Wat zijn goede oordopjes? Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.276 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

DeeD2k2 schreef op 18 juli 2004 @ 00:10:
[...]
Hoelang heb je de MX400 nu al? Heb je ze net geprobeerd, of al ingespeeld? Want, al zijn die Sony's die je had geen slechte dingen, de Sennheisers kunnen daar zeker in meekomen. En, ik zou sowieso die schuimpjes gebruiken. Dit is voor zowel de bass als de pasvorm een hele vooruitgang. Al moet ik zeggen dat de pasvorm erg tegen kan vallen; bij mij namelijk ook.
Ik wil je zeker niet van de EX71 "afpraten", maar het is wel weer een dikke 40 euro... En die moet je ook zeker inspelen én de pasvorm is nog meer wennen. In je oor is heel wat anders dan ertegenaan! Ik heb er al met al een week voor nodig gehad.
[...]
Achterlangs. Zoals nagenoeg alle dopjes tegenwoordig.
Die mx400's zitten me echt voor geen meter in de oren, met of zonder schuimpjes :(

Jammer dat die dingen achterlangs gaan.. kijk je even om valt je rechteroortje weer uit :(

maar bedankt voor de info _/-\o_

Wat zijn dan eigenlijk de beste dopjes met de traditionele snoertjes eraan (niet om je nek heen)?

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 19-07-2004 11:16 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

Bij de EX71 zullen de dopjes niet zomaar uit je oren vallen als je omkijkt. Zelf vind ik de pasvorm ongekend goed, stukken beter dan de mx400, die ook in mijn oren niet goed blijven zitten. Met de ex71 kun je zonder problemen in een achtbaan gaan zitten en je dopjes zullen niet uit je oren vallen. Het is heel even wennen om die dingen in je gehoorgang te stoppen, maar daarna zul je nooit meer doppen willen die enkel in je oorschelp zitten.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

De Sony MDR-E931 zijn "reguliere" oordopjes met een uitstekende pasvorm en een voor mijn oren stukken beter geluid dan de MX400 en ook de EX71. Aanbevolen voor iedereen die van een neutrale weergave houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MDR-EX71SL besteld bij videopartner.nl @ E41 + 6 (3,5 behandeling 2,5 verzend)

zou morgen binnen moeten komen :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op 20 juli 2004 @ 12:21:
MDR-EX71SL besteld bij videopartner.nl @ E41 + 6 (3,5 behandeling 2,5 verzend)

zou morgen binnen moeten komen :9
Ik heb de EX71L nu ongeveer een week en ik vind ze perfect!

Veel luister plezier!!!!

Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn sl71SL's nu ook al een aantal maanden... ik ben echter wat "rubbertjes" kwijt.. weet iemand of Sony ze ook los verkoopt ofzo?, ik heb met de service desk gemaild en die hadden me een telefoonnummer gegeven waar ik het bij kon proberen.. maar ik vergeet telkens te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb veel van de postings hier gelezen, maar wat me echt verbaasd is dat niemand de Beyerdynamic dopjes schijnen te kennen.

Ze hebben de modellen DTX 10,20,30 en 40 en zijn heel betaalbaar.

Beyerdynamix staat bekend als een uitstekend koptelefoon merk, maar ik weet niet hoe het met de dopjes zit. Niemand ervaring ?

Ik heb zelf een "gewone" koptelefoon van ze (een oudje, de DT550) en die klinkt echt geweldig. Ik kocht hem op aanraden van iemand toen ik aan het kijken was voor een Sennheiser. Ik vond de Beyer VEEL beter voor het geld, ongelooflijk dynamisch ook. Bij de Sennheiser moest je de versterker echt ver open zetten voor een redelijk volume, de Beyer gaf veel meer "power" bij lagere versterkerstand.

Weet niet of dit allemaal ook geldt voor de dopjes....

Hier een linkje naar wat ik bedoel:

http://www.beyerdynamic.com/com/maerkte/hifi/index.htm

De Nederlandse importeur is Tannoy:

http://www.hnny.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:28:
ik heb mijn sl71SL's nu ook al een aantal maanden... ik ben echter wat "rubbertjes" kwijt.. weet iemand of Sony ze ook los verkoopt ofzo?, ik heb met de service desk gemaild en die hadden me een telefoonnummer gegeven waar ik het bij kon proberen.. maar ik vergeet telkens te bellen.
Zie de O.P.. Daar staat volgens mij alles wel... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 22-07-2004 18:30 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Iemand van die Tri-flange dopjes voor de E5/E3 waar die niets mee doet? Ik wil ze eens testen maar om er nou vanuit Amerika een paar over te laten komen gaat me te ver. Dus als er iemand is die ze voor een prikkie wel weg wil doen hoor ik dat graag!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik heb ze wel, maar ik heb er de 1e "flap" af geknipt, omdat ze steeds vacuum zogen in mijn oor...

Mijn mening: waardeloze dopjes. Ze zitten totaal niet lekker in je oor en het is erg moeilijk om een goede seal te krijgen (zonder teveel druk in je oor).

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54

SolidD

Let wel op dat je voor pasvorm niet af mag gaan op reviews/meningen van anderen, aangezien het comfort totaal wordt bepaald door de vorm van je ooringang. Zelf vind ik de tri-flange wel weer prettig dragen, omdat ze wat beter blijven zitten dan de (small) flex sleeves en de medium niet lekker zitten. De isolatie is helaas wel een stuk minder, maar in ruimtes waar dit niet nodig is vind ik het geluid niet onder doen voor de flex sleeves, al klinkt het wel anders. De foamies staan nog steeds met voorsprong bovenaan.

Het afknippen van het bovenste gedeelte is iets wat volgens mij iedereen doet, anders hangen ze echt een centimeter uit je oor, geen gezicht :), plus dat het bij mij de geluidskwaliteit alleen ten goede is gekomen.
Maar als je nieuwe wilt, ze zijn ook gewoon in Nederland te koop (of te bestellen) bij Feedback (o.a. in Utrecht) die producten van TM Audio verkoopt. Reken dan wel op zo'n 17 Euro per paar.

Edit; lol, nu ik het nog een keer lees zie k dat je de hele eerste flange eraf hebt geknipt :D dat heb 'k nog niet eerder gezien, hehe.

