Wat zijn goede oordopjes? Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.198 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
Wat zijn goede dopjes?

Welkom in deel twee van dit topic.
Na meer dan 1000 reacties op deze vraag (in deel 1) is er een stuk meer duidelijkheid. Daarom dit overzichtje.

Om te beginnen een tabbelletje met de populairste dopjes:

Fabrikant +
productnaam:
Sony MDR-EX71SLSennheiser MX500Shure E2
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/180x180/MDREX71SL.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.nl/shop/images/Mx_500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.shure.com/photos/bigones/e2_large.jpg
Weergavebereik:6 - 23.000 Hz18-22.000 Hz20-20.000 Hz
Impedantie:16 ohm32 ohm16 ohm
Maximale geluidsdruk:100 dB119 dB105 dB
Kabellengte:0.5+1 m1 m1.57 m
Gewicht:4 g6 g?
Eigenschappen:In-ear
AB-vriendelijk
(wel verlengstuk)
'nomale' dopjes met foam
volumeregelaar in snoer
In-ear
Ontwikkeld als monitor (muziekindustrie)
Reviews:??boekhour
jvvv
Homepage fabrikant:SonySennheiserShure
Prijs:Verkrijgbaar bij Grotere elektonica zaken
of online
+50 euro
Algemeen verkrijgbaar
+20 euro
Online verkrijgbaar
+80 dollar
offtopic:
the_Omniscient bedankt voor de tabel-layout en thaBeerbuster bedankt voor een groot deel van de inhoud

Dan nu de FAQ:

1. Er zijn toch wel meer merken dan Sennheiser, Sony en Shure?
Zeker! Etymotics en Westone maken dopjes die vergelijkbaar zijn met die van Shure. Helaas ook in prijs. (Zie voor meer info boekhour's review.)
Ons eigen Philips maakt ook dopjes. Deze staan er alleen om bekent dat ze extreem veel bass weergeven (zonder te kraken, dat wel ;) ) Je moet er van houden...
Dan zijn er nog de ‘The Plug’ dopjes van Koss. Deze gaan ook in je gehoorgang, maar zijn een stuk goedkoper dan bijv. die van Sony en helemaal dan Shure’s. De nadelen zijn, naast de geluidskwaliteit, de dikte van de draad en de kwaliteit van de schuimpjes.
Natuurlijk zijn er veel meer merken die dopjes maken, maar hier is nauwelijks aandacht aan besteed.

2. Ik heb een mooie witte iPod, en daar staan die zwarte Sony EX71 dopjes niet bij. Wat nu?
Geen nood. Ik het buitenland kan je ze ook in het wit krijgen! Kijk eens op http://www.i-shopping4u.com. Zij sturen ze ook naar Nederland. (Je moet alleen wel betalen via PayPal of creditcard)

3. Sennheiser verkoopt ook MX500 dopjes. Een hoger nummer en duurder, maar niet beter?
Er zijn twee verschillen met de MX400: De MX500 heeft een volumeregelaar een groter frequentiebereik. Zo’n volumeregelaar is een simpele potentiometer en slijt daarom bij regelmatig gebruik erg snel. Ook het maximum volume wordt iets omlaag gebracht.
Het frequentiebereik van de MX400 is 18-20000Hz en die van de MX500 is 18-22000Hz. De gemiddelde mens kan tonen horen men een frequentie tussen 20 en 20000 Hz, dus de toevoeging is vrij nutteloos.

4. Sony heeft naast EX71 ook EX51 dopjes. Deze zijn een stuk goedkoper, maar verschillen volgens de site niet van elkaar...
Ze verschillen wel degelijk van elkaar. Aan her uiteinde van het snoer van de EX71 zit een rechte mini jack en aan de EX51 een L-vormige. De EX71 is dus makkelijker te gebruiken met een afstandsbediening.
Her belangrijkste verschil is het materiaal waar de dopjes van gemaakt zijn. Het stuk van de EX51 dat in je oor gaat is van rubber, die van de EX71 van siliconen. De tweede zitten daardoor iets lekkerder.

5. Mijn speler heeft een afstandsbediening, heb ik dan altijd een verloopje nodig?
Nee. Zoals hierboven staat worden de Sony MDR-EX71 dopjes met een rechte mini jack geleverd. Daarnaast maakt Sennheiser MX400RC dopjes. Deze zijn het zelfde al de gewonen MX400, maar hebben een korter snoer een rechte mini jack.

6. Ik ben de kapjes van mijn dopjes kwijt. Kan ik zo nieuwe kopen?
Over het algemeen niet. Voor Sennheiser zijn ze wél vrij makkelijk te krijgen. Ook voor de Sony EX70/71 zijn losse dopjes te krijgen. Je moet ze alleen uit Amerika laten komen en zijn erg duur ($10,- per paar!). Je kan ze vinden bij Audio Cubes. Je kan ze natuurlijk ook proberen te ruilen, want niemand gebruikt alle maten.
Bij andere merken zal je dus nieuwe dopjes moeten kopen. Het dus maar goed dat ze moeilijk kwijt te raken zijn.

7. Welke dopjes moet ik nou kopen?
Dat hangt van je muziek smaak en je geld af. Hou je van veel bas, dan raad ik Philips aan. Voor uitstekende budget dopjes moet je bij Sennheiser zijn. Het nadeel hieraan is (bij sommigen) het draag comfort.
Voor iets meer geld heb je Koss The Plug’s of een setje Sony’s. Verdubbel dat (bijna) en je hebt de populaire Sony EX71 dopjes. Als je ze nog kan vinden kan je ook de Sony MDR-E888 proberen. Deze zou je Sony’s beste dopjes kunnen noemen...
Heb je (er) erg veel geld (voor) over dan kan je kijken bij Etymotics of Shure. Die maken de echte high-end doppen...

8. Inspelen, wat is het? En is het nodig?
Inspelen is het ervoor zorgen dat de ophanging van de drivers soepeler wordt. Dit kan je doen door ze lange tijd op een boven gemiddeld volume (niet maximaal, want dat is nooit echt goed voor dopjes) te laten spelen. Zoveel mogelijk frequenties moeten hierbij aanwezig zijn. Zorg er dus voor dat je bijv. zowel klassiek als trance gerbuikt (ookal luister je het nooit). Je kan ze natuurlijk ook gewoon gaan gebruiken, spelen ze vanzelf ook in.
Over het algemeen is gebleken dat het inspelen wel degelijk effect heeft. Vooral dopjes met een groot frequentieberijk (ofwel duurdere modellen; Sony E888 & EX71, Shure enz.) zijn erbij gebaad. Het geluid wordt er completer/helderder van...

9. Zo, die Shure's zijn populair! Maar waar kan ik ze kopen? En hoeveel kosten ze?
Aangezien Shure niet in de categorie gangbare dopjes valt zijn ze niet zo makkelijk te verkrijgen als andere dopjes. Ik zal daarom hier een lijstje bij proberen te houden van Nederlandse en Belgische zaken die ze in hun assortiment hebben en Buitenlandse zaken waar goede ervaringen mee zijn.

New-Line (NL)
- E2c: €99,-
- E3c: €199,-
Piens MusicPlanet (BE)
- E2: €104,09
- E3: €208,18
TMAudio (NL)
- E2: €111,86
- E3: €238,-
- Foam Tips E3 (5 paar): €23,80
The Ear Plug Store (US) (Versturen NIET als gift)
- E2c: $99,-
- E3c: $179,-
iDealsound (US) (Versturen als gift)
- E2c: $98.99
- E3c: $179,-

Wat zeker het vermelden waard is, zijn de For Sale / Trade Forums van Head-Fi. Met een beetje zoekwerk kan je hier 2e hands, z.g.a.n. Shure´s vinden, voor soms zelfs de helft van de prijs!

Op of aanmerinken? Mail ze naar Afbeeldingslocatie: http://automovie.50free.org/download/Image2.gif. Dan kunnen we het in het topic alleen bij dopjes houden ;) )

[ Voor 255% gewijzigd door DeeD2k2 op 29-08-2004 16:29 . Reden: tja, een FAQ is nooit af... ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
ik heb een vraag waar men van die rubber/plastic bescherm hoesjes kunt kopen.

Ik ben er namelijk 1 kwijt. het gaat om de Philips HE580.

Wie kan hiermee mij helpen?

[ Voor 12% gewijzigd door Brickman op 15-04-2004 18:17 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 22:04
wow mang...goede startpost, komt die tabel er ook nog in net zoals het topic van hdd-mp3 playazzz?

