heb ik gedaan aapje
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:25 ]
yeah yeah...
Lijkt me sterk in 1 middag haha. Je kan gelijk hebben hoor, dat de bass wat meer naar voren komt en de hoge tonen wat scheller klinken, maar dat zal je dan toch nog erger gehad moeten hebben met de standaard dopjes want die zijn helemaal brak. Verder kan je misschien wat aan de (software-matige!
Verwijderd
De Ipod doppies zijn (op dit moment) beter dan de ex71 doppies. Ze hebben namelijk een heldere weergave van vooral de hoge tonen, alleen zit er totaal geen bassweergave in.Ojjorz schreef op 11 oktober 2004 @ 20:59:
[...]
Lijkt me sterk in 1 middag haha. Je kan gelijk hebben hoor, dat de bass wat meer naar voren komt en de hoge tonen wat scheller klinken, maar dat zal je dan toch nog erger gehad moeten hebben met de standaard dopjes want die zijn helemaal brak. Verder kan je misschien wat aan de (software-matige!) equaliser klooien, maar ach...
Verwijderd
Even een kleine aanvulling op mezelf, na een aantal maanden wachten heb ik van sony toch nog nieuwe EX-71's gekregen! Alleen had ik toen al witte bij audiocubes gekochtVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 20:52:
[...]
Yep, net eentje naar ze teruggestuurd met dezelfde klacht (draadbreuk bij de splitsing) maar dit valt blijkbaar onder user abuseOndertussen maar nieuwe besteld ondanks het veel te dunne/lange snoer want het blijven wel de meest comfortabele oordopjes met ook nog eens een goed geluid. En ik heb er ondertussen al heel wat geprobeerd
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Daar heb ik ook 2 van gehadDeeD2k2 schreef op 11 oktober 2004 @ 13:56:
Ik wou het zelfde zeggen als Rudedadude maar wil eraan toevoegen dat alle Philips dopjes (uit een fatsoenlijke prijsklasse) die ik tot nu toe gehoord heb meer bass geven dan de EX71. Dat zal voor jou tegen kunnen vallen... Helemaal als je deze Philips had:
[afbeelding]
(Deze had ik destijds ook voor 16 euro gekocht, maar zijn inmiddels door m'n broertje om zeep geholpen)
Overigens kan je hier moeilijk advies voor vragen aangezien de hoeveelheid bass (en treble) een smaak zijn. Die is bij iedereen anders. Zo ben ik zeker tevreden met het geluid van de EX71, precies zoals ik het wil. (Mwa, iets meer midden misschien.)
Je zal er dus dmv luisteren achter moeten komen...
[ Voor 7% gewijzigd door koenderks op 12-10-2004 15:29 ]
Da's balen, maar volgens mij is er alleen garantie binnen Japan: bij mij zat er wel zo'n blaadje bij waarin de garantie alleen beperkt werd tot het grondgebied van Japan. Dus je zal er een reisje Tokyo aan moeten plakkenbdu schreef op 13 oktober 2004 @ 10:39:
Ej peepz,
Ik heb een maandje of 2 van die sony MDR-EX71 gekocht, maar 1 van de dopjes is overleden!. Bekend probleem? Nogal klote voor dopjes van 50 euro!!
Wat kan ik ermee doen? Ik heb ze via internet besteld bij http://i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html dus ff terug sturen kost teveel denk ik... kan ik ook naar sony nederland ofzo?
Iemand?
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
ohw heb ik ook gehad, kabelbreukje bij mij.bdu schreef op 13 oktober 2004 @ 10:39:
Ej peepz,
Ik heb een maandje of 2 van die sony MDR-EX71 gekocht, maar 1 van de dopjes is overleden!. Bekend probleem? Nogal klote voor dopjes van 50 euro!!
Wat kan ik ermee doen? Ik heb ze via internet besteld bij http://i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html dus ff terug sturen kost teveel denk ik... kan ik ook naar sony nederland ofzo?
Iemand?
Verwijderd
Ja inderdaadRudedadude schreef op 16 oktober 2004 @ 14:03:
Volgens mij heeft dit topic meer gedaan voor de omzet van de ex-71 dan Sony er zelf ooit aan marketing heeft ingestoken...
