Wat zijn goede oordopjes? Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
AArrrggg mijn sony mdr-ex71 dopjes zijn kapoet :( Rechter oor doet het niet meer.
Heeft sony internationale garantie of jullie weten? heb ze namelijk in Japan gekocht.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
NiTiN schreef op 14 september 2004 @ 16:30:
ik heb vandaag deze gekocht:

http://www.consumer.phili...O5IMH1J0RMRCSHQVHKFSESI5P

zijn ff wennen maar sluiten me wel goed af voor geluiden van buitenaf, en ik kan ze toch tamelijk hard zetten voordat de omgeving er last van heeft :)

[afbeelding]

ze kunnen trouwens nog hard ook zeg... :X
zijn het een beetje goede oordopjes? mooie bassen/hoge tonen? want ik denk er nu aan of een goede hoofdtelefoon te kopen, of oordopjes... oordopjes leven over het algemeen minder lang (iig is dat mijn ervaring ermee) dus daarom wil ik er niet te veel geld aan uit geven, voor de Headphones Max 50-60€ zoiets, en de dopjes 25-35€, niet veel meer, en ik wil nie die FX71/51 want dat lijkt me nix (te diep in je oren)
ik heb nu deze Philips Hoofdtelefoon
Philips SBCHS510 (dat is de de voorganger van de SBCHS520
Afbeeldingslocatie: http://www.nitroprice.co.uk/images/db/1/Philips/72625.jpg

zullen die dopjes beter zijn dan deze koptelefoon? of is het toch aan te raden een 'grote' koptelefoon te kopen? zal de opvolger van die philips beter zijn? of heeft die alleen nieuwe looks?

dit moet aangestuurd worden door mn Iriver IFP-380T :), wat die nu aardig goed kan :P. op 16ohm oordoppen luister ik met volume van 15, met 24ohm headphones op 20, en met n 32 ohm headphones moet ik zelfs tot 30 (van de 40 in totaal) met volume... en dat werkt dus niet zo lekker...

[edit] ik heb vandaag deze koptelefoon van Philips uigeprobeerd :):
Philips SBCHP840
Afbeeldingslocatie: http://www.dzelme.net/shop/images/philips/sbchp840.jpg
bereik: 8-29000Hz :P:P erg lekker geluid, en zit ook erg comfortabel, enige nadeel is dat die dus 32 ohm is... het geluid is veelste zacht, de koptelefoon die ik nu heb is 24 ohm en daar is volume hard genoeg vind ik :), met 16 ohm oordoppen (zijn er ook koptelefoons met 16 ohm?) is t nog harder :P (niet dat harder altijd beter is, ik houd meer van goede kwaliteit dan hard geluid :), maar die 'grote' philips is dus wel niet hard genoeg...

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 15-09-2004 14:12 ]

Gallery V&A

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38
Ik ben op zoek naar oordopjes met een 2,5 mm ipv 3,5 mm aansluiting, dit in verband met mijn SPV. Zijn deze verkrijgbaar in een redelijke kwaliteit ?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

NiTiN schreef op 14 september 2004 @ 16:30:
ik heb vandaag deze gekocht:

http://www.consumer.phili...O5IMH1J0RMRCSHQVHKFSESI5P

zijn ff wennen maar sluiten me wel goed af voor geluiden van buitenaf, en ik kan ze toch tamelijk hard zetten voordat de omgeving er last van heeft :)

[afbeelding]

ze kunnen trouwens nog hard ook zeg... :X
Zijn ze van silicone, rubber of gewoon plastic. Ze lijken een beetje op de sony's uit de startpost. Heb deze ook gezien en wil ze misschien wel maar weet niet of ze wel goed zijn. Kun je even een kort reviewtje schrijven?

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

8)7 oei :P

moet ik een review schrijven:

De oordopjes zijn even wennen. door een schijnbaar abnormale vorm van mijn oortjes kan ik geen oordopjes dragen (ze blijven niet zitten) tenzij er zo'n tuutje aanzit (zoals sommige philips en sony oordopjes. daarom heb ik een tijdlang een hoofdtelefoon gebruikt bij het computeren en muziek luisteren. Ook omdat oordopjes bij mij altijd stuk gingen.

over deze dopjes:

Het is echt ff wennen, je duwt het dopje namelijk een klein stukje je 'oorbuis' in, niet te ver want dat werkt niet. Mn linkeroor moet nog wat wennen maar rechts merk ik niet meer dat ie er inzit.

Wanneer je ze inhebt en geen muziek aanzet, dan kan je gewoon 90% van de omgeving nog goed horen/verstaan. zodra je echter muziek aandoet dan wordt je meteen als het ware 'afgesloten', iets wat ik erg oke vind. want ik wil graag mn muziek horen zonder allerlei omgevingsgeluid erdoorheen.

of de geluidskwaliteit goed is... tsja ik ben niet zo'n audiofiel, moet btw nog een keertje mn oren laten uitspuiten want hoor niet altijd alles even goed (komt niet door te lang te hard muziek aan... andere reden...) maar hier kan ik goed naar luisteren. geluid is een stuk beter dan de el cheapo dopjes die we van school hadden gekregen, want dat was echt een schel blikken geluid wat eruit kwam.

of de 'tuutjes' van plastic/siliconen/rubber zijn durf ik dus echt niet te zeggen... wat hier de verschillen tussen zijn weet ik ook niet precies maar het is niet hard of onbuigbaar, wel te vervormen naar gaat snel terug in de originele vorm :)

Ik vind ze voor 15 euro's geen miskoop B)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Verwijderd

dribbel schreef op 07 september 2004 @ 16:36:
waar the hell kopen jullie die sony dopjes eigenlijk... ik ben al tig winkels afgeweest maar niemand heeft ze. :|

als je ze online hebt besteld, waar en voor hoeveel??
Ik ga ze online bestellen,
De prijs zal rond de 35 euro liggen, niet zo duur dus! Kleur waarschijnlijk wit, maar zwart sluit ik niet uit! (8>

BJZ

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 06 september 2004 @ 21:11:
Sorry, dat moest dag zijn...
Zo heb ik het niet ervaren. Na één dag, met gevarieerde muziek, op hoog volume klonken ze (nagenoeg) net zo als dat ze nu (zeker 200 uur later) klinken. Het gaat dus om de EX71 en een iRiver H120 op vol vermogen (2 x 20 mW).
Maar goed, het zal voor een ieder kunnen verschillen. Zo zouden jou oren best beter kunnen zijn dan die van mij. ;)
Mensen ervaring met een iPod en EX71sl? kwaliteit kan alleen maar beter zijn, want de mee gelverde doppies zijn troep dingen.

Merk je dat je de iPod minder hard hoeft te zetten als je de EX71 aan hebt gesloten i.p.v. de meegeleverde dops? ;)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 18:27:
[...]

Ik ga ze online bestellen,
De prijs zal rond de 35 euro liggen, niet zo duur dus! Kleur waarschijnlijk wit, maar zwart sluit ik niet uit! (8>

BJZ
Waar? :)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 18:30:
[...]

Mensen ervaring met een iPod en EX71sl? kwaliteit kan alleen maar beter zijn, want de mee gelverde doppies zijn troep dingen.

Merk je dat je de iPod minder hard hoeft te zetten als je de EX71 aan hebt gesloten i.p.v. de meegeleverde dops? ;)
Heb juist het tegenovergestelde gemerkt (in een stille omgeving dat wel). De iPod dopjes gingen harder dan de EX71 dopjes.

Nu zul je in het openbaar vervoer ongetwijfeld meer profijt hebben van afsluitende dopjes als de Sony EX71, maar ik vond het toch opvallen dat de iPod dopjes harder konden :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

THW Arie schreef op 16 september 2004 @ 19:04:
[...]

Heb juist het tegenovergestelde gemerkt (in een stille omgeving dat wel). De iPod dopjes gingen harder dan de EX71 dopjes.

Nu zul je in het openbaar vervoer ongetwijfeld meer profijt hebben van afsluitende dopjes als de Sony EX71, maar ik vond het toch opvallen dat de iPod dopjes harder konden :)
BTW de iPod dopjes konden ook wel hard, dat is wel zo... maar het scheelt al heeeeeeel veel als je de wind, en omgeving niet hoort!
Als je de iPod dopjes beetje goed tegen je oren drukte merkte je ook wel dat hij hard kon!

Verwijderd

Via een online winkel! Vertrouwlijk, denk ik, zeker weten doe je nooit, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Als er interesse is moet je me ff mailen op.

bjzuidema [at] dds [punt] nl
en een cc naar:
thabenjamin [at] hotmail [punt] com

dan zal ik je misschien van dienst kunnen zijn, 2 (of 3 of 4 of 5 of 6 :P ) blije mensen altijd beter dan 1!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 19:30:
[...]

Via een online winkel! Vertrouwlijk, denk ik, zeker weten doe je nooit, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Als er interesse is moet je me ff mailen op.

en een cc naar:
thabenjamin [at] hotmail [punt] com

dan zal ik je misschien van dienst kunnen zijn, 2 (of 3 of 4 of 5 of 6 :P ) blije mensen altijd beter dan 1!
Of 100? Waarom niet gewoon hier posten?
35 euro zie ik ze online ook wel voor, maar dan moeten er nog verzendkosten bijkomen, of heb jij ze daar incl. voor?