Ik heb inmiddels Shure e3c besteld bij earplugstore.com, khoop dat ze snel aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104031

sennheiser is al jaren lang de beste.. ik dacht dat je ook wel duurdere doppies kan krijgen van sennheiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Anoniem: 104031 schreef op 15 april 2004 @ 20:14:
sennheiser is al jaren lang de beste.. ik dacht dat je ook wel duurdere doppies kan krijgen van sennheiser
Sennheiser heeft goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ze zijn absoluut niet "de beste" met oordopjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 15-04-2004 20:23 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wei_zhu schreef op 15 april 2004 @ 18:19:
Ik heb inmiddels Shure e3c besteld bij earplugstore.com, khoop dat ze snel aankomen.
goede keus...zijn hele goede dopjes...zeer goed geluid i.c.m. een iRiver iHP-120

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Anoniem: 104031 schreef op 15 april 2004 @ 20:14:
Neen. De MX500 is het duurste dopje van Sennheiser.
Mooooody schreef op 15 april 2004 @ 20:22:
Sennheiser heeft goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ze zijn absoluut niet "de beste" met oordopjes :)
Dit klopt zeker. Helemaal als je ook rekening houdt met draagconfort (IMO)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 11:37
Ik heb de 51ex'en van sony.
Nu kon ik niet erg goed kiezen tussen de medium en de small dopjes.
Ik dus maar de small gebruikt.
Nu ben ik een dopje kwijtgespeeld, nuja geen ramp, ik zet de medium er wel op.
Nu ben ik ook een mediumdopje kwijtgespeeld. |:(
Weet iemand waar je die dopjes apart kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103759

Ik zit nu nog steeds te twijfelen welke dopjes ik bij me toekomstige ihp ga kopen. Wat is eigenlijk het beste? Dopjes of schelpen. Ik wil wel goede dopjes maar niet van die extreem dure als die e2's enzo. Welke kan je me dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

schizophreen schreef op 15 april 2004 @ 21:44:
Zelfde dilemma hier, ik ben een van m'n medium dopjes van m'n EX71 kwijtgeraakt. Ga morgen Sony bellen, heb in Helmond alle winkels al zo'n beetje gehad, en daar kon niemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Anoniem: 103759 schreef op 15 april 2004 @ 22:51:
Ik zit nu nog steeds te twijfelen welke dopjes ik bij me toekomstige ihp ga kopen. Wat is eigenlijk het beste? Dopjes of schelpen. Ik wil wel goede dopjes maar niet van die extreem dure als die e2's enzo. Welke kan je me dan aanraden?
Schelpen kunne/zijn groter en zwaarder, er kan dus een grotere driver/konus en een zwaardere magneet in. Daardoor kunnen ze vaak iets meer dan een dopje en zijn ze goedkoper te maken. Met schelpen heb je dus vaak voor minder geld ze zelfde kwaliteit, maar voor ergt goed geluid ben je altijd veel kwijt.

PS Neem dit als een vuistregel, en ga er niet vanuit dat het alijd zo is. Een paar Vivanco schelpen kunnen bijv. niet op tegen (goedkopere) Sennheiser dopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52526

Mijn oren doen echt pijn als ik 2 uur Sennheiser dopjes in heb gehad. Mijn oorschelp is m.a.w. een beetje te klein denk ik.
Welke dopjes zullen bij mij hoogst waarschijnlijk comfortabeler zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Als je echt comfortabele oordopjes wil dan kan ik, met mijn ervaring, eigenlijk niets aanders aanraden dan de ex71's van Sony. Maar er een anders merk/model kan natuurlijk ook, als je maar silicone of rubberen dopjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 09:50
Goed dat er een nieuw deel is, kan ik gelijk even iets vragen dat nog niet in dit topic staat ;) Misschien staat het in deel 1 maarja, dat kan ik natuurlijk nooit doorzoeken.

Mijn eigen mp3-speler (MSI megastick) had zo'n mooi nek-band-systeem met daarin gelijk snoertje van dopjes -> handig systeem zodat je mp3 om je nek heb hangen, maar nu is er 1 dopje kapot, of beter gezegd; draadbreuk ergens.

Vraag: Bestaat er ook iets als een om-je-nek-hang-systeem met geïntegreerde dopjes, die je dan met zo'n touwtje door je mp3 speler kan halen?

Zou ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

mooie startpost! ik gebruik zelf alleen de grootste dopjes van de ex71, valt wel iets te regelen denk ik? krijg ik van jullie de grote dopjes als reserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

mmm ik heb de ex71SL ook maar nu is mijn rechterspeakertje uitgevallen :'(
Doet Sony moeilijk met dit soort dingen ? Heb nog nooit aanspraak gedaan op de garantie van Sony namelijk. En de dopjes zijn nog geen 4 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is wel heel erg vroeg! Of ben je er niet echt voorzichtig mee? Verder zou ik zeggen: "Niet geschoten is altijd mis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat kan ik beter kopen? Die ex71 of een paar goede oorschelpen (ook van sony)? Ik heb geen voorkeur aan dopjes of schelpen dus wat kan ik dan het beste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87860

Priyantha Bleeker schreef op 16 april 2004 @ 18:34:
mmm ik heb de ex71SL ook maar nu is mijn rechterspeakertje uitgevallen :'(
Doet Sony moeilijk met dit soort dingen ? Heb nog nooit aanspraak gedaan op de garantie van Sony namelijk. En de dopjes zijn nog geen 4 maanden oud.
Yep, net eentje naar ze teruggestuurd met dezelfde klacht (draadbreuk bij de splitsing) maar dit valt blijkbaar onder user abuse :/ Ondertussen maar nieuwe besteld ondanks het veel te dunne/lange snoer want het blijven wel de meest comfortabele oordopjes met ook nog eens een goed geluid. En ik heb er ondertussen al heel wat geprobeerd :)

Overigens kun je die witte EX-71's ook bij www.audiocubes.com krijgen. Zij hebben ook losse dopjes, maar die zijn prijzig ($10). Ze accepteren alleen paypal of creditcard, maar voor paypal heb je geen creditcard nodig dus dat is toch geen belemmering lijkt me.
Anoniem: 103759 schreef op 16 april 2004 @ 19:28:
Wat kan ik beter kopen? Die ex71 of een paar goede oorschelpen (ook van sony)? Ik heb geen voorkeur aan dopjes of schelpen dus wat kan ik dan het beste doen.
Voor een portable zou ik altijd oordopjes nemen. Een grote hoofdtelefoon heeft vaak een te hoge weerstand en te lage gevoeligheid om fatsoenlijk aangedreven te kunnen worden door een mp3/cd/md-speler. Bovendien is het een stuk makkelijker mee te nemen en vallen ze niet van je hoofd als je ff bukt oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 87860 op 16-04-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan ga ik voor de EXjes, dat waren goede dingen begreep ik?

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 00:24
Beste mensen,

Ik heb het genoegen gehad om tegelijkertijd twee high-end doppen in mijn bezit te hebben, te weten:

Etymotic er4p:
Afbeeldingslocatie: http://www.etymotic.com/ephp/images/er4-all.jpg

Westone um2
Afbeeldingslocatie: http://www.westone.com/music/image_um2.jpg

Ik zal hier wat meer over mijn ervaringen met deze twee pluggen vertellen en aansluitend een korte review geven.

Even een geschiedenis vooraf.
Ik ben een jaar in het bezit geweest van de Etymotic er4p, waarna ik hiermee kabelbreuk kreeg. Mijn Nederlandse leverancier www.inear.nl vertelde mij dat dit probleem vaker voorkomt. De er4p werd ter reparatie naar Amerika gestuurd en het kon enige tijd duren voordat deze zou terugkomen.

Mijn leverancier heeft mij toen een reserve er4p toegestuurd, klasse overigens! Prompt een week later kreeg ik hiermee weer kabelbreuk, balen, en dat met normaal gebruik!!

Nu had ik thuis een kapotte er4p en eentje kapot in Amerika en dat met een hoofdtelefoon die enkele 100den euros kost. Ik begon er behoorlijk van te balen en mijn leverancier en ik zijn toen op zoek gegaan naar een alternatief voor de Etymotic. Hij vertelde mij dat muzikanten al langer met veel plezier de Westone um2 gebruikten en dat deze ook zeer geschikt is voor hifi. Harstikke mooi, hier met dat ding dan kan ik hem proberen! Zo gezegd zo gedaan en een paar dagen later had ik de Westone in huis. Inear stuurde mij ook nog een 3e(!) gloednieuwe er4p op, waardoor ik de beide hoofdtelefoons perfect met elkaar kon vergelijken. Het schijnt trouwens dat het kabelbreuk probleem bij de nieuwere er4ps is opgelost. Dit probleem was bekend bij Etymotic.

Westone versus Etymotic er4p
De Westone um2 vertoont veel gelijkenis met de Shure e5. Mijn leverancier wist mij te vertellen dat in het verleden Westone de hoofdtelefoons voor Shure heeft gemaakt. Echter dit huwelijk is ontbonden en Westone maakt nu zelf pluggen. Ik zal nu kort beide pluggen met elkaar vergelijken. Ik richt mij daarbij op ergonomie en geluidskwaliteit.

Ergonomie
Qua gebruikersgemak/ergonomie wint de Westone het van de er4p. Als je de plug in hebt, hangt het snoer van de Etymotic voor je en bungelt wat in het rond. Je kunt het snoer ook aan je blouse bevestigen met de bijgeleverde clip. Het nadeel is echter dat als je ook maar iets beweegt, en het snoer beweegt/raakt je trui of gezicht, je dit onmiddelijk hoort via de hoofdtelefoon. De hoofdtelefoonkabel staat in direct contact met de minispoeltjes die in je oor gaan en contact aan deze kabel genereert contactgeluid en dat hoor je goed.

