Wat zijn goede oordopjes? Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.269 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hum. Waar haal je die foamies voor Senn MX400's? Ik ben er een kwijt geraakt in de bus :/

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

InsjaHH schreef op 14 mei 2004 @ 22:31:
[...]

Ook op de trefwoorden PX 60 (PX60) of PMX 60 (PMX60) is niks op GoT te vinden; zijn de pagina's mogelijk gepurged? Of ben ik het...

De kleine beetje die ik gehoord en gelezen heb, zijn wel positief gesteld. Welke headphones / dopjes heb je zelf op dit moment? Verder lijkt hij toch aardig goed, 'k heb zelf een headsetje van Labtec voor me PC (20-20.000) en als ik dat vergelijk met de PMX60 dan moet dat lijk me toch wel goed zitten...

Of kan je een headphone / dopjes niet beoordelen op de specs zelf zoals ik hier heb vermeld?

Weet misschien iemand wat SPL inhoudt? Doelen ze op hoe "hard" hij het geluid kan weergeven?
Specificaties hebben zeer weinig te maken met de kwaliteit van het geluid. Waar het vooral om gaat zijn de speakertjes, de stroom voorziening, het design etc etc. Daarnaast spelen nog 1000 factoren een rol, alleen weet ik die niet :) Waarom zijn Etymotics zo veel beter dan Sony EX-71's, gezien de specs valt het wel mee, ga je luisteren dan hoor je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

InsjaHH schreef op 14 mei 2004 @ 22:31:
[...]

Ook op de trefwoorden PX 60 (PX60) of PMX 60 (PMX60) is niks op GoT te vinden; zijn de pagina's mogelijk gepurged? Of ben ik het...
offtopic:
klopt: je moet op het moment ook met kleine letters zoeken; [search=pmx 60]. Zie ook Search geeft geen resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 00:22:
Specs zijn techniek, geen muziek.
Heb nu de de PMX 60 op mijn hoofd, vanmiddag voor €22,95 gekocht bij BCC. De eerste indruk is goed. Speel nu Queen, klinkt prima. Vrouw heeft straks naar Enya geluisterd (zij is heel kritisch, zowel qua muziek als draagcomfort), was zeer tevreden. Volgens mij een prima headphone voor lekkere popmuziek, klassiek etc. Wil je dance, met overdadige bas, dan is deze misschien minder geschikt.
Ah, ontzettend bedankt voor deze indruk van de PMX60. Prijs is zeker niet slecht, maar als het goed is krijg 'k ze binnenkort van een kennis dus :).

Mooi dat je kan bevestigen dat het draagcomfort in orde is, daar twijfelde ik niet aan. Overigens, bij dance wil je toch niet een overdadige bas hebben? Ik denk dat je dat meer bij hardcore en dat soort genres het "nodig" hebt. Misschien bij trance... Maar als ik het zo hoor, klinkt ie op alle vlakken (bas, midden, treble) oke :9.

Mag ik je vragen op welke speler je de PMX60 hebt uitgetest?
Ojjorz schreef op 15 mei 2004 @ 09:17:
Specificaties hebben zeer weinig te maken met de kwaliteit van het geluid. Waar het vooral om gaat zijn de speakertjes, de stroom voorziening, het design etc etc. Daarnaast spelen nog 1000 factoren een rol, alleen weet ik die niet :) Waarom zijn Etymotics zo veel beter dan Sony EX-71's, gezien de specs valt het wel mee, ga je luisteren dan hoor je het meteen.
Aha, dat dacht ik inderdaad al ;). Nou, je hebt al 3 factoren gehad, nu nog de andere 997 B). Welke Etymotics bedoel je precies, dan ga 'k es "specs" vergelijken. Als het verschil tussen de twee maar heel weinig is in het voordeel van de EX-71 en de Etymotics presteert "naar gevoel" beter, is dat erg opmerkelijk.
Korakal schreef op 15 mei 2004 @ 09:38:
[...]

<span style="color:grey">offtopic:
klopt: je moet op het moment ook met kleine letters zoeken; [search=pmx 60]. Zie ook Search geeft geen resultaten?</span>
offtopic:
Ah, kijk. Mijn dank en schaamte is groot! :D. "Vroeger" had je hier geen last mee, althans 'k had het niet opgemerkt.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op 15 mei 2004 @ 11:45:
[...]

Ah, ontzettend bedankt voor deze indruk van de PMX60. Prijs is zeker niet slecht, maar als het goed is krijg 'k ze binnenkort van een kennis dus :).

Mooi dat je kan bevestigen dat het draagcomfort in orde is, daar twijfelde ik niet aan. Overigens, bij dance wil je toch niet een overdadige bas hebben? Ik denk dat je dat meer bij hardcore en dat soort genres het "nodig" hebt. Misschien bij trance... Maar als ik het zo hoor, klinkt ie op alle vlakken (bas, midden, treble) oke :9.

Mag ik je vragen op welke speler je de PMX60 hebt uitgetest?
Ik ben geen dance- trance etc. kenner, dus dat neem ik meteen van je aan :D

De pmx 60 is "getest" op een iriver ifp-180t en een iriver imp-550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

CyBeR schreef op 15 mei 2004 @ 00:35:
Hum. Waar haal je die foamies voor Senn MX400's? Ik ben er een kwijt geraakt in de bus :/
Bij een lokale electronicazaak (1 vestiging in NL), heb ik 8 universele foamies gehaald voor 3 euro :)

BTW: bij dance GEEN overdadige bas, de hoge tonen zijn het belangrijkst, dan de bas.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

leokennis schreef op 15 mei 2004 @ 12:32:
[...]

Bij een lokale electronicazaak (1 vestiging in NL), heb ik 8 universele foamies gehaald voor 3 euro :)

BTW: bij dance GEEN overdadige bas, de hoge tonen zijn het belangrijkst, dan de bas.
Naam? Plaats? Met een beetje geluk zit 't hier in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Is het zo dat de Shure E2 de budget (of slechtere/voorloper versie) is van de E5 en de E1 van de E3 :?
Ik heb al het 1 en ander gelezen op internet en dit viel mij een beetje op qwa uiterlijk. Zelf vind ik de E2 mooier dan de E3.
Als ik ze ooit ga bestellen, dan zou ik ze uit de VS halen. Is het prijsverschil tussen de E3 en de E2 het waard :?
Gebruiken jullie je E2 of E3 allemaal zo: http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/mm1online/e3ear
of gewoon (dus niet om je oor) :?
Klopt het dat als je 1 van deze dopjes aansluit op je pc, je een gigantische ruis krijgt!? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

CyBeR schreef op 15 mei 2004 @ 14:09:
[...]

Naam? Plaats? Met een beetje geluk zit 't hier in de buurt ;)
Rutten electronica in Cuijk.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/JW78DJ4D7463/picserver.gif
Ik zou het niet doen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door sjaakaq op 15-05-2004 20:10 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

leokennis schreef op 15 mei 2004 @ 20:07:
[...]

Rutten electronica in Cuijk.