Verwijderd

kieskes schreef op 16 september 2004 @ 19:46:
[...]

Of 100? Waarom niet gewoon hier posten?
35 euro zie ik ze online ook wel voor, maar dan moeten er nog verzendkosten bijkomen, of heb jij ze daar incl. voor?
All Inclusif...
het probleem is dat ik ze dan nog wel naar jouw toe moet sturen!
Maar dat kost niet zo vie veel geld in Nederland dacht ik...
Desnoods laat ik de verpakking hier, en stuur in de inhoud op.

Heel leuk zulllen ze het niet vinden als ik hier dopjes te koop ga zetten, en dat die ik ook niet.
Ben geen winkel... Maar als er mensen zijn die dops nodig hebben "Why not?" Me email adres staat in een andere quote hierboven.

Greetzz

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

NiTiN schreef op 16 september 2004 @ 17:06:
8)7 oei :P

moet ik een review schrijven:

De oordopjes zijn even wennen. door een schijnbaar abnormale vorm van mijn oortjes kan ik geen oordopjes dragen (ze blijven niet zitten) tenzij er zo'n tuutje aanzit (zoals sommige philips en sony oordopjes. daarom heb ik een tijdlang een hoofdtelefoon gebruikt bij het computeren en muziek luisteren. Ook omdat oordopjes bij mij altijd stuk gingen.

over deze dopjes:

Het is echt ff wennen, je duwt het dopje namelijk een klein stukje je 'oorbuis' in, niet te ver want dat werkt niet. Mn linkeroor moet nog wat wennen maar rechts merk ik niet meer dat ie er inzit.

Wanneer je ze inhebt en geen muziek aanzet, dan kan je gewoon 90% van de omgeving nog goed horen/verstaan. zodra je echter muziek aandoet dan wordt je meteen als het ware 'afgesloten', iets wat ik erg oke vind. want ik wil graag mn muziek horen zonder allerlei omgevingsgeluid erdoorheen.

of de geluidskwaliteit goed is... tsja ik ben niet zo'n audiofiel, moet btw nog een keertje mn oren laten uitspuiten want hoor niet altijd alles even goed (komt niet door te lang te hard muziek aan... andere reden...) maar hier kan ik goed naar luisteren. geluid is een stuk beter dan de el cheapo dopjes die we van school hadden gekregen, want dat was echt een schel blikken geluid wat eruit kwam.

of de 'tuutjes' van plastic/siliconen/rubber zijn durf ik dus echt niet te zeggen... wat hier de verschillen tussen zijn weet ik ook niet precies maar het is niet hard of onbuigbaar, wel te vervormen naar gaat snel terug in de originele vorm :)

Ik vind ze voor 15 euro's geen miskoop B)
waar heb je ze voor 15 euro gevonden, bij mij in het dorp liggen ze voor 30,- in de winkel!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Okee, excuses dat ik niet het hele topique door heb gelezen (en de vorige :/), maar de algemene indruk van dit topic is erg veel van die in-ear dingen, waar ik dus niet op zit te wachten.
Wat zoek ik dan?
Nieuwe oordoppen (duh). Komen op m'n Palm(One) te zitten (PocketTunes), maar wil er wel geluid uit krijgen. Een volumeregeling is handig, maar gebruik ik weinig. Verders hoeven ze niet helemaal m'n oor in, sterker nog, ik gebruik ze op de fiets (rechterdopje in, linker om het verkeer te volgen), dus wil niet dat m'n linker oor bij wijze van spreken gaat piepen omdat het geluid van het oordopje overheerst. Verders een redelijke bass uiteraard, en niet van die stoffen dingetjes die over de dopjes heen moeten, die raak ik nl. gegarandeerd kwijt. T is nl. zo dat die dingen m'n broekzak in moeten, dwz, naast Palm en mobiel in een zak, en dat wil niet altijd goed gaan.
Vorige dopjes waren el-cheapo Sony's, die hebben wel een heel slechte bass als je t mij vraagt, voor de rest klinken ze aardig. Alleen die stoffen dingetjes dus :p. Ik heb verder gekeken naar Altec Lansing (* RSpliet O+ Altec Lansing. ), maar om eerlijk te zijn, zien die dingen er nogal goedkoop en waardeloos uit. Kleur maakt mij niet uit, de jack wil ik echter wel L-vormig, aangezien het anders nogal lomp uit m'n hardcase komt. Echt de 6800 Ultra van de dopjes hoef ik nou ook weer niet, maar een 6600 zou wel leuk zijn :). Waar moet ik naar kijken/luisteren? :?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik denk dat de Sennheiser MX-400 (zonder volumecontrol) en de MX-500 (mét volumecontrol) goede opties zijn voor je. Deze zijn ook niet zo duur, maar voldoen wel aan de eisen die je stelt denk ik.

• da_rippah
THW Arie schreef op 16 september 2004 @ 19:04:
[...]

Gebruik euPod VolumeBooster :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
@ Seven of Nine
Die 6600 heb je net weggestreept. Dat zouden de EX71 zijn. :P (Als ik tenminste de videokaarten, want daar slaan die nummers toch op, nog een beetje op een rijtje heb.)
En waar je op moet letten? Als ik jou was zou ik toch een beetje in het duurdere segment van merken als Philips en Sony blijven. Daar vind je over het algemeen de degelijkste dopjes die ook bass weer kunnen geven.
Wil je dopjes die erg goed zijn in het weergeven van bass, en in mijn ogen zelfs "te goed", dan kan je voor Philips gaan. Bij bijvoorbeeld deze dopjes is de bass heel erg aanwezig. Voor een wat gematigder, en in mijn ogen evenwichtiger, geluid, zou je voor bijv. deze Sony's kunnen gaan. Ze zijn echter wel iets duurder.

Hoewel je het eigenlijk niet wilt, raad ik je toch echt de Sennheiser MX400 aan. Met deze dopjes haal je voor een heel redelijk bedrag een uitstekend setje in huis. En die schuimpjes hoef je echt niet zo snel kwijt te raken. Als ze er maar goed om zitten en je er een beetje zorgfuldig mee omspringt.
Als laatste kan ik je echt eens aanraden om toch Sony's in-ear dopjes te proberen. Ze zijn niet voor niet zo populair. Uit eigen ervaring zeg ik dat ik nog nooit een beter geluid uit een dopje heb horen komen. (Nee, ik heb nog nooit Shure's, Ety's of Westone's geprobeerd.) En het in je oren stoppen weld heel erg. Ook een piep in je oren kan je er mee voorkomen. Je kan het volumme namelijk een stuk lager houden waardoor je oren minder snel moe worden.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat Etymotics dure doppen hadden maar die zijn spotgoedkoop vergeleken met deze:

http://www.ultimateears.com/UE-10_PRO.htm

Ik durf het bijna niet te vragen maar heeft iemand hier ervaring mee??

edit:
Al deze heel gewone mensen dus:

http://www.ultimateears.com/clientele.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Januszjes schreef op 16 september 2004 @ 22:26:
[...]

waar heb je ze voor 15 euro gevonden, bij mij in het dorp liggen ze voor 30,- in de winkel!
Bij de V&D hier in Almere :Y) Ik heb btw geen volumeregelingsknopje in het snoer, staat wel op de site maar ik heb het niet :X dus misschien dat het type net iets anders is... wacht pak wel even de verpakking erbij...

sbc he 590/00 staat erop... ik kom momenteel even niet op de site van Philips komen, maar wat mij betreft zijn ze goedgekeurd hoor :7

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 01:07:
Ik dacht dat Etymotics dure doppen hadden maar die zijn spotgoedkoop vergeleken met deze:
http://www.ultimateears.com/UE-10_PRO.htm
Ik durf het bijna niet te vragen maar heeft iemand hier ervaring mee??
edit:
Al deze heel gewone mensen dus:
http://www.ultimateears.com/clientele.htm
Aan het rijtje mvan gebruikers is al te zien dat het monitor doppen zijn. Ook hebben ze niet zo'n groof frequentieberijk (20-16000 Hz). Of daar een verband tussen zit weet ik niet, ik dacht het wel, maar volgens mij maakt dat ze niet zo geschikt als dopjes voor je portable audio speler.
Aan de andere kant worden ze wel op maat gemaakt, lijkt mij... :9

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

R.I.P. Sony EX71SL
Ze gleden van m'n nek af en de boel kwam tussen de spaken van m'n fiets. "Gelukkig" waren ze al niet meer in beste staat (ik was al aan het kijken voor andere doppen), maar nu moet ik zeker nieuwe hebben. Ik dacht eerst aan de Shure E2c, maar LightYears zei dat de E3 een stuk beter waren. Dat geloof ik best, maar ze zijn ook ca. 2 keer zo duur. Ik zit dus een beetje te twijfelen.
MPmad schreef op 12 september 2004 @ 03:39:
[...]

