Wat zijn goede oordopjes? Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

I.R. Butcher schreef op 21 juni 2004 @ 21:31:
[...]

Efkes een quotje van mezelf. Hoe snel slijten die doppen, ik heb met m'n huidge oortjes ook 3 jaar gedaan, voordat ze overleden door een kabelbreuk, maar ik heb een gevoel dat ik de 3 jaar niet ga redden met de 71LS versie van sony. Heeft iemand die dingen al langer dan een jaar?
Rechter oor doet het niet meer ivm kabelbreuk en vlak bij de jack plug ligt de kabel door slijtage bloot. Toevallig gister nog het bonnentje gevonden gekocht: september 2003

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Nog een tip van een muzikant, die een highend plug verkoopt tegen een schappelijke prijs. Nu maar hopen dat ie ongezien door de douane heen glipt

westone um2 versus shure e5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:58
LightYears schreef op 22 juni 2004 @ 09:11:
[...]

Rechter oor doet het niet meer ivm kabelbreuk en vlak bij de jack plug ligt de kabel door slijtage bloot. Toevallig gister nog het bonnentje gevonden gekocht: september 2003
Wow, kabel bloot door slijtage? Hoe krijg je dat voor mekaar?, maar; hoe is de staat van je opzetstukjes / dopjes?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Sony MDR-EX71SL binnen, heel erg wennen dit soort dopjes,voor mij is het iig nix... (ik hoor nu fouten in m'n mp3tjes) het indoen duurt me te lang,na het schuiven met de eq klinkt het al stukken beter maar hij is wel erg kieskeurig met eq settings,het geluid is buitengewoon eenvoudig te vernachellen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 10:43
Ik heb ze zelf ook net en ik vind ze juist super...
speel een beetje met de instellingen van je audio-apparaatje en probeer ook andere grootes.. verder kan je hem natuurlijk een tijd laten inspelen en er proberen aan te wennen misschien wordt het dan beter.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:07:
..., nu moet ik van die sony troep af maar hoe? ik vinds de sony ps2 een vol treffer, en kan eigenlijk niet geloven dat deze SONY doppen van 45 pleuro zo ongelofelijk slecht zijn :'(
Ik leg er 40 euro plus verzendkosten voor neer... ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 22 juni 2004 @ 16:47:
[...]
Ik leg er 40 euro plus verzendkosten voor neer... ;)
Prima voor 40 euro stuur ik ze gelijk naar je toe :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

I.R. Butcher schreef op 22 juni 2004 @ 11:36:
[...]

Wow, kabel bloot door slijtage? Hoe krijg je dat voor mekaar?, maar; hoe is de staat van je opzetstukjes / dopjes?
Rechteroorbreuk: altijd snoertje in mn nek gelegd en soms moeten draaien met mn hoofd, blote kabel ... geen idee, het viel me ineens op wat maandjes geleden. De dopjes zijn nog in perfecte conditie en reeds weggegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:13:
[...]

Gewoon goed maar dat hangt dan voornamelijk af van de kwaliteit van de MP3's.
Op mijn IRiver iHP120 had ik bijvoorbeeld een CD van Dire Straits in mp3 160 en ogg 212. De mp3 was iets minder dan de ogg maar het verschil was klein.
Ik heb ook nog wel naar mp3's op 128 geluisterd en dat klinkt goed.
Hoe hoger de compressie hoe meer je van het hoge verliest en ook de details.

Ik zie het als, slechte files klinken altijd slecht. Goede files klinken nog steeds slecht als je geen goede apparatuur gebruikt. Maar als je dat wel gebruikt hoor je het verschil. Kwalitiet went en vervolgens lijken de slechte alleen maar slechter omdat je nu ook een referentie met iets beter hebt.
Ik kan alleen mijn ervaring met de wat betere stereo apperatuur en daarvan weet ik dat doorgaans toch goedklinke opnamen toch ineens wat minder aangenaam klinken op de wat betere apperatuur, doe je er echter een zeer goed opgenomen cd op dan valt er wel veel te genieten. Slechte cd's (waarvan je er veel te veel hebt) hebben de neiging plat en soms ook schel te klinken. Dit laatste hebben veel commerciele cd's vooral (denk ik) omdat de meeste sets het hoog juist niet goed weergeven en ze dit op deze manier een beetje proberen te compenseren.
Helaas zijn de huidige platen bazen meer geintreseerd in het leveren van kwantiteit dan kwaliteit.

Toch ga ik die shure's denk ik maar bestellen, want ja de kans dat ze nog beter zouder klinken dan me mx400 die ik al heel erg goed vindt kan ik natuurlijk niet laten liggen. Vooral nu ik in de states zit en ze dus goedkoop kan krijgen en me niet al te veel zorgen hoef te maken over de doane, wie zal het opmerken dat ik die dingen in mijn oor heb zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 17:03:
Prima voor 40 euro stuur ik ze gelijk naar je toe :)
Mail me je gegevens maar... (Zie profiel)
Zolang ze z.g.a.n. en compleet zijn natuurlijk...

[ Voor 14% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-06-2004 17:50 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55

BLN

Ik heb Sennheiser MX300's Sennheiser MX400's en van mn piano een yamaha koptelefoon. De MX300's klonken erg lekker tot mn linker oordopje kuren kreeg. Bij bassen op iets hogere volumes ging t brom achtige resonantie achtige tril geluidjes maken. Ik was toevallig in duitsland en heb daar MX400's gekocht. Het geluid vond ik na t losspelen van de drivertjes echt super, de stereoscheiding die in die dopjes zit is machtig (soms heb ik t idee dat er achter of naast me iets gebeurt, blijkt t geluid uit de dopjes te komen). Ook t basgeluid is super voor t feit dat t dopjes zijn. Als de dopjes je goed passen(en dat doen ze niet bij iedereen) dan zal t geluid je erg bevallen. De yamaha koptelefoon is(nogal logisch) toch een stuk beter niet alleen kwa bassen(die loepzuiver en erg strak en gecontroleerd zijn) maar ook was middentonen en alle tonen eigenlijk klinkt t erg lekker.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 23 juni 2004 @ 17:49:
[...]
Mail me je gegevens maar... (Zie profiel)
Zolang ze z.g.a.n. en compleet zijn natuurlijk...
Check je mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
Ik vind mijn ex71 dopjes wel erg dof klinken, dat valt erg tegen... Is dit altijd zo of alleen in het begin? En wat voor EQ instelling werkt het beste op een iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb philips basswave dopjes.. voor mijn doen goed genoeg :) echter zit ik met probleempje.. ik wil mp3 usbstick ding kopen.. echter zitten hierbij zo goed als altijd minder kwaliteit dopjes. Maar wat wel handig is is dat koord voor om je nek waar die in verwerkt zitten.. weet iemand misschien zo'n koord los zonder de oordopjes erin? (zonder dat ik zeg maar het origineel moet mollen << oordopjes er uit slopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 22:10:
Ik heb philips basswave dopjes.. voor mijn doen goed genoeg :) echter zit ik met probleempje.. ik wil mp3 usbstick ding kopen.. echter zitten hierbij zo goed als altijd minder kwaliteit dopjes. Maar wat wel handig is is dat koord voor om je nek waar die in verwerkt zitten.. weet iemand misschien zo'n koord los zonder de oordopjes erin? (zonder dat ik zeg maar het origineel moet mollen << oordopjes er uit slopen)
De eerste de beste keychain die je krijgt als reclame? Of één van T.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Wat houdt eigenlijk impedantie in? En is 32 ohm beter dan 16 ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Straat schreef op 23 juni 2004 @ 20:18:
Ik vind mijn ex71 dopjes wel erg dof klinken, dat valt erg tegen... Is dit altijd zo of alleen in het begin? En wat voor EQ instelling werkt het beste op een iPod?
in het begin klinkt het nooit zo goed als 24 (?) uur in laten spelen. ik heb de dopjes ook net een paar dagen maar ben wel erg blij dat ik een goede eigen eq kan instellen op mn xcleff. idd is er erg veel bas, erg veel hoog en weinig midden, maar goed deze sony's kun je het best met een goede eq combineren.
via ebay besteld voor omgerekend 38euro incl shipping dus mits je er niet iedere dag een uur naar luistert is het een goede koop t.o.v. bv de shure e2c welke min. tegen de 90dollar of euro kost.

alleen wel nadeel dat 128kbit niet meer voldoende is want deze ex71sl 's luisteren de fouten er wel uit :X 192kbit en dan de hoge tonen naar beneden en de midden omhoog en dan _/-\o_ ...

moet wel zeggen dat ze idd goed afschermen tegen buitengeluiden, maar ik kan nog echt wel auto's enzo horen. alleen geen fietsers en het *piep* geluidje bij de kassajuffrouw, en haarzelf >:) kan ik niet meer horen.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straat schreef op 23 juni 2004 @ 20:18:
Dit had ook in het begin. Dagje laten inspelen en ze klinken lekker helder. Alleen de hoge tonen blijven nog wel een beetje schel klinken, verder zijn het prima dopjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:27
kga binnenkort ff bij tmaudio utrecht de medium en triple flange sleeves halen voor mijn e3c. mijn witte sony ex71 gaan ook de deur uit, op eBay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMESE%3AIT&rd=1

ik gebruik ze nooit meer sinds ik Shures heb, hoe zou dat komen? :> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, mijn verhaal...