[afbeelding]
Ik zou het niet doen ;)
Haha, nee idd :)
Ik zoek ze wel hier ergens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
MyNameIs schreef op 15 mei 2004 @ 18:20:
Is het zo dat de Shure E2 de budget (of slechtere/voorloper versie) is van de E5 en de E1 van de E3 :?
Ik heb al het 1 en ander gelezen op internet en dit viel mij een beetje op qwa uiterlijk. Zelf vind ik de E2 mooier dan de E3.
Als ik ze ooit ga bestellen, dan zou ik ze uit de VS halen. Is het prijsverschil tussen de E3 en de E2 het waard :?
Gebruiken jullie je E2 of E3 allemaal zo: http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/mm1online/e3ear
Klopt het dat als je 1 van deze dopjes aansluit op je pc, je een gigantische ruis krijgt!? :r
ik zal je alles over de E2 kunnen vertellen binnen een paar dagen (als die klojos ze opsturen :( ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend wil de Shure E2's gaan kopen en zoekt nu een winkel waar hij ze kan kopen. Dus bij deze, weet iemand een betrouwbare, het liefst nederlandse, winkel voor de Shure E2's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 14:38:
Een vriend wil de Shure E2's gaan kopen en zoekt nu een winkel waar hij ze kan kopen. Dus bij deze, weet iemand een betrouwbare, het liefst nederlandse, winkel voor de Shure E2's?
www.piens.com ... Ze shippen via UPS en je kan er via overschrijving betalen. Met shipping erbij: 120€ In winkel voor 100€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op 16 mei 2004 @ 22:11:
[...]

www.piens.com ... Ze shippen via UPS en je kan er via overschrijving betalen. Met shipping erbij: 120€ In winkel voor 100€.
Héhé, dat is hier in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

MyNameIs schreef op 15 mei 2004 @ 18:20:
E2 is inderdaad de budget versie van de E1/E3....
(de E3 is vrijwel gelijk met de E1, alleen iets betere bass voor de E3)
E3's zijn een stuk kleiner en vallen minder op....de E2's zien er (naar mijn mening) erg goedkoop uit...
zekers :)
verschil tussen de E2 en E3 is ongeveer net zo groot als tussen Senheisser MX400 en Sony E888 :)
ik draag ze op de "gewone" manier, werkt prima...
is onzin, ik hoor er minder ruis door dan met de EX71's

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Sony E888 dopjes, kan je die gewoon bij een Sony dealer bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ze staan niet meer bij Sony op de site, dus ze zullen ze wel niet meer maken. Je kan ze in America nog wel krijgen. Bijv. op i-Shopping4U

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
[...]

E3's zijn een stuk kleiner en vallen minder op....de E2's zien er (naar mijn mening) erg goedkoop uit...
Ik weet niet of je ervaring hebt met alle Shure dopjes, maar dan zou dit dus betekenen dat de E3 beter zitten. Hoe zitten de E5 :? Nog beter :? En vergeleken met de EX71, hoe zitten ze dan :?
[...]

zekers :)
verschil tussen de E2 en E3 is ongeveer net zo groot als tussen Senheisser MX400 en Sony E888 :)
Wow zo groot..! :> En hoe groot is het verschil tussen de E3 en de E5 :?
[...]

is onzin, ik hoor er minder ruis door dan met de EX71's
Mooi, ik heb nu de EX71 en ben (mede dankzij GoT en Head-Fi) ervan overtuigd dat ik nieuwe dopjes nodig heb. Ik ben bereid om aardig wat geld uit te geven als het de moeite waard is :)
Ik ben bang dat ze niet goed passen en dat ik daardoor slecht geluid hoor. Bijv bij mijn EX71 dopjes, die gebruik ik met de kleinste omhulsels en ze werken dan perfect :) Maar als je medium omhulsels gebruikt, klinken ze niet meer en doen ze pijn :(
De deelnemers worden dus de E3 (die ik persoonlijk lelijk vind) en de E5. Zijn de E5 hun geld waard :?
Ik had gelezen dat je de E5 voor 375 dollar kon krijgen bij een authorized dealer, mits je een couponcode had ingevult. Weet iemand hier meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat goede schelpen zijn van rond de 50 euri, mag ook minder? Oordopjes zitten niezo lekker en die in-ear vind ik niezo fris omdat iedereen altijd wil mee luisteren enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 19:38
Kan ik ergens een verlengstukje kopen voor de EX71? Wel handig als ik het ergens anders voor wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MyNameIs schreef op 17 mei 2004 @ 16:59:
[...]

Ik weet niet of je ervaring hebt met alle Shure dopjes, maar dan zou dit dus betekenen dat de E3 beter zitten. Hoe zitten de E5 :? Nog beter :? En vergeleken met de EX71, hoe zitten ze dan :?
de E3's zitten ongeveer net zo goed als de E5's wat ik begrijp uit de ervaringen....
beide zitten beter dan de E2's
Wow zo groot..! :> En hoe groot is het verschil tussen de E3 en de E5 :?
minder groot, alleen een verschil in het detail van de bass
in mijn ogen het extra geld niet waard, ook omdat je dat verschil amper hoort met gecomprimeerd geluid....
maar toegegeven, als ik miljonair was zou ik wel voor de E5's gaan :)
De deelnemers worden dus de E3 (die ik persoonlijk lelijk vind) en de E5.
de E3's zijn echt niet lelijk in het echt hoor....
ze zien er professioneel uit en vallen bijna niet op in je oor (moet je wel de E3's hebben en niet de witte E3c's)
de E5's zijn daarentegen weer minder mooi (vind ik), die zijn qua uiterlijk weer meer vergelkijkbaar met de E2's (doorzichtige driver)
Ik had gelezen dat je de E5 voor 375 dollar kon krijgen bij een authorized dealer, mits je een couponcode had ingevult. Weet iemand hier meer van :?
jup, $369 zelfs: http://www.ipodlounge.com...ents.php?id=P3363_0_7_0_C

ik heb 2e handse E3's voor omgerekend 100 euro (incl. shipping en BTW) gekocht via het head-fi forum...
het zijn allemaal liefhebbers en als er staat 'zo goed als nieuw' kun je er vanuit gaan dat ze amper gebruikt zijn (zo ook die van mij)

zorg ook dat je een paar gele schuimpjes als reserve koopt...die zitten het lekkerst, maar gaan maar een maandje mee....

lees anders deze reviews en overtuig jezelf:
http://www.microphonesolutions.com/dereofnewshe.html
http://www.microphonesolutions.com/coandreofshi.html

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 17-05-2004 19:36 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Ik zag iemand die Shure dopjes had gekocht bij The Ear Plug Store en hij moest belasting over zijn dopjes betalen :(
Mooooody, mag ik weten waar jij je E3's vandaan hebt :?
Moest je er nog importbelasting over betalen :?
* MyNameIs wilt natuurlijk liever geen belasting over zijn dure dopjes betalen :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door MyNameIs op 17-05-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MyNameIs schreef op 17 mei 2004 @ 20:01:
Ik zag iemand die Shure dopjes had gekocht bij The Ear Plug Store en hij moest belasting over zijn dopjes betalen :(
* MyNameIs wilt natuurlijk liever geen belasting over zijn dure dopjes betalen :Y)
als je ff leest, zie je precies waar ik ze vandaan heb, hoeveel ze me hebben gekost en of ik belasting moest betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:27
MyNameIs schreef op 17 mei 2004 @ 16:59:
[...]

