Je wil niet weten hoeveel tijd ik win met 'w', 'b', 'dw', 'dd', 'tab' (ook bekend als ^N), 'A', 'I' en 'q'.
Euh,ok. Ik zeg niks meer
Euh,ok. Ik zeg niks meer
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 14:34 ]
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 14:34 ]
Dit soort features zet ik als eerste uit.. In de praktijk komt het er bij mij op neer dat ik vaker </div> weg aan het halen ben dan dat ik er wat mee opschietVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:03:
[...]
Waar ik in Homesite type:sluit hij het af met
Kladblok doet dat niet. Op dit moment alleen al het ik een 50% tijdswinst.
Nu is dat hier misschien 0.4 seconden werk als je snel typt, maar over die 300 uur programmeren levert het aardig wat tijd op, en dus geld.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 16-04-2004 14:46 ]
Ja hoor, maar met PHP minder dan ASP en .NET vanwege het niet object georienteerd werken in PHP. Maar met ASP en .NET zeker wel. Als je dan een objectnaam aanroept en je doet er een punt achter (objFileSystem.) dan krijg je een mooi optioneel lijstje met mogelijke functies, properties, e.d. die je kunt gebruiken. Is dus sneller dan een dictionary doorzoeken, en in sommige gevallen ook sneller dan typen.Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:20:
[...]
is het mogelijk om met homesite tijd te winnen bij het scripten van php. Behalve dan tag highlighting.
Verwijderd
Ooit met XSL gewerkt?Bosmonster schreef op 16 april 2004 @ 14:45:
[...]
Dit soort features zet ik als eerste uit.. In de praktijk komt het er bij mij op neer dat ik vaker </div> weg aan het halen ben dan dat ik er wat mee opschiet
Want hoe weet de editor automagisch waar ik mijn afsluit-tag wil hebben?
En als je tijdswinst zit in het minder typen van een paar tekens dan is een typ-cursusje misschien ook geen slecht idee
1
2
3
4
5
6
7
8
| <xsl:choose>
<xsl:when test="">
</xsl:when>
<xsl:otherwise>
</xsl:otherwise>
</xsl:choose> |
Als ik een macrootje maak die die lap code in een keer plakt als ik ctrl-9 doe ofzo?Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:49:
[...]
Ooit met XSL gewerkt?code:Ik heb Homesite zo ingesteld dat hij achter <xsl:choose> de rest erbij pleurt met tab indents e.d. Wedden dat ik sneller ben?
1 2 3 4 5 6 7 8<xsl:choose> <xsl:when test=""> </xsl:when> <xsl:otherwise> </xsl:otherwise> </xsl:choose>
Verwijderd
Ram maar op F9, krijg je je eigen project explorer, mappen explorer (2 zelfs!) waarmee je wel gewoon kunt draggen enzo. Images maakt 'ie netjes een image tag omheen, met breedte & hoogte. CSS files plakt hij netjes bijhorende tags bij, etc.Bosmonster schreef op 16 april 2004 @ 14:51:
Overigens de reden dat ik geen Homesite gebruik:
Als ik er een bestand in probeerde te slepen opende die het niet, maar maakte die er een snelkoppeling naar toe in m'n huidige bestand. Aangezien ik geen zin heb om iedere keer via file/open of een andere intern file selectie proces m'n bestanden te selecteren kostte me dat zoveel tijd dat het gewoon vervelend werd... Zeker als je op een dag aan tig verschillende projecten/bestanden werkt op nog meer verschillende locaties.
Hoop dat ze dat opgelost hebben tegenwoordig trouwens..
Verwijderd
De php/html editor bij uitstekVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:48:
/me gebruikt vim
• Syntax Highlighting
• Auto-complete
• Spellings-controle van bijna ALLE europese talen
• split-view (meerder files of zelfde file op meerdere plaatsen)
• command-line
• ALLES VANAF HET ALPHA-NUMERIEKE VELD!!!