[ Voor 8% gewijzigd door SolidD op 23-07-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu echt helemaal tevreden over mijn E3's :)

Het snerpende en schelle hoog is er helemaal van af en er is een diepe bass voor teruggekomen, mijn EQ van me iPod staat nu ook gewoon uit.

Wat inspelen al niet kan doen zeg O+

Dus voor de mensen die E3's gaan testen en ze zo direct uit de verpakking gaan beoordelen: dit is niet het geluid wat je uiteindelijk gaat krijgen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 18:20:
Mensen ik heb nu zo'n 6 uur met mijn E3's gedraaid op een 3G iPod en ik vind mijn hoog soms echt tenenkrommend :(

Het laag is prima maar als je sommige uithalen in liedjes hoort doet het zowat pijn in je oren, bijvoorbeeld Coldplay is amper te luisteren zonder er een gekke bek bij te trekken, het hoog is zo messcherp en snerpend dat ik hem gewoon afzet.
Op de 2G iPod van m'n broertje lijkt dit nog wel erger.

Welke EQ presets gebruiken jullie op een 3G iPod en zal dit hoog nog wat gaan indammen naarmate ze verder zijn ingespeeld?
Geluid van de iPod is absoluut bagger met EQ.
Altijd EQ uitzetten. Het geluid moet prima zijn met de E3's.

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 27-07-2004 23:54 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugster, kan ik nog steeds terecht voor e3's? ik wou e-mailen maar ik kan je adres niet zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 18:51:
Ik ben nu echt helemaal tevreden over mijn E3's :)

Het snerpende en schelle hoog is er helemaal van af en er is een diepe bass voor teruggekomen, mijn EQ van me iPod staat nu ook gewoon uit.

Wat inspelen al niet kan doen zeg O+

Dus voor de mensen die E3's gaan testen en ze zo direct uit de verpakking gaan beoordelen: dit is niet het geluid wat je uiteindelijk gaat krijgen.. ;)
Hoe lang heb je ze ingespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 00:06:
Hallo, heb veel van de postings hier gelezen, maar wat me echt verbaasd is dat niemand de Beyerdynamic dopjes schijnen te kennen.

Ze hebben de modellen DTX 10,20,30 en 40 en zijn heel betaalbaar.

Beyerdynamix staat bekend als een uitstekend koptelefoon merk, maar ik weet niet hoe het met de dopjes zit. Niemand ervaring ?

Ik heb zelf een "gewone" koptelefoon van ze (een oudje, de DT550) en die klinkt echt geweldig. Ik kocht hem op aanraden van iemand toen ik aan het kijken was voor een Sennheiser. Ik vond de Beyer VEEL beter voor het geld, ongelooflijk dynamisch ook. Bij de Sennheiser moest je de versterker echt ver open zetten voor een redelijk volume, de Beyer gaf veel meer "power" bij lagere versterkerstand.

Weet niet of dit allemaal ook geldt voor de dopjes....

Hier een linkje naar wat ik bedoel:

http://www.beyerdynamic.com/com/maerkte/hifi/index.htm

De Nederlandse importeur is Tannoy:

http://www.hnny.nl/
Ik weet dat ze bestaan, en die DTX20 dopjes zien er erg interessant uit IMO. Maar helaas ben ik ze nog nergens tegengekomen en heb ik ze dus niet kunnen proberen. Over Beyerdynamic overigens alleen maar lof. * CyBeR is eigenaar van een DT770 :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 23:34:
Hugster, kan ik nog steeds terecht voor e3's? ik wou e-mailen maar ik kan je adres niet zien..
Nee ik heb al een paar weken terug een inkoop actie voorgesteld, maar niemand reageerde :'(

Dus ik heb nu maar 1 paar gekocht, onze inkoper heeft nog meer van de prijs af weten te lullen dan een paar weken terug, voor mij zijn ze nu in totaal uitgekomen op 142,80 euro incl btw.
Kan je nagaan wat een marge TM Audio er op heeft zitten, ze verkopen ze normaliter voor 238 euro 8)7

Ik heb overgens de Shure E3 (grijs), de witte E3c heeft TM Audio niet.

En over dat inspelen, ik denk dat ik er nu zo'n 20 uur mee geraaid hebt. Aan het begin wezen kutten met de EQ, om de overdreven hoge tonen wat in te dammen, en nu zijn ze zoder EQ echt PERFECT.

Iedere keer als de bass van me house er weer ik kickt begin ik weer te smilen.. zo van WOW wat een sound, de mensen in de trein kijken joh :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Zo'n beetje elk jaar gaan de dopjes wel stuk, allemaal bij het stekkertje. daar vindt dan een kabelbreuk plaats.
Is dit standaard dat ze na verloop van tijd kapot gaan?
Ik gebruik altijd van die standaard dopjes die bij walkmans en mp3 spelers zitten, niet van die dure dus. Is er verschil in kabel bij beide soorten? Zodat een investering in duurdere dopjes een uitkomst zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn E3's binnengekregen uit de USA 137 Euro inc shipping (hoef geen import te betalen :) )
Ik heb alleen een probleem om de linker oordop in te krijgen, er zit een stuk kraakbeen in de weg :( .
Met de foames krijg ik ze er wel goed in maar met sleeves blijven ze halverwegen hangen. Weet iemand mischien hoe die triple flanges zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen waarschijnlijk naar a'dam, weet iemand of er een audio winkel is die de e3's verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 23:25:
Ik ga morgen waarschijnlijk naar a'dam, weet iemand of er een audio winkel is die de e3's verkoopt?
De E3's worden niet voor niets uit de US gehaald, ze zijn hier bijna niet te vinden. En als je ze al vind zal je een dikke 200 euro moeten betalen. Want de importeur voor Shure en dus de E3's is TM Audio, en die is gewoon niet goedkoop.