De deelnemers worden dus de E3 (die ik persoonlijk lelijk vind) en de E5. Zijn de E5 hun geld waard :?
e5 zijn zelfs verkrijgbaar voor 360 dollar bij http://stores.ebay.com/iDealSound
voor de prijs moet je een mailtje sturen, dat was 2 maanden ofzo geleden. je moet maar een nieuw emailtje sturen en de prijs vragen: etymotics@hotmail.com
verschil tussen de e5 en e5c zijn de draagtas, de verpakking en de level attenuator bij de e5c. deze winkel staat in de top 100 van ebayshops, dus het is een goede. hij verzendt het pakje ook als een 'gift'. :> :)
MyNameIs schreef op 17 mei 2004 @ 20:01:
ja ik had idd belasting betaald voor de e3c, maar ik had de doppen zelf niet betaald :+ :+ :*), uiteindelijk alleen 40 euro aan belasting en inklaringskosten betaald. ik wilde echt de e3c hebben i.c.m. ipod. op de doos was gewoon een dikke factuur geplakt met het totaalbedrag :O

maar als je het geld hebt moet je natuurlijk voor de e5 gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door wei_zhu op 18-05-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn deze dopies een beetje goed, Sony MDR-ED21LP hoofdtelefoon of kan ik dan toch beter sennheiser mx 400 of 500 bestellen. het fijne van die sony oordopjes vind ik nl dat dingetje dat lekker in je oor gaat. het is vast slecht voor je maar het geluid dringt goed door en andere hebben er niet zo snel last van.

ik lees dat die van sennheiser niet zo lekker zitten. dus ik twijfel nog.
ik heb nu voor mijn mp3speler Mobiblu-dah 1000 die standaard dingen, ik vind ze goed maar jhet kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Ik ben op zoek naar dit soort doppen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gelde927/zooi/bscap000.jpg

Hoe duur zijn ze ong. (vanaf welke prijs starten ze) en houdt mijn iPod het dan nog steeds wel 8 uur vol of trekken deze dingen veel meer stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:38
Neobender schreef op 18 mei 2004 @ 18:41:
Ik ben op zoek naar dit soort doppen:

[afbeelding]

Hoe duur zijn ze ong. (vanaf welke prijs starten ze) en houdt mijn iPod het dan nog steeds wel 8 uur vol of trekken deze dingen veel meer stroom?
mooie oordopjes :+ En anders wees je ff wat duidelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij "stoort" in dit topic is dat mensen hier beginnen over hoofdtelefoons terwijl het hier duidelijk over dopjes gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Bram0s - Tuesday 18 May 2004 14:29

zijn deze dopies een beetje goed, Sony MDR-ED21LP hoofdtelefoon of kan ik dan toch beter sennheiser mx 400 of 500 bestellen. het fijne van die sony oordopjes vind ik nl dat dingetje dat lekker in je oor gaat. het is vast slecht voor je maar het geluid dringt goed door en andere hebben er niet zo snel last van.

ik lees dat die van sennheiser niet zo lekker zitten. dus ik twijfel nog.
ik heb nu voor mijn mp3speler Mobiblu-dah 1000 die standaard dingen, ik vind ze goed maar jhet kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek goede doppen voor mij 3e gen iPod

Ik twijfel dus erg tussen de Ety's ER4p's en de Shure E3c's. Alleen kan ik alleen uitgaan van reviews, want ik zou niet weten waar ik ze allebei kan beluisteren hier in Nederland. Want er zijn zoveel smaken qua klank waar je van houd.
Ik hou van een lekker warm geluid, maar vind de Sony Ex71's te modderig klinken met een te vaag mid en hoog.

Alleen denk ik dan weer dat de Ety's te hoog en fel zitten met een gebrek aan diep laag. En ze zien er naruurlijk uit als een setje Kijkshop dingen van 5 euro :P Maar dat boeit me geen zak.

Dus weet iemand mischien ergens een zaak die 1 van de 2 heeft. Et is toch zo'n 150-200 eurie die je moet uitgeven.

Ik heb echt te veel verschillende reviews gelezen met verschillende uitkomsten dus ik zou echt niet weten waar ik van uit kan gaan. Ik zou ze dolgraag zelf willen beluisteren.

Die zaak op Ebay, die iDealsound heeft een terugneem prijs van 15% van de aanschaf prijs, maar dan wordt et dus een redelijk prijzige luistersessie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:19:
Ik zoek goede doppen voor mij 3e gen iPod

Ik twijfel dus erg tussen de Ety's ER4p's en de Shure E3c's. Alleen kan ik alleen uitgaan van reviews, want ik zou niet weten waar ik ze allebei kan beluisteren hier in Nederland. Want er zijn zoveel smaken qua klank waar je van houd.
Ik hou van een lekker warm geluid, maar vind de Sony Ex71's te modderig klinken met een te vaag mid en hoog.

Die zaak op Ebay, die iDealsound heeft een terugneem prijs van 15% van de aanschaf prijs, maar dan wordt et dus een redelijk prijzige luistersessie :D
www.toddthevinyljunkie.com, hier kan je ze beiden kopen en stuur je er eentje terug binnen 30 dagen. ik zat een tijdje geleden ook erg te twijfelen tussen de er4p en e3c.

wat voor mij de doorslag heeft gegeven (ik heb de e3c): alles gebaseerd op deze 2 reviews:

http://www5.head-fi.org/f...4&highlight=shure+AND+ety

http://www5.head-fi.org/f...1&highlight=shure+AND+ety

- de e3c zit echt comfortabel in je oor, de er4p niet
- er4p heeft minder bass dan e3c, als de ipod niet genoeg bass gaf met andere doppen is dit zeker belangrijk
- e3c is ideaal voor onderweg, kabelgeluid is weinig. er4p moet je niet kopen voor onderweg.

over de er4p:

het geluid vd er4p blijkt meer details te hebben dan de e3c. het geluid van de er4p klinkt een beetje leeg. de reviewer omschrijft het zo: 'The ER-4 has always felt a little sterile and hollow to me. It seems that the ER-4 has a tendency to introduce detail by enhancing the "notes" in the music. For example, if a guitar string or a piano key is struck, you hear a very clear and distinct note being played, but you don't get the falling note nor the transition notes. In a way, the "sound between the sound" seems to have been hollowed out. This produces a very clean, almost clinical sound'

btw: als je veel klassieke muziek luistert, moet je zeker voor de er4p gaan >:) ik weet niet wat voor muziek je luistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat goede schelpen zijn van rond de 50 euri, mag ook minder? Oordopjes zitten niezo lekker en die in-ear vind ik niezo fris omdat iedereen altijd wil mee luisteren enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 15:38:
Kan je misschien beter in een ander topic kijken of een nieuwe voor openen, hier gaat het namelijk over dopjes en niet over schelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verschil :\ bedankt voor je goed hulp :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Etymotics ER-4P ontvangen. Die had ik op Ebay besteld. Zie deze link:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...3274&item=3096503968&rd=1
De prijs inclusief verzendkosten was 218 dollar, dus ca 185 Euro. Is splinternieuw en ze verzonden het als Headphone Gift (op mijn verzoek). Ik hoefde daarom geen invoerrechten of btw te betalen. Duurde wel even voor ik ze had (bijna 2 weken) en ik begon al een beetje ongerust te worden, maar het bleek allemaal goed te zitten.
Klinken fantastisch. Ik had de Sony MDR EX71SL al een tijdje en dacht dat die een heel goed geluid geven, maar in vergelijking met de Ety's stelt het niks meer voor.
De lage tonen van de Ety's zijn zeer goed, niet zo overheersend als bij de Sony, maar zeer strak en verder klinkt het allemaal veel helderder.
Een aanrader m.i. !!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:38
Sony MDR-Q55SL S €40,-:
Afbeeldingslocatie: http://www.hermeselectronics.nl/gfx-producten/Sony/MDR-Q55SL_S.jpg

Sony MDR-Q22LP B €30,-:
Afbeeldingslocatie: http://www.hermeselectronics.nl/gfx-producten/Sony/MDR-Q22LP_B.jpg

Bron: Hermes Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

eurO. Met een andere letter bestaat 't woord niet.