Ik gebruik de koptelefoon/dopjes eigenlijk meer voor mijn ipodje (sowieso elke dag een uur) en geregeld voor de computer (online-shooter waar goed geluid belangrijk is en soms muziek).

Gelangere tijd heb ik met een Sony koptelefoon gelopen maar die lag na 2 jaar uit elkaar. Toen ben ik op zoek gegaan naar nóg iets beters. Goeie dingen over Grado gehoord:

Heb dus een tijdje met een Grado sr80 rondgelopen... Wat een onding was dat, geluid was wél aardig maar het ding lag na 3 maanden uit elkaar. Dat snoer was stug waardoor hij na de kortste keren stuk ging (los contactje in de oorschelp). Zelf aan het solderen gegaan maar dat ging niet op om één of andere vage reden. 8)7

Enfin, toen maar een "simpele" Sony koptelefoon gekocht. Was een prima ding! Lekker geluidje kwam eruit en hij zat een stuk beter dan de Grado én het draad was gewoon soepel. Echter viel het ding telkens van mijn hoofd met kranten doen waarna ik er een keer een flinke schop tegenaan gegeven heb. Je raadt het al; Oorschelp er "per ongeluk" afgeschopt waarna ik het ding maar weggegooid heb (Duffe kop, ochtendhumeur, voila) 8)7

Dopjes heb ik nooit echt fijn gevonden en ook nooit echt aandacht aan geschonken, totdat ik in dit topic belandde... ;) :7

En nu kom ik tot mijn eigenlijke vraag.

Ik zoek dopjes die kwalitatief goed zijn, redelijk slijtvast zijn en goed in mijn oren zitten... Dit laatste gaat denk ik wel een probleem worden aangezien eigenlijk alle dopjes die ik tot nu toe in mijn oren gehad heb er telkens uit vielen. Nu moet gezegd worden dat dat niet de meest goeie dopjes geweest zijn (de beste daarvan waren die meegeleverde doppen bij de ipod). Echter zag ik in dit topic dus dat er van die doppen zijn die je helemaal je oor in drukt. Topic een beetje doorgelezen, ook gelezen dat die shure 2 dingen eigenlijk wel in alle oren passen.

Alleen, ik kan ze nergens uitproberen dus, en ik heb naar mijn idee behoorlijk krappe oorgaten...

Mja, wat wil ik nou? 8)7

Gewoon weten of ze de moeite waard zijn. Met het oog op gebruikersgemak, geluidskwaliteit, kwaliteit, robuustheid etc...

Na die Grado koptelefoon ben ik toch een beetje op gaan passen met mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 19:20:
Oke, mijn verhaal...

Ik gebruik de koptelefoon/dopjes eigenlijk meer voor mijn ipodje (sowieso elke dag een uur) en geregeld voor de computer (online-shooter waar goed geluid belangrijk is en soms muziek).

...

Alleen, ik kan ze nergens uitproberen dus, en ik heb naar mijn idee behoorlijk krappe oorgaten...

Mja, wat wil ik nou? 8)7

Gewoon weten of ze de moeite waard zijn. Met het oog op gebruikersgemak, geluidskwaliteit, kwaliteit, robuustheid etc...

Na die Grado koptelefoon ben ik toch een beetje op gaan passen met mijn geld.
Inear dopjes zijn dan zeker iets voor jou. De sony (ex71) zal je nie direct kunnen uittesten. Maar bij de Shures he je 30dagen geld terug. Dus dan heb je enkel port kosten als je ze terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 14:15
Even een zijdelings gerelateerd vraagje (herhalen): is het ook mogelijk om ergens losse foam cushions (zoals bv. die voor de Sennheiser MX4/500) te kopen? Ik heb ze nooit 'gewoon' in een winkel zien liggen, maar die dingen gaan echt achterlijk snel stuk, dus het lijkt me dat je die moet kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Soultaker schreef op 25 juni 2004 @ 00:53:
Even een zijdelings gerelateerd vraagje (herhalen): is het ook mogelijk om ergens losse foam cushions (zoals bv. die voor de Sennheiser MX4/500) te kopen? Ik heb ze nooit 'gewoon' in een winkel zien liggen, maar die dingen gaan echt achterlijk snel stuk, dus het lijkt me dat je die moet kunnen vervangen?
Yup. Probeer de lokale electronicaboer eens :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
Soultaker schreef op 25 juni 2004 @ 00:53:
Kijk eens bij Handyman, misschien heeft die wel een paar schuimpies voor je doppen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zal ik, als oprichter van dit deeltje, ook maar weer eens wat van me laten horen:
Ik ben sinds een week nl. achter het ware effect van inspelen. Toen ik voor het eerst de luisterde naar de Sony EX71's, die in van scherpschutter overgenomen heb (nogmaals dank!), schrok ik me dood: wat een bagger komt er uit zulk dure dopjes! Dus m'n eigen faq nog maar eens doorgelezen en inspelen maar; H120 aan, random all totdat-ie vanzelf uitging. Toen nog eens geluisterd en ze zijn echt hun geld waard. Ik heb dan de bass en treble wat terug moeten draaien, want dat nemen de dopjes voor de speler over. Maar alles zuiver en zonder nare bijklanken oid.
Ik denk dus dat je een verkeerde beslissing genomen hebt, scherpschutter. Maar ik ben er erg blij mee. Totdat ik Shures in m'n handen oren krijg... waarschijnlijk.

De moraal van dit verhaal: Inspelen is zeker geen fabeltje, het kan wel degelijk helpen. (Hoewel mijn oude Philipsjes nog steeds net zo klinken als toen ik ze kocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ik heb mijn E2 nooit ingespeeld. Maar nu hebben ze al een pak uurtjes achter de rug en ze klinken wel stevig beter dan in het begin. Ik denk dat als ik ze nu ff inspeel, ze perfect zullen klinken.

Natuurlijk komt van hdat inspelen niks en zal ik gewoon er wat mee rondlopen en zullen ze binnen een maand of twee perfect klinken.

* jvvv vergeet veel en is wat lui :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 10:30
Er is al heel veel geschreven in dit onderwerp........
(als niets meer wilt lezen kun je altijd verder klikken!)

Ik ben zelf al lang bezig met de betere HiFi en professioneel audio (live en studio) Tegenwoordig allemaal weer voor m'n hobby. Voor m'n huidige werk moet ik nog wel eens veel reizen en dan zijn 'dopjes' een uitkomst. Daarnaast ben ik professioneel soms nog met live geluid bezig (als saxofonist of als monitor technicus) en dan is In-Ear monitoring steeds meer populair.
Dus ook maar eens wat uitgeprobeert:
- sony EX71
- Shure E2
- Sennheiser MX300
- Sennheiser IE3

De eerste drie zijn hier al aan bod geweest. De IE3 zijn dopjes die door Sennheiser bij hun draadloze In-Ear monitoring sets geleverd worden.

Korte impressie:
- EX71: redelijk veel detail, snel rommelig in het laag, wat meer kleuring in middentonen. En ik vind ze niet optimaal zitten (smaken+oren verschillen). Isoleren wel goed.
- Shure E2, zitten gelijk erg goed bij mij. redelijk evenwichtig wat klank betreft, misschien ietsje 'dun' in het laag. Wel ongelofelijk strak, en veel detail. Kan ook erg hard zonder pijn te doen. Isoleert perfect met schuimpjes, goed met rubber. Rubber zit wel prettiger.
- Senheiser MX300, zit niet lekker. Isoleert slecht. Wat gekleurd midden gebied, wordt al snel schel in het mid-hoog als het harder moet. Laag goed onder controle, niet al te diep. Mist detaillering t.o.v. de Shure en Sony.
- Sennheiser IE3, niet veel beter dan MX300, wel echt In-Ear met schuimpjes dus goede isolatie. Zitten niet geweldig. Dezelfde kleuring in het mid. Kunnen wel harder dan de MX 300.

Prijsindicaties:
- sony EX71 - 40 EUR
- Shure E2 - 95 EUR
- Sennheiser MX300 - 9,95 EUR
- Sennheiser IE3 - 95 EUR

Voor mij is de E2 verreweg de beste van dit rijtje. Zowel voor live monitoring op het podium als in het vliegtuig luisterend naar vééél betere muziek van anderen. Tot op heden heb ik maar één dopje gehoord dat beter was: de STAX SR001. Maar ja die kost dan ook rond 500EUR.....

