Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

hmm ik vandaag in de winkel voor EX51's, vragen of ik ze even mocht horen voordat ik ze kocht. Ik met medium earpieces erin aangesloten op mijn iPod:
1)Ze zaten GEWELDIG
2)Het geluid was 'normaal', dwz: ik hoorde de bas enzo, dus niet dat heel schelle geluid dat je krijgt als je ze niet goed indoet

Maar het geluid.....90% bas, bijna geen vocalen en de hoogste tonen té hoog. Ik ben MX500'en gewend op een iPod zónder EQ aan dus daar zal het ook aan loggen...maar deze waren iets te ernstig...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 17:05
De dopjes kwamen ongetwijfeld direct uit de verpakking toe je ze probeerde. En helaas heeft Sony ze niet ingespeeld en ga er maar van uit dat ze dat in de winkel ook niet hebben gedaan. Dat is dus het probleem bij het testen in de winkel (helaas), want, zoals Lamer_Deluxe al beverstigde, maakt dat nogal wat uit (bij Sony's)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

wei_zhu schreef op 27 april 2004 @ 19:45:
@ Moody: welke sleeves gebruik jij?
na een weekje alles proberen, heb ik gekozen voor de gele foams....deze zorgen voor de meest optimale geluidskwaliteit en zitten erg comfortabel....

ik heb meteen 5 extra paar besteld (23 euro incl. verzending) en ik ben na 3 weken aan mijn 2e paar toegekomen...

dus je betaalt zo'n 80 euro per jaar aan foams...is nog te doen, want ze zitten erg goed _/-\o_

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

DeeD2k2 schreef op 27 april 2004 @ 21:45:
De dopjes kwamen ongetwijfeld direct uit de verpakking toe je ze probeerde. En helaas heeft Sony ze niet ingespeeld en ga er maar van uit dat ze dat in de winkel ook niet hebben gedaan. Dat is dus het probleem bij het testen in de winkel (helaas), want, zoals Lamer_Deluxe al beverstigde, maakt dat nogal wat uit (bij Sony's)
OK maar zo'n verschil? Mijn Sennheisers klonken in de winkel ook al meteen goed (nu klinken ze wel iets beter).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Dat is idd een erg groot verschil.
Ik had, voordat ik men EX51 kocht, ze al beluisterd bij een vriend van me.
En geloof me, toen ik ze had gekocht wou ik eigenlijk al meteen terug naar de winkel om ze om te ruilen. Ik heb dat dan toch maar niet gedaan en ze 48uur laten inspelen. Daarna klonken ze echt vele beter.
Heb je ze nu gekocht? (ik ben men smalldopjes kwijt, vandaar. Is er misschien iets te regelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nee ik heb ze niet gekocht :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14

KroeT

[...]

Als ik ze binnen heb eind van de week, post ik wel even welke dopjes ik gebruik. Als ik medium lekkerder vind dan small kunnen we misschien wel ruilen of zo. Ik neem tenminste aan dat je daar op doelt?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ik heb mijn ex71 dopjes nu een paar weekjes, en ik vind ze nu echt geweldig klinken, in het begin had ik er wat moeite mee, maar nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-07 21:49
Hey, hoe gebruik je die case van de Shure e3c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik helemaal niet :)
maar je kan de dopjes binnenin leggen en het snoer om de verhoging wikkelen....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
KroeT schreef op 28 april 2004 @ 22:12:
Als ik ze binnen heb eind van de week, post ik wel even welke dopjes ik gebruik. Als ik medium lekkerder vind dan small kunnen we misschien wel ruilen of zo. Ik neem tenminste aan dat je daar op doelt?
IDD

Wel een klein (groot) probleem.
Ik ben nu ook een large dopje kwijt 8)7 |:( |:( |:(
Ik heb nu dus een small, een medium en een large |:( |:(
Maar ik wil er wel voor betalen ofzo.
Als je dat dingetje om die spulletjes insteekt, ook niet hoeft, wil ik die ook wel van je overkopen. (de mijnne waren na twee dagen al kapot. Ze waren al half doorgescheurd in de verpakking).
Ik moet echt meer opletten op die dingetjes. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

schizophreen schreef op 29 april 2004 @ 18:36:
[...]

IDD

Wel een klein (groot) probleem.
Ik ben nu ook een large dopje kwijt 8)7 |:( |:( |:(
Ik heb nu dus een small, een medium en een large |:( |:(
Maar ik wil er wel voor betalen ofzo.
Als je dat dingetje om die spulletjes insteekt, ook niet hoeft, wil ik die ook wel van je overkopen. (de mijnne waren na twee dagen al kapot. Ze waren al half doorgescheurd in de verpakking).
Ik moet echt meer opletten op die dingetjes. 8)7
lekker zuinig :) zonder silicoontjes zijn die dingen ook niks waard, mooi 45 euro weggegooid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
nog ff een vraagje over de 71: Merk je ook dat je de speler zachter zet als je die indoet, omdat ze het omgevingsgeluid afsluiten? Of zet je de speler juist harder, omdat ze wat minder gevoelig zijn (100dB ten opzichte van 105-108 voor andere dopjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
de gevoeligheid van oordoppen of een koptelefoon wordt gegeven in dB/mW, dus hoe hoger die waarde, hoe hoger het volume. Nu zeg jij dus dat de Sony's een lagere waarde hebben, je zal het volume dus idd wat hoger moeten zetten.

maar volgens mij beinvloedt de impedantie het volume ook nog. Dat weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op 29 april 2004 @ 20:24:
nog ff een vraagje over de 71: Merk je ook dat je de speler zachter zet als je die indoet, omdat ze het omgevingsgeluid afsluiten? Of zet je de speler juist harder, omdat ze wat minder gevoelig zijn (100dB ten opzichte van 105-108 voor andere dopjes)?
Ik zet mijn volume heel wat lager nu ik de 71 heb. Meestal 12-13 tegen over 18-19 eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 21:18:
[...]

