Wanadoo nieuwsserver beperkingen

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Hmm, ik haal headers binnen tussen de 100 kb/s en 200 kb/s en download nu met 3 threats met ong 45 kb/s dus er is tot nu toe nog niks verandert op het feit na dat alles wel stabieler loopt, nog ff afw8en tot donderdag en dan hopen dat alles sneller en stabieler gaat en vooral de retentie wat hoger is dan de 2 dgn van de laatste tijd.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headers zitten nu op 900Kbps!!! :*) :*) :*)

3 downloads komen in totaal op 360Kbps.... ;( ;
3 is overigens nog steeds het maximum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke nieuwsserver gebruiken jullie dan?

Ik heb een account bij euronet (geloof dat euronet bij wannadoo hoort, of andersom) en daar is het alleen nog mogelijk om de headers te downloaden.
Ik download via freeloader.euronet.nl dat overigens ook te gebruiken moet zijn bij een wannadoo account.
Ik had ook al een tijdje terug dat de download snelheid erg laag lag en las op FTD dat veel wannadoo gebruikers daar ook last van hadden, todat iemand daar melde dat wannadoo een nieuwe nieuwsserver heeft, namelijk freeloader.euronet.nl.

Ik denk dat ik idd geduldig tot 28 mei moet wachten voordat ik weer kan downloaden. :'( :'( :'( :D :D :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op 25 mei 2004 @ 22:41:
[...]

Hm, blijkbaar heeft men intern een andere planning dan de planning die men naar buiten heeft gebracht. Weer eens een goed voorbeeld van de perfecte communicatie :)

Op de storingspagina van casema staat namelijk (nog steeds): Vanaf 25 mei is het verbeterde platform weer beschikbaar. Het zal uiterlijk drie dagen duren tot alle informatie geladen is.
dat was ook de bedoeling. Maar de 25ste lag hij er voor een groot deel v/d dag er nog steeds uit. Ze zijn nu bezig om alle data terug te pompen op de servers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de werkzaamheden begonnen enige weken geleden was m'n downloadsnelheid maximaal voor headers (250KB/sec) and 'treurig' voor binaries (40KB/sec). :'(
Nu idem voor headers, maar 80KB/sec voor binaries. Dit op een Wanadoo 2048/384 Account.
Het is mischien nu wel 2x zo snel (voor mij) sinds de werkzaamheden, maar ik neem aan (en hoop) dat dit nog wel omhoog gaat na de 27e. :P :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 10:46:
Sinds de werkzaamheden begonnen enige weken geleden was m'n downloadsnelheid maximaal voor headers (250KB/sec) and 'treurig' voor binaries (40KB/sec). :'(
Nu idem voor headers, maar 80KB/sec voor binaries. Dit op een Wanadoo 2048/384 Account.
Het is mischien nu wel 2x zo snel (voor mij) sinds de werkzaamheden, maar ik neem aan (en hoop) dat dit nog wel omhoog gaat na de 27e. :P :?
Op FTD had iemand gebeld naar de helpdesk (op FTD zijn tig mensen die niet wisten dat de servers een paar dagen down zouden zijn) en die kreeg het volgende te horen (van interpunctie heft hij nog nooit gehoord geloof ik...).
ik heb wanadoo gebeld en het zal vanmiddag weer moeten werken zijn al weken aan het kltn de snelheid zal niet hoger zijn dan ongeveer 27kb maar zal binnen een week weer rond de 80 kb liggen zeggen ze hoger komt het niet zijn gelokt op die snelheid casema daar integen laat de nieuws groepen wel met hogere snelheden door zoland het duurt er willen meer nieuwsservers de snelheid dichtknijpen ik denk dat ze aandelen in betaalservers hebben genomen en daarmee meer willen incaseren bij deze zijn jullie op de hoogte verder klasse post en bedankt dat ik dit mocht meedelen
Oftewel 80 KB/s wordt de nieuwe max?

Ik kan nu trouwens wel connecten maar veel staat er incompleet op maja dat is op zich niet zo vreemd als ze nu de data aan het inladen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 10:59:
[...]

Op FTD had iemand gebeld naar de helpdesk (op FTD zijn tig mensen die niet wisten dat de servers een paar dagen down zouden zijn) en die kreeg het volgende te horen (van interpunctie heft hij nog nooit gehoord geloof ik...).

[...]

Oftewel 80 KB/s wordt de nieuwe max?