Hartelijk bedankt voor je antwoord :)

Maar 200 euro voor een paar doppen is weer andere koek, ik weet niet of ik dat ervoor wil neerleggen.
Maar die E2c is wel beter dan de EX71 toch? Want ik heb wel een paar EX71 liggen, maar zie zijn zo goed als afgeschreven. Ik wilde dus een paar nieuwe doppen hebben en ik dacht aan de E2c, want ik hoorde er wel goede dingen over (dat ze de meerprijs ten opzichte van de EX71 zeker waard zijn, enzo).
Want die EX71 waren prima, en als de E2c nog beter zijn zou dat erg mooi zijn. Dat die E3c nog beter zijn, maakt me dan eigenlijk niet uit (zolang ik ze maar niet te horen krijgen, zodat ik misschien spijt krijg als ik de E2c koop :P)

Maar ik houd je advies wel in het achterhoofd :). Misschien dat ik nog een paar 2ehands E3c tegenkom ofzo.
Kan iemand nog even zijn licht schijnen op deze post? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 18:30:
[...]

Yep, hier een 4G iPod met Sony EX71SL. Klinkt supergoed al vind ik het volumeverschil wat je noemt wel meevallen. De standaard doppen klinken inderdaad waardeloos zo uit de doos, maar na flink inspelen op een versterker klinken ze.......steeds beter en nu echt goed!! Amazing! Zo'n verschil had ik niet verwacht maar er komt een lekker basje uit en het geluid is heel vol geworden en ze zitten lekker. Met lopen vind ik de EX71SL nooit zo lekker, je hoort je zelf lopen en dat is weird, dan zijn de standaard dopjes heerlijk.
Dus, gun die standaard doppen ook eens herkansing door flink inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

MPmad schreef op 17 september 2004 @ 17:30:
R.I.P. Sony EX71SL
Ze gleden van m'n nek af en de boel kwam tussen de spaken van m'n fiets. "Gelukkig" waren ze al niet meer in beste staat (ik was al aan het kijken voor andere doppen), maar nu moet ik zeker nieuwe hebben. Ik dacht eerst aan de Shure E2c, maar LightYears zei dat de E3 een stuk beter waren. Dat geloof ik best, maar ze zijn ook ca. 2 keer zo duur. Ik zit dus een beetje te twijfelen.

[...]

Kan iemand nog even zijn licht schijnen op deze post? :)
E2's gaven mij nooit het gevoel die 100 euro waard te zijn, gaven me nooit de meerwaarde die een ex71 wel had boven de groove dingen die ik daar weer voor had (waaay back) de E3's vertroetelen me elke keer nog weer. Als deze tussen spaken komen dan staat een nieuw setje E3's op nummer 1, ex71 op 2, een stap hogen (westone, ety, ultimate ears) op 3 ivm de prijzen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

theshatter3 schreef op 16 september 2004 @ 14:27:
Ik ben op zoek naar oordopjes met een 2,5 mm ipv 3,5 mm aansluiting, dit in verband met mijn SPV. Zijn deze verkrijgbaar in een redelijke kwaliteit ?
Gebruik een 2.5 --> 3.5 converter 8) en sluit zo elk setje doppen aan dat je wilt

Ik heb er zo een bij me Nokia N-Gage gekregen
Afbeeldingslocatie: http://216.25.78.123/bigpics/Garmin/0101034400.jpg

deze is ook te koop bij Expansys
*KLIK*

denk er daarbij wel aan dat je dus geen microfoon meer in je snoertje hebt zitten, maar dat wist je waarschijnlijk zelf wel :*)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Bestaat er veel verschil in het volume van verschilende oordopjes of ligt dit voornamelijk aan je audioafspeler?

• Rosmalen
  • Laatst online: 21-04 10:52
Hey peepz, heb even dit topic door zitten spitten en de search gebruikt maar ik zit nog met een vraag.

Heb nu dopjes, voor mijn minidisc speler die uit 2 delen bestaan eerste naar de speler met een controllertje, en in dat controllertje gaat een jag plug met nog 30 cm snoer en dopjes.

Heb laatst een MP3 speler gekocht, met zulke crappy oordopjes waar je dus echt niet vrolijk van word! Gebruik al een tijdje het eindstuk van mijn minidisc dopjes, met dus maar 30 cm draad.

Als ik max 20 euro ofzo uit wil geven voor een beetje goeie dopjes (prijs/kwaliteit) welke dopjes zou ik dan moeten kopen, en waar zijn ze te krijgen. Want er zijn zo veel verschillende, gister in het winkelcentrum hier nog rond gekeken. Bij de Dixons Philips dopjes gezien, die ergens al 3 euro goedkoper waren enzo.

Ben een echte n00b in dopjesland ;) hoop dat jullie me kunnen helpen!

www.vdzande.com

Verwijderd

Januszjes schreef op 18 september 2004 @ 11:17:
Bestaat er veel verschil in het volume van verschilende oordopjes of ligt dit voornamelijk aan je audioafspeler?
Ik vond van mijn witte standaard iPod oordopjes het volume oke, maar toen ik Shure E3's had gekocht ik toch wel de iPod volume booster eroverheen gehaald. Zo +40 +50 heb ik hem nu op ingesteld bij de volume booster.
Ik vond hem gewoon wat te zacht spelen.

Welke dopjes wil je gaan gebuiken en op wat voor speler?

• DeeD2k2
@ Rosmalen
Ik heb al een paar keer mijn mening en tips over dopjes kopen verteld, dus dat wou ik niet nog een keer doen. Ik raad je enkel aan de Sennheiser MX400 eens te proberen. Die kan je voor een bedrag rond de 15 euro krijgen en leveren een erg mooi geluid.
Lees het topic en de openingspost nog eens door, en je zou redelijk moeten weten wat er te krijgen is. Je kan ook eens proberen dopjes van anderen (bekenden) te beluisteren, kan je ook een goede indruk van krijgen.

DeeD vind zich eigenlijk te lief door dit verhaal iedere pagina (25 posts) weer te vertellen... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DeeD2k2 op 18-09-2004 16:40 ]

• da_rippah
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:28:
[...]

Yep, hier een 4G iPod met Sony EX71SL. Klinkt supergoed al vind ik het volumeverschil wat je noemt wel meevallen. De standaard doppen klinken inderdaad waardeloos zo uit de doos, maar na flink inspelen op een versterker klinken ze.......steeds beter en nu echt goed!! Amazing! Zo'n verschil had ik niet verwacht maar er komt een lekker basje uit en het geluid is heel vol geworden en ze zitten lekker. Met lopen vind ik de EX71SL nooit zo lekker, je hoort je zelf lopen en dat is weird, dan zijn de standaard dopjes heerlijk.
Dus, gun die standaard doppen ook eens herkansing door flink inspelen.
Ik heb precies dezelfde ervaring. Ik gebruikte eerst altijd mijn sony ex51's maar daarvan ben ik van de small opzetstukjes er eentje kwijt en van de mediums ook :| Daarom was ik genoodzaakt om de standaard dopjes weer te gaan gebruiken; en ik moet zeggen dat het me (na inderdaad veel inspelen) echt is opgevallen dat ze nu veel beter klinken! Ik zit elke dag in totaal 4 uur in de trein en ik heb het verschil wel gemerkt.

Verwijderd

Iemand hier ervaringen met de Shure e5c's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:39:
[...]

All Inclusif...

Heel leuk zulllen ze het niet vinden als ik hier dopjes te koop ga zetten, en dat die ik ook niet.
Ben geen winkel... Maar als er mensen zijn die dops nodig hebben "Why not?" Me email adres staat in een andere quote hierboven.

Greetzz
Het staat nu vast.... Zwarte Sony Fontopia MDR-EX71sl earbuds...
De prijs zal nog steeds rond de 35 euro liggen.... (Wat kosten ze hier in de winkel; 45 ofzo?)
Met de verzendkosten erbij....
Alleen moet ik ze dan binnen Nederland nog wel versturen...

Ik hoor het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
da_rippah schreef op 18 september 2004 @ 16:55:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring. Ik gebruikte eerst altijd mijn sony ex51's maar daarvan ben ik van de small opzetstukjes er eentje kwijt en van de mediums ook :| Daarom was ik genoodzaakt om de standaard dopjes weer te gaan gebruiken; en ik moet zeggen dat het me (na inderdaad veel inspelen) echt is opgevallen dat ze nu veel beter klinken! Ik zit elke dag in totaal 4 uur in de trein en ik heb het verschil wel gemerkt.
Ik heb hetzelfde probleem, email is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Wat ik me ook zit af te vragen he, die standaard iPod dopjes hebben een hele degelijke behuizing, de connectie tussen het dopje zelf en de draad is heel goed afgeschermd door een soort plastic cilindertje. Bij de sony dopjes kan je de draad gewoon helemaal dubbelvouwen, het lijkt wel of er helemaal niets inzit. Ik heb altijd het idee dat ik echt goed op mn draad moet passen omdat het heel snel breekt.
Waarom maken ze geen fontopia oordopjes met een fatsoenlijke draad eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

LightYears schreef op 17 september 2004 @ 19:37:
[...]

E2's gaven mij nooit het gevoel die 100 euro waard te zijn, gaven me nooit de meerwaarde die een ex71 wel had boven de groove dingen die ik daar weer voor had (waaay back) de E3's vertroetelen me elke keer nog weer. Als deze tussen spaken komen dan staat een nieuw setje E3's op nummer 1, ex71 op 2, een stap hogen (westone, ety, ultimate ears) op 3 ivm de prijzen.
Oke, bedankt voor je reactie :)

Maar (eigenwijs als ik ben ;)) bleef mijn voorkeur uitgaan naar de E2c. Maar toen ik wat verder zocht (want de E2 leken me wel een beetje groot en wat minder makkelijk in te zetten), kwam ik de Sharp HP-MD33 tegen. Die worden door (vrijwel) iedereen beter gevonden dan de EX71, en door sommigen beter dan de E2. Die worden het, denk ik. Ze kosten me ook maar 35 euro incl verzenden (vanuit Duitsland, die ze weer uit Japan importeren. Want in Nederland zijn deze doppen niet te koop).