Nadeel:
Alleen je <esc> en <tab> toets slijten enorm.
Dat bedoel ik intern.. Ik heb mijn eigen explorer waar ik vaak tig venster van open heb op verschillende projecten. Daar heb ik allemaal snelkoppelingen naar toe. Ik heb dus niks aan interne file-browsersVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:53:
[...]
Ram maar op F9, krijg je je eigen project explorer, mappen explorer (2 zelfs!) waarmee je wel gewoon kunt draggen enzo. Images maakt 'ie netjes een image tag omheen, met breedte & hoogte. CSS files plakt hij netjes bijhorende tags bij, etc.
Verwijderd
Da's niet eerlijk, heb ik ookBosmonster schreef op 16 april 2004 @ 14:52:
[...]
Als ik een macrootje maak die die lap code in een keer plakt als ik ctrl-9 doe ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 18:44 . Reden: Klote IE moet maar eens PNG goed gaan ondersteunen =) ]
Enige nadeel van bijvoorbeeld een Dreamweaver is het feit dat hij meteen een afsluit-tag toevoegt als ik het volgende doe:Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:57:
[...]
Again, ieder zijn ding, als ik die afsluitende code niet wil doe ik gewoon snel Ctrl + Z - klaarMaar 90% van alle keren dat hij het erbij zet vind ik het best. Op die manier blijft mijn code netjes genest zonder erbij te hoeven nadenken...
Ik reageer vanavond wel weer, kost me teveel tijd nu.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 1) <div>test wordt <div>test</div> 2) <div test</div> zodra ik de > toevoeg: <div>test</div></div> |
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 15:19 ]
[ Voor 5% gewijzigd door semicon op 16-04-2004 15:24 ]
Verwijderd
notepad++semicon schreef op 16 april 2004 @ 15:23:
Is er ook een soort kladblok met highlighting ZONDERde rest, dus geen coffeecup echt precies zoals kladblok de basis functies, alleen met highlighting, zoals de broncode cjekken bij firefox, dan in je kladblok
Zoek ik echt al lang... ( zoiets als tagger)
Maar zorg er uiteraard wel voor dat de deur van je koelkast dicht isVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 15:31:
Hmm, even een waarschuwing:
Voor de lijn breekpunten in de database voor het code schermpje wordt in die test versie het teken ";" gebruikt. Niet slim kwam ik laatst achter. Dus houd er rekening mee dat in de volgende versie dat veranderd wordt door een ander veilig tekentje. Dit kan wel makkelijk geëdit worden met een text editor maar kost toch tijd als je een heel boekwerk gaat aanleggen...
Ik denk dat ik dit verhaaltje ook maar even op m'n pagina zet.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Klopt, maar dat geld net zo goed voor notepad. Zelf ben ik juist door Dreamweaver achter de vele mogelijkheden van HTML gekomen. Waar ik vroeger dus alleen de layout view gebruikte gebruik ik nu meestal de code view.Pelle schreef op 15 april 2004 @ 11:48:
Dreamweaver is best een aardig pakket maar het werkt luiheid en vies coden in de hand, en blijft slecht gestructureerde sites bouwen als de gebruiker geen kennis van HTML tags en structuren heeft.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Verwijderd
Hmm, je ontgaat me een beetje...BtM909 schreef op 16 april 2004 @ 15:35:
Maar zorg er uiteraard wel voor dat de deur van je koelkast dicht is
oftwel: wrong hole fool
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 21:47 ]
Wellicht selectief gequote, maar dat is precies wat ik wilde zeggen met m'n post
chris schreef op 17 april 2004 @ 01:26:
Bijna iedereen die het écht onder de knie heeft (het heeft wel een hoge leercurve), zweert bij Vim.
"You're only as good, as what you did last week."
Verwijderd
Ik denk dat zijn "het" op Vim sloeg, niet de technische vaardigheid van iemandoh,when? schreef op 18 april 2004 @ 18:31:
[...]