Dus ik acht de kans klein dat je ze in Amsterdam zult vinden :'(

Vraag anders waar HOOLIGAN ze vandaan heeft, want dat is een hele lekkere prijs :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van de distributeur staat vermeld dat er door het land dealers zitten, ik heb ze al gemaild maar nog geen antwoord (zijn denk ik nog niet open :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist antwoord gehad:

De shure Earphones zijn te koop bij RAF amsterdam020-5411356, mac support in amsterdam & uitgeest, of op www.new-line.nl.

de RAF verkoopt ze dus ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:28:
ik gebruik alleen de grootste dus als je de mini of midi wil hebben kunnen we wel wat regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK gebruik momenteel de grote omdat ik alle andere niet compleet heb, ik wil ze best wel ruilen voor de middel, ik ga zondag op vakantie dus ik denk niet dat het voor die tijd geregeld word, tenzij je in Almere woont.

je kan me op msn contactenAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/31580/C6C3EF/000000/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 15:05
Voor de zeer actieve posters hier die in het bezit zijn van Shure-oordopjes of van plan zijn deze aan te schaffen, check de volgende link [klik] op ipodlounge.com
Contest to win Shure earphones

"EarphoneSolutions.com will be giving away 1 Shure E3c for the winner(s) of a review contest. All you have to do is submit a review of a Shure E2 or Shure E3 or Shure E3c or Shure E5 or a comparison between any of these to Reviews@EarphoneSolutions.com

If your review is chosen to be published you will receive a FREE Shure E3c. EarphoneSolutions.com will then hold the exclusive rights to publish the winning review(s) on any website(s) of their choice. More than 1 review might be chosen if the reviews somehow complement each other. In any case all reviews chosen to be published on the website(s) will receive a FREE Shure E3. Please feel free to attach any pics along with your review as that will make it even more interesting."

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

minder is het dat je al de dopjes moet hebben om ze te winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

dread

Sluwe vlaming

ik heb zelf de MX400, heel tevreden over.

alleen ben ik de sponsachtige bedekking kwijt die over de dopjes zitten.
waar koop je die nieuw, ben al een paar zaken afgegaan maar niemand heeft ze. 8)7

Iemand een idee waar ik ze online kan bestellen of in amsterdam kan halen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dread schreef op 30 juli 2004 @ 11:15:
ik heb zelf de MX400, heel tevreden over.

alleen ben ik de sponsachtige bedekking kwijt die over de dopjes zitten.
waar koop je die nieuw, ben al een paar zaken afgegaan maar niemand heeft ze. 8)7

Iemand een idee waar ik ze online kan bestellen of in amsterdam kan halen.
De gemiddelde electronicawinkel heeft dat soort dingen. Ik heb ze gehaald bij EuroSound in Haarlem, vlak bij het station.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
hier zijn de e3's te koop voor maar $127,99
http://www.noonshopper.co...ct&a=0&_est_=19&pid=48721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Een tip voor ieder die witte MDR-EX71SL voor zijn iPod zoekt. Op ebay worden ze (nieuw) voor 40 euro aangeboden, en 4.40 verzendkosten, en dat helemaal uit Hongkong :> , er zijn er behoorlijk wat, dus grijp je kans, want veel goedkoper vind je het hier niet, en zeker niet wit.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik moest maar eens nieuwe dopjes hebben en ben een winkel ingelopen met de kennis van dit topic in het achterhoofd.

Ergens zag ik sony ex51lp dopjes liggen, de "goedkopere" variant van de 71sl. Te duur gekocht (45 euro) maar ach, had ze meteen in de hand.

In eerste instantie schrok ik vanwege de schelheid en de niet extreme basprestatie van deze dopjes . Ik ben meteen gaan luisteren vanaf het begin. Dat is schrikken: mp3 die heel redelijk bleek te klinken klinkt opeens behoorlijk brak.

Ik heb ook een oude sennheiser koptelefoon (HD 450 II) van ruim 10 jaar oud (95 gulden). Nu pas merk ik hoeveel "hoog" ik miste.

Wat dat hele inluisteren betreft: ik vraag mij toch af of het niet meer te maken heeft met het wennen aan dopjes dan dat het echt uitmaakt. Maar de enige manier om daar ooit achter te komen is een dubbel blinde luister test met "ingespeelde" dopjes en nieuwe dopjes.

Wat de 51 betreft, waarvan ik meen dat deze gelijk zijn aan de 71, duur maar klinkt wel goed. Als treinreiziger is het ook wel zo vriendelijk dat anderen niet hoeven mee te genieten (nogal aso) en ik geen last heb van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Q schreef op 02 augustus 2004 @ 20:11:Wat dat hele inluisteren betreft: ik vraag mij toch af of het niet meer te maken heeft met het wennen aan dopjes dan dat het echt uitmaakt. Maar de enige manier om daar ooit achter te komen is een dubbel blinde luister test met "ingespeelde" dopjes en nieuwe dopjes.
En al die mensen die inspelen zónder te luisteren (nachtje aan de versterker hangen bv); wennen hun oren dan ook aan het dopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Shailesh schreef op 02 augustus 2004 @ 10:25:
Een tip voor ieder die witte MDR-EX71SL voor zijn iPod zoekt. Op ebay worden ze (nieuw) voor 40 euro aangeboden, en 4.40 verzendkosten, en dat helemaal uit Hongkong :> , er zijn er behoorlijk wat, dus grijp je kans, want veel goedkoper vind je het hier niet, en zeker niet wit.
Op www.i-shopping4u.com kun je ze ook bestellen, voor $ 50, zonder verzendkosten. Gezien de gunstige dollarkoers komt dat ook goed in de buurt van de 44 euro. Zelf heb ik donderdag een setje doppen (de witte) besteld voor 42 euro. Dus da's nog net iets goedkoper ;)

Vrijdag zou ie ze posten, ik ben benieuwd wanneer ze aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
ik heb mijn dopjes niet ingespeeld op versterker ofzo, maar gewoon gedurende de dag als ik weg moest of op school enzo, dus dat ik er zelf de hele dag naar luister.

weet niet of het verschil moet maken maar het klinkt wel erg goed allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

LightYears schreef op 03 augustus 2004 @ 09:15:
[...]
En al die mensen die inspelen zónder te luisteren (nachtje aan de versterker hangen bv); wennen hun oren dan ook aan het dopje?
Die persoon luistert eerst en denkt bleh, dan een nachtje later: klinkt goed. Omdat dit nogal subjectief is, is het niet te bepalen hoe het komt dat die persoon opeens later van mening is dat de dopjes beter klinken. Het kan zijn dat de dopjes inderdaad "beter" klinken. Maar het kan ook wishfull thinking zijn, omdat die persoon dat op een forum las. Of een andere psychologische oorzaak.

Het moet ook technisch gewoon aan te tonen zijn met de juiste apparatuur. (miicrofoon/spectrumanalye?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Q schreef op 04 augustus 2004 @ 02:13:
[...]

