Het probleem is dat er erg verschillende meningen zijn. Sommige mensen schrijven liever alles zelf om er controle over te houden. Andere laten liever een programma zoveel mogelijk doen om minder werk te hebben.
Het komt er volgens hier op neer:
Hoe meer je door een programma laat doen hoe minder werk je hebt en hoe meer kans je hebt op fouten.
Door nieuwe betere programma's kan een programma meer werk over nemen met minder fouten. Dit gaat alleen erg langzaam.
Iedereen heeft hier een eigen mening over hoeveel hij/zij wil dat een programma doet.
Waar het mij om ging in dit topic is dat mensen die een programma gebruiken om de pagina voor hun te schrijven vaak niet zien wat de broncode is en dus niet door hebben hoe hij werkt.
Als er dan iets fout gaat kan zo iemand dus de fout niet vinden, en die komen dan naar GoT voor antwoorden.
Als dat gebeurt kan ik (omdat ik HTML begrijp) hun vertellen welke regel ze moeten veranderen. Dan zijn ze in 2 minuten klaar.
Met die programma's die code voor je schrijven ben je dan langer bezig, omdat je de pagina opnieuw moet maken.
Dat is wat ik zie.
Daarom zeg ik, geef mij maar kladblok.
Nou kunnen we inderdaad nog een tijdje doorgaan met opnoemen welke programma's wat wel allemaal niet doen.
Het komt er op neer dat je moet kiezen hoeveel je door een programma wilt laten doen. Of te wel afwegen hoeveel tijd heb je, hoeveel fouten kun je je veroorloven.
ps. Reken mee hoeveel tijd je kwijt bent aan het verbeteren van fouten. Vooral die je niet ziet omdat je je pagina alleen test met IE.