Wat betreft leveranciers:
www.thomann.de verreweg het beste pro-audio warenhuis van europa met werkelijk perfecte service.

www.feedback.nl meest complete muziek/pro-audio winkels van Nederland. Met goede prijzen voor Shure producten (volgens mij 85EUR voor de E2). En je kunt er gewoon langs rijden (geen gezuer met douane en zo)

Wie heeft de E2 met de E3 vergeleken? Ik ben wel in voor nog iets beters!

Wie zoekt er een setje EX 71? mail me even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Middachten schreef op 05 juli 2004 @ 23:30:

Ik vind het verschil tussen de EX71's en E2's net zo groot als tussen de E2's en E3's.
Waar de E2's inderdaad wat dun klinken, hebben de E3's een wat voller geluid en is hij over het hele bereik duidelijk gedetaileerder en krachtiger.
Aanrader dus :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Middachten schreef op 05 juli 2004 @ 23:30:
Geheel met Moooooody eens, het is de extra centen echt waard. Mijn persoonlijke ervaring is dat de E3 veel rustig zit dan de E2 (met rubber vs. silicoon) en stukken meer detail kan weergeven (zeker in het mid. en hoog). Persoonlijk moest ik erg veel wennen aan de pasvrom en het geluidsbeeld van de E2 terwijl de E3 me tegelijk wisten te overtuigen, wat in de loop der tijd alleen maar meer en beter is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Mooooody schreef op 05 juli 2004 @ 23:55:
[...]

Ik vind het verschil tussen de EX71's en E2's net zo groot als tussen de E2's en E3's.
Waar de E2's inderdaad wat dun klinken, hebben de E3's een wat voller geluid en is hij over het hele bereik duidelijk gedetaileerder en krachtiger.
Aanrader dus :)
Ik heb sinds 3 weken de E3's (via Ebay) en moet zeggen, eerste paar uur viel het inderdaad vet tegen maar het geluid is nu erg zuiver. Ik gebruik de doppen met mijn Ipod en had wel een paar problemen;

1> De earmolds, blijkbaar zijn mijn oren afwijkend of zo maar geen van de bijgeleverde bleven goed zitten en als ze er niet helemaal goed in zitten heb je een heel flets geluid (hele bas valt weg zal maar zeggen). Heb toen 'triple flanged' earbuds aangeschaft en ook die waren kut. ben nu dus overgegaan naar de gele earfoams en die zitten werkelijk perfect.

2> Ik miste mijn afstand bediening!!!! geen volume regelaar etc en da's behoorlijk kut met die Ipods vind ik. Heb er nu een attenuator opzitten van shure die volgens hen alleen in het vliegtuig gebruikt mag worden (als vervanging van onboard materiaal) maar hij doet het perfect rechtstreeks op mijn pod en heb ook geen last van ruis etc.

3> Het enige dat ik nog irritant vind is het feit dat ze achter je oren langs gaan. dat is op zich handig ware het niet dat ze door het gewicht naar beneden getrokken worden (over je rug), had handig geweest als er een klipje of zo bij zat dat je aan je kleding kan bevestigen.

linkje voor de attenuator
http://www.roadcase.co.uk..._for_In_Ear_Products.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
^^^ ^^^ ^^^
Wat is het nut voor jou van die atenuator???! Dat ding is ervoor gemaakt voor als het geluid nog te hard staat als de bron op min volmume zit (vliegtuigen e.d.) Voor je ipod heeft dat ding 100% geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op 06 juli 2004 @ 10:20:
^^^ ^^^ ^^^
Wat is het nut voor jou van die atenuator???! Dat ding is ervoor gemaakt voor als het geluid nog te hard staat als de bron op min volmume zit (vliegtuigen e.d.) Voor je ipod heeft dat ding 100% geen nut.
Waarschijnlijk gebruikt hij die voor volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 10:26:
[...]

Waarschijnlijk gebruikt hij die voor volumeregeling.
zover ik dacht zit daar geen knopje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

thoth schreef op 06 juli 2004 @ 09:43:
[...]

Ik heb sinds 3 weken de E3's (via Ebay) en moet zeggen, eerste paar uur viel het inderdaad vet tegen maar het geluid is nu erg zuiver. Ik gebruik de doppen met mijn Ipod en had wel een paar problemen;

1> De earmolds, blijkbaar zijn mijn oren afwijkend of zo maar geen van de bijgeleverde bleven goed zitten en als ze er niet helemaal goed in zitten heb je een heel flets geluid (hele bas valt weg zal maar zeggen). Heb toen 'triple flanged' earbuds aangeschaft en ook die waren kut. ben nu dus overgegaan naar de gele earfoams en die zitten werkelijk perfect.
je moet de gele schuimpjes eens proberen, die zitten bij vrijwel iedereen goed en zorgen voor optimale geluidskwaliteit....
3> Het enige dat ik nog irritant vind is het feit dat ze achter je oren langs gaan. dat is op zich handig ware het niet dat ze door het gewicht naar beneden getrokken worden (over je rug), had handig geweest als er een klipje of zo bij zat dat je aan je kleding kan bevestigen.
je kan ze ook "normaal" in je oor dragen hoor...
zit prima en het geluid wordt niet aangetast

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo naar lang wikken en wegen heb ik toch de e3's van shure besteld. Hopelijk komen ze binnen voordat ik weer naar nederland vertrek. Meteen maar wat foam tips en die tri-flang tip bij gedaan, weet nooit wat goed zit. Hoe lang gaan die standaard rubber tips eigenlijk mee? Ik weet nl nog niet welke maar ik nodig ga hebben en bestellen hier is wel een stuk goedkoper.
Ach ik zie wel.

Hopelijk gaan die e3's voldoen aan mijn verwachting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thoth schreef op 06 juli 2004 @ 09:43:
[...]
2> Ik miste mijn afstand bediening!!!! geen volume regelaar etc en da's behoorlijk kut met die Ipods vind ik. Heb er nu een attenuator opzitten van shure die volgens hen alleen in het vliegtuig gebruikt mag worden (als vervanging van onboard materiaal) maar hij doet het perfect rechtstreeks op mijn pod en heb ook geen last van ruis etc.
Je kan de E3's toch gewoon in je iPod remote steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een Nederlandse online shop waar ik Neck-Chain oordopjes kan kopen
mijne zijn stuk :(

edit: Sennheiser MX-300 Oortelefoon
is die met een Neck-chaiN?? ik zie het er niet bij staan
(nergens eigelijk)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
de mx serie van sennheiser zijn oordoppen, geen neckchains. als je dan toch sennheisers koopt, koop dan mx400 of mx500 (zijn mooier dan mx400)-----> gebruik ik in bed :P. de mx400 en mx500 zijn goede dopjes.

klees nu dat veel mensen shures aanschaffen :)

ze zijn echt het geld waard. toen ik ze pas had dacht ik, dit is net iets beter dan de ex71. ik ging goed luisteren en ze raakten langzaam ook ingespeeld. veel meer details in nummers, echt heel helder, natuurgetrouw geluid. nu ben ik een aantal maanden verder en de verschillen tussen de e3c en andere oordoppen zijn veel duidelijker :*) :*) . mss moesten mn oren ook ff ingespeeld worden =) _/-\o_ _/-\o_

ik wil/moet/zal upgraden naar shure e5 8) 8) helaas geldprobleem :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe
Ja ik móet echt een neck chain hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 12:30:
hehe
Ja ik móet echt een neck chain hebben
dan moet je naar de sennheiser px-serie kijken d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
De E5 kan ik niet echt aanraden. Ik heb ze een tijdje gebruikt op het podium. Ze kunnen erg (ERRRUUG) hard. Maar hebben meer kleuring in het mid hoog. Haast een beetje rauwig.

Ik heb dit ook bij de voicetronic gehoord VT-05. Deze heb ik maar kort kunnen vergelijken met mijn E-2 op de Musikmesse in Frankfurt. Beide zijn zogenaamde meerweg systemen. Volgens mij wordt dat vooral gedaan om het rendement op te krikken (meer dan 120dB !) en een hoger volume weer te kunnen geven. Als je ooit wel eens muziek hebt staan maken terwijl je naast de drummer stond, weet je waarom dat soms belangrijk is....... Voor muziek luisteren volgens mij wat minder geschikt.

Als je echt nog een stap beter wilt, dan moet je echt de Stax SR001 eens een keer proberen. Hier kun je dealers vinden:
http://www.lookenlisten.nl/

Ik ga de E3 maar eens proberen. Jullie zijn wel erg enthousiast!

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Middachten schreef op 08 juli 2004 @ 14:54:
De E5 kan ik niet echt aanraden. Ik heb ze een tijdje gebruikt op het podium. Ze kunnen erg (ERRRUUG) hard. Maar hebben meer kleuring in het mid hoog. Haast een beetje rauwig.

Ik heb dit ook bij de voicetronic gehoord VT-05. Deze heb ik maar kort kunnen vergelijken met mijn E-2 op de Musikmesse in Frankfurt. Beide zijn zogenaamde meerweg systemen. Volgens mij wordt dat vooral gedaan om het rendement op te krikken (meer dan 120dB !) en een hoger volume weer te kunnen geven. Als je ooit wel eens muziek hebt staan maken terwijl je naast de drummer stond, weet je waarom dat soms belangrijk is....... Voor muziek luisteren volgens mij wat minder geschikt.