Maar nogmaals bedankt voor je replies, ik heb er veel aan gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 13:29:
[...]

Ik vond van mijn witte standaard iPod oordopjes het volume oke, maar toen ik Shure E3's had gekocht ik toch wel de iPod volume booster eroverheen gehaald. Zo +40 +50 heb ik hem nu op ingesteld bij de volume booster.
Ik vond hem gewoon wat te zacht spelen.

Welke dopjes wil je gaan gebuiken en op wat voor speler?
Ik wil oordopjes voor mijn minidisc van aiwa. Kun je op de verpakking van de oortjes zien welke hard kunnen of lukt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@ MPmad

Waar heb je die informatie vandaan? Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Ik heb dan nog wel EX71's, maar betere dopjes voor minder geld zijn natuurlijk nooit weg. Dus zou je eens wat links willen posten? Ik heb (na een korte zoekaktie) namelijkgeen winkels en reviews van die dingen kunnen vinden...

Zal dit na Shure, Sony en Sennheiser eindelijk een nieuwe speler (in dit topic) worden? Als ik dit zo lees hebben ze zeker de potentie.
Heb ik de nieuwe O.P. bijna af, kan ik hem straks weer gaan veranderen. Daar heb ik ook nog 300 posts voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:27
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 17:08:
Iemand hier ervaringen met de Shure e5c's??
ik krijg binnenkort 500 euro van ib :Y) _/-\o_ , dan zal ik de shure e5 kopen bij idealsound waarschijnlijk. ik zal er dan wat over posten en vergelijken met de shure e3c.

8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

DeeD2k2 schreef op 19 september 2004 @ 15:17:
@ MPmad

Waar heb je die informatie vandaan? Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Ik heb dan nog wel EX71's, maar betere dopjes voor minder geld zijn natuurlijk nooit weg. Dus zou je eens wat links willen posten? Ik heb (na een korte zoekaktie) namelijkgeen winkels en reviews van die dingen kunnen vinden...

Zal dit na Shure, Sony en Sennheiser eindelijk een nieuwe speler (in dit topic) worden? Als ik dit zo lees hebben ze zeker de potentie.
Heb ik de nieuwe O.P. bijna af, kan ik hem straks weer gaan veranderen. Daar heb ik ook nog 300 posts voor...
Tja, er zijn op Head-Fi.org erg veel topics waar deze doppen een rol in spelen. Het lijkt me makkelijker als je je daar registreerd (als je dat niet gedaan hebt) en dan zoekt op "hp-md33" of "hp-md33s" (zo worden ze ook wel genoemd, maar volgens mij zijn het dezelfde doppen). Je kunt namelijk niet zoeken op het forum als je geen lid bent :)

Verder staan er wat gebruikerservaringen bij Audio Cubes en dat ziet er ook allemaal positief uit :)

Ze zijn volgens mij ook niet in Europa verkrijgbaar, vandaar dat je geen winkels hebt gevonden denk ik :)
Ik heb de mijne besteld bij www.bluetin.com. Daar kosten ze 31 euro, lijkt me een nette prijs. Komt nog 4 euro verzendkosten bij naar Nederland (voor de verzendmethode 5-8 dagen, er zijn ook snellere verzendmethoden maar die zijn ook een stuk duurder).

Ik ben erg benieuwd naar de doppen en ik kijk er erg naar uit om ze te proberen (ik zit nu namelijk zonder doppen :X, m'n EX71 kwamen tussen m'n spaken en m'n Cresyn doppen heb ik terug gestuurd omdat ze brak waren).
Een nadeel van deze doppen is wel dat ze gebruiken maken van de zogenaamde "four pole" techniek. En alleen de muziekspelers van Sharp ondersteunen dit momenteel. Voor andere merken spelers moet je het meegeleverde verlengkabeltje van 1 meter gebruiken. Sommige mensen vinden de kabel dan te lang worden. Maar er zijn ook al mods voor om dat probleem te verhelpen.
Schijnt ook (vrijwel) niets uit te maken, dat "four pole" gedoe.
Er worden, in tegenstelling tot de Sony, ook geen extra's zoals een opbergdoosje en een tasje meegeleverd. Maar wel gewoon 3 paar "rubbertjes", dat gelukkig wel :)

Wel vreemd dat die doppen hier (nog?) niet verkrijgbaar zijn. Panasonic en Pioneer hebben ook in-ear doppen en ook die zijn hier niet te koop. Wat hebben we toch misdaan? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Piggen op 19-09-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 01:29:
[...]

Het staat nu vast.... Zwarte Sony Fontopia MDR-EX71sl earbuds...
De prijs zal nog steeds rond de 35 euro liggen.... (Wat kosten ze hier in de winkel; 45 ofzo?)
Met de verzendkosten erbij....
Alleen moet ik ze dan binnen Nederland nog wel versturen...

Ik hoor het wel...

hey,
ik heb je nog gemaild, maar nog geen reactie terug gehad..
ik heb ook erg veel intresse!

mijn email:
tom.geraedts [@] home.nl

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 17 september 2004 @ 17:13:
[...]
Aan het rijtje mvan gebruikers is al te zien dat het monitor doppen zijn. Ook hebben ze niet zo'n groof frequentieberijk (20-16000 Hz). Of daar een verband tussen zit weet ik niet, ik dacht het wel, maar volgens mij maakt dat ze niet zo geschikt als dopjes voor je portable audio speler.
Aan de andere kant worden ze wel op maat gemaakt, lijkt mij... :9
Klopt, worden geheel op maat gemaakt en gratis aangepast als ze niet perfect zitten.

Overigens zijn er veel "gewone" gebruikers dus niet uit de music-scene die ze gebruiken en veel beter vinden dan Ety's

Zie: http://www6.head-fi.org/forums/forumdisplay.php?f=19

(maar ja ik ken ook audio-fanaten die 80.000 euro neertellen voor een muziekinstallatie in de kamer, dan kunnen UE 10 oorplugjes van 900 euro er ook wel af...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op 19 september 2004 @ 13:41:
[...]

Oke, bedankt voor je reactie :)

Maar (eigenwijs als ik ben ;)) bleef mijn voorkeur uitgaan naar de E2c. Maar toen ik wat verder zocht (want de E2 leken me wel een beetje groot en wat minder makkelijk in te zetten), kwam ik de Sharp HP-MD33 tegen. Die worden door (vrijwel) iedereen beter gevonden dan de EX71, en door sommigen beter dan de E2. Die worden het, denk ik. Ze kosten me ook maar 35 euro incl verzenden (vanuit Duitsland, die ze weer uit Japan importeren. Want in Nederland zijn deze doppen niet te koop).

Maar nogmaals bedankt voor je replies, ik heb er veel aan gehad :)
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen als je ze hebt: ik vind de Sony EX71 niet geweldig dus die Sharp zou een goed alternatief kunnen zijn. (Ik heb even bij Head-Fi rondgekeken. goeie site!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:39:
[...]

All Inclusif...

Greetzz
Nog even... Ze zijn zwart..... witte zou ik nog moeten na vragen... (Ik wil zelf ook witte namelijk)

Interesse? bjzuidema [at] dds [punt] nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hebben ze niet zo'n groof frequentieberijk (20-16000 Hz). Of daar een verband tussen zit weet ik niet, ik dacht het wel, maar volgens mij maakt dat ze niet zo geschikt als dopjes voor je portable audio speler.
Mwa, maar heb je die frequentiekarakteristiek gezien? Tamelijk vlak!
Dopjes van 15 euro halen misschien wel 23 KHz maar @ - hoeveel dB?

Alleen 900 dollar :/
Ik vind mijn EX71SL's al best duur :X
Ik neem trouwens wel aan dat als het snoertje van die UE's stuk gaat dat ze dat wel ff voor je fixen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Ik lees nu dat de e3/e3c (wat is het verschil tussen de 3 en de 3c?) véél slechter zijn als de ER-6i en die kosten maar Sub-Total: $129.00USD
Wat is daar nou van waar?

En de dopjes van Sharp, op die ene site kun je niet eens met CC betalen moet je eerst weer ergens anders account aanmaken, en die andere is 15 euro duurder ofzo.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:30:
[...]

Mwa, maar heb je die frequentiekarakteristiek gezien? Tamelijk vlak!
Dopjes van 15 euro halen misschien wel 23 KHz maar @ - hoeveel dB?
Precies! Jij snapt het! _/-\o_
Een frequentiebereik zonder grafiek of zonder enige demping(verzwakking)s-
aanduiding (-...dB ) zegt helemaal niks nada nop.
Je handle: brain_man is terecht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat neem ik direct van jullie aan. Maar ik wil mezelf nog wel even citeren:
... Of daar een verband tussen zit weet ik niet, ik dacht het wel, maar volgens mij ...
Hieruit kunnen jullie, hoop ik, opmaken dat ik niet zo zeker van mijn zaak ben. Om eerlijk te zijn heb ik nooit veel van frequentiecurven gesnapt. Het enige dat ik eigenlijk over frequenties zeker weet is tussen welke twee waarden de mens hoort en dat de verschillende frequentie niet als even hard ervaren worden bij een gelijke amplitudo. Daar heb ik dus ook mijn uitspraak op gebaseerd.
Kortom, als iemand mijn kennis, al dan niet in vogelvlucht, wat bij kan spijkeren, stel ik dat zeek op prijs. Maar, ik zal nu zeker AV eens goed doorlezen.