Ik kan nu trouwens wel connecten maar veel staat er incompleet op maja dat is op zich niet zo vreemd als ze nu de data aan het inladen zijn.
Ach, 80KB/sec is nog 6GB/dag, daar kan ik echt wel mee leven, maar hogere retentietijden (wat nu natuurlijk nog niet echt te checken is) zou natuurlijk echt geweldig zijn, want dat was ze bij Wanadoo al nooit zo erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je wel 24 uur per dag je PC hebben aanstaan. Ik vind het nog steeds onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:18:
[...]

Ach, 80KB/sec is nog 6GB/dag, daar kan ik echt wel mee leven, maar hogere retentietijden (wat nu natuurlijk nog niet echt te checken is) zou natuurlijk echt geweldig zijn, want dat was ze bij Wanadoo al nooit zo erg lang.
allemaal harstikke leuk... maar de helpdesk weet daar nix van,... mensen veronderstellen dat soort dingen ook vaak, en al krijgen ze een niet duidelijk antwoordt dan vinden ze dat gewoon waar.... (jah sommige mensen zijn echt dope)
+ 20x bellen naar de helpdesk heeft echt geen zin wacht nou maar gewoon lekker af!! :(

helpdesker is!

[ Voor 3% gewijzigd door xtr3me op 26-05-2004 12:47 . Reden: helpdesker is! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 12:40:
Dan moet je wel 24 uur per dag je PC hebben aanstaan. Ik vind het nog steeds onacceptabel.
Ik zet hem af en toe aan nachtje uit (zo'n 1x per maand) maar voor de rest draait ie 24/7, hij maakt niet zo'n herrie.
Mmore-323 schreef op 26 mei 2004 @ 12:46:
[...]

allemaal harstikke leuk... maar de helpdesk weet daar nix van,... mensen veronderstellen dat soort dingen ook vaak, en al krijgen ze een niet duidelijk antwoordt dan vinden ze dat gewoon waar.... (jah sommige mensen zijn echt dope)
+ 20x bellen naar de helpdesk heeft echt geen zin wacht nou maar gewoon lekker af!! :(

helpdesker is!
Ik bel niet of nauwelijks naar de helpdesk (is wel beter geworden!), en heb in dit geval ook alleen maar de .announce en dit topic bijgehouden aangezien anderen 'voor mij' al naar de informatie hadden gejaagd/gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 13:03:
[...]

Ik zet hem af en toe aan nachtje uit (zo'n 1x per maand) maar voor de rest draait ie 24/7, hij maakt niet zo'n herrie.

[...]

Ik bel niet of nauwelijks naar de helpdesk (is wel beter geworden!), en heb in dit geval ook alleen maar de .announce en dit topic bijgehouden aangezien anderen 'voor mij' al naar de informatie hadden gejaagd/gevraagd.
idd doe je goed... :P
maar et leuke is als mensen sommige dingen lezen op forums gaan ze WEER bellen wat nou zo irri is, maar jah doe je nix aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nu op de >900Kbps met een basic accountje; wel een beetje instabiel

gewoon op news.wanadoo.nl

maar het begint alweer ergens op te lijken! :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi hij gaat weer rond de 1,5mbit. Niet top maar het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Vanavond maar weer eens wat uitproberen lees ik. En tja, als je 2048 hebt, dan wil je dat wel kunnen benutten he, dus niets knijpen!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Gaat bij jullie alleen headers binnenhalen zo snel of ook het daadwerkelijk downloaden want headers zo snel was daarvoor ook al zo.

edit: kan nu alleen nog maar headers binnenhalen en niet meer downloaden :X

[ Voor 36% gewijzigd door bAdmuTs op 26-05-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 25 mei is het verbeterde platform weer beschikbaar. Het zal uiterlijk drie dagen duren tot alle informatie geladen is. Vanaf 27 mei zijn de nieuwsgroepen weer volledig beschikbaar
Staat nog steeds officieel bij ons aangegeven, maar ben blij dat het er tot nu toe zo goed uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATM headers @ 35 KB/s met 3 threads

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu via freeloader.euronet.nl op volle snelheid (rond de 230 KByte/s) updaten.
Per thread (kheb er iig min. 8 threads) kan ik rond de snelheid van 200 KByte/s downloaden.

Vraagje:
Komen de bestanden die tijdens het 'verhuizen' zijn geupload door anderen binnenkort alsnog op de wanadoo/euronet servers?? --> "Het zal uiterlijk drie dagen duren tot alle informatie geladen is"

Zo niet, dan is het best kut. Want kheb dan een hele hoop bestanden voor niets gedownload.

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26

Kid Buu

Huh, Pietje?