De Westone heeft hier geen last van. Deze doe je ook op een andere manier in. De kabel gaat als het ware naar boven over je oren en vervolgens achter je oren langs en hangt daarom niet voor je gezicht, maar komt onder je gezicht te hangen. Hij zit dan perfect en de kabel zit ook niet in de weg, wat bij de er4p wel enigzins het geval is. Mocht je de kabel toch aanraken dan is dit niet of nauwelijks te horen. Vooral met fitness en electonisch drummen (ja ik ben ook drummer) heb je hiervan profijt omdat je dan nogal beweegt en dit veroorzaakt bij de Etymotic veel contactgeluid via de kabel.

Beide hoofdtelefoons zijn inear plugs en gewenning hierbij is vereist. Het idee dat je iets in je oren steekt schrikt sommige mensen af. Hiervan had ik in het begin ook last, echter ik ben er nu compleet aan gewend geraakt. Je kunt ze het beste in doen door de witte eartips ietjes nat te maken waardoor ze gemakkelijk in de gehoorgang glijden. Ik gebruikte op de Westone trouwens ook de witte "3-flange eartips" van Etymotic. (zie plaatje van de er4p). Ja, deze passen ook op de Westone en ik vond ze het beste zitten. Qua gevoel in je oor zijn beide hoofdtelefoons dus gelijk. Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat ik dezelfde eartips gebruikte. De foamtips van Etymotic kunnen mij niet bekoren en ik krijg deze niet goed in. Je moet ze oprollen dan worden ze smaller en daarna onmiddelijk in je oor stoppen. Dan zetten ze vervolgens uit en krijg je de zgn. seal. Dit is mij nog nooit op de juiste wijze gelukt, vandaar dat ik de eartips gebruik. De orginele foamtip van Westone heb ik niet kunnen testen omdat ik deze niet tot mijn beschikking had.

Geluidskwaliteit
Er is al veel geschreven over de sublieme geluidskwaliteit van de er4p en deze kan ik hier alleen maar onderschrijven. Wat mij hierbij vooral aanspreekt is het neutrale karakter van de er4p in combinatie met een zeer heldere klank. Ook de bas is indrukwekkend! Dit is niet een overdreven overdrive bas, maar een soort droge neutale plopppppp, erg lekker. Niets dan lof en dit is dus echte hifi in miniformaat.

De Westone dan.... Deze heeft een nog diepere bas dan de er4p en heeft daarom in het laag een voller geluid. Ik denk dat deze vollere klank in het laag (maar ook niet overdone hoor) voor veel mensen in eerste instantie de voorkeur heeft. Het midden en hoog klinkt ook goed, echter het neutrale, cq heldere karakter van de Etymotic wordt hierbij niet gehaald. Het lijkt dat de middentonen van de Westone ook wat worden benadrukt, iets wat een beetje kunstmatig overkomt.

Muzikantenplug
Navraag bij mijn leverancier leerde ook dat dit het karakter is van de Westone. Deze is namelijk bedoeld voor muzikanten en kan ook goed worden toegepast in combinatie met electronische muziekinstrumenten/mengpanelen. Dit is dan ook het grootste verschil met de er4p. De Westone kan ongelooflijk hard, is erg verdraagzaam en kan daarom ook goed op de buhne van de artiest dienstdoen.

Voorbeeld. Op mijn iRiver kan ik goed luisteren met de er4p als ik het volume op 70% heb. Dan klinkt het lekker, niet te hard en niet te zacht. Ditzelfde volume niveau bereik ik met de Westone al op 35% volume opengedraaid op de iRiver! De Westone is dus een stuk gevoeliger dan de er4p. Als ik vervolgens de iRiver, met de Westone erop aangesloten, nog harder zet dan krijg ik volumeniveaus die ondraaglijk worden. Echter de Westone klinkt dan nog superstrak, maar mijn gehoor laat het dan afweten. Dit zijn volumes en gevoeligheden waar de Etymotic niet aan kan tippen, want... Ik heb de er4p op mijn electronische drumstel aangesloten. Dit ging vrij goed, afgezien van als je veel beweegt, je de kabel hoort. De er4p begon echter te oversturen en wat te kraken bij extremere volumes, volumes die je trouwens bij normaal luistergenot met muziek nooit zal halen.

Electronische muziekinstrumenten hebben de neiging om nogal extreem met dynamiék en frequenties om te gaan. Vooral dat eletronische drumstel van mij is onverbiddelijk en kan echt hard te keer gaan (extreem veel bas en hoog). Op mijn drumstel beviel de Westone daarom ook beter. De bas kwam er prominenter uit en alles klonk veel directer. Je kon hem bovendien veel harder zetten, zonder dat de Westone ook maar een krimp, in de vorm van oversturen, gaf. Toen ik deze bevindingen aan mijn leverancier vertelde beaamde hij dit compleet. Sommige muzikanten waaraan hij hoofdtelefoons had geleverd, hadden in het verleden er4p's tijdens optredens opgeblazen (ja dat kan kennelijk!). Opblazen is echter niet met de Westone plugs gebeurd en daarom is dit ook typisch een muzikantenplug. Het ding kan hard, kan veel verdragen en is makkelijk te hanteren.

De Etymotic of Westone?
Samenvattend, de er4p is het best te gebruiken voor normaal muziek luisteren in de trein, thuis en op het werk. De geluidskwaliteit is subliem, ondanks de wat minder prominente bas van de Westone. De Etymotic is lekker neutraal en persoonlijk hou ik daarvan! Het laat gewoon de muziek horen zoals ie is. Je kunt het het best vergelijken met een high audiofiele geluids-installatie, alleen dan in mini formaat. Je moet echter niet te veel bewegen met de kabel want dit hoor je meteen.

Als je gaat bewegen (fitness, hardlopen) of in de muziek zit kan je beter de Westone gebruiken. Deze kan verschrikkelijk hard en hij is vanuit ergonomisch oogpunt de prettigste plug. Qua geluidskwaliteit is het echter wel de mindere. Niet dat het veel slechter is maar de Etymotic is meer HIFI, meer high-end en heeft meer klasse. De Westone is een echte monitor voor bijvoorbeeld Idols!

Eigenlijk moet ik ze gewoon allebei houden. Echter morgen stuur ik de Westone terug, want muziek luisteren op hoogwaardig hifi niveau vind ik toch het belangrijkste. En om voor 700 euro aan pluggen thuis te hebben liggen vind ik ook wat overdreven.

[ Voor 13% gewijzigd door boekhour op 21-04-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
-

[ Voor 100% gewijzigd door boekhour op 17-04-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5275

Wat is de prijs van die westone's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
thaBeerbuster schreef op 16 april 2004 @ 08:12:
mooie startpost! ik gebruik zelf alleen de grootste dopjes van de ex71, valt wel iets te regelen denk ik? krijg ik van jullie de grote dopjes als reserver :)
Mail me op *knip*
Passen de dopjes van de EX71 op de EX51 en andersom?

[ Voor 4% gewijzigd door moto-moi op 15-03-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

weet ik niet eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-06 18:22
foutje

[ Voor 177% gewijzigd door Dude86 op 17-04-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Philips maakt niet alleen maar dopjes met enorm veel bas. Ik heb zelf de SBC-HE900 en de SBC-HE915 en die hebben allebei heel goed geluid. De 915 heeft iets meer hoge tonen. Ze hebben geen versterkte bas, klinken eerder neutraal.

En dan heb ik ook nog de HP-ED700 van Aiwa, het topmodel van de recente Aiwa's. Die klinkt nog net iets beter dan die van Philips, met wat meer bas, maar niet overdreven veel.

Beiden klinken ze beter dan de Senheisser MX-500 die ik ook heb. De Senheisser klinkt prettig maar mist detail in de hoge tonen.

De MDR-E888LP (goudkleurige versie) hoop ik binnenkort te ontvangen, dan kan ik een interessante vergelijking doen.

De EX71SL heb ik tot nu toe alleen maar voor 55 Euro gezien (bij Staffhorst), wat ik behoorlijk duur vind.

Ik gebruik mijn oordopjes met de Creative Jukebox 3 en verschillende bekende klassieke discmans, zoals de Denon DCP-150, Sony D-311, D-555, D-515, D-25s, D-E900 etc.

EDIT:
Ik zag vandaag nog vreemde Philips dopjes met surround geluid, voor 17 Euro, benieuwd wat voor geluid die hebben. De dopjes van Ministry of Sound zijn overigens waardeloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 17-04-2004 19:41 ]

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Lamer_Deluxe schreef op 17 april 2004 @ 19:40:
Philips maakt niet alleen maar dopjes met enorm veel bas. Ik heb zelf de SBC-HE900 en de SBC-HE915 en die hebben allebei heel goed geluid. De 915 heeft iets meer hoge tonen. Ze hebben geen versterkte bas, klinken eerder neutraal.
[...]
Veel bas betekend niet meteen "slecht geluid". Van mij mag er ook best wel wat bas in zitten, maar mijn ervaring is dat een custom equalizer van een iRiver icm Sennheiser dopjes een lekkerder basje produceerder dan een setje philips dopjes...
Lamer_Deluxe schreef op 17 april 2004 @ 19:40:
[...]
De MDR-E888LP (goudkleurige versie) hoop ik binnenkort te ontvangen, dan kan ik een interessante vergelijking doen.
[...]
Kan ik dan een interresante review verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51
Hoioi
ik ben naarstig op zoek naar de Koss KSC-35 over ear..
het zijn de beste over ears... maar ze worden niet meer verkocht..
Koss heeft een opvolger, de ksc 55, maar deze wordt op alle audiofielensites negatief beoordeeld omdat het nogal zwaar en lomp is en bovendien niet lekker zit, hierdoor hoor je het geluid ook minder goed.... dus geen waardige opvolger..