Wat een nonsens, waar heb je dat vandaan?
* oh,when? heeft het blijkbaar niet onder de knie want zweert niet bij Vim
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 21:01 ]
Verwijderd
Absoluut akkoord! :-)Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:40:
Heel veel zinnige dingen
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Ik moet zeggen dat met de update het opstarten bij mij al een enorm stuk vlotter gaat.Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:40:
Het opstarten van de editor qua tijd, ja die is natuurlijk langer dan een simpel programma dat gebaseerd is op notepad codeMaar aangezien ik niet elke 10 min. het programma open is dit geen enkel probleem. Daarna heb je een complete ontwikkelomgeving, die geheel naar wens is in te richten.
Dit snap ik niet hoor, verklaar het nu eens in termen die de normale mens/designer snapt?Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 13:37:
Ook makkelijk = linux
daarin kun je scripts schrijven die tekst toevoegen aan een bestand.
maak je zo pagina:
begin index.html Welkom op pagina bla bla bla
welkom op pagina die en die -> index.html
einde index.html
en klaar.
rm -rf ~/.signature
1
2
3
4
5
6
| echo <html> echo <head> echo <title> echo </title> echo </head> echo <body> |
1
2
| echo </body> echo </html> |
1
2
3
4
5
6
| <html> <head> <title> </title> </head> <body> |
Verwijderd
|>
Ik zie daar niet echt het nut van in als ik eerlijk moet zijn, en kost waarschijnlijk nog meer tijd dan wanneer je het met de hand inklopt aangezien je bijvoorbeeld de volgende situatie krijgt..Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:01:
Je maakt een script waar dit in staat:
code:
1 2 3 4 5 6 echo <html> echo <head> echo <title> echo </title> echo </head> echo <body>
en die noem je begin dan maak je nog een script einde:
code:
1 2 echo </body> echo </html>
als je dan zegt begin -> index.html
dan maakt hij het bestand index.html aan en zet daar in:
code:
1 2 3 4 5 6 <html> <head> <title> </title> </head> <body>
dan kan je dat bestand bewerken.
Dan sluit je af met einde ->index.html
en je hebt een goed bestand.
rm -rf ~/.signature
Verwijderd
Absoluut mee eens, maar qua opstart snelheid loopt DWMX2004 gewoon "achter" op andere editors. Maar zoals ik al zei, ik start het programma 's ochtends om 8:00 op en om 17:00 mag die weer dicht.OzBoz schreef op 19 april 2004 @ 13:48:
[...]
Ik moet zeggen dat met de update het opstarten bij mij al een enorm stuk vlotter gaat.
Djeez wat een kantoorpik ben je dan...heb jij geen passie voor je werk?Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:13:
...Maar zoals ik al zei, ik start het programma 's ochtends om 8:00 op en om 17:00 mag die weer dicht.
Verwijderd
Heb jij ooit een avond meegemaakt, dat ik niet bereikbaar was tot min. 23:00 op me msn thuisoh,when? schreef op 19 april 2004 @ 14:15:
[...]
Djeez wat een kantoorpik ben je dan...heb jij geen passie voor je werk?![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 14:18 ]
Jawel, maar z'n werkplek heeft een uur nodig om op te starten en af te sluitenoh,when? schreef op 19 april 2004 @ 14:15:
[...]
Djeez wat een kantoorpik ben je dan...heb jij geen passie voor je werk?![]()
Je kunt er veel meer standaard regels in zetten zodat je ze niet allemaal hoeft te onthouden zoals frames en tables enzo.mattttt schreef op 19 april 2004 @ 14:06:
Ik zie daar niet echt het nut van in als ik eerlijk moet zijn, en kost waarschijnlijk nog meer tijd dan wanneer je het met de hand inklopt aangezien je bijvoorbeeld de volgende situatie krijgt..
