Wat zijn goede oordopjes? Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over rubbertjes ruilen gesproken, van mijn EX71SL zijn de Large dopjes voor mij te groot, dus als iemand geïnteresseerd is....
(Heb nu de Medium erop zitten maar de Small wil k voorlopig nog niet weg doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat mijn EX-71SL kapot zijn gegaan, heb ik nieuwe gekregen met daarbij ook nieuwe rubbertjes. Ik heb nu dus twee paar medium en big. Als iemand deze nodig heeft, ben ik bereid kosteloos een paar op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Ik heb gisteren de philips SBCHS810 aangeschaft. Ik moet zeggen dat het mijn oren op en top verwend! Heerlijke diepe en warme bassen die niet vervormen. Daarnaast komen de hoge tonen zeer natuurlijk over (daar schort het nogal eens aan). Voor €30,- koop je dan in mijn ogen een van de betere hoofdtelefoons. Ik heb toch al het een en ander versleten aan oordopjes (nooit meer!!!) en koptelefoons.

Afbeeldingslocatie: http://www.h-e.nl/gfx-producten/Philips/SBCHS810.jpg

Ik heb hem in het wit!! ... ideaal voor de ipod-gebruikers onder ons :D :

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 25-08-2004 20:32 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 18:58:
Doordat mijn EX-71SL kapot zijn gegaan, heb ik nieuwe gekregen met daarbij ook nieuwe rubbertjes. Ik heb nu dus twee paar medium en big. Als iemand deze nodig heeft, ben ik bereid kosteloos een paar op te sturen.
Ik heb wel interesse in de mediumformaat doppies!

Mistraldk (at) hotmail.com

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Heb gister de EX71 gekocht, gemengde gevoelens. Ontzettend verbijsterd over de prijs (en dan is het nog niet eens de duurste...) en ook over de kwaliteit! Wat een geluid zeg, gewoon ronduid prachtig. Als ze inderdaad zo lang meegaan als dat geclaimd wordt (en ik die rubbertjes niet kwijtraak :)) is hij het geld imho meer dan waard.

Ze sluiten btw je oren af, lekker handig voor in de trein. En als het helemaal stil is, kan je je discman/mp3-speler/whatever ontzettend zacht zetten om alles toch nog heel gedetailleerd te horen, is ook handig want dan sloop je je gehoor minder snel. Over gehoor slopen gesproken: Het geluid van de dopjes komt er wel gewoon uit aan de achterkanten, dus je kan je gehoor ook niet zo makkelijk overbelasten, het geluid heeft altijd nog een uitweg.

Aanrader!

-- OFFTOPIC --
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:12:
[...]
Ik heb wel interesse in de mediumformaat doppies!

Mistraldk (at) hotmail.com
Dopjes versturen per e-mail? Kan dat tegenwoordig ook?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 21:15:
Over rubbertjes ruilen gesproken, van mijn EX71SL zijn de Large dopjes voor mij te groot, dus als iemand geïnteresseerd is....
(Heb nu de Medium erop zitten maar de Small wil k voorlopig nog niet weg doen)
De Large zijn geruild inmiddels (Robert ze gaan vandaag op de post :) )

Small mogen ook wel weg (liefst ruilen)... iemand interesse?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 00:04:
Zo ik volg deze hele kwestie al sinds 2 maanden, en ik ben nu redelijk overtuigd van de Sony MDR-EX71sl + het inspelen enzo.

Waarom zou ik dit volgen???
Ik heb ong 2.5 maand geleden de iPod laten kopen in The States, waar hij overigens veel goedkoper is, scheelde me 120 eurie.
Zeer tevreden alleen 1 ding, S H I T oordopjes die ze erbij leveren, ze vallen constant uit, en ze zitten niet lekker.
Bij een beetje wind hoor je de muziek al niet meer...... rubbish dus!

Ik wilde ze eigelijk laten kopen door een piloot die ik ken die naar Hong-Kong moest, hij had te weinig tijd... via internet maar dan!

Ishopping4u leek me goed, maar na een stukje beter zoeken zie je ze bij ebay al veel goedkoper, soms zo goedkoop dat je het eigelijk niet kan vertrouwen. Verder zoeken dus.

Ik heb nog wel enkele vragen:

Zijn er mensen die ervaring hebben met eBay en dus mssn ook PayPal?

Hoe zit dat met dat snoer wat achter je nek langs moet ofzo?

en

Zijn er nog andere tips en trucs die jullie me kunnen vertellen?

Ik vind dat gezeur met dat aanmelden bij eBay wel irritant maar ik denk dat ik geen andere keus heb. Of heeft iemand anders een betere ervaring?

MzzL BJZ
Omdat hij al weer is verouderd, en ik bijna geen reacties heb gehad, zet ik hem nog 1 keertje hier neer... Alle info die nog niet op de site staat en ik vraag, is welkom...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 13:47:
waar in Nederland zij nergens de witte Sony MDR-EX71 te koop. Bij BCC hebben ze wel de zwarte maar niet de witte. voor de rest heb ik alleen Amerikaanse shops gevonden, alleen daarvan zijn de verzendkosten zo veel.
(ze moeten natuurlijk wel passen bij m'n iPodje)
Weet iemand een winkel??

• Delysid
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 13:22
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 14:52:
[...]

Weet iemand een winkel??
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...8265&item=3834939006&rd=1

Ze versturen naar Nederland en ik heb hier in het forum eerder mensen gehoord die ze daar besteld hebben en ook gekregen hebben

Verwijderd

pelleke schreef op 26 augustus 2004 @ 10:53:
Heb gister de EX71 gekocht, gemengde gevoelens. Ontzettend verbijsterd over de prijs (en dan is het nog niet eens de duurste...)
Hmm, als ik zie dat mijn boxen thuis 1000 Euro per stuk zijn en dat deze doppen aardig kunnen meekomen qua geluid, vind ik 45 Euro wel meevallen. Misschien geen eerlijke vergelijking vinden sommigen misschien, maar in het algemeen vind ik oordoppen erg goedkoop in verhouding tot de geluidskwaliteit.

Ben bijna geneigd om mijn boxen en mijn eindversterker te verkopen en er Shure E3 of Etymotic er4p voor in de plaats te kopen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 14:52:
[...]