Zoals jullie zullen begrijpen, zou ik (als ik het geld had) deze dopjes, in eerste instantie, om deze reden laten liggen. Waarschijnlijk onterecht, zo blijkt. Ook zou ik het goed mee kunnen nemen in de volgende openingspost. Er zijn namelijk genoeg mensen die, net als ik deed, niet verder keken dan het frequentie bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al 20 jaar in de high-end audio te rommelen (ik heb er alleen niet genoeg geld voor :'( )

[professor mode]
Situatie 1: live aanwezig zijn
Er wordt ergens een geluid geproduceerd (muziek, vocaal, band etc). Jij zit op enige afstand te luisteren en het geluid bereikt (zo goed als) onvervormd je oren.

Situatie 2: indirect (thuis, ergens anders luisteren)
Er wordt ergens een geluid geproduceerd deze wordt opgenomen door een microfoon, gaat door een mengtafel, door diverse versterkers, een analoog-digitaal converter (ADC), (kan ook al voor de mengtafel trouwens) enz. komt op cd, cd in jouw speler, digitaal naar analoog, versterker, luidsprekers, jouw oren.

En nou is het de bedoeling dat het precies zo klinkt als het origineel, nadat het geluid door 10 tot 20 apparaten heen gegaan is. Elk apparaat voegt ruis, (harmonische) vervorming, fasedraai en klankkleur toe.

We hebben het over het laatste: klankkleur.
Een ideale versterker (microfoon, luidspreker etc) geeft het geluid over het gehele frequentiebereik even sterk weer. Dus bij 1, 10, 20, 100, 1000, 15000 Hz, maakt niet uit, alles geeft ie even hard door. De frequentie karakteristiek loopt dan kaarsrecht van 0-20.000 Hz, er wordt nergens te sterk en nergens te zwak weergegeven. Ideaal zou zijn; alle apparaten lineair: alles wordt even sterk weergegeven door de hele keten heen.

Nu bestaan er geen ideale apparaten: ze zullen sommige frequenties harder en andere zachter weergeven. Verschillen + of - 3 dB hoort een mens (net) niet. Kortom: als de frequentie karakteristiek niet boven de + 3db of onder de -3 dB komt is er niks aan de hand: de lijn is vrijwel recht.

Goed, hier een grafiek (met dank aan www.headphone.com) van twee uitersten: de (in mijn ogen erg matige) Apple iPod doppen en de extreem goede Sennheiser Orpheus hoofdtelefoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/allalin/graphCompare.png

Elk vertikaal streepje (in deze grafiek althans) is 20 Hz erbij, dan 200 erbij dan 2000 erbij etc.

De Apple begint bij -27 dB: de bas is erg zwak, nauwelijks hoorbaar om bij ca 100 Hz bij -3dB (dus niet hoorbaar verzwakt) uit te komen oftewel: onder de 100 Hz is de bas zwak en wordt steeds zwakker tot 20 Hz. Rond de 3000-4000 Hz (toevallig (?) het gebied van de vocalen) is er een piek van +10 dB hier wordt het geluid te hard weergegeven. Bij 8000 Hz zakt de sterkte in tot -5 dB (net hoorbare verzwakking) om bij 16000 Hz er helemaal de brui aan te geven en in te storten naar -27 dB bij 20000 Hz. Het frequentie bereik loopt dus (voor een marketing man) 20-20000 Hz alleen zijn de bassen tot 100 Hz zwak en de hoge tonen vanaf 8000 Hz-16000 Hz zwak en na 16000 Hz vrijwel afwezig.

Nu de Senn! vanaf 20 Hz tot 8000 Hz (het belangrijkste audiogebied) geen hoorbare versterking of verzwakking! Wel even een dipje bij 10000 en 16000 Hz, maar altijd nog redelijk overtuigend boven de 16000 Hz. Je ziet trouwens dat zelfs deze top-koptelefoon moeite heeft met de hogere frequenties. Er zitten wat bulten en dalen in. Of je ze hoort... :? hangt puur van jouw gehoor af. De meesten zullen het niet horen.

Oja wat is een dB precies: -3dB wil zeggen een vermogens (Watt, dus) verzwakking van 50% ! -6 dB is dus een verzwakking van nog eens 50% op de verzwakking van 50% die je al had, dus er blijft 25% over. -9 dB is hier weer de helft van (dus 12,5% vermogen blijft over) etc. Dus bij -27 dB blijft er geen spat van over.
+3dB is een verdubbeling van vermogen, +6dB is verviervoudigen etc.

(halvering -3dB of verdubbeling +3dB van vermogen horen we dus niet!!! Echt bizar, maar dit komt omdat het menselijk oor logaritmisch van aard is.)

[/professor mode]

Het was een heel verhaal. ik hoop dat het duidelijk is! Misschien vertel ik nog wel eens iets over fase vervorming of harmonische vervorming...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Bedankt DV! Die Curve is me nu helder. Mij hoor je dus ook niet meer over een frequentie bereik... :P Dat van die decibelletjes wist ik trouwens al. Ik heb wel een beetje opgelet tijdens natuurkunde. Maar, het hoort er gewoon bij voor de volledigheid van je verhaal.
Ik wacht je volgende "professor"- bui vol spanning af. ;)

Edit:
Is het eigenlijk mogelijk zelf zo'n curve te maken (van je dopjes)?Gevonden. Niet zo makkelijk dus...

[ Voor 27% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-09-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik ben dus echt totaal geen audiofiel, af en toe en lekker muziekje luisteren maar qua qualiteit ben ik niet echt kieskeurig. Ik heb onlangs een nieuw mp3 spelertje van 512MB (url naar afbeelding van 128MB versie) aangeschaft maar de linkerdop blijft continue uit me oor vallen en me oor voelt na een uurtje behoorlijk pijnlijk aan.

Ik wil dus erg graag andere dopjes maar de dopjes die ik nu heb zitten in een touwje waar gelijk de mp3 speler aan hangt wat wel erg prettig is.

Zijn er ook dopjes los te koop met zo'n kabeltje eraan waar de mp3 speler aan hangt, zo ja waar en wat zijn dopjes die vrij confortabel zitten.

Mochten die dopjes met kabel niet los te koop zijn valt mijn keuze denk ik op de Sennheiser MX-400

[ Voor 2% gewijzigd door sPENKMAN op 21-09-2004 00:11 . Reden: Sennheiser MX-400 ff goed gespelt :+ ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha DeeD2k2,

je was met net voor met die link! Ik zal hem net op te zoeken!
Idd je kan het gerust vergeten om je eigen doppen door te meten...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
wat is nou het verschil tussen
MDR-EX71SL en MDR-EX51SL...
op sony.com staat dat ze allebei silliconen dopjes hebben...
verder is alleen die draad een verschil..

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Christiano007 schreef op 20 september 2004 @ 17:41:
Ik lees nu dat de e3/e3c (wat is het verschil tussen de 3 en de 3c?) véél slechter zijn als de ER-6i en die kosten maar Sub-Total: $129.00USD
Wat is daar nou van waar?

En de dopjes van Sharp, op die ene site kun je niet eens met CC betalen moet je eerst weer ergens anders account aanmaken, en die andere is 15 euro duurder ofzo.
..... antwoord aub? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Daar is geen duidelijk antwoord op. Zo zijn hier mensen (lichtelijk) negatief over de EX71, waar ik er bijzonder positief over ben (en meerderen met mij) en anderen Philips goed vinden, waar die mijn oren (voorlopig) niet meer ingaan. Kortom, het is erg persoonlijk. Nou heb jij het geluk dat bij dopjes in een dergelijke prijsklasse er de mogelijkheid is om ze te beluisteren. (In het vorige deel van dit topic kan je er zelfs een kort verslagje van vinden.) Wat dat betreft zijn dopjes niet anders dan speakers; iedereen heeft een andere smaak, waardoor je alleen goed kan kiezen door te luisteren. En bij de dopjes die jij op het oog hebt, moet dat zeker kunnen.
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 00:10:
Hahaha DeeD2k2,

je was met net voor met die link! Ik zal hem net op te zoeken!
...
Nananenana! :P

[ Voor 14% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-09-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
bedankt voor het antwoord!

ik heb de EX51 gehoord, en die klinken me werkelijk als muziek in de oren :P
heerlijke kwaliteit.
alleen jammer dat je het totaal niet merkt als iemand tegen je praat :P

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Haha, die was eigenlijk voor Christiano bedoeld. Maar, als jij er wat aan gehad hebt: fijn! Wacht trouwens eens tot ze ingespeeld zijn, als ze vergelijkbaar zijn met hun duurdere broertje, dan gaan ze dan echt goed klinken. (Of waren ze dat al?)