Die persoon luistert eerst en denkt bleh, dan een nachtje later: klinkt goed. Omdat dit nogal subjectief is, is het niet te bepalen hoe het komt dat die persoon opeens later van mening is dat de dopjes beter klinken. Het kan zijn dat de dopjes inderdaad "beter" klinken. Maar het kan ook wishfull thinking zijn, omdat die persoon dat op een forum las. Of een andere psychologische oorzaak.

Het moet ook technisch gewoon aan te tonen zijn met de juiste apparatuur. (miicrofoon/spectrumanalye?).
Ik denk dat het psychologisch gezien een gevoel van gewenning is. Je raakt gewend aan de vorm en de eventuele voor- en nadelen van je oordopjes.
* pasta heeft z'n sony oordopjes overigens al enige tijd niet meer kunnen gebruiken wegens een probleem met z'n mp3-speler.

Zodra mijn mp3-speler weer gerepareerd is, kan ik weer eindelijk die oordopjes gebruiken. Ik zal kijken of ze het nog steeds zo goed doen als eerst. :)

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 04-08-2004 02:18 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee mijn Shure E3's zijn echt vooruit gegaan, en met bakken ook.
Out of the box waren ze echt snerpend in het hoog, als er vocals in een nummer voorkwamen kneep ik gewoon me ogen dicht. Echt tenenkrommend en wat teleurstellend voor zulke dure oordopppen.
Ik ben toen veel met de EQ van m'n iPod gaan expirimenteren, maar dit is al helemaal nix omdat de EQ van de iPd heeel snel overstuurd.

Nu ze er een uurtje of 30-40 op hebben zitten zijn het gewoon compleet andere oordoppen geworden. Ze zijn echt geweldig en geniet er elke dag weer van. Alles klopt er nu aan, diep gecontroleerde bass en mooi hoog wat precies goed klinkt.

En ik geloof niet zo in die high-end fabeltjes hoor van kabels met een bepaalde aansluit met pijltjes erop enz >:)

Maar bij mijn Shure's heeft het gewoon ECHT veel uitgemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Mijn E2 zijn ook nog steeds aan het inspelen. Ik denk dat ik ze ongeveer al een paar 20uur heb gedragen, dus de inspeling is bijna gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Christiano007

Ich bin der champion

Ach het smoesje ''je moet ze even inspelen'' lijkt mij enorme bullshit, je moet gewoon wennen aan het nieuwe geluid, je bent immers iets anders gewend.

Als jij een mp3tje hebt onder 128 Kb en de rest allemaal 192 dan hoor je dat al snel (met fatsoenlijke dopjes), maar als jij alleen maar 128 kB mp3tjes hebt dan merk je na een tijdje niet eens meer hoe brak ze zijn.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Christiano007 schreef op 04 augustus 2004 @ 11:50:
Ach het smoesje ''je moet ze even inspelen'' lijkt mij enorme bullshit, je moet gewoon wennen aan het nieuwe geluid, je bent immers iets anders gewend.

Als jij een mp3tje hebt onder 128 Kb en de rest allemaal 192 dan hoor je dat al snel (met fatsoenlijke dopjes), maar als jij alleen maar 128 kB mp3tjes hebt dan merk je na een tijdje niet eens meer hoe brak ze zijn.
dacht ik ook, maar toch is inspelen wel degelijk nuttig en hoorbaar. En mp3tjes van 128 klinken echt wel minder goed dan die van 192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

jvvv schreef op 04 augustus 2004 @ 13:05:
[...]

dacht ik ook, maar toch is inspelen wel degelijk nuttig en hoorbaar. En mp3tjes van 128 klinken echt wel minder goed dan die van 192
Tuurlijk klinken ze minder, maar als jij alleen maar mp3's van 128 hebt , zijn ze allemaal dus even brak , en merk jij na een tijd lang niet dat ze zo kut zijn want je went er wel aan. * Christiano007 wilde even aangeven hoe het oor werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Christiano007 schreef op 04 augustus 2004 @ 13:19:
[...]

Tuurlijk klinken ze minder, maar als jij alleen maar mp3's van 128 hebt , zijn ze allemaal dus even brak , en merk jij na een tijd lang niet dat ze zo kut zijn want je went er wel aan. * Christiano007 wilde even aangeven hoe het oor werkt ;)
Ik vind het een interessante stelling, maar ik moet deze helaas ontkrachten.

Qua geluid was ik best goede dopjes gewend: de Koss "The Plug", maar bij de overstap naar de sony ex71 vond ik ze voor het inspelen toch een stuk minder. Na het inspelen gaven ze juist weer een goed geluid, vol detail.

Dus ondanks dat ik goede kwaliteit kon herkennen, produceerden de oordopjes voor het inspelen minder mooi geluid. Probeer het bijvoorbeeld maar eens met wat minder goede oordopjes als de sennheiser mx400. Wanneer je een oud setje hebt , deze gaat kapot en je sluit vervolgens een nieuw mx400 setje aan, dan klinkt deze een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Uit ervaring ben ik het er helemaal niet mee eens dat inspelen onzin zou zijn. Toen ik mijn EX71 net binnen had heb ik ze natuurlijk meteen geprobeerd. Wat klonken die dingen simpel/goedkoop! Na hooguit een uurtje proberen heb ik ze een nacht laten inspelen. Toen ik ze de volgende ochtend weer probeerde hoorde ik wat ik voor die prijs verwacht had. Vol detail en helemaal compleet. Nu kan je mij niet vertellen dat mijn oren er in dat nachtje aan gewent hebben. Ik had ze logischerwijs niet eens in.
Kortom, voor (duurdere) dopjes heeft inspelen wel degelijk zin. Ik heb het dus niet voor niets in de faq gezet...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:07

Piggen

Lekker bakkie

Bij mijn nieuwe mp3speler (iAudio M3L) zaten Cresyn doppen (de AXE 599) en die zijn ook wel goed, denk ik. Ze moeten nog wel ingespeeld worden, dat wel.
Ze zitten ook behoorlijk goed voor gewone (dus niet in-ear) doppen, in tegenstelling tot de Sennheisers die constant uit mijn oren vallen (athans, uit mijn linkeroor. Vreemd genoeg zitten dat soort doppen veel beter in mijn rechteroor).
Misschien hoef ik nu geen vervanger te kopen voor mijn zwaar gehavende EX71SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangurash
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Heb nu ook de EX71 en kan alleen maar te vreden zijn. Vroeger had ik altijd koptelefoons omdat gewoon dopies simpelweg er altijd snel uitvielen. Maar deze in-ear doppen blijven gewoon perfect zitten. En zeg nu zelf met een dikke koptelefoon op straat/ op zaak zitten lijkt nergens naar :d

Uw SAP specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben opgedaan met de Etymotic 4 serie, of is het tegenwoordig alleen nog maar shure e2/e3, sony ex71 wat hier de show steelt?