Ik zet mijn volume heel wat lager nu ik de 71 heb. Meestal 12-13 tegen over 18-19 eerst.
niet vergeten dat ze in je oor zitten en niet naast je oor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
wei_zhu schreef op 29 april 2004 @ 21:04:
Nu zeg jij dus dat de Sony's een lagere waarde hebben, je zal het volume dus idd wat hoger moeten zetten
Niet vergeten dat ze in je oor zitten en niet naast je oor :P

(ik weet dat ze een lagere gevoeligheid hebben, maar ze gaan in je oor en sluiten de omgeving uit. Dus ik ben nieuwsgierig wat nou de overhand heeft: De lagere gevoeligheid (daarom zou je ze harder moeten zetten) of het feit dat ze in je oor zitten (dichter bij je trommelvlies) en omgevingsgeluid buitensluiten (hoef je dus niet meer te overstemmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Raymond schreef op 29 april 2004 @ 21:24:
[...]

Niet vergeten dat ze in je oor zitten en niet naast je oor :P

(ik weet dat ze een lagere gevoeligheid hebben, maar ze gaan in je oor en sluiten de omgeving uit. Dus ik ben nieuwsgierig wat nou de overhand heeft: De lagere gevoeligheid (daarom zou je ze harder moeten zetten) of het feit dat ze in je oor zitten (dichter bij je trommelvlies) en omgevingsgeluid buitensluiten (hoef je dus niet meer te overstemmen).
jij bent lachen man...:) :>. wat ik beweer is altijd 'ceteris paribus' ;) >:). maar ja als je echt hard volume wilt hebben, zou ik eens naar de Shure e3 of e5 kijken, inear met een sensitiviteit van 115 dB/mW en 122 dB/mW :*).

afgaande op wat 'hijzelf' schreef, zal het tweede van wat jij schrijft de overhand hebben (ceteris paribus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:23
Ik zoek iemand met ervaring met Shure E2's en hoeveel kosten ze bij de gemid audioboer? Want meer dan 120€ wil ik niet direkt geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

voor 100 euro heb je zo goed als nieuwe E3's...en ik ga het niet nog een keer zeggen :P

verschil tussen de E2's en E3's is trouwens redelijk groot en als je veeleisend bent, zeker het extra geld waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Mooooody schreef op 30 april 2004 @ 18:11:
voor 100 euro heb je zo goed als nieuwe E3's...en ik ga het niet nog een keer zeggen :P

verschil tussen de E2's en E3's is trouwens redelijk groot en als je veeleisend bent, zeker het extra geld waard....
Hmm, maar het probleem is dat ik ze hier in de winkel wil halen... En zo veeleisend ben ik niet. Ik wil gewoon dopjes die me van de buitenwereld afzonderren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
jvvv schreef op 30 april 2004 @ 18:25:
[...]
... En zo veeleisend ben ik niet. Ik wil gewoon dopjes die me van de buitenwereld afzonderren :9
Zoals je het nu zegt kan je net zo goed een paar Sony EX51 of Koss 'The Plug' dopjes kopen. Zonderen je iig van de buitenwereld af...

Je noemt een bedrag van €120 dus je hebt iig wel wat geld voor dopjes over en wil je ook wat goeds in huis halen... En zoals Mooooody al aangaf, zou ik dan niet zo zeer op de centen gaan kijken, maar het in één keer goed doen. Daar heb je nooit spijt van...

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-04-2004 21:15 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52

Cybje

First Post!

Hoe zijn die Koss the plug dingen eigenlijk als je ze vergelijkt met de Sennheiser MX300 die ik nu heb? Ik heb de MX500 gehad, maar die dopjes waren stuk gegaan, dus moest terug naar de MX300 die ik meegeleverd kreeg bij me speler :(

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cybje schreef op 30 april 2004 @ 21:22:
Hoe zijn die Koss the plug dingen eigenlijk als je ze vergelijkt met de Sennheiser MX300 die ik nu heb? Ik heb de MX500 gehad, maar die dopjes waren stuk gegaan, dus moest terug naar de MX300 die ik meegeleverd kreeg bij me speler :(
Ik heb zelf die Koss the Plug gehad en ze klinken echt heel goed. Merkbaar beter dan de Sennheiser mx400 die ik daarvoor had.

Probleem is alleen, dat je die koss dopjes om de 5 min goed moet doen. Ze komen je oor weer uitzetten. Ik heb ze daarom weer terug gebracht (na 1 maand gebruikt te hebben) en ik ga nu op jacht naar de sony ex71 :).

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 01-05-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Priyantha Bleeker schreef op 27 april 2004 @ 12:56:
mijn EX71's zijn dus uh brak geworden, en was er erg tevreden over.
Ik las in de openingspost dat de 51 het zelfde is behalve dan dat de rubbertjes van plastic is oid.
Dus ik zou me zelf de 51 kunnen aanschaffen inplaats van 71, kwa geluidskwaliteit ?
mmmm vraagje :)
Als ik nou die EX51's koop he, en ik heb gewoon de rubbertjes van de EX71 nog, zou ik die er dan op kunnen zetten, en is de EX51 dan niet gewoon omgetoverd tot EX71 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Je EX 71 zijn stuk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ja helaas :'(
Rechter doppie doet niks meer, kraakt alleen nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ik heb net nieuwe dopjes gekocht, het zijn toch weer de EX71's geworden.
Dat betekend natuurlijk dat ik van die rubbertjes over heb, dus als je nog opzoek bent mail dan ff naar priyantha AT priyantha DOT nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Weet iemand waar die Sony EX71's in Groningen te krijgen zijn? Ik heb namelijk al flink wat zaken afgelopen maar ze zijn nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zó, een lotgenoot!
Zijn er anders mensen die ze (zo voordeling mogelijk ;) ) in het westen kunnen kopen en ze naar het hoge noorden sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Hier net voor 49 euro gekocht...weet niet of dat goedkoop of duur was, maar goed :)
Dat je het ff weet :)
In Amsterdam trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
DeeD2k2 schreef op 03 mei 2004 @ 17:22:
Zó, een lotgenoot!
Zijn er anders mensen die ze (zo voordeling mogelijk ;) ) in het westen kunnen kopen en ze naar het hoge noorden sturen?
www.kieskeurig.nl
Er zijn een aantal zaken die versturen (voor een euro of 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 08:33
Vandaag de sennheiser mx400RC binnengekregen. Mooi dingetje, alleen draadje is wel erug kort :P Maar goed ik heb een a/b.
Dopjes klinken erg goed, beter dan de mx300.
Moet ik deze doppies nou ook nog laten inspelen, of moet dat alleen bij die audifielendopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wei_zhu schreef op 29 april 2004 @ 14:07:
Hey, hoe gebruik je die case van de Shure e3c?
Gewoon, dopjes in het midden, dan draadje door gleuf aan zijkant van die plastieken spoel, en dan de draad daar omheen winden. Plugje doe je dan uiteindelijk ook weer in het midden. Etuitje vervolgens dicht ritsen, klaar!