Afgezien daarvan, en dat dit topic over oordopjes gaat en niet over hoofdtelefoons, probeer de Philips SBC-HP890 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah nog zon hulpzaam iemand, geef antwoord als je dat hebt en anders houd je je mond gewoon lekker. Ik weet ook wel wat de titel is maar om nou 2 apparte topics voor dopjes en schelpen te maken vind ik een beetje overbodig maar goed ik heb me antwoord al van iemand die wel behulpzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 22:49:
Ah nog zon hulpzaam iemand, geef antwoord als je dat hebt en anders houd je je mond gewoon lekker. Ik weet ook wel wat de titel is maar om nou 2 apparte topics voor dopjes en schelpen te maken vind ik een beetje overbodig maar goed ik heb me antwoord al van iemand die wel behulpzaam is.
Ehm. Ik heb je een antwoord gegeven. Lekker dankbaar ben jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry hoor maar met dat gezeik van euri en topic titel... vind ik echt irritant maar goed, bedankt voor je antwoord hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 23:07:
Ja sorry hoor maar met dat gezeik van euri en topic titel... vind ik echt irritant maar goed, bedankt voor je antwoord hoor ;)
Mja, net als ik 't irritant vind dat er mensen zijn die het woord euro niet kunnen spellen, en een heleboel mensen hier 't irritant vinden dat er mensen in topics over het ene onderwerp over het andere onderwerp gaan posten ;)

Vandaar, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euro kan ik prima spellen hoor maar van de topics vind ik beetje nep. Heb je liever dat het hele forum vol komt te staan met Wat is een goede hoofdtelefoon Wat is een goede dit... Dus ik denk ik stop het maar bij dit, hier past het goed bij. Maar goed... laat ook maar ;)

Back on-toppic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
Op euri betrap ik mezelf ook nog wel eens, dus daar hoor je me niet over. Vind ik net zo'n mieren geneuk als Micro$oft...

Maar wat de koptelefoons betreft ben ik het met CyBeR en stuartje wel eens. Koptelefoons zijn namelijk heel andere koek dan dopjes. De enige overeenkomsten zijn dat er muziek uit komt en dat er een stekkertje bij zit. Ik heb niet zo'n zin in een topic vol met vragen als trekt mijn speler het wel als ik er koptelefoon X in stop?.
Het probleem is alleen waar trek je de grens? Dingen als die Sony's uit dimitio's post, zijn dat nou dopje of koptelefoons? Persoonlijk zeg ik: Alles wat puur voor portable óf monitoring gebruik gemaakt/bedoeld is valt onder dopjes.

Hou het hier dus gewoon bij "dopjes", en voor vragen over koptelefoons kan je een nieuw topic openen of terecht in AV > Zoek goede koptelefoon - Wie wil zijn ervaringen delen ?. (Dit is net zo begonnen als het orspronkelijke dopjes topic, dus als dat net zo doorgaat kan je er nog heel wat opsteken...)

Zó blijft een forum overzichtelijk. Iedereen die dopjes zoek heeft een "eigen"dopjes topic, net als iedereen die een koptelefoon zoekt...

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-05-2004 00:15 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wei_zhu schreef op 19 mei 2004 @ 14:14:
[...]

btw: als je veel klassieke muziek luistert, moet je zeker voor de er4p gaan >:) ik weet niet wat voor muziek je luistert
Tnx man!

Ik luister voornameleijk house en drum and bass, het worden vrijwel zeker de E3's, ik had ook al zo het idee dat de ER4p's te "eerlijk" zouden zijn. Klassieke muziek is totaal niet belangrijk voor mij :D

De muziek hoeft van mij niet zo dicht mogelijk bij de werkelijkhied te klinken dus zo steriel als de Ety's is dan idd meer voor de audiofiel die een zo natuurgetrouw mogelijk geluid wil.

Over dat microfoon effect van als je het snoer van de Ety's aanraakt had ik ook al een keer gelezen. Ik kan me hier inderdaad wat bij voorsetellen. En omdat ik er ook mee fiets kan dat natuurijk vervelende effecten opleveren.

Bedankt voor de links van Head-Fi! :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

DeeD2k2 schreef op 20 mei 2004 @ 00:14:

Hou het hier dus gewoon bij "dopjes", en voor vragen over koptelefoons kan je een nieuw topic openen of terecht in AV > Zoek goede koptelefoon - Wie wil zijn ervaringen delen ?. (Dit is net zo begonnen als het orspronkelijke dopjes topic, dus als dat net zo doorgaat kan je er nog heel wat opsteken...)

Zó blijft een forum overzichtelijk. Iedereen die dopjes zoek heeft een "eigen"dopjes topic, net als iedereen die een koptelefoon zoekt...

[...]
Toch nog even een laatste toevoeging. Dat topic is totaal gericht op het thuisgebruik van een koptelefoon. Ik denk dat de mensen die in dit topic vragen naar een koptelefoon deze willen gebruiken bij hun portable audio device. Daarover wordt in het andere topic weinig tot geen informatie gegeven. Ik volg deze beide topics al vanaf het begin, maar vind het niet onlogisch dat zulke vragen hier gesteld worden.

Ojjorz gaat binnenkort een DIY versterkertje bouwen om zijn Sennheiser aan te sluiten op zijn Iaudio4. Jum Jum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Heeft die EX71SL set nou ook een 2,5 jack ? Of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 01:30:
[...]
Tnx man!

Ik luister voornameleijk house en drum and bass, het worden vrijwel zeker de E3's, ik had ook al zo het idee dat de ER4p's te "eerlijk" zouden zijn. Klassieke muziek is totaal niet belangrijk voor mij :D

De muziek hoeft van mij niet zo dicht mogelijk bij de werkelijkhied te klinken dus zo steriel als de Ety's is dan idd meer voor de audiofiel die een zo natuurgetrouw mogelijk geluid wil.

Bedankt voor de links van Head-Fi! :p
als je d&b & house gaat luisteren, dan zou ik zeker voor de e3c gaan. ook voor onderweg dus dan lijkt me de keuze gemaakt... de bass is heel strak.
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 17:06:
Klinken fantastisch. Ik had de Sony MDR EX71SL al een tijdje en dacht dat die een heel goed geluid geven, maar in vergelijking met de Ety's stelt het niks meer voor.
De lage tonen van de Ety's zijn zeer goed, niet zo overheersend als bij de Sony, maar zeer strak en verder klinkt het allemaal veel helderder.
Een aanrader m.i. !!
wat voor mp3's heb je? 128 kbps? als je ze uitprobeert met minimaal 192 kbps zullen ze nog beter klinken. de er4p's zijn extreem brongevoelig.
zeef schreef op 20 mei 2004 @ 13:26:
Heeft die EX71SL set nou ook een 2,5 jack ? Of zie ik dat verkeerd ?
gewoon standaard dus 3,5 d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Maar weer eens een reactie van mij...

De Ety's zijn niet steriel en ook niet zo brongevoelig. Ik verbaas me als ik hier lees dat ze kil of kunstmatig zouden klinken. Ik vraag me af of deze mensen de Ety's zelf goed hebben beluisterd, of reviews van andere napraten. Voor mensen die het echt willen weten verwijs ik naar mijn review aan het begin van dit topic waar ik 2 hoge kwaliteitsdoppen met elkaar vergelijk.

De er4p hebben wel een audiofiel karakter, maar ze zijn ook behoorlijk vergevingsgezind. Daarom zijn ze geschikt voor allerlei muzieksoorten, dus niet alleen jazz/klassiek maar ook r&b, house etc 128 kbps kan uitstekend en muziek met zware bassen komen dan ook uitstekend tot z'n recht. En trouwens wat is er mis met een audiofiel karakter? Lijkt mij dat je dan uitstekende geluidskwaliteit in huis haalt.