[ Voor 4% gewijzigd door boekhour op 09-08-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
boekhour schreef op 09 augustus 2004 @ 18:46:
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben opgedaan met de Etymotic 4 serie, of is het tegenwoordig alleen nog maar shure e2/e3, sony ex71 wat hier de show steelt?
ik dacht dat er in deel 1 een post was van iemand die ze getest had.

zelfs in dit deel:

boekhour in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 2"

[ Voor 12% gewijzigd door jvvv op 09-08-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
En kijk nu voor der grap eens wie je gequote hebt... :X ;)

@ boekhour
De Sony EX71 zijn al vrij lang populair, dus daar zou ik niet zo raar van opkijken. Iki dank overigens dat ze zo populair zijn omdat ze redelijk betaalbaar zijn en een behoorlijk goed geluidje kunnen produceren.
Het is veel Shure omdat daar veel over gezegd is. Er zijn behoorlijk wat mensen die, in een fatsoenlijk verhaaltje hun ervaringen hebben laten weten. Hierdoor zullen de Ety's in de vergetelheid zijn geraakt. En dat terwijl je in deel 1 van dit topic als "het ultieme dopje" aan werden geprezen. Nu is dus ook Shure "ontdekt".

Toch zou een (grote) vergelijking nooit weg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

boekhour schreef op 09 augustus 2004 @ 18:46:
Ik heb zowel de 4 als de 6 geluisterd (de 4 een weekje en de 6 een paar uurtjes).

Hangt allemaal van persoonlijke voorkeuren af, maar ik vond de 6 duidelijk minder dan de E2. De 4 en de E3 komen heel dicht bij elkaar in de buurt. De 4 heeft iets minder bass in hoeveelheid, maar is wel iets preciezer en strakker. Ook heeft de 4 iets meer detail. De E3 is allround beter voor 'vrijetijd muziek'. Hij is beter geschikt om mee te relaxen, je oor wordt er minder moe van, juist omdat hij niet zo extreem gedetailleerd is als de 4.

Kort: De E3 geeft het weer als muziek, de 4 als afzonderlijke instrumenten.

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 10-08-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dagen geleden de iPod (G2 20 Gb) van mijn broertje gekocht (hij koopt een G4 iPod).
Alles helemaal geweldig maar die oortjes: brandhout is het! Bassen oversturen onmiddelllijk en laat ik nu net van bassige muziek houden. Dacht nog even dat het aan de compressie instellingen lag, maar na het aansluiten van mijn Audio Technica hoofdtelefoon bleken de bassen super strak aanwezig te zijn.

Na enig Googelen kwam ik op deze perfecte forum-thread uit. Ik heb alles gelezen en ik besloot de Sony MDR-EX71SL te bestellen. Vandaag zijn ze binnen gekomen.

Gewaarschuwd door de mededeling dat ze eerst ingespeeld moeten worden besloot ik ze zonder hoge verwachtingen gelijk te proberen.

Bij het in mijn oren stoppen (standaard zitter de medium rubbers erop) kreeg ik direct een goede seal: ik kon mijn ademhaling en slikgeluiden horen.

Mijn lage verwachtingen werden echter direct overtroffen: ze klinken on-ingespeeld en al veel veel beter dan de Apple-oortjes! Dat belooft wat! :)

Forumleden bedankt voor de info en ik laat nog wel horen hoe ze ingespeeld klinken. Na een paar uur trance en ambient ga ik nu kijken (euh.. horen) hoe klassieke muziek klinkt...

Greetingz, DutchVince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, ik weet niet of die Sony's het klassieke werk erg smakelijk zullen weergeven. Maar voor jouw behoefte heb jij de perfecte doppen gekocht, die Sony zijn inderdaad best wel bassig. Gefeliciteerd!! ;) :)

Ik heb zelf inmiddels al een maandje of 4 mijn E3's, en ik ben er inmiddels best over te spreken. Het is heerlijk om een paar doppen IN je oren je kunnen proppen als er weer een andere psychopaat op het balkon van de trein herrie staat te schoppen als ik op weg ben naar werk/ huis en daar dan een lekker stukje muziek uit te horen. Ik moest toch best wel wennen aan het geluidsbeeld van de E3, maar inmiddels ben ik zo ver dat ik de EQ van mijn Nomad Jukebox 3 met rust laat en gewoon kan genieten van het geluid. _/-\o_
En laatst in het vliegtuig scheelde het ook enorm. Ging mijn broertje in Californie opzoeken, dus 10 uur dat gezoem van die straalmotoren is best vermoeiend.... 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik altijd samen met iemand luister, en dus ook praat met hem, is de EX71 een beetje te onhandig voor mij... Daarom heb ik besloten om de MDR-ED21LP te kopen. Ze zitten heel prettig door het uitstulpje en vallen bij mij er niet uit als ik me hoof omdraai (wat bij die standaard sony dopjes wel gebeurde). Daarnast is het een hele verbetering vergeleken met die Apple dopjes die je bij je iPod krijgt. Enigste probleem is nog steeds de EQ... ik heb het op Latin staan maar bijna sommige liedjes raakt de bass nu al overstuur, maar bij meeste liedjes valt het wel mee (EQ=rock kan ik in iedergeval niet gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Kan iemand misschien zeggen waar je de Shure E2(c) 's het goedkoopst nieuw kan halen, gewoon uit nederland? Een shop die ze (uberhaupt) verkoopt in omgeving Groningen zou ik ook heel blij mee zijn.. In Harlingen zit New-line, maar die heeft ze voor 100 euro.. Feedback apeldoorn had ze niet..

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de triple flange sleeves voor m'n E3 binnen gekregen. Kan alleen zegen dat deze echt geweldig zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Ik heb onder het stof nog de Sony MDR-EX70 gevonden (voorloper van de EX71 denk ik).