Heb er helaas geen foto's van, digitale camera is nog een verre toekomstdroom.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Als dit in deel 1 al gevraagd is : excuses. Maar ik kan nergens terug vinden waar ik de Shure E2 kan bestellen. Er staat +/- 80 euro maar ik kan 'm alleen voor 100 euro terugvinden. Weet iemand een link voor goeie online verkoop. Thx

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

in NL zijn ze bijna niet te krijgen, je zal ze echt uit Amerika moeten halen als je er niet al te lang op wil wachten....
denk ook ff na over 2e handse E3's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
www.earplugstore.com kan je mss gebruiken om de shure e2c's te kopen. 99 dollar, je kan een coupon aanvragen om 25 dollar korting te vragen (ik had de korting op mijn e3c gekregen). shipping is 26 dollar. Ik heb wel belasting moeten betalen.

http://stores.ebay.com/iDealSound de verkoper verzendt het als 'cadeau'.

er is een tijdje geleden ook nog een link geplaatst met een bedrijf in Harlingen ofzo die ze ook verkocht. verder kan je ebay, amazon, yahoo afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 22:42
dimitio schreef op 04 mei 2004 @ 14:21:
Vandaag de sennheiser mx400RC binnengekregen. Mooi dingetje, alleen draadje is wel erug kort :P Maar goed ik heb een a/b.
Dopjes klinken erg goed, beter dan de mx300.
Moet ik deze doppies nou ook nog laten inspelen, of moet dat alleen bij die audifielendopjes?
Waar heb je ze gehaald? Ben zelf ook op zoek naar die _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
SICK schreef op 04 mei 2004 @ 15:06:
Waar heb je ze gehaald? Ben zelf ook op zoek naar die _/-\o_
http://www.hermeselectronics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 24-07 20:22
Mijn ervaring is dat de foampjes van die open hoofdtelefoons nogal snel slijten (of kwijtraken). Is het mogelijk om die dingen ergens bij te bestellen? Volgens mij zit er vrij weinig verschil in model of grootte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Raymond schreef op 03 mei 2004 @ 20:29:
[...]

www.kieskeurig.nl
Er zijn een aantal zaken die versturen (voor een euro of 5).
Goeie tip, ik heb nu een stel besteld bij een winkel via kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Koss Porta Pro, voor 70 euro te koop bij Correct klinken als goden. Ik had eerst de EX-70LP van Sony maar doordat de rubbertjes ervan zeer snel kwijtraken en bij sony nabestellen evenveel kost als de goudvoorraad van een ontwikkelingsland heb ik besloten om de Koss te kopen.
Ze klinken heerlijk en je krijgt veel reacties door hun opvallende, ietswat futuristische design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide topics doorgelezen (ja dat op mijn vrije dag :) ). Ik ben namelijk mijn oordopjes kwijt die bij mijn Sony MP3-discman D-NE511 zaten. Die vond ik goed klinken; het type nummer weet ik dus niet. Ik gebruik nu de dopjes van mijn oude discman. Het type daarvan is MDR E-805. Die klonken eerder wel goed, maar nu vind ik ze nergens meer naar klinken. Ik moet het volume veel en veel hoger zetten dan met die oorspronkelijke dopjes en na een half uur - 3 kwartier hoor je (soms) bijna helemaal niets meer :? Geen idee hoe het kan, maar het het is volgens mij ook niet dat ik dan doof ben geworden, maar dat het aan die dopjes ligt. Is dit een bekend probleem?

Ik stel niet echt hoge eisen aan oordopjes, ook omdat ik niet veel geld te besteden heb (max 20 a 25 euro). Ik ga dus geen 50 euro betalen voor een paar oordopjes, dat vind ik zonde aangezien ik ze maar een paar uur per week gebruik.

Ik las hier veel over de MX400 van Sennheiser, maar die liggen dus niet lekker in het oor. Dit is natuurlijk wel belangrijk, als ze er telkens uitvallen heb je er nog niets aan 8). Helpen van die hoesjes (meegeleverd???) hier of niet?

Wat raden jullie mij aan; de oorspronkelijke Sony-dopjes terugkopen (dus geen idee welk typenummer) of voor andere gaan? Het geluid moet dus wel harder kunnen dan nu; als ik op max volume bijna niets hoor (dus na +- een half uur) is er toch iets mis met die dopjes denk ik...

edit: stuk tekst weggevallen 8)7

edit2: wat vinden jullie van de MDR-E818LP ? Die zijn wel beter dan de E-805 denk ik, maar ook net zo goed als mijn oorspronkelijke??
Ik ga denk ik wel voor een Sony, aangezien die volgens de meesten hier het beste zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik heb een hele tijd lang de Sony MDR-E818 gebruikt en die vind ik erg goed voor hun prijs; ze klinken echt veel mooier dan goedkopere hoofdtelefoons. Ik heb recentelijk de MX400 van Sennheiser aangeschaft, maar helaas zijn de foampjes van de Sony versleten dus die kan ik moeilijk naast elkaar vergelijken.