Het microfooneffect van de kabel wat ik heb beschreven in de review, valt in de dagelijkse praktijk wel mee. Momenteel fitness (fietsen en roeibank) ik ook met de Er4ps en dat gaat goed. Wat de ety's minder goed deden was het hanteren van extreem hoge volumes en grote dynamiek zoals bij mijn electronische drumstel. Dan begonnen ze te oversturen, maar bij dit soort volumes zal je gehoor ook niet vrolijk worden.

Ik ben nog steeds van mening dat de Ety's met kop en schouders boven alle headplugjes uitsteken, inclusief de shures, westone etc. Merken die overigens ook verdienstelijke hoofdtelefoons maken, maar ik vond ze minder goed klinken. Ik heb er hier thuis verschillende mogen proberen, maar kwam altijd weer tot deze conclusie.

[ Voor 50% gewijzigd door boekhour op 20-05-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
wei_zhu schreef op 20 mei 2004 @ 13:34:gewoon standaard dus 3,5 d8 ik.
Daar was ik al bang voor :) Zijn er ook goeie 2.5 -> 3.5 converters verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
boekhour schreef op 20 mei 2004 @ 14:15:
Maar weer eens een reactie van mij...

Ik ben nog steeds van mening dat de Ety's met kop en schouders boven alle headplugjes uitsteken, inclusief de shures, westone etc. Merken die overigens ook verdienstelijke hoofdtelefoons maken, maar ik vond ze minder goed klinken. Ik heb er hier thuis verschillende mogen proberen, maar kwam altijd weer tot deze conclusie.
de e3 en de etymotics worden heel vaak met elkaar vergeleken, omdat ze ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten. ik denk dat het van je persoonlijke smaak afhangt of je nou de ety's of de shures beter vindt. ik heb de shure e3c gekocht met het oog op het reizen. ik heb de er4p niet beluisterd, maar het zijn ook high-end dopjes om erg kritisch naar muziek te luisteren. overigens denk ik niet dat de etymotics de beste doppen zijn die er te koop zijn. als je je portemonnaie opentrekt en 800 of 900 dollar betaalt voor 'custom made' ultimate ears of sensaphonics...mss iets voor jou?
zeef schreef op 20 mei 2004 @ 14:18:
[...]

Daar was ik al bang voor :) Zijn er ook goeie 2.5 -> 3.5 converters verkrijgbaar?
http://www.ipaqshop.nl/product/2947, ik zou echt niet weten welke converter goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door wei_zhu op 20-05-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Thanks, maar dat gaat niets worden denk ik. Zo'n grote plug op mijn P900 ziet er niet uit en ik denk dat het ook een grotere kans op schade betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op 20 mei 2004 @ 16:37:
Thanks, maar dat gaat niets worden denk ik. Zo'n grote plug op mijn P900 ziet er niet uit en ik denk dat het ook een grotere kans op schade betekent.
Nou ik heb er zo 1 bij me Nokia Ngage zitten, is dat niet wat?

Afbeeldingslocatie: http://216.25.78.123/bigpics/Garmin/0101034400.jpg

Deze wordt ook los verkocht o.a. onder de naam Garmin 2.5mm to 3.5mm Jack Adapter.

Ik zou zeggen waag er een een Google'tje aan als je het wat vind. Ik vind et een mooie kwaliteit adapter, ik gebruik em zelf ook om 3.5mm oordopjes aan me Ngage te hangen.

edit:
Ik heb ff gekeken, in NL zijn ze volgens mij alleen bij Expansys te krijgen
http://www.expansys.nl/product.asp?code=010-10344-00

Er staat dat ze ze 1 juni verwachten

In de US zijn ze wel volop te krijgen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
[quote]wei_zhu schreef op 20 mei 2004 @ 16:14:
[...]

overigens denk ik niet dat de etymotics de beste doppen zijn die er te koop zijn. als je je portemonnaie opentrekt en 800 of 900 dollar betaalt voor 'custom made' ultimate ears of sensaphonics...mss iets voor jou?

[...]

Mee eens. Echter ik doel op de doppen die hier in het forum de revue passeren en dat zijn geen doppen van 800 dollar, met op maat gemaakte oorstukjes. Deze zijn ook te duur voor mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

boekhour schreef op 20 mei 2004 @ 14:15:
ik heb zowel de Shure E2, E3 en Ety 4 en 6 geluisterd en de E3's waren voor mij het meest "bevredigend"

geluid uit de E3's klonk meer als muziek dan uit de Ety's....
de Ety's gaf het meer weer als een heleboel verschillende instrumenten geplaatst in een 3d-omgeving....

maar zoals al is gezegd...iedereen ervaart geluid anders en een ander vindt de Ety's weer helemaal perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In reactie op de post van wei_zhu : De meeste van mijn mp3's zijn 192 of meer kbps en heel veel in vbr (Lame en --alt-preset standard) dus van behoorlijke kwaliteit.

Aan boekhour: Gebruik jij de "rubberen" eartips van de Ety's en wat doe jij om een zo goed mogelijke seal te krijgen ? Ik dacht dat ik het zelf al goed deed, maar eventuele tips zijn van harte welkom, zeker van iemand die ze al een hele tijd in gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

kun je geen gele schuimpje voor de Ety's krijgen?

bij de Shure's is het bekend dat de gele schuimpjes zorgen voor de beste afdekking en het beste geluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister vooral in de bus en metro, maar op een normaal volume is het bijna onmogelijk om wat van de muziek (vooral de lagere tonen) te horen. Ik overweeg daarom aanschaf van de Sony MDR-NC11 met ruisonderdrukking. Iemand ervaring met deze doppen? Is de ruisonderdrukking effectief?

Als alternatief zie ik de Sony MDR-EX71SL, omdat deze dezelfde siliconen dopjes heeft als de nc11. In hoeverre minderen deze omgevingsgeluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ik stel me altijd de vraag: als je met shure's of ety's in je oren zitten en je op degelijk volume (dus redelijk hard, ook niet loeihard) zit, horen de mensen naast je ook alles, zoals bij gewone doppen? Want persoonlijk heb ik een hekel aan zulke mensen, en heb ik niet graag dat iedereen kan horen wat ik luister.

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 22-05-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

met de shure's hoeft ik het volume van mijn iRiver maximaal op 15/40 te zetten om hard geluid te krijgen...
de buitenwereld hoort 0,0 van het geluid, omdat het eigenlijk niet eens zo hard staat, maar je het zelf wel hard genoeg hoort omdat alles is afgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 11:23:
Aan boekhour: Gebruik jij de "rubberen" eartips van de Ety's en wat doe jij om een zo goed mogelijke seal te krijgen ? Ik dacht dat ik het zelf al goed deed, maar eventuele tips zijn van harte welkom, zeker van iemand die ze al een hele tijd in gebruik heeft.
Ik gebruik de rubberen "white eartips". De foams heb ik een paar keer geprobeerd maar voor mij persoonlijk vond ik ze niet prettig zitten, je voelt te veel druk in je oren. Bovendien had ik altijd moeite om ze in te krijgen. Je dient ze op te rollen, waardoor de diameter kleiner wordt en dan vlug in je oren te steken waarna ze weer iets "uitzetten". Voordat ik ze in mij oren stak waren ze al weer uitgezet, ik ben kennelijk niet vlug genoeg... 8)

Ik maak de eartips altijd een beetje nat en dan gaan ze gemakkelijk het oor in en kan ik ze behoorlijk "doordrukken" zonder dat het irritant aanvoelt. Hiermee verkrijg je een goed sluitende seal.