Zou er verschil in zitten met de EX-71? Ik zit te denken om een EX-71 te kopen, maar als de EX70 hetzelfde klinkt dan scheelt me dat weer een hoop euries... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
EX70 schijnt veel meer bass te hebben (in negatieve zin), dat is wat ik ervan heb opgevangen. Meer kan ik er je niet over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik zou zeggen: Luister er eens (aandachtig) naar en hoor of het je (nog) bevalt. Er zijn nl. niet veel dingen zo subjectief als geluidsbeleving. Wat dat betrefd maakt het dus niet uit of wij zeggen dat de EX71 goed/beter klinken, zolang jij de EX70 goed vind klinken, is het zonde om geld aan EX71 uit te geven. Het blijf echter wel de enige manier om je vraag te beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
da_rippah schreef op 10 augustus 2004 @ 23:48:
EX70 schijnt veel meer bass te hebben (in negatieve zin), dat is wat ik ervan heb opgevangen. Meer kan ik er je niet over vertellen.
Ik vind de bass van de ex71 juist iets te licht. Dit is dan ook bijna het enige minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update over de Sony MDR-EX71SL die ik nu een dag in huis heb:
hij klinkt al wat evenwichtiger (of ik wen eraan!). Ik vind de bas niet overdreven maar precies goed.

Klassieke muziek klinkt qua klank goed maar de 3D plaatsing van instrumenten in het geluidsbeeld is nogal onduidelijk ( ik kan niet aanwijzen waar een instrument is). Ik ben benieuwd of dit nog beter wordt.

Ander vraagje beetje off-topic misschien:
(Ik heb wat rond geGoogled maar nix kunnen vinden)

Zijn er Bluetooth Audio headphones te koop, dus voor muziek en niet voor telefoneren?
ik stel me voor dat ik dan een zendertje in de audio-uitgang van mijn iPod prik en dan een koptelefoon opzet zonder al die kabel-zooi.

DutchVince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryhtorchild
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

De EX 70 heb ik, moet je die zien als de voorloper van de 71?

Kan er zo op internet niet veel over vinden. Zit trouwens qua uiterlijk geen verschil tussen 70 / 71.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 19:17:
Heb gisteren de triple flange sleeves voor m'n E3 binnen gekregen. Kan alleen zegen dat deze echt geweldig zitten.
Dit verschilt dus heel erg tussen het ene oor en het andere, ik zal ook eens een pakje ophalen, beniewd hoe ze in mijn oren bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 10:30
Shag_me:

Een beetje laat misschien......

Feedback heeft ze niet, maar kan ze wel bestellen, volgens mij leveren ze de E2 voor rond de EUR 85 incl BTW.
Anders zou bij jou in de buurt bijvoorbeeld Hof-Audio in Haren (http://www.hof.nl/) ze probleemloos moeten kunnen leveren. Dit soor spul is in Nederland alleen via Pro-Audio dealers te koop. Je moet meestal wel wat 'zeuren' bij zo'n bedrijf, ze doen liever geen zaken met consumenten.....

Mzzl,
Albert

• jvvv
^^^^^Invoerprijs van de belgische dealer is 120€. Dus als je shop het via de invoerder besteld ben je 135€ kwijt. Natuurlijk zijn er shops die goede leveranciers hebben :D

• Mooody

Mooody

elmoody

Laatste keer: een 2e handse (zgan) E3 kost 100 euro incl. alles.
Gewoon goed zoeken.

Verschil tussen de E2 en E3 is ongeveer net zo groot het verschil tussen de EX71 en E888. Groot dus :)

[ Voor 39% gewijzigd door Mooody op 12-08-2004 18:23 ]

• The Stimp!
  • Laatst online: 08-09 11:22
DeeD2k2 schreef op 11 augustus 2004 @ 00:55:
Ik zou zeggen: Luister er eens (aandachtig) naar en hoor of het je (nog) bevalt. Er zijn nl. niet veel dingen zo subjectief als geluidsbeleving. Wat dat betrefd maakt het dus niet uit of wij zeggen dat de EX71 goed/beter klinken, zolang jij de EX70 goed vind klinken, is het zonde om geld aan EX71 uit te geven. Het blijf echter wel de enige manier om je vraag te beantwoorden...
Hij bevalt me op zich wel, alleen de bass is wel iets te heftig, en hij is wat aan de schelle/sissende kant. (met een Sony pocketradio SRF-M95 met Megabass aan). Wat ik ook een groot nadeel vind is dat er maar 2 dopjes bij zitten: groot en klein. Die kleine is eigenlijk nog net iets te groot.

Maar het is inderdaad heel subjectief. Ik heb zelf altijd met veel plezier geluisterd naar een Sony MDR-E805 met daarop rubberen bass-dopjes die bij bass-boost dopjes zaten van Sony. (dan bleven ze tenminste in m'n oren zitten). Helaas is deze niet meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Mooooody schreef op 10 augustus 2004 @ 11:30:
[...]

Ik heb zowel de 4 als de 6 geluisterd (de 4 een weekje en de 6 een paar uurtjes).

Hangt allemaal van persoonlijke voorkeuren af, maar ik vond de 6 duidelijk minder dan de E2. De 4 en de E3 komen heel dicht bij elkaar in de buurt. De 4 heeft iets minder bass in hoeveelheid, maar is wel iets preciezer en strakker. Ook heeft de 4 iets meer detail. De E3 is allround beter voor 'vrijetijd muziek'. Hij is beter geschikt om mee te relaxen, je oor wordt er minder moe van, juist omdat hij niet zo extreem gedetailleerd is als de 4.

Kort: De E3 geeft het weer als muziek, de 4 als afzonderlijke instrumenten.
Bepaalde conclusies worden hier getrokken, en ik zou dit zelf ook willen staven. Ofwel een review schrijven om de Ety4 te vergelijken met de goedkopere E3. Wie heeft er eentje te leen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Het zijn persoonlijke conclusies he. Kan best zijn dat jouw oren je heel iets anders zeggen.
Ik heb in ieder geval deze keus gemaakt nadat ik had bepaald welke dopjes voor mij het lekkerst klonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

hehe mijn tante heeft net de Shure E3 oordoppen gekocht tijdens haar reis in New York. Eens benieuwd of ze echt zo goed klinken (na ingespeeld te zijn).
Vandaag vertrekt ze terug naar België >:)

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senheiser blijft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 01:43:
Senheiser blijft een aanrader.
Want :?
De dopjes van Sennheiser zitten in het ondersegment van deze markt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik mis de argumenten...
Ik ga er echter vanuit dat je op de lage prijs en de toch redelijke kwaliteit doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De prijs/kwaliteit-verhouding is geluidstechnisch gezien wel erg goed. Alleen doen ze qua comfort behoorlijk onder voor de rest.