Mijn indruk is dat de twee hoofdtelefoons van vergelijkbaar nivo zijn (de prijs is ook vergelijkbaar) maar ik heb het idee dat de Sony's helder en neutraal klinken en de Sennheisers een beetje 'voller'; tot nu toe vind dat de Sony's wat mooier klonken, maar ik heb de Sennheisers pas 1 dag dus misschien moet ik er gewoon nog een beetje aan wennen. De Sony's pasten trouwens iets beter in m'n oren (zijn wat beter gevormd en iets kleiner) maar ik heb met de Sennheisers ook niet echt moeite. Dat moet je dus misschien even zelf uitproberen.

Al met al denk ik dat de Sony MDR-E818 een redelijk alternatief is binnen je budget. Ik ben zelf geen echte audiofiel dus misschien kan iemand anders nog wat details toevoegen, maar ik heb niet het idee dat ze onderdoen voor de Sennheiser MX400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zien er ook wel goed uit, ik denk dat ik daar ook voor ga. Ik vind het dus belangrijk dat ze goed zitten; vandaar dat Sennheiser minder aantrekkelijk is.

Maar weet iemand hoe het kan dat die oude dopjes van mij na een half uur zachter gaan spelen? Ze zijn ongeveer 2 a 3 jaar gebruikt en deden het altijd goed.

Bedankt alvast voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik vind dat maar een vaag verhaal. Ligt het niet aan het apparaat waarmee je muziek speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ik schreef op 04 mei 2004 @ 14:34:
De Shure E2 die ik te koop had, zijn verkocht!
Niet meer mailen dus aub ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 24-07 17:55
Hoe is de Aiwa HP-EX22 vergeleken met de Sennheiser 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 19:12:
[...]

Ik heb een vrijwel nieuwe Shure E2 te koop
voor 75 euro zeker een aanrader mensen! :)

verschil met de EX71's van 50 euro is veeeel groter dan die 25 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op 05 mei 2004 @ 18:47:
Ik vind dat maar een vaag verhaal. Ligt het niet aan het apparaat waarmee je muziek speelt?
Ja ik vind het ook vaag. Het ligt dus niet aan mijn discman, die deed het op mijn oude dopjes goed. Ik heb er toen een weekendje een set computerboxen aangehangen (weekendje weg 8)). Het geluid was toen ook constant zeg maar, maar toen heb ik mijn oordopjes laten liggen :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
De postbode heeft net mijn besteling afgeleverd (duurde maar anderhalve dag) en ik sta werkelijk versteld van deze dopjes (sony MDR-EX71SL), wat een pasvorm wat een dynamiek en bovenal wat een fantastisch geluid komt eruit :P. En nu zonder dollen. Ookal kan ik er over een week of 2 pas echt iets zinnigs over zeggen, mijn eerste indruk is zeer goed; mooi geluid en goede pasvorm. Volgens mij ben ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

wwillem schreef op 01 mei 2004 @ 18:20:
Ik heb zelf die Koss the Plug gehad en ze klinken echt heel goed. Merkbaar beter dan de Sennheiser mx400 die ik daarvoor had.

Probleem is alleen, dat je die koss dopjes om de 5 min goed moet doen. Ze komen je oor weer uitzetten. Ik heb ze daarom weer terug gebracht (na 1 maand gebruikt te hebben) en ik ga nu op jacht naar de sony ex71 :).
Ik heb nu dus die The Plug dingen en heb dus dat hij bij me rechter oor soms wel goed blijft zitten, maar soms ook niet. En die dingen in me oor krijgen is ook niet bepaald een prettig gevoel, maar dat went vast ooit wel. De kwaliteit van de bas is echt super, maar als je bijv. veel bas hebt klinken de hoge tonen veel fletser. Kan natuurlijk ook aan mijn oren liggen, maar heb dat niet bij bijv. mijn Yamaha boxen.

Ik vind ze overigens vooral superhandig met in de trein, omdat je dan nogal veel omgevingsgeluid (ook wel lawaai te noemen bij treinen) hebt en die The Plug dingen dat echt goed afsluiten. Kon zowaar zelfs in een tunnel me muziek nog goed luisteren. En dan is de kwaliteit dus zeker beter dan Sennheiser MX300/400/500 oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Cybje schreef op 06 mei 2004 @ 20:14:
Kon zowaar zelfs in een tunnel me muziek nog goed luisteren.

En dan is de kwaliteit dus zeker beter dan Sennheiser MX300/400/500 oordopjes.
Dus jij bepaald de geluidskwaliteit op basis van hoeveel omgevingsgeluid je hoort?
logisch :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Klusjesman schreef op 06 mei 2004 @ 12:19:
De postbode heeft net mijn besteling afgeleverd (duurde maar anderhalve dag) en ik sta werkelijk versteld van deze dopjes (sony MDR-EX71SL), wat een pasvorm wat een dynamiek en bovenal wat een fantastisch geluid komt eruit :P. En nu zonder dollen. Ookal kan ik er over een week of 2 pas echt iets zinnigs over zeggen, mijn eerste indruk is zeer goed; mooi geluid en goede pasvorm. Volgens mij ben ik verkocht.
Wacht nog maar, zelf vond ik het geluid nogal matig voordat ze waren ingespeeld. Maar als ze eenmaal zijn ingespeeld, zijn het een paar hele fijne oordopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
dimitio schreef op 06 mei 2004 @ 20:23:
[...]

Dus jij bepaald de geluidskwaliteit op basis van hoeveel omgevingsgeluid je hoort?
Ja, erg logisch. De omstandigheden waarin mensen naar oordoppies luisteren verschillen voor iedereen. Als je ze gebruikt in een lawaaiige omgeving, dan is de mate waarin ze geluid buitensluiten zeker een factor in de geluidskwaliteit.