Als je echt nog een stap beter wilt, dan moet je echt de Stax SR001 eens een keer proberen. Hier kun je dealers vinden:
http://www.lookenlisten.nl/

Ik ga de E3 maar eens proberen. Jullie zijn wel erg enthousiast!

Albert
dat zijn volgens mij geen oordoppen meer, Stax. en als je de shure e5 niet goed vindt, zou ik de e3 niet kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door wei_zhu op 08-07-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
Hoe vind jij de E5 dan ten opzichte van de E3 (of E2 die ik veel beter ken)?

De Stax SR001 zijn zeker wel oordoppen, geen dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hallo,

Ik wilde eerst Sennheiser MX400 dopjes kopen in combinatie met een iRiver iFP 890 mp3-speler. Door die combinatie zouden de dopjes me dan 9 euro kosten. Voor 20 euro kon in MX500 dopjes krijgen. Nou lees ik dat de MX500 niet de extra kosten waard is en dat Sennheisers niet echt comfortabel in je oor zitten. Mijn vraag dus: Ik ben 15 jaar en mijn budget is ongeveer 20 euro, wat zijn de beste dopjes??

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MX400 zijn hetzelfde als MX500. Het enige verschil is dat de MX500 een volume-control heeft. Qua comfort, dat zit wel snor mits je de foampjes eromheen doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Foampjes, dat zijn toch van die dingen die je op moet rollen, in je oor moet stoppen en dan uitzetten? Als dat goed werkt ga ik voor de MX 400, ik ga echt geen 11 euro extra betalen voor een volume-regelaar als die toch al op m'n mp3 speler zit. En die volume-regelaar schijnt heel snel te slijten...

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
neej de mx400 of mx500 hebben helaas geen dingen die uitzetten. foampjes zijn gewoon van die kussentjes die voor meer bass zorgen, en ze zitten veel beter.

@ middachten:

ik heb (nog) geen shure e5. zie mijn post iest naar boven. hoe duur zijn die stax doppen? heb je de shure e5 ingespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
CyBeR schreef op 08 juli 2004 @ 22:20:
... Qua comfort, dat zit wel snor mits je de foampjes eromheen doet.
Dat hangt enorm van je oren af. Bij mij hebben Sennheisers bijv. nog nooit goed gezeten!

@Cold_Phoenix
Door een paar Sennheisers in huis te halen heb je, op (misschien) het confort na, een paar erg goede doppen in huis. Helemaal voor die prijs.
Hou je wel van wat bass, en zet je die dus normaal met je speler aardig omhoog, dan kan ik je een paar Philips dopjes aanraden. Deze zitten, in mijn geval, heel wat confortabeler. Ze zijn alleen wel erg bassig (vandaar de opmerking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 09 juli 2004 @ 02:09:
[...]
Dat hangt enorm van je oren af. Bij mij hebben Sennheisers bijv. nog nooit goed gezeten!
.
Inderdaad want bij mij zitten ze zelfs zonder foampjes errug goed, geen probleem valler er nooit uit en irriteren ook niet. Ideale mx400 oren zeg maar, dat geluk moet je hebben. Hopelijk zijn mijn oren ook shure e3 ideal heb pakje liggen dus hopelijk kan ik vanmiddag optijd weg om ze op te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 09 juli 2004 @ 02:09:
[...]

@Cold_Phoenix
Door een paar Sennheisers in huis te halen heb je, op (misschien) het confort na, een paar erg goede doppen in huis. Helemaal voor die prijs.
Hou je wel van wat bass, en zet je die dus normaal met je speler aardig omhoog, dan kan ik je een paar Philips dopjes aanraden. Deze zitten, in mijn geval, heel wat confortabeler. Ze zijn alleen wel erg bassig (vandaar de opmerking).
Leuk dat de sony doppen je goed bevallen en dat het inspelen goed geholpen heeft,ik had ergens wel een vermoeden maar ja...ik vond het indoen ook een beetje te omslachtig, ik heb gelijk weer een paar sennheisers 400 doppen op de kop getikt die mij prima bevallen,ze brullen zo lekker en passen perfect bij mijn muziek smaak (Children of bodom, Arch enemy, Nightwish) de pasvorm is bij mij ook niet optimaal maar ik hang ze wel lekker snel in m'n bloemkool oren :+ en als ze er uit dreigen te vallen ram ik ze weer ff terug ;)

Ik ben me er wel van bewust dat de sony's meer detail laten horen, maar ze lijken mij geschikter voor muziek waar dat ook daadwerkelijk inzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

en jij luistert wel naar Nightwish?

[ Voor 3% gewijzigd door LightYears op 10-07-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op 10 juli 2004 @ 09:47:
en jij luistert wel naar Nightwish?
Hahaha ergens verwachte ik die vraag... maar ja idd da's m'n romantische kant O-) (niet verder vertellen) maar er zijn toch nog heel wat subtielere muziek soorten als Nightwish dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 09:12:
Leuk dat de sony doppen je goed bevallen en dat het inspelen goed geholpen heeft,ik had ergens wel een vermoeden maar ja...ik vond het indoen ook een beetje te omslachtig, ik heb gelijk weer een paar sennheisers 400 doppen op de kop getikt die mij prima bevallen,ze brullen zo lekker en passen perfect bij mijn muziek smaak (Children of bodom, Arch enemy, Nightwish) de pasvorm is bij mij ook niet optimaal maar ik hang ze wel lekker snel in m'n bloemkool oren :+ en als ze er uit dreigen te vallen ram ik ze weer ff terug ;)

Ik ben me er wel van bewust dat de sony's meer detail laten horen, maar ze lijken mij geschikter voor muziek waar dat ook daadwerkelijk inzit :)
In het begin had ik ook veel problemen met indoen, ja. In eerste instantie voelde het ook erg raar, net of je een prop watte in je oor hebt. Maar na een tijdje had ik zoiets van "Hey, waar komt die muziek vandaan?". En het indoen lukt nu, ook met één hand, goed.
Waar ik vandaag overigens achter kwam, is dat ze, met iets te veel oorsmeer, heel snel weer naar buiten gewerkt worden. Ik moet nu mijn oren dus wel heel goed schoon gaan houden...

Dat aandachtig luisteren gaat voor mijn niet helemaal op. Wil ik gewoon wat achtregrondmuziek dan zet ik ze iets zachter en dan kan je lekker rustig werken. Want isoleren doen ze! Maar ze zijn inderdaad ook heel geschikt opm muziek te luisteren om het muziekluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ik heb nu een tijdje de sony ex71sl en ze bevallen me prima, alleen nou ben ik gisteren in de trein een van men rubbertjes kwijt geraakt, iemand ook enig idee waar ik deze los zou kunnen kopen? Of een aardig persoon die een rubbertje over heeft :)

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15
In Nederland zijn ze naar mijn weten niet te verkrijgen. Daarvoor zou je bij audiocubes moeten kijken. Ze zijn echter wel duur. Ik heb eventueel wel interesse om ook een setje te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
heuker schreef op 10 juli 2004 @ 20:28:
In Nederland zijn ze naar mijn weten niet te verkrijgen. Daarvoor zou je bij audiocubes moeten kijken. Ze zijn echter wel duur. Ik heb eventueel wel interesse om ook een setje te bestellen :)
10 dollar voor 1 setje dopjes (3x2 dopjes). Das wel beetje duur inderdaad :). Ik zou een reserve medium set wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

Is ooit de ruilhandel tussen ongebruikte silicoontjes van de sony ex71 al op gang gekomen? Ik gebruik bijvoorbeeld alleen de small dopjes, dus heb nog medium en large over om evt. te ruilen

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ik moet ook de small dopjes hebben , die anderen zijn me net wat te groot. Idd duur 10 dollar voor zon setje, en dan moeten ze ook nog opgestuurd worden etc. En je krijgt dan ook natuurlijk een setje van 3x2 alleen dan wel 3 verschillende maten :(
Er moeten toch mensen zijn die grotere oorgaten als mij hebben en die die dingen wel willen ruilen :)

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet de EX71SL besteld!!

Ben erg benieuwd hoe deze klinken op mijn EZAV 200!!!

Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
FRoSTy schreef op 11 juli 2004 @ 14:24:
... En je krijgt dan ook natuurlijk een setje van 3x2 alleen dan wel 3 verschillende maten :(
Als je goed kijkt zie je dat je de maat moet opgeven, ofwel, je krijgt waarschijnlijk 1 paar! (Als je alle maten zou krijgen, dan had je dat niet hoeven doen, lijkt mij.) Maar om te weten te komen hoeveel je er nou precies krijgt, zal je ze toch echt moeten mailen...
Er moeten toch mensen zijn die grotere oorgaten als mij hebben en die die dingen wel willen ruilen :)
sorry, ik ben er nog niet over uit welke maat mij nou het beste zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Laatst online: 25-04 15:49
Sennheiser MX500 zijn prima oordopjes, als ze verrot zijn stuur je ze even naar Sennheiser op en krijg je keurig netjes een setje nieuwe, heb ik ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
sjakietrekhakie schreef op 12 juli 2004 @ 13:03:
Sennheiser MX500 zijn prima oordopjes, als ze verrot zijn stuur je ze even naar Sennheiser op en krijg je keurig netjes een setje nieuwe, heb ik ervaren.
Dat houdt toch een keertje op zou je zeggen. Hoeveel jaar garantie zit er op die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
kheb de shure e5 gezien voor 300 euro (eBay), valt wel te doen denk ik. of is er iemand die ze nog goedkoper heeft gezien? in half jaar tijd van de apple dopjes naar mx500 naar ex71 naar shure e3c naar shure e5 =) :*)

ik ben alleen als de dood voor btw en belasting ed.----------> earplugstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wei_zhu schreef op 12 juli 2004 @ 15:41:
kheb de shure e5 gezien voor 300 euro (eBay), valt wel te doen denk ik. of is er iemand die ze nog goedkoper heeft gezien? in half jaar tijd van de apple dopjes naar mx500 naar ex71 naar shure e3c naar shure e5 =) :*)

ik ben alleen als de dood voor btw en belasting ed.----------> earplugstore
Ik heb mijn e3 via de earplugstore. Was goedkoper dan ze in Nederland kopen ondanks dat ik dus wel invoer en btw moest betalen (maar had ook extra korting). Zoals ze door earplugstore worden verstuurd kan je er van uit gaan dat je wel invoer rechten/BTW moet betalen. Aan het bedrag te zien betreft het voornamelijk BTW. Ik was 24,5 voor invoer kwijt (aandeel BTW hierin niet bekend) en 9,50 voor inklaringskosten en dus totaal 34. Dit over een waarde van 155 dollar. Let op dat ze dit ook over verzend kosten berekenen wat ik ergen geleze hebt (zit in de 155).
Of ze echt deze 155 hebben gebruikt voor berekening of de 179 wat ik weer ergens anders in de papieren zie (de normale prijs voor de e3 zonder verzend en korting) kan ik niet achterhalen.

Dus verwacht iets van ongeveer 70 euro als extra rekening.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik was eigelijk van plan de MX500 van sennheiser te kopen maar de winkels hier in de stad hebben ze hem niet :/ Nou was ik wat op het internet aan het zoeken, en spontaan staat er een MX550 bij sennheiser.de? Iemand al ervaringen? Ik kan hem nergens vinden (pricewatch, stad helemaal niet...), dus wat raden jullie aan?

*click*

[ Voor 16% gewijzigd door Neejoh op 13-07-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Neejoh schreef op 13 juli 2004 @ 14:19:
Ik was eigelijk van plan de MX500 van sennheiser te kopen maar de winkels hier in de stad hebben ze hem niet :/ Nou was ik wat op het internet aan het zoeken, en spontaan staat er een MX550 bij sennheiser.de? Iemand al ervaringen? Ik kan hem nergens vinden (pricewatch, stad helemaal niet...), dus wat raden jullie aan?

*click*
Klinkt als een nieuw model -> beter. Tis een 16 ohm model ipv 32 ohm model. Alle 16ohm modellen die ik ooit heb gehad zijn beter dan een 32 ohm oordopjesset. De sony ex71 is bijvoorbeeld ook 16 ohm.

Overigens zou ik geen mx500/550 kopen. Ik ben van de mx400 -> koss "the plug" -> sony ex71 gegaan en die laatste zijn echt vele malen beter dan de mx400. Het probleem is namelijk dat als je ooit een beter setje hoort dan de mx500/550, je dit betere setje ook meteen wilt hebben :). Dus beter 1x50 euro uitgeven dan 1x15 + 1x50 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, misschien nieuw model van senheisser?

Ik heb gisteren eindelijk mijn e3c kunnen oppikken van pakket kantoortje.
Ze waren al binnen 2 dagen binnen maar moest nog even mijn nieuwsgierigheid bedwingen want die $*@&* lui die de pakketten binnen krijgen van de appartementen waar ik verblijf zijn geopend van 10-6, beseffen ze niet dat er ook werkende mensen zijn????
Maar ok ik heb ze en even eerste indruk (zonder inspelen), of eigenlijk tweede want ik had ze al een keertje in een winkel beluisterd.
Ze pas vorm is even wennen, als ze goed zitten geven ze beetje een druk in je oor vooral als je perongeluk aan het snoertje trekt. Ik heb alle tips uitgeprobeerd, ook de triflang welke inderdaad niet echt goed zit en daardoor ook niet echt een goed geluid geeft, echter wel erg geschikt om je oor te ondoen van smeer!!!!! Maar op het eerste gezicht (of eigenlijk gevoel) zitten de gele schuimpjes inderdaad het beste en het geluid klink ook erg goed. Wel begonnen ze een beetje te kriebelen na 15 minuten maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn. Gelukkig had ik hier op het forum al gelezen dat die schuimpjes het beste waren dus had ik er meteen een paar bij besteld. Misschien moet ik er nog maar wat meer bestellen nu ik toch in de USA zit. Hoe lang doe je eigenlijk met die schuimpjes??

Maar nu het belangrijkste, het geluid.
Aangezien ik ze de eerste keer nogal dof vondt klinken verwachte ik nu niet zo veel, maar op een of andere manier klonken ze nu veel minder dof (misschien beter ingebracht?), toch was het hoog nog niet helemaal ok. Laag is ok maar toch nog iets te veel aanwezig, maar ik neem aan dat dat met wat inspelen wel verholpen wordt.
Hoe goed ze eigenlijk klinken vernam ik pas toen ik mijn mx400 weer indeed, brrr, die klinken toch minder duidelijk, meer ruis en wat dunner geluid(waarschijnlijk door slechtere afscherming).
Toch moet ik zeggen dat de mx400 iets muziekaler klinkt je wordt iets meer meegenomen door de muziek, maar ff afwachten wat de e3 doet na inspelen.

In de tussentijd wil ik iedereen hier bedanken voor de goede adviesen en andere zaken omtrend de e3. Voor de earplug store waar ik ze dus gekocht heb was een zeer goed advies welke me toch zo'n $50 opgeleverd heeft TOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:31:

Maar ok ik heb ze en even eerste indruk (zonder inspelen)
Ja pff. Wel even laten inspelen hè ;). M'n sony's hadden 40 uur nodig, dus als je ze twee dagen continu aanlaat staan ben je klaar. Zonder inspelen klinkt het nu eenmaal anders :).

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 13-07-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze liggen nu naast me in te spelen, ben zeer benieuwd naar het uiteindelijk resultaat , ja ja ik heb nu eenmaal geen geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:31

SolidD

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:31:
....
Hoe lang doe je eigenlijk met die schuimpjes??

Maar nu het belangrijkste, het geluid.
Aangezien ik ze de eerste keer nogal dof vondt klinken verwachte ik nu niet zo veel, maar op een of andere manier klonken ze nu veel minder dof (misschien beter ingebracht?), toch was het hoog nog niet helemaal ok. Laag is ok maar toch nog iets te veel aanwezig, maar ik neem aan dat dat met wat inspelen wel verholpen wordt.
Hoe goed ze eigenlijk klinken vernam ik pas toen ik mijn mx400 weer indeed, brrr, die klinken toch minder duidelijk, meer ruis en wat dunner geluid(waarschijnlijk door slechtere afscherming).
Toch moet ik zeggen dat de mx400 iets muziekaler klinkt je wordt iets meer meegenomen door de muziek, maar ff afwachten wat de e3 doet na inspelen.

In de tussentijd wil ik iedereen hier bedanken voor de goede adviesen en andere zaken omtrend de e3. Voor de earplug store waar ik ze dus gekocht heb was een zeer goed advies welke me toch zo'n $50 opgeleverd heeft TOP.
De levensduur van die foamies hangt een beetje van jezelf af. In enkele artikelen van/over Shure staat een levensduur van 5x gebruiken, op andere fora heeft een medewerker eens 20 tot zelfs 50x luisteren gequote. Mijn ervaring is iig, dat het helpt als je je oren eerst even snel schoonveegt met een tissue oid, zeker als je een tijdje niet geluisterd hebt. (en dus weer wat smeer hebt opgehoopt) Zodra de foamies redelijk hard en oranje beginnen te worden, is het tijd om ze te vervangen. Zelf heb ik het niet echt bijgehouden, maar ik gok dat 20-30 keer luisteren vaak wel lukt. Je hoort trouwens best wel verschil tussen een echt afgedragen paar en een stel nieuwe viel me op.