Weet iemand een winkel??
Gewoon via een site kopen, bijvoorbeeld eBay, zijn ze ook nog eens goedkoper... Dit is de link:
http://search.ebay.com/MD...propertyZ3QQsosortorderZ1

Succes.
Laterzzz

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb een e-mail gestuurd naar sony Nederland met de vraag waarom de witte mdr71 niet in NL verkocht wordt. Er worden veel IPods verkocht dus er is zeker markt voor. Binnen 24uur krijg ik antwoord als het goed is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14
weet iemand het preciese verschil tussen de sennheiser mx 400 en 450? Het enige dat ik kan ontdekken is dat de 450 een zgn. basswind systeem heeft, nu heb ik alleen geen idee wat dat is. Als de 450 net zo goed klinkt als de 400 maakt het me niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:05:
[...]

Omdat hij al weer is verouderd, en ik bijna geen reacties heb gehad, zet ik hem nog 1 keertje hier neer... Alle info die nog niet op de site staat en ik vraag, is welkom...
Weet iemand trouwens ook of het geluid harder is, als je hem op het zelfde volume niveau zet? Hiermee bedoel ik dan de Sony MDR-EX71sl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He dat had ik nog niet gezien

MX 250
MX 350
MX 450 < gaat deze jongen dadelijk even bestellen>
MX 550

Dat is even lekker ik wist nog niet eens dat die al in nederland waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:49:
[...]

He dat had ik nog niet gezien

MX 250
MX 350
MX 450 < gaat deze jongen dadelijk even bestellen>
MX 550

Dat is even lekker ik wist nog niet eens dat die al in nederland waren
Zie mijn vraag hierboven, waarom de 450 ipv bjiv. de 400 is de 450 nieuwer/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 11:42:
[...]

De Large zijn geruild inmiddels (Robert ze gaan vandaag op de post :) )

Small mogen ook wel weg (liefst ruilen)... iemand interesse?
Jouw exemplaren ondergaan ook een liefdevolle behandeling bij TPG :). Tenminste, dat hoop ik :P. Morgen zul je ze ook wel in je bus hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er wordt een paar keer een kortings coupon genoemd voor de E3 dopjes als je ze koopt op de earplugstore, maar ik zie hem nergens staan.
Het kan natuurlijk zijn dat ik niet goed kijk, maar waar kan ik deze coupon vinden of is hij ondertussen verdwenen?

En weet iemand of noonshopper.com betrouwbaar is. Want daarvan staat ook een link van de E3's op:

http://www.noonshopper.co...ct&a=0&_est_=19&pid=48721

voor maar $127,99.

--edit-- volgens mij is noonshopper.com allen binnen US. --edit--

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:28:
[...]

Weet iemand trouwens ook of het geluid harder is, als je hem op het zelfde volume niveau zet? Hiermee bedoel ik dan de Sony MDR-EX71sl!
Bij hetzelfde ingestelde volumeniveau geven mijn EX71SL's minder hard geluid dan mijn oudere sony's (MDR E741 en MDR ED136)
Voor mij geen probleem, mn Xclef heeft genoeg vermogen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 12:44:
er wordt een paar keer een kortings coupon genoemd voor de E3 dopjes als je ze koopt op de earplugstore, maar ik zie hem nergens staan.
Het kan natuurlijk zijn dat ik niet goed kijk, maar waar kan ik deze coupon vinden of is hij ondertussen verdwenen?
Goed dat je het zegt, want de coupon is weg. Ik heb het meteen uit de OP verwijderd... Het is nu dus voordeliger om eens een kijkje te gaan nemen bij iDealsound, aangezien zij wel als gift versturen.
offtopic:
Je krijgt dus geen mail meer ;) Dit is veel efficiënter

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delysid
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 13:22
Ik heb mijn Shure e3 bij RAF gekocht in Amsterdam voor 199 euro een beetje duurder maar als er iets mee mis gaat hoef ik ze tenminste niet zelf op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey HugsteR, ik las deze message post van je in deze topic:
zou je de e3's nog steeds voor deze hele mooie prijs kunnen
regelen? Of iets verder las ik zelfs iets van 143 euro ofzo
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 19:47:
Mensen ik weet wat de E3's voor mij kosten bij TM Audio, 176 euro incl. btw.

Ik zal morgen even vragen of ik er een aantal mag bestellen, zo ja is er dan intresse in een inkoop actie?

Voor deze prijs kun je ze bij mij afhalen (omgeving Utrecht) of je betaald de rembours kosten en dan komen ze jouw kant op. Ik ben voor de oordop hunkerende luitjes van GoT wel bereid geen extra kosten te rekenen :*)

Als er genoeg animo is dan zal ik een bestelling doen. Ik heb ze direct als ik ze bestel (woon 5 mins bij TM Audio vandaan) en koop ze dan namens mijn bedrijf waar ik nu vakantiewerk doe voor de dealer prijs.
Deze prijs is inkoop + btw.

Is toch een mooie prijs dacht ik zo, want je hoeft ze niet uit de US te halen.
Alvast bedankt..

(email: ********)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een XEN EMP-200 gekocht. De antenne voor de radio zit in het snoer van de koptelefoon verwerkt schrijft men (Sennheiser MX300).

Hoe zit dat met die Sony MDR-EX71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 20:42:
Hey HugsteR, ik las deze message post van je in deze topic:
zou je de e3's nog steeds voor deze hele mooie prijs kunnen
regelen? Of iets verder las ik zelfs iets van 143 euro ofzo

[...]

Alvast bedankt..

(email: kingofthewolves@hotmail.com)
ik had het hem ook nog een tijd terug gevraagd, maar helaas is het al te laat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 21:53:
Hoi,

Ik heb een XEN EMP-200 gekocht. De antenne voor de radio zit in het snoer van de koptelefoon verwerkt schrijft men (Sennheiser MX300).

Hoe zit dat met die Sony MDR-EX71?
Het is niet "zit in het snoer verwerkt" maar "het snoer wordt gebruikt als". Kortom, het maakt niet uit wat voor elektrisch gelijdend voorwerp je in de hoofdtelefoonaansluiting drukt, het zal als antenne werken. Ook de EX71.
Fabrikanten zijn nou eenmaal goed in dingen moeilijker maken dan ze zijn... ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van "frequency response" grafieken:

http://www.headphone.com/layout.php?topicID=10

Er is geen enkele in-ear die voorbij de 10kHz komt ;(

Lekker dan: + 10 kHz is erg belangrijk voor metalen slagwerk (hi-hat, cymbalen, triangel, hoge noten piano etc.) anders gaan ze te veel sissen

toch maar een echte koptelefoon kopen...?