Ik heb mijn mambox P540 omgeruild omdat ik de herrie van de trein er niet mee kon overstemmen. De mambox was bij nader inzien helemaal niks voor mij, maar dat zou ik ook niet mogen zeggen volgens jouw redenering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

dimitio schreef op 06 mei 2004 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat minstens 75% van de mensen oordopjes gebruiken op plekken met veel omgevingsgeluid (verkeer, openbaar vervoer, etc.), omdat ze thuis vaak toch wel gewoon een stereo set hebben. Dus ik vind dat een best belangrijk punt ja, dat mijn muziek ook gewoon heel goed klinkt als er wat meer lawaai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met die nieuwe iPod in-ear doppen, mn oude doppen zijn kapot! :(

offtopic: heeft iemand nog een iSkin voor de 5GB te koop?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Hoe is de Koss KSC-22 in vergelijking met de MX-400? Zijn ze een extra 10 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Is er iemand die me het verschil tussen de sony MDR-E931 en de sony MDR-E838 kan/wil uitleggen?

(mijn ouwe getrouwe mdr-e535 heeft het vanochtend begeven en ik wil weer een sony model met een 3 in het seriemodelnummer :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 07-05-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op 06 mei 2004 @ 21:28:
[...]

Ik denk dat minstens 75% van de mensen oordopjes gebruiken op plekken met veel omgevingsgeluid (verkeer, openbaar vervoer, etc.), omdat ze thuis vaak toch wel gewoon een stereo set hebben. Dus ik vind dat een best belangrijk punt ja, dat mijn muziek ook gewoon heel goed klinkt als er wat meer lawaai is.
De Sony ED21LP zijn dus fontopia oordopjes; met zo'n uitsteking. Hierdoor zal het omgevingsgeluid ook minder te horen zijn lijkt mij?

Als ik op internet zoek zijn ze vanaf 25 euro (ex verzkosten) te koop. Bij de Dixons: 20 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Boland: zitten die echt helemaal in je oor, of alleen een bassbooster, net zoals je ook wel bij Philipsjes ziet enzo? Op zich zou het omgevingsgeluid dan een stuk minder te horen moeten zijn. Het enige irritante is dat je dus ook niks aan hoort komen en je je dus rot schrikt als er opeens iemand op je schouder klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op 07 mei 2004 @ 13:34:
Boland: zitten die echt helemaal in je oor, of alleen een bassbooster, net zoals je ook wel bij Philipsjes ziet enzo? Op zich zou het omgevingsgeluid dan een stuk minder te horen moeten zijn. Het enige irritante is dat je dus ook niks aan hoort komen en je je dus rot schrikt als er opeens iemand op je schouder klopt :P
Dat weet ik nog niet; ik ga ze zometeen ophalen :) Volgens mij ben je niet helemaal afgesloten (bij mijn vorige fontopiadopjes ook niet). De bass is idd alleen een stuk beter.

edit: Ze klinken echt prima! Blijven goed zitten (zit echt goed stevig, vooral door die uitsteeksels), prima geluid.

20 euro bij de V&D; goedkoper dan via internet!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik lees in deze thread heel tegenstrijdige meningen over de Sony MDR-EX71SL. Is dat ding nou de 50 euro waard? Is er veel verschil tussen een Sennheiser 400 en de Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

mister_S schreef op 07 mei 2004 @ 18:42:
Ik lees in deze thread heel tegenstrijdige meningen over de Sony MDR-EX71SL. Is dat ding nou de 50 euro waard? Is er veel verschil tussen een Sennheiser 400 en de Sony?
De EX71's zijn zeer goede oordopjes, beter dan 90% van de gewone oordopjes (MDR-888). Vergeleken met andere in-ear dopjes zijn ze echter niet van verbijsterende kwaliteit, maar de prijs ligt dan ook een stuk lager. Ik heb ze zelf en ben er super tevreden mee, nu ik ze langer heb klinken ze ook steeds beter, maar ik zou ze wel alleen kopen als je genoeg geld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
ik ga morgen de ex71sl halen, maar ik weet dat ik ze moet inspelen, maar ik wil even weten hoelang dat moet en op welke volume...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
McBBvB schreef op 07 mei 2004 @ 21:48:
ik ga morgen de ex71sl halen, maar ik weet dat ik ze moet inspelen, maar ik wil even weten hoelang dat moet en op welke volume...
Niks moet :)
Het inspelen zorgt ervoor dat de ophanging van het mebraam wat ingewerkt raakt, "loskomt". Het gebeurt vanzelf als je naar de koptelefoon luistert. Als je het proces iets wilt bespoedigen kan je de dopjes ff aansluiten op je versterker (koptelefoon uitgang uiteraard) en ze ff een nachtje op "flink luistervolume" muziek laten spelen. Ruis is ook goed (stem je radio af op een frequentie waar niks te ontvangen is, die ruis is prima om je dopjes in te laten spelen).

Een nachtje moet voldoende zijn om te kunnen horen waar ze toe in staat zijn. Als je ze dan nog slecht vind klinken, zal je ze niet beter gaan waarderen als je ze nog 2 weken laat inspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
Raymond schreef op 07 mei 2004 @ 22:07:
[...]

Het inspelen zorgt ervoor dat de ophanging van het mebraam wat ingewerkt raakt, "loskomt". Het gebeurt vanzelf als je naar de koptelefoon luistert. Als je het proces iets wilt bespoedigen kan je de dopjes ff aansluiten op je versterker (koptelefoon uitgang uiteraard) en ze ff een nachtje op "flink luistervolume" muziek laten spelen. Ruis is ook goed (stem je radio af op een frequentie waar niks te ontvangen is, die ruis is prima om je dopjes in te laten spelen).

Een nachtje moet voldoende zijn om te kunnen horen waar ze toe in staat zijn. Als je ze dan nog slecht vind klinken, zal je ze niet beter gaan waarderen als je ze nog 2 weken laat inspelen :)
oke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op 07 mei 2004 @ 11:32:
Is er iemand die me het verschil tussen de sony MDR-E931 en de sony MDR-E838 kan/wil uitleggen?