Eerste impressies zeggen, zeker bij de E3, erg weinig. Ik was zelf ook een beetje teleurgesteld, maar de combinatie onervaren met een goede seal creëren en oningespeelde doppen zorgt bij praktisch iedereen die ik erover gehoord heb voor een gruwlijke onderschatting. Eerst een paar nachten inspelen dus.
Verder wil je misschien ook wat experimenteren met verschillende posities waarin je de doppen in je oor kunt steken. Bij mij valt vooral op dat de bas beter hoorbaar wordt als ik de foamies relatief diep in doe. Ook verschillende hoeken (over-ear, of zoals normale oordopjes bv) geven klankverschillen, al merk je dat waarschijnlijk pas als je ze een tijdje hebt en er veel naar luistert. Anyway, ik heb ze nu een dik half jaar en ben ze eigenlijk alleen maar meer gaan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijzelf viel het op dat de manier van dragen inderdaad uitmaakt, over-ear geeft bij mij een beter geluid dan als ik ze als normale doppen draag.
Het in doen volgens de methode in de shure handleiding geeft het beste resultaat bij mij (dus oor beetje omhoog en uit trekken en dan in doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nuttig om de gebruiksduur van je gele foamies te verlengen is het gebruiken van AUDISPRAY. Heb dit product gevonden bij de lokale apotheker tegen een zeer schappelijke prijs. Effe de vloeistof in je oor spuiten, goed masseren en alles opkuisen met een tissue en alle oorsmeer is zo verdwenen. Dit middeltje komt zowel de houdbaarheid van de foamies als het geluid en zelfs je oorhigiëne ten goede :)

De E3 zijn echt dopjes die je moet leren apprciëren. In het begin prutste ik nog vaak met de equilizer van m'n iHP-120, maar nu laat ik deze meestal in neutraal staan. De dopjes geven echt een zalig harmonieus geluid. Enkel als ik naar een dj set luister durf bass en treble wel eens aan te passen. Maar dat heeft dan vaak te maken met de kwaliteit van de opname zelf.

Na een tijdje de gele foamies te hebben gebruikt, ben ik terug de andere tips eens gaan testen en toen viel me het verschil in geluid en draagcomfort echt wel op. Door wat te prutsen met de met de positie in m'n oor (door ze er eerst heel diep in te duwen en dan er een beetje lucht terug in te laten) kwam ik met de andere tips qua geluid wel in de buurt, maar de laagste tonen bleven nog altijd spoorloos. Spijtig dat de gele foamies zo duur kosten :(

Heb voor de lol men mx400 ook nog is uit hun doos gehaald. Wat een verschil zeg :D

Toen ik vorige week thuiskwam na een treinrit van twee uur met een cd van Mathew Herbert als reisgenoot, zag ik op men GSM 5 gemiste oproepen staan. De gsm stak in m'n binnenzak, maar toch had ik er blijkbaar niks van gehoord ... Toen snapte ik waarom mijn buren af en toe is vies naar me keken.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik nog vergeten te vragen: horen de gebruikers van de shure dopjes ook een soort ruis als het volume op 0 staat of bij zeer zachte passages?? Ik vind dit wel redelijk storend. En bij de mx 400 had ik dit helemaal niet... Ligt dit nu aan men speler (iRiver iHP-120) of aan de dopjes en kan hier iets aan gedaan worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ligt duidelijk aan je speler. Ik had dit met normale oordopjes ook niet, totdat ik EX-71's kreeg. Nu heb ik toch een van de betere (zo niet de beste) flash-speler op de markt (Iaudio4) en heb precies hetzelfde meegemaakt. Met de originele dopjes (de al niet slechte Cresyn dopjes) hoorde ik dit helemaal niet, maar met in-ear wel! Nu komt het denk ik gewoon door het verschil in detail dat je kan horen met in-earcanal dopjes.

Ik merk wel een verschil bij hoge kwaliteit mp3-tjes tegenover bijvoorbeeld 128 kbps of 192 kbps. Ik kan je dus ook aanraden om op bijvoorbeeld 256 kbps of hoger te rippen of OGG 7 kwaliteit, zodat je er minder last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mij nog niet opgevallen, maar meeste gevallen (zoals bijv bij speakers) lijkt mij dit veroorzaakt door de versterker/speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Die ruis hoor je door de gevoeligheid van de dopjes. Zelf merk ik ook dat op m'n geluidskaart (Fortissimo II) een lichte ruis zit, echter niet hoorbaar wanneer er muziek speelt. Bij het aansluiten op me cd-speler icm versterker heb ik hier geen last van. Met een Sennheiser (HD570) is die ruis ook nergens hoorbaar, echt alleen als 'k de Shures er op aan sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 13 juli 2004 @ 23:55:
Ligt duidelijk aan je speler. Ik had dit met normale oordopjes ook niet, totdat ik EX-

Ik merk wel een verschil bij hoge kwaliteit mp3-tjes tegenover bijvoorbeeld 128 kbps of 192 kbps. Ik kan je dus ook aanraden om op bijvoorbeeld 256 kbps of hoger te rippen of OGG 7 kwaliteit, zodat je er minder last van hebt.
Ik rip nu m'n cd's met EAC op VBR; zou het een verschil maken als ik nog hogere presets zou gebruiken denk je? (kan het nu zelf niet testen want mijn pc begeeft het als ie te lang onder full load moet draaien --> need a new PSU....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doineann
  • Laatst online: 26-11-2024
Ben zelf in het bezit van de relatief eenvoudige Sony MDR-ED21LP Fontopia headphones:

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/MDRED21LP.jpg

Specs zijn hier te vinden..

Ik moet (als audiofiel) zeggen dat naar mijn mening deze dopjes al een bijzonder goede kwaliteit hebben. Ik denk dat het 'rubberen klankkastje' wat er op zit daarbij erg belangrijk is (Sony noemt het de Groove Bass Boost/Diameter Driver). Het zorgt voor een goed vol geluid en een duidelijke diepe bass, iets wat vele oordopjes (met name de goedkopere of de standaard meegeleverde rotzooi bij MP3 spelers/discmans/etc..) echt missen.. Verder is een frequentiebereik van 8 - 22000 Hz bijzonder goed te noemen (een jong persoon kan volgens mijn medische literatuur horen van ~16 to 20000 Hz, wat overigens alleen maar rotter wordt op hogere leeftijd).

Ik denk dan ook dat de MDR-ED21LP wellicht voor de niet zo kieskeurige gebruiker al voldoende verbetering t.o.v. van die standaard meegeleverde rommel kan zijn. De MDR-EX71SL is dan wat dat betreft meer het neusje van de zalm.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 02:59:
[...]

Ik rip nu m'n cd's met EAC op VBR; zou het een verschil maken als ik nog hogere presets zou gebruiken denk je? (kan het nu zelf niet testen want mijn pc begeeft het als ie te lang onder full load moet draaien --> need a new PSU....)
Hmm, hoewel SoliDD mijn bevindingen tegenspreekt, en er misschien meer verstand van heeft, kan het proberen ervan iig geen kwaad. Probeer het eens bij een vriend van je, om zo te kijken of het verholpen kan worden met een hogere bitrate. Bij mij werkt het iig echt, ik heb het vanochtend nog eens getest en kan niet tot andere resultaten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Ojjorz schreef op 14 juli 2004 @ 10:57:
[...]

Hmm, hoewel SoliDD mijn bevindingen tegenspreekt, en er misschien meer verstand van heeft, kan het proberen ervan iig geen kwaad. Probeer het eens bij een vriend van je, om zo te kijken of het verholpen kan worden met een hogere bitrate. Bij mij werkt het iig echt, ik heb het vanochtend nog eens getest en kan niet tot andere resultaten komen...
Nou, volgens mij hadden we het niet over precies hetzelfde. Het is zeker waar dat verschil in bitrate en onderlinge encodeermethoden tot op zekere hoogte hoorbaar is met de E3, dat merk ik zelf ook goed.
Wat ik echter sterk betwijfel is dat waneer jij ruis hoort tijdens stille passages, dit wordt veroorzaakt door 'slecht' encoderen. Zeker wanneer je al op EAC VBR encodeert. (ik neem aan alt- preset extreme)

Bij mezelf ben ik er iig vrij zeker van dat het komt door kleine spanningen op de het uitgangssignaal die door je speler veroorzaakt worden >> met 'normale' of andere dopjes/headsets heb je daar geen last van omdat de spanning niet groot genoeg is om omgezet te worden tot trilling. Bij de E3 gebeurt dit wel omdat hij zo ontzettend gevoelig (gedetailleerd, hoe je het wilt noemen) is. Er veel minder volt voor nodig om die extreem kleine drivers van in-ear monitors in beweging te krijgen, vergeleken met een relatief grote conus in een koptelefoon.
Dit haal ik tenminste uit het feit dat ik er via m'n geluidskaart wél last van heb, terwijl 'k niks hoor wanneer ik hetzelfde mp3tje op cd brand en afspeel op een heel fatsoenlijke stereo.

Maar inderdaad, zoals altijd geldt bij audio, probeer het zelf een beetje uit, dat zegt veel meer.