Graag jullie technische visie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 23:12:
[...]

ik had het hem ook nog een tijd terug gevraagd, maar helaas is het al te laat ;(
misschien dat hij het voor ons samen wel wil regelen, zijn we in ieder geval al met zijn tweeen.. even kijken wat ie erop te zeggen heeft. Hopelijk kan hij alsnog iets regelen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check dit

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/newslist/2004/August/images/griffin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/newslist/2004/August/images/sidebar_earjams.jpg

Gemaakt door griffin voor de ipod oordopjes, waarschijnlijk gaat die 20 dollar kosten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nieuws,

Bij de Earplugstore kun je nog steeds WEL de Shure E3c's met korting kopen. Die reclamecoupon is verdwenen schijnbaar (ik heb hem nooit gezien), maar er staat bel voor onze prijs.
Heb zojuist gebeld. Tijdens de checkout bij het kopen kun je een kortingscode invullen. Gebruik de code 'e3' bij de checkout (invullen op de juiste plek en dan 'apply' als ik me goed herinner) en je krijgt 56 euro korting. Betaal je nog wel 34,50 shipping costs. Maar komt dus neer op 179 - 56 + 34,50 = 157,50 $ (Is volgens mij iets van 134 euro)!
Je moet wel even opletten dat je de code invult tijdens de checkout, dan vervoersmethode invullen.. als je dan verder gaat zie je als het goed is automatisch al dat je korting krijgt. Daarna moet je nog de order bevestigen voor je hem daadwerkelijk geplaatst hebt.

Ik heb ze zojuist besteld, zal nog wel laten weten hoe het verloopt!!! Hoop ze snel binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 00:17:
Voor de liefhebbers van "frequency response" grafieken:

http://www.headphone.com/layout.php?topicID=10

Er is geen enkele in-ear die voorbij de 10kHz komt ;(

Lekker dan: + 10 kHz is erg belangrijk voor metalen slagwerk (hi-hat, cymbalen, triangel, hoge noten piano etc.) anders gaan ze te veel sissen

toch maar een echte koptelefoon kopen...?

Graag jullie technische visie hierover.
Ik heb gekeken, maar alle in-ear buds halen het gewoon. Bij de verkoop staat niet voor niets het bereik aangegeven en meestal komen ze allemaal boven die 20.000 .

Dus of jjij hebt verkeerd gekeken of ik, maar als je even nadenkt dan zou het heel erg onlogisch zijn wanneer geen enkele in-ear telefoon dit zou halen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 30 augustus 2004 @ 21:48:
[...]

Ik heb gekeken, maar alle in-ear buds halen het gewoon. Bij de verkoop staat niet voor niets het bereik aangegeven en meestal komen ze allemaal boven die 20.000 .

Dus of jjij hebt verkeerd gekeken of ik, maar als je even nadenkt dan zou het heel erg onlogisch zijn wanneer geen enkele in-ear telefoon dit zou halen.
Sorry, misschien zijn mijn normen niet realistisch.
Ik had mijn norm erbij moeten vermelden: grotendeels +/- 5dB, zoals de Sennheiser Orpheus; het ding is behoorlijk lineair over het hele gebied. En -20 dB is voor mij: het niet halen.

Maar met mijn leesbril op zie ik dat sommige de 10kHz inderdaad net redden, hier en daar zelfs 15kHz maar dan gaat het overal erg snel bergafwaarts, ik zie er geeneen die 20kHz (- 10dB) haalt.

Fabrikanten geven idd altijd tm 20kHz op. Dat staat goed en de gemiddelde consument kent inmiddels het magische getal 20000 Hz wel. Dat het 20kHz signaal verzwakt tot -20 of -30 dB, dat zeggen de fabrikanten er niet bij en dat zegt de meeste mensen ook niks.

Trouwens als een gemiddelde cash&carry verkoper weer loopt te brallen dat iets tot 25kHz loopt en ik vraag binnen hoeveel dB, dan blijft het meestal stil. In een high-end audiozaak krijg je dan wel een goed antwoord. Maar ik raak off-topic...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:38:
check dit

[afbeelding]
[afbeelding]

Gemaakt door griffin voor de ipod oordopjes, waarschijnlijk gaat die 20 dollar kosten
Betwijfel zeer of dat nou lekker gaat zitten...... die rubbertjes gaan ín je oor en volgens mij is dat stuk waar de driver in zit veel te dik om normaal in je oorschelp te passen..... vergelijk maar eens met de EX71SL
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.com.au/images/MDR-EX71SL_B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die sennheiser heb ik ook, klinkt goed en zijn niet zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:05:
[...]
Sorry, misschien zijn mijn normen niet realistisch.
Ik had mijn norm erbij moeten vermelden: grotendeels +/- 5dB, zoals de Sennheiser Orpheus; het ding is behoorlijk lineair over het hele gebied. En -20 dB is voor mij: het niet halen.

Maar met mijn leesbril op zie ik dat sommige de 10kHz inderdaad net redden, hier en daar zelfs 15kHz maar dan gaat het overal erg snel bergafwaarts, ik zie er geeneen die 20kHz (- 10dB) haalt.

Fabrikanten geven idd altijd tm 20kHz op. Dat staat goed en de gemiddelde consument kent inmiddels het magische getal 20000 Hz wel. Dat het 20kHz signaal verzwakt tot -20 of -30 dB, dat zeggen de fabrikanten er niet bij en dat zegt de meeste mensen ook niks.

Trouwens als een gemiddelde cash&carry verkoper weer loopt te brallen dat iets tot 25kHz loopt en ik vraag binnen hoeveel dB, dan blijft het meestal stil. In een high-end audiozaak krijg je dan wel een goed antwoord. Maar ik raak off-topic...
Daar heb jij dan weer gelijk in, daar had ik niet speciaal op gelet. Ik vond het wel opvallend dat de ipod in-ears bij hoge frequenties een duidelijk betere response hadden dan de etymotics en de shure dopjes. Het is natuurlijk niet alles zeggend, maar toch.

Tja verder voor mij geldt: een koptelefoon of oorschelpen zijn voor mij geen optie om op straat te dragen en ik ben tevreden met de details die ik kan horen in de muziek met mijn in-ear doppen (sony ex71) Meer geld heb ik nu eenmaal niet (er voor over)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 31 augustus 2004 @ 09:45:
[...]

Tja verder voor mij geldt: een koptelefoon of oorschelpen zijn voor mij geen optie om op straat te dragen en ik ben tevreden met de details die ik kan horen in de muziek met mijn in-ear doppen (sony ex71) Meer geld heb ik nu eenmaal niet (er voor over)
Die Sony's heb ik ook! Voor mijn iPod (2G net van iemand overgenomen).