[ Voor 30% gewijzigd door boekhour op 23-05-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
jvvv schreef op 22 mei 2004 @ 22:43:
Ik stel me altijd de vraag: als je met shure's of ety's in je oren zitten en je op degelijk volume (dus redelijk hard, ook niet loeihard) zit, horen de mensen naast je ook alles, zoals bij gewone doppen? Want persoonlijk heb ik een hekel aan zulke mensen, en heb ik niet graag dat iedereen kan horen wat ik luister.
Andere mensen horen er niets van en op hogere volumes ook niet. En zoals Mooooody al aangaf, je hoeft de boel niet zo extreem hard te zetten omdat het omgevingsgeluid van buitenaf voor jou zelf ook tot boven de 20db wordt gedempt. Je kunt je dus goed concentreren op de muziek zonder daarbij je oren te verpesten. Dit is dus ook precies de reden waarom andere niet-inear doppen vaak hard klinken. Deze dienen vol te worden opengedraaid om het omgevingsgeluid te overstemmen en ze lekken daarmee geluid naar de buitenwereld toe.

[ Voor 34% gewijzigd door boekhour op 23-05-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig experimenteren ben ik er achter gekomen dat de (zwarte) foam tips voor mij toch het beste werken. Eerst dacht ik dat er weinig verschil (alweer voor mij) zat tussen de witte siliconen en de zwarte foams. Op een gegeven moment zat ik echter met de witte te luisteren naar mijn iRiver H-120, terwijl op de achtergrond de radio speelde. Toen ik de iRiver stopte hoorde ik heel zachtjes nog de radio, die op een normaal volume speelde. Toen de foams geprobeerd, goed diep in mijn oor gestopt en even gewacht tot ze goed waren uitgezet, toen hoorde ik HELEMAAL NIETS meer van de radio. En meteen een nóg beter basgeluid uit de Ety's. Werkelijk fantastisch. En wat een verschil met de Sony EX-71's die ik tot nu toe gebruikte. Die vond ik tot nu toe behoorlijk goed, maar ze zijn niet te vergelijken met de Ety's ! De bassen zijn veel strakker en het geluid is veel helderder en doorzichtiger.
Ook al hebben de Ety's een behoorlijke slok geld gekost, ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik ze gekocht heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:16:
Ook al hebben de Ety's een behoorlijke slok geld gekost, ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik ze gekocht heb.
Helemaal mee eens, het kost veel geld, maar op een bedrag voor een mp3-speler van 400-500 euro valt het ook wel weer mee. En de doppen zijn voor het grootse deel bepalend voor de geluidskwaliteit. Kan je een selectie maken op "de beste" mp3-speler met de beste geluidskwaliteit. En vervolgens worden er dan cheapo dop op aangesloten. Ik heb altijd de vergelijking gemaakt tussen boksen en een audioinstallatie. Je zet op een installatie van 1400 euro toch geen speakers van 89 euro per stuk? Kwaliteit kost geld, maar in de vele uren luisterplezier verdien je het dubbel en dwars terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En uiteindelijk viel de prijs die ik er voor betaalde nog mee. Van Etymotic kreeg ik de naam van de imorteur/dealer hier in Nederland (Elcea) en daar zouden ze Euro 430,- moeten kosten. Ik heb ze, nieuw, op Ebay kunnen kopen voor 218 dollar, inclusief verzendkosten, dus zeg maar Euro 185,- . En ik had geluk: hoefde geen invoerrechten of BTW te betalen. Voor belangstellenden: Zie:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...3274&item=5701004842&rd=1
Duurde weliswaar ca 2 weken, maar was het waard. Ze sturen ze desgevraagd als "Gift", maar dan moet je vwb invoerrechten ook nog een beetje geluk hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden,

Bij earplugstore kan ja Shure's E3 kopen voor zo'n 125€ inclusief verzendkosten.

Je moet daarvoor enkel een coupon aanvragen met 53$ korting (staat duidelijk op hun site aangegeven) en vervolgens een mail sturen voor de shipping costs te vragen - die zullen 26$ bedragen

plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik heb nauwelijks gebruike Shure E2's liggen
als iemand interesse heeft kan die me bereiken op l.immink at vpro punt nl

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:07:

Bij earplugstore kan ja Shure's E3 kopen voor zo'n 125€ inclusief verzendkosten.

Je moet daarvoor enkel een coupon aanvragen met 53$ korting (staat duidelijk op hun site aangegeven) en vervolgens een mail sturen voor de shipping costs te vragen - die zullen 26$ bedragen

plezier ermee
Tnx man!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:07:

plezier ermee
wow, dat is mooi. ik had toendertijd 25 dollar korting gekregen. ik moest wel belasting betalen. Hugster, heb je ze nou besteld?

[ Voor 5% gewijzigd door wei_zhu op 27-05-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Geldt die coupon wel voor het buitenland?

(buitenland van die zaak, niet ons buitenland :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op 27 mei 2004 @ 20:13:
Geldt die coupon wel voor het buitenland?

(buitenland van die zaak, niet ons buitenland :P )
yep, coupon is overal geldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wei_zhu schreef op 27 mei 2004 @ 17:22:
[...]

wow, dat is mooi. ik had toendertijd 25 dollar korting gekregen. ik moest wel belasting betalen. Hugster, heb je ze nou besteld?
nop wel de coupon, ga et wel doen deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

jvvv schreef op 22 mei 2004 @ 22:43:
de ex71 zijn ook in-ear, en ik heb mijn i-river op 12 staan meestal, en dan staat het op redelijk volume, je hoort niets van je omgeving. En ik kan me niet voorstellen dat zij er wel iets van horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf te denken over een Shure E3c, maar ik vroeg me af of deze ook geschikt zijn om te joggen of hardlopen? Blijven ze een beetje goed zitten en hebben ze geen last van die dreunen van je lichaam tijdens het hardlopen?
Ik heb wel al gezien dat ze op earplug store redelijk geprijsd zijn met een voordeel coupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik heb zelf de Sony E-931 en de Sennheiser mx400 en vind eerlijk gezegd de Sony velen malen beter dan de mx400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag me mx500 dopjes binnen en ik vind ze egt top! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 17:10:
Ik zit zelf te denken over een Shure E3c, maar ik vroeg me af of deze ook geschikt zijn om te joggen of hardlopen? Blijven ze een beetje goed zitten en hebben ze geen last van die dreunen van je lichaam tijdens het hardlopen?
Ik heb wel al gezien dat ze op earplug store redelijk geprijsd zijn met een voordeel coupon.
Geschikt zijn ze wel, want het is een erg duurzaam gebouwde earphone, daarom heb ik ook voor de E3c gekozen. Geluid is goed, maar ik denk dat Etymotics mij misschien nog beter zouden bevallen. Maar aangezien ik ze uitsluitend gebruik voor forenzenverkeer heb ik toch voor de E3c gekozen.
Met goed passende stukjes erop geschoven zullen ze ook prima blijven zitten. Wel kan het in combinatie met zweet misschien minder comfortabel worden. Het effect is wel net alsof je met je vingers in je oor aan het hardlopen bent, dus je hoort je eigen ademhaling en hartslag, terwijl je van je omgeving niets hoort. Dus extra goed opletten. Eigenlijk zou ik ze hiervoor afraden, maar die afweging moet je zelf maken. Het heeft in elk geval niets met de kwaliteit van de Shure's te maken, die is top! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de Shure's E3 besteld bij earplug store. Verwacht ze over kleine 10 dagen. Ik hoorde dat die gele schuimpjes het fijnste waren dus heb ik die meteen ook meebesteld. Momenteel heb ik de MX 400 van Sennheiser en die staan niet bekend om hun pasvorm.
De reden dat die Shure's het omgevingsgeluid dempen is één van de redenen geweest om hem aan te schaffen. Bij de plaatsen waar ik jog is redelijk weinig autoverkeer dus qua veiligheid zal het wel meevallen. Laat wel iets horen als ik ze binnenheb en ingespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn IRiver H120 nu de Sony EX71 in gebruik. Natuurlijk een wereld van verschil met wat er standaard bij de IRiver zit. Ze zijn hun aanschaf prijs wat mij betreft wel waard (55euro). Maar ik mis toch wel wat detail. Ik zit nu dan ook te denken aan de Shure E3.
Maar hoeveel beter zijn ze nu? Zijn ze het bedrag wel waard? Wie heeft er ervaring met alle twee?
Natuurlijk hellemaal mooi als iemand weet waar je ze in Nederland kan kopen (en proberen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Als je dit topic leest, zie je mijn ervaringen met zowel de EX71's en E3's....