(mijn ouwe getrouwe mdr-e535 heeft het vanochtend begeven en ik wil weer een sony model met een 3 in het seriemodelnummer :P )
Het is de 838 geworden. Kost 15 euro bij V&D en dixons. I kheb nog steeds geen idee wat het verschil is, maar ik had ook geen zin meer om het uit te zoeken.

Nu maar hopen dat ik niet spijt krijg dat ik geen €30 extra voor de ex71 heb uitgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Raymond schreef op 07 mei 2004 @ 22:07:
Weet je zeker dat het goed is om een paar uur ruis door de dopjes te laten gaan :?

Aan de ene kant is het wel logisch: In ruis zitten heel veel verschillende frequenties zodat de oordopjes op alle frequenties worden ingespeeld.
Maar aan de andere kant: het volume van elke losse frequentie is klein. Je haalt zo niet het maximum uit je oordopjes, zou je dan zeggen. Ik weet in ieder geval wel dat er heel veel theorieën zijn over het inspelen en ik speel ze altijd in met verschillende stijlen muziek. Misschien weet iemand anders hier meer over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
wwillem:
Inspelen is niet iets wat alleen in het begin kan. Als je ze na die 12 uur zonder luisteren laten spelen, gaat gebruiken, worden ze ook ingespeeld.

Het mooie aan "radioruis" is, is dat het veel lijkt op de frequenties die ook in muziek voorkomen. Het is dus een goeie manier om in te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wil ik nieuwe oordopjes kopen en ik kwam deze oordopjes tegen van Philips-Nike ik heb dezelfde soort dopjes van AIWA gehad en ik moet zeggen dat ze vortreffelijk zaten. De frequentiebereik is aardig 12hz-22khz, hoewel dat niet altijd veel hoeft te zeggen. De prijs in de winkel is rond 30 euro.

Hier is een pdf te hiervan te lezen.

http://www.p4c.philips.co...0/sbchj020_00_pss_nld.pdf

Oja ik kwam laatst in de mediamarkt deze inear oordopjes van philips tegen die mij ook wat leken.
hier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
tipje: [ url=www.blaat.com]blaat[ /url]
(maar dan geen spaties na de [ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 07:17

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Neodymium-stuurprogramma´s.
:? Volgens mij zijn er mooiere vertalingen voor "drivers" in deze context.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de middelste van de openingspost, er is wel wat verschil met de gewone iPod dopjes maar dat is geen 'wereld' van verschil. Ik denk dat de eerste en 3e wat voller klinken, al blijft het natuurlijk maar behelpen met oordopjes (in vergelijking met goeie headsets).

maar ja... om nou met oorwarmers op straat te gaan lopen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand dat witte verlengstuk van de EX71's nog? Bijvoorbeeld iemand die hem met afstandbediening gebruikt ofzo? Ik wil dit graag overnemen (die van mij is kwijt :( ) Vergoeding 5 euro, die ik meteen overmaak via paypal (je ontvangt het dus gelijk, als jij dan ook gelijk verscheept _/-\o_ .. eeuwige dankbaarheid)

eventueel mailen naar t610 [at] hoogeveen321.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48
verdorie! mijn EX71's doen raar :/

was eerst nog ff een van me siliconen kwijt :P dus kon em een tijdje niet gebruiken, maar uiteindelijk toevallig ergens gevonden en dacht mooi kan ze weer gebruiken.

kom ik er vanochtend dus achter dat me linker dopje "vaag" doet :? ene moment komt er wel geluid uit en het volgende moment weer niet.

ik dacht eerst dat het aan me mp3 speler lag maar ik heb nog een stel MDR-ED238's en het daarna getest en die doen het wel gewoon goed.

Sony kan zodra ik thuis kom ff een telefoontje verwachten over garantie enzo :P voor de rest niks mis met de doppen ze zijn echt geniaal goed ^_^

[edit]

of ik kijk gewoon even op de Sony site en kom erachter dat ik ze gewoon op mag sturen mits de bon erbij zit en een duidelijke omschrijving van wat het probleem is.

[ Voor 15% gewijzigd door Jaguar645 op 10-05-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Zow ik heb vandaag mijn witte EX71 dopjes binnengekregen voor op mijn iPod. Ik heb deze dopjes besteld vanwege de goede reacties op dit forum en omdat er uit de dopjes van de iPod erg weinig bas kwam.

Dus ik sluit de nieuwe dopjes aan.... Zow wat een veel beter geluid. Ze zijn nu aan het inspelen op mijn stereo. Ik ben benieuwd hoe ze dan klinken.

Kortom ik ben nu al erg tevreden.

Ow en die siliconen dopjes zitten erg fijn. Wel net of je een prop watten in je oren hebt. (Ben in-ear niet echt gewend :) ) maar ze zitten wel comfortabel. De medium doppen zijn precies goed....

Dank voor het goede advies piepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik ook de ex71 dopjes goed geluid en zo.

Alleen werkt volgens mij me verlengsnoertje wat er bij zit niet helemaal goed. Als ik hem aan sluit hoor ik alleen rechts of links. Ik weet niet precies welke kant maar iig niet stereo. Als ik hem er dan verder uithaal is het weer precies andersom. Klopt dit?Waar kan dit aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:29:

Alleen werkt volgens mij me verlengsnoertje wat er bij zit niet helemaal goed. Als ik hem aan sluit hoor ik alleen rechts of links. Ik weet niet precies welke kant maar iig niet stereo. Als ik hem er dan verder uithaal is het weer precies andersom. Klopt dit?Waar kan dit aan liggen ?
Het snoertje is erg stroef. Dus misschien dat je de plug even wat verder erin moet duwen, totdat je echt een klik voelt? Anders misschien draadbreuk, dan zou ik hem gelijk terug sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:49

Piggen

Lekker bakkie

Crap, nu zijn m'n EX71SL's bijna helemaal naar de klote.
Ik kreeg het voor elkaar om de snoertjes klem te laten zitten tussen het deksel van m'n mp3cdspeler. Nu is het snoer op diverse plaatsen beschadigd en liggen de kabels een beetje bloot. Daarnaast zijn de dopjes ook al wat gescheurd, dus ik denk niet dat ze nog lang meegaan.
Ik ben ook echt schandalig lomp omgesprongen met zulke dure dopjes.