Download je van de euronet servers via een wanadoo abonnement?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect_Cell schreef op 26 mei 2004 @ 20:38:
Download je van de euronet servers via een wanadoo abonnement?
Nee, kben een euronet abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hoop incompletes nog. Maar iig weer 200 KBs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:14
Vanaf 28 mei zijn de nieuwsgroepen weer volledig beschikbaar
aldus casema.announce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds een hoge ping op gameservers hoor, Begin het helemaal zat te worden nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Kan niet meer connecten, ze zijn blijkbaar nog aan het testen of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is alles gewoon op zijn max qua snelheid en connecties.
Maar het ziet ernaar uit dat de tijdens de verhuizing geposte bestanden niet op de servers staan (of ik moet gewoon wat langer wachten :P)

(nogmaals, kben euronet abonnee en gebruik freeloader.euronet.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 lijnen op euronet.nl
5 lijnen op freeloader.nl
4 lijnen op pay server

Jammer dat mijn verbinding maar 2.5 mbit is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Werkt bij mij nu gewoon, alleen headers binnenhalen gaat niet met 200 kb/s maar met ong 40/60 kb/s en downloaden schommelt gigantisch tussen de 30 en de 100 kb/s :X, nog niet echt stabiel dus. Hoop dat dat morgen beter is/wordt. En kan ook nog maar met 3 threats downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n vermoeden dat die 3 threads blijven, maar dan wel met de max downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Bij mij gaan de nieuwsgroepen nog steeds retetraag, headers ophalen gaat met 20 KB/s en downloaden schommelt rond de 60 KB/s.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect_Cell schreef op 28 mei 2004 @ 14:46:
Bij mij gaan de nieuwsgroepen nog steeds retetraag, headers ophalen gaat met 20 KB/s en downloaden schommelt rond de 60 KB/s.
hier hetzelfde geval
ik gebruik adsl lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Leuk dat de euronetters komen vertellen dat het bij hen wel goed gaat, maar wat heeft dat met wanadoo news te maken :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkov
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn nieuwsgroepen gaan sinds vandaag weer rond de 100kb/s met basic. Eerst was het rond de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harkov schreef op 28 mei 2004 @ 16:29:
Mijn nieuwsgroepen gaan sinds vandaag weer rond de 100kb/s met basic. Eerst was het rond de 40.
hier tussen de 80 en 100 met basic (vrij instabiel), maar 5 connections werkt op het moment nog niet :| nog maar ff geduld hebben dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaguit schreef op 28 mei 2004 @ 15:28:
Leuk dat de euronetters komen vertellen dat het bij hen wel goed gaat, maar wat heeft dat met wanadoo news te maken :?.
alles.

news.euronet.nl = news.wanadoo.nl

same server, same content. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Wat is dan het verschil tussen news.euronet.nl en freeloader.euronet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cam47bubbles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07-2023
Hoi,

Ik heb nu heel veel incompletes bij Wanadoo. Hebben jullie daar ook last van? En de snelheid is nou niet echt hoog, zo rond de 400-500 kbps bij het binnenhalen van headers... :-(
Het resetten van de modem heeft ook niet echt veel geholpen.

gr.

WJ

[ Voor 14% gewijzigd door cam47bubbles op 28-05-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kunnen externen eigenlijk nog inloggen? Nee zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:27

knakworst

Get more sats!

Perfect_Cell schreef op 28 mei 2004 @ 20:40:
Wat is dan het verschil tussen news.euronet.nl en freeloader.euronet.nl?
Hier zie je een overzicht van alle servers:

http://news.euro.net/traffic/

news.euro.net routert je waarschijnlijk door naar 1 van de readers (load-balancing). 1 van die readers het freeloader.euronet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 jaar internet ervaring voor Wanadoo ???
Moet dan wel heel slecht zijn !!! :( :( :( :(

Als het voor juni niet is opgelost stel ik voor dat er een bezoekje van een ruime delegatie op bezoek moet bij Wanadoo!!!

De betaalde helpdesk heb ik al meermalen gesproken en echt, het zou 27mei allemaal voor elkaar zijn.. En wat is waar...
Nou ja, het is weekend, meer niet!
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRené

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euronet was net zogoed down, alleen kunnen wij ook op freeloader en wanadoo'ers blijkbaar niet? Ik heb gewoon getest hoeveel connecties er gemaakt konden worden. Om zo te kunnen vergelijken hoe de instellingen per server zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

knakworst schreef op 28 mei 2004 @ 21:26:
[...]