[ Voor 49% gewijzigd door Mooody op 15-08-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wat is nou het verschil tussen de Sony MDR-EX71SL en Sony MDR-EX51?
Puur en alleen de lengte van het snoer? Zo ja, dan koop ik de 51, omdat die een langer snoer heeft.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EX71 heeft meer power en kan meer aan zegt m'n dealer
Nog altyd gelukking met de EX71 hier (alhoewel ik m'n medium dopje verloren ben in het weekend, ik moet het nu doen met de large)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik volg deze hele kwestie al sinds 2 maanden, en ik ben nu redelijk overtuigd van de Sony MDR-EX71sl + het inspelen enzo.

Waarom zou ik dit volgen???
Ik heb ong 2.5 maand geleden de iPod laten kopen in The States, waar hij overigens veel goedkoper is, scheelde me 120 eurie.
Zeer tevreden alleen 1 ding, S H I T oordopjes die ze erbij leveren, ze vallen constant uit, en ze zitten niet lekker.
Bij een beetje wind hoor je de muziek al niet meer...... rubbish dus!

Ik wilde ze eigelijk laten kopen door een piloot die ik ken die naar Hong-Kong moest, hij had te weinig tijd... via internet maar dan!

Ishopping4u leek me goed, maar na een stukje beter zoeken zie je ze bij ebay al veel goedkoper, soms zo goedkoop dat je het eigelijk niet kan vertrouwen. Verder zoeken dus.

Ik heb nog wel enkele vragen:

Zijn er mensen die ervaring hebben met eBay en dus mssn ook PayPal?

Hoe zit dat met dat snoer wat achter je nek langs moet ofzo?

en

Zijn er nog andere tips en trucs die jullie me kunnen vertellen?

Ik vind dat gezeur met dat aanmelden bij eBay wel irritant maar ik denk dat ik geen andere keus heb. Of heeft iemand anders een betere ervaring?

MzzL BJZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 00:04:

Hoe zit dat met dat snoer wat achter je nek langs moet ofzo?

MzzL BJZ
Ik heb van die dopjes, en normaal gesproken heb ik een gruwelijke hekel aan zo'n snoer om je nek, heeft altijd de neiging je linkerdopje eruit te rukken. Maar bij deze valt me dat reuze mee. Wellicht omdat het dopje wat steviger in je oor zit. En het geluid is \o/ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Haai mensen,

Op zoek naar nieuwe oordoppies. Wil er max. 30 euri aan besteden, maar met Sennheiser mx-400 ben ik een beetje bang dat ze niet lekker in mijn oor blijven zitten. (harde dopjes met schuim eroverheen, niet echt comfi.)

Had eerst deze sony mdr-j10.
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7032379F.gif
Die zaten erg lekker, vielen niet makkeljik uit (handig van die achteroorse clipjes :P) geluid was acceptabel, moet voor 30 euri wel iets beters te vinden zijn.

Suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door pelleke op 18-08-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik zou dan een stapje hoger in prijsklasse gaan overwegen, je komt dan immers in het Sony EX-71 en EX-51 segment, wat door de meesten hier zeer goede oordopjes gevonden worden (ik heb zelf de EX-51).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Heb je zelf al wat gevonden? Ik kan wel een aantal opnoemen, maar daarvoor moet ik net zoveel zoeken als jij.

In eerste instantie zit ik te denkan aan Sony's; rond de 30 euro hebben ze al aardige dopjes. 30 euro zit echter niet zo veel van de 41 euro voor de EX71 af. Ook de EX51 scheelt maar 7 euro. Overweeg dus eens goed wat je echt wil...
Verder zou je ook kunnen denken aan Koss' "the Plug". Ook dit zijn geen verkeerde dopjes, onder de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Eigenlijk is het wel jammer, ik heb net de EX-51 gekocht, ze bevallen me uitstekend moet ik zeggen, maar ik heb nu ook net een nieuwe ipod, en daar vloekt zwart toch een beetje mee ;) Iemand die zijn witte EX-71's wil ruilen (met bijbetaling)? :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delysid
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 13:22
Heb een tijdje terug de Sony EX-71 gekocht en vind het geluid echt heel slecht had eerst de sony e888 en die klinken stukken beter (ook na inspelen)
De hoge tonen blijven vreselijk klinken.
Heb dus vorige week de Shure e3 gekocht en die klinken fantastisch.Vond ze meteen al goed klinken en nu na 2 weken ben ik echt helemaal tevreden.
De bas was in het begin wat minder maar wordt steeds dieper
maar de positieve verhalen over de sony EX-71 daar begrijp ik niks van.
Ik vind de Senheiser mx400 nog beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

aangezien de oortjes haast de belangrijkste factor is die de geluidskwaliteit uitmaakt kijk je best niet naar die 10 euro extra. Spaar liever wat langer en koop in een keer goede oortjes. En als je echt lang spaart koop dan de shure E3's zoals mij.
Morgen heb ik ze :9~ :9~ :9~

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Verwijderd

lux schreef op 18 augustus 2004 @ 23:18:
aangezien de oortjes haast de belangrijkste factor is die de geluidskwaliteit uitmaakt kijk je best niet naar die 10 euro extra. Spaar liever wat langer en koop in een keer goede oortjes. En als je echt lang spaart koop dan de shure E3's zoals mij.
Morgen heb ik ze :9~ :9~ :9~
De E3's zijn erg in trek als ik het zo lees :*) _/-\o_

Die van mij bevallen werkelijk geweldig! O+ :9~

• lux

lux

hmmz ze zijn qua geluid wel al redelijk goed vind ik uit de doos. Maar zelf als ik de schuimpjes gebruik doet het pijn als ik ze draag ... ;(
Is wel balen als je zoveel geld betaald heb. Mijn oren zijn klein en mn gehoorgang ook.... : :'(