Wat mij opvald is dat die dopjes bij iedereen zo goed lijken te isoleren. Met een beetje extra moeite kan ik zelfs een gesperk met iemand voeren terwijl ik ze in heb (met elke maat opzetje). Ook in het verkeer is het geen probleem. Nou is het natuurlijk niet zo dat het niets scheeld t.o.v. normale dopjes, maar het is nog mogelijk. Ik moet wel zeggen dat dit me wel bevalt; de muziek is allemaal net wat duidelijker en de omgeving wat rustiger zonder dat het me verder stoort in mijn doen en laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik zal morgen nog maar een paar doppen halen om de tijd te overbruggen totdat m'n Sharps komen. Ik heb nu namelijk geen doppen, en zonder muziek zuigt het leven behoorlijk :P
Zal nog wel even duren voordat die Sharps komen. De duitse contactpersoon is op vakantie t/m 25 september, dus dan kunnen ze pas kijken of mijn geld binnen is. En dan duurt het nog een paar dagen voordat ik ze in huis heb.

Morgen dus maar even een paar doppen halen, gewoon gemakkelijk bij de V&D of Dixons. Niet al te duur ook. Alleen heeft Dixons maar een vrij beperkt assortiment op de site staan (volgens mij hebben ze in de winkel meer) en de V&D heeft helemaal niets op de site staan. Heeft iemand misschien wat advies voor een paar doppen met redelijk geluid (en bijbehorende bass) die niet al te duur zijn (15 euro ofzo) :)

• dribbel
  • Laatst online: 14:07
MPmad schreef op 21 september 2004 @ 23:38:
Ik zal morgen nog maar een paar doppen halen om de tijd te overbruggen totdat m'n Sharps komen. Ik heb nu namelijk geen doppen, en zonder muziek zuigt het leven behoorlijk :P
Zal nog wel even duren voordat die Sharps komen. De duitse contactpersoon is op vakantie t/m 25 september, dus dan kunnen ze pas kijken of mijn geld binnen is. En dan duurt het nog een paar dagen voordat ik ze in huis heb.

Morgen dus maar even een paar doppen halen, gewoon gemakkelijk bij de V&D of Dixons. Niet al te duur ook. Alleen heeft Dixons maar een vrij beperkt assortiment op de site staan (volgens mij hebben ze in de winkel meer) en de V&D heeft helemaal niets op de site staan. Heeft iemand misschien wat advies voor een paar doppen met redelijk geluid (en bijbehorende bass) die niet al te duur zijn (15 euro ofzo) :)
:O

sennheiser mx400

Verwijderd

Zo, dit topic blijft echt groeien.. :)
Ik heb ergens rond pagina 15 of zoiets, misschien wel eerder, Sony EX71jes gekocht, maar ze zijn pas geleden overleden. Het was echt heel vaag, ik had mijn mp3-speler uitgezet en toen deden ze het dus nog goed en ik zet hem een half uur later weer aan en ik hoor niets uit mijn rechterdopje. En omdat je toch redelijk geisoleerd zit schoot er eerst door mijn hoofd heen: waaaaaat waarom hoor ik rechts niets!?!?!?!? O-)

Maar goed, ze zijn een paar maanden oud en ik denk dat ik ergens nog wel de bon hebt maar valt dit eigenlijk wel onder garantie?

Maar goed, dat is niet de reden waarom ik dit post. Ik heb de laatste tijd weer veel gelezen over de E2c van Shure en nu wist ik al dat ze beter zouden zijn dan mijn EX71, het was vooral de prijs die me er een beetje van weerhield. Nu ik echter van de EX71 geproefd heb en ik donderdag salaris met vakantiewerk krijg kan het echter wel een aardige optie zijn..

Daarom even een paar vraagjes:

Waar kan ik ze het beste bestellen? En kan dat zonder credit card?
Hoe duur zijn ze op het moment voor ons Nederlanders? (in Amerika kun je ze soms krijgen voor 60-65 dollar! Dan zou ik echt nooit twijfelen :P)
Zijn de foampjes echt zo moeilijk te verkrijgen?
Is een amp noodzakelijk / aangeraden?

Dat was het wel! Oh en als er iemand nog zijn verhaal kwijt wil die ze pas gekocht heeft, don't hesitate to post.. :)

ps. Ja ik weet dat er een search knopje op dit forum zit, maar prijzen zijn nogal tijdsgebonden, niet waar?

*Edit* Of zijn de prijzen in startpost wel actueel? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 10:43 ]

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Die klinken op zich wel goed ja, alleen vallen Sennheisers steeds uit m'n orem (ben ik vergeten te vermelden |:()

Verwijderd

MPmad schreef op 22 september 2004 @ 10:34:
[...]

Die klinken op zich wel goed ja, alleen vallen Sennheisers steeds uit m'n orem (ben ik vergeten te vermelden |:()
Heb je de foampjes er omheen gedaan? Uit eigen ervaring weet ik dat ze dan veel beter klinken, maar vooral ook veel beter blijven zitten!

Tja en anders, misschien goedkope Fontopia dopjes van Sony. Zijn niet echt goed nee, maar dat boeit niet want je krijgt toch binnenkort goede dopjes en ze blijven wel zitten..

• HellBeast
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

BAH! Ik ben heel Rotterdam centrum afgelopen voor een set Sony EX51's, maar gewoon nergens te krijgen! (pauze van 1,5 uur... oops.. hehehe)

Weet iemand waar ze ze in Rotterdam wel verkopen? De Media Markt had ze niet (meer) en krijgt ze voorlopig ook niet binnen zei een medewerker)

Of weet iemand een webwinkel waar ik hem kan bestellen?

Beauty is in the eye of the beerholder

• dribbel
  • Laatst online: 14:07
HellBeast schreef op 22 september 2004 @ 14:38:
BAH! Ik ben heel Rotterdam centrum afgelopen voor een set Sony EX51's, maar gewoon nergens te krijgen! (pauze van 1,5 uur... oops.. hehehe)

Weet iemand waar ze ze in Rotterdam wel verkopen? De Media Markt had ze niet (meer) en krijgt ze voorlopig ook niet binnen zei een medewerker)

Of weet iemand een webwinkel waar ik hem kan bestellen?
www.videopartner.nl

had ik m ook weg, niet de allergoedkoopste, maar khad m 2 dagen later wel in huis

de ex71 dan :X

[ Voor 3% gewijzigd door dribbel op 22-09-2004 18:44 ]

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 10:30:
[...]
Zijn de foampjes echt zo moeilijk te verkrijgen?
Zie de tweede nederlandse site in de stratpost. Ze zijn duur, maar ze zijn te krijgen.
ps. Ja ik weet dat er een search knopje op dit forum zit, maar prijzen zijn nogal tijdsgebonden, niet waar?

*Edit* Of zijn de prijzen in startpost wel actueel? :)
Die zijn zeker actueel. (Je had overigens ook zelf op de links kunnen klikken ;) )

Verwijderd

ik heb een mini-xen 400 van ezav en de bijgeleverde oordopjes (iets wat ongeveer overeenkomt met de sennheiser MX300) vind ik niet echt geweldig te noemen. Ik stel geen hoge eisen, maar ik wil in elk geval een heldere klank en een betere bas. Wat is een goede optie als ik rond de 25 euro uit wil geven ...

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 22 september 2004 @ 16:25:
[...]
Zie de tweede nederlandse site in de stratpost. Ze zijn duur, maar ze zijn te krijgen.

[...]
Die zijn zeker actueel. (Je had overigens ook zelf op de links kunnen klikken ;) )
Ja, maar het kon zijn dat er misschien een nieuwe webwinkel bij was gekomen die nog niet in de startpost was opgenomen of iets met een tijdelijke aanbieding ofzo.. :Y)

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

DeeD2k2 schreef op 21 september 2004 @ 22:28:

Wat mij opvald is dat die dopjes bij iedereen zo goed lijken te isoleren. Met een beetje extra moeite kan ik zelfs een gesperk met iemand voeren terwijl ik ze in heb (met elke maat opzetje). Ook in het verkeer is het geen probleem. Nou is het natuurlijk niet zo dat het niets scheeld t.o.v. normale dopjes, maar het is nog mogelijk. Ik moet wel zeggen dat dit me wel bevalt; de muziek is allemaal net wat duidelijker en de omgeving wat rustiger zonder dat het me verder stoort in mijn doen en laten...
De dopjes isoleren nog amper bij mij, ik hoor alles duidelijk alleen iets zachter dan normaal. Máár als je ze in een koude ruimte legt merkte ik dat je dan weer een redelijke isolerende dopjes kreeg voor een tijdje.
Maar jammer genoeg is het niet meer zoals in het begin, toen hoorde ik níets van buitenaf en dat bevalt mij perfect.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Weet iemand toevallig de prijs van de Sony EX71SL bij de BCC? Op de website staat:

Prijsklasse: € 35 - 54,99

BCC checkt dagelijks honderden prijzen van artikelen bij haar concurrenten. BCC garandeert u daarom elke dag de laagste prijs.

De prijzen van artikelen worden, indien nodig, direct aangepast. Helaas kan BCC u daarom niet van al onze producten de exacte prijs tonen. Om u toch een indicatie te geven maakt de website gebruik van prijsklassen.

De prijs die u in de winkel betaalt voor het betreffende apparaat zal altijd liggen tussen de prijzen die de prijsklasse u toont. Dit betekent dat de daadwerkelijke prijs zich tussen deze grenzen bevindt. Uw BCC verkoopadviseur in één van onze filialen vertelt u graag de exacte prijs. Op de website kunt u bovendien zien welk filiaal bij u het dichtst in de buurt is en waar het product op voorraad is.

