals ik ook zei: Als ik een miljoen had, had ik direct E5's of die Ultimate Ears gekocht, maar helaas ben ik niet rijk en heb ik een andere zeer dure hobby (fotografie) :(

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 26-10-2004 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
baldbelow schreef op 26 oktober 2004 @ 00:16:
Eeuuhhmmm...

Artikel E.H. Prijs Aantal Prijs Koop
MDR-EX71SL 41.00 EURO 1 41.00 EURO
Subtotaal BTW incl. ¤ 41.00
Verzendkosten ¤ 2.5
Behandelingskosten ¤ 3.5
Rembourskosten ¤ 6
Totaal ¤ 53

Lekker goedkoop ja... 8)7
Dan zag mijn bon, of eigenlijk die van scherpschutter, er toch anders uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

boekhour schreef op 26 oktober 2004 @ 08:55:
Ik heb vorige week een Etymotic er4p en een Westone UM2 geregeld voor een vriend van mij.
Ik regel een sloot geld, jij een westone um2?
of ben je net zo prijzig als de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Mooooody, weet jij nog welke reeks Shure E2 problemen had met de plug. (nummer op de plug is bij mij 084) Heb namelijk wat probs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt misschien heel erg afgezaagd maar ik heb de Sennheiser MX400 en die bevalt mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52

Christiano007

Ich bin der champion

Heeft iemand nog een paar MEDIUM dopjes van de EX71?
Ben zojuist er 1 verloren ;-(

[ Voor 8% gewijzigd door Christiano007 op 28-10-2004 23:49 . Reden: verkeerde grootte ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Voor mensen die niet van 'IN-EAR' houden, en bij wie de gewone oordopjes ook niet lekker zitten:

De KOSS ksc-35 zijn 'Over-Ears' heb ik paar maanden geleden kunnen kopen... fantastisch geluid. Heb vergeleken met de geroemde Sony71, de Sony zit natuurlijk in je oor en sluit alles af, de koss doet dit helemaal niet maar levert wel dezelfde kwaliteit en klinkt soms zelfs beter (helderder en mooiere bass, komt waarschijnlijk omdat die bass anders klinkt omdat het niet in je Oor zit :)

de ksc50 is de opvolger van de 35 maar zit niet goed... als je dus nog aan de 35 kan komen en je wil geen in-ears, zeker doen

(mn rechteroor is net tikkie anders dan gewone oortjes waardoor oordopjes niet goed willen zitten... in-ears wel maar vind ik niet zo fijn en bovendien is het vaak handig om omgevingsgeluiden op te pikken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
LightYears schreef op 26 oktober 2004 @ 23:35:
[...]
Ik regel een sloot geld, jij een westone um2?
of ben je net zo prijzig als de website?
Alleen voor vrienden....., helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zwaar tevreden met mij Apple in-ear oordopjes. Blijven goed in je oor zitten en omdat je er rubbertjes van verschillende grootte bij krijgt past ie in elk oor. Goeie maar niet overdreven bassgeluid. Hele heldere hoge tonen zonder dat ze in je oor gillen. Nog geen betere gehad. :)

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/647/store.apple.com/Catalog/US/Images/ipodearbuds_125.jpgAfbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipod/images/access_inearbuds01062004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zijn er trouwens tegenwoordig ook niet in-ear oordopjes te koop die standaard al een 2.5mm aansluiting hebben? Anders moet je met een adapter gaan werken of zelf gaan solderen om het voor elkaar te krijgen. En er is volgens mij wel steeds meer vraag naar gezien het feit dat steeds meer telefoons een 2.5mm aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist zwarte Ex71 doppies binnengekregen. Zitten lekker (small), geluid valt ook zeker niet tegen, ik heb alleen wel 1 klacht :(

Aangezien het normale kabeltje niet tot aan m'n broekzak reikt heb ik de verlengkabel eraan gehangen. Echter, de aansluiting heeft dus zo'n on-geisoleerd stukje metaal (zelfde kleur als het stekkertje). Dus toen ik het kabeltje een beetje in m'n broekzak propte hoorde ik ineens een harde kraak/knal. Eerst dacht ik dat het aan m'n mp3speler lag of aan de kwaliteit van het mp3tje, maar later hoorde ik het nog een keer. Nu blijkt dus dat dat gebeurt als het ongeisoleerde stukje stekker het metaal van m'n mp3speler raakt.
Ik zal er nu sowieso wat zwart isolatietape overheen doen, maar kan het eigenlijk kwaad? Het was een harde kraak gevolgd door wat ruis.

Bij ieder kraakje wat ik hoor denk ik 'hoort dat, of komt dat door die 'kortsluiting''... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:51:
Ik heb zojuist zwarte Ex71 doppies binnengekregen. Zitten lekker (small), geluid valt ook zeker niet tegen, ik heb alleen wel 1 klacht :(

Aangezien het normale kabeltje niet tot aan m'n broekzak reikt heb ik de verlengkabel eraan gehangen. Echter, de aansluiting heeft dus zo'n on-geisoleerd stukje metaal (zelfde kleur als het stekkertje). Dus toen ik het kabeltje een beetje in m'n broekzak propte hoorde ik ineens een harde kraak/knal. Eerst dacht ik dat het aan m'n mp3speler lag of aan de kwaliteit van het mp3tje, maar later hoorde ik het nog een keer. Nu blijkt dus dat dat gebeurt als het ongeisoleerde stukje stekker het metaal van m'n mp3speler raakt.
Ik zal er nu sowieso wat zwart isolatietape overheen doen, maar kan het eigenlijk kwaad? Het was een harde kraak gevolgd door wat ruis.

Bij ieder kraakje wat ik hoor denk ik 'hoort dat, of komt dat door die 'kortsluiting''... :(
Inderdaad kortsluiting, komt redelijk vaak voor. Bijvoorbeeld de Rio Carbon heeft dit heel erg. Kwestie van stukje tape plakken en het is over. Wat voor speler heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iRiver iHP120, de zwarte uitvoering. Volgens mij gebeurde et toen ie de zilveren strip aan de bovenkant raakte.

Nu moet ik wel ff op zoek naar bijpassende isolatietape :+ Heb alleen nog maar rood liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gebruikt iemand toevallig de Sony NX1 al? vraag me af of zoiets prettig "zit", en hoe het met de lengte van de kabeltjes zit.

http://www.audiocubes.com...5a5422c5107a8d9c268f4d93a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
Ziet eruit als de ex51, best wel handig zo, miss koop ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Meer info:

http://www.ecat.sony.co.j...18543&KM=MDR-NX1(JE)&LG=1

Eigenlijk best raar.. ik ben niet echt van plan om m'n iPod om m'n nek te hangen, maar heb wel een hekel aan de bungelende dopjes als je ze niet in je oren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

jvvv schreef op 27 oktober 2004 @ 00:10:
Mooooody, weet jij nog welke reeks Shure E2 problemen had met de plug. (nummer op de plug is bij mij 084) Heb namelijk wat probs).
Wist überhaubt niet dat er problemen met de plug waren :)
Wat is er mis mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

boekhour schreef op 27 oktober 2004 @ 13:11:
[...]

Alleen voor vrienden....., helaas
boekhour, vriend! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:20:
Ik ben zwaar tevreden met mij Apple in-ear oordopjes. Blijven goed in je oor zitten en omdat je er rubbertjes van verschillende grootte bij krijgt past ie in elk oor. Goeie maar niet overdreven bassgeluid. Hele heldere hoge tonen zonder dat ze in je oor gillen. Nog geen betere gehad. :)

[afbeelding][afbeelding]
Ik ben ze vandaag ook gaan halen in rotterdam bij die apple winkel, morge jarig ga'k ze weer terug krijgen van me ouders. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Waarom de Apple dopjes kopen als je voor minder de betere EX71's kan kopen :?

Je hebt die dingen toch voor het geluid en niet om mee te pronken?
Wat nou als een klasgenoot zegt: "Wow wat een mooie dopjes, mag ik ze luisteren? Hm, die klinken wel wat minder dan mijn EX71's" Dat sta je toch ook mooi voor lul :P

En oja, witte dopjes zijn gay :P

The end :z

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 28-10-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Mooooody schreef op 28 oktober 2004 @ 22:54:
Waarom de Apple dopjes kopen als je voor minder de betere EX71's kan kopen :?

Je hebt die dingen toch voor het geluid en niet om mee te pronken?
Wat nou als een klasgenoot zegt: "Wow wat een mooie dopjes, mag ik ze luisteren? Hm, die klinken wel wat minder dan mijn EX71's" Dat sta je toch ook mooi voor lul :P

En oja, witte dopjes zijn gay :P

The end :z
Ach, wat is voor lul? Als ik in mijn eigen klas rondkijk is het ene paar doppen nog goedkoper dan het andere :P

Ik kan me ook best voorstellen dat mensen witte doppen bij hun iPod willen, en dan zijn die van Apple toch een stuk makkelijker in je bezit te krijgen dan de witte EX71 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ja dat snap ik ook niet goed. Je wil witte doppen verbinden met iets dat in je zak zit :P

Halloooo....we zitten niet op het Flair forum, we zijn tweakers, die hechten alleen waarde aan de prestatie en niet aan het uiterlijk!! B)

Maar een mooie vriendin die niet kan koken verkies ik wel boven een lelijke die dat wel kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik heb zelf de sony ex-71 pas gekocht en hem hem nu 30 uur ingespeeld, maar steeds vind ik het geluis niet veel beter dan de sony e-931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

wow, dan moeten die e-931 wel goed zijn :P

Wie zegt trouwens dat die Apple doppen slecht zijn? Ik heb er nog nooit een test of andere ervaringen hier over deze doppen gelezen. Ik heb ook nooit gezocht, geef ik toe.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.