Maar ik vond het wel erg fijne dopjes, dus ik denk dat er nog wel een paar komt (of de EX51 misschien, als die ongeveer hetzelfde zijn).
Weet iemand waar ze redelijk goedkoop te krijgen zijn, want hier in de stad (Tilburg) heb ik ze eigenlijk maar op 1 plaats kunnen vinden (de Radiobeurs) en daar kosten ze 55 euro.

Ook jammer dat die Shures van StanScharnigg al verkocht zijn, die leken me ook wel wat.

Ik meende laatst gelezen te hebben dat Philips ook soortgelijke doppen heeft (of ermee komt). Klopt dat? Misschien zijn die ook wel wat (als ze bestaan natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
mpmad schreef op 12 mei 2004 @ 20:50:
Weet iemand waar ze redelijk goedkoop te krijgen zijn, want hier in de stad (Tilburg) heb ik ze eigenlijk maar op 1 plaats kunnen vinden (de Radiobeurs) en daar kosten ze 55 euro.
www.videopartner.nl verkoopt ze voor 41 euro en rekent iets van 5 euro verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Korakal

Up up up!

mister_S schreef op 07 mei 2004 @ 18:42:
Ik heb de EX-71's gekocht als opvolger van m'n Sennheiser MX-400's en ik merk een zeer duidelijk verschil: de EX-71's gaan veel minder snel clippen (overbelast raken) dan de MX-400. Ik gebruikte beiden icm iPod met de equalizer uit en niet te hoog volume. Toch gingen die MX-400's bij een beetje bass al over de zeik. En dat is niet omdat die iPod nou zo ver in het laag gaat...

De EX-71 is wel wat scheller dan de MX400, maar dat went wel. Ook het in-ear principe vergt enige gewenning (bij mij althans), maar ben er nu na een tijdje zeer tevreden over.

Ik heb ze ook op de Sony MD-speler van m'n broertje gehoord (met groove), daar is de bass pas echt supervol en strak van de EX-71. Doen ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

mpmad schreef op 12 mei 2004 @ 20:50:
Crap, nu zijn m'n EX71SL's bijna helemaal naar de klote.
Ik kreeg het voor elkaar om de snoertjes klem te laten zitten tussen het deksel van m'n mp3cdspeler. Nu is het snoer op diverse plaatsen beschadigd en liggen de kabels een beetje bloot. Daarnaast zijn de dopjes ook al wat gescheurd, dus ik denk niet dat ze nog lang meegaan.
Ik ben ook echt schandalig lomp omgesprongen met zulke dure dopjes.
Na een halfjaar normaal gebruik is mijn rechterdopje ingescheurd en heb ik openliggende kabels op meerdere plekken. Beetje slechte kwaliteit voor zulkje dopjes, mijn oude MX400 houden het een stuk beter uit!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met de Sennheiser PX200:
Afbeeldingslocatie: http://www.exhibo.it/Sennheiser/consumer/images/grandi/PX200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
als je naar www.headphone.com gaat, kan je een beschrijving van die sennheiser lezen.
Ze zijn niet zo goed als de PX100. Het grote verschil tussen beide is dat de px200 een gesloten hoofdtelefoon is en de PX100 een open hoofdtelefoon.

Als dat gesloten vs open niet zo belangrijk voor je is, kan je beter voor de px100 gaan. Die heb ik afgelopen weekend nog voor 30 euro bij de harense smit (een overgenomen megapool) zien liggen. Heb nog even overwogen om hem zelf te kopen, gezien de lovende woorden op headphone.com. Maar ik heb er op het moment niks an, dus toch maar niet gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
LightYears schreef op 13 mei 2004 @ 15:26:
[...]

Na een halfjaar normaal gebruik is mijn rechterdopje ingescheurd en heb ik openliggende kabels op meerdere plekken. Beetje slechte kwaliteit voor zulkje dopjes, mijn oude MX400 houden het een stuk beter uit!
Kan je er dan niet gewoon een andere kabel aan solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zijn er naast de Koss oordopjes nog meer betaalbare "in-ear" dopjes? De normale dopjes blijven in mijn oren niet goed zitten namelijk.

Die Philips SBCHE590 lijken ook de gehoorgang in te gaan. Maar ze zijn toch anders. Hoe blijven die zitten?
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbche590_l.jpg

Verder zegt Philips dit:
Door het gepatenteerde innovatieve reflected-speaker ontwerp lijkt het of u over virtueel surround-geluid beschikt.
Verkloot dat het geluid niet? Want als ik surround wil dan ga ik wel in de woonkamer zitten kijken naar een film. Muziek is in principe niet gemaakt voor surround.

[ Voor 88% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-05-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Is 100€ voor de Shure E2 goedkoop? (wel spijtig dat ik 23€ verzending moet betalen ... :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

normale prijs...
je kan ook voor 100 euro 2e handse E3's kopen (www.head-fi.org forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Laatst online: 22-07 15:24
(jarig!)
Sennheiser PMX60
Nominal impedance 32 Ohm
Cable length 1.4 m
Ear coupling supraaural
Transducer principle dynamic, open
Jack plug 3,5 mm stereo
Weight w/o cable ca. 55 g
Frequency response (headphones) 18.....21000 Hz
Sound pressure level (SPL) 122 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion < 0,5 %

Sennheiser PX100
Nominal impedance 32 Ohm
Jack plug 3,5 mm stereo
Transducer principle (Headphones) dynamic, open
Ear coupling supraaural
Cable length 1,4 m
Weight w/o cable 60 g
Frequency response (headphones) 15.....27000 Hz
Sound pressure level (SPL) 114 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion 0,1 %

Nu is mijn vraag, mag je je blind staren op het feit dat het bereik van de PX100 "ietswat" groter is, hij minder "distortion" schijnt te hebben? Dus dat je de conclusie mag trekken dat de PX100 beter is dan de PMX60? De PMX60 heeft echter wel weer een hogere SPL. Nu vraag ik me af wat dit betekent...