De bijbehorende Apple doppies zijn echt DIEP TRIEST, dus ik heb snel die Sony's gekocht, (goede prijs / qualiteit verhouding) om voorlopig behoorlijk geluid te hebben. Intussen ben ik me aan het orienteren op high-end plugjes. Op straat voldoet een koptelefoon/schelp idd niet. Er komt vaak te veel herrie binnen waardoor het geluid veel te hard moet.

Ik ben hard op zoek naar een freq karakteristiek van mijn Sony's. De fabriek geeft op:
6-23000 Hz. Fijn. Ze klinken goed, dat is een feit. Zowel pop, rock en klassiek allemaal veel beter dan Apple.
Maar toch wil ik graag weten: Binnen hoeveel dB, dames/heren van Sony?

Ik durf te wedden: ca. -10dB tot -15 dB aan de lage kant en ca. -30 dB (of erger) aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:38:
check dit

[afbeelding]
[afbeelding]

Interesting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het je tenminste lukt ze in je oor te proppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd!
Want ik vind de standaard doppen ook zeker niet verkeerd, maarja ik heb al E3's
8)

Ben wel beniewd naar een review :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 15:35
ik heb de Sony MDR-EX71SL besteld voor 48 euro.
voor 09.00 stond de postbode er al ik was nog niet aangekleed dus kan ze nu pas morgen halen :(

waarom zo vroeg :O

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op 01 september 2004 @ 09:08:
voor 09.00 stond de postbode er al ik was nog niet aangekleed dus kan ze nu pas morgen halen :(

Dan pak je dat pakje toch in je nakie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat meer ervaringen met de Sony MDR-EX71SL:

Gisteren n stukje mee gefietst (25-30 km/h): heel weinig windgeruis! Ook weinig omgevingsgeluiden, heel gevaarlijk enzo dus maar wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Volgens mij zijn er echt al 10.000 mensen die hier hun ervaringen hebben gepost mbt. de sony ex-series... maar goed ;)

Ben inderdaad wel benieuwd naar de review van die in-ear opzetstukken voor de iPod oordopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:53:
[...]

Als het je tenminste lukt ze in je oor te proppen :/
Ik heb ook in-ear oordoppen van sony, dus dat moet me wel lukken, maak je geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 01 september 2004 @ 11:33:
[...]

Ik heb ook in-ear oordoppen van sony, dus dat moet me wel lukken, maak je geen zorgen ;)
Nou dat tuutje wat in je gehoorgang gaat is het probleem niet, ik bedoel dat ding waar de driver in zit, past dat op die manier wel in je oorschelp?

Afbeeldingslocatie: http://img89.exs.cx/img89/333/dopjes.jpg
Plaatje!

Afbeeldingslocatie: http://img89.exs.cx/img89/1125/oortje.jpg

T'as compris?

• knny
knny schreef op 01 september 2004 @ 09:08:

nou heb ze dus net opgehaald ;) heb er ook de small inzitten maar als ik hem aan mijn iriver 512mb aansluit vind ik de muziek op zijn hardst nog zacht kan dat kloppen? mijn vorige konden veel harder :D ben ze nu aan t inspelen op marco borsato muziek :*)

hopen dat het nu wat beter word

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

knny schreef op 02 september 2004 @ 11:17:
[...]

nou heb ze dus net opgehaald ;) heb er ook de small inzitten maar als ik hem aan mijn iriver 512mb aansluit vind ik de muziek op zijn hardst nog zacht kan dat kloppen? mijn vorige konden veel harder :D ben ze nu aan t inspelen op marco borsato muziek :*)

hopen dat het nu wat beter word
dan heb je waarschijnlijk de plug of de rubbertjes niet goed zitten, want mijn ervaring is dat ze gemiddeld harder klinken dan mijn standaard bijgeleverde dopjes. Nu heb ik wel geen Iriver, maar...

• knny
Ojjorz schreef op 02 september 2004 @ 19:17:
[...]

dan heb je waarschijnlijk de plug of de rubbertjes niet goed zitten, want mijn ervaring is dat ze gemiddeld harder klinken dan mijn standaard bijgeleverde dopjes. Nu heb ik wel geen Iriver, maar...
damm je had gelijk ik had eerst small erop zitten schoven makkelijk mijn oren in nu maar eens medium geprobeerd en ooh my god!!! waaaat een geluid super mooi ik heb nog geen moment spijt van me oordopjes bij mijn iriver Ipf395T zaten standaar mx 400 dopjes maar wat een wereld van een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Die dingen zullen vast wel getest zijn, waarschijnlijk kan je hem zon beetje net zo in doen als de normale apple oordopjes, alleen zit er dan al een stuk rubber in je gehoorgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb ook de sony EX71 en ik vind ook dat ze éigelijk niet echt hard kunnen. Of het ligt aan m`n creative zen touch

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net sony EX71 gehaald. Ze zijn nu aan het inspelen op gewoon wat willekeurige muziek. Maakt het nog uit wat voor muziek je ze inspeeld?
Verder ben ik nog even aan het proberen wat de beste maat is voor mij.
Ik denk dat het medium zal worden maar groot zou ook kunnen.
Dit betekend dat ik de kleine rubbertjes niet zal gebruiken. (Hier hoor ik geen bas bij)
Zijn er mensen die juist de kleine rubbertjes gebruiken? En misschien willen ruilen?
Een setje reserve is nooit verkeerd natuurlijk!!
iemand intresse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:32:
Ik heb net sony EX71 gehaald. Ze zijn nu aan het inspelen op gewoon wat willekeurige muziek. Maakt het nog uit wat voor muziek je ze inspeeld?
Verder ben ik nog even aan het proberen wat de beste maat is voor mij.
Ik denk dat het medium zal worden maar groot zou ook kunnen.
Dit betekend dat ik de kleine rubbertjes niet zal gebruiken. (Hier hoor ik geen bas bij)
Zijn er mensen die juist de kleine rubbertjes gebruiken? En misschien willen ruilen?
Een setje reserve is nooit verkeerd natuurlijk!!
iemand intresse?
Inspelen kan je het beste doen met veel verschillende muziek.