Nu heb ik bij ebay.com wel de ksc35 gevonden... maar er kan alleen binnen de VS geshipt worden dus daar heb ik weinig aan...

wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
hey mensen, wat is impedantie? Het is gewoon weerstand tog? klopt het dat bij een hogere impedantie van een koptelefoon/oordopjes je meer output moet hebben, of eventueel een andere bron met meer vermogen?

[ Voor 8% gewijzigd door wei_zhu op 18-04-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

heeft dat niet iets te maken met de weerkaatsing van de geluidsgolven?
tenminste...als ik goed heb opgelet tijdens natuurkunde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat klopt. Dat heet akoestische impendantie. Dat is echter niet wat bij speakers/hoofdtelefoons aangeduid wordt (ben ik na een tijdje google'en achter). Impendantie is namelijk ook de term die gebruikt wordt om de weerstand van een spoel aan te duiden. (En laat in iedere speaker nou net een spoel zitten ;) )
Simpel gezecht komt het erop neer dat een lagere impendantie een hoger max. geluidsniveau tot gevolg heeft. (Hoe lager immers de weerstand, hoe hoger de stroom)

(Bron)

[ Voor 8% gewijzigd door DeeD2k2 op 18-04-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DeeD2k2 schreef op 18 april 2004 @ 22:59:
Dat klopt. Dat heet akoestische impendantie. Dat is echter niet wat bij speakers/hoofdtelefoons aangeduid wordt (ben ik na een tijdje google'en achter). Impendantie is namelijk ook de term die gebruikt wordt om de weerstand van een spoel aan te duiden. (En laat in iedere speaker nou net een spoel zitten ;) )
Simpel gezecht komt het erop neer dat een lagere impendantie een hoger max. geluidsniveau tot gevolg heeft. (Hoe lager immers de weerstand, hoe hoger de stroom)

(Bron)
Niet helemaal waar. Je hebt namelijk ook nog zoiets als efficientie. Een efficiente hoogohmige hoofdtelefoon kan best meer geluid produceren dan een niet-efficiente laagohmige hoofdtelefoon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70824

ik heb al bijna een maand mijn ipod.. en eerlijk gezegt vind ik dat het nie echt goed klinkt 8)7 .. ik twijfel er steeds over om hem te verkopen.. maar dan wil ik weer nie etc.. maar goed.. ik ben dus op zoek naar een paar goeie dopjes. ik zat al te denken aan die sony EX71SL. hebben deze een goeie bass weergave?
ik luister vooral naar rap/hip hop en bass is een must.. niks is beter dan de sony digital megabass imo.. dat heeft de ipod jammer genoeg niet dus moeten we voor een alternatief zoeken: bass in de headphones.. of althans een goeie bassweergave.... het gaat er dus vooral om dat de bass op de ipod soms heel slecht klinkt.. ik heb gemerkt dat de beste EQ setting voor my R&B is... iemand met ditzelfde probleem ?

als dit nie opgelost kan worden gaat deze ipod weg..

offtopic:
iemand kopen? bieden vanaf 200.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

met iPod geen EQ gebruiken en ook geen EX71's

de EX71's geven veel te veel en schel hoog, teveel en matige laag en weinig midden

de E888's is een betaalbare optie, of anders zou je toch echt moeten overstappen naar iRiver

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 19-04-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70824

Mooooody schreef op 19 april 2004 @ 15:55:

de EX71's geven veel te veel en schel hoog, teveel en matige laag en weinig midden

de E888's is een betaalbare optie, of anders zou je toch echt moeten overstappen naar iRiver
dus wel.. :( ..

welke zijn die E888?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Mooooody schreef op 19 april 2004 @ 15:55:

Heb je die EX71's wel diep genoeg in je oor gepropt? Dit hoor je namelijk vaak van mensen die de EX71 niet goed indoen...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik weet hoe je ze moet gebruiken :)

de EX71 zijn (voor mij) het geld niet waard....je kan er beter iets bij doen, zodat je veel vooruit gaat in geluidskwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Mooooody schreef op 19 april 2004 @ 18:21:
ik weet hoe je ze moet gebruiken :)

de EX71 zijn (voor mij) het geld niet waard....je kan er beter iets bij doen, zodat je veel vooruit gaat in geluidskwaliteit....
Het gaat hem toch niet om kwaliteit maar om bass! Geven die Shure e3's van je dan een diepere, zwaardere bass dan een andere in-ear oplossing? Of is voor dit persoon de neutrale instelling van de iPod gewoon onoverkomelijk en moet hij op zoek naar een bass++ systeem, zoals de iRiver H serie wel heeft?
Las ik niet iets over philips met veeel bas? die zijn iig al een stuk goedkoper, dus proberen en wegdoen als het toch niets is.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb philips oortjes, van bij vandenborre, 6euro ofzo, kwaliteit is redelijk, maar de bas gaat zeer goed(en laag, freq bereik van 8Hz tot 22KHz) zonder gekraak ofzo.
Khoop dat jet helpt
~MYST~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Laatst online: 25-06 18:22
Voor de geinteresseerden:
ik heb een paar dagen geleden de nieuwe sennheiser mx400 oordopjes gekocht, en dan wel de RC-versie dus met recht stekkertje en kortere draad.

Ik heb hem besteld bij een nederlandse webwinkel waar ik op dit moment dus de naam van kwijt ben :P maar als ik um heb gevonden post ik um nog :P
Hij was 12 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

MYST schreef op 19 april 2004 @ 20:14:
Ik heb philips oortjes, van bij vandenborre, 6euro ofzo, kwaliteit is redelijk, maar de bas gaat zeer goed(en laag, freq bereik van 8Hz tot 22KHz) zonder gekraak ofzo.
Khoop dat jet helpt
~MYST~
Kan ik me NIET voorstellen ;)

Nee serieus, het geluid zal voor jou voldoen, maar voor een paar euro meer heb je een paar Sennheisers en die zijn een heeeeeeeel stuk beter! Gegarandeerd! * sjaakaq had eerst ook Philips dopjes van €6,- oid :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
leokennis schreef op 19 april 2004 @ 20:20:
[...]

Kan ik me NIET voorstellen ;)

Nee serieus, het geluid zal voor jou voldoen, maar voor een paar euro meer heb je een paar Sennheisers en die zijn een heeeeeeeel stuk beter! Gegarandeerd! * MYST had eerst ook Philips dopjes van €6,- oid :X
Kweet ook wel dat ze brak zijn :D maar ikke arm, ikke goedkoopst moeten kopen!!
En de bas valt echt wel mee, men standaard oortjes(ibead 100) waren pas ECHT BRAK!!
ooit schaf ik me sennheisers aan, als ik nog een geld over heb, en deze kapot zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103205

MYST schreef op 19 april 2004 @ 20:23:
[...]

Kweet ook wel dat ze brak zijn :D maar ikke arm, ikke goedkoopst moeten kopen!!
En de bas valt echt wel mee, men standaard oortjes(ibead 100) waren pas ECHT BRAK!!
ooit schaf ik me sennheisers aan, als ik nog een geld over heb, en deze kapot zijn :+
Ze zijn maar zo'n 15-20 euri's :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Anoniem: 103205 schreef op 19 april 2004 @ 20:37:
[...]

Ze zijn maar zo'n 15-20 euri's :*)
ik ben een HEEEEL arme student :+
Nee, maar ik ben aan het sparen voor ipod mini en nieuwe harde schijf(zie specs) en dan zijn alle centjes wel welkom :)
kzal is O+ kijken naar men mamie en papie 8)

[ Voor 6% gewijzigd door MYST op 19-04-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 17:25
* simon zweert trouw bij z'n PX100 van sennheiser, die vast overtroffen wordt door die shures, maar toch :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Wat zijn trouwes goede oortjes, geen in-ears, maar gewone, aan degelijke prijs?
(tussen 15/25euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103205

MYST schreef op 19 april 2004 @ 20:45:
Wat zijn trouwes goede oortjes, geen in-ears, maar gewone, aan degelijke prijs?
(tussen 15/25euro)
In die prijs klasse is de beste die je kunt krijgen de Mx500 van Sennheiser. Deze bieden een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding. Bij sommigen zitten ze echter niet zo lekker. Eerst testen dan pas kopen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Anoniem: 103205 schreef op 19 april 2004 @ 20:55:
[...]

In die prijs klasse is de beste die je kunt krijgen de Mx500 van Sennheiser. Deze bieden een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding. Bij sommigen zitten ze echter niet zo lekker. Eerst testen dan pas kopen zou ik zeggen.
thx, kdenk dattik ze maar eens bestel bij mp3cdspelers, en als ze niet goed zijn, sturik ze terug he :)

edit: is het verschil tussen mx500 en mx400 gewoon de volumeregelaar??
zoja, dan ga ik voor de mx400 hoor

[ Voor 12% gewijzigd door MYST op 19-04-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

LightYears schreef op 19 april 2004 @ 20:06:
[...]