Hier zie je een overzicht van alle servers:

http://news.euro.net/traffic/

news.euro.net routert je waarschijnlijk door naar 1 van de readers (load-balancing). 1 van die readers het freeloader.euronet.nl
Hmz, cool, dit zijn zeker wel leuke grafiekjes.

Als ik het volgende grafiekje moet geloven dan is het gebruik van usenet om te downloaden behoorlijk gestegen:
Afbeeldingslocatie: http://news.euro.net/traffic/reader.traf-tot-year.png
Groen is het ingaande verkeer, blauw is het uitgaande verkeer.

Een paar nieuwsservers die ze er volgens mij bij hebben geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://news.euro.net/traffic/willi.traf-year.png
Afbeeldingslocatie: http://news.euro.net/traffic/flip.traf-year.png
Afbeeldingslocatie: http://news.euro.net/traffic/snatched.traf-year.png
Afbeeldingslocatie: http://news.euro.net/traffic/digger.traf-year.png
Afbeeldingslocatie: http://news.euro.net/traffic/marvin.traf-year.png

Zo te zien hebben ze het afgelopen jaar dus wel behoorlijk wat gedaan aan uitbreiding :O. Volgens mij zo erg dat het niet meer in het rack paste ofzo :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis nog steeds erg instabiel.
Ik haal hoewel nu max 85kb/s maar het schommelt vaak tussen de 50-70.
Toch nog iets van vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Het blijft zuigen als een dolle... Een payserver accountje begint steeds meer interessant te worden, aangezien wanadoo voorlopig niet op te zeggen is.

(Waarom is de overheid zo aan het hakken op telecom providers om overstap makkelijker te maken, maar de kabelaars krijgen alle vrijheid voor wurgcontracten???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht omdat de kabelaars ook onder druk staan van oa Buma Stemra en Brein om wat aan alle illegale zooi op de news servers te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Euh, dat heeft niets te maken met de wurgcontracten van de kabelaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Haaguit schreef op 29 mei 2004 @ 17:49:
Het blijft zuigen als een dolle... Een payserver accountje begint steeds meer interessant te worden, aangezien wanadoo voorlopig niet op te zeggen is.
Je zit bere goedkoop (vergeleken met sommige andere providers) op internet, dan kan je ook niet rekenen op dat alles super perfect is. Stap dan liever over op een provider waar je ook een fatsoenlijk bedrag voor betaald en de bijbehorende service krijgt!

Ik heb bij XS4ALL het eerste half jaar niet gratis gekregen, en het kost me 5 euro per maand meer ofzo (lite abo). Maar voor dat geld heb ik nog helemaal geen gezeur gehad, in tegenstelling tot dat gezeur wat ik bij Wanadoo heb gehad. Bovendien heb ik veel meer opties en heb ik 1 prijs voor alles inclusief (virus filter, spam filter, mail forward, etc)

Een Wanadoo abootje en een pay server word dus even duur of zelfs duurder dan mijn XS4ALL abootje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Een payserver is stukke beter dan de news server van xs4all hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zit nog maar kort bij XS4ALL, maar icm de newsserver van Wanadoo (oud nog steeds niet afgesloten abo) red ik een hoop :D

Zoveel problematiek met newszilla zoals ik op andere plaatsen gelezen heb, heb ik nog niet meegemaakt iig. Ook voor alle duidelijkheid, Newszilla is een experimentele newsserver. Neem dat experimentele karakter maar letterlijk, je kunt er immers volgens XS4ALL niet op bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Ch!pY-J schreef op 30 mei 2004 @ 16:17:
Je zit bere goedkoop (vergeleken met sommige andere providers) op internet, dan kan je ook niet rekenen op dat alles super perfect is. Stap dan liever over op een provider waar je ook een fatsoenlijk bedrag voor betaald en de bijbehorende service krijgt!

Ik heb bij XS4ALL het eerste half jaar niet gratis gekregen, en het kost me 5 euro per maand meer ofzo (lite abo). Maar voor dat geld heb ik nog helemaal geen gezeur gehad, in tegenstelling tot dat gezeur wat ik bij Wanadoo heb gehad. Bovendien heb ik veel meer opties en heb ik 1 prijs voor alles inclusief (virus filter, spam filter, mail forward, etc)

Een Wanadoo abootje en een pay server word dus even duur of zelfs duurder dan mijn XS4ALL abootje...
Prijs/snelheid verhouding is niet goedkoop, maar gewoon marktconform voor de regio. Contract is een jaar verlengd automatisch, en zo makkelijk stap je dus niet over. Je zit of een tijd met dubbele kosten, OF je hebt een tijdje geen verbinding. Daarbij is xs4all 15 euro duurder om de snelheid te evenaren. Ik betaal nu 45 euro voor 2 Mbit. XS4all is 60 euro voor 2,24 Mbit. Niet echt goedkoper dus, naast alle administratieve shit die je weer om je oren krijgt bij abo wisseling & KPN.