Als je het gemiddelde zou nemen, dan is 45 euro voor een EX71SL niet duur.
Maar weet iemand de exacte prijs?

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:46
HellBeast schreef op 22 september 2004 @ 18:42:
Weet iemand toevallig de prijs van de Sony EX71SL bij de BCC? Op de website staat:

Prijsklasse: € 35 - 54,99

BCC checkt dagelijks honderden prijzen van artikelen bij haar concurrenten. BCC garandeert u daarom elke dag de laagste prijs.

De prijzen van artikelen worden, indien nodig, direct aangepast. Helaas kan BCC u daarom niet van al onze producten de exacte prijs tonen. Om u toch een indicatie te geven maakt de website gebruik van prijsklassen.

De prijs die u in de winkel betaalt voor het betreffende apparaat zal altijd liggen tussen de prijzen die de prijsklasse u toont. Dit betekent dat de daadwerkelijke prijs zich tussen deze grenzen bevindt. Uw BCC verkoopadviseur in één van onze filialen vertelt u graag de exacte prijs. Op de website kunt u bovendien zien welk filiaal bij u het dichtst in de buurt is en waar het product op voorraad is.

Als je het gemiddelde zou nemen, dan is 45 euro voor een EX71SL niet duur.
Maar weet iemand de exacte prijs?
Op de site die dribbel had gezet: videopartner.nl staat de sony ex71sl voor 41 euro

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

klopt, maar als je hem besteld komt er dit bij:

Subtotaal BTW incl. € 41.00
Verzendkosten € 2.5
Behandelingskosten € 3.5
Rembourskosten € 6

Totaal € 53

Opeens niet meer zo goedkoop he? ;)

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Behandelingskosten? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 16:30:
ik heb een mini-xen 400 van ezav en de bijgeleverde oordopjes (iets wat ongeveer overeenkomt met de sennheiser MX300) vind ik niet echt geweldig te noemen. Ik stel geen hoge eisen, maar ik wil in elk geval een heldere klank en een betere bas. Wat is een goede optie als ik rond de 25 euro uit wil geven ...
anyone?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ja, anders eeehh.... uuhhm.... nemen ze het niet in behandeling! :D

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
ik vind het echt knap dat mensen meer dan 50 euro kunnen uitgeven voor een paar oordoppies. Hoor je dat verschil nou echt? Of valt dat wel mee? Ikzelf heb nu SBCHJ050 philips nike waren 30 euro en dat vond ik al wel erg veel!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik snap juist niet dat bepaalde mensen elk weekend zich in de kroeg de pleuris zuipen voor 150 a 200 euro. Doe mij dan maar een hoog kwaliteits koptelefoontje waar je wat aan hebt.

• da_rippah
150 a 200 euro is wel heeeeel veel om alleen aan drank op 1 avond uit te geven hoor ;)

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Stijnd schreef op 22 september 2004 @ 21:03:
ik vind het echt knap dat mensen meer dan 50 euro kunnen uitgeven voor een paar oordoppies. Hoor je dat verschil nou echt? Of valt dat wel mee? Ikzelf heb nu SBCHJ050 philips nike waren 30 euro en dat vond ik al wel erg veel!
Dat komt omdat je niet weet wat je mist.

Liedjes die je soms geen zak aan vind, maar dan beluisterd met een paar échte goede oordoppen en dan zijn ze opeens prachtig...
Je beleeft een hele andere wereld _/-\o_ het heet: Muziek

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 16:30:
Komen ze ongeveer of precies overeen? Het maakt nogal verschil of ze alleen het zelfde (goedkope) uiterlijk hebben of dat ze het zelfde binnenwerk hebben. Als je de MX200 had genoemd, dan had ik je geloofd, maar de 300, dat zijn opzich geen verkeerde dopjes. Als je toch wat ander wilt, probeer dan de MX400 eens. Veder: zoeken, luisteren, (dit topic) lezen...
Als "het wel mee zou vallen" had men het waarschijnlijk niet gedaan, hè? Je hoort het verschil dus wel degelijk! In ieder geval ík wel. En ik heb het geld ervoor over omdat je er toch 'altijd' naar moet luisteren. Daarnaast geeft de één zijn geld nou eenmaal liever uit aan CD's, de ander aan kleren en weer een ander aan dopjes. Het is maar wat je ervoor over hebt. Ik heb ook 360 euro neergelegd voor een MP3 speler; ik neem aan dat jij dat ook niet hebt gedaan). Als je tevreden bent: mooi zo houden...

Verwijderd

Ja natuurlijk hoor je het verschil!

Net als elders heb je ook hier prijsklassen:

Auto's:
goedkope bagger: Micra en zo :r (sorry Micra rijders...)
goede middenklasse: VW Golf
betere middenklasse: BMW 5 serie
topklasse: Porsche
"mythologische klasse": McLaren F1 (meer dan een miljoen euro geloof ik...)

je voelt echt wel dat de BMW beter rijdt dan de Micra en je voelt ook wel dat de Porsche beter rijdt dan de BMW, maar wil/kun je het er voor uitgeven????

Oortjes:
goedkope bagger (en meegeleverde oortjes): standaard iPod :r
goede middenklasse: Sony EX71
betere middenklasse: shure e2
topklasse Etymotic er 6
"mythologische" top klasse: ultimate ears UE 10 Pro (800-900 euro)

je hoort dat de Sony beter is dan de iPod en je hoort dat de UE beter is dan de Sony, kortom wat is het je waard...

Persoonlijk ben ik geneigd te stoppen bij betere middenklasse iha moet je zoveel extra betalen voor een beetje verbetering in de supertopklasse dat ik afhaak.

Aan de andere kant: als ik een klasse hoger probeer, vind ik het vaak lastig om terug te gaan naar de lagere klasse... (als je eenmaal in een McLaren meegereden hebt, dan vind je je eigen BMW 5 serie opeens niet zo leuk meer...)

Het is dus riskant om hele dure spullen te proberen, want het blijft daarna altijd lokken...

Uiteraard heeft iedereen een verschillend diepe portemonnee, maar ik vind 50 euro (inc verzenden) niet duur voor een stel Sony EX 71

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 23:39:
[...]

Ja natuurlijk hoor je het verschil!

Net als elders heb je ook hier prijsklassen:

Auto's:
goede middenklasse: VW Golf
betere middenklasse: BMW 5 serie
topklasse: Porsche
"mythologische klasse": McLaren F1 (meer dan een miljoen euro geloof ik...)

je voelt echt wel dat de BMW beter rijdt dan de Micra en je voelt ook wel dat de Porsche beter rijdt dan de BMW, maar wil/kun je het er voor uitgeven????

Oortjes:
goedkope bagger (en meegeleverde oortjes): standaard iPod :r
goede middenklasse: Sony EX71
betere middenklasse: shure e2
topklasse Etymotic er 6
"mythologische" top klasse: ultimate ears UE 10 Pro (800-900 euro)

je hoort dat de Sony beter is dan de iPod en je hoort dat de UE beter is dan de Sony, kortom wat is het je waard...

Persoonlijk ben ik geneigd te stoppen bij betere middenklasse iha moet je zoveel extra betalen voor een beetje verbetering in de supertopklasse dat ik afhaak.

Aan de andere kant: als ik een klasse hoger probeer, vind ik het vaak lastig om terug te gaan naar de lagere klasse... (als je eenmaal in een McLaren meegereden hebt, dan vind je je eigen BMW 5 serie opeens niet zo leuk meer...)

Het is dus riskant om hele dure spullen te proberen, want het blijft daarna altijd lokken...

Uiteraard heeft iedereen een verschillend diepe portemonnee, maar ik vind 50 euro (inc verzenden) niet duur voor een stel Sony EX 71
Leuke post alleen gaat je auto vergelijking een beetje de mist in :) Een Porsche rijdt niet beter dan een BMW 5-serie, alleen harder. En harder hebben we nou net niet nodig bij oordopjes. Dit is mierenneukerij hoor, redelijk duidelijk uitgelegd!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 22 september 2004 @ 23:59:
[...]

Leuke post alleen gaat je auto vergelijking een beetje de mist in :) Een Porsche rijdt niet beter dan een BMW 5-serie, alleen harder.
Wat dacht je van wegligging :p , stabiliteit bij 230+ :9
en acceleratie :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 00:19:
[...]

Wat dacht je van wegligging :p , stabiliteit bij 230+ :9
en acceleratie :) :) :) :) :) :)
Porsche heeft geen uitstraling.. koop dan maar een Lamborghini!

Verwijderd

ik was bij BCC EUR 47 kwijt, paar maanden geleden (EX71SL) - beste dopjes die ik ooit gehad heb :)

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 11:44:
Wat dit weer heel mooi aangeeft is dat smaken verschillen. De één gaat voor de Porsche, de ander voor de Lamborgini (ik voor Aston). Bij dopjes is het net zo. De één gaat voor Etymotics, de ander voor Shure...
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 23:39:
Auto's:
[...]
En dat geeft weer antwoord op Stijnd's vraag. Het is bij alle dingen zo.