Oke, het zijn natuurlijk twee verschillende headphones, maar zou iemand advies kunnen geven? Persoonlijk zou ik best voor wat minder "comfort" willen gaan, de PX100, (zelf heb ik een headset die ook een neckband heeft en zit erg comfortable)
in plaats voor meer "comfort".

Wellicht zijn er hier mensen die met 1 van de twee setjes ervaringen heeft. Ook alvast mijn excuses sinds dit geen "dopjes" zijn, maar headphones. Het leek mij het meest toepasselijke deze vraag hier te stellen (een echt draadje voor enkel headphones is er niet) B).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Over de pmx60 valt op GoT wel het één en ander te vinden. De consensus is toch wel dat het een butt-hoofdtelefoon is. De meningen over de PX100 zijn over het algemeen zeer positief. Lijkt me een simpele keuze dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
(jarig!)
Raymond schreef op 13 mei 2004 @ 19:22:
Over de pmx60 valt op GoT wel het één en ander te vinden. De consensus is toch wel dat het een butt-hoofdtelefoon is. De meningen over de PX100 zijn over het algemeen zeer positief. Lijkt me een simpele keuze dus :)
Dank voor je snelle reply :). Heb zelf niks over de PMX60 kunnen vinden hier op GoT, bijvoorbeeld met deze search.

Met butt-hoofdtelefoon bedoel je dus dat hij "niet zo" goed is in vergelijking met de PX100? Als ik je op je woord moet vertrouwen, dan wordt het misschien toch wel de PX100 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op 13 mei 2004 @ 20:19:
[...]

Dank voor je snelle reply :). Heb zelf niks over de PMX60 kunnen vinden hier op GoT, bijvoorbeeld met deze search.

Met butt-hoofdtelefoon bedoel je dus dat hij "niet zo" goed is in vergelijking met de PX100? Als ik je op je woord moet vertrouwen, dan wordt het misschien toch wel de PX100 :P.
Probeer eens op PX 60 te zoeken (of PX60). Heb daar recent zelf best info over gevonden. Kreeg zelf juist een positief gevoel over deze headphone door de reacties! Heb helaas nog geen tijd gehad 'm te kopen.
"Butt-phone" valt volgens mij wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
:D :D Shure E2 net besteld en betaald. Hopen dat ze hem maandag leveren.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de EX71 gekocht, maar als ik 'm nu met de verlengstuk verbind, dan hoor ik alleen aan de linkerkant geluid. Is dit normaal? Ook past hij niet helemaal in de verlengstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:12:
Ik heb net de EX71 gekocht, maar als ik 'm nu met de verlengstuk verbind, dan hoor ik alleen aan de linkerkant geluid. Is dit normaal? Ook past hij niet helemaal in de verlengstuk.
Ojjorz schreef op 12 mei 2004 @ 16:57:

semsite schreef op 12 mei 2004 @ 16:29:

Het snoertje is erg stroef. Dus misschien dat je de plug even wat verder erin moet duwen, totdat je echt een klik voelt? Anders misschien draadbreuk, dan zou ik hem gelijk terug sturen...
Wel goed lezen hè ;) . Het probleem is al een keer voorbij gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 14 mei 2004 @ 21:35:
[...]

[...]
Wel goed lezen hè ;) . Het probleem is al een keer voorbij gekomen...
:o :o :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
(jarig!)
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:02:
Probeer eens op PX 60 te zoeken (of PX60). Heb daar recent zelf best info over gevonden. Kreeg zelf juist een positief gevoel over deze headphone door de reacties! Heb helaas nog geen tijd gehad 'm te kopen.
"Butt-phone" valt volgens mij wel mee...
Ook op de trefwoorden PX 60 (PX60) of PMX 60 (PMX60) is niks op GoT te vinden; zijn de pagina's mogelijk gepurged? Of ben ik het...

De kleine beetje die ik gehoord en gelezen heb, zijn wel positief gesteld. Welke headphones / dopjes heb je zelf op dit moment? Verder lijkt hij toch aardig goed, 'k heb zelf een headsetje van Labtec voor me PC (20-20.000) en als ik dat vergelijk met de PMX60 dan moet dat lijk me toch wel goed zitten...

Of kan je een headphone / dopjes niet beoordelen op de specs zelf zoals ik hier heb vermeld?

Weet misschien iemand wat SPL inhoudt? Doelen ze op hoe "hard" hij het geluid kan weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op 14 mei 2004 @ 22:31:
[...]

Ook op de trefwoorden PX 60 (PX60) of PMX 60 (PMX60) is niks op GoT te vinden; zijn de pagina's mogelijk gepurged? Of ben ik het...

De kleine beetje die ik gehoord en gelezen heb, zijn wel positief gesteld. Welke headphones / dopjes heb je zelf op dit moment? Verder lijkt hij toch aardig goed, 'k heb zelf een headsetje van Labtec voor me PC (20-20.000) en als ik dat vergelijk met de PMX60 dan moet dat lijk me toch wel goed zitten...

Of kan je een headphone / dopjes niet beoordelen op de specs zelf zoals ik hier heb vermeld?

Weet misschien iemand wat SPL inhoudt? Doelen ze op hoe "hard" hij het geluid kan weergeven?
Specs zijn techniek, geen muziek.
Heb nu de de PMX 60 op mijn hoofd, vanmiddag voor €22,95 gekocht bij BCC. De eerste indruk is goed. Speel nu Queen, klinkt prima. Vrouw heeft straks naar Enya geluisterd (zij is heel kritisch, zowel qua muziek als draagcomfort), was zeer tevreden. Volgens mij een prima headphone voor lekkere popmuziek, klassiek etc. Wil je dance, met overdadige bas, dan is deze misschien minder geschikt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.