[ Voor 12% gewijzigd door Haaguit op 30-05-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op dit moment lopen de nieuwsgroepen als een trein hier.
ik haal nu de hele tijd tussen de 90 en de 110kb/s.(lite abo)

Das toch al een hele vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Ik heb ook ergens gelezen dat de wisselende snelheden komen omdat de servers allemaal nog belanceerd moeten worden. Zodat niet a.b.nl, a.b.x en a.b.boneless op een server gehost worden. De servers zou constant kijken nu welke server dan nog rustig is en daar dan weer een drukke group bij gooien van een overbelaste server enzo, zodat uiteindelijk de load perfect verdeeld is. Maar goed, we zullen maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Haaguit schreef op 30 mei 2004 @ 17:25:
[...]

Prijs/snelheid verhouding is niet goedkoop, maar gewoon marktconform voor de regio. Contract is een jaar verlengd automatisch, en zo makkelijk stap je dus niet over. Je zit of een tijd met dubbele kosten, OF je hebt een tijdje geen verbinding. Daarbij is xs4all 15 euro duurder om de snelheid te evenaren. Ik betaal nu 45 euro voor 2 Mbit. XS4all is 60 euro voor 2,24 Mbit. Niet echt goedkoper dus, naast alle administratieve shit die je weer om je oren krijgt bij abo wisseling & KPN.
offtopic:
€45,- voor 2mbit? Ik heb 2-3 jaar lang een dikke €50,- betaald (laatste jaar €52,50) voor het basic abo (vanaf januari 2048/320). XS4ALL's kosten zitten tegen de €60,- euro aan. Maar als je Wanadoo's extra's neemt (anti virus/anti spam) dan zit je al weer behoorlijk dicht bij die €60,- van XS4ALL en dan heb je nog geeneens die extra mogelijkheden die XS4ALL daarbovenop bied; jaarlicentie (windows) firewall, jaarlicentie (windows) virusscanner, mail forwards in te stellen, een helpdesk op een interlokaal nummer, newsserver met een hogere retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema newsserver:

[quote]
Casema klanten kunnen op het moment met maximaal 2 mbit per seconde downloaden vanaf news.casema.nl. Elke klant kan over maximaal 8 connecties beschikken met een limiet van 256kbps per connectie. Dit heeft als gevolg dat het ophalen van berichtheaders voor Multi, Maxi en Mega klanten onevenredig lang duurt. Tevens halen Mega klanten de maximale snelheid waarvoor ze wel betalen niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraag voor iedereen

ik gebruik wanadoo com21 premium

download via news.wanadoo.nl zo ver dit gaat

nu zit ik het met volgende als ik ga downloaden uit mp3.dance krijg ik de mp3's wel binnen maar allemaal corrupt net zoals met kazaa het riaa verhaal

nog meer mensen die hier last van hebben?

lijkt net of er krassen op die cd hebben gezeten.

voorheen had ik hier nooit last van, en nee heb geen spyware alles gecheckt ook geen virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ik word een beetje moe van wanadoo/casema, ik haal nu nog steeds headers binnen met maar 30/40 kb/s en kan nog steeds maar met 3 threats met ong 50/60 kb/s downloaden terwijl ik een premium abbo'tje heb en dus met 2 mbit zou moeten kunnen downloaden :X.

Zou echt blij zijn als wanadoo/casema is een keer zijn beloftes ook echt na komt of iig je iets meer info erover zou geven en dan graag ook nog op tijd. Schijnt allemaal heel erg moeilijk te zijn voor wanadoo/casema :(

ik download dus uit news.wanadoo.nl dus ligt dit dan aan wanadoo of casema want ik word daar ook niet echt wijs uit :?