Je kunt ook gewoon je dopjes gaan gebruiken en dan zijn ze na een week regelmatig gebruik ook wel 'ingespeeld'.
24 uur bewust inspelen versnelt het proces alleen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dan is het alleen een beetje jammer dat je minimaal een week naar "bagger" moet luisteren. Ik vond de niet ingespeelde EX71 nl. nergens naar klinken. Veel te stijf. En als je met plezier wil lusteren en niet steeds meer wil gaan twijfelen aan je dure aankoop, dan zou ik ze in een keer (één nacht) in latens spelen. Probeer, zoals THW Arie al aangaf, zo veel mogelijk verschillende stijlen te gebruiken. Dan ben je er zeker van dat alle frequentie(combinaties) aan bod komen. Kortom van Klassiek tot Hardstyle en van Salsa tot Hardrock. Ookal luister je het verder nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maarre hoe haal je die rubbertjes eraf? Ik ben misschien te voorzichtig, maar ik zie niet hoe het moet. Ik wil het niet stuk maken. Ik wil ook wel eens grote of kleine proberen om het verschil te horen: er mag bij mij (meds) wel wat meer bas in.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
inspelen van je doppies doe je niet in 1 nacht.Duurt toch wel 100 uur of langer zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Sorry, dat moest dag zijn...
Zo heb ik het niet ervaren. Na één dag, met gevarieerde muziek, op hoog volume klonken ze (nagenoeg) net zo als dat ze nu (zeker 200 uur later) klinken. Het gaat dus om de EX71 en een iRiver H120 op vol vermogen (2 x 20 mW).
Maar goed, het zal voor een ieder kunnen verschillen. Zo zouden jou oren best beter kunnen zijn dan die van mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 06 september 2004 @ 19:51:
Maarre hoe haal je die rubbertjes eraf?
Gewoon, trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Duimnagel in de binnekant zetten en een andere vinger tegen de buitenkant. Dan je hand zo draaien dat je duimnagel omhoog gaat wijzen. Het rubbertje zal nu aan één kant omhoog komen waardoor je het er zo af kan pakken. Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu al zoveel mensen de EX71SL hebben.
Welke maat oordopjes word het meeste grbruikt?
En zijn er nog mensen die willen RUILEN van rubbertjes?
Het verbaast mij dat dat nog niet zo veel gedaan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15
Ik ben ook wel geïnterresseerd in het ruilen van de dopjes. Ik gebruik alleen de medium, dus die zou ik nog wel extra willen hebben. Mail me als je interesse hebt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34
waar the hell kopen jullie die sony dopjes eigenlijk... ik ben al tig winkels afgeweest maar niemand heeft ze. :|

als je ze online hebt besteld, waar en voor hoeveel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb ze gekocht bij de BCC en online kun je onder meer kopen bij www.audiocubes.com

Tsja en ruilen: ik gebruik alleen de small formaat dopjes, maarja, het ruilen wordt misschien pas echt interessant wanneer ik een rubbertje kwijt zou zijn en dat is nog niet het geval...

[ Voor 53% gewijzigd door Rudedadude op 07-09-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb ze tweedehands, maar zo goed als nieuw, gekocht. Daar moet je alleen wel wat mazzel voor hebben. Hij had ze, volgens de bon, overigens bij Videopartner.nl gekocht. Die zijn met 41 euro niet eens zo duur...
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:19:
Er zijn nu al zoveel mensen de EX71SL hebben.
Waarom niet, hè. Het zijn immers erg goede én betaalbare dopjes. Daarnaast zitten ze ook nog eens geweldig. Goede zet van Sony...
Welke maat oordopjes word het meeste grbruikt?
Medium, maar misschien ga ik op large over. Ik wil het toch weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
waar halen jullie je reserve dopjes voor shure in-ears ? misschien een idee om een gezamelijke IA te doen voor dopjes :P

[ Voor 9% gewijzigd door wibblemoo op 07-09-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Iemand misschien nog "small" shure e2c dopjes die hij niet gebruikt?Ik heb medium en large over.wil ze ook ruilen tegen sony ex71 small rubber dopjes.Schijnen ook te passen en zijn iets zachter en dus comfortabeler als de shure dopjes.
Mail:mattb(at)home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 07 september 2004 @ 16:45:
Ik heb ze gekocht bij de BCC en online kun je onder meer kopen bij www.audiocubes.com

Tsja en ruilen: ik gebruik alleen de small formaat dopjes, maarja, het ruilen wordt misschien pas echt interessant wanneer ik een rubbertje kwijt zou zijn en dat is nog niet het geval...
ik zou echter heel graag met je ruilen !
zou je me kunnen mailen op "francesco aap home puntje nederland" ?
ik kan namelijk nergens je email vinden, en dit gaat te ver off tropic.
en btw verzenkosten zijn voor mij ;)

Verwijderd

Ik heb een Creative MuVo NX 128mb i.c.m. Sony oordopjes. (Ik weet niet welke) Ik wil misschien die MX500 van Sennheiser gaan kopen. Is dit een goed idee? Is het niet zonde van de dopjes omdat de geluidskwaliteit van de speler zelf niet zo hoog is?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Dat hangt ervan af welke Sony dopjes je hebt (zal vast wel ergens opstaan), lijkt me.

Verwijderd

Ik heb de MDR-E805...(staat op 't stekkertje) Ik vind het zelf wel goed geluid maar ik heb nog nooit geluid van zo'n Sennheiser gehoord.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb nu de kleine dopjes op de sony EX71 gedaan, en ik hoor nu een vollere bas :) Dat is wel heel gaaf. Hij sluit alleen heel ietsje minder strak af dan de mediums, maar das alleen hoorbaar in de trein. En dan hoor je nog maar weinig verschil. Het zit mede hierdoor wel wat relaxter dan de mediums :)

Verwijderd

Ja, het is zover voor mij :( Mijn linkeroortje van EX71 heeft het begeven deze avond. Hij werkt 95% van de tijd niet meer... soms als ik op het aansluitkopje druk gaat ie, mor 90% van gebruik werkt ie niet :(
Zit er daar garentie op? IK heb hem een grote 6 maand pas :s

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:46:
Ja, het is zover voor mij :( Mijn linkeroortje van EX71 heeft het begeven deze avond. Hij werkt 95% van de tijd niet meer... soms als ik op het aansluitkopje druk gaat ie, mor 90% van gebruik werkt ie niet :(
Zit er daar garentie op? IK heb hem een grote 6 maand pas :s
tuurlijk, zit iig 1 jaar garantie op, mayb meer, moet je ff nakijken

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15
Kabelbreuken vallen niet binnen de garantie, dus ik ben bang van niet :(

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
ik heb tot nu toe bij al mijn sony's (2x een MDR-238 d8 ik en 1x de EX71) een goeie garantie afhandeling gehad.

ik stuurde ze altijd op met het verhaal dat et ineens niet meer werkte en meestal een week of 3 later had ik nieuwe in huis ^_^

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na 4 setjes MDR-238 versleten te hebben heb ik voor mijn (toen nog vrij nieuwe) iRiver iMP550 een setje EX71 besteld. En ik moet echt zeggen dat het de beste oordoppen zijn die ik ooit gehoord heb. (okee, toegegeven ik heb alleen nog maar sony gehad en wat elcheapo andere merken). Dopjes zitten perfect (ik gebruik medium), geluid is vol, helder (scheelt een hoop dat je geluid om je heen niet hoort) en de bas kan als het moet luider dan mijn oren leuk vinden.