Het gaat hem toch niet om kwaliteit maar om bass! Geven die Shure e3's van je dan een diepere, zwaardere bass dan een andere in-ear oplossing? Of is voor dit persoon de neutrale instelling van de iPod gewoon onoverkomelijk en moet hij op zoek naar een bass++ systeem, zoals de iRiver H serie wel heeft?
Las ik niet iets over philips met veeel bas? die zijn iig al een stuk goedkoper, dus proberen en wegdoen als het toch niets is.
de hoeveelheid bass op de EX71 is veel te veel...waardoor het modderig en overstemt klink...de bass die er is, is niet zo erg diep en zuiver

de hoeveelheid bass op de E3's is wat minder, maar zeker een stuk dieper en zuiverder....dus: zoals het hoort

mijn iPod klonk prima met de E3's...de iRiver die ik nu heb klinkt ook prima
met de EX71's is de iRiver een must, omdat je hiermee de bass en treble omlaag kan schroeven en het midden kan verhogen....

het is natuurlijk niet eerlijk om deze dopjes met elkaar te vergelijken (50 euro t.o.v. 150 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 19-04-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:46

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb zelf Sennheiser MX400's, en ik vind dat ze bijzonder snel oversturen (of zijn mijn doppen kapot?) In de winkel zeiden ze gewoon van "je hebt ze opgeblazen, en daarop geven we geen garantie". Ik heb de Sennheiser nooit op extreem hoog volume gehad!

Ik vind trouwens wel dat mijn MSI Megastick erg slecht klinkt. Mijn Panasonic Discman geeft veel lekkerder geluid :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 17:25
Dat zijn ook cd's, ik bedoel die mp3's zijn gecomprimeerd, misschien slecht gecomprimeerd? :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Mooooody schreef op 19 april 2004 @ 21:03:
[...]

de hoeveelheid bass op de EX71 is veel te veel...waardoor het modderig en overstemt klink...de bass die er is, is niet zo erg diep en zuiver

de hoeveelheid bass op de E3's is wat minder, maar zeker een stuk dieper en zuiverder....dus: zoals het hoort
ex71 zijn mijn standaard dopjes op ipod, als je veel van bass houdt zou je die doppen kunnen kopen. wil je nog meer bass? dan moet je ex71 icm iriver imp550 hebben, instelling ultra bass ofzo iets. dat durf ik egt nooit meer te doen.

en shure e3c krijg ik deze week alst goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

DeeD2k2 schreef op 18 april 2004 @ 14:15:
Veel bas betekend niet meteen "slecht geluid". Van mij mag er ook best wel wat bas in zitten, maar mijn ervaring is dat een custom equalizer van een iRiver icm Sennheiser dopjes een lekkerder basje produceerder dan een setje philips dopjes...
Nee, het is inderdaad prettig als die dingen bas goed weergeven, maar teveel bas ten koste van hoge en middentonen is ook weer niet de bedoeling. Dan kun je inderdaad beter de equalizer of megabass gebruiken wanneer het nodig is. Die oude analoge megabass van Sony is trouwens erg fijn :)
Kan ik dan een interresante review verwachten?
Ja, dat is goed. Duurt één of twee weken voordat ik ze heb en kennelijk hebben ze een nogal lange 'burn in' tijd voordat ze op hun best klinken. Zal interessant zijn om ze met mijn Aiwa's te vergelijken, die ik op dit moment het best vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Jazco2nd schreef op 18 april 2004 @ 15:04:
Hoioi
ik ben naarstig op zoek naar de Koss KSC-35 over ear..
het zijn de beste over ears... maar ze worden niet meer verkocht..
Koss heeft een opvolger, de ksc 55, maar deze wordt op alle audiofielensites negatief beoordeeld omdat het nogal zwaar en lomp is en bovendien niet lekker zit, hierdoor hoor je het geluid ook minder goed.... dus geen waardige opvolger..

Nu heb ik bij ebay.com wel de ksc35 gevonden... maar er kan alleen binnen de VS geshipt worden dus daar heb ik weinig aan...

wie helpt mij?
Ja, die zou ik ook wel willen hebben, ze schijnen erg goed te klinken. Ze zijn zelfs zo populair, dat ik laatst achter kwam dat Koss ze weer is gaan maken. Maar ze zijn kennelijk alleen via hun website verkrijgbaar, ik weet niet of ze ook internationaal verkopen via die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sennheiser MX500 is errug relaxt moet ik zeggen, mijn Sony MP3-cd speler heeft er veel baat bij... duidelijk beter geluid dan de standaard philips dopjes!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Anoniem: 70824 schreef op 19 april 2004 @ 15:39:
Heel verhaal. Is op zoek naar dopjesd die de matige bas v/e iPod opvangen...
Ik zou sowieso eens een paar Philips dopjes proberen (zoals al eerder gezecht is). Uit ervaring weet ik dat ze de hoeveelheid bas enorm kunnen opkrikken.
Wat je natuurlijk ook nog kan doen is naar een winkel gaan met iPod en daar vragen of je dopjes mag proberen....
MYST schreef op 19 april 2004 @ 20:59:
[...]
edit: is het verschil tussen mx500 en mx400 gewoon de volumeregelaar??
zoja, dan ga ik voor de mx400 hoor
Zie de openingspost... Ik zou iig voor de MX400 gaan (met name omdat zo'n volumeregelaar snel slijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

KroeT

[...]

Die MX400s klinken wel goed, maar ze zitten (zoals in de OP al vermeld) inderdaad belachelijk slecht. Ik heb grote oren, maar die krengen blijven eruit vallen tenzij ik een hamer gebruik om ze in te doen. Ik had een paar van die oude Sony in-ear dingen, waar het geluid een stuk minder van is. Maar die zaten tenminste lekker.

Misschien moet ik niet zeuren en meer geld uitgeven :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99627

boekhour schreef op 17 april 2004 @ 00:36:
Mensen,

Ik heb het genoegen gehad om tegelijkertijd twee high-end doppen in mijn bezit te hebben, te weten:...etc.
Hallo Boekhour, jouw verslag ziet er goed uit. Uit nieuwsgierigheid keek ik eens op de site van Westone, en daar ontdekte ik dat de Westone UM2 een zgn dual driver heeft. Dus waarschijnlijk is deze vergelijkbaar met de Shure E5? Heb jij enige ervaring met Shure? Heb zelf E3's aangeschaft in de states via m'n broertje, maar ik heb ze nog niet binnen, dus mijn ervaringen laten nog even op zich wachten. ;(

Enne, voor wie het interesssant vindt: ik zag de Westone UM1 voor $99,- op hun site staan. :P Is eigenlijk een Shure E1 (voorloper van de E3!), maar de geluidskarakteristiek schijnt wel iets te verschillen. Geen idee of ze in Nederland ook al relatief zo voordelig zijn, maar het kan voor sommigen onder ons een optie zijn.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27195

Ik ben op zoek naar die Sennheiser MX400 / 500, en ik dacht dat ik in een redelijk groot stad woonde (Amsterdam, weliswaard Noord, ligt het daaraan? :X ), maar hier hebben ze hem niet. Ben bij Kijkshop, V & D, BCC en Dixons geweest. Dus heeft iemand ze ook uit mijn buurt vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93921

En ik zoek die EX-71 handel in Rotterdam, nergens zijn ze te krijgen. En bij de media markt zijn ze constant uitverkocht! Iemand idee?? Webwinkel in nederland??
(behalve sony waar je 15 euro extra betaald voor verzenden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Anoniem: 27195 schreef op 20 april 2004 @ 15:02:
Ik ben op zoek naar die Sennheiser MX400 / 500, en ik dacht dat ik in een redelijk groot stad woonde (Amsterdam, weliswaard Noord, ligt het daaraan? :X ), maar hier hebben ze hem niet. Ben bij Kijkshop, V & D, BCC en Dixons geweest. Dus heeft iemand ze ook uit mijn buurt vandaan gehaald?
eens zoeken op mp3cdspelers, een online winkel in nederland ;)
(mag gee, reclame maken he, en nee ik werk daar niet, maar kvinnet gewoon goeie service-prijzen)
~MYST~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
srr, eigen quote, verkeerd knopje

[ Voor 91% gewijzigd door MYST op 20-04-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MYST schreef op 20 april 2004 @ 16:55:
[...]

eens zoeken op mp3cdspelers, een online winkel in nederland ;)
(mag gee, reclame maken he, en nee ik werk daar niet, maar kvinnet gewoon goeie service-prijzen)
~MYST~
OK, thanks. Zag er goed uit, heb besteld. Wel vooruitbetaald, maar ff afwachten. :X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 27195 schreef op 20 april 2004 @ 15:02:
Ik heb ze bij de Mediamarkt vandaan, kijk daar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Anoniem: 27195 schreef op 20 april 2004 @ 18:01:
[...]