Verwijderd
Verwijderd
De Sony's hebben n lagere weerstand dus belasten je iPod meer, maar 16 ohm kan nooit een probleem zijn volgens mij....Skype schreef op 16 oktober 2004 @ 16:12:
ik heb die Sony MDR-EX71SL white, besteld. alleen zag ik dat die een impedantie hebben van 16 ohm en die doppies die bij mn Ipod zitten 32 ohm. is dit niet slecht voor de nieuwe doppies of de Ipod?
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 16:51 . Reden: typo ]
waarrrrrr?Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 16:10:
Heb deze zomer ook een paar Sony MDR-EX71SL dopjes gescoord! Natuurlijk wel de witte genomen, erg strak en ben er zeer tevreden over, zeker ook door de prijs, heb er 32 euro voor betaald, het was even zoeken, maar dit was echt het goedkoopst dat ik ze kon krijgen.
Verwijderd
Mag ik vragen wat er zo goed is aan Ruis om hem te laten in spelen? Je moet hem toch laten wennen aan muziek door hem veel verschillende tonen te laten spelen.MPmad schreef op 17 oktober 2004 @ 17:18:
Nee, dat is niet genoeg
Ik zou ze een paar nachtjes aan de radio hangen en dan afstemmen op een frequentie waar niks te ontvangen is. Ruis is goed voor het inspelen.
Ruis bestaat uit alle toonhoogtes en is dus representabel voor de cones. Als je op head-fi kijkt naar hoeveel een koptelefoon ingespeeld moet zijn alvorens hij klinkt zoals hij moet klinken loopt dat van 100 tot 2000 uur. Dus een paar uurtjes is niet genoeg.metal14 schreef op 17 oktober 2004 @ 19:07:
[...]
Mag ik vragen wat er zo goed is aan Ruis om hem te laten in spelen? Je moet hem toch laten wennen aan muziek door hem veel verschillende tonen te laten spelen.
Ik zit te denken om deze aan te schaffen, ik heb nu al zo'n 2 jaar een [Philips nekband] geval die ik nu wel zat ben (ik kan nauwelijks goed muziek luisteren in Wiskunde les).Subz schreef op 09 oktober 2004 @ 19:56:
[afbeelding] dat zijn de nieuwe ex81's en ik ben er blij mee, al die verdomde oordopjes vallen normaal uit me oor en nu heb ik dus gewoon de geluidskwaliteit van de ex71 met een achter 't oor langs ding. Ik ben er blij mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Boeiend op 17-10-2004 22:33 ]
Wat er alleen ook bij staat is dat nog niet duidelijk is of inspelen überhaupt nut heeft. Dus of het nou met ruis, of muziek moet, of dat je het minimaal 24 of 200 uur moet doen; wie zegt het? Ik ga voor 24 uur non stop random muziek. Waarom 24 uur? Ik heb het idee dat in die tijd het grootste deel van het proces gebeurd. De rest zal in je oor verder gaan terwijl al een aardig respectabele kwaliteit bereikt is. Kortom, je kan het snelst genieten.Ojjorz schreef op 17 oktober 2004 @ 19:54:
Ruis bestaat uit alle toonhoogtes en is dus representabel voor de cones. Als je op head-fi kijkt naar hoeveel een koptelefoon ingespeeld moet zijn alvorens hij klinkt zoals hij moet klinken loopt dat van 100 tot 2000 uur. Dus een paar uurtjes is niet genoeg.
Ben ik het ook mee eens, 2 nachtjes aan de radio hangen (dat van dat ruis heb ik zelf niet gedaan, heb hem gewoon aan winamp gehangen een nachtje..) en dan gaat de rest in je oor wel verder. Je zal toch gek zijn om ze eerst 100 uur te laten inspelen en ze dan pas te gebruikenDeeD2k2 schreef op 17 oktober 2004 @ 22:54:
[...]
Wat er alleen ook bij staat is dat nog niet duidelijk is of inspelen überhaupt nut heeft. Dus of het nou met ruis, of muziek moet, of dat je het minimaal 24 of 200 uur moet doen; wie zegt het? Ik ga voor 24 uur non stop random muziek. Waarom 24 uur? Ik heb het idee dat in die tijd het grootste deel van het proces gebeurd. De rest zal in je oor verder gaan terwijl al een aardig respectabele kwaliteit bereikt is. Kortom, je kan het snelst genieten.