Het komt er op neer dat ik de E3's het geld dubbel en dwars waard vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Weet je wat er op de trap lag?
Een pakje van ups!!! Begon al schrik te krijgen toen ik zag dat het om een zending van 3kg ging en dat er in de doos waarschijnlijk drie mengpanelen kon. Maar na wat knip- en scheurwerk....

Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/shure/IMG_4681.JPG
(klikbaar)

Jaja, mijn Shure E2'tjes (na meer dan een week :( )

Snel ben ik het ding op een propere manier beginnen te openen, het gaat namelijk om een luxe-ding.

Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/shure/IMG_4683.JPG
(dopjes zelf, doosje, sleeves)

Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/shure/IMG_4686.JPG
(het testbeestje)

Eerste indruk
Toen ik ze uit de doos haalde en vastnam voelden ze redelijk stevig aan. Dikke draadjes, stevige plug en leuk van materiaal (dopjes zelf). Na even het heel mooi boekje te hebben doorbladerd, ging ik ze even proberen.

In je oor krijgen
Pak ik die dopjes, geen R of L te bespeuren... boekje nemen dus. Uiteindelijk blijkt dat één van de dopjes een iets donkere onderkant heeft en de rechtse is. Nu er in. Hier liep het al fout, ik kreeg ze er niet deftig in (ik ben een prutser). Terug boekje lezen.
Uiteindelijk zitten ze, met hulp van een spiegel in mijn oor. Ze zitten niet lekker. Standaard zaten de medium soft-sleeves er op. Ik haal die er dus af (gaat wat stroef) en duw er de small op. Heerlijk. Ze zitten perfect.
Ik heb ook geprobeert ze te dragen zonder het draadje rond je oor. Het is niet echt een leuk gevoel, het gewicht van de draad trekt de dopen wat naar beneden.
Klank
Ik ben geen audiofiel, maar zo'n goede klank heb ik nooit uit doppen horen komen. Zeer zuiver klank waar je echt alle frequenties kan uithalen: van diepe bass tot hoge toontjes. Ook de bas is zeer zuiver en niet dof en ruw klinkend zoals met goedkope dopjes die veel bas moeten produceren.
Ook het afsluitingseffect is heerlijk. Mijn oom zat beneden te boren in de muur en het verstoorde niet. Een minpuntje is wel dat ze extreem hard kunnen. In het boekje waarschuwen ze zelf dat je best niet meer dan 15min op max colume moet luisteren.
Ik heb ze voornamelijk getest met stevige muziek en ook met wat rustigere klasieke muziek (perplex, lion-king cd, eurythmics...).

Sleeves
Eerst heb ik de plastieke sleeves getest. Deze bevielen me goed. Uiteindelijk ben ik even de schuimpjes gaan testen. Ik dacht: small in de één, small in de andere. Niet dus. Voor een deftig comfort met de schuimpjes moet ik de large aandoen.
De schuimpjes dichten iets beter en zijn iets comfortabeler, maar voor dagelijks gebruik is dit echt teveel werk om elke keer in je oor te krijgen.

Algemeen
Een 'nadeel'. Ze geven zo'n helder geluid dat ik de slechte kwaliteit van mijn mp3'tjes kan horen.. :D :D Spijt van deze aankoop heb ik niet. Hoewel de E3 waarschijnlijk nog beter klinkt en wat minder zichtbaar is, denk ik dat deze zeker niet van slecht kwali zijn. Mischien zijn ze wat duur voor wat ze zijn (dopjes), maarja, als je niet tegen spaargeld kan.

Pro's
- Leuke design
- goede klank
- lekker lang snoertje
- zitten lekker

Con's
- Snoertje mischien wat dik
- L-vormige plug, had beter recht geweest
- Soft sleeves gaan er moeilijk op en af (je beschadigd ze bij het verwijderen)
- Ze kunnen te hard :)

ps: Morgen probeer ik ze eens op weg naar school in de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
dat het snoertje dik is, is relaxt. Er komen nu niet snel buigingen in het draad, ook als je hem vaak in het opberghoesje oprolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Vraagje.

Heeft er iemand ervaring met 'body packs' . En zou een receiver en een tranciever pack met elkaar compatibel zijn. Dus een pack voor een micro met een pack voor koptelefoon. Of moet ik via een basis-station werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krijg je problemen met de frequenties, elke bodypack heeft een bepaald frequentie gebied (ook die van het zelfde merk/type). En ik denk niet dat draadloze koptelefoons in het zelfe frequentie gebied zitten als draadloze microfoons.

En weet bijna zeker dat je een receiver nodig hebt van het zelfde merk. Dus bijv. Sennheiser e300 bodypack met een e300 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony MDR-EX71SL zijn mijn aanrader als je fijne doppen zoekt voor een redelijke prijs. Dankzij dit forum las ik veel positieve verhalen en heb ze besteld via eBay voor ongeveer € 35,- inclusief verzendkosten; dat scheelt flink met de MM die ze voor € 55,- heeft liggen in het zwart. Ik heb de witte uitvoering met chromen stukjes... staat echt helemaal perfect bij de iRiver IFP190T die ook wit met chroom is....itsa beauty combination!

Ze zitten ook enorm lekker, komt ook doordat het siliconen dopjes zijn die niet irriteren en niet van rubber zijn als die voorloper EX51. Verder goed snoertje dat heel soepel valt, niet van dat stugge koperdraad in ieder geval. Geluid, helder, hoor veel meer details als met de Senheisser 300's en een heel fijn basje die niet overheerst. De dopjes isoleren het omgevingsgeluid ook flink wat wel wennen is. In de trein bijvoorbeeld als de conducteur opeens naast je staat te praten en je hebt helemaal niets in de gaten, weird! Maar zo'n ouderwetse boemeltrein is dan ook weer opeens superstil...amazing!