OK, thanks. Zag er goed uit, heb besteld. Wel vooruitbetaald, maar ff afwachten. :X :)
Woon je in Nederland?? Dan denkik dat ze er vrij snel zullen zijn(normaal binnen 2werkdagen), ik had er mijn ibead(100)besteld, maar door staking bij de post in België, was het pakje kwijt geraakt, een mail naar hun gestuurd, en ze hebben bij post alles na gehoord, en een week later kwam de postbode met men mp3speler:D
Kan je me laten weten wat je er van vindt, ook het draagcomfort enz.
~MYST~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51388

Anoniem: 93921 schreef op 20 april 2004 @ 16:29:
En ik zoek die EX-71 handel in Rotterdam, nergens zijn ze te krijgen. En bij de media markt zijn ze constant uitverkocht! Iemand idee?? Webwinkel in nederland??
(behalve sony waar je 15 euro extra betaald voor verzenden...)
BCC op het Zuidplein heeft ze dus ook niet meer? Daar heb ik ze een maandje geleden aangeschaft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93921

bcc heeft ze volgens de website nog wel daar.... kom vrijwel nooit op zuid maar het moet maar voor het goede doel! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MYST schreef op 20 april 2004 @ 19:00:
[...]

Woon je in Nederland?? Dan denkik dat ze er vrij snel zullen zijn(normaal binnen 2werkdagen), ik had er mijn ibead(100)besteld, maar door staking bij de post in België, was het pakje kwijt geraakt, een mail naar hun gestuurd, en ze hebben bij post alles na gehoord, en een week later kwam de postbode met men mp3speler:D
Kan je me laten weten wat je er van vindt, ook het draagcomfort enz.
~MYST~
Nou, ik moet dat nog morgen regelen dat vooruitbetalen, en dan het checken, etc, dus het kan nog ff duren.

Ik heb op zich niet zo veel ervaring met oordopjes/kwaliteit ervan alleen de standaard dopjes bij mijn mp3 speler vind ik toch wel erg brak. Qua geluid kan het gewoon beter denk ik, maar ze zitten vooral niet zo lekker. Vooral aan 1 kant valt ie makkelijk uit, maar dat kan natuurlijk ook al aan mij liggen. :X

Ik heb dus gehoord dat die Sennheiser MX400 / 500 nou ook niet bepaald om hun comfort bekend staan, maar goed het leken me gewoon een goede prijs/kwaliteit houding en met zo'n dopje moet je altijd een beetje geluk hebben dat ze goed zitten. behalve dan voor in-ears, maar daar voel ik niet zo veel voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
lekker zeg, mn shure e3c's zijn in Holland, besteld van earplugstore.com

doen ze een factuur erbij met de volle waarde van de oordoppen (180 dollar).

mag ik general logistics systems lekker belasting gaan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Eigenlijk moet je het andersom zien: Je hebt mazzel als ze het niet doen. Want het enige wat ze doen is zich aan de regeltjes houden (en dat kost jou geld).
offtopic:
DeeD2k2 zou stiekem het zelfde als jij gereageerd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik had gelukkig geen last van de douane toen ik (2e handse) E3's kocht...
Ze hebben me uiteindelijk iets minder dan 100 euro gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Anoniem: 99627 schreef op 20 april 2004 @ 12:19:
[...]

Dus waarschijnlijk is deze vergelijkbaar met de Shure E5? Heb jij enige ervaring met Shure? Heb zelf E3's aangeschaft in de states via m'n broertje, maar ik heb ze nog niet binnen, dus mijn ervaringen laten nog even op zich wachten. ;(
Op www.headwize.com is meer info te vinden over Westone. Volgens mij zit het zo:

Westone UM1 = Shure e1 (single driver)
Westone UM2 = Shure e5 (dual driver). Deze heb ik getest. Ik heb mijn review inmiddels gecorrigeerd en de um2 is nu e5.

Westone maakte ze voor shure, maar doet dit inmiddels niet meer. Westone is later zelf op hetzelfde concept doorgegaan. Vandaar dat ze nog op elkaar lijken.

[ Voor 12% gewijzigd door boekhour op 21-04-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
DeeD2k2 schreef op 21 april 2004 @ 12:20:
Eigenlijk moet je het andersom zien: Je hebt mazzel als ze het niet doen. Want het enige wat ze doen is zich aan de regeltjes houden (en dat kost jou geld).
offtopic:
DeeD2k2 zou stiekem het zelfde als jij gereageerd hebben...
tja, het wordt gewoon dokken. uiteindelijk betaal ik 180 dollar (=150euro)+37 euro nog wat: aan btw, invoerrecht en zelfs inklaringskosten waren al 10 euro. ik zal me eerst gaan bedenken voordat ik een versterker aanschaf uit de VS.

offtopic: mn iriver imp 550 is er al na 2 dagen opgehouden met het afspelen van cd's :( :( :(

wat een dag :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Laatst online: 06-06 06:50
Anoniem: 27195 schreef op 20 april 2004 @ 22:54:
[...]

Ik heb dus gehoord dat die Sennheiser MX400 / 500 nou ook niet bepaald om hun comfort bekend staan, maar goed het leken me gewoon een goede prijs/kwaliteit houding en met zo'n dopje moet je altijd een beetje geluk hebben dat ze goed zitten. behalve dan voor in-ears, maar daar voel ik niet zo veel voor. :)
heb de mx500 vandaag binnen....bevalt me prima hoor. zitten goed vast in me oor. maar jah....misschien heb ik ook wel redelijk grote oren >:)
geluid is ook prima....beter dan me vorige sony oordopjes tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

KroeT

[...]

Op i-shopping4u.com, waar al een hoop mensen besteld hebben, wordt de Sony MDR-EX51SP verkocht. Als er dus nog mensen zijn die twijfelen tussen de 71 en de 51, maar neigen naar de 71 omdat die remote friendly is en een kort koordje heeft: De 51SP kan ook. Die verkopen ze niet in Nederland, maar daar dus wel.
Ik heb een setje besteld, jullie horen over een week van me of alles klopt.

# Specifications
# Type: Lateral, In-the-ear, Closed, Dynamic
# Driver Unit: Aperture 9mm (CCAW voice coil adoption)
# Cord: OFC; Neck Chain, 0.5m (remote friendly)
# Plug: Gold-plated, Stereo straight Mini Plug
# Impedance: 16 ohms at 1 kHz
# Sensitivity: 100 dB/mW
# Power handling capacity: 100mW
# Frequency Response: 6 - 23,000Hz

Afbeeldingslocatie: http://www.i-shopping4u.com/cgi-bin/image/templates/P_mdr-ex51sp.gif
$. 38,-

[ Voor 6% gewijzigd door KroeT op 22-04-2004 13:21 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boekhour schreef op 21 april 2004 @ 16:58:
[...]

Op www.headwize.com is meer info te vinden over Westone. Volgens mij zit het zo:

Westone UM1 = Shure e1 (single driver)
Westone UM2 = Shure e5 (dual driver). Deze heb ik getest. Ik heb mijn review inmiddels gecorrigeerd en de um2 is nu e5.

Westone maakte ze voor shure, maar doet dit inmiddels niet meer. Westone is later zelf op hetzelfde concept doorgegaan. Vandaar dat ze nog op elkaar lijken.
Klopt inderdaad. Ik was er alleen niet helemaal zeker van. Ik check headwize en head-fi ook regelmatig, erg leuke sites. Ik ben je daar ook al een paar keer tegengekomen. Maar posten doe ik zelden, ik ben een tevreden mens wat mijn headphones betreft. Ik wacht alleen nog op m'n E3c, inmiddels moet die bij m'n zusje thuis liggen (ze heeft ze voor me uit de states meegenomen). Ik hoop overigens voor je dat het goed komt met je Etymotics. Ik durf ze zelf eigenlijk niet goed te proberen, zou best eens verslavend kunnen zijn.... :P

Vind je head-fi trouwens ook niet erg traag sinds ze hun site hebben vernieuwd? (Sorry, is geloof ik een beetje off-topic...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Anoniem: 99627 schreef op 22 april 2004 @ 14:05:
[...]

Ik check headwize en overigens voor je dat het goed komt met je Etymotics. Ik durf ze zelf eigenlijk niet goed te proberen, zou best eens verslavend kunnen zijn.... :P
Inmiddels heb ik van mijn leverancier mijn 3e set Etymotic er4p's gekregen. Deze is van een nieuwe serie en daarbij schijnen de kabelproblemen te zijn opgelost. We zullen zien. Trouwens een pluim voor deze leverancier (Inear te Aalten), hij heeft alles altijd netjes opgelost. Bovendien kon ik eventueel elke hoofdtelefoon die hij in zijn programma had gratis uitproberen.