Wat doen jullie trouwens in godsnaam met die (opplug)dopjes. Iedereen raakt ze kwijt :? Ik heb sinds dag 1 dezelfde dopjes erop zitten en haal ze er ook nooit af, dus ik kan ze ook nooit kwijt raken.

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

twiFight schreef op 09 september 2004 @ 22:51:
Wat doen jullie trouwens in godsnaam met die (opplug)dopjes. Iedereen raakt ze kwijt :? Ik heb sinds dag 1 dezelfde dopjes erop zitten en haal ze er ook nooit af, dus ik kan ze ook nooit kwijt raken.
Ik gooide die doppen altijd met de speler zo in m'n boekentas, en als ik ze er weer uit wilde halen zaten ze weleens klem onder wat boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon dom met dopjes van 40 euro, 100 piek 8)7 :P . Beetje slordig en dan is het ook je eigen schuld he, er zit niet voornix een tasje en een opslag/beschermdoosje bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 10-09-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Leuk dat je het even meldt, maar ik was er ook al wel achter gekomen dat het slordig is en mijn eigen schuld :). Het is ook m'n eigen geld he ;)

Weer ontopic:
Ik zit er serieus aan te denken om een paar Shure E2c aan te schaffen. Ik had eerst de Sony EX71 en die bevielen goed, maar door slecht gebruik zijn die zo goed als afgeschreven. Toen kreeg ik bij mijn mp3speler een setje Cresyn doppen. Op zich zijn ze wel goed (zeker voor meegeleverde doppen), maar niet zo goed als de Sony's en ze zitten ook lang niet zo goed.
Ik wil dus een een nieuw setje setje hebben. Op zich zou ik best weer die Sony's willen hebben, maar de Shure schijnt een stuk beter te klinken. Ook lijken ze me degelijker, aangezien de Shure-dop van plastic is en die van Sony (grotendeels) van rubber (wat bij mij ook kapot ging). Ook vind ik het wel handig dat er bij de Shure zo'n tasje zit.
Jammer alleen dat er bij de Shure een erg lang snoer zit en dus niet echt geschikt is voor afstandbedieningen, maar daar kan ik vast wel mee leven.
De E3c is wel beter, maar die is me te duur en ik heb ergens gelezen dat de E3c gericht is op het getaileerd weergeven van de muziek en dat de E2c meer bass heeft. Dat heb ik wel nodig, want ik luister veel naar metal (de Sony's hadden ook lekker veel bass).

Is het een goede keus, die E2c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik luister metal en had de ex71, daarna de E2c's en nu de E3 (grijs want "ik heb geen iPod!"); het verschil tussen de E2c's en de E3's zijn zo groot dat het die extra knaken echt wel waard is. Mijn advies: Blijf bij de ex71's of ga direct door naar E3's

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

MPmad schreef op 10 september 2004 @ 09:16:
Leuk dat je het even meldt, maar ik was er ook al wel achter gekomen dat het slordig is en mijn eigen schuld :). Het is ook m'n eigen geld he ;)

Weer ontopic:
Ik zit er serieus aan te denken om een paar Shure E2c aan te schaffen. Ik had eerst de Sony EX71 en die bevielen goed, maar door slecht gebruik zijn die zo goed als afgeschreven. Toen kreeg ik bij mijn mp3speler een setje Cresyn doppen. Op zich zijn ze wel goed (zeker voor meegeleverde doppen), maar niet zo goed als de Sony's en ze zitten ook lang niet zo goed.
Ik wil dus een een nieuw setje setje hebben. Op zich zou ik best weer die Sony's willen hebben, maar de Shure schijnt een stuk beter te klinken. Ook lijken ze me degelijker, aangezien de Shure-dop van plastic is en die van Sony (grotendeels) van rubber (wat bij mij ook kapot ging). Ook vind ik het wel handig dat er bij de Shure zo'n tasje zit.
Jammer alleen dat er bij de Shure een erg lang snoer zit en dus niet echt geschikt is voor afstandbedieningen, maar daar kan ik vast wel mee leven.
De E3c is wel beter, maar die is me te duur en ik heb ergens gelezen dat de E3c gericht is op het getaileerd weergeven van de muziek en dat de E2c meer bass heeft. Dat heb ik wel nodig, want ik luister veel naar metal (de Sony's hadden ook lekker veel bass).

Is het een goede keus, die E2c?
Bij de sonys zit ook een tasje + beschermdoosje voor je dopjes. Ten tweede is het niet van rubber maar van siliconen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 13:07

lacobo

Tyros2 fan

't Zal wel aan m'n kromme gehoorgang liggen of zo, maar ik kan helemaal niets met oordopjes. Heb sinds zaterdag de Sony ex71 en vindt 't ronduit vreselijk. Alleen al dat frotten van die dopkes in 't oor, 't volledig afsluiten van je gehoorgang, dat draad wat aan 1 kant langer is dan aan de andere, nee hoor niks. Wel is 't een Godswonder dat ze uberhaubt blijven zitten in m'n oren, normale dopjes storten zich binnen een minuut alweer uit m'n oortjes.

Ik ga gewoon weer terug naar mijn fijne Sony MDR-A44's (heb er 3 van): zo'n opvouw hoofdtelefoon met haakse speakertjes. Vederlicht (je voelt nauwelijks dat je zo'n ding op je hoofd hebt), een heel goed geluid zonder al te gauw anderen te storen, opgevouwen lekker klein, heerlijk. Wel als nadeel dat ie wat wind vangt op de fiets, maar je blijft tenminste de omgeving ook nog wat horen (geen punt bij Jarre muziek: Die mixt toch altijd omgevingsgeluiden in z'n tophits!).