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Waarom willen zoveel mensen witte dopjes omdat ze een ipod hebben? Is dit omdat ze altijd met de iPod te koop lopen, of is het kleurtechnisch verantwoord? In dat laatste geval zoek ik een champagne kleurige koptelefoon in de klasse Ety4; westone um2 of Shure e5 :)

• Mooody

Mooody

elmoody

LightYears schreef op 19 augustus 2004 @ 16:41:
Waarom willen zoveel mensen witte dopjes omdat ze een ipod hebben? Is dit omdat ze altijd met de iPod te koop lopen, of is het kleurtechnisch verantwoord? In dat laatste geval zoek ik een champagne kleurige koptelefoon in de klasse Ety4; westone um2 of Shure e5 :)
Zelfs toen ik nog een iPod had wilde ik voor geen goud met witte dopjes gaan lopen.
1) Iedereen kan dan al raden dat je een iPod in je zak hebt (-> jatgevoelig)
2 ) Het staat behoorlijk mieterig :P (misschien leuk voor de mensen met een half-lange witte broek, rode schoentjes en RL polo)

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 19-08-2004 17:50 ]

• jvvv
Mooooody schreef op 19 augustus 2004 @ 17:49:
[...]

Zelfs toen ik nog een iPod had wilde ik voor geen goud met witte dopjes gaan lopen.
1) Iedereen kan dan al raden dat je een iPod in je zak hebt (-> jatgevoelig)
2 ) Het staat behoorlijk mieterig :P (misschien leuk voor de mensen met een half-lange witte broek, rode schoentjes en RL polo)
Als ik iemand met een ipod zie, heb ik iets van "argh, voor het zelfde geld had je meer opslag, fm radio, betere baterije, meer functie, meer ondersteuning, kleiner.." Maarja, ze hebben een ipod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mooooody schreef op 12 augustus 2004 @ 18:22:
Laatste keer: een 2e handse (zgan) E3 kost 100 euro incl. alles.
Gewoon goed zoeken.

Verschil tussen de E2 en E3 is ongeveer net zo groot het verschil tussen de EX71 en E888. Groot dus :)
Nou vertel eens waar de E3 zo goedkoop is :)
Op google staan genoeg sites uit de US, maar is er niks in Europa/NL voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Christiano007 schreef op 20 augustus 2004 @ 00:28:
[...]

Nou vertel eens waar de E3 zo goedkoop is :)
Op google staan genoeg sites uit de US, maar is er niks in Europa/NL voor die prijs?
head-fi.org en dan bij buy/sell bv. Kost je geen importkosten als je vriendelijk vraagt of het als "gift" verstuurd kan worden. Of vind daar iemand die in Europa woont, een E3 voor €99 is altijd wel 2e hands namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Verkopen ze in nederland ergens de Sennheiser MX 550? En zo ja, hoe duur en waar?

*vraagt zich af waarom dit niet @ audio en hifi staat..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 14:46:
Vraagje: Verkopen ze in nederland ergens de Sennheiser MX 550? En zo ja, hoe duur en waar?
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=166 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Laatst online: 10-09 17:27
de sleeves van de shure e3c blijven nu in mijn oren zitten als ik ze eruittrek, lekker is dat. ik maak de sleeves regelmatig schoon maar toen heb ik ze goed droog gemaakt. wie heeft dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Ik zie dat dit topic vooral gaat om de goede kwaliteit van de oordopjes, opzich ook niet gek vind ik. Echter ben ik opzoek naar oordopjes die heel gevoelig zijn in verband met het aanschaffen van een mambox p540, deze speler heeft niet zoveel uitgangsvermogen. Wie heeft er gevoelige oordopjes waarmee ik acceptabel volume uit mijn mp3speler kan krijgen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de MX 300 en MX350, de MX400 en de MX 450 ; de MX550 en de MX500 ??? (behalve de prijs)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar in Nederland zij nergens de witte Sony MDR-EX71 te koop. Bij BCC hebben ze wel de zwarte maar niet de witte.
(ze moeten natuurlijk wel passen bij m'n iPodje)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

renzo4000 schreef op 22 augustus 2004 @ 21:00:
Ik zie dat dit topic vooral gaat om de goede kwaliteit van de oordopjes, opzich ook niet gek vind ik. Echter ben ik opzoek naar oordopjes die heel gevoelig zijn in verband met het aanschaffen van een mambox p540, deze speler heeft niet zoveel uitgangsvermogen. Wie heeft er gevoelige oordopjes waarmee ik acceptabel volume uit mijn mp3speler kan krijgen.
Waarom koop je dan niet gewoon een betere MP3-speler? Want de 30/40 euro die je voor zeer gevoelige en goede oordopjes kwijt bent, kan je imo beter uitgeven aan een MP3-speler is wel gewoon genoeg out-put levert, die zijn er zelfs ook wel in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Sony MDR-EX71SL gehaald..... even wennen met indoen, maar ze sluiten veel meer ongevingsgeluid af dan mn oude (MDR-ED136 en MDR-E741, allebei ooit gekregen bij Walkman/Discman enzo)

Qua geluid.... best wel wat bas al, maar hoge tonen nog niet zo helder.
Liggen nu in te spelen (net een trance-cd, nu vioolconcerten van Bach, geheel conform de tips in de OP :) )

Binnenkort meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Laatst online: 28-06 11:38
voor de mensen die meer willen weten over het inspelen(burn in)van je dopjes, en het wel of niet zinvol hiervan zijn:
http://www6.head-fi.org/f...ve/index.php/t-53167.html
Ik sta er in ieder geval helemaal achter.Heb net een paar dagen mijn e2c's binnen en na een paar nachten aan mijn versterker gehangen te hebben klinken ze echt stukken beter.
Wat zijn jullie bevindingen?
Oja,ik gebruik alleen de small sized rubber doppies,heb dus een paar medium en large plugjes over.Als iemand interresse heeft kunnen we eventueel ruilen.Reacties:mattb(at)home(punt)nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Om het gezeur van wat nu goede dopjes zijn en hoe ze er uit zien, ga ik mn e888 ombouwen. :) Ze komen in de witte doppen die standaard bij de ipod zitten.

Dan heb ik toch mooie witte doppen met het beste geluid.
Als ik straks de ombouw voor elkaar heb komen er een paar foto's van.

Ad maiorem black_eye gloriam

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.