Als je de Etymotic voor het eerst probeert kan ie best tegenvallen. Dit komt omdat mensen de seal niet goed doen. Zodra je hem goed in hebt, dan krijg je geluid wat je nog niet eerder hebt gehoord, erg goed dus en inderdaad verslavend, ik zou niet meer zonder kunnen. En daarom vind ik ze die honderden euro's waard. Ofwel echt een ding voor mensen die kwaliteit uit hun leven willen halen. En levenskwaliteit das toch alles waard, niet dan?! :7

[ Voor 6% gewijzigd door boekhour op 22-04-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep. Dat van die seal was me al duidelijk. Maar ik heb al wat ervaring met oordoppen, dus ik denk dat dat wel gaat lukken.
De reden voor mij om voor de Shure E3c te gaan in plaats van de Etymotics was de compromis tussen goede geluidskwaliteit en het feit dat die Shure's een stootje kunnen hebben. Ik ga ze puur gebruiken tijdens mijn forenzenverkeer (ik woon 1,5 uur reizen van mijn werk af), vandaar. En de Etymotics schijnen toch iets minder robuust te zijn. Maar als ik in de toekomst nog eens een extra (of vervangende) setje zou aanschaffen, dan zouden dat best wel eens een setje ER4P's kunnen zijn. Het geluid schijnt in de buurt van de betere Sennheisers te liggen, en dat geluid bevalt me prima. :) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
schizophreen schreef op 15 april 2004 @ 21:44:
Ik ben naar een sony winkel in het Wijnegems Shoppingcenter geweest en daar is me verteld dat die dopjes niet extra te bestellen zijn.
Heeft er iemand een EX51 waarvan hij de small niet gebruikt?
mail me op *snip*

[ Voor 1% gewijzigd door JHS op 16-03-2007 16:39 . Reden: Mailadres weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 99627 schreef op 22 april 2004 @ 16:39:
De reden voor mij om voor de Shure E3c te gaan in plaats van de Etymotics was de compromis tussen goede geluidskwaliteit en het feit dat die Shure's een stootje kunnen hebben.
ik vind het geluid van de E3 beter dan van de ER4's
bij de Etymotics klinkt het als een stel losse instrumenten, terwijl de E3's meer melodieus/samenhangend klinken...
ook vind ik de bass van de E3's beter en dieper dan van de ER4's, zien ze er beter uit en kunnen ze inderdaad beter tegen een stootje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Mooooody schreef op 23 april 2004 @ 17:54:
[...]

ik vind het geluid van de E3 beter dan van de ER4's
bij de Etymotics klinkt het als een stel losse instrumenten, terwijl de E3's meer melodieus/samenhangend klinken...
ook vind ik de bass van de E3's beter en dieper dan van de ER4's, zien ze er beter uit en kunnen ze inderdaad beter tegen een stootje....
Heb je ze vergeleken? Ik kan me het nauwelijks voorstellen nameljk omdat ik het duurste model van Shure de E5 en dan het equavilent daarvan (de Westone Um2) nauwkeurig heb vergeleken met de Er4p. Bovendien heb ik ze een maand lang samen kunnen gebruiken en daardoor ook een oordeel kunnen vellen over het langere termijn gebruik. Conclusie van mij was dat de klank van de Etymotic duidelijk meer aan de audiofiele kant zat (neutraler, gebalanceerder, ik vind dat prettiger) en de Westone juist pluspunten scoorde op de ergonomie en een wat meer gekleurd geluid produceerde. Ik geloof niet dat de E3 beter zou scoren dan de E5 op geluidskwaliteit, dan zou men wel verkeerd bezig zijn bij Shure... ofwel trek je conclusie... maar goed jij vind de E3 beter klink en das jouw mening en daar gaat het voor jou om. Ik zou zeggen koop de E3 als je hem nog niet hebt! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ik heb vandaag mijn goudkleurige MDR-E888LP binnen gekregen uit Hong Kong, van I-Shopping4U. Dinsdag verstuurd dus lekker snel. Was alleen niet verzekerd, terwijl ik daar wel voor betaald had.

Voor dat ze net nieuw zijn en nog waardeloos horen te klinken, klinken ze al helemaal niet zo slecht. Dus dat belooft wat.

Ik heb Donderdag de EX71SL gekocht en die klonken in het begin echt waardelooos (modderige bas en schelle vervormde hoge tonen). Ze zijn nu iets van 35 uur ingespeeld en klinken nu behoorlijk goed.

Verder had ik dus al de Sennheisser MX-500, Aiwa HP-ED700 en de Philips SBC-HE915 en SBC-HE900 (die m'n vrouw zojuist keihard op de tegels laat vallen :( )

Ik heb ook nog de MDR-E464, MDR-E565, MDR-E741 en de Ministry of Sound oordopjes (totale 888 rip-off, maar klinken helemaal niet goed).

Dus ik heb wat leuk vergelijkingsmateriaal als de 888 goed ingespeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

boekhour schreef op 23 april 2004 @ 18:21:
[...]

Heb je ze vergeleken? Ik kan me het nauwelijks voorstellen nameljk omdat ik het duurste model van Shure de E5 en dan het equavilent daarvan (de Westone Um2) nauwkeurig heb vergeleken met de Er4p. Bovendien heb ik ze een maand lang samen kunnen gebruiken en daardoor ook een oordeel kunnen vellen over het langere termijn gebruik.
ik heb zowel de E2's, E3's en ER4's en ER6's getest...de E3's en ER4's (belangrijkste kandidaten om mijn oordopjes te worden heb ik tegelijkertijd getest gedurende 2 weken)
Conclusie van mij was dat de klank van de Etymotic duidelijk meer aan de audiofiele kant zat (neutraler, gebalanceerder, ik vind dat prettiger) en de Westone juist pluspunten scoorde op de ergonomie en een wat meer gekleurd geluid produceerde.

de ER4 is het ultieme geluids-studio-dopje...
hij klinkt inderdaad "audiofieler", maar dat nam voor mij een deel van het luisterplezier weg....
muziek was niet echt muziek meer, wat erg onrustig op me overkwam....
mijn conclusie was vrijwel hetzelfde...
de ER4's klinken "schoner", maar de E3's zijn prettiger om naar te luisteren (de instrumenten zijn minder in hokjes geplaatst - moeilijk uit te leggen)
ook zaten de Shure's beter, lijken ze steviger en duurzamer en zijn ze goedkoper....
Ik geloof niet dat de E3 beter zou scoren dan de E5 op geluidskwaliteit, dan zou men wel verkeerd bezig zijn bij Shure... ofwel trek je conclusie...
de E5's klinken (volgens de gebruikerservaringen) beter dan de E3's...wat logisch is
maar de prijs voor de E5's vind ik te hoog voor het verschil in geluidskwaliteit (afgaande op de meningen van anderen)
maar goed jij vind de E3 beter klink en das jouw mening en daar gaat het voor jou om. Ik zou zeggen koop de E3 als je hem nog niet hebt! :Y)
de E3 is als winnaar uit mijn "test" gekomen en deze heb ik pas geleden dan ook gekocht...en ik gebruik ze nu in volle tevredenheid :Y)

maar laat het duidelijk zijn dat de ER4's ook prima dopjes zijn en zeker het geld waard (mits je ze beter vindt dan de E3's)

(de ER6's en E2's waren trouwens duidelijk minder dan zowel de ER4's als de E3's, maar beide toch nog een flink stuk beter dan wel Sony, Senheiser of Koss dopjes dan ook :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 24-04-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

De 888's zijn nu pas een paar uurtjes ingespeeld, maar ik hoor nu al waarom ze altijd zo populair zijn geweest. Het geluid is heel ruimtelijk, daardoor kun je de verschillende instrumenten/laagjes van de muziek goed vanelkaar onderscheiden.

De bas en hoge tonen klinken nu al prima. En ik heb de mazzel dat ze perfect in mijn oren passen en blijven zitten (met de kussentjes erop).

In vergelijking klinkt het geluid van de EX71 meer 'samengedrukt', het geluid is meer in je hoofd dan er omheen en de verschillende lagen van de muziek smelten daardoor meer samen. De bas van de EX71 is sterk maar toch nog strak en over het algemeen niet te sterk.

Wat me vooral opviel is dat bekkens en cymbalen(?) vreemd genoeg heel mooi vloeiend klinken en niet te scherp. En de EX71 is heel erg gedetailleerd. Soms als er veel hoge tonen in de muziek zitten gaat het wel overheersen, maar dat schijnt met meer gebruik te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112387

Ik was van plan om een mambox p540 mp3speler te kopen. Helaas blijkt dat deze mp3speler niet zo'n heel hoog volume heeft en de bas is wat minder.
Nu is mijn vraag of je de volumehoogte en bas sterkte kan verbeteren door het gebruik van oordopjes ?? Weet iemand of dit mogelijk is en welk merk/type oordopje kan ik dan het beste gebruiken ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Lamer_Deluxe schreef op 24 april 2004 @ 14:32:
De 888's zijn nu pas een paar uurtjes ingespeeld, maar ik hoor nu al waarom ze altijd zo populair zijn geweest. Het geluid is heel ruimtelijk, daardoor kun je de verschillende instrumenten/laagjes van de muziek goed vanelkaar onderscheiden.
Klinkt goed :). Maar hoe zitten die oordopjes eigelijk? Op www.i-shopping4u.com staan ze te koop, maar ik het lijkt alsof ze niet in-ear zijn. Vallen ze vaak uit, kun je er mee fietsen of hardlopen?

Met veel oordopjes heb ik het probleem dat als ik m'n hoofddraai, er al weer een dopje uitvalt. Dat zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wwillem schreef op 25 april 2004 @ 18:17:
[...]

Klinkt goed :). Maar hoe zitten die oordopjes eigelijk? Op www.i-shopping4u.com staan ze te koop, maar ik het lijkt alsof ze niet in-ear zijn. Vallen ze vaak uit, kun je er mee fietsen of hardlopen?