Kortom, de ex71 gaat Marktplaats maar 's opzoeken.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

dat draad wat aan 1 kant langer is dan aan de andere
Dit is heel vaak zo bij dopjes. Iig bij al mn dopjes die ik gehad heb :)

Wel is 't een Godswonder dat ze uberhaubt blijven zitten in m'n oren, normale dopjes storten zich binnen een minuut alweer uit m'n oortjes
Dan ligt het niet aan de sonys dat ze niet goed zitten, maar aan je oren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 13:07

lacobo

Tyros2 fan

XLerator schreef op 10 september 2004 @ 14:32:

Wel is 't een Godswonder dat ze uberhaubt blijven zitten in m'n oren, normale dopjes storten zich binnen een minuut alweer uit m'n oortjes
Dan ligt het niet aan de sonys dat ze niet goed zitten, maar aan je oren neem ik aan?
Klopt! Mijn gehoorgang is wat krom, daarom vallen de standaard dopjes eruit.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Verwijderd

Weet iemand naaar welk email adress (van sony Belgie) ik moet sturen om te melden dat m'n EX71 na 6 maand het begeven hebben en dat ik nieuwe wil? :d

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 14:34:
Weet iemand naaar welk email adress (van sony Belgie) ik moet sturen om te melden dat m'n EX71 na 6 maand het begeven hebben en dat ik nieuwe wil? :d
uhh wat dacht je van contact op sony site belgie?!

here you go:

http://www.sony.be/PageVi..._BE&section=nl_BE_Contact

[Help een ander modus]

Contacteer ons

Een team specialisten staat ter uwer beschikking om al uw vragen te beantwoorden. Contacteer hen door de velden onder "Ik heb een vraag over..." op het formulier in te vullen of via:

Adres Sony Belgium - Customer Information Center
Technologielaan 3
1840 Londerzeel

Telefoon 070 222 130
Fax 070 222 127

[Help een ander modus]

Dus dat formuliertje op de site misschien maar invullen of bellen, want een email adres staat er niet direct zo te zien voor belgie! You're welcome _/-\o_

Verwijderd

Even een update over mijn Sony MDR-EX71SL:

Nu ze een maand in huis en goed ingespeeld zijn, vind ik (in een straatomgeving of in de rumoerige auto) de bassen onvoldoende. (ja, ik heb een goede "seal")
De hoge tonen zijn niet mooi, maar schel met name vocalen gaan de mist in de "s" en de "t" zijn explosief sissend, zodat je uit ergernis alleen maar s-en en t-s hoort.

Als je ze kort in hebt zijn ze wel aardig, maar als je ze langer dan een half uur in hebt wordt je er doodmoe van, echt zware luister moeheid.

Ik hang dus meestal mijn Audio-Technica hoofdtelefoon maar aan mijn iPod. En dat klinkt echt geweldig, uren lang. Alleen niet handig "on the move".

Ik ga nu maar eens Etymotics proberen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:25:

Ik hang dus meestal mijn Audio-Technica hoofdtelefoon maar aan mijn iPod. En dat klinkt echt geweldig, uren lang. Alleen niet handig "on the move".

Ik ga nu maar eens Etymotics proberen...
Ik heb zelf Shure E3c.. wil die niet gaan promoten ofzo, want ik heb ze pas net en kan nog niet echt uit ervaring spreken. Maar volgens mij waren die Shure dopjes makkelijker "on the move" waar je het over hebt, dan die Etymotics.. dacht dat ook wel ergens in deze topic staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 23:52:
[...]

Ik heb zelf Shure E3c.. wil die niet gaan promoten ofzo, want ik heb ze pas net en kan nog niet echt uit ervaring spreken. Maar volgens mij waren die Shure dopjes makkelijker "on the move" waar je het over hebt, dan die Etymotics.. dacht dat ook wel ergens in deze topic staat!
Ik zat er net aan te denken, die zijn het proberen ook waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

LightYears schreef op 10 september 2004 @ 09:23:
Ik luister metal en had de ex71, daarna de E2c's en nu de E3 (grijs want "ik heb geen iPod!"); het verschil tussen de E2c's en de E3's zijn zo groot dat het die extra knaken echt wel waard is. Mijn advies: Blijf bij de ex71's of ga direct door naar E3's
Hartelijk bedankt voor je antwoord :)

Maar 200 euro voor een paar doppen is weer andere koek, ik weet niet of ik dat ervoor wil neerleggen.
Maar die E2c is wel beter dan de EX71 toch? Want ik heb wel een paar EX71 liggen, maar zie zijn zo goed als afgeschreven. Ik wilde dus een paar nieuwe doppen hebben en ik dacht aan de E2c, want ik hoorde er wel goede dingen over (dat ze de meerprijs ten opzichte van de EX71 zeker waard zijn, enzo).
Want die EX71 waren prima, en als de E2c nog beter zijn zou dat erg mooi zijn. Dat die E3c nog beter zijn, maakt me dan eigenlijk niet uit (zolang ik ze maar niet te horen krijgen, zodat ik misschien spijt krijg als ik de E2c koop :P)

Maar ik houd je advies wel in het achterhoofd :). Misschien dat ik nog een paar 2ehands E3c tegenkom ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:25:
Even een update over mijn Sony MDR-EX71SL:

Nu ze een maand in huis en goed ingespeeld zijn, vind ik (in een straatomgeving of in de rumoerige auto) de bassen onvoldoende. (ja, ik heb een goede "seal")
De hoge tonen zijn niet mooi, maar schel met name vocalen gaan de mist in de "s" en de "t" zijn explosief sissend, zodat je uit ergernis alleen maar s-en en t-s hoort.

Als je ze kort in hebt zijn ze wel aardig, maar als je ze langer dan een half uur in hebt wordt je er doodmoe van, echt zware luister moeheid.

[...] mijn iPod.
Het eerste wat in mij opkomt is: Gebruik je de equalizer? Want dan hoor ik met nagenoeg elk dopje deze geluiden uit een iPod. En Hoe beter het dopje, hoe beter je het hoort.

Maar goed, ik deel je mening totaal niet. De seal is bij mij helaas niet perfect, maar het geluid wel zoals ik het (tot nu toe*) wil hebben. Eerder verhoogde ik de bass en treble altijd iets, maar dat is met de EX71 niet meer nodig. Ze hebben het uit zichzelf al. Die bass wordt overigens helemaal volgens mijn smaak weergegeven; het blijft een beetje "door rollen". Dit zal overigens door de speler gedaan worden, maar mijn Sennheisers kunnen het niet weergeven.
Ook het draaggemak en de luistermoeheid vallen hier erg mee. Ik heb ze wel eens een dag (ong. 10 uur, ja, ik moet ook slapen) ingehad, en na een tijdje had ik niet meer door dat ze in mij oren zaten. Van luistermoeheid heb ik juist geen last meer. Ik kan het volume namelijk lekker laag houden omdat je uit de omgeving toch niet veel meer hoort en ze goed in het oor zitten. Bij andere dopjes moet ik het volume zo goog draaien en mij zo op de muziek concentreren, dat ik er inderdaad (letterlijk) moe van werd.