[mierenneukmodus]Overigens ben ik het wel met Ojjorz eens. De overgang van personen auto's naat sportwagens komt overeen met de overgang van de dopjes naar hoofdtelefoons. Je had beter voor Chrysler en Rolls Royce kunnen kiezen.[/mierenneukmodus]

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-09-2004 17:30 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb zelf net de rode philips in ear dopjes gehaald en zal wel even een klein reviewtje geven:

Over het draagcomfort ben ik zeer tevreden, er gaat een stukje plastic dat met een siliconen randje omringt is je hoor in. Je hoort weinig van de omgeving en ze zitten vrij goed in je oor.

Het geluid is behoorlijk goed evenals het maximale volume. Het maximale volume ligt ver hoger dan mijn oude sennheisers. Het geluid is zoals van philips was te verwachten met veel bass. Daar zijn ze volgens mij nog steeds er tevreden mee ofzo. Ik hoef namelijk de digitale bass niet aan te zetten terwijl dit eerder wel moest. Verder is het een helder en vol geluid met goede tonen.

Qua prijs is het een middenklasser aan de onderkant. Ik heb er 20,- euro voor betaald en je krijgt er een handig dooje voor opslag bij.

Kortom zeer goede oortjes!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb sinds vandaag de Sony EX71SL. Mijn eerste bevindingen;

De verpakking was niet zo heel speciaal als je ze vergelijkt met die van de overige sony dopjes. Eenmaal opengemaakt zag ik een hele kleine uitvouw-handleiding en wat attributen.

Meteen geprobeerd om hem aan te sluiten op mijn mp3 speler. Ik had toen de middelgrote dopjes erop. Ze gingen wel goed in mijn oor en het geluid was (na even aandrukken) al behoorlijk goed.

Meteen even wat geprobeerd met het wisselen van de dopjes. Die allergrootste zijn echt HUGE.... Als je die nodig hebt, dan is er heel wat mis met je. ;)

Ze zijn nu aan het inspelen en ben er behoorlijk tevreden over. Ik ben van plan om er ook mee te hardlopen en deze zullen niet zomaar uit mijn oor vallen. Ze zitten echt goed vast totdat je ze eruit "plopt". Ik ga ze vannacht in laten spelen in ieder geval. Ik ben er al goed tevreden mee.

Voorlopig gebruik ik de kleinste dopjes, omdat ik die het verst in mijn oor geperst krijg. :D

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

HellBeast schreef op 23 september 2004 @ 20:22:
Meteen even wat geprobeerd met het wisselen van de dopjes. Die allergrootste zijn echt HUGE.... Als je die nodig hebt, dan is er heel wat mis met je. ;)
He :(

Ik moet er wel bij zeggen dat ik genoodzaakt werd de grote doppen te gebruiken toen ik de medium kwijtraakte :)
Zat ook niet geweldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 23-09-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 23 september 2004 @ 17:29:
[...]
Wat dit weer heel mooi aangeeft is dat smaken verschillen. De één gaat voor de Porsche, de ander voor de Lamborgini (ik voor Aston). Bij dopjes is het net zo. De één gaat voor Etymotics, de ander voor Shure...
Laat mij nou net voor Shure E3c gekozen hebben ^_^.. geweldige dopjes.

[/ikbenslimmodus] De geruchten zijn waar.. een goede seal zorgt voor een wereld van verschil, daar ben ik zowaar zelf ook achter (vooral voor de bas tonen) [/ikbenslimmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op 23 september 2004 @ 19:52:
Ik heb zelf net de rode philips in ear dopjes gehaald en zal wel even een klein reviewtje geven:

Over het draagcomfort ben ik zeer tevreden, er gaat een stukje plastic dat met een siliconen randje omringt is je hoor in. Je hoort weinig van de omgeving en ze zitten vrij goed in je oor.

Het geluid is behoorlijk goed evenals het maximale volume. Het maximale volume ligt ver hoger dan mijn oude sennheisers. Het geluid is zoals van philips was te verwachten met veel bass. Daar zijn ze volgens mij nog steeds er tevreden mee ofzo. Ik hoef namelijk de digitale bass niet aan te zetten terwijl dit eerder wel moest. Verder is het een helder en vol geluid met goede tonen.

Qua prijs is het een middenklasser aan de onderkant. Ik heb er 20,- euro voor betaald en je krijgt er een handig dooje voor opslag bij.

Kortom zeer goede oortjes!
Ik heb ze ook gehad.. maar het siliconen randje vond ik nou niet geweldig hoor! En opvallend veel bass heb ik nou ook niet gemerkt, zeker niet voor in ear dopjes. Het geluid klinkt wel helder. Maar voor rond de 20 euro heb je ook (niet in ear) sony dopjes, ik geloof dat er ergens in deze topic wel een plaatje van staat. Die heeft ook een goed bass geluid, en klinkt over het algemeen een stuk beter naar mijn mening.

--edit-- pagina 20 van deze topic, Sony MDR-ED21LP oordopjes. Staat ook wel een link met de specs. Zou deze eerder kopen dan die in ear van philips hoor!! --edit--

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 02-09 20:26
Ik heb ook die Sony MDR-ED21LP oordopjes, en t zijn echt heerlijke dopjes (stevige bas maar niet overheersend) en niet al te gek duur.

Verder is het echt zo dat ze lang moeten inspelen (2 weken a 2 uur per dag) omdat het geluid vers uit de verpakking erg mat klinkt met veel bass.

Maar na 2 weken kwam het geluid (vooral midden en hoog) bij mij echt tot leven en wil ik nooit meer 5 euro philips dopjes.

Natuurlijk klinken Paradigm Studio20 speakers aan een Maranz 7200KI versterker indrukwekkender, maar voor in de trein en aan een minidisc is het prima

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 11:44:
[...]

Super design die Lambo's maar altijd wel wat kapot, kun je van Porsche niet zeggen: door weer en wind, gewoon geschikt voor woon-werkverkeer.

De Lambo hoort trouwens meer in de categorie "mythologisch" thuis

Hmm, en we zijn nu off-topic aan het raken... verder met de oordoppen dus!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 22:23 ]

Verwijderd

Zijn de EX71's in het wit in Londen verkrijgbaar? :)

Verwijderd

Ik heb nu de Sony MDR-EX51SL en ik ben er heel erg tevreden mee. Ze zitten goed vast in de oren, ze dempen een groot deel van het omgevinsgeluid, en het geluid is perfect.
Het is wel even schrikken als je ze voor de eerste keer luisterd, maar eenmaal goed ingespeeld klinkt het subliem. Ook de oordopjes zijn even wennen, maar na een dag ben je er echt aan gewend. Dan wil je echt niks anders meer.

Ze zijn zeker beter dan de oudere duurdere reeksen van Sony. Ik heb tot nu toe altijd de duurste soort uit hun reeks gehad, en bij deze dopjes had ik toch niet al te hoge verwachtingen door het uiterlijk.
De oudere typen lijken zoveel groter en steviger. Toch is het geluid geweldig. Strakke bassen, scherpe hoge tonen en alles daartussen klinkt ook goed. Ook de kleine dingetjes in muzieknummers zijn goed hoorbaar die je met sommige goedkope dopjes niet zo goed hoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag een paar Sennheiser MX400 aangeschaft.
Ben er erg tevreden over, niet al te duur, goed geluid naar mijn mening.
Betaalde er 15 euro voor bij Expert.
Enige min puntje is dat de dopjes een stuk groter zijn dan mijn vorige, dat is wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar oordoppen die ik kan gebruiken tijdens het snowboarden.
Nu heb ik dit topic doorgelezen en hier niets over kunnen vinden.

Tijdens het snowboarden draai ik nogal met mijn hoofd, mijn standaard oordoppen vallen dan uit mijn oor, vooral omdat de kabel gaat trekken. (Ik heb enkel het rechter oor in, het linker gebruik ik niet omdat ik ook wat aandacht voor de omgeving nodig heb ;) ).

Welke oordoppen blijven dan goed zitten? Overigens moet ik ook een helm kunnen dragen, een koptelefoon met zo'n haarband eraan werkt dus niet ;)

Deze leken me wel aardig

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/MDRJ11G.jpg

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 17:13:
Zijn de EX71's in het wit in Londen verkrijgbaar? :)
www.audiocubes.com kan je ook wel in londen ergens uit een internetcafé bezoeken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het in dit topic was, maar iemand had geschreven dat er helmen zijn waar luidsprekertjes / oordopjes in zijn gebouwd. hij had er ook een link van een site bijgezet.
Maar ik kan de reactie zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Zou een zak schuimpjes willen kopen voor mijn Shure E3's. Iemand geïnteresseerd om mee te doen aan een gezamelijk inkoopactie?

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Laatst online: 21-04 10:52
kheb 2 weken terug ofzo Sennheiser MX200 gekocht, en daar zaten van die zachte vliesjes overheen, die je er los bij kreeg.

Nou ben ik die al 1 kwijt, weet iemand waar ik die gewoon zo kan kopen enzo of is dat niet mogelijk?!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik kwam op internet deze review tegen van de Sony Ex71Sl :

http://www.dslwebserver.c...dr-ex71sl-headphones.html

Wat me opviel is dat hij in de review had gezet dat hij dit doosje erbij kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://www.dslwebserver.com/images/sony-mdr-ex71sl-headphones/05.jpg

Ikzelf heb er een stoffen zakje bij gekregen. Heeft hier iemand in NL wel een doosje erbij gekregen?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.