Met veel oordopjes heb ik het probleem dat als ik m'n hoofddraai, er al weer een dopje uitvalt. Dat zuigt.
dat is bij iedereen anders en dus niet te zeggen...ze zou ze eerst moeten passen om zeker te weten of ze goed zitten...

ik heb ze 3 jaar gehad en ze zaten prima...
het geluid was ook prima voor de prijs (en ik heb er zelfs nog 189 piek voor betaald :))
echt een wereld van verschil met de EX71's...

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 25-04-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mooooody schreef op 25 april 2004 @ 21:59:
ik heb ze 3 jaar gehad en ze zaten prima...

echt een wereld van verschil met de EX71's...
Ok, dan is dat duidelijk.

Maar zijn ze nu in-ear (in je gehoorgang) of zitten ze er tegen aan :? Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

als je naar plaatjes van de E888 kijkt, zie je dat het gewone oordopjes zijn....niet in-ear dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb al vaker in deel 1 gepost, en ik weet dat dit over oordopjes gaat. Maar ik heb een vraagje over de combinatie van Headphones samen met Portable Audio. Ik wil namelijk een Sennheiser of Beyer Dynamic koptelefoon gaan aansluiten op mijn mp3-speler, maar ik vind eigenlijk dat ik dan een amplifier nodig heb. Zijn er ervaringen mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Ojjorz op 25-04-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ojjorz schreef op 25 april 2004 @ 23:32:
Ik heb al vaker in deel 1 gepost, en ik weet dat dit over oordopjes gaat. Maar ik heb een vraagje over de combinatie van Headphones samen met Portable Audio. Ik wil namelijk een Sennheiser of Beyer Dynamic koptelefoon gaan aansluiten op mijn mp3-speler, maar ik vind eigenlijk dat ik dan een amplifier nodig heb. Zijn er ervaringen mee?
Tja, het is natuurlijk niet zoals het bedoeld is, maar als ik thuis mijn Sennheiser HD540 Ref. II direct in m'n Nomad Jukebox 3 plug klinkt het gewoon lekker. Ik hoor wel duidelijk verschil als ik de Nomad op de versterker aansluit (Harman Kardon PM655VXi) en daar de Sennheisers in steek. Maar dit is dan geen speciale koptelefoonversterker, die heb ik ook niet en ook nooit gemist.

Volume moet overigens wel flink worden opgeschroefd, maar da's niet zo gek als je bedenkt dat de Sennheisers een impedantie hebben van 300 ohm......
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NO even in aanvulling op het bovenstaande: het verschil waar ik het over heb, is dat het geluid via de versterker wat voller klinkt, je merkt dat er wat meer power achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Anoniem: 99627 schreef op 26 april 2004 @ 14:03:
NO even in aanvulling op het bovenstaande: het verschil waar ik het over heb, is dat het geluid via de versterker wat voller klinkt, je merkt dat er wat meer power achter zit.
Ja, ik heb al met mijn EX71's op mijn Iaudio4 dat ik het signaal ietwat zwak vind. Bij een Sennheiser zal dit dus helemaal het geval zijn. Er bestaan speciale portable amplifiers van bijvoorbeeld www.headphone.com maar die zijn erg duur. Nu is er wel veel zelfbouw en daar denk ik dan ook sterk aan, maar ik vroeg me af of hier misschien tweakers waren die er meer over weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik heb mijn Shure E3's op 15/40 volume staan (iRiver 120) en dat is hard genoeg (soms zelfs te hard)

heb nog geen andere dopjes geprobeert op de iRiver, dus kan best dat de Shure's zo gevoelig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

wwillem schreef op 25 april 2004 @ 18:17:
[...]

Dat verschilt inderdaad heel erg per persoon. Ik gebruik altijd de oorkussentjes en ik heb de mazzel dat de 888's bij mij heel goed passen. Ze zijn ook heel erg licht, dus ze zijn heel comfortabel.

Als je kleine oren hebt is er de kans dat de 888's niet (zo goed) in je oren zullen passen.

De MX500's zitten wat minder strak in m'n oren.

De 888's zijn nu ongeveer 40 uur ingespeeld denk ik. M'n Aiwa's klinken wat voller, met duidelijk meer bas en mid bas (teveel volgens mij), maar duidelijk minder hoge tonen en veel minder gedetailleerd. De 888's klinken nogal koud in vergelijking, met in ieder geval nu nog een beetje gebrek aan bas. Stemmen klinken nog een beetje ver weg.

De EX71's hebben duidelijk aardig wat minder volume dan de anderen. Ze klinken op dit moment wat voller en warmer dan de 888's, een beetje gekleurd, veel sterkere bas (iets overheersend) en meer hoge tonen (stemmen zijn dichterbij en wat helderder dan de 888, het geluid is af en toe nog steeds te schel). Ze klinken agressiever dan de 888's, die relaxter klinken. De ruimtelijkheid is nu al iets verbeterd.

Mijn 71's zijn nu wel twee keer zo lang ingespeeld als de 888's en de 888's moet je waarschijnlijk sowieso veel langer inspelen. Het geluidsverschil kan gedeeltelijk worden veroorzaakt doordat ik de gebruikte discman (D-E905 op dit moment) harder moet zetten bij de 71's.
De 500's hebben minder detail, de bassen zijn redelijk sterk, maar ook niet gedetailleerd. De hoge tonen lijken een beetje vervormd detail te hebben. Het geluid is ook niet erg ruimtelijk. Mijn 500's zijn al vrij lang in gebruik, net als m'n Aiwa's.

[ Voor 6% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 26-04-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:40
Hoe verhouden de "andere" sony modellen zich eigenlijk tot de EX51/EX71?
Ik denk dan aan de MDR-E848LP, MDR-E931LP, ED31lp bijvoorbeeld. Ik lees over deze modellen heel wat minder dan over de "topmodellen". Terwijl de ED31lp op 5 euro na net zo duur is als de EX51 :)

Deze modellen zijn ook 5 tot 8 db/mw gevoeliger en zouden het naar mijn mening het beter moeten doen op underpowered mp3 spelertjes dan de EX serie.

Iemand ervaring met deze modellen?

(ik is nog steeds in het bezit van een mdr-e535 van f49,95, dus ik ben vooral benieuwd naar de mening over de 8x8 reeks :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 26-04-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ojjorz schreef op 25 april 2004 @ 23:32:
Da's mijn terrein :)
Of je een amp nodig hebt is sterk afhankelijk van wat je er aan hangt. Mijn discman heeft bijvoorbeeld geen serieuze problemen om m'n Sennheiser HD590 aan te sturen. Het is niet optimaal, maar het is zeer luisterbaar. Anders is dat met m'n Beyerdynamic DT770PRO, daar hoor je 'm het gewoon heel moeilijk hebben. De HD590 staat bekend als vrij makkelijk aanstuurbaar, terwijl dat bij de DT770 precies andersom is. Zeker bij portable spelers merk je het verschil tussen een makkelijk en een moeilijk aanstuurbare hoofdtelefoon.

(Overigens is een amp in bijna alle gevallen aan te raden. Er zijn prima portable modellen op batterijen te vinden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

mijn EX71's zijn dus uh brak geworden, en was er erg tevreden over.
Ik las in de openingspost dat de 51 het zelfde is behalve dan dat de rubbertjes van plastic is oid.
Dus ik zou me zelf de 51 kunnen aanschaffen inplaats van 71, kwa geluidskwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
De specificaties van de ex51 zijn precies hetzelfde als de specificaties van de ex71. Of de geluidskwaliteit hetzelfde is, zou ik niet weten. Dat zou je ff aan iemand moeten vragen die ze beiden heeft.

Ik heb inmiddels de e3c binnen (190 euro, waarvan 40 euro invoerrecht, btw en inklaringskosten). Maar ik had ze via de mastercard van me neef en hij had ze betaald, mocht gewoon :+ >:). Ik heb ze wel zelf moeten ophalen via een trein-ov-lopen-trip. Uiteindelijk dus iets meer dan 40 euro ervoor betaald, :) :P.

Over de kwaliteit van de e3c heeft Moody wel genoeg verteld, denk ik. @ Moody: welke sleeves gebruik jij? die flex sleeves doen egt pijn man (de transparante). ik gebruik nu de soft flex (de zwarte), de transparante zijn zinloos voor mij (zijn wel mooi :)). Die gele foams zijn wel goed, optimaal draagcomfort en zijn gemakkelijk in je oor te krijgen, maar zijn niet oneindig bruikbaar. M'n zus gaat binnenkort naar de VS, dan krijg ik wel meer foams en die 3flange sleeve. Volgens mij is er niet egt verschil in muziekkwaliteit tussen de zwarte en transparante sleeves.

Ik begon bijna gewend te raken aan de sopraan en bass van de sony ex71, de shures klinken veel rustiger voor het oor.

Over amplifiers:

Ik wil binnenkort ook een draagbare amp aanschaffen i.c.m. iriver imp 550 & ipod.
eentje van xin of de headroom airhead of totalhead max 200$:

http://www.xintechs.com/products/index.htm

http://www.headphone.com/...p?topicID=3&subTopicID=27

er komt binnenkort een nieuw model van xin uit, de superdual.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.