[ Voor 16% gewijzigd door bAdmuTs op 02-06-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:25:
een vraag voor iedereen

ik gebruik wanadoo com21 premium

download via news.wanadoo.nl zo ver dit gaat

nu zit ik het met volgende als ik ga downloaden uit mp3.dance krijg ik de mp3's wel binnen maar allemaal corrupt net zoals met kazaa het riaa verhaal

nog meer mensen die hier last van hebben?

lijkt net of er krassen op die cd hebben gezeten.

voorheen had ik hier nooit last van, en nee heb geen spyware alles gecheckt ook geen virus
opgelost ligt aan newsbin pro 4.3.1 build 4896

heel raar heb alles op default settings gezet maar blijf dit probleem houden

met xnews geen klachten _/-\o_ er zit dus iets niet goed in die newsbin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op 01 juni 2004 @ 23:53:
Ik word een beetje moe van wanadoo/casema, ik haal nu nog steeds headers binnen met maar 30/40 kb/s en kan nog steeds maar met 3 threats met ong 50/60 kb/s downloaden terwijl ik een premium abbo'tje heb en dus met 2 mbit zou moeten kunnen downloaden :X.

Zou echt blij zijn als wanadoo/casema is een keer zijn beloftes ook echt na komt of iig je iets meer info erover zou geven en dan graag ook nog op tijd. Schijnt allemaal heel erg moeilijk te zijn voor wanadoo/casema :(

ik download dus uit news.wanadoo.nl dus ligt dit dan aan wanadoo of casema want ik word daar ook niet echt wijs uit :?
Wanadoo

Casema beheert niks waar wanadoo of euronet bij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwsgroepen lopen nu best aardig.
Hij zit de hele tijd op de 100kb/s, hij schommelt nog wel maar je ziet toch dat er steeds duidelijk verbetering optreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Als ik via de news.wanadoo.nl connect haal ik lagere snelheden als bij verbinden met news.euronet.nl. Vreemd... Nog steeds erg veel missende articles en partials. Wat kunnen ze wel daar??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
De servers lijken het gewoon niet aan te kunnen. Ik heb bij nova.planet.nl gewoon een kaars rechte lijn in de snelheid grafiek maar bij wanadoo lijkt het meer een berg landschap :P dan weer 100 kb/s dan weer 30 kb/s dan weer 50 etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de brief binnen dattik 11 juni weer bij de casema-clan hoor...

heb nu wanadoo premium maar vanwege het newsgroup gezeik bennik daar weg... nou zit ik net te pingen naar de newsservers van wanadoo en casema... en wat blijkt: de IP van de casema-newsserver is gelijk aan die van Giganews

dus je zit gewoon op een 'betaalde' server waarvan de snelheid dus 10x beter is dan die van wanadoo... :+

wanadoo: 194.134.2.2
casema: 216.196.97.132 (central.isp.giganews.com)

alleen is de ping van casema wel 6x zo hoog als die van wanadoo (20 om 120) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema news is ook limited tho, volgens mij 2mbit met 3 threads als ik me goed herinner. Nog altijd sneller dan Wanadoo news, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
I LOVE WANADOO. Ik heb zelf nova die ene 2mbit +10% lijntje. En haal bij nova 230/240 kbps, maar deze snelheid haal ik ook bij wanadoo met 3 connecties. En is hardstikke stabiel. Ik vind wanadoo zelfs nog stabieler dan nova, nu kan ik bijv ni meer connecten met nova 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 08:52:
Eeeen daar gaan we al :)

[...]

Lachen he? Wisten we dus tot gister of zo niets vanaf hierzo... :(
waar heb je dat bericht vandaan?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hijs wel stil opeens hé :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me eigenlijk vertellen wat de retentie ongeveer is bij wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:26:
kan iemand me eigenlijk vertellen wat de retentie ongeveer is bij wanadoo?
was meestal zo'n 2 dagen (3 als je mazzel had in sommige groepen, 1 als je uit de grote groepen downloadde). Weet alleen niet of het nu veranderd is, heb al ff nauwelijks meer gedownload met mn wanadoo account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
ik mag blij zijn hier als boven de 50 kb/s uit kom vandaag.
Bah... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!
maar, het loopt deze avond echt bagger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

De retentie bij wanadoo is nog steeds te bagger (2 dgn ongeveer) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog maar connecten met twee threads :( Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er "gelukkig" dire. Maar wat is hij weer traaaaaaag zeg... Ik word werkelijk %^$%#ziek van die hele Wanadoo toko weet je dat.... In hoeverre kunnen die gasten dit nou maken?! Ik bedoel, je verkoopt toch een bepaalde service en snelheid?! Ze verkopen NIEt een downloadsnelheid van 72 KBs voor nieuwsgroepen een 200 KBs van FTPs, ze verkopen 200 KBs PUNT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Wanadoo biedt internettoegang aan met een bepaalde snelheid. De nieuwsservers zijn een extra service van wanadoo, zonder melding van een te halen snelheid.
Bijna elka ISP heeft tegenwoordig wel een limiet qua snelheid op de nieuwsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al de andere servers geprobeerd? (heb zelf geen Wanadoo)