./begin
pico -w index.html
editten saven etc
ctrl-x
./eind
pico -w index.html om het weer te checken of het werkt cq. goedstaat en sluiten
het kan overigens ook gewoon met een batch bestand onder windows/dos, wat jij net uitlegde..
Verwijderd
Je hebt zelf ook dat dit nergens op slaat?Dat windows/dos dat ook kan zal wel. Maar onder linux houd ik meer controle over de code vindt ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 14:31 ]
een batch bestand met "echo hoi" doet precies hetzelfde als een sh script met "echo hoi" hoor, dus wat jij zegt slaat nergens op en neigt meer naar een zoveelste ms bashVerwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:30:
Als je je code schrijf met programma's die code zelf voor je gaan maken houd je er geen controle over. Daar heb ik in linux geen last van.
Met notepad ook niet trouwens.
rm -rf ~/.signature
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:30:
Als je je code schrijf met programma's die code zelf voor je gaan maken houd je er geen controle over. Daar heb ik in linux geen last van.
Met notepad ook niet trouwens.
Verwijderd
Ik test meestal eerst mijn werk in een veilige staging omgeving alvorens ik het in produktie plaats. Een hele gevaarlijke optie imo dat online werken.DJH schreef op 19 april 2004 @ 14:50:
Ik gebruik met editplus, puur vanwege het feit dat je daarmee "online" kan werken. Dus rechtstreeks van de ftpIdeaal!
Verwijderd
Verwijderd
Ja en ik ben groot voorstander van MSDos 6.2 en gebruik graag edit.com .. echt wel vet zwaar relax, heb ik jaren aan gewerkt in het diepste geheim. Ondersteund zelfs blauwe achtergrondkleur zodat je niet helemaal achter raakt op de windows gebruikers.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:00:
Hallo waar gaat het topic over?
Wie heeft hem gestart?
Het gaat er over dat je met een editor die HTML niet snapt beter pagina's kan schrijven, omdat ze dan van je code af blijven.
Een manier hiervoor is het schrijven met kladblok een andere is het schrijven met scripts en vi in linux.
Aangezien ik een voorstander van linux ben doe ik het liefst in linux.
Waarom gevaarlijk? Als je geen index.* hebt, komt niemand daar 'toevallig' op.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:00:
[...]
Ik test meestal eerst mijn werk in een veilige staging omgeving alvorens ik het in produktie plaats. Een hele gevaarlijke optie imo dat online werken.
DJH schreef op 19 april 2004 @ 15:08:
Je kan uiteraard met editplus ook lokaal werken, wat jij wil!
[...]
Waarom gevaarlijk? Als je geen index.* hebt, komt niemand daar 'toevallig' op.
Het was niet de bedoeling om bepaalde txt-editors te vergelijken met elkaar... Ik ben nog steeds van mening dat je 0,0 tijdswinst hebt als je gaat hobbyen in een text-editor.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:08:
Met edit kun je ook goeie pagina's maken, ja klopt.
Je hebt niet van alles nodig om een pagina te maken, het is een simpel tekst bestand waar tekst instaat niet meer niet minder.
Je kunt het dus overal in schrijven.
[ Voor 36% gewijzigd door BtM909 op 19-04-2004 15:10 ]
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:13:
Mischien kost het je meer tijd, nog erger als ik geen tijd heb gebruik ik word om een bestand om te zetten naar HTML. Nadeel daarvan is dat ik van te voren weet dat de pagina er in iedere browser anders gaat uitzien en dat hij onnodig groot is.
Als dat allemaal niet belangrijk is, dan maak ik zelfs gebruik van dat soort programma's.
rm -rf ~/.signature
|{ brrr }] |
Verwijderd
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 11:26:
Persoonlijk vindt ik het beter om met kladblok een website te schrijven dan met frontpage.
Frontpage schrijft heel erg veel overbodige code. Dit heeft 2 nadelen:
1 de site is onnodig langzaam (ja jij hebt een snelle computer en merkt er weinig van maar niet iedereen heeft dat)
2 de site wordt onvoorspelbaar en krijgt fouten.
Ik denk dat we hier weer bij "af" zijn. Ga direct naar de gevangenis, u ontvangt geen 20.000 eu.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:13:
Mischien kost het je meer tijd, nog erger als ik geen tijd heb gebruik ik word om een bestand om te zetten naar HTML. Nadeel daarvan is dat ik van te voren weet dat de pagina er in iedere browser anders gaat uitzien en dat hij onnodig groot is.
Als dat allemaal niet belangrijk is, dan maak ik zelfs gebruik van dat soort programma's.
Ach, de conlusie was van tevoren natuurlijk al duidelijk. Maareuh, [rml][ Editors]Hoe moet de moderne website editor eruit zien?[/rml], of eigenlijk meer die van de toekomst.Yellow|A schreef op 19 april 2004 @ 15:26:
offtopic:
Is de discussie nu weer gevoerd voor 2004 of moet het nog een weekje doorgaan voordat mensen er een tevreden gevoel over hebben
Het probleem is dat er erg verschillende meningen zijn. Sommige mensen schrijven liever alles zelf om er controle over te houden. Andere laten liever een programma zoveel mogelijk doen om minder werk te hebben.Yellow|A schreef op 19 april 2004 @ 15:26:
offtopic:
Is de discussie nu weer gevoerd voor 2004 of moet het nog een weekje doorgaan voordat mensen er een tevreden gevoel over hebben
Het HTML protocol komt uit de tijd dat er nog niets anders was als de texteditor en zal dus niet uitgemolken zijn zolang HTML er nog is.DiMension schreef op 19 april 2004 @ 15:38:
Ach, de conlusie was van tevoren natuurlijk al duidelijk. Maareuh, [rml][ Editors]Hoe moet de moderne website editor eruit zien?[/rml], of eigenlijk meer die van de toekomst.
WYSIWIYG- en texteditors per sé zijn eigenlijk al lang uitgemolken.
Ja mijn mening is niet veranderd, die van jouw wel?Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:38:
Ik denk dat we hier weer bij "af" zijn. Ga direct naar de gevangenis, u ontvangt geen 20.000 eu.
Verwijderd
Met die programma's die code voor je schrijven ben je dan langer bezig, omdat je de pagina opnieuw moet maken.
Dat is wat ik zie.
Daarom zeg ik, geef mij maar kladblok.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 15:55 ]
Ja mooi he dat is het advies wat ik van andere mensen lees.Met die programma's die code voor je schrijven ben je dan langer bezig, omdat je de pagina opnieuw moet maken.
Dat is wat ik zie.
Klopt daarom wordt hij ook iedere keer opnieuw gevoerd.het blijft toch een soort van intel-amd, windows vs apple vs linux discussie.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:01 ]
Ik maak al mijn websites in Word, wel een beetje veel code maar het voldoet best wel. Lekker simpel om alles snel te bewerken.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:59:
[...]
Ja mooi he dat is het advies wat ik van andere mensen lees.
Die adviseren de complete pagina opnieuw te maken in een editor die zij wel leuk vinden, terwijl ik een oplossing geef waarmee degene klaar is met het toevoegen 10 woorden.
Waar gaat dit over? Wat moet je opnieuw schrijven? Waarom?Met die programma's die code voor je schrijven ben je dan langer bezig, omdat je de pagina opnieuw moet maken.
Dat is wat ik zie.
Ben ik het mee eens, als je HTML niet kent of het intereseert je niet dat er fouten in staan of dat hij onnodig langzaam is, dan is het een hele goeie oplossing.André schreef op 19 april 2004 @ 16:05:
Ik maak al mijn websites in Word, wel een beetje veel code maar het voldoet best wel. Lekker simpel om alles snel te bewerken.
Verwijderd
Echt geweldig ..Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:43:
[...]
Ja mijn mening is niet veranderd, die van jouw wel?
weet je wat een enorm voordeel is, ... notepad ondersteund werken met een toetsenbord.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Blue-eagle schreef op 19 april 2004 @ 16:10:
Waar gaat dit over? Wat moet je opnieuw schrijven? Waarom?
Homesite (o.a.) is gewoon Notepad met kleurtjes en wat features die het werk makkelijker, sneller, effectiever, minder foutgevoelig, etc. maken. Het doet helemaal niks als ik dat wil. Het kan alles als ik dat wil.
Okè, het blijft iets met voorkeur enzo. Toch geloof (weet) ik dat serieuze bedrijven geen personeel aan nemen die met kladblokachtige programmaatjes werken. Da's gewoon je tijd en geld weg gooien.
Dat dit nu nog niet duidelijk is![]()
Should I even bother....?
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:59:
Ja mooi he dat is het advies wat ik van andere mensen lees.
Die adviseren de complete pagina opnieuw te maken in een editor die zij wel leuk vinden, terwijl ik een oplossing geef waarmee degene klaar is met het toevoegen 10 woorden.
Ja, en voor tabellen kun je dan excel gebruiken.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:16:
[...]
Ben ik het mee eens, als je HTML niet kent of het intereseert je niet dat er fouten in staan of dat hij onnodig langzaam is, dan is het een hele goeie oplossing.
* Blue-eagle kijkt rondVerwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:16:
[...]
Ben ik het mee eens, als je HTML niet kent of het intereseert je niet dat er fouten in staan of dat hij onnodig langzaam is, dan is het een hele goeie oplossing.
Vindt jij dat Word een mooie goede code leverd?Blue-eagle schreef op 19 april 2004 @ 16:19:
[...]
* Blue-eagle kijkt rond
Anne? Clay? Iemand met hersens? HELP!
Verwijderd
Kerel, wordt even wakker uit je command prompt. Je kunt alle genoemde editors zo voorzien van templates, headers, footers, alle shitzooi die je maar wilt.
Verwijderd
Verwijderd
En dan validaten onder de scanner dmv ocrVerwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:24:
gaaaapppp,... nu gaat het echt helemaal verkeerd potverdrie met dit topic!
ik schrijf mijn sites vanaf nu met een VULPEN!
Juist niet, zelfs! Ik ben echt verbaast dat jij (of wie dan ook) Word, Excel, of zelfs Frontpage aanraden. Ik dacht altijd dat GoT als voorwaarde had dat je toch minstens basis kennis had over het forum waarin men discussies houd. Met de laatstgenoemde programma's ben je net zo geavanceerd bezig als een pizzaria die zijn pizza's hij de Edah koopt...
[ Voor 7% gewijzigd door Blue-eagle op 19-04-2004 16:27 ]
Verwijderd
Dan ben je eht dus met me eens dat "Word, Excel, of zelfs Frontpage aanraden" verkeerd is. Dat bedoel ik te zeggen!!!!!!!Blue-eagle schreef op 19 april 2004 @ 16:25:
[...]
Juist niet, zelfs! Ik ben echt verbaast dat jij (of wie dan ook) Word, Excel, of zelfs Frontpage aanraden. Ik dacht altijd dat GoT als voorwaarde had dat je toch minstens basis kennis had over het forum waarin men discussies houd. Met de laatstgenoemde programma's ben je net zo geavanceerd bezig als een pizzaria die zijn pizza's hij de Edah koopt...
<rilt>
Ik wil een verse pizza die zich aan de standaarden houdt (verse kaas!), snel klaar is, dus niet 10 uur duurt om te maken. Mijn pizza moet klaar zijn binnen 15 minuten, het moet er niet uitzien als drab, maar als een lekkere combinatie van allemaal ingrediënten...
Met Word e.d. krijg je een verbrande laag deeg met de ingrediënten uit een soort Blender wat er vanaf druipt, gemaakt door een pizza figuur met haaruitval.
<rilt nog meer>
Ga eens bellen met Lost Boys ofzo, die zullen het vast ook fout hebben.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:26:
we hebben bijna communicatie.
Ik weet nie hoeveel mensen al met de nieuwe frontpage 2003 hebben gewerkt? maar ik kan vertellen dat hij mooie nette code aflevert, en ook prima overweg kan met serverside scripting talen en zelfs met .net. Het devt eigenlijk best prettig.Blue-eagle schreef op 19 april 2004 @ 16:25:
[...]
<rilt>
Ik wil een verse pizza die zich aan de standaarden houdt (verse kaas!), snel klaar is, dus niet 10 uur duurt om te maken. Mijn pizza moet klaar zijn binnen 15 minuten, het moet er niet uitzien als drab, maar als een lekkere combinatie van allemaal ingrediënten...
Met Word e.d. krijg je een verbrande laag deeg met de ingrediënten uit een soort Blender wat er vanaf druipt, gemaakt door een pizza figuur met haaruitval.
<rilt nog meer>
Ga eens bellen met Lost Boys ofzo, die zullen het vast ook fout hebben.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Bij mij betalen ze wel per uur en daarom zoek ik naar de snelste methode. Aangezien ze (meestal) een hele simpele site willen hebben gebruik ik een combinatie van kladblok en flash.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:27:
Als je voor jezelf werkt, kies je gewoon je eigen vertrouwde editor. Voor opdrachten spreek je meestal een vast bedrag af. Dus de opdrachtgever maakt het echt niet uit als je met kladblok volgens sommigen langer bezig bent. En tuurlijk is die afgesproken prijs gebaseerd op geschatte werkuren. Maar de opdrachtgever zou toch bij het kiezen een keuze maken uit prijs/kwaliteit.
Verwijderd
ik wil nu voorbeelden!Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:31:
[...]
Bij mij betalen ze wel per uur en daarom zoek ik naar de snelste methode. Aangezien ze (meestal) een hele simpele site willen hebben gebruik ik een combinatie van kladblok en flash.
Verwijderd
Dat bedoelde ik, neem de methode die voor jou het snelst en beste werkt. En als je dat dan kan verantwoorden bij je opdrachtgever, ben je toch tevreden.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:31:
[...]
Bij mij betalen ze wel per uur en daarom zoek ik naar de snelste methode. Aangezien ze (meestal) een hele simpele site willen hebben gebruik ik een combinatie van kladblok en flash.
En je KvK-nummer
Voor syntax highlighting heb je dan wel een geavanceerd arsenaal aan pennen nodig. Bic verkoopt geloof ik zo'n plastic ton met allerlei kleuren balpennen erin.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:24:ik schrijf mijn sites vanaf nu met een VULPEN!
[ Voor 8% gewijzigd door David op 19-04-2004 16:37 ]
1. Niet mee eens als we het over Homesite-achtige programma's hebben. Wel indien we praten over Word, Excel, en andere troep.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:26:
We praten vlak langs elkaar heen, we hebben bijna communicatie.
Ik zeg: (nog een keer)
1 Hoe meer je een programma laat doen hoe meer kans je hebt op fouten.
2 Ik werk graag met notepad.
3 Als iemand naar GoT komt met een fout in zijn code vertel ik hem liever wat er fout is met zijn code dan zeggen dat hij beter in 'FP/DW/wat dan ook' kan werken.
Waar ben je het mee eens/wat begrijp je?
[ Voor 9% gewijzigd door Blue-eagle op 19-04-2004 16:41 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:38 ]
Verwijderd
oogjes open, snaveltjes dicht
sorry hoor, maar als dat representatief moet zijn voor jouw scriptjes ed. dan zie ik absoluut niet een voordeel in het gebruiken van de eerder door jouw aangehaalde methodes..
rm -rf ~/.signature
Dit topic is gesloten.
![]()