Edit; ohja, omdat 'k het hierboven niet over spelers heb, het wordt uiteindelijk veroorzaakt door de combinatie speler/dopje natuurlijk. Over het algemeen heeft een 'betere' speler een schoner uitgangssignaal en dus minder ruis. En daar waar je normaal nooit last had van ruis met een bepaalde speler, hoor je dit nu wel door de gevoeligheid van de doppen.

[ Voor 11% gewijzigd door SolidD op 14-07-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me broertje heeft die, op zich prima alleen bij lage tonen op een redelijk hard volume gaat hij oversturen, en hij binnen een maand is het snoertje al weer kapot :(

Bij de haakse connector is er een inwendige draadbreuk opgetreden, dus daar heb ik al een nieuwe voor hem aangezet, voor de rest wel aardige dopjes, ik kocht ze voor 25 euro bij de BCC,

Maar mijn E3's zijn beter :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 13:30
Hi,

mijn oude oordopjes hebben deze week de geest gegeven.
Ik gebruik ze nogal veel op de fiets, en die oude waren zwaar K#$%T, vanwege het enorme windgeruis.

Heb hier gelezen over de sony mdr-ex71sl, heb ze dus gekocht. Hoop geld meer dan bijv. senheiser's, dat wel.
Maar de geluidskwaliteit: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Meteen kon de digital bass uit. Ze sluiten goed af, inderdaad weinig geruis.

Nadeel: ik hoor de muziek nu zoveel beter, dat de lage kwaliteit mp3's duidelijk door de mand vallen... :*)

Maar 1 ding valt me op. Doordat ze zo goed je oor afsluiten, is het op 1 of andere manier moeilijk om te bepalen hoe hard ze nou eigenlijk staan. Het gaat niet echt vervormen als ze echt hard staan.
Ik wil niet over een jaar stokdoof zijn. Iemand tips of dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Hoewel ik ditzelfde ook al meerdere malen overdacht heb, heb ik mij door mijn lokale audio-boer laten vertellen dat deze oordopjes meestal niet harder staan dan je oude dopjes. Dit omdat je geen omgevingsgeluid hebt om te overstemmen, als je ze dus gewoon op normaal luister niveau zet, staat hij waarschijnlijk zachter kwa decibel out-put dan bij je oude dopjes. Klinkt logisch, heb geen idee of het waar is, maar het heeft me enigsinds gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

TheGathering schreef op 14 juli 2004 @ 03:35:
Ben zelf in het bezit van de relatief eenvoudige Sony MDR-ED21LP Fontopia headphones:

[afbeelding]

Specs zijn hier te vinden..

Ik moet (als audiofiel) zeggen dat naar mijn mening deze dopjes al een bijzonder goede kwaliteit hebben. Ik denk dat het 'rubberen klankkastje' wat er op zit daarbij erg belangrijk is (Sony noemt het de Groove Bass Boost/Diameter Driver). Het zorgt voor een goed vol geluid en een duidelijke diepe bass, iets wat vele oordopjes (met name de goedkopere of de standaard meegeleverde rotzooi bij MP3 spelers/discmans/etc..) echt missen.. Verder is een frequentiebereik van 8 - 22000 Hz bijzonder goed te noemen (een jong persoon kan volgens mijn medische literatuur horen van ~16 to 20000 Hz, wat overigens alleen maar rotter wordt op hogere leeftijd).

Ik denk dan ook dat de MDR-ED21LP wellicht voor de niet zo kieskeurige gebruiker al voldoende verbetering t.o.v. van die standaard meegeleverde rommel kan zijn. De MDR-EX71SL is dan wat dat betreft meer het neusje van de zalm.
Die heb ik ook gehad, en ben het er helemaal mee eens. Het waren mijn allerbeste oordoppen die ik gehad heb. Heb nu andere sony oordoppen van 25 euro, maar die klinken echt niet zo goed. Jammer dat ik zo slordig met die andere om ging, 1 viel helemaal uit elkaar :(. Dat rubbere uitsteeksel is idd erg fijn.
Ik ga nu wel voor de ex71 van sony
djiedjee schreef op 15 juli 2004 @ 19:55:
Hi,

mijn oude oordopjes hebben deze week de geest gegeven.
Ik gebruik ze nogal veel op de fiets, en die oude waren zwaar K#$%T, vanwege het enorme windgeruis.

Heb hier gelezen over de sony mdr-ex71sl, heb ze dus gekocht. Hoop geld meer dan bijv. senheiser's, dat wel.
Meteen kon de digital bass uit. Ze sluiten goed af, inderdaad weinig geruis.

Nadeel: ik hoor de muziek nu zoveel beter, dat de lage kwaliteit mp3's duidelijk door de mand vallen... :*)

Maar 1 ding valt me op. Doordat ze zo goed je oor afsluiten, is het op 1 of andere manier moeilijk om te bepalen hoe hard ze nou eigenlijk staan. Het gaat niet echt vervormen als ze echt hard staan.
voel je dit niet gewoon? Als mijnes te hard staan doet het zeer aan mn oren, en kramp ik wat in.

edit:
Meteen een vraag die al een lange tijd brandt:
Als je je diskman ofzo harder zet, kost het dan meer stroom?
Maw. gaan je batterijen minder lang mee met doordoppen die meer weerstand, en dus stroom, nodig hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 16-07-2004 00:37 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
djiedjee schreef op 15 juli 2004 @ 19:55:
wacht maar tot ze daadwerkelijk ingespeeld zijn...
Downloadde Ripte je niet altijd al in goede kwaliteit (192+ kbps MP3/q5 OGG) dan?
Of iets hard staat kan je alleen maar horen. Dat kan je niet uitlezen. Luister gewoon, en als jíj vindt dat het hard staat, dan staat het hard.
XLerator schreef op 16 juli 2004 @ 00:36:
Meteen een vraag die al een lange tijd brandt:
Als je je diskman ofzo harder zet, kost het dan meer stroom?
Maw. gaan je batterijen minder lang mee met doordoppen die meer weerstand, en dus stroom, nodig hebben?
Dat hangt volgens mij van het type volume regeling af. Bij een analoge (zo'n wieltje) gaan ze even lang mee. Het is nl. een potentio meter. Als je het volume lager draait, treed hier een "verlies" op (er komt een spanning over de pot-meter te staan), waardoor er minder spanning over je dopjes staat, en het geluid zachter is.
Hoe een digitale precies werkt weet ik niet. Dit zal door een chipje of soft/firmware geregeld worden en ik verwacht dat dat met minder verlies, en dus een lager energieverbruik, gepaart gaat (bij zachter zetten).

[ Voor 34% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-07-2004 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Laatst online: 11-09 16:40
Ik heb simpele oude Sony oordopjes .. nog niet eens met rubberen klankkastjes ofzo, maar voor mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
XLerator schreef op 16 juli 2004 @ 00:36:
[...]

voel je dit niet gewoon? Als mijnes te hard staan doet het zeer aan mn oren, en kramp ik wat in.
Dat is het nou juist. Ze vervormen niet echt snel. Dat is op zich wel goed, maar daardoor moet je echt op je oren afgaan.
Maar omdat je weinig omgevingsgeluid hoort kan je het volume niet ergens meevergelijken (klinkt misschien wat vaag, maar ik hoop dat ik duidelijk ben).

Mijn oren "verkrampen" dus niet, bij mijn oude doppen wel.
Nadat ik ze een keer hard aan heb gehad (niet TE hard voor mijn gevoel), heb ik daarna wel een piep in mijn oren gehad. Dat was achteraf dus duidelijk wel te hard... :/
DeeD2k2 schreef op 16 juli 2004 @ 01:14:

wacht maar tot ze daadwerkelijk ingespeeld zijn...
Ik ben erg benieuwd!
DeeD2k2 schreef op 16 juli 2004 @ 01:14:

Downloadde Ripte je niet altijd al in goede kwaliteit (192+ kbps MP3/q5 OGG) dan?
Uhhhh, tsja, ummmmmmmmmm. ;)
In ieder geval is vanaf nu alles 192kbps+

[ Voor 27% gewijzigd door djiedjee op 16-07-2004 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
djiedjee schreef op 16 juli 2004 @ 05:49:
Dat is het nou juist. Ze vervormen niet echt snel. Dat is op zich wel goed, maar daardoor moet je echt op je oren afgaan.
Maar omdat je weinig omgevingsgeluid hoort kan je het volume niet ergens meevergelijken (klinkt misschien wat vaag, maar ik hoop dat ik duidelijk ben).

Mijn oren "verkrampen" dus niet, bij mijn oude doppen wel.
Nadat ik ze een keer hard aan heb gehad (niet TE hard voor mijn gevoel), heb ik daarna wel een piep in mijn oren gehad. Dat was achteraf dus duidelijk wel te hard... :/
Wat je dan misschien kan proberen is kijken wanneer ze te zacht staan. Heb je dat punt gevonden, dan zet je ze een klein beetje harder. Dan staan ze immers ook hard genoeg.
Als je echt ijkings matriaal nodig hebt, dan kan je ze gaan vergelijken met je oude dopjes. Dan kan je iets lager gaan dan het volume waar je die op gebruikte.

Vervormden je vorige dopjes wel snel dan? Wat een beroerde dingen moeten dat geweest zijn; bij mijn MX400 kreeg ik het niet voor elkaar en bij mijn Philips ook maar met moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
DeeD2k2 schreef op 16 juli 2004 @ 11:31:
Vervormden je vorige dopjes wel snel dan? Wat een beroerde dingen moeten dat geweest zijn; bij mijn MX400 kreeg ik het niet voor elkaar en bij mijn Philips ook maar met moeite.
Ik had de standaard dopjes van mijn minidisc-speler. Op zich niet eens vreselijk slecht trouwens. Met vervormen bedoel ik niet dat het direct helemaal rot klinkt, maar je kan wel horen dat ze iets slechter gaan klinken.

Maar goed. Gewoon verder expirimentere dus. Eerst ook nog even verder in laten spelen maar...
Voorlopig ben nog dik tevreden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]djiedjee schreef op 15 juli 2004 @ 19:55:
Hi,

-----------------------------------------------------------------------------------

Dit kan ook aan de kwaliteit van het gebruikte programma liggen waarmee de MP3 geript is!!!!!

Ik heb MP3'tjes van 128 kb die veel beter klinken dan van 256 kb of hoger!

Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb nu zo'n 6 uur met mijn E3's gedraaid op een 3G iPod en ik vind mijn hoog soms echt tenenkrommend :(

Het laag is prima maar als je sommige uithalen in liedjes hoort doet het zowat pijn in je oren, bijvoorbeeld Coldplay is amper te luisteren zonder er een gekke bek bij te trekken, het hoog is zo messcherp en snerpend dat ik hem gewoon afzet.
Op de 2G iPod van m'n broertje lijkt dit nog wel erger.

Welke EQ presets gebruiken jullie op een 3G iPod en zal dit hoog nog wat gaan indammen naarmate ze verder zijn ingespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 18:20:
Mensen ik heb nu zo'n 6 uur met mijn E3's gedraaid op een 3G iPod en ik vind mijn hoog soms echt tenenkrommend :(

Het laag is prima maar als je sommige uithalen in liedjes hoort doet het zowat pijn in je oren, bijvoorbeeld Coldplay is amper te luisteren zonder er een gekke bek bij te trekken, het hoog is zo messcherp en snerpend dat ik hem gewoon afzet.
Op de 2G iPod van m'n broertje lijkt dit nog wel erger.

Welke EQ presets gebruiken jullie op een 3G iPod en zal dit hoog nog wat gaan indammen naarmate ze verder zijn ingespeeld?
Ik vraag me af in hoeverre dit met je E3's te maken heeft. Vriend van mij heeft een Ipod 3G en daar krijg je hetzelfde resultaat mij als wat jij hier beschrijft. Dit gebeurt voornamelijk als je aan de equaliser gaat kloten, mijn ervaring is dat als je deze op "uit" houdt, dat het dan bijna niet voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb ook eens die sennheiser mx400 geprobeerd... zo super vind ik ze helemaal niet! Komt ook mede omdat mijn oren niet geschikt zijn voor die dingen die dingen niet geschikt zijn voor mijn oren, maar het geluid valt me verder wat tegen. Next stop: Sony EX71 :) (mijn vorige doppen, van die sony groove dingen heeft helaas een kink in de kabel :( )

nu nog kijken waar ik ze ga kopen...

en dan heb ik ook nog een vraagje, moet je bij deze dopjes ook 1 draadje via je nek naar je oor laten gaan? dat vind ik namelijk niet echt super :/ Gewoon voorlangs bevalt me vele malen beter.

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 17-07-2004 22:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
steveman schreef op 17 juli 2004 @ 22:28:
Ik heb ook eens die sennheiser mx400 geprobeerd... zo super vind ik ze helemaal niet! Komt ook mede omdat mijn oren niet geschikt zijn voor die dingen die dingen niet geschikt zijn voor mijn oren, maar het geluid valt me verder wat tegen. Next stop: Sony EX71 :) (mijn vorige doppen, van die sony groove dingen heeft helaas een kink in de kabel :( )
Hoelang heb je de MX400 nu al? Heb je ze net geprobeerd, of al ingespeeld? Want, al zijn die Sony's die je had geen slechte dingen, de Sennheisers kunnen daar zeker in meekomen. En, ik zou sowieso die schuimpjes gebruiken. Dit is voor zowel de bass als de pasvorm een hele vooruitgang. Al moet ik zeggen dat de pasvorm erg tegen kan vallen; bij mij namelijk ook.
Ik wil je zeker niet van de EX71 "afpraten", maar het is wel weer een dikke 40 euro... En die moet je ook zeker inspelen én de pasvorm is nog meer wennen. In je oor is heel wat anders dan ertegenaan! Ik heb er al met al een week voor nodig gehad.
en dan heb ik ook nog een vraagje, moet je bij deze dopjes ook 1 draadje via je nek naar je oor laten gaan? dat vind ik namelijk niet echt super :/ Gewoon voorlangs bevalt me vele malen beter.
Achterlangs. Zoals nagenoeg alle dopjes tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Zit er tegenwoordig nog verschil in de geluidssterkte die oordopjes geven als je de audiospeler op hetzelfde volume laat staan? Dan heb ik het wel over kwaliteitsdopjes en niet de standaard bijgeleverde dopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Ja, behoorlijk. Tegenwoordig let ik in ieder geval op dat m'n MD op een laag volume staat wanneer ik hem aanzet met Shure E3c's aangesloten. Als je hetzelfde volume gebruikt als bij MX400's loop je volgens mij aardige gehoorbeschadigingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik moet ook nieuwe doppen hebben. M'n EX71SL's vallen bijna uit elkaar (veel te lomp mee omgegaan :( )
Omdat ik toch een nieuwe mp3speler wilde kopen, kijk ik bij de aanschaf ook naar de standaarddopjes. De keuze is gevallen op de iAudio M3. Schitterende speler, en er zitten standaard Cresyn doppen bij en die schijnen erg goed te zijn (voor standaard doppen-begrippen). Dat kan me weer de aanschaf van een ander setje doppen schelen. Hopelijk zitten ze goed, want bij niet-in-ear doppen wil het nog wel eens zo zijn dat in mijn ene oor de dop prima zit en in de andere de dop er om de haverklap uit valt.
Als dat zo is, wordt het toch weer een setje in-ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoelang je met 1 setje foamtips van de E3's doet?
Want als het ongeveer 1 maand is dan kom ik uit op 3 setjes van 4 per jaar,
Per set van 4 zo'n 20 euro. Dus 60 euro per jaar.

Nu kan ik namelijk mijn E3's laten ingieten voor zo'n 150 euro en dat zou dus betekenen dat ik na 3 jaar goedkoper uit ben zelfs.
Laat staan de voordelen van een nog betere isolatie en sneller indoen dan de foamies.

Wie heeft er langdurige ervaring met de foam tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Je zou ook eerst even het topic door kunnen lezen....
SolidD schreef op 13 juli 2004 @ 17:32:
[...]

De levensduur van die foamies hangt een beetje van jezelf af. In enkele artikelen van/over Shure staat een levensduur van 5x gebruiken, op andere fora heeft een medewerker eens 20 tot zelfs 50x luisteren gequote. Mijn ervaring is iig, dat het helpt als je je oren eerst even snel schoonveegt met een tissue oid, zeker als je een tijdje niet geluisterd hebt. (en dus weer wat smeer hebt opgehoopt) Zodra de foamies redelijk hard en oranje beginnen te worden, is het tijd om ze te vervangen. Zelf heb ik het niet echt bijgehouden, maar ik gok dat 20-30 keer luisteren vaak wel lukt. Je hoort trouwens best wel verschil tussen een echt afgedragen paar en een stel nieuwe viel me op.
Daarnaast kan je voor veel minder dan 150 euro doppen laten maken aan de hand van je oorimpressies bij 'the earplugstore', maar houdt er zoiezo rekening mee dat een redelijk groot gedeelte van de driver dan uit je oren steekt. Meer dan bij de 'normale' opzetstukjes.
Je moet ook eens wat reviews doorlezen op de forums van Head-Fi, wat ik nog onthouden heb is dat op maat gemaakte stukjes niet per se beter klínken dan de foamies of gemodde tri-flanges. Hondervijftig Euro blijft een hoop geld namelijk, je had ook (bijna) een E5 kunnen kopen, die ongetwijfeld een stuk beter klinkt dan E3 met een persoonlijke fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al zo lang dat ik gewoon vergeet wat er allemaal aan het begin staat, sorry :/

Nou ik heb een eenmalige prijs van 143 euro voor me E3's betaald dus dat van die bijna E5's valt wel mee.

Ik zal eens wat reviews gaan lezen op Head-Fi, bedankt
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.