http://beast.euro.net/traffic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 17:33:
Hebben jullie al de andere servers geprobeerd? (heb zelf geen Wanadoo)

http://beast.euro.net/traffic/
mijne schommelt nu zo rond de 120 kbyte, en af en toe een tijdje op 200kbyte, maar meer richting de 120 dan naar de 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:33:
Casema news is ook limited tho, volgens mij 2mbit met 3 threads als ik me goed herinner. Nog altijd sneller dan Wanadoo news, maar toch...
Dat was het wel, de laatste tijd red ik het echter niet meer. Verder dan 3 x 256 Kbps kom ik in ieder geval niet bij Casema ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
het lijkt overigens of sommige servers op max 80 komen, sommige rond de 130 en sommige weer rond de 200... kan dat kloppen of is dat bedrog?

edit: groepen bedoel ik natuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door meelmark op 07-06-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Freak
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2023
Met 2 threats tegelijk kan ik niet meer dan 10 KB van news.wanadoo.nl afhalen. Vroeger was ik best tevreden over de nieuwsgroepenservice van wanadoo met 100 kb headers ophalen en 40 a 50 KB de bestanden. Ik ga denk ik op zoek naar een goede payserver als het zo moet is het niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toenet lagen de nieuwsgroepen er ff uit maar nu doet ie het weer en wel op volle snelheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Wanadoo ligt er nu uit :( net deed ie het nog :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:58:
toenet lagen de nieuwsgroepen er ff uit maar nu doet ie het weer en wel op volle snelheid :D
gadver hij doet het niet

mooi zo hij doet het weer

[ Voor 7% gewijzigd door meelmark op 08-06-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

It's working again met 150 kb/s + :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauwwwwww.... niet om naar huis te schrijven...
Headers zijn traag.. 150 kbit/s en downen maar 3 draads en sterk wisselende snelheden... wel een max van 860 kbit op een 1Mbit lijntje...
Gatver gatver gatver....

Gelukkig werkt die eerder genoemde euronet newsserver wel strak op 885kbitjes..
Vind het nu tijd om geld terug te vragen/abbo op te zeggen bij Wannadon't...

grom grom,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Geld terug dat kan je wel vergeten bij de wanadoo. Monopolist he, dus bukken en wachten tot je genaaid wordt door ze. Gelukkig kan ik per mei 2005 opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaguit schreef op 09 juni 2004 @ 16:01:
Geld terug dat kan je wel vergeten bij de wanadoo. Monopolist he, dus bukken en wachten tot je genaaid wordt door ze. Gelukkig kan ik per mei 2005 opzeggen...
Ghe ghe

Net te laat met je jaarcontract opzeggen geweest? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Ja, was plechtig beloofd dat het tot eind mei zou duren, daarna alles weer ok. Ook het administratieve gezeik is het me eigenlijk niet waard. Ik denk dat ik maar gewoon een maandje of wat het nog aankijk, en dan maar een payservertje vast per maand neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zie ik hier niemand die gebruik maakt van beta of gratis news servers?
Ik zit momenteel ook bij euronet, en download bij 8 verschillende news servers.
Allemaal voor noppes!!
Ik zal jullie er alvast 1tje geven.. om aan de snelheid te proeven:
beta.teranews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Ik ga het even testen met Wanadoo Premium:
Update group: a.b.nl van 208 Mb, tussen 170Kbyte en 190 Kbyte. Tijd: 11 minuten
Binnenhalen 2 articles van 10.3 meg: tussen de 0 Kbyte en 100 Kbyte. Tijd: 17 minuten
Max threads: 2

Verder : threads binnenhalen is fantastisch. Het binnenhalen gaat stukken minder, vaak 'gaten' en geen constante stroom data. Zeker een goeie ondersteuning! Een paar van deze servers samen en je hebt een goed alternatief denk ik. Ik heb niet gekeken naar missende articles en parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een paar meer?
geen probleem :)
Ik maak zelf gebruik van 7 verschillende servers, en hier gaat alles super!!
Hier komen er nog een paar:
news.lga.highwinds-media.com
news.netforce.cz

There's more where that came from ;)

Ik kan b.t.w. het programma newsleecher van harte aanbevelen.
Hier kan je nameljik meerdere servers instellen, en zoeken op de server.
Dus dan is het niet meer nodig om headers binnen te halen!! 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 02:00:
Waarom zie ik hier niemand die gebruik maakt van beta of gratis news servers?
Ik zit momenteel ook bij euronet, en download bij 8 verschillende news servers.
Allemaal voor noppes!!
Ik zal jullie er alvast 1tje geven.. om aan de snelheid te proeven:
beta.teranews.com
Of reader.teranews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurelium schreef op 11 juni 2004 @ 22:44:
[...]