Kortweg; zeer goed geluid voor doppen voor een redelijke prijs. Ik heb ook gekeken naar Shure's of Ety's maar vond dat te veel voor dopjes, vooral als ik ff nog in guldens omreken, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Indian: ik ben benieuwd wat je van de E3 gaat vinden. Als ik heel eerlijk ben vind ik dat ze een goed, zuiver geluid geven. Maar het geluidskarakter (tja, ik weet ook niet hoe het anders te omschrijven) ben ik niet echt kapot van. Er is een behoorlijke nadruk in midden-hoge gebied, en dat hoor je echt. Het kan dus even wennen zijn. Maar dan vergelijk ik ze met mijn thuis-telefoon, Sennheiser's HD540 ref. II, en dat is natuurlijk niet echt een eerlijke vergelijking.
Geef ze wat luistertijd, en laat dan 's weten wat je ervan vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, ik heb ook nu al anderhalf jaar een iRiver IFP 180 en sinds maart heb ik eindelijk de sony ex71's, ik heb voordien superveel goede dingen op GoT gelezen, dus ik moest die hebben !!! Overal gezocht, nergens gevonden, tot op 1 keer ...
Voor 55 euro had ik ze onmiddelijk mee :) . Wat zijn die doppen lekker man, overtreffen alle oortjes.... ik wi lgeen andere meer ! (tenzij die dure :p) ...Maar die bassen zijn echt perfect !!!!!!! Enigste minpunt zijn de hoge tonen :( ....
Dus een iRiver (Topmerk) en deze doppen ==> kan niet misgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:22:
@ Indian: ik ben benieuwd wat je van de E3 gaat vinden. Als ik heel eerlijk ben vind ik dat ze een goed, zuiver geluid geven. Maar het geluidskarakter (tja, ik weet ook niet hoe het anders te omschrijven) ben ik niet echt kapot van. Er is een behoorlijke nadruk in midden-hoge gebied, en dat hoor je echt. Het kan dus even wennen zijn. Maar dan vergelijk ik ze met mijn thuis-telefoon, Sennheiser's HD540 ref. II, en dat is natuurlijk niet echt een eerlijke vergelijking.
Geef ze wat luistertijd, en laat dan 's weten wat je ervan vindt. ;)
Ik ben helaas nog steeds aan het wachten. Maar mijn interesse gaat nu ook uit naar een vervanging van mijn vaste hoofdtelefoon. Ik zie dat je HD 540 hebt maar die is nogal prijzig en valt volgens mij in het hogere segment. Heb je toevallig ervaring met de HD 497, een ook iets ouder model. De prijs viel met met 59 namelijk niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helaas nog steeds aan het wachten. Maar mijn interesse gaat nu ook uit naar een vervanging van mijn vaste hoofdtelefoon. Ik zie dat je HD 540 hebt maar die is nogal prijzig en valt volgens mij in het hogere segment. Heb je toevallig ervaring met de HD 497, een ook iets ouder model. De prijs viel met met 59 namelijk niet tegen.
Nah, valt wel mee hoor. De HD540 is al een tijdje uit productie, heb 'm 2e hands gekocht voor 50 euro. Ik had er al eerder eentje, 15 jaar geleden, die heb ik toen nieuw gekocht voor 239 gulden. Was in die tijd idd het topmodel van Sennheiser. En ik ben er nog steeds verliefd op, ondanks dat ik weet dat er heus wel wat beters te krijgen is tegenwoordig. _/-\o_
Met de 497 heb ik geen ervaring. Maar je kan bij interesse natuurlijk altijd eens langs een audio-boer lopen, Sennheiser is een merk dat goed verkocht wordt in ons land bij de speciaalzaken. Maarre, die komt dan toch niet in de plaats van de E3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met veel intresse heb ik deze topic gelezen. Ik had al eens van shure en Etymotic gehoord maar nooit meer aandacht aan besteed, voornaamelijk omdat ik mijn dopjes onderweg gebruik en ik graag mijn omgeving blijf horen. Maar het heeft toch mijn intresse, ik luister nu met de mx400 welke ik goed vindt klinken maar het kan natuurlijk altijd beter. En aangezien ik nu toch in de states zit dacht ik kom laat eens kijken maar ik heb nog niet zo snel een winkel kunnen vinden waar ze die merken verkopen. Hebben jullie enig idee welke winkels (dus waar ik ze fysiek kan beluisteren) ze verkopen?? Want ik ben erg benieuwd naar de verschillen.

Groet
Matthias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sennheiser 497 komt niet voor de E3, die E3 wil ik portable gaan gebruiken en 497 voor stereo / pc.
Mijn E3 uit de V.S liggen nu bij General Logistics Systems, een vervoersdienst. Zij hebben mij inmiddels een formulier toegezonden om de goederen in te klaren en alle kosten voor invoerrechten, btw etc. te verreken. Beetje raar is wel dat mijn opmerking die ik gemaakt had bij het kopen van de artikelen ook vermeld staat op de factuur die bij het pakketje aanwezig was. Op zich geen probleem ware het niet dat mijn tekst was: Could you please put GIFT on the box without the receipt visible on the box. Or maybe a receipt with a lower amount on the box, maybe $ 100 instead of the real amount. I would appreciate it. It's ok if it is not possible. Thanks in advance.
Dan vind ik het dus niet raar dat de Nederlandse Douane het openmaakt en controleert. Beetje klantonvriendelijk dat ze dit niet afgeplakt of niet afgedrukt hebben.
Nog iets vreemds, op de factuur staat het bedrag met korting van 53 dollar van de voordeel coupon. Op de Verzendbon staat het bedrag zonder korting, dus moet ik waarschijnlijk invoerrecht, btw enzo betalen over het hele bedrag en over die 53 dollar.

@broek123, je zal toch vast wel een winkelketen vinden die high end geluidsspul verkoopt kunnen vinden? Probeer anders google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wat jammer nou :(

Ik had net zo'n goed gevoel bij deze zaak. Ik sta ook op het punt om E3's uit de US te bestellen. Ik had wel alvast maar de kortings coupin aangevraagd bij earplugstore. Maar ik begin nu toch te twijfelen :/

Bij iDealsound op eBay versturen ze wel als gift en heb ook al van meerdere Nederlanders vernomen dat dit ook echt gebeurt. Daar kosten de E3's $179, de normale prijs dus.

Hoeveel bij jij nou in totaal kwijt? Dus incl aanchafprijs, verzend en invoer?

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al beetje gekeken maar gek genoeg heb je hier niet zoveel high end shops, die ook nog eens oordopjes verkopen. Meest is hier voor de massa. Ook topografies gezien ligt niet alles bij elkaar in de buurt. Maar in Boston moet wat te vinden zijn.
Ben nl erg benieuwd naar het geluid, ik weet nl wat het verschil tussen high en low end kan zijn met een normale stereo set dus ben benieuwd wat het hier doet.

Groet
M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaan ook onder de noemer van in-ear monitors eh.

Dus mischien vind je ze wel bij muziek winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
www.piens.be (of .com) Redelijke scahpelijke prijzen.... En ze shippen via UPS

[ Voor 17% gewijzigd door jvvv op 08-06-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

grappig dat nu iedereen gefocust is op de E2's en E3's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Grappig om te zien dat er veel gebruikers zijn die van een sony ex51/71 overstappen naar de betere in-ears. Zelf ben ik er ook zo 1 die via een ex71 en een kortstonding e2 avontuur sinds gister aan een 2 weken oude e3 zit vastgenageld.

Aan het geluid van de e2 (en de zit, zeer harde eartips) moest ik echt wennen. De e3's zitten met de medium sized siliconen eartips als gegoten en het geen wat al vaker verteld is (verschil in kwalteit van het geluid) kan ik alleen maar beamen.

Dus pas op voor de sony ex51/ex71, voor je het weet geef je zonder blozen 200 euro uit aan een koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door LightYears op 09-06-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

LightYears schreef op 09 juni 2004 @ 00:28:
voor je het weet geef je zonder blozen 200 euro uit aan een koptelefoon :)
naja, als je ff zoekt is 100 euro voor de E3's ook voldoende hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Mooooody schreef op 09 juni 2004 @ 10:38:
[...]

naja, als je ff zoekt is 100 euro voor de E3's ook voldoende hoor ;)
Een 2e hands E5 kan je wel voor 200 euro kopen, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

moet op zich lukken....de vraag is alleen of de E5's het dubbele (of meer) waard zijn van de E3's...
mijn antwoord (na lang gebruikerservaringen gelezen te hebben) zou zijn 'nee' :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 09-06-2004 11:57 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.