De moraal van dit verhaal: Smaken en meningen verschillen, zoals bij zoveel dingen. Kijk dus of je dingen/dopjes uit kunt proberen voordat je eraan begint...

* In mij ogen is je standaard namelijk het beste wat je tot dan toe gehoord hebt. Ik zweerde namelijk eerder bij Philips dopjes. Toen ik echter een paar Sennheisers in mijn oren kreeg, was dat het helemaal. En nu de Sony's. Ik wou dus nog maar even wachten met het proberen van Shure's en/of Ety's, want als dat (nog) beter klinkt, hou ik geen geld meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb de EX71 dopjes nu al een héle tijd, en in het begin lekkere seal, maar ik heb sinds maanden last van dat ik gewoon heleboel dingen van buitenaf kan horen, ook met de medium dopjes maar die zitten niet zo lekker als de small die ik altijd gebruik.

Begrijp er weinig van, large dopjes passen niet eens in mn oor :) maar de medium laat ook geluid door, en ik doe ze toch echt wel goed in.

iemand?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Christiano007 schreef op 12 september 2004 @ 17:17:
Ik heb de EX71 dopjes nu al een héle tijd, en in het begin lekkere seal, maar ik heb sinds maanden last van dat ik gewoon heleboel dingen van buitenaf kan horen, ook met de medium dopjes maar die zitten niet zo lekker als de small die ik altijd gebruik.

Begrijp er weinig van, large dopjes passen niet eens in mn oor :) maar de medium laat ook geluid door, en ik doe ze toch echt wel goed in.

iemand?
niks mis met je doppen. Er komt nog altijd evenveel geluid van buitenaf door. Het is gewoon een psychologisch effect, nu denk je dat er geluiden doorkomen omdat je er gevoeliger naar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

jvvv schreef op 12 september 2004 @ 17:23:
[...]

niks mis met je doppen. Er komt nog altijd evenveel geluid van buitenaf door. Het is gewoon een psychologisch effect, nu denk je dat er geluiden doorkomen omdat je er gevoeliger naar bent.
Maar in het begin hoorde ik dus gewoon niets van buitenaf, en nu kan ik de computer zelfs nog horen. En het slik geluid hoor ik al nooit meer, of zwaar ademen (hoe je het ook wilt noemen..)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Christiano007 schreef op 12 september 2004 @ 18:12:
[...]

Maar in het begin hoorde ik dus gewoon niets van buitenaf, en nu kan ik de computer zelfs nog horen. En het slik geluid hoor ik al nooit meer, of zwaar ademen (hoe je het ook wilt noemen..)
Ik krijg hetzelfde gevoel, misschien is het inderdaad psychologisch, maar het zou ook aan luie-silicoontjes kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Ojjorz schreef op 12 september 2004 @ 20:58:
[...]

Ik krijg hetzelfde gevoel, misschien is het inderdaad psychologisch, maar het zou ook aan luie-silicoontjes kunnen liggen?
Om er zeker van te zijn zou je eens nieuwe dopjes er naast moeten leggen... Want op zich denk ik niet dat silicone (zuivere iig) niet echt zo snel van eigenschap veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de laatste tijd de Ipod oordopjes van mijn broer, iemand enig idee of je die oordopjes ook los in de winkel kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 07:58:
Ik gebruik de laatste tijd de Ipod oordopjes van mijn broer, iemand enig idee of je die oordopjes ook los in de winkel kan kopen?
vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 07:58:
Idd te koop ja... kost wel een eurootje of 40..... kan je beter die Sony's kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

ik heb vandaag deze gekocht:

http://www.consumer.phili...O5IMH1J0RMRCSHQVHKFSESI5P

zijn ff wennen maar sluiten me wel goed af voor geluiden van buitenaf, en ik kan ze toch tamelijk hard zetten voordat de omgeving er last van heeft :)

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SB/SBCHE590_00_webImage198.jpg

ze kunnen trouwens nog hard ook zeg... :X

[ Voor 5% gewijzigd door Tom Yam op 14-09-2004 16:41 ]

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 12 september 2004 @ 13:46:
[...]
Het eerste wat in mij opkomt is: Gebruik je de equalizer? Want dan hoor ik met nagenoeg elk dopje deze geluiden uit een iPod. En Hoe beter het dopje, hoe beter je het hoort.
Uit principe gebruik ik nooit een equaliser, want low-end equalisers vervormen en voegen ruis toe. Als je al een eq gebruikt gebruik dan altijd een volume reducerende stand, nooit een versterkende, voorbeeld: als je meer bas wilt, verlaag dan het midden en de treble en draai daarna het volume wat verder open, maar draai nooit de bass omhoog. (iedereen die met prof audio gewerkt heeft weet: een deel van het spectrum verzwakken levert minder ruis en vervorming op dan een deel van het spectrum versterken. Alleen high-end eq's kunnen ongestraft delen van het spectrum versterken. Ik heb dit geleerd van een prof. mengtafel specialist en ik kon het verschil idd horen)

Dat gezegd hebbend heb ik toch besloten de iPod eq aan te zetten: reduce trebel. (en dus niet more bass oid) De harde "S" en"T" zijn nu te harden. En aangezien de ruis toch in de treble zit wordt de eq-ruis gelijk weer teniet gedaan.
Maar goed, ik deel je mening totaal niet. De seal is bij mij helaas niet perfect, maar het geluid wel zoals ik het (tot nu toe*) wil hebben. Eerder verhoogde ik de bass en treble altijd iets, maar dat is met de EX71 niet meer nodig. Ze hebben het uit zichzelf al. Die bass wordt overigens helemaal volgens mijn smaak weergegeven; het blijft een beetje "door rollen". Dit zal overigens door de speler gedaan worden, maar mijn Sennheisers kunnen het niet weergeven.
Ook het draaggemak en de luistermoeheid vallen hier erg mee. Ik heb ze wel eens een dag (ong. 10 uur, ja, ik moet ook slapen) ingehad, en na een tijdje had ik niet meer door dat ze in mij oren zaten. Van luistermoeheid heb ik juist geen last meer. Ik kan het volume namelijk lekker laag houden omdat je uit de omgeving toch niet veel meer hoort en ze goed in het oor zitten. Bij andere dopjes moet ik het volume zo goog draaien en mij zo op de muziek concentreren, dat ik er inderdaad (letterlijk) moe van werd.

De moraal van dit verhaal: Smaken en meningen verschillen, zoals bij zoveel dingen. Kijk dus of je dingen/dopjes uit kunt proberen voordat je eraan begint...
Klopt! In ieder geval mooi dat jij er blij mee bent! Ik moet helaas meer geld uitgeven...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.