Of reader.teranews.com
Alleen erg jammer dat daar een stuk minder binaries op staan, aangezien deze voor txt is ;)
Maar hier nog een paar:
69.28.186.120 :9~
news.100proofnews.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste wanadoo cable gebruikers!

stap (gratis) over op het gelijkwaardige casema abo-tje en u krijgt een open top newsserver!

news.casema.nl
8 connecties
hoooooooooge retentie (full update van alt.binaries.cores = 850 MB! was altijd iets van 100 MB)
continu hoge snelheid (ik 250-255 K/s met mijn 2084/384)

heel makkelijk via de casema website online te regelen....en snel ook
binnen 2 weken

gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 20:22:
[...]

Alleen erg jammer dat daar een stuk minder binaries op staan, aangezien deze voor txt is ;)
Maar hier nog een paar:
69.28.186.120 :9~
news.100proofnews.com
Die eerste is inderdaad wel goed en snel ja _/-\o_

Die 2e werkt alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 20:51:
beste wanadoo cable gebruikers!

stap (gratis) over op het gelijkwaardige casema abo-tje en u krijgt een open top newsserver!

news.casema.nl
8 connecties
hoooooooooge retentie (full update van alt.binaries.cores = 850 MB! was altijd iets van 100 MB)
continu hoge snelheid (ik 250-255 K/s met mijn 2084/384)

binnen 2 weken

gegroet!
Vind je het gek?.. Casema besteed de newsserver uit aan news-hosting. Ik vraag me af hoelang het nog uncapped blijft... gezien de prijzen bij news-hosting.

News-hosting is een betaalde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 08:52:
Casema klanten kunnen op het moment met maximaal 2 mbit per seconde downloaden vanaf news.casema.nl. Elke klant kan over maximaal 8 connecties beschikken met een limiet van 256kbps per connectie.
Technisch gezien issie al capped :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 20:51:

binnen 2 weken
hm, ik lijk ineens last te hebben van scheelheid, ik kan het niet vinden op de website casema. Waar staat het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

seb_ schreef op 13 juni 2004 @ 10:46:
[...]

hm, ik lijk ineens last te hebben van scheelheid, ik kan het niet vinden op de website casema. Waar staat het ongeveer?
Zou ik ook wel eens willen weten want dat is een stuk btr dan wanadoo iig :D

[ Voor 5% gewijzigd door bAdmuTs op 14-06-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Is er iemand die al met de wanadoo aan de lijn heeft gehangen over de nieuwe situatie? Dat achterlijke geknepen gebeuren begint enorm te irriteren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaguit schreef op 18 juni 2004 @ 07:57:
Is er iemand die al met de wanadoo aan de lijn heeft gehangen over de nieuwe situatie? Dat achterlijke geknepen gebeuren begint enorm te irriteren namelijk.
Ik wens je veel succes. Aangezien de helpdesk die je doorgaans belt geen enkele invloed uit kan oefenen op de news server die door en bij Wanadoo beheerd wordt komt je klacht waarschijnlijk niet verder dan een vermelding ervan in het systeem.

Beter Wanadoo zelf bellen. Daar bereik je waarschijnlijk net zo weinig mee maar je belt iig naar de plek die er verantwoordelijk voor is. Nummer is 0900-0134.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ook wat info over de Casema newsserver btw (dus niet die van Wanadoo!)

Het is nu mogelijk om 8 verbindingen op te zetten van elk
256 kbps. Dus totaal is het mogelijk om te downloaden met 2 Mbps.
Omdat het downloaden van de headers van een nieuwsgroep over 1
verbinding gaat, kan dit dus maar met 256 kbps.

De servers (van de Casema news provider) staan op dit moment nog in Texas,
Amerika. Binnenkort ( binnen een maand of 2 ) staan er ook servers in
Amsterdam waardoor de verbinding stabieler zal worden.

Casema denkt er momenteel over om deze verbinding iets aan te passen naar max 4 connecties met max speed van 512 kbps. Snelheid blijft dan in principe hetzelfde alleen de headers haal je dan 2x zo snel binnen. Mocht dit worden doorgevoerd dan horen jullie het wel :)
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste