Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
ik zouw echt niet weten wat da moet voorstellen
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ook zet dat misschien andere producenten aan het denken, kunnen ze bijvorobeeld de ruimte niet efficienter gebruiken etc. etc.
Allemaal goede dingen
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
waarom zou nvidia 2 netwerkkaarten erop zetten
het is geen moederbord....
Anoniem: 108501
Dan moet je wel verdomd goed zijn omdat te kunnenjozy schreef op 15 april 2004 @ 20:22:
volgens mij i het gewoon aangetweakt met wat photoshop
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik vraag me dus af of dat geheugen niet zonder koelblokjes kan. Paar reviewers hadden Samsung 500 erop zitten (op 550 dus), maar meesten hadden al het nieuwere Samsung 600 erop,ondergeklokt en wel.. Dus goeie kans dat het zonder koelblokjes ook wel loopt.Andamanen schreef op 15 april 2004 @ 20:07:
Ook kunnen we op deze fotos "onder de koeler" kijken, voor diegenen onder ons die er exotische koeling aan willen hangen:
[afbeelding]
Netjes 4 gaten rond de core voor een grote heatsink/fan of waterkoelingsblok en nog genoeg ruimte om het geheugen van heatsinkjes te voorzien
[edit] heeft iemand al ergens iets gedetailleerds over de tv-out gelezen?
[edit2] Albatron biedt dus een one-slot oplossing als ik het wel heb.
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 15-04-2004 20:48 ]
als je goed kijkt staat dat er op.
zou nvidia de core+mem snelheden nog verhogen?
[ Voor 31% gewijzigd door Benmen op 15-04-2004 20:32 ]
Jah ik zag net ook staan, maar dan is nog de vraag wat heb je eraanBenmen schreef op 15 april 2004 @ 20:30:
Dat is een qaudro FX.
als je goed kijkt staat dat er op.
zou nvidia de core+mem snelheden nog verhogen?
Anoniem: 108501
Op 1 april verscheen er een foto waarvan vele dachten (ook ik) dat het een 1 april grap was. Maar als je nu kijkt lijkt de kaart wel errug veel op de 6800 (ultra). Misschien is dit alleen een kaart uit een lagere serie bijv. een 6600 oid. Hij heeft ook maar een aansluiting voor extra stroom. En in plaats van twee Dvi aansluitingen, 1 Dvi en 1 crt.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 108501 op 15-04-2004 20:51 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 15-04-2004 20:46 ]
dat is de goede url...
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Kan je dat plaatje even weg halen in je post Wtb it-er?
Dat was gewoon een gesoepte NV35/NV38. Die lijkt er gewoon veel op kwa layout (geheugen positie etc).Anoniem: 108501 schreef op 15 april 2004 @ 20:39:
Op 1 april verscheen er een foto waarvan vele dachten (ook ik) dat het een 1 april grap was. Maar als je nu kijkt lijkt de kaart wel errug veel op de 6800 (ultra). Misschien is dit alleen een kaart uit een lagere serie bijv. een 6600 oid. Hij heeft ook maar een aansluiting voor extra stroom. En in plaats van twee Dvi aansluitingen, 1 Dvi en 1 crt.![]()
![]()
[ Voor 82% gewijzigd door CJ op 15-04-2004 20:47 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Quote van X-Bit:
Enforcing the NV40’s pixel processor, NVIDIA didn’t forget about the “geometrical force” of the new GeForce. New graphics chips have twice more vertex pipelines – six against three in the GeForce FX 5950 Ultra. New games feature the more complex models, huge amounts of polygons per scene, so the doubled vertex-processing performance of the new GPU will surely be put to good use.
Dus geen 128 per clock maar 96 net als de X800 XT van ATi.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
voor Frame synchronization :Cyrus The Virus schreef op 15 april 2004 @ 20:35:
[...]
Jah ik zag net ook staan, maar dan is nog de vraag wat heb je eraan
Frame synchronization is the process of synchronizing display pixel scanning to a synchronization source. When several systems are connected, a sync signal is fed from a master system to the other systems in the network, and the displays are synchronized with each other. The NVIDIA Quadro
FX 3000G’s frame synchronization lets multiple systems synchronize frame rendering across multiple displays, plus synchronize one or many systems to a common sync source. NVIDIA supports frame synchronization for both Windows and Linux operating systems, and provides full-featured Control Panels
Lijkt mij dat er echt wel ruimte voor is over 6 maanden, als de 6maandelijkse vernieuwingscycle er is, zeker als Ati nu al een stuk hoger zou weten te komen (maar die 600 wat het gerucht is, haalt Ati volgens mij nooit, maargoed). Lijkt me dat het voor de Ultra te laat is om nu nog de speeds te verhogen, de productie zal zo onderhand wel beginnen,en als ze het toch doen verwacht ik alleen de clockspeed misschien 50 omhoog, niet de gpu .
Ook heb je best kans dat de non-ultra binnenkort al met hogere clockspeeds aangekondigd zal worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 15-04-2004 21:10 ]
Vindt het wel jammer dat er veel producenten min of meer de reference koeler over hebben genomen. Had toch wel wat andere oplossingen verwacht, zoals zo'n systeem waardoor de warme lucht direct naar buiten wordt geblazen. Scheelt aanzienlijk voor de temperatuur in je caseThe Source schreef op 15 april 2004 @ 19:44:
[NVIDIA GeForce 6800 Taipei Launch Report met daarin van alle VGA producenten hun verpakkingen, etc.
Dit zijn allemaal stuk voor stuk gewoon reference design vga kaarten waarvan de meeste producten niet de moeite nemen om er een speciale cooler op te zetten. Ze steken namelijk liever hun tijd en geld in het ontwikkelen van een eigen versie met eigen cooler en om die asap op de markt te zetten. Dus imho is er nog niets af te leiden uit die foto's.kutkip schreef op 15 april 2004 @ 21:13:
[...]
Vindt het wel jammer dat er veel producenten min of meer de reference koeler over hebben genomen. Had toch wel wat andere oplossingen verwacht, zoals zo'n systeem waardoor de warme lucht direct naar buiten wordt geblazen. Scheelt aanzienlijk voor de temperatuur in je case
Waarom niet huidige 0.15µ haald al 411 en met oc 470. 0.13 is wel stukken sneller. Verbaast me niets zie de 9600 XT maar eens.Sjah schreef op 15 april 2004 @ 21:00:
[...]
Lijkt mij dat er echt wel ruimte voor is over 6 maanden, als de 6maandelijkse vernieuwingscycle er is, zeker als Ati nu al een stuk hoger zou weten te komen (maar die 600 wat het gerucht is, haalt Ati volgens mij nooit, maargoed). Lijkt me dat het voor de Ultra te laat is om nu nog de speeds te verhogen, de productie zal zo onderhand wel beginnen,en als ze het toch doen verwacht ik alleen de clockspeed misschien 50 omhoog, niet de gpu .
Ook heb je best kans dat de non-ultra binnenkort al met hogere clockspeeds aangekondigd zal worden.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 15-04-2004 21:28 ]
Kijk eens op de gegeven link bij de A-open kaart daar zie ik ook maar 1 stekker en 1xDVI 1xCRT dus.....................................Anoniem: 108501 schreef op 15 april 2004 @ 21:01:
Ow ja wat je niet al allemaal kunt doen met photoshop
Ik weet het nog niet of die foto nep is.

Lijken inderdaad wel heel erg op elkaar. Zal dan wel de non-ultra variant zijn. Onderste is van Aopen.

Ik raak nu alleen een beetje offtopic
[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 15-04-2004 21:35 ]
Dat vind ik dan wel knap om dat real time te doenjozy schreef op 15 april 2004 @ 20:22:
volgens mij i het gewoon aangetweakt met wat photoshop

Wat me wel opvalt is dat enkele fabrikanten gewoon 1 dvi en 1 analoog aanhouden (asus o.a.) terwijl de rest gewoon fijn 2 dvi heeft.
Hopelijk komen snel final versions beschikbaar zodat we een heldere kijk op de koeloplossingen hebben van elke fabrikant ,de prestaties en de aansluitingen van elke kaart.
-Te huur
Anoniem: 97917
Bruut ding zegNokko schreef op 15 april 2004 @ 21:33:
Hier nog een foto, het is een Quadro FX 3000
[afbeelding]
alletwee hebben ze 1 power aansluiting??biobak schreef op 15 april 2004 @ 21:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijken inderdaad wel heel erg op elkaar. Zal dan wel de non-ultra variant zijn. Onderste is van Aopen.
Lijkt er op dat:
non ultra heeft 1 power connector
sommige ultras hebben er maar 1..
snap et ff nie meer
Beetje research gedaan naar de extra connectors:Nokko schreef op 15 april 2004 @ 21:33:
[afbeelding]
As you can see, there are a number of price points covered in the line-up and at the top is the Quadro FX 3000G (pictured to the right). This is an enhanced version of the QFX3K, with a daughter card that sits on top of the board, mezzanine style. This board provides such functionalities as "Framesynch" multi-system synchronization and "Genlock" for synchronization to an external source input. The Framesynch connections are the sockets that look similar to Ethernet jacks. These provide the ability to have multiple systems working on a single model and rendering contiguous pieces of it, for example, while displayed at the same time on a larger screen format. The Genlock connector is the coaxial plug on the card.

In ieder geval vraag ik me af wie de eerste fabrikant is, die de Geforce 6800 (Ultra) op de markt zet, ik ben benieuwd
Klopt de R420 core teld 1600 Mil transistors. De 9600 XT standaart 500 en beetje oc'er haalde er zonder mods 600 uit. Dus als ATI low-K gebruikt mischien ook iets meer volt mogelijk en heb je een stabiele 16 pipe chip op 600 mhz. De beste Cores worden XT rest wordt Pro en SE die geen 600 mhz draaien en Pipes missen dus ja .....Sjah schreef op 15 april 2004 @ 21:26:
Omdat nv40 maar 400 doet? Ik weet niet hoeveel dat low-k scheelt, en hoeveel transistors r420 heeft. 500 wil ik aannemen, 600 lijkt me te gortig(of hoopvol). 9600xt is niet te vergelijken met een 16 pipes r420 imho.

Deze kaart van Asus ziet er al een stuk platter uit, maar dat kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn.
biobak schreef op 15 april 2004 @ 21:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze kaart van Asus ziet er al een stuk platter uit, maar dat kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn.
Die is echt 1337!
BTW. Zie ik nou een speaker op die kaart, een alarm ofzow?
[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 15-04-2004 22:02 ]
Schijnt voor de hardwaremonitor te zijn. Temperatuur te hoog = alarm oid.Nokko schreef op 15 april 2004 @ 22:01:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die is echt 1337!
BTW. Zie ik nou een speaker op die kaart, een alarm ofzow?
Nog twee plaatjes

Lampjes mogen ze wel weglaten. Scheelt weer een paar wattjes
En eentje met afwijkende koeler van Sparkle

[ Voor 12% gewijzigd door biobak op 15-04-2004 22:10 ]
Nog iets, die Quadro FX staat ook wel op de Leadtek site, die gast die zei dat het een fotosoep was, heeft dus ongelijk
http://www.leadtek.com.tw...ic/quadrofx_3000g_1.shtml
IKKE WILLE HEBBE DIE ASUS!!!biobak schreef op 15 april 2004 @ 22:05:
[...]
Schijnt voor de hardwaremonitor te zijn. Temperatuur te hoog = alarm oid.
Nog twee plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Lampjes mogen ze wel weglaten. Scheelt weer een paar wattjes
WoW van de kaarten die ik heb gezien is dit de vetste 6800 no question
Alleen een beetje

Tjeck dit:
http://www.ivmm.com/inno3...f_6800_ultra_systems.html
MIN. 450 Watt Powersupply, het moet ook niet gekker worden
[ Voor 76% gewijzigd door Frietsaus op 15-04-2004 22:29 ]
Anoniem: 26235
Iemand die meer verstand van zaken heeft op het volgende:
Ben ik ooit mee begonnen (ASUS GF3 en nu ti4600) omdat ik ooit ergens gelezen (d8 ik
Ultra 2 connectors, Non-ultra 1.Gehaktbal schreef op 15 april 2004 @ 21:38:
[...]
alletwee hebben ze 1 power aansluiting??
Lijkt er op dat:
non ultra heeft 1 power connector
sommige ultras hebben er maar 1..
snap et ff nie meer
Moet zeggen dat die Asus er wel erg lekker uit ziet
[ Voor 10% gewijzigd door Intronic op 15-04-2004 22:21 ]
Dit poste ik recentelijk: Help!!!! in "nVidia NV40"Anoniem: 26235 schreef op 15 april 2004 @ 22:18:
Tot nu toe heb ik altijd ASUS als merk gehad nooit problemen verder.
Iemand die meer verstand van zaken heeft op het volgende:
Ben ik ooit mee begonnen (ASUS GF3 en nu ti4600) omdat ik ooit ergens gelezen (d8 ik) had dat fabrikanten mogen bezuinigen op bepaalde onderdelen van een videokaart en dat ASUS veelal niet of nauwelijks bezuinigd en gewoon goede kwaliteit behoud en daardoor meestal ietsjes duurder is dan andere merken
de reactie op Deatchant hieronder dus:
Nou zo goed zijn die Cooling Solutions van Asus niet altijd.Deathchant schreef op 13 april 2004 @ 12:34:
ik moet wel nog eens bekijken welk merk ik pak. Ik heb een sterke voorkeur voor asus, met name voor hun bekendheid, betrouwbaarheid en hun cooling solutions.
Ik ben erg tevreden over mijn asus 5900U, maar het is gebleken dat MSI en LeadTek de beste zijn.
Ik heb ook een asus moederbord, dus zou het logisch gezien ook "verstandiger" zijn om een asus 6800Ultra te pakken
Op mijn vorige Asus Geforce ti 4600 kreeg ik artefacts tijdens 3d spelen. Dit bleek aan de cooler te liggen. Nadat ik hem opnieuw had vastgemaakt met AS3 ertussen was het probleem tijdelijk opgelost.
Die cooler zat niet alleen met plastic pushpins vast waardoor hij na verloop van tijd geen goed contact maakte ook had de onderkant een profiel als van een Croky "ribbelchips"..
Verder zat op mijn vorige Asus mobo tussen de northbridge en de fan geeneens koelpasta....
De mobo's an sich (nu P4c800-E deluxe) zijn wel goed.
Ga er iig niet voetstoots vanuit dat ASUS zulke goede "cooling" soluties levert.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
(En wat lampjes erin
[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 15-04-2004 22:36 ]
Dan nog, door de mooie kleur van het pcb en de ledjes is hij wel in een klap een stuk aantrekkelijkerNokko schreef op 15 april 2004 @ 22:26:
In principe heeft Asus gewoon de nVidia Ref. cooler overgenomen op de NV40, alleen het plaatje is vervangen voor een exemplaar waar ASUS op staan, althans dat denk ik
(En wat lampjes erin)
Het oog wil ook wat (eyecandy) haha niet alleen op je scherm maar ook in je kast.
[ Voor 14% gewijzigd door J0J0 op 15-04-2004 22:46 ]
release op papier is natuurlijk leuk, maar kan niet wachten tot hij is opgenomen in mijn systeempje
[ Voor 5% gewijzigd door Zware Unit op 16-04-2004 00:11 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Volgens mij moet je daar nog even een maandje (of twee) op wachten...vries335 schreef op 16 april 2004 @ 00:10:
heeft iemand deze kaart al op een bestellijst bij een nederlandse leverancier gezien?
release op papier is natuurlijk leuk, maar kan niet wachten tot hij is opgenomen in mijn systeempje
6800 + Iiyama E511S
eindelijk een (bijna) alle spellen op 1600x1200 kan draaien.
icm met mijn dual xeon een waar feest
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Anoniem: 31421
Maar w8t maar tot de Radeon X800 er is iedereen met zo'n kaart heeft dan gewoon 10k net als met de 6800 Ultra.
K ga mischien maar eens sparen voor een X800 XT
Niet op voorraad.
Anoniem: 14124
Ik vind de Pixelview 6800Ultra anders ook wel een heel erg mooi kaartje.
Anoniem: 88057
Ja, dus dit is geen ultraCJ schreef op 16 april 2004 @ 11:50:
Ik dacht dat alle 6800Ultra's een dual DVI aansluiting hadden? De Asus heeft dat dus niet. Wel grappig dat de kleur van het PCB en een lichtje in de referencecooler, het meteen zo'n andere uitstraling kunnen geven.![]()
Ik vind de Pixelview 6800Ultra anders ook wel een heel erg mooi kaartje.

Dual molex aansluiting maakt wel uit... geen dual molex betekend gewoon geen ultra.
Staat in bijna elke specsheet die je tegenkomt.
Anoniem: 90555
lijkt verd8 veel op die leadtek 6800ultraNokko schreef op 15 april 2004 @ 21:33:
[afbeelding]
Deze kaart ziet er heel goed uit, maar 2 aparte stroomkabels gebruiken is waanzinnig. Een mindere voeding gebruiken kan - zoals de TS al aangeeft - vast wel, maar beide molex-ingangen op dezelfde kabel aansluiten is dus vooral niet aan te raden.While we're on the topic of massive - the power requirements of the GF 6800 Ultra are just that as well. The card sports two auxiliary power connectors. NVIDIA prescribes that each of them receive a four-pin molex connector from an ATX power cable that is not connected to other devices, with the exception of fans. In English - each of the ports requires a dedicated ATX power cable, and both need to be connected! This may pose a problem for many users, since even many of the more powerful power supplies often only feature a total of three ATX power cables. That would leave one cable for all of the remaining devices in the system, e.g. hard drives, optical drives and the like.
Normale (in een pc gebruikte) kabels zijn volgens mij maar gespecificeerd tot ergens in de 4 ampere * 12 volt is ergens in de 50 watt? Benodigheid van 2 aparte kabels klopt dan dus wel.
In ieder geval, volgens mij zijn hier niet veel mensen die 2 complete stroomkabels op (kunnen) offeren voor hun grafische kaart.
[ Voor 6% gewijzigd door Drogo op 16-04-2004 16:03 ]
Anoniem: 105747
P.S
jezus alsof ie nog niet genoeg stroom verbruikt, leds kunnen er ook nog wel bij
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
+5V 40A
+12V 24A
moet dus ook wel op 1, zie alleen nergens hoeveel per kabel...
http://www.antec-inc.com/pdf/manuals/truepower.pdf 550eps
hardwareanalysis benchmarks
graphic.wz.cz benchmarks

benchmarks komen van hardware analysis
edit: damn zo'n weekje naar tjechie houd je niet echt op de hoogte
[ Voor 9% gewijzigd door 9nevermind9 op 16-04-2004 18:38 ]
specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!
Verder lijkt het me interessant om te zien wat 3Dmark04 doet als die uit komt/zou komen.
Ik hoop dat voor 4 mei(x800 launch) dx 9.0c uit zal zijn, zodat we kunnen zien wat de gevolgen zijn van ps3.0 aanzetten in FarCry(misschien een versnelling, omdat ps3.0 effectiever zou kunnen zijn).
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 16-04-2004 18:47 ]

[ Voor 97% gewijzigd door Rev! op 16-04-2004 18:41 ]
En ben nu wel benieuwd eik
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Als ik de dozen mag geloven dan is dit de 'gewone' 6800, dus non-ultra. Het ziet er bijna hetzelfde uit als de speciale versie van Pixelviews FX5900XT, maar de NV40 heeft dus 2 coolers, ten opzichte van 1 op de FX5900XT. Maar hij blijft er smakelijk uitzien.Okyah schreef op 16 april 2004 @ 18:43:
CJ, die pixelview die je noemt... waar staan de pics daarvan?Want ik kan ze niet vinden. Kvind wel pics van de FX5900 serie van ze, maar van de 6800 vind ik geen plaatje...
En ben nu wel benieuwd eik
[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 16-04-2004 18:55 ]

niet als flame bedoeld, maar kon het even niet laten
[ Voor 14% gewijzigd door Gamer op 16-04-2004 19:15 ]
The first casualty in war is always the truth...
Te weinig molex connectors.. helaasAlpha-xp schreef op 16 april 2004 @ 19:20:
Trekt dat ding ut wel =)

Update April 14th, 2004: Futuremark has reviewed the ForceWare 60.72 drivers for the launch of the GeForce 6800 Series graphics cards at NVIDIA's specific request. We found that the 60.72 drivers used with the GeForce 6800 Series fulfill the optimization guidelines for 3DMark03 Build 340. Please note that the ForceWare 60.72 drivers are approved only for the GeForce 6800 Series graphics cards, and any future approved WHQL drivers will replace the 60.72 non-WHQL drivers.
dus futuremark heeft de benchmarks goedgekeurd. Ze hebben geen cheats kunnen vinden of de cheats liggen binnen de richtlijnen.
dat is iig erg positief. Geen foute boel dit keer.vries335 schreef op 16 april 2004 @ 19:28:
dit is trouwens behoorlijk belangrijk:
Update April 14th, 2004: Futuremark has reviewed the ForceWare 60.72 drivers for the launch of the GeForce 6800 Series graphics cards at NVIDIA's specific request. We found that the 60.72 drivers used with the GeForce 6800 Series fulfill the optimization guidelines for 3DMark03 Build 340. Please note that the ForceWare 60.72 drivers are approved only for the GeForce 6800 Series graphics cards, and any future approved WHQL drivers will replace the 60.72 non-WHQL drivers.
dus futuremark heeft de benchmarks goedgekeurd. Ze hebben geen cheats kunnen vinden of de cheats liggen binnen de richtlijnen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
AhjaCJ schreef op 16 april 2004 @ 18:54:
[...]
Als ik de dozen mag geloven dan is dit de 'gewone' 6800, dus non-ultra. Het ziet er bijna hetzelfde uit als de speciale versie van Pixelviews FX5900XT, maar de NV40 heeft dus 2 coolers, ten opzichte van 1 op de FX5900XT. Maar hij blijft er smakelijk uitzien.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dit weer 1 zuigen, 1 blazen? Nja, tziet er leuk uit idd, nu nog kijken of het effectief is
Maar erg netjes en leuk kleurtje ja
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Gamer schreef op 16 april 2004 @ 19:14:
[afbeelding]
niet als flame bedoeld, maar kon het even niet laten
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Gebruikt systeem op die 200W
Biostar IDEQ 200T
P4 3.2GHz Processor
1GB Corsair RAM
250GB Maxtor SATA Hard Drive
52x Plextor CD/RW
6800 Ultra
Anoniem: 62850
Als je die kaart tot die tijd nog kunt kopen kun je hem nog kopen.King_Louie schreef op 18 april 2004 @ 04:16:
Persoonlijk vind ik het grootste voordeel van de 6800, is dat zodra ie uit is de FX5950 stukken goedkoper wordt. Raad eens wie er dan gaat shoppen?
Uhm... Ja.Anoniem: 62850 schreef op 18 april 2004 @ 04:30:
Als je die kaart tot die tijd nog kunt kopen kun je hem nog kopen.
Terug naar de studio.

Is ook niet zo gek, want dit keer heeft nVidia een kaart neergezet die ook nog goede performance heeft, de eerste sinds de geforce 4 imo.
En al je hem tot die tijd niet kunt kopen kun je hem niet kopen.Anoniem: 62850 schreef op 18 april 2004 @ 04:30:
[...]
Als je die kaart tot die tijd nog kunt kopen kun je hem nog kopen.
Uit het verleden kunnen we echter leren dat de topmodellen uit vorige series niet sterk in prijs dalen na de introductie van een nieuwe serie. Een Ati 9700 Pro kost bijvoorbeeld nog steeds bijna 300 euro.King_Louie schreef op 18 april 2004 @ 04:16:
Persoonlijk vind ik het grootste voordeel van de 6800, is dat zodra ie uit is de FX5950 stukken goedkoper wordt. Raad eens wie er dan gaat shoppen?
Tenzij je van plan bent die 5950 tweedehands te kopen is het is zelfs misschien zelfs verstandiger om te kijken wat de lager geclockte modellen uit de nv40 serie kunnen. het zou zomaar kunnen dat deze beter presteren dan de 5950 en ook nog eens goedkoper zijn.
Maar een 9800Pro heb je nu al voor €195,-.... Oudere modellen zakken vaak in prijs, om daarna weer te stijgen wanneer er een plaatsvervangend model is gekomen in diezelfde prijs/prestatieklasse.Andamanen schreef op 18 april 2004 @ 13:06:
[...]
Uit het verleden kunnen we echter leren dat de topmodellen uit vorige series niet sterk in prijs dalen na de introductie van een nieuwe serie. Een Ati 9700 Pro kost bijvoorbeeld nog steeds bijna 300 euro.
inderdaad, de 9800pro is wat mij betreft een voorbeeld van een kaart zoals ik die in mijn tweede alinea omschreef, een niet-topmodel uit een nieuwe serie, die vaak een beter alternatief zijn dan het topmodel uit de vorige serieCJ schreef op 18 april 2004 @ 13:15:
[...]
Maar een 9800Pro heb je nu al voor €195,-.... Oudere modellen zakken vaak in prijs, om daarna weer te stijgen wanneer er een plaatsvervangend model is gekomen in diezelfde prijs/prestatieklasse.
De 9800 pro is een tijd het topmodel geweest hoorAndamanen schreef op 18 april 2004 @ 13:19:
[...]
inderdaad, de 9800pro is wat mij betreft een voorbeeld van een kaart zoals ik die in mijn tweede alinea omschreef, een niet-topmodel uit een nieuwe serie, die vaak een beter alternatief zijn dan het topmodel uit de vorige serie

(De 6800u)
GreetZz
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=27540Regarding the NV40 - I think you're all forgetting this is A1 silicon which has been available for sometime now. A2 silicon was available at review time, but NVIDIA decided against it.
There's a reason the clockspeeds suddenly went from 475Mhz to 400Mhz - the final ones will be at or over 475Mhz, but NVIDIA's in their "let's make ATI more confident in themselves than they should be" mood.
If anything, this generation will probably be remembered by the gazillions of tricks & traps each company is preparing for its arch-nemesis... But I'd still be inclined to say the R420 will win this war for several reasons. We'll see though.
Sommige denken dat de R420 toch zal winnen, toch lijkt me dat niet zo eenvoudig deze keer.
[ Voor 10% gewijzigd door edward2 op 19-04-2004 00:25 ]
Niet op voorraad.
Aan je sig te zien heb je hem al ;-)Fr0zenFlame schreef op 19 april 2004 @ 00:08:
Weet iemand al een release date Dat ze te krijgen zij in de winkel of iig in eerste instantie over internet ?
(De 6800u)
Volgens de fabrikanten wordt dat eind mei.
Ik moet het nog zien gebeuren, maar dat zou leuk zijn ...
2e Hands hoef ik niet, dus het is maar even afwachten. FF benchmarks vergelijken, en dan maar kiezen tussen al dat moois.Andamanen schreef op 18 april 2004 @ 13:06:
Uit het verleden kunnen we echter leren dat de topmodellen uit vorige series niet sterk in prijs dalen na de introductie van een nieuwe serie. Een Ati 9700 Pro kost bijvoorbeeld nog steeds bijna 300 euro.
Tenzij je van plan bent die 5950 tweedehands te kopen is het is zelfs misschien zelfs verstandiger om te kijken wat de lager geclockte modellen uit de nv40 serie kunnen. het zou zomaar kunnen dat deze beter presteren dan de 5950 en ook nog eens goedkoper zijn.
Haha, ja goed heTalon schreef op 19 april 2004 @ 15:52:
[...]
Aan je sig te zien heb je hem al ;-)
Volgens de fabrikanten wordt dat eind mei.
Ik moet het nog zien gebeuren, maar dat zou leuk zijn ...
Tegen de tijd dak hem heb, heb ik het eff te druk om mn sig te veranderen
Ik zit er aan te denken om misschien een Quadro FX4000 te nemen ipv de 6800Ultra, goeie keuze of kan k het beter houden bijde standaard 6800u? Ze zouden in mei al in de schappuh moeten liggen...
Zo ja, is z'n Quadro dan veel duurder of ...
GreetZz
quadro's zijn idd véél duurder (factor 2 á 3)Fr0zenFlame schreef op 19 april 2004 @ 19:26:
[...]
Zo ja, is z'n Quadro dan veel duurder of ...
GreetZz
en misschien zijn de desktopmodellen wel weer te modden naar een quadro
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Heb momenteel een Asus A7V-333 moederbord, Athlon XP 2600+, 1Gig geheugen en een(zwaar overgeklokte) Radeon 9800 Pro en ik twijfel dus tussen een upgrade van deze nieuwe 6800(of de nieuwe ATi) op mijn huidige systeem of om mijn 9800 Pro mee te nemen naar een nieuw aan te schaffen Athlon 64 3200+ plus moederbord.
Vraag me dus af bij welke upgrade ik het meest gebaat ben. Stel vrij hoge eisen aan de graphics en ik weiger dus ook om spellen te spelen in een resolutie lager dan 1280x960 met 4xFSAA en 16xAF. Deze eisen beginnen nu een beetje onhaalbaar te worden bij de nieuwe spellen en ik vraag me af mijn Radeon 9800 Pro of de rest van mijn systeem de bottleneck is met deze eisen.
Anoniem: 93354
als je met 4xfsaa of meer speelt dan hoef je niet snel bang te zijn voor een andere bottleneck dan je vga kaartDracul schreef op 19 april 2004 @ 21:13:
Wat zijn de systeemeisen van deze kaart eigenlijk? En dan bedoel ik niet de minimum eisen maar een systeem die deze kaart laat lopen zoals het bedoeld is. Heb niet zoveel zin in een bottleneckgebeuren.
Heb momenteel een Asus A7V-333 moederbord, Athlon XP 2600+, 1Gig geheugen en een(zwaar overgeklokte) Radeon 9800 Pro en ik twijfel dus tussen een upgrade van deze nieuwe 6800(of de nieuwe ATi) op mijn huidige systeem of om mijn 9800 Pro mee te nemen naar een nieuw aan te schaffen Athlon 64 3200+ plus moederbord.
Vraag me dus af bij welke upgrade ik het meest gebaat ben. Stel vrij hoge eisen aan de graphics en ik weiger dus ook om spellen te spelen in een resolutie lager dan 1280x960 met 4xFSAA en 16xAF. Deze eisen beginnen nu een beetje onhaalbaar te worden bij de nieuwe spellen en ik vraag me af mijn Radeon 9800 Pro of de rest van mijn systeem de bottleneck is met deze eisen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik weet niet hoe het met het leeuwendeel zit, maar ik ga liever voor stabiele kwaliteit met 5fps minder dan snelle kwaliteit ten kosten van crashes, kwaliteit, en watdanniet.
Hoe denken anderen hierover?
Ik denk exact met je mee, ik heb al tig keer een BSOD gehad van nv4_disp.dllAnoniem: 14124 schreef op 19 april 2004 @ 22:32:
Onderdeel van kwaliteit is niet alleen de hardware, maar ook de drivers en op dat punt moet Nvidia toch nog behoorlijk aanpoten. De ene keer werken functies niet, de andere keer is de kwaliteit beinvloed aldaniet om op dat moment even snel in een goed plaatje bij benchmarks te komen, maar wat nog vaker voorkomt zijn bsod's door bijv nv4_disp.dll.
Ik weet niet hoe het met het leeuwendeel zit, maar ik ga liever voor stabiele kwaliteit met 5fps minder dan snelle kwaliteit ten kosten van crashes, kwaliteit, en watdanniet.
Hoe denken anderen hierover?