Verwijderd
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
je koptelefoon natuurlijk.LightYears schreef op 18 oktober 2004 @ 12:30:
Maar is het nou een placebo of echt?
Speel je je oren in of je koptelefoon?
[ Voor 40% gewijzigd door Satch op 18-10-2004 18:26 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Inderdaadmetal14 schreef op 18 oktober 2004 @ 18:10:
Zitten de andere 2 op een andere plek in de verpakking ofzo?
Sja hoe lang je ze nu in moet spelen is dus de vraag he.... ik lees ook berichten die zeggen 100 uur ofzo of nog veel en veel meer.....Neejoh schreef op 19 oktober 2004 @ 00:11:
Ga ze morgen even wat inspelen, gewoon 3 cd's (rock/hardstyle/classic goed?) erin en draaien maar voor een 24uur + toch?
[ Voor 105% gewijzigd door Satch op 19-10-2004 16:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Als je de ex 81's bedoelt daar betaal je alleen voor de bandjes om je oren extra.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:42:
Ik ga binnenkort nieuwe dopjes kopen, nav alle reacties wilde ik voor de EX71 gaan, maar nu lees ik ook dat die nieuwe der is, wat zouden jullie aanraden? Prijs-kwaliteit verhouding vooral?
Verwijderd
De EX81 gebruikt exact dezelfde drivers als de EX71, dit in tegen stelling tot de EX70 en de E888. Enig verschil in geluidskwaliteit is waarschijnlijk dus ofwel placebo ofwel een betere isolatie, wat ik overigens ook betwijfel.DeeD2k2 schreef op 20 oktober 2004 @ 10:11:
Waarop baseer je dat metal14? Heb jij ze al gehoord? Dan zou je de eerste hier zijn...![]()
@X
Ik denk dus dat niemand hier je dat kan zeggen. Simpelweg omdat hier niemand ze nog gehoord heeft. Als Sony zijn topsegment net zo vervangt als een aantal jaar geleden, door de E888 in eersten instantie door de EX70 (en later gelukkig de EX71) te vervangen, betekend dat niet veel goeds. De E888 is namelijk een stuk(je) beter dan de EX71...
Nou zijn de EX71 nog steeds geen slechte dopjes. Ervan uitgaan dat de EX81 dat zijn lijkt me dus ook niet nodig. Lijkt zo'n bandje je dus prettig, dan kan je het proberen. En een review schrijven
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 10:45 ]
@ DeeD2k2:Subz schreef op 09 oktober 2004 @ 19:56:
[afbeelding] dat zijn de nieuwe ex81's en ik ben er blij mee, al die verdomde oordopjes vallen normaal uit me oor en nu heb ik dus gewoon de geluidskwaliteit van de ex71 met een achter 't oor langs ding. Ik ben er blij mee.
Verwijderd
Ik heb de witte sony doppen besteld van de site die in de startpost genoemd is.Skype schreef op 20 oktober 2004 @ 23:01:
Ik heb gister de Sony MDR-EX71SL white, binnen gekregen. het geluid was gelijk al perfect!ik heb ze afgelopen nacht wel in laten spelen maar was wat mij betreft niet echt nodig geweest.
Donderdag besteld bij www.audiocubes.com, kwam op 49 euro.
(daar haal je bij bcc zwarte voor)
deze geven tenminste goeie bass en je hebt geen last van de wind als je fiets.
(wel extra opletten in het verkeer)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Soft, silicon earbuds reduce outside noise, provide long-lasting comfort, hour after hour; the earbuds are washable, removable and replaceable
Verwijderd
Eh.... kijk eens een paar pagina's terugbaldbelow schreef op 22 oktober 2004 @ 12:09:
Op www.audiocubes.com staan ook de Sony MDR-EX81SL oordopjes, de opvolger van de EX71......