Ben ik het maar ten dele mee eens. Als ik kijk naar welke games cpu-limited zijn: UT2004 is er zo een, de oude Q3 engine games, Splinter Cell, alhoewel ook in die games vaak in de AA+AF settings de 6800 inlevert. So what, die lopen toch al snel zat (nouja, Neverwinter nights misschien niet). Far Cry is niet cpu limited met de komst van de 6800, nog steeds neemt daar de performance sterk af als je naar 1600 gaat, en op 1024 is die ook nog niet cpu-limited,Aquamark3 bench laat ook hetzelfde beeld zien. Volgens mij loopt je kaart dus icm bijv. p4 3.2 nou niet bepaald uit zijn neus te vreten,en met een 2.2 valt het imho ook nog reuze mee.Anoniem: 93354 schreef op 19 april 2004 @ 22:03:
Ik denk dat zelfs een high end proc nog niet alles uit de videokaart haalt omdat de meeste spellen cpu bound zijn.

Vandaag heb ik die review van Tomshardware even helemaal doorgelezen. Van eerste tot laatste letter, zo verbaasd was ik. Wat een kracht heeft die Nvidea 6800 Ultra...
En net nu mijn Asus V9980 (met 5950 Ultra chipset) bij het automatiseringsbedrijf ligt, klaar om in mijn high-end Intel P4 systeem gebouwd te worden...
Ik dacht eerst, een miskoop??
Maar er zijn toch wel nadelen aan die nieuwe grafische kaart, het is een luie kaart die veel stroom verbruikt. Volgens tomshardware belast een Divx'je draaien met de Nvidea 6800 Ultra je CPU voor 36%!!, tegenover 22/23% bij de Nvidea FX5950 en de ATi9800XT.
Deze Nvidea 6800 Ultra stuurt veel van zijn codeerwerk naar de processor (de smiecht...
Bij nader inzien, toch dik tevreden met mijn Asus V9980, die ik over een weekje kan aanschouwen in mijn glazen Chieftec kast.
Goud is geen geld
Van die 6800 had je pas over dik een maand kunnen genieten, de 5950 ligt al klaar. Je kunt altijd nog upgraden als de nieuwe kaarten van nvidia en ati beschikbaar zijnFrank_Knopers schreef op 20 april 2004 @ 21:29:
Oh damn...![]()
[...]
Bij nader inzien, toch dik tevreden met mijn Asus V9980, die ik over een weekje kan aanschouwen in mijn glazen Chieftec kast.
Het is zo in de computer wereld wat je nu koopt morgen oud is.
Het verbruik is maar 18W meer als een 9800xt en hij werkt zelfs op een 200W voeding Het is wel zo dat het nog wel meer als een maand duurt voor dat je hem kan kopen
Hahaha, heb jij ze op je rug groeienAndamanen schreef op 20 april 2004 @ 21:34:
[...]
Van die 6800 had je pas over dik een maand kunnen genieten, de 5950 ligt al klaar. Je kunt altijd nog upgraden als de nieuwe kaarten van nvidia en ati beschikbaar zijn
GreetZ
Two hard disk drive power dongles off of separate power supply cable bundles (smaller floppy disk drive connector is not sufficient).
Ik zie nergens staan dat ze dedicated moeten zijn.
http://www.pointofview-online.com/products/6800ultra.php
met de fx ging dat ook zo eerst de FX 5800 toen de 5900 of was dat zo omdat de 5800 een flop was?
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Dit topic is gesloten.