[ Voor 35% gewijzigd door cypress3d op 23-10-2004 22:55 ]
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Sony MDR-888 als je die ergens kan krijgen, erg goede niet in-ear doppen!cypress3d schreef op 23 oktober 2004 @ 22:38:
reeds eem Archos Gmini400 gekocht, nu opzoek naar goede oordopjes. ik zoek de Cresyn AXE-599 ik weet niet of er iemand is die deze wil verkopen aan mij? Ik wil specifiek deze van Cresyn aangezien ik helemaal weg ervan ben. Deze zijn volgens mij niet in Europa los te krijgen !? Dus ik hoop iemand te vinden die deze voor een vriendelijke prijs weg wil doen...
tevens ben ik opzoek naar eventuele andere kandidaten, alleen 1 ding is van belang. Ik fiets naar mijn werk en wil dus absoluut wel iets kunnen horen van de buitenwereld. dus niet van die heady's die in je oren helemaal gaan. Verder luister ik naar akoestische muziek, en soms een lekkere band. Ik ga voor kwaliteit en mag dan ook wel iets kosten. Wie kan me wat suggesties doen !?
Sony MDR E888. Zeker weten!cypress3d schreef op 23 oktober 2004 @ 22:38:
[...]
Ik ga voor kwaliteit en mag dan ook wel iets kosten. Wie kan me wat suggesties doen !?
[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-10-2004 23:08 ]
Uhm ben je nu wel of niet blij met de Sony EX71?Richub schreef op 21 oktober 2004 @ 09:52:
Even een bedankje aan iedereen die in dit topic de Sony EX71 aan heeft geprezen.
Ik heb nu eindelijk de kwaliteit doppen waar ik al tijden naar zocht! En nog betaalbaar ook.
En mocht er nog iemand twijfelen: Niet doen, deze doppen zijn het geld echt waard!
offtopic:
Als ik dit topic nou eerder had gelezen had me dat aardig wat geld gescheeld....
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nee ik heb nog nooit in-ear dopjes getest. Ik heb nu de Sennheiser MX400 en was er tevreden mee, maar nu met de Gmini400 vind ik em toch niet zo. Ik wil dus duidelijke vooruitgang. Maar vertel hoe zit dat "in-ear" Ik was bang dat ik niets zou horen, maar jij verteld net het tegenovergestelde.DeeD2k2 schreef op 23 oktober 2004 @ 23:08:
[...]
Sony MDR E888. Zeker weten!
Edit: net te laat...![]()
Heb je eigenlijk ooit wel eens in-ear dopjes in je oren gehad? Ik heb zelf EX71's en gebruik ze regelmatig op de fiets. Ik heb dan geen last meer van bare bijgeluidjes, maar auto's hoor ik bijv. nog net wel aankomen. Verder is het gewoon iets beter opletten. Dat gaat snel genoeg kan ik je zeggen. Al met al wegen en voordelen van die dingen voor mij zeker op tegen dit nadeel.
Ik vind eten en drinken met de dopjes in een veel groter nadeel. Eentje waar ik ook nooit op gerekend had. Je hoort zoveel rare geluiden...
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
[ Voor 69% gewijzigd door boekhour op 24-10-2004 00:56 ]
De op-amps voor de eindtrap zijn van Burr-Brownboekhour schreef op 24 oktober 2004 @ 00:15:
Niet echt speciaal zullen jullie denken... maar dan komt het... het ding kan ook nog eens via usb als volwaardige d-a converter functioneren om de belabberde geluidskwaliteit die meestal uit de geluidskaarten komt naar een audiofiel (Burr-Brown da-converters!) niveau te tillen. Zie ook:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Eeuuhhmmm...DeeD2k2 schreef op 25 oktober 2004 @ 17:53:
Bij Videopartner.nl/ verkopen ze ze voor €41,-. Exclusief verzendkosten. Dat komt alleen nooit op 55 euro en je hebt ze nog op de deurmat ook. Via een Nederlands bedrijf.
boekhour
Interessante links. Komen zeker in de nieuwe startpost...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
[ Voor 40% gewijzigd door Mooody op 26-10-2004 09:07 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Zoals een paar maanden geleden, toen jij de Shure E3 verkoos boven de Etymotic Er4p (oud zeer...Mooooody schreef op 26 oktober 2004 @ 09:04:
Ik denk dat wanneer je naar gecomprimeerde muziek luistert het een tikkie overdreven is om 300 euro en meer uit te geven aan oordopjes. Als je dus blijkbaar zo gek bent op goede geluidskwaliteit ontkom je er toch niet aan om een normale koptelefoon te gebruiken. Voor 75 euro heb je dan beter geluid dan de duurste dopjes.
Hmmm... Sta ik nu die doppen af te kraken in die post of heb ik nu eindelijk de doppen waar ik al tijden naar zocht?
Mijn verhaaltje slaat op mijn persoontje, ik zeg ook 'ik denk', 'ik vond' en 'in mijn ogen'boekhour schreef op 26 oktober 2004 @ 09:49:
[...]
Zoals een paar maanden geleden, toen jij de Shure E3 verkoos boven de Etymotic Er4p (oud zeer...), ben ik het wederom met je oneens, Moody.
[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 26-10-2004 10:24 ]
Dan zag mijn bon, of eigenlijk die van scherpschutter, er toch anders uit...baldbelow schreef op 26 oktober 2004 @ 00:16:
Eeuuhhmmm...
Artikel E.H. Prijs Aantal Prijs Koop
MDR-EX71SL 41.00 EURO 1 41.00 EURO
Subtotaal BTW incl. ¤ 41.00
Verzendkosten ¤ 2.5
Behandelingskosten ¤ 3.5
Rembourskosten ¤ 6
Totaal ¤ 53
Lekker goedkoop ja...
Ik regel een sloot geld, jij een westone um2?boekhour schreef op 26 oktober 2004 @ 08:55:
Ik heb vorige week een Etymotic er4p en een Westone UM2 geregeld voor een vriend van mij.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Christiano007 op 28-10-2004 23:49 . Reden: verkeerde grootte ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Alleen voor vrienden....., helaasLightYears schreef op 26 oktober 2004 @ 23:35:
[...]
Ik regel een sloot geld, jij een westone um2?
of ben je net zo prijzig als de website?
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad kortsluiting, komt redelijk vaak voor. Bijvoorbeeld de Rio Carbon heeft dit heel erg. Kwestie van stukje tape plakken en het is over. Wat voor speler heb je?Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:51:
Ik heb zojuist zwarte Ex71 doppies binnengekregen. Zitten lekker (small), geluid valt ook zeker niet tegen, ik heb alleen wel 1 klacht
Aangezien het normale kabeltje niet tot aan m'n broekzak reikt heb ik de verlengkabel eraan gehangen. Echter, de aansluiting heeft dus zo'n on-geisoleerd stukje metaal (zelfde kleur als het stekkertje). Dus toen ik het kabeltje een beetje in m'n broekzak propte hoorde ik ineens een harde kraak/knal. Eerst dacht ik dat het aan m'n mp3speler lag of aan de kwaliteit van het mp3tje, maar later hoorde ik het nog een keer. Nu blijkt dus dat dat gebeurt als het ongeisoleerde stukje stekker het metaal van m'n mp3speler raakt.
Ik zal er nu sowieso wat zwart isolatietape overheen doen, maar kan het eigenlijk kwaad? Het was een harde kraak gevolgd door wat ruis.
Bij ieder kraakje wat ik hoor denk ik 'hoort dat, of komt dat door die 'kortsluiting''...
Verwijderd
Wist überhaubt niet dat er problemen met de plug warenjvvv schreef op 27 oktober 2004 @ 00:10:
Mooooody, weet jij nog welke reeks Shure E2 problemen had met de plug. (nummer op de plug is bij mij 084) Heb namelijk wat probs).
Ik ben ze vandaag ook gaan halen in rotterdam bij die apple winkel, morge jarig ga'k ze weer terug krijgen van me ouders.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:20:
Ik ben zwaar tevreden met mij Apple in-ear oordopjes. Blijven goed in je oor zitten en omdat je er rubbertjes van verschillende grootte bij krijgt past ie in elk oor. Goeie maar niet overdreven bassgeluid. Hele heldere hoge tonen zonder dat ze in je oor gillen. Nog geen betere gehad.![]()
[afbeelding][afbeelding]
PSN: DutchTrickle PVoutput
[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 28-10-2004 22:56 ]
Ach, wat is voor lul? Als ik in mijn eigen klas rondkijk is het ene paar doppen nog goedkoper dan het andereMooooody schreef op 28 oktober 2004 @ 22:54:
Waarom de Apple dopjes kopen als je voor minder de betere EX71's kan kopen
Je hebt die dingen toch voor het geluid en niet om mee te pronken?
Wat nou als een klasgenoot zegt: "Wow wat een mooie dopjes, mag ik ze luisteren? Hm, die klinken wel wat minder dan mijn EX71's" Dat sta je toch ook mooi voor lul
En oja, witte dopjes zijn gay
The end
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq